![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
לא אבחנתי בין ציונות חילונית או חלקים ממנה לציונות הדתית. זאת האחרונה היא דתית בלבוש ציוני. אבחנתי בין ציונות (במובן העלייה לציון) יהודית לציונית לא יהודית, כלומר זאת הלאומית החילונית . לגבי מה שכתב אריק, התכוונתי לכך שחלק מהציונות היא אקט היישוב בישראל ומכח כך, גם מגרשים את המקומיים בעיתות מלחמה. אני מצטער אם השתמע מדברי זלזול כלשהו בציונות הכללית, החילונית או הדתית כאחת. | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
![]() |
||
|
||||
![]() |
אתה טועה גם בסמנטיקה: אין דבר כזה ציונות לא יהודית (יש דבר כזה רק אם מנכסים את היהדות לדת היהודית). המשמעות של המילה ציונות כוללת בתוכה את ה״יהודית״ והיהודים ואי אפשר לנתק את זה מזה. זה פשוט: ציונות היא תנועה לאומית ואידאולוגיה שמטרתה קיום בית לאומי לעם היהודי בארץ ישראל ושמירה על קיומו. הציונות הדתית היא הגשמת הנ״ל כחלק מנרטיב דתי (ומכך נגזר גם עם מטרות דתיות מעבר להקמת בית לאומי לעם היהודי). אתה טועה גם בתוכן: לגרש מקומיים בעת מלחמה לא היתה הגשמה של החזון הציוני. להגיד את זה זה עיוות היסטורי. לקנות את הסיפור הזה זה לקחת שקר שמספרים לנו גם הכהניסטים (מסיבותיהם) וגם החמאסניקים (מסיבותיהם) ולהפוך אותו ל(פסאודו) היסטוריה. |
![]() |
![]() |
![]() |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
![]() |
© כל הזכויות שמורות |