אצלנו: 479574
רק אוכל טבעוני בריא וחשוב שיהיה טעים.
ללא כולסטרול LDL והתקפי לב, פחות סרטן, פחות סוכרת, צליאק, אוסטאופורוזיס ועוד המון מחלות. אנחנו אוכלים מזון מלא ורצוי גם לא מבושל אפשר לחמם ב40 מעלות (טבעונאי).
נהנים מכל רגע וגם המצפון שקט.
אצלנו: 479590
באמת חסרה האופציה: 'פרופגנדה/הטפת מוסר'
אצלנו: 479643
עוד לא פגשתי אוכל טבעוני טעים, ומה שמגעיל אותי זה שיש כל מיני טרנדים של "בריאות"-יעני, שהתפשטו מהטבעונים למסעדות ולאירוח. איכס, תפוחי אדמה עם הקליפה וכמעט לא מבושלים. איכס, מלפפונים עם הקליפה. אני לא אכנע גם אם יחליטו מחר פה אחד שמוכרחים לאכול את הקליפות של הבננות, הבצל היבש והדלעת בגלל שזה נורא-נורא-נורא "בריא". ש*הם* יהיו "בריאים", לא אני!

אגב, אולי יש אצל טבעונים פחות כולסטרול ופחות התקפי לב, או לפחות זוהי התיאוריה (שלהם), אבל יותר אוסטיאופורוזיס ולא פחות סרטן, צר לי לאכזב. ולמען האמת - חולי סרטן סופניים שבשלב מסויים, מתוך ייאוש מהכל, מאמצים טבעונות כללית או איזו דיאטה טבעונית חריפה במיוחד - לא רק שהם נשארים עם הסרטן, לא רק שהם מתים - הם מספיקים ליהפך בתקופה שלפני הסוף לשלדים חיים ואפילו אין להם כוח לקום מהמיטה, שלא לדבר על ללכת את הכמה מטרים עד האמבטיה. צר לי להשרות כאן פסימיות, אבל זאת האמת. נורא עצוב לראות אותם ככה, ובייחוד עצוב לראות את אלה מהם שמסרבים לקבל עזרה (עד שהם נשברים) ואת אלה שבשלב מסויים, כשהם כבר מסכימים - כבר אי אפשר לשנות את מצבם.
אצלנו: 479667
סלט פירות זה לא טעים? מג'דרה זה לא טעים?

____________
ברקת, מתכוננת לפגישה עם עוף צעיר.
אצלנו: 479669
א. מלפפונים עם קליפה יותר טעימים לי ולכל המישפחה שלי מאשר בלי.
ב. הטבעונות אינה מרפאה כנראה מסרטן אבל לא פעם היא מקלה על תופעות הלוואי של טיפולים מסויימים.
אצלנו: 479680
א. גם לי. וכנ''ל גם לגבי אורז מלא שטעים לי פי כמה מאורז לבן.
אצלנו: 479772
נראה לי שפיספסת את הכוונה, מלפפונים עם הקליפה דורשים פחות עבודה. הטעם הוא רק בונוס ולא הסיבה.
אצלנו: 479702
עזוב אותך מהויטמינים, כל הטעם של המלפפון‏1 נמצא בקליפה.

__
1 בהנחה שמדובר במלפפון שיש לו טעם, קרי מלפפון אדמה (בלאדי). את גושי הפלסטיק הירוקים באמת לא משנה אם אתה אוכל עם או בלי הקליפה.
אצלנו: 479752
מה? אתה מוזמן אלינו לארוחת ערב!

(לא אנחנו לא טבעוניים אבל כמה מחברי הטובים ביותר כן - אז הבישול בהתאם).
אתה מבלבל בין טבעונאי הבריאות לטבעונאי הרחמים.
את טבעונאי הבריאות אי אפשר לסבול, מסכימה.
אצלנו: 479800
אבל גם עם טבעונאי הרחמים יש בעיה: הם ממש דתיים בעניין הזה.
אצלנו: 479830
אני לא מבינה - מי שמאמין שזה פסול *עקרונית* לגדל בתנאים קשים, להרוג ולאכול פרה או תרנגולת, האם הוא אמור לפעמים לאכול אותן בכל זאת?

במקרה כזה, האם לא היית טוען שהוא צבוע או חסר חוט שדרה?
אצלנו: 479832
לאנשים כאלה קוראים צמחונים.
טבעונים הם אלו שדורשים אותן זכויות לחסה.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479836
לא לחסה - לביצים וחלב.
טבעונים אוכלים חסה. זה בסדר (בינתיים לפחות)
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479837
כן, אוכלים חסה - אבל חלילה להם להעלות עליה סכין, שלא לדבר על לדון אותה ברותחין.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479838
יש באמת פלג קיצוני של הטבעונים, שנמנעים מבישול של מזון מן הצומח (נדמה לי שהם קוראים לעצמם 'טבעונאים') - אבל עד כמה שידוע לי, זה לא מתוך רחמים על הירקות.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479840
''פלג קיצוני של הטבעונים'' זאת יתירות.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479848
מדוע יש לדון חסה ברותחין? מה אפשר לעשות אתה אחר כך?
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479849
כדי לבשל את הפרודניה. אתה רוצה לאכול אותה נא?
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479855
אני לא רוצה לאכול אותה בכלל. מה היא חושבת שהיא?
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479863
לחלוטין מטעמי בריאות. כל מיני שמועות על זה שסכין גורמת לחימצון או משהו כזה. ולכן קורעים בידיים. זה לא מטעמי רחמים על הירקות.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 479980
לא לא, מטעמי טעם בלבד. ככה זה באנינות.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480086
מעולם לא שמתי לב להבדל בטעם בין חסה שנחתכה בסכין לבין חסה שנחתכה ביד.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480100
אני חושב שזה קשור בהגרת נוזלים. לפי הטענה, חסה שנחתכה ביד נשארת יותר פריכה.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480101
גם אני לא מרגישה בזה, לכן דיברתי על אנינות. רק גורמה אמתי יכול.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480130
מצד שני, אני לא חובבת חסה גדולה.
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480105
לא רק טעם - יש גם טענה שהמתכת מחמצנת את מקום החיתוך וגורעת מהוויטמינים (לכן מוכרים סכיני פלסטיק גדולים לחיתוך חסה,ולכן ממליצים לחתוך סלט בחתיכות גדולות יותר ולא ''קצוץ-קצוץ'').
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480113
לחתוך כך סלט בכלל? או רק סלט חסה?
כשאומרים צנון מרגישים את הלשון 480121
גם סלט בכלל (לא אני, אני מתה על סלט ערבי).
אצלנו: 479844
פרה או תרנגולת = פרה או תרנגולת ומוצריהן.
אצלנו: 479845
אז איך הם מדשנים את השדות?
אצלנו: 479847
קטניות?
אצלנו: 479850
לא לא, ודאי שלא - ב''דתיים'' התכוונתי לאלה שנמנעים גם מלאכול איזה תפוח אדמה ש''נגע'' בבשר, למשל.
אצלנו: 479851
יש צמחונים שלא אוכלים עלים ושורשים http://en.wikipedia.org/wiki/Fruitarianism
ויש כאלה שלא אוכלים אוכל מבושל http://en.wikipedia.org/wiki/Raw_veganism
אצלנו: 479856
לא, התכוונתי לאנשים שאוהבים מאוד תפוחי אדמה וגם אוכל מבושל אחר, ושהם אכן צמחוני-רחמים (או צמחוני-מוסר?), אבל הם לא יאכלו שום דבר שהיה באותה צלחת עם בשר.
אצלנו: 479857
דתיים.
אצלנו: 479862
אכן. את נמנית עליהם?
אצלנו: 479866
כן. ואצלי על אמת‏1. הגעתי לצמחונות מכשרות, וזה משפיע.

1 כלומר, אני כבר לא דתיה, אבל יש דברים שנשארים...
אצלנו: 479874
אני יכולה להבין, שאם משהו ממש דוחה אותך, תימנע ממנו גם בדרכים כאלה.
אצלנו: 479853
אני אישית אכן מתייחסת לשומרי כשרות ולצמחו-טבעוניים‏1 באותה צורה: אנשים דתיים, והם זוכים לכל ההתחשבות‏2.

________________
1 אני עצמי צמחונית
2 שלה לא זוכים אנשים שלא אוהבים סוגים שונים של ירקות.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479859
2הנה משהו שאני לא מצליחה להבין - למה זה בסדר להתחשב בי אם אסור לי לאכול קוטג' מטעמי דת, אם אני לא יכולה לאכול קוטג' כי אני אלרגית לאוכל-שנראה-כאילו-אכלו-אותו-כבר אבל אם אני מבקשת שהקוטג' לא יגע לי באוכל כי זה איחס, אז אני מפונקת שלא ראויה להתחשבות?
אני אסביר: 479861
אם את אלרגית, את לא מפונקת, וראויה להתחשבות. אם את קוראת לעצמך ''אלרגית'' אבל בעצם מתכוונת ל''איכס'' אז את מפונקת שלא ראויה להתחשבות.
אני אסביר: 479864
למה, אם חומוס עושה לי הרגשה מגעילה בגרון, זה מופרז מצדי לבקש שחומוס לא יגע בדברים שאני רוצה לאכול? למה העובדה שאני משתדלת להמנע מדברים שגורמים לי לתחושת אי נוחות הופכת אותי למפונקת?
וגם אם מפונקת, למה מפונקים לא ראויים להתחשבות?
אני אסביר: 479872
אם הטעם של חומוס גורם לך גועל זה דבר אחד, אבל אם ה*מחשבה* שאולי אי פעם המאכל נגע בחומוס גורם לגועל, זה כבר פינוק.
מפונקים ראויים להתחשבות, אבל רק אצל מי שמוכן לפנק אותם, לא אצל כלל האוכלוסיה. כמו שאמרתי לדורון- מבחינתי, מפונק הוא בדיוק זה שדורש דרישות לא סבירות.
אני אסביר: 479875
מה זה "אי פעם"? לפני כמה שנים, בעודי חיילת רעבה עד מאד, הגעתי סוף סוף לתחנה המרכזית. הזמנתי מנה פלאפל והדגשתי בפני המוכר שאני לא רוצה חומוס וסלט ירקות. כשהפיתה הגיעה ראיתי שיש בה סלט ירקות. סילקתי כמה עגבניות ונתתי ביס. טעם מגעיל מילא לי את הפה. לא ידעתי מה זה אבל היה לי ברור שזה מגעיל אותי. מבט לתוך הפיתה גילה לי שמדובר בחומוס.
זרקתי את הפיתה ונשארתי רעבה (יותר). היות והנחתי שלא יהיה לי חומוס בפיתה, אני חושבת שאפשר להסכים שזו לא המחשבה שהגעילה אותי אלא הדבר עצמו. פינוק? נניח (אני לא מסכימה, אבל ניחא). אבל למה אני לא ראויה להתחשבות במקרה כזה?
אני אסביר: 479878
1. כי לא זורקים אוכל.
2. כי זה מה יש ועם זה צריך להסתדר.
3. כי יש ילדים רעבים בהודו.
אני אסביר: 479883
א. אם הוא היה מקשיב לי מלכתחילה לא הייתי צריכה לזרוק את המנה עליה שילמתי במיטב כספי (והוא גם היה חוסך שליכטת-חומוס)
ב. במצב העניינים הרגיל (כלומר, לא מצב של רעב קיומי) אני אל רואה סיבה להסתדר עם דברים מגעילים, כשם שאני לא רואה סיבה ללבוש נעליים לוחצות או סוודר מגרד.
ג. באותו היום הייתה חיילת רעבה גם בתחנה המרכזית ירושלים. לא צריך להרחיק להודו.
אני אסביר: 479884
אני איתך, אחותי.
אני אסביר: 479885
אגב, קראתי פעם טור של איזה חובב אוכל, שמספר איך הוא וחבריו רצו להרשים את מארחיהם בחו''ל והכינו להם את הטחינה המושלמת. רק שהמארחים טעמו וחטפו גועל מהנוזל האפור החמצמץ.
אני אסביר: 480469
מה שמזכיר לי, שמעתי פעם את אחד מעובדי החברה בחו"ל שביקר אותנו כמה פעמים מתאר לחבריו שם את חווית החומוס בישראל: "הם לוקחים אותך לאכול חומוס באזור שקוראים לו יפו, כל פעם במקום אחר, וותמיד עוד לפני שאתה טועם אותו הם יגידו לך שהחומוס הכי טוב הוא במקום אחר ואתה חייב ללכת לשם."
אני אסביר: 479896
3. בניקוי ראש היה פעם קטע שבו האימא אומרת לילד שלא רוצה לאכול: "אתה יודע כמה ילדים רעבים יש בהודו?" ואז באים כמה ילדים הודים מסכנים ואומרים: "ואם הוא כן יאכל, אנחנו לא נמות ברעב?"
אני אסביר: 479982
זה באמת טיעון שאף פעם לא הבנתי. איך העובדה שאני אוכלת משהו כאן יכולה לעזור ולו לילד הודי רעב אחד?
אני אסביר: 480004
בעלי הטיעון הזה לא דואגים לרווחת הילד ההודי אלא הם אומרים לילד הסרבן ''תראה כמה טוב לך לעומת מי שאין לו מה לאכול''. גישה פולנית קלאסית.
המצב גרוע, ולא באשמתי 480162
דווקא תעזור: אם לא תאכלי את החומוס/דייסה/תרד, מן הסתם תאכלי משהו אחר, כך שבסך הכל צריכת המזון שלך (זה שאת אוכלת וזה שאת זורקת) עולה. עוד מיליארד ילדים כמוך בעולם השבע, עולה הביקוש למזון בעולם, מזון בעולם מתייקר, מזון גם בהודו מתייקר, ילד הודי רעב יותר.
אני אסביר: 479899
אם את לא אוהבת חומוס, ומבקשת שלא ישימו לך חומוס, אז את ראויה להתחשבות, זה נימוס אלמנטרי. התסריט המקורי שלך היה ''אני מבקשת שהקוטג' לא יגע לי באוכל כי זה איחס''. ראשית, קשה לי להאמין שיש מישהו שעבורו קוטג' הוא ''איכס'' ברמת בחילה, אבל גם אם כן, בתנועה קלה של המזלג אפשר להזיז את ערימת הקוטג', הטעם כבר לא יהיה מורגש.

בעניין התחשבות, כרגיל זאת שאלה של מחיר. אם תהיי אורחת שלי, ואני בטעות אשים לך קוטג' על הצלחת, מן הסתם אחזיר את הצלחת למטבח, אזרוק את ערימת הקוטג' ואגיש שוב. אם ארגיש שהסטרינגנסי נמוך מידי, אולי אפילו אעביר את החביתה לצלחת אחרת. אם אחוש שגם זה לא טוב, אעשה לך חביתה חדשה ( או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים). אבל אם את לא חברה מאוד טובה שלי, יש סיכוי טוב שלעולם לא אזמין אותך שוב.

בכל אופן מה שהפריע לי היה התאור ''אלרגית''. יש לי קרובים אלרגיים לחלב, ועבורם אני מקפיד מאוד, ולא רואה בכך פינוק. אבל מרגיז אותי שמישהו שלא אוהב קוטג' חושב שהוא ''אלרגי''. אם את לא מסתובבת עם מזרק כשאת קונה פלפאל, אין להשוות.
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 479933
נער הייתי
גם נָעַרתי
אבל מכניס אורחים כראובן
טרם הכרתי
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 479958
או, שלום.
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 479964
מזל שאין לו מסעדה. הוא בטח מאלה שיורקים על המזלג ואומרים "הנה, כבר אין כתם!".
הקורא באייל כבר לא מחשה 479999
החמור עשה אי אה, וגם המקשה.
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 480039
ידעתי שאיזכור הביצים ישלוף הרבה תולעים מהעץ, אבל באמת אני שמח לגלות שאתה עוד במקלידים.
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 480042
עשית לי את היום.
''או אתן לך את שלי אם נגמרו הביצים'' 480367
כמה טוב שבאת הביתה, כמה טוב לראות אותך שוב! האימייל אותו אימייל? אולי אפשר לקבל אותו מחדש, ליתר בטחון?
אני אסביר: 479936
'קשה לי להאמין שיש מישהו שעבורו קוטג' הוא ''איכס'' ברמת בחילה'

יש לפחות אחד. אבל אני משתדל לא לנג'ס בקשר לזה יותר מדי - אני פשוט נמנע מלאכול את התועבה הזו, או להסתכל עליה.
אני אסביר: 479983
גמני, גמני.
אני אסביר: 480077
אנחנו כבר שלושה.
(אוכל כל).
אני אסביר: 480111
ארבעה.

ומתבקש כאן סקר חדש:
האם אתה אוכל קוטג' וחומוס?
1. כן, את שניהם.
2. אוכל חומוס, לא נוגע בקוטג'.
3. אוכל קוטג', חומוס זה איכס.
4. לא מתקרב לאף אחד מהם.
5. תודה, אכלתי במשרד.

(אני מצביע ל-‏4).
אני אסביר: 480115
הייתי מוסיף גם הבחנה בין האופציה "כן, אבל כל אחד לחוד" לבין האופציה "כן, מעורבבים ביחד" (בתיאבון!). לא שזה נוגע לי אישית - אני מצביע 2.
אני אסביר: 480135
אנחנו מכינים את החומוס לבד,בבית, מה שנותן פרספקטיבה
שונה לכל צורת ההסתכלות על הנושא.
50% גרגירי חומוס מבושלים.
25% טחינה גולמית
25% מים, מיץ לימון ושמן זית.
תיבול- מלח, כמון ושום.
אפרודיזיאק.
אני אסביר: 480137
כמה?
אני אסביר: 480139
עזוב כמה, איפה קונים אותו?
אני אסביר: 480141
אתה באמת מצפה שאחשוף כאן את הדילר שלי?
תגובה לסקר 481087
אני מצביע 3.
(אם כי, לא אומרים איכס על אוכל, חומוס זה לא לטעמי)
תיקון התגובה 481088
חומוס ביתי הוא מצוין, במיוחד כזה שמרגישים את הגרגיריות.
החומוס החלק הקנוי מעורר בי בחילה.
אני אסביר: 482074
קוטג' הוא הפרעת אכילה בקופסה. מהצג האנורקסי- כי כמות הקלוריות שמקבלים ממנו קטנה מכמות הקלוריות שמוציאים על להרים את המזלג, ומהצד הבולימי כי זה בבירור כבר עבר במערכת העיכול של מישהו פעם או פעמיים.
אני אסביר: 482091
אם כבר מוכרחים (בהוראת רופא, או אם אתה קטין ולאמא שלך נגמרו הכדורים), צריך לאכול קוטג' 9% - זה פותר חלקית את בעיית פער הקלוריות (כן, 9%, יש חיה כזאת. היא של תנובה, והיא היתה שם שנים לפני כולן, לפני כל ה-‏0%, ה-‏3% ושאר מוטציות).
Et tu, Brute? 482099
תגובה 481456
אני אסביר: 479945
מי שאומר שהוא אלרגי לדבר מה בשעה שהוא בסך הכל לא אוהב אותו (או סולד ממנו) הוא טועה או שקרן.‏1 או רוצה להמנע מחוסר הנעימות הכרוך בלהסביר למלצר למה חשוב לך לדעת באיזה מהסלטים אין עגבניות או האם יש אפשרות לסלט כזה למרות שאת יכולה - פיזיולוגית ודתית - לאכול עגבניות. זה גם מאפשר לך להמנע מפגיעה ברגשות המארח שלא מבין למה את לא רוצה לאכול את סלט הטונה עליו טרח בעמל רב. "אני אלרגית לטונה" חוסך דיון ארוך ומייגע שפעמים רבות מתעורר אם התגובה היא "אני לא אוכלת דגים".

1נדמה לי שלא ציינתי בפתיל כאן שאני אלרגית למשהו. למיטב ידיעתי אני לא אלרגית לשום דבר מאכל.
אני אסביר: 480037
את צודקת, בקריאה חוזרת של תגובה 479945 לא אמרת ש*את* "אלרגית לאוכל-שנראה-כאילו-אכלו-אותו-כבר", אלא שאילו היית, אז זה היה בסדר וכולי. אני מתנצל על הבלבול.

אגב, צריך להפריד בין מסעדות לבין ארוחה סתם.
אני אסביר: 480040
לא רוצה לסכסך... טוב, בעצם כן, למה לא לסכסך. הנה תגובה 479859 העלמה כתבה שהיא אלרגית בלי להוסיף מרכאות כפולות
אני אסביר: 480043
מומלץ לך לקחת קורס בהבנת הנקרא.
אני אסביר: 479981
אני שונאת שהם שמים לי במנת הפלאפל חמוצים או חריף, ואם עושים את זה (מתוך התעלמות מבקשתי, כמובן) אני פשוט לא מוכנה לקחת את המנה. וגם לא לשלם, כמובן.
אני אסביר: 479865
למה?
כלומר, למה אם היא מבחירה (להבדיל מאלרגיה) לא מעוניינת לאכול מזון מסוים, ומעוניינת שמזון זה אפילו לא יגע במשהו שהיא אוכלת (או אוכלת בעזרתו) היא לא ראויה להתחשבות?
אני אסביר: 479869
קודם כל, לקרוא לזה אלרגיה זה פינוק, כי הסבל של בעלי אלרגיה נגרם גם אם הם לא יודעים שקוטג' נגע בצלחת. חוץ מזה, צריך קודם כל להחליט האם יש דבר כזה ''פינוק'' ואיך מזהים אותו. לדעתי אפשר להיות מפונקים בענייני אוכל, ואחד המבחנים לפינוק הוא בדיוק האם הדרישה מוגזמת או לא.
אני אסביר: 479871
תטל''א.
לא שאלתי למה זה פינוק, שאלתי למה היא לא ראויה להתחשבות.
אני אסביר: 479873
אבל אני שאלתי מה זה פינוק. אני צריך לדעת על מה אנחנו דנים כאן.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479877
אם את לא רוצה שהקוטג' יגע לך בצלחת, זה עיסקך מלכתחילה מה את שמה לך בצלחת.
אם את אלרגית - זה סיפור אחר.

אם אני צריכה לארח אותך ואת לא אוכלת תרד. ולא שמיר. ולא בצל ירוק. ולא פלפל ירוק. ולא אפונה‏1, אלא אם היא יחד עם גזר, ולא גזר - אם הוא בגודל שונה מהאפונה‏2, ולא קישואים. ולא חצילים.‏3 ופטריות אך ורק בפשטידה, אבל לא תאכלי את הפטריות הממולאות‏4 - כי גדלת בקיבוץ והטעם שלך נשאר טעם של ילדים ואפילו הסיבות הן סיבות של ילדים.

ואת שונאת חלב קוקוס וחמאת בוטנים‏4, כי לא אכלו את זה בקיבוץ -אני מצטערת. תסתדרי. יש גבול עד כמה אני יכולה להתחשב.

אבל זה בסדר. סביר להניח שאני לא אגיש קוטג' מלכתחילה. כבר אמרנו שרוב האחרים טבעוניים?

1 כי את לא אוהבת ירקות ירוקים.
2 כי הוא בגודל שונה. וגם ככה הצבע שלו שונה. זה לא בסדר.
3 איכס. קישואים. איכס. חצילים.
4 כי הן לא בתוך פשטידה.
5 ומה לעשות שחלק ניכר מהאחרים טבעוניים ואני משתמשת באלה כתחליפים מוצלחים למדי.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479879
על זה נאמר: חכי חכי (שתארחי את הילדים שלך) :-)
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479889
לילדים אפשר תמיד לזרוק שניצל עוף-טוב ואטריות עם קטשופ.

הצרה מתחילה כשאתם רגילים לבשל אוכל טוב. ולהציע אוכל טוב. ואין לכם שניצל עוף-טוב בכלל בבית, כי אין לכם ילדים עדיין.
ועדיין מארחים אנשים מסויימים שהטעם שלהם נשאר של ילדים.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479890
נו באמת. הפער בין לאהוב ''רק אוכל תעשייתי בצורת כוכבים'' לבין ''לא לאהוב מיני מזונות כאלו ואחרים'' הוא גדול. אני מסרבת לקבל יחס של ילדה מפונקת רק כי אני לא אוהבת עגבניות ומעדיפה שהן לא יהיו בסלט שלי.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479893
הוא במיוחד גדול כשהוא בא ממי שמתעקשת לא לאכול אוכל רק בגלל שהוא נגע מתישהו בגופה של תרנוגלת.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479902
תראי.
אם אני יודעת שאת לא אוהבת עגבניות אני יכולה מלכתחילה להפריש לך סלט בלי עגבניות. לא בעיה.
הבעיה היא עם אנשים שלא אוהבים רשימה ארוכה של דברים.

היתה לי שותפה אלרגית לחיים עצמם.
באמת.
היתה לה רשימת אין סופית של דברים שהיא היתה אלרגית אליהם, ממסכי מחשב ועד עגבניות.
במשך שנתיים הכנתי דברים כדי שנוכל לאכול יחד.

אני לא עושה את זה עבור אנשים שמסרבים לטעם הקולינרי שלהם להתפתח מעבר לגיל 10. ולא אמרתי שאת כזאת.

רוצה להרחיב מה את לא אוכלת ולמה?
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479948
אני מניחה שאני כלולה בקטיגוריית "אנשים שלא אוהבים רשימה ארוכה של מאכלים". בעיקר אם כוללים ברשימה הזו גם את הדברים שאני לא אוכלת מטעמי כשרות.
כן, אני יודעת שזו בעיה שלי שאני בררנית באוכל (וגם בעוד כל מיני תחומים) ולכן עושה כמיטב יכולתי לא להעיק בזה על אחרים.‏1 מצד שני, הרבה פעמים נתקלתי בתגובה מזלזלת ועויינת כשציינתי שאני לא רוצה לאכול דבר זה או אחר - תגובה שונה לגמרי מזו שאני מקבלת כשאני מציינת שאני לא מזמינה בשר במסעדה לא כשרה ומסתפקת בסלט.‏2

1היות ואת לא עתידה לבשל לי בעתיד הקרוב, אני חוסכת ממך את הרשימה שאכן כוללת חומוס, טחינה, קוטג' ועגבניות-טריות-ברוב-המקרים.
2החביבות עלי הן של המוכרים בפרנק'ס בהר הצופים. בכל הסנדוויצ'ים שם, מסיבה כלשהי, יש עגבניות. בלא מעט מקרים, כשביררתי אם במקרה יש סנדוויץ' בלי, התגובה הייתה "למה, את אלרגית?" וכשעניתי "לא, לא טעים לי" אז אמרו "נו, אז תקני ותוציאי!"‏3
3מה שבלית ברירה הייתי עושה לפעמים ואז מוצאת את עצמי מנסה להתעלם מהעובדה שעגבניה זה מין דבר שכזה שמשפריץ טעם על פני כל הסדוויש' שלי. בעיקר כשהן חתוכות לפרוסות עבות וכאלה.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479957
מטעמי כשרות?
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479961
לא הבנתי את השאלה. אני מגדירה את עצמי כשומרת כשרות, כן.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 479963
לא נראה לי שיש לי באמת שאלה. אני רק קצת מופתע. יש פעמים שאני נעשה מודע באחת לפער בין היכרות וירטואלית (גם כזו שנמשכת שנים) לבין היכרות ישירה.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 480090
אני יכולה להגיד לך שגם אני לא מזמינה בשר במסעדה לא כשרה.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 480108
אבל לגביך זה לא מפתיע.
אצלנו בחצר בצל עלי החסה 480094
אתה בטח גם לא יודע שאני משמש כראש ישיבה בתפוח.
סלט פרות 480095
אולי תחליט? משמש או תפוח?
אני זוכרת במעורפל 480103
שדאגלאס אדאמס כתב שהשאלות הקיומיות הגדולות ביותר שלנו הן:
א. מה אוכלים?
ב. איפה אוכלים?
ג. מתי אוכלים?
מישהו זוכר איפה הוא כתב את זה?
אני זוכרת במעורפל 480114
המסעדה בסוף היקום.

"The History of every major Galactic Civilization tends to pass through three distinct
and recognizable phases, those of Survival, Inquiry and Sophistication,
otherwise known as the How, Why, and Where phases.
For instance, the first phase is characterized by the question“How can we eat?,
the second by the question “Why do we eat? and the third by the question,
“Where shall we have lunch?”

  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • יהונתן אורן
  הפער בין היכרות וירטואלית לבין היכרות ישירה • ראובן
  הפער בין היכרות וירטואלית לבין היכרות ישירה • יהונתן אורן
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • שוטה הכפר הגלובלי
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • יהונתן אורן
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • תשע נשמות
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • העלמה עפרונית
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • העלמה עפרונית
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • easy
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • שלא לומר
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • דורון הגלילי
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • העלמה עפרונית
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • דורון הגלילי
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • העלמה עפרונית
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  השאלה, לטעמי, צריכה להיות • שלא לומר
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • העלמה עפרונית
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • ברקת
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אא
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • אפופידס
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • דורון הגלילי
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • נועה ו
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • ידידיה
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • דורון הגלילי
  אצלנו בחצר בצל עלי החסה • האייל האלמוני
  תגובת השף • רון בן-יעקב
  תגובת השף • האייל האלמוני
  תגובת השף • רון בן-יעקב
  תגובת השף • האייל האלמוני
  אצלנו: • דורון הגלילי
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • ראובן
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • ראובן
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • ראובן
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • (תשובה של צמחוני)
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • easy
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • ראובן
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • ראובן
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • דורון הגלילי
  אצלנו: • ארז לנדוור
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • תשע נשמות
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • דורון הגלילי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • אנטילופה
  אצלנו: • ברקת
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • ברקת
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • דורון הגלילי
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • הפונז
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • הפונז
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • הפונז
  אצלנו: • האייל האלמוני
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • נועה ו
  אצלנו: • מוס גולמי
  אצלנו: • תשע נשמות
  אצלנו: • שוטה הכפר הגלובלי
  אצלנו: • תשע נשמות
  סחר הוגן • העלמה עפרונית
  הו! • העלמה עפרונית
  הו! • יוסוף איסלאם הגלילי
  סחר הוגן • שוטה הכפר הגלובלי
  סחר הוגן • דורון הגלילי
  סחר הוגן • שוטה הכפר הגלובלי
  סחר הוגן • ארז לנדוור
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • דורון הגלילי
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • האייל האלמוני
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • דורון הגלילי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • אא
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • אא
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • אא
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • האייל האלמוני
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • מוס גולמי
  יודע חקלאי קיפח • ירדן ניר-בוכבינדר
  יודע חקלאי קיפח • מוס גולמי
  יודע חקלאי קיפח • ירדן ניר-בוכבינדר
  יודע חקלאי קיפח • מוס גולמי
  יודע חקלאי קיפח • ירדן ניר-בוכבינדר
  יודע חקלאי קיפח • מוס גולמי
  ללא כותרת • העלמה עפרונית
  ללא כותרת • מוס גולמי
  ללא כותרת • העלמה עפרונית
  ללא כותרת • מוס גולמי
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • תשע נשמות
  סחר הוגן • ברקת
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • יוסי
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • יוסי
  סחר הוגן • ברקת
  סחר הוגן • שוטה הכפר הגלובלי
  סחר הוגן • אנטילופה
  סחר הוגן • ברקת
  סחר הוגן • נועה ו
  קוקוריקו • שוטה הכפר הגלובלי
  קוקוריקו • נועה ו
  קוקוריקו • מוס גולמי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • ירדן ניר-בוכבינדר
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • ירדן ניר-בוכבינדר
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • שוטה הכפר הגלובלי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • תשע נשמות
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • מוס גולמי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • מוס גולמי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • מוס גולמי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • מוס גולמי
  קוקוריקו • שוטה הכפר הגלובלי
  קוקוריקו • א. דה בוטון
  קוקוריקו • נועה ו
  קוקוריקו • שוטה הכפר הגלובלי
  קוקוריקו • אנטילופה
  קוקוריקו • הקשה המקשה
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  קוקוריקו • שוטה הכפר הגלובלי
  קוקוריקו • האייל האלמוני
  סחר הוגן • נדוניה
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • מוס גולמי
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • ברקת
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • ברקת
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • ברקת
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • ירדן ניר-בוכבינדר
  אני צד בעניין • תשע נשמות
  גדול ;-) • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מ. השור
  אני צד בעניין • אנטילופה
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • אדם קלין אורון
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • ברקת
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • כבשה
  אני צד בעניין • כ
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • דורפל
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • דורפל
  אני צד בעניין • דורפל
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • דורפל
  אולי יש שם משהו אחר • אייל האלמוני
  אולי יש שם משהו אחר • האייל האלמוני
  אולי יש שם משהו אחר • דורפל
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  בענין המוס ההוא(במונטנה): • כבשה
  בענין המוס ההוא(במונטנה): • האייל האלמוני
  בענין המוס ההוא(במונטנה): • אנטילופה
  בענין האולה בבו • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • יערת גשם
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • אנטילופה
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • אנטילופה
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • אנטילופה
  אני צד בעניין • האייל האלמוני
  אני צד בעניין • אדם קלין אורון
  אני צד בעניין • מוס גולמי
  אני צד בעניין • אנטילופה
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • העלמה עפרונית
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • ירדן ניר-בוכבינדר
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • האייל האלמוני
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • אנטילופה
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • נועה ו
  סחר הוגן • אנטילופה
  סחר הוגן • מוס גולמי
  סחר הוגן • האייל האלמוני

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים