בתשובה לברקת, 27/10/02 15:15
איזה אומץ מחשבתי, דני 102376
מצטער, ברקת - אין לי כוח, פשוט *אין* לי, לומר שוב ושוב ושוב מאתיים מיליארד פעם משהו, עד שכולם פה יבינו אותו. תקראי שוב מה שכבר כתבתי, ודי.
איזה אומץ מחשבתי, דני 102422
עיניך הרואות שהמסר לא עובר. בכל אופן, עניתי לך במקום אחר בדיון (חפש ''השתקת עד'').
משפט לסיכום 102531
(שנדמה לי שנכתב כאן פעם‏1, אולי עי" דורון הגלילי(?)‏2)

"הימנע מלהכנס לוויכוח עם טיפש, אנשים עלולים שלא לחוש בהבדל".

1 אבל לא בטוח כי לא הצלחתי למצוא אותו בחיפוש.
2ראה 1.
משפט לסיכום 102607
אז מה, עכשיו שכנעת את דני לא להתווכח איתי יותר :-)

_____________
ברקת, מגלה שאין כמו בוקר עצבני הגון כדי לפתוח את היום.
כמה עלו המאפרות בלי מה שיש בפנים 103202
לכל דבר מחיר, אבל בכל זאת מוכרחים להודות שיש גם משהו מאתגר, בניסוח מחודש של הודעות, שאלמלא כן היו מוגלות באופן מידי ומוצדק‏1.

1לשם שינוי.
משפט לסיכום 102608
כבר שלמה המלך התייחס לזה:

משלי פרק כ"ו

ד אל-תען כסיל, כאיוולתו: פן-תשווה-לו גם-אתה.
ה ענה כסיל, כאיוולתו: פן-יהיה חכם בעיניו.

(אינני אחראי לסתירה בין הפסוקים...)
משפט לסיכום 102609
כנראה שאני שוב באמצע, בין ד' ל-ה', כמו קומת הביניים ב''להיות ג'ון מלקוביץ'''.
תהיה 102624
אז בתוך מי את?
תהיה 102625
יצא לי דווקא שמוליק ברקוביץ'. כל אחד והמזל שלו.
תהיה 102770
בין הטיפש לסדין
??? 102790
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102798
היה נורא קשה להיזכר, משום מה.
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102799
פתגם רוסי אומר "אין נשים מכוערות, יש רק גברים שלא שתו מספיק."
זה עובד גם בכוון ההפוך?
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 102819
אין אישה לא יפה, יש פחות מדי וודקה.
אה, השוטה. טוב, הבנתי. 147088
אין גבר עני, לוזר ולא מוצלח, יש רק נשים שדרישותיהן לא מסופקות מספיק.
פירוש רשכ''ג 102639
לאו תרתי דסתרא, לפי שהראשון אין סיבתו אלא שהקהל יטעה ויחשבך לכסיל ובער, והשני שהכסיל הוא שיגבה לבו ויהיה כסיר נפוח, שנאמר "כקול הסירים תחת הסיר, כן שחק הכסיל" (קוהלת ז,ו). הוי אומר, בפרהסיא יפה שתיקה לחכמים, וביחיד (מה שקורין בלעז אי-מעייל) הקהה שיניו בבחינת והסר מכשול בפני עיור, שנאמר "והכסיל בחשך הולך" (קהלת ב' י"ד).

ומה לכם הולם יותר לשיח החכמים שלנו מ:"כשחוק לכסיל עשות זִמה" (משלי י' כ"ג)
משפט לסיכום 102664
אני מעדיף את הראשון. אני לא מוצא כל פסול בכך שהכסיל יהיה חכם בעיניו.
בכלל, חלק מהטפות המוסר של ספר משלי נגועות בהתנשאות ובזלזול. למשל, שפחה כי תירש גבירתה או עבד כי ימלוך.
ושבו בנים לגבולם ‏1 102610
תגובה 98147

1אכן עמית הזכיר לי במה מדובר.‏2

2 אגב זו היתה תגובתו האחרונה של אנשלוביץ באייל,‏3מאז הוא נצפה בתגובה או שתיים בפא"צ,מחזה נוגה כשלעצמו, שכן קולו הייחודי באייל טבע בים המלל הימני שם.
לי אישית הוא חסר.

3הוא הזהיר בסוף תגובתו שיש לו הרהורי כפירה...
מעניין ש"דווקא" ערן הביאו לכך.
אוי, צחקתי טוב עכשיו 102533
להסתבך עם ברקת זה דבר (לא נעים אבל צפוי) אחד, אבל כשהצלחת להקים את איילת מרבצה זה היה הסימן שלך לפרוש :). בכל מקרה הפתיל הזה הצחיק אותי נורא. תודה. מפורט למטה ניסיון שלי להסביר את מה שאני רואה כתמצית הטענות של הבנות, עם קצת פחות רעש רקע רגשי‏1.

אחרי כל הזעזוע והגועל, אני חושב שאפשר לתמצת את זה בקטע הזה שברקת כתבה (שרציתי לכתוב משהו דומה לו בעצמי בתחילת הדיון, אבל לא היה לי כוח):

"כשאני באה להתבונן בהגבלת גיל ההסכמה, אני שוקלת את הנזק של התעללות מינית - שכבר עכשיו נגרם בצורה לא חוקית לעשרות ומאות, אם לא אלפי קטינות - מול זכותם של אותו זוג מעורב-גילים לחיות באושר. מצטערת, אני בוחרת בהגנה על האלפים. ודאי לא באפשרות שבה הניצול של המנוצלות יהפוך ל"זכות" חוקית."

תנסה לרגע להתעלם מהואזלין‏2 ותתרכז בהערה הזאת. אני מבין את הטענה שלך, אבל אני לא מסכים איתך. חייבת להיות התלהמות, חייב להיות זעזוע, גם אם הוא מזוייף בחלקו. זו הדרך להוקיע משהו החוצה מחוץ לנורמה. ולמה ? כי כשיש לך אלטרנטיבה בעייתית אתה משתמש בכל הארסנל שלך. והשילוב של הנזק הנפשי שייגרם לילדה בת 13 שתמימותה תנוצל, בייחד עם הבעייתיות שבעדותה שלה, יוצרות אלטרנטיבה *מאוד* בעייתית. בגלל זה קובעים קו אדום ואוכפים אותו בתקיפות. זה או זה או הרבה לוליטות. הבעיה היא שזה לא קרה כאן, מה שיוצר תקדים מסוכן, וזו הסיבה לכל ההתלהמות, הכעס וחוסר הסובלנות כלפי הטענות שהעלית.

1 שהוא מובן לחלוטין. נא *לא* לתרגם זאת כירידה על היסטריה נשית כי זה לא. תגובות פאנאטיות להערה הזו יזכו להתעלמות אלגנטית ותיוק לשימוש עתידי. תודה.
2 אסוסיאציות אחרות ? פעם שנייה ברקת. פעם שלישית אני לא מאמין לך יותר שזה אני שמדמיין... :)
ארז בא לעזרת הבנות. 102536
''הבעייתיות שבעדותה שלה''.
איזו היתממות.

מכיוון שמדובר בילדה צעירה ניתן לתרץ זיכוי או עונש קל בעדות לא ברורה. כך נפתח פתח לכל הסוטים, האנסים והמנצלים לבצע את זממם ולצאת מכך באופן קל.
זה היה החולי של מערכת המשפט הישראלית במשך שנים רבות ורק עכשיו מתחיל המצב להשתפר. אבל תמיד יהיה מי שיבוא ויגיד שזה לא בהכרח היה אונס או ניצול ויתן לפושע קצה חוט להצלה.
אוי, צחקתי טוב עכשיו 102593
"הרמת את איילת מרבצה..."??

(איילת. מצמצמת מבט ומסמנת).

פרט לכך, אני מוחה על השימוש "רעש רקע רגשי". הדבר לא קשור כהוא זה לרגש. אני לא מכירה את המקרה עד כדי כך מקרוב כדי לפתח אליו רגש. אני מתכוונת אך ורק להיבט החוקי של העניין, הואיל וילדות שמקיימות יחסי מין בגיל צעיר אינן עוד מראה כל כך נדיר לצערנו.
או שלא, 102619
טוב אני לא אקשיב לעצה של עצמי רק בנקודה הזו, כיון שהדברים ענייניים:

זה בעיני, "רעש רקע רגשי":
החלק עם האוננות:
תגובה 102261

תגובה 102384
ג' (שאמור ד"א להיות ד' ברקת...):
תגובה 102419

תגובה 102350

וכדי להוסיף ולהבהיר את הנקודה שלי, אציין שגם זה נחשב בעיני ל"רעש רקע רגשי":
תגובה 99652

תגובה 99966

כל חלק באמירה כלשהי, שלא תורם להבנה של מי שהיא מיועדת לו, יכול רק לעורר התנגדות על בסיס רגשי לדברים הנאמרים, והמניע לשימוש בו לא רציונלי - הוא "רעש רקע רגשי". זה חלק אינטגרלי ומובן מכל דיון בין בני אדם, וכמו שאמרתי: לא הייתה פה ביקורת.

אולי בחירת המילים לא אידיאלית, אבל זו בסה"כ צורת ביטוי אישית.
LOL LOL LOL 102623
אשכרה קטעים אחי.
או שלא, 102628
מעניין, כשמדובר על אונס אז הנוגעים/ות בדבר מגיבים ברגשנות, אבל כשמדובר על חלוקת שטחים ונפלאות הכיבוש זו רציונליות במיטבה?
או שלא, 102629
אופס. שכחתי לשנות. קורה לטובים ביותר.
או שלא, 102674
ואני כבר חשבתי שמדובר בחתול המיתולוגי של בולגקוב.

אגב, במוסקבה, ליד אגמי הפטריאך (מקום התרחשותה של הסצנה הפותחת ב''האמן ומרגריטה'') ישנו בית קפה בשם ''החתול בהמות''.
אוי, צחקתי טוב עכשיו 102670
גם מבהמות אפשר ללמוד. איוב יועץ ''שאל נא בהמות ותורך'', ומבקש ''מלפנו מבהמות ארץ''.
אוי, צחקתי טוב עכשיו 102595
זה צפוי רק איתך, נשמה.
... 102611
ועכשיו אני אדגים את השימוש בעצה של עצמי...

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים