והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 76071
בעקבות פגישה בין שר החקלאות ההולנדי לנציגי הקהילה היהודית, התיר השר שחיטה כשרה של פרים, בתנאי שהתהליך לא יארך יותר משלוש שניות.

והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 76200
חדשות העתיד: שר הבריאות ההולנדי התיר קיום טקס ברית מילה, בתנאי שלא יחתכו כלום.

זה פחות או יותר אותו דבר.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 76272
כמה זמן לוקח כרגע לשחוט פר? שחטת פעם פר?
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77469
לא אישית, אבל ראיתי איך זה הולך. לפי ההלכה, עצם החיתוך הוא רגעי, אבל אחרי זה צריך לתת לכל הדם לצאת מהחתך בגרון, וזה, כמובן, לוקח יותר משלוש שניות. לך לכל אתר של יפי נפש מחבקי עצים ותוכל לשמוע שם תיאורים ספרותיים להפליא של נאקות הפרה פעורת הגרון.

ואני אומר: מומו פותח הגרונות היה עושה את זה יותר מהר.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77490
צ'רלי. צ'רלי פותח הגרונות (רוצה להתחבר לכייבל צ'רלי?)
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77645
כייבל סמי. לצ'רלי היה בו ערוץ (עבור אלו שלא יסכימו להתחבר). אבל צדקת, כמובן. מומו פתח בטנים.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77703
נו, ידעתי שכיבל צ'רלי לא מסתדר לי מבחינת המקצב...
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77533
תמיד תהיתי מדוע לא עורפים את ראשה של הפרה באופן מיידי; כך תרָצה גם את מחבקי העצים הטוענים שאם כבר לשחוט פרה אז שלא תסבול (שהרי היא תמות מידית. ואם לא, פצפוץ נעים לאוזן של גזע המוח שלה יעשה את העבודה), גם את חסידיה השוטים של הכשרות (שהרי כל הדם ינזל יופי מהגרון הפעור), וגם אותנו; אלו שמחשבות כאלו עושות להם צמרמורת נעימה בגב.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77613
האם כיוונת לכתוב "תרַצה"?
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77812
כן. תודה על התיקון. וודאי עזרת לקוראים רבים להבין את הכוונה הכללית, שעד עכשיו הקמץ בלבל אותם לחלוטין.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77979
האם כוונת ל"וודאי עזרת לקוראים רבים, שעד עכשיו הקמץ בלבל אותם לחלוטין, להבין את הכוונה הכללית"?
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77985
כן. תודה על התיקון. וודאי עזרת לקוראים רבים להבין את הכוונה הכללית, שעד עכשיו התחביר הלקוי בלבל אותם לחלוטין.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77986
האם כוונת ל"וודאי עזרת לקוראים רבים, שעד עכשיו התחביר הלקוי בלבל אותם לחלוטין, להבין את הכוונה הכללית"?
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77987
טוב, אני מעביר את תואר הדיון הסמנטי הדבילי ביותר באייל לדיון הזה. (:
וגם זה באופן זמני בלבד 77989
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77991
אבל זה היה סינטקטי, לא סמנטי.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77992
שיט, עכשיו צריך להעביר שוב.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 77993
כן. תודה על התיקון. וודאי עזרת לקוראים רבים להבין את הכוונה הכללית, שעד עכשיו המינוח הלא מדויק בלבל אותם לחלוטין.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 78003
בכל ההודעות למעלה יש להחליף ''וודאי'' ב''ודאי''.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 78009
תודה על התיקון, ודאי עזרת לכל הקוראים וגו'.
חם מהתנור!! 78014
לא נראה שצריך להעביר עוד פעם את התואר.
בלי ב/ ובלי מק"י 78072
טוב, חבר'ה, הבנו ת'בדיחה. אפשר להפסיק.

ולחשוב שאני זה שבכלל הביא את כל הקונספט הזה של ב/ לאייל, במקור...
בלי ב/ ובלי מק"י 78083
וואו! חזרתי עכשיו לדיון הזה רק כדי לגלות שישנם אנשים עם תחביר מוזר יותר משלי... איזה כיף!

וזו כבר הפעם ה n שאנשים כותבים בשמי (בעזרת ה ב/). תראה מה אתה עושה.

מצד שני, אתה זה שבכלל הביא *את האייל* במקור, כך שהכל ממילא באשמתך...
את פַתח לו 78111
אתה חזרת על אותה שגיאה של קמץ במקום פתח בעוד הודעה (אין לי כוח לחפש כרגע) ואתה צריך להתבייש.
את פַתח לו 78113
מה זה שגיאה; קריסה מערכתית!

לנוחיותך, להלן כל המקרים שהשתמשתי בקמץ באייל: http://www.haayal.co.il/search.php3?SearchStr=%C8&am...
אתה מוזמן לאגור כוח ולתקן אותי בכל מקרה בו חטאתי בקמץ לשווא (שווא, הבנת? לא חשוב...)
תפסיק להתקמץ לפני שתחטוף פתח! 78126
את פַתח לו 78171
אין טעם לתקן את חטאי העבר (בעשר ההודעות הראשונות שבדקתי היו שש שגיאות לפחות). אבל אם אתה כבר טורח לנקד, מן הראוי שתנקד נכון. הקמץ בלבל אותי לחלוטין- הנחתי שניקדת בקמץ כדי שנדע שיש לקרוא בלשון נקבה (הווה אומר: הפרה, או העריפה, היא אשר תרצה את מחבקי העצים). אלא שאז הבנתי שייתכן שהתכוונת לכתוב בלשון נוכח (הווה אומר: אתה, העורף, תרצה את מחבקי העצים). לפיכך היה צורך בשאלה.
את פַתח לו 78174
ושכחתי להוסיף את החלק החשוב: הסיבה שלא הבנתי מה אתה רוצה הינה שגם "הפרה תרצה את..." צ"ל בפתח. קמץ יבוא אם נאמר "הפרה (או העריפה) תרצה ע"י)...
בלי ב/ ובלי מק"י 78156
טוב. אבל אישית נורא נהניתי.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 106886
לק"י
עריפה כמו שאתה מציע מטריפה את הפרה!
אליצור
מטריפה = עושה את הפרה לטריפה 106887
אין חשש לבריאות הנפש של ראש הפרה...
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 106438
אחרי שחותכים לפרה את הגרון כדת וכדין, אי אפשר לקפד ראשה או לחשמל אותה, או להשפריץ עליה חומר מאלחש או לטבול את קדקדה באמבט חנקן נוזלי?
אני יכול לחשוב על עשרות דרכים לחסל פרה תוך שלוש שניות בלי להשחית את בשרה או לעבור על הלכות הכשרות המוכרות לי. מה קשה?

אדרבה, הרוצים בטובתם של הבהמות צריכים לדרבן את הרבנים לדקדק ולהחמיר בהלכות השחיטה כך שתיעשה עוד יותר יקרה ובלתי משתלמת. הן זו המתכונת התעשייתית של צריכת הבשר המוגזמת בימינו שמביאה את כל הצרות על החיות והאנושות כאחד. זה לא כ"כ נורא אם שוחטים כבש לחתונה או תרנגולת לשבת, זה הרבה יותר גרוע כשכל יום אוכלים סטייק או שניצל, צלי או שיפודים. אם בשר יהפוך להיות מצרך יקר מציאות ואקזוטי כמו בימי המקרא, הרבה פרות יוכלו לישון בשקט.
והרי ידיעה שהתקבלה זה עתה... 106691
לק''י
מסכים איתך הסכמה מלאה.
כדבריך כתב גם יואב שורק תושב עפרה בכתב העת ארץ ישראל גליון נסין תשס''ב במאמרו אכילת בשר.
אליצור
דובי, ממש לא מדויק. 106692
לק''י
דובי, דבריך ממש לא מדויקים.
שחטתי יותר מפרה אחת.
קודם כל לא חייבים להוציא את הדם בצורה זו דוקא. זה מפשט כמה הלכות הכרוכות בהוצאת הדם אבל ניתן לחסום את זרימת הדם אם זה באמת חשוב לך אלא שאחר כך יהיה צורך למלוח את הבשר בצורה קצת שונה ויותר קפדנית מכרגיל כדי להבטיח שאיננו אוכלים דם.
שנית - קראתי ראיון מענין עם פרופ' אמריקאית לוטרינריה במקור ראשון. היא טענה שברגע שהעוקים המובילים דם לומוח נחתכו הבהמה כבר אינה מרגישה כלום מה שקורה אחר כך משפיע רק על דמיננו אבל אין לו קשר להרגשתה של הבהמה.
אליצור
לא ממש מדויק. 106718
1. האם הפרופסורית הנכבדה הזו ערכה את הניסוי המעניין הזה על גרונה שלה?

2. האם תהייה מוכן לנסות חיתוך כזה על משהו שיכול _לדווח_ אם באמת הוא כבר לא מרגיש כאב? (ברור שי רק סוג אחד של חיה שיכולה לעמוד בצורה אמינה בתנאי הניסוי)

3. האם אתה מקבל _כל_ מה שפרופסורים מדעיים אומרים או שרק מלקט את מה שנוח לך, אד-הוק?

4. האם "כתב קבלה" (תגובה 106689) שניתן לשוחט ושעל סמך התעודה הזו קובע "האוכל" אם השחיטה היתה כשרה, לא מהווה למעשה "רשימת שוחטים רשמית" (תגובה 106529)?

5. אם (4), האם אין זה מראה פגימת מה ביכולת הקריאה שלך כשהפכת התיחסות צינית ל"רשימת שוחטים רשמית" ל"רשימות ממסדיות"?

6. אם (5) ואם לא (5), מהיכן הנחת שאני בקשתי הסבר ל"שחיטת חולין" - תגובה 106689 שלך לתגובה 106686 של הקריבו?
לא ממש מדויק. 106742
לק"י
קודם כל - האיל האלמוני צודק. שחיטת גוי אסורה משום שדיני שחיטה לא חלים עליו בכלל (כלומר שחיטתו פסולה מעצם העובדה שהוא גוי שלא נצטווה על הלכות שחיטה) ורק לאחר מכן באות הסיבות הטכניות - ישר כוח להבנתו הנכונה.

באשר לשאלה הטכנית האם גוי שלמד מהוולגטה יוכל לשחוט - אין שום אפשרות כזו. כי בתורה כתוב אך ורק "וזבחת כאשר ציותיך". כיצד נצטווינו מבואר בתורה שבעל פה והפרטים אינם כתובים כלל בתנ"ך.

כתב קבלה אינו מכיל שום האצלה מיסטית - זו פשוט תעודה המלמדת שפלוני נבחן בבחינות עיוניות ומעשיות והצליח בהן. אדם שאינו יודע בעצמו הלכות שחיטה יכול להבין מתוך התעודה שפלוני למד אצל רב מסויים, נבחן, ולדעת אותו רב הוא ראוי לשחוט. כמו שרופא או כל איש מקצוע אחר לומד ומקבל תעודה - סמכות התעודה תלויה בסמכות המוסד נותן התעודה וכך סמכות תעודת השוחט תלויה בסמכות הרב שחתם עליה. רבנים השולטים בעצמם בנושא בוחנים אישית את השוחטים שהם אוכלים משחיטתם ואינם נזקקים לתעודה הם פשוט יכולים לבדוק בעצמם את הידע של השוחט.

באשר לפרופ' הנ"ל הדבר באמת אינו חשוב לי כלל ואין לי מושג איך היא עשתה את נסוייה אני גם לא יכול לבדוק את תקפות התעודה שלה חוץ אולי מאשר לודא שאינה מזוייפת.

לדובי מאוד מפריע לראות דם - ובכן, אפשר לשחוט בלי להוציא דם. השחיטה הינה חיתוך של הקנה שבו עובר האויר והושט שבו עובר האוכל. רצוי לשחוט גם את העורקים המובילים דם למוח הנקראים בלשון חז"ל ורידים. אבל השחיטה כשרה גם אם הם לא נחתכו. בפרות הקנה והושט הנקראים בלשון חז"ל סימנים נמצאים בעומק הגרון ולא ניתן להגיע אליהם עם הסכין בלי לחתוך בדרך את הורידים. אבל בכבשים ועופות ניתן להוציא את הסימנים החוצה ולחתוך אותם בלי לחתוך את הורידים - כך לא יצא דם. אבל שחיטה זו הינה אכזרית לאין שיעור יותר משחיטה רגילה כי הבהמה מתה לאט לאט מחנק ולא מהפסקת זרימת הדם למוח המביאה למות כמעט מידי. בדרך כלל אין שוחטים כך.
המקרה היחיד שבו נוהגים כך הוא בשחיטת אוזים שפוטמו. דחיסת האוכל בכוח לפיו של האווז עלולה לקרוע את הושט ובכך להטריף את האווז. לכן יש צורך לחתוך בזהירות את הקנה בלבד (דבר המספיק בעופות אבל בבהמה צריך לשחוט את הקנה והושט גם יחד) ואחר כך להוצא את הושט ולבדוק אותו לכל אורכו האם הוא לא נקרע מחמת הפיטום. בשחיטה כזו אין הורדים נקרעים אגב שחיטה. והיות והאוז הוא עוף מים הרי הוא מסוגל לעצור את נשימתו דקות ארוכות עד שמת מחנק לכן כדי לקצר את יסורייו נוהגים לאחר מכן לחתוך את אחד הערקים הראשיים כדי לקרב את מיתתו. יש להדגיש שהליך בלתי רגיל זה נעשה אך ורק בגלל הפיטום - באווזים לא מפוטמים אין עושים כן כי זו שחיטה אכזרית.

ולבסוף, בעקבות שאלותיך אלי: האם בדקת שהחיות סובלות פחות ממות באמצעות מכת חשמל או יריה ברקה מאשר על ידי שחיטה? כיצד בדקת? מה היתה שיטת הניסוי? האם אתה מוכן לנסות אותו על עצמך? אם כן מתי אתה מתכוין לערוך את הנסוי? אם לא, מה פתאום אתה שואל אותי שאלות כאלה.
וחוץ מזה אתה בכלל לא חייב לקרוא מה שאני כותב. אני רק מעביר אינפורמציה למי שרוצה אותה.
אליצור
ממש לא מדויק. 106757
אכן, את סליחתך אבקש. אני לתומי חשבתי שאתה הוא זה שהתאמץ להצדיק טכניקת שחיטה כזו או אחרת על ידי הנסוי של אותה פרופסורית, ולכן החובה מוטלת עליך להראות שבאמת יש הבדל לסבל החיה.

האינפורמציה שאתה מעביר מרתקת ביותר אבל חבל שאתה מתאמץ לבנות מראות תעתועים ואחר כך לנסות להילחם בהם או להטיל על הצד האני לאשש את טענותיך.

להזכיר לך, תגובתך הראשונית בנושא הופנתה בכלל לדובי.
לא ממש מדויק. 106816
דם לא מפריע לי. מפריע לי הזמן הרב שעובר בין ביצוע החיתוך לבין מותה של הפרה.
למעשה, גם זה לא מפריע לי, אבל זה בגלל שאני פסיכופת.
לא ממש מדויק. 106878
לק''י
אינני וטרינר, אבל לפי מה שאמרה הפרופסורית שהזכרתי לאחר חיתוך הורידים - כלומר העורקים הראשיים, הבהמה מתה תוך שניות ספורות - לפי דבריה זו מיתה העדיפה על יריה לתוך הרקה וכן גם על מכת חשמל. הפרכוסים והעויתות אינן מעידות שהוא חיה - אלו תגובות בלתי רצוניות של השרירים - השערות למשל ממשיכות לצמוח שעות רבות לאחר המות. גם בהמה שנותחה לחתיכות עדיין שעות רבות לאחר המות השרירים בחתיכות הנפרדות עדיין מפרכסים למרות שמדובר בחתיכה שהופרדה לגמרי מהגוף לפני זמן רב.
דוקא שחיטה בלי הוצאת דם אכזרית יותר - כי הבהמה מתה מחנק והמות עלול לקחת יותר מחמש דקות.
אליצור
לא ממש מדויק. 106940
לא יודע, ראית אחת כזו, והראש שלה פעל בסדר גמור במשך דקות ארוכות. אם הפה והעיניים זזים, סימן שהם עדיין מתפקדים (ולא מדובר בפרכוסים סתם), וזה אומר שגם המוח עדיין חי וקיים. לא ידוע לי שהפסקת זרימת הדם למוח משביתה אותו מיידית. זה גם לא סביר.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים