ועדת זיילר: לא להאריך כהונת המפכ''ל קראדי, להדיח קצינים בכירים במשטרה 2815
ועדת זיילר לבדיקת התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשת האחים פריניאן פרסמה היום (א') את מסקנותיה, בהן המלצות להפסקת שירותם של קצינים בכירים במשטרת ישראל.

יו"ר הוועדה השופט בדימוס ורדי זיילר המליץ לבטל את מינויו של משה קראדי למפכ"ל המשטרה: "כדי להבליט נורמה חדה, שלפיה מי שפעל כפי שפעל קראדי, לא יוכל להמשיך בתפקידו כמפכ"ל", אך שאר חברי הוועדה המליצו רק לא להאריך את כהונתו בשנה נוספת. במסיבת העיתונאים התייחס זיילר למספר קצינים בכירים בעבר ובהווה אך את עיקר הביקורת ספגו המפכ"ל קראדי וניצב משנה יורם לוי, את האחרון ממליצה הוועדה להדיח מהמשטרה לאלתר ולהורידו בדרגה.

הוועדה הוקמה לאחר חשיפה בשנת 2005 של מינויים לא כשרים במרחב דרום, קשרים אסורים בין בכירי ימ"ר דרום ועבריינים מרכזיים וטיפול לקוי של המשטרה בפרשת רצח בה מעורבים אותם עבריינים המקושרים למשטרה.
קישורים
Ynet
הארץ
nrg
13 בכירים במשטרה ובפרקליטות קיבלו מכתבי אזהרה מוועדת זיילר - עדכון חדשות באייל הקורא
Ynet - פרשת רצח צחי בן־אור
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

מעניין שהחדשות עוסקות בצד הפרסונאלי ולא בשאלות הענייניות 433218
מה בדיוק עשה קראדי? מדוע העיד עדות שקר? על מה מנסה המשטרה לכסות ב'העלמת עדויות'? במה מואשמים שאר בכירי המשטרה?האם זהו כסת"ח רגיל, כיסוי על מעשים פליליים קשים יותר שרק נרמזים?
למה לעזזל מונה אדם שהיה ידוע שמקושר לעבריינים לתפקיד ימ"ר דרום? האם יורם לוי אכן היה משתף פעולה של הפריניאנים בצמרת המשטרה? אם כן מדוע רק להדיח אותו- לשם מה יש את חוק העונשין?
האם מח"ש היא גוף המפק חעל פעולות השוטרים או המסיע להם לחמוק מלתת את הדין על מעשיהם? האם שוטרים יכולים בכלל להיות אמונים על ביקורת המשטרה?

בקיצור, יש כאן יותר שאלות מתשובות, מעט התייחסות עניינית של התקשורת ו/או פוליטיקאים (דו"ח חמור- צריך לפתוח מחדש את המשטרה, נו באמת)

הדבר היחיד שלמדתי זה שקראדי אולי ייים את כהונתו- מעניין את הסבתא שלי- טוב גם אותה לא. ברור שהוא צריך לעוף, נורמה מינימאלית של אחריות (אחריות? מה זה?). אבל זה לא משפר את המצב כהוא זה

הרבה דברים אמיתיים לא למדתי עד כה מהפרסומים על דו"ח זיילר
מעניין שהחדשות עוסקות בצד הפרסונאלי ולא בשאלות הענייניות 433219
אולי אם תקרא את הדו"ח במקום את הדיווחים העתונאיים תבין יותר:
מעניין שהחדשות עוסקות בצד הפרסונאלי ולא בשאלות הענייניות 433246
תודה על הקישור. חומר קריאה מרתק ומומלץ. מבצע ניקוי האורוות במדינת ישראל חייב חוב גדול לאילנה דיין ולצוות התחקירנים שלה.
מעניין שהחדשות עוסקות בצד הפרסונאלי ולא בשאלות הענייניות 433261
איזה יופי. יש לנו אורווה נקייה.
אבל מה עם הסוסים?

אלא אם הם סוסי צעצוע, סוסים מתלכלכים בבוץ וחרא במהלך עבודתם.

זהו יום מאושר לפושעי ישראל והאזור.
התפטר 433229
המפכ"ל רב ניצב משה קראדי הודיע על התפטרותו. הוא עשה זאת לפני מסיבת העיתונאים הצפויה של השר לביטחון פנים אבי דיכטר שאמורה להיערך בשעה 19:30 (כדי שלא יווצר הרושם שדיכטר פיטר אותו).

התפטר 433233
החלק היפה היה שהוא אמר בהתחלה שהוא מוכן להתפטר אם אולמרט יבקש ממנו, אבל לא בכפייה...
התפטר 433235
אין רגע דל. המפכ"ל הבא יהיה רב גונדר יעקב גנות.

התפטר 433242
... אלא אם יתגלה שאי פעם בעברו הוא מינה לתפקיד כלשהו קצין שמרננים עליו שיש לו קשרים עם פושעים.
התפטר 433243
או אולי יותר טוב:

... אלא אם יתגלה שהוא נפגש עם פושעים מוכרים בשעות העבודה, ובעבר אפילו לן אתם תחת קורת גג אחת.
התפטר 433331
זו באמת בדיחה גרועה. כנראה אם אין במשטרה כרגע אדם די מוכתם בדרגים המתאימים להתמנות למפכ''ל, לא הייתה ברירה אלא למצוא אותו בשב''ס...
התפטר 433333
הפוסל במומו פוסל.
התפטר 433334
וכיצד אמרה זו מתקשרת הנה?
התפטר 433342
אם סך הביקורת על המועמד החדש מסתכמת בהערה שנתן בית המשפט העליון, תוך זיכוי, לפני 13 שנה, אולי זה משקף את אופי המבקרים, שלא רק שלא שמעו על "מודה ועוזב יכופר" אלא אינם יודעים כיצד להעריך את התאמתו של אדם לתפקיד.
התפטר 433344
ואולי לא. אולי המבקרים יודעים שיש ההבדל בין נורמה לחוק. כל מה שבית המשפט קבע זה שגנות לא עבר על החוק (או, יותר נכון, שלא ניתן להוכיח שגנות עבר על החוק), ולכן הוא זכאי. בנוסף העיר בית המשפט שגנות עבר על הנורמות הצפויות מאדם במעמדו. לכן, למרות שברור שאין כאן מקום למעורבות בית המשפט, יכולים המבקרים לטעון שגנות איננו מועמד ראוי מבחינה נורמטיבית להיות מפקד המשטרה. בזה מוכיחים המבקרים שהם יודעים בדיוק איך להעריך את התאמתו של אדם לתפקיד, ז''א, לא מספיק שהוא הקים את משטרת ההגירה (זאת שמחזיקה פליטים שנמלטו מרצח עם במאסר), שינה את משטרת התנועה (זאת שאיבדה בזמנו כל יכולת להתחשב בנהג), ועמד בראש מערכת בתי הסוהר (זאת שהופתעה לקבל דין שמחייב אותה לתת מיטה לכל אסיר), הוא גם אדם בעל נורמות אישיות מפוקפקות. אז נכון, הוא לא פושע. אולי המבקרים היו רוצים שוטרים שהם יותר מלא פושעים.
התפטר 433345
אכן לא שמעתי על "מודה ועוזב יכופר". הגרסא המוכרת לי היא *ירוחם*.
וזיכוי מחוסר ראיות איננו זיכוי מחוסר אשמה.
ולאור האירועים האחרונים במשטרה, רצוי מאוד שהמפכ"ל החדש יהיה ללא רבב. במיוחד כשמדובר בכהונה שיש בה כל כך הרבה פיתויים ולחצים.
ו"הפוסל במומו פוסל" מתייחס למי שחוטא בחטא שבשלו הוא פוסל. איך בדיוק ידוע לך שאני חוטאת בדברים דומים?
התפטר 433346
מה את מעמידה פנים? הרי כולם יודעים שאת חוטאת באותם הדברים בדיוק! י
התפטר 433368
עד כמה שאני מכיר את החוק, זיכוי הוא זיכוי, בלי קשר לנימוקי פסק הדין או לרוב הקולות בו הושג. יותר מכך, אשם הוא מי שהוכחה אשמתו, לא מי שהתעורר ספק בזכאותו.
התפטר 433371
עד כמה שאני מכירה את המציאות ואת השפה, אשם הוא מי שביצע עברה/פשע, גם אם זוכה לחלוטין - כשם שחף מפשע הוא מי שלא ביצע ערבה או פשע, גם אם השופטים השתכנעו באשמתו.
התפטר 433410
ומי קובע אם מישהו ביצע עברה או פשע? אני? את? העיתונות?
לא כדאי שיהיה איזה גוף רשמי שיקבע בסוגיות רגישות כאלו? בית המשפט למשל?
התפטר 433411
גנבתי ולא נתפסתי, לא גנבתי?
התפטר 433525
גנבת ולא נפתחה נגדך חקירה - לא גנבת.
התפטר 433459
א. מה שסמיילי אמר.
ב. חשבת פעם מיהן "משפחות הפשע", למשל? האם ראשיהן הורשעו במשהו אי פעם? האם מישהו מה"מסוכלים" הורשע אי פעם בבית משפט? חשבת פעם על כך שבכל מקרה שבו חשוד ברצח, נניח, יוצא זכאי לחלוטין - כשיש ראיות ממשיות שלא ייתכן שרצח - פירושו של דבר שהרוצח האמתי מסתובב חופשי?
התפטר 433524
מי שמצהיר שביצע פשע, הוא בודאי פושע (סמיילי במקרה הזה).
מי שטוען שלא ביצע פשע אבל מישהו אחר (הפרקליטות, המשטרה, השכן שלו, אייל אלמוני) טוען שהוא כן ביצע פשע. הוא פושע או לא?
התפטר 433528
לפעמים כן ולפעמים לא. אבל בכל מקרה לא הבנתי מה הקשר.
התפטר 433531
הקשר הוא שברגע שמישהו מואשם בפשע (אם רשמית ע"י הרשויות ואם לא רשמית ע"י פלוני-אלמוני) וטוען שלא פשע, הקביעה אם הוא פושע או לא נתונה בידי בית המשפט. יורשע - הנ"ל פושע. יזוכה - הנ"ל אינו פושע.
במילים אחרות: "אשם הוא מי שהוכחה אשמתו, לא מי שהתעורר ספק בזכאותו."
התפטר 433536
אתה מבלבל בין הצד הפורמלי של דברים ובין צידם המעשי. זיכוי הוא זיכוי הוא זיכוי, עד כאן הכללים הפורמליים. זה טוב להרבה דברים: אסור שיהיה עינוי דין, למשל. אסור שבן אדם חף מפשע יסבול משום שהמשטרה הוטעתה לחשוב שהוא אשם בפלילים. ודאי אסור גם שיסבול משום שהשופטים לא קבעו חד וחלק שהוא זכאי אלא רק סברו שייתכן שזה המצב.
אבל מכאן ועד פתיחת כל האופציות לעבודות, כולל הרגישות ביותר, הדרך עדיין ארוכה. לא כל התנהגות שאיננה פלילית במובהק היא ראויה. במקרה של גנות, למשל, היו במשפט דברים שאפילו לא הוכחשו כלל. דברים לא נאותים. אפשר לתת להם אינטרפרטציה לא פלילית, ועל כך בא הזיכוי. קשה מאוד לתת להם אינטרפרטציה שאין בה כתם כלשהו. מאוד לא רצוי שלמפקד המשטרה יהיה כתם כזה.
התפטר 433549
זיכוי הוא זיכוי הוא זיכוי - מוסכם.
ראוי שמפכ"ל יהיה ללא רבב - מוסכם.
האם מותר לשר לבטחון פנים לבחור לתפקיד אדם שדבק בו רבב, אבל לפי דעתו, בנסיבות הקיימות, הוא המתאים ביותר לתפקיד? לדעתי כן.
התפטר 433551
יש הבדל בין "מותר" ל"ראוי" או "חכם". מותר-כן. ראוי או חכם? לא. בסופו של דבר גנות לא יהיה מפכ"ל והשר לבטחון פנים סתם יתבזה.
שאלה: 433599
מה יותר מבזה פוליטיקאי, זה שהוא לא מצליח להעביר מינוי, או זה שהוא מצליח להעביר מינוי והממונה נכשל בתפקידו?
שאלה: 433603
ברוב המקרים מבזה יותר שהוא לא מצליח להעביר; הכשלון בתפקיד נתפש קודם כל ככשלון של הממונה ורק אחר כך של הממנה. כך, למשל, הכשלון של עמיר פרץ מבזה הרבה יותר אותו מאשר את אולמרט (גם אם יתכן שבעולם אידאלי אולמרט היה מתבזה לא פחות). לעומת זאת, כשלון בהעברת מינוי מונח כולו על כתפיו של הממנה - בפרט במצב בו הכשלון הוא צפוי וברור מראש, או כמו שאמר דיכטר: "העתירות לבג"ץ נלקחו בחשבון".
שאלה: 433604
עולם מוזר.
התפטר 433781
אם הסכנו שמותר לשר לבטחון פנים למנות את גנות למפכ"ל אז למה שבסופו של דבר הוא לא יתמנה?

כי בג"ץ יחרוג מסמכותו וימנע ממנו לעשות משהו שמותר לו?
התפטר 433789
אולי בג"ץ ידרוש מהממשלה לנמק מדוע היא אינה לוקחת בחשבון את
מה שאמרו השופטים במישפטו למרות הזיכוי. אבל לא בגלל זה לא ימונה גנות. הוא לא ימונה כי דיכטר שכפוליטיקאי הוא טיפש, יגלה שעדיף לסגת מההצעה הזאת. יש גם סיכוי שועדת טירקל לא תאשר את המינוי. שים לב מה אמר טירקל; שהוא לא יכנס את ועדתו עד שבג"ץ יסיים את דיוניו, כלומר טירקל מקווה שהבג"ץ ייתר את עבודת הועדה. כל מה שקרוי "חריגת הבג"ץ ממקומו הטבעי", הוא התנהגות לא סבירה של השלטון ולמעשה גרירת הבג"ץ פנימה. מספר ימים לאחר שועדת זיילר פרסמה דו"ח על התנהגות לא אתית של המפכ"ל ואחרים, מסיים דיכטר את כהונת קראדי וממנה את גנות שהשופטים ביקרו אותו קשות על מעשים שאינם הולמים קצין מישטרה.
הרי זו גרירת הבג"ץ פנימה על ידי דיכטר. עוד הייתי עלול לחשוב שיש כאן קונספירציה של דיכטר כדי להחליש את הבג"ץ.
התפטר 433814
לא הבנתי למה זו גרירת בג"ץ פנימה, ולמה המדינה צריכה לנמק כאלו דברים בפני בג"ץ (הנימוק: "הוא נראה לי האדם המתאים לתפקיד ואני לא שם קצוץ על מה ששופטי בג"ץ כתבו לפני 10 שנים או בכלל" נראה לי נימוק מספיק טוב, ולך?).

הרי במצב נורמלי, מה שאמור לקרות עכשיו, זה שבג"ץ יכריז שזהו עניין מקצועי-פוליטי שנמצא מחוץ לסמכותו של בית-המשפט ("לא שפיט") ואז ועדת טירקל תצטרך לדון במינוי כמקובל.
בג"ץ לא יגרר לשום מקום עם הוא לא ידחוף את עצמו לשם מרצונו.
התפטר 433827
לא הבנתי מה פירוש המושג ''מיקצועי-פוליטי''.אולי תראה לי משהו שאיננו מיקצועי -פוליטי ואז אבין.
התפטר 433963
משהו שאיננו מקצועי-פוליטי: קביעה האם פעולה מסויימת היא חוקית או לא חוקית על-פי ספר החוקים של מדינת ישראל.

1מקצועי הכוונה מצד השר הממונה, כן? תגובה בסגנון של "גם משפטים זה מקצוע" לא תתקבל בברכה.
התפטר 433966
הגדרה בעייתית מעט. היא כזאת בגלל שהממשלה אמורה להתנהל על פי חוק; דוגמאות? חוק התקציב, חוק ביטוח לאומי וכו'. החוקים נחקקים על ידי המערכת הפוליטית ומבוצעים על ידי המערכת המיקצועית. המבצעים מבינים את החוק על פי מיקצועיותם ומבצעים אותו. אתה אזרח וחושב שנפגעת מדרך פעולת משרד ממשלתי.
עותר לבג"ץ והבג"ץ אמור לראות האם שיקול הדעת המיקצועי של הפקיד שבעטיו נפגעת היה סביר. אם מערכת החוקים היתה כל כך פשוטה , חדה וברורה -לא היינו נזקקים למקצוע עריכת הדין. מרגע שנחקק חוק- מתחילה פרשנותו. הפקידים מפרשים אותו ובית המישפט העליון אמור לראות האם הפרשנות לא היתה מרחיקת לכת ושלא במסגרת כללי הצדק הטבעי. הפרשנות של הפקידים נובעת לא פעם ממגמות פוליטיות של הממשלה. מכאן שאיך שלא תסובב את העניין, בית המישפט יגע בחלק המיקצועי והפוליטי. כך זה בכל העולם וכך היה גם בזמנים עברו. אם למדת מישנה ותלמוד, ראית את אותה התופעה של הפרשנות המתמדת.
התפטר 433982
זה לא "*גם* משפטים זה מקצוע". שרות איננה מקצוע.
התפטר 433554
מותר? כן. כשר? לא בטוח. בית המשפט יחליט. ראוי? ודאי שלא.
התפטר 433598
ראוי, בניגוד לכשר או לחוקי, הוא עניין של השקפה. ראוי לדעתך עשוי להיות לא ראוי לדעת השר לבטחון פנים ולהיפך.
התפטר 433601
אומרים שעל טעם ועל ריח אין להתווכח, אבל בכל זאת יש דברים שהם כל כך מסריחים שמי שיטען שהם לא יהיה שקרן או טטרן.

בשביל למנוע מקרים של מינויים כשרים ומסריחים הוקמה ועדת טירקל ("הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה"). http://www.notes.co.il/carmi/29006.asp
התפטר 433609
נכון. זאת ועדה שבפרוש ניתן לה שיקול הדעת לקבוע מה ראוי ומה לא. הועדה הזאת אישרה, בין השאר, את מינויו של גנות לנציב שירות בתי הסוהר.
"משפטנים: טירקל יכול לפסול גנות אף שאושר כנציב שב"ס" 433610
"משפטנים: טירקל יכול לפסול גנות אף שאושר כנציב שב"ס" 433621
תגובה 433609
התפטר 433642
''לא ראוי'' זו דעתי - אבל גם דעתם של השופט ש''זיכה'' את גנות בזמנו (זיכוי הוא זיכוי הוא זיכוי) ושל המפכ''ל לשעבר חפץ ועוד כמה.
ו''לא ראוי'' זו גם דעתי היום לגבי דיכטר עצמו, אחרי שטרח לאיים על השופטים שאם ידחו את גנות הם עלולים להיות אחראים למינויו של מפכ''ל כושל. אי לכך, דעתו של דיכטר בעניין הראויות מראש איננה אומרת לי דבר.
התפטר 433647
איום: הפחדה, הכרזה על כוונה להעניש מישהו או לפגוע בו, במיוחד אם לא יעשה מה שמבקשים ממנו.

אז למה להגיד שדיכטר איים? בואו כבר נגיד שהוא הפעיל אלימות מיניסטריאלית.
התפטר 433650
איום: הפחדה, במקרה זה, שפסילתו של גנות תוביל למינוי מפכ"ל כושל, כך שהמשטרה שמגנה גם על הפוסלים *החיים בארץ* (כפי שהזכיר להם דיכטר) עלולה שלא למלא כראוי את תפקידה. במיוחד אם אותם שופטים פוסלים לא יעשו את המבוקש בהם ויאשרו את המינוי.
לתגובה הזאת חיכיתי 433709
זה בדיוק הדבר שהכי מפריע לי.
מערכת המשפט בישראל אמורה לפסוק בנושאי חוקיות. תפקידם להחליט האם מעשה מסויים הוא חוקי או לא והאם אדם מסויים עבר על החוק או לא.
הם לא צריכים לקבוע האם אדם מסויים הוא מוסרי, האם מעשיו ראויים, האם הוא מנומס והאם הוא מתאים לתפקידו.
שיקול הדעת בנושא מינויים ניתן לרשות המבצעת ולא לרשות השופטת. לאחרונה יש הזכות והחובה לבדוק האם שיקול הדעת של הרשות המבצעת אינו בלתי סביר בעליל, לא האם הוא לקוי, שגוי, או סתם לא מוצא חן בעיניהם.
מרגיזה אותי במיוחד הנטיה של אנשי משפט (שופטים, אבל בעיקר היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה) למצוא שאדם זכאי (או שאין מקום להגשת כתב אישום) תוך מתיחת ביקורת על התנהלותו. מערכת המשפט היא לא מחלקת הנימוסים וההליכות ולא הממונה על המוסר הציבורי. היא ממונה על אכיפת החוק וראוי לה שתתמקד בנושא זה (שגם בו היא לא עושה עבודה טובה במיוחד).

בפרט, דעתו של שופט (לשעבר) על אדם שזוכה על ידו שווה בעיני פחות מאשר דעתו של השר שמוצא אותו ראוי לתפקיד.
לתגובה הזאת חיכיתי 433728
ראשית, עמדתך לא לגמרי ברורה לי. מצד אחד, בכל הנוגע לדיכוטומיה אשם/זכאי אתה דבק בבית המשפט ללא מצרים. על אף שאתה יודע, יש להניח, שהדיכוטומיה הזאת איננה כל כך דיכוטומית, שיש הרבה מאוד אפור באמצע, שמשפטים אינם מתמטיקה וגם לא מדע מדויק אחר כלשהו, ושהשופטים כבולים ע"י דיני הראיות ומה שהמשטרה מסוגלת לספק וכיו"ב.
מן הצד השני, אתה מסיר לפתע את כל אמונך בשופטים ובחוקים עצמם בכל מה שלא נראה לך חלק מהמתמטיקה המאוד לא מתמטית הזאת.
שנית, האם באמת "דעתו של שופט (לשעבר) על אדם שזוכה על ידו שווה בעיני פחות מאשר דעתו של השר שמוצא אותו ראוי לתפקיד"? האם זו אמירה כללית מבחינתך? האם רוב המינויים שביצעו שרים בארצנו רבת הטוהר נראים לך שקולים וטובים? והאם אותו שופט שזיכה את גנות, זיכוי שאתה מגן עליו בחירוף נפש כזה, איבד את כל כושר השיפוט שלו ברגע שהפסיק להיות שופט?
ושלישית, עם כל כמה שיתאמצו על קדושתו של זיכוי, במציאות יש הבדל בין זיכוי מחוסר אשמה לבין זיכוי מחוסר ראיות או מחמת הספק - שאם לא כן, מן הסתם לא היו ההבדלים האלה בפסיקה.
לתגובה הזאת חיכיתי 433758
בנוגע לדיכוטומיה אשם - זכאי, אין מה לעשות. אין שום גורם אחר שיקבע ואפילו שהשופטים הם רק בני אדם וגם הם טועים ומוציאים פסקי דין שגויים, אין לנו מערכת אחרת שתקבע ותחרוץ.
מצד שני, ההחלטה על התאמתו של אדם לתפקיד בכיר נתונה בידי גורם אחר שאינו בית המשפט ועל השופטים לכבד זאת. ללא ספק היו הרבה מינויים פסולים במדינה שלנו, אבל זה חלק מהדמוקרטיה - אנחנו בוחרים שלטון שימנה אנשים שמתאימים בעיניו לתפקידי הביצוע הבכירים. זה כל הרעיון. בית המשפט יכול לפסול מינוי שנראה בעליל ששיקול הדעת שמאחוריו פסול, אבל זהו. לגבי השופט הספציפי והמועמד למפכ"לות, אני סומך על שיקול דעתו של כבוד השופט בנוגע לאשמתו/חפותו של המועמד, שכן זוהי מלאכתו והובאו בפניו הראיות הרלוונטיות לנושא. אני לא סומך על שיקול דעתו של כבודו בנוגע להתאמתו של המועמד לתפקיד המפכ"ל, שכן אין לו הבנה בתפקידי המשטרה ואין לו ידע על נסיונו וכישוריו הרלוונטים של המועמד כמו לשר הממנה.
ההבדל היחיד בין זיכוי מחמת הספק לזיכוי מחוסר אשמה הוא בנימוקים לפסק הדין. אם היינו חיים במדינה שבה אדם הוא אשם עד שתוכח זכאותו זה היה אחרת. ברגע שהוחלט שאדם הוא זכאי כל עוד לא הוכחה אשמתו, אז חוסר ראיות או ספק באשמתו, משמעותם שאינו אשם.
לתגובה הזאת חיכיתי 433779
אבל כאן בדיוק נכנסים שיקולים שאתה מסרב להתייחס אליהם. מבחינתך, מרגע שאמרת שזיכוי הוא זיכוי בכל תנאי, סיכמת את העניין. אבל זו פורמליסטיקה ריקה. ואני ממש לא מבינה איך שופט, שאתה סומך את שתי ידיך על פסיקתו, מאבד את כל יכולת השיפוט שלו בעיניך מיד לאחר תום המשפט. הרי ברור שהשופטים לוקחים בחשבון גורמים שונים כשהם מגיעים להחלטה, ואחד מהם הוא השאלה מה דורש מהם כל כיוון שהם הולכים אליו: כי הרי אם היו מרשיעים, למשל, את גנות - לא ניתן היה להוציאו בלי עונש, בשעה שייתכן שהם סברו שהמעשים שעשה אינם מצדיקים עונש כזה בנוסף למה שעבר עליו בזמן המשפט. מאידך גיסא, ייתכן מאוד שלו היו סבורים שהוא עלול להתמנות למפכ"ל הם היו מרשיעים אותו בכל זאת, משום שהראיות הקיימות כנראה יכולות להתפרש לכאן ולכאן (זו המשמעות, במקרים רבים, של זיכוי מחוסר ראיות), והעונש היה משמש גם להרתעה - שלו עצמו.
שנית, מדוע לדעתך לשופט אין הבנה בתפקידי המשטרה, ואילו לראש השב"כ לשעבר יש כזאת? האם די בכך שאיש השב"כ התמנה לשר כדי להעניק לו אוטומטית גם את הידע הזה? שופטים עובדים עם המשטרה לא פחות משהשב"כ עובד איתה.
ושלישית, במקרה הזה, נבצר ממני מנין לקחת את האמון שאתה נותן בשיקול דעתו של דיכטר. שר לבטחון פנים שאומר, במפורש, שאין במשטרה היום ולו אדם בכיר אחד שלא ייכשל כמפכ"ל? אומר זאת בפומבי ולא נותן את דעתו (או נותן את דעתו אבל טמטומו מעביר אותו עליה) לרגשות העלבון הצורב, המרירות והכעס שיעורר באנשים שעליו לעבוד איתם? או אולי גרוע יותר, לאפשרות שאלה כבר יסרבו לעבוד איתו? האם לאדם כזה יש בכלל שיקול דעת סביר?
לתגובה הזאת חיכיתי 433782
אתה מפספס את כל הנקודה.

העניין הוא לא האם אנחנו סומכים על יכולת השיפוט של השופט או האם לדיכטר יש את היכולות הדרושות למנות מפכ"ל טוב.

העניין הוא מי אמור להיות זה שימנה את המפכ"ל - בית המשפט או הממשלה.

דיכטר, כנציג ממשלת ישראל, הוא זה שצריך לבחור, על פי מיטב שיקול דעתו, מי יהיה המפקד הכללי של משטרת ישראל. - הוא זה שאנחנו, האזרחים, הסמכנו לכך. הוא יכול זה שצריך לעשות את השיקלול בין יכולתיו המבצעיות/ניהוליות של המועמד לבין איכותו הערכית/מוסרית כפי שהוא תופס אותו, ובסופו של דבר, לטוב או לרע - ההחלטה (והאחריות) היא שלו.

בית-המשפט, לעומת זאת, אמור לפסוק האם אדם אשם או זכאי על פי חוקי מדינת ישראל והראיות בתיק שהוא לפניו, לקבוע את עונשו במידה והוא אשם, **וזהו**. מרגע שהוא קבע שהנאשם זכאי, אין לו שום זכות להתערב בהמשך מהלך חייו הציבוריים ואין שום רלוונטיות לדעתו בנוגע למוסריותו של אותו אדם או התאמתו לתפקיד זה או אחר (שהיא, מטבע הדברים, דעתו האישית בלבד, גם אם הוא מאוד חכם/בעל יכולת מדהימה לשפוט אופי של אנשים/כל תכונה טובה רלוונטית אחרת שתרצה - זה עדיין **לא בסמכותו**).
לתגובה הזאת חיכיתי 433788
אוה, לא. אנחנו (לא אני, כמובן, אבל "אנחנו" הכללי) הסמכנו את אולמרט להיות ראש ממשלה. אולמרט הוא שהסמיך את דיכטר. אינני סבורה שההסמכה היא עניין טרנזיטיבי כל כך כפי שאתה מתאר אותו. האם אנחנו גם מינינו כל מורה בכל בית ספר שמנהלו קיבל את אישור משרד החינוך כיוון שאולמרט הסמיך את מי שהסמיך להיות שרת החינוך וגם ראשי הממשלה לפניו הסמיכו את שרי החינוך הקודמים לאחר שהם עצמם הוסמכו בידי העם?
שנית, בפעם האלף: לא כל זיכוי הוא זיכוי *נקי*, מלבד במנטרות שאיזי משנן כאן. מאחורי כל פסק דין, הרשעה או זיכוי, ישנם עמודים על עמודים של הנמקות והסברים שלא נועדו להינמק בארכיונים אלא להיקרא בקפידה בידי הנוגעים בדבר. אחרת לא היה בהם כל טעם. השופטים אינם אמורים לבזבז את זמנם על פסקי דין מפורטים אם בפועל יש משמעות רק לתוצאה הסופית. ואם מקבלים את פסק הדין באופן כה נוקשה, כי בית המשפט הוא היחיד הרשאי לקובעו, אז יש להתייחס אליו במלואו.
ושלישית, כל הפתיל הספציפי הזה התחיל מטענותיי נגד מינויו של גנות. הגענו לזה שטענותיו של טיאקל אינן לגיטימיות (או השמעתן, לפחות, אינה כזאת). האם זה נכון גם לטענותיהם של רבים אחרים? של אסף חפץ, למשל? של *כל* אחד החולק על דיכטר בעניין זה? או שרק לטירקל אסור להביע את דעתו?
לתגובה הזאת חיכיתי 433815
"מאחורי כל פסק דין, הרשעה או זיכוי, ישנם עמודים על עמודים של הנמקות והסברים שלא נועדו להינמק בארכיונים אלא להיקרא בקפידה בידי הנוגעים בדבר."

אני מסכים איתך לחלוטין, הנקודה היא שבמקרה שלנו "הנוגעים בדבר" זה השר לביטחון פנים, ולא בג"ץ. ואם השר לביטחון פנים קרא את ההנמקות וההסברים בקפידה והחליט בכל זאת, משיקוליו המקצועיים, *בניגוד* לעמדת בג"ץ, זו זכותו, זו סמכותו, זו החלטה שלו, בשביל זה הוא שם.

ואנחנו לא הסמכנו את אולמרט להיות ראש ממשלה, אנחנו הסמכנו את הכנסת והיא שהסמיכה את אולמרט, דיכטר וכל השאר.
וכן, ההסמכה הזו חייבת להיות טרנזיטיבית בשביל שבכלל תהיה אפשרות שאנחנו חיים בדמוקרטיה‏1, כי מדינה שבה כל ההחלטות החשובות מתקבלות ע"י אנשים שלא הוסמכו, ישירות או בקשר טרנזטיבי‏2 ע"י הציבור היא לא דמוקרטיה.

1וכך מקובל למיטב ידיעתי בכל דמוקרטיה, נשיאותית ופרלמנטרית כאחד.

2למעשה, גם את חברי הכנסת אנחנו לא בוחרים ישירות, אנחנו הרי מצביעים למפלגה, לא לחבר כנסת ספציפי.
לתגובה הזאת חיכיתי 433816
"ואם השר לביטחון פנים קרא את ההנמקות וההסברים בקפידה..." ומי אמר לך שכך עשה?
"זו זכותו, זו סמכותו, זו החלטה שלו, בשביל זה הוא שם".
האם אתה פוסל כך כל מחאה, התנגדות, ערעור וכיו"ב על כל החלטה משמעותית של שר?
לתגובה הזאת חיכיתי 433964
"האם אתה פוסל כך כל מחאה, התנגדות, ערעור וכיו"ב על כל החלטה משמעותית של שר?"

אני לא פוסל מחאה או התנגדות, הבעיה שלי היא עם הערעור.
אני לא מבין כיצד ולמה בג"ץ הפך להיות סמכות ערעור על החלטות הממשלה.
בג"ץ אומנם יכול להתערב בהחלטות האלו במדינה והן עוברות על החוק, אבל מניין הוא לוקח את הסמכות להתערב בשיקולים ובקבלת ההחלטות של הממשלה כאשר הן **במסגרת החוק**?
לתגובה הזאת חיכיתי 433977
הוא לוקח את הסמכות הזאת כאשר יש בהן משהו שאיננו במסגרת החוק.
לתגובה הזאת חיכיתי 433990
מה ההבדל, מבחינת החוק, בין מינוי למפכ"ל של אדם שלא הועמד מעולם לדין, מינוי של אדם שהועמד לדין ויצא זכאי מחמת הספק ומינוי של אדם שהועמד לדין ויצא זכרי מחוסר אשמה?

אין הבדל מבחינת החוק.

לכן ה"פרשה" של גנות מלפני 10 שנים, שבה הוא יצא זכאי, לא יכולה להיות עילה חוקית להתערבותו של בג"ץ.
לתגובה הזאת חיכיתי 433991
לפי מה אתה קובע שאין הבדל מבחינת החוק?
לתגובה הזאת חיכיתי 434080
מכיוון שבמדינת ישראל כל אדם הוא חף מפשע עד שהוכחה אשמתו, ולכן בשלושת המקרים האדם חף מפשע, אין שום הבדלה בחוק בין סוגים שונים של חפות מפשע, או שאתה פושע (הורשעת בבית משפט) או שאתה חף מפשע (לא הורשעת בבית משפט, ולא חשוב מאיזו סיבה, בין אם כי מעולם לא האשימו אותך בכלום, בין אם כי יצאת זכאי מחמת הספק או מחוסר אשמה או מכל סיבה שהיא).
לתגובה הזאת חיכיתי 434082
הסבר נא, אם כך, מדוע משחיתים השופטים את זמנם לריק בכתיבת פסקי דין ארוכיפ ומקיפים לנמק מדוע מדובר בחוסר ראיות או בספק, ולאו דוקא בחוסר אשמה?
לתגובה הזאת חיכיתי 434085
סעיף 182 בסד"פ
לתגובה הזאת חיכיתי 434087
והוא אומר...
לתגובה הזאת חיכיתי 434090
"בתוך בירור האשמה יחליט בית המשפט בהחלטה מנומקת בכתב (להלן – הכרעת הדין) על זיכוי הנאשם או, אם מצא אותו אשם, על הרשעתו; בית המשפט יקרא את הכרעת הדין על נימוקיה בפומבי, יחתום עליה ויסמנה בתאריך הקריאה; בית המשפט רשאי – במקום לקרוא את הכרעת הדין – למסור לנאשם העתק ממנה ולהסביר בפומבי את עיקרי תכנה; זיכה בית המשפט את הנאשם, יודיע דבר הזיכוי בתחילה." http://he.wikisource.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7...
לתגובה הזאת חיכיתי 433790
על איזו אחריות שלו בדיוק אתה מדבר? על פי דבריך, היתה הועדה צריכה לדון ברותחין את השר לבטחון פנים שהיה בתקופת האירועים. אצלנו השרים לוקחים רק אחריות הצהרתית: "אני אחראי !". לא ממש אחריות אמיתית.
לתגובה הזאת חיכיתי 433792
מה בדיוק אני עושה עם האייל האלמונית שדוקא אני מסכים לדברייך
אבל את אותו אייל אלמוני כמו זה שהגבתי לדבריו?
אני מציע למערכת שבכל דיון ימוספרו האיילים השונים.
לתגובה הזאת חיכיתי 433868
כבר אמרתי, אני סומך על שיקול דעתו של השופט בדבר חוקיותו או אי חוקיותו של מעשה. אני לא סומך על שיקול דעתו בנושא מינוים מקצועיים (כל עוד הם מבוצעים כחוק).
אפשר היה להרשיע את גנות ולגזור עליו קנס של שקל אחד (וכבר היו דברים מעולם). הרשעה צריכה להתבסס על מה שהנאשם עשה בעבר ולא על מה שיעשה בעתיד (ובפרט מה יעשה אם לא יורשע). אם הם פועלים אחרת, הם עוברים על החוק.
אני מניח (ואני מקווה שבצדק) שמי שמונה להיות השר הממונה על המשטרה עשה את שעורי הבית, למד על הדרישות מבעלי תפקידים בכירים במשטרה, למד על המועמדים השונים ועל יכולותיהם ועל התאמתם לתפקיד, התיעץ עם מי שראוי להתיעץ איתו, שקל היטב את הנתונים שלפניו והחליט על סמך מיטב הבנתו ושיקול דעתו. אחרת, לא היה ראוי שיתמנה להיות שר. משופט לשעבר, שאין עליו אחריות ציבורית ואין דרישה או ציפיה ממנו שיעסוק בעניני המשטרה ואיוש המשרות הבכירות בה, אני לא מצפה לדבר כזה ואין לי שום סיבה לסמוך על שיקול דעתו בנושא. אין לכך שום קשר לרקע הבטחוני של השר או לתיקים שבהם עסק השופט בעבר.
אם לדעתך אין לשר שיקול דעת בנושא, אז כדאי לך להצביע בבחירות הבאות למפלגה אחרת. ואם באופן עקרוני אין לך אמון בשיקול דעתם של שרים, אז כדאי לך למצוא מדינה שבה יש צורת שלטון אחרת.
לתגובה הזאת חיכיתי 433873
טוב. לגבי הפסקה הראשונה כבר אפשר להסכים שכנראה לא נגיע להסכמה.
מדוע אתה מניח שדיכטר "עשה את שיעורי הבית" כפי שאתה מפרט אותם? הוא הרי הודיע על המינוי בדיוק באותו ערב שבו פורסמו מסקנות הוועדה והמלצתה להדיח את קראדי. אם הוא עשה את כל הדיונים והבירורים מראש, פירושו שהוא צפה המלצה אפשרית כזאת. כלומר, שהוא ראה את מעידתו של קראדי כחמורה דיה להצדיק זאת. ובכל זאת נראה שלא טרח לעיין בפסק הדין לגבי גנות, שעם כל הזיכוי מייחס לו מעידה חמורה עוד יותר. וזכור שקראדי לא הורשע בדבר - הוא אפילו לא הגיע למשפט.
לחילופין, אם טרח לעיין בפסק הדין, הוא החליט כנראה להדיח את קראדי בלי כל קשר לוועדה. ואז עולה בהחלט השאלה אם לא היו כאן שיקולים זרים.
אז לדעתי שיקול הדעת של דיכטר הוא (במקרה הטוב) מוטעה מלכתחילה. ולפי דבריו בהמשך - אין המדובר בטעות יחידה. ודאי שהוא אינו ראוי להיות שר. כיוון שמעולם לא הצבעתי למפלגתו, אני אוותר עליה גם הפעם.
ולא, אין לי חוסר אמון עקרוני בשיקול דעתם של שרים. אבל אין לי בהם גם אמון מוחלט, בכל שר ובכל החלטה. למפלגתו של פרץ הצבעתי דווקא, אבל רוב החלטותיו בממשלה הזאת נראות לי בין המוטעה לקטלני.
לתגובה הזאת חיכיתי 433885
לפי דברי דיכטר, הוא לא היה מרוצה מהמשטרה בכלל ומקראדי בפרט בלי שום קשר לפרשת פריניאן, הוא הבהיר לקראדי שאין לו שום כוונה להאריך את כהונתו ל4 שנים ואלמלא ועדת זיילר, הוא היה משתמש בסמכותו ומחליף את המפכ"ל עוד קודם (ולראיה, הדחת הסמפכ"ל). הוא ציין שחיפוש המחליף החל חודשים לפני ההדחה כך שאין לי סיבה לחשוב שמינוי גנות היה שליפה מהשרוול.
באופן אישי אני חושב שהמשטרה בכלל וקראדי בפרט הם כשלון והדחת המפכ"ל והחלפתו נדרשו בלי קשר למסקנות ועדת זיילר. לצערי המפכ"ל המיועד לא מבשר על שינוי לטובה. הלואי שאתבדה.
אני מאמין שדיכטר ידע על עברו של גנות ובחר בו כי הוא באמת חושב שהוא האדם המתאים (והמוכן) למשימה.
לתגובה הזאת חיכיתי 433888
אם כך - ואם להאמין שהסיבה להדחה היא זו שציינת מבחינתך, אז יש לקוות שלא היו כאן שיקולים זרים. מצד שני, אין ספק שהיו שיקולים הזרים לאופי הכהונה: דיכטר המליץ בהרחבה על גנות בזכות אומץ הלב וההקרבה שגילה בשדה הקרב. אני מחכה שמישהו יסביר לי מה הקשר בין אלה לבין כישוריו כמפכ"ל.
לתגובה הזאת חיכיתי 433908
אומץ תמיד טוב שיש, בעיקר כשצריך לעמוד מול מאפיונרים מאיימים ופוליטיקאים מושחתים.
הקרב הספציפי שדיכטר הזכיר, היה קרב שגנות נכנס אליו למרות שזה לא היה תפקידו והוא לא היה מצויד לקרב כזה, כלומר הוא עשה למעלה מהמצופה ממנו, תכונה חיובית לראש מערכת שכרגע עושה הרבה מתחת למצופה ממנה.
לתגובה הזאת חיכיתי 433915
אומץ מול מאפיונרים ופוליטיקאים, מאיימים ומושחתים ככל שיהיו, איננו דומה ביותר לאומץ בשדה הקרב. ופעולה אישית החורגת מהצפוי בקרב איננה מנבאת הרבה לגבי ניהול מערכת, מה גם שלא ברור אם אותה מערכת - המשטרה, במקרה זה - צריכה לעשות יותר מהמצופה ממנה.
לתגובה הזאת חיכיתי 433932
אני חושב שלגבי ניהול מערכות יש לגנות רקורד מספק. כל השאר זה רק יתרון.
לתגובה הזאת חיכיתי 433905
הדחת הסמפכ"ל, לפי מה שפורסם, היא מסיבה אחרת לחלוטין: דיכטר רוצה שסמפכ"לות לא תהיה עוד "עמדה נוחה לפני פרישה", אלא "תחנת חובה בדרך למפכ"לות". לשם כך הוא רוצה שיהיו שני סגני מפכ"ל במהלך כהונתו של כל מפכ"ל, כדי שאפשר יהיה לבחור בין שניהם; ולכן תקופת הכהונה של סמפכ"ל צריכה להתקצר בחצי.
לתגובה הזאת חיכיתי 433909
עד כמה שאני הבנתי מהנאום של דיכטר, הוא לא היה מרוצה מתפקוד המשטרה בתקופה האחרונה ולכן הוא החליט להחליף את הפיקוד הבכיר שלה בלי קשר לפרשת פריניאן. אני התרשמתי שגם הסמפכ''ל הוא חלק מהעניין.
לתגובה הזאת חיכיתי 433910
בני קניאק (הסמפכ"ל הקודם) נשלח מהמשטרה אל השב"ס; הוצאת אדם מהארגון בדרך כלל אינה מעידה על כוונה לאפשר לו להתמודד על ראשות אותו ארגון. כמובן, מינוייהם של גנות ואשכנזי (ובעבר של אפרים הלוי במוסד) מעידים שיציאה מארגון אינה חוסמת בהכרח חזרה אליו ועמידה בראשותו - אבל זה קורה בדרך כלל בעקבות טלטלה מהותית בארגון.
אני רק שאלה 438301
אם ועדת טירקל תפסול גם את דודי כהן יש סיכוי בקצב הזה שדיכטר יפנה לאייל היפאני?
לתגובה הזאת חיכיתי 433965
שוב, הנקודה היא לא האם ההחלטה של דיכטר מוצלחת או לא, הנקודה היא האם היא בסמכותו או לא, ובסמכותה של מי היא כן.
האם מבחינתך בג"ץ יכול לשנות את ההחלטה על סמך נימוק של ("ההחלטה אומנם חוקית, אבל בעינינו היא לא החלטה טובה במיוחד וההחלטה שלנו טובה יותר").
ואם כן, האם לא עדיף פשוט לפזר את הממשלה ולמנות את בג"ץ במקומה?
לתגובה הזאת חיכיתי 433980
בית המשפט לא יכול לשנות את ההחלטה משום שהיא איננה טובה במיוחד, והוא גם לא יעשה זאת.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433574
השניים שאני שמעתי עליהם הם זיכוי מחוסר אשמה- השופטים בחנו את הראיות ומצאו שאין ספק כי הנאשם לא ביצע את המעשה, ומחמת הספק- כלומר ישנו ספק סביר שהנאשם לא ביצע את המעשה או שלא היו פלילים במעשה(כמו שהיה אצל גנות).זיכוי מהסוג השני, במיוחד עם הערות קשות כמו שנכתבו בפסק הדין של גנות, יכול בהחלט להשאיר כתם ורבב ואפילו להפוך אדם ללא ראוי למינויים מסויימים, במיוחד כאלה הקשורים למערכות המשפט ואכיפת החוק(יועץ משפטי, לדוגמא)
ישנם כמה סוגי זיכוי 433594
עד כמה שאני יודע, אין הבדל מבחינת החוק. מבחינת אלו הממנים ומאשרים את המינוי, מן הסתם יש, אבל זה מרכיב בשיקול הדעת שלהם ולא קריטריון חוקי.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433654
אם הבג''צ מעורב בעניין, נראה שיש כרן גם קריטריון חוקי.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433710
אם בג''ץ מעורב בעניין זה סימן שמישהו ערב אותו בעניין, לא שיש לו תפקיד בסיפור.
אם בג''ץ יפסול את המינוי, זו תהיה עדות נוספת להשתלטות של מערכת המשפט על הרשות המבצעת.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433818
אם אין פן חוקי בעניין, בג''ץ לא יכול להתערב. אם ייצוג העם נתון בידי הכנסת, שחבריה הם ''הנבחרים'' בה''א הידיעה, ואם הכנסת היא המחוקקת, אז ביכולתה לשנות את החוקים כך שבית המשפט לא יוכל להתערב במקרים כאלה.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433822
השאלה ''האם יש פן חוקי בעניין'' היא סובייקטיבית, ולראיה גישתו של הנשיא בדימוס ברק לפיו ''מלוא כל הארץ משפט'' דהיינו כל עניין הוא משפטי (ואחרים לפניו לא נקטו בגישה זו, ולא הרחיבו כמוהו את זכות העמידה בפני בית המשפט). גישה זו נוגדת את הגישה לפיה לא כל דבר נופל בתחום המשפטי וישנם דברים שצריכים להיות נתונים, למשל, לזירת הביקורת הציבורית (ולא המשפטית), בין אם לשבח ובין אם לגנאי.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433826
רבל גם השאלה הזאת לא חייבת להישאר סובייקטיבית. אם הכנסת, כמייצגת העם, רוצה בכך - היא יכולה לחוקק חוקים שיגבילו את צעדיו של בית המשפט.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433828
היא אולי יכולה, אבל האם ראוי שתעשה כן? הדבר עלול להתפרש לדעתי ככפייה של הרשות המחוקקת על הרשות השופטת וכצעד נוסף במשבר הרשויות שבו אנו נתונים בשנים האחרונות. אני חושב שאם נגיע למצב שבו כל חיינו מתנהלים אך ורק לפי חוקים, כשהכל שחור ולבן, בלי מקום לאפור, לנורמות (אשר מהן חורגים לעתים וזוכים על כך לגינוי או לשבח) יהיה מצבנו כחברה גרוע מאשר הוא כעת, שכן נאבד חלק חשוב מאנושיותנו.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433831
אני כמובן הייתי מתנגדת לחוק כזה, אבל אי אפשר לומר, מצד אחד, שאסור לבית המשפט להתערב, למשל, במינויים - ומצד שני, שאסור למנוע ממנו להתערב בהם.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433834
את מרשה לומר ש*ראוי* שבית המשפט לא יתערב במינוים (מסיבות שכבר הובאו לעיל)?
ישנם כמה סוגי זיכוי 433837
ודאי שאני מרשה זאת. אבל אני גם תובעת את הזכות לומר אחרת.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433840
האם הזכות לומר אחרת נמנעה ממך?
ישנם כמה סוגי זיכוי 433841
בוא נאמר שאני תובעת גם את הזכות לומר שהמינוי שאנחנו דנים בו לא ראוי, ואני תובעת אותה לא רק לעצמי אלא גם לשופט שאומר כך. קיבלתי את הרושם שאיילים אחדים מערערים עליה.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433843
על הזכות שלך (אלא אם כן תצהירי להלן שאת שופטת) נראה לי שאין לנו ויכוח. על הזכות של השופט לומר זאת מתוקף תפקידו כחלק מהמערכת המשפטית: חולקים גם חולקים: הוא פולש בכך, לדעתי ולדעת אחרים, לתחום לא-לו, וראוי שלא יעשה זאת.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433844
אני מדברת כרגע על השופט שישב במשפטו של גנות, בעבר, לא על אלה שייבו לדון במינוי בעליון.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433872
במקרה שהתכוונת אלי, אני בודאי לא חושב שצריך לאסור על שופטים לשעבר להתבטא בענייני היום-יום בכלל ובפרט לחוות את דעתם על מינויו של מפכ''ל משטרה.
אני רק חושב שדעתם בנושא לא שווה יותר מדעתו של האדם ברחוב ושווה הרבה פחות מדעתו של מקבל ההחלטה - השר לבטחון פנים.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433879
והאם יש לך דעה משלך על המינוי הספציפי? ואם כן - מהי?
ישנם כמה סוגי זיכוי 433881
יש שלוש אפשרויות: להביא מישהו מבחוץ, לקדם מישהו נקי מבפנים או להחזיר לשרות מישהו ותיק שפרש. אני חושב שלהביא מישהו מבחוץ זאת האפשרות הטובה ביותר. המשטרה צריכה שינוי מקיף בכל דרכי פעולתה ולדעתי מישהו חדש מבפנים לא יכול לעשות את זה ולמישהו ותיק שפרש יהיה קשה לעשות את זה. גנות עדיף בעיני על כל קידום מתוך המשטרה, אבל יש טובים ממנו מחוץ למשטרה (שלא בטוח שמוכנים לקחת על עצמם את התפקיד).
בשורה התחתונה זה נראה לי מינוי לא אופטימלי, אבל סביר וצריך לתת לו צ'אנס.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433884
ולא מפחידה אותך האפשרות שבראש המשטרה, בתפקיד רגיש כל כך לפיתויים ולחצים, יעמוד מישהו שאיננו ממש חסין בפניהם?
ישנם כמה סוגי זיכוי 433886
מדאיג? בודאי. אני מקוה שהוא למד את הלקח ולא ימעד שוב בנושא כזה.
השאלה היא מה האלטרנטיבה. האם יש אדם ללא רבב, בעל יכולת ניהולית ונסיון רלוונטי בתחום ושמוכן לקחת על עצמו את המשימה? אני בכלל לא בטוח שיש כזה ואם נגזר להתפשר בבחירת המפכ"ל, אני די משוכנע שגנות הוא לא הבחירה הגרועה ביותר.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433695
היה אלוף בצה''ל, מפקד זרוע, שהתפוטר בעקבות זכוי מאשמה של עברת מין.
ישנם כמה סוגי זיכוי 433712
מי פיטר אותו, בית המשפט או הממונה עליו?
ישנם כמה סוגי זיכוי 433896
מעניין אם נאשם יכול לערער על ''זיכוי מחמת הספק'', ולתבוע ''זיכוי מחוסר אשמה''.
הוא לא יכול 434305
התפטר 433360
מתי בדיוק הוא הודה ועזב?
איך אנו יודעים שהוא לא הכחיש ונשאר?
יש קישור?
התפטר 433364
לא מצאתי ברשת התיחסות שלו לפרשה, עליו נכתב (כמדומני זה הופיע גם בידיעות) שיש לו כתם שהוא אינו מנסה להסתיר.
לא התפטרות ולא נעלים, קראדי ה ו ד ח! 433253
"לדברי דיכטר, כבר לפני כמה שבועות הודיע [דיכטר] לקראדי בשיחה בארבע עיניים כי אין בכוונתו להאריך את תקופת כהונתו מעבר לאוגוסט."

לא התפטרות ולא נעלים, קראדי ה ו ד ח! 433262
הוא אמנם הודיע לו בארבע עיניים, אבל רץ לספר לחבר'ה.
לא התפטרות ולא נעלים, קראדי ה ו ד ח! 433283
הכל ספין, כבר לפני חצי שנה קראדי הודיע לו בשיחה חשאית שהוא לא נשאר אחרי אוגוסט (רוזנשטיין הציע לו משרת סמנכ''ל באירגון מוצלח בהרבה).
לא התפטרות ולא נעלים, קראדי ה ו ד ח! 433301
פשרה: התפטרות על רקע שמצדיק הדחה
יורם לוי לזיילר: התנצל, או שאתבע אותך 433680
"עורך דינו של ניצב משנה יורם לוי, בועז בן צור, דורש מהשופט ורדי זיילר להתנצל בפני מרשו, ואם לא - ינקוט בהליכים משפטיים: "מדובר בדברי בלע חמורים המהווים הוצאת לשון הרע בוטה, חריפה וקיצונית במיוחד" "

יורם לוי לזיילר: התנצל, או שאתבע אותך 433718
האם אפשר לתבוע ועדת חקירה? אין לשופט חסינות מפני תביעות?
לדעתי זה ספין.
יורם לוי לזיילר: התנצל, או שאתבע אותך 433738
התביעה אינה על דו''ח הועדה, אלא על מה שהשופט אמר אחר-כך, במסיבת עיתונאים וראיון ל''הארץ''. (מה שלא סותר את המסקנה)

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים