תופעת גניבת המתכות מתרחבת 2537
פסל של האמן יגאל תומרקין שהוצב ב"דרך הפסלים" ליד קיבוץ חצרים נגנב לפני מספר ימים, ככל הנראה על ידי גנבי מתכות. הפסל, ששקל 2.5 טון, נגרר לנחל באר־שבע, שם הוסרו ממנו כל חלקי המתכת.

תומרקין אמר בתגובה ל-Ynet כי לא הופתע מהגניבה: "לאיזה מצב הגענו! אבל ככה זה. במזרח ובאירופה האומנות דואגת לעתידה. אני באמת אהיה מופתע ביום שהמשטרה תתפוס את הגנבים. בינתיים הם רק משתתפים בצערי ... כאשר אנשי קרן קיימת לישראל התקשרו אליי הבוקר כדי להודיע על הגניבה, ממש לא הופתעתי. היום הברזל עולה כפול ממה שהיה לפני 10 שנים, ויש ביקוש לחומר בשוק".

במהלך סוף השבוע נגנב פסל הברונזה "נער משחק בכדור" מגן הפסלים בחיפה, כמו גם נגנבו עשרות דלתות בתי נרות מבית העלמין בקריית־שמונה. במשטרה מעריכים שהמתכות הגנובות יותכו וימכרו.
קישורים
Ynet
גן הפסלים בחיפה - Ynet
דלתות בתי נרות - Ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

357039
אולי כדאי שיטילו מיסים (או שיעלו אותם) על יצוא של פסולת מתכת מישראל לרמה כזאת שכל העסק לא יהיה שווה כלכלית, נראה לי שאין פתרון אחר.
357050
ואיך נלחם בגניבת מזומנים? אולי נעלה את האינפלציה לרמה כזו, כך שכל העסק לא יהיה שווה כלכלית.
מה? 357265
WTF?
357266
ואז המטבעות יהיו שווים יותר בתור מתכת...
Words of wisdom 357622
I trully like your response which indicates that there is not much we can do to curb the problem. Scrap metal is a valuable asset sought after by many companies for the profit it yields.
357056
מעניין שהפסל מגן הפסלים בחיפה כנראה נוצר מעצמו.
357105
הגנבה עצמה הרבה יותר מפריעה לי מחסרון האובייקט עצמו.
פסל אפשר לשחזר, ואם לא, אז לשם אחד חדש, עם הזמן גם אליו יתפתחו רגשות.

הרעיון של גנבה מרגיז אותי הרבה יותר. ראיתי על הורי מה פריצה לביתך יכולה לגרום לתחושת הביטחון גם שנים אחרי שהפורץ יצא ושכח בכלל מאותו לילה.

מעבר לחוסר הביטחון האישי, זאת תחושת חוסר האונים, שאין דין ואין דיין, ושקול דאלים גבר. לפעמים ברגעי כעס (עובר לי כשאני נרגע), כשנודע לי על עוד גניבה/פריצה לבית אני אומר/חושב שצריך להתחיל לגדוע ידיים לגנבים, אולי זה ישכנע כמה מהם לעזוב את המקצוע. אחר כך אני נרגע ומבין שאולי הגזמתי, אצבע או שתיים בתור התחלה גם יכולות להספיק.
357114
אפילו בתור בדיחה זאת בדיחה נוראה. אפשר להחמיר את העונשים הקיימים (מאסר, עבודות שירות) או למצוא עונשים אחרים, אבל לא כאלה שיגרמו נזק בלתי הפיך.
357160
שאל גנב אם הוא יעדיף להיות עשרים שנים בכלא או לאבד את הזרת. אני לא בטוח שכולם יעדיפו את האופציה הראשונה (שכמובן, בדרכה שלה היא בלתי הפיכה).

ואם כך, כמו שאמר ג'ורג' ברנארד שאו, אנחנו מסכימים על העיקרון ומתמקחים על המחיר.
357177
מי מסכים על העיקרון? לא יעקב תכנן את החוק והעונש אינו חוזה בין הגנב למעניש. אנחנו כחברה מאמינים בערך של הזכות לשלמות גופנית, וזה בכלל לא משנה מה הפושעים היו מעדיפים.
357206
העיקרון הוא שיש פושעים שיעדיפו את הענישה הפיזית על פני זו ה"כליאתית". מה חשבת שהוא העיקרון?
357305
אנחנו כחברה מאמינים גם בערך של הזכות לרכוש.
357390
גם. לא רק ולא בעיקר.
358217
ומה עם חופש התנועה? וחופש העיסוק? וכל שאר החירויות שנפגעות בכלא? למה השלמות הגופנית חשובה יותר?
לעומת שאר הדברים שצינת פגיעה בשלמות הגוף איננה הפיכה. 358224
לעומת שאר הדברים שצינת פגיעה בשלמות הגוף איננה הפיכה. 358232
איך מחזירים זמן אבוד‏1?

1חוזרים עם הספר של פרוסט לספריה כמובן!
לעומת שאר הדברים שצינת פגיעה בשלמות הגוף איננה הפיכה. 358235
בשיטה הזאת לא מחזירים זמן אבוד, אלא רק את החיפוש אחריו.
358239
אני לא חושב שהבסיס להעדפתן של זכויות כאלא או אחרות הוא לוגי אלא תרבותי. אבל בעיקרון אפשר לחשוב שהשלמות הגופנית והנפשית הן אלו שיוצרות את האדם, ולכן כל שאר זכויות-האדם האחרות מותנות בהן ומשניות להן. אנחנו מוכנים לקבל שענישה מוסדית תפגע בתנאי-חייו של האדם ובזכויותיו אבל לא בהווייתו הבסיסית.
358246
המממ? כליאה למשך עשרים שנים לא גורמת לגוף האדם יותר נזק (שלא לדבר על הנפש) מאשר כריתת אצבע? ההוויה הבסיסית של האדם נפגעת פחות אם זורקים אותו לצינוק לשארית חייו מאשר אם כורתים לו יד? אני בכלל לא בטוח.
358254
גם השלכה לצינוק לזמן ארוך אסורה במדינות הנאורות, מטעמי בריאות נפשית.

אני חושב על זה ככה: לא מדובר על מה עונש מסוים עושה לאדם זה או אחר. מדובר על "אידאה" של דמות האדם שאנחנו מחזיקים בה. היא כוללת את הרעיון שיש שלמות נפשית וגופנית שהכרחית לקיומו של האדם כמכלול, ושהיא נמשכת לאורך חייו. השלמות הזאת כמכלול לא מושפעת מהגבלת הזכויות, כי אנחנו לא מדברים על אנשים ממשיים אלא על האידאה של אדם. החברה שמה לה גבולות בהשפעה על עצם מה שעושה את האדם ל"מה שהוא".

ברור שבתור הנחה אונטולוגית הנחת ההמשכיות הגופנית והנפשית היא בעייתית: הגוף שלנו משתנה כל הזמן והנפש שלנו משתנה. אותו אדם שפשע לפני מספר חודשים הוא במובנים רבים לא אותו אדם שניצב בפני בית-המשפט היום, ואדם אחרי עשרים שנה בכלא הוא לא אותו אדם שנכנס לכלא. דווקא מכך, לדעתי, אפשר להבין שאנחנו עוסקים ב"אידאה" של מה שהחברה רואה כ"אדם" ולא בחישוב ההשפעות על אנשים ממשיים.
358257
אני מצטער. כשאתה מגיע ל''אידאות'', כמו גם להסכמים עם אנשים מטאפיזיים, אני מסוגל לעקוב אחרייך עוד פחות משאני מסוגל לעקוב אחרי חבורות הומוטופיה.

אולי הבעיה היא שאני כולל ב''שלמות'' שעליה אתה מדבר גם את החופש של האדם, שנראה לי אידאי לא פחות מאשר הזרת שלו.
358260
זה מעניין, כי אני לא מצליח לראות את החופש של האדם כאידאה קוהרנטית. חופש לעשות מה, בעצם? לעשות מה שהוא רוצה? ברור שחופש כזה לא קיים.
358262
אין לי כוח להיגרר לעוד דיון על הגדרות. האם לדעתך החופש של אדם כלוא לא מוגבל ביחס לחופש של אדם לא כלוא? אם אתה מסכים שיש הבדל, אז על החופש שמתבטא בהבדל הזה דיברתי. אם אתה לא מסכים שיש הבדל, נראה לי שאין טעם להמשיך בדיון.
358264
אני מסכים שיש הבדל בין חופש של אדם כלוא לבין חופש של אדם לא כלוא או בין חופש של אדם מהעשירון העליון לחופש של זה מהעשירון התחתון. אבל אוקיי. עזבנו.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358294
"אדם שפשע לפני מספר חודשים הוא במובנים רבים לא אותו אדם" הממ, לקרוא ממך את הרדוקציה (החומרית?) הזו (משל הספינה וכו')?
משורר וצייר מטילים צל על המים 358362
זו לא בהכרח רדוקציה חומרית. מבחינה נפשית הוא ודאי יכול להיות שונה לחלוטין.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358386
מה שאומרת התגובה מעליי.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358413
אוקיי חשבתי שהתכוונת לזה שכל התאים מתחלפים אל מה שנים. ובכל זאת אני לא בטוח שאחרי עשרים שנה אפשר להיות "שונה לגמרי נפשית." דוגמא - האם הוא שכח לדבר עברית או את כל זכרונות הנערות שלו? (אני יודע שאני סתם מתקטן, אז אתה יכול פשוט להתעלם).
משורר וצייר מטילים צל על המים 358415
לא, אתה לא מתקטנן. נדמה לי שזאת הייתה ההצעה של לוק להסתמך על ההמשכיות בזכרונות האישיים. אבל אני לא בטוח עד כמה ההצעה הזאת רלוונטית היום. בכל מקרה, אין לי משהו מעניין לומר בנושא. השתמשתי בנקודה רק כדי להדגיש את ההבדל (הקיים לדעתי) בין האדם כאידאה לאדם הממשי.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358421
(נדמה לי שזה היה כבר אריסטו, דנו בזה במאמר שלי על ה"אני"). אבל ניקח דוגמא יותר ממשית. עכש"י, טיפוסים שגונבים ולא מתחשבים באחרים ומגיעים בסוף לכלא, יכולים גם "לסבול" מהפרעה נפשית "אנטי חברתית," שסיכויי ההצלחה ב"ריפויה" הם מאד נמוכים. אלא מאי, מסתבר שההפרעה הזו דועכת ובגיל 50 לערך יש סיכוי שההפרעה תשכך. האם אפשר להישתמש בנתון הזה בשיקולי כליאה?
משורר וצייר מטילים צל על המים 358423
לא יודע. תלוי מה אנחנו מחפשים - יעילות או נקמה.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358425
עזרה.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358429
לא הבנתי. עזרה למי? לחברה, לקרבן, לקרבנות העתידיים, לפושע?

אגב, התהליך שאתה מתאר מחריף את הבעייתיות של הנחת ההמשכיות האישית.
משורר וצייר מטילים צל על המים 358431
עזרה לכולם, כמובן (בסופו של דבר). מערכת המשפט מתעניינת אולי בחברה ובקרבנות העתידיים, והמערכת המטפלת בפציינט. כשההגדרה מגיעה לכדי ''פושע,'' זו אולי הנקודה בה נקודת המישקל עוברת למערכת המשפטית.
358309
אדם אחרי עשרים שנה, לא משנה איפה, הוא לא אותו אדם שהיה לפני 20 שנה.
358387
אם זה לא אותו אדם שפשע נראה לי שאנחנו סתם מבזבזים את משאבי המדינה ויעקב יתעצבן נורא. למה שלא נתפוס סתם אדם ברחוב ונעניש אותו על הפשעים האלה? יותר חסכוני.
358392
אבל פחות מרתיע, לא?
358398
האפשרות שתענש אם תפשע מרתיעה אותך פחות מהאפשרות שתתפס ככה סתם ברחוב ותושלך לכלא?
תול''ר 358400
תלוי איזה סוג רתיעה אתה רוצה ליצור, כן?
358407
מרתיע את מי? את האדם המוענש או את משלמי המסים של יעקב?
358395
האם המדינה לא נתנה דעתה על כך בקביעת חוק ההתיישנות?

358406
אני מניח שזאת אחת הסיבות לחוק ההתיישנות. אבל השאלה בעינה עומדת - למה דווקא התקופות הללו? אם האדם הוא "לא אותו אדם" בתוך תקופה זאת, זהו אי-צדק מוחלט. אם האדם נשאר "אותו אדם" לאחר התקופה המצויינת זהו גם אי צדק. האם המחוקקים יודעים בעניין עובדות שנסתרות ממני?
358412
אולי הענין הזה עם התאים בגוף שמתחלפים כל שבע שנים?
העבד שמשחררים בשנה השביעית?
358414
לא נראה לי שהמחוקק לקח את הרעיונות האלה בחשבון, אבל הם מוצאים חן בעיניי (במיוחד השני).
358494
הכי חסכוני להתחיל להעניש אנשים רק מגיל 50 ומעלה. כך הסיכוי שהבן אדם ישתנה באופן דרסטי (חוץ מעניין פעוט של השתנות לגוויה) יורד להפליא.
358595
כמדומני, המטרה היא להעניש אשמים ולא לשנות אנשים.
אולי התייחסות טיפשית מעט לנושא 358268
אבל אם גנבים באמת היו יושבים בכלא 20 שנה, אולי היה מקום לשאלה. כרגע, הם יושבים מספר נמוך מאוד של שנים, וכך מושגת גם הרחקתם מהציבור.

בכל מקרה גרמת לי להסתכל על הנושא מנקודת מבט טיפה שונה.
אולי התייחסות טיפשית מעט לנושא 358297
1. הרחקתם מהציבור?

יכול להיות שהם פראיירים, כי הם רק מתחלפים.

2. מתי בפעם האחרנה גנב מתכות מצוי קיבל עונש של "כמה שנות מאסר"?
אולי התייחסות טיפשית מעט לנושא 358310
כמדומני, גניבת מתכות היא ענף חדש.
אולי התייחסות טיפשית מעט לנושא 358340
אני מסכים - לכן לדעתי לא צריך עכשיו לכרות זרתות לגנבים. בסך הכל הצבעתי על כך שלדעתי, הויכוח הוא על מחיר, ולא על עקרון.
357166
ואובדן של שנות חיים בכלא הוא לא נזק בלתי הפיך?
357124
אני מאוד מזדהה. אליי פרצו פעמיים, ולמרות שלא לקחו שום דבר (לא ממש היה מה לקחת, וגם סביר שהם הופתעו באמצע) זה באמת יוצר תחושת חוסר בטחון איום ונורא.
ענישה לגנבים 357127
לא רק שלמשטרה אין אמצעים לחקור מקרי פריצה וגניבה, לא רק שאם במקרה נתפס פורץ וגנב, אז במקרה החמור ביותר הוא משתחרר בערבות ואחרי 5-6 שנים, בשל עינוי הדין הוא מקבל כמה חודשי עבודות שירות וקנס מגוחך, לא רק שבזמן השחרור בערבות, עבודות השירות ולאחריהן הוא ממשיך לפרוץ ולגנוב, הרי שאם תתפוס אותו אתה, הוא עלול לתבוע אותך על תקיפה (אחזת בו בניגוד לרצונו), איומים (אל תזוז או שאני לא יודע מה אני אעשה לך), כליאת שוא (למשטרה לוקח שעתיים להגיע אליך), הטרדה מינית (כוס אמאש'ך), ועוגמת נפש (פגעת לו בגאוה המקצועית).
מישהו אמר לי, שאם אתה מתעורר באמצע הלילה ומוצא פורץ בבית, בשום מקרה אל תנסה לתפוס אותו ולחכות למשטרה, כי במקרה הטוב הוא יפגע בך ויברח ובמקרה הרע הוא יתבע אותך ויסבך אותך בהליכים משפטיים ארוכים שבסופם יהיה לך עבר פלילי וחור בכיס. כבר עדיף לחזור לישון ולקוות שהביטוח יכסה את הנזק או להרוג את הפורץ ולטעון להגנה עצמית (סכין, אולר או מברג ביד של הפורץ עשויים לשכנע את הפרקליטות שלא להגיש כתב אישום). בכל מקרה, עדיף מאשר לקבל תביעת נזיקין מהפורץ עצמו.
357140
אפשר לשחזר את המשוריינים בבאב-אל-וואד, או לשים חדשים, אבל אני בספק אם גם כלפיהם יתפתחו אצלי רגשות עם הזמן (ותודה למיקי רוזנטל, שבזכות תוכניתו אני יודע על הבעייה).
357162
יש אנשים שגנבו את המשוריינים? אתה רציני?
357190
ראיתי בטלוויזיה.

נראה לי שתשע נשמות יותר מעודכן ומצוי בפרטים (תגובה 357183).
אולי הגזמתי 357165
טוב, אז הגזמתי קצת. אבל בוא נגיד שהפגיעה מגניבת תמרור מצייתת למה שכתבתי למעלה.
גם המשוריינים האלה אינם מקוריים. 357183
המשוריינים המוכרים לנו בכביש 1 אינם המשוריינים המקוריים שנסעו בשיירות לירושלים, אלא משוריינים מעודפי צה"ל שהוצבו שם בראשית שנות החמישים כמזכרת למשוריינים המקוריים. אתה יכול להתבונן בהם בקפידה (רובם, לפחות, עדיין שם), לא תמצא עליהם אף סימן קל של שריטת כדור, פיצוץ מוקש או שריפה.
גם המשוריינים האלה אינם מקוריים. 357191
לאן העבירו את המקוריים?
גם המשוריינים האלה אינם מקוריים. 357377
אני מנחש שעשו בהם שימוש נוסף, או לפחות בחומרי הגלם, כבר באותן השנים.
עור הדב 357202
אולי, לפני שמתווכחים על העונש שנותנים לגנבים, כדאי להתחיל בלתפוס אותם?
מזייפים? 357178
מסתבר שלתומרקין יש בעיה נוספת: http://www.nrg.co.il/online/5/ART1/025/193.html
357271
אולי ניתן לבצע תהליך כימי כלשהו במתכת שיהפוך אותה לבלתי ניתנת למיחזור?
357275
אולי אפשר להפוך אותה לזהב?
357284
אפשר, אבל רק בתהליכים אל-כימיים.
357287
אפשר לצפות את הפסלים בפלסטיק
357292
אם כבר, אז אפשר ליצור אותם מראש מפלסטיק - זה גם יהיה יותר זול.
357298
אפשר לייצר אותם מפסולת רדיואקטיבית.
357316
אתה חושב בקטן.

אני ישר הייתי הולך על למלכד אותם עם מטען גרעיני של ¼ מגא-טון
357317
אז אנשים יגנבו את הפסלים בשל תכולת הפלוטוניום. אנחנו מנסים למנוע את הגניבה, לא לעודד אותה.
357321
אם אפשר לשם מאבטח בכל מכולת, מסעדה, מספרה, קאנטרי קלאב, מתנ"ס, בית ספר, מועדונית לקשישים, תחנת אוטובוס, כניסה למושב/קובוץ, ועוד מליון מקומות אחרים מה הבעייה לשם מאבטחים, 24/7 ליד חמישה פסלים וחצי? ככה נוריד קצת את האבטלה ועוד כמה חברה יהנו משיזוף טוב.
357322
פעם במילואים שמרתי על אנטנה. אולי תומרקין עיצב אותה, לך תדע.
357348
תלוי ממתי היא. ייתכן מאוד שהיא עיצבה את תומרקין.
357426
יכול מאוד להיות. אותי היא דווקא עיצבנה.
357447
אם כך, סביר מאוד שהיא עיצבה את תומרקין.
הילד נמצא! 357381
פסל "הנער המשחק בכדור" שנגנב לפני כשבועיים מגן הפסלים בחיפה התגלה הערב במשאית מלאה משטחי ברזל המיועדים להתכה בעפולה. Ynet: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3190553,00.h...
הילד נמצא! 357398
למישהו יש מושג איך בכלל מפרקים פסלים כאלה, כמה זמן זה צריך לקחת, ואיך הם מצליחים במבצע ענק כזה?
הילד נמצא! 357427
זה די קל. אתה מביא רתכת וחותך את הפסל לחתיכות תוך כמה דקות. בפעם האחרונה בה הוזמנתי ע"י צבא ההגנה לביקור בצאלים הופתעתי לגלות שכל המטרות הותיקות והטובות מסוג טנקי שלל, נגמ"שים ושריוניות למיניהם אינן עוד בשימוש, והן הוחלפו בגרוטאות של מכוניות. ההסבר שקיבלתי היה שהבדואים בסביבה מגיעים לשטחי האש, ואין להם שום בעיה לחתוך טנק לגושי פלדה ולהעמיס אותם על משאית; כשמדובר במכוניות, זה פשוט לא שווה להם.
הילד נמצא! 357448
מדהים.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357451
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה

אין אפשרות להתיך ברזל ללא אמצעים טכניים מורכבים; במילים אחרות - צריך ללכת אל חברות הפלדה, לבדוק מנין מגיע חומר הגלם, עם תעודות משלוח וכו' - ולהתחקות אחרי הסוחרים, ומהם - ללמוד על המקורות שלהם.

כנ"ל לגבי יצוא מתכות - חובת צירוף מסמכים על מקור המתכת.

הרבה בירוקרטיה, לא מעט כח אדם - אבל אם זו "מכת מדינה", שווה להשקיע את האמצעים
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357452
אם בעל טנדר יגיע מחר לאחד מחברות הפלדה הללו עם ערימה של חתיכות ברזל לא מסומנות ויגיד "מצאתי אותם סתם זרוקים בשדה", האם תדרוש ממנו מסמכים? מדובר למעשה במיחזור פסולת. להתיך זה אולי מסובך, אבל אפשר סתם לנסר.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357500
ואם כבר הזכרת את זה, תופעת לוואי של הביקוש לברזל זה ניקוי הארץ משלדות מחלידות של מכוניות, משאיות ואוטובוסים שפעם היו הרבה יותר נפוצות.
בפורום תחבורה ציבורית של תפוז עשו מבצע תעוד של אוטובוסים לשעבר שמשמשים כמחסנים, מזנונים, מגורונים או שסתם זרוקים בשדות. חלק לא קטן מהאוטובוסים הנטושים נעלמו, כנראה ע''י סוחרי מתכות.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358086
נדמה לי שבעיית ניקוי הארץ משלדי ברזל נפטרה; ניקו את הכל. עכשיו צריך להקים סיירת ברזלים ולחייב ברישוי את מובילי הגרוטאות וברישום מדוקדק. את המפעלים שעוסקים בהתכה לחייב לקבל סחורה רק מאנשים מורשים. הבולמוס הזה ירד מתישהו.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358155
א. גרוטאות ברזל נוספות כל הזמן, כזכור, הבעיה לא ''נפתרה''
ב. חיוב ברישום משמעו מכת מוות לכל הסוחרים הקטנים שמוציאים את פרנסתם בדוחק
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358163
לפעמים המדינה צריכה להשתלט על תחומים שהפשע משתלט עליהם. מדוע חיוב ברישום ימיט מכת מוות על הסוחרים הקטנים? שירשמו!
ממילא זו צריכה להיות הוראת שעה. בולמוס הברזל יירגע לבסוף.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358175
אתה צריך להבחין בין העובדה שישנם גנבים בקרב סוחרי הברזל ובין השתלטות הפשע על התחום, רוב הסוחרים הם אנשים הגונים שעובדים לפרנסתם תוך אספקת שירות נחוץ לנו ולצרכני הברזל.

הרישום שאתה מציע משמעותו תוספת עבודה לכל פריט. ארגונים גדולים יכולים לספוג את העלויות הנוספות בקלות משום שהם יכולים להקצות לכך אנשים שזוהי כל עבודתם ובכך להקטין את העלות השולית, הסוחר הקטן שעובד לבדו ומטפל בכמויות קטנות יאלץ לטפל בכך לבדו. הדבר נכון, אגב, לגבי כל סוג של רגולציה וזאת הסיבה שבמקרים רבים השחקנים הגדולים בשוק פועלים לקידום רגולציה - זו צורה מאוד נוחה למחיקת המתחרים תוך הצגת פסדה של דאגה לאזרחים.

קצת נאיבי לחשוב שחובת רישום תרתיע אנשים שהולכים ומנסרים פסלים ואנדרטאות באמצע הלילה - מי שעושה כאלו דברים בוודאי לא יהסס לזייף את רשימותיו לגבי מקורות המתכת.

הרבה יותר פשוט להציב קצת מצלמות, כמו שעושים בכל פיצוציה...
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358176
מצלמות? יגנבו אותן בשביל חלקי המתכת.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358183
להציב מצלמות ליד כל מטר רץ של פסי רכבת?
כל דבר אפשר לזייף. במצב בו מפרקים פסי רכבת צריך לפקח באופן הדוק על הענף. כל מי שרוצה לאסוף גרוטאות יצטרך לקבל אישור.
מפעלי הפלדה ידווחו על כל קבלה של ברזל להתכה. מה הבעיה עם זה? למה אתה חושב שצריך לחכות כדי לא לפגוע באוספי גרוטאותמסכנים? שרכבת תרד מהפסים? התופעה הגיעה כבר לרמה של פיגועים בטחוניים. הם יכולים לפרק חלקים שיגרמו לאסונות: גשרים מברזל, קונסטרוקציות, מסילות ברזל.. אינך מעריך את חומרת המצב.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358186
שמע, אתה צודק, זה יותר גרוע מהפצצה האירנית. גם אין ספק ש''פיקוח הדוק'' יפתור את הבעיה. כמו שהוא פתר אותה בתחומים אחרים.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358187
למה אתה עושה הצגות? הגנבים ניסו לפרק מסילת ברזל! חלק מהחברה' הללו אין עכבות מוסריות. הם יפרקו כל מה שיוכלו ולעזאזל התוצאות.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358216
נדמה לי שגם אתה לא מהסס במיוחד לשפוך את התינוק עם המיים.

בכל מקרה, מלבד הנזקים שהתוכנית שלך עשויה לגרום לאנשים ישרים שמתפרנסים בדוחק, אין לה שום סיכוי לפעול מעשית. איך בדיוק אפשר להוכיח שפיסת מתכת זו או אחרת נמצא ברשות הציבור או נלקחה מאיזה גשר? ואיך תקשר בין אלפי חתיכות המתכת שאחד אוסף עם אלפי חתיכות הנייר שמוכיחות את מקורן?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358222
כמו בכל תחום אחר, הרישוי לא יכול ולא אמור למנוע לחלוטין עקיפת החוק. המטרה היא בעיקר הרתעתית. ככה זה בפיקוח על מקור המזון שאתה אוכל, בפיקוח על מס ההכנסה שאתה משלם, ובפיקוח על רישיון הנהיגה שאתה מחזיק. הפקחים עושים בדיקות מדגמיות בלבד, והחוק מאפשר לתבוע בדיעבד את מי שפעל ללא רישיון. הדבר יכול להרתיע בעיקר גופים גדולים שחייבים בניהול רשימות מסודרות - למשל במקרה שלנו, יצרני המתכת.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358231
אני אחסוך ממך את דעתי על "יתרונות" הרישוי בתחומים אחרים. ברור שבעניין הספציפי הזה הוא אינו יכול למנוע ולו גניבה אחת.
העונש על גניבה הוא מאסר, אם עונש כזה לא מרתיע את מי שמנסר גשרים ואנדרטאות אזי גם הפקעת רשיונו לא תעשה זאת.
ההנחה (השגויה) המובלעת ברעיון הרישוי היא שאתה יכול לחסום באמצעותה "אנשים רעים" אבל האמת היא שלאף אחד מגנבי הברזל לא כתוב על המצח שהוא גנב מועד או בפועל.
גם הרישום המסודר (ובוודאי בקונטקסט של בדיקות מדגמיות) לא יועיל, איך בדיוק תגלה את הזיופים? תשים תגית על כל בורג ותשווה עם הרשומות?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358236
היות שאין בישראל אלפי מפעלים להתכת ברזל, על ידי פיקוח על המפעל אפשר יהיה להקשות על התהליך. המצב הולך לכיוונים כאלו שהמחיר של הערמת קשיים גם על ''סוחרי ברזל ישרים'' הוא מחיר כדאי. בעניין הגנבות החקלאיות ניסו להלחם בתופעה באמצעות בדיקת תעודות משלוח וכד' אבל שם הירקות, הפירות והעופות לא שווקו למפעל אחד. אפילו אם ינקטו באמצעי הדרסטי של הושבת נציגי המשטרה בשער המפעל והרצת שמות מביאי הברזל במחשב במישטרתי.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358238
אה נו <פיהוק>, האקסיומה ההיא שרישוי אף פעם לא עובד‏0. אם ככה, לא ברור למה אתה מתאמץ להראות שדווקא בעניין הספציפי הזה הוא לא עובד.
_________
לא ברור לי מאיפה הבאת את הרעיון המגוחך של "תגית על כל בורג". האם פיקוח על יצור המזון מחייב לשים תגית על כל גרגר אורז? הרישום המסודר נועד לכך שיצרני מתכת ינהלו רשימה מסודרת של ספקים מורשים וקבלות לרכש חומר גלם. את הרשימות הללו ניתן להצליב מול רשימות של מס הכנסה, כדי לנסות לעלות על רכש שהתבצע מספק לא מורשה. זאת מתוך הנחת עבודה‏1 שגנבים לא טורחים להשיג רישיון.
ומה שוב פעם קפץ עניין ה"לחסום"? בשום תחום ערימת ניירות לא יכולה לחסום אף אחד. כל הרעיון הוא הרתעה - זה מקל על הרשויות לעלות (בדיעבד!) על העבריינים ועל אלו שמסייעים להם (במודע או לא), ולהעניש אותם.

0 אתה מוזמן לבדוק מה המצב במדינות שבהן אין פיקוח ורישוי של יצור המזון. או עמידות בניינים בפני שריפות.
1 שמת לב שזה לא אמור לחסום?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358244
בוא נניח לשאלת הרישוי כפתרון לאיזושהיא בעיה לעמוד בצד לעת עתה ונתמקד בשאלה הספציפית.

אתה אומר, בוא נדרוש רשיון ורישום וכך נפחית את הגניבות. עכשיו אני מבין מדבריך שהרישום נועד להבטיח שלא תרכש מתכת מגורמים בלתי מוסמכים (ולא את מקורות המתכת של אותם גורמים כפי שחשבתי), מתוך הנחה שהגנבים הם בלתי מוסמכים אבל זאת כמובן הנחה לא מבוססת.
מה בדיוק מונע מהגנבים לעשות רשיון? מראש אנחנו לא יודעים שהם גנבים ובוודאי שאין להם בעיה להציג מצגת שווא (כמו כל הפושעים) של עיסוק לגיטימי במקצוע. למעשה, סביר להניח שכל הגנבים היום הם עוסקים לגיטימיים לשעבר באיסוף שגילו דרך להעשיר את מקורות האספקה שלהם.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358284
עוד פעם למנוע? אף אחד לא מונע מהגנבים לעשות רישיון (או לזייף אותו). זה רק מקשה עליהם את החיים מכיוון שהם צריכים להציג רישיון עסק, להצהיר על המקורות שלהם, לעמוד בביקרות תקופתית וכך הלאה. זה באמת כל הרעיון. אף אחד חוץ ממך לא חושב שזה אמור למנוע הרמטית מעבר על החוק.
ההנחה הזו דווקא מאוד מבוססת - ככה זה עובד בכל תחום שיש בו רישוי. מי מונע מהרפתות לקנות מזון לא חוקי‏1? מי מונע מהסופר לקנות ירקות מהשטחים? מי מונע מסוחרי רכב למכור לך רכבים גנובים? מי מונע מבעלי עסקים להתחמק מתשלום תנאים סוציאליים? התשובה היא אף אחד. והפתעה הפתעה, רוב העסקים משתדלים נרתעים מלעבור על תנאי הרישיון, אבל יש הרבה עסקים שכן עוברים עליו. עדיין לא הבנתי מדוע אתה מתעקש להציע שדווקא בתחום המתכת, הרישוי אמור לעבוד אחרת או להשיג מטרות אחרות.

1 כזה שעלול להעביר את מחלת הפרה המשוגעת.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358409
אני חושב שהבעיה שלך להבין את הטענה שלי נובעת מכך שאתה סבור שמשקל המתכת הגנובה בתוך כלל המתכת שנסחרת בארץ הוא גבוה ולא היא, עד כמה שאני מבין זאת. רוב המתכת היא מתכת לגיטימית.
גנבי המתכת הם סוחרי/אוספי מתכת אשר אחד המקורות שלהם הוא גניבה, מרגע שגנבת את הברזל אין דרך להוכיח שהוא בא מאותו גשר שפירקת ולא סתם מאיזה שדה פתוח אי שם. מכיוון שכך אני לא רואה כיצד חובת השגת רשיון ועוד בירוקראטיה בשלב המכירה תוכל למנוע ולו מקרה אחד של גניבה.
טענתי, אם כן, איננה שההצעה גרועה משום שהיא איננה הרמטית אלא משום שהיא לא יכולה להיות אפקטיבית כלל.

באשר לתחומים האחרים בהם דרוש רשיון שהזכרת, אני רחוק מלהיות משוכנע שיש בסיס לטענות שלך אבל זה לא רלוונטי. גם אם הפיקוח בתחומים אחרים הוא אפקטיבי אין בכך להעיד בקשר לתחום הזה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358507
רגע. תן לי להבין, אתה טוען שדווקא בתחום הזה *כל הגנבים* הם סוחרי מתכת לגיטימיים הרשומים כעסק ומשלמים מס הכנסה? וזאת בניגוד לכל תחום אחר? ואתה טוען שאחד מהמקורות של אותם סוחרים הוא גניבה, למרות שאין שום דרך להבדיל בין מקור כזה למקור אחר מבחינת ההוצאות שיש עליו וההכנסות שמקבלים עליו (באמת מוזר שהם טורחים לגנוב)? אם כך אכן מדובר בתחום מיוחד, ולא ניתן ללמוד עליו מתחומים אחרים.

סתם לידע כללי, בהרבה תחומים אחרים, ניתן להשיג חומרי גלם זולים יותר ממקורות לא חוקיים ולערבב אותם עם חומר גלם חוקי. ובמקרים שיש פיקוח, הוא נועד למנוע בדיוק את זה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358509
אתה חדש פה? עוד לא הפנמת שכשיש פיקוח הוא נועד למנוע רק אבטלה של חברי מרכז?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358570
אתה קצת מבולבל ואתה לא שם לב לטענה. כיום אין דרישה לרשיון ספציפי לתחום והטענה שעלתה כאן שדרישה לרשיון תקטין את הגניבות, ונגד זה יצאתי.

האנשים שעוסקים בתחום מסתובבים ברחבי הארץ ואוספים מתכת ממזבלות ומרשות הציבור כך שעל הברזל שהם מביאים לסוחרים הגדולים שמייצאים את זה אין להם ממילא קבלות או תיעוד ומכאן שלא תהיה בעיה להם להוסיף על הברזל הזה גם ברזל גנוב.

עניין מס הכנסה לא רלוונטי לעניין, אני אמנם לא מכיר את התחום מקרוב אבל אני מניח שהיצואנים של הברזל - לקוחותיהם של הסוחרים וגם של הגנבים ביניהם, חייבים לדרוש חשבוניות או קבלות, אחרת ההוצאה על הברזל לא תוכר וככה אי אפשר לנהל עסק. אז כן, סביר להניח שהגנבים נותנים חשבוניות ורשומים במס הכנסה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358572
נו טוף :)
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 358496
"אף אחד לא מונע מהגנבים לעשות רישיון".
זהו, שאין היום רשיונות לגניבת מתכות. ובאמת, נראה לי רעיון טוב לעשות לגליזציה של גנבות כאלה, רק תחשוב כמה כסף תרוויח המדינה על המסים! (שלא לדבר על צמצום בהוצאות משפטים וכליאה וכיו"ב).
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359469
אני מסכים עם פוקינודי שרישוי ופיקוח פחות מתאימים לתחום הזה מאשר לתחומים אחרים. אם כבר התערבות ממשלתית, נראה לי שיש יותר סיכוי לפתרון בהליכה עד הסוף: להלאים את תעשיית מחזור המתכת, בפרט ובעיקר את מערך האיסוף, ולנהל אותה ללא תמריץ כספי לאוספים להגדיל את הכמות. אם כבר כן תגמול לפי תפוקה, אפשר לתגמל לפי רמת הנקיון מפסולת מתכת בתחום האיסוף.

יש לכך, כמובן, מחיר בלתי-נמנע, או ליתר דיוק בהסתברות מאוד גבוהה: יעילות פחותה, שתתבטא בכך שיותר אנשים ימחזרו פחות מתכת, ויותר פסולת תישאר בשטח. לכן כדאיות העניין תלויה במידת הפאניקה שלנו מהמצב הנוכחי. אין לי עמדה מגובשת בעניין.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359480
כן, כן. והצעד הבא יהיה להכניס את כולנו לגולאגים.

נראה לי שתעשיית המחזור לא יכולה להיות מולאמת. כל מי שיש לו מכונת יציקה קטנה יכול למחזר מתכת. גם להלאים את מערך האיסוף זה עניין בעייתי. אני מכיר מפעל לעיבוד שבבי שבתקופות קשות ייצר עבור הלקוחות מחומר-גלם שהוא קיבל מהם, ללא תשלום, ולמעשה עבד רק כדי שהשבבים ישארו אצלו. מערכת פיקוח בשוק מופרע כזה היא כבדה מדי ותפריע לזרימה הסבירה של השוק.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359516
האם היום, אם כך, מפעלי עיבוד מתכת מקבלים גרוטאות מאוסְפים פרטיים? מה בדיוק עושים מפעלי המחזור הגדולים, וכיצד הם מרוויחים?
(ומה דעתך, אם כך, על הצעת הפיקוח של איציק ומולד(ר)?)
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359535
התייעצתי בינתיים. מקורותיי (תרתי משמע) טוענים שלא ממחזרים שבבים באמצעות מכונות יציקה קטנות אלא באמצעות תנורים גדולים שבנויים גם לרוקן את האוויר בתהליך המחזור (אבל כן ממחזרים כך מתכת שבאה בצורות אחרות. למשל, שאריות מיציקות קודמות).

האוספים הם אכן פרטיים.

עוד הוסיפו מקורותיי שעד כמה שזכור להם כבר לא ממש עוסקים במחזור ברזל בארץ. הברזל נשלח באוניות לחו''ל ושם ממוחזר.

אין לי דעה מבוססת על הצעת הפיקוח. לפחות בצורה שטחית, נראה לי שזאת צריכה להיות פעילות משטרתית רגילה של תפיסת גנבים. קשה לי לראות את הבעיה המיוחדת בתפיסת גנבים כאלה. זה שוק מאוד מוגבל וייעודי, ופעילות מודיעינית בסיסית אמורה להספיק כאן. כנראה שאני מחמיץ משהו.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359547
זה מה שעשו באזור שיקאגו לפני כמה זמן כשמאות מכסי ביוב התחילו להעלם והופיעו במגרשים לאספקת ברזל במטרה להעביר אותם לסין, שם יש מחסור חמור בברזל עקב התיעוש המואץ. ממה שקראתי, הרווח הכספי של גנבי הברזל הוא מאד קטן.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357510
כן. יש סעיף בחוק הפלילי שנקרא ''החזקת רכוש גנוב''. אתה לא צריך לגנוב אותו, אתה לא צריך לההזמין את הגנבה, אתה אפילו לא צריך לדעת שהוא גנוב, על מנת שתואשם בעברה זאת. מספיק שתהיה לך (או לאדם הסביר) סיבה לחשוד שהוא כזה, כדי שאם הוא יתפס ברשותך ויוכח ככזה, תמצא את עצמך על ספסל הנאשמים.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357512
מי זה האדם הסביר?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357514
זה שקו המחשבה שלו חופף לזה של השופט.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357517
לא שאלתי מי זה דופק בדלת.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 360587
יש לך אמבטיה במונית? זאת סתם מונית ישראלית רגילה או לימו עם בר משקאות ומיטת מים? :-)
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357646
אין דבר כזה. זה שיבוש של "האדם השביר" http://www.planetquake.com/polycount/guplicity/image... שחלקו העליון נגנב ע"י סוחרי מתכות שוחרי התכות.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357520
כן מה? כן תדרוש ממנו מסמכים? הוא מצא את הברזל בשדה, איזה סוג מסמכים יכולים להניח את דעתך?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357521
כמה הם מקבלים בשביל קילו ברזל?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357522
בעיתון כתבו שזה 700 שח לטונה למקושש, והמחסנים מוכרים את זה ביותר ( נדמה לי פי שניים).
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357527
אז לגנוב ברזל זה בזבוז זמן. כמה ברזל יש בפסל וזה גם עלה להם לגנוב אותו
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357529
שמע, הם לא אידיוטים. אם זה היה בזבוז זמן, כנראה שהם לא היו מבזבזים על זה את הזמן.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357531
מה??? זה בדיוק הפוך ממה שרשמת על מפרסמים ושם מדובר על ה ר ב ה יותר כסף
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357535
מתי בדיוק כתבתי הפוך? אני *משוכנע* שהפרסומות מגדילות את שיעור המכירות. השאלה היא רק בקרב מי, ולמה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357553
אתה כן
דרומי: למה קוקה קולה משקיעה כל כך הרבה כסף בפרסומות שאין להן קשר הגיוני למוצר
גדי: למה הן עושות את זה? כדי ליצור למוצר שלהן תדמית מאגניבה
תגובה 354758
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357557
אני כן מה? גם בתגובה ההיא לא ברור לי מה כתבתי הפוך. אמרתי איפה שהוא שהפרסומות הן בזבוז זמן או כסף? אמרתי שהן לא הופכות צמחוני לטורף במקדונלד'ס ולא משתילות תודעה. בוא לא נגרור את הפרסומות גם לכאן, בבקשה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357643
מכיוון שברזל זה דבר כבד, ייתכן מאוד שפסל כזה מכיל כמות נכבדה של ברזל (לפי משקל). כבר ראיתי מקוששי (צוברי? מי קרא את "שמשון"?) ברזל שמנסרים צינורות השקיה ישנים בפרדסים. באופן כללי איסוף ברזל אולי אינו פרנסה סופר-ריווחית, אבל אנשים מצליחים להתקיים ממנה. כל עוד אכיפת החוק היא נדירה, הרווח מאיסוף "חוקי" ומגניבה הם דומים, עם ההבדל שברזל בפסלים הוא מקור יותר זמין ( לא צריך לחפש בשדה שכוח אל). כמובן שיש גם את השאלה המצפונית.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357647
לאנשים האלה היה מצפון מברזל, כך שהוא נמכר מזמן.
מצפון תיפתח הרעה 357648
מצפון, מצפן, מה זה משנה.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357679
הפסל של תומרקין היה עשוי משתי טונות ברזל.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357684
בבקשה. 1400 שקל ברחוב, לא תרים ( בהנחה שיש לך מנוף מספיק גדול)?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357524
אם הוא מצא את הברזל בשדה, סביר שזה ברזל בר, שמוגדר כצמח מוגן.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357645
בטח חוייה לשחק איתך חי צומח דומם.

אגב- דנתי היום במעלית עם מישהו על השאלה האם "סייפן" זה צמח או ציפור. נכנסה עוד מישהי, ושאלתי (בניסוח עילג משהו):
"איזה מין יצור זה סייפן?".
-"ייצור צ'יפים", ענתה בטבעיות.
(ומי שלא הבין http://www.saifun.com/)
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357670
למקרה שאתה או קוראים אחרים נשארתם סקרנים:
סייפן:
סייפן התבואה:
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357674
חי וצומח כבר יש, אז הנה גם דומם:
(ודרך אגב, יש גם דג בשם סייפן swordtail)
תודה 357676
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 360537
הם חושבים שזה יגמר! מצחיק מאוד! זה שגונב מתכות תמיד ימצא פיתרון. הם לא מבינים שפעם לפני שיצאה החוק החדש,היה כדי למכור ליהודי את הפסולת היום כדי למכור ל אחים שלנו מ עזה. וחוץ מזה תנו ל אנשים חיים טובים והם יפסיקו לגנוב בישביל לאכול.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357613
פשוט יותר: להצמיד GPS לכמה פסלים מועדים-לגניבה במיוחד (ואפילו ליצור חדשים כאלה בכוונה; גרוטאת מתכת, GPS מושתל בה, עם הכרזה כי זהו פסל חדש של אמן צעיר ומבטיח, ולהציב את זה בכיכר בשכונה בפאתי באר-שבע, או משהו כזה).

ברגע שאחד ה-GPS-ים מדווח על תזוזה, להזניק את הניידות ולעצור את הגנבים. כמה משפטי ראווה, כמה עשרות שנים בכלא לכל גנב, והמצב משתפר. ואפילו טוב יותר - להמתין עד שהוא מוכר את זה, ולעצור גם את הקונים. יקטין מאוד את הדרישה בשוק לחומר גנוב.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357619
רעיון מצוין, אם כי אין כל צורך בהכרזה על ''אמן צעיר ומבטיח''. לא נראה לי שזה מעניין את הגנבים באיזה אופן.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357635
מסובך יותר ממה שאתה מדמיין
לפני שנתיים שמתי מכשירי איתור בסחורה שלי .
כמה חודשים אחר כך (הפלא ופלא) היא נגנבה .
איתוראן רדפו אחר הגנבים עד לכפר בגליל המערבי .
בשל שפוע הקרקע אמרו באיתוראן שהסחורה שלי נמצאת
מתחת לאחד משלושה בתים .
שום שופט לא אישר כניסה אליהם . נזק של כ 400,000 ש"ח
שכוסה על ידי הביטוח .
המשטרה עושה מעט מאוד באכיפה . יותר מעניין שוטר לתת דוח על חנייה (ויותר מכניס) מאשר לתפוס גנב באישון לילה או לאור יום .
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357637
אם כך, כל שיש לעשות הוא לבנות פסל פלדה גדול של סוס, להציבו בפאתי העיר ולהתחבא בתוכו. לא צריך צו בית משפט, וגם לא צריך בטריות.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357680
אתה השתגעת? אתה רוצה להימכר חתיכה-חתיכה לסוחר גרוטאות?
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357650
ההבדל הוא בין פעולה של איתורן לפעולה משטרתית, אני מניח. בכל מקרה, אני מסכים איתך שיש בעיה מסוימת בסדר העדיפויות של משטרת ישראל.
אני נאלץ להסכים עם השופט 357757
לא היתי רוצה שמישהו יחפש אצלי בבית כי השכן גונב סחורה, מצד שני המשטרה צריכה להבין את זה מראש ובמקום לבקש צו לשבת בשקט בשיחים עד שמישהו יבוא להוציא את הסחורה (או פשוט להיכנס ולהגיד שיש חשד לאחזקת סמים, תמיד יש חשד כזה, במיוחד עם מדובר בכפר ועוד אחד שנמצא בגליל).
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357644
"תופעת גניבות ה GPS בדרום מתרחבת"
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 357651
אין שום תועלת בגניבת GPS המהווה יעד משטרתי: הפעלת אותו, דיווחת על מקומך. מצד שני, אין כל-כך שוק לחלקי חילוף ל-GPS.
לא כל כך מסובך להתגבר על הבעיה 359521
רעיון קצת הזוי ברוח השוק החפשי:

להקים מרכז ארצי למיחזור מתכת משומשת שיפרסם באינטרנט תמונות של כל חתיכות המתכת שקיבל (נניח, מעל גודל מסוים) ויאפשר לבעלים החוקיים לקנות אותן ממנו במחיר השוק (או במכרז). המרכז יקנה גרוטאות מתכת מכל מקור, בלי לשאול שאלות מיותרות.

מאחר והמשטרה ממילא לא אוכפת את זכות הקניין של אנשים וחברות לגבי חפצי מתכת שברשותם - אולי יהיה לבעלים עדיף לשלם כמה אלפי דולרים ולהציל את הנכסים מהתכה.

הבעיה היא, אולי, שזה סחר ברכוש גנוב והודאה כל כך מפורשת באזלת ידה תהיה פגיעה קשה מדי באגו של המשטרה.
אמנם לא קשור לנושא הדיון 357546
אבל החנוכיה למעלה מאד משמחת.

חג שמח!
לעיונך 357548
תגובה 50649
תגובה 182658
לעיונך 357554
בהזדמנות חגיגית זו אני רוצה למחות נמרצות שלא התווספה לחנוכיה שום ברכה לחנוכה שמח. מה יש, לגוגל מותר לברך לכריטמס - אבל האייל אינו די קהילתי לשם כך?
בכל אופן, חג שמח לכולם ממני!
גרוטאה, אבל שלי 359471
רעיון טכנולוגי מתבקש שלא הוצע כאן הוא לסמן מתכות באופן כימי - לערבב חומר מזהה במתכת באופן שלחסרי האמצעים יהיה קשה לנקות מתכת ממנו, ואפשר יהיה לזהות אותו במפעל המחזור (שם יוצב פקח ממשלתי, חבר מרכז המפלגה וגו'), ורק לארגונים מאוד מורשים יהיה מותר להביא למחזור מתכת מסומנת. זו כמובן שאלה לאלו שיותר מבינים ממני בכימיה והנדסה - האם זה אפשרי ומעשי כלכלית, או לחילופין עד כמה צריכה להחמיר הבעיה לפני שזה יהפוך למעשי כלכלית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים