בתשובה לליאור חיימוביץ' המתעניין, 11/10/00 20:16
על חזירים ושטויות אחרות 10655
על פי חוק עברי גאה, אסור לגדל חזירים על אדמת ארץ הקודש.
לאוכלי טריפות כמוני, מגדלים חזירים על רמפות מיוחדות, שאינן נוגעות בקרקע (pigs in space).

החוק הזה זכה לכבוד המפוקפק להיכלל ברשימת החוקים המטומטמים ביותר בעולם:
חזירים וקוריוזים בטחוניסטיים 10661
חוששני שישראל כבר קברה מחבלים בעור חזיר, ואם לא עשתה זאת לפחות היה מי שקשקש על כך ואין זה חדש לי. בהתאם להמלצה המבריקה לעיל, אולי כדאי להפיץ מפה לאוזן איום מופרע זה, ולראות איך כל צרי ישראל נפוצים לבתיהם מאימת החזיר. נו באמת.

ולטענה מגוחכת לא פחות, מתי נהרגו סוכני מוסד על מזבח אי חילוצו של רון ארד? אם מחבר המאמר יעיז לרמוז לשיקולי ב"ש, אסתפק בשאלה מניין לו על מותם של אלה, מר שושו?

דווקא במהומות הוכיח הפיקוד בצה"ל שנערך היטב לבאות, ולראייה הנפגעים המעטים לכוחותינו, המיגון הנכון, הפתיחה המבוקרת באש, התקשורת השוטפת בין גורמי הפיקוד לשטח, השימוש באמצעים חורגים (טילי נ.ט., מסוקים, הרס מגדלי התאומים) רק בזמן ובמקום הנדרשים, ואפילו התמודדות טובה ככל הניתן מול תקשורת עולמית לא אוביקטיבית בלשון המעטה. להזכירכם, פרט למקרה יוסף מדחת ז"ל, שאת חומרת הפקרתו אין לטייח, ארבעת ההרוגים היהודים האחרים לא נספו במהלך הקרבות אלא נרצחו בפעילות יזומה שנועדה לגבות מאיתנו את המחיר שהמהומות לא הצליחו "להפיק", למורת רוחו של עראפת - הפקד ממג"ב שנורה מטווח אפס בפרוץ המהומות, הצעיר מאשדוד שנורה באופן דומה ימים ספורים אח"כ, הישראלי שנהרג על כביש החוף (!) והרב אלישיב (?) שהלך לחפש את מותו בשכם. כמובן שרציחתם של אלה אינו דבר שבשגרה, אך למנוע אותם באמצעים צבאיים קשה הרבה יותר מאשר למנוע את מותם הסיטוני של חיילינו בקרבות של ספטמבר 96'.

אולי עתה יהיה אצלנו מי שישכיל לחפש נציג ראוי יותר לתביעות הפלשתינים, במקום ערפאת.
חזירים וקוריוזים בטחוניסטיים 10667
החייל הדרוזי הוא אותה הערכות טובה של צה"ל?

אם אי יכולת לחלץ חייל פצוע מעיר הוא הערכות טובה אני באמת לא מעוניין לדעת מה היא הערכות לא טובה
חזירים וקוריוזים בטחוניסטיים 10687
אני מניח שכותב המאמר יוכל להגיב לך בעצמו, אבל...
אם אני זוכר נכון - מותם של סוכני השב"כ פורסם (ולא נרמז) במוסף השבת של עיתון "הארץ" בשבוע שעבר ושבוע קודם לכן במוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות".

והרב שנרצח השבוע בשכם אינו הרב אלישיב, אלא הרב ליברמן.

הפקד ממג"ב שנורה מטווח אפס חב את מותו להסכם אוסלו ולא למהומות האחרונות. כזכור - הגיבה הרשות לרצח זה באומרה שהרוצח, שקיבל נשק מישראל והיה בסיור משותף עם הנרצח בהתאם להסכמי אוסלו, היה בלתי שפוי בדעתו. רק מידת אי שפיותו של הסכם אוסלו עולה על זו של הרוצח.
הנבואה ניתנה לטפשים 10697
נוכח הלינץ' המחריד שאך זה בוצע בארבעת המילואימניקים שתעו בדרכם לתוך רמאללה, כל דברי על היערכות נכונה של צה"ל עומדים באור המגוחך הראוי להם כרגע. ביחוד כשכל זה כבר קרה - חייל שלנו כבר תעה בדרכו ונכנס במכוניתו הפרטית לתוך רמאללה, ויצא בחיים מהלינץ' רק משום שלא ניסה לתפעל את נשקו האישי. כנראה שבמקום למנוע תעיה נוספת של חיילינו לתוך רמאללה היו עסוקים אצלנו בהנצחת הבזיון של חייל שאינו נהרג על הנשק.

רועי, החייל הדרוזי ז"ל שהזכרת בצדק אינו אלא יוסף מדחת (או שמא מחדת?) שהבדלתי את מקרהו מלכתחילה.
הנבואה ניתנה לטפשים 10698
אכן בזיון.
בעתיד יצויד כל חייל בגלולת ציאניד כדי שאם חו''ח יגיע למצב שבו עליו למות על נישקו הוא באמת ימות ולא ''יצליח'' חו''ח להינצל ובכך לשמוט את זיקפת הקומה הלאומית.
הנבואה ניתנה לטפשים 10699
From a national point of view a dead solider is much prefered to a captured one.
Hundreds of soliders died in Lebanon, 10 were captured alive.
The 10 captives caused more demage, in tactical and moral terms than hundreds of dead soliders. I'm not even talking about leaked information.
Being dead is probably better for the army, the state, the families and the soliders themselves.

I'm not saying that soliders should kill themselves, giving soliders cyanide will cause infinite moral damage. I'm saying that your cynicism has no place - we do prefer dead soliders - and it has nothing to do with erection.
אתה גם קורא מה שאתה כותב? 10701
טוב חייל מת מחייל חי? ולמה, כי עבור חייל חי נשלם הרבה יותר? כי קשה לו בשבי? כי הוא מסגיר סודות? אתה באמת מאמין במה שאתה אומר? יכול להיות, לאור דבריך הקודמים.

ודאי שהציניות של דורון היא כן במקום. כל אותם ערכי הסרק בדבר החובה למות על הנשק או הגאווה הלאומית אינם שווים ששערתו של ג'ובניק תיפול למענם, ואם עדיין לא הפנמת זאת, אולי כדאי שתבדוק איפה אתה חי. הרבה דם מיותר נשפך מאז אמר הרצל שעל דגל מתים. אדם החרד לעמו ילחם על חיי עמו ולא על זקפת הדגל.
ואכן כך נאמר בתדריכים! 10702
בהיותי חייל קרבי בלבנון (לפני כ8 שנים) נאמר לנו במפורש בכל תדריך שצה"ל ומדינת ישראל מעדיפים אותנו מתים על פני שבויים ולכן אין ליפול בשבי ואין להכנע (ובמאמר מוסגר נציין שגם נאמר שאין לקחת שבויים או לקבל כניעה של האויב) אפילו אם משמעות הדבר היא לההרג.
במקרה של חטיפת חייל ההוראות היו במפורש לירות על החוטפים ו/או על הרכב שבו נמצא החטוף על מנת לעוצרם בכל מחיר.
חברי ואני קיבלנו הוראות אלו כמשמען, אך כפי שלא מזמן עלתה השאלה של חוקיות ההנחיה שאין לקחת שבויים (הנוהל שמכונה בצה"ל "וידוא הריגה", אותו יש לעשות לכל לוחם אויב ללא קשר למצבו ושתורגל לפני כל יציאה לשטח) יתכן שיש צורך להרהר בחוקיות ההוראה הנוגעת גם לנפילת חיילינו בשבי.
בשורת המוות המהיר 10705
מר יערי הנכבד,

אדם הנושא מדים צבאיים הינו חייל, וכשכזה עלול הוא להקלע לעימות ולמלחמה, מצב בו יכול הוא - פשוטו כמשמעו - לאבד את חייו.

יוצא הדופן המרכזי הנוגע לכלל זה מכתיב, כי במידה ואדם שכזה נכנע ומסגיר עצמו ליריביו/אויביו - שומה על הללו לכבד את זכותיו האנושיות כאסיר וכשבוי, ולא להפכו לטרף קל עבור ההמון המשולהב.

במקרה רמאללה הנוכחי יש לבדוק ולוודא היטב כיצד הומתו אותם חיילים; האם פרצו הם באש, האם נלקחו לשבי ללא כל התנגדות וכ'.

במידה ופני הדברים הינה שהללו נרצחו במעשה לינץ' - יש בהחלט לשקול אמצעי העשוי להעניק מוות מהיר וחסר כאבים עבור חייל שנפל בשבי, במידה ומוצא הוא לנכון להשתמש באמצעי שכזה.

דומה כי בעימות המתמשך בין ישראל לפלסטינאים, לא יוכלו כלל חיילים ישראלים בעתיד להציל חייהם בנופלם בשבי, ללא קשר ל'גאווה לאומית' זו או אחרת, ולו מפאת סולם ערכיו השונה של הצד הערבי.

בברכה

א. מאן
חזירים וקוריוזים בטחוניסטיים 10700
You think the pig is a joke?
You must be aware that most terrorists are deaply religious muslims - they take pigs more seriosly than you do.
Ask any religious jew how would he feel about being buried with a pig.
This is a serious threat.
More than that - it is proven to work. Read a bit about russian-muslim wars.

And to answer a cheap demagogic point about the use of cyclone-B:
I agree that any method of mass killing is as bad as another.
However most of us oppose the Nazis not because they used a certain method of killing but because they were after Genocide. I'm against genocide. I don't want to kill all arabs. I want to live in peace with arabs. To that end I suggest killing as many trouble makers as we can, and then giving land, money, guns, food, work, rights and whatever else to whoever is after peace.
But war must be effective - and I think that buring with a pig is more effective than just killing so in the long run it will reduce violance and resuce number of casualities, and increase chance of peace - which is what we want.

When religious fanatics will be afraid to be killed by Israel - then we'll have a chance for real peace.
חזירים וקוריוזים בטחוניסטיים 10704
מעבר לרעיון המבחיל כשלעצמו , איך בדיוק ניתן ליישם אותו ?
תוקם בצה"ל פלוגה שתפקידה יהיה איסוף הגוויות הפלשתינאיות וקבירתם ? האם אותה פלוגה תהיה אחראית גם על הריגת מאות החזירים המסכנים שיקריבו עצמם למען חינוך הפורעים ?
אם ההשואה לנאצים מקוממת אותך אז ניתן פשוט להפגיז את הערים הפלשטינאיות בגז חרדל. גם זה כבר נוסה בהצלחה...
בנוסף לכך נניח ונקבל את הצעתך לחיסול כל *עושי הצרות* , עניין פשוט כשלעצמו כי הרי ראינו כבר שאש חיילינו ,גם כשאנו מבליגים, מבדילה ביניהם לילדים בני 12.נניח שנצליח ונחסל את כל אותם פורעים , האם בניהם שכניהם וחבריהם יוקירו לנו תודה לדעתך? האם הם ירצו בשלום *אמת* עם אומה שרצחה את בניהם?
שמא אין אתה מחפש פתרון אלא נקמה וקצת "דם לקינוח הדבש" כדברי המשוררת ?
חזירים על שתיים 10708
פספסת נקודה. ההתנגדות הרעיונית לנאצים אינה אך ורק בגלל כוונתם לבצע השמדת-עם. אחד המוטיבים המגונים ביותר באידיאולוגיה הנאצית היא הטענה שהמטרה מקדשת את האמצעים. נקודה זו מאפיינת רוצחי-עם נוספים, כגון ה"קומוניסט" סטאלין, שרצח לא הרבה פחות יהודים מהנאצים.
תמצית ההבדל בין משטר מוטרף ורצחני לבין משטר נאור ודמוקרטי, שהאחרון אינו מכיר בקביעה שהמטרה מקדשת כל אמצעי, ולו תהא זו מטרה ברוכה ככל שתהא. על אותו משקל ניתן לאמר כי לראייתך, השוללת רצח-עם בדבקות שכזו, יהיה זה נכון וצודק לטרנספר את העם הפלסטיני לאלסקה, כדי למנוע פגיעה בחיילי-ישראל. ייתכן, תיאורטית, שמהלך כזה ישיג את מטרתו ללא הרוג אחד, אך עדיין יהיה לו הרבה מן המשותף עם ביצועי היטלר ושות',.
על אותו משקל, קבירת בני-אדם עם חזירים היא מעשה ברברי, שהמטרה של מניעת טרוריזם אינה מקדשת אותו. בעצמך ענית לשאלה מדוע לא לנהוג כן: תארי לך את מה יקרה אם הפלסטינים יגיבו בקבורות-חזירים משלהם? מה יהיה מצבם של הבני"שים שמשרתים בצה"ל? לכך בדיוק נועדו מסמכים הומניטריים כאמנת-ז'נבה: כדי למנוע רעיונות "מבריקים" שכאלה.
ובגדול יותר: אני יודע שהשעה קשה, אבל אולי הגיע הזמן להפסיק להגיב מהבטן, ולנסות לחשוב קצת עם האיבר שיועד לכך?
הלינץ' בחיילי המילואים האומללים הוא אמנם מכה אדירה שמעוררת רצון להגיב בחריפות, אבל תעצרו רגע. לא היינו כבר בסרט הזה? 1987 מצלצל מוכר למישהו?
הרי אם נגיב בחריפות, הפלסטינים יגיבו בחריפות משלהם, וגם הם יודעים לעשות את זה. למישהו מהקוראים ממש מתחשק להתפוצץ באוטובוס? ובשביל מה? הרי סופה של האינתיפאדה החל במדריד (בניצוח הליכוד) ונגמר באוסלו (בניצוח המערך). בואו לא נשחק שוב את הבריונים המטומטמים, הרי גם רבין התחיל ב"לשבור להם ידיים ורגליים" וגמר בלחיצת יד עם ערפאת.
בואו נלחץ את היד כבר עכשיו. אפשר לוותר על האמצע של הסרט. היינו בו. הוא לא יפה.
פגר אחר 10759
האמת היא שרעיון החזירים נראה לי לא ברברי כלל וכלל. ההיפך, יש בו משהו מתקדם ורציונלי לעילא: "להקריב" את גופות המתים (שכאנשים רציונליים, אמורות להיות בעינינו כקליפת השום) כדי לחסוך בחיים, משני הצדדים. אנחנו אמנם מנצלים אמונה טפלה של הצד השני, אבל למטרה נעלה.
כמובן, זה מתקדם ונאור רק בתנאי שאנחנו נהיה מוכנים לכך שגם מתינו שגופותיהם יהיו בידי האויב יזכו לאותו היחס. אני בספק אם אנחנו מסוגלים (ככל שהדבר נוגע לי אישית, אגב, כשאמות אני אשמח לארח לחברה לפגר של חזיר, אם כי אני מעדיף שלא ישחטו אותו במיוחד. אני אומר את זה רק כדי להראות דוגמה אישית).

שאלה אחרת, האם זה אכן יעבוד. אני לא יודע מה היה במלחמות ברוסיה, האם זה אכן היה משמעותי או שזה יותר פולקלור. אם זה היה משמעותי, אין זה מעיד אלא על אוזלת יד איומה של מנהיגי הדת המוסלמיים המקומיים. האם אי אפשר להוציא פסק הלכה, לפיו השהיד עולה לגן עדן גם אם נקבר עם חזיר (ויתרה מכך, עולה עוד יותר מהר, שלא תצטרך נשמתו לסבול שניה אחת מיותרת!). אם אין זה כך, איזה מין אל טיפש ורשע הוא אללה?

אגב, לפי המורה שלי לתע"י, בימי המרד הגדול של היהודים, חיסלו אותם הרומאים בשיטתיות כאשר באו לתקוף בשבת, אז לא יכלו היהודים להגן על עצמם. עד מהרה עלו היהודים על הטריק, ואז קם מהר חכם הדת של התקופה והכריז ש"פיקוח נפש דוחה שבת", ומותר להתגונן.
ישנת טוב בשעורי תע''י 10812
פסק ההלכה הנ''ל הוא מימי מרד החשמונאים ביוונים ולא מימי המרד ברומאים.
ביוונים נלחמנו (ולי השיכחון) 10856
אופס. היתה לי הרגשה שמשהו לא מסתדר. תודה.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים