משיח מטעם החייזרים: הסאגה של אורי גלר (חלק א') 487
אלי אשד מגולל את סיפור חייו ומעלליו של הקוסם הטוען לכוחות על-טבעיים, אורי גלר.

שוב נמצא אורי גלר בחדשות, הפעם לרגל חתונתו עם בת זוגו מזה שנים רבות. את טקס הנישואים ערך הרב שמואל בוטח, המפורסם ברבני בריטניה, הודות לספרו "סקס כשר". השניים, הרב וגלר (סופר מצליח כשלעצמו), גם כתבו ספר משותף. עם אורחי החתונה נמנה הזמר מייקל ג'קסון, ידיד המשפחה, שהצליח לשבור רגל בדרך - ובכל זאת התעקש לבוא. מלבד זאת מככב גלר בכותרות בנוגע להתדיינותו המשפטית המתוקשרת עם יצרנית "פוקימון", שלטענתו יצרה דמות שלילית המבוססת על אישיותו. בנוסף לכך פרסם גלר לאחרונה ספר באינטרנט, "ילד של אף אחד", על זוגות חשוכי ילדים המתחרים בשעשועון טלוויזיה על הפרס הגדול: תינוק לאימוץ. עלילת הסיפור התגשמה במציאות, מבחינה מסויימת, בפרשת התאומות שנמכרו דרך האינטרנט לזוג מאמץ. אין ספק: האיש היה ונשאר מגדולי הידוענים בעולם, והוא כנראה הישראלי (לשעבר) המפורסם ביותר בעולם כולו. אני אישית מאמין שיותר אנשים בעולם שמעו על אורי גלר מאשר על יצחק רבין, אריאל שרון, או דוד בן גוריון.

במהלך הקריירה המוזרה והמפותלת שלו הוצג גלר כרואה הנסתרות המפורסם והנחקר ביותר בעולם, כמשיח, כנציג החייזרים עלי אדמות, כשקרן, כאדם שתרם רבות לשלום העולמי, כסוציופאט, כסופר ממדרגה ראשונה וכמכור לתביעות משפטיות.

היום, עם הגאות בסרטי ז'אנר "גיבורי העל": "X מן", "ספיידרמן", "פוקימון" ועוד - דמויות שניחנו בכוחות על־טבעיים, כמו אלה שגלר מייחס לעצמו - שעה שהפופולריות של "העידן החדש" צוברת תאוצה ו"משיחים" מטעם עצמם צצים בכל פינה, הבה ניזכר בקריירה של "הסופרמן" ו"המשיח" הגדול מכולם.

תוכנית 9 מהחלל החיצון

אורי גלר טוען כי עוד בילדותו גילה שיש לו כוחות בלתי מוסברים. חווית ההתגלות הראשונה עברה עליו בגיל 3 או 4, ויש לגביה שתי גרסאות שונות. לפי הגירסה ה"מתונה" יותר, שאותה מפיץ גלר כיום, ראה בגן עצם זוהר יורד מהשמיים. לפי גרסה שניה, שגם היא מיוחסת לגלר, ראה, בנוסף לעצם הזוהר, צל של דמות ענקית ש"ירתה" בכיוונו קרן אור מסנוורת, אשר פגעה בו בעוצמה והפילה עליו תרדמה. גרסה זו מופיע בספר "אורי" מאת אנדריאה פוהריץ' (Andrija Puharich; הספר פורסם בעברית בשנת 1975 בשם "יומן התעלומה של אורי גלר"). יהא אשר יהא הסיפור על ההתגלות הראשונית, גלר נוטה לראות בחוויה זו אחד המקורות לכוחותיו.


איור של האירוע בו קיבל גלר את כוחותיו, מתוך אתר הבית של גלר


יש מחלוקת מתי בדיוק התגלו "כוחותיו המיוחדים" של גלר. הוא ומקורביו טוענים שכבר בילדותו גילה יכולת לקרוא מחשבות, לראות נסתרות, לדעת את שאלות המבחנים בבית־הספר מראש ולכופף כפיות. אחרים טוענים שכשרונותיו בתחום זה התגלו רק בבגרותו משהחל להתעניין בקסמים כתחביב ואחר כך כמקצוע. אולם אין עוררין על כך שגלר היה מילדותו חובב מושבע של סיפורי מדע־בדיוני על חייזרים ושל סיפורי קומיקס (של חברות מארוול ו-DC) על אנשים בעלי כוחות עליונים כמו סופרמן, ספיידרמן וכו'.

בבגרותו, אחרי שהשתחרר משירותו הצבאי, עסק גלר בין השאר בדוגמנות (חיצוניותו מרשימה מאוד), והיה לאחד הדוגמנים הגבריים המצליחים הראשונים בתולדות האופנה הישראלית. אך מכיוון שבאותם ימים עוד לא הייתה לדוגמנות (בישראל, לפחות) את ההילה מפוקפקת שיש לה היום בעיני קבוצות מסוימות בחברה, בחר להמר על עתיד אחר ונהיה קוסם. להטוטיו - קריאת מחשבות, עצירת שעונים והפעלתם, נהיגה בעיניים מכוסות וכו' - לא היו שונים למעשה מאלה של קוסמים אחרים, אך להבדיל, גלר החל לטעון שאצלו, בניגוד לאחרים, הכל אמיתי, לא מבוים, ש"כיפוף הכפיות", סמלו המסחרי, נעשה בכוח המחשבה הטהורה.

גלר, שניחן בכריזמה בימתית בלתי רגילה, נהג להיראות מופתע כקהלו מהדברים המדהימים שהצליח לבצע בהופעותיו. עד מהרה רכש לעצמו קהל מעריצים גדול, ולעומת זאת עורר שנאת נצח בקרב עמיתיו הקוסמים. גם אלה מביניהם שידעו לבצע פעלולים דומים, וגם מי שייחסו לעצמם כוחות על טבעיים כמותו, לא זכו מעולם בתשומת הלב הציבורית שהוענקה לו. אין די ב"כוח על טבעי" כשלעצמו, שם המשחק הוא כריזמה.

פרסומו הרב של גלר כבעל כוחות על־טבעיים חצה את גבולות הארץ ושמעו הגיע לבסוף לאוזניו של חוקר פרפסיכולוגיה בשם אנדריאה פוהריץ'. פוהריץ' היה אדם ששמו הלך לפניו בתחום העל טבעי, ועסק בנושאים כמו טלפטיה, רפואת אליל ברזילאית וראיית הנסתר. כה רב היה פירסומו שפעם אף הופיע בסדרת הטלוויזיה האמריקנית על עלילות עורך הדין "פרי מייסון" בתפקיד עצמו: גדול המומחים עלי אדמות לענייני פרפסיכולוגיה. פחות ידועה העובדה שבשנות החמישים נטל פוהריץ' חלק בניסויים שונים ב"שטיפת מוח" ובשליטה בהתנהגות האנושית שערך הצבא האמריקני.

משנפגשו פוהריץ' וגלר חוו השניים, לטענתם, סדרה של התנסויות מדהימות שבמהלכן נפגשו בין השאר עם: אנשי קבוצת "התשעה" - חייזריים השולטים ביקום שדיברו מגרונו של גלר שעה שהופנט בידי פוהריץ'; אנשי "הובה" מספינת החלל "ספקטרה", הנמצאת במרחק "53,069 עידני אור מכדור הארץ"; "המחשב" רומבוס D4; האל הנץ הורוס ששימש שומר ראשו של פוהריץ' (לא ברור מפני מה); ושאר חייזרים מוזרים יותר או פחות.

לדברי פוהריץ', בישרו לו החייזרים כי גלר הוא "עוזרנו שנשלח לסייע לבני האדם... והוענקו לו כוחות אדירים שבעזרתם יוכל לעשות הכל, כל דבר". החייזרים הבטיחו שהם ינחתו על כדור הארץ וייראו לבני האדם, ואף קבעו מועד לנחיתה ההמונית: שנות התשעים של המאה הקודמת. כמובן שנחיתה זו לא התקיימה מעולם.

יש לציין שגלר עצמו אינו טוען שהוא משמש כלי בידי חייזרים אלא מודה שכל ה"תשדורות" הללו הן תוצרי תודעתו שלו, שהושפעה ככל הנראה מסיפורי המד"ב שקרא בילדותו (שמות החייזרים בהחלט מזכירים בצורה חשודה שמות שונים שהופיעו באותה תקופה בסיפורי הקומיקס של הוצאת מארוול). מכל מקום, פוהריץ' גרס אחרת והחל להציג את אורי כמעין משיח חדש עד שנמאס לגלר מכל העניין והם נפרדו. פוהריץ' המאוכזב התאונן שגלר מעוניין רק ב"פרסום, עושר ונשים יפות" והמשיך לתקשר עם "התשעה" באמצעות אנשים אחרים ובהם הישראלית פיליס שליימר וג'ין רודנדברי, מפיק הסדרה "מסע בין כוכבים". יש הטוענים של"מסרים החייזריים" שקיבל רודנדברי הייתה השפעה על סדרת הטלוויזיה "מסע בין כוכבים: חלל עמוק תשע".

גלר מצדו החל במסע הופעות בארה"ב ובאירופה ועד מהרה זכה להצלחה חסרת תקדים. "רואי נסתרות" ואנשים בעלי כוחות "על טבעיים" היו מאז ומתמיד, אך מעטים מאוד ביניהם היו בעלי כריזמה ואישיות כובשת כמו של גלר - וזה, כאמור, מה שעושה את כל ההבדל. הסקרנות הכלל עולמית שעורר הפגישה אותו עם מדענים שערכו בו "ניסויים" וחלקם קבעו שכוחותיו אכן אמיתיים (מדענים רבים טוענים שגלר פשוט הצליח להונות גם את הבודקים; וכיום מסרב גלר לעבור בדיקות מדעיות נוספות). גלר הפך ליקירה של החברה הגבוהה והתחכך בגדולי עולם. בין השאר פגש בסופר המד"ב ארתור צ' קלארק, שלטענת גלר התרשם כל כך מיכולתו לכופף מנעולים בלא מגע יד עד שקרא: "אלוהים אדירים! הכל הופך למציאות! הרי על זה כתבתי ב'קץ הילדות'. לא ייאמן." ("קץ הילדות" הוא ספר מד"ב מפורסם המתאר כיצד הופכים ילדי האנושות לעל אנושיים).

קלארק העיר שלמיטב זכרונו כופף גלר את המנעול רק אחרי שנגע בו. גלר הכחיש זאת בתוקף באחד מספריו ורמז שקלארק שקרן. אני מניח לקוראים להחליט מי השקרן - סופר המד"ב או הקוסם.

בנוסף לפרסום, צבר גלר גם עושר רב, חלקו כתוצאה של חיפושי נפט ומחצבים באמצעות "כוחותיו" עבור חברות שונות. בתוך כדי כך הפכו הסיפורים על עלילותיו ויכולותיו למדהימים יותר ויותר. וכך, למשל, סיפר שיום אחד ביצע טלפורטציה (העתקת הגוף ממקום למקום בכוח המחשבה בלבד) מהרחוב בניו יורק לקומה העליונה בבניין רב קומות. בהזדמנות אחרת טען שהוא זה ששכנע את המנהיגים הסובייטיים לחתום על חוזה שלום עם מנהיגי המערב, באמצעות "מחשבות חיוביות" ששיגר לעברם. עוד טען שהוא מועסק בידי המוסד וה-CIA. עם זאת, הקפיד להתרחק מסיפורי החייזרים של פוהריץ', אולי משום שהחליט שהדבר מזיק לעסקים.

סופר־גיבורים וסופר־יריבים

בין השאר זכה גלר בכבוד נדיר: הוא "כיכב" בסיפור קומיקס מסדרת Daredevil של חברת "מארוול". גיבור הסידרה, מת'יו מרדוק, הוא עיוור בעל כוחות על־טבעיים; ביום הוא עורך־דין בלתי מנוצח, ובלילה רואה נסתרות המשתמש בכוחותיו כדי להילחם בפשע.


השער של גליון מאי 1976 של הקומיקס "Daredevil". אורי גלר, הכוכב האורח, מופיע למטה מימין. הטקסט על החץ המצביע אליו:

A city in DANGER, and only one man can help – the most SHOCKING GUEST STAR of all: the incomparable URI GELLER!


חברת מארוול הכניסה את גלר חובב הקומיקס לאחד מסיפורים אלה, שם הוא מתואר כגיבור־על לכל דבר, לוחם אמיץ בפשע וברשע. העלילה מתארת כיצד Daredevil עוזר לגלר להיאבק ביריבו הנצחי, הפושע קורא המחשבות Mind Wave, הנחוש בדעתו לחסל את אורי גלר אחת ולתמיד.


מתוך עמ' 14 באותה החוברת: אורי גלר (מימין) מוצג בפני ה-Daredevil (בחליפה האדומה)...


...ומציג בפניו את כוחותיו: קריאת מחשבות, הרמה והזזה של חפצים, ו"כן, גם כיפוף מתכות".


גלר מספר ל-Daredevil על האירוע המוזר בילדותו. בהמשך מצהירה הדמות הפיקטיבית בפני הדמות האמיתית: "קנית אותי, אורי. למען האמת, אני יושב פה עם החליפה הזו, מה שגורם לי להאמין שאולי גם לאנשים אחרים יש כוחות מיוחדים".


עד כמה שהדבר מוזר, דומה שהסיפור משקף במידה מסוימת אירועים אמיתיים מחייו של גלר. בקומיקס, לכל גיבור־על ראוי לשמו יש יריב קבוע, שעמו הוא מתמודד פעם אחר פעם, זוכה לניצחון זמני, אך לעולם אינו מגיע להכרעה אמיתית במאבק. וכך, יריבו של סופרמן הוא לקס לותר, המדען המיליונר, יריבו של בטמן הוא הג'וקר, X מן נלחם במגנטו, וכו' וכו'. היריבים ה"טובים" והמרשימים ביותר הם אלו שנדמה כאילו כשרונותיהם משקפים את כישרונות הגיבור ובה בעת הם היפוכם.

גם לאורי גלר - האמיתי, בעולם שמחוץ לקומיקס - יש יריב נצחי כזה. על יריבו של גלר - בחלק ב' של המאמר.
קישורים
סקס כשר מאת הרב שמואל בוטח
ספר במשותף - The Psychic and the Rabbi מאת גלר והרב בוטח
אתר הבית של גלר
ספיידרמן - אתר הסרט
X מן - סקירה ב"עין הדג"
מארוול - אתר חברת הקומיקס
DC - אתר חברת הקומיקס
גליון מאי 1976 של Daredevil, סרוק במלואו באתר של גלר
Daredevil - אתר מעריצים של גיבור הקומיקס
חלק ב' של המאמר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דת והעידן החדש"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

כמו תמיד, אלי 21087
אתה מצליח להפתיע עם נושא חדש ומעניין במאמר הכתוב בצורה
מרתקת. תודה!
ועכשיו יש לי שאלה ­ עלילת הסרט "פנומן" בכיכובם של ג'ון טרבולטה
ופורסט וויטאקר ­ נשמעת די דומה לחוויה שעבר גלר:
אור משמיים שנותן לגיבור הסיפור כוחות­על

אתה יודע האם יש קשר? ואם כן, האם גלר תבע את יוצרי הסרט?
פנומנון 21091
למיטב ידיעתי אין כל קשר בין הסרט וסיפור חייו של אורי גלר ( אם כבר אז אולי יש יותר קשר לתורה של הכנסייה הסיינטולוגית, שהכוכב טרוולטה משתייך אליה, אבל זה רק ניחוש).
לאורי גלר אכן יש אובססיה למשפטים ( ועל כך נדון ביתר פירוט בחלק הבא של המאמר). אבל אינני חושב שאפילו הוא יוכל לטעון שאירוע בחייו הוא ''קופי רייט '' שאנשים אחרים אינם יכולים להשתמש בו לצרכיהם.
אלא אם כן, כמובן, אותו אירוע הוא מומצא,ואז לגלר יכולה להיות עילה לתביעה על זכות יוצרין, אבל אינני חושב שזה יהיה טיעון שהוא ישתמש בו....
תודה 21095
ואגב המפיצים בארץ כן קראו לסרט הזה
פנומן ולא פנומנון או תופעה

דיון על תופעת התרגומים האוויליים ניתן למצוא, הרבה,
בעין הדג, ובעיקר כאן:
וכאן:
תודה 21119
פנומן היא מילה עברית (או יותר נכון - מילה לועזית בשימוש בעברית) נפוצה למדי, אם כי בימינו מעט פחות. הנה, למשל, מילון עברי אנגלי שמונח במקרה על המדף שלי, כולל בו את המונח "פנומן", שתרגומו לאנגלית "phenomenon". לא מדובר כאן ב"איש הפנו", אלא במילה קיימת ובתרגום די מדוייק, ואין כל סיבה לרדת לחייהם של המתרגמים במקרה זה.

אגב, סתם בשביל השעשוע - הייתי היום בסינמטק, ויש שם, בין השאר, פוסטר של סרט בשם "הדייגים". שם הסרט במקור: "Moby Dick". ומה לנו כי נלין?
באמת? 21133
אם כן אני מתנצל בפני המתרגמים
והמפיצים של פנומן
chapeau לאורי גלר 21112
האדם שיישם והביא את הלופט געשפטן לדרגה גבוהה שכזו.

מה לנו כי נלין על סוחר נוסף באשליות שמנסה להרויח פת (או שניים) של לחם בעולם רווי באילוזיות החל מהוליווד דרך הפוליטיקה עבור בשדרת מדיסון בניו יורק (מרכז הפירסום העולמי) וניו אייג' וכדומה ועד מיני אסקפיזם פסאודו תרבותי

רובנו חיים חיי יאוש שקט וכמהים לקיצורי דרך ומוכנים לשלם על כך אם בממון ואם במימד פסיכולוגי, והקפיטליזם חוגג, ובצדק.
סתם שאלה 21113
כתבת במאמר (המעולה, אגב) שחלק מהמדענים שבדקו את אורי גלר טענו שהוא אותנטי ולא מצאו אצלו סימנים להונאה. אני שואל דווקא לגבי האחרים שכן מצאו סימנים כאלה: האם הם פרסמו את ממצאיהם? האם ניתן אי פעם ע"י גורם מדעי מוכר הסבר תקף והגיוני לגבי הדרך בה מכופף הנ"ל מנעולים וכפיות ושאר הניסים שהוא נוהג לעשות דרך קבע?
סתם שאלה 21116
Yes.

http://www.skepdic.com/geller.html

This link has a (biased) overview of Uri Gellers career, and lots of pointer to interesting books and articles on the subject.
לא ממש תשובה 21134
נדמה לי שאורי גלר נכשל כשלון חרוץ בהופעה אצל ג'וני קרסון (קוסם חובב בעצמו).
לא ממש תשובה 21137
נכשל והאשים את קרסון שהלחיץ אותו.
סתם שאלה 21150
איש איש ומקצועו.
מדען אינו בעל המקצוע המתאים לבדוק את אורי גלר, כמו שבפושעי הצוארון הלבן תטפל המחלקה המתאימה במשטרה ולא מומחה לתורת הקוונטים, למשל.
אגב, הזכרתי כאן פעם ספר שכתב הפיסיקאי היהודי פיינמן על אירועים שונים בחייו.
בין השאר מסופר שם שביקר יחד עם בנו אצל אורי גלר, ובביקור הזה אורי גלר לא הצליח להראות להם שום דבר.
אבל פיינמן היה כככל הנראה אישיות מיוחדת במינה. חוץ מזה שהיה מדען גדול היה גם פורץ קופות מוכשר (כל הכישרוים למשרת ראש הממשלה), וגם קוסם חובב.
מה שהכשיל ככל הנראה את גלר היו ככל הנראה לא תכונות המדען המבריק אצל פיינמן אלא דווקא כישורי הקוסם.
אגב, כל הכיפופים למיניהם הם מהקלים בטריקים של קוסמים.
כתבתי כאן פעם על ירין קימור כקוסם. מה שלא סיפרתי במאמר ההוא שהוא הראה לנו כמה שיטות איך לכופף כפיות. אחרי שרואים זאת זה נראה ממש לא מרשים.
כאן המקום 21170
להמליץ על סיפרו של פיינמן, "אתה בטח מתלוצץ, מר פיינמן", או "Surely you're joking, Mr. Feynman!", במקור.

הספר יצא בעברית בהוצאת "מחברות לספרות", ומדובר בספר מרתק ומשעשע, ללא שום קשר לפיזיקה (טוב, אז קצת, אבל מאוד קלוש).

(טל - אם תוכל לעדכן את הקישורים כך שיתרמו מס' אגורות לאייל - איני יודע כיצד לעשות זאת)
סתם שאלה 21556
מדוע אתה טורח לציין שפיינמן יהודי? למה זה רלבנטי?
סתם שאלה 21585
כשציינתי זאת לא חשבתי על כך במודע.
אבל כיון שאתה מכריח אותי לחשוב, אולי בגלל שציון אדם נבון, שתוך כדי קריאת ספרו, בהרבה מקרים הזדהתי עמו, כיהודי מוסיפה לגאותי ? איני יודע.
אסוציאטיבית נזכרתי בסיפור.
פעיל צבור יהודי שאל חבר, פעיל צבור כושי מדוע הם, הכושים כל כך רציניים. היהודים מרבים לצחוק על עצמם בבדיחות, ואצל הכושים לא רואים תופעה כזאת.
הפעיל הכושי השיב: לו היה לנו איינשטיין אחד היינו מרשים גם אנו לעצמנו לצחוק על עצמנו.
למה טרחתי להביא את הסיפור הזה דווקא כאן ?
לא יודע.
סתם שאלה 21693
אהם. אדי מרפי, וויל סמית', אלאדין, ועוד עשרות קומיקאים שחורים אחרים - לא צוחקים על שחורים? בקיצור, הסיפור שלך היה הרבה יותר גזעני מההערה באשר ליהדותו של פיינמן...
סתם שאלה 21739
מי גזעני ?
הפעיל הכושי שהשיב מה שהשיב ?
(בסיפור הזה שולבו שמותיהם של הפעיל היהודי והכושי ששכחתים ביינתיים, והוא נשמע אמין. לכן הבה נניח שהוא נכון.)
אני איני מכיר את צורת ההומור של הקומיקאים שהזכרת. הפעיל הכושי אולי כן.
ולמה הסיפור הזה בכלל גזעני ?
אילו גרמני היה אומר לי שבקרב העם הגרמני קמו יותר מלחינים גאונים מאשר בקרב העם היהודי לא היה עולה על דעתי להיעלב ולחשוב שהוא גזעני *בגלל זה*.
ולמה להגיד "הפיזיקאי היהודי פיינמן" זה גזעני ? (אם הסיפור הוא "יותר" אז בטח גם להזכיר שפיינמן יהודי זה גם קצת גזעני.)
אתם ממש מגזימים.
סתם שאלה 21186
על השאלה הזאת אענה לך אחרי שיופיע חלק ב' של המאמר.
סתם שאלה 21239
עוד קצת על השיטות של גלר אפשר למצוא בכתובת זו:

הארי פוטר יותר נחמד 21114
הרבה יותר כיף לקרוא על הארי פוטר, הוא הרבה יותר סימפטי
פתאום שמתי לב 21115
שהמאמר מופיע במדור חדש ­
העידן החדש

תתחדשו
אהה 21117
טוב אז זה העידן החדש זה
לא מדור חדש

אבל זה המאמר הראשון במדור זה מזה יותר משנה
אז בכל זאת תתחדשו
כתבה מעניינת מאד 21118
אני מצפה מאד לחלק ב'.

מצער לראות כמה התרחבה האמונה בעל טבעי ובתורת 'הנסתר' כביכול, מעניין מה זה אומר על החברה הישראלית...
למה חברות נפט שילמו לגלר? 21141
אלי,

קושיה קטנה. די ברור ממאמרך שאינך מאמין שגלר ניחן בכוחות על טבעיים, עם זאת, ציינת, כעובדה, שגלר עשה חלק מהונו באמצעות הפעלת "כוחותיו" בשירותן של חברות לחיפושי נפט ומחצבים. ושאלתי היא: הוא גילה נפט? אם כן, אז אולי בכ"ז ניחן בכוחות מסתוריים? אם לא, למה שילמו לו החברות והעשירו אותו?
למה חברות נפט שילמו לגלר? 21146
יכולות להיות כל מיני סיבות.
למשל יחסי ציבור.

אבל גם אם יתברר שבאמת מצא נפט, עדיין ההסבר של כוחות על-טבעיים נשמע בלתי סביר.

בדיוק כמו שגם אם מתברר שנעיצת מחטים בגוף האדם יכולה לרפא מחלות, עדיין ההסבר של תנועת צ'י ישמע לי בלתי סביר.

מכיוון שבשני המקרים ניתן לבדוק רק האם התופעה קיימת (כלומר האם מר גלר מצליח למצוא נפט ברמת אמינות גבוהה) ולא את הסיבות (האם למר גלר יש כוחות על-טבעיים) - אז בהינתן שהתופעה קיימת - עדיף למצוא לה הסברים שגם מסבירים משהו - המילים ''תופעה על טבעית'' לא מסבירות דבר.
למה חברות נפט שילמו לגלר? 21157
תודה יוליה, אבל אני ביקשתי מאלי (או מכל מי שיודע) *מידע עובדתי בדוק* למה שילמו חברות נפט לגלר? (או שגם זו בדיה נפוצה, הניתלית באילנות גבוהים כמו חברות נפט שנועדה להאדיר את כוחותיו כביכול של הקוסם.)
למה חברות נפט שילמו לגלר? 21188
למעשה אינני יכול לענות על השאלה הזאת.וזאת מהסיבה הפשוטה שכל המידע שיש לי על חיםושי הנפט של גלר לקוח מספריו ומהראיונות איתו, ושם מעבר להצהרת ההצלחה ניתנים מעט מאוד פרטים קונקרטיים בנושא. לא מצאתי שום דו''ח אובייקטיבי של מישהו שאינו קשור לגלר שיאשר או יפריך את טענותיו בנושא וגם לא הצהרה של איזושהיא חברה שמאשרת שהיא מצאה נפט בעזדרת גלר. אז כאן ( עד שיוכח אחרת ) אני מסתמך על מילתו.
מסתמך על מילתו ? :))) של גלר ? 21193
למה חברות נפט שילמו לגלר? 21203
Here's some information, from an interview with Geller:
http://www.tcom.co.uk/hpnet/ok.htm

This contains the following interesting bits:

- One mining company "Zanex" employed Geller.

- He employs mining experts, geologists and engineers, forming a registered company for "psycic mining" called UGA

Do read the article, IMO its extremely interesting.
ממה ניזונים הנוכלים. 21162
ברצוני לספר על התעללות מסויימת שהשתתפתי בה לפני כמה שנים, ועד היום יש לי רגשות מעורבים בעניין:

ישנו טריק שמאפשר לי להראות כאילו אני שוכב על מיטה על גבי ומתחיל לרחף באויר. בשיתוף פעולה עם עוד משהו הכנסנו אנשים לחדר אפל אחד אחד והראנו להם את הקסם. התהליך היה כזה: המישהו השני "הרדים" אותי, ואז קרא ל"רוח" להיכנס לתוך גופי ולהשתלט עליו. לאחר כניסת הרוח לגופי, הגוף החל לרחף באויר, אפילו בחלק שאין מיטה. חלק מהאנשים היו די המומים, אבל שניים מהם לקחו את זה ממש קשה. הראשון, לאחר שראינו את תגובתו, המשכנו לעבוד עליו עם עוד כמה טריקים מפחידים, אני זוכר היטב איך ידיו רעדו מפחד (היידים שלי רועדות עכשיו מהדה-ז'בו), הבאנו אותו למצב ששפכנו ריבה לתוך האסלה והכחשנו שאנו רואים זאת, והוא טען בתוקף שהוא רואה דם!
הבחור הלך לאחר מכן וסיפר לאנשים אחרים על החוויה שעבר, כשהוא מזיע, המום ורועד מפחד. האיש היה משוכנע לגמרי שהדברים המיסטים האלה אכן קרו.
הפואנטה שלי מגיעה עכשיו:
האנשים ששמעו אותו מספר להם על החויה, גם אם היה קשה להם להאמין, דבר אחד היה ברור להם: האיש דובר אמת! השחקן הטוב בעולם לא יכל היה להראות משכנע כמהו. אם הייתם בודקים אותו בפוליגרף הוא היה נמצא דובר אמת.
חלק מהאנשים אף האמינו שמה שהוא מספר נכון, וזהו הדלק שמניע את כל הנוכלים בעולם. אנשים בודדים ביותר שעברו חוויה אישית קשה, מעבירים את זה הלאה, וגורמים לאנשים להאמין שגם אם להם זה לא קרה באופן אישי מעולם, ולעולם זה לא יקרה, כנראה יש דברים כאלה.

אם אני לא טועה לאחר זמן מה גילינו לו את הטריק, אבל את ה"מסר" הוא כבר העביר.
קסמים וטריקים 21189
ואני יכול לספר על "כישוף " שבו שמעתי משתמשים כמה מקובלים כדי לשכנע את הפונים אליהם: טריק שבו כמה אנשים מרימים שולחן בעזרת אצבע אחת בלבד!טריק שבו המקובל משכנע את האנשים בכוחותיו המגיים. גם אורי גלר השתמש ב"כישוף" הזה כמה פעמים.
כל מי שרוצה לדעת איך זה מתבצע מוזמן לעלעל בספר "מאה פלא ופלא " של אברהם אבן שושן ( כן המילונאי ) שיצא לראשונה ב-‏1938 ששם זה מוסבר עם ציורים ביחד עם טריקים אחרים למסיבות של תלמידי כיתה ג'.
קסמים וטריקים 21191
אם זכרוני אינו מטעני, שם מרימים בן-אדם (וההסבר הוא ש20 ק"ג אינם משקל כבד לאצבע).
קסמים וטריקים 21253
כן זה בהחלט היה שם. חמש נקודות להרים אדם.
הגעתי לאתר ''במקרה'', מכיר 'מאה 21256
פלא ופלא" - זוכר ומאשר.

לפני שלוש שנים הזדמן לי לחשוף שרלטן שכופף כפיות וגם הדגים עליי טריק עם חומצה (שאוכלת נייר כסף...) - הוא נטש בזעם -< הצופים קיבלו חזרה את כספם -< ולמרבה הפלא כעסו עליי בגלל שפוצצתי את המופע (שלטענתם היה אמיתי ורק בגלל שהרגזתי אותו הוא איבד את כוחותיו) נדהמתי מכפיות הטובה שהפגינו כלפיי (כמעט צלבו אותי).

חזרתי לביתי המום.
לפני שהנוקדן יתעלל בך (-: 21199
דז'ה-בו, ז'בו היה מישהו אחר
לפני שהנוקדן יתעלל בך (-: 21211
או שאולי יש פה רמיזה כלפי הדה-שבו המיתולוגית...
לפני שהנוקדן יתעלל *בך* (-: 21235
אם כבר, אז כבר. דז'ה-וו.
פתאום זה הכה בי 21192
הצבעים של האתר, בעמוד הפתיחה, איומים.
לא הגיע הזמן לקצת מתיחת פנים ?

בורשט בורשט בורשט בייצים ובורשט.
את זה אפשר לפתור בקלות! 21234
תן לי להתייחד עם המוניטור שלך ועם מעט גואש, וצבעים מרהיבים מאלה לא תראה עוד...
מה עושה פה חמיצה?! 21240
תמיד חשבתי שבחירת-הצבעים הזו נועדה להבהיר למבקר המזדמן שפה מדובר בכת-עת (טוב, אם אתם מתעקשים - זה בעצם אתר אינטרנט) בעל מסורת ארוכה המתחילה אי-שם בשנות החמישים, ממש כפי שהשם ''זמנים מודרנים'' של אחד ממוספי-מדורי ''ידיעות אחרונות'' מבהיר באחת לקורא עם מי יש לו עסק.
מה עושה פה חמיצה?! 21258
שלא לדבר על השם הפרובינציאלי מכולם, זה של מהדורת חדשות מוצ''ש בערוץ הראשון - ''רואים עולם''. כמו היינו כולנו חבורת כפריים נבערת שלמשך שעה בשבוע זוכה (באדיבות הערוץ הראשון) לראות קצת מה קורה בעולם הגדול.
ה''תשע'' ברשת 21398
קבוצת החייזרים ה"תשע " שעימם היה אמור אורי להיות בקשר , יש להם מעריצים רבים עד עצם היום הזה . האתר שלהם הוא
לאחרונה יצא ספר בשם THE STAR GATE CONSPIRACY
שמסביר שכל העיניין של התשע היה קונספירציה אפלה של פוהריץ אולי בהשראת הסי אי אי להשתלט על כל תנועות ה"עידן החדש " או שאולי מדובר בחייזרים מרושעים ....
תקציר של הספר נמצא כאן :
אורי גלר פוגש את אורי פינק 90808
הקומיקסאי הידוע אורי פינק ,היוצר של סדרת "זבנג" מדווח שלאחרונה יצר איתו אורי גלר קשר.
לבקשת גלר יצר עליו פינק בסיס לסדרת קומיקס שבה גלר מוצג כ"גיבור על " שנודד בין היקומים של ה"מולטיברס" בחיפוש אחר גיבורי על אחרים שהוא יעמוד בראשם למאבק בכוחות הרשע הכלל יקומיים .
השניים ניסו למכור סדרת קומיקס זאת למוציאים לאור שונים אך ללא הצלחה עד כה.עם זאת אחד המוציאים לאור שאליו פנה פינק בארה"ב היציע לו לפרסם אצלו במקום זה סיפורי קומיקס מלאי הומור שחור על הנעשה בישראל עבור הקהל האמריקני ואלה אבן פורסמו לאחרונה בחוברת (מוצלחת מאוד ) בשם FINK.
הקומיקס על אורי גלר בכל אופן לא מצא עד כה מי שיפרסם אותו .
אבל זה מעניין- אורי גלר חזר עם רעיון זה לצור מחצבתו -הקומיקס...
אורי גלר פוגש את אורי פינק 90838
ואם כבר אורי גלר, אז הנה גם זה: אורי גלר היה הראשון לעוף מגרסת סלבריטאים של תוכניות ה"הישרדות":

אורי גלר פוגש את אורי פינק 91093
אמאזון לא מכירים דבר כזה.
אורי גלר פוגש את אורי פינק 91455
הארץ פירסם כתבה על FINK כאן
ואני יכול להצהיר שזהו קומיקס ראוי ביותר לקריאה ,הומור שחור משחור שאין רלבנטי ממנו למצבנו היום.
מצד שני זה לא יהיה לטעמו של כל אחד.
דר דוויל על מסך הקולנוע 138591
ידידו ועוזרו של אורי גלר מדפי הקומיקס קופץ כעת אל המסך הגדול.
ראו :
דר דוויל על מסך הקולנוע 138813
חברת מארוול שמוציאה לאור את דאר דוויל , מנוהלת היום בידי ישראלי בשם אבי ארד. אבי ארד הנ"ל הוציא את החברה מתקופה קשה שבה הייתה שרויה בפשיטת רגל ובחובות קשים במשך שנים. יש לציין שמראשיתה נוהלה החברה בידי יהודים אמריקניים שונים כמו סטאן לי ואחרים .
אך הניסיון של מארוול עם יזמים ישראלים לא היה תמיד טוב.
לשיא השפל היגיעה החברה כאשר מכרה את הדמות של ספיידר מאן לבמאי הישראלי מנחם גולן . הלה סיבך את החברה במשפטים בלתי נגמרים בשאלה למי שייכות זכויות ההסרטה על ספיידר מאן שהעשירו עורכי דין רבים ולא אף אחד מלבדם, ודחו את יצירת הסרט על ספיידר מאן בשנים רבות . יש חשש שאם היה גולן עושה לבסוף סרט על ספיידר מאן הוא היה הורס אותו כפי שעשה לסופרמן של כריסטופר ריב ב"סופרמן 4".
עורכי דין כגיבורי על 138888
הרעיון של עורך דין כגיבור על נראה על פניו כמופרך לחלוטין , אפילו הרבה יותר משל נניח מדען גרעיני כגיבור על או רופאים כגיבורי על שלא לדבר על שוטרים , אפילו רואי חשבון נראים כמתאימים יותר. '.
שהרי על פי הסטריאוטיפ הקיים אין כמו עורכי הדין אנשי מקצוע שיוצרים רושם חלקלק ונכלולי ושמרוויחים מהצרות של לקוחותיהם. משום מה קשה לחשוב על עורך דין בעל כוחות על שישתמש בכוחותיו לטובת האנושות .
וכדי להבהיר כמה מידידי הטובים ביותר הם עורכי דין .
עורכי דין כגיבורי על 138890
פטרוצלי ופרי מייסון הם דוגמאות לעורכי דין ישרי דרך הנלחמים מלחמות צודקות.
עורכי דין כגיבורי על 138913
.
על כל פרי מיסון שנלחם למען הצדק ( שיוצרו היה עורך דין מעניין..) תמצא עשרה עורכי דין שמעוותים את החוקים לצרכי הלקוחות שלהם מהמאפיה , על כל עורך דין שנלחם למען העניים באיזה שהוא ספר של ג'ון גרישאם ( עורך דין בעצמו , מעניין ..) תמצא עשרה עורכי דין בספרים ובסדרות טלוויזיה שמביאים לעיוות של הצדק .על כל אלי מקביל ( שיוצרה היה עורך דין מעניין) תמצא במותחנים עשרה עורכות דין שמוכנות למכור את גופן לשופט כדי לזכות במשפט.
וכך גם בישראל ששם התדמית של עורכי הדין אינהשונה בהרבה מזאת של פוליטיקאים ,בספרות הפופולארית , על כל המשתמע מכך . עלכל סדרת טלוויזיה על עורך דין סיטון תמצא עשרה מותחנים על עורכת דין סקסית ומושחתת ועורך הדין החלקלק והמרושע .
זאת באמת שאלה למה הסטריאוטיפ הזה נוצר.
עורכי דין כגיבורי על 138916
ועל כל כימאי שמוצא נוסחא שהופכת אותו לסופר הירו יש עשרות מדענים מטורפים שרוצים להשתלט על העולם. מענין למה הסטריאוטיפ הזה נוצר.
מי נשאר לנו? רק עיתונאים וצלמים.
עורכי דין כגיבורי על 138935
מה שנכון, נכון.
עורכי דין כגיבורי על 138937
ועל כל עיתונאי גיבור יש עשרה חסרי אתיקה, פחדנים וצבועים שמעוניינים בלכלוך ולא באמת.

מה נשאר לנו, סופרים ותסריטאים אף פעם לא ילכלכו על עצמם, לא?
עורכי דין כגיבורי על 138940
לא לא הבנת, לא ב*אמת* ב*סרטים*.
(-:
עורכי דין כגיבורי על 138942
כן, כן הבנתי, ב*סרטים*. זכורים לי לא מעט סרטים בהם העיתונאים מוצגים כרפש.
לאלי אשד 139927
הפתיע אותי המדור הזה והנדון. אורי גלר הוא דמות שאנשים רבים בישראל ביזו אותו כל השנים והוא בבחינת "אין נביא בעירו' ועד היום כמעט כל מי ששומע את שמו מגיב בצחקוקים ובזלזול וקוראים לו מכופף הכפיות.
תהיתי מה יחסך האישי אל אורי, ומה פתאום בחרת לכתוב עליו?
לאלי אשד 139984
מה זה פתאום? כל כך פתאום, שזה היה לפני כמעט שנתיים. אולי תקרא את המאמר ותבדוק בעצמך?
תשובה 140328
לגבי יחסי לאורי גלר זהו יחס מורכב שאני חושב שמשתקף במאמר.
מצד אחד ברור שאינני מאמין ב''כוחותיו '' של כיפוף כפיות ותקשור עם חייזרים וכו' וכו'.
מצד שני אני כן חושב שיש לו ''כוחות '' מסוג אחר של כריזמה ויכולת להלהיב ולהקסים ולשכנע קהלים ענקיים ובמשך שנים רבות .
אני בהחלט מתעניין בקריירה של אורי גלר לאורך השנים כי יש בה נקודות רבות עניין גם אם אינך מאמין בכוחותיו. דעתי היא שאם הוא היה חי בתקופה אחרת כי אז יכול היה להצליח מאוד בקריירה של ''משיח '' או אלכימאי , סתם מכשף.
תשובה 140358
על זה אפשר לומר שחלק מההוצאות להורג של הכנסייה היו מוצדקות.
דם אני מכופפת כפיות 140315
אני לא רוצה להכזב אורי גלר הוא ממש אומן אני ממש גאה בו וביכולות שלו אני גם מכופפת כפיות לא יודעת איך אפילו אני מעבירה אנרגיות ועושה הילינג בחיים לא למדתי את זה ובכל זאת כיפוף כפיות זה דבר שכל אחד יכול לעשות רק צריך למצוא ת'נקודה אני רק בת 16 ואני לא איזה שקרנית אני מכופפת כפיות ועושה זרמים אתם מאמינים לי??
(לא) 140317
תוכלי לספר בדיוק מה את עושה בזמן כיפוף הכפית, ומה קורה להן אחר-כך?
דם אני מכופפת כפיות 140318
בטח שמאמינים לך. כיפוף כפיות נובע מהפרשת שמנים מהידיים המרככים את המתכת. כמובן שזה לא מפריע לכל הטיפשים להאמין ב"סגולותיו" היחודיות של שרלטן כאורי גלר.

(פעם משה דיין היה הישראלי המפורסם ביותר בעולם. כיום זה אורי גלר. האם אנחנו ידועים בעיקר בזכות גנרלים ושרלטנים?)
דם דמו פה דם דמו פה דם דם 140355
(או בזכות משיחים)
דם אני מכופפת כפיות 416879
אם איזה שמנים מכופפים כפיות ?
דם אני מכופפת כפיות 140336
לכופף כפיות את יודעת, אבל לכופף את האצבע כך שתגיע למקש של הפסיק או הנקודה את לא מסוגלת?
דם אני מכופפת כפיות 187905
אני חייב לדעת איך מכופפים אני הרבה מנסה ולא מצליח תעזרי לי!
שלוש שאלות 187977
א. אם כבר יש לך ולאורי גלר כוחות מופלאים - למה דוקא לכופף כפיות? מה זה נותן? למה לא לנצל את הכוחות לדברים יותר קונסטרוקטיביים?

ב. מילא כפיות, אבל הזרמים - באמת, בשביל מה זה טוב?

ג. בעיה הפוכה לבעיית הכפיות: לבעלי *התכופף* משהו כבר מזמן, ואני מאוד רוצה *ליישר* את זה. התוכלי לתרום לי איזה טיפ?
שלוש שאלות 423347
צריך לפנות לאורי גלר שקודם יחליק - את הקמטים - אחר כך יסיר שומנים - ואחר כך יהפוך אותך לג'ינגי'ת
דם אני מכופפת כפיות 458831
כל הכבוד. מצליחה לכופף כפיות, אבל לא מצליחה לשלוט על המיקלדת.
או שאולי בחרת לשתף אותנו רק בסיומת של המשפט, שתחילתו היא ''תוך יריקת...''.
אגב, ישנה קהילת מגיבי מזג אויר נידחת בבוטסואנה, שחבריה מתוך חשש לעין הרע על מזג האוויר הנפלא שלהם, נוהגים לפני כל התכנסות לשחוט אנטילופה ולהגיר את דמה על כפיות אבן אותן הם דואגים להביא לכל כינוס (ושמורות במשך כל השנה מתחת לכר עשוי עצמות מוס הנמצא מתחת לראשו של הצ'יף אובמבוגונאטו הראשון), והם מעידים שלאחר הגרת דם זאת, כיפוף הכפיות הוא דבר קל שאין כמותו, ושלומו של מזג האויר הבוטוסואני מובטח אז מפני כל כישוף וגם שלום הצ'יף והקהילה.
זהירות 458832
נראה שפורום מגיבי מזג האויר של הארץ מתכנן פלישה לכאן.
זהירות 458840
לא מתכנן, הוא כבר פלש להמוניו.
זהירות 458851
??
פגשתי אותו והכול נכון 167988
בכנס העבמים שנערך באילת יצא לי לפגוש באורי ואכן הוא אדם מרשים ונאה בעל מבט מלא אור והבעה קורנת שמוסיפה לו מן הסתם מכל הבחינות.
בהופעה שנתן שעונים על הבמה ובתוך הקהל גם כאלו שהוחזקו בידי אנשים שהכרתי ואינם עושי דברו החלו לפעול בכוח המחשבה. כך גם שכן שלי לפני כחמש עשרה שנה הודיע בהתרגשות דקות מספר אחרי ההופעה של אורי בטלויזיה שהשעון המקולקל שלו החל פועל אם כי לא לאורך זמן...
נוכחתי גם בכשלון שלו לקרוא מחשבה של מתנדבת מהקהל. היא התבקשה לבחור צבע ולחשוב אותו. אורי בישר שהצבע הוא אדום [ תרגיל בסיסי בפסיכולוגיה תחשוב על צבע: הרוב יגידו אדום תחשוב על מספר הרוב יגידו שלוש תחשוב על מקצוע הרוב יגידו נגר נסו ותיווכחו]. אך הבחורה בחרה צבע אחר. אורי לא התבלבל וטען שרוב הקהל חשב על אדום ולכן בילבלה אותו המחשבה ההמונית. כך שהמחלוקת לגביו נותרה בעינה. אין מאה אחוז של ביצוע אצל אף בעל מקצוע. ואין לי ספק שיש לו יכולת יוצאת מגדר הרגיל להפעיל את האנרגיה שלו ולתעל אותה באופן ממוקד. בדרך כלל זה עובד.
187971
אתמול הופיע אורי גלר בטלויזיה.
אמא שלי, כבר לא ילדה, אשה סקפטית ורציונלית מטבעה, הניחה כפית על, או ליד, מקלט הטלויזיה.
להפתעתה היא זיהתה עקמומיות בכפית. לא פיתול נוראי, אבל עקמומיות קלה. היתה שם קודם והיא לא שמה לב? אולי. אבל גם אם כן, זהו צרוף מקרים מעניין שמתוך כמה עשרות כפיות שיש לה במגירות, היא בחרה להניח ליד מקלט הטלויזיה את העקומה.
כמה חידושים לגבי אורי גלר ברשת 263755
הבלוגר "הדולפין הכחול " יצר אתר מעניין באנגלית עם מידע על חייו ויצירתו של ד"ר אנדריאה פוהריץ , האיש שבדק ראשונה את כוחותיו האמיתיים של גלר והיה זה שטען שהוא בקשר עם חייזרים .
האתר נמצא כאן :
הדולפין הכחול גם טרח והכניס שם את הטקסט המלא באנגלית הן של ספרו של פוהריץ על אורי גלר וקשריו עם החייזרים
ואת הספר הראשון שכתב גלר על תייו ( מאז הופיעו עוד כמה ) :
ויש שם גם את הטקסט המלא של ספר על חייו של פוהריץ' עצמו שהוא בהחלט מעניין:
אגב גם הבלוג של הדולפין הכחול עצמו הוא מידי פעם מעניין לקריאה : שילוב מוזר של דיונים אינטלקטואלים בנושאים
שונים עם תיאורים אירוטיים עד פורנוגרפיים על חויות הומוסקסואליות של המחבר.
כמה חידושים לגבי אורי גלר ברשת 263756
ולאחרונה גם העיתון "מקור ראשון" פירסם כתבה עדכנית על
גלר ומה הוא עושה בימים אלה .
ראו :
כמה חידושים לגבי אורי גלר ברשת 410827
"חוויות הומוסקסואליות"?
זה כמו להגיד שלך יש חוויות הטרוסקסואליות... נשמע מוזר, לא?
אתה היתה צריך להיות דתי היתה צריך להיות משיח. 416193
אורי אתה מחפש יורש להכתיר את מתנתך שאותה עוד לא נסיתה במטרס נוסף שלא יחסתה עליו אפשרות, כי הכוחות האלה נחטו על מח יהודי, עובדה שלא נמצא גוי אשר נושא את כוחותיך, הקדוש ברוך הוא מחכה שתתחיל לעסוק בכוחותיו,על ידי כך שתיסוג מהטומאה ותתחיל לעסוק בעבודת השם,וכך תוכל לשרת את החוק כדי לפגום בשחיתות ובטומאה, שאותה יכולתה להכחיד ואף להפגש עים מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך, הוא שמחכה לך עים הכוחות שנתן לך, גם דוד המלך פגם אתה תתקן מידיעה ,אורי את המתנה קיבלתה מבורי עולם תחזור בתשובה ותושיע את עמך, צא מהטואה וטטהר ותשיב את כל הסגולות לעולם ולעם היהודי הנבחר, בכוחותיך אתה הוא השליח לגאולת סבלם של ישראל ,יהודי אתה אורי נבחר לנער את כל החוטאים והרשעים.
אתה היתה צריך להיות דתי היתה צריך להיות משיח. 418111
אורי גלר אתה מחפש יורש לאותיר לו את הכתר שלך (לאוריש את כוחותיך) לעצור לעקם כל מיני דברי אתה הבנדם איחיד בעולםםםם
האם זאת יחצנות מתוחכמת 418119
במיוחד לתוכנית החדשה של ערוץ 2 על אורי גלר?
בדרך כלל היחצנים הם לא כל כך מתוחכמים ,אבל לך תדע.
האם זאת יחצנות מתוחכמת 418128
סביר יותר בעיני שפשוט מדובר באנשים שבעקבות התוכנית הצפויה על גלר חיפשו את שמו במנוע חיפוש והגיעו לכאן.
האם זאת יחצנות מתוחכמת 418142
אם אני הייתי היחצן לתוכנית על אורי גלר שבה הוא מכתיר יורש וכו' זאת השיטה שהייתי נוקט , משלוח הודעות אותנטיות כביכול בכל מיני אתרים רלבנטיים של כל מיני יצורים ביזאריים שמכריזים על אורי כמלך המשיח.
איזו דרך טובה יותר יש לעורר עניין בתוכנית שבה מופיע אותו מלך משיח?
נכון שבדרך כלל הם לא כל כך מתוחכמים ועיקר העיסוק שלהם זה במציאת עוד אימאז'ים סקסואליים לגירוי מיני של הציבור . איך אמרה לי מישהי שעבדה פעם במשרד כזה : כל מה שהם עוסקים בו כל היום זה "ציצים ותחת " ואיך לדחוף אותם כל הזמן למוחות האנשים.
מצד שני יכול להיות שאפילו האנשים האלה התחילו לתפוס שהיום גם יחצנות בעלת אלמנטים דתיים יכולה להיות אפקטיבית.
פוטונים טעונים 418144
כתבתי לא מזמן עבודה סמינריונית שעסקה, בין השאר, בפרסום סמוי ברשת. אכן, הודעות בפורומים (מה שדרור גלוברמן כינה ''גרילה מארקטינג'') היא שיטה נפוצה לדברים כאלו (חברות ''רדהד'' ו''גוב קרטין'' עוסקות בכך). במקרה הזה נראה לי שהתער של אוקהם עומד לצידי וההסבר שלי סביר יותר. בנוסף, נראה לי שכותב המאמר לעיל מאוד מתרגש (ולא בפעם הראשונה, יש לציין) מהעובדה שנשוא כתבה שלו עלה לכותרות ועל כן הוא מתמלא בחשיבות עצמית, והנה הוא שוב הולך להסתבך בפתיל דיון שיציג אותו בסופו של דבר באור שלילי.
שרלוק הולמס של הרשת 418152
ואיך בדיוק היסקת מההודעה הקצרה היא בנושא פרסום ברשת שכותב המאמר התרגש מההפרסום של נשוא הכתבה ?
אנא למדני כדי שגם אני אוכל להסיק מסקנות מרחיקות לכת כאלה בעתיד לגבי אחרים מהודעות קצרות של כמה שורות .
שרלוק הולמס של הרשת 418153
אין לי מושג איך ערן הסיק שכותב המאמר התרגש, אבל קל לראות שהנבואה שלו קורמת עור וגידים במהירות הבזק.
למרבית הצער 418157
אינך יודע להבדיל בין התרגשות לסקרנות .
רן בילינסקי שלנו כאן היציג מידע מפתיע לציבור על כך שאני נרגש ואני סקרן ( ונרגש ?) לדעת כיצד היגיע אליו.
נו ערן מה השיטה ? למדנו כדי שגם אנחנו נדע.
למרבית הצער 418159
לאור העובדה שאינך מרבה להגיב באייל לאחרונה, ומגיב עוד פחות במקרים שאינך מפנה בהם לאתרך ברשימות, אפשר להניח שתגובות אחרות שלך נובעות מרגש כלשהו.
והמסקנה היא מכאן 418161
שאם אני מגיב ובמקרה הזה מעיר משהו על פירסומאים זה משום שאני נרגש. עמוקות.
איך שהוא ויסלחו לי חברי האייל הנכבדים המסקנה הזאת לא נראית לי כל כך מתבקשת או מתחברת או אפילו כהגיונית.וגם מתחת לאדם רציונאלי כמו ערן בילינסקי להסיק מסקנה כזאת .
זה נראה מתאים יותר לאדם שטוען לחושים על טבעיים כמו אורי גלר להסיק מסקנה כזאת .
אבל אולי אני טועה מי יודע וערן צודק ואם כך יש לו חושי אורי גלר..
והמסקנה היא מכאן 418162
אינני יודעת איך ערן מסיק מסקנות, אבל בד''כ, כשאני פוגשת אדם שתקן, נניח, שבאופן עקבי אינו מגיב על שום דבר כמעט, ופתאום הוא מגיב על עניין מסוים - אני נוטה להניח שעניין זה נוגע לו במיוחד. אני מניחה שרוב האנשים יסיקו את אותה מסקנה.
אורי גלר של הרשת 418165
והמסקנה היא מכאן שהנושא הוא בהכרך מרגש אותו ?
עם ערן היה אומר מעורר בו עניין כי אז היה צודק . אבל מרגש ? לי מאופי התגובה שכתבתי זה נראה קפיצה גדולה ביותר הרבה מעבר לזאת של הסקת ההסקות של שרלוק הולמס ואל התחום של אורי גלר.
בוודאי לא משהו שאפשר להסיק אותו מעיקרון אוקאם...
אבל נחזור לעניין הפרסומאים שהוא עיניינינו כאן וסטינו מימנו לתחומים לא רלבנטיים.
לי נראה שאלו הן ההודעות פירסומאיות של מישהו משום שקשה להאמין שימצא מישהו רציונאלי או שלא שפתאום יכריז על משיחיותו של גלר דווקא בזמן שהפרסומות לתוכנית מושמעות בכל פינה כשהצהרות כאלו מעולם לא הושמעו קודם לכן.
איך שהוא ההצהרות האלו עושות רושם של בלון ניסוי פירסומאי כל שהוא.
אורי גלר של הרשת 418168
אני הייתי מצפה שפרסומאי מתוחכם שמחליט להכריז הכרזות כאלה באייל הקורא, אפילו אם הוא נכנס לאתר בפעם הראשונה, היה רואה די מהר שסגנון כה עילג ואווילי אינו מתאים כאן, ומנסה משהו קצת שונה.
אלא אם כן, כמובן, הפרסומאי הנ''ל הוא אתה, ויש לך איזו אג'נדה סמויה מאחורי שיטה זו...
אורי גלר של הרשת 418265
אכן אפשרות מעניינת .
ואיזו אג'נדה סמויה שלי יכולה לעמוד מאחורי פירסום כזה?
אורי גלר של הרשת 418281
סמויה? אין לי מושג. האג'נדות שלך גלויות לעין לגמרי.
אורי גלר של הרשת 418296
ומהן האג'נדות הגלויות האלו דובי ? מעבר לסתם ביטוי מחשבות שעולות בי באותו הרגע כמו כל קורא ומגיב אחר של האייל .
באמת אינני מבין מדוע לכל מילה שאני כותב ולפעמים לא לגמרי ברצינות צריך לייחס איזו משמעות קונספירטיבית מרחיקת לכת .
666 ב-הירטמיג זה א"פ? 418160
זה אמיתי אני גם עושה את זה 418348
זה אמיתי אני למשל עושה מכופף כפיות וזה אפילו ניפגשתי עם אורי גלר באופן אישי והוא מאוד התרשם ממני אני יכול ללמד אותכם אבל מסובך מאוד
זה אמיתי אני גם עושה את זה 418350
אבל מה יוצא מזה שמכופפים כפיות? מהי התועלת שמביאות לעולם כפיות מכופפות?

לו לפחות היו העוסקים בפעולה משונה זו משתמשים בכוחותיהם (בין אם אלה כוחות על-טבעיים או בעלי הסבר פיזיולוגי הגיוני) ע"מ לעשות דבר מה מועיל - לכופף, למשל, בננות שאינן מכופפות די הצורך, לנטרל את כל הנשק שבעולם, למצוא מקורות אנרגיה חלופיים לשם ההקלה בתלות העולמית ביצואניות הנפט - ניחא, ובאה מנוחה ליגע ומרגוע לעמל - אבל כל זה כדי לארגן לנו כמה שיותר *כפיות מכופפות*? בשביל מה? מה נעשה איתן?
זה אמיתי אני גם עושה את זה 418352
זה תלוי אלה כפיות מכופפים. אם יכופפו, למשל, את הכפייה הדתית - ודאי תצמח מזה טובה מסוימת.
זה אמיתי אני גם עושה את זה 419943
זה מסובך בגלל שזה טריק זול של קוסמים יקרים.
אם אכן זה היה מנטלי... זיעתך לא היתה נוטפת
די לשרלטנות
אמור: קוסם אני וזהו לחמי

ד"ש מעולם האמת.
לא יכול להתאפק 419947
האם הקוסמים חושבים שאורי גלר מכופף את מטה לחמם?
לא יכול להתאפק 420997
כמובן.

אבל הקטע הוא, שמר גלר מתעקש לטעון שהוא מנטליסט, משום מה.
לא מבין מה רע בלהיות קוסם.
אם אכן היה לו כוחות, כפי טענותיו המוכרות, הוא היה עושה דברים אחרים.
לא יכול להתאפק 421030
כמנטליסט הוא מרוויח יותר כסף.
זאת עובדה שאנשים מוכנים לשלם יותר כסף כדי שיוכלו להעמיק את אמונתם בשטויות. זה נטוע באופי האנושי.
It's a joke, son 421037
לשבור את מטה לחמו, לכופף את מטה לחמו? משחק מילים כזה?
לא משנה...
לא יכול להתאפק 421056
היום במעריב הייתה כתבה על נמרוד הראל, הקוסם שמוביל תוכנית בערוץ 10. בניגוד לגלר, הוא מדגיש שמה שהוא עושה הוא טריקים ששוכללו באמצעות אימון סטנדרטי, ולא כוחות מיוחדים. הראל הוא מהצד של ה"טובים" - אלו שמצהירים בריש גלי שהם אנשים פשוטים שמכירים טריקים, ולא אנשים שטוענים שהקסמים שלהם נובעים ממשהו על-טבעי (הראל אף יצא נגד גלר והתוכנית החדשה שלו, והאשים אותו ואת "יורשיו" בשרלטנות ובגידה במקצוע הקוסמות). דווקא בגלל זה היה מרגיז לראות שבכתבה הוא הוגדר "איש הכוחות העל-טבעיים" (וזאת בעוד שאמרגנו של הראל הקפיד לכנותו "אמן חושים"). ככה מטופחת הבורות בקרב הציבור, על אפם ועל חמתם של שוחרי טובתו.
לא יכול להתאפק 421105
לעומת זאת, לפני יום-יומיים שמעתי (לראשונה) על אותו הראל, ברדיו, והדובר אמר שהוא כמובן "*שוליית* הקוסם" - בהשוואה לגלר.
תיאורית אורי גלר 421287
השתתפתי בצילומים של הסרט על אורי גלר אך למרבית הצער כל הקטעים שהיו עימי נחתכו בעריכה.
לא חשוב ,במהלך הצילומים הייתה לי שיחה מעניינת עם הבמאי שכמובן היו לו דיונים מפורטים עם אורי ולמד קצת להכירו.והוא העלה לפני את התיאוריה הנ"ל לגבי גלר שהיא לדעתי קרובה מאוד למציאות מדוע הוא מתעקש להעלות את כל הטענות המוזרות האלו על קשרים עם חייזרים וכו' שהוא יודע מצויין שהן רק מעלות גיחוכים אצל השומעים.
אבל בכך כל הפרנציפ :גלר הוא יחצן מעולה יודע טוב מאוד שדווקא חוסר הביטחון לגביו :האם הוא שרלטאן עם כל טענותיו הגרנדיוזיות ? או שיש בו משהו אמיתי ? הוא גם זה ששומר את העניין לגביו במשך עשרות שנים . אם היה מוכח לגביו סופית שהוא שרלטאן ( דבר שבעצם כבר הוכח ) או אפילו היה מוכח שכוחותיו אמיתיים .העניין בו היה פג זה מכבר.
חוסר הוודאות הזאת שהוא מקפיד לשמור עליה עם טענות גרנדיוזיות כמה שיותר , וגם יחצנים מעולים לא פחות כו רנדי הם ששומרים את אש אורי גלר בחיים כבר מזה קרוב ל-‏40 שנה.
בנתיים קשה לאמר על האיש שהוא מתחדש אנו רואים זאת בתוכנית עם הטריקים הותיקים ומעוררי הפיהוק של כיפוף הכפיות שהוא מבצע , אני מבין שזה כבר בגדר הסמל המסחרי אבל האם הוא לא מסוגל להתקדם קצת במשך השנים עם טריקים חדשניים יותר ? או שהוא כבר לא מוצא בכך צורך ומשאיר זאת לצעירים ?
אורי גלר עובד בקמ"ג? 421289
הוא מקפיד לשמור על עמימות.
אורי גלר עובד בקמ"ג? 421319
כלומר, הוא מסוכן לשלום העולם...
תיאורית אורי גלר 421310
אתה אומר שג'יימס ראנדי עובד בשביל אורי גלר?
421675
לפני שנתיים בערך ישנתי בלילה והרגשתי רעידת אדמה נוראית וחזקה אמא שלי שהיתה אצלי נבהלה מאוד ולא האמינה זה היה בתשעה באב ביום שלישי צפיתי בטלויזיה וברדיו ולא היה דיווח העוצמה היתה חזקה ומאז אני תוהה מה באמת היה היה המסר אשמח לשחוח איתך באופן ישיר כמו כן קרו לי המון דברים מוזרים שאני לא מבינה מה עלי לעשות אני אמא חד הורית לשלושה ילדים. אשמח ליצור עימך קשר ולברר מה באמת קורה או שאני צריכה לעשות.
המובן מאליו 421680
מה זאת אומרת מה את צריכה לעשות? את צריכה לסדר שלא יהיו יותר רעידות אדמה! זה לא ברור?!
המובן מאליו 421683
מצטערת לא ברור לי .יחד עם כל זה באים חלומות מהעולם הבא שמראות לי תמונות יפות וקשות עם הרבה התלבטויות חלומות ואני מתעוררת בלילה .מרגישה שייש בבית שלי אנשים ותחושות מוזרות אנני מבינה את תגובתך לצערי אני מבקשר הסבר הגיוני לכל החלומות שמראים לי דברים כמו שראיתי את הילד שלי לפני שנולד בגיל 10 בערך היום הבן שלי בן 3 וממש קופי כמו ילדי .
המובן מאליו 421723
נסי את התוכנית של יובב כץ ברדיו, ימי שלישי בלילה (מחצות עד 2.00), "שנינו ביחד וכל אחד לחוד". חלק גדול מהתוכניות האלה - עם פסיכולוגים באולפן - עוסקות בפירוש חלומות.
וזה מזכיר לי 421725
לפני כמה שבועות התקשרה אלי מישהי כנראה בהשראת כתבה זאת ודיווחה לי שבעזרת תקשורים או חלומות היא רואה איפה בן לאדן נמצא.כששאלתי אותה איפה הוא נמצא היא ענתה לי שנראה לה שזה איפה שהוא בגבול פקיסטן ואפגניסטאן.
הערתי שזה לא בדיוק חדשות גדולות ומדהימות אבל היא התעקשה שהיא רואה איפה בדיוק הוא נמצא. הפניתי אותה לשגרירות האמריקנית אבל היא טענה שהיא כבר פנתה אליהם ( ביחד ,אני מנחש ,עם חמישה מליון בעלי תפיסה על חושית מארה''ב ) והללו לא גלו כל התלהבות מיוחדת .הפניתי אותה למוסד ,אבל היא אמרה לי שגם אליהם היא פנתה והללו לא גילו כל עניין מיוחד.
היא סיפרה שהיא פנתה לעוד אישים כמו פלאטו שרון (''שהפך לידיד'') אבל למרבית הצער אף אחד מהם לא יכל לעזור לה להעביר את המידע החשוב למי שצריך .
שאלתי אותה מה היא רוצה ממני והיא הסבירה שהיא מעוניינת ליצור קשר עים עותונאים שיכולים להעביר את המידע החשוב לציבור. אמרתי אין בעיות אבל האם היא יכולה להעביר לי בכתב את הפרטים המדוייקים של המיקום שהיא רואה.
התברר שגם זה בלתי אפשרי מסיבות טכניות של תפיסה על חושית שלא ירדתי לעומקן .
הרמתי ידיים ,בן לאדן יכול להישאר בטוח במקום מחבואו עוד זמן מה.
וזה מזכיר לי 421728
מעניין. גם אני מרגישה כמוה. אין איזה פרס על אינפורמציה בנושא?
אם גם את מרגישה כמוה 421732
שאת יודעת בדיוק איפה בן לאדן ,אז מן הסתם יש עוד רבים נוספים שמרגישים שגם הם יודעים איפה בן לאדן .
וזאת אולי הסיבה לתגובות הלא נלהבות.
אם גם את מרגישה כמוה 421733
כן, אבל תראה - לי *באמת* יש תפיסה על חושית. אני *רואה בבירור* שאתה נמצא בישראל, וכך גם דובי קננגיסר והחשמנית. שלושה אנשים שאינני מכירה. האין זו הוכחה שאני יודעת על מה אני מדברת?
אם גם את מרגישה כמוה 421843
shows what you know...
אם גם את מרגישה כמוה 421845
אתה חולק עליי? אתה באמת לא יודע איפה אתה???
אגב דובי 421888
האם "מלאך נקמות " בפורום YNET זה אתה? משום מה יש רושם כזה.
אגב דובי 421892
בפעמים הספורות שאני מגיב בפורומים של Yנט (בדרך כלל זה על משהו שצץ בעמוד הראשי של Yנט, כי אני לא טורח ממש להכנס לקהילות בדלת הראשית), אני כותב תחת השם אב"נ (למה? ככה). שם כמו מלאך נקמות זה ממה לא הסטייל שלי.

למה יש לך רושם כזה?
משום מה הסגנון הזכיר את זה 421894
שלך במיטבך.
אבל לא חשוב עזוב את זה.
משום מה הסגנון הזכיר את זה 421896
אולי תפסיקו עם המנהג הזה לכתוב את ההתחלה של המשפט בכותרת? זה קצת מבלבל, בעיקר מפני שלא תתמיד מסתכלים על הכותרת אלא הולכים ישר לתגובה (פעם חשבתי שזה רק אני, אבל זה לא רק אני).
משום מה הסגנון הזכיר את זה 421897
זה לא רק אתה.

כנראה מנהג YNetי. שם חייבים כותרת, לא? ובאייל היא מורשת לתגובות הבנות...
וזה מזכיר לי 421864
איך להתקשר עם השגרירות האמריקאית - ידוע
איך להתקשר עם פלאטו - גם ידוע
אבל איך מתקשרים למוסד?
וזה מזכיר לי 421867
יש למוסד אתר, http://www.mossad.gov.il/Mohr ויש לו טופס יצירת קשר https://www.mossad.gov.il/Mohr/MohrTopNav/MohrContact...
אל חשש את בידים טובות 423922
אני מרגיש שהאנרגיות אצלך מאוד חזקות וכנראה יש התנגשות בין הכח הפנימי לאמת הקוסמית ששולחת לך סימנים שכדאי מאוד לבדוק אותם.
אני הייתי מציע כטיפול ראשוני לשלוח סכום שש ספרתי לחשבון בנק 44929.
אל חשש את בידים טובות 423928
חוששתני שהיא תחתום על הצ'ק ב-ל.. שם בדוי.
אל חשש את בידים טובות 423937
על העברה בנקאית היא יכולה לחתום מצידי בכל שם בדוי שרק תבחר.
אל חשש את בידים טובות 423938
וזה יעבור?
אל חשש את בידים טובות 611025
לא אמור לעבוד. לפחות בסכומים גדולים, ישוו את החתימה לדוגמת חתימתך.
אורי גלר בחדשות 422524
בדיקה של עיתוני סוף השבוע מראה שכתוצאה מהתוכנית הרייטינגית שלו בערוץ 2 אורי גלר חזר להיות סלבריטאי כפי שלא היה מאז 1975 ( כאשר בעברית הופיעו שני ספרים שונים עליו עדות להיותו אז שם מוכר ביותר ) . שמו מוזכר בעיתונים בכל פינה ,ולא רק במדורי הרכילות והבידור שם הוא ממש דומיננטי,אלא גם בהקשרים אגביים שונים אפילו במאמרים פוליטיים ועל בני סלע.
וכמובן אתמול הוא זכה לחותמת האולטימטיבית של סלבריטאיות עבור סלבריטאים מינוריים בימים אלה כאשר הפך לדמות פארודית ב"ארץ נהדרת ".
נראה שלטובה או לרעה לכתבה זאת יש יד כלשהיא בהחזרתו של גלר מהכפור של הסלבריטאים לשעבר ,בעת צילומי הסרט על חייו דיווחו לי אגב אורחא שכתבה זאת ברשת שהיא מקור המידע העיקרי היום לכל מי שמחפש בגוגל פרטים על אורי ( וזה פחות או יותר רוב הציבור כיום ) שימשה כמקור השראה למיתוגו החדש של אורי כדמות שיצאה מחוברות קומיקס.
ואין זה מפליא שהרי תסריטאים ומפיקים כיום מקבלים חלק ניכר מהשראתם מחיפוש ברשת .
אולי כדאי גם להזכיר בהקשר זה ,שידוע לי על שני פרוייקטים מוסרטים שונים שמחפשים מימון כיום על חייו של משה קרוי ,בעקבות כתבה על חייו של ב"אייל " ,אחד מהם הוא דוקומנטארי והשני עלילתי .פרטים בהמשך כאשר אחד מהם או שניהם יגיעו למימוש כלשהוא.
מה יצא לאייל מזה? 422526
חוץ מהאיזכור השולי כאן?
אורי גלר בחדשות 422528
אורי גלר הוא מכופף כפיות - עניין מגוחך למדי, כשלעצמו. הוא מושך תשומת לב גדולה אך ורק בזכות כישוריו הדרמטיים-יחצ''ניים היוצאי דופן, (וקרוב לודאי בזכות העסקת צוות משובח ומקצועי לעילא), ורק בכך הוא שונה מקוסמים אחרים. עד היום לא הוכח כי יש בו משהו מעבר לכך - ''כוחות'' כאלו ואחרים או משהו ''על טבעי'' וכיו''ב. כך שהשאלה איך יגבר הפרסום שלו, איך הוא ייהפך מסלבריטאי למגה-סלבריטאי וכמה אתה אישית תרמת או תתרום לפרסומו, אינה חשובה או מרתקת במיוחד.
אורי גלר בחדשות 422534
אכן תובנות מקוריות ומדהימות מאין כמוהן שאיש עוד לא העלה אותן על דעתו אפילו לא בכתבה הנ"ל ובדיון המצורף אליהן והרשה לי לברך אותך על החדשנות ובהירות המחשבה חסרות התקדים בחריפותן .
ואגב אתה בכלל טרחת לקרוא את הכתבה או את הדיון המצורף אליה ?
ולגבי השאלה מה יוצא לאייל מזה (ואפשר לשאול גם מה יוצא לי אישית מזה ?) שאלה טובה .נראה שהתשלום הוא רק לטווח ארוך והוא לא דווקא כספי .אבל אחרי הכל אף אחד לא נמצא באייל כדי להרוויח מזה כסף אפילו לא טל כהן.
אורי גלר בחדשות 423923
תתפלא... תגובה 423922
אורי גלר בחדשות 423964
אתה בטח אחד מהעורכים הטירונים האלה שלא מקבלים תשלום קבוע, ואני מוכן להתערב שמכרו לך את הסיפור שככה זה עם שאר העורכים. ברקת אמרה לי שפראיירים לא מתים, אבל לא האמנתי לה.
אורי גלר בחדשות 423974
פראיירים לא מתים, שוטים כן.
בדיחות אורי גלר 425746
כתבה מעולה..!
ואם טיפה להשתחרר ולהשתעשע...

בדיחות ועובדות אורי גלר!

www.delafranco.com/urig
http://www.delafranco.com/urig
כיצד לדעתכם אורי גלר מנחש ציור 432540
כיצד לדעתכם אורי גלר מנחש ציור שהוסתר במעטפה ?
כיצד לדעתכם אורי גלר מנחש ציור 432635
בעזרת מכונת זמן.
מלכת הקוסמים 435244
כתוצאה מהתוכנית "אורי גלר מחפש יורש " מצאה את עצמה אגודת הקוסמים, בדרך כלל אירגון דיסקרטי ושומר סוד, בסחרור חסר תקדים של סיכסוכים פנימיים חסרי תקדים שהביאו להאשמות הדדיות בין הקוסמים ובעיקר כנגד יושבת ראש האגודה,המוציאה לאור והקוסמת הכמעט יחידה בישראל דליה פלד .

להלן ראיון מקיף עם מלכת הקוסמים הישראלית על הקריירה שלה כמו"לית מצליחה מצד אחד שביו השאר הביאה לשפה העברית את סדרת הקומיקס אסטריקס ,וכקוסמת ונשיאת אגודת הקוסמים מאידך על עולם הקוסמים השראלי המסובך והמסוכסך וגם לראשונה מחווה את דעתה על כישורי הקוסמות המקצועיים של אורי גלר.
ראו:
מלכת הקוסמים
דרוש עורך, דחוף 435248
הטקסטים בבלוג שלך ממש לא קריאים. למה אתה לא יכול להשתמש באותו פונט לכל המאמר? למה הטקסט כל הזמן קופץ מפונט לפונט, מסגנון לסגנון, מנושא לנושא, מרעיון לרעיון. למה אתה מרגיש צורך לחזור על עצמך? הפוסט היה יוצא הרבה יותר טוב בלי 20% מהטקסט.
דרוש עורך, דחוף 435249
אני דוקא לא רואה שהוא ''קופץ מפונט לפונט''. יש פונט אחד המשמש לפתיחה ולשאלות והתשובות שבמסגרת הראיון, ופונט אחר שמשמש לשאר חלקי המאמר. הבעיה היא, אם כבר, בשגיאות הקלדה, אבל זאת בעיה של כל הרשת ולא רק של אלי.
דרוש עורך, דחוף 435252
אנחנו כנראה לא קוראים את אותו מאמר. זה מה שאני רואה http://www.geocities.com/almoni1032/eshed1.JPG http://www.geocities.com/almoni1032/eshed2.JPG
מלכת הקוסמים 435251
"באותה תקופה בשנות השמונים היה יקר מאוד להוציא ספר כמו אסטריקס. הטכנולוגיות של ההוצאה לאור היו פרימיטיביות יותר. בשלב מסויים הספרים של אסטריקס כבר לא כיסו את עצמם ובצער רב הפסקנו להוציא אותם לאור."

ומה המצב כיום? רוב ספרי אסטריקס טרם תורגמו לעברית, ואני חושד שהשוק עדיין קיים.
חוקרי החוצנים 511758
כנס של עמותת חקר העב"מים העצמים הבלתי מזוהים וחיים חוץ ארציים המופיעים בשמי העולם וכל הקשור בהם עורר אותי למחשבה בשאלה המעסיקה רבות גם את חוקרי העב"מים עצמם :האם יש מזימת הסתרה של מידע חשוב ואף חיוני בנושא מצד ממשלות שונות בעולם מפני הציבור הרחב ? ואולי חוקרי העב"מים עצמם הם חלק מהקונספירציה מבלי ידיעתם ?
ראו
חוקרי החוצנים
חוקרי החוצנים 511864
כחלק מהקונספירציה הושתלה גם הכתבה הבאה:

אבל החלק הכי מבריק בקונספירציה היה לאתר בחור נוח להשפעה ולגרום לו לכתוב ספר על התופעה. ואח"כ לגרום לו לכתוב ספר על רצח רבין. ברור שאף אחד לו יאמין לו אח"כ.
למדנו משהו 600989
>>וכך, יריבו של סופרמן הוא לקס לותר, המדען המיליונר, יריבו של בטמן הוא הג'וקר, X מן נלחם במגנטו, וכו' וכו'. היריבים ה"טובים" והמרשימים ביותר הם אלו שנדמה כאילו כשרונותיהם משקפים את כישרונות הגיבור ובה בעת הם היפוכם

העיבודים הקולנועיים לגיבורי העל המצוירים נראה שגברו בעשור שחלף וכך זכיתי להתוודע לדמותו המעניינת של מגנטו.

דרך אגב, עוד מישהו חושב כמוני שבאחרון בסדרת האביר האפל גברה הפלצנות והאפילה סופית על העלילה, האקשן, הדיאלוג, וכל שאר הדברים שעושים סרט טוב?
למדנו משהו 601042
בנוגע לאביר האפל - אני לא חושב כמוך. קצת לא נעים להתווכח מילולית עם הטענה במונחים שלך, שמעמידים זה מול זה ''פלצנות'' לעומת ''מה שעושה סרט טוב'', אבל אתגבר, ואניח שב''פלצנות'' כוונתך להתייחסות למשבר החברתי-כלכלי של עולמנו הנוכחי, ולקצת פסיכולוגיה (ולו ארכיטיפית)). אלו הדברים שכשצפיתי בסרט גרמו לי להרגיש שהסרט מדבר גם לאיטנגלינציה שלי, שהוא נותן לי קצת גירוי אינטלקטואלי ולא רק רוצה להעביר לי זמן בכיף. את ג'יימס בונד מיצינו בשנות השבעים.
למדנו משהו 601208
בפלצנות אני מתכוון להכפפת הסרט למה שקראת דיבור לאינטליגנציה, וגם להעמדת האמירה האמנותית לפני העקביות של הדמויות שכבר למדנו להכיר: שבירת הדיסטנס הלא מחוברת של אלפרד, המניעים הקלושים של בני הבליעל, המיעוט היחסי של קטעי האקשן.
גם בסרט הקודם באטמן התייסר. באטמן תמיד מתייסר. אבל קודם הוא עשה את זה עם הרבה יותר סטייל.

המינון שהבמאי מכניס מהתבלין שנקרא אמנות לתוך הסרט חייב להיות מדויק, אחרת הוא מקדיח את התבשיל.
הדוגמה הטובה ביותר שאני יכול להביא היא טרי גיליאם [ויקיפדיה]. ההבדל בין הפלופים של מינכהאוזן ופישר קינג לבין 12 קופים המופלא.
עין האייל 610976
מבלי להיכנס להגדרות משורש פ.ל.צ., גם אני חושב שהסרט האחרון היה בינוני מבחינת העלילה, הדמויות (טוב, אשת החתול היתה מגניבה), האקשן - אולי פשוט כי קרבות אגרופים לא עושים לי את זה - הרעים, וכן הלאה. היו לו גם רגעים טובים, כמובן.
והרחבה נוספת בענין תגרום לפתיל להראות כשייך לאתר אחר אם גם מקביל משהו - מישהו דיבר כאן לאחרונה על יקומים מתנגשים?

מצד שני, מבחינתי פישר קינג מופלא גם הוא.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים