בתשובה למיץ פטל, 21/07/03 20:44
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158791
לא הבנתי למה לא. המודל אינו המציאות (האם המודל לא מניח שאתה משחק עם אותם שחקנים בכל הסיבובים?), והניסיון לבצע התאמה של המודל למציאות היא כבר לא תחום מתמטי. כאן יש מקום לפתרונות מסוגים שונים.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158795
המודל אינו המציאות, לכן "זה כשלעצמו לא מצדיק אותה" בתגובה 158759.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158804
לכן "בהתאמה למציאות, אני חושב שהאפשרות של 'שיתוף פעולה' היא האפשרות של רגולטור" בתגובה תגובה 158759 .

אני לא סתם נודניק הפעם. במחשבה שנייה, זאת בעצם בקווים מאוד כלליים התורה של רולס וההצדקה שלו לצדק חלוקתי.
אבל אתה מאיר כאן נקודה אחרת שקיימת גם אצלו: הוא טוען שהתורה שלו צודקת, אבל שהצדק שלו לא פוסל דרכים שונות להשיג צדק, ובגלל זה ספרו העיקרי נקרא A* Theory of Justice*
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158808
אני כנראה עדיין לא מבין את הכוונה ב"בהתאמה למציאות" וגו'. הטענה שלי: במציאות מתקיימת תדיר בחירה באפשרות "שיתוף הפעולה" גם בהיעדר רגולטור (וזאת בניגוד למודל, שבו האסירים בוחרים באפשרות הגרועה, גם כן בהיעדר רגולטור). אני לא יותר נודניק מכרגיל הפעם :-)

כדי להבין את התפקיד השולי והמיותר של הערתי הראשונה בפתיל, אציג סקיצה של החלק הרלוונטי של הדיון:
יהונתן אורן: חופש מוחלט אינו מיטבי. יש צורך במידה מסוימת של רגולציה.
עוזי ו.: תקציר התגובה של י"א: קיים מודל מתמטי שבו התגובה של י"א נכונה.
מיץ פטל: אל תתבלבלו! א. מה שע"ו אמר אינו תקציר של מה שי"א אמר; ב. מה שע"ו אמר אינו "הצדקה מתמטית לנכונות טענתו של י"א".
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158819
כשכתבתי (בתגובה 158747) "תקציר התגובה הזו: ..." התכוונתי שאני כותב תקציר של התגובה של עצמי ("*הזו*", כלומר ההיא) ולא שאני מנסה לסכם את התגובה של יהונתן.
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158821
תודה על ההבהרה!

תקציר המשך התגובה הזו: הוכחה של השערת גולדבך + הערות הומוריסטיות.

:-)
על סוציאליזם וטרמינולוגיות 158822
במציאות מתקיימת תדיר גם הבחירה באפשרות של אי-שיתוף פעולה. השחקנים אינם רציונליים. לכן, כדי להבטיח שהשחקנים לא יצטרכו לבחור תמיד באפשרות הגרועה ביותר כדי להגן על עצמם, מתקיימת רגולציה.
בתרגום למושגים מסוג שונה, הרגולטור הוא ''אמנה חברתית'' שהיא הסכמה על כללי המשחק.

אני לא חושב שהערתך הייתה שולית ומיותרת.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים