הרב מאיר כהנא - הסיפור האמיתי (א') 1541
הרבה נכתב על הרב כהנא המנוח במשך השנים. דמותו ותורתו השנויה במחלוקת עוררו תגובות אוהדות מחד, ונזעמות מאידך. חלק ראשון מתוך שניים.
(צילום: באדיבות משפחת כהנא)
הרב מאיר כהנא נולד בניו יורק בשנת 1932 לאביו יחזקאל שרגא, יליד צפת, ולאמו סוניה, ילידת לטביה. מאז נעוריו היה אידיאולוג רב להט. בספר השנה של סיום התיכון, שהוא היה אחד מעורכיו הראשיים, הוצגה קריקטורה שלו, מדבר בלהט מול מליאת הכנסת (כולם ידעו שהוא מתכוון לעלות לישראל) כשהיא ריקה. מין נבואה שכזו. לאחר שסיים את לימודיו התיכוניים למד בישיבת מיר שבניו יורק, שם הוסמך לרבנות, ובמקביל למד היסטוריה ומדעי המדינה לתואר ראשון, יחסים בינלאומיים לתואר שני ובנוסף סיים גם לימודי משפטים. במקביל היה כהנא פעיל בתנועת הנוער בית"ר ולאחר מכן ב"בני עקיבא" (הוא נישא לליבי, חניכה שלו מתנועת בני עקיבא), ושימש כרב בבית כנסת. למרות שהיה פעיל מאוד מבחינה חברתית, סבל מגמגום קל. מי שרוצה, יכול להיזכר במנהיגים היסטוריים אחרים...

אחד המושגים בהם השתמש הרב כהנא באופן קבוע היה המושג "אהבת ישראל". אצלו המושג הזה היה חי ונושם. האהבה שלו לא התייחסה למושג המופשט "עם ישראל", שיש רבים שאוהבים "לאהוב". אצלו, המושג הזה התגשם באיש הפרטי, כמו אותו יהודי קשיש ובודד, בשכונות העוני של ניו־יורק, הנועל את דלתותיו מפחד הבריונים האנטישמיים בשכונה. את ה"ליגה להגנה יהודית" הקים כדי להגן על אותם יהודים קשישים ועניים שהתגוררו בשכונות שבמרכזי הערים בארה"ב, וסבלו שם מאנטישמיות. שכונות אלו היו מיושבות בעבר בעיקר על ידי יהודים, אבל במשך הזמן האמידים־יותר בקרב היהודים עזבו אותן לטובת שכונות יוקרתיות יותר בפרוורים, ונכנסו אליהן שחורים ואחרים ממעמד סוציו־אקונומי נמוך. היו ביניהם בריונים שהחלו להציק ליהודים הנותרים, ואיימו עליהם ועל רכושם. ליהודים לא הייתה יכולת להגיב. הרב כהנא ארגן את הנוער היהודי, בדרך כלל נוער שהיה מנותק מן היהדות, החדיר בנערים גאווה והכרה בערכה של יהדותם, ואימן אותם להיות מסוגלים להגן על היהודים מפני הבריונים.

השפעתם של מעשים אלו הייתה עצומה. ראשית, הם השיגו את מטרתם המוצהרת - הגנה פיזית על היהודים. אולם בנוסף, הם גם גיבשו בנוער היהודי את הקשר והשייכות לעם היהודי. רבים מהם עלו במשך הזמן לארץ כהמשך טבעי לאידיאלים של הליגה.

המתנגדים הגדולים ביותר לפעילותו של הרב כהנא בליגה להגנה יהודית היו אנשי הממסד היהודי, כיון שהוא העלה לפני השטח את הבעייתיות של תפקודם כנציגי היהודים. האוכלוסייה היהודית הייתה השלישית בגודלה בעיר ניו־יורק, וכללה מאות אלפי יהודים עניים, שהופקרו במידה רבה על ידי הממסד שהיה אמור לייצגם ולעזור להם. הדברים הגיעו עד כדי כך, שלא רק שיהודים עניים אלו לא קיבלו את כספי הצדקה שארגונים יהודיים אספו (הללו הקדישו את הכסף לכל מיני מטרות "אוניברסליות"), אלא שהם אף לא קיבלו את כספי הרווחה שהגיעו להם מהעירייה, מחמת חוסר ייצוג מספיק במנהלות המקומיות - זאת כיון שהממסד היהודי היה עסוק בבעיות כגון שוויון זכויות לשחורים ולפורטוריקנים, ולא דאג להגנת המסכנים מבני עמו, מפני התנכלותם של אותם שחורים ופורטוריקנים עצמם. אנשי הממסד היהודי סלדו מכל פעילות שהייתה עלולה להבליט את יהדותם ולדרוש מהם אחריות ישירה לבני עמם - דבר שנגד את העקרונות ה"אוניברסליים" שהם דגלו בהם (ברובם). זאת, על אף שמעמדם החברתי בעצם בא להם כנציגי היהודים.

אחד הדברים החשובים ביותר שהשיג הרב כהנא בחייו היה העלאת מאבק יהודי ברית־המועצות אל התודעה העולמית, דבר שהביא לפתיחה משמעותית של מסך הברזל לעלייה יהודית לארץ ישראל. יהודים אלו נכלאו מאחורי מסך הברזל תוך לחץ ממלכתי להתבוללות ומחיקת הזהות היהודית שלהם. הוא החליט לקחת אחריות ולהילחם למען אחיו, גם במחיר האישי של גינויים והתנערות קולנית מצד הממסדים היהודיים. הליגה להגנה יהודית בראשותו הצליחה להפעיל לחץ על שתי המעצמות, שהיה להן אינטרס כלכלי משותף בהתקרבות הדדית, ובכך הביאה להתניית התקרבות זו בשחרור יהודי ברה"מ. במהלך שנות פעילותה שוחררו עשרות אלפי יהודים, והדורסנות של השלטון הקומוניסטי כלפיהם פחתה, עקב ההד שכל התנכלות כזאת קיבלה בעולם.

אחת "החוויות המכוננות" של הרב כהנא הייתה התנהגותה של יהדות ארצות הברית בזמן שואת יהודי אירופה. שתיקתם, התעלמותם, ופחדם מלהשפיע על מדיניות ארה"ב בכל אמצעי שהוא כדי להציל את אחיהם העולים על המוקד, היו בשבילו דוגמה לכישלון ולפחדנות, שהעידה על אנוכיות וחוסר לויאליות כלפי האחים הנשרפים. הוא בשום אופן לא רצה להיות שותף להתנהגות כזאת.

"סירובו של הנשיא רוזוולט להפציץ את מסילות הברזל ולקבל לארצות הברית ספינות של פליטים יהודיים היה פשע. אולם איזה תגובה באה מצד מנהיגים יהודיים לפשע זה? לא קריאה לחמישה מיליון יהודים אמריקאיים לצאת לרחובות, לא קריאה לשביתות שבת ולמרי אזרחי, לא צעידה המונית של רבנים לבתי הסוהר. הפשע הזה נתקל בסך הכל במחאות הרגילות, שחסרו תוכן ועוצמה. היהודים לא היו מוכנים לוותר על גלימת 'ה"מכובדות", גם כשהיה מדובר בהצלת נפשות של אחיהם" (סיפור הליגה להגנה יהודית, עמ' 82).

השיח הפנימי שלו היה תמיד עם החובה המטפיזית שלו בעולמו, עם "ועתה, מה ה' אלוקיך דורש מעמך?", ולא עם פוליטיקאים ומעצבי דעת קהל, ואפילו לא עם הקהל עצמו. אחד המוטיבים החוזרים אצל הרב כהנא מאז ימי התיכון שלו, עת כתב לבטאון בית הספר, ועד לימיו האחרונים, היה ה"משפט בשמיים": "...אני מאמין שאותן נשמות עומדות.... ובכל פעם שמגיע יהודי לעולם האמת הן שואלות אותו: 'איפה היית כשזעקנו?' אלה הן נשמות היהודים משואת אירופה, ותהיינה שם גם נשמותיהם של יהודי ברית המועצות. אני רוצה להיות מסוגל לענות: הייתי שם ועשיתי מה שיכולתי".

זה היה המניע למאבקו למען יהודי ברית המועצות. כדי להעלות נושא זה על סדר היום הציבורי והתקשורתי, הוא השתמש באלימות נגד הנציגויות והשליחים הסובייטים בארה"ב. פעילות זו כללה "פיצוץ" המופעים של אמנים שהגיעו מבריה"מ להופעות באמריקה, במסגרת "חילופי תרבות"; איומים ברצח דיפלומטים סובייטים בתגובה להוצאה להורג של יהודים; והפגנות סוערות שליוו דיפלומטים רוסיים בכל אשר הלכו.

במאמרו "הצהרה לבית המשפט" שהתפרסם בספר "כהן ונביא" הוא מסביר את צעדיו. ראשית, הוא ראה חובה שבעיית יהודי רוסיה תתפרסם, שכן שום בעיה אינה יכולה להיפתר כל עוד העולם אינו יודע שהיא קיימת. שנית, להערכתו, מצבם של יהודי רוסיה לא יכול להיות רע יותר בעקבות פעילות כזו בארה"ב. בנוסף, על היהודים שמעבר למסך הברזל להרגיש ש"אכפת" ליהדות העולם מהם, כדי שלא יתייאשו וישאבו עידוד ועוצמה מהתמיכה הניתנת להם על ידי אחיהם היהודים. מכל אלה גזר את המסקנה שרק אלימות תביא את שאלת יהודי רוסיה אל כותרות העיתונים, וכך אכן היה. בעקבות פעולות הליגה נפתחו שערי ברה"מ במידה חסרת תקדים ויותר מ-‏60 אלף יהודים שבו הביתה לישראל, כולל צעירים ואקדמאים.

למרות ההצלחה, הרב כהנא היה מודע לסכנות הנובעות מהיות התנועה אנטי ממסדית, ונקיטתה בשיטות שאינן בנורמה המקובלת. במאמר "על אקטיביזם ואקטביסטים", שהתפרסם בעיתון "ג'ואיש פרס", (מופיע גם הוא באסופה "כהן ונביא'), הוא ניתח בצורה בהירה את המבחן שעל פיו ניתן לשפוט אדם התומך בעמדות של מיעוט אידיאליסטי הפועל נגד התפיסות המקובלות ונגד הממסד:

"מי מצטרף לתנועה אקטיביסטית אנטי ממסדית? קומץ של אידיאליסטים אמיתיים אשר אכפת להם מעומק ליבם, ואשר הם באמת ובתמים מזדהים עם המטרה, או האנשים שהם נאבקים למענם. ועוד סוג של אנשים שמצטרף לתנועה כזאת הם "האנטיים המקצועיים" לסוגיהם ... יש שמחפשים את ההתלהבות, יש שמורדים בהורים, ולבסוף יש מרי נפש ובעלי נטייה לשנוא ... כשבוחנים מנהיג, דע, שהכשרון איננו דבר נפוץ, אך הכשרון איננו הדבר הראשון שעליך לחפש. כשהקב"ה בחר את משה וגם דוד, הוא לא בחן אותם ביכולת הנאום או הארגון שלהם. הוא לא הסתכל על המוח, אלא על הלב. שניהם היו רועי צאן, והקב"ה בחן איך הם טיפלו בעדר. היו אלה הרחמנות והאכפתיות על הכבשים הרכות שהביאו את ה' לבחור בהם להיות רועים של אנשים ... כשבוחנים מנהיג אקטיביסט, השאלה חייבת להיות האם הוא אוהב או שונא יהודים? לעיתים קרובות מדי מאחורי הדאגה הקנאית ליהודים ... לא עומדת כל כך האהבה לנדכאים כמו השנאה לממסד. לעיתים קרובות מדי, היהודי המדוכא והסובל, מהווה לא יותר מאשר קרדום לחפור בו את עתידו האישי של המנהיג ... על כן, הקשב והתבונן היטב באותו אדם שטוען שהוא אוהב יהודים. האם הוא מאיים פיזית על יהודים אחרים - ולו בשם ה"מטרה"? אותו אדם אינו אוהב, הוא שונא. האם הנאומים שלו מלאים מרירות כל כך עזה, עד שהשומע יכול כמעט לטעום זאת? ... היזהר מאותו אדם."

גם לאחר עלייתו ארצה, המשיך הרב כהנא לקיים קשר רצוף עם יהדות ארה"ב והיה נוסע לשם להרצאות בכל רחבי המדינה במשך חודשיים מדי שנה. השפעתו על יהדות ארה"ב בכלל ועל הצעירים בפרט הייתה גדולה. במאמר פרידה מהרב כהנא שפרסם יורם חזוני בג'רוזלם פוסט הוא כותב: "...מאיר כהנא הקדיש עשרים שנה לסיבובי הופעות בקמפוסים באמריקה, עם המסר שלו: לימדו על היהדות, עלו לארץ ישראל, התעקשו על מה שאתם מאמינים בו, והיאבקו עליו. בכל שנותיי כסטודנט, לא שמעתי אף פעם את המסר הזה מפיו של נואם אחר: לא מפיו של רב הקמפוס, שפחד שדיבור גלוי בעניינים אלו, עלול לתת לסטודנטים תחושה לא נוחה; לא מפיו של שליח הסוכנות, שחשב ש"אם יהיו לנו שאלות", אנחנו נבוא אליו; לא מפיהם של פוליטיקאים ישראלים שבאו לביקור, שבדרך כלל השמיטו כל אזכור של עלייה או יהדות. הרב כהנא היה המנהיג היהודי היחיד שהיה לו מספיק אכפת מהחיים שלנו, כדי לבוא אלינו ולספר לנו מה הוא חשב שאנחנו יכולים לעשות. הוא היה היחיד שעשה רושם שהבין כמה רצינו שתהיה לנו סיבה טובה להישאר יהודים - על אף שהמשמעות היחידה שהוצעה ליהדותנו הייתה הפסקות לימוד עם פלאפל ב"הלל"... תופעה זו לא הייתה מוגבלת לנאום אחד מסוים. במשך השנים, התברר לי שאין כמעט אקטיביסט יהודי־אמריקאי צעיר, שלא קרא את ספריו, לא שמע את נאומיו, ולא צחק והריע לשמע הקלטות של הדיבייטים שלו, שהשמיע סטודנט כלשהו בחדרו בפנימייה..."



בחלקו השני של המאמר אדון בחזונו של הרב כהנא לגבי דמותה הרצויה של מדינת ישראל וביחסי הגומלין בינו ובין הציבוריות הישראלית.
קישורים
אתר כהנא הרשמי
חלקו השני של המאמר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  אישיות מרתקת • יסמין הללי
  אישיות מרתקת • דורון הגלילי
  אישיות מרתקת • יסמין הללי
אישיות מרתקת 296496
בושה וחרפה להשוות בין חלאת האדם לבין הרב כהנא הי"ד!!!
אישיות מרתקת 515196
בוא'נה, אתה מלכלך על צ'רלי צ'פלין!?
  אישיות מרתקת • אסתי • 2 תגובות בפתיל
  אישיות מרתקת • יסמין הללי
  אישיות מרתקת • Dubi Kanengisser • 6 תגובות בפתיל
  אישיות מרתקת • יסמין הללי • 2 תגובות בפתיל
  תגובה שיטחית של אדם שיטחי • קורא נבוך • 37 תגובות בפתיל
  כן... • אסתי
  כך • ג. שמעון • 34 תגובות בפתיל
  כן... • קורא נבוך
''בכל פעם שהם מדברים על אהבת ישראל, 159048
אני יודע שהם שונאים מישהו" (יוסי שריד, על אני לא זוכר מי)
האם לא עלה כהנא לדוכן הכנסת, או שמא זה היה בהפגנה כלשהי, עם חבל ועם הסיסמה "חבל לבוגדים"? זה בעניין אהבת ישראל.

אני מצטער ניצה, אך אני מניח שאת התכוננת לתגובות מסוג זה ואולי אף יש בפיך תגובות ראויות שיאירו את עיננו.

_____________

אני נזכר בימים אחרים בהם הגנתי בגופי, בכיכר פריז שבירושלים על "נשים בשחור" מפני זעם ההמונים. פעם אחת הסתננתי לפני תחילת העימות אל בין אנשי כהנא, לא זוכר בדיוק למה. אף אחד לא חשד בכלום, עד שאחד מהם ניסה לפגוע באבן גדולה וחדה בשוטר (או בסוסו) שעמד צמוד אלינו. לפני שהוא הספיק זינקתי עליו. מייד התחילו להקיף אותי אנשי הקבוצה. ניסיתי להסביר להם שזה לא בסדר לפגוע בשוטר, אך לא הספקתי הרבה ושוטר אחר ריסס את כולנו בגז מדמיע, ישר לפנים! יתכן שאלו מן הקוראים העוסקים מעת לעת בהפגנות אלימות או בתקיפות מיניות, חוו זוועה זו. למי שלא, אומר רק שזו הייתה הרגשה של סוף.
לפחות באירוע הגז המדמיע השני שלי, כבר הבנתי שלמרות גודל הסבל, צריך רק להחזיק מעמד עד שזה יעבור.
  כרונולוגיה • קורא נבוך • 3 תגובות בפתיל
  ''בכל פעם שהם מדברים על אהבת ישראל, • ניצה כהנא • 6 תגובות בפתיל
  ''בכל פעם שהם מדברים על אהבת ישראל, • שוקי • 20 תגובות בפתיל
''בכל פעם שהם מדברים על אהבת ישראל, 515197
עברת "אוהל אב"כ" בטירונות? זה אמור להיות מאותו סדר גודל, לא?
''בכל פעם שהם מדברים על אהבת ישראל, 515227
לא עברתי את זה בטירונות והסבל היה גדול.
  כן... • סתם איילת בארץ ישראל
  יש לך שם, סתם איילת? • אסתי
  ידוע לי שאנחנו מעטים ו''לא יפים'' בעיני רבים. • סתם איילת בארץ ישראל
  ידוע לי שאנחנו מעטים ו''לא יפים'' בעיני רבים. • אסתי
  את מתחמקת, אסתי • סתם איילת בארץ ישראל
  את מתחמקת, אסתי • אסתי
  את מתחמקת, אסתי • סתם איילת בארץ ישראל
  התאזרחות • אסתי
  סליחה שאני נדחף, • שוטה הכפר הגלובלי
  מדברי כהנא זצ''ל • סתם איילת בארץ ישראל • 30 תגובות בפתיל
  גם ערביות? • מאמינה באופטלגין • 8 תגובות בפתיל
  סליחה שאני נדחף, • אלכסנדר מאן
  סליחה שאני נדחף, • שוטה הכפר הגלובלי
  סליחה שאני נדחף, • אלכסנדר מאן
  סליחה שאני נדחף, • שוטה הכפר הגלובלי
  סליחה שאני נדחף, • האייל האלמוני
  סליחה שאני נדחף, • אלכסנדר מאן
  סליחה שאני נדחף, • יהונתן אורן
  סליחה שאני נדחף, • אלכסנדר מאן
  סליחה שאני נדחף, • יהונתן אורן
  סליחה ש*אני* נדחף, • רון בן-יעקב
  סליחה ש*אני* נדחף, • אסתי
  סליחה ש*אני* נדחף, • יהונתן אורן
  סליחה ש*אני* נדחף, • אפופידס
  סליחה ש*אני* נדחף, • רון בן-יעקב
  סליחה ש*אני* נדחף, • ערן בילינסקי • 101 תגובות בפתיל
  סליחה ש*אני* נדחף, • יהונתן אורן
  סליחה ש*אני* נדחף, • האייל האלמוני
  סליחה ש*אני* נדחף, • אייל מזדמן • 21 תגובות בפתיל
  סליחה ש*אני* נדחף, • גלעד ברזילי
  סליחה ש*אני* נדחף, • האייל האלמוני
  סליחה ש*אני* נדחף, • גלעד ברזילי
  מה זה אלקטיבי? • האייל האלמוני
  מה זה אלקטיבי? • האייל העשרוני.
  מה זה אלקטיבי? • האייל האלמוני
  מה זה אלקטיבי? • האייל העשרוני.
  מה זה אלקטיבי? • אליהו • 6 תגובות בפתיל
מה זה אלקטיבי? 160012
א. כן, חולני, מאוד חולני, אבל זה לא מיוחד לחברה הישראלית, אלא תופעה המתרחשת בכל צבאות העולם (בגלל עצם המסגרת המיליטריסטית, שאין לפרטים בה חופש ולא כל שכן זכות לפרטיות), זהו (לצערי) הטבע האנושי ואם אינך רוצה שבנך יגדל בחברה שכזאת תצטרך לעבור לסגנון חיים של רובינזון קרוזו

ב. אני כמובן לא תומך בדרישה לאחידות, אבל כהורה אני לא יכול להתעלם מהתופעה הקיימת ולתת לבני לסבול מכך, אנשים (ובמיוחד ילדים בני 18) נוטים להיטפל לחריג, זאת תופעה חברתית ופסיכולוגית מוכרת

ג. הלואי והיה זה תסריט הזוי, אבל זאתי מציאות אכזרית, אני יכול רק לאשש מסקנה זאת משרותי הטראומתי בצבא הרוסי. בשל חזותי הדומה לזו של בני הקווקאז (שהרוסים מאוד גזענים אליהם) "זכיתי" לקללות, השפלות, מכות ואף ניסיון אונס במקלחות שנחלצתי ממנו, כאשר גילו שאני יהודי סבלתי עוד יותר (והדברים לא היו רחוקים משימוש בנשק חם), וכל זה נגלל תווי פנים קווקאזיים, אני לא רוצה לחשוב אפילו מה היה קורה לו הייתי נימול (רוב הסלאבים לא נימולים). אני מניח שמלבד האנטישמיות מצב העניינים בצה"ל לא שונה בהרבה לכן אני מוכן "להניף סכין" על בני על מנת למנוע ממנו גורל דומה
  התפרצות • יהונתן • 4 תגובות בפתיל
  מה זה אלקטיבי? • האייל העשרוני.
  מה זה אלקטיבי? • האייל האלמוני
מה זה אלקטיבי? 160116
א. טענה חסרת בסיס? אני לא חושב, הנה דוגמא אקטואליתhttp://news.walla.co.il/?w=//414869 ואם החיילים האלה התעללו בחבריהם רק בגלל שהיו צעירים, תאר לך, מה היה קורה אילו היה בפלוגה הזאת גם "רוסי מסריח" שלא נימול? אני לא אמרתי שיהודים לא יכולים לשרת בכלל בצבא ארה"ב (גם בגלל שארה"ב היא לא דוגמא טובה מפני שרבים מהנימולים שם אינם יהודים), אבל אני בטוח שהשירות לא יהיה נעים כשיקראו להם "קייקים", יאשימו אותם במלחמה בעירק ומה לא...

ב. אני לא עושה את זה "רק בגלל שכולם עושים את זה" אלא בגלל שכולם עושים את זה ובמסגרות מסוימות, מי שלא עושה את זה סובל מהתעללולויות והשפלות, מיצטער אם זה נראה לך נלעג אבל אני חושב שלמרוד במוסכמות בכל מחיר זה לא פחות נלעג

ג. כן, אני מסכים שיותר נמוך מהשפל של הצבא הרוסי קשה לרדת (ראה כאן למשל http://news.walla.co.il/?w=//390871), אבל גם צה"ל הוא לא "טלית שכולה טכלת" וכבר היו מקרים מעולם

ד. ילד בן 13 מסוגל לקחת אחריות (במידה מסוימת) על תוצאות מעשיו, אבל כאן מדובר בהחלטה שאני אקבל ומישהו אחר (בני) יצטרך לשאת בתוצאותיה, אני לא מקבל את המוסר התנ"כי של "אבות יאכלו בוסר ושיני בנים תקהינה", למה אתה מנהל מאבקים אידאליסטיים על גבם של ילדיך?
  מה זה אלקטיבי? • האייל העשרוני. • 111 תגובות בפתיל
מה זה אלקטיבי? 515205
אני מכיר לא מעט לא נימולים שעשו צבא, ולא זכו לשום התייחסות חריגה כתוצאת עורלתם. גם איתי בטירונות היו לא יהודים, ובכלל לא הבחנתי אם הם נימולים או לא. זה לא איזור שאליו גברים נוטים להפנות את מבטם בעת שהות משותפת במקלחת.
מה זה אלקטיבי? 515204
החוויות שאתה מתאר אכן קשות מאוד, אבל הצבא האדום ככלל נודע בהיותו לא מסביר פנים לחייל, ועל אחת כמה וכמה לחיילים חדשים. גם ''רוסים טהורים'' מספרים על התעללויות שחוו שם.
  מה זה אלקטיבי? • גלעד ברזילי • 22 תגובות בפתיל
  סליחה ש*אני* נדחף, • ערן בילינסקי
  סליחה ש*אני* נדחף, • דובי קננגיסר
  סוף לסיפור • אפופידס
  כן... • גידי אהרונוביץ האייל העיוור
  צדק פואטי? • הקריבו המקוטב • 3 תגובות בפתיל
  נושא לסדר היום • שוקי • 5 תגובות בפתיל
  Kahane's love for all jews • האייל האלמוני • 124 תגובות בפתיל
  ממשה עד משה לא קם ככהנא.. • נמרוד קפון • 3 תגובות בפתיל
  ניצה כהנEא? • גלעד ברזילי • 5 תגובות בפתיל
מה הזהירות הזאת לכם 159107
אני לא מבין את הזהירות המופלגת מלומר את שמו המפורש של ''האיש עם השפם המצחיק''. כהנא שר''י היה גיזען שהטיף להפרדה מוחלטת בין יהודים ל''גויים'', ולשלילת זכויותיו האזרחיות של כל מי שאינו יהודי. הוא הגיש לכנסת הצעת חוק המזכירה את חוקי נירנברג. באחת החוברות שהאיש הפיץ, היה כתוב שההבדל בין יהודי ללא יהודי גדול מההבדל בין אדם לחיה.

ההבדל בין כהנא לבין היטלר הוא שהיטלר ראה ב''ארים'' את הגזע המיוחד והנבדל, ובעיני כהנא היהודים הם הראויים לכבוד.

אני מציע למערכת להזמין מאמר שיציג באור חיובי את דמותו של היטלר. גם לגביו אפשר לומר ש-''דמותו ותורתו השנויה במחלוקת עוררו תגובות אוהדות מחד, ונזעמות מאידך''. אם כבר מדיניות של פתיחות, אז עד הסוף.
  אם אני זוכר נכון את החוברת ההיא • יחזקאל (חזי בשבילך) • 3 תגובות בפתיל
  האמת? • כליל החורש נאורי • 25 תגובות בפתיל
מגוחך אתה בעצמך! 557334
אי אפשר להאשים את הרב כהנא שהיה יהודי דתי והלך עם זה עד הסוף?! הוא רק פרסם מה שכבר היה כתוב בתנ"ך ובשאר הספרים
מגוחך אתה בעצמך! 557417
בהחלט אפשר, אבל חלק מהקוראים הדתיים עלולים להעלב.
  ובשלב הבא • האייל האלמוני
  חשיבות • chingiss • 84 תגובות בפתיל
  סתירה • YOYO
  כבר 001 תגובות, שיחקתם אותה • האייל האלמוני
  כהנא בארץ ישראל • עודד • 33 תגובות בפתיל
  על איזו השוואה להיטלר מדובר ? • יהונתן • 6 תגובות בפתיל
  כהנא היה קורבן של שנאה עצמית יהודית • ישראל פזיזא • 7 תגובות בפתיל
  מאמר מרתק - מחכה לחלק הבא. • אלירז
  תגובתם הפבלובית של רבים כאן - • האייל הכותב • 5 תגובות בפתיל
  הבעיה הדמוגרפית • רן בלוס אנג'לס • 39 תגובות בפתיל
  מדוע הפך הרב כהנא לשנוא כל כך? • סתם איילת בארץ ישראל • 7 תגובות בפתיל
  מאמר מעניין • שועל
  שאלה • שוקי יואב • 6 תגובות בפתיל
  בקשר לאתר הרשמי של כהנא • האייל האלמוני
  הלו! מה קורה איתכם? • האייל האלמוני • 6 תגובות בפתיל
  את השרץ האידיאולוגי הכהניסטי אי אפשר לטהר • ג. שמעון • 16 תגובות בפתיל
  דיברי הכהניסט - איתמר בן גביר בראיון עם יוסי גורביץ • ג. שמעון • 5 תגובות בפתיל
  הרב שאהב את עמו • תגר בן נתן • 4 תגובות בפתיל
  ללא כותרת • הנמלה העמלה
  להסתכל פנימה • 464lib@walla.com
איפה ישנם עוד אנשים כמו האיש ההוא? 487289
כהנא היה האדם היחידי שדיבר אמת. היחיד שהבין את המציאות.

פשוט נורא איך שהאנשים הקטנים וחסרי הבינה מנעו מאיתנו את ההזדמנות למנהיגות ראוייה.
פרס, שמיר וכל שאר הפוליטיקאים והשופטים דאז נוטלים חלק בפשע הזה שנעשה כלפינו.

יהי זיכרו ברוך.
ואוו, מאמר מרתק ומושקע 551112
טוב לדעת ולהכיר את האיש ופועלו. טוב שיש את האתר הזה ולא להיות ניזונים רק מהתקשורת!
ואוו, מאמר מרתק ומושקע 551176
באמת טוב שיש את האתר הזה, המביא נקודות ראות מגוונות, אבל את המאמר הזה כתבה כלתו של כהנא, מעריצתו וחברה בכירה ב"מנהיגות יהודית" ("הפייגלינים"), ניצה כהנא. לא זו בלבד שהמאמר מוטה והדברים בו אינם קשורים במיוחד למציאות, אלא שהוא לא היה צריך בכלל להתפרסם כמאמר, אלא, לכל היותר, כמין "טור אישי". בין השאר, כהנא גרם נזק חמור למאבקם של יהודי ברית המועצות ולדברי אחד ממנהיגי בני-ברית בארה"ב, גרם לפגיעה בבטחונם של אישים אמריקאים שהגיעו לביקורים בבריה"מ. בחייו האישיים, גרם לאהובתו, הדוגמנית (הלא-יהודיה) גלוריה ג'ין ד'ארג'ניו, להתאבד, כשגילתה שהוא נשוי ואב לילדים.

הנה, תלמד בכל זאת משהו בעזרת "התקשורת". הפרטים על חייו והתנהלותו נבדקו, עד כמה שידוע לי, והוצלבו בין מספר מקורות מידע, ואושרו. את דבר העסקתו כסוכן של ה FBI בשנות ה 60 אישר כהנא עצמו, כמה שנים לפני מותו.

אהבת ישרא-ל כדרך חיים יום יומית 562090
כמי שחי ועבד לצדו של הרב מאיר כהנא כעשור שנים כל כולו אהבת ישראל אמיתית וגם כשהיה קשה לי לפעמים להבין איך לדוגמה שעולה בזיכרוני כרגע ממש כשנאם מעל בימת הכנסת פנה עליו ח'כ מיכאל איתן אים אתה אוהב ישרא-ל למה אתה קורא לי 'מתיון' הרב כהנא ענה לו חס וחלילה אתה סתם יהודי מיסכן ועים כל הקושי גם אותך אני חייב לאהוב!ותמיד אמר לנו למרות שצריך ללכת לפי ההלכה וכך צריך להיות ספר החוקים של ישראל,הוא טען שאי אפשר לכפות על היהודי מה יעשה בביתו למרות שזאת היתה רוח ההלכה במשך אלפי שנים הוא לא יעשה דבר שיכול להוביל למלחמת אחים,אך הוא תמך בלתת צביון יהודי לראשות הרבים של המדינה למשל להעביר את משחקי הכדור- רגל ליום ראשון בשביל כך הציע את חוק 5ימיי עבודה בשבוע אז עבדו 6ימים הרב הציע שהיום החופשי היה יום ראשון ואזנקבל סוף שבוע ארוך כמו בארות הברית הממשלה היתנגדה ומי שהיתנגד בשמה היה ח'כ רפאלי מש'ס בטענה שגם לערבי מגיע יום חופש ולכן צריך לתת להם את יום השישי כיום הבחירה כנראה שיום השבת לא מספיק חשוב מהקואליציה בסופו של דבר הרב כהנא הייתה נשמה מיוחדת שירדה לעולם ולעומת כל האנשים הקטנים שמסביב הוא באמת עשה מה שטוב בשביל עמו למי שבאמת רוצה לדעת מי היה הרב כהנא יוכל לקרוא את הספר חייו ומשנתו של הרבה כהנא שנכתב מעובדות ומסמכים
אהבת ישרא-ל כדרך חיים יום יומית 562106
אם כבר מעלים זיכרונות....

כשהייתי אדם צעיר הגיע כהנא לישראל, והחל לנסות לעשות לשיטתו נפשות. איני זוכר את השנה בדיוק - מדובר על מתישהו בין 1971 ל-‏1973. באותם ימים (כנראה) עוד לא היו לו חסידים רבים בישראל, והוא נדד בארץ עם מקלו ותרמילו ודיבר ונאם, בעיקר עם בני נוער, אבל כנראה עם כל מי שהיה מוכן לתת לו לדבר.

בין השאר הגיע בנדודיו גם לכפרי. כאמור, באותו זמן היה אלמוני לחלוטין בישראל, ואנחנו התאספנו וצפינו בו והקשבנו לו בלי שום דעה קדומה.

תוכן דבריו המדויק אינו זכור לי, אבל הופעתו השאירה עלי רושם גדול. הדמות הייתה של אדם נרגש, מדבר במהירת רבה אך לא באופן לגמרי קוהרנטי, ועיניים מתרוצצות. הרושם שנוצר אצלי הוא של אדם על גבול השפיות, ולגמרי לא ברור מאיזה צד של הגבול.

שנים רבות חלפו מאז, והפרטים שזכורים לי אינם אמינים, אבל אני זוכר היטב את הרושם שנוצר אצלי: משוגע.

אולי כך נראו הנביאים שהתנבאו בשער ואולי כך נראה דוד המלך כשנחבא משאול והעמיד פני משוגע שרירו זולג. אני לא יכול לומר שרירו של כהנא אכן זלג, אבל בתמונה הזכורה לי מאז יש איש מבולבל, שעיניו מתרוצצות שרוקו ניתז מפיו בדברו (והוא דיבר הרבה).

כאמור, לא ידעתי על כהנא דבר וחצי דבר לפני אותה פגישה - מעולם לא שמעתי עליו, כך שהרושם הזה לא נבע מדעות קדומות - לא היו לי כאלו. הרושם גם לא נבע מתוכן דבריו - במבטאו האמריקאי הכבד, ודיבורו המהיר והמתלעע רוב דבריו לא הובנו ממילא.

בראי הזמן אני לא חושב שכהנא היה מטורף (ואני כן חושב שהיה גזען וחלאה), אבל מהפגישה היחידה בינינו יצאתי ברושם כבד שהאיש מג'נון.
אהבת ישרא-ל כדרך חיים יום יומית 562124
אני לא מכיר אותך אבל חז"ל אומרים 'כל הפוסל במומו פוסל'כשאני מדבר על אהבת ישראל אמתית אני מדבר על עובדות ולהבדיל ממך עים זכרון טוב (כל הכבוד על הישרות שלך)הדברים של הרב כהנא בכנסת נתנים לבדיקה והעובדה שח'כ איתן הישוה בן חוקים של כך לחוקי 'נירנברג'בושה וחרפה זילות השואה בצורה נילוזה,ובכל זאת הרב לא השיב לו כגמולו. עוד מעשה מני רבים:הרב כשהיה חבר כנסת ביקר באור עקיבה וניפגש עים בני נוער הבין מתוך השיחה שאחד הנערים יתום לאחר השיחה שוחח עים הנער והבין שהוא אוהב מוזיקה והחלום שלו לנגן על קיטרה, הרב שחזר לירושלים נכנס לחנות וקנה קיטרה חדשה ועוד באותו שבוע נסע לאור עקיבה ונתן אותה לנער כששאלתי למה לא נתנתה לי או למשהוא בסניף שם לטפל בזה הזמן שלך יקר לא חבל?.לא ענה לי זה לא רק המה אלה האיך נותנים ומה באמת הוא צריך אני לא רוצה שזה סתם ישב לו בבית.והכן הנער גדל והפך לזמר מצליח.מאות אלפי דולרים חילק לנזקקים והוא בידו חילק אותם אפשר לבדוק את זה למשל בהיספדו של הרב מורדכי אליהו בהלויה של הרב:"הרב חילק לראש השנה האחרון 35,000$ דולר וכשנגמר הכסף הוציא מכיסו הפרטי" לידי חתם על עצומה ברחוב לצער בעלי חיים נגד הפיטום כששאלתי הם גם נגד ניסוים על בעלי חיים שמצילים חיים ענה לי אפשר גם בלי בעלי חיים וצער בעלי חיים זה איסור מהתורה.לעיניננו לשפוט את הרב עולה חדש קשיי שפה ובנוסף קושי בדיבור,ועים הכל הרב כתב כ15 ספרים ובמשך כשלושים שנה כתב טורים שבועים לעיתונות היהודית באמריקה.זה לא בושה להודות שטועים.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562146
בדצמבר 1984 הגיש כהנא לנשיאות הכנסת (= יו"ר הכנסת וסגניו) שלוש הצעות חוק פרטיות (שצומצמו לשתיים עם פנייתו לבג"ץ) שעסקו במעמד יהודים לעומת לא יהודים, הגבלות אזרחות, הגבלת זכות בחירה, הטלת מיסים מיוחדים על שאינם יהודים, הגבלות מגורים, איסור על נישואי "תערובת", יחסים מחוץ לנישואים והפרדת תלמידים. אכן, הח"כ איתן ערך טבלת השוואות מסודרת למדי בין ההצעות הללו לבין החוקים הנאציים משנת 1935, הידועים כחוקי נירנברג. אין בטבלה זו שום עניין של זילות השואה אלא להיפך - העניין הוא הצגת הדמיון בין שתי מערכות החוקים, המערכת הנאצית וההצעות הכהניסטיות, ע"מ להזהיר מפניהן את המחוקק ואת הציבור - לבל נדמה, חלילה, למשטר ההוא.

הנה, על קצה המזלג ובניסוח מקוצר, כמה דוגמאות מההצעות ההן, לשם המחשה:

הפרדת תלמידים:
=============
חוקי נירנברג: חל איסור על תלמידים יהודיים ללמוד בבתי ספר גרמניים. מותר להם ללמוד אך ורק בבתי ספר יהודיים.

הצעת כהנא: כל מוסדות החינוך בארץ ישראל יהיו נפרדים ליהודים וללא יהודים.

מניעת מפגש בין בני נוער:
=================
חוקי נירנברג:

אסור לשתף תלמידים ותלמידות לא-אריים בביקור באכסניות נוער. "בלתי נסבל שתלמידים יהודיים ישתתפו באירועים של בתי ספר שבהם הם עלולים לבוא במגע גופני עם תלמידים גרמניים".

הצעת כהנא: יבוטלו קייטנות, מתנ"סים וכל המוסדות המעורבים. יבוטלו כל התוכניות הממשלתיות העלולות להביא לקרבה בין תלמידים יהודים וערבים, יבוטלו ביקורי תלמידים יהודיים וערביים לכפרים ולבתים, יבוטלו נסיעות וביקורים בחו"ל וכו'.

הפרדה בחופי רחצה:
=============
חוקי נירנברג:

א. אסור ליהודים להיכנס לבריכות שחייה ציבוריות.
ב. במקומות קיט ומרפא יש להפריד בין היהודים ללא יהודים. לשם כך יש לאכסן יהודים בבתי מלון ובפנסיונים נפרדים. במקומות קיט ומרפא, שבהם מתקנים לשימוש משותף של רבים, יש להפריד בין יהודים ללא יהודים. אם אין אפשרות להפרדה תיאסר כניסת יהודים.

הצעת כהנא: יוקמו חופי ים נפרדים ליהודים וללא יהודים ללא הבדל באיכותם. בן עם הנמצא בחוף הים המיועד לבן העם השני יהיה צפוי למאסר של חצי שנה.

הגבלות מגורים:
==========

חוקי נירנברג: דירות בברלין ובמינכן שהושכרו ליהודים, לא יושכרו מחדש ליהודי, לאשתו או למפעל יהודי ללא אישור מיוחד.

הצעת כהנא: לא-יהודי לא יגור בתוך תחומי שטח השיפוט של העיר ירושלים.

נישואין ואישות
=========

חוקי נירנברג, "החוק להגנת הדם הגרמני והכבוד הגרמני" (ספטמבר 35):

א.נישואים בין יהודים ובין נתיני המדינה בעלי דם גרמני או בעלי דם קרוב לו - אסורים. נישואים שנערכו בניגוד לחוק הנ"ל - בטלים, גם אם נערכו בחו"ל לשם עקיפת חוק זה.
ב. יחסים מחוץ לנישואים בין יהודים ונתיני המדינה, בעלי דם גרמני או בעלי דם קרוב לו – אסורים.
ג. יהודים אינם רשאים להעסיק במשק ביתם נתינות המדינה בעלות דם גרמני או בעלות דם קרוב לו, שהן בנות 45 או למטה מגיל זה.

הצעת כהנא, "חוק למניעת ההתבוללות בין יהודים ללא-יהודים ולקדושת עם ישראל":

א. אסור ליהודי אזרח ותושב המדינה להינשא ללא-יהודי. בנישואי "התבוללות" שכבר נערכו, יוכרחו בני הזוג להיפרד לאלתר.
ב. אסור ליהודי אזרח המדינה לקיים יחסי אישות עם לא-יהודי.

******

קשה שלא להגיע למסקנה שההצעות הכהניסטיות הוגו ועוצבו מתוך הכרת חוקי נירנברג ובהשראתם. הטענה שיש להצעות אלו בסיס הלכתי וכי זוהי "תורת ישראל הקדושה", רק הופכת את העניין למפחיד יותר - לא לקביל יותר. אם זוהי "תורתנו הקדושה", אזי אין היא "נצחית", ואינה מתאימה לזמננו, היות שיש בה, כלשון ביהמ"ש, "פגיעה מהותית במרקם החיים הדמוקרטיים".

את זה שכהנא, כשהיה מתרגש ונישא על גלי הפנטזיות שלו, ולא רק עקב קשיי שפה ומקום חדש (אולי גם, אבל לא רק) - דיבר בצורה מבולבלת ובלתי מובנת ועשה פרצופים מוזרים, אפשר היה לראות בטלויזיה. אבל מה שנראה כהתרשמות נכונה של הוגג לעומת התרפקות סנטימנטלית שלך, או כל השאר - למשל נסיעות גיוס הכספים של כהנא ומה שהוא בחר לעשות בכספי התרומות שקיבל ע"מ להגביר את הפופולריות שלו (קיתרה וכיו"ב) - כל זה חסר משמעות ומחוויר לעומת כוונותיו ותוכניותיו האנטי-דמוקרטיות, כפי שבאות לידי ביטוי (ביטוי קצר ומתומצת - יש עוד הרבה) בדברים המובאים.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562151
מעניין שאף אחד לא מביא את הדברים הללו בקשר לאחד הפעילים של כהנא- מיכאל בן ארי.הוא היה פעיל אצל כהנא- מנהל מערכת הבחירות של כ"ך לכנסת העשירית. כהנא נכנס לכנסת ה-‏11.
אריות טורפים גורי אריות 562153
מפה לאוזן שמעתי רכילות, אם בן ארי ירד לנגב המזרחי, הוא יהיה בצרה איומה.
אריות טורפים גורי אריות 562344
אפשר רמז?
אריות טורפים גורי אריות 562358
הבדואים מאוד כועסים עליו.רעיונותיו לירות במבריחים ולרכז את הבדואים במכלאות לא מתקבלים בהבנה.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562155
אופס, רק עכשיו שמתי לב שזהו טירן פולק מכ"ך (והאתר שהוא מלנקק לא נפתח, זה רק אצלי?), אז אל מי ניסיתי לדבר? למי עמלתי? :-]

(אני מקווה שדבריי יהיו לעזר לאיילים צעירים שאולי אינם מודעים לנושא, אם יש כאלה)
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562158
גם אצלי הוא לא נפתח.אינני מבין איך חברי כנסת כה רבים מקבלים את בן ארי בקהלם ומנהלים עימו דיונים במקום להציג בפני הכנסת כל הזמן את משנתו של כהנא והז'רגון שלו (''כלבים'').
גזענות וליבוי יצרים יום יומית.של מי? לא שלנו היהודים!!! 562213
אפילו ליהודי אלמוני כמוך ניסתי לדבר ולהסביר,כתבתי שעבדתי עים הרב כהנא כעשור שנים,,,אתה שואל מי אני בישבילך אני יעשה דבר שלא עשתי מעולם.כי מה שחשוב באמת זה מה שאני חושב ועושה.עובדות:נולדתי ערב מלחמת ששת-הימים לאימא שהיתה פעילה באצ'ל ואבא לוחם בפלמ'ח משפחתי תשע דורות בארץ עוד מזמן התורכים.למדתי 'בגרשון אגרון'בירושלים עד כיתה ד' המחנכת שלי היתה דליה איציק[ח'כ]תיכון למדתי 'בכפר הנוער בן- שמן'אבא שלי לחם בחטיבת אראל בשיחרור ירושלים יצחק רבין,עוזי ברעם, שמעון פרס,ואחרים, היו מידידו.הפוליטיקה היתה רחוקה מחיינו והיסתכמה פעם ב-‏4 שנים בקלפי.ההינו שמונה אחים ואחיות משפחה חמה ואוהבת שחיה בצניעות.בשנת 1984 בחופשת חג החנוכה יצאו אחיותי אסתר בת ה15 ונורית בת ה13 להחליף סרט בספריה,בחזרה לבית היתפוצץ מטען חבלה באוטובוס קו 18 בחופש עבדתי במוסך של אגד ויחד עים נהג אחר יצאנו לגרור את האוטובוס שנפגע,הפיצוץ היה מרחק 500 מטר מהמוסך,היתברר ששני אוטובוסים נפגעו אולי למזלי אני פנתי את השני שבו הנזק היה קל יחסית אחרי חצי שעה גררו את השני המראה שראיתי חתיחות בשר חרוכות אז עוד לא היה קים זק'א,והריח החריף שזיכרנו לא ימוש מימני לעולם.בפיגוע אחותי הקטנה נורית נהרגה במקום.ואסתר ניפצעה קשה ונאבקה על חיה במשך חמישה ימים עד שנפטרה.נורית רקדה בלט וניגנה על חליל.אסתר ניגנה על גיתרה.בתינו היה מלא בשימחת חיים שניגדעה בין רגע.בודאי שמימכה כזאת קשה לקום.והקשה מכול היה לאבא שלי כשיום אחרי הפיגוע שבו נירצחו שיבעה וניפצעו שבעים.יוסי שריד שהיה חבר מיפלגת העבודה פירסם מאמר שבו הישוה בן זה לירי שירה יהודי שהותקף באבנים ומהירי נפגעה ילדה ערביה. ובעבודה מילאו פיהם במים.כמובן שכולם שלחו מיברקים.והיתתפו בצער.וזה הפוליטקה שלנו תוקעים סכין בגב ושואלים לשלומך.לצערי היום זה כבר לא סיפור מיוחד אין משפחה בארץ שלא טעמה בצורה זאת או אחרת את טעם נחת זרועם של הערבים כנראה לכך כיונה התורה בפסוק על ישמעל 'והוא היה פרא אדם ידו בכל ויד כל בו' אתה מוזמן לפתוח את ספר מקראות גדולות ולקרוא מפרשים על התנ'ך מה כותבים על הפסוק הזה.את הפיגוע הזה ביצעו לפחות 4 סטודנדים מהאוניברסיטה העיברית תושבי ירושלים חברון ורמלה שלמדו על חשבון משלם המיסים הישראלי.חוסין מלך ירדן לא בנה אפילו אוניברסיטה אחת כששלט בארץ ישראל המערבית.אבל אנחנו יותר נכון בגין היקמנו להם שיבעה קיני מחבלים.ומיפלחים היקמנו להם דור של משכילים ומהר מאוד קם הגולם על יוצרו.מתי נימצא את המנתח הגדול שיוציא את השינאה העצמית ואת רגשות האשמה ושלא בצדק מהישראלי המבולבל והמבלבל. אני שוב מציע לך ולאחרים,לילמוד ולהיתוכח עים עובדות הרב כהנא כתב 15 ספרים ומאות מאמרים שפורסמו בטובי העיתונים בעולם אני עים פתיל ארוך מאד אני מצפה שגם אחרים ינהגו כמוני!.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562157
אה, מיכאל בן ארי - אף אחד לא מדבר עליו והוא לא מעניין אף אחד. אתה מתאר לך שמישהו ירצה לכתוב עליו מאמר, או שמישהו יקרא את המאמר הזה? קשה להאמין.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562179
זאת בדיוק הבעיה ובגלל זה הוא יכול לחגוג בכנסת- להגיש הצעות שמתייחסים אליהן. איש שהיה חבר ופעיל בארגון שהוגדר כארגון טרור והוצא אל מחוץ לחוק.
אף אחד לא מעמת אותו עם משנתו של כהנא.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562216
כבר שנים אנחנו מחכים מתי יתמודדו באמת עים מישנתו של הרב כהנא ועים השאלות הנקבות ששאל הבעיה של כולם שלו מוכנים להיתמודד עים הרב אז מכפישים כששמעון פרס או אולמרט נישאלו באמריקה מה הפיתרון שלהם לבעיה הערבית בישראל הבעיה הדמוגרפית וכשלו סיפקו תשובות חוץ מלהכפיש את כהנא הכתבים לא הירבו עד שפרס סיים בתשובה לא חשבתי על זה כנראה שבדרך לארץ במטוס הוא חשב כי עוד באותו שבוע הציעה שכל משפחה יהודית תביא לפחות 4 ילדים דוד לוי צחק ואמר אני את שלי עשיתי.אז בואו נהיה ענינים.
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562217
טירן עשה לי ילד
גזענות וליבוי יצרים כדרך חיים יום יומית 562220
לא לזה התכוונתי. התכוונתי למה שמפורט בתגובה 562146. אין אצלנו בעיה ערבית; יש בעיה ישראלית- של היהודים והערבים אזרחי ישראל. הפתרונות של כהנא הם בעיה בגלל שיש רבים מדי שתומכים בהם. אתם הרי הוגדרתם כארגון טרור והוצאתם אל מחוץ לחוק.
אהבת ישרא-ל כדרך חיים יום יומית 562156
לארלו גאת'רי היתה תיאוריה משלו לגבי הסיבות למצבו הנפשי של הרב מאיר כהנא.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים