ביה''ד בהאג: הגדר מפרה את החוק הבינ''ל, יש לפרקה 2016
ביה"ד הבינלאומי בהאג פרסם אחר הצהריים (ו') את חוות דעתו המייעצת בנושא גדר ההפרדה. על פי בית הדין: "גדר ההפרדה שבונה ישראל בגדה המערבית היא בבחינת סיפוח ואינה חוקית".

לדעת השופטים, מדינת ישראל הפרה בהקמת הגדר את החוק ההומניטרי הבינלאומי ואת חוק זכויות האדם, בכך שפגעה בחופש התנועה של אזרחים פלסטינים, ופגעה בזכותם לעבודה, לחינוך ולבריאות, ובכך הפרה אמנות והסכמים בינלאומיים רבים שעליהם חתמה.

עוד ציטטו השופטים בהחלטתם את דו"ח מזכ"ל האו"ם קופי ענאן שהצביע כך שרוב המתנחלים נכנסו לתחום הגדר וקבעו כי: "ההתנחלויות אינן חוקיות לפי אמנת ז'נווה הרביעית".

בית הדין קרא בחוות הדעת להעביר את הדיון בעניין הגדר לעצרת האו"ם: "בית הדין סבור שהאו"ם, בדגש על העצרת הכללית ומועצת הביטחון, צריכים לשקול אילו צעדים נוספים נדרשים לשים קץ למצב הבלתי חוקי הנובע מבניית החומה". החלטת בית הדין התקבלה ברוב של 14 מתוך 15 השופטים שישבו בדין. בית הדין קרא לישראל לעצור את בניית הגדר, לפרק את הקטעים שכבר נבנו, ולשלם פיצויים לפלסטינים שנפגעו מהבנייה.

בהחלטה מכיר בית הדין בכך שישראל סובלת מ"אלימות חסרת אבחנה" נגד אזרחיה, ובזכותה וחובתה להגיב כדי להגן על חייהם. אבל לדעת השופטים, עליה לעשות זאת בהתאם לחוק הבינלאומי.

נשיא בית הדין, השופט שי ג'יוּיוּנג מסין, פתח את הקראת חוות הדעת בהסבר מדוע, לדעת בית הדין ובניגוד לעמדת ישראל, יש לבית הדין הסמכות לדון ולתת חוות דעת בנושא הגדר, אותה כינה "החומה שהוקמה בשטח הפלסטיני הכבוש", משום שמדובר בסוגיה חוקית ולא פוליטית.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה לחוות הדעת כי: "כמצופה, וכתוצאה מהשאלה החד־צדדית שהוצגה על־ידי עצרת האו"ם, מתעלמת חוות הדעת לחלוטין ממהות הבעיה ומעצם הסיבה להקמת הגדר, שהיא הטרור הפלסטיני. בלי טרור לא הייתה גדר ... אף מדינה לא הייתה נוהגת אחרת אל מול מסע טרור נפשע שכזה. מאז הקמת הגדר ירד מספר הנפגעים באופן משמעותי. הגדר עובדת; היא אמצעי ביטחוני זמני ובלתי־אלים, ומצילה חיים. כל עוד יש טרור ישראל תמשיך ותגן על אזרחיה. זוהי מחויבותה החוקית והמוסרית".

יועצו של יו"ר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רודיינה, אמר כי בעקבות חוות הדעת ידרשו הפלסטינים מהאו"ם להטיל סנקציות על ישראל.
קישורים
Ynet
הארץ
מעריב NRG
CNN
בג"ץ פסל את מרבית תוואי גדר ההפרדה ב"עוטף ירושלים" - עדכון חדשות באייל הקורא
נפתח הדיון בהאג בסוגיית גדר ההפרדה - עדכון חדשות באייל הקורא
חיילי צה"ל ירו על מפגינים ליד גדר ההפרדה ופצעו קשה אזרח ישראלי - עדכון חדשות באייל הקורא
האו"ם: להעביר את הדיון בגדר ההפרדה לביה"ד בהאג - עדכון חדשות באייל הקורא
החלו העבודות להקמת גדר ההפרדה - עדכון חדשות באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הגדר מפרה את החוק? 232158
אולי מי שבנה אותה מפר את החוק? אלא אם רוצים להיכנס לדיון על תודעה של דוממימ
בהחלט 232161
עכשיו צריך גם לאסור על מאבטחים בכניסה למקומות בילוי. הרי הם פוגעים בזכותם הטבעית של הפלשתינים לחופש הדת שגורסת כי רק אם ימותו מות קדושים יגיעו לגן עדן.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232163
עניין הגדר יחזור עכשיו לאו"ם, העצרת הכללית תגנה את ישראל בגינוי הצהרתי, העניין יועבר למועצת הביטחון כהצעה להטלת סנקציות, ויפול או על רוב (יש מדינות נוספות שקבלת הפסיקה תהווה תקדים מסוכן נגדן, צרפת למשל על הניסוים הגרעיניים שהיא עורכת באוקיינוס השקט, כמו שצוין הרגע בחדשות ערוץ 2) או על וטו שתטיל ארה"ב.

למה אנחנו מתרגשים בעצם?
אולי כי 232164
באיזו פינה אפלולית בתודעה אתם יודעים שהם צודקים?

סתם ניחוש.
אולי כי 232166
מי זה "אתם"?
אולי כי 232167
ומי זה "הם"?
אולי כי 232168
אני כתבתי ''אנחנו'', אז לגיטימי מצד האלמנה והיתום (שניהם גם יחד) לכתוב ''אתם''.

אני אישית חושב, בניגוד לאלמנה וליתום, שזה נובע בעיקר מהצורך האנושי (ונדמה לי שכולם יסכימו איתי על זה) להרגיש צודק ומוסרי, ולכפור בביקורת שמועברת (בצורת חוות הדעת של בית הדין הבינ''ל) על העמדה הישראלית, ולא מתוך זה ש''באיזו פינה אפלולית בתודעה אתם יודעים שהם צודקים''.
אולי כי 232185
אני מוכנה לקבל גם את ההסבר שלך - לא חושבת שהוא שונה באופן מהותי מזה שלי.
אולי כי 232187
לדעתי זה שונה מהותית. ההסבר שלך מגיע מתוך תחושת אשם מודחקת, ואילו זה של ערן יוצא מהאמונה בצדקת הפעולה, ובכך ש"הצדק ינצח".

ואני חייב להוסיף: לא אלמן ישראל!
אולי כי 232204
אילו ערן היה חושב שבית המשפט הזה הוא חסר משמעות (נניח, אם היה מדובר בבית הדין לצדק של האחים המוסלמים) או שההחלטה היא מגוחכת לחלוטין (נניח, אם היו מחליטים שבסוף כל חודש ישראל והפלסטיניאים צריכים לאזן את מספר ההרוגים), הוא היה אולי מגיב בבדיחות הדעת. זה שהוא (הם) לא הגיב כך מעיד שהוא (הם) מסכים איתי על לפחות שני דברים:

- לבית המשפט יש לגיטימציה מסויימת גם אם אין לו שיניים
- ההחלטה אינה מגוחכת לחלוטין

לגבי העניין של תחושת האשם המודחקת - מי שמשוכנע לחלוטין (ואני לא מנסה להכניס את וויטגנשטיין והבעיות שלו עם מור גם לכאן) בצדקתו, גם הוא היה מבטל את ההחלטה לחלוטין ולא מתרגש ממנה (אום שמום). לכן, אם הם/אתם מתרגשים, אני מסיקה שיש איזו תחושה מודחקת - לא יודעת אם היא בדיוק אשם, יותר כמו חשש ממשבר אתי עמוק הממשמש ובא, משהו כמו מה שקרה לקבוצה לא קטנה באוכלוסיה הישראלית בתום ימי ברק, רק בכוון ההפוך.

תודה על התוספת, משעשע.
אולי כי 232220
מהרגע שנכנס לו וויטגנשטיין למשוואה אני באמת לא בטוח שאפשר להמשיך בקווים ענייניים, ולכן טוב שלא הכנסת אותו.

לדעתי (וערן כמובן חופשי לתקן אותי בתפקיד הדובר מטעם שאני פחות ופחות מרגיש בו נוח), החשש הקל (שתמיד קיים) אינו נובע מתחושת אשם ולא ממשבר מתקרב, אלא מהתזכורת המעיקה שאנשים צבועים, שבחצר האחורית שלהם מתרחשים מעשי זוועה גדולים יותר, תמיד טורחים לצקצק בלשונם כשמדובר במדינתנו הקטנה והתלותית (השופט הראשי היה סיני, בשם אלהים - הם עדיין מדכאים שם מליארד איש, לא?).
לגבי המשבר הפנימי - אם יש משהו שהחלטה חיצונית כזו, שנתפסת (בצדק) בישראל כמוטה, צדקנית ואינטרסטנית עושה, זה רק לחזק את "מחנה תומכי הגדר" (הנה קם לו מחנה חדש).
וסודאן נבחרה לנציבות לזכויות אדם של האום 232223
אולי כי 232273
אתה בוודאי מתכוון "מדינתנו הקטנה, התלותית וחסרת ההגנה שאו טו טו תסכים אולי לדבר על מלאי הנשק הגרעיני שלה, אבל לא על הכימי או הביולוגי לפי שעה"

לגבי הטענה לפיה לאומיותו של השופט משמעותית כאן, קשה לי לחשוב על לאום שלא יכולת לגנות באופן כזה או אחר (שופט צרפתי - נו טוב, הם תמיד היו אנטישמים, אמריקאי - הממשל מנסה להתחנף לצרפתים, ישראלי - חדור שינאה עצמית, בולגרי - לא אוהבים את ישראל בגלל מיעוט השימוש במטריות...)

החלטה כזו אכן מגדירה (מגדרת?) את הקבוצה שתיארת ויתכן שזה כל מה שהיא עושה בקרב הציבור הישראלי. במישור הבינ"ל, כפי שכבר ציינו כאן, זהו precursor (מילה בעברית?) לצעדים חמורים יותר.
precursor 232275
גורמים בסביבה כאן הציעו את ''מבשר''.
אולי כי 232324
ראיתי את תגובתו המפורטת של שוקי שמאל, שאני מסכים איתה לגמרי, ולכן אוסיף עוד נדבך קטן:
כנראה, כפי שערן ציין, צפויה גם אפיזודה זו להעלם ללא צעד אופרטיבי (סנקציות כלכליות שמראות את התלותיות הגבוהה של המדינה שלנו, ללא קשר לאב"כ כזה או אחר), ולראיה ההתבטאויות האחרונות בארה"ב (פאוול וקלינטון, למשל, ואלו עוד נחשבים למתונים ביחסם לערבים):

וקצת לגבי התגובה בציבור הישראלי (לפחות זה שטורח לקרוא NFC ולהצביע בסקרים שלו):

(הקישור הנ"ל מתעדכן מדי יום וסביר להניח שלא יחזיק יותר מדי מעמד).
אולי כי 232399
נושאו של הסקר שלפני כן היה "למי תיתן קולך בבחירות הבאות". האיחוד הלאומי מקבל שם כ-‏19%, יותר מהעבודה ורק 4% פחות מהליכוד. ואידך זיל גמור.
אולי כי 232401
בדיוק - ציבור שרובו היה עשוי להחשד אפילו ככזה שנגד הגדר (האיחוד הלאומי וחלק מהמרכז) מבטל לחלוטין את בית הדין בהאג והחלטתו נג הגדר, עומד מאחורי שמירה על הריבונות והצורך בגדר.
אולי ערן לא 232303
אבל אני דוקא חושב שבית המשפט הוא חסר משמעות והחלטתו לא זו בלבד שאינה צודקת, היא מהווה סטייה ועיוות של מושג הצדק.
בעקבות הסאגה של "מלוא כל הארץ משפט" מיסודו של השופט ברק, אשר תוצאותיה בשלב זה הן קרוב המדינה עוד צעד ל"אין דין ואין דיין", הגעתי למסקנה כי כל בית דין צדק נסמך על שתי קומות יסוד. קומת הקרקע היא קומת הסמכות והכח. לבית הדין צריכה להיות הסמכות להכריע בדין והכח לכפות את החלטתו. דבר זה מטיל עליו גם את האחריות לתוצאות החלטותיו. הקומה השנייה היא קומת הצדק. בהיות הסמכות והאחריות נתונה בידיו על בית המשפט להחליט לפי הצדק המקובל בינו לבין שולחיו.
בית המשפט בהאג נטול כל סמכות ושולחיו הקפידו לא למסור בידו שום כח שהוא. ינסה נא אב ביה"ד הסיני להורות לממשלת סין לנתק את היחסים עם ישראל עד שזו תפרק את הגדר. מאחר והחלטתם אינה אלא "המלצה" והצהרה ריקה ממעש השופטים גם אינם חשים בשום אחריות מיוחדת להחלטם. ישאלו השופטים מה באשר למעשי הטרור הפלשתיני ויענו שלא נשאלו על כך וזה סופו של דבר.
הכיצד יתכן שאותה חבורת שופטים מעולם לא נקראה להביע דעתה על מעשיו של סאדאם חוסיין או על מעללי הרשות הפלשתינית המנהלת מערכת חינוך לשנאה וטרוריזם?
מדוע לא הביע ביה"ד דעתו על כהונתו של מזכ"ל האו"ם הנכחי שתרם במחדליו למותם של מאות אלפים ברואנדה?
איך זה שהיא תמיד נטפלת למדינות מבודדות דוגמת אותה מעצמה ים-תיכונית המאיימת בנשקה הגרעיני על שלומן של מדינות שלוות ורודפות צדק. אני חוזר על הצעתי לתבוע את הרשות הפלשתינית בביה"ד דהאג. אם נפסיד תחשף צביעותו ואם נזכה תחשף אין אונותו.
השופטים הללו אינם אלא חדלי אישים, אווזים המפוטמים מכף ידה של ארה"ב (בעיקר) וחיים ורואים בטוב מבלי להטריח עצמם במחשבה מה טובה הם מביאים לעולם בתמורה לחיי הג'ט סט שלהם.
לטענתכם כי המלצת בית הדין תביא להחלטות נגד ישראל: נגיד שבדרך נס היה ביה"ד מחליט כי אנו הישראלים טהורים וזכים כמלאכי מרום. האם אז מדינות ערב ומלחכות הפנכה שלהן היו מפסיקות לנסות להעביר החלטות נגד ישראל? אם לא הגדר, היתה נמצאת עילה אחרת מבין אלף התואנות הקבועות.
אינך צריכה לשכנע אותי שהגדר קמה תוך גרימת עוול גדול לפלשתינים. כך פסק בג"ץ כאן ואני מקבל את דבריו. אלא שהעוול הזה היה הכרחי להקמת הגדר. ללא ההסכמה עם המתנחלים הגדר לא היתה קמה. והסכמה זו לא ניתן להשיג אלא על ראש הפלשתינים. ילכו הפלשתינים ויתגוללו על מנהיגיהם שלא השכילו לבלום את ישראל בין בחוזק ידם ובין ע"י הסכם.
ואביא שוב מדבריו של אדם שכתביו ילמדו שנים רבות אחרי שאיש לא ידע מי הם שי ג'יו יונג או אהרון ברק:
"משום שההבדל בין האופן, שבו בני אדם חיים ובין האופן, שבו הם צריכים לחיות, רב ועצום כל כך, עד שכל המחמיץ מעשה מן המעשים המצויים בגלל מעשה שראוי לעשותו, קרוב לודאי, שיכשל ולא יחזיק מעמד."
"לפיכך מוטב לו לשליט, שלא יהא חושש לחרפת האכזריות, ובלבד שישכין אחדות ושלום בקרב נתיניו ויסירם למשמעתו. כשיטיל את אימתו ע"י מעשי אכזריות מעטים מאוד, למען ישמעו וייראו, תהא רחמנותו גדולה יותר משל רחבי הלב, בעלי הצדקה, שמתוך מידת רחמים מופרזת, אינם מונעים ערבובי סדרים, וסופם מרבים רצח ושוד. כי דרכם של ערבובי-סדרים לפגוע בציבור כולו, ואילו מעשי העונש, שמעניש שליט, אינם פוגעים אלא ביחידים בלבד."
אולי ערן לא 232383
ישראל יכולה לתבוע מה שהיא רוצה ממי שהיא רוצה כמה שהיא רוצה וזה לא ממש יעזור לה. בית הדין הבינ''ל בהאג משמש כבורר בין שתי מדינות שמסכימות שהוא יהיה הבורר ביניהן (באותה מידה הן יכולות להסכים שעו''ד פריצקי או כריסטופר לוייד יהיה הבורר ביניהן) או נותן חוות דעת משפטית כאשר העצרת הכללית של האו''ם מבקשת זאת ממנו. לישראל אין שום יכולת לנצל את שרותיו כנגד הפלשתינאים כל עוד אין לה רוב בעצרת לשם כך או לחלופין, כל עוד לפלשתינאים אין מדינה שמסכימה לבוררות בינ''ל במוסד הזה.
נו, טוף 232420
הצעתי הרטורית, מתברר היתה גם הצעת נפל.
סדרי העבודה של הטריבונל נראים לי מבטיחים שהוא יהיה מוסד חסר חשיבות שישמש סידור חמשה כוכבים לפרקליטים מקורבים לשלטון.
אם שני מדינות מסכימות לפישור, מדוע שיפנו לועדה רב-לאומית עם שופטים מזמביה או טרינידד וטובגו. (סביר יותר שיפנו לארה''ב, השוק המשותף או מזכ''ל האו''ם). והעצרת הכללית לא תפנה לבקש חוות דעת משפטית אלא אם כן היא יודעת מראש מה תהיה חוות הדעת.
נראה לי שהייצור חסר התועלת הזה נוצר מתוך רצון ליצור לארגון האו''ם מוסד בעל משקל מוסרי-חוקי עצמאי שלא יהיה כפוף למדינות השולחות. ואלו מצידן דאגו שהוא יהיה חסר כל השפעה שהיא.
אולי ערן לא 232552
ציטוט נחמד, אך בבורותי, מי המצוטט?
Niccolo Machiavelli 232559
AFAIK
אולי כי 232221
כלומר, לדעתך- אם מישהו מתרגש זה מראה שהוא לא צודק, ואם מישהו לא מתרגש, זה מוכיח שהוא צודק?
תסתכלי מסביבך ותראי, שהמנוולים הגדולים באמת (ברמת אנשים, וברמת מדינות) לא מתרגשים אף פעם.
אולי כי 232270
לא מוכיח שהוא צודק, אלא שהוא *משוכנע* שהוא צודק. לא אותו דבר.
אולי כי 232285
כלומר, לדעתך-
אם מישהו לא מתרגש, זה כי הוא משוכנע שהוא צודק.
ואם מישהו כן מתרגש, זה כי הוא לא משוכנע שהוא צודק.
האם אכן?

האם משוכנעות/ אי-משוכנעות סובייקטיבית היא באמת אינדיקטור טוב לצדק/אי-צדק האובייקטיבי, לדעתך?
*******
אגב, לדעתי האמירה המקורית שלך נשענת על כרעי תרנגולת קשישה ופיסחת, במקרה הטוב. זה קורה לכולנו פה ושם. ויהיה הכי קצר אם תודי שזה כך ודי.
אלא אם את ממש רוצה להתחיל עכשיו לבסס קשר בין תמונת-העצמי הסובייקטיבית, למצב החיצוני. מפני שממה שאני רואה סביבי, אין קשר בין מידת המשוכנעות העצמית בצדקתך‏1, למידת הצדק שלך בעולם האובייקטיבי. בטח לא קשר ישר. ולמרות הפיתוי להגיד שיש קשר הפוך, , אני חושבת שגם זה לא.
1 או יופיך, חוכמתך, או קסמך.
?? 232286
לפעמים אני מבין מה אוכל אותך ולפעמים לא. אני מודה שהפעם לא.
?? 232293
נראה לי מוגזם להגיד למישהו, שהוא מתרגש מול התקפה עליו, מפני שבתוך הלב הוא יודע שהוא לא צודק. או אפילו בנוסח המרוכך כביכול- שהוא מתרגש מפני שב"איזהו מקום בפנים" הוא לא משוכנע שהוא צודק.

אני חושבת שזה לא נכון. אני חושבת שאפשר בהחלט להרגיש משוכנע לגמרי בצדקתך, ולהתרגש מזה שתוקפים אותך על לא עוול בכפך, למשל.
ואפשר להרגיש אשם, כשאתה לא, או כשאתה לא יותר אשם מהצד השני, זה שאף פעם לא יודה בפני עצמו, ובטח לא בפני אחרים, שמשהו /אצלו/ לא בסדר.
וכו'.

ואם גם עכשיו לא הבנת, אז חבל.
אולי כי 232294
> אם מישהו לא מתרגש, זה כי הוא משוכנע שהוא צודק.
> ואם מישהו כן מתרגש, זה כי הוא לא משוכנע שהוא צודק

לפעמים.

> האם משוכנעות/ אי-משוכנעות סובייקטיבית היא באמת אינדיקטור טוב לצדק/אי-צדק האובייקטיבי, לדעתך?

לא, את מוכנה להראות לי איפה כתבתי דבר כזה, או דבר שיכול להשתמע ממנו דבר כזה?

>אגב, לדעתי האמירה המקורית שלך נשענת על כרעי תרנגולת קשישה ופיסחת, במקרה הטוב. זה קורה לכולנו פה ושם. ויהיה הכי קצר אם תודי שזה כך ודי.

כלומר את מציעה לי דיון ארוך ומייסר או להודות ודי? מודה בכל מה שתרצי - איפה חותמים?

> שממה שאני רואה סביבי, אין קשר בין מידת המשוכנעות העצמית בצדקתך‏1, למידת הצדק שלך בעולם האובייקטיבי.

שוב, את מתווכחת עם עצמך, איפה אמרתי שיש קשר כזה? אבל בעצם הודיתי כבר בהכל, סליחה.
אולי כי 232297
בקיצור, מה שהיה הכי חשוב בתגובתך המקורית היה המלה "אולי"? "אתם" מתרגשים /אולי/ כי בתוך הלב "אתם" יודעים ש"הם" צודקים?
כלומר, אולי כן, ואולי לא?

טוב אז- לא. זה לא בגלל שבתוך הלב וגו'. זה פשוט בגלל שההחלטה הזאת לא צודקת. החלטות לא צודקות זה דבר די מרגיז, את לא חושבת?
אולי כי 232298
עזבי, הודיתי בהכל, אין צורך להמשיך.
אולי כי 232289
תגידי, לפעמים גם ליתום שהשתתף באולימפיאדת המתמטיקה יש משהו לומר, או שהוא משלים עם המצב הזה שאת תמיד מדברת בשמו?
אולי כי 232296
היתום יגיב בזמן ובמקום וגו'

(יש לו, לשמחתי ולצערי, דעות מגובשות בהרבה לגבי מי מתאים יותר להיות מועמד לסגן נשיא מטעם הדמוקרטים מאשר לגבי ההתרחשויות בשאר העולם.)
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232179
כי זה שוחק את הלגיטימיות-הנתפסת של המפעל הציוני. ומי שמאמין שציונות עושים גם בכלים מדיניים רואה את זה כבעיה.

למדנו לזלזל במוסדות בינלאומיים, אבל נדמה לי שיש להם משקל גובר והולך (עוד יותר משהיה להם ב-‏29.11.47).
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232186
כמו שכתב ערן, כנראה שהמשקל ההולך והגובר הזה יתנדף באו''ם לעוד החלטה ללא שיניים.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232189
זה שאי אפשר לשלוח טנקים בעקבות ההחלטה, זה לא אומר שאין לה שיניים. אתה מציג בדיוק את הגישה שציינתי, הזלזול בהצהרות בינלאומיות לא-אופרטיביות. הן, כשלעצמן, באמת לא אופרטיביות; אבל הן עוד דחיפה (לא מבוטלת) לתהליך שהוא בסך הכל לדעתי כן בעל תוצאות בשטח.

על שולחן המשחק הדיפלומטי הבין-מעצמתי, ישראל היא נכס יקר לאמריקאים, אבל ערכו סופי. ברור שככל שהחלטות כאלה מתרבות, המחירים שארצות הברית צריכה לשלם כדי להמשיך לפרוש עלינו מטריה דיפלומטית גדלים והולכים.

סתם דוגמה: אם אירופה תדרוש בשלב מסוים סנקציות על ישראל כדי להמשיך את המהלכים בעיראק (הלינקג' הזה נעשה בעבר על ידי טוני בלייר, וארה"ב שילמה קצת במטבע ישראלי-פלסטיני כדי להדביק את בלייר לקואליציה), מתישהו גם דברים אופרטיביים יתחילו לקרות.

אני כבר לא מדבר על נזקים כלכליים ומדיניים שיכולים להיגרם מחוץ לאו"ם. למשל פרשת סימון התוצרת שבה ישראל נכנעה לא מזמן. ככל שהאווירה יותר עוינת, כך הסיכויים להשגים כלכליים בתחום הזה יורדים עוד יותר.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232225
העניין הוא שאתה יוצא מנקודת ההנחה כאילו יש בהחלטה בהאג משום נדבך חדש בביטויי מורת הרוח האירופאים כלפי ישראל. לי זה נראה כמו עוד ביטוי בשרשרת ביטויים, שממילא אין לנו שליטה עליהם.
רוב מדינות האיחוד ממשיכות לראות את ישראל החדשה (זו שאחרי 67) כנוגדת את האינטרס האירופי במזה"ת, ואין דבר שנוכל לעשות כדי לשנות זאת. ארה"ב גם חיה עם זה זמן רב, ולמדה לצפצף על האירופאים כשצריך (ראה ההחלטה על הפלישה לעירק).
בנוסף, יש בהחלטה בהאג משום תקדים מסוכן למדינות כמו ארה"ב, שמשחקת בחייהם של עמים רבים אחרים, שיגרום להם להטיל וטו אוטומטי עוד לפני שאינטרס ישראלי כזה או אחר נכנס למשוואה.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232208
אתה מתעלם מן האפשרות הקרובה לודאות שצרפת תצביע נגד ישראל ובעד צרפת. האירופאים פיתחו כבר מיומנות בלהתחבא מאחורי גבה של ארה"ב תוך שהם בועטים קלות בעקביה. ועל כך כבר נאמר: "לעולם לא יהא שליט חסר טעמי-חוק ומשפט ליפות בהם את הפרת דברו".
בנושא הגדר: יש להמשיך להקים אותה ולהתיחס גם לפסק הדין וגם לפגיעות בפלשתינים כחלק מהמחיר שצריך לשלם. הפוליטיקה היא משחק שחמט ולא כדורגל. כמעט כל צעד שאתה עושה יש לו מחיר מסויים והשאלה היא תמיד האם בסה"כ המהלך משפר או מרע את מצבך. אני לא חושב שהאו"ם ברך את מז' גרמניה על הקמת חומת ברלין. אבל הקמת הגדר ההיא נתנה למז' גרמניה להתקיים עוד כמה עשרות שנים.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232209
אה, כן, ואני מציע לישראל לפנות לבית הדין בהאג ולתבוע את הרשות הפלשתינאית על החינוך לשנאה ולטרוריזם שהיא מאפשרת ויוזמת. זוהי תביעה בה לא נוכל להפסיד. אם נפסיד, תוכח צביעותו של ביה''ד ואם נזכה יוכח חוסר האונים שלו.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232510
אבל זה לא פשע!
הטרור הפלסטיני, בעיני רוב העולם, הוא לא פשע.

אם לדייק, רצח יהודים באופן כללי, לדעת רוב העולם, הוא לא פשע.
כרוניקה של סיפור ידוע מראש 232227
הקמת חומת ברלין שירתה יפה גם אינטרסים מערביים, בהקטינה מאוד נקודת חיכוך מדממת בין שני הגושים.
כמובן שפומבית דאגו להתבטא נגדה.
סיבה להתרגשות? 233134
מישהו חייב להגיד את זה 232170
אנטישמיים !

עכשיו אפשר להעביר לערוץ 24.
או''ם שמום 232184
מהרגע שבו ממשלת ישראל החליטה לא להציג את עמדתה בדיון על הגדר, תוצאת הדיון הייתה ידועה מראש, מישהו מכיר תביעה במעמד צד אחד שבה בית המשפט הודיע לתובע שהוא טועה מטעה האשים אותו בשקרנות פתולוגית והכניס אותו לכלא על ביזוי בית הדין?

אני לא חושב שהתוצאה הייתה משתנה בגדול במקרה וישראל הייתה מציגה את עמדתה אבל אולי למשל היינו מקבלים פסקה המבינה את מניעי ישראל, או מגנה את טרור המתאבדים.
או''ם שמום 232191
ישנו שופט המיעוט האמריקאי. אני בטוח שהוא ניסה לשכנע את 14 האחרים וכשל.

בכלל יש הוראה לגבי אי-התייצבות (נדמה לי שזה בטריבונל הזה, אולי באחר ואני מבלבל) שאם אחד הצדדים לא מתייצב, בית המשפט חייב לשקול את הטיעונים האפשריים לטובתו וכו'. זה כדי שהלגיטימיות של ההליך לא תהיה בת-ערובה בידי הצדדים. בתביעה רגילה צד שלא מתייצב מפסיד "הפסד טכני".
השמדת עם 232193
ייתכן שההחלטה שנפלה היום בבית הדין הבין לאומי תהיה החלטה שיפוטית חשובה, ראשונה, כנגד משטר מיליטריסטי אימפריאלסיטי, אכזר ותוקפן, החולש על עם ישראל על ידי כיבוש בלתי חוקי של הליכי הדמוקרטיה בישראל, המשטר הזה מסכן את כל אזרחי העולם בהתפתחות מלחמה אפוקליפטית שאף אדם לא ישרוד ממנה.

לאחר השואה, גילו מרבית עמי העולם התחשבות במצבו של היהודי הנרדף, ישראל קיבלה מנדט מרוב עמי העולם להקים בית לעם היהודי, אבל מעולם לא קיבלה ישראל מנדט להתנכל לשכניה. לסכסך, להסית, לחרחר מלחמות בעולם, להשמיד את כל השכבה האינטלקטואלית של העם הפלסתיני .

התקשורת הישראלית מתנהלת כעסק כלכלי אינטרסנטי והיא מעמידה את עצמה כשותפה מלאה בהתדרדרות המוסרית שעמנו נקלע אליה.

אזרחי ישראל חייבים לפקוח עיניים ולא ללכת שבי אחרי מסעי שטיפת מוח ופרסות של עיתונות ותקשורת אלקטרונית מושחתת שהן שותפות מלאות של המשטרים הישראליים במעשי פשע נגד המין האנושי.

ישראל חתמה על הסכמי שלום עם הפלסתינים אך בדיעבד אנו רואים שלא נתכוונה לקיים אף חתימה שלה.

במקום יחס הוגן וכנה, הפעילה ישראל מסכת מעשי ערמומיות – "בתחבולות תעשה מלחמה", בין היתר הרופא ברוך גולדשטיין הוקלע במעשי תרמית למלכודת מוות מתוך כוונה להשתמש בו כדי להצית אש של שנאה ביננו ובין שכיננו הערבים, לדחות את השלום ועימו את חששותיהם של חמדני האליטות מפני מסירת אדמות לערבים, אם היתה נערכת חקירה אמיתית בפרשת גולדשטיין היה מתברר שהוא לא יצא לרצוח מתפללים, אלא הופל לתוך מלכודת ערמומית וארסית. באותו ענין, ראש הממשלה יצחק רבין נטבח במהלך עצרת לחיזוק מגמות השלום , השב"כ הישראלי פתח את חומת ההגנה על אישים והכשיר את רציחתו, השב"כ הפוליטי השאיר עקבות כבדים לאורך כל מסלול הרצח של ראש הממשלה. ואילו מערכת המשפט הישראלית הן במשפט הכבוש של יגאל עמיר הן בהטיית המשפט של אבישי רביב, הן בחקירת רצח ראש הממשלה, סייעה מערכת המשפט לטייח את הפרשה ולמנוע חשיפת האמת.

ישראל נמנעה מלקיים את ההסכמות שהושגו בקמפ דיויד אריאל שרון עשה את הפרובוקציה בהר הבית – נקלע העם הפלסתיני לייאוש, החלה אינטיפאדת אל אקצה, שגבתה משני העמים אלפי קרבנות. ישראל הגיבה בחריפות רבה על כל פיגוע והעלתה את סף הייאוש והמוכנות לפיגועי התאבדות.

ישראל כבשה וסיפחה את מרבית השטחים ביש"ע יהודה שומרון עזה, בכך גזרה מלחמה מתמדת עם העם הפלסתיני שנמצא כאן בלא כל סיכוי ותוחלת.

יאסר עראפת, המנהיג הנבחר של העם הפלסתיני, נעצר והושפל במוקטעה, בכך דוכא האדם היחידי שהוכיח שהוא יכול לארגן אג'נדה פלסתינית רחבת מימדים לשלום עם ישראל, המשטר הישראלי פעל לחסל את כל השכבה האינטלקטואלית והמנהיגותית של העם הפלסתיני.

עתה יש את הענין עם הגדר, כל מי שמעורב יודע שאך שטות ואיוולת היא לייחס לגדר יכולת לעצור פעולות ייאוש, לעומת זאת בניית הגדר ויצירת מאות הגיטאות, הפרדת המשפחות ובידוד בני אדם, תפעל כקטליזטור שיחמיר מאד את המצב ויצית אש בכל המזרח התיכון ואולי בעולם כולו, זה רק זמן שהעולם יבין את הערמומיות ואת התרגיל העוקף, רק אויל יחשוב לאורך זמן שגדר תמנע מעשי ייאוש, להיפך היא תאפשר חפירת אלפי מנהרות וחדירות יותר ממוקדות, ממשלת ישראל מטעה את העם והעיתונות עוזרת לרמות

הממשל מצביע על הקטנה בכמויות הפיגועים שביצעו נגדנו שכיננו הפלסתינים אך מעלים מהעם כי הדבר נבע מהשמדה ברוטלית של כל ההנהגה הפלסתינית, ההישג מהצעד הזה צמצם אמנם, מעט את ממדי הפיגועים אך בפועל אינו משמעותי וההיפך, העם הפלסתיני לא ייעלם לא יקפוץ מההרים ויתאבד, אלא שההנהגה הפלסתינית החלופית המתארגנת בלא ספק עתה, פועלת בצורה ממודרת, אנונימית שתקשה על ישראל להגן על אזרחיה.

הענין העיקרי כאן, הוא הצדק שבטענתו של כל צד, צריך להבין, כמו שהעם הישראלי נאבק על ארץ משלו, גם העם הפלסתיני נאבק על ארץ משלו, בוודאי שמאבקו יהיה חריף יותר ככל שהשגת המטרה הזו תרחק ממנו ותקלע את הפלסתינים לעוני לניכור וייאוש.

שתיקת העולם על כל אשר עוללה ומעוללת ישראל, תעלה בסופו של דבר במחיר יקר לנו הישראלים, לשכיננו הפלסתינים ולכל העולם כולו. אני מדבר כאן על הערכות והלוואי ואתבדה.

ישראל צריכה וחייבת ליסוג מייד ! מכל השטחים הכבושים, להחזיר לסורים את רמת הגולן ולהגיע להסכם אמיתי עם כל ארצות ערב, מנחם בגין המנוח החזיר את סיני והביא תקווה לשלום אלו שבאו אחריו הרסו את כל השגיו.

המתנחלים ממיטים שואה על עמנו, כל הסיפור על הצד הפטריוטי שלהם הוא עורבא פרח, מכיוון שאף אדם עם ידיים נקיות לא היה מתיר לצעירים כה רבים למות בשני הצדדים ובלבד שהוא יחזיק בוילה באדמות הכבושות.

ישראל תופסת את האדמות הללו בגלל האינטרסים הכלכליים של הקבלנים ושל האליטות השולטות במדינה מאחורי הקלעים. המתנחלים מספקים את הכיסוי המוסרי כביכול למעשי שוד גזל ורצח שמבצעת ישראל בעם הפלסתיני.

הייתי מציע למתנחלים לעיין קצת בתעודות שהם מציגים לצדקותם, לעיין בתורה, לראות שהכיסוי המוסרי שלהם למעללי הדמים שהם מחוללים בימינו, איננו כל כך מוסרי, ישראל היא עם מסורת היסטורית עתיקת יומין של כיבוש שוד וגזל עמים והשמדתם זו דרכהע של ישראל משחר יסודה, הדבר הזה, המגמות הללו חרותים על תורתה.

נא לעיין בספר יהושע ובספר דברים במיוחד בפרק ו' ואילך. אלקים מכוון שם את עמו למסעות כיבוש רצח והשמדה המונית בפקודה "קדושה" כנגד שבע עמים שלא עוללו שום דבר לעם ישראל.

ישראל שאחרי דור המדבר, מצווה בתורה המוגשת לנו, להיכנס לארצות הללו ולהשמיד את כל תושביהן ולרשת את מקומם.

איך אפשר לנפנף בתעודת התורה המתירה כיבוש של עמים ונישולם מאדמתם ("נשל" זה הוא הביטוי הנכון שמשתמשת בו התורה עצמה כנגג שבעת העמים הגזולים הנרצחים הללו.

בושה וחרפה היא שאחרי דורות כל כך רבים, לא למדנו לקח, לא למדנו היסטוריה, דברים שוליים ותפלים כמו שליטתנו בצד הערבי של ירושלים, הופכים להיות חשובים ודברים חשובים מאד כמו חיי צעירינו ובטחון אזרחינו הופכים להיות שוליים.

בישראל שולט משטר אנוכי ואינטרסנטי, המייצג מיעוט זעיר מאד, המשטר הזה, משולל כל שלד מוסרי, מדובר בכל המשטרים שקמו מהקמת המדינה ולאחרי ההקמה, וכל המפלגות וכל העיתונים ששיתפו עימם פעולה.

ידיהם של "מגשימי הציונות" מגואלות בדמם של מליונים, ראשית לכל מליונים מבני עמנו באירופה של הכיבוש הנאצי, שההנהגה שלנו סייעה להרדים, לשדוד לעשוק, להרוג ולהשמיד בשיתוף פעולה שקיימו נציגיו של בנן גוריון ומרעיו עם גדולי המרצחים, קורט בכר, אדולף אייכמן, קלגס, ויסלצני הימלר ועוד, אלו דברים שלא רק אני אומר, שמואל תמיר ז"ל מי שהיה שר המשפטים של ישראל אמר את הדברים הללו הכלולים בספרו "בן הארץ הזאת". ושוב מערכת המשפט הישראלית מיהרה להעניק ריהביליטציה בלתי חוקית ובלתי מוסרית למחוללי הפשעים הנוראים

לא מכבר, השופט אהרון ברק התיר לטלוויזיה הישראלית לסרס ולעוות את דמותה של גיבורת ישראל חנה סנש ה"יד.

אותו משטר מושחת לא משך את ידו מביצוע פשעים חמורים נגד העם היהודי עצמו כאן בישראל, קלגסים ממלכתיים הסתערו על אמהות עדות המזרח, גנבו מידיהן והעבירו למכירה אלפי ילדים יהודים מעדות המזרח. זה הוא פשע השמדת עם על פי החוק המקומי ועל פי החוק הבין לאומי.

השב"כ הישראלי מופעל מאז הקמת המדינה ככלי פוליטי בידי האליטות, והוא נוהג – נגד "אוייבי המשטר" באלימות וברצחנות העולה על אלה שנהגו במשטר החונטה של סלוואדור איינדה.

בדרכיו אלה, המשטר של ישראל משמיד את עם ישראל, ומקרב את קיצה של ארץ היהודים, סיכויינו היחידים להינצל טמונים בהתערבות אומות העולם במעשי הפשעים הללו, התערבות כזאת תאפשר לעמנו להתעורר לראות נכוחה את הדברים, לקום ולהתארגן בכל דרך חוקית למיגור האליטות המושחתות ולהקמת דמוקרטיה אמיתית בישראל. רק דמוקרטיה אמיתית כזו שתעניק ייצוג אמיתי לכל שכבות העם, תוכל להגיע לשלום אמת עם שכיננו, ואילו המשך השלטון הנוכחי והמשך הכיבוש וההקפאה של ההליך הדמוקרטי הישראלי יחולל מלחמת עולם.

את המצב המסוכן הזה החל אולי לתפוס העולם כפי שעולה מהחלטת בית הדין הבין לאומי. בקשר לגדר העוול, חייב לקום שיתוף פעולה הדוק בין עניי פלסתין ועניי ישראל למאבק חוקי משותף למיגור אליטות הפשע. המובילות את האיזור להשמדה הדדית.
השמדת עם 232200
הקשיבו עוד רגע
לפני שאתם מורידים את המכנסים
ישמעאל ויצחק אחים היו
ואב לנו אחד בשמיים
הולידו אתכם במחנה פליטים
חם בקיץ
בחורף קר
הולידו אותי בעיירת פיתוח
נולדנו אותו הדבר
כמו פועל ערבי
ניצלו אותי בתחנת הדלק
מעבר לדלפק
אתם התבאסתם
גם אני כעסתי
אין אחד שלא נדפק

מאמי יא מאמי
סיפורך העצוב הכניס דיכאון לליבנו
רק שאין ברירה
נחושים אנחנו
הלילה נגאל את כבודנו
גרשת את ילדינו בשם הדמוגרפיה
גזלת את שדותינו בשם הגיאוגרפיה
סגרת את בתי הספר בשם הפדגוגיה
קראת לנו נאצים וג'וקים מתוך דמגוגיה
נדפוק אותך מאמי יא מאמי מתוך אידואולוגיה
השמדת מניפסט 232205
המ.. כזה עוד לא ראיתי. אחת לאחת:
"לאחר השואה, גילו מרבית עמי העולם התחשבות במצבו של היהודי הנרדף, ישראל קיבלה מנדט מרוב עמי העולם להקים בית לעם היהודי, אבל מעולם לא קיבלה ישראל מנדט להתנכל לשכניה. לסכסך, להסית, לחרחר מלחמות בעולם, להשמיד את כל השכבה האינטלקטואלית של העם הפלסתיני ."

מדינת ישראל לא התנכלה לשכניה יותר מאשר הם התנכלו לה. חחילם ירדניים ירו ללא שום פרובוקציה על ישראלים בירושלים המזרחית. כוחות מצריים ארגנו מיליציות של פדאיון בשנים 54-55 כדי להפעיל טרור בדרום הארץ, וזו רק תחילת הרשימה. מדינת ישראל לא השמידה את השכבה האינטלקטואלית של העם הפלסטיני. יתרה מזאת, הפלסטינים הם המשכילים ביותר ובעלי התודעה הדמוקרטית ביותר מהעמים הערביים במזרח התיכון, בין השאר בזכות הפתיחות לישראל במקום שלטון ערבי בנוסח הדמוקרטיות העממיות הסובבות אותנו, כמו גם העובדה שישראל השאירה על כנן ואף אישרה לפתוח מוסדות להשכלה גבוהה בשטחי יו"ש ועזה.

"התקשורת הישראלית מתנהלת כעסק כלכלי אינטרסנטי והיא מעמידה את עצמה כשותפה מלאה בהתדרדרות המוסרית שעמנו נקלע אליה."

כל התקשורת בכל העולם המכונה "חופשי" היא מסחרית כיום, ומתנהלת כעסק כלכלי אינטרסנטי. בעולם הלא-חופשי, ובכן, היא שופר המשטר. לפחות בעולם המסחרי יש לנו סיכוי לפלורליזם של דעות על בסיס יריבות מסחרי. בעולם לא-חופשי - אין. אין בזה כמובן דבר וחצי דבר יחודי לישראל.

"ישראל חתמה על הסכמי שלום עם הפלסתינים אך בדיעבד אנו רואים שלא נתכוונה לקיים אף חתימה שלה."

ישראל קיימה חלקים נכבדים ממה שחתמה עליו עם הפלסטינים, החל מהעברת שטחים לידי הרשות הפלסטינית ואיפשור העברת ההנהגה הפלסטינית, על כוחות הבטחון שלה, מתוניס לשטחים, דרך ההסכמים הכלכליים ("הסכם פריס") וכלה בעובדה שמדינת ישראל עדיין מספקת מים וחשמל לרשות הפלסטינית, גם בימי העימות המזויין. מה לגבי הרשות הפלסטינית? האם היא מלאה את חלקה בהסכמים? כיצד פעלה הרשות הפלסטינית למניעת פגיעה באזרחים ישראלים מתחומה? כיצד פעל ערפאת כדי לפרק את הפלגים האופוזיציונים של החמאס, הג'יהאד האיסלמי ושאר הארגונים מנשק ולהפוך אותם למפלגות במערכת הפוליטית הפלסטינית? אילו סנקציות מותר לשיטתך לישראל להפעיל כאשר הפלסטינים אינם ממלאים את חלקם בהסכמים עליהם חתמו?

"במקום יחס הוגן וכנה, הפעילה ישראל מסכת מעשי ערמומיות – "בתחבולות תעשה מלחמה", בין היתר הרופא ברוך גולדשטיין הוקלע במעשי תרמית למלכודת מוות מתוך כוונה להשתמש בו כדי להצית אש של שנאה ביננו ובין שכיננו הערבים, לדחות את השלום ועימו את חששותיהם של חמדני האליטות מפני מסירת אדמות לערבים, אם היתה נערכת חקירה אמיתית בפרשת גולדשטיין היה מתברר שהוא לא יצא לרצוח מתפללים, אלא הופל לתוך מלכודת ערמומית וארסית. באותו ענין, ראש הממשלה יצחק רבין נטבח במהלך עצרת לחיזוק מגמות השלום , השב"כ הישראלי פתח את חומת ההגנה על אישים והכשיר את רציחתו, השב"כ הפוליטי השאיר עקבות כבדים לאורך כל מסלול הרצח של ראש הממשלה. ואילו מערכת המשפט הישראלית הן במשפט הכבוש של יגאל עמיר הן בהטיית המשפט של אבישי רביב, הן בחקירת רצח ראש הממשלה, סייעה מערכת המשפט לטייח את הפרשה ולמנוע חשיפת האמת."

אם יש לך ראיות בנושא, אנא חשוף אותן כאן וניווכח, מה שנקרא "לך תוכיח שאין לך אחות". כרגע אתה מתייג עצמך באותו מקום סהרורי יחד עם ברי חמיש.

"ישראל נמנעה מלקיים את ההסכמות שהושגו בקמפ דיויד אריאל שרון עשה את הפרובוקציה בהר הבית – נקלע העם הפלסתיני לייאוש, החלה אינטיפאדת אל אקצה, שגבתה משני העמים אלפי קרבנות. ישראל הגיבה בחריפות רבה על כל פיגוע והעלתה את סף הייאוש והמוכנות לפיגועי התאבדות."

שקר וכזב. בקמפ דיוויד לא היו הסכמות. יאסר ערפאת סירב להצעה ישראלית שהונחה על שולחן המשא ומתן שהציעה לפלסטינים 97% משטחי יו"ש ועזה, ופיצוי ביחס של 1:9 על שלושת האחוזים הנותרים. כעת, משום מה כאשר שרון עולה להר הבית "הפלסטינים נקלעים ליאוש". כמה פתטי. הפלסטינים נקלעים ליאוש בגלל שמנהיגם מסרב להצעה הנדיבה ביותר שהציע מנהיג ישראלי אי פעם וביאושם, במקום להדיח את המנהיג שלהם, מפנים את זעמם כלפי ישראל. אם אלו הפ הפלסטנים בעיניך הרי שאין לי מלה אחרת כלפיהם - הם (ככלל) עם טיפש, אינפנטילי ממש. עם שלא פועל בחוכמה כדי להשיג את האינטרסים הלאומיים שלו. במקופ לסלק את הדיקטטור שמועל בכספי העם הפלסטיני ומקציב לאשתו קצבה יומית בת 100 אלף דולר, בעוד הוא נותן לעמו לרעוב, הם מפנים את זעמם כלפי ישראל, שכצעד הגנתי סוגרת את המעברים אליה מהשטחים, שכן היא מחויבת בראש ובראשונה לביטחון אזרחיה, מה שבאופן לא מפתיע מגביר את רמת האבטלה בשטחים ומונע העברת מזון. אין לפלסטינים על מי להלין אלא על עצמם, שבצעדיהם ובאלימותם הטפשית מביאים לעצמם נזק בל יתואר. ומה לגבי ההנהגה הפלסטינית? לו היה אכפת לה מהעם הפלסטיני היא יכלה לנהוג בחוכמה ולהנמיך את הלהבות, אך במקום זה ליבתה את האש. והעם הפלסטיני, בסכלותו, הלך אחריה.

לעניין ה"פרובוקציה בהר הבית", זה מרגיז אותי במיוחד. ההבנה שאנשים מוכנים לגלות לאלימות בתגובה למעשה לא אלים ואפילו לא אלים בעקיפין (כמו שאולי אפשר להתייחס לפעמים למחסום למשל) ממש מרתיחה אותי. איזה מין בן אדם בתגובה לכך שמישהו קורא לו "טיפש" מגיב ברצח העומד מולו? לא אדם שהייתי רוצה בחוג מכרי.

"ישראל כבשה וסיפחה את מרבית השטחים ביש"ע יהודה שומרון עזה, בכך גזרה מלחמה מתמדת עם העם הפלסתיני שנמצא כאן בלא כל סיכוי ותוחלת."

ישראל כבשה מחדש שטחים ביש"ע לאחר שמהם יצאו מחבלים לפגוע בישראל. כמו שכבר אמרתי, מדינת ישראל מחויבת בראש ובראשונה להגן על אזרחיה, ולא לעשות כן משמעו היה להפקיר את ביטחון אזרחיה. לעם הפלסטיני יש סיכוי ותוחלת - הוא רק צריך להתחיל ולקיים את ההסכמים שהוא חותם עליו ולסגת מדרך האלימות. אני אשוב ואציין את ההצעה שהייתה על השולחן בקמפ דיוויד.

"יאסר עראפת, המנהיג הנבחר של העם הפלסתיני, נעצר והושפל במוקטעה, בכך דוכא האדם היחידי שהוכיח שהוא יכול לארגן אג'נדה פלסתינית רחבת מימדים לשלום עם ישראל, המשטר הישראלי פעל לחסל את כל השכבה האינטלקטואלית והמנהיגותית של העם הפלסתיני."

המנהיג הנבחר של העם הפלסטיני לא נקף אצבע כידוע כדי להשתמש במנהיגותו ולעצור את האלימות, אלא ליבה אותה ואף העביר בחתימת ידו כספים למשפחות מפגעים. מנהיג כזה כבר אבד עליו הכלח, וטוב שהוא הופך ללא רלוונטי וכלוא במוקטעה, כדי שלא יגרום נזק נוסף. רק מותו יאפשר לפרק את השיטה ריכוזית שהנהיג ברשות הפלסטינית ושמנעה דמוקרטיזציה אמיתית ופרנסה שחיתות שאין כמוה. אתה יכול לחזור על השקר לגבי חיסול השכבה האינטלקטואלית הפלסטינית, אבל זה לא יהפוך אותו לנכון.

"עתה יש את הענין עם הגדר, כל מי שמעורב יודע שאך שטות ואיוולת היא לייחס לגדר יכולת לעצור פעולות ייאוש, לעומת זאת בניית הגדר ויצירת מאות הגיטאות, הפרדת המשפחות ובידוד בני אדם, תפעל כקטליזטור שיחמיר מאד את המצב ויצית אש בכל המזרח התיכון ואולי בעולם כולו, זה רק זמן שהעולם יבין את הערמומיות ואת התרגיל העוקף, רק אויל יחשוב לאורך זמן שגדר תמנע מעשי ייאוש, להיפך היא תאפשר חפירת אלפי מנהרות וחדירות יותר ממוקדות, ממשלת ישראל מטעה את העם והעיתונות עוזרת לרמות"

הגדר פועלת. אי אפשר להתכחש לזה. באזור הגלבוע וצפון השומרון ירד מספר החדירות והגניבות לאפס. אפס! בכל מקום שבו יש גדר יש גם אפס חדירות. למחבלים לא נותרה ברירה והם מנסים לחדור דרך המקומות בהם אין גדר. כאן יש מקום אחד שאני מסכים איתך - הגורמים בשטח לא מקיימים את מה שהבטיחו ולא מאפשרים תנועה לשדות דרך השערים שבגדר - זו מערכת שיש ליעל ולהפעיל. אולם, אתה שוב חוזר ומגלה הבנה לאלימות. משום מה, הפלסטינים אצלך הם עם שיכול להגיב רק באלימות. מה קרה למאבק הלא-אלים בסגנון גנדי בהודו? האין הוא דרך פעולה אפשרית?

"הממשל מצביע על הקטנה בכמויות הפיגועים שביצעו נגדנו שכיננו הפלסתינים אך מעלים מהעם כי הדבר נבע מהשמדה ברוטלית של כל ההנהגה הפלסתינית, ההישג מהצעד הזה צמצם אמנם, מעט את ממדי הפיגועים אך בפועל אינו משמעותי וההיפך, העם הפלסתיני לא ייעלם לא יקפוץ מההרים ויתאבד, אלא שההנהגה הפלסתינית החלופית המתארגנת בלא ספק עתה, פועלת בצורה ממודרת, אנונימית שתקשה על ישראל להגן על אזרחיה."

אם אתה קורא למנהיגי ארגוני טרור ששולחים אנשים להתפוצץ בקרב אוכלוסייה אזרחית "הנהגה פלסטינית", אז כן. מדינת ישראל השמידה אותם, כי ברגע שאותה הנהגה התנהגה כמו הנהגה לא אחראית (בלשון המעטה) שאי אפשר לדבר איתה והיא פועל תאך ורק בדרכי טרור הרי שהיא הפכה לסיכון שיש להשמידו.

זהו, נשבר לי.
השמדת מניפסט 232206
מה נשבר לך? אתה מוותר על החלק הכי טוב? על החונטות של סלוודור איינדה המסכן?
הפרוטוקולים של זקני פלשתין 232229
100,000 דולר ליום לסוהא ערפאת?
תשמיץ יא עיוני, תשמיץ.
זה בקושי מה שהקמצן הזקן מעביר לה בחודש.
השמדת עם 232210
תגיד לי איך אתה יכול לחיות אפילו רגע אחד במדינה איומה כל כך?
השמדת עם 232211
חברים יקרים, האם כל דבר חשוב יותר מהאמת הפשוטה? אנא הביטו נכוחה בעובדות, אל תסייעו עוד לרמות את עמנו.

נכון שהציעו ליאסר עראפת 97% אבל אף פעם לא התכוונו לקיים, והיום מושיבים אותו במוקטעה, שטח של פחות מ-‏0.0001% משפילים אותו ומחכים להזדמנות לרצחו נפש.

באותו הזמן ש"מהרסינו" "הציעו 97%" דחפורים ישראליים קבעו את העובדות האמתיתיות, פילסו דרכים, הכינו יסודות לאלפי בתים שנבנו בסביבה הערבית. "ימותו הצעירים" "יחיו הקבלנים" ומי לוקח את האחריות על הטבח הזה??

אנא יהודים, אל תקרינו שנאה, אל תשכחו מה עשה לנו העמלק, גם אנו היינו נרדפים, עלינו ליתן לעם הפלסתיני זכות קיום על מנת שגם לנו תקום זכות כזו, כמה זמן נישען על הטנקים שלנו?? חברים, כתבתי את הדברים מתוך דאגה כנה לעתידנו ולסיכויי שרידתנו, עלינו להסתלק מיד מן השטחים
השמדת זמן 232212
"אל תקרינו שנאה"

חזק ואמץ אח שלו, אכן נקח דוגמה ונקרין רק אהבה. כמו זאת שמוקרנת לכל עבר מתגובה 232193.

"עלינו להסתלק מיד מן השטחים"

אחרי תגובה 232193, התחושה שקבלתי היא שעלינו להסתלק מיד מן העולם.

"האם כל דבר חשוב יותר מהאמת הפשוטה?"

חלילה! השקפת עולמך חשובה פחות.
זה לא ענין של מלים 232216
אביבי שלום

אכן, כתבתי על דברים כואבים, אך אין זאת "השקפת עולמי" אלה הן עובדות יסוד שאינן ניתנות לסתירה, לא היה שמץ שנאה בדברי, איני חפץ להיגרר לקלישאות, אבל לעתים זה שכותב אליך בלשון בוטה, אוהבך יותר מזה המתרפס לפניך ומדבר איתך בלשון רכה בשעה שהוא מכוון את פעמיך אל פתח הבור.

אביב, לך יש בית? יש לך מדינה? לך לאום? כתובת יש? הגנה? זכויות אדם? זכויות אזרח? האם כבוד האדם שלך נשמר? או שמא אתה מושפל לעיני ילדיך כמו הפלסתינים? איך אתה רוצה שהשכן הפלסתיני יחיה בלא אף אחד מכל הדברים הבסיסיים האלה?

אל נא תחמוק מן הענין המרכזי- כדרכם של היהודים אחינו - הסוטים מכל נושא - מביך ולא נוח - באמצעות גוזמא והפלגה.

אל תלך שבי אחרי סיסמאות ההבל של עיתונות חפה מכל ערך אנושי, אל תסתלק מן העולם חלילה, אביב, אין צורך בכך, אני מברך אותך באריכות ימים ובריאות טובה, היה סמוך ובטוח שהפלסתינים ביסודם, אינם מבקשים שנסתלק מן העולם, הם רק רוצים - כדרך הטבע - לחיות, להתפרנס, לחוש מוגנים, לגדל את ילדיהם בכבוד ובטחון, לכונן את אומתם, לשמור על הוריהם ועל זקניהם.

כדי שיוכלו לעשות כן, הם צריכים טריטוריה קטנה משלהם, וכדי שתהיה להם כזאת אנו צריכים להתעלות מעל עצמנו לכבוש את יצר הכיבוש שטבוע בנו משחר היות עמנו, עלינו לוותר על תכניות ההתרחבות שלנו, עלינו להפסיק מיד את המלחמה בשכן שלנו, עלינו לצאת מייד מארצם ולשוב ולהתמודד עם הבעיות המרובות שלנו מבית.

בעצם, מה ההתעקשות הרת הדמים הזאת שלנו? לנחול אדמתם של אחרים? האם כבר יישבנו את הנגב? גדשנו את את הגליל?
זה ענין של דוגמה 232217
אדיממ, אהלן וסהלן

קטונתי מלנהל ויכוח עם עובדות יסוד שאינן ניתנות לסתירה. לכך הקדישו זמן אנשים (הרבה יותר) סבלניים ממני (תגובה 2322051). אני פה רק כדי לקדם את הרעיון "מוות לערבים"‏2 באמצעות גוזמאות.

לגבי הברכות, תודה.

____
1 אם אתה רוצה דיון ענייני, נסה להתמודד עם הנאמר שם לגופו של עניין. לחילופין, אתה יכול להמשיך פה, לגרום לי להשתכנע שכהנא צדק ולקבל ממני תגובות חסרות ערך לחלוטין (מצב רוח שכזה).
2 או שזה היה "מוות לעננים", אני תמיד שוכח.
זה לא ענין של מלים 232244
כמה דברים קטנים...(ערן בטובו עשה את רוב העבודה)

"המנהיג הנבחר" - העניין הזה מרגיז אותי כל פעם מחדש, אם תפתח ספר אזרחות תגלה שאחד התנאים לבחירות דמוקרטיות הוא שהן תקופתיות, התקופה המקובלת בעולם הדמוקרטי היא בחירות אחת ל4-5 שנים הבחירות האחרונות בראשות הפלסטינית היו אי אז בשנת 96(95?), מאז עברו 8 שנים ובחירות או כוונה לבחירות אין.

ה"עם הפלסטיני" - סירב להצעה להקים את מדינתו ב47 הוא הפסיק ממאמציו(?) להשיג מדינה שכזאת בין השנים 47-67. שלא לדבר על כך שמשנות ה20 של המאה הקודמת מתנהל מסע טרור בלתי פוסק של אותו עם נגד העם היהודי היושב בציון(משפט נפלא) כאשר אותו מסע טרור לא הפסיק גם כאשר הפלסטינים היו למעשה "כבושים" תחת מגפם אחיהם מארצות ערב.

זכות האדם הבסיסית ביותר היא הזכות לחיים.

לגביי החזרת הגולן, למה ומדוע? במאה השנים האחרונות ישראל החזיקה בגולן יותר זמן מכל מדינה אחרת למעט האימפריה העותמנית. היו 2 מלחמות על השטח הסורים הפסידו וזהו. המפסיד מאבד שטח ככה זה במלחמות(ובמלחמות מוצלחות, גם משלם פיצויים, משנה את משטרו, ומפרז את צבאו עד לאחרית הימים).

ולמה פלסתין? זה מרגיז בעין.
השמדת עם 232214
תגיד בחורצ'יק לא טעית קצת בפורום?

תאוריות קונספירציה ,השמדת עם ושת'פ בין ברק לשרון.

אני בטוח שיש הרבה מקומות באינטרנט בהם דעותיך הסהרוריות וחדוות האמצאה יזכו להערכה ראויה.
אין לי בעיה עם דעות שמאלניות כשהן איכשהו מונמקות אבל מה שכתבת פה למעלה הוא הכשרה לג'יהאד.

ולמקרה שלא ידעת ,הטנקים שלנו הם סיכת הבטחון המחברת בין ראשך (ושלי) לצווארך.
השמדת עם 232235
הי, רגע, שת''פ בין ברק לשרון הוא מרכיב בתיאוריה אחת שבנתה לה מעוז מבוצר (ומצולק מבליסטראות) דווקא בפורום זה.
אבל הניק שלך לא מוכר, ואולי אתה חדש כאן ולא יודע על מה אני מדבר. שכח מזה, ואל תחפש ''בלבינזם''. מזיק לבריאות הנפש.
ישראל פזיזא? 232242
מה היא דמגוגיה? 232259
אכן הטנקים שלנו מפרידים בין החיים ובין המוות של מי שגורלם איתרע לקלוע אותם אל תוך הטנקים התוקפניים הללו וגם של מי שהזדמנו אל קירבת הטנקים, ולטווח ארוך גם אל מי שמקורבים לאלו ששלחו את הטנקים, הסכנות שמחילים הטנקים הללו על כולם, בתוקפנותם, יגיעו בסופו של דבר אל כל אזרח ישראלי.

אתה מבקר את הפלסתינים על זכותם להגנה עצמית? מה התבלע במוחך שאתה רואה רק את עצמך?

על פי אותו הגיון מעוות שלך, "הטנקים הללו הם סיכת הבטחון המחברת בין צווארי לגופי" אתה רשאי איפוא לפרוץ עם טנק אל אולם קולנוע ישראלי בעיצומה של הקרנת סרט, לערוך טבח בנוכחים באמצעות הכלי הכבד שבידך, כל איש מצפון שיעיר לך על כך - או אם חלילה יהיה באולם אזרח עם אקדח והוא ירה לעברך, תוכל לכנות את הפעולה ההגנתית שלו כתוקפנות, על המתגוננים מפניך, אלה שיירו בחזרה תאמר שהם טירוריסטים ותוקפנים, דבריך יישמעו ברמה כי הטנק בידך.

האם עצם היות הטנק התוקפני במקום - בארץ זרה - לביצוע מגמות כיבוש ותוקפנות מצדיק את נוכחותו שם? מתי בדיוק הכוח הופך לצדק? הרי גם הנאצים אמרו עלינו כאשר מרדנו בגטו וארשה, שאנו פושעים, וטרוריסטים הכל בגלל שלחמנו סוף סוף על כבוד האדם שלנו.

אבל בעולם המעוות שלנו ככל שטנק חזק יותר, הוא מגלם בחובו ומייצג יותר צדק.

אם אתה נכנס עם נשק ללב ליבה של עיירה זרה, מתחיל לירות לכל עבר, אך טבעי הדבר שחלק מאנשי הסביבה יילחמו "בשיניים ובציפורניים" על חייהם ועל חיי ילדיהם, גם אתה היית עושה כן, וכך היה עושה כל אדם הגון.

ראה מה אירע לכל היהודים שלא השיבו מלחמה לאיינזצ-גרופן
בארצות הכיבוש הגרמני.

ואתה שעמך היה קרבן למעשים שכאלה, נכנס עם טנקים לאיזור מיושב, עושה שימוש בכוח הטנקים, אין לך מכוח הטנקים, לבדם, שום הצדקה של ממש למעללים הללו, אתה אינך יכול לנתק את הקטע מהקשרו, אינך יכול לטעון שהטנקים הללו הם הם סיכת הבטחון המחברת בין צווארנו לגופנו שאם כך תאמר, הרי, ששרון, מופז, יעלון וחבר מרעיהם, הם שהורו לטנקים הללו להכנס לארץ השכנה, הם איפוא הניחו את הסיכה המחברת בין צווארם וגופם של תושבי ישראל ועליהם ליתן את הדין על כך.

אתה אינך מציין כמובן, שמישהו שלח את הטנקים הללו לשטחי שכיננו, ובשלחו אותם, הוא אשר הניח ספק רציני בקשר לחיבור בין הצוואר והגוף של רבים רבים.

מה היא דמגוגיה אם לא זו שאתה מציג כאן? כאשר אתה מערבב בין מגמות ובין עובדות, בין טונות של פלדה, ורעם מנועים כבדים ושרשראות, לבין הצדקה לטבח, הכל מעורבב עד שלא ניתן להכיר מי הוא מה.

לצערי הגדול, צבא ישראל דהאידנא, הוא צבא כובש המופעל לא כתוצאה מהגשמת אינטרסים בטחוניים אמיתיים של עם ישראל אלא מכוח נטיות אימפריאליסטיות כלכליות של מיעוט שכופה על סביבתנו, דם, אש, שבר ושכול. אנשים עבריינים משתמשים בטנקים שלנו כדי להעניק אדמות גזל לקבלנים.

מי שנכנס בכוח של טנקים, מי שמשתמש במסוקים ובמטוסים של הקו הראשון לשם פעילות צבאית של כיבוש כנגד עם חסר נשק.
גוזר על עצמו - במוקדם או במאוחר - גורל דומה,
"על די אטפת אטפוך ומאטפיך יטופון" העם הפלסתיני הוא עם שלוחם על חייו ועל שרידתו.

קראו נא את תגובתו של האייל החשוך וראו למה הגענו. רעם הטנקים שלנו ונאומי הדמגוגים הרדודים, מסמם אותנו, אנו מאבדים את שארית השפיות ואת כל הפרורפורציות, יש לנו את החוצפה להתרגז על כך שהעם הפלסתיני מתנהג בהתאם לעקרונות אנושיים בסיסיים, מנסה להתנגד, מנסה ליישר את כבוד האדם שלו, מנסה ללחום על חייו מנסה להגן על ילדיו, מנסה לממש את זכויותיו.

וכמאמר המחזאי הידוע: האם דמם של הפלסתינים אינו אדום? האם לא יכאב להם כאשר ידקרום? האם לא ייעטפו בצער במות שארם וקרובם? אם ישהו בכפור ובכפן האם לא יקפאו? האם לא יטביע הברזל הלוהט כוויה בגופם?

מה שאנחנו עושים כעם כובש וכצבא כובש עם הטנקים והמטוסים שלנו, נו.. כל אלה הן -לטעמנו - "פעולות הגנה מובהקות", ואילו מה שעושה הפלסתיני בהגינו על חייו וחיי ילדיו בידיים חשופות כמעט, אל מול מעצמה צבאית, כאשר הלוחמה מתרחשת בסמוך לקיר שמאחוריו חוסים ילדיו, זו תוקפנות, זה טרור, זה פשע.

הכל ניתן לעשות במלים, במיוחד בעזרת עיתונאים עם לב של אבן, המלים כשהן מחוסמות בשריון הטנקים, הופכות רוצח לצדיק נרדף, ועם נרמס לטרוריסט.

הלב שלנו נעשה כל כך קהה ואטום שאנו מתפלאים מדוע זה לא מסתדר לנו אחרת? מדוע כל כך קשה לנו? מדוע זה לא מתייצב כל העם הפלסתיני בשורות מסודרות שיאפשרו לנו לטווח את נשקנו, לטבוח אותם בצורה מסודרת ותעשייתית, בלא השקעת מאמץ מיוחד?

למה שנרגיש ונחשוב אחרת? הרי רק לפני חמישים וכמה שנים מנהיגינו מסרו אותנו לידי משמידינו בהונגריה לגורל דומה מי שהתיימרו להקים את הבית לעם היהודי התירו למשטרים האפלים באירופה לבצע בנו תעשיית השמדה.

שים נא לב "האייל מהחושך", (הטעות אינה מקרית) עובי שריון הטנקים שלנו, אינו נותן לנו סיבה והצדקה להיות שם.

ואילו העלם כל שמץ רגישות שלך ושל שכמותך, לזכויות האדם של עם אחר, היא שצריכה להבעיר בכולנו את האש שתחריד אותנו ותזכיר לנו עד כמה הולכת וקרבה, שוב, עת התחשרות ענני ההשמדה מעל לראשנו, זמן השואה הבאה קרב והולך.

ישראל חייבת לצאת מיד מכל השטחים, בטרם יהיה מאוחר מדי.
מעשי השוד הללו לא יצלחו, אנו איננו חיים בתקופת המקרא.
הפלסתינים אינם היבוסים. אינם החיוים והגרגשים. כל כמה שהעולם שלנו הוא ציני וקהה לב, העולם יפקח את עיניו, ישראל תמצא את עצמה במצבה של עיראק בשעת תוקפנותה, ישראל תאולץ לשוב ולהתנהג בצורה שדומה להתנהגות של בני אדם.

ואתה אייל החושך זכור נא: מעשים כמו המעשים שמבצע בוגי יעלון בשכנינו כבר התרחשו לצערי בהיסטוריה האנושית, עמים כבר השמידו עמים אחרים, אנשים טבחו באנשים, אדם חזר ושקע בג'ונגל, אבל הדברים הללו לא היו יכולים להתרחש אלמלי התמיכה הצבועה שלך ושל שכמותך, מדברים מדיניות, ופטריוטיות, מפלפלים במעשי רצח פשוטים, משביחים עובדות, הכל כשר כדי להכשיר שרצים, ובלבד להחזיק את אדמתו של השכן, אתם הופכים את דמם השפוך של תינוקות משני הצדדים למטבע שמיש לשיפור מעמדכם הכוזב, אכזריות המעשים נתמכת בשפעת המלים, אלא גם אלה ממחישים את עומק רשעת לב האדם. שאחי בני עמי היהודים נטלו ממנה תשעה קבין.

אתה כה בוטח בעמדתך ובדבריך שאין לך את האומץ ואת הישרות לעמוד מאחוריהם בשמך המלא כפי שאני עושה למשל.
מי התחיל? 232268
השאלה הילדותית בכותרת היא זאת העומדת בבסיס הוויכוח הזה.

אתה טוען נכנסו עם טנקים לג'נין נישלנו, גזלנו, חמסנו, מעכנו, הפלסטינים נלחמים בחזרה ואנחנו מתנהגים כמו הקוזאק הנגזל וצועקים מרה על התנגדותם.

הסיפור שלי שונה, היה פה טרור גם לפני קום המדינה כשהערבים בארץ(אז הם עוד לא היו פלסטינים) היו רוב ולאף אחד לא היו טנקים, הייתה פה אלימות נגד יהודים גם כשהפלסטינים היו תחת שלטון אחיהם הערבים כשמחבלים פלסטינים הגיחו מהשטחים הערבים, הייתה פה אלימות גם בשנות ה70 ותחילת ה80 אבל מקורה היה בעיקר מחוץ לשטחי ישראל.

ב87 מחסום ארז היה בוטקה עם חבל, בגדה כולה מחסומים לא היו חזיון נפוץ, ואז קרה מקרה הפלסטינים התמרדו, פרצה האינתיפאדה הראשונה, התחיל משטר המחסומים והאישורים, 6 שנים לאחר פריצתה נחתם הסכם אוסלו , שטחים התחילו לעבור לידי הפלסטינים ניתנה להם רשות להביא את הנהגתם ניתן להם נשק, השטחים המשיכו לעבור לידיים פלסטיניות אפילו בתקופת ממשלת הליכוד, כל אותו הזמן היה טרור ברמות משתנות מהשיא ב95-96 עד לרגיעה יחסית 98-2000 ואז הגיע קמפ דיוויד ופרצה האלימות הקשה, שנה וחצי לאחר מכן באפריל 2002 הטנקים נכנסו לג'נין, אני לא חושב שאפשר להתחיל את הסיפור באפריל 2002, אבל תקן אותי אם הצגת הדברים הייתה שגויה.

שאלה נוספת:
האם לעניות דעתך הודעה על יציאת ישראל מהשטחים תוך שנתיים(בכל זאת יש פה מאמץ לוגיסטי לא קטן) והתחלת פירוק אקטיבי של כל ההתנחלויות והוצאת הצבא מהשטחים תפסיק את האלימות? ואם התשובה היא כן אז באיזה שלב, עם מסירת ההודעה, לאחר פירוק ההתנחלות הראשונה, לאחר הנסיגה כולה?
מה היא דמגוגיה? 232272
אחת הטכניקות הנפוצות בדמגוגיה היא הגזמה.

האם צריך להזכיר לך שכמה מאותם אילו שנלחמו "בשיניים ובציפורניים" הוסיפו לכך כמה חגורות נפץ ורסיסי מתכת? האם אתה זוכר את הסיבה המיידית לכיבוש החוזר של ערי הגדה? (משהו עם סדר ליל פסח שנופץ לרסיסים)

הסכמי אוסלו התמוטטו בפועל עם פרוץ האינתיפאדה השניה. הסיורים המשותפים הופסקו, לדוגמה. החל גל של פיגועי התאבדות שמנע ממדינת ישראל לתפקד בצורה מספיק שפויה. הפלישה לערי הגדה עצרה את הגל הזה.

ברור לי שיש הרבה דברים לא בריאים בשהייתינו בשטחים. אולם כרגע האלטרנטיבה יותר גרועה. האם החיזבאללה הפסיק לפעול נגד מדינת ישראל לאחר היציאה מלבנון? האם אין גורמים חשובים מבין הפלסטינאים שמצהירים השכם והערב שיציאה מהשטחים לא תספיק להם? האם הרשות הפלסטינאית בעבר הראתה נכונות לרסן שאיפות כאילו?

אם נצא עכשיו מהשטחים השיפור במצב יהיה אולי זמני. אנחנו נצטרך לחזור אליהם במהרה (בקרבות עקובים מדם לשני הצדדים) או לנסיות לחיות עם אובדן חיים של תושב "ספר" אחד או שניים ביום ("ספר": שדרות, אשקלון, מודיעין, כפר-סבא, ירושליים, ועוד).
השמדת עם 232249
שאלה שמסקרנת אותי: אם אני זוכר נכון, לפני שנה-שנתיים נתקלתי בדברים שכתבת, שהיו ברוח ימנית הרבה יותר מהדברים שאתה כותב כאן. אני זוכר נכון? מה קרה?
השמדת עם 232255
הוא משתמש בתיאוריות קונספירציה מכל הכיוונים. גם מהשמאל הסהרורי וגם מהימין הסהרורי.
אכן ייתכן 232263
שלום לעומר.

ייתכן שכתבתי פעם דבר "יותר ימני", אין לך אדם שאינו טועה במיוחד כאשר העיתונות שלנו מראה לנו את אחינו הטבוחים ואינה מראה לנו מה מתרחש בצד השני.

אגב, אני חושב שאני יודע מי אתה באמת עומר, ולו רק בגלל שאתה זוכר כל כך טוב דברים שוליים, אני חושב שהכרתי אותך כאיש שעמד בחצר הרב עוזי משולם וחולל את המהומות, הסית וליבה את האש עד שגרמת לרציחת יהודים חפים מפשע, הכל כדי להכפיש את שמה של קהילת יהודי תימן, מתוך ההנחה המוטעית של שלטון שמשלם את משכורתך, שאם יכפישו את קהילת יהודי תימן יוכלו להבליע ולהשכיח את הפשע הנורא שביצע הממשל הישראלי:- גניבת ומכירת אלפי ילדים יהודים מעדות המזרח.

לגופו של ענין, ישראל רשאית להשתמש בטנקים שלה להגן על אזרחים אבל לא להגן על כיבוש אדמות ועל מעשי שוד וגזל.

ייתכן שפעם האמנתי בכנות של ישראל, ואולי כתבתי קצת אחרת, ואולי סתם טעיתי, היום כבר אינני מאמין בממשל הישראלי, ייתכן שכאשר האמנתי, חשבתי שישראל תפעל בכוח להפסיק את הטבח הדו צדדי - באבחה אחת - שתכאב אבל תפעל לטובת הישראלים והפלסתינים כאחד.

היום אני יודע שהדבר לא כך, ישראל מעוניינת רק במה שמכתיבות האליטות השולטות מהמחבוא. כיבוש וגזל!!

פני ישראל לכיבוש מרבית שטחי העולם הערבי, לאחר מכן היא תיפנה לסלק את עדות המזרח מישראל או להרוג את השכבה החושבת שלהן, אני עצמי כמנהיג חברתי, עקבי, הנאבק למעלה למעל מעשרים וחמש שנים למען עניי ישראל, כבר שרדתי כמה וכמה נסיונות של רצח על ידי השב"כ והמשטרה, בית משפט ישראליים ושופטים מעוותי דין הסבו את פניהם, לא הושיטו לי את ההגנה שמגיעה לי בדין.

הקוראים צריכים להביא בחשבון, שהמשטר שלנו הוא משטר טוטאליטרי וככזה אינו מתירר כתיבת ופרסום אותו אחת בלא רשותו, אך באינטרנט הדבר לא קל כמו בעיתונות הכבושה, אז מה עושים אם קם ופעול מכשיר תקשורתי אמיתי כמו האייל הקורא?? ובכן חלק גדול מהכותבים כאן ובמקומות אחרים יושבים כעובדים, במשרדי השב"כ כותבים דברי ארס ושטנה, כשהם מעיינים שלא כדין בתיקים אישיים של כל כותב.

מי שרוצה לראות איך השב"כ עובד, תעיינו בבקשה איך השבכניקית רחל לב סיפקה ליחיעם אוחנה מאות הוכחות מזוייפות שבעזרתם קברה את עשרים ההוכחות הנכונות שהיו בידו והציג בקשר לשחיתות במערכת המשפט.

תקראו את פסק הדין בבית המשפט העליון ע"פ 1622/95 עוזי משולם ותראו מפי השופטת דליה דורנר מה היה חלקו של נתן שיפריס בליבוי המהומות ובמתן פקודה לפתוח באש על שוטרים
מי שרוצה יכול לקבל עותק מתלונתי נגד נתן שיפריס אל היועץ המשפטי לממשלה בקשר למעלליו של שיפריס בחצר הרב משולם ביהוד, ומעלליו במאהל של ויקי כנפו, אם תראו את החומר הזה תבינו באיזו ארץ אתם חיים ומה תפקיד השב"כ בחייכם.
די עם הנרשקיינט... 232271
אפשר לשאול מי זה ישראל הזה? אני לתומי חשבתי שישראל מורכב מכמה עשרות אחוזים של "עדות המזרח".

ואני חושב שכרגע סיימתי להגיב אלייך, אחריי משפט כזה:
"פני ישראל לכיבוש מרבית שטחי העולם הערבי, לאחר מכן היא תיפנה לסלק את עדות המזרח מישראל או להרוג את השכבה החושבת שלהן" אין יותר מה לאמר.

להזכירך שר הביטחון של ישראל הוא בן גאה לעדות המזרח.

ונסכם ב:אז זיין חוכמע גייט אריין אין א הנדל, לויפט עס אליין צום שויחט.
שר הביטחון לא נחשב 232277
מי שחשובים באמת הם אותה קבוצה מצומצמת ומובחרת של זקני ציון, הלא הן ה''אליטות ששולטות מהמחבוא''.

אבל אפילו הם לא באמת המחליטים. אנחנו הרי יודעים היטב מי מחליט את ההחלטות החשובות ביקום.
אין לך סיווג לדעת את זה, אזרח 232313
אנא פנה לחדר החקירות הקרוב. אנו מודים לך על שיתוף הפעולה.
אכן ייתכן 232280
אני מקווה שלא יעיינו לי בתיק האישי וימצאו את כל התלונות מהצבא ואת הפעמים ששלחו אותי לחדר המנהלת ביסודי...הליכלוך שיש להם עלי מפחיד ממש.

אגב, שקלת לשתף פעולה עם מיכאל שרון? טלפתו זה לזה.
אכן ייתכן 232283
ההשערה שלך לגבי זהותי שגויה.
לקרוא ולא להאמין 232412
"פני ישראל לכיבוש מרבית שטחי העולם הערבי, לאחר מכן היא תיפנה לסלק את עדות המזרח מישראל או להרוג את השכבה החושבת שלהן, אני עצמי כמנהיג חברתי, עקבי, הנאבק למעלה למעל מעשרים וחמש שנים למען עניי ישראל, כבר שרדתי כמה וכמה נסיונות של רצח על ידי השב"כ והמשטרה, בית משפט ישראליים ושופטים מעוותי דין הסבו את פניהם, לא הושיטו לי את ההגנה שמגיעה לי בדין.

הקוראים צריכים להביא בחשבון, שהמשטר שלנו הוא משטר טוטאליטרי וככזה אינו מתירר כתיבת ופרסום אותו אחת בלא רשותו, אך באינטרנט הדבר לא קל כמו בעיתונות הכבושה, אז מה עושים אם קם ופעול מכשיר תקשורתי אמיתי כמו האייל הקורא?? ובכן חלק גדול מהכותבים כאן ובמקומות אחרים יושבים כעובדים, במשרדי השב"כ כותבים דברי ארס ושטנה, כשהם מעיינים שלא כדין בתיקים אישיים של כל כותב."

אחרי דבר כזה, אתה מצפה שמישהו ייתיחס למשהו ממה שאתה אומר ברצינות?
שו שו שו שו שו שו 232439
לדעתי שכ"ג בשב"כ.
רק מי שמשלמים לו בשביל זה יכול להגיע להספק שלו.
ואחרי הפרק האחרון של "24" כולם יבינו שמיצפטל היה פה בכלל מטעם לוט"ר,והוא הסתלק כשבחושים הארנביים שלו הרגיש שעומדים לחשוף אותו.
שו שו שו שו שו שו 232455
שב"כ? הארגון העלוב הזה שבקושי מסוגל לרצוח ראש ממשלה בצורה חובבנית כך שכל ילד וניצה רואה בקלות את האמת? אוסף הכלומניקים ההם שבקושי ארגנו לגולדשטיין את סיסמת הכניסה למערת המכפלה ("קוססמי, היפתחי" כמדומני), האפסים שפרקו לאחים קהלני את הנוקר במקום לתת להם לבצע את זממם ולתפוס אותם אחרי הרצח עם כל התהילה הכרוכה בכך? החנטרישים שמעסיקים את ד. קננגיסר בתור סוכן פרובוקטור זול ללכידתם של יסודות חתרניים כמיץפטל בשעתו או אדי מלכא מור שכבר על הכוונת?

לא, אדון ארסי. האמת היא שאני מועסק על-ידי ארגון סודי יותר שאף אחד כמעט לא יודע על קיומו. תפסת? ארגון סודי יותר. ארס"י. שניפגש לכוס קפה במזנון?
שו שו שו שו שו שו 232459
במזנון. בשבילי קולה,RC קולה.
תמיד תהיתי 234878
בחדרים אפופי עשן הסיגרים בו אתה ושכמותך מתכננים את הקונספירציה הבאה בדרך להשתלט על העולם‏1 - מה מגישים לאכול?

1 דרך אגב - אהבתי איך שהפללתם את השב"כ ברצח של רבין. באמת כמה מהלכים מבריקים היו שם...
בית משפט של פוליטיקאים 232405
ההצבעה של כל שופט נקבעת לפי עמדת המדינה אותה הוא מייצג, ולא עפ''י חוות דעת משפטית אוביקטיבית שלו כשופט.
בית משפט של פוליטיקאים 232409
מדוע אתה חושב כך? האם השופטים מקבלים הנחיות מהמדינות? האם המדינות מפעילות סנקציות על שופטים שסוטים מהקו הפוליטי? אני יכול להבין את זה ששופט נושא עימו מטען תרבותי שהוא פונקציה של התרבות בה גדל ואליה הוא שייך, ואלו משפיעים על חוות דעתו המשפטית, אבל בינתיים לא ראיתי ראיה לכך שמדינה כופה על שופטים מטעמה בבית הדין לכתוב חוות דעת מסויימת. (להצביע? שופטים לא מצביעים. שופטים נותנים חוות דעת ופסיקות).
בית משפט של פוליטיקאים 232414
עצם זה שהשופטים הם "שופטים מטעם" כבר מספיק.
עצם זה שבוחרים שופט מכל מדינה, כשאר השופט בפועל מתפקד כנציג של המדינה.
מי ששופט את ישראל זה לא 14(או לא זוכר כמה) שופטים - אלה העולם(העולם במובן של סך כל המדינות הקיימות בו).

נכון, שופטים לא מצביעים, אבל כשהרבה שופטים נותנים חוות דעת משותפת - בהחלט יש חשיבות למספר השופטים התומכים בכל עמדה.
בית משפט של פוליטיקאים 232416
בעצם, אם לדייק, זה הרבה יותר גרוע:

ישראל נשפטת ע"י כל המדינות הדיקטטוריות בעולם. מכיוון שהדמוקרטיות לא מכירות בזכותו של בית המשפט בהאג לשפוט אותנו.

מצחיק לראות איך אנשים מייחסים סמכות מוסרית לגוף שרובו מורכב ממדינות דיקטטוריות (האו"ם).
בית משפט של פוליטיקאים 232418
חמישה עשר שופטים. רק האמריקאי התנגד לחוות הדעת. אבל אתה בעצם לא עונה לשלאה. מה יקרה למשל לשופט שיפסוק בניגוד לדעה הרווחת במדינתו? האם יופעלו נגדו סנקציות? האם מדינה מוסמכת, למשל, לבקש להחזיר שופט ש"סרח" (לצורך העניין - כתב חוות דעת המנוגדת לקו של הממשלה של המדינה אותה הוא מייצג)? האם בכלל השופטים מתייעצים עם ממשלות מדינותיהם לפני שהם כותבים את הכרעתם? בקיצור, נראה לי שאתה מערבב בין שני דברים - כפיית דעה על השופט על ידי המדינה ממנה בא, מול העובדה שהשופט הוא תוצר של החינוך והתרבות ודעת הקהל במדינה ממנה הוא בא.
בית משפט של פוליטיקאים 232423
השופט מייצג את אותה מדינה.
הוא שליח, זה הכל - רק שליח.
בדיוק כמו השגריר שלנו באו''ם(או בכל מדינה כלשהי).
בית משפט של פוליטיקאים 232430
אז אני לא מבין. השופט כותב את ההכרעה בעצמו או שהמדינה מכתיבה לו מה לכתוב? לא ראיתי בינתיים עדות לאפשרות השנייה.
בית משפט של פוליטיקאים 232464
בוא נניח שאתה ראש מדינה כלשהי.
ואתה צריך לשלוח שגריר לבצע משימה כלשהי.
האם תשלח שגריר שתצטרך לכפות עליו את ביצוע המשימה בצורה שאתה רוצה, או שתשלח שגריר שמראש אתה יודע שעמדתו בתחום הספציפי של המשימה תואמת לשלך?

האם המדינה "כופה" על שגרירה, נציגיה ושליחיה ברחבי העולם, במדינות שונות, באירועים שונים וכו' מה לומר?
לא ממש...אבל היא כאן מתדרכת אותם בנוגע לעמדות הרשמיות ולאינטרסים שלה (דרך משרד החוץ בד"כ או משרד ההסברה/תעמולה אם יש).
ואני לא רואה איך התואר "שופט" גורם לשופטים בהאג להיות שונים מכל שגריר או שליח אחר.
בית משפט של פוליטיקאים 232467
האם השופטים נשלחו במיוחד למשפט גדר ההפרדה או שהם מונו לפני פרק זמן, עוד לפני שסוגיית הגדר עלתה? אני מוכן להתפשר ולהסכים על כך שהשופט עלול לשקף את דעתה של ממשלה מסוימת בזמן שמונה (וגם דעה של ממשלה זה דבר מורכב. מה אם השופט תמים דעים עם הממשלה בסוגיה אחת, אבל חולק לגמרי בסוגייה אחרת?), אבל מאז בהחלט יתכן שהשלטון באותה מדינה התחלף, והוא כעת לא תואם את עמדת השופט. אצלך השופט הופך לאדם חסר אוטונומיה - רק צינור של ממשלתו - וזה לא נראה לי סביר. לאנשים יש אגו, דעה, והם אוהבים להשמיע אותה, במיוחד משפטנים.

בכל מקרה, התואר "שופט" גורם לשופטים בהאג להיות מכל שגריר שאינו שופט או עורך דין בכך שיש להם השכלה משפטית והם אמורים להשתמש בטיעונים משפטיים בבואם לכתוב חוות דעת. נדמה לי שהם אפילו עושים את זה.
בית משפט של פוליטיקאים 232476
כמובן שהם לא יוכלו לפסוק ללא כל קשר לחוק הבינלאומי רק בגלל שזו עמדת ממשלתם, האם אכן חייבים לבסס את פסיקתם על טיעונים משפטיים.
אך בתוך מרחב שיקול הדעת הניתן להם - יש משקל גדול לעמדת שולחיהם. זה לא מקרה שרק השופט האמריקאי התנגד לפסק הדין.
בית משפט של פוליטיקאים 232477
אני חושב שאתה לא עושה הפרדה טובה מספיק בין ''עמדת שולחיהם'' ל''המטען התרבותי ודעת הקהל במקום ממנו הם באים'' ועל כן ממעיט (לא בצדק, לדעתי) באוטונומיה של השופט להחליט בעצמו ויוצר מצג של החלטה מוכתבת.
בית משפט של פוליטיקאים 232507
איך נבחרים השופטים בבית הדין בהאג? האם תיאורטית יכלו לשפוט אותנו שופטים מסוריה ואיראן?

האם, למקרה שיש או יש סיכוי שיהיה משהו בדבריו של מוטי, נשקל אי פעם לנהל את הדיונים וההצבעות בביה"ד באופן חשאי, כך שהציבור לא ידע אם נציג סין הצביע בעד או נגד?
בית משפט של פוליטיקאים 232519
השופטים לא מצביעים, אלא כותבין חוות דעת שבסופו של דבר מקבלות או דוחות את העתירות שהונחו מולם. כל שופט רשאי לכתוב חוות דעת משלו וזה חשוב לשם פומביות הדיון, אחרת ההכרעה של השופט אינה מלווה בהצדקה, עליה ניתן, למשל, לערער.

אני לא יודע מהו נוהל מינוי השופטים בהאג.
בית משפט של פוליטיקאים 232705
סעודיה שפטה אותנו
לא רואה את ההבדל בינה לבין איראן
לחלוטין לא רציני 232424
"נשיא בית הדין, השופט שי ג'יוּיוּנג מסין, פתח את הקראת חוות הדעת בהסבר מדוע, לדעת בית הדין ובניגוד לעמדת ישראל, יש לבית הדין הסמכות לדון ולתת חוות דעת בנושא הגדר, אותה כינה "החומה שהוקמה בשטח הפלסטיני הכבוש", משום שמדובר בסוגיה חוקית ולא פוליטית."

עצם זה שהוא מכנה את הגדר "חומה" למרות שרק שבריר ממנה הוא אכן חומה(כ 20 ק"מ אם זכרוני אינו מטעני), ורובה המוחלט הוא גדר - מוכיח שהוא מקבל את העמדה האנטי-ישראלית במלואה מבלי לבחון כלל את העובדות.
לחלוטין לא רציני 232429
עד כמה שאני זוכר, החלק שהוא חומה הוא בין 10 ל-‏15 אחוז מאורך המכשול. אבל אולי מישהו יכול לבדוק?
לחלוטין לא רציני 233972
אלכסנדר מאן על הנושא תוואי הגדר בפורום ארץ הצבי:
אתר מרחב התפר:
לחלוטין לא רציני 232651
מתוך http://www.icj-cij.org/icjwww/idocket/imwp/imwp_advi...

67. As explained in paragraph 82 below, the “wall” in question is a complex construction, so that that term cannot be understood in a limited physical sense. However, the other terms used, either by Israel (“fence”) or by the Secretary‑General (“barrier”), are no more accurate if understood in the physical sense. In this Opinion, the Court has therefore chosen to use the terminology employed by the General Assembly.
לחלוטין לא רציני 232654
עזוב אותך מפרטים, כבר החליטו בתגובות לידיעה הזו שמדובר על נציג הדיקטטורה הסינית שמונה במיוחד לצורך הדיון ושההחלטה התקבלה על דעת סוריה ולוב. זה שהוא מכהן שם כבר כעשר שנים ושחוות הדעת שלו מן העבר הן מופת של שיקולים הגיוניים ומתקבלים על הדעת לא חשוב.

מאמר נחמד של רוזנבלום בהארץ:

לחלוטין לא רציני 232658
בכל העבר המשפטי המכובד שלו, האם נתן כבוד השופט הסיני את חוות דעתו על האמצעים שנוקטת סין כלפי הטרוריסטים והמתאבדים של הדאלאי-למה ועל התאמתם לחוק הבינלאומי.
יש לי הערכה לשופטים העושים משהו לתקנת החברה שלהם. אני מסרב להעריך שופטים ה"קובעים נורמות" ומטיפים מוסר.
ושאלה אחרונה, מדוע את סבורה שבית הדין בהאג תרם משהו לתקנת האנושות מעבר למה שכבר עשה הבג"ץ הישראלי?
נראה לי שביה"ד של האג תרם תרומה משמעותית למעללי הימין הישראלי. שכן אם נצא חזירים בכל מקרה, הבה לפחות נתחזר כהוגן.
לחלוטין לא רציני 232659
למה בעצם השופט הסיני צריך לתת את חוות דעתו על האמצעים שנוקטת סין (אלא אם כן התבקש לחוות דעה במסגרת תביעה שהוגשה לבית הדין)? האם אדם חייב לשאת על גבו קודם כל את כל עוולות המקום ממנו הוא בא? האם שופט בבית הדין הבינלאומי הוא קודם כל מייצג-בכוח של המדינה שלו?

בואו ננסה הפוך לרגע - גולים טיבטים בהודו גורמים לעצרת האו"ם להגיש בקשה לחוות דעת מבית הדין בהאג על מעשי סין בטיבט. בחבר השופטים יושב שופט ישראלי שקובע, כמו רוב ההרכב (רק השופט המונגולי התנגד), שהאמצעים שנוקטת סין נגד הטרוריסטים המתאבדים הטיבטים אינם הולמים את החוק הבינלאומי. כעת יקום לו צ'וקי צמול הסיני ויתמה האם כבוד השופט הישראלי נתן את דעתו על האמצעים שנוקטת ממשלת ישראל נגד המתאבדים הפלסטינים ועל התאמתם לחוק הבינלאומי.
לחלוטין לא רציני 232662
למעשה התכוונתי לשאול את הגב' האלמנה בדיוק שאלה זו (מה דעתה על שופט ישראלי שהיה מטיף לסינים על כיבוש ודיכוי?) נמנעתי מכך רק משום שזו סטייה מקו ההתקפה שלי. התשובה לשאלתך היא: אני מצפה ממנו לעשות זאת משום שאני חושב שהשפעתו וסמכותו המוסרית בסין היו נותנים לדבריו השפעה שאין לו בשום מקום אחר. אנו, הישראלים מעולם לא שמענו את שמעו. איזה תוקף אמור להיות לדבריו אצלנו?
הגב' חוזרת וטוענת שהמדובר בבי"מ מכובד שצריך להטות לו אוזן. ואני טוען שחבורת אנשים המקבלים משכורות עתק בשביל לא לעשות שום דבר מועיל, לא יכולה לזכות להערכה אצלי. רובנו היינו מסכימים בששון למין פרנסה שכזו, אבל כדי לזכות בקרדיט של שופטי צדק ופוסקי מוסר הם אמורים להיות משכמם ומעלה ולא אנשים מן השורה. (מעשיהם יכבדום ולא התואר הריק שהם נושאים).
לשם השוואה חשוב על המחיר שישלמו ברק וחבריו מביה"מ העליון על פסיקתם (הברכות שיקבלו מן הרחוב על הפקרת דם יהודים וכו'). לאנשים אלו אני חייב בכבוד והאזנה. לא לחבורת טפילים הרובצים בחדרי האח"מים של נמלי התעופה הבינלאומיים.
לחלוטין לא רציני 232667
> נמנעתי מכך רק משום שזו סטייה מקו ההתקפה שלי

ובכך בעצם אמרת הכל. לא דיון, לא משא ומתן, לא פשרה - התקפה.

> הם אמורים להיות משכמם ומעלה ולא אנשים מן השורה.

למיטב ידיעתי זה אכן המצב, קרא קצת מהפירסומים שלהם. מדובר על גוף המשמש כפילוסוף החצר של הקהילה הבינ"ל ומחליט החלטות סבוכות על בסיס אקסיומטי מצומצם למדי. עם כל הכבוד הראוי לבית המשפט העליון (בשבתו כבג"צ, אני מניחה), הוא משמש כעלה תאנה לשרון ולא יותר (הלא כל החלטה שלו ניתנת לעקיפה בחוק - עיין ערך גיוס אברכים ועוד)
לחלוטין לא רציני 232714
לא ידוע לי על שום סכסוך או מלחמה ביני לביניך. מה עניין מו"מ ןפשרה לכאן? מה פסול בכך שאני תוקף את עמדתך?
לא קראתי את כתביהם של האם תרזה, גנדי, מרטין לותר קינג והדאלאי-למה ובכל זאת ידוע לי שהם אישים בעלי מעמד מוסרי. אין בכוונתי לקרוא את כתביהם של השופטים מסעודיה ומסיירה לאונה אלא אם כן מישהו ימנה אותי לפקיד בכיר באו"ם. על כגון זה נאמר "לא צריך לאכול את כל החביתה כדי לדעת שהביצה מקולקלת".
אני חש שמשהו מאוד לקוי בשיפוט שלך אם אינך יכולה לכבד שופטים המחליטים החלטות קשות של דיני נפשות ומרגישה צורך לכבד שופטים הממלאים ניירות בדברי צחצחות משפטיים שנועדו לאחסון בספריית האו"ם.
לחלוטין לא רציני 232666
"האם אדם חייב לשאת על גבו קודם כל את כל עוולות המקום ממנו הוא בא ?"

אבל הוא הולך לשפוט *מקום* אחר ולא *אדם* ספציפי. בכל הסיפור הזה השחקנים הם מדינות ועמים ולא בני אדם ספציפיים, ככה שלא ניתן לנתק מישהו מהקבוצה שאותה הוא מייצג. ישיבתו בבית הדין מייצגת את סין כולה - סין כולה שופטת את ישראל כולה, בנושא גדר ההפרדה.
לחלוטין לא רציני 232671
כל מה שאני יכול לענות זה שאני לא רואה את זה כך שישיבתו מייצגת את סין כולה אלא כאילו הטריבונל כולו מייצג את העולם כולו. קשה לי להסביר למה. אולי בגלל שבבית המשפט לא מיוצגות כל מדינות אלא אוסף מקרי (אולי לא מקרי. אני לא יודע בעצם איך נקבע ההרכב. אולי עושים תחרות בין המדינות שמפירות הכי הרבה את זכויות האדם בתחומן?) בסופו של דבר זה חוזר, אני חושב, לדעה שלי ששופט הוא ישות אוטונומית והמדינה ששלחה אותו לא מכתיבה לו מה לחשוב ולפסוק.
לחלוטין לא רציני 232680
לא טענתי שהמדינה ששלחה אותו מכתיבה לו מה לחשוב ולפסוק.

אם השופט אינו מייצג את מי ששלח אותו, והוא יישות אוטונומית בפני עצמו, אז בעצם המשפט אינו משפט של ישראל ע"י העולם, אלה משפט של ישראל ע"י השופטים. מתקבלת אם כך ליגה של ג'נטלמנים יוצאים מן הכלל, שיושבים בדין בהאג, ושופטים את העולם כולו (וספציפית כאן את ישראל בלבד).

מי בדיוק נותן להם את הזכות לעשות זאת ? אם הם מייצגים אך ורק את עצמם, אז איזו משמעות עלינו לייחס להחלטותיהם ? כבר סיכמנו שבין הדין הזה הוא נמר של נייר, אבל להחלטותיו אולי יש השלכות פוליטיות ומוסריות ואולי השפעה על דעת הקהל העולמית לגבי מה שקורה כאן. אם כן, אז אנחנו בכל זאת, בדרך עקלקלה כלשהי, נשפטים כאן ע"י אומות העולם לא ? בזמן שנשמרת מראית עין של אוטונומיות עצמיות הקרויות "שופטים" ? זה נשמע יותר כמו ניסיון לטאטא מתחת לשטיח את אחריותן של האומות המשתתפות במשפט לגבי זכותן לבקר אותנו ע"י הסתתרות מאחורי גב השופט האוטונומי, יותר מאשר חוסר קשר אמיתי בין השופט למדינתו.

אם אין שום קשר בין השופט למדינה שממנה הוא בא, אז למה לא שניים מאותה מדינה ? או עשר ? למה שלא יישבו שופטים מישראל בדין בהאג אם אין שום קשר בין השופט והמדינה ? או עשרה אמריקאים, נניח, אם בכל זאת מישהו מאמין ששימוש בשופטים ישראלים יהווה ניגוד אינטרסים...

בקיצור לא ברור לי איך ניתן לנתק את המשפט הזה מדעת הקהל העולמית, והאומות שנציגיהן משתתפים בדיון, בזמן שמדינה שלמה עומדת על דוכן הנאשמים.
לחלוטין לא רציני 232688
Functions of the Court

The Court has a dual role: to settle in accordance with international law the legal disputes submitted to it by States, and to give advisory opinions on legal questions referred to it by duly authorized international organs and agencies.

Composition

The Court is composed of 15 judges elected to nine-year terms of office by the United Nations General Assembly and Security Council sitting independently of each other. It may not include more than one judge of any nationality. Elections are held every three years for one-third of the seats, and retiring judges may be re-elected. The Members of the Court do not represent their governments but are independent magistrates.

The judges must possess the qualifications required in their respective countries for appointment to the highest judicial offices, or be jurists of recognized competence in international law. The composition of the Court has also to reflect the main forms of civilization and the principal legal systems of the world.

When the Court does not include a judge possessing the nationality of a State party to a case, that State may appoint a person to sit as a judge ad hoc for the purpose of the case.

http://www.icj-cij.org/icjwww/igeneralinformation/ic...
לחלוטין לא רציני 232692
נו ? ועכשיו יישבת את כל הסתירות שהעליתי ?

חוץ מזה הצהרת כוונות ומילים מכובסות מחד וגו'. גם בצה"ל קיים עקרון טוהר הנשק. ראית את הכתבה על המחסומים היום בערוץ 2 ?
לחלוטין לא רציני 232696
רגע, את הציטוט העליתי מטעמים אינפורמטיביים בלבד. לא בדקתי את רמת השיפוט של השופט מסיירה לאון, ואני לא בהכרח מחזיק מבית המשפט הבינלאומי לצדק כאורים ותומים משפטיים. אבל זה מה שקיים כרגע, וכל התסבוכת המטומטמת הזאת הייתה יכולה להחסך מאיתנו אם היה האדון תרזה בוחר תוואי קצת פחות נפשע ומופרע. למשל בצמוד לקו הירוק.

אני לא טוב בפתגמים, אבל יש את הזה שהולך משהו כמו ''מה שטיפש אחד עושה, מאה חכמים לא יוכלו לתקן''.
לחלוטין לא רציני 232708
אני הגבתי לשאלת החשיבות שראוי לייחס לבית המשפט הזה. בעיני הוא קרקס שמייצג נאמנה את האינטרסים הפוליטיים של המדינות שעומדות מאחוריו.

עלי להודות שלא טרחתי לגבש דעה בעניין התוואי עצמו.
לחלוטין לא רציני 232723
המחסומים של רשות השידור?

לחלוטין לא רציני 232724
המדינה ששלחה אותו בחרה אותו. אפשר לנחש שסין לא בחרה דוקא מישהו שזכויות האדם יקרות לליבו באופן מיוחד (נניח, מישהו שהביע ספקות לגבי מה שהתרחש בכיכר אחת בפקינג לפני שנים לא רבות), וסעודיה לא בחרה איזה אתיאיסט מושבע לייצג אותה בהאג. לכן בית הדין הזה הוא מוסד פוליטי בעיקרו.
לחלוטין לא רציני 232733
לא המדינה בחרה אותו, אלא העצרת הכללית ומועצת הביטחון. הוא כעיקרון אינו מייצג את ממשלתו.

ועל איזה שופט סעודי אתה מדבר?
לחלוטין לא רציני 232752
אני לא בקיא במנגנון הבחירה, אבל הוא ודאי לא הגיע לאו''מ דרך מודעת דרושים.

לא יודע, מישהו אמר סעודיה, הנחתי שהוא יודע על מה הוא מדבר.
לחלוטין לא רציני 232681
השופט הסיני הוא נציגה של דיקטטורה, זה ההבדל הגדול. כשהשופט הישראלי יקבע כי האמצעים שנוקטת סין לדיכוי הטיבטים אינם הולמים את החוק הבינלאומי, לכל היותר יתעצבנו במשרד החוץ הישראלי. כשזה יתרחש בכיוון ההפוך, זה עשוי בהחלט להוביל למאסרו (וע' המקרה שאירע בימים אלו: הרופא שהוכרז גיבור לאומי בעקבות האיתור המוקדם של מגיפת הסארס נשלח למאסר (המכונה גם "חינוך מחדש") בעקבות דבריו על הטבח בטיאננמן).
שיידעו למה לשאוף 232834
אם כבר, אז כבר כמה זמן אני תוהה מדוע אוליגרכיה שהשתלטה וכבשה אוכלוסיה אזרחית, תוך מניעת זכויות האדם הבסיסיות שלה, מקבלת גם מנדט "לייצגה" בפני המוסדות הבינ"ל. באופן כללי, לגבי היחס בין מדינות דמוקרטיות ושאינן, אם ניתן בכלל לקרוא לאחוזות השליטים מדינות, אין דין משעבדי אוכלוסיה כדין נבחריה. לא כל הקרויות מדינות שוות זו לזו.

גם לא ברור מדוע נותנת הקהילה הבינ"ל לנציגיה של אוליגרכיה/דיקטטור להיות בורר בקהילה, בשם ערכים אוניברסליים. ראשית, אילו ערכים מייצג נציג שלטון כזה? מה ניסיונו בשיפוט עפ"י ערכים הומניסטיים למשל? אבל לא רק זאת: שלא כשופט אנגלי, ברזילאי או צרפתי, השופט הסיני עתיד ליתן את הדין בפני שולחיו. זאת לעומת נציגי מדינות דמוקרטיות שאינם בסכנה חמורה כלשהי העשויה להשפיע על החלטתם באופן כה מובהק. די בסיבה זו כדי לפסול מישהו מלשבת על כס הדין.

אם אני הייתי מנהל את העולם ‏1, המוסדות הבינ"ל היו מורכבים רק מנציגי משטרים הנבחרים ע"י אוכלוסייתם (למעט חריגים. לדוגמא ישראל, ולא אכנס לזה), כאשר מדינות "חצי דמוקרטיות"‏2 היו מקבלות זכות לשים משקיפים. כל השאר - שיידעו למה לשאוף.

ולסיום, למעט העלות חיוכים על השפתיים: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?... (לדבר על שחייה?)

1 לא לפחד, זה עוד רחוק :)
מה כן לכל הרוחות? 232819
ומתוך המאמר, תימצות יפה של המצב:
וכי מה רוצים שנעשה מול הטרור? פעולות תגמול ומניעה - נדחות כפשעי מלחמה;
מחסומים - מוגדרים כמעשי זוועה; נסיגות חד-צדדיות - מגונות כאילו היו כיבוש;
גדר חוצצת - מותקפת בשאט נפש, אף יותר מהטרור עצמו. אז מה כן, לכל הרוחות,
מה כן?
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232821
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232833
כן, וב 95-96 באמת יצאנו. ואז התחילו הפיגועים הגדולים.
מאיפה יצאנו מחברון ממערת המכפלה? 232877
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232835
''נסיגות חד-צדדיות - מגונות כאילו היו כיבוש''
מתי ישראל בצעה נסיגה חד צדדית? 232878
מתי ישראל בצעה נסיגה חד צדדית? 232885
כזכור לך, ואין לי כרגע קישורים, הפלשתינים והעולם הערבי גינו והתנגדו מלכתחילה לתוכנית ההתנתקות (גם זו המקורית). הם הצליחו גם לגייס חלק מן המערב להתנגדותם. לבסוף שכך גל זה מסיבות שונות.
ישראל מעולם לא הציעה לצאת חד צדדית מהשטחים 232895
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232918
ואם ישראל תחזור לגבולות 67, הטרור יפסיק?
ואם היא תחזור לגבולות 48?
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232925
אולי?
לבית הדין בהאג לעומת זאת לא יהיה קייס נגד ישראל.
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232930
בהנחה שהגדר מונעת פיגועים - כי אם היא לא מונעת, מוסכם על הכל שהיא מיותרת (פרט לאותם אלו שבאמת רוצים לקבוע עובדות טריטוריאליות בשטח?) - הרי שנשאלת השאלה מה אנחנו מעדיפים. *אולי* הרבה פיגועים וישראלים שנהרגים, או שלבית המשפט בהאג *בודאות* יהיה קייס נגד ישראל.

אני חייב להודות שהאפשרות השנייה, גרועה ככל שתהיה, נראית לי מעט יותר קורצת. (אלא אם "אולי" פירושו "כמעט לחלוטין בטוח שלא", ואז אפשר לחשוב על זה).

אגב, האין מדינת ישראל בגבולות 48 פוגעת בזכותם של הפלסטינאים להגדרה עצמית? ומה על זכות השיבה? ובכלל, מה זה הרעיון המוזר הזה של "מדינה יהודית", זה ממש גזעני. אני חושב שגם הטיעון של "לא יהיה קייס נגד ישראל" לא כל כך מובטח.
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232931
גם בהנחה (שאני מקבל) שהגדר מונעת חלק גדול מהפיגועים, הויכוח הוא על התואי שלה.
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232936
גם אני לא מסכים עם התוואי הנוכחי של הגדר, שלא רק פוגע פגיעה שהיא כנראה מיותרת בפלסטינאים, אלא אם איני טועה הוא גם יותר ארוך, ולכן גם כנראה פחות יעיל (כי על גדר יותר מפותלת צריך יותר כוח אדם כדי לשמור, אלא אם אני באמת לא מבין בזה כלום).

אבל אני לא בטוח ששינוי התוואי הוא מה שיציל אותנו מהמתקפה הבינלאומית, למרות שכנראה ירכך אותה קצת. אני פרנואיד וחושב שיש סיבות יותר עמוקות מהגדר למתקפה.
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 232950
כן, כמו שהנסיגה מלבנון הביאה לגל של הפגנות וגינויים ברחבי העולם כנגד הכיבוש הסורי משם והמשך הטירור כנגד ישראל. אפילו ניסיון לתגובה של ישראל כנגד טירור זה כונה "הפרה של החוק הבינ"ל" ע"י מזכ"ל האו"ם.
אין מה לדבר בכלל על עניין בינ"ל ברשת הרקטות הצפופה שהאיראנים, הסורים ושלוחיהם הציבו שם ומכוונת אל שטח חדרה וצפונה. ראה גם תגובה 128337 החל מן הפסקה השנייה.
ואז הוא אמר קדימה,רק תצאו מהשטחים 233131
איזה גל בין לאומי הפגנות היה נגד הכבוש הישראלי בלבנון,אחרי היציאה של צה"ל משם?
איזה גל הפגנות בין לאומי היה נגד מאות קני הארטילריה הישראלית שמכסים את כל שטח דרום לבנון,והטיסות שעומדות מוכנות להרוס את בירות?
שתי הערות 232447
א. הבלבול המכוון שיוצרת ישראל בין הדיון על הגדר כעקרון (ככזו, היא מוצדקת לחלוטין) לבין הגדר בתוך השטחים הכבושים (וככזו, היא מהווה קביעת עובדות בניגוד ברור לחוק הבינלאומי) פועל לרעתה פעם אחר פעם. ההחלטה, הרי, נותנת גושפנקא לגדר על הקו הירוק.

ב. ההרכב של בית הדין מעורר מחשבות נוגות ביותר על צביעות ועל שווים ושווים פחות. נשיא בית הדין הוא נציג דיקטטורה אפלה (סין), סגנו בא ממדינה שהייתה דיקטטורה עד לא מכבר (עוד לפני שנתיים איימה על המדינה מלחמת אזרחים), ואילו בחבר השופטים אפשר למצוא שני נציגים למדינות שאך זה הגיחו מרחצה מרעננת של כמה מאות שנים בחיק משטרי דיכוי (ברזיל, ונצואלה), נציג לדיקטטורה שזה עתה סיימה מלחמת אזרחים (סיירה לאונה), נציג למדינה שהפגינה את הכבוד הרב שהיא רוחשת לחוק הבינלאומי בהרג עשרות אלפי אזרחים והמטת חורבן מוחלט על עיר בירה של מדינה (רוסיה בצ'צ'ניה) ולקינוח, שני נציגים לדמוקרטיות הליברליות הפורחות ירדן ומצרים.
בסיכום כולל, תשעה מבין חמישה עשר החברים בבית הדין באים ממדינות נעדרות עבר דמוקרטי או כיבוד של החוק הבינלאומי. אין ספק שהדבר מחזק את הבטחון בהחלטות שבית הדין הזה מקבל ואין מקום להתייחס אליהן סתם כאל בדיחה רעה.
הפיגוע בת''א 232473
הוא אמירת התודה הפלסטינית לועידת ואנזה בהאג.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232478
תגובה 232163

וכליל היה אומר "אלארמיזם!"
ועידת ואנזה? לא ממש. 232479
מבחינה הצהרתית זה אופי הועידה. מתכנסת לה חבורה של נציגי דיקטטורות רצחניות וצמאות דם שחלקן אנטישמיות מובהקות ורובן חסרות כל קשר ישיר או עקיף לזכויות אדם (מלבד הפרתן הטוטאלית), וקוראים לעולם למנוע מהיהודים האלה עם האף הארוך להגן על חייהם. נכון שמבחינה מעשית מדובר על תיאטרון זול במיוחד, אבל קשה להסביר זאת לתמימים ולפותים שבאדם שמתגוררים דווקא במדינת ישראל ושוקדים על השמדתה - מי ברשות ובסמכות ומי תוך ניצול ציני של הדמוקרטיה אליה הם מקפידים להתנכל.

תושלם 'גדר החיים' לאלתר.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232483
טוב ויפה, אבל זה בטח לא מה שהיה בוועידת ואנזה, שדווקא נשאה אופי מעשי ביותר (דמיין הסבר מפורט של אחד, לא משנה מאיזו עדה, על ועידת ואנזה, כולל תאריכים ושמות המשתתפים והסבר מדויק של המיקום של וילה ואנזה בברלין). במובן זה חוות הדעת של האג היא בדיוק ההיפך, ולא צריך כדור בדולח בשביל זה. מזל שאנחנו (אני ואתה? אני מקווה שגם אחרים) מבינים את זה.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232533
העיקרון מבחינתי הוא אותו עיקרון. מוסד שמעוניין שיכבדו את ההחלטות שלו צריך איזשהו מינימום של אנושיות. בית הדין בהאג נעדר לחלוטין גם את המינימום הזה. אותי לא מעניין מה סיני או מצרי חושבים על האופן שבו מותר לי להתגונן מפני קולקטיב שלם של רוצחים סדרתיים ברבריים.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232544
בתור אדם שלא מעניין אותו "מה סיני או מצרי חושבים על האופן שבו מותר לי להתגונן מפני קולקטיב שלם של רוצחים סדרתיים ברבריים" נראה שאתה דווקא די מתרגש ממנו, שכן הוא הצליח לסחוט ממך תגובה רגשית למדי, כאן, בתחילת הפתיל: תגובה 232473
ועידת ואנזה? לא ממש. 232547
1. אין קשר בין תגובה רגשית לכך שמבחינה מעשית או מוסרית לא אכפת לי מה הם אומרים או חושבים. אלו שני מישורים שונים ולדעתי לא קשורים.

2. התגובה ההיא לא היתה רגשית. זה תיאור סמלי של המציאות.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232548
אם זה היה סמל, הרי שהבחירה שלך הייתה ממש לא מוצלחת, וכבר הסברתי למה.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232619
הסמליות היא בכך שזו היא דרכם של הפלסטינאצים לומר יפה תודה לתיאטרון הצביעות והרשע.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232622
רגע, ועידת ואנזה זה סמל פלסטיני או סמל שלך? אני כבר מתחיל להתבלבל, יש לי תחושה שגם אתה.
ועידת ואנזה? לא ממש. 232623
הסמליות עליה דיברתי לא קשורה לכך שכיניתי את 'בית המשפט' האורווליאני כ'ועידת ואנזה'.
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232488
ובאופן לא בלתי צפוי, אתה מתבלבל בין הביקורת על הגדר כעיקרון, לבין הביקורת הקשה שהוטחה בתוואי הנפשע שלה.

מה רע בגדר על הקו הירוק, למשל?
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232530
אני לא רוצה בכלל להיכנס לשאלה מה התוואי האידיאלי של הגדר. השאלה היא עקרונית - איך הם לא מתביישים להגיד לנו איך מותר לנו להגן על עצמנו, בלי להתייחס ולו במילה לחיות האדם הרצחניות שמפניהם עלינו להתגונן ובלי לבקר אותם על עזות המצח שלהם לפנות לטריבונל בינלאומי על מנת לשפוט אותנו על כך שאנו מתגוננים מהברבריות שלהם?

הרי אילו רצו הפלסטינים, הם יכלו לפנות לבית הדין בהאג או לכל מוסד בינלאומי ולהעביר שם כמעט כל החלטה שירצו נגד ישראל, כולל חיוב לנסיגה מיידית מכל השטחים, תשלום פיצויים לפלסטינים ולפליטים והחזרת כל הפליטים לקווי 1947, עם החלטה על סנקציות נגד ישראל במקרה של סירוב.

ובכלל, באיזו זכות יושב שופט סיני, שהוא כובש ומדכא בטיבט, שאינה ארצו, ומעביר ביקורת על ישראל? מאיפה באות כמויות קיצוניות כאלה של חוצפה, יהירות ורשעות?
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232573
אולי השופט הסיני מתנגד גם לכבוש בטיבט?
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232604
אז שיסיים את הכיבוש שם לפני שהוא מנסה להכריח אותנו לעשות משהו עם הכיבוש כאן. כשהוא יצליח להזיז שם משהו, נאלץ להודות שראוי להקשיב למה שיש לו להגיד.
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232717
אולי תסים אתה כאן את הכבוש, לפני שתבקר אותו שם.
אולי תפנה אתה לבית המשפט בהאג בבקשה שידון במצב בטיבט.
ובכלל למה אתה צריך להקשיב לו, ומה הוא מכריח אותך לעשות?
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 233028
אני לא מבקר אותו.
למה לי ?
אני לא צריך להקשיב לו.
הוא מנסה לגרום לישראל "לעצור את בניית הגדר, לפרק את הקטעים שכבר נבנו, ולשלם פיצויים לפלסטינים שנפגעו מהבנייה".
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232706
הם יכולים להעביר את כל זה בעצרת הכללית
אבל סנקציות יכולה להטיל רק מועצת הביטחון, ושם יש לנו וטו אמריקאי.

ביום שבו ארה''ב לא תתמוך בנו, העולם יוכל להכריז על פירוק מדינת ישראל (ואז ''כל העולם נגדו'' ילבש מימד צבאי משהו...).
גדר החיים - כן, גדר המוות - לא! 232768
אני לא בטוח שבכל מצב יהיה וטו אמריקאי. בהחלט אפשר לדמיין מצב היפותטי שבו למשל צרפת בראשות הצפרדע שיראק מנתקת את כל קשריה עם ישראל וקוראת לכל העולם לבוא אחריה, והעולם בא. במקרה כזה ההנחה שלי היא שארה"ב לא תעמוד לצידנו. סביר להניח שיש לדברים האלו איזשהו גבול.

לדעתי התסריט הזה אינו דמיוני: לא רחוק היום שבו ארה"ב אכן לא תתמוך בנו, והעולם אכן יכריז על פירוק מדינת ישראל. במקרה כזה ניתן יהיה להביא לקריסת ישראל בלי שום צורך במימד צבאי דווקא. נותנים לז'ידים/יאהוד להתפורר לבד ולבסוף שולחים חיל-ברברים מוסלמי לשפוך מעיים ברחובות, נגמר הסיפור.
הפיגוע בת''א 232550
הנה תרגיל קטן בניתוח טיעונים פוליטיים:

א. מצאי במפה (http://www.btselem.org/Images/Maps/Full_Map_2004_Heb...) את הכפר א-זאווייה. רמז - כמה קילומטרים מזרחית לראש העין.

ב. תכנני עבור תושבת א-זאווייה מסלול נסיעה למרפאה בעיירה השכנה סלפית. נא לקחת בחשבון את כביש חוצה-שומרון (ארבע מסלולי) החוסם את הכפר מצפון.

ג. בתור בונוס - תכנני עבורה מסלולי נסיעה לערים הקרובות רמאללה (לימודים), קלקיליה (בני דודים) וטולכרם (עבודה).

ד. מצאי קשר בין מסלולי הנסיעה הנ"ל למניעת פיגועים.
הפיגוע בת''א 232575
1. אודה לך אם לא תפנה אלי בלשון נקבה.

2. לא טענתי שהתוואי מושלם. עוד לענין זה - אני מכיר בבג"ץ כסמכות לגיטימית ומקובלת לביקורת על התוואי ולהוראות לתיקונו, גם אם אני לא רווה נחת מהן.

3. אין כל קשר בין עובדת היותו של חלק מהתוואי שגוי לבין טענותיי לגבי צביעותו ורשעותו של בית הדין בהאג.
הפיגוע בת''א 232673
לא קראתי את חוות הדעת של האג, ואני גם לא מתלהב מבית המשפט הזה בתור מופת של צדק בינלאומי. איכשהו, נראה לי שתוכל להחליף שם כל הופעה של המילה "חומה" במילה "תוואי", עם שינויים פעוטים במשמעות. זה יעשה לך טוב?
הפיגוע בת''א 232772
לא. זה לא יעשה לי טוב בכל מקרה, גם לא כשבג"צ עושה את זה, אבל אנחנו, בניגוד לרוב המדינות שמיוצגות בבית הדין בהאג ורוב המדינות שמיוצגות באו"ם, מדינת חוק, ואת בג"צ קודם צריך לכבד ורק אחר כך להתלונן שהוא מחליט כמו שהוא מחליט (ולהמשיך לכבד אותו גם אח"כ). אבל סין? סעודיה? אתה *ראית* איזה קרקס הלך שם? איזה זכות יש להם לבקר אותנו על הדרך שבה אנו בוחרים להתגונן? הפעלת כוח צבאי יבשתי - אסור; הרס מבנים (הבדיחה של ראשית האינתיפאדה) - אסור; סיכול ממוקד - אסור; גדר - אסור. חוץ מלבנות לעצמנו תאי גזים ולהיכנס לתוכם, מה כן מותר? לא, אני לא מכיר בזכותו של אף גוף בינלאומי (או אדם פרטי) לומר לנו באיזה תוואי לשים את הגדר לפני שיאמר לפלסטינים להפסיק את הטרור ויתנה את הפסקת בניית הגדר או שינוי התוואי שלה בהפסקת הטרור, כמו גם שינוי המצב שמוביל לטרור, כלומר הפסקת ההסתה, פירוק ארגוני הטרור ודמוקרטיזציה של הרשות/ראשות/רשעות הפלסטינית. זה המינימום שנדרש לפני שאפשר לדרוש מאיתנו דרישות באשר להפסקת ההגנה על חיינו.
הפיגוע בת''א 232783
כאמור, אני לא מתלהב מבית הדין בהאג בתור מופת של צדק בינלאומי. התרגיל שהצעתי בתגובה 232550 (מומלץ מאוד לנסות אותו, גם למי שכבר יודע את התשובות) לא מתייחס לכך כלל. הוא מתייחס למופרכות הקשר בין בניית הגדר לצורך במניעת פיגועים.
הפיגוע בת''א 232786
הקשר בין בניית הגדר לצורך במניעת פיגועים:

1. עקומת הפיגועים ירדה לקרוב לאפס מאז שהושלמו קטעים בגדר.
2. נסיונות החדירה לשם ביצוע פיגועים מתרחשים כיום היכן שאין גדר.

זה כבר לא דיון פילוסופי, יש עובדות בתמונה: הגדר משיגה את מטרתה. אתה חי, אני חי, פרטים של קולקטיב אתני אחר לא נכנסים אלינו הביתה ורוצחים אותנו.
הפיגוע בת''א 232966
נא לדייק: דיברתי על מופרכות הקשר בין בניית הגדר לבין הצורך במניעת פיגועים; לא דיברתי על מופרכות הקשר בין בניית גדר לבין הצורך במניעת פיגועים.
מצא את ההבדלים 232969
מה ההבדל בין "מופרכות הקשר בין בניית הגדר לבין הצורך במניעת פיגועים" לבין "מופרכות הקשר בין בניית גדר לבין הצורך במניעת פיגועים" ?
מצא את ההבדלים 232971
הוא מתנגד לגדר הזאת, אבל לא לגדר אחרת (על הקו הירוק, מן הסתם).
מצא את ההבדלים 232972
הה. אכן לא הבחנתי בה''א הידיעה. סליחה.
הפיגוע בת''א 233026
בסדר. כבר הבנו שאתה מתנגד לתוואי. גם אני אבל מסיבות שהן קרוב לודאי שונות משלך. זה קשור איכשהו לנושא?
הפיגוע בת''א 233032
אבל זהו בדיוק הנושא! הנושא הוא הפער הבלתי נסבל בין הויכוח שהעולם כולו מנהל עם ממשלת ישראל, לבין הויכוח הצבוע והמיתמם שממשלת ישראל (וכל דובריה) מתעקשת לנהל.

העולם: תפסיקו לבנות את הגדר!
ממשלת ישראל: באיזו זכות אתם אומרים לנו לא לבנות גדר?!

אלו שני ויכוחים שונים לחלוטין. אל תתנו לדמיון לבלבל אתכם.
הפיגוע בת''א 233038
אתה פשוט לא מבין מאיפה בא כל הזעם על הצביעות של 'העולם' בקשר לגדר. השאלה היא לא 'באיזו זכות אומרים לנו לא לבנות גדר', אלא 'באיזו זכות אומרים לנו מה מותר לנו או לא מותר לנו לעשות כדי להגן על חיינו'. יש מדינה אחת בעולם שמותר לה אובייקטיבית לבקר חלק ממעשי ההגנה העצמית של ישראל (לא את כולם, כי היא עושה בעצמה דברים גרועים בהרבה שלא על מנת להגן על עצמה), וזו ארה"ב, מסיבות מובנות. אבל דיקטטורות כמו סין? מדינות ערב כמו סעודיה ומצרים? מדינות איסלאמיות? מדינות ששמות עצמן מפורשות כאויבים פוליטיים של ישראל כמו בלגיה וצרפת?

כן, באיזו זכות?
בעניין מסלולי העבודה 232588
הגדר - חצי הכוס המלאה 233127
יש מי שמוצא בהחלטת האג נקודות זכות.

הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233129
אני חושב שהדבר מעיד יותר מהכל על התגובה הפבלובית של רובנו להחלטות המתקבלות בפורומים שונים (זה נכון גם לפסיקות של בתי משפט בארץ, החלטות ממשלה, דו"ח מבקר המדינה וכו'), בהסתמך על תקציר עיתונאי במקרה הטוב (בד"כ מסתפקים בכותרת), מבלי להתעמק בפרטים.

____
(1) כוס יכול/ה להיות זכר או נקבה. חצי הוא תמיד זכר. אמור מעתה: חצי הכוס המלא. לא נשמע טוב? נסה חציה המלא של הכוס, או מחצית הכוס המלאה.
הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233132
מחצית הכוס המלאה? אבל אתה מנסה לדבר על כוס שרק חציה מלא, כך שאני לא רואה שום כוס מלאה ממנה תוכל לקחת מחצית. אם כבר יש כזאת, מה העדיפות של מחצית על חצי?

אתה בטוח שכוס (הכלי להחזקת נוזלים) היא גם זכר, או שאתה מתחכם? רב מלים חושב אחרת.
הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233136
מחצית הכוס המלאה משמעו (מחצית הכוס) המלאה ולא מחצית (הכוס המלאה). עדיפותה של המחצית על החצי הוא בהיותה נקבה(1), ולכן המשפט "מחצית הכוס המלאה" מצטלצל יותר טוב מהמשפט "חצי הכוס המלא", למי שאוזנו מורגלת במשפט (השגוי) "חצי הכוס המלאה".

כן, אני בטוח. במקום בו אני נמצא כרגע אין לי ייחוס, אם אני אזכור בערב אביא הפניות, כרגע אתה צריך להאמין לזכרוני המפוקפק(2): לפני הרבה שנים עבד איתי בחור אשר דיבר על כוס (הכלי להחזקת נוזלים) בלשון זכר. "הכוס הקטן", "כוס שקוף" וכו'. כמוך, הייתי משוכנע שמדובר בשיבוש. בדיקה במילון(3) הראתה שאין זה שיבוש.(4)
___
(1) מה לעשות, יש כאלה שמעדיפים נקבות.
(2) אין הכוונה לאמנון.
(3) אבן שושן אאל"ט.
(4) מזכיר קצת את ה"צא בחוץ" של הרבובדיה. צורה לא מקובלת, נשמעת, אינטואיטיבית, משובשת, אבל בכל זאת תקינה.
הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233270
הבטחתי, ולכן אקיים: ע"פ מילון אבן שושן כוס היא בנקבה, אם כי הוא מציין שבתלמוד הרבה בלשון זכר, ומביא את המובאות הבאות: "התקדשי לי בכוס *זה* של יין" (קידושין ב ב) "השקתהו יין משובח בכוסות *משובחים* (סוטה ט).
הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233430
אהה. נראה לי שאבן שושן פוסח על שתי הסעיפים בעניין זה.
הגדר - חצי הכוס המלא(1) 233462
אכן, זה משתמע לשתי פנים.
לפעמים השמש זכר, לפעמים נקבה 233509
אבל דרך שתי נקודות, וגו'. [אם כי אולי לא כשמדובר בגדר].
חצי הכוס המלאה 234454
מותר לומר "חצי הכוס המלאה". סמיכות "חצי", בדומה ל"רוב", סובלת גם את נטיית הסומך: חצי העם התנגדו, רוב הילדים הגיעו.
חצי הכוס המלאה 234456
אכן, סובלת, וכנגד הסבל הזה יצאתי, אבל חצי העם התנגדו? הרי הן העם והן החצי הם ביחיד.
חצי הכוס המלאה 234457
"העם" עשוי להיות גם רבים וגם יחיד: "וענו כל העם ואמרו אמן", "חטא העם הזה חטאה גדולה".
ויט שכמו לסבול 234466
אתה רשאי להחמיר על עצמך כאוות נפשך, אבל למה להציק לאחרים?
הגדר - חצי הכוס המלאה 233130
האם זה הבן של מרון? כי אם כן - התפוח בהחלט לא נפל רחוק מהעץ.
הגדר - חצי הכוס המלאה 233138
כבקרת רועה עדרו...
אין לי שמץ. יש פרופסור למשפטים בשם הזה באוניברסיטת ת''א.
אחדות דעים ישראלית-פלסטינאית 237358
לפחות בדבר אחד הישראלים והפלסטינאים מסכימים - הם שונאים את מוזיאון שמעון ויזנטל לסובלנות שעומד להיבנות בירושלים (במחיר של 200 מליון, זה 200,000,000 דולר).

"עם כיפה לראשו נשא בנו של נאצי את הנאום המרכזי בטכס "בחשיכה ששורה במזרח התיכון" אמר ארנולד שווארצנגר לקהל המאות (נכח גם בנימין נתניהו), "הבניין הזה יהווה נר שיראה לנו את הדרך."

לכתבה הראשית במוסף התרבות והאמנות של הניו-יורק טיימס, כולל תמונה של דגם המבנה האהממ, מעניין:
(אגב, משהו יכול לחפש תמונה של שווארצנגר עם הכיפה?)
אחדות דעים ישראלית-פלסטינאית 237410
נראה קצת כמו דרזדן אחרי ההפצצות.
אחדות דעים ישראלית-פלסטינאית 237455
זה באמת נראה כמו סובלנות מזרח תיכונית.

___
את התמונה עם הכיפה לא מצאתי, אבל להלן מספר תמונות אותנטיות, שנגנבו מהאלבומים המשפחתיים:
תאי גזים בצפון קוריאה 238545
בעקבות מאמרו של ארז ליבנה על תאי גזים בצפון קוריאה. האם יתכן שהעובדה שהעצרת לא טרחה לשאול את ביה"ד הבינלאומי בהאג שום שאלה על המתרחש בצ. קוריאה מרמזת על החשיבות שמייחסות מדינות רציניות למוסד זה?
תאי גזים בצפון קוריאה 238548
רשמית, איפושהו על פי חוקת האו''ם, האו''ם לא מתערב בענייניה הפנימיים של מדינה כלפי אזרחיה. האו''ם נוהג לחרוג ממנהגו אם מדובר במיעוטים לאומיים (פלסטינים, בוסנים וכו') שיש הכרה בינלאומית בזכותם להגדרה עצמית.
תאי גזים בצפון קוריאה 238675
אולי המצב שאתה מתאר הוא המצב דה-פקטו. קשה להאמין שזה דה-יורה. האו"ם וחוקתו נוסדו איפושהו ב-‏1944 כאשר המוטיבציה היתה לשפוט את גרמניה על פשעי המלחמה כולל פשעיה נגד האזרחים שלה עצמה.
השאלה שלי היא לא רטורית. אני סקרן לדעת אם מדינות חשובות (ארה"ב, בריה"מ, סין, בריטניה, גרמניה, צרפת, יפן) יזמו פניות לבית דין זה. הניחוש שלי הוא שביה"ד הוקם בימי האופוריה המשפטנית והצדקנית של שלהי מלה"ע השנייה ומאז דאגו המדינות לרוקן את המוסד מכל סמכות והשאירו אותו כמגרש משחקים למדינות הדרג (העולם) השלישי.
תאי גזים בצפון קוריאה 238733
מה בדיוק רצית שהעצרת תשאל את ביה"ד בהאג? "האם זה חוקי לרצוח את אזרחיך בהמוניהם"? "האם זה חוקי לבצע ניסויים אכזריים בבני אדם לצורך פיתוח נשק להשמדה המונית?"

ונניח שזה חוקי (כלומר "החוק הבינלאומי" איננו כולל סעיפים שאוסרים על כך במפורש) - אז מה?

אני יותר מוטרד מהחשיבות (או חוסר-החשיבות) שמדינות "רציניות" מייחסות לנעשה בצפון קוריאה מאשר מהחשיבות שהן מייחסות לביה"ד בהאג.
כבוד בית הדין במקומו מונח 247011
האג-שמאג 329874
בג"ץ קבע כי חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי בנושא גדר ההפרדה אינה מחייבת את מדינת ישראל. עם זאת, קיבל בג"ץ את עתירתם של התושבים הפלשתינים וקבע כי יש למצוא תוואי חדש באזור אלפי מנשה.

מעריב NRG: http://www.nrg.co.il/online/1/ART/984/171.html
שאלה: 329898
האם האיש שאמר היום "בג"ץ מציל שוב את ישראל ממבוכה, שפזיזות הממשלה גורמת לנו בעולם"‏1 לא היה חבר באותה ממשלה שקיבלה את ההחלטה על הגדר?

האג-שמאג 329928
פקיסטן רוצה לבנות גדר בגבול עם אפגניסטאן למנוע הסתננות של אל-קעידא. 2500 ק"מ במחיר 2 מליון/ק"מ זה עסק לא רע.
האג-שמאג 329932
אולי זו הסיבה להתחממות לאחרונה ביחסים בין ישראל לפקיסטן? מחפשים שיתופי פעולה?
האג-שמאג 329990
הנימוק של בג"צ לכך שפסיקת-האג אינה מחייבת את ישראל - "בפני ביה"ד בהאג לא עמדה התשתית העובדתית המלאה בדבר צורכי הביטחון של ישראל" - די מוזר: התשתית העובדתית המלאה לא עמדה בפני ביה"ד הבינלאומי כי ישראל לא טרחה לשלוח לשם נציגות...

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים