בתשובה ליהונתן אורן, 21/07/03 20:33
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158771
כאמור, לא. במציאות המקרה האופייני הוא של משחק מרובה-סיבובים, ובהתאם לכך אסטרטגיות שת''פ הן נפוצות למדי.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158791
לא הבנתי למה לא. המודל אינו המציאות (האם המודל לא מניח שאתה משחק עם אותם שחקנים בכל הסיבובים?), והניסיון לבצע התאמה של המודל למציאות היא כבר לא תחום מתמטי. כאן יש מקום לפתרונות מסוגים שונים.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158795
המודל אינו המציאות, לכן "זה כשלעצמו לא מצדיק אותה" בתגובה 158759.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158804
לכן "בהתאמה למציאות, אני חושב שהאפשרות של 'שיתוף פעולה' היא האפשרות של רגולטור" בתגובה תגובה 158759 .

אני לא סתם נודניק הפעם. במחשבה שנייה, זאת בעצם בקווים מאוד כלליים התורה של רולס וההצדקה שלו לצדק חלוקתי.
אבל אתה מאיר כאן נקודה אחרת שקיימת גם אצלו: הוא טוען שהתורה שלו צודקת, אבל שהצדק שלו לא פוסל דרכים שונות להשיג צדק, ובגלל זה ספרו העיקרי נקרא A* Theory of Justice*
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158808
אני כנראה עדיין לא מבין את הכוונה ב"בהתאמה למציאות" וגו'. הטענה שלי: במציאות מתקיימת תדיר בחירה באפשרות "שיתוף הפעולה" גם בהיעדר רגולטור (וזאת בניגוד למודל, שבו האסירים בוחרים באפשרות הגרועה, גם כן בהיעדר רגולטור). אני לא יותר נודניק מכרגיל הפעם :-)

כדי להבין את התפקיד השולי והמיותר של הערתי הראשונה בפתיל, אציג סקיצה של החלק הרלוונטי של הדיון:
יהונתן אורן: חופש מוחלט אינו מיטבי. יש צורך במידה מסוימת של רגולציה.
עוזי ו.: תקציר התגובה של י"א: קיים מודל מתמטי שבו התגובה של י"א נכונה.
מיץ פטל: אל תתבלבלו! א. מה שע"ו אמר אינו תקציר של מה שי"א אמר; ב. מה שע"ו אמר אינו "הצדקה מתמטית לנכונות טענתו של י"א".
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158819
כשכתבתי (בתגובה 158747) "תקציר התגובה הזו: ..." התכוונתי שאני כותב תקציר של התגובה של עצמי ("*הזו*", כלומר ההיא) ולא שאני מנסה לסכם את התגובה של יהונתן.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158821
תודה על ההבהרה!

תקציר המשך התגובה הזו: הוכחה של השערת גולדבך + הערות הומוריסטיות.

:-)
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158822
במציאות מתקיימת תדיר גם הבחירה באפשרות של אי-שיתוף פעולה. השחקנים אינם רציונליים. לכן, כדי להבטיח שהשחקנים לא יצטרכו לבחור תמיד באפשרות הגרועה ביותר כדי להגן על עצמם, מתקיימת רגולציה.
בתרגום למושגים מסוג שונה, הרגולטור הוא ''אמנה חברתית'' שהיא הסכמה על כללי המשחק.

אני לא חושב שהערתך הייתה שולית ומיותרת.
בריונים ונצים 159894
עד כמה שאני זוכר מדוקינס (שאמנם אינו מומחה לתורת המשחקים, אך הפרק שלו על הנושא בגן האנוכי משעשע ומעניין להפליא), במשחק מרובה הסיבובים שהוא השתתף בו (יונים-נצים) האסטרטגיה המיטבית דווקא לא היתה של שת"פ. אם השוק הוא אכן מנגנון ברירה המבוסס על ראציונליות, מדוע לשת"פ?
משום שאין לך שום כלי אחר 159953
כלל יסודי הוא שבתנאי חופש אנשים חותמים על עסקאות רק מרצונם החופשי. ואין אפשרות לכפות עסקה על אדם. מכאן שאין שום דרך לפעול אלא באמצעות שיתוף פעולה.
רגולציה, לעומת זאת, היא כלי כפיה. פיקוח על מחירים משמעותו שהאזרחים אינם רשאים לקבוע את תנאי העסקה.
בריונים ונצים 159979
אתה לא זוכר נכון. האיסטרטגיה היתה: שתף פעולה באינטרקציה הראשונה, ועשה בכל אינט. נוספת מה שהשחקן השני עשה בסיבוב הקודם ("עין תחת עין").
בריונים ונצים 159983
תודה. זה מה שהיה זכור לי מהמאמר ב''מחשבות''. את דוקינס אני שומר ל''השפלה''.
בריונים ונצים 160015
אתה עושה עסק רע.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים