עוד על עסקי כביסה וטינופת חרדית. 86
דומני שכתבה זו תדגים היטיב את מאמרו של אסף.
כל מילה איננה מיותרת. חובה לזכור ולהכיר את מעשי הטינופת החרדית, בכל עת ובכל הזדמנות. אולי כמה נפשות עוד ינצלו מידי אוכלי הנשמות הנ"ל.
חובה לקרוא את המאמר הבא:
שנאת חינם 87
לצום לא צמתי, לכפייה הדתית אני מתנגד באופן נחרץ, אבל להתחיל לשנוא בצורה עיוורת עוד לא התחלתי.
לא כל-כך משנות הסיבות, אבל לרוב האזרחים בישראל אכפת מאוד מיום כיפור. באמת יהרוג אותנו לא לעשות על האש (הריח, הריח) ולא לנסוע יום אחד? מתוך התחשבות? הרי תסכים איתי, שי, שאם לא היה מדובר בחרדים אותם אתה שונא שנאה עזה כ"כ, מזמן היית יושב בבית בשקט - זאת הכפייה שעולה לך בדם.
אני רואה מעט מאוד סיבות שמצדיקות שנאה מלאה ויוקדת לציבור גדול כמו השנאה ששי מפגין - ובוודאי שאסף במאמרו לא מעודד שנאה כזאת (ההפך, אם כבר). אם אתה נלחם באש באמצעות אש (אם לשאול ביטוי מאנגלית), בסופו של דבר כולם נשרפים.
לחימה אקטיבית וחזקה על זכותנו לחיות כחילונים בישראל חיונית במצב העניינים הנוכחי במדינה, נכון. אבל מתוך אמונה בצדקת דרכנו ובחופש המגיע לנו, לא מתוך תיעוב עיוור של מה ששונה מאיתנו ואנחנו לא מבינים.
שנאת חינם 89
במכתבו של אדם, הוא טוען כי אנחנו יכולים להסתדר יום בלי לעשות על האש וכל זה.
אולי.
אבל לא זו הנקודה, ולא לכך הכוונה: אם היתה זו מדינה דמוקרטית לחלוטין, אשר אינה משוייכת לדת כלשהי, הרי שבזמן יום כיפור היתה תחבורה ציבורית. אך משום מה, חלק מהחילונים חושב ש"אפשר להתחשב בהם קצת". אותו חלק מוזמן שלא לנסוע באוטובוסים ביום כיפור או ביום שבת, אך על המדינה לאפשר לאזרחיה לנסוע ביום שבת בתחבורה הציבורית.
זה העניין למעשה - כל אחד יכול לוותר כמה שהוא רוצה, אך כמדינה, אסור לה להתפשר בנושאי דמוקרטיה ודת.
לא שנאה, ולא חינם 90
אין המדובר בשנאה. שנאה הינה סוג של רגשות. אין לערב רגשות עם הנושא הכפייה הדתית.
הכותב טוען שרע הוא רע הוא רע. נגד הרע יש להלחם.
תמהני היכן ראה המגיב שנאה, ועוד עיוורת.
תחבורה ציבורית בשבת הינה שנאה עיוורת? או זכות שאמורה להיות מובנת מאילה?
זכותו של אזרח במדינה להתחתן כאן בישראל בנישואין אזרחיים ולא לסוע לקפריסין נאמר הינה שנאה עיוורת או זכות אלמנטרית?
הידוע לך שהמדובר בתעשייה כלכלית עניפה (עתירת העלמות מס) אשר נמסרה לידי ציבור מסויים זה המפיק ממנה עשרות אם לא מאות מליונים?
מה עושים בכסף? למה שימצא ציבור המקבל אפשרות להפיק תועלת כלכלית ולא לדוגמא כל אזרח בישראל שיחפוץ בכך?
ימשיך נא המגיב ויעבור על הרשימה החלקית שמניתי, היכן השנאה? המדובר בזכויות יסוד אלמנטריות אשר יש על כל אזרח בישראל לחשוב עליהם שנית ולדרוש את המגיע לו. מגיע לו לחיות ללא כפייה דתית. מגיעות לו זכויות אזרח שמשום מה נראות כאילו הזכרתן ברבים הינה יציאה עיוורת כנגד הציבור הטוב והנחמד שיש רק לעשות עוד מאמץ קטן ולהתחשב בו...
התחשבות תמיד. רק לאחר שיוסרו כל המגבלות והאיסורים בנכפים בכוח המדינה. עד אז יש להיאבק ללא פשרות לחיסול התועבה החרדית.
תיעוב, במחיר מבצע 92
לא נותר לי אלא לתהות על ההונאה העצמית שלך, שי. והרשה לי לצטט:
"תעשיית ההפחדות החרדית"
"התועבה החרדית"
"אוכלי הנשמות"
"הטינופת החרדית"

אין לי וויכוח איתך לגבי הצורך בהפרדת הדת מהמדינה: אוטובוסים צריכים לנסוע בשבת (לא בהכרח ביום כיפור, לפי דעתי, אבל ללא ספק בשבת), נישואים אזרחיים צריכים להיות מוכרים, כמו גם קבורה אזרחית ועוד. אין מקום לכפייה דתית, נקודה.
אבל לשנאה גם כן אין מקום, עוד נקודה. להילחם, כן. לשנוא, לא.
ודרך אגב, מדבריך מצטייר כאילו הציבור החרדי הינו עלוקה שמנה ומתועבת הניזונה על הציבור החילוני. אולי עלוקה, אבל בטח לא שמנה - הציבור החרדי בישראל הינו עני מרוד, ככלל.
אסור לתת לעצם צדקתנו לעוור את עיניינו.
קרא לילד בשמו. 94
הציבור החרדי אכן ממוקם לפי ממצאי הביטוח הלאומי בתחתית ההכנסות אולם...
א. אין לדעת באמת מהם ההכנסות בציבור זה.
דע כי ריכוזי האוכלוסייה החרדית מהווים כמעט אקס-טריטורייה למס הכנסה. אין לדעת כלל מהם ההכנסות האמיתיות במגזר זה.
ב. לצורך השגת עוד כספים מקופת הציבור, יש לחרדים כל האינטרס לעוות את הנתונים ולהציג עצמם כחסרי כל.
ג. החרדים בוחרים במודע לא לעבוד. (חוץ מאשר על הציבור הרחב). כך הם יכולים לטעון שיש להשוות את תנאי חייהם לכלל אזרחי המדינה.
ד. יש מי שכן עובד שם. האישה.
ה. החרדים הינם בעלי משפחות גדולות, מטעמים השמורים עימם.
העלוקה הינה עלוקה שמנה (כנראה) או עניה מה חשיבות לאבחנה?
ולנושא השנאה....
ובכן:
"תעשיית ההפחדות"- החרדים מפעילים רשת של מחזרים בתשובה, (שאינם עובדים, אבל ניזונים מכספי הציבור...) שעיקר טיעוניהם לילדים בגיל העשרה הינו: אם לא... תשרף בגיהנום.
דברי הינם מתן שם לתופעה נקודה.
"אוכלי נשמות"- ביטוי ציורי לחברה בה אינך אדון למחשבותיך. "חי יש רב..."
"טינופת חרדית"- נא קרא את ההפניה לסיפור באתר חופש בהערה קודמת. אתה מוזמן לתת כותרת משלך.
שמו של הילד 103
שי, פשוט קשה לי להבין למה אתה מתעקש. יש לך כל כך הרבה טיעונים רלוונטים, ואתה כל כך צודק בדרישות שלך (רובן) ובדרך בה אתה רוצה לחיות - אז למה אתה מחבל בכל זה במה שלא יכול להיקרא בשום שם חוץ מ"גזענות"?
לך לטיול במאה שערים בירושלים. היית צריך לראות את המקום בזמן שביתת מפני הזבל - ברוב הרחובות אי אפשר היה לעבור מרוב ערימות אשפה. הם חיים אחד על השני. המקום היחידי שראיתי בארץ שנראה כ"כ גרוע הוא הכפרים הערביים.
האם אתה באמת חושב ששימוש בביטויים כמו "תועבה", "טינופת" ו"גונבי נשמות" ייסע לך במאבקך? אני חושב שאתה רק מזיק למאבק שלך ושל כולנו על האפשרות לחיות כחילוני בישראל.
התחשבות וצביעות. 95
התחשבות היא דבר חיובי. רצוי, עם זאת, שהיא תהיה דו סטרית. בינתיים ההתחשבות באה רק מכיוון אחד.
מעבר לכך, עצם עריכת ארוחה פומבית ביום כיפור היא מחאה כנגד הצביעות הפושה בציבור - אנשים שנוסעים בשבת למגרשי הכדורגל צמים ביום כיפור ומצפים שזה יעזור להם. זה לא יפריע להם, כמובן, לנסוע למגרש גם בשבת הבאה. צביעות ראויה למחאה.
שנאת חינם 127
אני לא כ''כ מבין אותך
שנאת חינם 8679
אני מסכימה איתך.
פשוט ככה.
עוד על עסקי כביסה וטינופת חרדית. 156
סתם הטרחת אותי לקפוץ לאתר חופש
מאמר ישן ואבד עליו הקלח
בדרכך שלך אתה צודק. ואני גם מחזק את ידך. כי אולי תהה אתה ראש החנית. ואולי ראש החנית הזאת תכהה בנסיונות ואולי תחדור באיבחה
לכאן או לכאן
דבר מה יזוז
אבל על דעותך אני חולק גם חולק. ולו רק מהסיבה הפשוטה
שקיצוניות, אף פעם לא שרדה לאורך זמן

יום טוב לך

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים