|
||||
|
||||
אכן. למעשה, לא ברור בכלל שישנו סיגנל, הן מבחינת גודלו והן מבחינת משך הזמן שביחס אליו הוא נבדק - Yagil Henkin |
|
||||
|
||||
אבישי עובדיה מ-Bizportal כופר בתזת השורט. אז הלכתי לאתר שאני לא מכיר כדי לנתח נתונים שאני לא מבין. מה שלכאורה מצטייר, הוא שאכן ישנו סיגנל חשוד בתחילת אוקטובר השנה. יש יציין שבינואר השנה (לא נמצא בגרף), נפח השורטים באחד הימים התקרב לזה של ה-2.10. אבל זאת מסיבות מובנות. מה עושים עם כל זה? אני מניח שנפתחה חקירה כדי לברר את זהותו של המשקיע האלמוני. באשר לעתיד, בגלל שזה לא כרוך בטירחה גדולה, שווה לעקוב, אבל מאחר והעניין התגלה, ספק אם זה יניב יותר מאשר התראות שווא ותיאוריות שגויות נוספות בקרב האמונים על שלומנו. |
|
||||
|
||||
אחרי כמה דקות של עיון בקישוריך אני נוטה לכיוון הלהד''מ. |
|
||||
|
||||
צריך להיות מדור מיוחד בגהנום לאנשים שהורסים סיפור טוב עם עובדות. |
|
||||
|
||||
מזל שרובנו מחוסנים מפני הכשל הזה :-) |
|
||||
|
||||
אומרים שיש מדור כזה, ושוכניו אפילו הצליחו להעביר משם מסרים על ידי מינהור קוונטי, באופן שזה אפילו לא פוגע באנטרופיה הכללית של הגהינום ולכן לא התגלה על ידי מפעיליו שעוקבים באופן קפדני אחרי הטמפרטורה המדויקת ושאר תנאי הסביבה שם. |
|
||||
|
||||
לא תאיים עליהם, הם יודעים שאין באמת גהינום. |
|
||||
|
||||
:-) |
|
||||
|
||||
העצה המקראית לשתיקת המשכיל בעת ההיא מקבלת ביטוי בכל התקופות, גם במחוזות שבהן הדיון הפומבי נהנה לכאורה מחופש מוחלט ורוכב על סוסים אצילים - Houyhnhnms [Wikipedia] - אך בפועל הוא מדוכא ובמקומו הכפייה מיישבת את הדיבור בהתאם להשקפות השלטון. רדיפת המחשבה כמו רדיפת המעשה שכן הכתיבה היא ראשית הפעולה. לשאלתו של סוקרטס, באילו אמצעים ניתן לשכנע בני אדם להאמין בסיפורים, משיב לו גלאוקון שאין אפשרות בעולם לשכנע את הדור הזה, אבל הוא יודע כיצד יש לשכנע את הבנים והצאצאים שלהם. על כך סוקרטס משיב '...אני מבין פחות או יותר למה אתה מתכוון'. אין דרך להשתיק את חופש המחשבה של בני האדם באמצעות כפייה, אבל ניתן לסלול שבילים שיובילו אותם להאמין באותה מחשבה כפויה. באם נחזור על אותו 'שקר' - היגד - שוב ושוב, ועוצמת הסתירה תפחת עד לשתיקת המשכיל, הרי שבהכרח 'אמת' הוא, כי שקרים לא יכולים להאריך ימים והאמת בסופו של יום תצמח ובוודאי כשהמשכיל הוא זה שמצמיח אותה. כמו אז, כך היום, את האמת אנחנו נספר לקרובים לנו, או ליתר דיוקו של שטראוס/אפלטון ל'ידידים בני דעת' ואת אותה האמת נכתוב 'בין השורות'. איך כותבים 'בין השורות' מבלי לשבור את השורות? --------------- |
חזרה לעמוד הראשי | המאמר המלא |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |