בתשובה לidan, 25/11/04 8:58
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264100
"על דאטפת אטפוך וסוף מטייפייך יטופון". אם כבר אומרים שאם כבר מצטטים פתגם כל-כך יפה כדאי לצטט נכון כדאי לצטט נכון.

(אומגה אפס, מישהו?)
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264105
1 ראיתי כבר 2 גרסאות, אחת עם "סוף" ואחת עם "כל", אבל למיטב ידיעתי, המקור הוא "נקי", אבל אני מוכן לבדוק.
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264109
1 טוב, בדקתי, ואכן המקור "נקי" - בלי "סוף" ובלי "כל";

"אמרו עליו על הלל הזקן ... אף הוא ראה גלגולת אחת שצפה על פני המים אמר לה על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"
ומה זה "אומגה אפס"? משהו בסגנון אקסיומת וישנה?
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264117
במסכת אבות כתוב ''סוף מטיפייך''. אומגה אפס קשור לקינון של המשפטים בשפה טבעית (דמיין קישור לתגובה מאתמול בדיון על טרחנים כפייתיים).
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264125
צודק, אכן במסכת אבות זה עם "סוף" ובמסכת סוכה - בלי.
אתה יכול להרחיב על "קינון של המשפטים בשפה טבעית"?
"על דאטפת אטפוך ומטיפיך יטופון"‏1 264145
("כן, אבל המקור הוא במשנה, במסכת אבות, והגמרא במסכת סוכה מצטטת משם").

לגבי קינון, ראה תגובה 263962.
קנגורו 264183
יש למתמטיקו-לשונאים משהו עקרוני נגד פסיקים במקומות אסטרטגיים במשפט?‏1 [סתם ככה, בתור נחמדות כללית לאנושות הסובלת].

1 (הצעת הגשה): בין המקונן למקנן((?)‏2, למשל.

2 אני לא בטוחה אבל נדמה לי שפעם, מזמן-מזמן, קראו לזה משפט עיקרי ומשפט טפל. ולכל הדבר ביחד קראו משפט מורכב. וקנים היו רק לציפורים בין העצים. [אבל זה בטח רק נדמה לי].
קנגורו 264187
הקינה שלעיל מתייחסת לתגובה 264100, כמובן.
עכשיו את נזכרת לקונן? 264207
תגובה 261343.
עכשיו את נזכרת לקונן? 264213
תגובה 181006
עכשיו את נזכרת לקונן? 264216
מה לעשות שאת הבשורה המקורית מפי רביד לא קראתי, לאחר שבשלב מוקדם למדי בדיון על הטרחנים המת' הכרזתי על האזור כולו כאזור אסון, והדרתי ממנו אצבעותיי (ועכשיו מתברר כמה צדקתי..)

ולגופו, אתה מתכוון שקינון זה רק כשהמשפט הטפל הוא בעל אותן מלים כמו המשפט העיקרי, ושאפשר להמשיך ולהכניס קן בתוך קן לעולם ועד, לא עלינו? (משפט כזה יהיה מפלצת מפחידה ביותר, אפילו אם תקשט אותו בפסיקים).

או שאתה מתכוון למשהו אחר? [אם כן, תסביר בבקשה לאט ועם ניקוד למה ירמזון].
עכשיו את נזכרת לקונן? 264220
נדמה לי שהרעיון הוא שמותר לקנן משפטים טפלים בתוך כל משפט (קן בתוך קן, כאמור), בלי לדרוש חזרה על אותן מלים. כשהמלים חוזרות במשפט המקונן, זה נעשה משעשע במידה שמצדיקה לדעתי ויתור על סימני הפיסוק.
עכשיו את נזכרת לקונן? 264223
הבנתי, תודה.
ועכשיו מתברר כמה צדקת 332392
ועכשיו מתברר כמה צדקת 332457
נו, לפחות -באופן נדיר באייל- הדיון שם לא רק מתאים לכותרתו, אלא אף ממחיש אותה עד כאב.
מצד שני התברר לי שהשנה אתה כנראה אוכל עוגות-מייפל לראש השנה? יאמי.
ועכשיו מתברר כמה צדקת 332462
לא ולא. קודם כל, חזרנו כבר הביתה (ואני יכול לומר שהמרפאות וחדרי-המיון במייפל-רידג' הם משהו-משהו. ילדים זה שמחה :-) )

חוץ מזה, אני ממש שונא סירופ מייפל. חבל, קנדה דווקא ארץ מקסימה.
ועכשיו מתברר כמה צדקת 332467
ברוכים הבאים :)
ועכשיו מתברר כמה צדקת 332469
("הביתה" זה עדיין קליפורניה, בשלב זה. אבל תודה :) )
האקסיומה ממשיכה להכות 266327
מאז נהגתה, הולכת אקסיומת וישנה ומתפשטת ככדור שלג בשדה קוצים ועתה שמה היא ליעד את העיתונות המודפסת. סימנים ראשונים ניתן למצוא בטורו של אהוד אשרי, מן השבוע שעבר, כפי שמעיד הוא עצמו:
"7. פוסל במומו
פינת טעויות הלשון בתקשורת מוקדשת הפעם לחתום מעלה. שתי שגיאות יצאו מתחת ידי בשבוע שעבר. כתבתי "גוזלים להם" במקום "גוזלים מהם" וטעיתי בציטוט התנ"כי: הציטוט המדויק הוא "מוות וחיים ביד לשון" (ולא "הלשון") והוא לקוח מ"משלי", י"ח, כ"א. תודה לכל מלמדי."‏1

האקסיומה ממשיכה להכות 266331
יכולת להוסיף שהקישור מומלץ גם לכל מתווכחי שינוי גזענית או לא.
אובדן ההיררכיה 266333
יכולתי, אך איני חפץ לעודד בדיקת ציציות מטופשת זו של המחנה ההומניסטי, על חשבון התמודדות אמיתית וכנה עם עיקר התוכן של המחנה השני.
האקסיומה ממשיכה להכות 266350
תגובה 264896
האקסיומה ממשיכה להכות 266378
תודה.
אילן גבוה 264157
לפי סטנוגרמות הכנסת, שהן האילן בו נתליתי, הנוסח קצת שונה:
(אזולאי מנסה לבלבל את גאלב מג'אדלה)
אילן גבוה 264173
הקצרנית תמ מנסה לבלבל את כולם

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים