עדי רן וה''נחנחים'' 529
עדי רן, חוזר בתשובה וחסיד ברסלב, הוציא דיסק חדש, השני במספר. אסף שרעבי כותב על הדיסק, על המוזיקה, ובעיקר על חסידות ברסלב.

אין המדובר כאן ביוצר חסידי במובן המקובל של המילה. אין כאן כליזמרים, וגם העברית נהגת בהגיה הספרדית המקובלת. כן, זה נכון, במהלך של השיר "אין לנו על מי לסמוך" נשמע "אוי יו יוי" צוהל. מצד שני, תמיד אפשר לעבור לשיר הבא.

אז אם אין שירה חסידית - מה יש לנו כאן?

ישנם הרבה גיטרות, תופים ומילים העוסקות בחיי הרוח (והחומר, הנגזר מהרוח) של עדי רן, שכתב את כל הלחנים והמילים (בשילוב מפסוקים ואמרות הלקוחים מהמקורות). לעיתים ניתן לחשוב על הקול של עדי רן כעל הדמיה אנושית לשאלה "איך עושה קרפדה צווחת?". אך אל תתנו לזה להפריע לכם לשמוע ולהנות. השירים בחלקם סוחפים, ומסוגלים להעביר אתכם אל תוך חוויה רוחנית של ממש.

כזהו השיר "שפכי כמים ליבך", המתחיל ומסתיים בשורה מתוך איכה ב': "שפכי כמים ליבך נוכח פני השם". דמיינו לרגע חבורה של כיפות סרוגות, נעים במעגלים, זרוע ימין מונפת, עיניים עצומות, ראש נע לצדדים והפסוק הזה בפיו. זה מתחיל רגוע - המתח האקסטטי הרי צריך להיבנות אט אט. בהמשך זה כבר הופך לסוער.

אך המעניין אצל רן הם אותם טקסטים מקוריים וחצי מקוריים. בחקר תרבות ניתן ללמוד הרבה יותר מהמצוי והשגרתי, בניגוד לרצוי ולנדיר. לכן ,לעיתים, הטקסטים של רן יאמרו לנו הרבה יותר על הברסלביות העכשוית, מאשר ליקוטי מוהר"ן בכבודם ובעצמם. בעצם, יאמרו יותר על פלג אחד מהברסלביות העכשיוית: הפלג של רבי ישראל אודסר.

ואני אשמח שאני יהודי
ואני אשמח שאני דתי
ואני אשמח שאני ברסלב
ואני אשמח שאני נ נח נחמ נחמן מאומן

טוב, נו. רן הוא ברסלבי, וכנראה שאת המנטרה הזאת צריך לפחות פעם אחת בכל דיסק.



סיפורנו מתחיל בשנת 1922. רבי ישראל בער אודסר, חסיד קרלין בעבר וברסלב בהווה, נכשל בצום יז' בתמוז. מרוב צער וחרטה, לא ידע את נפשו. או אז נכנסה במוחו "מחשבה תקיפה". נכנס רבי ישראל לחדרו, בחר ספר בצורה אקראית, פתח אותו ומצא שם את הפתק. שם נכתב "מאוד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי היקר... חזק ואמץ בעבודתך. נ נח נחמ נחמן מאומן". שישים שנה שמר בסוד את הפתק ששלח אליו רבי נחמן, כך לטענתו, ואשר הגיע אליו בדרך נס. בשנת 1982 החליט ר' אודסר שהגיע העת להוציא את פתק הקדוש מהארון, ומאז יכולנו לראות את המנטרה תחת כל עץ רענן. בירדן אף רוססה הכתובת לאורך 10 קילומטר בקניון המוביל לקבר אהרון. המשחיתים נמקו את מעשם, כך שככל שמשפט זה מתפרסם בעולם, אנו מתקרבים יותר ויותר לגאולה. נו טוף. אלא שכאן צריכה להעשות ההבחנה המתבקשת. חסידי ברסלב מפלג אודסר, כדוגמת עדי רן, הם רק מיעוט מקרב כלל חסידי ברסלב. הם נקראים "נחנחים", ולא בגלל שהם מוערכים במיוחד על־ידי הזרם המרכזי של חסידות ברסלב. להפך. האחרונים אף פרסמו כרוז ב-‏1999 ובו הביעו הסתייגות חריפה מהפתק של חסידי ר' אודסר - "אין כאן לא קמיע ולא סגולה אלא אך ורק דברי הבל וליצנות". עבור חסידי ברסלב ה"מקוריים", קמיע כזה הוא סטיה מדרכם התיאולוגית.

יוסף וייס, במאמרו "חסידות של מיסטיקה וחסידות של אמונה" עורך הבחנה טיפולוגית בין חסידות חב"ד לחסידות ברסלב. חסידות חב"ד, לטענתו, היא בעלת תפיסת אלוהים פאנתאיסטית, דהיינו כזו הרואה את אחדות האלוהים והטבע. אצל ברסלב, לעומת זאת, עולם המונחים הוא כזה המדבר על עולם נטול מציאות אלוהית בתוכו. האלוהים הוא מרוחק, המנהיג את עולמו בצורה פרדוכסלית על פי רצונו המוחלט. בעולם המיסטי של חב"ד, אין גבולות ברורים בין מעלה ומטה, התפיסה היא אימננטית. בעולם הברסלבי בו תהום פעורה בין המאמין לאלוהיו, היסוד האמונתי הפרדוכסלי תופס מקום מרכזי. המאמין מתחזק לא מתוך אקט אינטלקטואלי אלא מתוך האבקות ומשבר הגיוני פנימי.

מאמרו של וייס נכתב בשנות השישים, ומאז חלו כמה שינויים. שינויים, אשר לדעתי קירבו חלקים מחב"ד וחלקים מחסידות ברסלב אחת אל השניה. בשנותיו האחרונות, הרבי מלובאוויטש החל לטפח ביתר שאת רעיונות משיחיים, עד כי תנועת חב"ד זוהתה יותר מהכל על ידי אחד מי"ג העיקרים - "אני מאמין באמונה שלימה בביאת המשיח". אצל שתי החסידויות היסודות המשיחיים חזקים, כך ששתיהן מחשיבות את הרבי שלהן, בצורה זו או אחרת, כמשיח או כמסלול ישיר למשיח. גם לאחר מותו של הרבי מלובאוויטש, המשיכו חלק מהחסידים לראות בו את מלך המשיח. עובדה זו, בצירוף העובדה שהיה חשוך ילדים, גרמה לכך שלא נתמנה לו יורש. בכך הצטרפו חסידי חב"ד אל הברסלבים, שכבר מאז מותו של הרבי נחמן ב-‏1810 נותרו ללא אדמו"ר ונקראו בלעג "החסידים המתים". אצל חלק מהברסלבים, ה"פתק הקדוש" עבר תהליך מיסטיפיקציה, כך שהוא ותוכנו הפכו לקמיע לכל דבר. תגיד "נ נח נחמ נחמן מאומן", קצת מלח, קצת פלפל, והכל יהיה בסיידר. וכשה"נח נח" הופך לחזות הכל, רבי נחמן חומק לנו מבין הידיים והופך לסוג של באבא ברוך. (ואני אין לי דבר נגד הבאבא ברוך, זה גם נראה לי הגיוני ביותר שעסקן מפלגתי סוג ג', שישב בכלא, יהפוך בן רגע לצדיק.)

והאמת? האמת היא שהיה זה חסיד סלונים - ולא הרב נחמן - שתחב את ה"פתק הקדוש", במעשה קונדס, לתוך ספרו של רבי ישראל בער אודסר.



שומע את הקול שאומר לי -אין יאוש בעולם כלל
קורא את הצדיק שכותב לי - אין יאוש בעולם כלל
שומע ת'ניגון מתנגן לי - אין יאוש בעולם כלל

הייסורים, הו הייסורים! באחד השירים היפים בדיסק, שר עדי רן את אחת האמרות המזוהות ביותר עם רבי נחמן – אין יאוש בעולם כלל. אחד משמותיו של רבי נחמן הוא "בעל היסורים", וזהו גם שמה של הביוגרפיה המקיפה שכתב אודותיו אברהם יצחק גרין. יסורי החטא, והיסורים בכלל, מהווים נדבך מרכזי בתורתו. רבי נחמן היה, יותר מכל, סוג של weirdo. הוא הקפיד להסתכסך עם רוב ראשי החסידות, היה בעל אישיות מגלומנית, ונטה למצבי רוח קיצוניים. דוגמא למוזרתו היא הנסיעה לארץ ישראל. אחרי מסע מפרך מאין כמותו הגיע לחיפה, רק כדי לחזור מיד לביתו מבלי לבקר בירושלים ובשאר ערי הקודש. הסגנון המיוחד של רבי נחמן ושל חסידיו, הם אלה המושכים חוזרים בתשובה רבים אל חסידות ברסלב. התבודדויות, צעקות חסרות פשר, קופצנות בלתי מובנת, אטרף בעיניים. הכל מתחבר יחד. הברסלבים, יחד עם חב"ד, הם היחידים מבין החסידויות השונות, המכניסים אל שורותיהם חוזרים בתשובה.



ואמר הקדוש רבי נחמן מברסלב
שמי שיבוא אצלי לציון הקדוש באומן בראש השנה
ויתן פרוטה לצדקה ויגיד את התיקון הכללי
אני אעבור לאורך ולרוחב הגהנום
ואמשוך אותו בפאות
החוצה

בין שלל התודות שעל גב עטיפת הדיסק, מודה עדי רן למאציל העליון ית"ש ולצדיק האמת, הלא הוא רבי נחמן בכבודו ובעצמו. החסידים הראשונים, הבעש"ט וחבורתו, לא יכלו לבוא ולומר כי עקב חזון או חלום מגיע להם להנהיג את עם ישראל. הרי זכר השבתאות עוד הדהד באוויר. מצד שני, חלק ממנהיגי התנועה החסידית לא היו מהעילויים הגדולים ביותר בכל מה שנוגע להלכה ולפילפול תלמודי. אשר על כן, ראשוני החסידים מצאו להם נישה אחרת. לא רבנות, לא נביאות, אלא צדיקות. הצדיק מקיים את העולם כולו בזכות מעשיו. הצדיק, אם כן, הוא שילוב של מורה הלכה, מנהיג רוחני, מליץ יושר, מרפא חולים ומגן מפני חטא. היחוד בחסידות ברסלב הוא ההדגשה על הפן האחרון. הצדיק כגואל נשמות. החסידות דחתה את ה"תיקון" כדי להשתחרר מן המשיחיות המסוכנת והעלתה במקומו את רעיון ה"דבקות", דבקות האדם בבוראו כאמצעי לתיקון. בא רבי נחמן והחזיר את ה"תיקון" אל קדמת הבמה. התיקון חשוב כיוון שהגאולה היא כאן, ממש מעבר לפינה. לכן חשוב מאוד לעשות את ה"תיקון" וכמה שיותר מהר. אחרי הכל, רבי נחמן טען כי הוא יותר מסתם צדיק. הוא אחרון בשושלת צדיקי הדור, אחרון נושאי נשמת המשיח, ואחריו יבוא המשיח עצמו – "האש שלי תוקד עד ביאת משיח".



עכשיו אני מנסה לקום, יש לי דרך, יש לי שליחות
אני צריך להביא את הבת מלך אל המלך,
אסור לשכוח!

"מעשה באבדת בת מלך" היא אחת המעשיות המפורסמות ביותר של רבי נחמן, שהיה מספר הסיפורים הפורה ביותר מבין רבני היהדות החסידית. עדי רן שר על השליחות המרכזית של האדם על פי תורתו של רבי נחמן. שליחות בה האדם מקרב את הנשמה - בת המלך - אל המלך, הלא הוא בורא העולם. הניגון הוא אחד האמצעים להגיע אל אותה קירבה. הדיסק הפופי־רוקיסטי של רן יכול להישמע הן כטקסט מחייב, המקרב את בת המלך אל המלך, והן כפולקלור משעשע ומהנה. בשני המקרים, הוא מייצג נאמנה את פלג אודסר בחסידות ברסלב. באתר האינטרנט שהקימו אפשר למצוא את הסיפור על הפתק הקדוש, עצות וסגולות, ניגונים, סיפורי מעשיות, הטקסט של "התיקון הכללי" ועוד.

באופן אירוני ומעורר מחשבה, העמוד היחידי הנמצא בבניה הוא העמוד על רבי נחמן עצמו.
קישורים
אתר האינטרנט של פלג אודסר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "מוזיקה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מעניין 23544
אבל עדיין חסר לי יותר על הבחור. לפי הכותרת ציפיתי יותר בנושא זה.
מעניין 23546
תל אביבי, נשוי+ 2.
אתה רוצה כתובת וטלפון???
מעניין 23553
לא אבל בהחלט היה מעניין לשמוע איך הוא חזר והאם היה קשור למוזיקה עוד קודם.
מעניין 23623
1. במשך שנים עדי הופיע באופן קבוע בפאבים בתל אביב עם אותה מוזיקה, רק עם מילים אחרות.
2. רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה, מפני שמדובר בתהליך נפשי מורכב. זה כמו לשאול איך נער התבגר. אני מנחש שעדי לא היה מספק את שאלתך יותר מימני, ודאי שלא בכתיבת מספר משפטים.
רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה 213699
עובדה שהרוב מספרים לנו
רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה 216561
איזה שטויות אני חוזרת בתשובה ואין לי בעיה לספר ולהיות גאה במה שאני היום תודה לבורא שהציל את נשמתי...
רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה 216599
הוא שאמרתי.
רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה 216631
ממי (הציל הבורא את נשמתך)?
רוב החוזרים בתשובה אינם יכולים לספר כיצד חזרו בתשובה 216632
זה לא היה א.ווילד שאמר?: אלוהים גאל אותי מייסורים גופניים, לנשמתי כבר אדאג בעצמי.
המוזיקה כמקדמת אידיאולוגיה 23545
עדי רן דוגל בשיגעון. הוא כותב על כך, הוא שר על כך והוא מכוון את התדמית שלו לכיוון זה. השיגעון הוא ההצדקה לקריירה של עדי.
מאחר שאיני מזדהה עם מסרים טוטאליים אינני יכול להזדהות עם עדי. לכל היותר, אם אין לי גישה לתורתו של ר' נחמן (ויש לי), עדי יכול להאיר פאן מסויים בעבודת ה'. צריך לזכור שתורתו של ר' נחמן עמוקה ורחבה וגם לימוד שיטתי או חוויה רוחנית, אינם משיגים את גודל תורתו של הצדיק. לכן, אין לראות בעדי מייצג של ציבור, ודאי לא של תורתו של ר' נחמן. עדי הוא אמן שכותב, מלחין ומבצע את שיריו לכבוד הקב"ה.

את הדיסק הראשון, "האחרון שבעם" לא אהבתי במיוחד, למרות המוזיקה המצויינת בהפקת ג'וני שועלי. בדיסק הנוכחי, "אל תכה בסלע", אין אפילו את ג'וני שועלי...

בכל מקרה, אם אין איסור לעשות באתר פרסומת, אפשר להשיג את הדיסקים אצלי בטלפון 053-809553.

אבל הדבר החשוב, לטעמי, הוא שעדי סייע להכניס לתודעת הציבור שיש אמנים שיוצרים מוזיקה יהודית אחרת. מקורית יותר, רעננה יותר. אבל, אם מותר לי לנבא, יבואו אמנים אחרים ויקצרו את הפירות...
המוזיקה כמקדמת אידיאולוגיה 23547
רק שאבין,
לא מדובר פה באמונת אמת אלא באידאולוגיה
גרידא שאפשר להחליף או להפריך אותה?

או שמא רק פליטת מקלדת מצדך...
המוזיקה כמקדמת אידיאולוגיה 23622
אמת, הכותרת לא מוצלחת. אבל היא מובנת במשפט הראשון שכתבתי. השיגעון אצל עדי הוא אידיאולוגיה. מבחינתו זהו ביטוי של האדם לשיפלותו מול בוראו ולפיכך ביטוי הולם לאמונה. עדי מוביל קמפיין למען שיגעון לצד שיטות וסמלים נוספים המומלצים לחוזרים בתשובה.
המוזיקה כמקדמת אידיאולוגיה 218223
איפה אני יכול להשיג את המילים של השיר ''אל תכה בסלע''

תודה
המוזיקה כמקדמת אידיאולוגיה 218231
נסה את http://www.shiron.net
23549
מאמר מאלף.

בדפי התעמולה המוסווית שחב''ד מחלקים בכל פעם לי או לילדי, לעולם לא רשום זצ''ל לאחר איזכור שמו של הרבי מלובאוויטש. ברור לי לחלוטין שהסיבה לכך היא שלגביהם הוא אינו מת ממש, משום שהוא הרי מלך המשיח.

מעל הכל מזכיר לי הדבר את האמונה בישוע, וכבר נאמר (וצר לי שאינני יודע את מקור החידוד) ש''חב''ד היא הכת הקרובה ביותר ליהדות''.
המקור הוא הרב שך 23624
אוייבה הגדול של חב"ד או יותר נכון של הרבי מלובביץ.
ואגב אין כל חדש ביריבות זאת, היא ההמשך הישיר של היריבות בין הגאון מווילנה במאה ה-‏18 ובין ראשי החסידות הצעירה דאז.הסיבה היא אותה הסיבה . המאבק בין אינטלקטואל למדן ובין מי שמעמידים את החוויה המיסטית מעל לכל.
המקור הוא הרב שך 23655
זה נכון, רק שנוסף פן נוסף - המשיחיות.
היה היו שלושה צדיקים בראשית דרכם, מנחם מנדל מוויטבסק, אברהם מקאליסק ושניאור זלמן מלאדי. שני הראשונים זנחו את חסידיהם ועלו לארץ כאקט משיחי. דווקא שינאור זלמן החליט להישאר בגולה ולטפח את הקהילה (והחסידים של השניים האחרים). הוא העדיף את המציאות העכשווית על פני רעיונות משיחיים.
התוצאה היא - שניאור זלמן מייסד את החסידות הגדולה בעולם - חב''ד.
כך שחב''ד נולדה דווקא כאנטי תזה למשיחיות. האדמו''ר האחרון, הוא זה שהעצים את הפן המשיחי. נתפתחה סביבו פולחן אישיות של ממש. ואת זה הרב שך לא היה יכול לסבול. בסופו של דבר, היריבות בין החסידים והמתנגדים התעמעמה עם השנים. יש להבין את הרתיעה של הרב שך דווקא מהרבי מלובאוויטש, בעיקר מסלידתו של הרב שך מכל פולחן האישיות סביב הרבי מלובאוויטש. ( - היה האדמו''ר השביעי בשושלת ועל פי המסורת שאחזו היה לו תפקיד משיחי בשל כך. - מנהיגם של כלל ישראל על פי תפיסתו ולא רק של עדה חסידית)
23650
מקור החידוד, אם איני טועה, הוא הרב שך מנהיג הישיבות הליטאיות בציבור החרדי.
אמירתו המדויקת היא: "חב"ד היא הכת הקרובה ביותר ליידישקיט".
23651
אחרי פירסום התגובה שמתי לב שכבר כתבו לפני שהרב שך הוא המקור.
130943
אין דבר כזה כת...כל אדם מרגיש שהוא מתקרב לקדוש ברוך הוא בזרם אחר, כמו שכל אחד מרגיש נח עם עצמו במוסיקה שונה! ובקשר לישו...יש הרבה הבדלות .!!!!... בקשר לעדי רן ...זה מקרב הרבה לא -דתיים. הקצב של השירים סוחף ומתוך שלא לשמה בא לשמה : בהתחלה שמעו את השירים בשביל הקצב לאט לאט כבר מתחילים להאזין ולהפנים את המילים שהוא שר.. אישית? זה מגניב .. שירים יפים וכו'.. בהצלחה ב"ה!!! נ.ב "צדיק באמונתו יחי'ה!!" -ועדיף שלא להכנס למחלוקות בקשר לחסידויות כי לא נסיים עם זה -זה נושא מאד רגיש...
מט 130947
נדמה לי שהיה זה הרב שך המנוח שנשאל בזמנו על הדת הקרובה ביותר ליהדות, אוחרי שחשב קמעה ענה: "חב"ד".
מט 130948
אופס, אלי כבר אמר את זה:
תגובה 23624
239991
אם אינו ידוע לך חב"ד מתבססת על הכתוב בגמרא מה זרעו בחיים אף הוא בחיים ועוד כמה וכמה מקורות ולאו דווקא שהכוונה כאדם רגיל .

נ.ב
חב"ד אי אינה כת !
239993
מכאן עלי להבין שכל מי שלשמו כן נהוג להוסיף ז''ל, זצ''ל, זצוק''ל, ז''ה בצחו''ק, זי''ע, או כל אחד מעשרות התארים האלטרנטיביים - כל אדם כזה אין לו זרע בחיים. ספר את זה לחסידי הרב ש''ך זצוק''ל, וספר לנו אח''כ את החוויות.
240861
המילה כת בעייתית כיוון שהיא משמשת הן במובן cult והן במובן sect. (כמעט אף אחד היום כבר לא משתמש במילה "כיתה", וזה קצת מצער).
חסידות ברסלב 23844
מצער מאד להיווכח, שכאשר קורה לעיתים נדירות שעיתונאי או מבקר מתייחס בהרחבה לתרבות יהודית אמיתית, (ובמקרה זה, מוזיקה) הוא רואה רק את הטפל. הוא מוצא "חסיד ברסלב" ולא שוכח להשחיל מידי פעם שמדובר "בברסלבי". כך הוא מנסה להחדיר במנות קטנות, את הנלעג ואת המעוות שבחרדים בכלל, ובחסידים בפרט. ההתייסות לחסידים ולחסידות היא צינית ומעוררת גיחוך, והכל לכאורה באוביקטיביות, ובגלגול עיניים חסודות, הרי יש לו "מקורות" הכל מבוסס", ומכאן ועד להטיל רפש הדרך קצרה.

ולעצם העניין: ברי הוא שהכותב לא עבר מימיו בליל שבת ליד בית כנסת של ברסלב, את הנעימות המשתפכות עד כלות הנפש הוא מעודו לא שמע, את מנוחת הנפש והשלווה המדהימה של חסידי ברסלב הוא לא מכיר כמובן, הוא יודע על "קופצנות בלתי מובנת, ואטרף בעיינים" אבל על שירי הרגש, ועל התורה המעמיקה והמופלאה שמעיון קל בה אפשר להתחיל להרגיש את טעם החיים האמיתי, בזה הוא כנראה לא נתקל.

בתווה לשינוי אמיתי
חסידות ברסלב 24056
דווקא כן ביקרתי בבית כנסת ברסלבי ולא באחד מהם. (גם בבתי כנסת סמי ברסלבים.)
ולא רק שביקרתי אלא אף התפללתי. ולא רק שהתפללתי אלא אף נהנתי. אכן, מדובר בחוויה מענגת.
ובכלל, אני חובב בתי כנסת מושבע.
אני גם מכיר את המרכזים השונים בירושלים, צפת, יבניאל ועוד.

אני לא יודע איך חשת שאני מנסה להציג את הנלעג בתרבות החסידית/החרדית. אם היתה לי ביקורת, היא היתה מכוונת בעיקר לפלג אודסר אשר לעיתים מציג את חסידות ברסלב באופן נלעג ובאופן החוטא לרוח משנתו של רבי נחמן כמו שאני תופס אותה. למרות שאני תופס את פלג זה כחביב עד לא מזיק.

לו באמת הייתי עויין לעניין הברסלבי, הייתי כותב על מריבות הרב שיק עם החילונים ביבניאל, על ישיבת שובו בנים הלאומנית והאלימה משהו, ועל העזרים הכימים המשמשים כמה מפלג אודסר בכדי שיוכלו להגיע לאותה דבקות שרבי נחמן דיבר עליה.
חסידות ברסלב 165336
ממש היה צורם לי לשמוע שאתה חושב שהחבר'ה מנ נח מסוממים,
יצא לי להכיר מהם די הרבה,ומה שאתה כותב פה זה שקר גס מאוד.האנשים האלה רוקדים ממש מתוך שמחה אמיתית,כמה קשה שיש בעולמינו אנשים שזורקים מילים בלי לבדוק אפילו אחת מהם.תסלח לי,אבל אתה כותב בסיסמאות,בהצהרות בלי בסיס,והדבר העיקרי הוא שאתה אפילו לא מכיר את האנשים בשטח של''נ נח'',שבמקרה אני נשואה לאחד מהם.
חסידות ברסלב 165635
דוקא לאחרונה התגלו כמה סיפורים לא כל כך נעימים בעניין הסמים אצל הנ"ל!!! אל תתעלמי, זה קיים. ודאי שאין להכליל והרוב אינם מתעסקים ב"עזרים" אלה.
חסידות ברסלב 166058
נכון מאוד צודקת
חסידות ברסלב 199844
לאסף וכל עם ישראל שלום וברכה!צר לי מאוד שאתם נאלצים להתקל בדעות קלוקלות על דבר טוב ואמיתי כגון חסידות ברסלב ותורת רבינו הטהורה שמטרתה להחיות כל נפש ולקרב את כל עם ישראל עם כל הלב לה' יתברך היקר שאותו כולנו אוהבים עם הלב.הדעות האלו נוצרות כי אתם נתקלים באנשים הלא נכונים.רבינו הקדוש רבי נחמן זיע"א כבר אמר לנו לפני 200 שנה שעתידים להיות מפורסמים של שקר ביהדות הקדושה ובתוך ברסלב בפרט ואני אישית סבלתי במשך שנה שלמה תחת חסותם של אחדים מאלו והיום אני לא מפחדת לאמר שיש שם בלבול ענק.אני אישית מדברת על אחת הישיבות שהזכיר אסף בסוף מכתבו שכאב לי מאוד לגלות דברים לא נעימים בכלל כאשר עסקתי שם בהוראות קבע,דברים שכדי לברוח מהם אני חזרתי בתשובה ושם למרבה הצער ראיתי אותם ביתר שאת.הייתי מבולבלת וחסרת אונים כשהבנתי איפה אני נמצאת אבל ידעתי שהאמת חייבת להיות באיזשהו מקום,וזה לא בשום ישיבה מהישיבות של כל אלו שצועקים(במקרה הטוב)שהם צדיקים וצריך"להתבטל"להם.את האמת(ואני אומרת את זה עם כל הלב)מצאתי בבניין קטן בצפת ששם גרים חברים טובים עם נשים צדיקות וילדים חמודים.כל השיחות שלהן זה עבודת ה',ומעשיהן ציפיה למשיח,עזרה אחת לשניה וגידול ילדים צדיקים שאומרים שמע ישראל בפשיטות ונקיות כזאת שגם בלב של יהודי הכי חוטא שנפל לאן שנפל ל"ע,מתעוררת דמעה של תשובה.ואני מאחלת לכם להתקל רק באנשים כאלו אמן כן יהי רצון.ודרך אגב החברים רוקדים מתוך שמחה אמיתית שמקורה בנשמה היהודית שיש בכל אחד ואחת מכם שעם קצת תפילות וכיסופים תגלו אותה גם אתם.שעם ישראל לא ידעו מצרות בעזרת ה' יתברך,נרבה בשמחה ואמונה ונתקרב בלב אחד לאמת הפשוטה והנקיה כל כך:נ נח נחמ נחמן מאומן זי"ע אמן.מאחלת לכל אחי ואחיותי היקרים שהם עם ישראל.
My heart goes to those poor children 199856
איזו התנשאות 199863
חסידות ברסלב 230030
תסלח לי אבל אתה ממש עילג ופושע אתה דתי? (!) כי אם כן חילול ה' אומר לך משהו? ר ישראל דב אודסר הצדיק יסוד עולם שנתן נשמתו למען רבינו וגם התלמידים שמציפים את עם ישראל בשמחה במיוחד בימים טרופים אלו ועושים קידוש ה' כל כך גדול(ודע שאני חזרתי בתשובה והמשפחה לא אז לא הסכימו שאני אעבור לישיבה ונשארתי בבי"ס חילוני וכל מי ששאלתי -רק נהנה מהצדיקים האלו אשריהם ואשרי חלקם ולא לך ולא לאף אחד אחר יש זכות בכלל לפצות פה ואפילו הגנאי הכי קטן עליהם
חסידות ברסלב 230050
איך זה התחיל? תחושת הקהילתיות שחסרה לך? הרגשת בודד? חוויה טראומטית? שעמום נוראי? לחץ חברתי?
ובכל מקרה, אתה לא חושב שכדאי שתמלא כרסך ש"ס ופוסקים בטרם תטיף מוסר בשם ה'? או שמא כל מה שעליך לעשות בכדי להצטרף לצבא ה' זה לרכוש את הטרמינולוגיה של החוזרים בתשובה?
חסידות ברסלב 231245
אסף שרעבי היקר:
מסתבר שאתה באמת בור ועם הארץ, אני חזרתי בתשובה דווקא דרך המדע(!!!) מסתבר שהמדע לא כל כך שולל את התורה ,
אני שכבר בגיל 10 הסתובב עם מיקרוסקופ וטלאסקופ היה חסיד של מדע הבין שבמקריות לא יכול להווצר עולם כזה
ואפילו הופקינס-הוגה הדעות הגדול בעולם אסטרופיזיקאי בעל שם עולמי אומר סוף ספרו-האלוקים מתעתע נו-וזה כבר אומר דרשני.
תשובה לשאלה הראשונה.

וכן אני בוודאי ממלא את מוחי כרסי וגופי בש"ס בפוסקים
ב מ ו ס ר (!) ולא כדי להצטרף ל"לצבא ה"' כהגדרתך
צריך גם אמונה אבל צריך גם דרך ארץ וגם לימוד(למלא את הכרס בש"ס ופוסקים ע"ע)
הוקינג. סטיבן הוקינג 231252
(לגבי שיטת ההסקה מ''אלוהים לא משחק בקוביות'' ודומיו לגבי אמונתם של אסטרו-פיזיקאים ופיזיקאים סתם - אני אשאיר את זה לאסף, שהוא אגב בכלל לא בור ועמרץ)
חסידות ברסלב 231266
לא יודע, אני מעדיף לחשוב שהיקום המופלא הזה נוצר במקרה, ולא שמישהו ממש תכנן בכוונה את המקום המחורבן הזה.
הופ, הופ, הופקינס 231449
מגיל 10 אתה מסתובב עם מיקרוסקופ וטלסקופ, ולא יודע מה שמו של המדען שבו אתה ניתלה?
חסמבה, חסמבה, חסמבה 231451
אולי מיקרוסקופ לציד תנינים?
חסמבה, חסמבה, חסמבה 231554
למה אתה מתכוון?
חסמבה, חסמבה, חסמבה 231567
בעצם התבלבלתי והתכוונתי לטלסקופ, שזה הכי קרוב למשקפת שנחוצה למי שהולך לצוד תנינים, עפ"י הדרך שמומלצת בחסמבה והלגיון הערבי(?), כפי שהוסברה להם ע"י תומפסון(?). שווה לקרוא.
חסמבה, חסמבה, חסמבה 231627
צריך גם קופסת גפרורים ופינצטה, לא?
הופ, הופ, הופקינס 231556
האמת רוצה לדעת לא כל כך עניינו אותי שמות המדענים אלא יותר המדע האנציקלופדיות המחקרים באמת תאמין או לא וגם עכשיו אני טועה בשמות של רבנים... תתפלא...
הופ, הופ, הופקינס 231625
אני לא *ממש* מתפלא. משועשע מתאר קצת יותר טוב את מה שאני מרגיש.
הופ, הופ, הופקינס 231723
ודרך אגב צדקת לא שמתי לב וזה הוקינג
סורי היום בבוקר קמתי מהמיטה ואמרתי איזה טיפש אני סליחה-עוד יתרון של החרדים-יודעים להודות בטעות
231747
חשבתי שהיכולת להודות בטעות היא אנושית, לא חרדית.
נו, כנראה שטעיתי. ‏1

1רגע, אז זה הופך אותי לחרדית?
תכונה אנושית שנשכחה בחברה שלנו (החילונית) כמעט לחלוטין-את 231970
יחידת סגולה-זה היה יותר בהומור מאשר באמת...
232260
רק אם חרדיות הולכות עם גופייה. (-;

תגובה 232022
החרדים יודעים להודות בטעות? 231783
יש כאן אחד, אורי פז‏1, שמתעקש להוכיח לנו שחרדי לא מסוגל להודות בטעות. נסה לדבר איתו, הוא מוציא לכם שם ממש רע.

חסידות ברסלב 231561
נו, היה מתאים שתחזור בתשובה "דרך המדע". היום לא צריך להאמין, כמו שאומר הרב אמנון יצחק, היום אפשר *להוכיח* שיש אלוהים. ובמסגרת השיח הזה, המדע הוא לא משוכה שצריך לעבור, אלא להיפך - מקפצה עליה אפשר לקפוץ. אפילו הנס מקבל את תקפותו דרך הפריזמה המדעית. כאשר הידע הפוזיטביסטי מרים ידיים,והרופאים אומרים נואש, אזי החלמתו של החולה מוצגת כנס. כמובן, תוך הסתמכות על הדיאגנוזה הרפואית. הרפואה כמו המדע כולו, מגוייס לטובת היהדות. זה הטרנד היום.
איך זה מסתדר, לדוגמא, עם ההשקפה התלמודית על אודות הסלמנדרה? גם החוברת "ניפוץ השיקוץ", שאתה בטח מכיר, לא מסבירה בצורה המניחה את הדעת. המחזירים בתשובה יכולים להחזיר אותך ושכמותך בתשובה "דרך המדע", הודות לידע המוגבל שלך במדע, ובעזרת ההשקפה (הנכונה) שהמדע לא יודע הכל.
חסידות ברסלב 231565
קודם כל הרב "אומר" או הרב באמת מוכיח?
דבר שני אני לא מכיר את החוברת וגם לא מעניין אותי
ודבר שלישי אני מכיר פרופסורים לביולוגיה פיזיקאים וכו' שחזרו בתשובה-מכון ויצמן למדע תשאל על אחד בשם גלילי...
הוא כבר יגיד לך, חוץ מזה האם המדע באמת סותר את התורה?
אם כן כיצד?
ואיך אתה מגדיר את העניין הזה שחולה חוזר לקדמותו במצב שגם עוד 100 שנה לא יכל(ואני מדבר על אדם שאני ראיתי בארה"ב שחדרו לו זכוכיות למח ויש מסמכים רפואיים והוא מוגדר כנס כי בחיים הוא לא יכל לחזור לא לדבר לא ללכת לא לזוז והפלא ופלא הוא זז יותר טוב מהרבה אחרים לומד תורה וכו'
והילד הזה שאתה מדבר עליו(נס מצולם ע"ע) איך אתה מגדיר זאת ועוד כהנה וכהנה דברים שאני מכיר אישית (באמת לא משקר-שיהיה קשה לפרש אותם כמקרה...
חסידות ברסלב 276119
אחי, תעשה תשובה. מה שאתה אומר זה שמי שמתחזק ועושה תשובה זה מתוך תחושת בדידות\חויה טראמתית וכו'...
חסידות ברסלב 278630
הבורות הנלעגת של אנשי התקשורת המנסים להכליל מתוך הכרות שטחית ופתטית עם דמיות נלעגות הקוראות לעצמן חסידי ברסלב וכו'. לא כל מי ששם סטיקר נ נח הוא נ נח ! יתכן שפגשת אנשים מסויימים שנוטלים סמים אך אין להם דבר עם חסידות ברסלב (שהיא אך ורק בדרך של ישראל דב אודסר! כי ברסלב היא נ נח).אנחנו משפחה ברסלבית,בעלי מפיץ. חרדי מהבית דובר יידיש ואנחנו גרים במאה שערים!מעולם לא נתקלנו בדבר כזה אצל אף אחד מהחברים, אולי אצל רחוקים המנסים להתקרב.לכל המכיר את סבא ומבורר יודע שאמר שסמים גרוע יותר מניאוף!.ייתכן שיש הנוטלים סמים והם כנראה אלו הקרובים למפןרסמים של שקר הרבים בברסלב כמו שיק,הרוש, שטרן,ברלנד,וכל השובו בנים למינהם.(למי שמתפלא על אנ"ש ממאה שערים באינטרנט. אנו בבקור משפחתי, והם רצו להראות לנו דברים על סבא). בקיצור מי שרוצה אמת לאמיתה ויכול להבין מרחוק איפה האמת ואיפה הצדיקים האמיתיים ואנשיהם שכדאי להתקרב אליהם.
חסידות ברסלב 279251
אנשי התיקשורת? אשף שרעבי הוא איש תקשורת?
חסידות ברסלב 243084
תגובה להודעה הראשונה של אסף
אני חושבת שלא מצאת מה לכתוב על הנ נחים אז כתבת שהם מה שכתבת נו תמיד פתרון טוב למשהו שאין מה לכתוב עלין אז נעשה אותם כאלה הרי לא קשה להאמין כל מי שרואה שמחה ישר חושב ...
אבל מי שרואה שמחה אמיתית לא יאמין לך כי השחה של רבנו הקדוש והפצת ספריו היא שמחה של הקדוש ברוך הוא בעצמו ושל השכינה ומי שרואה את זה את זה כבר אי אפשר לקחת ממנו אז צא מהקטע ההמצאתי הזה של עיתונאים שאין להם מה לכתוב אז הם כותבים מה שנראה שיתאים מדובר פה בעניין אחר לחלוטין ולשמחה אחרת לחלוטין
תנסה אתה פעם לזכות את עם ישראל נראה איך תרגיש ואם איך שאתה אתה בהחלט יכול כל יהודי יכול זה רק שאלה של רצון חזק ומסירות נפש ואז בלווא הכי זוכים לאהבת ישראל
השם שמח מתוכם השכינה שמחה תמוכם ולכן הם נראים כל כך שמחים אין שמחה כשמחה של השם יתברך
פרטים שהמגיבים חיפשו 24035
באתר מומה יש כתבה על המוזיקה היהודית החדשה:
וגם כתבה על עדי רן - באנציקלופדיה שם:
ויש גם פרטים מענינים בתגובות הקוראים שם:
ואתר החברה של עדי רן מוזכר שם:
ומי שמעונין במידע אמיתי ומאוזן על חסידות ברסלב מוזמן לכתוב אלי:
hawho@icqmail.com
פרטים שהמגיבים חיפשו 24036
הכתובת הנכונה של אתר החברה הוא כמובן:
כאן ייבנה... 24434
לפרסם כתובת של אתר עתידי זה לא ממש מקצועי...
אהוד בנאי על חסידות ברסלב 24037
מעניין בהקשר זה לתת קישור לכתבה במעריב על אהוד בנאי, בה הוא מספר על הקשר שלו לברסלב:
ובאתר (חבוי בין בלי סוף לינקים) חברת ההפקה של אהוד בנאי יש קטע ספרותי מדהים שאינו מופיע על הדיסק "עוד מעט", ובו תובנות של אהוד על סיפורי מעשיות של רבי נחמן:
ובהקשר לא רחוק כל כך, ולרגל פסטיבל בוב דילן בימים אלה, הנה אתר מעניין על הקשר של בוב דילן והיהדות. תדהמה מובטחת!
אהוד בנאי על חסידות ברסלב 24058
בהקשר של אהוד בנאי אפשר שוב להראות את הקשר בין ברסלב לחב''ד. רבי נחמן תפס עצמו כמנהיגם של כלל ישראל. בהיבט הזה הוא ממשיכו של הבעש''ט (רבי נחמן היה נינו) שלו היית אומר לו שהוא מנהיג כת חסידית הוא היה נעלב.
רבי נחמן כמנהיגם של כלל ישראל. לכן אריה דרעי ואלי ישי עולים לאומן בראש השנה ולא לקיברו או חצרו של אדמו''ר אחר.
לכן אהוד בנאי יכול להתחבר עם רבי נחמן ולא עם הרבי מגור או אדמו''ר אחר.
אהוד בנאי על חסידות ברסלב 24158
מה בדיוק אמור להבטיח תדהמה בקישור האחרון?
בוב דילן והיהדות 24880
תמונה ענקית של בוב דילן בתפילין.

הוכחות על המוזה של דילן שמופיעה רק כשבישראל יש מלחמות.

פירושים על פי קבלה לשירי דילן.

פרטים מדויקים על השמות של הדודות שלו והמקום של אבא שלו בבית הכנסת.

ועוד ועוד.

אותי זה הדהים, שרעבי.

צריך לחפור באתר ההוא, יש שם המון חומר ומדורים.
בוב דילן והיהדות 24882
בוב דילן הוא יהודי (או לפחות, בן למשפחה יהודית).

בגלל זה, הוא הניח תפילין. אפילו צלמו אותו ככה, וואו. גם אריק שרון הניח תפילין, אני מניח. תמונה שלו עם תפילין גם "תדהים" אותך?

מסיבות פסיכולוגיות שונות, מצב הרוח האישי שלו מושפע מהמצב בישראל, ולכן איכות היצירה שלו מושפעת גם היא.

למה זה אמור להדהים אותי?

בעצם, למה זה אמור לעניין אותי בכלל??

בדיוק כמו שלא מעניינים אותי בכלל עברו האישי של ואגנר והיחס שלו ליהדות כשאני מאזין ליצירות הנפלאות שלו, ככה לא מעניינים אותי בכלל עברו האישי של דילן והיחס שלו ליהדות כשאני מאזין ליצירות הנפלאות שלו.
בוב דילן והיהדות 24883
בוב דילן הוא יהודי שהתכחש ליהדותו ובשלב מסוים התנצר. התמונה עם התפילין היא מתקופת החזרה בתשובה הראשונה שלו, ליד הכותל.

פיגורה תרבותית והגותית כמוהו (ולא מוזיקאי נטו, כמו, עם כל ההסתייגות מהדוגמה שלך, ואגנר) שמוצא קשר עם היהדות, לא מופיע בשבת וכו' - זה דבר מדהים, וחשוב, לא רק ליהודים, אלא לכל מי שמחובר למהפכה המחשבתית שדילן יצר. בלי קשר למה שאתה חש כלפי הקשר הזה שלו עם היהדות.

"הסיבות הפסיכולוגיות" האלה אמורות, לעניות דעתי, לעניין כל חובב דילן, שגר בישראל.

וחוץ מכל זה - האתר שהפניתי אליו ראוי לכל שבח מבחינת תחקיר עיתונאי וכיסוי של נושא בצורה מקורית ויחודית.

הסינתטיות הסוציולוגית שבתגובתך לא שיכנעה אותי. ואתה יודע מה, נראה לי שאפילו לא שיכנעה אותך...

(ואם זו הבעיה שלך: אינני חושב שהקשר של דילן עם היהדות מוכיח משהו, אמור לשכנע מישהו, אינו משחק לטובת מישהו. פשוט - זוית ראיה מקורית על איש חשוב - וקצת מופרע...)
בוב דילן 25204
אני לא מגיב דווקא לההוא, סתם קראתי בעיתון.

ב"שער האחורי" של "העיר", מקומון תל אביבי שבין דפיו יש הרבה זבל אבל ללא ספק גם לא מעט חיוב, נכתב הציטוט:

"שיר הוא כל דבר שיכול ללכת בעצמו" (בוב דילן).

עכשיו, מה דעתכם על הציטוט הזה?
די עלוב, לא? לי זה נשמע כמו פיסת הגות סתמית במידה יוצאת דופן - כמו משהו שיצא ממכונת משפטים שכזו, שמערבבת מילים. כמובן, המכונה הספציפית הזאת יודעת מה היא עושה, הרי יש מסביב למשפט הילת זן, ויש משהו שובה בהגדרות שרירותיות שכאלה, כמו "רחמים הם הצורה הגרועה ביותר של אכזריות" (הרי לכם סתם שטות אקראית).

מה מקנה לציטטה אחיזה בשער האחורי, או בכלל בזכרונם של אנשים?

קצת מזכיר לי את המשתנה של מרסל דושא(ן). כל מה שיוצר אמן הוא אמנות, וכל מה שאומר בוב דילן שווה ציטוט.

לא שיש לי משהו נגד בוב דילן.

(הערה: אני יודע שאין שום קשר לתגובות הקודמות, ושלתגובות על דילן אין קשר למאמר, ואני מקווה שהעובדה שאני יודע מכפרת על כך שבכלל הגבתי)
בוב דילן והיהדות 24889
למה חשבת שהאייל האלמוני הוא אני?!?!
כלום אין לי שם להזדהות איתו?
בוב דילן והיהדות 24997
אבקש את סליחתך. גיליתי את הטעות לאחר ששלחתי את התגובה.
אהוד בנאי על חסידות ברסלב 25112
אהוד בנאי כותב יפה ובכנות. אבל סוף הסיפור הוא סימפטומטי לחוזרים בתשובה.
עם כל ההשתקעות העצמית והגאולה האישית שלו הוא שכח לקחת את הילדה לחוג.
להיות יהודי זה קודם כל להיות בן-אדם רגיש. אם הוא מאכזב את הילדה שלו זה לא ''לא חשוב''. זה חשוב מאד. הרבה יותר חשוב (מבחינה יהודית, כפי שאני תופס אותה) לקחת את הבת שלך מאשר להלך ולהרהר.
אהוד בנאי על חסידות ברסלב 743659
דוקא כאן הוא מתגלה שאיש אמיתי שלא מהסס לצייר את עצמו באור לא מחמיא
אם איני טועה, 25120
הייתה איזו כתבה על רן פעם מזמן ב''תוצרת הארץ''.
ולמרות סלידתי הפוליטית והרוחנית מחסידות ברסלב, התפלאתי לשמוע שהמוזיקה שרן עושה דווקא חביבה ביותר.
"התפלאתי לשמוע"? 25185
האם האפשרות שאנשים שאתה סולד מהם רוחנית ופוליטית עושים מוזיקה חביבה כל כך בלתי אפשרית בעיניך, עד כדי כך שהיא מפליאה אותך?

אכן היתה תכנית שלמה של תוצרת הארץ על מוזיקה של חוזרים בתשובה, וגם עדי רן.

ואולי, בעיקר בזה מקיים עדי רן את יעודו, שאפילו אלו הסולדים רוחנית (ופוליטית? מה הקשר בין ברסלב לפוליטיקה?) מדרכו יהנו מהשירים שלו.
מוזיקה יהודית מקורית.. 124101
אפרופו מוזיקה יהודית מקורית, יש לי כמה מומלצים (חוץ מעדי רן):
גיל עקביוב, המדרגות, קרדונר, בין השמשות, אהרן רזאל.
שווה לנסות לשמוע.
מוזיקה יהודית מקורית.. 128741
"בין השמשות"? האם הם הופיעו פעם בתוכנית הדת במוצאי שבת? חבורה די גדולה, כיפות סרוגות, צליל אקוסטי, בחורה על התופים? כי אם זה הם, מדובר אכן במוזיקה נהדרת. ואם זה הם, איפה משיגים דיסק?
מוזיקה יהודית מקורית.. 134280
את כל הדיסקים האלו אפשר להשיג ב''גל-פז'', אניחושבת.
בחנויות דיסקים ברובע היהודי בירושליים או צפת (בתקופת הכליזמרים בכלל יש שם חגיגות...אם את גרה באיזור הצפון, וגם אם לא,שווה להגיע לכליזמרים בצפת- אוירה רוחנית, מוזיקת רוק יהודי טובה, סיפורי קרליבך, יריד ססגוני, הופעות...הכל חינם, אגב. רק תצתרכי למצואר מקום לינה במידה ולא תרגישי נח לישון על שק שינה בסמטאות, כמו כולם. אז זו גם ההזדמנות הטובה ביותר להשיג דיסקים של מוזיקה יהודית, וכמובן, באתרים השונים שפורטו כאן, במחירים ממש סבירים.)
מוזיקה יהודית מקורית.. 140751
סגירת מעגל - השגתי את הדיסק, והוא נהדר :-)
אפשר גם למצוא את הכל ב'תו השמיני' 222401
ברשת החנויות התו השמיני בירושלים מוכרים את הדיסקים האלו במחירים הכי זולים בארץ (29 - 39 ש"ח).
יש להם מבחר של הכל.
אפשר גם למצוא את הכל ב'תו השמיני' 228369
תודה, כבר הרבה זמן הדיסק ברשותי :-)
מוזיקה יהודית מקורית.. 743684
מסימני הזמן (החולף) - אף אחד כבר לא שואל היום 'איפה משיגים דיסק'.
ויש בזה גם מן הצער.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743701
כן, נראה שהגיע הזמן להפוך את התקליט.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743716
העיקר שאנחנו מקפידים להוציא קיטור על הדרך.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743720
מה אנכרוניסטי בשחרור קיטור? לא יוצא לך לעשות את זה מדי פעם בזמן הבישולים?
מוזיקה יהודית מקורית.. 743721
לא כל כך, אני לא מבשל בסיר לחץ‏1.
(ולפחות במגירת האסוציאציות שלי, המונח מתקשר לפעולה ספציפית שעושה קטר רכבת).

1 טוב, חוץ מאשר כשאני מכין אוכל לילדות בבוקר ;-)
מוזיקה יהודית מקורית.. 743722
מרתיחים מים בסיר. הם מתחילים לגלוש. מה עושים? משחררים קיטור. (וגם מורידים את הסיר מהאש, ועוד כמה פעולות).
מוזיקה יהודית מקורית.. 743723
(בסיר עם מכסה)
מוזיקה יהודית מקורית.. 743731
מקטינים את האש.
(מנמיכים את הלהבות, אם כבר אנחנו כאן).
מוזיקה יהודית מקורית.. 743726
פעח"ב: כבר היינו כאן.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743717
אני תוהה אם רצית לכתוב ''להחליף את הדיסקט'' והתבלבלת, או שהתכוונת למה שכתבת, בהפוך על הפוך. (או שאני מפספס משהו.)
מוזיקה יהודית מקורית.. 743725
אנכרוניזם^2: עשיתי עוד צעד לאחור על ה"איפה משיגים דיסק".
מוזיקה יהודית מקורית.. 743727
ברור, אבל הנמשל של ''להפוך את התקליט'' (שזה ''לעבור את חצי הדרך'') לא מתאים לדיון, בניגוד ל''להחליף את הדיסקט'' שכן מתאים, ושגם הוא אנכרוניזם נאה, ואפילו מאותו עולם מושגים. לא משנה.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743730
הניקוד באנכרוניזם מתעדף תאריכים עתיקים יותר, אז בזה השוטה מנצח אותך בגדול.
מוזיקה יהודית מקורית.. 743736
לפחות בקרב קהילות מסוימות "להפוך את התקליט" הפסיק להיות אנכרוניסטי. :)
מוזיקה יהודית מקורית.. 743739
ולעומת זאת, DJ יכולה להיות גם אישה מבוגרת וללא אף תקליט / דיסק.
מוזיקה יהודית מקורית.. 132370
ואוו יש עוד הרבה:
אהרן רזאל, עדי רן, גבריאל חסון, רבע לשבע, יוסף קרדונר, המדרגות, בית הקדושה, הלווים, סני תור (שווה!), בין השמשות, שמואל לוי, אבא, משה לוי, רונן חזיזה, ועוד....
מוזיקה יהודית מקורית.. 132547
אבל, אבל, אבל איפה משיגים את הדיסקים האלה? צריך לנסוע לבני ברק?
קו 54 של דן 132658
אצלך זה נשמע כמו טרק בהימליה.
קו 54 של דן 133057
מילא כרטיס אוטובוס, אבל צריך גם לקנות חצאית.
Urban Legends 133129
יקבלו אותך גם בלי חצאית (ובתנאי שתלבשי משהו במקומה).
מוזיקה יהודית מקורית.. 132722
בעיקרון באמת זה קצת בעיה זה הכל דרך אנשים......
אבל גם בבני ברק יש חנות שנקראת חסידיסק שיש שם הרבה דיסקים כאלה
בירושלים יש המון חנויות מלאות בהם במדרחוב והכל.....
וגם באתר www.jewishmusic.co.il
וזהו בעיקרון צריך באמת לחפש ולמצוא בחורים או דרך חבר של אח של דודה של.....:)

בהצלחה לך!
הדר
מוזיקה יהודית מקורית.. 133055
תודה :-)
מוזיקה יהודית מקורית.. 135342
דרך אגב אני מזה אוהבת את החסידות הזו.
ורציתי לדעת איך בדיוק אם את יודעת איך מורידים מהאתר שכתבת של jewismusic שירים של סיני תור , לכתחילה , עדי רן וכ"ו-את כל השיר במלואו אני לא מצליחה אודה לך אם תעזרי לי תודה אורית
מוזיקה יהודית מקורית.. 137449
שלום לך! :-)
אני לא ניסיתי להוריד משם את השירים כי אני צריכה לקנות רמקולים הם נדפקו לי...
אבל בעיקרון מורידים שם חלק קטן מהשיר כדי שתוכלי להתרשם ורק שיר אחד בכל דיסק אפשר להוריד במלואו.
פשוט לוחצים על השיר וזה מוריד לך

גם אני מאוד אוהבת את החסידות הזאת אבל אני לא יודעת אם אני בעד כל הנחמן מאומן הזה.

יום נפלא!
מוזיקה יהודית מקורית.. 231568
ברסלבית נחמדה:
המשפט נ נח נחמ נחמן נחמן מאומן זהו חתימתו של רבינו במכתב ששלח לר' ישאל דב אודסר זצוק"ל (שיר פשוט כפול משולש... שיתגלה בתק' משיח(!?!)
ר' נחמן אמר שהוא שייך לכל ישראל גם אלייך
אז
תאהבי את ר' נחמן וגם את... (ר')נחמן מאומן
שלום ולהתראות
מוזיקה יהודית מקורית.. 231629
הוא גם אמר שחובה לטנף כל פינה בארץ הקודש במשפט העמוק הזה?
מוזיקה יהודית מקורית.. 233220
לטנף?
מוזיקה יהודית מקורית.. 282880
אפשר לשמוע את השירים של סיני תור וכ''ו
מוזיקה יהודית מקורית.. 291189
את יכולה גם לקנות דרך האינט' אם זה קשה לך ליסוע לבני ברק או ירוש' בהצלחה נשמה ה' אוהב אותך...דנה
מוזיקה יהודית מקורית.. 291207
אפשר לקנות גם ב''תו השמיני''. בירושלים זה מקום עם מחירים טובים, ויש מבחר יפה של הדיסקים היהודיים ה''אלטרנטיביים''.
מוזיקה יהודית מקורית.. 279676
באמת סיני תור ממש שווה אחלה דיסק החדש ''טוב כמו אכשיו'' וגם הקודם מעולה
מוזיקה יהודית מקורית.. 151880
לבין השמשות יש אתר חדש:www.shmashot.com
קישור חובה בנושא זה! 27848
שי להב מקדיש בסופשבוע האחרון את מדורו הקבוע על מוזיקה עברית ב"זמן תל אביב" לגבריאל חסון, לא לפני שהוא מדווח בפיהוק על האין חדש במוזיקה בישראלית.
לקט ציטוטים לעצלנים שלא יגלשו:
אף על פי שהמדינה נשטפת בגל של דוסים מגניבים שמביאים אותה בעבודת ה' ררך הדיטורשן, אף אחד לא הצליח לגרום לנו לרטיבות אמיתית. אולי בגלל שמתחת למעטפת המוזיקלית המוכרת לאזניים ערלות תמיד הסתתר איזה מסרק'ה חביב על הצורך לחזור בתשובה, היופי שבפאות וכו'. גבריאל שחרר עד כה רק סינגל אחד, "עיר גבוהה", אבל כבר מימנו מנשבת רוח אחרת... האיש באמת רוצה רק לשמח אותנו ולא להעביר את התינוקות שנישבו לעריסה שלו. והחשוב מכל- השיר שלו משובח בכל קנה מידה מוזיקלי, ומציג מגוון רחב של יכולות והשפעות...
ומסיים:
הנה חילוני אחד שנהנה מאוד. נסו גם אתם.

C:\WINDOWS\Temporary Internet Files\Content.IE5\CZ0XSN9K\gabriel‏1\gabriel\מעריב עיתון של כולם - גם באינטרנט.htm
גולש חצי חרוץ 28167
תאלץ לספק לינק קצת יותר טוב מזה, בשביל שמישהו יוכל לעקוב אחריו.
גולש חצי חרוץ 28176
נסה את זה:
תגובה כועסת 72956
הצורה שבה דרכה של חסידות ברסלב הוצגה-שגוייה, ונובעת מטעות ביסודה! אנו, בתור בנות 17 שהתחזקו מאוד בזכות ספריו של רבי נחמן, מבינות אחרת (נראה לנו) את דרכו של רבינו! ברסלב זה לא להיות רחפן,מסומם או משוגע שקופץ ברחובות וצועק בטבע מילים והברות חסרות פשר ומשמעות! מי שבאמת רוצה ומתעניין בדרכה של חסידות זו, מוזמן לשאול ולהתעניין. כאן זה לא המקום לסברים נרחבים, עמוקים ורציניים... מי שבאמת רוצה יכול לפנות אלי (מירב) ואני אתן את מיספרי טלפון של רבנים ברסלביים אמיתיים, וכן ספרים נפלאים ועמוקים של רבינו, וכן שיחות והרצאות.

מירב 263472-054 כל טוב, ויום טוב!
מירב ובילי.
תגובה לא כועסת 82576
למה לתת לנו טלפונים? שיבואו לכאן וידסקסו כאוות נפשם, בניחותה, ובלי לעלות לנו יותר מדי זמן אוויר. למה כאן זה לא המקום? ראית איזה דיונים הולכים פה?
תגובה מעוררת 82577
יופי שהאייל מציע סוף סוף שירותים טלפוניים להתחזקות
תגובה מעוררת 82579
אם את מעוניינת, אני בטוח שפופק יהיה מוכן לספק.
תגובה מעוררת 82581
רוחניות דובי, ר ו ח נ י ו ת
בבקשה, מחשבות גשמיות הם כל כך שליליות
תגובה מעוררת 82583
מילא להגיד שרוחניות זה חשוב, אבל להגיד שמחשבות על סקס הן דבר שלילי?! מה קרה לאהבה החופשית של שנות ה-‏60?
תגובה מעוררת 82584
אה תגיד שהתכוונת לסקס
גם אותי שואלים מה קרה לה, כל פעם שאני נותנת...קבלה
תגובה מבהירה 87269
כתבתי למעלה שמדובר בפלג בתוך החסידות עצמה ופלג זה לא מייצג את כל החסידות. יותר מזה, רבני המיינסטרים של החסידות סולדים מפלג אודסר.
ואם כבר נכנסתי לכאן שוב לאחר יותר משנה, אז רק אציין שבדיקה חוזרת העלתה, שהעמוד על רבי נחמן עצמו עדיין תחת בניה...
תגובה כועסת 233221
כל הכבוד לכן אני מקווה שאתן באמת יודעות מה זה ברסלב ואם לא כל כך אז באמת אשריכן שאתם נותנות מסק' טלפון של רבנים (אני מקווה שבינהם הרב שלום ארוש שליט''א והרב ברלנד וכו'
ד'' יברך אתכן 262648
ידוע הוא שביזכות נשים צדקניות ניגאלנו וביזכות נשים צדקניות ניגאל המשיכו בדרככן ואני תפילה לבורא עולם החונן לאדם דעת יחנון, על עמו הקדוש ויזכה את כל הרחוקים ליטעום טעמה של תורה אמן.
רק קונדום יכול להגיד עלי קונדס 90341
המכתב המשיחי

מעשה פלאות ממורנו הרבי נחמן מברסלב זכר צדיק לברכה, אשר שלח לתלמידו היקר, רבי ישראל דוב בער אודיסר, לישיבת רבי מאיר בעל הנס בטבריה, ישראל.

סיפור קבלת המכתב :

www.moharan.com

מכתב מרבי נחמן מברסלב

מאד היה קשה לי לרדת אליך
תלמידי היקר להגיד לך כי נהנתי

מאד מעבודתך ועליך אמרתי

*מיין פייעריל וועט טליען ביז

משיח ווטע קומען חזק ואמץ

בעבודתך
נ נח נחמ נחמן מאומן
ובזה אגלה לך סוד והוא:

מלא וגדיש מקו לקו פצפציה
ובחזוק עבודה תבינהו וסמן

יז בתמוז יאמרו שאינך מתענה

* האש שלי תוקד עד ביאת המשיח

הניגון העולמי, עיקר ויסוד כל מסורת וגאולת ישראל, הוא :
נ נח נחמ נחמן מאומן

לשיר ולהגיד אותו בכל הניגונים האהובים עליכם הוא רפואה ופדות מכל מיני צרות ומצבים, כך אמר הצדיק המשיחי, אור וחותם רבנו נחמן, הרבי ישראל דוב בער אודיסר זכרו יגן עלינו אמן.

רבי ישראל אמר כמו כן :

"אפשר להודיע באוטובוסים שמשיח כבר פה,

שמו נחמן ישראל אודיסר..."

"אני המלך, כולם צריכים לדעת את זה..."

"כל העולם, כל הממשלה, לא יודעים מי אני !

אני נ נח נחמ נחמן מאומן !"

על רבי ישראל נאמר בתנ"ך הפסוק ההסיסמה : "ויקרא לו אל אלהי ישראל" (הנאמר אז על יעקב) כי השתנה שמו מישראל לנ נח נחמ נחמן מאומן, והוא בחינת המשיח עצמו.

הרבי ישראל גילה שרבו הרבי נחמן מברסלב נפטר בגיל ארבעים, והוא, רבי ישראל, כעת בן מאה וארבע עשרה שנה. צרף ארבעים ומאה וארבע עשרה, ותמצא את הגימטריא של "מח נון" במדוייק, [בחינת] אורו ונשמתו של המשיח האמת, המרומז בספרי הזוהר והקבלה.

"האר"י הקדוש [גדול המקובלים האמתיים שבכל הדורות] גם כן לא ידע מרבנו (רבי נחמן) ..." (דברי רבי ישראל)

ענין "לב נון", נאמר בספר תהלים על אורו של המשיח, וזה נאמר על הפתק שקיבל רבי ישראל, כמו שכתוב שם : "יהי פסת בר בארץ בראש הרים ירעש כלבנון פריו... לבנון אותיות לב נון, והוא מבואר בלשון התנ"ך על הבית המקדש.

ענין פטירת רבנו נחמן בגיל ארבעים שנה לא מורה, חס ושלום, על "מיתה" כלשהי, כי אם לאור קבלת התורה בהר סיני, אשר עיקרו רבנו רבי ישראל דוב בער אודיסר נ נח נחמ נחמן מאומן.

מבואר בתלמוד, שאין אדם מגיע לסוף דעת רבו אלא עד ארבעים שנה. מבואר בזה בהקדמת ספר "השתפכות הנפש" שהתפילה משנה את הבחירה עצמה, וזה מה שאמר רבנו נחמן שכל ענינו הוא תפילה, והוא עיקר הבחירה.

רבי ישראל הדגיש ורמז, שכמו שהוא איש אמת, עצם האמת החיים והתחייה, ומובדל לגמרי אפילו מריח של שקר... אבל (ענין תנועת) חב"ד זה שקר גמור ואין להתייחס לחב"ד כלל כי אין בהם ממש.

כל הרבנים וכל העולם, צריכים לקבל את עול מלכותו של נ נח נחמ נחמן מאומן ולהשליך את כתרם ואת שכלם ולשמוע למשיחנו, אשר דעתו מבוארת לכל דורש ומבקש.

1) לעסוק בספריו ולקיים אותם.

2) להפיצם בכל העולם.

3) לפרסם את שם המשיח האמת והשיר חדש:

נ נח נחמ נחמן מאומן
4) להביא את קברו של רבי נחמן, מאומן (אוקראינה), לירושלים.

נ נח נחמ נחמן מאומן

מוזכר באתר אינטרנט :
www.breslov.com/netzach/index.html

כולם היו צריכים לשיר ולהגיד בכל הניגונים האהובים עליהם :

נ נח נחמ נחמן מאומן

יהי רצונו של האל ברוך הוא להקימנו לתחייה ולהחזיר לכל עם ישראל את השמחה האמתית .

ויהי רצונו יתברך, לכלול אותנו בנועם האור והניגון, של קדושת ארץ ישראל, למען נכיר במהותה הקדוש והנורא, אז ננשק אבניה ונתגולל בעפרה ונחיה בשמחתה בשל זכותנו הלגיטימי לחיות ולהתהלך בה. ועוד יבוא זמן, שבו נהיה התנועה והמפלגה היחידה בישראל ובכל העולם. ובהתקיים רצון רבנו רבי נחמן, ובילע את כל שונאינו לנצח, ומחה דמעה מעל כל פנים.
רק קונדום יכול להגיד עלי קונדס 90589
רבי נחמן הוא מלך ישראל

המעשה היה בשנת תרפ"ב – וששים שנה היה לגמרי בסוד. רק הילדים שלי ספרתי להם הענין. וגם כן היו אחדים יחידי סגולה שהיו צדיקים קדושים וחברים שלי. אני ספרתי להם והם קבלו את זה. איך אפשר לקבל את זה ? – זה למעלה – למעלה מן הטבע. והם קבלו את זה.
הענין היה – אני מוכרח לספר בקיצור – תמצית. היה מעשה כזה. אני נכשלתי. נכשלתי ונפלתי. זה היה ביום שבעה עשר בתמוז. זה צום חמור של ארבע תעניתים לפני תשעה באב וזמן החורבן. ואני הייתי רגיל להתענות בכל התעניתים, בכל שני וחמישי בכל ערב ראש חדש. וגם כן אני עשיתי תענית בכל יום ויום, מחצות לילה עד אחרי התפילה לא טעמתי אפילו מים. כמו שנהג מורי הקדוש רבי ישראל קרדונר. וביום שבעה עשר בתמוז נפלתי ונכשלתי.
היה נדמה לי שאני מרגיש לא טוב. שאני מוכרח לבטל את התענית. על כל פנים יהיה איך שיהיה, אני מתבייש לספר הכל. ואני על כל פנים נכשלתי. ירידה. ירדתי ירידה גדולה, ואכלתי בבקר במצב כזה. וזה היה מעיק עלי. והיה לי צער גדול ונפלתי לעצבות כזה שהיה פחד. כל מי שהיה מסתכל עלי היה נופל עליו פחד. מזה שלא עשיתי תענית.
והם כולם היו מתנגדים ואמרו שזה הסוף של ברסלב. שסוף כל סוף הם נעשים משוגעים. הם אמרו שאני נעשיתי משוגע. אני הייתי תמיד בשמחה. פתאום כל השבוע. יום ראשון שני שלישי רביעי. על כל פנים אני היה לי צער גדול. וגם כן לא יכולתי לעבוד את השם. הייתי בחושך ובצער גדול ובעצבות כזה ממש כמו שיוצא מן הדעת. והם כולם שמחו ואמרו : זה הסוף של חסידי ברסלב.
אז התפללתי להשם שירחם עלי ויוציא אותי מזה, ושאני גורם בזיון וחילול השם לברסלב. אז נכנס לי במחשבתי מחשבה תקיפה, כמו שאחד עומד ואומר לי דיבורים : תכנס לחדר שלך ( ושם היה לי ארון) תפתח את הארון ותוציא איזה ספר שהוא. לא תכוון שום דבר. תקח את היד על ספר ותוציא אותו ותפתח אותו. ושם תמצא רפואה לנפשך.
היתה לי מחשבה תקיפה כזאת. אז אמרתי מה אני יכול להפסיד אני אכנס לחדר ואני אעשה את זה. נכנסתי לחדר ופתחתי את הארון והוצאתי ספר ופתחתי אותו והיה שם זה החתיכת נייר בתוך הספר. אני לא שמתי לב לנייר. מהנייר יהיה לי רפואה ? אז קראתי ההלכה איפה שפתחתי, אולי אני אמצא שם דיבורים כאלה שהם יעזרו לי. אז קראתי וזה החיה אותי, אבל כשגמרתי חזרה המחלה כמו שהיתה. אז נפלתי בדעתי. חשבתי חס ושלום שאין לי שום תקומה, ושום תקנה. אז רציתי להחזיר את הספר על מקומו.
טרם שסגרתי את הספר הבחנתי שיש פה שורות כתובות. והתחלתי לקרא. רק התחלתי לקרא, ראיתי שזה מעשה פלא : " מאד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי..." תיכף. ובכלל אני לא יכול לספר, אפילו אם הייתי יכול לדבר. מה שהרגשתי בזה ומה שהאיר לי מה שיש בזה. אי אפשר לגלות אי אפשר לספר אי אפשר לדבר.
אבל. טוב. התחלתי לקרא וקראתי אותו. כולו עד הסוף קראתי. תיכף שגמרתי לקרא נכנסתי בשמחה כזאת שלא בעולם הזה רק בעולם הבא. שמחה כזאת. התחלתי לרקד ולמחא כפיים, בניגונים כאלה של שמחה.
והם מהישיבה שמעו. הם ידעו שאני כל השבוע בעצבות ועכשיו הם שומעים שאני בשמחה כזאת מרקד. אז הם אמרו : עכשיו הוא כבר בסדר גמור. הוא כבר. יש גושפנקא עליו. הוא משוגע. הם נכנסו לחדר והוציאו אותי לחצר ועשו עיגול. כל הישיבה. ואני הייתי באמצע ורקדתי. כולם שמחו וכולם התלוצצו ממני. המשוגע הוא מרקד. הם עמדו כמה שעות. הם אמרו : הוא לא ייעף אנחנו יותר עייפים אנחנו לא יכולים לעמוד. הם הלכו כולם ואני נשארתי ורקדתי כל הלילה. ואני מאז הלילה הזה קבלתי שם בכל העיר טבריה. כשאני נכנסתי מהישיבה לעיר אז כולם אמרו : ידעו שהברסלב הוא כבר נעשה משוגע.
מאד היה קשה לי לרדת אליך תלמידי היקר להגיד לך כי נהנתי מאד מעבודתך ( זה שברון הלב שהיה לי. השפלות שסבלתי. ועליך אמרתי (על כל אחד ואחד) מיין פייעריל וועט טליען ביז משיח וועט קומען (האש שלי תוקד עד ביאת המשיח) חזק ואמץ (זאת הרפואה שלו. אתה לא רוצה להיות בשמחה אז אני אומר לך שתהיה בשמחה) בעבודתך. נ נח נחמ נחמן מאומן ובזה אגלה לך סוד והוא : מלא וגדיש מקו לקו פצפציה (זה שם המלאך הממונה על תקיעת שופר בראש השנה) ובחזוק עבודה תבינהו (בפשיטות : יש למלא העולם בספרי רבי נחמן. אז תהיה הגאולה.) וסמן י"ז בתמוז יאמרו שאינך מתענה.
וזהו הפתק. הוא עד לעצמו. רק לראות את החתימה של רבנו. עם הנקודות : נ נח נחמ נחמן מאומן. זה החתימה זה התגלות חדש בעולם. כי רבנו הקדוש מדבר ב"ליקוטי מוהר"ן" שיש שיר פשוט כפול משולש ומרובע שיתגלה לעתיד ע"י משיח צדקנו. שיתגלה לעתיד. אני לא יודע להגיד פרושים. רבנו הקדוש אמר על המעשיות: משיח יגיד פרוש על המעשיות. וגם. זה גם כן. פלא כזה : משיח יגיד. הוא יגלה שרבנו הוא זה השיר. שהוא יחזיר כל העולם להשם יתברך. כל העולם יתהפך ויהיה נעשה מכל הבהמות בני אדם.
ופה מגלה רבנו שהוא השרש של הגאולה. להוציא כל העולם מהצרות. הצרות הם התאוות והכסף ותענוגי עולם הזה. לא צריכים את הכל. צריכים לאכול חתיכת לחם. בשביל מה כל הכסף והבנינים כשצריכים רק לאכול חתיכת לחם. רבי נחמן הוא השורש שלנו ושל כל העולם. בו ובשמו. נ נח נחמ נחמן מאומן. זה השורש של כל התורה של כל הבריאה וזה מסוגל לכל. לחזור בתשובה ועוד ועוד.
וזה הפתק בא לעולם על ידי מכשלה. על ידי מכשול כמו שכתוב : והמכשלה הזאת תחת ידך. על ידי מכשלה נעשים פלאות. בפרט רבנו הקדוש. הוא מכניס ומהפך כל הרחוקים וכל הפושעים וכל העולם. מהפך כולם להשם יתברך. רק דבור אחד שלו. הוא מנצח כל העולם. הוא מצחק מהם. ומבינים שהם בטעות. על מה הם עובדים כל כך ורודפים כל כך. בשביל מה בשביל מי בשביל מה. העיקר הוא נ נח נחמ נחמן. זה דבר קל להגיד. וזה, כשאומרים "נ נח..." אז מחזיקים בשורש של כל הבריאה של כל התורה ושל כל הצדיקים. נכנסים בעולם אחר. רק כשמזכירים שם רבנו רבי נחמן. כמו שחתום בחתימת הפתק הזה נ נח נחמ נחמן מאומן. זה צריך להיות בכל מקום בכל חנות בכל בית בכל העולם. אז הם ידעו שהם בהמות. והוא מתהפך להיות אדם.
בכל אדם יש טוב. וזה הטוב. אף על פי שהוא מעט מאד, אבל זה יש לו כח להפך את האדם. הטוב שיש בו. יש בו כח. רבנו הקדוש גילה שיש בכל אחד. בכל אחד יש נקודה טובה שאין בחברו.
הערה 90605
הטקסטים המרתקים שלמעלה (מאת "נ...מאומן" ו- "Na...Meuman") מובאים בלי ציון מקור.
במקרה נתקלתי לפני זמן לא רב בספר שיחות של רבי ישראל אודסר. הספר, בניגוד לספרי ברסלב אחרים, מסומן בחותמת "לא להפצה - לאנ"ש‏1 בלבד". הספר יצא בסוף שנות השמונים.
לפי מיטב זכרוני, המלבן הקודם מועתק מהספר.

שיחות אחרות חוזרות על אותם מוטיבים: ישראל אודסר פרש מדרכי בית אביו והפך לחסיד ברסלב; בעבור זה זכה לבזיונות רבים בבית ובישיבה; נכשל באכילה בצום י"ז בתמוז (וזה נודע לחבריו); ואז מצא פתק שבו הסימן המובהק "יז בתמוז יאמרו שאינך מתענה", הוכחה ניצחת למקורו השמיימי.

1 אנ"ש = אנשי שלומנו
האם גם לי מותר? 90616
I had this story from one who had no business to tell it to me, or to any other. I may credit the seductive influence of an old vintage upon the narrator for the beginning of it, and my own skeptical incredulity during the days that followed for the balance of the strange tale.

When my convivial host discovered that he had told me so much, and that I was prone to doubtfulness, his foolish pride assumed the task the old vintage had commenced, and so he unearthed written evidence in the form of musty manuscript, and dry official records of the British Colonial Office to support many of the salient features of his remarkable narrative.

I do not say the story is true, for I did not witness the happenings which it portrays, but the fact that in the telling of it to you I have taken fictitious names for the principal characters quite sufficiently evidences the sincerity of my own belief that it MAY be true.

The yellow, mildewed pages of the diary of a man long dead, and the records of the Colonial Office dovetail perfectly with the narrative of my convivial host, and so I give you the story as I painstakingly pieced it out from these several various agencies.

If you do not find it credible you will at least be as one with me in acknowledging that it is unique, remarkable, and interesting.

From the records of the Colonial Office and from the dead man's diary we learn that a certain young English nobleman, whom we shall call John Clayton, Lord Greystoke, was commissioned to make a peculiarly delicate investigation of conditions in a British West Coast African Colony from whose simple native inhabitants another European power was known to be recruiting soldiers for its native army, which it used solely for the forcible collection of rubber and ivory from the savage tribes along the Congo and the Aruwimi. The natives of the British Colony complained that many of their young men were enticed away through the medium of fair and glowing promises, but that few if any ever returned to their families.

The Englishmen in Africa went even further, saying that these poor blacks were held in virtual slavery, since after their terms of enlistment expired their ignorance was imposed upon by their white officers, and they were told that they had yet several years to serve.

And so the Colonial Office appointed John Clayton to a new post in British West Africa, but his confidential instructions centered on a thorough investigation of the unfair treatment of black British subjects by the officers of a friendly European power. Why he was sent, is, however, of little moment to this story, for he never made an investigation, nor, in fact, did he ever reach his destination.

Clayton was the type of Englishman that one likes best to associate with the noblest monuments of historic achievement upon a thousand victorious battlefields--a strong, virile man --mentally, morally, and physically.

In stature he was above the average height; his eyes were gray, his features regular and strong; his carriage that of perfect, robust health influenced by his years of army training.

Political ambition had caused him to seek transference from the army to the Colonial Office and so we find him, still young, entrusted with a delicate and important commission in the service of the Queen.

(המשך יבוא, או לא)
האם גם לי מותר? 90712
אודה ולא אבוש, הגעתי עד לתחילת הפסקה השישית בלי לדעת מה אתה רוצה (ואז זה השתנה).
האם גם לי מותר? 90714
האם גם לי מותר? 91420
Do you know that an old liar made sexual relations with his followers ? That he told them “Its your Tikun hanefesh”?

Make them dance in the Jewish streets now ! And let them sell his damned books !

The “Rabbi of all the Jews”? Their young sisters already danced with him !

One of the victims.

Re: NA NACH NACHMA NACHMAN MEUMAN 111207
These "Swingers" are NOT the Rabbi's pupils. This Rabbi (Odesser) is more than pure... But these idols dont believe in his holy teachings and are making legal abominations
Re: NA NACH NACHMA NACHMAN MEUMAN 535544
The police forces doesn't do anything against them. Is pedophilia legal in Israel?

http://failedmessiah.typepad.com/failed_messiahcom/2...
האם גם לי מותר? 539043
Rabbi Israel Dov Odesser "MADE SEXUAL RELATIONS" with his followers... Learn english my precious studentit you should write from now Rabbi Israel Dov Odesser HAD INTERCOURSE (sexual intercourse is better) or HAD SEX with his followers thats all. Do you want courses?
רק קונדום יכול להגיד עלי קונדס 91405
Do you know that “a big liar” made sexual relations with his followers ? That he told them “Its your Tikun hanefesh”?

Make them dance in the Jewish streets now ! And let them sell their damned books !

The “Rabbi of all the Jews”? Their young sisters already danced with him !

One of the victims.

Re: NA NACH NACHMA NACHMAN MEUMAN 111209
These "Swingers" are NOT the Rabbi's pupils. This Rabbi (Odesser) is more than pure... But these idols dont believe in his holy teachings and are making legal abominations
Re: NA NACH NACHMA NACHMAN MEUMAN 534263
Il était pur, sa verge ressemblait à celle de Moïse. Il était notre Zivoug et celui de tout Israël.
נ נח נחמן מחורמן 534264
אני מאמין לך שזה היה טהור, אבל מאין לך לעזאזל איך נראה הזין של משה?
נ נח נחמן מחורמן 534278
עפ''י גוגל זה צ''ל פין. לך תדע
נ נח נחמן מחורמן 534282
תגובה 420372 ואילך
נ נח נחמן מחורמן 534285
אז תגובה 420359 צריכה להיות מופנית לגוגל?
נ נח נחמן מחורמן 534288
הבלבניסטים יגידו לך שאין דבר כזה ''גוגל''. יש אנשים שעובדים בגוגל.
נ נח נחמן מחורמן 534289
תגיד להם שגם אם כל האנשים שעובדים בגוגל יתחלפו גוגל תמשיך לתרגם ''פין'' במשפט או ''מוט'' למלה הבודדת
Re: נ נח נחמ נחמן מאומן 550525
מדובר ביחסי מין בהסכמה. גם נחמן מאומן המיסכן לא עבר על החוק כשהוא בעל צרפתיות נשואות, הבעיה מבחינת החוק זה עם הקטינות האומללות, שמכריחים אותן עד היום לשתוק בתמורה לאור המשיח אשר חדר בתוכן ומשם לבנים צדיקים הנושאים את דגל ננח עדי עד; וגם המגע המיני עם ילדים קטנים אשר רק זה הוא מצא לנכון ללמד אותם...
Always Impressed when depressed 93330
When one is depressed, one can find great wisdom and comfort hidden inside nearly any book you read, or even a stupid American film you see on TV. Our brains are adopted to look for such solutions for its problems in times of need. There's nothing you can do about it, anything more rich in context than a phonebook will do.

Atleast that's the way it is with me, whenever I managed to have my heart broken or to ruin my exams. But than again, I sometimes followed Tal Cohen's bookshelf in these cases, so I couldn't say it was just a random pile of junk that I came across.

Shavua Tov,
Lior
(missed the flight from Stockholm, coming back hopefully in 25 hours)
ואולי זה הזמן והמקום לצטט את רבי 94107
סב-רבי המנוח, הרב שמשון קליימן עליו השלום, ידע לומר על אותו רבי ישראל בער אודסר שהיה מעורער בנפשו, ומוקצה בישיבתו, והממסד הישיבתי של זמנו הוא האשם בכך שבמשך 60 שנה הפסיכי הזה שמר בסוד את הפתק שהחסיד הגדול נחמן שכח באותו הספר.

ואין כאן עניין של פעמי גאולה וקירוב לבבות וזירוז הקץ או השכנת שלום ואהבת ישראל, זה כולה עדות מפחידה לבורות ולבערות שהיטיבו להסתיר עד כה בחצרות הרבנים ובישיבות הליטאיות. כשם שהחזרת עטרה ליושנה אין משמעה בחורי ישיבות בחליפות גוצ'י שמשחתים את זמנם בעצרות פוליטיות וויכוחים בבוניים על כדורגל, והמרן עובדיה יוסף היה נפטר בשמחה מכל העסקנים, מלחכי הפנחה והבטלנים שמסתובבים לו מילולית בין הרגליים. וכשם שלא הרבי מלובביץ' ולא הרבי מברסלב וגם לא הרבי מבית-לחם, לא אמרו על עצמם מעולם שהם מלך היהודים, וכשם שאין כל קדושה באיזה שבתאי או בנימין-זאב או אפי איתם שמחזיקים מעצמם לפחות כמורי הלכה אם לא כמלכי האומה היהודית, צדיקים גמורים או חמורים לבנים, כך כל התנועה הברסלבית המשיחיסטית הזו היא עדות לכישלון מערכת החינוך החרדית, ווזר דיי לייק איט אור נוט.

אחחח, איזה תענוג לפטפט בעברית בשנית. ממש יופי של שפה. רואים שהמציאו אותה בשוק.
ואולי זה הזמן והמקום לצטט את האמת 111210
כל האומר שהרבי ישראל דוב בער אודסר מעורער בנפשו, יתפוצץ מוחו מאורו של הצדיק רבי נ נח נחמ נחמן מאומן, ומבזיונו, ואל יהין לנבוח ולנחור על איש אמת אשר כולם מאסו בו.
נ נח נחמ נחמן מאומן אור האורות 130945
את הטקסט הבא נא לקרוא בניגון....:אל תדאג אחי ... איי איי איי עוד רבינו הקדוש נחל נובע מקור חכמה אור האורות יעשה לך את הטובה הזאת וימשוך אותך מהפאותתתתתתתת אאאאוווייי ימים ידברו...!!! תזכור משפט קסום שאחות יהודיה אמרה בזמנו... (כן כן עכשיו כולם לקום ולעזור לי להחדיר בנשמתו את הכלל המפורסם והידוע) נ- נח -נחמ- נחמן מאומן!!!!!!!!!! ואם קשה או התבלבלת אז נחזור שוב : נ- נח- נחמ- נחמן מאומן!!!!!!!!!!!!!!! אחי אוהבים אותך !!!!! הקדוש ברוך הוא אוהב אותך !!!!!!!!!!!!!!!! איי איי איי אחי אחי!!!! איי איי איי!!! הוא רוצה שתשוב אליו !!! תזכור : פשוט כפול משולש רבוע איייייייייייייייי נ- נח- נחמ- נחמן מאומן נהר המטהר מכל הכתמים!!!! אשרינו שיש לנו אבא כזה -הקדוש ברוך הוא!!!!!!!!!!! אשרינו שיש לנו רבי כזה-רבינו נחמן בן פייגא!!!
איי איי איי 130949
זה בטח העונש שלי על שהזכרתי את נועה וזוהר.
איי איי איי 130950
רואה? ואח"כ אתה עוד חושב שאין אלוהים.
אין כמו רבינו 104626
הלוואי ונתחזק כולנו בהתבודדות ובתורת רבינו הקדוש נחל נובע מקור חכמה רבינו נחמן בן פיגא בן שמחה

מהמצפה לגאולה
לסרי אלעד

לכל מי שמעוניין/ת לדבר על רבינו
051323463 או בדוא"ל lasri528@walla.co.il
אין כמו רבינו 104628
בשם כל הקדושים ‏1, ביום אחד גם כיתה ח'3, גם פאגניות, וגם רבינו הקדוש נחל נובע מקור חכמה.

איכה האייל הישן והטוב?

1 ליתר ביטחון, רק ליתר ביטחון.
אין כמו רבינו 104633
ושכחת להוסיף את האיילים האלמונים השורצים כאן כל הזמן.
אין כמו רבינו 406875
תגובה 406869
בתגובה לכולם 111115
אני קוראת את כל מה שכתבתם ואני בשוק אני בהלם אני המומה אני לא יאריך במילים ודיבורים אבל מי שחושב שרבנו הקדוש ייסד איזה שהיא כת שכל המטרה שלה זה ליהיות מרחף אז טועה ובגדול ברסלב היא החיסידות שכל מטרתה זה ליהיות דבוק בהשם יתברך כל אחד לפי מדרגתו וכל אחד לפי יכולתו. אני בחורה צעירה שקרובה כבר כמה שנים לחסידות ובזכות אותו רבנו הקדוש זכיתי להגיע לדרגות גבוהות ביהדות ולעבוד את השם באהבה ויראה אני ממליצה לכל מי שרוצה לטעום מטעם החיים לבוא לביקור ביבניאל שהצדיק המוהראש שליטא מגיע ולראות מזה חוויה רוחנית ולראות את הקהילה הקדושה אני לא רוצה להרחיב אני רוצה שכולם יבואו ויוכחו במו עיניהם אני מאחלת לכולם שיזכו לחזור בתשובה ולהתקרב לצדיק האמת ושנזכה לגאולה קרובה בימינו אמן
בתגובה לכולכם ! 111211
כל האומר שהרבי ישראל דוב בער אודסר מעורער בנפשו, יתפוצץ מוחו מאורו של הצדיק רבי נ נח נחמ נחמן מאומן, ומבזיונו, ואל יהין לנבוח ולנחור על איש אמת אשר כולם מאסו בו.
111703
ציפורה יקרה שלי אני קוראת שוב ושוב והמשפט שלך נחקק לי במוח אני בספק אם זה באמת מה שהסבא היה רוצה שתגידי האומנם? ואני מתחילה לפחד מרוב שנחקק לי במוחי שלא באמת יתפוצץ. אני חושבת אם כך באמת הסבא היה רוצה שתדברי וחוץ מזה בטח שמעת את המשפט שככל שפרצופיהם שונים כך דעותיהם אז אל לנו לריב בסך הכל אנחנו מצייטים את רבנו הקדוש ולא רק אלא שאמר שיצא ממנו כיתות כיתות אז אחותי היקרה תתחזקי באמונה ובאשר לנ נח נחמ נחמן מאומן אני היא ח חס חסי חסיד חסידת ברסלב
אני בא! 111456
יוצאות הסעות מרעננה?
אני בא! 111701
יוצאות אתה מוזמן ואולי תזכה גם לשידוך נאה בעצם מזה אולי בטוח בעזרת השם
אני בא! 111958
אולי או בטוח?
אני בא! 112212
אני תיקנתי את עצמי שבטוח בעזרת השם כמובן ורק אם הוא רווק ברקת גם כי את זה גם כהזמנה אישית
גרוש גם הולך 112270
ברקת גם כי את זה גם כהזמנה אישית 112274
אה?
ששש, אל תפריע 112278
היא בטח עושה לי לחש.
אני בא! 112166
ישמרני האל משידוך עם חסידות ברסלב. לא נשמע אטרקטיבי במיוחד, אני חייב להודות.
אבל חסידות מביאות ילדים. 231609
אני בא! 111740
אסף אני אשמח אם באמת תבוא לראות את הצדיק מיבניאל ולמען האמת השבוע הוא מגיע וזה נודע לי היום אז תבוא ותביא חברים וכל מי שקורא את זה מוזמן
אני בא! 112165
מי זה הצדיק המוהראש?
מתי בדיוק הוא מגיע ליבניאל?
מתי הוא נותן הופעה?
אני אני אוכל אני אגיע.
אני בא! 112215
הצדיק מוהראש (מורנו ורבנו הרב אליעזר שלמה שיק) שיש לו קהילה ביבניאל ליד טבריה אתם יודעים מקום שקט פסטורלי. הוא מגיע בעזרת השם בלי נדר ביום חמישי לשישי שבת. ושם כל מי שבא רווק יוצא עם כלה ולאו דווקא חסידת ברסלב. באות לשם גם כאלה שעדיין לא זכו להתחזק באמונה. אסף אם תהיה רציני רק בשביל החוויה ותרצה לבוא אני מבטיחה לך שלא תצטער. כי רבי נחמן כותב שלראות את הצדיק זה אלוקות. ורק בשביל הידע יש שם מלא תמנים. ועוד קצת בשביל הידע אני חצי שרעבית מצד האמא.
טוב נחזור לעניין יש הסעות מכל מקום באים מאילת לראות אותו ולזכות לברכותיו.
נ.ב
המוהראש הוא זה שכותב את הקונטרסים(החוברות הדקות שמפיצים בכבישים)
אני בא! 112218
אה, נו, על הרב שיק מיבניאל שמעתי. הוא רב שם עם החילונים כל הזמן.
חשבתי שיש איזה מישהו חדש שמגיע ליבניאל.
אני בא! 112226
האמת שלא בא לי לדבר כמו אחת שעברה שטיפת מח. אבל מה שרשמת פשוט לא נשמע טוב בכלל. אני לא יודעת מאיפה קיבלת את האינפורמציה הלא נכונה הזאת. אני שם ואני יודעת שאפילו החילונים שחיים ביבניאל באים לראות את הצדיק. אני תוך כדי חיפוש על רבנו באינטרנט גם נכנסתי לאיזה מאמר על הברסלבים שחיים שם והכל היה שקרים. אבל לא רציתי להתמרמר מטיפשוטם של אחרים. אז פשוט יצאתי משם כל עוד נפשי בי. וחבל שאנשים מושפעים ממה שהם שומעים כי ברוב המקרים זה שקר אחד גדול. וכמו שאמרתי תמיד עדיף לבוא ולהיווכח.
אני בא! 112476
אכן - חבל שאנשים מושפעים ממה שהם שומעים כי ברוב המקרים זה שקר אחד גדול. ללא ספק.
אני בא! 114855
חוקר החסידות מנדל פייקאז' כתב על הרב שיק מאמר לא אוהד שמופיע בספרו על חסידות ברסלב. מתברר שהנ''ל רכש את שמו על ידי יעוץ עצות לנופלים בחטא הוצשז''ל ר''ל. משנתו המשיחית של הרב שיק גורסת הופעה מחודשת של ר' נחמן במהרה בימינו. בינתיים הוא מעביר את זמנו בהתכתשות עם זקני חסידי ברסלב, שאינם מנאמניו בלשון המעטה.
אני בא! 112475
לראות את הצדיק זה אלוהות? איפה זה שדיבר מקודם על עבודת אלילים? הלו? זה לא עבודת אלילים?

אגב, מכירה פסיקים? יצורים חמודים כאלה. השתמשי בהם מדי פעם, ולכולנו ירווח.
אני בא! 112494
אני מצטרף לשאלה. מה פירוש "לראות את הצדיק זה אלוקות"? הראיה עצמה היא אלוקות, או הצדיק, או מה בדיוק?
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 113794
אכן כך. לראות מהמצלמות הקטנות זה אלוקות וחוכמה שאין לתאר. אך אסביר קצת מזה צדיק בעזרת השם יתברך. צדיק זה אדם ששבר את כל מידותיו. ואת כל תאוותיו. את כל רצונותיו לאחד ויחיד הקדוש ברוך הוא. אדם שישב והמית עצמו באהלה של תורה. שלא עניין אותו כלום רק ה יתברך שמו לעד. כמובן לא כל אחד שינהג כך יזכה להקרות צדיק ברבים. אך בבוא היום הוא יקרא צדיק בעליונים ולזה אנו מצפים ומייחלים להיות צדיקים לשם שמיים. כי אני יכולה להיות הכי צדיקה בעולם אבל שזה יגיע לאוזני אחרים תעלה על ליבי מידת הגאווה. ואז כל הצידקות שלי לא שווה כלום. צדיק אמת הוא בכלל לא אדם. למעשה כיוון שכל כך קידש את עצמו ואת גופו. הוא נראה לנו אדם למראה עניים. אך צדיק אמת. מטייל בעולמות עליונים עושה תיקונים. מסנגר בבית דין שלמעלה על אחינו הטועים ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל.
סיפור קטן על הצדיק מיבניאל: היה אדם שנכנס למוהראש. ומוהראש השמיע לו מנגינות. מוהראש שואל את האדם מה אתה אומר על מנגינות אלו ? ענה לו האדם מנגינות מעין עולם הבא. ענה לו מוהראש אלו המנגינות שומעים אצל רבי שמעון בר יוחאי. האדם שמעולם לא שאל את מוהראש על ידיעותיו. קיבל עזות דקדושה ושאל:איך מוהראש יודע מה שומעים אצל רבי שמעון? ענה לו מוהראש ואיפה אתה חושב שאני נמצא כעט?
סיפור זה אמיתי בא להוכיח שצדיק מטייל לו בכל הארץ עושה דברים בנסתר. ותפקידו של הצדיק זה בעצם להסביר לנו בצמצום במה אנו צריכים להתחזק באופן שנקבל את הדברים. ושלא ישמעו לנו גבוהים מדי. וזה מכיוון שהדור שלנו ירוד וקשה לקבל דברים אז הצדיק בשיא גדולתו. וחוכמתו. מצמצם לנו כל אחד לפי דרגתו ויכולתו. ולכן שאני רואה צדיק אני רואה אלוקות כי הוא בעצם מקיים את כל התורה. את כל מה שהשם יתברך מבקש מאיתנו. וכל מה שהוא עושה זה דברים אלוקיים
שאין באפשרותנו להבין אלמלא צדיק. וחס ושלום אני לא עובדת אלילים בכך שזה שאני אומרת על הצדיק. הרי הוא שליחו של ה יתברך. וכמה שהצדיק גדול. אני לא יכולה לשער מה באמת השם יתברך. בתורה רשום "ויאמינו בהשם ובמשה עבדו". מפרשים: שכמו שמאמינים בהשם יתברך, כך צריך להאמין במשה כשליחו של השם. אני באמת השתדלתי בקצת מילים שאני מכירה לתאר מזה צדיק, ומזה אלוקות בצדיק. אך בטוחה אני שזה לא טיפה מן הים. ובטח לא אני זאת שיבוא ויספר מזה באמת צדיק כי זה קצת גדול עלי. אבל מי שבאת רוצה לדעת יילך, ויחקור , כדי לדעת וזה ישתלם לו, ועוד דבר לסיום רבי נחמן כותב: שצריך האדם להתבונן בכל דבר ולראות אלוקות אפילו בפרח.
הצבעים שלו, הרחות ,הצורות, התכונות שלו, ותוך כדי זה אם הרבה רצון הוא יבין שזה בעצם האלוקות. הדבר שלכאורה נראה פשוט מלא דברים נשגבים ששום אדם לא יכול לתרץ ולהסביר, ולברוא בעצמו.
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 113797
הסייפא של דבריך נשמעת קצת כמו שפינוזה, לא?
סליחה על הבורות 114773
שפינוזה?
א-מלחין
ב-סופר
ג-פילוסוף
ד-שימפנזה
ה-כל התשובות נכונות

האם זאת מחמאה?
א-כן
ב-לא
ג-טעון שיפור

האם הוא?
א-יהודי
ב-גוי ערל
ג-מתבולל

אשמח לקבל תשובות. ושוב סליחה על הבורות.
אין בעיה, בשביל זה אנחנו כאן 114884
שפינוזה:
ג. פילוסוף.

מחמאה:
תלוי בדעת המשקיף. מבחינה פילוסופית, שפינוזה הוא פילוסוף חשוב, מבחינת היהדות - איום מסוכן של עבודה זרה.

האם הוא:
א. יהודי.

קצת על ברוך שפינוזה:
ובאנגלית, מהאינציקלופדיה באינטרנטית לפילוסופיה:
אין בעיה, בשביל זה אנחנו כאן 116666
ערן, תודה רבה אני ממש מעריכה את התשובה.
איך אצלנו אומרים תזכה למצוות!
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 113888
עוזי, מה פסק הדין?
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 113896
ואגב, לפני שעוזי שוקל את פסק הדין, הנה עוד שתי ראיות לתביעה:
תגובה 113797
תגובה 65428
פסק 114050
הדיון נפתח בדבריה של המכונה חסידת ברסלב (להלן: המשיבה), לפיהם "לראות את הצדיק זה אלוקות". לשאלת הבהרה השיבה בתגובה 113794 שהיא הראיה המרכזית המונחת בפנינו.
שתי שאלות הועמדו על-ידי העותרים בפני בית המשפט. האחת, האם יש בדבריה של המשיבה, ובמיוחד בהצהרתה "שצריך האדם להתבונן בכל דבר ולראות אלוקות אפילו בפרח" משום אחיזה בתורתו של הפילוסוף ברוך שפינוזה. השניה, האם אמירתה הראשונה היא עבודה זרה, כהגדרתה המקובלת.

בנושא הראשון, מקובלנו שעקרון יסוד בהגותו של שפינוזה הוא כי "הטבע הוא אלהים", וליתר דיוק שאין אלוהות מעבר לזו המגושמת בטבע. זאת יש לעמת עם הודעתה של המשיבה שהפרח הוא עצמו, כביכול, האלוקות. אלא שמניה וביה מבארת המשיבה שמטרת ההתבוננות בטבע היא ראיית האלוקות שמעבר לטבע ולא זו בשטבע עצמו. נמצאנו למדים שאין בינה לבין הגותו של ברוך שפינוזה כי אם דמיון השמות בלבד.
משנבחין בדמיון בין שני מרכיבי הראיה, מאליה תוכרע הסוגיה השניה. גם ההתבוננות בצדיק ("שליחו של השם יתברך") וגם ההתבוננות בטבע (ולא סתם ראייתו), תכליתן להביא לידי הבנת-מה של האלוקות שמעבר להם, ובזה אין שמץ עבודה זרה.

סיכומו של דבר: המשיבה זכאית בשני סעיפי התביעה.
ערעור מטעם התביעה 114347
להלן ציטוטים מאת הנאשמת אשר נשמעים, לעניות דעתה של הקטגוריה, תואמים את התפיסה הנוצרית, אותה כבוד השופט פסל בעבר כעבודה זרה:
"צדיק אמת הוא בכלל לא אדם. למעשה כיוון שכל כך קידש את עצמו ואת גופו. הוא נראה לנו אדם למראה עניים. אך צדיק אמת. מטייל בעולמות עליונים עושה תיקונים. מסנגר בבית דין שלמעלה על אחינו הטועים ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל."

ביחוד מבקשת התביעה להפנות את תשומת לב כבוד השופט לחצי המשפט האחרון - "מבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל" שהוא עיקר עיקריה של הנצרות, לפיה ישוע הנוצרי (שעל פי הנצרות אף הוא "בכלל לא אדם") קיבל על עצמו יסורים כדי שיתכפרו כל ישראל. לצדיק גם מיוחסת היכולת, כאמור, לטייל בעולמות עליונים ולעשות בכוחות עצמו תיקונים.
לאור כל העדויות הללו, מבקשת התביעה להפוך את פסק הדין. אם תדחה דרישתינו, לא ישאר לנו אלא לפנות לצדיק זה או אחר כדי שיוכל לייצגנו בבית דין של מעלה.
דיון בערעור 114589
המערער מבקש להפוך את פסיקת בית המשפט, ולקבוע כי המשיבה עובדת עבודה זרה. כראיה, הוא מצטט התבטאויות של המשיבה הקרובות לכאורה לעקרונות יסוד של הדת הנוצרית. טענו בחטים, והודה לו בשעורים.
ראיית הצדיק כחורג מגדר בני-אנוש רגילים, בפני עצמה, אין בה משום עבודה זרה. כבר נפסקה הלכה, כי "עיקר הציווי בעבודה זרה, שלא לעבוד אחד מכל הברואים..." ודברי המשיבה גופה ("מסנגר בבית דין של מעלה על אחינו") מוכיחים שאין, מנקודת מבטה, ראוי לעבוד את הצדיק.
מכיוון שכך, הערעור נדחה.

בית המשפט יחרוג כאן מנהלי הדיון המקובלים, ויצביע בפני המערער על שגיאתו הטכסיסית: לו היה מוותר על סעיף האישום בעבודה זרה וממיר אותו בסעיף הפחות של אחיזה בדעות נוצריות, יתכן שמסקנת הדין היה שונה.
ולמשיבה נאמר: גם אם הרעיון של צדיק המתפלל בעד כלל ישראל השתרש בסיפורי חסידים, כמדומה שהתוספת (בקשת היסורים על עצמו) משל זרים היא.
דיון בערעור 115021
יש הבדל קטן בין לייחס אלוהות לאדם שהתהלך על הארץ לפני 2000 שנה, לבין לייחס אלוהות לאדם שניצב מולך.
דיון בערעור 115072
אני חושב שלפי כל מה ש'חסידת ברסלב' כתבה עד כאן, היא לא מייחסת אלוקות לצדיק אלא רק רואה אותו כנעלה מבחינה רוחנית על בני אדם ''רגילים''.
אפשר היה ''להגדיר'' כך צדיק ולמגן את התפיסה הזו מפני כל ביקורת, אבל אני לא חושב שזה מה שהיא עושה.
ערעור מטעם התביעה 114634
אני שכחתי לציין כמה דברים אודות הצדיק. שאני באה לצדיק ומבקשת את ברכתו אני לא מאמינה שהוא יעשה לי את הנס. אלא שבכח זכויותיו אני מבקשת ממנו שיעלה את הבקשות לפני ריבון עולם, כי לא תמיד יש לנו האנשים הפשוטים את הזכויות שהתפילות שלנו יגיעו עד כסא כבוד. זה הרבה תלוי בכוונות, ביחודים, בטיהור המחשבה, ועוד דברים שאני מעדיפה לא להכנס מכיוון שאלה הם דברים עמוקים. ובכלל צדיק שרואה אדם מלא עברות שאין לו סיכוי לצאת מכל הליכלוך לבד, בא הצדיק מוריד את עצמו עד השאול עם אותו אדם ומתחיל לנקותו מ-א עד ת, וככה לאט לאט מנקה, ומטהר אותו בכל רמח אבריו, ושסה גידיו. והולך הצדיק עם כל זכויותיו ומבקש רחמים על אותו אדם שחטא, ומסנגר עליו וקורא לכל ראשוני הדורות אברהם, יצחק, ויעקב, וכל הצדיקים שהיו במשפחתו של אותו אדם ומתחילים בוכים, עד שכביכול מתרצה הקדוש ברוך הוא ומקבל את הבן שהלך לאיבוד. וכל זה עושה הקדוש ברוך הוא בכדי לראות את הרצון, ולבחון את האדם עד כמה באמת הוא רוצה להתקרב להשם יתברך.(ואת עניין הרצון מגלה לנו צדיק יסוד עולם רבי נחמן ולא בפשט) וזה מזכיר לי סיפור על מלך אחד שהיה לו בן יחיד, אותו בן החליט שהוא רוצה לעזוב את ארמון המלוכה ולהתחיל ליחיות חיי טבע, כמובן שהאב עשה הכל כדיי שאותו בן יחיד לא יעזוב אך שראה ששום דבר לא עוזר החל להרפות למרות הקושי העצום. עברו להם ימים, שנים, וכמובן שאותו בן השתנה במראהו, ובהתנהגותו. האריך שיער, דפוסי התנהגותיו היו כמו של חיה, שחייה בשדה. אך למרות כל אותם השנים לבסוף החליט הבן שרוצה הוא לחזור הביתה, לאביו, למלוכה. מגיע הבן לארמון והחל צועק: אבא, אבא בקולי קולות. ששמעו זאת משרתיו רצו מהר לאותו בן וניסו לגרש אותו כי לא הבינו מה אותו אדם(בן) שמגיע במראה זוועה רוצה, ועוד צועק אבא.(וכמובן שלא ראוי להכניס לארמון אדם בבגדים כל כך מלוכלכים) אך באותה העת יצא מהחלון המלך ושמע את קולו של הבן, וישר זיהה כי זה אותו בן שעזב לפני שנים רבות. באותה המהירות ציווה האב למשרתיו הנאמנים(הצדיקים שבדורנו) לקחת את הבן לרחוץ אותו, ולנקות אותו, להאכיל אותו(ללמד תורה, מזון לנשמה), ללמד אותו שוב את הנהגות הארמון(תורה שבעל פה), וכמובן להביא את אותו הבן האהוב היחיד אל המלך(מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך, אבא של כל אחד ואחד מעם ישראל) המשכילים שבינכם ולא המכשילים יבינו את מטרת הסיפור ויחכימו. ועל הנצרות יש לי פילוסופיה שלמה אך זמני קצוב ודחוק. אצלנו אומרים:המלאכה מרובה... ובעל הבית דוחק. וזה אומר שיש לי הרבה דברים לעשות לכבוד השבת ולכן אני יסיים. אז שהיה לכולם שבת שלום.
ערעור מטעם התביעה 114937
כלומר, הצדיק הוא מעין "מאכער", כותב בקשות בפני האלוהים?
ערעור מטעם התביעה 114940
זה יכול להסביר למה שמים לו משהו בכיס בלי שירגיש.
ערעור מטעם התביעה 116674
עדיין לא הבנתי למה זכויותיו של הצדיק הופכות למטבע עובר לסוחר שהוא יכול "לתרום" לאיזה חוטא אחד, ואלוהים יסכים לקבל את זה. האם נראה לך תקין שפילנטרופ גדול יבוא מול בית משפט רגיל ויגיד לשופט "תראה, נכון שהנאשם הוא חרא של בן-אדם, אבל אני מוכן לאבד קצת מהזכויות שלי, כדי שתשחרר אותו בזול"? מה הקשר? ממתי שכר ועונש הוא עניין של הקולקטיב ולא של האדם הפרטי?
ואיזה מין אלוהים הוא זה, שהוא לא יכול לשפוט כל אדם בעצמו? בוחן לב וכליות, לא? כל-יכול, לא? אז בשביל מה הוא צריך את התיווך הזה?
ערעור מטעם התביעה 116829
לא שמעת על עדויות אופי כטיעון לעונש? (ע"ע משפט נמרודי האבא)
ערעור מטעם התביעה 116992
אבל הצדיק לא מכיר אותי בגרוש. במקרה הטוב, הוא משמש כעורך דין שלי, וגם אז לא ברור לי למה אלוהים מקשיב לו.
יחי ההבדל הקטן! 116837
דובי!
לא רשמתי שהצדיק נותן מהזכויות שלו, אלא בכח של הזכויות שלו הוא מעורר רחמי שמיים. וזה בדיוק התפקיד של הצדיק להצדיק אותנו החוטאים הקטנים לפני הקדוש ברוך הוא.
ועכשיו לשאלתך "ואיזה מין אלוקים הוא זה, שהוא לא יכול לשפוט כל אדם בעצמו? בוחן לב וכליות,"
חז"ל אמרו התשובה נמצאת בגוף השאלה, רק צריך להתבונן היטב.
כמובן שלבסוף שופט את האדם רק אחד והוא הקדוש ברוך הוא, אבל כל עוד אנחנו כאן, בעולם העשייה. שזה עולם שבו אנחנו מתקנים את עצמנו על חטאים קודמים שעשינו בגילגולים שונים ואפילו בגילגול הזה, יש לנו את הצדיק שיעזור לנו לתקן את עצמנו. זה כמו להבדיל אלף אלפי הבדלות נרקומן, שמגיע לבית משפט מה השופט לא יודע שהוא נרקומן ויכול להזיק לסביבה? אבל השופט נותן לו הזדמנות לפני הכרעת הדין לתקן את עצמו בעזרת כל מיני מוסדות שיקום וכו, כי לבד לא יהיה יכול לעזור לעצמו, אז מה השופט לא יכול לשפוט ישר לכמה שנים?
וכאן בדיוק התשובה, השם יתברך בוחן כליות ולב יודע מחשבות אדם, ואת היכולות של האדם ואדם, ולא ינסה השם את האדם אם הוא לא יכול לעמוד בנסיון. ולכן הוא לא ישר דן את האדם אלא נותן לו עוד הזדמנות כי בסך הכל השם יתברך רחמן וארך אפיים, ורוצה אותנו זכאיים במשפט ולכן הוא נותן לנו "מתווך" שיורא לנו את הדרך.
דובי, אתה לקחת את כל מה שאמרתי והוצאת משם רק נקודה אחת והיא בדין של למעלה. יותר מכל הצדיק עוזר בעולם הזה, נותן לי עצות נבונות, עוזר לי לעבור את העולם הזה בשלום. שלכל העולם יש חשש חס ושלום לאיזה בעיה רפואית הם רצים לרופאים שלא תמיד יש להם תשובות, אבל שלי יש בעיה אני רצה לצדיק שלי, שיברך אותי, שיתפלל עבורי, (כי יש עניין "שצדיק גוזר הקדוש ברוך הוא מקיים, אך שהשם גוזר הצדיק מבטל") וזה הוכיח את עצמו גם במקרים של אנשים הרחוקים מתורה ומצוות שיש להם בעיה, הם רצים לכל גדולי הרבנים, מתפללים בקברות צדיקים, תורמים אלפי שקלים רק כדי לבטל את הגזרה. כי תשובה ותפילה וצדקה מעבירים את רוע הגזרה. ולכן חשוב לכל אדם שיהיה לו צדיק...
רק הערה- 116988
העובדה ש"גם במקרים של אנשים הרחוקים מתורה ומצוות שיש להם בעיה, הם רצים לכל גדולי הרבנים, מתפללים בקברות צדיקים, תורמים אלפי שקלים רק כדי לבטל את הגזרה..." לא מוכיחה את יכולתו של הצדיק לגרום לשינוי.
מה שהיא _כן_ מוכיחה,זה את העובדה שאנשים במצוקה יפנו לכל גורם שהוא.‏1 כמה מהאנשים האלו שפונים לצדיקים, פונים במקביל גם לבתי חולים, ולקוראות בקפה, ולמנחשים בכוכבים?

1רק לפני כמה שבועות, גיליתי שבכל פעם שניגשתי לטסט, אמא החליטה לתרום סכום מסויים במידה ואני אעבור. יצא לה די יקר העסק, אבל ראוי להערכה. ‏2 כמובן, היה פשוט יותר ומהיר יותר אם היא הייתה מנצלת את הכסף בשביל לקנות לי רשיון, אבל לא חשוב.
2לפחות הערכה שלי.
יחי ההבדל הקטן! 116997
אז תגידי שהוא מורה ומנחה. מה את מקשקשת לי על בית דין של מעלה. ואם הוא בסך הכל מורה דרך, מה ההבדל בין "צדיק" לבין סתם רב חכם בתורה?
אבל רגע, בסוף את שוב אומרת שאת לא רצה לצדיק עם הבעיה כדי שיגיד לך מה לעשות ("תגידי שתי אווה מריה ושלוש הייל ג'יזוס"), אלא את הולכת כדי ש*הוא* יעשה משהו, כדי ש*הוא* יברך ו*הוא* יתפלל, ושוב אנחנו נדרשים לשאלה, למה אלוהים מקשיב *לו* כש*את* לא עשית שום דבר כדי להוכיח שאת שווה את המאמץ. מה, בגלל שיש לי כסף ואני תורם אותו לצדיק הרב פק"מ ממצפה מצפור, אלוהים צריך לסלוח לי על החטאים שלי? בגלל שהלכתי ללכלך את הבגדים שלי על קבר של מישהו אז כיפרתי על החטאים שלי? אני אדם טוב יותר בגלל שנישקתי למר"ן את הזקן?

תשובה, נניח שאני מבין למה זה עוזר. תרומה, אם זה לגמ"ח (ולא לאיזה רב שגם ככה לא חסר לו), אני מבין. אבל למה תפילה צריכה להיות על קברי צדיקים? מה רע לאלוהים שאני מתפלל ליד המיטה שלי, או בבית הכנסת השכונתי? מה, גם הצדיקים המתים נותנים לך עצות נבונות?
יחי ההבדל הקטן! 117028
דובי חמוד, אתה עושה קיש מכל העסק.

כל מה שהרבנית החביבה מנסה להסביר זה שיש אנשים שעומדים על מדרגה רוחנית גבוהה יותר מאחרים. ובגלל זה תפילותיהם מקובלות יותר בשמים (הנושא מוסבר ומפורט בתורת הנסתר- היא הקבלה) כשרב נותן עצה או ברכה הוא בד''כ מתנה אותם בעשית צעד שלך לכיוון התשובה. הברכה אינה אלא ''עידוד'' או ''משענת נפשית''. לפי המסורת, הרב הוא ''מליץ יושר'' אדם שכל תפקידו הוא להעיד לפני הקב''ה על צדקת דרכנו (אותו הדבר לגבי קברי הצדיקים).

אין כזה דבר מתן צדקה לרבנים, אף אחד לא מחלק דמי כיס. יש מתן צדקה ללימוד תורה.

אין שום דבר רע בהתפלל ליד המטה, להפך, היהדות מבוססת כולה על פניה ישירה לקב''ה, ללא מתווכים. עזרת הרב היא לא תחליף.

חשוב להדגיש שהנושא עמוס במנהגים ובמסורות ששורשיהם חודרים עמוק בשנים, והם בד''כ אינם מבוססים על הלכות.
אף אחד שמנשק לרב את הזקן לא מצפה לקרוע את ים סוף למחרת בבוקר.
יחי ההבדל הקטן! 117083
אני עושה קיש? היא עושה קשקוש!
למה אלוהים זקוק למליץ יושר? אני בטוח שהוא יודע טוב יותר מאשר הרב האם כוונתו של האדם אמיתית או לא. אלוהים לא זקוק לעדים ולא להוכחות. בוחן לב וכליות - שיבחן, בשביל מה הוא צריך את הצדיק שיסתיר לו? קברי צדיקים, יתר על כן, לא רק שאינם יכולים לשאת עצה או ברכה, אלא שהם בטח אינם מסוגלים להתנות אותם בדבר, כי הם, איך לומר, מתים. (לא הקברים, הצדיקים).

מתן צדקה ללימוד תורה, במקרים לא מועטים, אם יסלח לי, הוא בדיחה טפלה.

אם היהדות מבוססת כולה על פניה ישירה לקב"ה, למה מתארגנות משלחות שלמות לאומן כדי להתפלל על קברים? למה אנשים נוסעים לגליל כדי להשתטח על פיסות אדמה? בשביל מה צריך אלוהים את כל הממבו ג'מבו הזה, זה כל מה שאני רוצה לדעת.

הנושא עמוס במנהגים ובמסורות ששורשיהם חודרים עמוק לתוך הבלי ההבלים של עבודת אלילים, עכו"ם, אמונות תפלות ושאר מרעין בישין שהיהדות צריכה להתבייש לכלול אותם בתוכה, לא שהיא עצמה שוס גדול מבחינת רציונליות.
יחי ההבדל הקטן! 117477
די, זה כבר סתם לא פייר. קודם לא הבנת ‏1, עכשיו כשהסבירו לך אתה טוען שאלה שטויות. האם היה איזשהו הסבר שיכול לשכנע אותך? אתה לא אדם דתי/מאמין, וזהו זה.

1 נקודות כמו למי מיועדת הצדקה, פנייה ישירה לקב"ה וכו'.
יחי ההבדל הקטן! 117535
הא? אני מראה שהנוהג הזה זהה לעבודה זרה ועכו"ם. אני מצביע על הנקודות שמוכיחות זאת. טרם הופרכה טענתי.
יחי ההבדל הקטן! 117541
אז שני שאלות
מה פתאום אתה שומר על טהרת היהדות?
שתיים - למה בכלל עכו"ם זה לא טוב או נחות?
יחי ההבדל הקטן! 117757
לא שומר על שום דבר. הדיון התחיל בפתיל אחר, שבו היה מעורב עוזי, ושם הוא טען שהנצרות היא עבודת אלילים, בשל כל מיני גורמים שאני זיהיתי אותם גם אצל הברסלבית, ולכן טענתי שגם היא עובדת אלילים לשיטתו.

ממש לא אכפת לי מהיהדות. עכו''ם זה לא טוב ונחות משום שזה אמונות תפלות. זה לא אומר שהיהדות יותר טובה, כמובן.
יחי ההבדל הקטן! 231726
מה גורם לך לחשוב שברסלב זה עבודה זרה-חס ושלום...
יחי ההבדל הקטן! 117665
אז דובי, בוא נסכם שאתה מהמתנגדים.
אתה יודע יש קבוצת חסידים, ויש את המתנגדים.(ליטאים)
יחי ההבדל הקטן! 117581
יש אנשים צדיקים יותר ויש אנשים צדיקים פחות.
כשאדם מרגיש שהוא זקוק לעידוד רוחני, ללכת למקום בו נקבר אדם צדיק- בדיוק כמו ללכת אל צדיק חי- זה נותן לו עידוד רוחני.
הצדיקים אינם יכולים לשאת עצה או ברכה (כי הם, איך לומר, מתים). הפואנטה היא שאדם עלה לקברו של אדם צדיק, והתפלל שם מפני ששם הוא מרגיש בדרגה רוחנית גבוהה יותר, מפני שבמקום זה נטמן אדם בעל דרגה רוחנית גבוהה משלו.
אין כאן עבודת אלילים. אף אחד לא עושה מהצדיק אלוהים, אלא פשוט אדם, כמוני וכמוך, בעל דרגה רוחנית גבוהה יותר.
אלוהים לא צריך את כל הממבו ג'מבו הזה. קורה ואנחנו מרגישים צורך.
מתן צדקה ללימוד תורה הוא באמת בדיחה במקרים רבים.
שום דת לא אמורה להיות שוס גדול מבחינות רציונליות.

-------------------------
שנה אזרחית נפלאה לכולכם.
מהו צדיק 117045
על נוח הצדיק שמואשם בשכלתנות מוגזמת ואטימות בתגובה 98069.

גרשם שלום על מעמדו של הצדיק שמכניס "תיקון" לעולם בתגובה 89232.
יחי ההבדל הקטן! 117234
דובי!
לבוא עכשיו ולהתחיל לשכנע אותך "שצדיקים במיטתם נקראים חיים" אין לי זמן. ובקשר לזה של למה לא להתפלל במיטה,
זה לא סותר וההפך רבי נחמן אומר שהמעלה הכי גבוהה שאדם יכול להגיע ביהדות זה ההתבודדות ז"א לפרש שיחתך לפני קונך, והדרגה הכי גבוהה בהתבודדות זה בבית, כי כך האדם מבטל את עצמו מכל חיי העולם. ועם כל זאת יש את הצדיק שהולכים אחריו, שהוא מראה איך לעבוד את השם בצורה הכי טובה שתתאים לי. וכמובן שהצדיק לא יכול להחזיר בתשובה אדם שבכלל לא רוצה בכך, ואם כן אז מתבטל עניין הבחירה לאדם בעולם. למרות שהצדיק יכול לעשות הרבה, אבל הקדוש ברוך הוא רוצה את הלב שלנו, יגעת ומצאת תאמין, מצאת לא יגעת אל תאמין.
בקיצור, אתה מוזמן לחקור בספרי צדיקים, וכמו שכבר רשמתי בספרו של הלל צייטלין,ובכלל לבוא לצדיק בכבודו ובעצמו ולדבר איתו. ולזכות לתיקון הנצחי.
החטא של הטית 117241
מה יהיה? עוד טרם הצלחנו לעכל את ההסטה של ההסתה מעץ אחר, וכבר את קופצת ומכניסה צדיקים למיטה ואפילו קוראת להם חיים (משה?). על סגולות הצדיק שמענו הרבה (ובאמת אולי הגיע הזמן להתחיל לדבר גם על הכחולות שלו?), אבל מה הן אותן סגולות של הטי"ת שהיא אוכלת כל חלקה טובה וטובעת‏1 לעצמה את נחלטה ההיסטוריט של הטי"ו?
_________________
1- אני יודע. טודה.
שיר בטית 117344
אנחנו שלוש מרמיטות
לישון איננו ממעיטות.

רק פעם לשבע שמיטות
אנחנו יורדות מן המיטות.

יורדות, עומדות, מפהקות
שלוש פהיקות
א - - - רוכות ע - - - ד מאוד

אחר כך לשלום אנו כף מושיטות
זו לזו
ולשוב לישון
מחליטות.

מיד שבות אנחנו למיטות
וישנות כך עוד שבע שמיטות...

(נ.אלתרמן)
החטא של הטית (מיתתם) 117428
למה לעשות דרמה מכל דבר?
אז טעות לעולם חוזרת. וזה לא בגלל הטימטום אלא בגלל המהירות שאני כותבת.
טל''ח 117466
מעולם לא האשמתי אותך בטמטום, ובטח שלא בגלל שגיאת כתיב. אחרת אני מסתבך עם רבים וטובים כולל סמילי ורועי והאידיוט ההוא, מה שמו, שכתב ''שכחה'' במקום ''שככה''.

על סגולות הטל''ח כבר כתבתי לא מזמן, אז אני עובר בשתיקה על השיבוש של ''טעות - לעולם חוזר''.

בברכה,

ש... שו... שוט... שכ''ג.
טל"ח? 117659
טל"ח? 117667
כן, ר"ת של טעות לעולם חוזר תגובה 115869.
ואם אני כבר משוחח עימך בנעימים, האם את יודעת מה זה צצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצצ ?
ראשי תבות של טעות-לעולם חוזר! 117993
בראבו! 118121
אבל תודי שנעזרת בכוחותיו של הצדיק הידוע ירדן ניר כדי לפצח את האגוז הזה, ואת החידה שחדתי לך עדיין לא פתרת. אני סמוך ובטוח שמתמטיקאי אחד שמבקר כאן, צדיק מפורסם בפני עצמו, יוכל לעזור לך בעניין זה אם רק תבקשי יפה.
רמז 118154
לצצצצצצ
:-) 118158
!? 118172
בסדר: 118182
ל''ו צדיקים.
! 118184
! 118187
בוא נפסיק כאן, לפני שאיזה עורך חמור-סבר יגער בנו וילבין את פנינו בפרהסיה (wink).
! 118857
מיכוון שרק היום נכנסתי ולא ראיתי את מה שכתבת לא עניתי.
אבל אחרי כמה דקות של רצון עז לדעת לא עלה בידי כלום.
אז אולי תאמר וזהו?
הוא ענה על זה. 118859
תגובה 118182.
הוא ענה על זה. 119074
כעבור התבוננות מעמיקה הבנתי.
מה לעשות הקליטה איטית, אבל תודה לך.
אני מנחמת את עצמי בכך שלטל זה לא היה מובן.
! 119080
כל פלג אודסר מאמין בצדיקותו הרבה של הרב מיבניאל?
! 119090
בוא נגיד שהם ממש לא
והגיע הזמן שנשמע ממך
יחי ההבדל הקטן! 117307
מה נקראים צדיקים במיתתם מעניין את אזור הישיבה שלי. צדיקים מתים יכולים לתת לך עצות, להראות לך "איך לעבוד את השם בצורה הכי טובה שתתאים לך"? גניכט. סיימנו.
ישיבת עור שמח, אתה מתכוון? 117467
ישיבת עור שמח, אתה מתכוון? 120784
לידיעתכם!

הצדיק מיבניאל מגיע השבוע אז כולם מוזמנים.
מגיע לאן? 120821
מגיע לאן? 120919
נדמה לי שהיא מתכוונת שהצדיק מיבניאל מגיע ליבניאל.
אם כך הדבר, אז מדוע הצדיק צריך להגיע ליבניאל אם הוא כבר ביבניאל?
מגיע לאן? 120929
כדי להדגים למאמינים שהוא יכול לבצע ''קפיצת דרך''.
''מעניין את אזור הישיבה שלי'' 117662
של הדובים?
(בלי לפגוע)
ותגידו שדוסים לא מצחיקים 117668
אתה יודע מזה לקחת מלפפון, ועגבניה ,וגמבה אדומה, ולערבב ביחד זה בדיוק מה שעשית!
זכות גדולה.. 399738
לפי דבריך את חסידת ברסלב אמיתית... ומסתבר שקיבלת המון חוכמה במושבת יבנאל...אבל בבקשה ממך תפסיקי להסביר את הצדיק ופעולותיו כי לא כל יהודי מסוגל להכיל את העוצמה הרוחנית של דברייך וזה אף יכול לבלבל ולהרחיק... מאז ומעולם היו מחלוקות על צדיקי אמת..וזה חלק מההתמודדות שלהם בעולם הזה...אל תנסי לתקן את המעוות.. אני חושבת שזו זכות גדולה להתקרב לצדיק ולצערנו לא לכולם יש את הזכות הזו בעולם הזה... אשרייך על הכוונות הטובות אבל אולי עדיף במקום לנסות להסביר את הצדיק פשוט תשלחי יהודים טובים לספרים הרבים המלאי חוכמה של אותם צדיקים וממילא נשמתם תתעלה מעצם המפגש עם חוכמה אלוקית זו ובעז''ה יתקרבו לאבינו שבשמיים בשמחה גדולה..
זכות גדולה.. 399921
רעיון נפלא! גם אני לא אנסה יותר להסביר את עמדותי. הרבה יותר קל להפנות אנשים לספרים שכתבו גדולים וחכמים ממני, ואולי אותם אנשים ישכילו מכך ויתמלאו דעת.

הריני, לפיכך, להפנותך לספר "השען העיוור" של הצדיק הגדול סטיבן דוקינס, יבדל"א, ואף לספר "המשמעות של כל זה" של רבי ריצ'ארד פיינמן זצ"ל. בהצלחה.
זכות גדולה.. 514384
כוונתך כמובן לצדיק הגדול ריצ'ארד דוקינס, ולא כפי שפלט קולמוסך בשוגג.
זכות גדולה.. 514388
התערבב לו סטיבן ג'יי גולד.

משונה, לו שיחקתי במשחק אסוסיאציות, יש סבירות גבוהה שתגובתי ל''דוקינס'' היתה ''קננגיסר''.
בונובו!cubucu 514392
בונובו!cubucu 514467
בינגו. זאת האסוסיאציה ל''קננגיסר''.

נראה שגם הדמיון בשמות תורם... (דוקינגס וקירינגס)
לכל המעוניינים! 116841
לכל המעוניינים אודות חסידות ברסלב, בספר של הלל צייטלין
''על גבול שני עולמות'' הכרך השני.
תגובה 132374
להזכירך הנצרות נולדה מהיהדות ויש בה הרבה דברים שהיא לקחה ממנה.
זה שצדיק הוא לא אדם זה לא אומר שהוא אלוקים. הוא יכול להיות הרבה דברים אחרים או לפחות לא אדם הכוונה מעל לדרגת אדם.
לא רק ר' נחמן אומר את זה, זה ידוע בהמון מקורות שאין לי גישה אליהם כרגע שצדיק מכפר על עם ישראל ומסתובב לו למעלה, ומסנגר על עוונותינם של עם ישראל, וגם עושה תיקונים.
עוד תגובה 132375
מאימתי צדיק הוא לא אדם? צדיק הוא בהחלט אדם, פשוט אדם בעל דרגה רוחנית גבוהה יותר.
עוד תגובה 132447
"אם ראשונים כמלאכים כמונו כבני אדם, ואם ראשונים כבני אדם כמונו כחמורים"
השאלה היא, אם ראשונים כחמורים, כמונו מה?
עוד תגובה 132448
מהיכן המיטוט הזה, ומה הוא אמור להביע?
אבן נייר ומספריים 132451
כמלאכים?
תיקון טעות "כעת"! 113924
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 114338
''ומבקש יסורים על עצמו כדי שיתכפרו עוונותיהם של עם ישראל.''
נורא מזכיר לי מישהו...
ישוע שמי 114853
כידוע, פענוח הקוד התנ"כי הצפון בישעיהו נ"ג מגלה את המילים המדהימות:"ישוע שמי"
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 370497
עם אפשר להוסיף עוד סיפור על המורא"ש
1) יום אחד אחד מישראל אם אני לא טועה מהעיר שלי נכנס לרבי אליעזר שלמה שיק הקדוש שליט"א (המורא"ש) והמורא"ש הסתכל עליו ואמר לו מה אתה עושה פה? מישהו הזמין אותך אלי? תלך מפה
לפי מה שאנחנו מבינים הצדיק גירש אותו וזה לא התנהגות של צדיק
יום למחרת או באותו יום לא זוכר אותו האיש עשה תאונת דרכים נכנסה בו משאית והעיפה אותו בסביבות 80 מטר והבן אדם יצא בלי שריטה.
אחרי זה הלכו לשאול את הצדיק למה הלבנת את פניו הצדיק אמר:"זה היה יום המיטה שלו וכידוע שמלבינים פני אדם זה כאילו הוא מת שפיכות דמים, אז הרגע שהלבנתי את פניו הורדתי ממנו את המיטה ולא נשפך לו דם אמיתי. (זה סיפור ששמעתי מיהודה סעדו זוכה כוכב נולד וממש חסיד ברסלב אולי לא בלבוש אבל הוא כל היום בתורת רבנו)

עוד שמעתי כי הנשמה של רבנו נחמן באומן התעברה המורא"ש הקדוש!

בקיצור אנשים להיתחבר לתורת רבנו זה יותר מתוק בדבש!
ובע"ה יבוא משיח ויגאל אותנו מהתעוות שלנו...
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 370712
לפי דעתי אם המיטה שהורידו ממנו היתה מיטת מסמרים, בטוח שהיה נשפך לו דם.
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 371050
בהחלט. ולא רק הנשמה של נחמן מאומן! יש לי חברה ש... טוב, לא חשוב.
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 371051
נו מה? מה לא חשוב? יש לך חברה שנשמתה התעברה מהרבנית קוק הקדושה, שתחיה ותזכה לימים רבים וטובים אמן ואמן? נו קדימה, תודי כבר וניפטר מזה, למה להכניס אותנו למתח ישר עלא-בוקר?
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 371075
לא הרבנית קוק אלא הבלנית של אחותה של הרבנית קוק, שעושה לה גם שחי ושפם.
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 371076
מה עם הגבות? הרגליים? הזרועות השעירות?
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 371085
נראה לי שהתבלבלת עם יהודה סעדו.
חבל שלא באתם, הפסדתם! חשוב לקרוא 477550
ישר כוח גדול על הדברים הנכונים וזה אפילו לא טיפה מין הים על מוהראש הקדוש שאנחנו לא יכולים להבין איזה מתנות רבנו הקדוש נותן למי שמפרסם את שמו ברבים בפרק זמן של חמישים שנה בלי שום נטיות וזה ברור כשמש למי שזכה ליזרוק את השכל וליראות את האמת אצל המוהראש הקדוש ברוב ספרו ומדובר במאות ספרים כמעט ולא מוזכר שמו של המוהראש רק אנשי שלומינו האמיתים יכולים לראות שכול רצונו זה רק לפרסם את רבנו הקדוש בעולם
פנינים 477746
''וזה ברור כשמש למי שזכה ליזרוק את השכל''. פנטסטי.
יבניאל? 112293
יש שם קומונה של הגרעין שלי!

_______
העלמה עפרונית,ואינפורמציה שמעניינת רק אותה.
תשובה לכל אדם לא ברסלב?! 115109
אני רוצה לאיות ברסלב
בגלל אצנו בעיר יש ברסלבים שבאים מיבנה עד לעירנו
ואז אני קניתי ב-‏500 ש"ח ספרים וכיפה של ברסלב
וקיבלתי קמיע במתנה!?

אני מהותו היום אני ברסלב אבל לא ברסלב רגיל אלא ברסלב אמיתי
ואם היה בבחירות תנועת ברסלב אני איתי בוחר רק ברסלב אבל אין אני בוחר ש"ס להחזיר עטרה ליושנה

ממני יותם נחמני
מובן לחלוטין. 115111
ותודה על התשובה לשאלתי.

_________
העלמה עפרונית, מבולבלת.
נ.. נח... נחמני, נחמני מאומן 115217
נדמה לי שיש עליך סיפור של י.ל. פרץ, אבל זה בטח לא מופיע בספרים שקנית ב 500 ש"ח.
תשובה לכל אדם לא ברסלב?! 116838
אם תשתדל, ותתאמץ יותר, אולי נאמין לך.
אשרכם 412209
שלום עליייכם צדיקים
ממה שהספקתי לקרוא יש לי כמה דברים להגיב ולהוסיף
לגבי דבריו של הצדיק שאמר שיש מחלוקות וריבים ביבנאל אם רבינו הרב שיק וחסידיו....לא נשמע ולא נראה הדבר הזה הכל שקרים יבנאל עיר ללא מחלוקות וכולם אוהבים שם את הרבי ומכבדים אותו.

צדיקים אנחנו לפני יום הכיפורים ובימים אלה צלבד התפילות הרגילות תשתדלו להתפלל על אמונה,תבקשו מהשם יתברך שייתן לכם אמונה ,יחזק אותכם באמונה,שהכל מעשה ידיו,והכל לטובה!

ואשרי הצדיקה(חסידת ברסלב) שמחזקת את הקהל שפה...אשרך ואשרי חלקך...שתזכי לישועות גדולות אמן

ולכל בית ישראל באשר הם שיהיה חתימה טובה ובעזרת השם שתורת רבינו הקדוש צדיק יסוד עולם הנחל נובע מקור חכמה רבינו נחמן בן פייגא זי"ע תחתור לליבכם ותקרב אותכם לשם יתברך!!!

ותזכרו תמיד להיות בשמחהההההה :)
זה באמת נכון?? 132727
זה באמת נכון שחסיד סלונים עשה את זה???
תביאו הוכחות בבקשה אולי זו סתם השערה אז אל תגיד "האמת".
צריך לשאול את המואר"ש.
מואר"ש? 132734
עפ''ז ''מואר''ש'' לא מופיע במילון האייל, אאל''ט.
מהה??? 132977
הצדיק מיבניאל.
מהה??? 137244
מה קורה שם, ביבנאל? מחתנים קטינות עם בני גילן ומבוגרים מהן? אפשר לקבל דיוח מהשטח?
מהה??? 137255
באיזה מובן אלה "חתונות"? האם משרד הפנים רשם את בני הזוג כנשואים? אם כן, מה בדיוק יש לחקור? אם לא, מה בדיוק יש לחקור?
מהה??? 137258
אני מניח שיש לחקור חשדות לבעילה אסורה, או אונס. אבל עורכי הדין המקומיים בטח יוכלו לפרט טוב ממני את סוגי העבירות.
מהה??? 137262
אה, מוזר... כי בידיעה כתוב שהתושב נחקר בחשד כי חיתן קטינים, לא בחשדות לעבירות מין.
מהה??? 137265
אולי גם זו עבירה? המדינה האצילה את הסמכות לערוך טקסי נישואין לכוהני הדתות השונות, כך שייתכן ועריכת טקס כזה, למי שאינו נחשב בגיר על פי חוק, היא עבירה בפני עצמה. אבל אשמח אם מישהו שבקי יותר ממני בחוק יוכל להגיב.
מהה??? 137274
חתונה חייבת להתממש בלילה הראשון, לא?
אמורה, אבל לא חייבת. 137307
מהה??? 231573
תתפלא אבל תלמד גמרא ותראה שלא חייב...
אתם לא יודעים כלום! 230031
וגם אם מחתנים אותם קטנים זה לא אומר שהם כבר בגיל 11 שוכבים ועושים ילדים הם רק מחתנים אותם כדי שלעתיד הם ישר יהיו בעל ואישה ומה רע בזה?...
מהה??? 137266
מי שקובע בענייני נישואים בישראל זה הרבנות והקריטריונים שלה להכרה בנישואים הם מאוד פשוטים, אם הטקס תקף מבחינה דתית הרי שמדובר בנישואים.
כיוון שהדת היא אותה דת הרי שהקריטריונים הם אותם קריטריונים ולכן כפי הנראה מדובר בנישואים כדת וכדין בישראל.
הרישום במשרד הפנים הוא עניין פורמאלי בלבד, זוג שנישא בחו''ל ומגיע לארץ נחשב נשוי גם לפני שהספיק להרשם במשרד הפנים.
מהה??? 137517
לרבנות יש מונופול על הנישואים. לדוגמה, אם התחתנת עם אישה שניה ללא אישור, תואשם בביגמיה, למרות שהנישואים תקפים מבחינה דתית.
תיקון טעות... 231253
חמוד אתה טועה טעות גדולה....
על חרם דרבינו גרשום שמעת?
וגם אם לא... ניתן דוגמא התימנים בתימן לא קיבלו את החרם הזה והתחתנו עם כמה נשים בישראל החוק בלי שום קשר לאותו חרם אוסר (כמו בכל מדנה דמוקרטית-אוסר ביגמיה)
אם כך איסור ביגמיה הוא לא בגלל "המונפול של הרבנות" אלא בגלל החוק הדמוקרטי
מהה??? 216406
ה"צדיק מיבניאל" הוא סתם עוד אחד מהמפורסמים של שקר שרוצים רק כסף וכבוד וממשיכים להרחיק את העם מהתורה ומהצדיק האמיתי רבי נחמן מברסלב הוא רבי נ נח נחמ נחמן מאומן.כל זאת רק בשל תאוותם לכבוד וכסף...אבל האמת מעידה על עצמה והשקרים שלהם מתגלים לאט לאט..היחיד שדיבר על הפצת ספרי רבי נחמן וקירוב לבבות אמיתי הוא רבי ישראל דב בער אודסר עליו השלום בעל הפתק.כל מי שיש לו מוח בקודקודו יזהר להתרחק מהשקרנים דוגמת ה"רב" שיק{שיש לו 2 אותיות מהמילה שקר למי שרוצה רמז}ודומיו.
דרך אגב אותו שיק השקרן בכלל גר בניו יורק
מהה??? 216417
רבי ישראל דב בער (שיש בשמו שלוש אותיות מהמילה דרעק, למי שרוצה רמז) אודסר הוא "בעל הפתק"? כמה עצוב, פעם אנשים היו "בעל שם טוב", "בעל דגל מחנה אפרים" או לפחות איזה "בעל התניא". כל מה שנשאר לאודסר הוא פתק?
מהה??? 216422
אבל לרב שיק יש גם אות אחת שהיא חצי משמו של השי''ת. זה בטח מבטל את שתי האחרות.
מהה??? 216431
שלא לדבר על ''שוטה הכפר הגלובלי'' שיש בו את כל האותיות של ''שוטה'' ועוד נשאר עודף (בגלובלי).
הידעת? 216435
שוטה הכפר הגלובלי (711) = פשוט ידיד זהב, מביא גאולה לעולם (711).
מהה??? 342557
"שוטרי משטרת העמקים עיכבו היום (שני) לחקירה את האדמו"ר הרב שלמה אליעזר שיק, ראש עדת חסידי ברסלב במושבה יבנאל שליד הכנרת, בחשד שחיתן קטינים וקטינות. הרב נלקח לחקירה עם נחיתתו בנמל התעופה בן גוריון, ובחקירתו הכחיש את המיוחס לו. בתום החקירה שוחרר בתנאים מגבילים."

הארץ: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
אחלה אלבום 136693
אחלה אלבום, למרות ליריקס תעמולתיים מדי. הייתי מספיק כנה להגיד זאת גם לו תמכתי באידיאולגיה הברסלבית. עדיף היה לו רן התמקד בחווית האדם המאמין-האדם מול אלוהים, דבר שקצת נבלא לפעמים-"איזה כיף להיות יהודי" לא ממש אוניברסלי-אולי מדובר סתם בשיכנוע עצמי. מה שכן זה לא בדיוק היה הדיבור ב1945
אכן הוא המשיח 140125
רבי ישראל בער אודסר הינו אכן משיח האל ושמו כשם רבו (יהוה). כל הפוגם בכבוד המשיח, שוגע בדבר ושמו תועבה. אפשר לשמוע את הצדיק והכל תלוי בבחירה של עם ישראל:
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 145378
הרבי ישראל נקרא בשבעה שמות שאינם נמחקים,ועל מאמיניו נאמר: ותחסרהו מעט מאלהים, "אלהים", מרמז על נו"ן שערי הקדושה שאפילו משה רבנו לא השיג. אך הרב אודסר הוא מח נו"ן של אלהים, כידוע לחסידי ברסלב, שרבי נחמן מברסלב והמשיח השיגו בשלמות את בחינת יחידה ושער הנו"ן. רק רבי ישראל הוא נורמלי, חוץ ממנו כולם משוגעים ומטורפים כרוניים. עליכם לכבד את המשיח האמת ולא לכתוב שטויות עליו אתה שומע לי אסף. אתה לא רק פוגע ברגשות דת במה שאתה מבזה את המשיח, אתה מפר תורה שלמה, את נשמת ישראל. כתוב בספר "אבי הנחל" של הרב אודסר שליט"א,שבגהינום עקרבים שורפים את נפשם הטמאה של המתנגדים על המשיח, הוא גם רימז, שבזיון הצדיק הביא את היטלר לעולם. על כולנו לכבד את המשיח ולהוקירו, עוד הרב אודסר יקום מקברו שבהר המנוחות להתגלות בעולם השפל, אמן.
חידה 145379
כמה חסידי ברסלב צריך כדי להחליף מנורה?
כמה? 145382
כמה? 145394
לא מחליפים, כי הנורה החדשה לעולם לא תאיר כמו הנורה הישנה.
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 145389
אם מישהו מבזה את הדת אלה הודעות כגון זו, והגרפיטי המטומטם על המגמגם מברסלב. אם האלוהים שלך מביא לעולם אנשים כמו היטלר בגלל טפשותם של אנשים כמוני, הוא באמת לא ראוי להערכה רבה מדי.
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 148030
מי שנותן כבוד למשיח אלהים רק כאלה ראויים להערכה. הכתבה המשיחית נ נח נחמ נחמן מאומן אינה גרפיתי אוי ואבוי לכם! לשמנה וסולתה של עם ישראל, עם התורה הקדושה, אתה קורא "גרפיתי"? רבנו המשיח אינו מגמגם כי אם בבחינה משה רבנו הנקרא כבד פה, וזה מרומז בספר סיפורי מעשיות, מעשה השבעה קבצנים, יום שלישי! לא האלהים שלנו הביא את ימ"ש לעולם כי אם האלילים והרבנים של כל המתנגדים!
עתיד הרב אודסר לקום מהיכל קן ציפור (היכלו של המשיח) לההתגלות בעולם אז מעכשיו תתביישו לכם! המשיח הוא חייך שלומך ואורך ימיך! או הוא, או אינטיפאדת עולם!
"תתבישו לכם"? 148031
את מלבינה את פני ברבים? תתביישי לך!
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 145536
כל דור ומשיח השקר שלו.
אין שלום לכופרים 148028
על האמת המשיחי של רבי הנקרא בשם יהוה אתם קורא שקר? בושה וחרפה! לא את הרב אתם מחרפים כי אם את בורא עולם. הרב אודסר הוא מעולם האצילות כמו התורה ואינו בריאה של אלהים כי אם אלהים עצמו, שאמר למשה רבנו עליו השלום: "נתתיך אלהים לפרעה". אלהים ממש ! הוא חייכם ואורך ימיכם ועליכם לכבדו! אסף יקירי חזור בתשובה אוי ואבוי לנשמתך הסוררת! פרסם את המשיח ותזכה לחיי עולם!
אין שלום לכופרים 148029
מתי נערך הדו-קרב עם הלובביצ'ר על הכתר? יהיה שידור ישיר?
אז ישיר משה 148032
הרבי ישראל בער אודסר הוא למעלה מהכתר. אבל עלינו להכתירו בשביל שאנו למטה מהכתר.(הכוונה לספירות)

והלובביצר, אינו קיים ואין לו שום ממשות.
אין שלום לכופרים 148040
למיטב ידיעתי הקרב היה משולש, ולקח (בגדול) ההוא, איך קוראים לו, הבן של יוסף ומרים.
אותו האיש 148041
לטענת מרים, יוסף הוא אביו החורג של ההוא, איך קוראים לו.
ישו נגד יוסף 148068
סטיוון פריי (הסופר והקומיקאי) סיפר פעם שכשהוא היה סטודנט הוא הלך להפגין נגד מדיניות החינוך של מרגרט תאצ'ר. הנואם היה קית' ג'וסף, אחד הארכיטקטים של התאצ'ריזם.

לסטודנטים מקולג' ג'יסס באוקספורד היו שלטים שכתוב עליהם ''ישו נגד יוסף''.
אין שלום לכופרים 148104
ייחוס אלוהות לבשר-ודם הוא כפירה מוחלטת ביהדות. ייתכן שלא אכפת לך (כמו שנשיאת השם לשוא והפירוש העקום לפסוק מדגימים), וזו זכותך, אבל רצוי לוודא שאת מודעת למצב.
אין שלום לכופרים 148106
אם המשיח רוצה שנפרסם אותו, הוא צריך לשלם. יש לנו בוקסה נאה בעמוד הראשי. פני לטל כהן לפרטים על המחיר.
אם זה חירוף של בורא עולם 148145
מדוע שלא נשמע את דעתו בנידון?
שאלת אותו פעם אם הוא מעוניין בכלל בשירות שלך?
אשרייך שאת מאמינה אבל אני חושב שצריך פשוט... 230033
אני חושב שצריך פשוט לחכות ולראות מי הוא המשיח כי זה נמצא בהסתרה גמורה -רק שתדעי שאני אוהב בכל מאודי את ''סבא ישראל'' אבל אי אפשר לדעת אם דווקא הו יתגלה כמשיח למרות שהשיר נ נח נחמ נחמן מאומן הוא השיר הכפול משולש מרובע שיביא(שיבאר) המשיח ולכן לא נותר לנו אלא לחכות אבל באמת אשרייך שאת מייחלת שזה סבא ישראל
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 513338
מה שליט"א?סבא בעל הפתק הקדוש הוא ז"ל!
מורנו ורבנו הרב אודסר שליט''א 514385
הרבי ישראל נקרא בשבעה שמות שאינם נמחקים? אני לא מאמין שמישהו כתב את המשפט הזה בלי כוונה תחילה שיזרימו לעברו בדיחות גסות מלוא החופן.
קרוב וגם רחוק 163471
בתורה ז' בליקוטי מוהרו חלק שני, מבאר ר' נחמן שה' גם קרוב מאד וגם רחוק מאד.

מצד אחד יש לחרגיש כמה ה' גדול וכו' (רחוק)
אבל ביחד (!) יש להרגיש כמה ה' שומע לכל יהודי וכו' (קרוב)

הרב אודסר הוא לא אדמו"ר. כלשונו אלי כשפניתי אליו ב'כבודו': אני לא כבודו אני חוזר בתשובה כמוך.
קרוב וגם רחוק 163479
גם המושב עליו אני מניח את עכוזי נמצא בבית הכבוד.
קרוב וגם רחוק 184309
רבנו ישראל בער אודסר הוא ראש האמת והאמת עולה על הכבוד. כבוד מדינת ישראל עצמה מקבלת את גדולתה מהאמת ורבנו ישראל הוא שם יהוה, כמאמר הזוהר: "צדיקיא אינון שמא דקודשא בריך הוא..."

חדש! דיסקים של מוסיקה יהודית מקורית בכל הארץ! 164435
רשת "התו השמיני" המוכרת לכל הירושלמים כחנות הדיסקים והדי וי די הזולה ביותר (של מקוריים בלבד, כמובן) התחילה להפיץ דרך הד ארצי דיסקים של מוסיקה יהודית מקורית.

יש שם את עדי רן, בין השמשות ואהרן רזאל.

אבל החידוש גדול יותר. יש שם את יהושע אנגלמן, ירמיהו, סיני תור וגם... גבריאל חסון!

מזל טוב! סוף סוף גם גבריאל חסון ב"טאואר" וב"צליל" בכל רחבי הארץ!
עדי רן, הרוק הנוצרי וזה היהודי ב''הארץ'' 184065
ציטוטים:
...
לאורך שנות ה-‏70 וה-‏80 שלטה במגזר הדתי בישראל מוסיקה חסידית וזמר מזרחי מסורתי. רק באמצע שנות ה-‏90 החל הרוקנרול לחדור לחוגים דתיים. מי שנחשב למוביל של המהלך הזה הוא עדי רן. רן, מוסיקאי תל-אביבי שחזר בתשובה, המשיך לשמור על סגנונו הייחודי, ששילב רוק שוליים בהומור מחוספס, גם בחיק חסידות ברסלב. הוא המשיך להופיע במועדון "בארבי" בתל אביב ומשך מעריצים דתיים וחרדים רבים. בהשראתו ניסו מוסיקאים אחרים שחזרו בתשובה לשלב את הרוק בעולמם החדש.
...
הרוק הנוצרי "מתקדם" הרבה יותר מהרוק היהודי, הן מבחינת איכות ההפקה והביצוע, הן מבחינת הנועזות המוסיקלית והתדמיתית והן מבחינת ההצלחה. זה רק הגיוני, נוכח העובדה שהרוק הנוצרי קיים עשרות שנים, והיהודי פחות מעשר שנים. אבל ייתכן שההבדל עמוק יותר. מוסיקאי הרוק הנוצרי פועלים בעיקר בארצות הברית, שבה הדת משווקת כמוצר מסחרי כמעט. הם מסתכלים החוצה, שואפים להיות כוכבים לכל דבר, ולעתים מצליחים בכך. מוסיקאי הרוק היהודים עדיין מביטים לרוב פנימה, מחפשים תוכן רוחני ומסתפקים במועט. בהשאלה מעולם הארכיטקטורה הדתית, הם פייטנים של בית כנסת, בעוד מקביליהם הנוצרים הם מוסיקאים של קתדרלות ענק.
עדי רן שולף 306999
אהוד בנאי
יהודי טוב. רק שהוא צריך לתקן את הדעות השמאלניות שלו, כי אי אפשר לדרוש את התורה הפוך ממה שהיא.

אריק שרון
בעיה רצינית. הוא מאוד מאוד מסוכן לעם ישראל. בעזרת ה' שיפרוש באיזו שהיא דרך.

גוש קטיף
המקום שבעזרת ה' יישאר בידינו לנצח. ההינתקות הזו היא מהלך נגד האמונה ממש, והיא תביא עלינו דינים קשים.

מאחזים
טוב מאוד. צריך להתאחז בארץ ישראל.

נוער הגבעות
אחלה. סבבה.

נועם פדרמן
בחור שהולך חזק על המצווה של ארץ ישראל. הפנים שלו, מושחרות מאוד בתקשורת.

עדי רן שולף 307017
קול המוזיקה
טוב לזקנים ייקים

הרב כהנא
צדיק של גבורות ושל דינים

ושיא השיאים

סמים
חומר שמשנה את ההתנהגות של האדם. גם התורה נקראת סם
הפתק הניסי 319453
קראתי את המאמר על הנחנחים ויש בו טעויות רבות בעל הפתק הוא ר" ישראל דב אודסר,אני נינה שלו ואני מכירה טוב את הסיפור

טעות חמורה היא לומר שאת הפתק שם חסיד סלונים כהלצה מכמה סיבות:ר' ישראל דב אודסר למד בישיבה של חסידות קרלין בטבריה,הפתק התגלגל לידיו בדרך ניסית,לאחר שהתענה בבכיות ובתחנונים סיסלחו לו בשמיים.

הפתק נבדק ע"י הגרפולוגית חנה קורן,והיא אישרה שאת הפתק רשם אדם שחולה מאד ואכן ר' נחמן מברסלב נפטר מצהבת.

הפתק הגיע על נייר קלף כתוב באותיות רש"י ויש בו סודות מופלאים.

טוב מאד לומר נ נח נחמ נחמן מאומן ...לכל דבר
נ נח נחמ נחמן מאומן ...לכל דבר 319494
נער הייתי וגם זקנתי, ומימי לא שמעתי פתק בוכה ומתחנן שיסלחו לו בשמיים.
אדרבא 319541
וזאת הוכחה נוספת לכך שמדובר בנס.
הפתק הניסי 321129
הגרפולוגית חנה קורן - יופי של חיזוק לטיעונך :-(
דיון 1421
אין כמו סבא בעולםֱ. 518854
צודקת מאוד בדבריך.זכינו שסבא היה אצלנו בבית ואני גם נולדתי בזכותו.אשריכם ישראל אשריכם ננחים. חזקו ואמצו.רבי נחמן וסבא איתנו.
חוסר הבנה 424791
כבודו אינו יודע ללמוד חסידות
צער על ביזוי הצדיק 424793
מעשה באדם שסיים מסכת עירובין ואמר שהוא לא הבין רק מה זה רשות הרבים ורשות היחיד ודי למבין

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים