מכתב גלוי לנשיא המדינה 4000
לאחר שהודה כי הפר את הוראות משרד הבריאות וחגג את ליל הסדר יחד עם בתו ומשפחתה, ריבלין צריך להתפטר לאלתר

כבוד נשיא המדינה,

זה לא מכבר אמרת, ובצדק, "זוהי עת של ליקוי מאורות הקשה בתולדותינו", וצר לי מאד לראות שבליל הסדר השתא החלטת לעבור ממלים למעשים ולהדגים לכולנו את דבריך הנכוחים.

התנצלותך הרפה על התנהגותך השערורייתית, התנצלות לפיה אתה "קורא את התגובות הקשות... ו... מבין את רובן", מוכיחה בדיוק את ההיפך מכך: אם אתה חושב שזאת התגובה הראויה כי אז בבירור אינך מבין את רובה ואף לא את מקצתה של ההתמרמרות הציבורית. זאת אינה "מכה קלה בכנף" שאפשר לעבור עליה הלאה עם קצת גלגול עיניים ואנחה קלה, מר ריבלין.

בשעה קריטית זאת לעם ישראל העמדת את קשייך האישיים לפני חובתך הלאומית, נתת לצערך שלך משקל כבד יותר מאשר לצערם של אזרחים מן השורה, ובמקום לייצג את העם ולהשתתף עימו בסבלותיו החלטת להתבדל ממנו.

כרבים אחרים גם אני מבין שבני משפחות המנהיגים נבדקים לקורונה כדי להגן על מובילי המאבק וסמלי השלטון, ואני לא מוצא בכך פסול, אבל להשתמש בהגנה הזאת כדי לחגוג סדר עם בת משפחה בשעה שמאות אלפי קשישים בכל הארץ אינם יכולים ליהנות מפריבילגיה דומה אינו אלא תקיעת אצבע בעיני הציבור. אלמלא הכבוד שאני רוחש למשרתך הייתי אומר שזאת תקיעת אצבע משולשת בעיני הציבור.

אתה, שהיית אחד המאורות האחרונים בצמרת השלטון בישראל, שהגנת כמעט לבדך על שאריות סממני הממלכתיות שעוד נותרו לנו, אתה שנשאת עם מתי מעט אחרים את דגל ההדר הז'בוטינסקאי, אתה אדוני נשיא המדינה, נכשלת כשלון שאין לו כפרה, בכך שהצטרפת לראש הממשלה ולשר הבריאות שנותנים לעצמם פטור ממה שהם דורשים מאיתנו. אלא שמשני אלה לא היו לרובנו ציפיות גבוהות מלכתחילה שכן קשה לצפות מאנשים שחשודים בשוחד שיגלו התנהגות מוסרית רק בגלל איזו מגיפה קטנה שמשתוללת ברחובות, שמיליוני אנשים איבדו בגללה את חירותם ורבים גם את פרנסתם. בנוסף, אנשי הרשות המבצעת נמדדים בעיקר ביכולת הביצועית שלהם, והציפיות מהם לשמש דוגמא אישית פחותות.

הציפיות ממך, כבוד הנשיא, היו שונות לחלוטין.

אני הקטן, למשל, הייתי מצפה ממך שיום או יומיים לפני החג תופיע בטלוויזיה בשיחה מלב אל לב אל האזרחים, ובמיוחד אל הקשישים שבהם, שיחה שבה תביע את הבנתך למצבם, תזדהה עם הקשיים הכבירים שלהם, תעודד את רוחם בצפיה לעתיד טוב יותר, תסביר להם את חשיבות הוויתור שנכפה עליהם, ותתקף את דבריך אלה בכך שגם עליך עוברים אותם קשיים, אבל למרות שהבדידות קשה מנשוא במיוחד על רקע אבלך הכבד על אבדן רעייתך, אתה כמובן נמצא איתם באותה סירה. אתה מייצג אותם באותה סירה, שכן זה המקום היחיד בו עליך להמצא בימים אלה. זה המקום היחיד בו אתה מסוגל להיות בימים אלה.

אני משוכנע שדברים בנוסח זה היו נופלים על אוזניים קשובות ומקלים, ולו כזית, על אנשים רבים, והקלה על האזרחים, במיוחד על החלשים והנזקקים מהם, צריכה היתה לדחות כל שיקול אחר ולדחות הצידה את הבעיות שלך כאדם פרטי.

והנה, במקום להקל, או לפחות לנסות להקל, גרמת את ההיפך: במו ידיך הגדלת את צערם וכאבם של מיליוני אזרחים שמנגבים כעת את היריקה הווירטואלית שירקת בפניהם.

אם כשל כוחך לשאת את העול הזה אינני יכול לשפוט אותך לכף חובה, שכן הדרישה להתעלות מעל צרכיך האישיים אינה דרישה שקל לעמוד בה, ואני בטוח שאכן היתה זאת דרישה קשה מנשוא עבורך. מה שהיה עליך לעשות במקרה זה הוא ללכת בעקבות מנהיג ז’בוטינסקאי אחר, לומר לעמך "אינני יכול עוד" ולהתפטר מהנשיאות לפני שאתה מפר את הוראות החוק. הודאה בחולשה אינה בושה, כבוד הנשיא, אבל מה שעשית הוא בושה וחרפה. בושה לך כאדם, בושה לך כנשיא, ובושה לעם ישראל שכך מתנהג הנשיא שלו.

תפקידך כמייצג המדינה בפני הציבור אינו מתמצה בקבלות פנים ובטקסים חגיגיים, ודווקא בעת שדוגמא אישית והדגשת שותפות הגורל נדרשות יותר ממכל עת אחרת בתולדות המדינה, עשית את ההיפך. אי אפשר להסתכל על המעשה כמעידה חד פעמית קלה ולהסתפק במעין התנצלות רפה שרק מוסיפה עוד עלבון ותיסכול, מאחר שהוא מבטא כשל עמוק ויסודי בתפיסת התפקיד שלך.

המעשה היחיד שעליך לעשות כעת כדי להוכיח שאכן תלונות הציבור מובנות לך הוא מה שהיית צריך לעשות לפני החג: לקום ולהתפטר לאלתר. רק כך נוכל למצוא את המקום בלבנו לסלוח לך.

בכבוד רב,

בועז שדיאור



גילוי נאות: לי אישית לא נגרם שום נזק מהבידוד בליל הסדר.
קישורים
ריבלין קיים את הסדר עם בתו, בן זוגה וילדיהם - והתנצל - ynet
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "פוליטיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

עם או בלי קשר 716707
גילוי נאות: אני ממשיך לרוץ כ-‏10 ק”מ גם בימים אלה, למרות שבמהלך הריצה אני מתרחק מספר קילומטרים מביתי.
ביום ה’, מוצאי החג, לאורך מסלול הריצה נתקלתי במעט מאוד אנשים, רובם יצאו עם הכלב ומן הסתם לא התרחקו מביתם. היום, לעומת זאת, נתקלתי בעשרות אנשים, חלקם עם כלבים, חלקם רצים, חלקם הולכים בזוגות ובשלשות ונראה שאינם מקפידים על מצוות הסגר. כמו כן היתה תנועה ערה של מכוניות, בעוד ששלשום חוץ מניידת של הפיקוח העירוני הכבישים והרחובות היו שוממים. אני לא יודע אם המשמעת של הציבור ירדה באופן ניכר בגלל הבחירה של ראשי המדינה לחגוג את הסדר עם בני משפחתם שאינם גרים עימם בשיגרה או שסתם נמאס לאנשים להסתגר בביתם והם מנצלים את האכיפה שלא ממש קיימת (למשל, ניידת הפיקוח העירוני התעלמה ממני ומשאר מפרי הסגר), אני רק מדווח את התרשמותי האישית
עם או בלי קשר 716725
'היום, לעומת זאת, נתקלתי בעשרות אנשים, חלקם עם כלבים, חלקם רצים, חלקם הולכים בזוגות ובשלשות ונראה שאינם מקפידים על מצוות הסגר'

בטח הם היו חרדים.
עם או בלי קשר 716739
את זה יהיה קל לברר כשנראה כמה חולים יש במודיעין החילונית ובמודיעין עילית.
עם או בלי קשר 716748
ראשית - לעניין מספר החולים כל עוד אין מיפוי סופי של כלל האוכלוסיה זאת לא האינדיקציה הנכונה לדעתי , אלא כמות המתים בפועל . מה גם שאני חושב שאחוזי ההדבקות בכל הישובים גבוהים בלי קשר למה שאנחנו יודעים או מעריכים בכל פילוח סטטיסטי כזה או אחר .

ומכאן אני הולך לחפש את התפלגות הגילאים בישובים 1 שכן משם אנחנו נבין את מה שיכול להיות חלילה .

מודיעין מכבים רעות - סך אוכלוסיה 92K מתוכם 72K עד גיל 50
מודיעין עלית - סך אוכלוסיה 73K מתוכם 71K עד גיל 50 .

השואות אחרות מול בני ברק /רמת גן

רמת גן - סך אוכלוסיה 160K מתוכם 106K עד גיל 50
בני ברק - סך אוכלוסיה 198K מתוכם 170K עד גיל 50

1אוכלוסייה ביישובים, לפי צורת יישוב, אזור סטטיסטי וגיל, סוף 2018 -למס
עם או בלי קשר 716728
הייתי אתמול בערב בהפגנה קטנה (כן, זה חוקי. הפגנות מותרות במפורש). הגיע שוטר ונזף בנו (בצדק) על שניים שעמדו קרוב מדי. אבל לאחר מכן הוא התעצבן והתחיל לצעוק באופן כללי. בין השאר הוא התעצבן על אמא שעמדה קרוב מדי לבן שלה.

אם מדובר על בני אותו הבית, אולי אין טעם שישמרו מרחק ביניהם.
עם או בלי קשר 716729
סביר, אבל הנקודה היא ההבדל בין מוצאי החג ובין מוצאי שבת. במוצאי החג היו בחוץ אנשים בודדים ובמוצאי השבת עשרות, שלגבי רובם היה ברור שהם לא רק ירדו להוציא את הכלב.
עם או בלי קשר 716786
צריך להזכיר שהסגר של מוצאי החג היה קשוח משל אתמול. למשל,במוצאי החג נאסרה תנועת כלי רכב בין יישובים. במוצאי שבת היא היתה מותרת.
אז אתה משווה תפוחי עץ לתפוזים סיניים. חא פלא שטעמם שונה.
עם או בלי קשר 716787
למיטב ידיעתי ההנחיות לגבי הליכה, ריצה, טיול, שוטטות ברחבי הישוב, נשארו בדיוק אותו הדבר.
עם או בלי קשר 716793
הזכרת תנועה ערה של מכוניות - זו הוגבלה חמורות בחג והותרה לאחריו.
ואם ראית עשרות אנשים לאורך עשרה קילומטר ריצה, קל לחשב שהמרחק הממוצע ביניהם הוא מאות מטרים. זוגות מן הם גרים באותו בית, גם שלשות סביר.
כל מה שתיארת נשמע רחוק מאד מהתקהלויות מזיקות ומדבקות.
עם או בלי קשר 716799
לא טענתי שהציבור מטומטם ועוסק בהתכנסויות והתגודדויות. כפי שציינתי, אני מתעלם מהאיסור להתרחק יותר מ-‏100 מטרים מביתי, אבל במוצאי החג התרשמתי שרובו הגדול של הציבור מציית להנחיה המטופשת הזאת. אני אוסיף גם, שלפני שבוע, לפני הטלת הסגר על הערים, מספר האנשים שחלפו על פני בזמן הריצה היה נמוך. לא ספרתי, אבל היה מדובר על פחות מ-‏20 לאורך כל המסלול שלי. השינוי החד בין מוצאי החג ומוצאי השבת בהתנהגות של האנשים, גורמת לי לחשוד שהם קיבלו לגיטימציה להתעלם מההנחיה להשאר בבתים. על השאלה האם הלגיטימציה באה מהתנהגותם של ראשי המדינה, אני משאיר לסוציולוגים לענות.
עם או בלי קשר 716789
אני לא בטוח שהפיקוח העירוני מוסמך לאכוף את הסגר, לדעתי זה תפקידה של המשטרה. הפיקוח עשוי להיות מעורב יותר באכיפה על עסקים, מקומות בילוי וכיו''ב.
עם או בלי קשר 716797
יכול להיות, אני לא באמת יודע אילו סמכויות מצב החירום מעניק לפיקוח העירוני.
אני רק שאלה 716806
אני לא מעביר עליך ביקורת או משהו. אני לא חושב שאתה מסכן מישהו במעשיך. כפי שאתה יכול לנחש, אין לי מושג באורח החיים של אדם ספורטיבי, אבל תשובתך פשוט מסקרנת אותי.
האם לא חשבת, לפחות עד יעבור זעם, להתארגן על אופני כושר או מכונת ריצה במרתף או בעליית הגג, פשוט כדי לא להיות הראשון שמפר את ההוראות? האם קצת קונפורמיזם מן הזן הצנוע של לא להיות הכבשה השחורה לא יכול לספק מעט משוב חיובי, קצת שליטה עצמית ללא מוראה של מלכות. אני לא בטוח שהיית ממהר כל כך לפרוץ אפילו הוראות טיפשיות של החברה או האיגוד המקצועי שלך.
אני רק שאלה 716808
במילה אחת, לא.
עצם הרעיון לרוץ (או לרכוב) כשעה בלי לזוז מהמקום מעורר בי חלחלה. כל הרעיון של ריצה בעיני זה ההתקדמות, הנוף המתחלף, הידיעה שגם אם נגמר לי הכוח באמצע הדרך, עדיין אני צריך לחזור הביתה (בערך) את אותו המרחק שעברתי ואי אפשר פשוט לעצור, לנגב את הזיעה וללכת לראות מה יש במקרר. אני לא רץ כדי לשמור על המשקל או על הכושר. אני רץ כי אני לא יכול בלי זה, כי אם אני לא רץ אני נהיה חסר שקט, מתוח, עצבני, חנוק, חסר קשב ועם קשיי ריכוז. את זה שום אופני כושר או מכונת ריצה לא יפתרו.
והסיכון? זניח. אני גר בסביבה כפרית ללא אכיפה, ואם היו אוכפי סגר במסלול החורף שלי הייתי רץ בדרכי העפר שבין השדות (אני עושה את זה בין כה וכה החל מהתייבשות הבוץ ועד ליורה). השילוב של הצורך החזק, הסיכון (שלי או של הזולת) האפסי והאכיפה הלא קיימת לא נותנים לי שום סיבה להמנע מהתחביב שלי. אני מניח שהוראות טיפשיות של מקום העבודה שלי שהיו מלוות בסיכון אפסי ואכיפה לא קיימת (נגיד, הנחיה שלא לעשות שום שימוש במשאבי החברה לתועלתי האישית) היו זוכות לאותה התעלמות מצידי.
אני רק שאלה 716811
OK, כפי שאמר המתאגרף מוחמד עלי: different strokes for different falks.
עם או בלי קשר 716843
חלק מתקנות ההסגר הן מופרכות ולא מוסיפות בריאות , אלא גורעות ממנה.

לדוגמא. התרחקות מהבית למטרת קניה עד מרחק 100 מטר היא גזירה שאי אפשר לעמוד בה. רציתי לקנות מוצרים מסויימים בסופר היחיד שמרחקו 200 מטר מביתי ולא מצאתי את המצרכים או דומיהם כל עוד לא שוטטתי למספר סופרים בסביבה. האם עלי לאכול אוכל עלוב כדי לקיים את איסור 100 המטר ?.

איני רואה סיכון בריאותי משמעותי בהתוועדות בין 3 אנשים במרחב פתוח כאשר הם במרחק 2 מטר זה מזה עוטים מסכות וכפפות. כמובן שאין סיכון בריאותי בריצה או טיול עם הכלב למרחק 1 קילומטר, בתנאי שלובשים כפפות כדי לא לגעת בטעות בחפץ נגוע.

הסיכון הבריאותי במעשיהם של הנשיא של ראש הממשלה וליברמן שאירחו בני משפחה שאינם חיים איתם באופן יום יומי הוא משמעותי יותר מהמגע הרופף שהדגמתי למעלה. ובתור דוגמא לעם הפשוט הם עשו מעשה רע מאוד. זילזלו בצורה גלויה בהוראות הבטיחות של משרד הבריאות כאשר מעשיהם הם סיכון בריאותי ממשי.

אנסה עוד מעט להביא לינק לסרטון שמסביר את דרכי ההדבקה הנפוצות .
מתוך הסרטון אפשר להבין מה מסוכן ומה לא.

חלק מההנחיות המופרכות עשויות לנבוע מהקושי לאכוף מניעת סיכונים דרך הנחיות פשוטות. מדוע קשה? כי הגבול בין התוועדות לא מסוכנת לבין התוועדות לא מסוכנת היא עניין שקשה להתוות אותו לאנשים פשוטים.
עם או בלי קשר 716846
לינק לסרטון המסביר את דרכי ההדבקה הנפוצות של קורונה.

הדרך הנפוצה להפצת וירוס היא תרסיסי רוק או עיטוש שמתרחקים עד 8 מטר ממפזר הרוק/עיטוש. חלקם של הרסיסים מרחף באוויר וחלקם שוקע על חפצים במרחק זה. התרחקות
אנשים זה מזה , מסיכה טובה וכפפות מונעת העברת הווירוס. רחיצת ידים לפני שנוגעים בפנים מסירה וירוס שנידבק לידיים.

אולי במקום אחר אדבר על מסיכה טובה. רוב המסכות הנפוצות לא מגינות כראוי על עוטה המסיכה, אלא רק מונעות ממנו להפיץ תרסיסים נגועים אם הוא חולה. אני בתהליך אילתור להפוך בזול מסיכה גרועה שאינה מגינה עלי למסיכה טובה שכן מגינה עלי. הרעיון שלי, שעבר ניסוי ראשוני, הוא לשים מגבת נייר מקופלת בין המסכה לבין הפנים והפה. לאחר השימוש זורקים את מגבת הנייר ומחליפים אותה במגבת נייר חדשה מהגליל של מגבות נייר. מגבת הנייר משמשת פילטר שמסנן את הרוב המכריע של התרסיס באוויר. מגבת הנייר מחוברת למסיכה באמצעות מהדק סיכות לדפי נייר. כל שימוש חד פעמי משתמש בדף בודד של מגבת נייר.
עם או בלי קשר 716853
אני לא מקפיד במיוחד על חבישת מסכה. יש לי מסכה מאולתרת (חם־צוואר מבד דק וגמיש ששמתי בתוכו מגבת קטנה. איטום חלקי). מחזיק מעמד על הפנים מספיק זמן בשביל לקנות במכולת, והכי חשוב: זה נראה כמו מסכה.

באופן כללי אני לא יוצא יותר מדי. כשאני יוצא: אני לא נמצא באזור צפוף ואין שום בעיה לשמור מרחק. לכן רוב האנשים כאן (למעט מי שפוגשים יותר אנשים) לא מקפידים על הלכות מסכה. שכן מתבודד אמר לי בפגישה נדירה שבמשבר הזה הצלחנו להביא את כל העולם להתנהג כמונו.
עם או בלי קשר 717448
המסכה העממית למעשה לא נועדה להגן על נושא המסיכה, אלא רק על שכניו. המסיכה מונעת פליטת כמות גדולה של וירוסים לאויר על ידי חולה או נשא של קורונה. פירטתי עניין זה במקום או שניים בפתיל זה.

מה שמעניין אותי הוא מסיכה שמגינה על עוטה המסיכה עצמו. גם אני אילתרתי תחילה "מסיכות כאילו" , למשל כובע נינג'ה מבד פליס, שמכסה את כל הראש פרט לעיניים. אחר כך התברר לי שאילתור זה עלול להיות לרעתי מכיוון שמסיכה רב פעמית עלולה לצבור
עליה ווירוסים שישמחו לשבת עליה. מה שעלה לדעתי לבסוף הוא להשתמש במגבות נייר, שיחצצו בין המסיכה לפנים. מאחר ומגבת נייר היא מוצר שעולה פרוטות אני מחליף אותה כל פעם שאני יוצא את הבית, בכך יצרתי מסיכות חד פעמיות שמחירן פרוטות.

קיימת שאלה האם מגבת נייר (מקופלת לשניים) היא מסנן יעיל דיו לאירוסול שעליו התיישבו ווירוסים של קורונה. אני מאמין שזה יעיל דיו, שהרי מדובר בסינון כפול - הסינון הראשי הוא הבד של המסיכה העיקרית, הסינון המשני של מגבת הנייר מונע כניסת הכמות הזעירה של וירוסים שעברו את המסיכה העיקרית.

הבעיה העיקרית בעניין אילתור מגבת הנייר הוא הצטברות אדים על המשקפיים, אבל אני קרוב לפתרון בעיית האדים לאחר מספר ניסיונות שערכתי עם מסיכת קונוס שעלתה לי קרוב ל- 30 שקל. מגבת הנייר אמורה להיות מוצמדת למסכת הקונוס, בין המסיכה לפנים, הצמדה על ידי סיכות לחיבור דפי נייר. בסוף אוציא פטנט על עניין מגבות הנייר והסינון המישני, סתם בצחוק. יותר ברצינות אם יהיה לי חיבור ראוי לאינטרנט אולי אעלה ליוטיוב הדגמה של הצמדת מגבת נייר על המסיכה הראשית בתור סינון משני.
עם או בלי קשר 717469
אני התחלתי ללכת עם כאפייה שאני מלפפף אותה על הפנים עינים ואף. היא נוחה ונותנת הרגשת בטחון.
נכון, אני נראה מוזר בנוף האורבני הישראלי, ובנסיבות אחרות הייתי מן הסתם נעצר על רקע בטחוני, אבל זה נח ונעים ואפילו נותן תחושת בטחון דמיונית.

רצוי כאפייה לבנה שלא תקלוט חום,ומבד שסופג זעה.

אני מניח שרבים יקבלו פצעים בחום וההביל של מישור החוף מהמסכות עם הגומי, הכאפייה חלופה טובה יותר.

חוזרים למדבר.
עם או בלי קשר 717478
אני חשבתי על, כפיה כאילתור מסכה מזמן, כאשר רציתי לקנות מסיכה ולא היו בחנויות. לבסוף קניתי 4 צעיפי פליס ב 5 שקל כל אחד, זה בנוסף לכובעי נינג'ה מחממים שהיו לי מהחורף כי אני סובל מאוד מהקור בחורף. מייד לאחר שקניתי את הצעיפים ניתקלתי בחנות שמוכרת מסיכות פשוטות ב 7 שקל ליחידה וקניתי 4 כאילו.

לאחר כל הקניות ביררתי את החסרונות של מסיכות רגילות, הסברתי במקומות אחרים מה החסרונות. אילתרתי שיפורים שטובים גם למסכה לא מוצלחת (השיפור: הכנסת מגבת נייר שחוצצת בין המסיכה הקנויה לבין הפה והאף , מגבת הנייר מהווה פילטר פנימי שאמור לצמצם חדירת ווירוסים לדרכי הנשימה שלי, כי המסיכה הזולה המקורית לא חוסמת חדירת וירוסים אלי אלא רק מונעת פיזור רסיסי ליחה שלי החוצה).

הפילטר עובד כנראה אבל מכביד על הנשימה , לכן אני משתמש בו רק לפרקי זמן קצרים כאשר אני בתוך מבנה עם אנשים רבים סביבי, מחוץ למבנה אני מזיז קצת את המסיכה כדי לנשום חופשי, אבל לא מסיר לגמרי את המסכה כדי ששוטר לא יגיד לי למה אינך עוטה מסיכה.
עם או בלי קשר 719300
אני לא טוען שהמסכה הזו טובה, אבל נראה לי שיש חסרון אחד שאין לה: אני יכול להוריד ולהעלות אותה בלי לגעת בפנים ונראה לי שכמות המגע הלא ישיר נמוכה. מהבחינה הזו לא ברור עד כמה חבישה של מסכה על הפנים שמוסרת תדירות לצורך דיבור דווקא מזיקה (בהנחה שיש סיכוי לא זניח שמישהו בסביבה מפיץ נגיפי קורונה).
עם או בלי קשר 719302
היא מזיקה לך, כי כשאתה מסיר אותה מהפה והאף, היא אוספת וירוסים מהסביבה, ולאחר מכן אתה מצמיד אותה בחזרה אליהם ושואף אותם לתיאבון לריאות.
עם או בלי קשר 719306
אני "פתרתי" עניין זה על ידי יצירת פילטר מאולתר בין המסכה לפנים. מדובר במסיכת בסיס מסוג N95 שבנויה בצורה של קונוס, החוד של הקונוס הוא מול האף. הפילטר עשוי מדף מגבת נייר שמקופל כך שיאטום את כניסת האוויר מצידי המסיכה. בכל יציאה מהבית אני מחליף את הפילטר הזה בפילטר חדש אותו אני תולש כדף נקי ממגבת הנייר.

הסידור הזה של הפיכת מסיכה חד פעמית למסיכה רב פעמית נראה יפה בעיני, אילו היה לי קשר אינטרנט ראוי יתכן שהייתי מעלה אותו ליוטיוב כהצעת מסיכה DIY רב פעמית שמחירה פרוטות. אולי עד הגל הבא של הקורונה באוקטובר יהיה לי כבר קשר אינטרנט שמספיק להעלאת הרעיון ליוטיוב.
עם או בלי קשר 719311
יש לך מושג מה גודל הנקבוביות במגבת נייר, ולחילופין איזה אחוז מטיפות אירוסול היא לוכדת?
עם או בלי קשר 719350
אין נתונים מספריים אבל למגבת נייר יש כושר ספיגה הידרוסקופי (אם אני מאיית נכון את המונח). רוב טיפות התרסיס מהפה ומאף לא יכולות לעבור את מגבת הנייר אלא ניספגות בו. הרסיסים אינם חומר יבש, אלא חומר מימי ולכן ניספגים כאשר הם עוברים דרך מגבת הנייר. אולי חיתולים חד פעמיים בעלי כושר ספיגה טוב יותר, אבל אני מעריך שהם יקרים יותר ממגבות נייר.

הקיפול של מגבת הנייר הוא כזה שרסיסי הליחה חייבים לעבור דרך שתי שכבות נייר, לא אחת.

גם אם יש חדירה של תרסיסים דרך שתי שכבות נייר המגבת, הרי לפי ההערכה שלי לפחות 90 אחוז מהתרסיס ניספג. ככל שמקטינים את כמות התרסיס שחודר דרך המסכה , כך מגדילים את ההגנה. הגוף יכול להתמודד עם כמויות זעירות של תרסיסי, הרבה יותר ממה שהוא מסוגל להתמודד עם כמות שגדולה פי 10 (פי 10 נאמר).
עם או בלי קשר 719382
אתה כנראה מתכוון להידרופילי.

אין ספק שכל חומק נקבובי עם נטיה לספוג לחות מועיל במידת מה, אבל סתם כך להעריך ש 90% מהתרסיס נספג לא ממש משכנע אותי. לא מצאתי נתונים שמאפשרים לי לתת הערכה אחרת. התפלגות גודל הטיפות בעיטוש או שיעול אנושי לא ידועה לי, וכך גם גודל הנקבוביות במגבות נייר.
עם או בלי קשר 719409
ראשית , המונח שאליו אני מתכוון הוא חומר היגרוסקופי, לא הידרוסקופי. לא זכרתי בדיוק את איות המונח.

שנית. לא אמרתי בבטחון מלא שכמות הנוזל הניספג הוא 90 אחוז, זה היה מספר רק לסבר את האוזן. עם זאת, לפי הרגשתי 90 אחוז לא רחוק מהמציאות. החומר האמור ההיגרוסקופי הוא סיבי נייר שמלכתחילה נועדו לספוג לחות (כך פועלת מגבת נייר). אני מניח שחיתולים חד פעמיים , טיטולים לזקנים עם אי שליטת מתן שתן , טמפונים — גם הם עשויים חומרים היגרוסקופיים אפילו יותר חזקים מבחינת ספיחת נוזלים בהשוואה למגבות נייר.

אבל — מגבות נייר נראה לי פתרון פשרה טוב מכיוון שמגבות נייר זולות מאוד והן מחולקות לדפים שניתן לתלוש אחד אחד, זאת בנוסף לתכונת ההיגרוסקופיות הטובות שלהן.

ההבט הטוב מבחינת ההיגרוסקופיות , בהבדל ממה שהבנתי לגבי החומרים הבסיסיים מהם מורכבות מסיכות n95 , הוא שכלל לא חשובים המירווחים בתוך החומר כדי לספוח טיפות נוזל. מספיק שטיפת נוזל זערורית או גדולה תעבור דרך סיבים של חומר היגרוסקופי כדי שהטיפה בשלמותה תישאב לתוך הסיבים. כלומר הכוחות שמופעלים על טיפת הנוזל דומים באופיים, לכוחות של אוסמוזה, או כוחות מתח פנים של טיפות נוזל, או כוחות של נימיות. הטיפה עוברת ומתחכת בסיב ומייד, הופה, הסיב בולע אותה בשלמותה. הסיב עצמו הוא שמפעיל את הכוח שמפעיל את הבליעה.
עם או בלי קשר 719425
טוב, רוצה 90% שיהיה 90%, ונעזוב את תגובה 500447 לנפשה.

במודל פשטני לפיו המסכה היא משטח ורדיוס נקבובית שלה גדול פי 10 מרדיוס טיפית אירוסול רק 1% מהטיפיות הזערוריות יילכדו. כן, droplet בעברית זה טיפית.
עם או בלי קשר 719427
שמעתי על בדיקה אמפירית לאיכות המסיכה: אם אתה מצליח לכבות נר בנשיפה דרכה - אז לא.
עם או בלי קשר 719428
אם היא לא מהודקת טוב בצדדים הבדיקה תראה שהמסכה טובה. המקרה הקיצון: משקף.
עם או בלי קשר 719432
אפילו משקף יכול למנוע מרסס שיוצא מפיך להגיע אל אפו ופיו של אדם שמולך ולהפך. זה לא ימנע היווצרות של אירוסול אבל סביר להניח שהריכוז (בפרט בגובה הפה והאף) יהיה נמוך יותר. בסופו של דבר, גם הורדה של 30% בלבד בסיכויי ההדבקה היא רבת משמעות לגבי התפשטות המגפה.
עם או בלי קשר 719435
ואולי אפילו 50%, בעיקר אם אתה אוגר1.

1 החיה, לא האישיות.
עם או בלי קשר 719437
יפה! אגב, אם כבר מזכירים את האוגרים - גיליתי לא מזמן שהזואולוג ישראל אהרוני הוא זה שגילה בסוריה את האוגר הזהוב המשמש כחיית מחמד ומחקר בכל רחבי העולם והוא נתן לו גם את שמו העברי, וכל האוגרים בעולם הם צאצאים של אוגריו. אם רוצים לקרוא את הסיפור בלשון הציורית שלו אפשר למצוא אותו כאן. מומלץ. התקציר - אהרוני חיפש את האוגרים כדי להשתמש בהם לחקר שושנת יריחו. בעזרת כפר סורי שלם הוא הצליח לחלץ מהאדמה אוגרת ואחד עשר גורים, אולם לאחר שהאם הרגה אחד מהגורים הוא הרג אותה. הוא מתאר את התלאות של הבאת הגורים לארץ ואת הבריחות החוזרות והנשנות שלהם מהכלובים עד שבסוף הוא נשאר עם ארבעה גורים, מהם נקבה אחת - שהיא האם המייסדת של כל האוגרים הזהובים במעבדות ובכלובים. הוא לא היה מודע לזה, אבל העובדה הזו הפכה לימים את האוגרים למודל לבעיות רפואיות ספציפיות (במיוחד בתחום הלב אם איני טועה) שהמגוון הגנטי המצומצם שלהם מאפשר לחקור.
עם או בלי קשר 719438
מדהים, תודה. איפה שמעת על זה?
עם או בלי קשר 719439
אני שמעתי את זה כאן.
עם או בלי קשר 719444
תודה! יופי של תכנית.
עם או בלי קשר 719472
אני התגלגלתי בדרך כזו או אחרת למאמר של הסמיתסוניאן.
עם או בלי קשר 719443
מגוון גנטי כל כך מצומצם זו לא בעייה כשאתה בודק תרופה מסוימת ומייעד אותה לאוכלוסיה שלמה? זה כמו שיפתחו תרופה וינסו אותה רק על משפחת הופשטטר מפרנקפורט.
עם או בלי קשר 719448
נראה לי שזה יתרון כשצריך להשוות תפוחים לתפוחים (או משהו בסגנון). חוץ מזה אני מכיר את משפחת הופשטטר מפרנקפורט, הסנובים האלה בחיים לא יסכימו לנדב את עצמם למדע.
עם או בלי קשר 719455
בגלל זה הם שיבטו את האוגרים שלהם ומכרו אותם.
עם או בלי קשר 719473
כשאתה רוצה לבחון תרופה על אוכלוסיה רחבה אז מגוון גנטי קטן הוא רע. לעומת זאת, בשלב המחקר והפיתוח אתה שואף לצמצם את הגורמים הלא ידועים. אם אתה נותן לאוגר א' את התרופה ולא נותן אותה לאוגר ב' אז אתה רוצה שהבדלי התוצאה יהיו בגלל התרופה ולא בגלל שאצל אוגר א' יש במקרה עוד עותק של גן לחלבון מסוים שבמקרה מחזק או מנטרל את התרופה. יש הרבה דוגמאות למחלות ותסמונות שיש עבורן חיית מודל ספציפית שכל הפרטים שלה זהים מבחינה גנטית (למשל חולדות RCS בניוון של הרשתית) או אוכלוסיית תאים ספציפית (כמו תאי HeLa שנלקחו מהנרייטה לאקס ב-‏1951 ועדיין נמצאים בשימוש נרחב).
עם או בלי קשר 719457
לפי הדודה ויקי זה היה נכון עד 1971. ואז:

"בשנת 1971 יצא מסוריה משלוח של אוגרים זהובים שהיה אמור להעשיר את המאגר הגנטי של האוגרים בשבי, אך מחקרים אחרונים לא גילו שום שינוי משמעותי במגוון הגנטי. אחת הסברות גורסת כי אותם אוגרים שנשלחו מסוריה הם צאצאים של אותה האוגרת שנתפסה על ידי ישראל אהרוני.

בסוף שנות התשעים, משלחות לצפון סוריה ולדרום טורקיה איתרו פרטים של אוגר זהוב בטבע. אותן משלחות לכדו בסך הכל 19 פרטים והעבירו אותם לגרמניה, לחדש את המאגר הגנטי של האוגרים הזהובים בשבי."

אוגר זהוב [ויקיפדיה]
עם או בלי קשר 719474
במאמר שהבאתי מהסמיתסוניאן נכתב:
Ironically, the success of hamsters in medical research is, in no small part, due to the specifics of Aharoni’s story. Because hamsters are inbred, they suffer congenital heart disorders (dilated cardiomyopathy in particular). Heart disease is nearly as common in domestic hamsters as it is in humans. It is this particular form of dying that has made them useful animal models for our own heart disease.

וכן:
Observations of Syrian hamsters in the wild have been rare: one expedition in 1981, one in 1997, another in 1999, but little progress has been made.

הם לא מכירים משלחת ב-‏1971, אולי זו המשלחת של 1981 ואחד המקורות התבלבל. כמו כן הם מציינים תצפיות באוגרים אבל לא תוספת של פרטים למאגר הגנטי.
עם או בלי קשר 719459
הבעיה היא שבלי נתונים קשה להסיק משהו. אינטואיטיבית לא נראה לי שמשקף משפיע במשהו על שאיפת אירוסול, ולגבי הכיוון ההפוך אני פחות מודאג. לא רק בגלל שאני שמוק, אלא גם בגלל שלא השתעלתי ו/או התעטשתי בציבור מאש תחילת המגפה, ואין לי כוונה לשנות ממנהגי זה.

תרשה לי לסיים בקישור פייסבוקי: https://zh-cn.facebook.com/ephraimkishonofficial/post...
עם או בלי קשר 719464
הדיון היה בשאלה אם נושא המסיכה מוגן על ידי המסכה. מסכה בצורת משקף לא משנה בהרבה את ריכוז תרסיס שמרחף בחלל האוויר. התרסיס ברובו עוקף את המישקף וניכנס מהשוליים הפתוחים לרווחה.

המישקך עשוי אותי לצמצם את כמות התרסיס שעוטה מסכה פולט לאוייר, כי חלק גדול מהרסיס הניפלט נידבק לצד הפנימי של המישקף.

אני מזכיר שכל הדיון היה על כך שהמסיכות לא מגינות טוב על עוטה המסיכות אלא מגינות על אנשים בסביבתו של עוטה המסיכה. כלומר המסיכות אמורות להקטין את כמות הרסס הניפלט לסביבה.
עם או בלי קשר 719446
התגובה שלי ניתקה לכן קצת קשה לי להגיב אבל לפי מה שזכור לי טענת שדרך פילטרים חלקיקים שעוברים אותו הם רק מגודל שקטן מגודל בחרירים. אמרתי לך מראש שטיעון זה נכון רק לחלקיקים יבשים בחומר שאינו הידרוסקופי. ההעגרוסקופיות הוא גיים צ'צנג'ר. כלומר כאשר טיפות מים זעירות עוברות דרך פילטר הידרוסקופי כמעט בטוח שהן לא עוברות דרך בחרירים הגדולים יותר מקוטרן, כי מספיק שהן תתחככנה בדפנות החריר כדי שהחומר ההירוסקופיות ילכוד אותן ויספוג אותן. בחומרים הידרוסקופי יש כוחות מוזרים כגון מתח פנים של נוזל, אולי כוחות וונדר-וולס (אם אני לא משבש את השם) שכופים ספיגה אפילו במצב של חיכוך רופף בין הטיפה לבין החומר. אין תיאוריה מדוייקת בנידון, אבל האינטואיציה שלי היא שכמעט כל הטיפות המתחכחות יספגו כל עוד הפילטר יבש דיו.
עם או בלי קשר 719456
אני חושב שאנחנו מקדישים קצת יותר מדי משאבים לשאלה המשנית הזאת, אבל לפני שאני פונה לעיסוקים אחרים הנה עוד נסיון: תיארתי לך מודל (לא נכון בעליל) של מסך חד שכבתי עם חורים ברדיוס שהוא פי עשרה מרדיוס הטיפית. כל טיפית שנוגעת בשולי החור נספגת לגמרי (מתח פנים דווקא פועל בכיוון ההפוך אבל זה לא ממש משנה. לדעתי כוחות ואן דר ואלס חלשים בכמה סדרי גודל מכדי שתהיה להם השפעה לא זניחה, אבל גם זה לא ממש משנה). בנתונים האלה 1% מהטיפיות שנשאבות נוגעות בשולי החור, בנדיבות לב נוסיף עוד 1% לטובתו של ההולנדי, ונקבל ספיגה של 2% מהוירוסים.

כאמור, אין לי שום נתונים אמיתיים, כך שאני סתם מתעקש - או אם תרצה: מנדנד - כאן על עניין שולי (שהוא ההערכה שזרקת - 90% - שגורמת לי גרוד קל בכל פעם שאני נתקל בשכמותה).

העיקר שתהיה בריא עם המסכה או בלעדיה.
עם או בלי קשר 719463
אני לא חושב שרק 1 אחוז או 2 אחוז של הטיפות מתחכחות בחרירים.

קשה לי להסביר טענה זו בעניין האחוזים בלי חצרך שרטוטים. כדי לפשט טענתי זו בלי שרטוטים, תחשוב על מינהרה _מפותלת_ שקוטרה גדול פי עשר מגודל הטיפה הקטנה כאשר אורך המינהרה פי מאה מגודל הטיפה. בדרך הארוכה והמפותלת חזקה על הטיפה הזעירה שהיא תתחכך בדפנות המינהרה , מספיק חיכוך אחד כדי שתיספג.

אין לי נסיון מדעי בנוגע להסבר זה אבל יש לי נסיון של שימוש במסכה עם פילטר מגבת נייר שעליו אני מדבר. מעולם לא הצלחתי לנשום יותר משעה כאשר אני עוטה את המסיכה, הנשימה כל כך כבדה עד שלאחר שעה יש הרגשה של חנק סחרחורת וכדומה. כלומר אפילו מולקולות האוויר שהן זעירות מכל טיפה נידונה מסתננות בקושי דרך הפילטר, קל וחומר יש קושי הסתננות של טיפה גדולה לאין שיעור ממולקולות האוויר.

לדעתי הפילטר שעליו אני מדבר , מגבת נייר, אינו בשימוש רפואי, כי המטפלים הרפואיים לא יוכלו להתמודד עם בעיית החנק שיוצר הפילטר. אני, לעומת המטפלים הרפואיים, לא זקוק לשימוש ארוך משעה, כי בזמן שהות שלי בחלל סגור אני מסיים את ענייני בחלל הסגור בפחות משעה. לאחר שאני יוצא מהחלל הסגור, אני מוריד את המסיכה מהאף ו- 10 דקות ללא מסיכה מאפשרות לי להתאושש .

לפיכך אני מתעקש שהמסיכה סופגת 90 אחוז מהטיפות או יותר בלי קשר לגודל הטיפות.

בכל אופן מצידי אני מסיים את הדיון במסיכה פילטר מגבת נייר. אין לי הרבה מה להוסיף בלי לחזור על עצמי יותר מדי.
עם או בלי קשר 719467
נראה לי שטעיתי בחישוב שטחה של טבעת. יופי, נחמה.
עם או בלי קשר 719477
לא יודע איפה הזכרת טבעת, אבל לפי ההסבר האחרון שלי (שאינו מושלם) , יש לך לך טעות בראית הגיאומטריה של תנועת הטיפות. הטעות היא שאתה מדבר כנראה על חדירת איפה דרך משטח דו ממדי, בעוד אני מדבר על חדירת טיפה דרך גוף תלת ממדי, כאשר המימד השלישי הוא מימד העובי של המסיכה. העובי עשוי להיות למשל פי 100 מקוטר הטיפה, או אפילו פי 1000. אני תיארתי , לצורך ההסבר תיאור ציורי של מינהרה ארוכה ומפותלת שדרכה עוברת הטיפה. אם אורך המינהרה גדול פי 100 מקוטר הטיפה — הסיכוי לחיכוך גדל פי 100. יתר על כן אם המינהרה מפותלת במקצת הסיכוי לחיכוך של הטיפה בדפנות המינהרה יכול להיות למשל 99.9 אחוז.

יש עוד תיאור ציורי אלטרנטיבי לתיאור המינהרה אלא שאני עייף כרגע להסביר את התיאור הציורי האלטרנטיבי. בכל מקרה, למרות שניראה לך שהחסם 99 אחוז מוגזם, הרי כרגע אני משוכנע שהחסם הזה כלל לא מוגזם.

אומר רק במספר מילים מה התיאור הציורי האלטרנטיבי שלי. נניח שלפניך מטע של קני סוף. המרחק הממוצע בין שני קני סוף קרובים הוא 10 סנטימטר. עומק המטע הוא 3 מטר. אתה מחזיק בידך כידון שאורכו 4 מטר ושקוטרו מילימטר אחד (כלומר כידון בקוטר סיכה). אתה תוקע את הכידון אל תוך עובי המטע.

מה הסיכוי שהכידון הזה יתחכך לפחות בקנה סוף אחד ? ניחוש שלי : הסיכוי שהכידון יתחכך יותר גדול מ- 99.9 אחוז.
עם או בלי קשר 719489
ניסיתי בתיאור התיאור הציורי האלטרנטיבי, שרציתי רק לתאר במספר מילים. התוצאות: (1) התיאור הציורי האלטרנטיבי מפורט מספיק ולא דורש השלמות. (2) הרסתי לעצמי לילה של שינה בשל הכתיבה המפורטת.
עם או בלי קשר 719495
אמרתי לך שאני מדבר על מודל משטחי רק כדי להדגים משהו (כל טיפה שנמצאת באותה טבעת סביב שולי החור נספגת) אבל ממילא טעיתי בחישוב בפקטור 20, כך שאני מתבייש בפינה.
עם או בלי קשר 719480
ראו ניסוי מבוקר יותר (ומאד פלואורסנטי) על יעילות המסיכה בזמן שיעול - מתחיל להיות מעניין בערך מ-‏1:00.
עם או בלי קשר 719497
ראיתי את זה אתמול בחדשות וחשבתי כמה חסר ערך הניסוי הזה. הרבה תלוי בשאלה עד כמה הרסס שהן יצרו דומה למה שיוצא מפיו של אדם משתעל, ולפי מה שהצלחתי לראות התשובה היא: בכלל לא. אגב, למה לא הראו גם שעול למרפק? להערכתי היו מגלים שהוא יעיל באותה מידה.

חוץ מזה, אנחנו מתעניינים כאן בהגנה על עוטה המסכה, לא על הגנה מפניו.

הה, הה: הגנה מפניו!
עם או בלי קשר 719513
גיליתי בתקופת הקורונה משהו שאותי הפתיע על השיעול למרפק (אם נכתב כאן - כנראה פרחמ"ז): מסתבר שבגלל שרוב השיעול נעצר במרפק, לחץ האויר גורם לזה שחלק גדול יותר ממנו נפלט דוקא דרך האף. ומאחר שהאחרון פחות מוסתר, הוא מצליח לפזר באויר כמה וכמה אירוסולים מרושעים.
עם או בלי קשר 719501
הפתעה! כיסוי הפנים מגן על הסובבים אותך!

צריך לציין שנמצא שהעומס הנגיפי באף גבוה מזה שבגרון בימים הראשונים אחרי תחילת הסימפטומים, כך שחובה לכסות גם את האף כדי לא להדביק את הסובבים בהתעטשויות.
עם או בלי קשר 719309
צודק. אני באופן כללי משתדל להמנע מהליכה עם מסכה איפה שאני לא חייב.
עם או בלי קשר 719312
במחשבה שניה: כשהמסכה שלי מורדת, היא מקופלת לי על הצוואר וצידה הפנימי חשוף הרבה פחות לאוויר. לכן נראה לי שעיקר החשיפה היא מזמן העלאת והורדת המסכה (אבל, כאמור: השערה פרטית שלי שלא נבדקה בשום צורה מסודרת).

מעניין אם יש יתרון להוספת לולאות למסכה כדי שיהיה ניתן להעלות ולהוריד אותה ללא מגע בפנים, וכן דרך לקפל מסכת בד מורדת (שוב: כדי שמסכה נלבשת לא תגרום נזק).
עם או בלי קשר 719353
כאשר אני מוריד את המסכה היא מכסה את הסנטר והפה, משאירה את האף חופשי לנשימה. שיחרור האף לאוויר זו הקלה עיקרית בנשימה.

לפיכך, בזמן ההורדה החלק הפנימי של המסיכה צמוד לפנים. החלק שחשוף לסביבה הוא הצד החיצוני של המסכה. לעולם האף והפה שלי אינו נוגעים בצד החיצוני של המסיכה.
עם או בלי קשר 716857
ביצירה עצמית של מסכות פנים צריך לשים לב למשחק העדין בין סינון בלתי אפקטיבי לבין סינון אקטיבי מדי שגורם לך בעצם לנשום אויר שמגיע מהצדדים ולא עובר דרך הפילטר. אם אתה מקבע את מגבת הנייר בין השפתיים לשיניים אתה פטור מהבעיה הזאת :-)
עם או בלי קשר 716970
לסגירה מכל הצדדים צריך מסכה בצורת קונוס מחומר קשיח ונקבובי , סוג של פלסטיק. לפי מה שמסתבר בארץ לא מוכרים מסכה כזו. לפי גלישה ממושכת חברת
3M מייצרת מסכה כזו והיא כנראה מן המעטות שמקיימות תקן סינון שנקרא N95. נראה שבארץ לא מוכרים מסכות בתקן n95 אמיתי, אלא ,n95 מזוייף שעשוי בד או סיבים לא צפופים כפי שמחייב n95. ה n95 האמיתי אמור למנוע חדירת רסיסים זעירים שקוראים להם אירוסול או משהו כזה.

נראה לי שאצטרך להתפשר על n95 מזוייף ובלבד שיהיה בצורת קונוס כדי שאוכל להדק את המסכה בלי שיצטברו לי אדים על המשקפיים.

דבר נוסף שהסתבר לי מהגלישה האינטנסיבית היא שגם n95 אינו לשימוש רב פעמי אלא לשימוש מצטבר עד 12 שעות.

בקיצור. המסכות לא ממש מגינות על המשתמש המצוי בארץ ורק כופות עליו לא לפזר פליטת רסס לסביבתו בכמות גדולה דרך נשימה, דיבור, עיטוש וכדומה.
עם או בלי קשר 716848
להבנתי ההוראות מתירות קניות בכל מקום הגיוני, גם אם יש בית מרקחת שני ק''מ מביתך, מאה מטרים מביתך מותר רק לפרק זמן קצר (השד יודע מה הכוונה) כשאתה יוצא לעשן סיגריה או לשוחח עם הכלב.
עם או בלי קשר 716849
אני הבנתי שמיגבלת 100 מטר היא לכל מטרה. קראתי שבזמן הדיון בפורום ממשלתי זה או אחר בעניין מיגבלות מישהו הציע מגבלה של 500 מטר למטרת קניות וההצעה הזו לא התקבלה. רצוי חדעתי שמייד לאחר פסח ירדו ממיגבלת 100 מטר אם מדובר בהליכה של יחיד או שניים לצורכי קניות וסידורים דומים. 100 מטר מיגבלה זו סתם התעמרות.
עם או בלי קשר 716850
רק הבהרה - כרגע מותר לך ללכת או לנסוע לקנות מצרכים חשובים (אוכל, תרופות וכו') גם מחוץ לעיר שלך.
עם או בלי קשר 716856
חלק גדול מההנחיות מטופש בהחלט, והסרטון של ניידות שביצעו מרדף מצולם אחרי רוכב אופניים בודד, או שמא היה זה מישהו שרץ בגפו, בפארק הירקון הראו את זה באופן משכנע ביותר. ההצדקה היחידה של התקנות האלה, ואותי היא דווקא משכנעת, היא שלא ניתן לאכוף הנחיות פחות אידיוטיות. מי שמטייל עם בני ביתו בבדידות על חוף הים ודאי רק מוסיף משהו לבריאות הציבור, אבל כאשר מצטרפים אליו כל שאר עמך ישראל אין שום שוטר שיצליח לשמור על מרחק סביר ביניהם. גם קביעת מרחק מכסימלי של 100 מ' מהבית, שרירותי ככל שהוא, עוד מאפשר איכשהו לשוטרים לאכוף אותו בלי google maps, ומגביל במידת מה את האפשרות להתחכם ולהפגש "במקרה" עם מישהו שגר רחוק ממך. אולי החבר'ה הטובים מסיירת מטכ"ל, אלה שאינם עוסקים כעת בניתוחי מוח ומחקרים רפואיים, יפתחו אפליקציה קלה לתפעול עבור השוטרים ויפתרו חלק מהקושי.

אי לכך, הפסול היחיד שאני מוצא בפעילות של איזי הוא עקרון ההכללה, או אם תרצה היפוכו של העיקרון היוסריאני, אבל בייחוד בדיון הספציפי הזה דומני שאין טעם להכביר עליו מלים.

ובהזדמנות זאת, לכותב המאמר: לא הייתי יכול לכתוב זאת טוב יותר בעצמי.
עם או בלי קשר 716902
רציתי להגיד משהו על המשפט האחרון, אבל אני לא בטוח מה
עם או בלי קשר 716918
אפרופו מפות גוגל, הבחור שאני מכירה שיוצא מהבית למרחקים ארוכים יחסית, מקפיד לא לקחת את הטלפון אתו, בדיוק מהסיבה הזו.
עם או בלי קשר 716919
לו היה לי טלפון לא הייתי לוקח אותו כשאני יוצא לרוץ. גם בתקופה שהיה מותר להתרחק מהבית.
עם או בלי קשר 716958
הייתי מציע לך ולו לשמור את המידע הזה לעצמכם כי אם השיטה תהיה פופולארית עלולים לאסור בחוק על יציאה מהבית בלי טלפון, מה שיגרום לאיזי להיות במאסר עולם.
עם או בלי קשר 716991
חלק גדול מההנחיות הוא מטופש זו אמרה פריווילגית למי שחושב שהוא מעל החוק.
אם כולם היו חושבים כמוך, אז לא היו רק 2 משפחות על בני ביתן בטיול מבודד על חוף הים, אלא אלף. או עשרת אלפים. למה שאני אשב בבית בעוד פלוני מטייל על חוף הים, ואלמוני רץ להנאתו בכפר?
יתרה מכך, אני גר בעיר צפופה, אז לא יכול לרוץ למטה, כי יהיו הרבה אנשים. אתניע את הרכב ואלך לרוץ במדבר. כמוני יהיו עוד עשרות. ואחרים יחליטו שרוצים לשחות. ולשתות בירה בחוף. ולרוץ בפארק הירקון. וכן הלאה.
זה יגרור רכבים על הכביש, פקקים, תאונות, עומס, ואני יכול להמשיך.

אף אחד בעולם לא חושב שכמה אלפי שוטרים יצליחו לאכוף תקנות כלפי מיליוני אנשים במקביל. אמורה להיות אמנה חברתית כלשהי שתגרור עימה הסכמה, לסבול קצת(לא לרוץ, או לא לפתוח עסק לא חיוני, או לא לבקר משפחה, או קצת להשתגע..) כדי שאחרים לא יסבלו הרבה (=ימותו).

הייתה כתבה ב"הארץ" לא מזמן שתיארה את זה נפלא בכותרת: "ישראלים חושבים שכמו כל דבר, הם יכולים לתחמן גם את הקורונה".
עם או בלי קשר 716993
זה בקירוב טוב מה שכתבתי.

אבל, כמו שכתבתי כבר יותר מפעם אחת, זה שאנחנו מסכימים לא אומר שאסור לנו להתווכח.
עם או בלי קשר 716994
אכן צריכה להיות אמנה חברתית.
אבל אמנה כזו עומדת בבסיסה על כך שכולם דואגים לכולם.
אם אפילו מנהיגי המדינה מראים דוגמה שלילית - מראש הממשלה והנשיא שמצפצפים על הריחוק הנדרש מאחרים, ועד שר הבריאות ששבוע אחרי שבוע מתעקש להחריג את צאן מרעיתו, מבתי כנסת (מדבקים פי מאה יותר מפארקים וחופי ים) ועד התנגדות לאכיפה בשכונות חרדיות שמהוות מוקדי הדבקה - זה מאד מערער את האמונה באמנה החברתית הזו.

כרגע נראה שאלה ששומרים בגדול על ההנחיות - וזה כולל כמה רצי פארקים וכמה משפחות עם עגלות במרחק 150 מטר מהבית - מביאים לתוצאות מצוינות ודעיכה משמעותית מאד של ההידבקויות.
אבל כל המיליונים האלה, כמו שאתה אומר, סובלים מענישה קולקטיבית שתימשך עוד שבועות מיותרים ותעלה הון עתק, בגלל שכונות שלא מקיימות את האמנה הזו, חלקן הגדול בתמיכה ממשלתית ישירה.
זה מאד מחליש את הנורמה שאתה דורש מהציבור - זה שאתה מציית ומשפיע לטובה, אבל יורקים לך בפנים ולמעשה מוחקים את ההישגים שלך, ואיתם את המחויבות החברתית שאתה מרגיש.

כמה היתה מעודדת אותך לשלם מיסים הידיעה שחצי מהשכנים בבנין שלך מקבלים פטור גורף?
עם או בלי קשר 717010
הלוגיקה מאחורי ההודעה שלך היא למעשה: "תמות נפשי עם פלשתים".
הפלשתים הן אותן "שכונות חרדיות" ו"בתי כנסת" אשר לתחושתך לא רק שלא מקיימים את האמנה, אלא אף מוחקים את ההישגים של כלל הציבור וגורמים לענישה קולקטיבית.
אז אתה מציע שאם הפלשתים לא אחראים, גם לאחרים מותר? וקדימה לעבר ימי פומפיי האחרונים.

אני נוסע מדי יום לעבודתי החיונית(ברצינות, אפילו קיבלתי תעודה!) הממוקמת במרכז עיר גדולה בגוש דן. אני רואה המוני אנשים שלא מקיימים אף אחת מההנחיות: רצים ברחובות, מתכנסים בקבוצות של 10-15 אנשים, משפחות עם ילדים מבלים יחד (ודוק, כמה משפחות, וכמה ילדים..), יושבים בכיכרות ופשוט נמצאים... בחוץ. כמובן גם בכבישים.משטרת ישראל חילקה מאות דוחות בשבועות האחרונים ודווח כי כ12% מהאנשים שחייבים בבידוד הפרו חובה זו.
העיר הזו אינה בני ברק, אם תהית.

אני מרגיש שלטפול אשמה על "החרדים" זה פשוט וקל מדי במקרה הטוב, ושגוי ומרושע במקרה הרע. זה פרוקסי שעוזר לציבור החילוני, הרוב במדינת ישראל,לשחרר אגרסיות כלפי מישהו. אין טרוריסטים הפעם, או טייקונים, או מישהו אחר שאפשר להאשים.האויב בלתי נראה, אז ודאי הוא בתוכנו.
הדיון הזה מוצה באשכול השני אז לא איכנס אליו בהרחבה כרגע.
בנוגע לדוגמה אישית של מנהיגים, אנחנו כמובן מסכימים, אבל מה לו לעם כי ילין?
אני, בשונה מהאחרים, חושב שערכים מתחילים מלמטה ולא מלמעלה. הראשונים לערער את האמנה החברתית הם העם שממנו צומחים המנהיגים. המנהיגים תורמים את חלקם. מערכת יחסים הדדית ורקובה.

בנוגע לסיפא שלך, זה כמובן לא שונה מכל יום שבשגרה.
המוטיבציה שלי לקיים את האמנה החברתית רק גוברת ככל שאני רואה אחרים שלא מקיימים אותה. הסיבה פשוטה: הלוגיקה שלי אינה "תמות נפשי עם פלשתים", אלא "במקום בו שאין אנשים, השתדל להיות איש".
עם או בלי קשר 717012
לא אמרתי תמות ...פלישתים, הסברתי את האפקט של זלזול הנהגתי בתקנות על שאר האוכלוסיה.

לא התייחסת לנתונים האמפיריים שמראים, מעבר לחוויות האישיות שלך, שבערי גוש דן שאינן חרדיות ההדבקה כבר שבועיים מזדחלת, ובבני ברק היא טסה. בבני ברק בעצמה יש כבר מעל 2000 חולים, שזה בערך כמו כל שאר גוש דן ביחד שיש בו פי עשר יותר תושבים.
מובהקות כה חזקה משמעותית יותר מהשערוך הסובייקטיבי שלך על מי שומר מה ומי מדביק מי.
וכמובן שהבעייה היא בהנהגה, החרדית והחילונית, לא בהכרח באנשים עצמם.

ואני לא מקבל את ההנחה שאתה עושה להנהגה. מנהיג צריך להוביל ולא להיגרר, והמנהיגים שלך כרגע מובילים גם מובילים את סדר העדיפויות שחשוב להם. רק שהוא לא עולה ברנה אחג עם הנורמות הציבוריות שחשובות לך כנראה.
עם או בלי קשר 717013
והנה בעודנו מדברים אפשר לראות כתום על גבי גרף את הגידול מאז הכרזת הסגר בערים שונות, והמל"ל כבר מציע להתחשב בגרפים הללו כשנתחיל סוף סוף להקל חלק מהסגר.

אבל את הבזק ההארה קיבלתי אחרי שסיימתי לקרוא - סוף סוף המדיניות הגאונית של ממשלת ישראל לאורך השנים תוכיח את עצמה: מאחר ודאגנו היטב לכך שכוח העבודה העיקרי במשק יהיה בדיוק בערים עם אחוזי ההדבקה הנמוכים, אזי המשק לא יפסיד מכך ששכונות מסוימות לא ישוחררו מהסגר, ואת מירב התועלת הכלכלית נפיק כבר כשנתחיל לשחרר את הסגר משאר הערים.
תכנון כה מושלם לטווח ארוך הוא בהחלט מעבר למצופה.
עם קשר 717019
ובכן, אני הבהרתי שאפקט הזלזול ההתנהגותי הזה נוגע רק להרגשה שלך, כיוון שאני למשל מרגיש הפוך.
ושוב, אתה עושה לעצמך חיים קלים, לומר שאנשים (=שאינם חרדים) מביטים על אחרים שמזלזלים בתקנות ולכן מזלזלים גם הם.

בנוגע לנתונים האמפיריים, אפרט במספר נקודות מדוע ההיסקים הלוגיים שגויים:
1. הנתונים האמפיריים הראשוניים בעייתיים - מספר ה"חולים" אינו מספר החולים האמיתי, כי אם מספר החולים ש*אומתו בבדיקה*. מכך משתמע:
1.1. מקסימום החולים שיכולים להיות בכל רגע נתון הינו כמקסימום הבדיקות הנערכות. וכאן לא מדובר על 9 מיליון, אלא על כ-‏130 אלף (כמדומני, קראתי השבוע היכנשהו), כאשר חלק מהבדיקות נעשות לאותם אנשים מספר פעמים: צוותים רפואיים, מחלימים, אנשים בתפקידים חיוניים ביותר וכדומה.
1.2. מספר ה"חולים" הינו מספר החולים הכולל מהרגע שהחלו בבדיקות, ולא מפחיתים ממנו את מספר המחלימים ומספר המתים. כלומר, בכל רגע נתון יש פחות חולים מהפרסומים בהכרח.
1.3. הבדיקות נערכות רק לפי קריטריונים מסוימים, עקב חוסר, והנחה סבירה תהיה שיש כמות נוספת של אנשים עם הנגיף COVID 19 אשר לא מאובחנים.
1.4. הצד ה"שני" של הבדיקות - בבני ברק נערכות בדיקות רבות יותר כרגע. כמו גם בבתי אבות, אגב. במקום שבו נערכות יותר בדיקות - צפויים להיות יותר נדבקים.

2. הנתונים האמפיריים מכלילים נתונים כמותניים ברמה נמוכה ולא איכותניים:
2.1. הנתון של מספר תושבים הינו נתון רשמי של משרד הפנים והוא לא בהכרח מעיד על כמות האנשים הנמצאת בתקופת זמן מסוימת בעיר מסוימת (למשל, ישיבות בבני ברק)
2.2. אין התחשבות בצפיפות אוכלוסין, באופי עירוני (שווקים מול גורדי שחקים), ובפרט: בכמות הנפשות ביחידת דיור. תסכים איתי שקל יותר להידבק כאשר במשק בית מתגוררות 11 נפשות ולא 2.
2.3. לא ידוע היכן נדבק האדם, רק היכן הוא מתגורר. גוש דן, כידוע לך, הוא מקום עם יוממות גבוהה, ואנשים מבני ברק עובדים בכל ערי האיזור ולהיפך.

3. נתונים נוספים רלוונטים:
3.1. מודעות ארוכת שנים גבוהה/נמוכה להיגיינה ולנושאי בריאות
3.2. חשיפה לאינטרנט ולגורמי תקשורת
3.3. חלופות לשהיה בחוץ (ושוב, מספר הנפשות בבית מככב)

כל אלו מצביעים על בעיות במחקר, שגם כך המדגם שלו קטן מאוד כרגע. 12 אלף נדבקים מתוך 9 מיליון זה מספר מזערי שלא מייצג שום יכולת לבחון בצורה מחקרית אמיתית. יש אינספור בעיות במיצוי, במהימנות ובקשר הסיבתי.

באותה מידה, ניתן לומר כי בתי אבות לא הקפידו על הבידוד, ובמצפה רמון (מספר נדבקים הגבוה ביותר ל-‏1000 תושבים, כמדומני) לא הקפידו על הבידוד; והשיא, כפי שאני זוכר פרסומים מחודש ינואר, שקיבלו חיזוק מגורמים מקצועיים: "הנגיף לא תוקף ילדים מתחת לגיל 15". כל זאת, כי עד אותה נקודה לא נמצא ילד בן 15 ומטה עם הנגיף.

החוויות האישיות שלי והשיערוך הסובייקטיבי שלי היו כאנקדוטה לדיון והן שוות ערך להצגת נתונים בצורה מגמתית.
בשורה התחתונה, אני מקווה שהמודלים של משרד הבריאות לא עובדים על ניחושים לפי איזו אוכלוסיה יותר צייתנית לתקנות ואיזו לא. אני בטוח שיש להם אנליסטים מקצועיים שחשופים לנתונים רבים יותר מאיתנו.

בנוגע למנהיגים, הם המנהיגים שלך בדיוק כפי שהם המנהיגים שלי (אלא אם כן אינך גר בישראל?), ואתה משלים את מה שאני אומר: אתה חושב שאני עושה הנחות למנהיגים : אני חושב שאתה עושה הנחות לציבור.
עם קשר 717022
ניטפוק לגבי "12 אלף נדבקים מתוך 9 מיליון זה מספר מזערי"
אתה יודע שבמדגמים בנושאים לא פחות מורכבים החוקרים היו קופצים משמחה בגלל 12 אלף מקרים?

לסקרי בחירות יצא שם רע, שאינו רק באשמתם, ושם המדגם הטיפוסי הוא סביב 500.

לגבי ההסתייגויות שלך
1, מלבד 1.4 רלוונטי לכולם.
2.1, אפשר לכמת ובנוסף אופייני לתל אביב.
2.2, 3 - הסברים נוספים למצב שניתן לכמת, פחות רלוונטים עכשיו.
2.3, נכון לכולם, לא נורא רלוונטי.

אם אתה רוצה למדל עם ההנחות האלו (והזה יהיה מצויין), אז תמדל.
נראה שהפרמטר העיקרי שאתה יכול להשתמש בו הוא ההבדל בין נתוני משרד הפנים לבפועל.
אני מניח שאפשר למצוא את מספר תלמידי הישיבות בבני ברק (שאמורות להיות סגורות).
גם בלי לספור צעירים אחרי צבא שגרים בתל אביב ורשומים אצל ההורים אתה צריך ערך חריג כדי להסביר את התוצאה.
אנחנו מסכימים 717029
מחקרים רפואיים גם נמשכים שנים, במספר רב של מדינות ואין מה להשוות אותם ל12 אלף מקרים בתקופת זמן של שלושה חודשים או אפילו מיליון וחצי מקרים (זה המספר בעולם כרגע? משהו כזה) בחמישה חודשים.

אין זה אומר שאי אפשר להגיע למסקנות. אפשר. גם יש המון ידע רפואי מוקדם. הכל טוב ויפה. אבל אנחנו בכלל מדברים כאן על מחקר לגבי התנהגות אוכלוסיה (מי נדבק יותר ואיפה).

בנוגע להסתייגויות שלך מההסתייגויות שלי, אני אבהיר את השורה התחתונה שמשותפת לשנינו: אי אפשר להסיק מסקנות על סמך הנתונים שמתפרסמים ממשרד הבריאות ונתוני אוכלוסיה.
אכן זה רלוונטי לכולם, אכן רלוונטי לתל אביב (כמו גם חיפה או אילת), אכן צריך למדל עם כל שאר ההנחות, אז למה זה לא רלוונטי?
זה רלוונטי לדיון שמתנהל כרגע ב"האייל הקורא", לגבי כך שאני הצגתי תחושות סובייקטיביות לגבי משהו, והסברתי למה חלק מהנתונים האמפירים, לכאורה, הם לא מהימנים ברמה גבוהה.

אם יש טעות במודל (למשל, לא לוקח בחשבון צפיפות אוכלוסין) אז צריך לתקן אותו כדי להחליט החלטות. וכמו שכתבתי בהודעה המקורית, אני בטוח שאנליסטים במשרד הבריאות עושים את זה לפני שהם מחליטים איפה לבדוק יותר ואיפה להטיל סגר קשוח יותר.

אנחנו, בכלים שיש לנו ולפי הפרסומים בתקשורת, מתבססים על נתונים חלקיים ביותר ומסיקים מסקנות מרחיקות לכת. זה, מבחינתי, לא הוגן.
אנחנו מסכימים 717037
השורה התחתונה שלי היא לא שאי אפשר להסיק מסקנות, ממש לא.

אם אנחנו מקבלים את כל ההנחות שלך, האם יש איזה מספר של חולים בבני ברק בו תשנה את דעתך?
אם אין אז המספרים באמת לא חשובים.

אני חושש שלאנליסטים במשרד הבריאות אין מידע שמשנה את התמונה.
כמובן שאם היה מידע כזה, היה ראוי לפרסמו אבל זו כבר אופרה אחרת.
אנחנו מסכימים 717040
מספר החולים בבני ברק לא רלוונטי כי הדיון, לפחות מבחינתי, אינו "בני ברק נגד שאר העולם" ולכן זה לא משנה.
ודאי שלמשרד הבריאות יש נתונים - הם יודעים מי נדבק, איפה הוא מתגורר, מי מתגורר איתו בבית, מה הגיל שלו, מקצוע, ולפי התקנות, כמדומני, הם גם יכולים כחלק מהחקירה האפידימולוגית לאכן את הטלפון שלו ולבחון איפה היה בכל רגע נתון.
אין סיכוי שהנתונים האלו יפורסמו, ובצדק. זו כבר חדירה חמורה לפרטיות.

הם יודעים אם שהה בסביבה צפופה או לא, אם יש לו סימפטומים או לא (הנחה סבירה היא שאנשים עם סימפטומים של שיעול חום וכו' יקפידו יותר על התקנות, מכלל המגזרים) ועוד ועוד.

מעבר לזה, אנליזה גם בוחנת צפי עתידי, ומתחשבת בוודאי גם בסיכויי הדבקה, שקשורים גם לגורמים שהזכרתי בתגובות הקודמות: ואלו נתונים שאין לנו (כלומר, חלקם יש, אבל בטח לא ברמה מקצועית ומקיפה).

במקום שורה תחתונה אשאל אחרת: מה בעצם הטיעון שלך?
שבגלל שבבני ברק יש יחס נדבקים/אוכלוסיה גבוה, אז זה בהכרח אומר שהחרדים לא מקפידים על תקנות?
אנחנו מסכימים 717056
בוודאי שלא בני ברק נגד שאר העולם. גם לבני ברק חוברות גם אלעד ומודיעין עילית. ושכונות מסוימות בירושלים. ובית שמש. וביתר עילית.
אנחנו מסכימים 717125
אני רוצה להבין האם יש דיון שיושפע מנתונים.
אני מבין שאתה מסכים שהסיכוי להדבקות בבני ברק גבוה יותר.
ולא, לא בהכרח אי ההקפדה אי הסיבה היחידה.
הסיבות שאתה הצגת לא מספקות מענה אחר.

אני לא מנסה לשכנע אותך ולי אישית הנושא לא חשוב במיוחד.
אם אתה רוצה לבחון מודלים, אפשר.
אם לא, לא חייבים.
עם קשר 717042
מספר הנדבקים, וודאי בערים רבות החולים, עבא מזמן את הסף הסטטיסטי למדגם סביר ביותר, כמו שנאמר לך כאן גם על ידי אחרים.
אם אתה רוצה להתעלם מהמספרים - שאגב עקביים במשך עשרות ימים כבר - זו זכותך, אבל זה לא ישנה את המציאות (שאני מבין שלא נוח לך חקבל אותה).
עם קשר 717045
אדם אחר אכן נכנס עימי לדיון מעניין בנוגע לתקפות המודל ואני עוד מנסה להבין את הטענה שלו.
להזכירך, הדיון בינינו התייחס ללוגיקה של טענות האמנה החברתית שלך. לא הייתי מעוניין ועדיין איני מעוניין "לשנות את המציאות" לכזו שנוחה לי יותר ובטח לא להיכנס לעוד דיון חרדים טרחני.
אגב, כמובן שלא ענית לכשלים שהצבעתי עליהם בנתונים.

מדגמים סבירים צריכים לתאר מגמה מסוימת או טענה.
ושוב אני שואל לטענה: אתה טוען, שלפי תוצאות מדגם של 2000 נדבקים מתוך 180,000, שמבוסס על מדגם של 13 אלף אנשים מתוך 9 מיליון ב3 חודשים, ניתן לקבוע כי תושבי בני ברק הפרו את התקנות ברמת נחרצות כזו שאתה מכריז עליהם כ"לא מקיימים את האמנה החברתית"?

אתה משקלל לשם עוד נתונים *אמפיריים* כלשהם שלי אין?
עם קשר 717046
אני לא דיברתי על התושבים אישית, אלא על שרים, רבנים ומפקדי המשטרה שעיכבו, החריגו ולא אכפו את התקנות בניגוד למנהגם מול 8 מיליון אזרחים אחרים.
כמו דוגמת שר הבריאות על החרגת בתי הכנסת.

וכן, אלפיים נדבקים מתוך כ(כנראה) עשרים אלף בדיקות באוכלוסיה של מאה שמונים אלף זה מדגם מעולה.
עם קשר 717048
ומה הסיבה לטענתך ששרים, רבנים ומפקדי משטרה עיכבו, החריגו ולא אכפו, בניגוד למה שלכאורה עשו מול שאר האזרחים?
עם קשר 717049
קשה לשנות בשבוע הרגלים (גם מגונים) של עשרות שנים.
עם או בלי קשר 717018
כמאזין קבוע להנחיות שניתנו לציבור על ידי ראש הממשלה ומנהל משרד הבריאות, עלי לציין שבשום פעם לא שמעתי בהן אילו שהן הנחיות חריגות לאיזה שהן קבוצות אוכלוסיה לא חרדיות ולא אחרות. זה נכון שלציבור החרדי לקח יותר זמן להפנים את האזהרות ולהגביר את הציות להנחיות לרמה שביתר האוכלוסייה‏1, אך ברגע שהבעיה צפה ועלתה על פני השטח, ניתן לה על ידי השלטונות מענה חריף, עד כדי אכזריות לפעמים. לכן הביקורת שלך על ניהול המשבר בנקודה הזאת אינה הוגנת, ומצטרפת לשאר הביקורות שבאות מתוך חכמה שבדיעבד.
לעניין הזלזול של נתניהו רבלין וליברמן בהנחיות ואי מתן דוגמה אישית כשאירחו בביתם בני משפחה בליל הסדר בניגוד להנחיות, כאן אכן מדובר בדוגמה רעה לציבור. מביניהם דווקא לנשיא הייתי סולח, לאור מצבו האישי המיוחד ומשרתו המחייבת.

1 דוגמה מייצגת למפנה ביחס החרדים להנחיות הייתה הנחייתו של הרב קנייבסקי להשאיר את מוסדות החינוך ובתי הכנסת פתוחים בניגוד להנחיות המפורשות שלא עשו הנחה לשום קבוצת אוכלוסיה, ושינוי קיצוני של ייחסו, כשהפך לגמרי את ההנחיות הראשוניות שלו, ואפילו פסק דין רודף כנגד מי שיתפלל בבית כנסת, ולא בביתו.
עם או בלי קשר 717025
בניגוד לך אני חושב שדווקא בגלל משרתו מעשהו חמור יותר. אין טעם לפרט מדוע כי זה כבר נכתב במקור וגם בתשובתי ל-lilith.
עם או בלי קשר 717026
האם לדעתך היה על נשיא המדינה להכין את המרק והקניידלך לסעודת ליל הסדר בעצמו, ולשבת רק עם עצמו ליד שולחן ליל הסדר?
עם או בלי קשר 717028
אם אבא שלי יכול, אז גם הנשיא יכול.
ויש לו צוות.

מדובר במראית עין ודוגמה אישית. בלי דוגמה אישית כל התפקיד של נשיא מדינת ישראל הוא מיותר.
עם או בלי קשר 717034
יש לו צוות מחוסן כנגד קורונה? ואם בתו ומשפחתה מחליפים את הצוות זה לא אותו דבר מבחינת הסיכון?
עם או בלי קשר 717051
לא, זה לא. אני מניח שיש צוות שמתגורר במתחם בית הנשיא (לפחות בעונת הקורונה, כשם שעשו בבתי אבות). אם הבת ומשפחתה היו גרים איתו הרי מראש לא היתה בעיה.
עם או בלי קשר 717055
פה עברת לתחום ההשערות. ככל שהכרתי בעבר בתי אבות, איש מחברי הצוות לא התגורר במתחם, והם גם לא היו ערוכים לכך. איני יודע אם בעונת הקורונה חל איזה שינוי בעניין הזה. ב''כפר עופרים'', מוסד של אלו''ט, שאותו אני מכיר היטב, איש מאנשי הצוות לא מתגורר במתחם, למרות שהם אסרו לחלוטין ביקורי הורים ועשו פעולות היערכות רבות.
עם או בלי קשר 717081
קראתי כבר לפני שבועיים ראיון עם מנהלת של בתי אבות שהתלוננה על כך שמשרד הבריאות לא הקדיש בדיקות לצוות המטפל, וכדי למנוע סיכון לשוהים היא ארגנה פתרון חלופי של לינה של הצוות בבית האבות.
עם או בלי קשר 717030
אם יורשה לי להתערב, אני בטוח שכן, עליו להכין הכל בעצמו.
אם לא מסוגל רפואית, אגב, אז ניתן לדאוג לו לאוכל לפני החג, כפי שדואגים לקשישים רבים.
עם או בלי קשר 717031
אם זה מה שהיה מצופה מכל הזקנים הבודדים במדינה אז התשובה שלי היא כן. לא מוכרות לי תקנות האוסרות להיעזר בהכנות לחג במי שמסוגל לעזור, ולעומת זאת תקנה שאוסרת לחגוג את ליל הסדר עם מי שאינו בן בית מוכרת לי.
עם או בלי קשר 717054
יש לנשיא צוות סנג'רים שעושים לו מסאג' מהבוקר ועד שהוא נוחר.

הנשיא לא מבזבז קלוריה אחת כל עוד בתפקידו.

ואני יודע את זה מקרוב.
עם או בלי קשר 717041
אבל קנייבסקי הוא בין דוגמאות הדגל להפרת התקנות של הציבור החרדי. אתה מביא אותו כדוגמה נגדית? מצחיק ומוזר. והאכיפה של התקנות החלה שלושה שבועות באיחור. האבה אחרי שהמשטרה השקיעה משאבים בלרדוף אחרי רוכבי אופניים זניחים בפארק הירקון.
ושר הבריאות ליצמן ביקש להחריג את בתי הכנסת מהתקנות שאוסרות התקהלות. גם את זה יכולת לגלות בגוגל במאמץ קטן למדי.
עם או בלי קשר 717021
גם האישורים שניתנו לנחיתת מטוסים בלי להקפיד על בידוד הנוסעים שנחתו (שלא לדבר על טיסות פרטיות שהוחרגו מכלל זה!), לא עוזרים.
עם או בלי קשר 717043
אכן מחדל חמור. מסתבר שמאות רבות (!) מהחולים המאומתים בשבועות האחרונים הגיעו מחו"ל.
עם או בלי קשר 717071
והוטסו ארצה גם גופות של יהודים שנפטרו מקורונה ע''מ להיקבר בעפרה של ארץ הקודש תמורת סכום כסף יפה לחברה קדישא. עכשיו המגיפה משתוללת בבתי הקברות.
עם או בלי קשר 717084
דווח על מתים רבים שנפטרו כתוצאה מהמגפה הזאת.
עם או בלי קשר 717087
אולי בווריאציה על משחק Life- אם תשים שלשה נפטרים מקורונה מסביב לאחד רגיל, הוא יקום לתחיה.
עם או בלי קשר 717092
אני ממשיך לסרב להצמיד :-) לתגובות שלי אלא במקרים יוצאי דופן. לא הערכתי שזה אחד מהם.
עם או בלי קשר 716904
גם בסביבת ביתי אני מבחין באנשים רבים יותר ברחוב, ולהערכתי הסיבה העיקרית היא עייפות הציבור. התנהגות המנהיגים חמורה בעיני יותר בגלל השאלה המוסרית והשפעותיה על המורל הציבורי מאשר בגלל ההשפעה המעשית שלה. למרות זאת, אני מקווה שתוגש תלונה נגד מי שמתלונן על אכיפה בררנית, וכך מבטיח לעשות מישהו שהפגין היום לא רחוק ממני ונקנס ב-‏5000 ש"ח: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=584066208...

התנועה לאיכות השלטון נמצאת אולי בחופשת הפסח, אחרת לא מובן למה אחרי שפנו ליועץ המשפטי ולמפכ"ל בדרישה לפתוח בחקירה נגד ראש עיריית בני ברק הם ממלאים פיהם מים בנוגע לרה"מ, שר הבריאות, והנשיא.
עם או בלי קשר 718181
היום לאורך מסלול הריצה שלי היו בערך פי שניים אנשים מאשר במוצאי ליל הסדר, אבל משמעותית פחות מאשר בערבים האחרונים. אני מניח שגם העובדה שהרבה אנשים חוגגים בביתם ולא רק הסגר השפיעו על כמות ההולכים, רצים וסתם יושבים בחוץ על ספסל ונהנים מריחות המנגל שנישאים באוויר הלילה. בשורה התחתונה, נראה לי שהמשמעת מאוד התרופפה.
עם או בלי קשר 718188
לא רק הישראלים לא ממושמעים. גם תושבי קליפורניה.
הוא צריך להתפטר 716732
הנשיא חייב להתפטר. מיד אחרי שראש הממשלה יתפטר.
הוא צריך להתפטר 716913
מסכים לחלוטין. ואחריהם שר הבריאות.
הוא צריך להתפטר 719478
הנשיא יכול להעניק מחילה לעצמו.

שאר האזרחים יכולים איש איש לזחול לתוך המחילה הביתית שלהם. כמו שאמרו החזירים בחוות החיות, לכולם מוחלים אבל לחזירים מוחלים יותר.
עונש חינוכי 716783
אפשר להעניש את ריבלין באופן יצירתי יותר: https://m.ynet.co.il/Articles/5712927

שוב הסימספונים חזו את העתיד.
716906
לרשימת העוברים על התקנות מצטרף גם עבריין מורשע: אביגדור ליברמן, שמה שיש לו לומר להגנתו הוא ""המסקנה מליל הסדר בבלפור – נתניהו עצמו לא מאמין בשיטות האלו".

716954
אם כי פירמידת הדרישות שלי היא בראש ובראשונה ממקבלי ההחלטות (שר הבריאות, ראש הממשלה, מנכ''ל משרד הבריאות), לאחריה סמלי השלטון (הנשיא, אבל גם השר לאיכות הסביבה, הרמטכ''ל והמפכ''ל) ורחוק מאוד משם גורמי אופוזיציה (וכרגע ליברמן הוא אופוזיציה).
יופי 716989
האם זה מנחם שהנשיא יחגוג את החג השני בגפו?
Rubi? lo hitcavanta Bibi 717004
Rubi? lo hitcavanta Bibi 717024
הסברתי במכתב למה בעיני המקרה של ריבלין חמור יותר, הרבה יותר, מאשר האחרים. היחידים שהיו עלולים לעלות עליו מבחינתי, לו היו נוהגים כמותו, הם שופטי בית המשפט העליון.

נשיא המדינה, דווקא בגלל שהוא תפקיד שהחלק הייצוגי מהווה חלק חשוב מאד בו צריך לייצג. לייצג את המדינה בפני האזרחים ובה בעת להיות מייצגם של האזרחים. בתור שכזה, בנוסף לעצם הפרת החוק הוא הפר גם את חובתו המוסרית כלפי האזרחים לעשות את כל שביכולתו כדי להקל עליהם, וחומרה יתרה למעשהו נעוצה בכך שהנפגעים הם החלשים ביותר בתוכנו בזמנים הקשים ביותר עבורם. לפחות במקרה שלי הוא עשה את ההיפך הגמור מלהקל עלי, וכפי שציינתי בתחתית המכתב אני עוד אחד מאלה שנפגעו הכי פחות מעצם הבידוד בליל הסדר. חשבתי שבמכתב אני מבטא תחושות של אנשים רבים אם כי לפי חלק די גדול מתגובות שקיבלתי במקומות שונים ייתכן ששגיתי בכך.
אני מודה לנשיא ולרה''מ 717134
וגם לליברמן ולגלנט. ואם שכחתי מישהו אז סליחה.
אם איזה כפתור יבוא וייתן לי דו''ח במעשיהם של בכירים אלה אשתמש כדי להצדיק את מעשיי.
מציאות אלטרנטיבית 717167
מעולם לא החשבתי את עצמי ככותב נאומים או ככותב בכלל, ולכן אני מניח שהנשיא ועוזריו היו יכולים לעשות זאת הרבה יותר טוב ממני, אבל אולי הצלחתי להעביר את רוח הדברים של מה שהייתי מצפה מהנשיא בערב פסח. הפער בין המצוי לרצוי בעיני בלתי ניתן לגישור.

לאלה מכם שיענו אמ;לק הנה תמצית הדברים: ביקום האלטרנטיבי הנשיא היה אומר שהוא יחגוג את הסדר לבדו לא מטעמי בריאות, ולא בגלל כיבוד החוק, לא בגלל שהוא חייב אלא בגלל שהוא רוצה.

- - - - - - - -
דברי הנשיא לאומה כפי ששודרו בטלויזיה בערב הפסח י"ד ניסן התש"פ

אחי ואחיותי אזרחי ישראל,

חג הפסח הממשמש ובא עומד להיות החג בו קיום מצוות "ושמחת בחגיך" יהווה אתגר אמיתי עבור כולנו. כולכם יודעים שלראשונה מאז קום המדינה, הנגיף הארור שתקף אותנו ואת העולם כולו לא מאפשר לנו לחגוג את החג כפי שקיוינו וכפי שנהגנו, לפחות בכל שנות עצמאותינו.

ליל הסדר, אולי החג המשפחתי ביותר בלוח השנה העברי, ייחגג השנה בחוג המשפחה המצומצת ביותר, ובהרבה מקרים המפגש הבין-דורי בין הורים לילדיהם ובין נכדים לסביהם, ואיחוד המשפחות מכל קצווי הארץ יימנעו מאיתנו, וה“כולנו" מתוך "כולנו מסובין" יהיה "כולנו" דל ומצומצם. הרבה נשתנה הפעם לא רק "מכל הלילות" האחרים של השנה, אלא גם מכל לילות הסדר שחגגנו.

וודאי ידוע לכם שלפני פחות משנה איבדתי את רעייתי האהובה נחמה, כך שליל הסדר השנה הוא הסדר הראשון בלעדיה זה יובל שנים, וחסרונה שהוא קשה מנשוא גם בימים אחרים יהיה קשה שבעתיים בלילה הזה. מאז הלכה נחמה ילדיי מסייעים לי רבות בענייני האישיים וגם במענה הנדרש בענייני עבודה, כאנשי קשר במהלך החגים וסופי השבוע, כשלשכתי אינה מאוישת. אין לי ספק כי תוכלו להבין מדוע תפקידי דורש שגם אני וגם אלה הסמוכים אלי נעבור בדיקות לגילוי הנגיף, כדי שאוכל להמשיך בעבודתי ולשרת אתכם כמיטב יכולתי. בעקבות בדיקות אלה אין כל סיבה בריאותית שלא אוכל לחגוג עם משפחת בתי את ליל הסדר.

אלא שעם כל רצוני העז כאדם לעשות את הטיבעי מכל ולחגוג את הסדר עם יקיריי, כנשיא המדינה מה שהייתי משתוקק לעשות הוא לחגוג את הסדר עם כולכם, בני עמי, ובייחוד עם עשרות אלפי הקשישים הבודדים בבתיהם, במוסדות הדיור המוגן, בבתי האבות, במוסדות גריאטריים אחרים, וגם, לצערנו, בבתי חולים . מאחר שאין זה אפשרי לעשות זאת עימכם פנים אל פנים, חובתי הקדושה היא להיות איתכם ברוחי בשעות הסדר, והדרך הראויה ביותר, אולי הדרך היחידה, לעשות זאת, היא לחגוג את ליל הסדר השתא תחת אותם אילוצים שאתם, אזרחים יקרים, נאלצים לקחת על עצמכם.

אחי ואחיותי,

מה הדרך הנאותה ביותר לכבד את זיכרה של נחמה, אם לא להציע לכם נחמה, פעוטה ככל שתהיה, בשעות הקשות של הבדידות, של הגעגועים, של המועקה, של הצער על אלה ממכרינו שנלקחו מאיתנו ולא יזכו לחגוג את הפסח הזה, וגם של החרדה והפחד מהבאות? אני בטוח שרובכם מקבלים את כל הסיוע האפשרי ממשפחותיכם האוהבות, אך התוספת הזעירה שאני יכול אולי להוסיף היא בנסיוני להעניק לכם את ההרגשה שעם ישראל כולו, ואני כמייצגו, נמצאים איתכם בכל מאודנו ברגעים אלה. כולנו שותפים לאותו גורל, כפי שהיה נכון לעם ישראל לאורך אלפי שנות ההיסטוריה, ואותו גורל משותף שהיה מקור כוחנו מאז ומתמיד יהיה מקור כוחנו גם בימים קשים אלה.

ולכן, למרות הקושי האישי הרב, לא התלבטתי רבות לפני שהחלטתי לחגוג השנה את ליל הסדר בגפי, כמו רבים מכם. משפחתי, כמו משפחותיכם, תהיה איתי רק בנפשה וברוחה, ובנוסף לכסאו של אליהו יהיה בליבה כסא ריק נוסף, הלא הוא הכסא שלי. ושלכם . אם מותר לי לקוות, הרי הידיעה שכולנו באותה סירה תסייע לנו להרגיש, בנוסף לאותה הרגשת ה"לבד" גם הרגשה של ביחד, ובד בבד עם היותנו בסדר דל משתתפים מכל מה שהיכרנו, נוכל גם לחוש שאנחנו בסדר הגדול מכולם, מסביב לאותו שולחן גדול עם עם ישראל כולו. משפחתכם הקרובה אינה עימכם, אבל משפחתכם הגדולה, אומתנו הנצחית כולה, ואני הקטן כמייצגה בדחילו ורחימו, ממלאת במשהו את החלל שנוצר. גם אם יקשה עלינו לקיים את "והיית אך שמח", אם הקלתי אך במעט מזעיר על אחד או אחת מכם להיות גם שמח, הרי שבאתי על שכרי.

(לחבוש כיפה. להדגיש את המלים המודגשות)

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת, לְדָוִד:
הִנֵּה מַה-טּוֹב וּמַה-נָּעִים שֶׁבֶת אַחִים גַּם-יָחַד.
ב כַּשֶּׁמֶן הַטּוֹב עַל הָרֹאשׁ
יֹרֵד עַל הַזָּקָן, זְקַן אַהֲרֹן
שֶׁיֹּרֵד עַל-פִּי מִדּוֹתָיו.
ג כְּטַל-חֶרְמוֹן שֶׁיֹּרֵד, עַל הַרְרֵי צִיּוֹן
כִּי שָׁם צִוָּה יְהוָה אֶת הַבְּרָכָה
חַיִּים עַד-הָעוֹלָם.
* * * * *

חג שמח וכשר
מציאות אלטרנטיבית 717174
סימולציה!
מציאות אלטרנטיבית 717182
זה כבר מתחיל להישמע כמו ויג'ילנטה פרטית. מישהו לא קיבל חנינה?
מציאות אלטרנטיבית 717190
לך לטייל קצת בחוץ, תתאוורר.
האתיקן הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717449
אסא כשר הרים את הכפפה בעניין הפרות הוראות הבידוד על ידי פוליטיקאים.

הוא מציע לכל מי שקיבל קנס על הפרת בידוד להשתמש בזכותו לסרב לשלם את הקנס/ברירת משפט , לדרוש לעמוד למשפט בעניין זה.

הוא מציע לכל מי שיענה להצעה — לטעון בפני השופט שמדובר באכיפה בררנית ועל כן מן הדין לפסול את האכיפה עליו ולשחרר את הנאשם מתשלום קנס.
האתיקן הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717455
אני חושב שהדוחות יתבטלו באקט חנינה טוטאלית שמנהיגנו הדגול מרבבה יעניק לנתיניו כאות הערכה לסבלותיהם ולהיענותם לגזרות הסגר. אולי יוציאו מהכלל הפרות חמורות של חולים מאובחנים שהפרו את הבידוד או את מי שהגזים בעימות עם השוטרים.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717483
אם יש דבר אחד שמנהיגנו הדגול מרבבה לא יכול להעניק לנתיניו הרי זוהי החנינה. מנהיגנו הדגול מרבבה יכול להרשיע את נתיניו (למעשה, גם את זה הוא כבר לא יכול לעשות, אלא רק להורות למריונטות שלו לעשות כן) אך לא לחון אותם, תפקיד זה שמור למוקיון ריבלין.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717509
הוא לא יכול לעשות את זה לבד, אבל לא נראה לי שלא יצליח להשיג רוב לחוק בסגנון החנינה למתנגדי ההתנתקות.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717586
אז זה בדיוק העניין, שמנהיגנו הדגול מרבבה לא צריך להשיג רוב לחוק כלל וכלל, הוא פשוט מורה לנאמניו לפסוק בניגוד לחוק המפורש, בנימוקים של ''מידתיות'', ''סבירות'' וה''ציבור הנאור''.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717589
אז למה הוא מחכה, בדיוק?
נתניהו מכהן כראש ממשלה יותר מעשור מרציפות, ופעם אחר פעם "נאמניו" דוחים עתירות נגד כהונתו.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717595
נאמניו הם אלה שתפרו לנתניהו תיק מלכתחילה. הבעיה היא שלא מספיק להתנקש משפטית בראש ממשלה, חייבים למצוא מישהו חלופי, ובשביל זה צריך ליצור קואליציה בכנסת. את זה הוא לא הצליח לעשות למרות 3 מערכות בחירות.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717597
לשליט הכל יכול שצריך קואליציה בכנסת קוראים נתניהו.
הייתי תחת הרושם שאתה מדבר על שליט כל יכול אחר, שלא תלוי בכנסת.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717613
נתניהו כל יכול? הצחקת אותי.
נעזוב את השדה הפוליטי, שם הוא צריך ללהטט ולהגיע לפשרות על כל סעיף באג'נדה שלו שהוא רוצה לקדם - בין אם מול יריבים פוליטיים (גנץ ושות'), שותפים פוליטיים (בנט ושות') ואפילו מתחרים מבית (סער, ברקת, כץ ושות').
אפילו לבקש להפחית את הסיקור המוטה כנגדו וכנגד משפחתו הוא לא יכול לבקש בלי שיתפרו לו תיק.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717622
אז אתה חושב שאהרון ברק שולט ביד רמה במדינה החל מ-‏1995 באמצעות שלוחיו בעליון, במשטרה, יועמ"שים במשרדי הממשלה השונים, ובפרקליטות (אתה מוזמן להוסיף עוד אם שכחתי מישהו). רק שהוא תלוי בקואליציה בכנסת, ואיכשהו לא הצליח להחדיר את שלוחיו דווקא לשם כל אותן 25 שנים. זה יהיה תיאור הוגן של דעתך?
אפשר להצדיק כל תיאוריות קונספירציה אם זורקים מספיק השערות מבטלות.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717626
ברק אכן הולך ומשתלט על מוסדות השלטון החל משנות ה70 המאוחרות (אבן הראשה של המהפכה השיפוטית - חוק חסינות השופטים - תוקן אאז"נ ב1978) - בפרקליטות, בביהמ"ש, במוסדות הייעוץ המשפטי (משמרות המהפכה, או "שומרי הסף" כפי שהם מעדיפים לקרוא לעצמם) וגם באקדמיה ובתקשורת הממוסדת. בכנסת הוא (עדיין) לא שולט, כי (מה לעשות) עדיין חבריה נבחרים ע" העם, ונהנים מחסינות (הולכת ומתכרסמת) מפני עריצות הפקידות, אבל הוא בהחלט מנסה להשתלט גם עליה כדי לבער את קיני ההתנגדות האחרונים לשלטונו, ופסק הדין האחרון כנגד יו"ר הכנסת הוא דוגמה יפה לכך.
"תיאוריית קונספירציה"?! ברק קורא למה שהוא עשה "מהפכה" באופן מפורש, ובטח לא צריך קונספירציה כשלכל הבכירים יש את אותו אינטרס בסיסי, הרנטה המתקראת בשם התמים "פנסיה תקציבית". תבדוק מי הזוג הנשוי שמקבל יחדיו את הרנטה הגבוהה ביותר בישראל, רנטה של 140,000 ש"ח בחודש מהקופה הציבורית (רמז: הם לא שוכנים בבלפור וגם לא בטלביה) בלי לתת שום שירות לציבור, שלא נבחרו לתפקיד (יתר על כן, הבעל סידר את התפקיד לאשתו) וגם לא נושאים בשום אחריות שהיא למעשיהם. רק כדי לסבר את האוזן, זה גבוה יותר ב20% משכרם המשותף של נשיא ארה"ב וזוגתו הגברת הראשונה (וכן, רייגן, קלינטון ואובמה התלוננו על כך שלמרות שהיא עובדת קשה לא פחות מהם היא לא מקבלת שום שכר)
אני רוצה לראות מה יקרה לח"כ שיעיז להציע (לאור המצב הקשה של המשק וכו') למסות בכבדות את הפנסיות התקציביות, נניח רק את אלו מעל 20,000 ש"ח. האפרסקים במשטרה והחייטים בפרקליטות יטפלו יותר בו מהר יותר מאשר יוסיין בולט.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717630
קודם דיברו על נתניהו והתחלת לדבר על אהרון ברק.
עכשיו במקום לענות על שאלה פשוטה נתת איזה rant על פנסיה תקציבית.
בעיני אין טעם להמשיך את השיחה במצב כזה.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717634
מי דיבר על נתניהו?
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717636
מי שכתב את תגובה 717455.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717637
לי זה נראה כמו תיאור מדוייק של ברק, חוץ מהעובדה שברק לא יכול לחנון (רק ריבלין)
תאוריית קונספירציה 717641
מתוך ויקי: "תאוריית קשר (הנקראת גם תאוריית קונספירציה או טענת מזימה), היא תאוריה המסבירה מצב או אירוע באופן מהפכני הנראה כסותר את הממצאים הגלויים לעין, על-בסיס ההנחה שגורמים רבי-כח מסתירים את האמת ומונעים את חשיפתה לציבור"

הבה נבחן את התאוריה שלך.
1. מסבירה מצב - כן.
2. באופן מהפכני - כן.
כמו שכתבת מדובר ב"מהפכה"
3. הנראה סותר את הממצאים הגלויים לעין - כן.
על פניו נתניהו הוא המנהיג. הוא קבע סגר. הוא מדבר עם מנהיגי העולם. הוא ולא אהרון ברק.
4. גורמים רבי כח - כן.
מה זה רבי כח, אפילו דארת וויידר היה מקנא ביכולת השליטה של ברק. לא אתפלא אם ההחלטה נגד יו"ר הכנסת לשעבר ממש הוכתבה בטלפתיה. ואם איזשהו ח"כ יעיז להציע משהו,"יטפלו יותר בו מהר יותר מאשר יוסיין בולט"
5. מסתירים את האמת ומונעים את חשיפתה לציבור - ברור.
בבגרות לאזרחות לומדים שישראל היא דמוקרטיה פרלמנטרית ומסתירים מהתלמידים מיהו השליט האמיתי. ובשביל זה הוא ברק שולט "בתקשורת הממוסדת"! אפילו בערוץ 20 הוא שולט אחרת הם לא היו אומרים "ראש הממשלה בנימין נתניהו" אלא "מנהיג המרד הג'דיי נתניהו סקיווקר ורעייתו הנסיכה שרה"

בקיצור. כן. תאוריית קונספירציה.
תאוריית קונספירציה 717643
אף אחד לא מסתיר את האמת. האמת גלוייה לעין כל (חוץ מהעיוורים שמסרבים לראות).
נתניהו יכול לקבוע מה שהוא רוצה, ואם זה לא נראה לברק, אז בג''ץ מתערב והופך את החלטתו.
בדיוק כמו המנהיג הרוחני באיראן.
תאוריית קונספירציה 717647
אה אוקי, אז "כמה עיוורים שמסרבים לראות" שהם, אני מניח, רוב אוכלוסיית העולם. אתה רק חופר עמוק יותר את הקונספירציה.
אם תשאל מישהו אקראי בארץ או בעולם מי מנהיג את ישראל.. אז מה הוא יאמר? נתניהו? או שהוא יגיד שנתניהו הוא רק דמות חסרת כח ושהשליט הבלתי מעורער הוא למעשה אהרון ברק שבדיוק מבער את "קיני ההתנהגות האחרונים" כמו שכתבת?
תאוריית קונספירציה 717649
התנגדות
תאוריית קונספירציה 717651
ובינתיים, אם יש לכם שעה פנויה (או קצת יותר) אפשר לשמוע (זה עובד גם לעיוורים) איך באמת חמנאי עלה לשלטון ואיך הוא שולט, בפודקאסט של זרש.
תאוריית קונספירציה 717660
אגב "בדיוק כמו המנהיג הרוחני באיראן".

מתוך ויקיפדיה באנגלית.

Sayyid Ali Hosseini Khamenei - current supreme leader of iran. In office since 1989
Benjamin Netanyahu - prime minister of Israel since 2009..
Aharon Barak - an Israeli professor of law.. was President of the Supreme Court of Israel from 1995 to 2006

גם ויקיפדיה לא מעודכנת שאהרון ברק הוא המנהיג העליון.
תאוריית קונספירציה 717675
ויקיפדיה מועדכנת שלברק יש עדיין לשכה בארמון, ושהוא ואשתו מקבלים רנטה - על חשבון משלם המסים - גבוהה יותר מאשר נשיא ארה"ב וזוגתו?
תאוריית קונספירציה 717678
אם לשכה שווה לשליטה אז גם אולמרט ואהוד ברק עדיין שולטים וגם יתר נשיאי העליון ונשיאי המדינה שעדיין חיים.
תאוריית קונספירציה 717682
לאהודים (אולמרט וברק) יש לשכה בבניין הממשלה? לקצב יש לשכה בבית הנשיא? נראה לך שדבר כזה יכול לקרות?
לאהרן ברק (וליורשיו, ושהוא עצמו כמובן דאג למנות) יש לשכה *בארמון שברחוב שערי משפט* - קודמיו, עם פרישתם, קיבלו לשכה (אמנם מכובדת) בבנייני משרדים, בד"כ שכורים, ברחבי העיר, כמו כל הבכירים לשעבר. אם אתה לא מבין את ההבדל מבחינת מוטת השליטה בשושלת, אם הלשכה של ה"אמריטוס" (שכל הנוכחיים חייבים לו את מינויים) נמצאת בארמון או מחוצה לו, אז באמת אין טעם שאני אשחת את זמני על שיחה איתך.
תאוריית קונספירציה 717704
אל תשחית.
תאוריית קונספירציה 717680
בתגובה 717626 כתבת לאלמון האיילי: מה פתאום, זאת לא תורת קונפסירציה. תראה את הרנטה!
כתבתי: על פי ההגדרה של תאוריית קונספירציה - אתה מקיים את כל חמשת החלקים שלה.
כתבת לי: ״האמת גלויה לעין כל למעט העוורים שמסרבים לראות״.
על זה עניתי שאתה רק חופר את הקונספירציה עוד יותר, והשעיוורים לדבריך הם כמעט כל אדם אקראי שתשאל אותו ״מי המנהיג של ישראל״.
ועוד כתבת: ברק הוא ״בדיוק כמו המנהיג העליון של איראן״.
הראתי שעל פי ויקיפדיה, זה ממש ממש לא.
על זה ענית: כן אבל מה עם הרנטה?

תגיד לי אתה מתלוצץ? :-) אתה גם לא עונה לעניין, וגם התחלנו את הפתיל מהחרטוט שלך על הרנטה ורעייתו! ואגב ההשוואה שלך לנשיא ארה״ב ורעייתו בטח מעידה על העוצמה הרבה של ברק. שזוהי חלק מספר 4 בהגדרה - גורמים רבי כח.
תאוריית קונספירציה 717683
כל כך "קונספירציה" שה"תיאוריה המהפכנית שידועה רק למעטים" כטענתך, מוכרת, ברורה וידועה לשר הממונה עצמו (שר המשפטים) הנוכחי https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5521018,00.h... , לשרה הממונה הקודמת https://www.youtube.com/watch?v=3udVTzifFfQ לשרי משפטים מהצד השני של המתרס https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=100018... https://www.israelhayom.co.il/article/714137 ולנשיא המדינה https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5055182,00.h... עד לארה"ב הרחוקה הגיע שמעו של העריץ הלז https://www.law.uchicago.edu/node/21471
איך קונספירציה, אח של אויל, אם ברק עצמו קרא לסדרת פעולותיו "מהפכה חוקתית"?
תאוריית קונספירציה 717684
נו באמת.

שאלתי אותך ואשאל שוב. אם תשאל אדם אקראי - מישראל או מארה״ב הרחוקה, מיהו המנהיג של ישראל. מה הוא יענה לך? האם הוא יענה נתניהו? או שהוא יענה ש״נתניהו הוא איש חסר כח והמנהיג העליון הוא למעשה אהרון ברק - בדיוק כמו באיראן?״
אבל עזוב אדם אקראי. אם תשאל היום את אותה שאלה את אמיר אוחנה - מיהו המנהיג של ישראל? מה הוא יענה? האם הוא יענה: ״זהו אהרון ברק כמובן, והוא מנסה לטהר את קיני ההתנגדות האחרונים.. בבקשה אל תגלה לו איפה אני מסתתר?״
אני שמח שמצאת כתבה של פוזנר באנגלית מ 2007. אם תשאל את ריצ׳ארד פוזנר היום - מיהו המנהיג של ישראל? מה הוא יענה? האם הוא יענה ״בפעם האחרונה שבדקתי, המנהיג העליון הוא אהרון ברק״?
והזכרת את הנשיא ריבלין. הנשיא ריבלין אמר ממש לפני כמה שבועות ״אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט, וכי לא יעלה על דעתו של איש שלא לקיימם. וזאת גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו״. אם תשאל אותו מיהו מנהיג המדינה. מה הוא יענה? האם הוא יענה ״ראש הממשלה הזמנית נתניהו״ או שהוא יענה ״העריץ אהרון ברק״?

חלאס נו. עם יד על הלב, גם אתה יודע שזוהי תאוריית קונספירציה. אולי אתה חושב שהיא נכונה (ויש לי ספקות אחרי החרטוט עם הרנטה ורעייתו). אבל זה לא הופך אותה לפחות תאוריית קונספירציה.
תאוריית קונספירציה 717696
אם תשאל את אמיר אוחנה היום, מי שולט בפועל בישראל, הוא בפירוש יענה לך שזה ברק. איך אני יודע? כי הוא כותב זאת במפורש (ולא פעם אחת) בטוויטר שלו. הוא גם משתמש בביטויים יותר קשים ממני כמו "כנופיית שלטון חוק"
"שנים רבות שאנו שומעים מאהרון ברק ומ"כנופית שלטון החוק" (כל הזכויות שמורות לנשיא המדינה) שאת הסמכות לרמוס את הכנסת והממשלה הם קיבלו מהכנסת עצמה, ש"היא הריבון".
מבלי להכריע אם נכון הדבר, הרי שהפה שאסר הוא הפה שהתיר. אותה כנסת מבקשת היום לאזן. פתאום איננה הריבון?"
והנה מה שכותב פוזנר על ברק:
"אולם רק בישראל (למיטב ידיעתי), שופטים מעניקים את סמכות הביקורת המופשטת לעצמם, ללא תמיכתה של הוראה חוקתית או חוק. הדבר מזכיר את נפוליאון הנוטל את כתר המלוכה מידי האפיפיור, ומניח את הכתר על ראשו בעצמו.
ברק אינו טורח להגן על גישתו השיפוטית באמצעות הפניה למקורות משפטיים מקובלים; אפילו “חוקי היסוד” מוזכרים בדרך אגב. היה ניתן להחשיב את שיטתו, אשר ממנה נעדרת כמעט כל הפניה להוראות חוק, כדומה לשיטת ה”משפט המקובל” (החוק הנוצר על ידי השופט, שיטה שממשיכה להיות מרכזית בתחומי משפט אנגליים-אמריקנים רבים, כגון דיני חוזים ודיני נזיקין) – אלא שניתן לעקוף כללי “משפט מקובל” באמצעות חקיקה, ואילו הכללים של ברק אינם ניתנים לעקיפה.
נדמה שחשיבותה של נקודה זו נעלמת מעיניו. הוא מניח כמובן מאליו שלשופטים ישנה סמכות טבועה לעקוף הוראות חוק. יש לתאר שיטה זו כתפיסת שלטון בכוח"

בקיצור, זה שאתה מכיר רק "אנשים אקראיים" שהם בני העדר העיוור שלך, ושאתה לא יודע מהי רנטה, לא הופך את הדעה הזו ל"תיאוריית קונספירציה".
תאוריית קונספירציה 717710
===> זה שאתה מכיר רק "אנשים אקראיים" שהם בני העדר העיוור שלך.. לא הופך את הדעה הזו ל"תיאוריית קונספירציה".

אני חושב שהסברתי היטב למה זו תאוריית קונספירציה. נתתי 5 סימנים ואתה עומד בכולם.

לא ענית על השאלה לגבי אמיר אוחנה. באף אחד מהציטוטים האלו לא כתוב שאהרון ברק הוא השליט העליון. מדובר על כנופיה. לכן שאלתי אותך מפורשות - אם תשאל אותו היום מי המנהיג של ישראל - מה הוא יענה?
לא ענית על פוזנר, אלא ציטטת משהו שהוא כתב ב 2007. אבל אהרון ברק פרש ב 2006. לכן שאלתי אותך מפורשות - אם תשאל אותו *היום* מי השליט של ישראל - מה הוא יענה?
על הנשיא רבלין לא ענית כלל.

בעיני אתה מתחמק מתשובה. יש הבדל גדול בין לבקר את מערכת המשפט (שזה הציטוטים שהבאת), לבין התאוריה הקונספירטיבית בתגובה 717626 לפיה אהרון ברק, 14 שנה לאחר פרישתו, השתלט על רוב מוסדות השלטון ״בדיוק כמו המנהיג הרוחני באיראן״ והכל למען הרנטה. כתבת כמה פעמים שאהרון ברק קרא לזה ״מהפכה חוקתית״ אבל איפה הוא סיפר לנו שהכל למען הרנטה ושהוא מתכוון להשתלט על כל מוסדות השלטון?

לסיכום אתה טוען שאני שייך לעדר עיוור (ביחד עם ויקיפדיה באנגלית?).
נו טוב, שיהיה לך לבריאות.
תאוריית קונספירציה 717715
אני חייב לתקן טעות ניסוח. כתבתי ''לא ענית על השאלה לגבי אמיר אוחנה''. התכוונתי לאמר שענית אבל ההסבר הוא לא לעניין כי באף אחד מהציטוטים האלו וגו'.
717656
לשיטתך ברק שולט גם בכנסת, ולא כפי שכתבת.
היו להם 25 שנה לחוקק את חוק יסוד: החקיקה, שהיה סוגר את הפינה הזו, והם לא. אפילו את פסקת ההתגברות הם לא הצליחו להוסיף לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. הוכחה שברק שולט גם בהם.
717689
נו ברור שהוא שולט בהם, כמו שאמר דארת' ברק: the ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the renta
אהרון ברק הוא אחד מזיקני ציון 717694
אין ספק שאהרון ברק הוא אחד מזיקני ציון. ולראיה : הוא יהודי, הוא זקן, החלטותיו בתפקיד השופט שינו מהלכים פוליטיים, והוא כתב המון המון פרוטוקולים.

ועכשיו ברצינות. אין טעם להתווכח עם אנשים מסוגו של ברק יגדין (?) בעניין קונספירציות. חובבי תיאוריות קונספירציה נישענים על לוגיקה למחצה, כלומר הם בוחרים להסתמך על נימוק לוגי באופן מאוד סלקטיבי. אי אפשר למנוע מהם את חופש הסלקציה. הסיטואציה מזכירה לי מאוד וויכוחים עם אנשים דתיים בעיניין קיום אלוהים, גם שם הדתיים משוכנעים שאלוהים הוא דבר מוחשי ואמיתי על סמך הנחות יסוד מפוקפקות שלדעתם אי אפשר לכפור באמיתותן.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717599
למה חייבים למצוא? אם תסלק אותו יבוא בהכרח מישהו אחר, לא? אם הוא לא יהיה מספיק טוב אז אפשר לסלק גם אותו, אבל נדמה לי שחובבי נתניהו סבורים שגדעון סער הוא ממילא מועמד טוב מבחינת המשפטנים.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717611
אבל סער לא הצליח לנצח בפריימריז (ולא בטוח שהוא זה שיירש את נתניהו לאחר לכתו)
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717617
מול נתניהו הוא לא יצליח, הליכוד אינו מפלגה שמדיחה מנהיגים. לאורך כל שנות קיומו של הליכוד הנהיגו אותו ארבעה אנשים בסך הכל. אבל הוא המועמד הבולט אחריו. ואם לא, לשיטתך אפשר להפיל באותה דרך את הבא בתור.
הצבוע הידוע אסא כשר מקים תנועת מחאה נגד הפוליטיקאים הצבועים 717638
אני דווקא חושב שברקת או אדלשטיין יותר פופלריים ממנו, ויהיה להם סיכוי גדול יותר בפריימריז, אבל ימים יגידו.
לא העכבר גנב אלא החור גנב 717667
אני יכול להבין את הרוגז שעוררו מנהיגינו ששמו לחוכא ואיטלולא את מסכת הסולידריות והמשמעת שניסו לעטות על עם ישראל. אבל אני מוצא שהבסיס הרציונלי לתלונות קלוש ומותר הדברים קטנוניות ומירמור שמוטב היו מופנים לעניינים מהותיים יותר.
נכון, מנהיגינו מתירים לעצמם מה שניסו לאסור עלינו. אבל מאחר וכפי הנראה רוב האזרחים הפשוטים התירו לעצמם את האיסור ואיש לא חבט בהם או העניש אותם, אין לומר שמנהיגינו ניצלו את זכויות היתר שלהם כדי להפיק איזושהי תועלת ע"ח מישהו אחר.
היתה כאן כפי הנראה, הוראה לא כל כך נבונה (ע"פ האמרה שנבון לא נכנס למקומות שפיקח יודע לצאת מהם).
חייבים להבחין בכך שאותם ראשי ציבור שנתפסו בקלקלתם, לא הרויחו דבר ומשנתפסו מייד הודו והתנצלו.
שלא תהיה לך טעות. אני לגמרי משתייך ל"חמוצים" והמסקנה הראשי שלי מעידן הקורונה הוא הוא שמנהיגינו הם "תולעים קטנות". אבל אתה מפנה את תרעומתך על חטאם הקטן ביותר והנסלח ביותר.
כל מסכת הריחוק החברתי היתה רוויה במחדלים, בתקנות ליצנות, בפיזור הוראות שלפעמים היו בלתי ניתנות לביצוע וגם כאשר היו, לא תמיד בוצעו. ברור לגמרי שמנהיגינו נתפסו עם המכנסיים למטה. מדוע אני אומר זאת ומסתכן במבול האזכורים של איך זיהה ראשון ואיך הקדים לבודד? מפני שאיני מדבר על מה שנעשה ברבעון הראשון של 2020. פה בישראל הקטנה, איני חושב שיש לנו מה להלין על החלטות מנהיגינו. בהתחשב בכך שהם הופתעו ופעלו בתוך מסך עשן של חוסר ודאות גמור אפילו של נתוני המצב הבסיסיים ביותר, כל התקלות שציינתי קודם, הן בהחלט סבירות. בתמונה הגדולה יותר של המצב, אין לאזרחי ישראל על מה להלין. בין אם הרווח וההצלה שעמדה לנו נבעה ממעשי הממשלה ובין אם היו חסדי השם והמקרה, בכל אופן אי אפשר לומר שמעשי השלטון הביאו אסון כפי שקרה בספרד, איטליה או ארה"ב.
החטא הגדול של ההנהגה לא היה הבילבול וחוסר תיאום והעקביות של הצעדים המנהליים שננקטו ובוודאי שלא אזלת היד באכיפה (במקרה זה הזכורה לטוב), כל התקלות שהעליתי היו נמנעות בעולם היפותטי שבו הממשלה היתה מתכוננת לסכנת המגיפה כמה שנים מראש ומצטיידת באמצעים ובתכניות פעולה גמישות ומתורגלות, באותו אופן שמדינות מתכוננות לסכנת מלחמה.
חטאה הגדול של ההנהגה היה שהם לא ידעו על הסכנה ולא התכוננו לה, למרות שהיו צריכים לדעת. ובעניין זה איני מלין על מנהיגי ישראל. נראה שהם אינם בודדים במועדיהם (אם יסלח לי על החידוד).
אני ממליץ שניתן את דעתנו, כיצד ולמה מנהיגינו הנבחרים כשלו במשימתם להיות הצופה לבית ישראל ולא נבזבז את מה שנותר מתעצומות נפשנו כדי להתרגז על נשיאנו שוחר הטוב, שבתו ארחה לו לשולחן הסדר. בכך לא נגרמה רעה לשום איש מלבד לתחושת הסולידריות הלאומית שהיא ממילא זיוף אחד גדול.
אם משווים מחדל/תקלה פאתטית זו למעשה הנבלה של שוד הקופה הציבורית הריקה כדי לשחד את חה"כ לעשות את מה שממילא נדרש מהם לעשות, כשבדרך אגב מכבידים ומכשילים את פעולת הממשלה התקינה, הרי שבעניין זה באמת "אין כלום כי לא היה כלום".
לא העכבר גנב אלא החור גנב 717815
אני לא יודע אם אתה מתייחס כאן למאמר הפותח או גם להודעה 717167 שבאה להסביר למה אני לא רואה את מעשהו של ריבלין רק בקשר לאי מילוי הוראות החוק אלא כסממן של משהו מהותי ומטריד בתפיסת התפקיד שלו. ברור שלא הצלחתי לשכנע אותך, וכנראה גם את רוב הקוראים האחרים. בפייסבוק, למשל, רוב המגיבים מקבלים את התנצלותו ואפילו משבחים אותו על שהתנצל.

לפני שאני מודה לכם על הבמה שהעמדתם לרשותי ומסיים את מעורבותי בדיון, אנסה שוב להבהיר יותר את עמדתי: אני מאוכזב מביבי, ליצמן, גלנט ודומיהם על זה שכאשר עמדה בפניהם הבחירה הם בחרו לא לציית לאותן הוראות שהם עצמם הטילו על הציבור. אני מאוכזב מריבלין שבעתיים על עצם כך שהוא הרגיש שעומדת בפניו בחירה. אותו "נאום" שהצעתי במציאות החלופית, כמובן כדוגמה ולא כלשונו, היה אמור להיות התגובה היחידה שעלתה בכלל בדעתו של נשיא המדינה ברגע שהוטלו ההגבלות על ליל הסדר, לנוכח המציאות הטראגית של הזקנים בבתי האבות שהיתה ידועה לכל.

תודה על תשומת הלב ועל הדגים.
לא העכבר גנב אלא החור גנב 717820
הגבתי למאמר הפותח.
בקריאה שנייה שמתי לב שבעצם הלבשתי עליך את המרמור והרוגז שאני חש על ''בגידת ההנהגה'' ולכן פספסתי את לב הדברים איתו אני דוקא מסכים.
נראה שנשיאנו החביב פספס הזדמנות לתפוס עמדה של מנהיגות ושל סמכות חברתית-מוסרית. מנהיגים אינם נבחנים בקיום ההוראות שהם עצמם מוציאים. זה מובן מאליו. אם הם נכשלים בכך הם סתם נוכלים קטנים. מנהיגים נבחנים בכך שהם מתייצבים בעת משבר ומצביעים על הצרכים והקרבנות הנדרשים.
כנראה שפספסתי זאת משום שאיני מחזיק מריבלין חכם גדול וכמעט שאין לי ציפיות או דרישות ממנו.
לא העכבר גנב אלא החור גנב 717823
לשיטתך, ריבלין 'פספס' עשרות הזדמנויות בשנתיים האחרונות לומר אמירה ערכית משמעותית כלשהי מלבד חזרה על מנטרת האחדות הנואלת.
וברוך השם, המציאות זימנה לו מספיק אירועים שראוי היה להגיב עליהם.
המסקנה שלי היא שבעצם, בדרכו הכה רכה וחלבית, הוא סוס טרויאני של נתניהו במשכן הנשיא.
הגולש העבריין אל מול המנהיגות העבריינית 717852
לא יצא לי לצפות, אבל סופר לי שבטלוויזיה הראו איך המשטרה מתנפלת על גולש בודד בים שלא הסתכן בהידבקות (מהדגים ?) או בהדבקה, כובלת אותו ומוליכה אותו למעצר. המעשה הזה מנוגד בפרוש למה שכתבתי בתגובה 716261 , ואני מקווה שאינו מאפיין את את פעילות המשטרה כל הזמן, והיא יודעת בדרך כלל לנהוג ביתר חכמה.
אבל בכל זאת זה הזכיר לי את הדוגמה האישית של מנהיגינו. אם היה ראוי לאזוק את אותו גולש ולעוצרו, האם נתניהו רבלין ליברמן וגלנט לא היו ראויים לכך שבעתיים?
הגולש העבריין אל מול המנהיגות העבריינית 717864
הבנתי שהאיזוק נעשה כי הוא סרב להזדהות. לעצם העניין הפעילות המשטרתית הזאת רק מראה לאילו מחוזות טמטום התגלגלנו. אפשר להבין למה צריכים למנוע התקהלויות בחוף הים ובפארקים לכן אי אפשר להרשות זאת אפילו לבודדים, הרי ברור שאין שום סיכון שהמוני בית ישראל יתחילו לעסוק בגלישה עד כדי גרימת צפיפות כלשהי בים, על החוף או בחניה.
הגולש העבריין אל מול המנהיגות העבריינית 717878
אז עילת המעצר הי שהגולש סירב למסור את ה-IP שלו?
718122
תראה מה עשית, אתה ושכמותך. מרוב זובור ציבורי לריבלין וביבי, עכשיו כשמירי רגב ממש היתה זקוקה לקוסמטיקאית, במקום לסגור את זה בדיסקרטיות כמו שעושים אצילים, היא נאלצה להרשות לכולם קוסמטיקאית.

ויותר ברצינות, אני חושב באירוניה מרירה על זה שכל מיני פרופסורים חכמים מציעים כל מיני אסטרטגיות מתוחכמות ליציאה מהסגר, לפי מודלים וסימולציות ואופטימיזציות וניהול סיכונים, ובסוף זה לא יותר משעשוע אינטלקטואלי כמו שיטות מתוחכמות לבחירות. בסוף היציאה מהסגר היא הציבור שנמאס לו ומצביע ברגלים, מירי רגב שרוצה קוסמטיקאית, ומשום מה פתיחה של איקאה, חס וחלילה בלי קשר לתרומה של הבעלים לחסידות גור.
718128
ההקלות בסגר התחילו לפני הציבור, והאמת - כשכבר מזה כשבוע אפשר לספור על יד אחת את מספר הנדבקים החדשים בכל עיר (חוץ מהחשודות המיידיות), לא צריך להיות פרופסור כדי להבין שהגל הראשון לפחות כבר עבר.

בנוסף - למרות אשמות ה'אמרתי לכם' מצד דב - הפחדות מופרכות וחסרות פרופורציה נותנות מוטיבציה של פחד וחרדה בהתחלה, אבל כשהציבור מבין שהמספרים קטנים פי מאה ממה שסיפרו לו, מוטיבציה-מוטת-פחד מתפוגגת במהירות. ייתכן אפילו שיש כאן תופעת backlash שאפילו מוגברת בגלל הפערים האלה - 'זאב זאב' זו תופעה ידועה מזה מאות שנים, ואנחנו יודעים היטב איך המשל מסתיים.
זה, לצד צעדים אקלקטים לא מסודרים ותחושה של קבלת החלטות מבולגנת ולא עקבית ואחידה, מקטין מאד את האמון של הציבור במתקנני התקנות.
אכיפה סלקטיבית 718180
יום הזיכרון 2020.
בבית שמש המשטרה מדווחת על לימודים במוסד של פלגנים חרדים. כאשר מגיעיםמשם מתברר שיש גם בית כנסת פתוח ובומתפללים בציבור. בלי שהי ופהי המשטרה מתנפלת במכות נמרצות על המתקהלים ומפזרת אותם.
בית העלמין בראש העין סגור בהוראת הממשלה. רפי לבגרונד אביה של קים יחזקאל שנרצחה בפיגוע של פלשתינאי אדוק באזור התעשיה של ברקן, מגיע לקברה בהפרה בוטה של ההוראה. השוטר המוצב שם אומר לו שאסור להכנס. האב השכול מתעלם. השוטר אומר לאב ומלויו לשים מסיכה ולשמור מרחק.
אין לי שום סימפטיה לאנרכיסטים מבית שמש ומצד שני אני גם לא חייב שום דבר לרפי לבגרונד. לא מדינת ישראל רצחה את בתו. אני בטוח שהישיבה ובית הכנסת יקרים לליבם של החצופים מבית שמש לא פחות מהתעקשותו של לבגרונד לעמוד על קבר בתו דוקא כאשר אסור. משטרת ישראל במקום לשים לו ביד את הוראת הקנס, מתיחסת אליו כמו מטפלת רחמנית בגן ילדים. לאזרחי ולמשטרת ישראל בלתי אפשרי כמעט להתיחס לשני מפרי החוק החצופים ביחס אחיד והוגן. זה התפקיד של שלטון החוק ומערכת משפט בלתי תלוייה שאותם נחושה כנופיית הביבי לעקור משורש.
אכיפה סלקטיבית 718182
כמה אנשים עלול להדביק האב השכול ליד קבר בתו וכמה ידביקו המתפללים בבתי הכנסת?
וחוץ מזה, אתה חוזה ביוצא מהכלל שמראה על הכלל - מזה שנים שנימה המשטרה נוהגת במגזר החרדי בכפפות של משי יחסית לכל מגזר אחר, כולל בחודש מרץ האחרון (על תוצאותיו החמורות).
אכיפה סלקטיבית 718189
קשה לומר שאלה כפפות משי.
אכיפה סלקטיבית 718190
אבל בדיוק אמרתי שעכשיו אחרי מחדל תחילת הקורונה אנחנו בתקופה חריגה ביחס הזה. אתה בטח מסכים איתי שהעשרים באפריל מגיע אחרי מרץ, זה מה'עד מרץ' בתגובה שלה ענית.
אכיפה סלקטיבית 718215
הארוע בסרטון היה בשלושה באפריל, לא בעשרים בו. לדעתי עד סוף מרץ לא היתה אכיפה ממשית על שום מגזר בארץ, אכיפה משמעותית התחילה רק כשהתקרב פסח.
אכיפה סלקטיבית 718220
אני מתפלא עליך, אתה לא זוכר שבסוף מרץ ניידות משטרה רדפו אחרי רוכב אופניים בודד בפארק הירקון, כשבינתיים מאוד חרדים חגגו בחתונות ובבתי כנסת ללא הפרעה?
זה כבר נדון גם כאן כמה פעמים.
אכיפה סלקטיבית 718183
ההבדל הוא שבאותן שכונות בבית שמש יש הדבקה פעילה.
אכיפה סלקטיבית 718185
מה המקור שלך לתיאור המקרה בבית שמש? ברדיו קול חי, למשל, מתוארת אלימות דווקא מצד החרדים. אני לא חושב שנוכל לסמוך על איזשהו כלי תקשורת לדעת מה באמת קרה שם.

בכל אופן, שני המקרים מצדיקים טיפול שונה מצד המשטרה. רפי בגרונד הפר את ההוראות, אבל ההתנהגות שלו לא סיכנה ישירות אף אחד; הוא לא התקהל. הסיכון שבמעשיו עקיף לכל היותר (דוגמה אישית, מדרון חלקלק וכו'). יש לשוטר שיקול דעת, תודה לאל, ונשמע לי ששיקול הדעת של השוטר היה סביר להקל עם בגרונד. מה הסכנה, שעכשיו המוני הורים שכולים יבואו לבית הקברות ויתקהלו שם?

לעומת זאת, במידה שהדבקה בקורונה נחשבת סכנה לציבור, קהל מתפללים הוא סכנה מובהקת, ישירה, שקורית עכשיו. פצצה מתקתקת, אם תרצה, גם אם פצצה שקטלניותה היא בהסתברות נמוכה. אם בידי השוטרים לפזר אותם, גם בכוח (סביר), נראה לי סביר שיפזרו אותם בכוח (סביר).

ועכשיו, בתחום האפור יותר של יחסי משטרה-אזרחים. לעתים קרובות אומרים שהמשטרה אלימה יותר בהפגנות (ובהכללה, באירועים עם פוטנציאל או התממשות של אלימות) של ערבים לעומת כאלו של יהודים. מצד אחד, אני בוודאי חושב שבאופן מערכתי המשטרה חייבת להתאמץ להיות כמה שפחות אלימה, ובפרט לא להפלות בין מגזרים במידת הכוחניות. מצד שני, ברמת השוטר הבודד, עם כל היותי סמולן אוהב ערבים, קשה לי להתווכח עם טענה שלו שהוא מרגיש יותר סכנה ממפגין ערבי (בהפגנה פוליטית-לאומית-לאומנית, נניח) מאשר ממפגין יהודי, ובסופו של דבר אין מנוס מלתת לשוטר מידה של שיקול דעת כמה כוח להפעיל לפי מידת הסכנה שהוא חש. אז אחרי שהפגנתי את האיזון שלי, הפעם אני בצד הנוח - ההבנה שלי לשוטר מתלכדת עם מערכת האהבות-שנאות הפוליטית-זהותית שלי. יש לשוטרים סיבה לחשוב שהחרדים יפעילו כוח נגדם, וזה מצדיק מידה של כוח מצד השוטרים. שוב, עם כל זה שהייתי רוצה שהשוטרים יהיו מקצועיים ככל האפשר, קרי מזג ולא יפעילו יותר כוח מהנדרש, לא משנה מי מולם.

כדי לאזן את התמונה הרגשית לפחות, לפני כמה שבועות היה בעיתון הסיפור על הילדה מבני ברק שנפגעה בראשה מרימון הלם של המשטרה. זו היתה הכותרת; בגוף הידיעה סופר שהשוטרים באו לשמור על הסגר בבני ברק, נתקלו באברכים שיצאו מולם באלימות (וכמובן בצעקות "נאצים"), גרמו לשוטרים לסגת ולהתבצר(!) בתוך מבנה, ומשם, כחלק מהניסיון לפזר את הצרים, שוטר זרק את הרימון, שתעה במסלול ופגע בילדה. פציעה קלה מאוד, אגב. כשקראתי את זה, קצת הרתיחו אותי האברכים, ויותר מזה גלעד ארדן, שכל מה שהיה לו לומר זה שהפגיעה בילדה חמורה והמקרה ייחקר. וזה הרתיח אותי בגלל ההשוואה הבלתי נמנעת לתגובתו של ארדן לאום אל חיראן.
אכיפה סלקטיבית 718192
השוטרים בישראל וכל שכן אנשי היס'מ ממש לא חוששים מהחרדים, הם רואים בהם את עלובי החיים על כל המשתמע מכך.הם גם אומרים את זה בריש גלי. מאידך אני רואה את היסמנקים האלה נכנסים לשכונות ערביות עם פחד אלוהים ואז כל הפוזות על השוטרים הגבורים שלנו קורסות וממחישות לנו היטב איזה דור של שוטרים גידלנו כאן. שוטרי ישראל גיבורים על החלשים תמיד. זה משהו מובנה בישראלי העבד שנותנים לו כח והוא מצדיק לרגעים מספר את 'העבד כי ימלוך'.

אני ראיתי הפגנות של שוטרים שמכים באכזריות שלא תתואר עוברי אורח רק סתם כי המפקד שלההם שחרר את הרסן למספר רגעים ואמר להם 'סיבו'! '. ורק בגלל שלא הייתה מצלמה שופטת המעצרים כתבה שיש סבירות גבוהה שקונילמך דוסי ששוקל 45 ק"ג עם מבט של 0 מ"ג הומובלוגין פוצץ במכות שוטר רוסי ששוקל 120 ק"ג . ראה ערך מנטוס/ברלנד מי הסחורה השופטת בישראל.

לעולם לא תבין זאת עד שלא תקבל מכות רצח משוטר עלוב נפש ואז תקבל גם במתנה כתב אישום על תקיפת שוטר חסר ישע. או אז יהיה מעניין לראות אותך כותב רסיסי הגנה למשטרת ישראל. אם כי במקרה שלך שם משפחתך והרקע החילוני שלך ישחררו אותך מהמעצר מהר יותר. בכל זאת הגזענות והאכזריות בישראל היא לא רק בין יהודים לערבים, יש לה רובדים יותר עמוקים ורדודים מעבר לאיש שמאל עם משקפים עגולים.
אכיפה סלקטיבית 718252
על חטאי אני מודה. המקור שלי היה קטע של פחות מדקה שהוקרן במהדורת החדשות ובו נראו השוטרים מכים את החרדים מכות נמרצות בזמן שהמוכים אפילו לא התגוננו. מעבר לכך לא התעניינתי כי זה לא נראה לי רלאבנטי לטענתי. יתכן בהחלט שגרסת המשטרה נכונה (נניח משהו בסגנון ניסינו לעצור חשודים והם התנגדו).
אין לי שום סימפטיה לאנרכיסטים החרדים ואין לי התנגדות שפרחחים הקוראים לעבר שוטרים ישראליים "נאצים" יחטפו אלה בראש.
קצה הקרחון אותו אני מנסה לתאר מבצבץ בטעות עובדתית אחת ויחידה שהיתה לך והיא שלשוטר במקרה של החצוף לבגרונד היה שיקול דעת. ניכר היה שהוא פעל בדיוק לפי הוראות מפורשות שניתנו לו.
משטרת ישראל בגלל הכיבוש וכל אותן נסיבות שתארת היא אירגון הנוטה לאלימות יתר על המידה לא מהיום. הקו שאני מוסיף כאן לדמותה של החברה הישראלית הוא שאנו מצפים מהמשטרה להרביץ לאנשים שאנו לא אוהבים ולא להכות אנשים שאנו אוהבים. איזשהו ענף פרא של מדיניות ה-profiling.
תרומה גדולה יש לממשלתו של הביבי הר"ל לעניין זה, בכך שהדבר כבר הפך למדיניות רשמית שאפילו לא מנסים להסתיר אותה. בכך נקברה קבורת חמור השאיפה של כנראה מעטים מדי שהמשטרה תהיה ארגון ענייני שתפקידו לכפות את החוק ולהעניש את העבריינים באופן אחיד והוגן.
718199
רגע, אתה רוצה להגיד לי ששֹרסיי נתניהו ירום הודה לא ראתה קוסמטיקאית כל ימי הסגר?
718202
לא, אני אומר שהיא פתרה את זה כמו ש(א)נשים במעמדה פותרים את זה, בדיסקרטיות.
718205
דיסקרטיות דיסקרטיות, אבל מובטחני שזה על חשבונך וחשבונו של השוטה.
718219
על חשבון כל השוטים שמממנים את זה. אבל מי יודע, אולי זה מומן מהחזרים עבור בקבוקים ריקים או מחסכון על גלידה פיסטוק בתקופה שבה לא מארחים הרבה במעון.
718237
נובלס אובליז'.
איך תרגמו לעברית Smallfolk?
718263
אני לא יודע איך תרגמו, אבל אני הייתי קורא להם חֲצַנָּשִים, ביחיד חציש ובחיבה חצוש.
718217
ודאי שהיא לא ראתה. אב הבית אולי ראה, המאבטחים אולי ראו, אולי הבן אבנר וזוגתו (שכידוע גרים במתחם המאובטח) ראו. אבל שרה? שאל אותה ואני בטוח שהיא עצמה תגיד לך שלא ראתה שום קוסמטיקאית.
718229
היא לא קוסמטיקאית. היא עובדת משק בית.
718906
לכ’
כבוד השרה גילה גמליאל
כבוד השר אופיר אקוניס

נכבדיי,

עפ"י הפרסום באתרי האינטרנט של משרדיכם, בנוסף לתפקידיכם האחרים, יש לשניכם גם אחריות על הטיפול באזרחים ותיקים – ציבור שמונה כמיליון איש. עם התקרב מועד סיום תפקידיכם כשרה לשוויון חברתי ושר העבודה והרווחה, בהתאם, רציתי להודות לכם על פעילותכם הברוכה למען האוכלוסייה שחלקים גדולים ממנה נמנים עם הציבור החלש ביותר במדינה.

אני בטוח שמר אקוניס שותף לגישתה של הגב’ גמליאל שכותבת באתר המשרד לשוויון חברתי שהיא רואה במישרתה "שליחות אליה אני ניגשת מידי יום בחרדת קודש". למען האמת אין כל צורך בהצהרות כאלה מאחר ומעשיכם מדברים בעד עצמם בקול רם וברור גם בימים רגילים, ושבעתיים בחודשי המגיפה שכידוע קרבנותיה העיקריים הם הקשישים. איחוד הכוחות ביניכם, הפלת כל המחיצות והתעלמות מוחלטת מכל שיקול שאינו אך ורק שיקול ענייני לטובת בני הגיל המבוגר, הם שאיפשרו את הצלחת פעולותיכם במהירות וביעילות, ועל כך תבורכו.

בהיותי אזרח ותיק בעצמי, התפעמתי מכך שהייתם הראשונים לזהות את הסכנה הנשקפת לגילאים המתקדמים, ובעיקר לשוהים במוסדות גריאטריים למיניהם. כבר בימים הראשונים של ההיערכות למגיפה קולכם הברור והנישא נשמע ברדיו ובטלוויזיה, שם לא פסקתם מלהעלות את הנושא אל ראש החדשות והבטחתם להגן ככל יכולתכם על רווחת הציבור עליו אתם מופקדים. הדבקות הבלתי מתפשרת במטרה אותה גיליתם בעמידתכם כחומה בצורה מול משרד הבריאות ומשרדים אחרים בדרישתכם לתת לאוכלוסיה המבוגרת עדיפות בהקצאת המשאבים, המהירות בה דאגתם לקביעת סדרי עבודה וביקורים שיפחיתו את הסיכון לזקנים, העמידה על ריבוי בדיקות במוסדות גריאטריים, המאבק הנחרץ על ציוד מגן שיאפשר ביקורים אצל אותם זקנים בודדים והגנה על הצוות המטפל, הרחקת כל חולה וכל חשוד כחולה למוסדות נפרדים עם ליווי רפואי יומיומי, כל אלה יחד עם פעולות רבות אחרות שקצר המצע מלתארן היו חיוניות לא פחות ממכונות הנשמה.

ידוע ברבים שנוכחותכם בתדריכים התכופים שהעבירו ראש הממשלה ומנכ"ל משרד הבריאות לציבור לא היתה מובנת מאליה, אלא שדרשתם אותה בכל התקיפות המתבקשת, עד כדי עימות ישיר עם מר נתניהו בעניין, ואפילו נאלצתם לאיים בקיום תדריכים נפרדים משלכם אם יהיה בכך צורך. ואכן, המציאות הוכיחה כמה צודקת היתה דרישתכם, וכמה נכון היה להתעקש על קיומה. המלים החמות שהשמעתם בסיום כל תדריך כזה עם פניה מיוחדת לנפגעים העיקריים של המגפה, בני גיל הזהב, תוך פירוט הצעדים הננקטים במיוחד עבורם, התוכניות לצעדים הבאים, ולא פחות חשוב מילות העידוד לאלה שנפגעו ולאלה שעלולים להיפגע – כל אלה לא יסולאו בפז.

זכורה לי ההצהרה התקיפה של כבוד השר, או אולי הייתה זאת כבוד השרה, כאשר כבר בימים הראשונים לפרוץ המגפה הודעתם באחד התדריכים שבשעת חירום כזאת לא תיתנו לעניינים פרוצדורליים לרפות את ידיכם. “בימים כאלה" אמרתם "אין לנו כוונה להיכנס לשאלות של תחומי אחריות פורמליים. הקשישים כולם זכאים להגנתנו, בין אם הם במוסדות פרטיים, ממשלתיים או תחת כל בעלות שהיא, ואת הגנתנו הם יקבלו. אנחנו גאים על שנפל בחלקנו לעמוד בראש המשרדים המטפלים בגיל הזהב דווקא בתקופה קשה זו, ואנחנו נהיה כיפת הברזל של הקשישים". המשפט "כגודל הסיכון כך גודל המשאבים" איתו נהגתם לסיים כל תדריך כזה, עד כמה שהוא נראה מובן מאליו, העניק לכם את תמיכת הציבור, ובעקבותיה, אמנם לא בקלות, גם את תמיכתם של מקבלי ההחלטות כולם.

גם אני, למרות שאיני זקוק לדיור מוגן זכיתי תודות לכם בעדיפות בהזמנת משלוחי מזון, במסכות מגן מסובסדות ובעיקר לכך שהתרופות להן נזקקתי הובאו לפתח ביתי ע"י בני נוער שארגנתם, ומנעו ממני ביקור מסוכן בבית המרקחת. קשה להגזים בחשיבות פתיחת הקו הטלפוני החם במשך 24 שעות שעות ביממה כולל שבתות וחגים (מי היה מאמין!), עם עשרות המוקדנים שידעו לתת מענה מהיר כמעט לכל בעיה שהובאה לידיעתם. גם סבסוד ערוצי טלוויזיה מסחריים לקשישים מעוטי הכנסות , אותה הצלחתם להשיג אצל חברות הלוויין והכבלים בעזרתו של שר התקשורת, אינה עניין של מה בכך ואני מוקיר אותה מאד למרות שאיני עומד בקריטריונים ליהנות ממנו.
י
כרבים אחרים, גם אני מלא הערכה למאבק שניהלתם עד שראש שממשלה ומשרד הבריאות קיבלו את עמדותיכם. בלי שום מחשבה על עתידכם הפוליטי לא נמנעתם מלעמוד על עקרונותיכם אלה גם בפומבי, אפילו אם מדי פעם זה נעשה למורת רוחו של ראש הממשלה. "שלוחי מצווה אינן ניזוקין" אמרו חז"ל, ועל אחת כמה וכמה כשעל הפרק אחת המצוות החשובות ביותר, "כבד את אביך ואת אמך" שעל קיומה נלחמתם כנגד כל המכשולים. אני בטוח שבמבט לאחור מר נתניהו יודה לכם על היושרה והאומץ שגיליתם, ולנוכח התוצאות הברוכות של מעשיכם שמתבטאת גם בנסיקת הפופולריות שלו, הוא יידע להעניק לכם את הגמול הראוי בשיבוציכם לתפקידים הבאים. בני הגיל השלישי אמנם יחסרו אתכם, אבל עם ישראל כולו ירויח.

מצמרר לחשוב מה היה עלול לקרות אלמלא הייתם נרתמים למשימה. אם לשפוט לפי המתרחש באותן ארצות שאין בהן אפילו שר אחד שממונה על אוכלוסיית הזקנים, וודאי שלא שניים כאלה, ייתכן ששליש ואולי אפילו מחצית הנפטרים מהמגיפה היו מגיעים מאותם מוסדות גריאטריים, חלקם בבדידות נוראה, בלי לזכות אפילו בביקור אחרון של בני משפחתם. חודשים ארוכים היו עלולים לעבור עד שמישהו היה מתעשת, אם בכלל, ומי יודע אילו אסונות שוברי לב היו מתרחשים עד אז, וכמה סבל נמנע בזכותכם מאותם אומללים. עשרות, ואולי מאות, אנשים חייבים לכם את חייהם, רבבות רבות חייבים לכם תודה על הפחתת הקשיים, ואומה שלמה חייבת לכם תודה מקרב ליבה. זמנים קשים הם אבן הבוחן המפרידה בין פוליטיקאים למנהיגים אמיתיים, ואתם, גבירתי ואדוני, עמדתם במבחן בצורה מעוררת התפעלות.

שמותיכם ייכתבו באותיות זהב בספר דברי הימים של מדינת ישראל ולא יישכחו לעד. אשרי העם שאלה שריו!

בכבוד רב,

בועז שדיאור
לקרוא ולבכות 718910
רגע, אבל באיטליה יותר גרוע, מה אתה רוצה?! כפוי טובה.
פו 718919
הם עוד ינופפו בתגובה הזאת בעתיד.
זה עזר! 722112
לפחות באופן חלקי, ולפחות ברמת הצהרת כוונות: https://www.ynet.co.il/article/BkLwV9bgD.

ואם מישהו יעז להעלות את האפשרות שלא המכתב שלי עשה את השינוי אלא משהו אחר, חובת ההוכחה עליו.
זה עזר! 722113
אני מקבל בקישור הודעת שגיאה.
זה עזר! 722116
עכשיו אני לא מוצא את הכתבה שדיברה על תוכנית עזרה לקשישים בהובלת השרה לשוויון חברתי אליה ניסיתי לתת לינק. כנראה מחקו אותה.
זה עזר ואנטי-עזר! 722118
היקום ניסה ליצור מסלול וירטואלי שכזה, ומשראה שזה דורש יותר מדי אנרגיה שחורגת מהסדר הקיים, המסלול בוטל.
זה עזר! 722127
כנראה הנקודה שנדבקה לכתובת יצרה את הבעיה. נסיון נוסף: https://www.ynet.co.il/article/BkLwV9bgD
746026
קיבלתי היום טלפון מהמשרד לשויון חברתי, והבחורה על הקו התעניינה בשלומי ושאלה אם אני זקוק לעזרה כשלהי ואם אני מכיר את מס' הטלפון הרלוונטי למקרה שארצה לפנות אליהם. לשמחתי אני לא זקוק לעזרה ועלי לציין שהטלפון הזה בהחלט שיפר את מצב הרוח שלי. בניגוד לגב' גמליאל שקדמה לה, הגב' מירב כהן לא מספרת באתר משרדה על אותה ''תחושת שליחות'' ו''חרדת קודש'' של קודמתה, אבל ממעשיה אפשר להתרשם שהתפקיד באמת מעניין אותה.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720738
נראה שבעוד הנשיא, ראש הממשלה ושלל שרים שעברו על ההוראות לא יעשו את המלצת כותב המאמר, הולכים לערוף את ראשו של פרופ' גרוטו.
בטח אין קשר לכתבה (שכבר קישרתי כאן) במוסף שישי בערוץ 13 מלפני כמה שבועות, שבו הוא מרואיין וגם חושף שבסוף מרץ כבר עמדו בפני משרד הבריאות וראש הממשלה תחזיות ומודלים הרבה יותר אופטימיים וקרובים למציאות, שהם התעלמו מהם ברגל גסה.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720744
נראה לי שהפרשה החדשה היא מהומה רבה על לא מאומה. האיש חלה לפני מספר חודשים בקורונה בלונדון, ובידיו היו מסמכים שהחלים. אולי היה כאן איזה פגם מנהלי. אבל אם לגרוטו לא הייתה סמכות לאשר, למה הרשו לו להיכנס לארץ עם אישור בלתי תקף?
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720745
אנחנו לגמרי מסכימים. מהומה רב על כלום - מה זה ליד העשרות והמאות שהגיעו מאמריקה בעיצומה של המגיפה ואפילו לא נשלחו לבידוד.
אבל זה רק מחדד שהמהומה היא לא על מה שהיה - שהוא עורבא פרח כאמור - אלא על זה שמישהו משתמש בזה כדי לעשות לגרוטו חיסול ממוקד.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720747
ידידי, אני משוכנע שאתה טועה בגדול.
אפאחד בעולם לא מוכן לחתום לאנשים שעברו בדיקה סרולוגית מוסמכת והתגלו בדמם נגדנים שהם אולי נוגדנים ל-covid19, על תעודת זיהוי סגולה שתפטור אותם מעול תקנות הקורונה. בוא באמת נתחיל את המפעל הזה עם אדון מטוס פרטי שחייב להיות נוכח במסיבה של חבריו הטייקונים.
מה שעשה גרוטו הוא או קלות דעת או שחיתות וסיאוב שהוא ללא השוואה בכלל עם מה שעשו הנשיא ורוה"מ בליל הסדר.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720748
לפי מה ששמעתי, המיליארדר המקושר הציג מסמכים שמראים שהוא היה חולה קורונה והחלים, כך שאין סכנה שהוא נשא שיכול להדביק אחרים. אני לא יודע אם לפי הנהלים ניתן לפטור אנשים שחלו והחלימו מדרישת הבידוד ואני לא יודע אם השמועות נכונות או אולי אפילו אם המיליארדר ''קנה'' את המסמכים האמורים, אבל בהנחה שהסיפור ששמעתי נכון, שיקול הדעת של פרופסור גרוטו היה סביר.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720749
המחלוקת בינינו היא על המשפט "הוא היה חולה קורונה והחלים, כך שאין סכנה שהוא נשא שיכול להדביק אחרים".
יש אנשים הסבורים שהחוק נועד לעבריינים. אנשים "ישרים" ורציונליים אינם זקוקים לחוק. אני חושב שזו אג'נדה מסוכנת שבשום מקרה אינה מובילה לשלטון החוק והסדר. במה זכה אדון מטוס פרטי ביחס למאות אלפים אחרים שגם הם חלו והחלימו?
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720751
ידוע לך על מאות אלפים (או על שניים שלושה לצורך העניין) שהציגו מסמכים שלפיהם הם חלו והחלימו וביקשו פטור מהבידוד, אך בקשתם נדחתה? אם כן, זאת אכן שערורייה. אם לא, אני לא רואה כאן בעיה אמיתית.
למשל, עד כמה שזכור לי, כאשר אלי ביר [ויקיפדיה] חזר מארה"ב אחרי שחלה בקורונה והחלים, הוא לא נדרש לבידוד.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720752
אני לא נכנס לבירור עובדתי, מפני שאין לי שום אפשרות לברר אותן. אני מהדהד לך, את גרסת סגנו של גרוטו שהוא האחראי על האישורים: אדם שחלה והחלים ומגיע ממדינה נגועה בקורונה, חייב להכנס לבידוד, עד לביצוע בדיקת PCR עם תוצאה שלילית.
אני לא מתיימר לסמכות מקצועית בתחום אבל למיטב ידיעתי, יש הסכמה די רחבה שאצל 30% מהנדבקים בקורונה לא מוצאים בבדיקה סרולוגית נוגדנים (יש הטוענים שעדיין לא התפתחו/כבר דעכו/לא באמת חלו/מחוסנים בנגדנים דומים). לכן ההנחה שחולה קורונה אינו יכול לחלות שנית או להפוך שוב לנשא, היא דבר שרחוק מאד מודאות מדעית.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720753
כפי שאמרת, העובדות כאן לא ממש חשובות. אם פרופסור גרוטו פעל לפי הפרקטיקה המקובלת, הכל בסדר (אפילו אם מדובר בפנייה של מיליארדר ישירות לסמנכ''ל משרד הבריאות תוך עקיפה של המסלול הרגיל). ואם לא , אז לא.
זה הש.ג. אשם, כמו תמיד 720750
שוב טעיתי. התגובה הזו היתה מיועדת לפונז.
נבחרנו, שימו לב. 721311
כך נהג שר הבריאות של ניו זילנד שנתפס מפר את הוראות הסגר.
נבחרנו, שימו לב. 721312
מעניין מה היה קורה אם היה נתפס בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים.
נבחרנו, שימו לב. 721313
אצלנו פרקליטים ושופטים בבית המשפט העליון נתפסים בעבירות של ניגוד עניינים כל הזמן ודבר לא קורה.
יש עוד נמענים 725286
שרים ורבנים מצפצפים על הסגר, אז למה ששאר האזרחים יצייתו?
ולמה הם לא מזומנים לחקירה או נקנסים?
כל מי שמאשים את כלל האוכלוסיה מדי פעם, גם כאן, שיסתכל הרחק במעלה הפירמידה ויפסיק להאשים את הש"ג.
בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל... 725287
או את השכ"ג!

הקורונה והמצב הפוליטי ביחד הם קטליזטורים יעילים עבור תהליך התפוררות החברה הישראלית לשבטים. הבחירות שתלויות מעל ראשי הפוליטיקאים גורמות להם להסתכל בעיקר על תומכיהם, האסטרטגיה הביביסטית של "הפרד ומשול" מורידה את מעט הסולדיריות הלאומית שהיתה כאן, בעיית המגזרים הנמוכים בסולם הסוציו-אקונומי שטואטאה מתחת לשטיח במשך הרבה שנים‏1 צפה ומדיפה את הריח שאפשר היה לצפות לו, וכאשר הבעיה הסוציו-אקונומית מתואמת גם עם הווי אתני/תרבותי מובחן היטב, המתחים הבין-מגזריים מאיימים לקרוע את היריעה הדקה שעוד מחזיקה אותנו יחד.

מה שהתחיל כליקוי מאורות מתפתח לחושך מצריים, אבל בלי משה שיקרא "שלח את עמי", כי הוא נכנס לקואליציה עם פרעה. מצד שני, עונת הפוטבול התחילה כך שהאסקפיזם נעשה יותר נוח. Go Bucs!
________________
1- כידוע בלי החרדים והערבים מצבנו בפיז"ה לא נורא אלא שבעניין הקורונה התוצאות הן אלה שהיו מתקבלות לו חלק גדול מהתלמידים במגזרים האחרים היו מחליטים להעתיק דווקא מהחרדים ומהערבים.
בַּיָּמִים הָהֵם אֵין מֶלֶךְ בְּיִשְׂרָאֵל... 725290
אני בעד פתרון שתי המדינות.
ובהסתכלות מסוימת, כמה שיהיה יותר רע, בסוף יהיה יותר טוב.
צריך רק לדאוג שנגיע בריאים ושלמים לסוף הזה, אנו ומשפחותינו ומכרינו.
רישום מוקדם 725394
במקום לגלות על כך בדיעבד, היה נחמד אם הנשיא, ראש הממשלה ויתר נבחרי הציבור היו מודיעים מראש האם בכוונתם להפרת את הסגר בראש השנה.

הסיכוי שזה יקרה ממלא אפסי אבל אני תוהה איך התנהגות כזו הייתה משפיעה על הנבחרים והציבור.
אני רוצה להאמין כי היא הייתה מובילה לקבלה של התנאים או לחלופין ביטולם על ידי הממשלה.
לפחות זה מצחיק אותי.
דוגמה אישית טייק 3 726404
גם השרה גילה גמליאל מצפצפת מהמקפצה על התקנות.
דוגמה אישית טייק 3 726413
מה אתה רוצה ממנה? כידוע היא לא חושבת שבענייני חוק וסדר צריך להיצמד לטקסטים (תגובה 724427).
דוגמה אישית טייק 3 726418
הגב' גמליאל היתה מעורבת באי-סדרים עוד בתקופתה כיו"ר אגודת הסטודנטים בבאר-שבע ועוסקת במרץ במינוי מקורבים בתפקידיה השונים. היא גם נוהגת לערבב בין הציבורי לפרטי באופן שנתניהו היה גאה בו. לא נראה שיש הרבה טעם לצפות ממנה לדוגמה אישית כלשהי.
דוגמה אישית טייק 3 726422
נמסר מלשכתה של גמליאל: "עוד ניסיון לפגוע באנשי הליכוד באמצעות שקרים ובדיות פתטיים. השרה משתפת פעולה באופן מלא עם החקירה האפידמיולוגית ומסייעת למשרד הבריאות בכל מה שנדרש".

למעקב. שקרי התקשורת השמאלנית או מיניסטריון האמת בפעולה.

אני נותן 2 ל 1 שהעיתון היה קרוב יותר לאמת מאשר המיניסטריון. דב?
דוגמה אישית טייק 3 726426
כמה יפה שאין אפילו הכחשה בחצי פה של האירוע עצמו (בנוסח "הייתי שם רק כמה דקות" של מיקי לוי, אלי כהן ואחרים). מסקנה: הפרת ההנחיות ע"י אנשי ציבור היא כבר חלק מהנורמה. הללויה.
דוגמה אישית טייק 3 726429
הצעה פרגמטית: להדפיס לכל מפגין פתק שעליו רשום "על פי הדוגמה האישית של השרה גמליאל‏1 למדתי שההנחיות אינם מכוונות כדי שנקיימן והינן המלצה בלבד. ועל כן אני מבקש בדיוק את היחס המקל שזכתה לו השרה. מעבר לזה נא לפנות לעורך הדין שלי".

1 אפשר שהסעיף הזה יהיה נתון לשינוי שם. מובטחני שיהיו עוד מועמדים בעתיד הקרוב.
דוגמה אישית טייק 3 726433
אוף. זו בדיוק צורת ההתחשבנות שמכניסה אותנו עמוק יותר לבור.

סדרת שלטים:
„אני לא גילה גמליאל"
„אני לא יעקב ליצמן״
"אני לא חיים קנייבסקי״
"אני לא בוריס ג’ונסון״
"אני לא דונלד טראמפ"
דוגמה אישית טייק 3 726438
אני מבין את הכיוון שלך וזה סבבה, אני התכוונתי שישלפו את הפתק רק כשהשוטר רוצה לעצור אותם או לתת להם דו''ח.
דוגמה אישית טייק 3 726439
ואני לא קונה את המשפט הראשון שלך. עובדתית הוא פשוט לא נכון, ועבור קהילות שבאמת מסכנות את הציבור הוא סתם כסת''ח בדיעבד ולא גורם לצורת ההתנהגות שלהן.
דוגמה אישית טייק 3 726443
אתה לא זוכר את תהליך היציאה מהסגר? כך הוא התנהל בדיוק.
דוגמה אישית טייק 3 726447
גמליאל הואילה ברוב טובה להודיע שהיא תשלם קנס. כמו טופז לוק בשעתו. עדיין מקומם אבל לא תקדים מספיק טוב.
דוגמה אישית טייק 3 726492
על זה כותב ג'ון בראון:
"‏חמאס מגיב על ירי הרקטה: "ייתכן שטעינו. נשקול לשלם קנס."
דוגמה אישית טייק 3 726544
אבל לפי הדוגמה האישית של שרת המעון, אפשר להזמין ספר הביתה ולבקש ממנו להביא גם ציוד צילום (טלפון) כדי לצלם סרטון לעידוד המלחמה בקורונה.
דוגמה אישית טייק 3 726548
אני בעד מרי אזרחי שיתבטא בכך שכל מקבלי הקנס יסרבו לשלם קנס וידרשו להשפט.

יותר מזה אפשר לארגן עורך דין בעל מוניטין שייצג את כל מקבלי הקנס שירצו בשירותיו ויתן לכל מי מהם את הטיעונים המפורטים שלו.

ראשית, אלפי פונים לבית משפט יסתמו אותו ויעמידו במצב קשה את השופטים.

שנית, כאשר עורך דין בעל מוניטין ייצג את הפונים ויחשוף לתיקשורת את המהלכים המשפטיים שלו, השופטים יתקשו לפסוק בקלות דעת.

כך או כך --- המהלך של קנסות יפגע בממשלה מבחינת הלגיטימיות הציבורית של התקנות.
דוגמה אישית טייק 3 726551
הדרישה להישפט אינה מרי אזרחי אלא מימוש זכות מוקנית, ובמקרה שלפנינו הזכות הזאת מציפה את הבעייתיות שבחלוקת אלפי קנסות ביום. השיטה ההודית אפקטיבית יותר.
דוגמה אישית טייק 3 726561
אה, השוטרים שם פשוט דואגים לכושר הגופני של האוכלוסיה, כמה מתחשב מצידם.
דוגמה אישית טייק 3 726563
give me 20
כמו בטירונות.

מורשת השלטון הבריטי בהודו.
דוגמה אישית טייק 3 726582
במחנות ריכוז כפיפות כאלו היו די סטנדרטיות, רק ידיים מקדימה. אני מתקשה להאמין שהם למדו את זה מהבריטים.
דוגמה אישית טייק 3 726596
ראיתי בחדשות שכבר ביום ראשון הקרוב מתכוונים בעלי עסקים רבים להצטרף למרי של הפרת תקנות מאורגנת של הסגר ופניה מאורגנת לבתי המשפט. ארגון הספרים (והקוסמטיקאיות ?) הודיע שהוא יתן ליווי משפטי משותף למי מחבריו שיבחר להצטרף למרי-באמצעות-משפט.

העניין הוא לא בשאלה אם ההליך חוקי אלא בכך שההתנהגות מאורגנת. עכשיו כנראה ינסו להוציא תקנות לכך שהתנגדות מאורגנת מהסוג הזה אסורה על פי חוק. אם ינסו להוציא תקנה האוסרת אירגון מרי, זו תהיה שעת מבחן לבני גאנץ ושותפיו, שכנראה יעשו פליק פלאק כדי לאשר תקנות לאיסור האירגון תוך הסברים שונים ומשונים.
דוגמה אישית טייק 3 726609
לא צריך להוציא שום תקנה חדשה. עפ"י החוק הקיים המרדה היא עברה שהעונש עליה הוא חמש שנות מאסר.

אגב, עפ"י ההגדרה של המרדה אפשר להוסיף לנתניהו גם את התיק הזה, עפ"י סעיף 1 להלן. סעיפים 3 ו-‏4 נותנים לשלטון כוח בלתי סביר, במיוחד עם בית משפט בנוסח שהגב' שקד מנסה להחיל אלינו‏1. כך, למשל, סעיפים 3 ו-‏4 מאפשרים להשליך אותי (ושכמותי) לכלא לחמש שנים.

המרדה - מהי

136.לענין סימן זה, "להמריד" הוא אחת מאלה:
1. להביא לידי שנאה, בוז או אי-נאמנות למדינה או לרשויות השלטון או המשפט שלה שהוקמו כדין;
2. להסית או לגרות את יושבי הארץ שינסו להשיג, בדרכים לא כשרות, שינויו של דבר שיסודו בדין;
3. לעורר אי-רצון או מורת רוח בקרב יושבי הארץ;
4. לעורר מדנים ואיבה בין חלקים שונים של האוכלוסין.

(אלמלא מוראו של סעיף 3 הייתי שואל למה חוק העונשין מופיע דווקא באתר של המשרד להגנת הסביבה)
_____________
1- מה שמעלה את השאלה אם ממשלת ימין בראשות בנט היא באמת שיפור. טריפה ונבלה, דבר וחולירע, פח או פחת, עכוז או תחת. אולי בנט פחות מושחת מנתניהו וחבר מלקקיו, אבל קשה לראות בעדת הסמוטריצ'ים, שודדי האדמות ונהגי ה-D9, בשורה גדולה גם מבחינת כיבוד החוק, שלא לדבר על כל השאר. גם הרקורד של בנט עצמו לא מצביע על כבוד רב מדי לשלטון תקין.
דוגמה אישית טייק 3 726610
ובכל זאת, מה תרצה לאכול? שחיתות או פשיזם?
דוגמה אישית טייק 3 726612
הבעיה היא שלא מדובר על exclusive or, רק הפרופורציה משתנה בין שתי האלטרנטיבות האלה.
עלינו, עלינו 726613
דוגמה אישית טייק 3 726620
אני לא בטוח שמרי אזרחי בסגנות של פתיחת עסקים והתייצבות למשפט נחשבת לעבירת המרדה, זה יותר בתחום האפור שבו המרי נעשה במסגרת החוק אבל מוכוון למטרות פוליטיות ומכוון לכשלים בשיטה הפוליטית.

לדעתי, אם יופעלו אמצעי דיכוי דרקונים, כגון מאסר ממושך, התגובה הציבורית עשויה לפעול כמו בומרנג: שהרי לציבור יתברר שמדובר בתהליך של הפיכת המשטר למשטר פשיסטי.
דוגמה אישית טייק 3 726624
מצחיק ועצוב כשאתם מדברים בזמן עתיד, כשדה-פקטו יש בארץ כבר שלושה שבועות מרי אזרחי גלוי של מאות אלפי אזרחים חרדים שבאופן מאורגן וממוסד מפרים את החוק בהמוניהם מדי יום ומדי לילה.
אפשר להוסיף את זה לעבירות הפליליות של הפצת מחלה בזדון, עבירה על תקנות לשעת חירום והונאת רשויות האכיפה.
דוגמה אישית טייק 3 726626
החילונים חשובים יותר מהחרדים מבחינת דפוסי ההצבעה. החרדים יצביעו תמיד לגוש שתומך בביבי.
אין יכולת לשנות את דפוסי ההצבעה שלהם, כי ביבי דואג לאינטרסים הכלכליים שלהם.

לעומת זאת החילוניים והמיגזר הערבי יכולים לשנות את דפוסי ההצבעה שלהם באופן שיחליש את הכוח של ביבי-חרדים, כי אין להם רווח מהמשך השלטון של ביבי ושותפיו. מרי אזרחי ממושך עשוי לשנות את דפוסי ההצבעה באוכלוסיות שמתנגדות להמשך השלטון של ביבי.

כבר אמרתי שאילו תומכי כחול לבן ושותפיהם היו מצביעים באחוז הצבעה גבוהים (נניח 80 אחוז ויותר) סביר שביבי לא היה מצליח להקים ממשלה (אולי היתה ממשלת חירום רצינית שכוללת חלקים מהליכוד שנימאס להם מהכאוס שמשליט ביבי).
דוגמה אישית טייק 3 726430
והנה הפרה בוטה של ההנחיות על ידי אלפי אנשים בצפיפות בלוויה באשדוד. ככה זה כשאתה שייך למורמים מעל החוק.
שני חברים קרובים שלי שקברו הורה לאחרונה נאלצו להסתפק בלוויה של 20 איש בלבד.
דוגמה אישית טייק 3 726432
הלוויות שהידים. כל הלוויה מייצרת קורבנות להלוויה הבאה.
דוגמה אישית טייק 3 726434
איך קוראים לאנשים מעל גיל 70 שנכנסים ביודעין בלי מסכה להתקהלות צפופה של קהל ששיעור החיוביים בו (מבין הנבדקים) גדול מ 20%?

רציתי לקשר תמונה, אבל ברגע האחרון שמתי לב שאלה מכרסמים, אז מפאת הרגישות הציבורית אני אוותר.
דוגמה אישית טייק 3 726436
למינגים?
דוגמה אישית טייק 3 726440
יאפ.

לך תעצור למינגים...
דוגמה אישית טייק 3 726446
אולי החלילן מהמלין?
דוגמה אישית טייק 3 726458
הם ביקשו ונתנו להם.
מה קשור כאן הביטוי " מורמים מעל החוק" ?
איזה מורמים, אולי מורמים בבעיטות בראש.
דוגמה אישית טייק 3 726460
הם ביקשו וקיבלו הגבלות של עשרים איש בקפסולה (מדובר בכל זאת באירועים באוויר הפתוח). המשטרה נערכה בהתאם. ואז הגיע המון שחשב מחוץ לקפסולה ולא נשמע להוראות.
דוגמה אישית טייק 3 726465
המשטרה לא ידעה שמדובר באירוע שיכול להביא אליו הרבה אנשים ?
הרי לא מדובר באדם מהשגרה אלא באישיות עם פוטנציאל של לוויה רבת משתתפים .שיערכו בהתאם. כשהם רוצים להיערך בהתאם כדי לפוצץ אנשים במכות ,הם יודעים היטב.
דוגמה אישית טייק 3 726468
אתה יודע, האישור הזה הוא כבר איפה ואיפה.
גם חוזרי המשלחת לוושינגטון "ביקשו וקיבלו" אישור רשמי כלשהוא להיות בבידוד רק 5 ימים ולא 12 כאחד האדם (לאור מדגרת הקורונה בבית הלבן שהתגלתה לאחרונה, נראה שהם דוקא היו צריכים להיות הרבה יותר זמן בבידוד).
וכמו שנאמר כאן, גם אחרי שקיבלו - צפצפו על ההסכם לפיו קיבלו.

אגב' אני מבין שבמקרה הזה - שזה גם בשטח פתוח וגם אירוע לא יומיומי - בהחלט יש מקום לבקשה שכזו. אבל אם כבר ביקשתם וקיבלתם, לפחות תגידו תודה ותתנהגו.
דוגמה אישית טייק 3 726471
אף אחד לא אמור לאמר תודה ולשלוח פרחים . למשטרה יש את הכלים ואת המערכות לנתח אירוע כזה ולהבין להיכן זה יכול להוביל ולהערך בהתאם . העיקר שבכל סיום כתבת יח"צ שלהם הם מתגאים ביכולות הטכנולוגיות הגבוהות שיש להם. רק שלנתח כזה אירוע של הלווית אישיות רבנית [במקרה זה אדמו"ר] לא צריך כלום חוץ מ 12 שנות לימוד.

מה הם כן מסוגלים חוץ מלהתנהג כמו פסיכים כשהם פורצים להמון חי ?
דוגמה אישית טייק 3 726487
כדאי להזכיר, גם כאן וגם לגבי ההפגנות, שלמרות שזה מה שהממשלה רוצה שנתעסק בו, הענין המרכזי הוא לא המשטרה אלא מי שמנחה אותה ומחליט מעליה מה חשוב ומה לא.
כדאי, כי נראה שהספין הזה עובד - כולם דנים באיך בדיוק השוטר ההוא קפץ על החרדי ההוא והמפגינה ההיא, ובאולפני החדשות כל שבת האורח הקבוע הוא דובר (רהוט יש לומר) של המשטרה.
והרי ההפגנה היא אירוע פוליטי, בין אזרחים לבין שליט ומפלגתו, המשטרה היא צד טכני שבעקרון לא צריך בכלל להתערב. זה כמו שבמשחק גביע האלופות, המרואיין העיקרי באולפן יהיה האחראי על הסדרנים במגרש וביציעים.
ההפגנה היא לא נגד המשטרה, ואת זה מנסים להשכיח או לטשטש.
דוגמה אישית טייק 3 726493
הנה לך דוגמה לאי-התערבות משטרתית: אתמול (לראשונה) התייצבתי בצומת לא רחוק מביתי עם שלט. היו שם בערך כעשרים מפגינים בכמה נקודות מסביב לצומת. בשלב מסוים עצרה ניידת ויצאו שני שוטרים. הם עברו בין המפגינים, שאלו בנימוס כל אחד איפה הוא גר ומה מספר הת"ז שלו והריצו את המספר במסוף. כמובן, אף אחד מהולכי הרגל שאינם מפגינים שחצו את הצומת לא תושאל.

אילו הייתי יותר חשדן וקונספירטיבי הייתי עלול להסיק שזה נסיון לבנות מאגר מידע של המפגינים. לא נראה לי כרגע שהגענו למצב הזה, אז אני מסווג את זה כסתם הטרדה קלה והעברת מסר.
דוגמה אישית טייק 3 726496
במוצ"ש שלפני יום הכיפורים הפגנתי בבלפור ושוטר נחמד ואדיב עם מחשב כף-יד ביקש ממני (וממפגינים אחרים) את מספר הזהות ובדק אותו במחשב. הוא שאל אותי אם אני קרוב משפחה של הבחור שעמד לידי ודיבר איתי ועניתי שאנחנו עובדים יחד (אנחנו לא) והוא ביקש יפה שנשמור על מרחק. הוא לא איים ולא אמר שאנחנו נקבל קנס ואני מנחש שהוא רק בדק שאנחנו לא מופיעים ברשימת המבודדים/מאומתים. כמובן שיכול להיות שהמשטרה מכינה רשימה של מפגינים עושי צרות ואולי עוד תגיע הודעת קנס בדואר, לך תדע.
דוגמה אישית טייק 3 726500
אני משוכנע שהשוטרים קיבלו הנחיות לפיזור הפגנות על ידי היטפלות למפגינים. אם כך זו התנהגות לא דמוקרטית, שכן אין זה מתפקידם של השוטרים לדכא הפגנות כל עוד ההפגנות ולא מפרות את התקנות. תקנות הבריאות המגוכחות כשלעצמן (בנוגע למרחק מהבית ומסיכות מחוץ למיבנה) הן תקנות שמטרתן היחידה היא דיכוי הפגנות.
דוגמה אישית טייק 3 726501
תגיד תודה שלא עצרו אותך על שלא שמת מסכה לרצועה של הכלב שאין לך .
דוגמה אישית טייק 3 726504
איסוף פרטים אישיים על מפגינים שלא מזיקים לאף אחד נראה לי חדירה פושעת לפרטיות שלהם. ברור שזה הולך למאגר, אין פה בכלל שאלה, ולדעתי אין שום חובה למסור את הפרטים האישיים שלך לשוטר רק בגלל שאתה בהפגנה.
דוגמה אישית טייק 3 726533
אני די בטוח שאם שוטר מבקש ממך הזדהות אתה חייב על פי חוק להענות ( אלד''ר)
דוגמה אישית טייק 3 726534
סביר. אם מותר לשוטר לדרוש תעודת זהות , מותר לו גם לשאול כל פרט שכלול בתעודת זהות.
דוגמה אישית טייק 3 726495
אני לא רואה בהפגנות מכל הקצוות בימים אלו אירועים פוליטיים במובן ימין/שמאל אלא פעולות חברתיות מובהקות והכי מוצדקות שיכולות להיות בנסיבות אלו. לא ראיתי שלטים אני שמאל או אני ימין. אם יש כאלו שבוחרים לראות בלא ביבי = לא ימין , אז שימתינו לעונת הבחירות .
דוגמה אישית טייק 3 726469
השרים אנרכיסטים, פריבילגים, איפה המשטרה ?

אחר כך האטומים בממשלה מנסים לסתום פיות למפגינים.
דוגמה אישית טייק 3 726488
הם לא אטומים, הם עושים מה שהם רוצים במודע.
ולמה? כמו הבדיחה על הכלב - כי הם יכולים. כל עוד לא ישלמו מחיר, ימשיכו בדיוק באותו כיוון.
דוגמה אישית טייק 3 726490
הייתי ציני
דוגמה אישית טייק 3 726423
תגובת לשכתה: „עוד ניסיון לפגוע באנשי הליכוד באמצעות שקרים ובדיות פתטיים. השרה משתפת פעולה באופן מלא עם החקירה האפידמיולוגית ומסייעת למשרד הבריאות בכל מה שנדרש״. זה נכון, אבל השאלה היא של מי השקרים והבדיות.
דוגמה אישית טייק 3 726491
ג'ון בראון כותב על זה:
"אגב ‏העובדה שגילינו שגילה גמליאל השתינה על הציבור, נסעה 150 ק"מ, והפרה הנחיות רק בגלל שהלכה להתפלל ביום כיפור בבית הכנסת ונדבקה בקורונה, אומרת שאין אלוהים אבל קארמה בהחלט קיימת."
גילה גמליאל 726494
מבחינתי, המעשה של גילה גמליאל שעברה על התקנות‏1, כפי סופר, הוא מעין הקש ששבר את קרום האופטימיות שעוד היה בי שנוכל להתגבר בזמן סביר על מה שקרוי "הגל השני". אם שרה בממשלה שיודעת שסביר ש"מחפשים אותה" לא נרתעת מלעבור על תקנות הממשלה, אז אני יכול לנחש שסתם אזרח שהעין לא מופנית דווקא אליו, סביר להניח שאף הוא בוודאי עובר על התקנות. אני מתבונן בקבוצות החרדים שמצפצפות, בהמון הפרוע של המפגינים שמצפצף, במכרים שמספרים לי שהם לא מקיימים את התקנות ובליברמן שקורא לציבור לא להישמע לממשלה ולנהוג "על פי ההיגיון", ונדמה לי שאולי אנחנו בכלל לא רוצים לעצור את הדבר הזה.

1 אבל היא תשלם את הקנס. ממש יפה מצדה. . .
גילה גמליאל 726499
אז הנה משהו שאולי יעודד אותך: בינתיים נראה שיש שיפור לפי מדדים שונים גם באוכלוסיה הכללית וגם במגזר הערבי. וזה למרות שבמגזר הערבי ההקפדה על הסגר חלשה אף יותר.

אצל חלק מהחרדים, לעומת זאת, אין שום הקפדה על ריחוק חברתי והתוצאות בהתאם.
גילה גמליאל 726505
השנה מצוות 'ונדבקת בחגיך' היא הבון-טון החדש.
אם מישהו היה רוצה, לדעתי אפשר יהיה לקבל הערכה טובה מאד (לאחר מעשה) כמה חלו ומתו בגלל ראש השנה, כמה חולים ומתים בגלל יום כיפור, וכמה יחלו וימותו בגלל סוכות.
לא שמישהו יעשה את ההערכה המורבידית הזו, כי האמת זה לחלשים.
726535
מסתבר שגם ראש השב"כ מעורב בהפרת הסגר (דרך ביתו או בן משפחה אחר שאיני זוכר את זהותו/זהותה).

כל מי שמקבל קנס יכול ללכת לבית משפט, להציג בפני השופט את הרשימה הארוכה של נבחרים וממונים שהפרו את הסגר והריחוק, לדרוש מהשופט שיקנס בשקל אחד בלבד נוכח הזילזול בזכויותיו.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים