בתשובה להקריבו המקוטב, 11/02/02 10:15
אסטרטגיה ולא טקטיקה 56651
שים אותם על רכבות ואוטובוסים לתוך שטחים ששם הם לא יפריעו. עזה למשל.
בעתת בורחי הפרו-רבו 56722
כתבתי כאן בעבר עד כמה השפיעה השאלה הדמוגרפית על הרהב הערבי כלפינו.
דומה שבכוח ריבויים הטבעי הם מהלכים אימים עלינו ומציירים מעין עובדתיות לכאורה המעמידה בסימן שאלה את מפעלינו הלאומי כאן.

ב-‏67 מנתה אוכלוסיית הגדה 450,000 איש. בעת הבחירה הערבית בדרך המלחמה והטרור מנתה אוכלוסיה זאת קרוב ל-‏3 מליון אנשים, רובם המכריע תחת שלטון הרשות.

עראפת קבע בעת האנטיפאדה הראשונה כי האשה הפלשתינאית היא פצצת הזמן הטומנת בחובה את אובדן תקוות הציונות.

קול המון כקול שדי?

האם ניתן למפלי הפרו-רבו הערביים להבריח אותנו מכאן?

משל לאדם הדר בחלקה של דירה, כשבתוך זמן לא רב שכניו הופכים לערב גדול ורב ומתחילים לבריין כלפיו תוך מגמה ברורה לנפנפו.

האם התרבותם הגורפת היא הנימוק העליון (בנבדל מתירוצי השכנוע העצמי שייתן לעצמו בשם הכניעה למורך) מדוע עליו לוותר על זכויותיו?

אנו בונים פה חברה ותרבות בשם הגשמת זכותינו להגדרה עצמית. זכותה זאת של האומה הערבית ממומשת במדינות רבות, שדגלי רובן מייצגים שיתוף ואחדות פאן ערבית.

האם קברניטי אוסלו לא נקטו כאן במה שכיניתי ישרצנטריות (תפיסתנו העצמית כמרכז היקום), בהסיקם שכל חפצם של ערביי ישראל הוא דגל להניף, מתוך גזירה שווה עם שאיפות המדינה היחידה של הלאום היהודי?

האם זיקתו זאת של הלאום היהודי אמורה לעמוד בזיקת גומלין כלשהי עם פרץ-סער הדמוגרפיה הערבית? אם כן, היא זמנית בהכרח.

בחשבי על מכתב הבריחה של מקצת הקצינים וריבוי הסמ"רים נזכרתי בכתובת שראיתי לפני שנים רבות בשק"ם באל עריש:

"האשה, כמו כל דבר בצבא, מורכבת משלושה חלקים: ראש, גוף אמצעי, ומערכת פיסוק".

באנלוגיה, הסמ"ר הנס מורכב, כמו כל דבר בצבא, משלושה חלקים:

ראש מבולבל לגבי זכויות לאום אלמנטריות.

לב מבועת מאימת הפרו-רבו הערבית

מערכת מנוסת-אילוש ("איש לאוהליך ישראל").
בעתת בורחי הפרו-רבו 56745
המונח "לאום ערבי" הוא מטעה. מה עניין ערבי מעזה לערבי מכווית? זה ששניהם ערביים זה לא מנחם את מי שאין לו בית. זה כמו להגיד שלא היה צורך בארה"ב כי תושביה היו מהגרים וכבר יש להם ארצות. הטענה הזו אינה צודקת לדעתי ואינה נכונה.
לערביי ישראל והשטחים יש זכות לגיטימית להקים להם מדינה בשטחיהם. איני מערער על הזכות הזו, אני פשוט שם עליה זין.

מדינת ישראל היא לא אלוהים וגם לא מזכיר האו"ם. אין זו חובתה לדאוג לשמירה על מאזן הצדק בעולם ואין זו חובתה לדאוג לבית לכל פליט ערבי. כשאנחנו רצינו מדינה פשוט באנו והקמנו אותה והם ניסו למנוע זאת. עכשיו הם מנסים להקים מדינה ועלינו למנוע זאת כי זה מאיים עלינו. פשוט מאוד. לא צריך להצטדק בעניין ולא צריך לחפש איצטלה מוסרית. אז אנחנו כובשים וגזענים, אז מה? אנחנו גם שייכים למין האנושי ויש לנו שתי רגליים? מה בדיוק ההבדל פה? זה שאנחנו מוגדרים כלא מוסריים לא יהרוג אותנו. זה שננסה להיות כאלה כן.
אסטרטגיה ולא טקטיקה 56761
1)הבעיה שלי היא עם קוי ההגנה הנוכחיים של מדינת ישראל שעוצבו מתוך שני הנחות יסוד:
א)עומק אסטרטגי כהגנה מפני איום חיצוני (למשל סוריה,מצרים ירדן)
ב)הגנה על מפעל ההתנחליות ביהודה שומרון (ההנחה היתה שאם נשלוט בקדומים ובקלקיליה נגן כך על כפר סבא)
הבעיה שכך העורף האזרחי של מדינת ישראל נשאר פרוץ.את התוצאות אנו חווים יום יום.
2)אם לא נשכיל לשלב את אזרחי מדינת ישראל בתוך המרקם החברתי הישראלי,נשאר עם בעיה."להכנס" בהם אנחנו יודעים (ראה ארועי ספטמבר 2000).
אני מאמין שרובם עדין יבחר בשלטון ישראלי בתנאי שישאר בו משהו מן ה"נאורות".
אסטרטגיה ולא טקטיקה 56798
1. נסיגה לא חייבת להיות לגבולות 48 וניתן עדיין לשמור על הבקעה כך שהשטחים יישארו מובלעת.
2. זה שערביי ישראל יצביעו עבורנו לא מונע מהם להיות פצצת זמן דמוגרפית. עוד כמה דורות הם כבר לא יצטרכו להצביע כלל, הם פשוט ילכו עלינו. צריך להבין שערביי ישראל לא בהכרח זוממים להפילנו. גם אם הם יהיו אזרחים למופת ואהובי נפשנו הם עדיין מקור סכנה. כשהם יהיו הרוב או כמעט הרוב פתאום הם ייזכרו שהם נדפקים ויבקשו שיוויון אם לא נקמה. האם אתה היית מוכן שמישהו ידרוך עליך כשאתה יכול לדרוך עליו?
אסטרטגיה ולא טקטיקה 56869
1.אני מציע שרטוט חדש של פריסה צבאית לפי שיקולים ביטחוניים המעמידים את "מדינת ישראל" לפני "ארץ ישראל"
דוגמא אפשר להבין ישיבה של צבא בתוך נצרים מתוך צורך אסטרטגי (אפשרות לביתור הרצועה בעת הצורך) לא ברור לי לחלוטין מדוע הצבא צריך לשמור שם על אזרחים.

2.הבעיה כאן היא בעיה כללית איך המדינה היהודית וגם הדמוקרטית שומרת על זהותה היהודית?.נראה לי שאם מדובר בזהות יהודית חילונית ולאומית ניתן יהיה ליצור זהות ישראלית חזקה מספיק שתוכל להטמיע בקירבה גם לא "יהודים".
לא, אי אפשר! 56951
2. שום זהות ישראלית לא תצליח להטמיע בקירבה "לא יהודים" כשאותם "לא יהודים" יהפכו להיות חצי ויותר. הרי הערבים, כמו כל עם, לא ישכחו שהם שונים. מספיק שיביטו בחשבונות הבנק שלהם. גם עם המון רצון טוב והמון אהבה - הם שונים, וכשהם יהיו הרוב אנחנו נהיה אלו ששונים והתוצאות תהיינה בהתאם. דווקא לא נראה לי שיש פה בעיה של ממש עם דמוקרטיה: האין זכותה של הדמוקרטיה להגן על עצמה? בגרמניה לא עשו זאת והנאצים עלו לשלטון.

1. לגבי הישיבה ברצועה, נדמה לי שאני מבין את השיקול. אם יצא צה"ל מן הרצועה, מי ערב לו שהפלסטינים לא יקרבו את המרגמות שלהם אל גבול הרצועה ויירו משם? מי ערב לנו שהם יפסיקו לירות בכלל? אין לך ערבים. למעשה סביר כי הם ימשיכו לירות לאות הזדהות עם אחיהם בשטחים, וכשניסוג משם הם ימשיכו לירות כי אנחנו עוד יושבים בארץ ישראל. מה שלא תעשה הם ימשיכו לירות כי ארגון מחבלים צריך לירות כדי להתקיים וצריך להתקיים כדי להמשיך לשלם משכורות.
השמירה על אזרחים ברצועה נותנת צידוק לישיבת הצבא שם וישיבת הצבא שם נחוצה כדי לשמור על בטחון האזרחים במרכז תוך מניעת מצב של סכסוך גבול "נודד". המשוואה פשוט הפוכה במקרה הזה. כך לפחות נדמה לי.
לא, אי אפשר! 57006
צה"ל יושב בעזה והפלסטינאים מקרבים את המרגמות לגבול ויורים (וצה"ל נכנס ויצא מבית חנון -צפון הרצועה- כדי למנוע את הירי)
מתחם הפרדה אינו פתרון משואה מתמטית שאחריו יבוא קץ לסכסוך, זהו שיפור עמדות מתוך הראיה שאנו נידונים למאבק ממושך.
וקצת נתונים:
ההפרדה ברצועת עזה מוסדה כבר באמצע שנות התשעים עם כניסת הרשות לתוך הרצועה.הוקמה גדר מערכת מסביב לרצועה, וישראל נשארה בפנים בתוך ארבעה מובלעות: בצפון הרצועה (אלי סיני,דוגית מתחם הגובל בגבול הרצועה מצפון),במרכז הרצועה המובלעת של נצרים ,ובדרום הרצועה גוש קטיף ומובלעת ברפיח בגבול הישראלי מצרי.

מעבר לירי הספוראדי של הקאסם לפיתוחיו השונים ומרגמות לעבר השטח הישראלי מעבר לרצועה אין כמעט איום בדרך של טרור על הישובים הישראלים מעבר לקו הירוק.
צה"ל משקיע את רוב המאמץ והמשאבים בקיום האוכלוסיה היהודית בתוך הרצועה.שלדעתי המשמעות הביטחונית של ישיבתה שם היא אפסית. המוטיבציה לבצע פיגועים בתוך הקו הירוק נבלמת על גדר המערכת המקיפה את הרצועה.
הצבא בשל הנחות היסוד האידיאולוגיות של "אף שעל" נאלץ להשקיע אחוז ניכר של משאביו בהגנה על קומץ מתנחלים.
השקעת משאבים אלו בהגנה על תושבי חדרה היתה לדעתי השקעה נבונה יעילה וצודקת יותר של משאבים.

באחת מתוכניות הלילה (נדמה לי שאצל גבי גזית) הוצגו זה מול זה הקאסם 2 והתגובה הישראלית בדמות F16 ונטען שלמרות העליונות הטכנולוגית המוחלטת, לישראל אין יכולת לממש את אותה עליונות על מנת להגיע להכרעה בשטח.
היפרדות מהשטח והאוכלוסיה תאפשר אולי לסכסוך לקבל מימדים צבאיים לעלות על מסלול בו לעליונות הישראלית יהיה כוח הרתעה.
כול עוד שדה הקרב מתנהל בתוך הספירות של האוכלוסיה האזרחית (הטרור מול הסגר) נראה לי שאנו נידונים למלחמת התשה אינסופית.
איך כוח הרתעה? 57014
נניח שאתה מחוץ לרצועה ויורים עליך. מה תעשה שאינך עושה כעת? תשחל מטוסים להפציץ את עזה?
אתה נמצא בדיוק באותו מלכוד: חוסר יכולת להפעיל את מלוא כוחך.
הבעיה של סכסוך גבול נודד אינה נפתרת בשל גדר ההפרדה. עדיין ניתן לירות מתוך הרצועה החוצה. בעיית הפיגועים בתוך הקו הירוק נבלמת גם כעת וגם אם ניסוג. אין פה שוני. אולי כעת היות שצה"ל יושב ברצועה נמנעים הפלסטינים מירי מסיבי מן הרצועה החוצה ומתמקדים בירי על המוצבים אבל כשניסוג הם יתקדמו וירו החוצה. מה נעשה אז?
שאלה אחרת היא: האם ירי רובים מתוך גבול הרצועה החוצה הוא בגדר סכנה? האם ישנם יישובים בטווח הזה?
כי אם לא, אז ירי על מוצבים שיהיו בגבול הרצועה אינו שונה הרבה מירי על מוצבים בתוך הרצועה.

עניין אחר: אולי הישיבה בתוך הרצועה היא קלף בעל ירך בהסכם עתידי שפשוט חבל לתת אותו חינם. אולי שווה להתאפק עוד קצת ובסוף לקבל עבורו תמורה
איך כוח הרתעה? 57021
1)מתחם הפרדה יענה על בעיות של טרור לא על מוטיבציה לפעילות צבאית.
ירי היום מעבר לגדר המערכת הוא פעולה שמצריכה התמודדות עם מערכת צבאית שלא כמו פעולת טרור שמנצלת עורף פתוח ופוגעת ביעדים אזרחיים .ובין הטרוריסט ליעד מפרידים רק פקקי תנועה בשעות השיא במרכז הארץ או בירושלים.
בסכסוכי גבול ינתן מענה צבאי.
2)אין ישובים מחוץ לרצועה בטוח של ירי נק"ל. כמדומני יש בטוח של ירי מקלעים.
3)הצבא יכול להשאר ביעדים אסטרטגים בתוך הרצועה ועדין ישמר קלף המיקוח המדיני.לא ברור לי מה התועלת של ישיבת אזרחים שם.
איך כוח הרתעה? 57073
ישיבת האזרחים שם נותנת בכל זאת לגיטימציה לנוכחות הצבאית. ככה זה נראה פחות כמו כיבוש. אם האזרחים יפונו יהיה כוח רב יותר לטענה למה הצבא יושב שם, כאילו הוא צבא כיבוש גרידא.

עזה כיום אינה ממש בעיה של מקור לפיגועים. ככה שברגע שיש גדר, מבחינת פיגועי טרור במרכז הארץ, זה לא ממש משנה אם יושבים בתוך הרצועה או לא. פינוי האזרחים משם לא ישפיע על מאזן הפיגועים בתוך הארץ. אולם לישיבה שם יש ערך נוסף: כל פינוי אזרחים משם יוכיח חולשה ויעודד גל אדיר של מוטיבציה אצל אויבנו. תראה מה עשתה הנסיגה מלבנון. אין לנו ברירה אלא לשבת שם שכן סכנות הנסיגה גדולות מסכנות ההישארות. בלבנון חסכו חיי עשרות חיילים אבל באינתיפאדה כתוצאה מן הנסיגה הזו נהרגו הרבה יותר.
הקשר הלבנוני 57250
הקשר בין האינתיפאדה הנוכחית ליציאה מלבנון נראה לי יותר בעיתי ולא ברור לי בכלל שהוא חד חד ערכי.
אפשר שהנסיגה דחפה את הפלסטינאים להתקוממות משלהם?
אך במידה והאינתיפאדה היתה מתוכננת זה חודשים מדוע חיכה עראפת ולא פתח בחזית נוספת בזמן שעוד יכל.
במידה רבה בספטמבר 2000 החזית הלבנונית ריכזה פחות כוחות מן התקופה שלפני הנסיגה ואפשרה לישראל לרכז את מירב כוחה בחזית הפלסטינית.
חיזבאללה מצידו שומר עדין על "פירות" הנסיגה של צה"ל בלי מוטיבציה רבה מידי לסכן אותם.חזית נוספת לא נפתחה בלבנון זה שנה וחצי למרות המתיחות התמידית.למרות הכוונות המשותפות אולי של חיזבאללה והפלסטינאים.
אפשרות נוספת היא שעראפת פחד מצעד חד צדדי של ברק וזה דחף אותו לאסטרטגיה של עימות בו לא יאבד את האופציה ליצירת יוזמה (וניהול הטרור ככלי מאבק ראשוני הוא אסטרטגיה כזו מבחינת עראפת)
נראה גם שהפלסטינאים לא ישמו עד עתה את הנסיון הרב שצבר ארגון החיזבאללה בעימות עם ישראל והפלסטינאים לא פנו עד עתה למלחמת גרילה מסודרת כפי שהניהל חיזבאללה עם ישראל.
הקשר הלבנוני 57258
אבל שומעים "אצלם" דיבורים בלי סוף על לבנון כמודל לחיקוי בשטחים.

המארב המתוכנן על האוטובוס והטנק לא הזכיר לך משהו?

'הם לא פנו עד עתה למלחמת גרילה מסודרת..'- אולי אין פניה חדה ביום אחד, אבל יש לדעתי מגמה די ברורה.

אולי עדיין נכון לפנות את ההתנחלויות למרות
"הקשר הלבנוני". אבל אין טעם להתכחש לקיומו.
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56800
שם לא "נכנסו" בהם. שם ליטפו אותם ברכות עם כפפות של משי. 13 הרוגים מתוך עשרות אלפי מפגינים מזויינים שמתעמתים עם כוחות הבטחון וחוסמים צירי תנועה מרכזיים, זה הישג נדיר בסקלת העדינות. השאלה אם זה הישג גם מבחינת הביטחון תיבחן במהומות הבאות.
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56858
נדמה לי שכבר קיבלנו תשובה.
האינתיפאדה הנוכחית התחילה עם הפרות סדר של ערביי ישראל.
נראה ש''כפפות המשי'' של משטרת ישראל אכן הספיקו.
הציבור הערבי ישראלי בחר לתמוך בצורה פסיבית בלבד במאבק מעבר לקו הירוק ושמר באדיקות על הסטסטוס המיוחד שלו.
(בקיצור צה''ל עדין אינו מכתר את סכנין או את אום אל פחם)
והטענה שרבים חוזרים אחריה שוב ושוב
הכדורים נורים ביתר בקלות על מפגינים ערבים ,אפילו עם הם אזרחי מדינת ישראל.
(אף אחד לא העלה בדעתו להשתמש בנשק חם לפזר את הפגנות הנכים או הסטודנטים)
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56861
אף אחד לא העלה על דעתו לפזר בכדורי גומי את הפגנות הסטודנטים או הנכים משום שבהפגנות האלהלא זרקו אבנים על השוטרים, לא שרפו מכוניות וחנויות ולא היו עשרות אלפי מפגינים. ההפגנות היחידות שבהן עומדים השוטרים בסכנה היו ההפגנות של הערבים בספטמבר וזו הסיבה שגם ירו על המפגינים. למעשה גם בהפגנות של החרדים ברחוב בר אילן לפני כמה שנים (כמה?) עמדו שוטרים בסכנה ולדעתי גם אז היה צריך להשתמש בכוח.
יש גבול לכל דבר. כוחה של המשטרה ניכר ביכולת ההרתעה שלה וכשהיא לא מגיבה כשהיא מותקפת חל כירסום בכושר ההרתעה הזה.
על הביצה והתרנגולת 56866
עוד ויכוח שכנראה מוצע אבל,
השאלה היא כיצד החלה הדינמיקה של ההסלמה?
זה לא שבתחילה הגיעו "עשרות אלפים" זרקו אבנים, שרפו מכוניות, חסמו צירים.ושוטרים חסרי ישע שהגיעו למקום במקרה (בטח גם מופתעים לגמרי) נאלצו כדי להגן על חייהם לירות ב13 אזרחים.
אלא שורה של הפגנות בודדות פוזרו בכוח על ידי משטרת ישראל .הפעלת כוח שכללה גם קורבנות בנפש.הקיצונים משני הצדדים (בקרב ערביי ישראל ובקרב משטרת ישראל) במקום למתן את התבערה (כמו שעושים עם הפגנות החרדים) רק הגבירו אותה.וכך מהרוגים בודדים היגיעו למנין ויותר,ומהפגנות בודדות לתופעה כלל ארצית.
השקט היחסי ששורר בגזרה הזו מלמד אולי שהמקורות לתבערה היו מלאכותיים במידת מה.
זה לא משנה 56952
ציבור יהודי לעולם לא היה מגיע למצב כזה. גם אם זה לא היה מתוכנן (למרות שאומרים שזה היה מאוד מתוכנן ובעיקר על ידי מתכננים מהשטחים) זה חשף את פניהם של ערביי ישראל. עצם העובדה שזה הגיע לכך, שזה אפשרי, לא משנה מי גרם מה, מבהירה את הסכנה בציבור הערבי בארץ.

נניח שזה חריג מיוחד. אז מה? זה קרה ולכן זה עלול לקרות שוב. אני לא טוען, ואני רוצה להדגיש את זה, שערביי ישראל הם כנופייה המונית שמתכננת לחסל את המדינה. להיפך, ברובם הגדול הם אזרחים שומרי חוק שגם יודעים שעדיף להם לחיות בישראל המודרנית מרפובליקה הפלסטינית המפגרת. אבל עצם קיומם הוא איום. אני לא היתי רוצה לחיות במדינה שהם הרוב בה גם אם הם היו מנשקים לי את התחת כל בוקר ומצחצחים לי את הנעליים.
עצם קיומם הוא סכנה. ומעשיהם רק מוכיחים כמה סכנה זו עצומה.

דרך אגב, גם לחרדים צריך לשבור את העצמות. הם מערערים את כוח ההרתעה של המשטרה ושל הדמוקרטיה שאת דמה הם מוצצים.
איזה סיום נאה 56977
קשה לעמוד בפתוי כשמדברים על החרדים.
הידד לדמוניזציה.

''מוצצי הדם'' של מדינת ישראל.
''צריך לשבור להם את העצמות''
וכל המרבה הרי זה משובח

תמהני, איך באתר שכזה מתפרסמים כאלו הסתות פרועות
ואף אחד לא מגיב ולא פוצה פה.

הגזענות שוב הרימה את ראשה המכוער
העיוורון שוב הרים את ראשו 57017
האובדני!

כרגיל, אנשים מבלבלים בין הגדרה לבין כוחה. נבהלים מגזענות כאילו הייתה אש. גזענות היא בסך הכל הגדרה. ההגדרה הזו מלווה במטענים שליליים לאור ההסטוריה. אנשים מתבלבלים ורואים בעצם המונח משהו שלילי תוך שיכחה שהוא נחשב לשלילי בשל מטעניו ההסטוריים ולא בשל מה שהוא עצמו.

הטענה: גזענות היא דבר מכוער, היא בעצם גזענות לשמה,כי אינך בודק את הטענות בעלות האופי הגזעני כשלעצמן אלא קובע יחסך אליהן על סמך השתייכותן לקבוצה מסויימת ולא על סמך מה שהן.
הוא הדין לגבי הטענה: האיש הזה הוא ימני קיצוני ולכן אני לא מדבר איתו. שוב, רק כי הוא ימני כבר הוא טועה?

צריך ליצור הבדלה. גזענות היא הגדרה להתנהגות אנושית. אל תבלבלו הגדרה עם מציאות. חוץ מזה, ואם מישהו גזעני, אז מה? אז הוא כזה. זה כבר עושה אותו טועה? בדקת את הטענות לעצמן או הסתפקת בקיטלוג שלהם?

חוץ מזה פה בכלל אין גזענות. אני לא מפלה אדם על סמך מוצאו בלי קשר למעשיו, אני מפלה אדם על סמך מעשיו: מהומות. נוסף על כך, במקרה הזה, המוצא הוא רלוונטי לעניין ולכן אין פה אפליה סתם אלא שיקול.

כל יציאה נגד גזענות בשל היותה גזענות היא עיוורת לא פחות מהגזענות שאותה היא מגנה.
העיוורון שוב הרים את ראשו 57059
הגדרה נאה, אבן שושן היה מתגאה בך,
אבל מה הקשר למה שכתבתי???
אני יצאתי ועודני יוצא נגד הבון-טון הלוהט
החדש\ישן. בוא נכנס בחרדים
עוד דעות קדומות, עוד שנאה,
עוד קצת שמן למדורה היוקדת.

זה דבר באמת נורא קל לצאת נגד החרדים,
החרדים בדרך כלל לא מבקרים באתר הזה בשביל להגן על עצמם
כמו שערבים (עפ"י מה שראיתי עד עכשיו) בדרך כלל גם
לא בין הפאנל הרחב של המגיבים באתר.

לקרוא לחרדים מוצצי דם, משתייך ל:

גזענות\ הסתה פרועה\ עוד דעה לגיטימית במסגרת חופש הדיבור???

האם בדקתי את הטענות? מתוך כלל החרדים שפגשתי טרם פגשתי
חרדי בליל ירח מלא , כשניביו נוטפי דם, אורב לעוברי אורח.
או שפשוט אני לא מחפש במקומות הנכונים?

דמגוגיה זולה, אני יודע, אבל נמאס כבר לקרוא את השטויות האלו.

אני לא חרדי , אני לא קרוב להיות חרדי , ויש לי הרבה
דברים נגד דרכם. אבל למי שלא חי פה בשנים האחרונות,
נגד החרדים יש הסתה פרועה .
מי לדעתכם היה מעז לכתוב פה איזושהי נגד הומוסקסואלים
מבלי שכל העולם ואחותו ירוצו לגנות אותו, וטוב שכך.
אבל משום מה , כשמדובר על חרדים, דממה
העיוורון שוב הרים את ראשו 57075
אם היה לי משהו נגד הומוסקסואליים הייתי גם כותב, רק שאין לי. מה ענייני מה כל אחד עושה במיטה? שיבושם להם.
אני גם לא מצליח להבין את טענתך. נניח שדבריי משתייכים להסתה פרועה, אז מה? אז הם כאלה. זה עוד לא אומר שהם לא נכונים. אני לא מצליח להבין את נטייתך לקטלג את אופני האמירה של הדברים במקום להתייחס לדברים עצמם.

האמת שהתבטאויותי יצאו באמת נלהמות יתר על המידה וקצת קשה לי לזהות עצמי בהן. כנראה שכעסתי במיוחד או מיהרתי, כבר לא זוכר.
מה שכן, לפני רגע סיימתי לקרוא בעיתון על ההשתלטות הבדואית על הנגב, על ההתאזרחות ההמונית של ערביות מהשטחים, על כך שילדיהן מקבלים כספים מהמדינה עד גיל 18, הגיל שבו יוכלו להצביע נגדנו, וזה גורם לי לראות בהתבטאויותי דברים מתונים.

די! נמאס, אנחנו נחנקים. מאות אלפי ערבים מחד ומאות אלפי חרדים מאידך, חיים על חשבוננו, מצביעים נגדנו, ובהחלט בהחלט מוצצים את דמנו. במלא מובן המילה.
אני בהחלט מודע לכך שזעם מסנוור אותי, שכעס גועש מעוור אותי, שברגעים כאלה כל הדיעות הקדומות עולות וכל הנאורות נשכחת, אבל די, יש גבול! אולי מה שנדרש לאדם הנאור כדי לשרוד הוא פעולות עיוורות.
אתה לא מדבר צרפתית של סלונים עם נמר שמאיים לטורפך! ואתה לא מנסה לרסן בחוקים דמוקרטיים יפים את מציצת הדם הבלתי פוסקת של מיעוטים שמנים במדינה הזו. אם זה המחיר שמשלמת הדמוקרטיה אז מי צריך אותה בכלל?

אני הצבעתי מרץ ועבודה וברק וגודלתי כאדם נאור. הכל היה שטויות וקשקושים. הנאורות היא פריבלגיה, לוקסוס של מדינות שיכולות להרשות את זה לעצמן. השיוויון עומד לכלותנו, המוסריות עומדת להשמידנו ויש לרסן אותן.
אנחנו עדיין במצב של הישרדות, היום לא פחות מפעם אם לא יותר.
איזה סיום נאה 57028
כמדומני שהיה זה חוזה המדינה שאמר ,שמדינת היהודים לא תחשב למדינה ככל המדינות, עד אשר יישמע מפי קצוץ אבר עברי, קול אנטישמי אלים ולא מתנצל, בעברית תקנית.
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56891
ואת הפגנות "זו ארצנו", שכחת? היתה בהם אלימות וחסימות צירים (כמובן שהביטוי "חסימות צירים" שמור לערבים, יהודים רק חוסמים נתיבי תנועה) לא מעטות (למעשה, חסימות הצירים היו רבות וקשות יותר, אם אינני טועה). היו הפגנות מתנחלים רבות בהם נפצעו שוטרים.
...מבוסס על סיפור אמיתי. 56893
למעשה, לא היו הכאות שוטרים בהפגנות ''זו ארצנו'' ...מרטין לותר קינג היה חותם על כשרות המרי-אזרחי-פאסיבי שנקטה התנועה.
''טוב מראה עיניים מבבל''ת''.
...מבוסס על סיפור אמיתי. 56896
אני זוכר שוטרים פצועים, אולי זיכרוני בוגד בי. בכל מקרה, היו הפגנות ימין (בד''כ של מתנחלים במהלך תקופת אוסלו) ששוטרים נפצעו.
...מבוסס על סיפור אמיתי. 57311
לא היו שוטרים פצועים, אלא מפגינים ומפגינות פצועים, שהוכו בפראות יוצאת דופן ע''י השוטרים וזאת למרות שנקטו במדיניות אי-אלימות מופגנת (ידים למעלה, על הראש).
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56897
המלה "צירים" מופיעה באופן שווה לגבי כולם, בלי הבדל דת, עם, וצד פוליטי. זו עוד דוגמה לחלחול של מלים צבאיות לתוך השפה האזרחית. גם "מתחם" שייך לכאן- בקניון המקומי שלי יש שלט- "מתחם אוכל"! שמכוון לאזור המסעדות, (שאינו מגודר או "תחום" בשום צורה).
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56898
לא מסכים. בהפגנות ערביות נוטים לומר 'צירים', ובהפגנות יהודיות נוטים לומר "נתיבי תנועה". זה תוך זיהוי הערבים הישראלים עם ערבי השטחים, ואימוץ הדיבור הצבאי איתם. שמעת פעם את נהגי המשאיות חוסמים צירים? הם חוסמים נתיבי תנועה! אבל נכון שיש חילחול של מלים צבאיות לתוך השפה האזרחית. הערבים הם רק הראשונים להכיל עליהם אותן.
גם אני רוצה להטיל שמן למדורה! 56902
ובל נשכח: יהודים נפטרים, ערבים "מוצאים את מותם."
גם אני רוצה להטיל שמן למדורה! 56914
''סיפרו ברדיו''... שאכן, הרבה מהם ''חיפשו'', עד אשר מצאו... (כמדומני שהתרים אחר מותם נקראים שאהידים)
ועוד על הקשר בין דת ללאומנות: 56925
יגעת ומצאת - תאמין!

(אני מעדיף את "יגעת ומצאת - טעם מין!")
ועוד על הקשר בין דת ללאומנות: 56930
...וממילא נענית קושיית הקושיות בסוגיית הקשר בין שמיטה לתשמיש המיטה.
גם אני רוצה להטיל שמן למדורה! 57310
קשקוש. אני לא מרבה לצפות בטלוויזיה, אבל באחד הפיגועים האחרונים שמעתי בפירוש ''מצאו את מותם'' על קורבנות הפיגוע (שהיו יהודים).
עיין נא בכותרת של ההודעה ההיא. 57350
זו הייתה הלצה. לא מוצלחת במיוחד, לצערי.
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56907
אני מאוד מקווה שבאחד "המגירות" ישנה תוכנית לאפשרות [המופרכת רק בפי ה"יונה"], למקרה שפליסטינאֵי ישראל ינסו לשבש את "נתיבי התנועה" של כוחות הצבא בשעת חירום...
ולגבי אירועי ספטמבר 2000 56904
מסביב לקניון "מול הים" ("מול" כמו בכימיה, חבורה של לבנטינים, אבל זו לא הנקודה) באילת הוצבו מגדלי שמירה דמוי-צבאיים. האם זה אמור לשעשע את התיירים, או להביא להרתעה, אני לא יודע.

(אגב, מה קורה עם תיירות האקסטרים לארץ, שהבטיחו לנו? "בואו בהמוניכם! ישראל, בה כל מרכז קניות הוא אתר הרס פוטנציאלי!")

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים