ארה''ב: סטודנט נחקר לאחר שהזמין ספר קומוניסטי מהספריה (עודכן) 2531
הסטנדרט־טיימס פרסמו אתמול (ש') כי סטודנט באוניברסיטת מסצ'וסטס שבדארטמאות' נחקר בידי חוקרים פדרליים, לאחר שביקש לשאול מהספריה את "הספרון האדום" של מאו טסה טונג. "הספרון האדום" הוא אוסף ציטוטים וקטעי נאומים של מייסד הרפובליקה העממית של סין.

התקרית ארעה לפני כחודשיים. הסטודנט, ששמו לא פורסם בידי העיתון, הזמין את הספר במערכת ההזמנה הבין־אוניברסיטאית, ולצורך כך סיפק את פרטיו האישיים. לאחר מכן נחקר בבית הוריו בידי שני סוכנים של הסוכנות הפדרלית לבטחון המולדת (Homeland Security). נמסר כי הסוכנים הסבירו לו שהחקירה התעוררה משום שהספר נמצא ב"רשימת מעקב", והוא עצמו שהה זמן רב מחוץ לתחומי ארה"ב.

הסטודנט הזמין, לצורך לימודיו, את הגרסה המלאה של הספר. הסוכנים שהגיעו לביתו הביאו עמם את הספר אולם לא השאירו אותו בידי הסטודנט.



עדכון (25.12.2005): לאחר שהתעוררה סערה ציבורית התברר כי מדובר במתיחה והסטודנט המדובר הודה כי בדה את דבר החקירה מליבו. מורהו של הסטודנט, בריאן גלין ויליאמס אמר כי סר לביתו של תלמידו, שהודה בפניו במתיחה.
קישורים
סטנדרט־טיימס
הספרון האדום
מתיחה - The Boston Globe
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

355173
האמריקאים, אכן, ירדו סופית מהפסים.
ספרים כאלה ואחרים 355180
לכשתזמין את מיין קאמפף בספרית האוניברסיטה, אני מבטיח לך שלא יעצרו אותך אבל יסתכלו עליך עם פרצוף עקום.
ספרים כאלה ואחרים 355181
א. לדעתי נכתב מתישהו באייל ש"מיין קאמף" לא תורגם במלואו לעברית אלא רק חלקים נבחרים, לצורך לימוד ומחקר.
ב. גם אם כן תורגם, כאן משחק לטובת המזמין אלמנט האי-סבירות: הזמנת "מיין קאמף" בישראל לצרכים לא-לימודיים נתפשת, לדעתי, כלא סבירה בעליל, כך שבספריה לא יסתכלו עליך בפרצוף עקום אלא יניחו שאתה עושה זאת לצרכי לימוד ומחקר.
ספרים כאלה ואחרים 355312
ב. לפני כעשור יצאתי בעוונותי עם פאוסט של גתה והשומר (ייאמר לפחות לזכותו שידע מי זה גתה) נאנח ושאל מדוע אני נזקק לקרוא ספרות גרמנית.
ספרים כאלה ואחרים 355313
וכמובן ששכחתי להגיד ''להבדיל'' ועמכם הסליחה.
ספרים כאלה ואחרים 355321
נשמע מרתק, לצאת עם פאוסט.
ספרים כאלה ואחרים 355415
יצא לי לראות פעם סטודנט עם ''רעב'' של קנוט המסון ביד אחת, וסנדוויץ' ביד השניה.
ספרים כאלה ואחרים 355423
לי יצא פעם לראות סטודנט עם ''החטא ועונשו'' של דוסטוייבסקי ביד אחת, וגרזן ביד השניה.
ספרים כאלה ואחרים 355901
לי יצא פעם לשבת במסעדה, להחזיק לי מונדה ביד האחת ולדבר על לייבניץ.

_____________
ומה עם היד השניה? אותה דאגתי לנפנף באוויר כדי לנסות להסתיר את העובדה שאני לא יודע על מה אני מדבר.
ספרים כאלה ואחרים 355980
אז מזה מבינים שפיקששת את אינפי 1?
ספרים כאלה ואחרים 356044
לא.

מזה מבינים שאני מתקשה בהבנת הטענות הפילוסופיות של המר בחור הנ"ל ("המונדולוגיה"), אבל זה לא מפריע לי להעלות אותן במהלך שיחה, על מנת להראות יותר חכם ממה שאני באמת :)

מזה גם מבינים שמשחק המילים לי-מונדה לא היה מוצלח במיוחד.
ספרים כאלה ואחרים 356046
לי-מונדה הוא משחק מלים מוצלח בהחלט. לי מונדה - לא.
ספרים כאלה ואחרים 356060
אם אתה אומר.
ספרים כאלה ואחרים 356098
איש יושב עם זוג חברים במסעדה. מגיעה המלצרית ושואלת: "מה תזמינו?".
עונה האיש: "לי-מונדה. לה-זניה, ולו ספגטי".
שואל אותו חברו:" רגע, מה איתי? בשבילי אין לך איזה משחק מילים, חידוד לשון, שנינות, משהו?"
עונה לו האיש: "בו-לו-נז".

בהגיה הנכונה ובנסיבות המתאימות, זה יכול להצחיק.
ספרים כאלה ואחרים 355470
לוא דווקא. אני אישית דווקא הייתי מוכן, אם היה לי קצת יותר זמן,לקרוא את מיין קאמף. מעניין לראות כיצד בדיוק מנמק היטלר את התורה המוזרה שלו, מה כתוב בספר ומה לא כתוב בו. למשל, מה כתב האוסטרי הנמוך ושחור השער על העם הגרמני ועל הגזע הארי?
ספרים כאלה ואחרים 355642
אף אחד מראשי הנאצים לא נראה נורדי, גבלס נראה פחות נורדי מהיטלר.
מכל מקום, בתיאוריות הגזע הנאציות לא היה הרבה מן החידוש, אלא חזרה על תיאוריות עליונות גזעית של סטויארט צ'מברלין (אנגלי שהאמין בעליונות הגרמנים, והשפיע על היטלר רבות), של ז'וזף גובינו הצרפתי (שהאמין שהצרפתים יושבי נורמנדי הם עליונים ולעומת זאת בגרמנים דבק דם סלאבי ולכן הם פחותים) ומבחר אנטישמיות משל ראש עירית וינה בתחילת המאה שהיה מסית אנטי יהודי.
ספרים כאלה ואחרים 355702
גרינג?
ספרים כאלה ואחרים 355723
גרינג היה בעל שיער חום.
ספרים כאלה ואחרים 355716
לואגר
ספרים כאלה ואחרים 355722
נכון. משום מה שמו פרח מזכרוני.
ספרים כאלה ואחרים 355727
ריינהרד היידריך (AKA "המפלצת הבלונדינית").
ספרים כאלה ואחרים 355729
הוא באמת היה בלונדי, אבל בוא היה ''רק'' הממונה על צ'כיה. ראשי המנגנון הנאצי היו היטלר, הימלר, גרינג, בורמן, הס, גבלס, פון ריבנטרוף.
ספרים כאלה ואחרים 355731
אם כבר בתקופה הזו עוסקים, יש ספר שכתב עיתונאי אמריקני (פרד אקסנר - "זהו האויב") תוך כדי המלחמה על התקופה שבין 1935 ל1942. הוא נותן תיאור עיתונאי מעניין שלא מוצאים בד"כ בספרי ההיסטוריה על התקופה ועל אישיותם של מנהיגי הנאצים וגם מספר על הידיעות הראשונות על השואה. הוא ירד מן הדפוס מזמן אבל קיים באנגלית בספרית אונ. ת"א (שמו של המחבר באנגלית הוא Oechsner, Frederick)
ספרים כאלה ואחרים 355732
הוא לא היה רק ממונה על הפרוטקטוראט של מורביה. הוא היה ראש ה-rsha המשרד המרכזי לבטחון הרייך- איש בעל עמדת כוח מאד חזקה אך בדרגה שניה להיטלר, גרינג, הימלר. בורמן היה איש מפלגה חזק אך לא הדרג הראשון של מנהיגי הרייך. כשבורמן הגיע לשיא כוחו-היידריך כבר היה שוכן עפר.
ספרים כאלה ואחרים 355757
The sad truth is that the gentiles hate us not for being jewish, but for the message that we convey : we are jewish we are much smarter and better than you are. And this what i believe contributed to the demise of so many of us.
ספרים כאלה ואחרים 355758
I'm not so sure that the inflation of Jewish bright minds at the end of the 19th century and the beginning of the 20th still remains. Chinese emmigrants are much better.
ספרים כאלה ואחרים 355750
אולי קצת הערכות מיד שנייה, יחסכו לך את המאמץ: נטען שהספר של היטלר (שתוכנן להיות כרך ראשון בסדרה "אנציקלופדית" על עולמו, קורותיו והגותו של היטלר (כמו נניח ספרי צ'רצ'יל), אך מפאת עיסוקיו האחרים נותר בודד) הוא משעמם במיוחד ובלתי קריא בגלל החזרות הבלתי פוסקות והאובססיביות על אותם רעיונות והזרם האסוציאטיבי המשוטט ללא כיוון ומטרה המאפיין את היטלר. בגלל סבך התסכולים האישיים, ההיסטוריה האישית העלובה שלו, כשלונותיו כאמן והצורך המכריע שלו למחוק את המימד האישי שלו לטובת תדמית הפיהרר- המנהיג הלאומי, היטלר היה אדם "ריק" - חסר כל אישיות פרטית משמעותית מעבר לתדמיתו הפוליטית (נטול הומור וללא קשרים אישיים משמעותיים שאינם פוליטיים מלבד אולי אימו. על קשריו עם אווה בראון הגרמנים למדו רק אחרי מותם). מסיבה זו (היטלר נשלט באופן אובססיבי ע"י הצורך להמציא את עצמו ולהכחיש את העובדות ההיסטוריות שלא תאמו את תדמיתו) הספר הוא גם בלתי אמין לגבי הפרטים וההיסטוריה האישית שלו (למשל הוא טוען שהיה חבר מס' 7 במפלגה הנאצית כאשר למעשה היה מס' 555).
יחד עם זאת, היטלר ניחן בזכרון מצויין ובתפיסה אינטואיטיבית מצויינת של המגבלות והפגמים של האנושות, כך שבתוך ים המלל והפרנויות, יש גם אבחנות חדות מאוד על פסיכולוגיית ההמון וטיבה של תעמולה (אמירות שהרבה פעמים מיוחסות בטעות לגבלס שרק ציטט מן הספר).
אאל"ט הספר דוקא תורגם לעברית בהוצאה מדעית לפני מספר שנים.
ספרים כאלה ואחרים 355762
"מאבקי" תרגום ירון דן, עריכה מדעית משה צימרמן ועודד היילברונר, יצא לאור בהוצאת אקדמון, 1992.
ספרים כאלה ואחרים 356084
את הספר עצמו לא ראיתי, אבל חיפוש באתר האוניברסיטה העברית מגלה שמדובר על פרקים מתוך, ולא הספר השלם.

ספרים כאלה ואחרים 356101
מקריאה, הפרקים האלה מספיקים מאד.
ספרים כאלה ואחרים 356128
אתה ממליץ?
ספרים כאלה ואחרים 356202
נראה לי שהוא ממליץ על המספיקות.
ספרים כאלה ואחרים 355776
הם התחילו את הספירה מ-‏500, אז יוצא שהוא היה חבר מספר 56 (לפי החשבון) או 55 (כפי שנטען בכל המקומות שנתקלתי בהם - כנראה התחילו למעשה את הספירה מ-‏501).
ספרים כאלה ואחרים 358871
בינתיים התברר לי שהספר יצא ב-‏2 חלקים ויותר מאוחר יצאה מהדורה שכללה את 2 החלקים (זו הגרסה שניתנה לכל זוג טרי ברייך ה-III).
ספרים כאלה ואחרים 358884
עצות טובות לחיים טובים.
הערות אגב 355780
היטלר דווקא היה ממוצע בגובהו - 175 ס"מ, פחות או יותר (5 רגליים ו9 אינצ'ים).

ואגב - אוסטריה היא אומה גרמאנית, שפשוט הייתה כבר מעצמה חזקה מדי (תחת האימפריה האוסטרוהונגרית) כאשר ביסמארק החל בתהליך איחוד המדינות הגרמאניות תחת שלטון פרוסי (מה שידוע בתור הרייך השני, או פשוט גרמניה) ולכן לא נכבשה יחד עם כל השאר. מקור השם אוסטריה, למיטב ידיעתי, הוא בקיצור הכינוי "הרייך המזרחי" או משהו בסגנון.
הערות אגב 355781
ביסמארק בחר את ''גרמניה הקטנה בלי אוסטריה כי רצה הומוגניות גרמנית.
הערות אגב 355818
לא מכיר את הטענה הזו. בכל מקרה מסע הסיפוחים כלל לא מעט מיעוטים, כך שהטענה נשמעת קצת מוזרה.

הנרטיב שאני מכיר, לפחות, הוא שאוסטריה היתה אז מדינה גרמאנית מובהקת בדיוק כמו פרוסיה, אלא שכמתחרה העיקרית של פרוסיה על ההגמוניה הפאן-גרמאנית, התנגדה למסע הסיפוחים של ביסמארק. מלחמת פרוסיה-אוסטריה התנהלה בדיוק על נושא זה, והסתיימה בניצחון של ביסמארק שהספיק כדי להשאיר את אוסטריה מחוץ למערכה, אבל היה רחוק מלהספיק כדי לכבוש גם אותה בכוח. אין לי מושג מה היה עושה ביסמארק אם היה יכול לכבוש גם את אוסטריה (או לספח אותה בלי התנגדות ממשית), אבל אני מניח שמה שהניא אותו לא היה שלושה וחצי צ'כים שגרו בוינה.
הערות אגב 355819
אוסטריה קדם 1918 היתה "אוסטרו-הונגריה" ולא Oesterreich של היום. היא היתה מדינה דואלית עם שוויון מלא להונגריות, ללא נטיות גרמניות לאומניות. (הצ'כים היו מיעוט מדוכא ולא שייכים לעניין). הנראטיב שאתה מציע לא כל כך מתיישב עם זה.
הערות אגב 355905
הונגריה נכבשה מידי העות'מאנים על ידי האימפריה האוסטרית, ורק לאחר מאות שנים (בהם ניסו ההונגרים גם למרוד נגד השלטון האוסטרי) ההונגרים קיבלו מעמד שווה זכויות בתוך האימפריה ששינתה את שמה לאימפריה האוסטרו-הונגרית.

בכל מקרה, כפי שאמרתי, אוסטריה הייתה מעצמה אזורית - גרמאנית בדיוק כמו פרוסיה - כאשר ביסמארק החל במהלכים לאיחוד גרמניה תחת הגמוניה פרוסית (בערך באותן שנים בהן הפכה האימפריה האוסטרית לאוסטרו-הונגריה), ולכן ביסמארק לא יכל אפילו לחשוב על לספח גם את אוסטריה. כאן מתחיל וכאן נגמר ההבדל האתני בין אוסטרים לגרמנים, שבעצם משמעותו הוא סכסוך בין אוסטרים (גרמאנים) לפרוסים (עוד גרמאנים).
הערות אגב 355878
על מה אתה מדבר? הבעיה העיקרית של הקיסרות ההבסבורגית היו הלאומית שבשליטתה. הונגרים, אוקראינים, סרבים, סלובנים, צ'כים, סלובקים, קרואטים פולנים (גם הגרמנים שלטו על פולנים כך שזה אינו משנה). איזה שנים וחצי צ'כים. הגרמנים היוו מיעוט בקיסרות.
הערות אגב 355906
לא אמרתי שהגרמנים לא היו מיעוט בתוך כל שטחי הקיסרות. אמרתי שעצם העובדה שלאוסטרים הייתה אימפריה משל עצמם גרמה לכך שהם יוותרו מחוץ לגרמניה המאוחדת. גם תחת השלטון ההבסבורגי היו טריטוריות לאומיות ברורות יותר או פחות, ובהן חבל הארץ הקרוי אוסטריה, בו היה רוב מוחץ לגרמנים.
הערות אגב 356082
התמונה היתה יותר מסובכת. אבל איציק ש. צודק בכך שה"תכנית הגדולה" של ביסמארק היתה כינון אימפריה לאומית גרמנית. הכללת אוסטריה ברייך הגרמני לא היתה בכלל אופציה מהרבה מאוד סיבות שהעיקרית בהן היתה שאוסטריה באותם ימים עדיין נחשבה מדינה חשובה וגדולה יותר מפרוסיה. צרוף אוסטריה לרייך משמעותו היתה ויתור של פרוסיה על ההגמוניה ברייך הזה, וזה כלל לא עלה על דעתם. האופציה שכן עלתה, היתה קריעת שטחים של אוסטרו-הונגריה (עם גרמנים וגם עם סלבים) לטובת הרייך החדש.
ביסמארק כמובן לא כבש שום שטח גרמני בכוח (זה היה למעשה איחוד מרצון) מלבד שניים. השטח הראשון היה שלזויג-הולשטיין (שהיו בה גם דנים). הסיפוח הזה גרם לסכסוך בין פרוסיה לאוסטרו-הונגריה שהסתיים בנצחון בזק של פון-מולטקה הגרמני בסדובה (1866). מולטקה ובעיקר הקייזר שנטיותיו האבסולוטיות הלכו והתפתחו להתנגשות עם ראש הממשלה האוטוקראטי שלו ביסמארק, רצו להביס את האוסטרים ולספח שטחים נרחבים שלהם לפרוסיה. ביסמארק השתולל מזעם ואיים להתפטר, עד שהקייזר נכנע לרצונו והסכם מהיר נחתם עם האוסטרים שהיה די נוח כלפיהם. ביסמארק היה היחיד ששמר על "אחדות המטרה" והפרדת היריבים. הוא הבין שהמכשול בפני איחוד גרמניה הוא לא גרמני (למרות האיבות ההיסטוריות למשל בין הבווארים הקתולים ברובם לפרוסים הלותרנים), אלא ההתנגדות הצרפתית. הוא הציע לאוסטרים הסכם נוח מאד, תמורת הנייטרליות שלהם בקרב הגדול שתכנן: פרוסיה-צרפת (1870-1871). הנצחון הגרמני הגדול הזה הסתיים בסיפוח השני: אלזס-לוריין (שוב בחלקה צרפתית).
צריך לזכור שגם לאחר האיחוד, גרמניה היתה פדרציה מבוזרת למדי. גם במלה"ע ה-I לבוואריה היה בית מלוכה וצבא משלה. ואפילו היום גרמניה היא אולי המדינה הפדרטיבית ביותר באירופה.
הערות אגב 356088
האם אי הכללת אוסטריה הקתולית בגרמניה המאוחדת, לא נבעה גם או בעיקר, מהשאיפה להפוך את הגרמנים הקתולים בדרום גרמניה למיעוט מול רוב פרוטסטנטי?
הערות אגב 356099
אני לא יודע. הנקודה היא שהכללת אוסטריה בגרמניה המאוחדת כלל לא היתה על הפרק באותו זמן. (נראה לי שמאז מלחמת שלושים השנה יחסי הדתות הנוצריות בגרמניה די נינוחים. בכלל נראה שהגרמנים אינם נוצרים אדוקים במיוחד).
הערות אגב 356100
אני זוכר שקראתי שביסמרק נאבק במפלגה הקתולית שאיימה על הריכוזיות שהנהיג כי הייתה נאמנה קודם לכל לאפיפיור.
הוא עשה זאת במסגרת מה שנקרא הקולטורקאמפף, מלחמת התרבות במהלכה הוא העביר חוקים אנטי קתוליים.
הערות אגב 356113
מעניין. היות והפרוסים אינם קתולים, אני מנחש שהקתולים (כשליש מן הגרמנים) המרוכזים בדרום ומערב גרמניה גם לא התלהבו מ''איחוד גרמניה'' - משאת נפשו של ביסמארק. כאשר מכנים את ביסמארק אוטוקראטי -הכוונה היא שהוא נאבק בכל גורם פוליטי אחר (הסוציאליסטים, המלוכנים והנה גם הכנסייה) כדי להחליש אותם.
ספרים כאלה ואחרים 355989
בהנחה שהתייחסת לסעיף ב' שלי, הרי שהצורך שאתה מתאר שקול לצורך לימודי לטעמי.
ספרים כאלה ואחרים 355185
חוץ ממה שאמר ערן, אכן לא יעצרו אותך.
ספרים כאלה ואחרים 355244
גם את הסטודנט האמור לא עצרו. להיפך, הביאו לו את הספר עם שליח עד הבית.
ספרים כאלה ואחרים 355249
הביאו אבל לא נתנו לו. וחוצמזה, עוד שליחים כאלה ואבדנו.
ספרים כאלה ואחרים 355255
לא נתנו לו כי הוא התלונן שזה לא מספיק חם, ולא נתן להם טיפ.
השליחים אצלנו בפיצה לא יותר מוצלחים.
ספרים כאלה ואחרים 355260
השליחים *אצלנו* בפיצה מתאמנים, בדרך כלל, לקראת עבודה בדילול האוכלוסייה בסין.
פיצה קרה, אחות חמה 355909
פורצי גדר החוק והמוסר 355303
שתי פרשיות חמורות הרבה יותר נחשפו בימים האחרונים:

-הצבא האמריקאי מנהל רישום ומעקב אחרי התארגנויות של אזרחים ופעילים המתנגדים לפעילויות שונות של הממשל, כמו הפגנות נגד מרכזי גיוס או הפגנות של גופים אקולוגיים. אחד מ 1500 המפגשים שנרשמו בבסיס הנתונים של הצבא (למעשה גליון אקסל) הוא מפגש של כמה אזרחים קווייקרים בבית פרטי.

-הCIA האזין לאלפי שיחות טלפונים בארה"ב באישורו של הנשיא וללא צו האזנה של ביהמ"ש. המעשה הזה נוגד את החוק שאוסר על ה CIA לבצע פעילויות ריגול בתוך ארה"ב.

-הבית הלבן שכר את שרותיהם של חברות יחסי ציבור ושל עיתונאים שונים כדי להשתיל כתבות מפוברקות בעיתונות ובתוכניות שיחות בטלויזיה וברדיו, ולתאר את מעשי ומדיניות הממשל באור חיובי.
פורצי גדר החוק והמוסר 355305
צריך להזכיר גם, שהגופים האקולוגיים דנן לקחו אחריות לעשרות מעשי הצתות שגרמו נזק בעשרות מיליוני דולרים.
לגבי שתילת כתבות מפוברקות, עושים את הגועל הזה בכל העולם וכם אצלנו.
פורצי גדר החוק והמוסר 355329
לגבי הנקודה השלישית רק צריך להבהיר שהמדובר בעיתונות העיראקית, לא בניו-יורק טיימס. באופן אישי אני לא מבין מה הבעיה. שיטות של לוחמה פסיכולוגית קיימות יותר ממאתיים שנה.

לגבי שתי הנקודות הראשונות, האמריקאים קבלו החלטה אסתרטגית שהדמוקרטיה וזכויות האזרח מושהות במידה מסויימת לצורך ''המלחמה בטרור''. הם פשוט לא מודעים למלוא המשמעויות של החלטה זו. בשנות החמישים ארה''ב עברה תקופה דומה, ויצאה מזה בסופו של דבר.
פורצי גדר החוק והמוסר 355345
לא ולא. מדובר בעיתונות פנים אמריקאית. עיתונאי אחד, מכובד ומוכר (שכחתי את שמו), קיבל 250,000 לקדם תעמולה ממשלתית בתוכנית הראיונות שלו ובטור הסינדיקטי שהוא כותב. חברת יחסי ציבור קיבלה משהו כמו 300 מליון דולר כדי שתכניס ידיעות פרו-אמריקאיות לעיתנות הערבית והאמריקאית. משרד ממשלתי יצר סרטונים מוקומנטריים אותם הוא העביר לתחנות הטלויזיה האמריקאיות במסווה של דיווחי חדשות.

יש הבדל בין הפצת דיסאינפורמציה בשיחות רקע לכתבים לבין ממשל המנהל תעמולה כנגד ציבור הבוחרים. בנוסף נראה שיש הבדל בין קידום האינטרסים של המימשל דרך דיווחים אינטרסנטיים, לבין הדרך בה כתבת הניו יורק טיימס ג'ודי מילר הולכה שולל (לא שהיא כ"כ נאיבית ותמימה) כדי להפיץ ולקדם את הסיפור שלעירק יש נשק השמדה המונית. אגב, למגיב האלמוני הקודם, עכש"ז, פעם אחרונה שממשלת ישראל ניסתה לבצע תעמולה נגד משלמי המיסים, ובמימון משלמי המיסים, היה בשנות החמישים כשבן-גוריון ואיסר הראל הקימו את העיתון "העצמאי" רימון, בטרה להכפיש את "העולם הזה."

תיקון טעות - הסוכנות שהאזינה לשיחות הטלפון היא NSA ולא CIA. מדובר בפרוש בעבירה על חוק שהועבר אחרי מלחמת ויאטנאם ונועד למנוע מהממשל לעקוף את התיקון הרביעי לחוקה המגן על האזרח מפני הרשויות. המימשל הרפובליקני דאז ניהל רשימות מתנגדים למלחמה.

לעניות דעתי, מדובר פה בקו רעיוני שהתחיל עוד בימים הראשונים של ממשל בוש, לפני התקפת הטרור 911. מדובר ברצון להרחיב את סמכויות הנשיא ולהקטין את הבקרה על מעשי הבית הלבן. זה התבטא למשל בסרוב הבית הלבן לחשוף פרוטוקולים מדיוני סגן הנשיא בנושא מדיניות האנרגיה והנפט.

הרעיון הפטרנליסטי שכביכול לנשיא יש יכולת טובה יותר לדעת מה טוב עברו מדינה הוא רעיון תמוה ומסוכן. הן הנשיא והן חברי הקונגרס והסנט הם נבחרי ציבור ואין שום בסיס לדעה שלנשיא יש יכולת ניתוח ותכנון טובים יותר משל הנבחרים האחרים. אני חושב שכדאי להרהר פעם נוספת במה שכתב סידני הוק (בדיון 1793): "לא בטעות אנו מכנים משטרים דיקטטוריים כמשטרים פטרנליסטיים ... יותר מרות מאשר חיבה. השליט האבהי מתייחס לילדיו כאל שפני נסיון אותם הוא יכול להעמיד בנסיונות המוזרים ביותר.". (ולא, בארה"ב אין משטר דיקטטורי...)
פורצי גדר החוק והמוסר 355352
(נדמה לי שמדובר בביל או'ריילי, אבל אני לא בטוח)
פורצי גדר החוק והמוסר 355362
לא חושב. אבל הנה משהו מעניין על הצביעות של או'ריילי (נדמה לי שהמאמר בתשלום, אם תרצה אשלח לך העתק).
פורצי גדר החוק והמוסר 355372
דמותו של או'ריילי גם עומדת במרכז הסרט הדוקומנטרי OutFoxed, העוסק בערוץ החדשות האמריקאי פוקס ובתמיכתו הבלתי מסוייגת בממשל הרפובליקני.

או'ריילי, על כל פנים, יוצא רע מאוד מהסרט ומוצג כדמגוג וכבריון מתלהם. את הסרט ניתן לתפוס בהוט VOD ("האוזן השלישית").

פורצי גדר החוק והמוסר 355491
חשבתי שאתה מתכוון ל- http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
פורצי גדר החוק והמוסר 355370
''הבית הלבן שכר את שרותיהם של חברות יחסי ציבור ושל עיתונאים שונים כדי להשתיל כתבות מפוברקות בעיתונות ובתוכניות שיחות בטלויזיה וברדיו, ולתאר את מעשי ומדיניות הממשל באור חיובי''
בישראל הם עושים זאת בחינם ובהתנדבות, כל עוד האתרוג פוסע בנתיב שהם מייעדים לו.
פורצי גדר החוק והמוסר 355375
אולי חדלי האישים במעריב. שים לב לטור הסטירי של דורון רוזנבלום אודות ה"אתרוג":

356151
The Yankees have a lot of reasons to be afraid of Maoism, the science of revolution.
The only way out of this rotten system is through a Maoist revolution. From India and Nepal to Peru we stand with the peoples right to fight against oppression.
Imperialism needs to stop now.
Long live the revolutionary international movements! (Co-rim)
Long lives the Nepal Maoist party.

יחי האימפריאליזם המאואיסטי 356153
תזכיר לנו , ידידנו שופע הססמאות, מי כבש את טיבט?
Hear, hear 356155
Like you, I'm a true supporter of Moaism.

Long live the giant bird!

http://www.netbiologen.dk/systematik/moa-bird.jpg
Hear, hear 356162
I think that the Moa is long extinct (Oops.)
Hear, hear 356166
You got it.

Hear, hear 356393
מעולה.
356408
תסלח לי אם אני אתוודה שאני מעדיפה כבר את האימפריאליזם האמריקני.

אין דבר יותר גרוע‏1 ממהפכנים שנלחמים נגד דיכוי וגורמים דיכוי עוד יותר גדול, כשבנוסף גם אסור להגיד שהוא דיכוי, אחרת תשלח למחנה חינוך מחדש.

1 אוקי. יש דברים יותר גרועים. מהפכנים שנלחמים נגד דיכוי ולמען שיטה שאנחנו כבר יודעים שגורמת לדיכוי יותר גדול, ועדיין ממשיכים עם המנטרה.
tales from the west 356158
prior to Liberation, Tibet was a feudalist country with the pious Dalai Lama as chief feudal lord and a slaveowner – his family alone owned 4,000 humyns. For all of these reasons, it is important to ask which Tibetans are appointed as the spokespeople for the nation in the reports that you read. The Dalai Lama's slaves viewed the Chinese Communists in quite a different light from the Dalai Lama himself.
It is indeed true that the Chinese People's Liberation Army (PLA) repressed the "culture" of feudalism in which people were treated "no better than a yak," and that those who had owned people as property were indeed stripped of this property.
The Dalai Lama was smuggle out of Tibet by the c.ia!!! (?should I say more)

tales from up there 356159
האמת היא שלא תזיק איזה מהפכת תרבות קטנה עם 50 מיליון מתים. מלאך המוות לא עסוק בזמן האחרון והוא מעצבן את 36 החברה עם הרזון החולני שלו. זה ממש מוציא את החשק לאכול המבורגר שור בר (מדיום רייר + ביצה עין למעלה).
tales from up there 356169
I bet that you don’t even knew what was the culture revolution, stop repeating lies and open a book once in a while.
Do knew how many people died on a daily basis before the revolution?

Before the revolution came to power in 1949, China had been dominated by foreign imperialist powers. By practically all-available measures, the economy was near the bottom of the world development scale. It had little industry. Agriculture was brutal serfdom. China had the most ruinous inflation in modern world history. It had a vast criminal underworld of gangsters and secret societies, and almost 90 million opium addicts. For women, it was a living hell: foot binding, arranged marriages, and child brides were widespread social practices. Prostitution was rampant in the cities.
These kinds of social evils and the extreme polarization of wealth that existed before 1949 were eradicated by the revolution. China's socialist revolution of 1949-76 resulted in a vast improvement in life for the Chinese people. Between 1949 and 1975, life expectancy in socialist China more than doubled, from about 32 to 65 years. By the early 1970s, infant mortality rates in Shanghai were lower than in New York City
All this reveals a profound reduction in the violence of everyday life. The extent of literacy swelled in the span of one generation--from about 15 percent in 1949 to some 80 to 90 percent in the mid-1970s

tales from up there 356174
Infact, if you read something other than excerpts from the great soviet encyclopedia, you will find out that the Chinede Com. party itself had denounced the crimes and atrocities commited during the cultural revolution. That so called revolution was a major setback to China. China would have brought to its knees unless the death of Mao and his replacement by Deng Xiao P. The entire improvement reached untill 1965 was destoyed at 1975, when the cultural revolution ended. Not a word about the crimes of the "gang of four", sentenced by a people's court? A selective memmory , maybe?
All other statistics that you give , are irrelevant. The life expectancy in the whole world has increased compared to 1900. It also increased in Hitler's Germany and Stalin's SSSR yet no one claims they are valid examples for development.
*You are not doing any good service , neither to China nor to the party*. Have some self criticism before boasting with what you don't know of.

tales from up there 356182
So you have decided to rely on information from a regime that as you said "sells weapons to Iran", a regime that kills student protesting and that turn chine into the sweat shop that it was before the revolution, do you think they had any motive in denouncing Mao? Who is being selective here? Do you even knew hew life were before the revolution? (Foot binding, slaves, starvation,)
So all this millions of Chinese fought against Chi can cheat because their life was beautiful?
Ill just ignore the stuff about the gang of four or the peoples court (judging all thus rich land lords), because what is really hilarious is the comment about life improvement, have you ever heard about Africa, Asia, or south America? Do you know how many kids die from preventable diseases? Do you knew that half of the would is living on two dollars a day? If improvement is naturally as you say why did it happened in those places?
I really think that you don’t know what your are talking about, its always amaze me how brainwash people can be.
Were very lucky that our brothers and sisters in Nepal don’t think that their miserable life are "improving" and are fighting for liberation.

"its always amaze me how brainwash people can be" 356194
hear hear.
Maoch 356219
אבל מאו מור החמודי שלנו, למה להתעלם ממעשיהם הנפלאים של כנופיית הארבעה (שבעצם שלמו ביוקר על מה שהם עשו בחסותו של הקדוש מאו בעצמו)?

מה שהם עשו למען המוסיקה, הספרות, הציור וכולי השאיר אחריו מורשת נפלאה. חבל שהם לא הספיקו להרוס עוד מבנים עתיקים שרק העידו על תקופות אפלות בהיסטוריה הסינית. וזה סך הכל היה רעיון טוב לשלח סטודנטים בכל דבר זז, וכשהם סיימו לחסל את מה שהיה לחסל, לשלוח אותם למשימות מימוש בחלקים נידחים של הפרובינציות השונות. ולצורך העניין, זה היה מעיניין ומלהיב כיצד בכל יום מצאו הגדרות חדשות ל"בעלי בתים" נגדם היה צריך להתקומם. בלי ההגדרות הללו הייתי מוכנה להשבע שכמה מהם היו בכלל שייכים ל"מגזר החקלאי העני".

לקחו לך כמה שניות להפריד בין המהפכה הראשונית של מאו למהפכת התרבות. כך שאולי אני לא צריכה לבקש משוב על תנועת "אלף הפרחים" ואיך שהיא הגיעה לסיומה.

(מידע נודף אימפראליזם זה אספתי במשך שנים בקריאה מרוכזת על סין בטקסטים אקדמיים והרבה אוטוביוגרפיות סיניות, צפיה בסרטים של "הדור החמישי", לימוד סינית בסיסית, כמו גם ביקור בסין ושיחה עם "סינים אמיתיים".)

שאלונת: צריך להקים מועדון מעריצים גם לסטאלין על מנת להביע ביקורת אמיתי על ארה"ב?
ניחוש 356220
בדיוק כמו סימה מתגובה 354520, גם מאו הוא דמות פיקטיבית שעשויה בטעם רע.
ניחוש 356221
סביר להניח.

(גם אני חשבתי את זה רגע לפני שסחף אותי גל התלהמות בלתי מוסבר)
ניחוש 356240
שמא גבירתי בגיל המעבר? זה יכול להסביר גלים שונים.
ניחוש 356244
אהמ, עדיין לא.

אשמח אבל אם יוצעו לי תרוצים אחרים. עם זאת, עדיף שלא לערב את ההורמונים שלי בעניין. הם נוטים לקפוץ ולנשוך אצבעות המורות עליהם...
ניחוש 356257
רק ניסיתי לעזור.
ניחוש 356325
כפי שבוודאי גילית - לגל חום, סקי הוא התשובה.
ניחוש 356424
אני לא יודעת. בגדה השמאלית אפשר למצוא כאלה אמיתיים.
ניחוש 356437
זה סוג שונה של טיעונים.
ניחוש 356448
נכון.
לפחות מאו שלנו כאן לא קופץ עם טיעוני "אז מה אם היו גולאגים וחיסולים? אל תשכחו מי ניצח את הנאצים!".
ניחוש 356454
זה בטח קשור לזה שהיו''ר שלנו כאן מצדיק חיסולים המוניים, מחנות עבודה וכו'
tales from the wast 356293
The Great Proletarian Cultural Revolution of 1966-1976 was a mass revolutionary upsurge involving hundreds of millions of people. It was a kind of "revolution within the revolution."
By the mid-1960s, the top capitalist-roaders(so called because they were high-ranking Party leaders who used a watered-down Marxism to justify taking China down a political-economic road that would lead to the restoration of capitalism) were maneuvering to seize power. Their goal was to re-institute systems of exploitation and to open China back up to foreign domination--in short, to turn China into the "sweatshop paradise" that it is today!
One of the objectives of the Cultural Revolution was to break down the cultural lopsidedness that existed in China. It was a social situation in which artists, intellectuals, and professionals were concentrated in the cities, and in which their work was largely divorced from the greater society, especially the 80% that lived in the countrysideat the time. The Cultural Revolution spawned society-wide discussion about the need to narrow the inequalities between mental and manual labor, between city and countryside, between industry and agriculture, and between men and women.
Artists, doctors, technical and scientific workers, and all kinds of educated people were called upon to go among the workers and peasants: to apply their skills to the needs of society, to share the lives of the laboring people, to exchange knowledge, and to learn from the basic people. Great numbers of youth and professionals answered Mao's call to "serve the people" and go to the countryside.
Maoist China was consciously seeking to avoid Western-style urban overconcentration, integrate industrial and agricultural development, decentralize productive capabilities, and overcome regional inequalities. It was a strategy of development that paid attention to the welfare of the countryside and gave priority to the needs of the formerly exploited and neglected.
Many privileged urban-professionals in China felt "wronged" by the Cultural Revolution. They were subjected to criticism; their normal routines of life were disrupted; their privileges were undercut. These were the "wounds" they suffered, and this is the story they tell...with no small amount of distortion. It is hardly surprising that such works are lavishly praised and promoted in the U.S. and in China (where the enemies of the Cultural Revolution came to power in 1976). Positive assessments of the Cultural Revolution and positive "inside accounts" of what it meant for the ordinary laboring people don't generally get published.
Think about it for a second. What kind of understanding of the French Revolution would you gain from someone who was part of the old aristocracy? What would you learn about the U.S. Civil War from a member of the plantation gentry? Or about the struggle today around affirmative action in education from a white person who describes his "persecution" when he was skipped over for admission to his law school of choice? It stands to reason that such "eyewitness accounts" would be deeply biased against social change.
The culture revolution led to profound social and institutional changes and deepened the orientation of organizing society around the principle of "serve the people."
Taking your line of thinking would mean that colombos was a hero, that america is a democrecy, and that inveding iraq was just.
No, you don’t need to be a Marxist in order oppose imperialism. but if you really want to do away with oppression and capitalism as a whole, you need to study the science of revolution. develop a vanguard party, imply the mass line and create a protected war, (as an "export" on Maoist you probably don’t even knew what IM am talking about, do you?)
If you are such an intellectual, why don’t you talk about the vest improvement during and after the culture revolution? Why don’t you talk about life before the revolution?
Ill asks you too, are you saying that all those millions of Chinese fought chi kan chack because they had a good life?
I cant wait for the day that people like you, who have been benefiting from imperialism all there life are "forced" to go to side country to Africa Asia south amerce (or should I say Palestine?) in order to serve the people, after all did you ever ask the oppressed of the third word if they ever "chose" to be in the position that they are in?

Xinhua 356303
אהה,

נדמה לי שלא אמורים לעשות דברים כאלו.

And it's written CHIANG KAISHEK by the way.
(שאני אתחיל לתקן כתיב...)

אפילו שאני חושבת שיש לי עסק כאן עם מתחזה. אני בכל זאת רוצה להגיד, שביוגרפיות סיניות מכל השכבות החברתיות הן מרתקות בגלל שכותביהם שרדו את הבלתי אפשרי בתקופת הקיסר, וגם בתקופת הרפובליקה, וגם אחרי המהפכה הקומוניסטית. מאו יצר את המהפכה בעשר אצבעותיו, ואחר כך הרס את הפוטנציאל החיובי שלה עם המגלומניה שלו. זו מן מחלה כזו של ששליטים טוטליטאריים נתקפים בה.

Long live Kim Il Sung!
long live ignurance 356311
you still haven't answer my questions.

I too read biographies, what did you think about the biography by kissinger, or the one written by the rich Cuban who fled coba after the revolution?
Stop showing your ignorance about Mao and communism, you don’t even knew what creates the need for leaders in society, or what is the dictatorship of the proletarian,(why would you?)
Studying all those lies about chine just came neutrally for you or did you need to actually seat down and study it? How long do you think it takes to study the sience of revolution? Have you ever opened a book by Mao ?(or marx or lenin)

Long live the state of israel, a country that depends on amerikkka the great democracy in the world

סינית אני מדברת אליך 356312
Sweetheart, I did answer your question.

You should watch your spelling, and improve your reading comprehension.

And what are you doing reading Kissinger's biography? Your lack of interest in literature by true peasants is revolting!

I did read some of Chairman Mao's work. His poetry really sucks.
סינית אני מדברת אליך 356313
And here again you show me your "knowledge" on Mao, communism, and revolution.
I guess that this is the best that you can get out western "exports" on china.
a view on poetry and spelling.
You just proved my whole point.

白痴 356316
白痴 356344
זה סינית בשבילי. אפשר הסבר?
白痴 356348
תסבירי איך מכניסים פונטים זרים בבקשה. אפשר להכניס גם ערבית?
פוקס 356355
הפעם העתקתי והדבקתי. זה עבד.
מילון 356354
מילון 356367
אין לי מלים.
白痴 356570
"המבזה בני אדם והמטיח בהם עלבונות, מרבה נזקים מאין כמוהו. כי אין לך דבר המעלה חימה והמוליד מרירות יותר מעלבונות, בין שנאמרו ברצינות ובין שנאמרו בליצנות ("כי בדיחות עוקצות, כשיש בהן מן האמת יותר מדי, מעמיקות את זכרון העוקץ")" (מקיאבלי).
אני שותף לדעת מגיבים רבים הסבורים שמאו מור הוא מתחזה. אולם רק בגלל האפשרות הקלושה שמדובר פה בעוף הנדיר ששמו ערבי המגיב באייל הקורא, מן הראוי שהאיילים יקבלו אותו ביותר הכנסת אורחים, לא יתגוללו על שגיאות הכתיב שלו ולא יטיחו בו דברי לעג, קללות וגידופים.
אחת ההנאות שיש באייל היא האפשרות לפגוש מדי פעם עמדות בלתי שגרתיות ולא קונפורמיסטיות. אני חושב שזה מאוד מעניין לשמוע על מהפכת התרבות ולהכיר קצת גם את הרטוריקה של מחולליה. למעשה, הרטוריקה הזאת מתאימה יותר לאידיאולוגיה של החמר רוז' (שבעצם היו מאואיסטים קמבודים), מאשר למהפכה בסין ששורשיה היו יותר אישיים ופוליטיים. החמר הלכו עם האידיאולוגיה הזו עד הקצה של רצח המונים. בסין, למרות שהיו בודאי עשרות אלפים שגוועו מעינויים, מחלות, מרעב, מהזנחה ומתשישות במהלכה, המהפכה היתה יותר מה שהתיימרה להיות "חינוך מחדש" לא רצחני, ולא חזית מדומה המחפה על רצח המוני.
אני מודע למחיר הכבד ששילמו אנשים רבים בגלל אידיאולוגיות פנאטיות מסוג זה. בפרט מאחר שקראתי לאחרונה את "בלזק והתופרת הסינית הקטנה" המספר על התקופה (דרך אגב הספר מאכזב למדי). חיים גורי אמר פעם שמי שרוצה להכיר את המציאות צריך לקרוא ספרות. צריך לקרוא את הספר כדי לדעת איך נראתה המהפכה במציאות ולא בין דפיהם של התעמלנים שלה.
יחד עם זאת, אני דוקא נהניתי לקרוא את תגובה 356293 ומצאתי אותה מעניינת. לכל התוקפים אני יכול להצביע לפחות על 3 נקודות מעניינות בדברים של מאו מור:
א. להגיד שסופרים כותבים ספרים ואיכרים מגדלים אורז ולא כותבים בעיתון היא אמירה טריביאלית. אך כאן יש לה משמעות מסויימת. למהפכת התרבות קדמה המהפכה התעשייתית של סין ("הקפיצה הגדולה קדימה") במסגרתה נעשה נסיון לתעש בבת אחת את סין החקלאית. הנסיון הסתיים באסון כלכלי שגרם למוות המוני ברעב ובהתפוצצויות של כבשנים ביתיים להפקת ברזל. והנה על עשרות המיליונים שמתו בשנות החמישים אנו שומעים הרבה פחות מאשר על האסון של מהפכת התרבות שבמונחים של שפיכות דמים היתה מינורית ביחס לקודמתה. הסיבה היא אכן שהנפגעים כאן היו מן המעמד הבינוני העליון של אינטלקטואלים, אנשי תקשורת ופוליטיקאים. אני גם חושב, שהאיכרים שיתפו פעולה ברדיפת האינטלקטואלים, בין היתר גם בגלל שהאינטלקטואלים הללו לא נפגעו במהפכה התעשייתית, לא הרימו קולםלמען האיכרים הרעבים ואולי אף נטלו חלק בניהול המהפכה ההיא.
ב. בסין וגם בהודו-סין נוצר פער כלכלי משמעותי בין רמת החיים של מעמד האיכרים לבין רמת החיים בעיר, בפרט של המעמד הבינוני העליון. (המדינות האלו הגיעו רק עתה לשלב שבו היתה אירופה במהפכה התעשייתית על גל העיור שנילווה לה. באירופה התהליך הסתיים בכך שמצב האיכרים טוב משל הפרולטריון העירוני העני). גם מאו וגם פול פוט השכילו לנצל את הפער הזה כדי לנהל את המהפכה המתמדת שלהם ואת מאמציהם לסתור השפעות מן החוץ. חלק גדול מן הפגיעות בזמן מהפכת התרבות לא נבעו מן האידיאולוגיה, אלא מן העויינות של הכפריים לעירוניים (כמו גם של הצעירים למבוגרים). מה שמאו מור לא יספר לכם, הוא שהמהפכנים בעצמם תרמו להיווצרות הפער הזה ע"י חיסול מעמד האיכרים העשירים והחלפתו בפקידות עירונית או במנהיגים מקומיים לא יוצלחים.
ג. מהפכת התרבות אכן לפחות במידה חלקית נבעה ממאבקו של מאו צה דון הסיני הקרתני בעלית הסינית היותר פתוחה למערב. מאו, בעצמו מן המעמד הבינוני, מורה בהשכלתו ובן למשפחת איכרים אמידה, מצא עצמו תמיד מעומת (גם בתוך המפלגה) מול עלית פוליטית משכילה יותר ממנו, שקבלה את חינוכה האקדמי והפוליטי בחו"ל (בין אם בצרפת (ג'ו אן ליי), בגרמניה, בארה"ב או ברוסיה (כמו מייסדי המפלגה הקומוניסטית הסינית בשנחאי)). גם מהפכת התרבות נבעה ממאבק בין מאו, אשתו וכנופיית הארבעה מול יורשיהם של ג'ו אן ליי מן העלית המפלגתית הותיקה ושל לין פיאו מן הטכנוקרטיה הצבאית. הדוגמה הבולטת לכך היא דנג הסייאו פינג שבמהלך המהפכה הורחק מן ההנהגה והוגלה למשרה פוליטית באיזור נידח.
白痴 356575
"ששמו ערבי"? לא הבנתי. גם קודם מישהו התייחס אליו כך. ממתי מאו הוא שם ערבי? או שאני מפספסת משהו?
白痴 356580
חוששני שכן. מאו מור הציע בתגובה אחת שלו את האפשרות שהוא ערבי (ומכאן הכתיבה באנגלית). אחד האיילים שניסה לחקור אותו לגבי ידיעותיו באיסלם, העלה בידו חרס (הוא לא ידע). מכאן מסתבר שמדובר אולי בהחלפת זהויות אינטרנטית שגרתית.
בכל אופן גם בגלל הסיכוי הקלוש שבכל זאת מדובר בערבי שמעדיף לשגות באנגלית מאשר בעברית וגם בגלל שדבריו, למרות הדוגמטיות שלהם הם לא שגרתיים ומעניינים, הצעתי לא לא להתגולל עליו.
白痴 356582
אה, כלומר אין זה עניין של שם?
בכל מקרה, אני ודאי לא התגוללתי עליו.
白痴 356595
אני רק אעיר שהייתי מקבלת בהבנה מלאה ערבי ששוגה בעברית, ולא הייתי מעירה על שגיאות, אילו הייתי יודעת שהוא ערבי, יותר משאני מקבלת דובר עברית (והוא דובר עברית. או לפחות מבין עברית) שכותב באנגלית מסיבה לא ברורה, למגינת ליבם של הקוראים אותו‏1, ועוד כותב בשגיאים.‏2

1 אני יש לי בעיה. אני כנראה צריכה להתכונן נפשית לתקשר באנגלית. לכתוב אנגלית ולקרוא אנגלית ולהתווכח באנגלית עם אנשים ברשת אין לי בעיה, כל עוד אני יודעת מראש שאת זה אני הולכת לעשות.
אבל כשבאמצע דיון בעברית יש את הגולה התורן שכותב באנגלית, בדרך כלל אני לא קוראת אותו. ואלמלא מאו מור היה כותב בכל כך נחישות בעד מאו, כנראה שגם הפעם לא הייתי טורחת.
2 דרך לבחין בין פליטת מקלדת לשגיאה של ממש: אם האות המוטעית נמצאת בין ששת המקשים המקיפים את האות שהיתה צריכה להיות מוקלדת שם - זו פליטת מקלדת. אם לא - אז לא. כך למשל, חילופי א' ו-ע' או ע' ו-ה' הם סבירים - זה כמו ב' ו-ה'. אבל חילופי א' וה' או ת' ו-ט', לא.
白痴 356599
א. אם הוא ערבי יש לו סיבה טובה מאוד לכתוב באנגלית. העברית מבחינתו היא שפת הכובש.

ב. את מקלידה בשיטה עיוורת?
356701
הקטע עם ידידנו המתחזה לערבי הוא שכתיבתו מתחלקת לשניים:
1) קטעים שהוא מעתיק בלי בושה מהאינטרנט, כמו שהעלתה כאן קוראת אחרת. זה הקטע שאתה מתייחס אליו והם נקיים משגיאות (אם כי ניתן להתווכח עח מידת נכונותם כפי שמתווכחים עם כל דברי תעמולה, קונומיסטיים או קפיטלסטיים כאיד)
2) קטעים שהוא כותב, שהם מבולבלים ומלאי שגיאות כתיב.
白痴 356759
"Political power grows out of the barrel of a gun"

(הספרון האדום, פרק חמישי: WAR AND PEACE)

יהודי, ערבי אינואיט או פיגמי: הרעיון שצריך לקבל דעות כאלה באורך רוח ובנימוס לא נראה לי.
Without state power all is illusion 356874
This statement means that in order to maintain your interest as a class, you need to have an army. And that all classes maintain their interests by the power of the gun. Your government could have never inforce racist laws, or oppression against minorities without the armed forces of the state (police, army, shin bet

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357624
(חזרתי לאחר העדרות...)

א. הנחה שהיא מעט בעייתית בעיני. בתקופת ניכוש "העשבים השוטים" שבאה לאחר תקופת "אלף הפרחים" היה אחוז הנפגעים האינטלקטואלים, אנשי התקשורת וכו' מבין הנפגעים גבוה יותר מאשר במהפכת התרבות (מדגישה שאני מדברת על אחוזים). לפי ההגיון הזה היינו שומעים יותר על הניכוש. במהפכת התרבות נפגעו אכן הרבה מבני המעמד העירוני הגבוה המדובר, אבל ה"מסומנים" להתעמרות וחיסול נהיו מהר מאוד בני כל השכבות.
הסברים חלופיים לסיבה שבעטייה מהפכת התרבות נהיית מפורסמת יותר:
1. בלי לזלזל בחוסר ההגיון שברדיפה אחרי מכסות ייצור פלדה ורפורמות תמוהות בחקלאות (ואני בהחלט לא מזלזלת במכסת מתים של 10,000,000 בשנה). במהפכת התרבות הגיע האבסורד לגבהים חדשים. אם נעזוב לרגע את הזוועות (כי קשה לי להפריד בין רצח לרצח), נזכיר למשל את הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר כחלק מהליך הקנייה במכולת, או ניפוץ מרכולתו של איכר בשוק כי "צריך לצמצם את הצריכה", או תלמידים שלאחר שגמרו לחסל את הגינה שלפני בית ספרם השתופפו עוד במשך חודשים על מנת לעקור "דשא ראקציונרי" שהתעקש לצמוח.
2. מהפכת התרבות בהתהוותה נהייתה מפורסמת יותר בעולם מאשר התרחשויות והתפתחויות קודמות בסין. רוב האינטלקטואלים והסטודנטים באירופה שהכריזו על עצמם כמאואיסטים עשו זאת בעקבותיה. היא הגיעה ברגע הנכון להפוך ל"אופנתית".
3. בגלל מותו של מאו וההתפתחויות הפוליטיות שבאו לאחר מכן, שלילת מהפכת התרבות נהייתה לגיטימית תוך זמן קצר יחסית, וכן תהליכי ההתמודדות עם אירוע זה. התרחשויות כואבות אחרות בהסטוריה של הרפובליקה העממית כמו "הקפיצה הגדולה קדימה" ו"ניכוש העשבים השוטים" נותרו בלתי נגישות לתקופה ארוכה יותר, וההתמודדות הציבורית הרגשית ואינטלקטואלית איתן נדחו לתקופה מאוחרת יותר.

ב. לפי ההתרשמות שלי, במהפכת התרבות לא מדובר בדיוק בהתנפלות של בני מעמד האיכרים על האינטלקטואלים. בתיאורים שאני קראתי נותרו ההתעללויות בתוך המעגלים החברתיים הסגורים, דהיינו, פקידים עירוניים התעללו בפקידים עירוניים ואיכרים התעללו באיכרים. מצאתי אפילו תיאורים של איכרים שהתייחסו ביתר כבוד לבני מעמד בינוני שנשלחו אליהם לעבודות "מימוש". מי שהתעמר התעמרות כלל מעמדית היו "המשמרות האדומים" וחברי הצבא האדום. ואותם לא הייתי מסווגת בתקופה זו כאיכרים מתוסכלים.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357701
"נזכיר למשל את הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר כחלק מהליך הקנייה במכולת, או ניפוץ מרכולתו של איכר בשוק כי "צריך לצמצם את הצריכה", או תלמידים שלאחר שגמרו לחסל את הגינה שלפני בית ספרם השתופפו עוד במשך חודשים על מנת לעקור "דשא ראקציונרי" שהתעקש לצמוח".
מה זה? את רצינית?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357704
נדמה לי שזה קשור קצת בדיון 2477 (כלומר היא, "היא", מגזימה קצת מתוך רצונה העז להראות כמה היה רע שם, בארץ סין, או שמישהו שכתב משהו - הגזים קצת, מתוך רצונו העז להמחיש כמה היה רע שם, לשניים סינים עם כינור גדול שלא הבינו שצריך להיות שניים סינים עם כינור קטן ומוטב בלי כינור בכלל). ומכל מקום, הדרישה לציטוטי מאו היא עניין מפורסם (אם כי לא ידוע לי שזה נדרש דווקא כחלק מהליך הקנייה במכולת, מכל ההליכים האפשריים).
הזמנים הטובים 357715
סיפור ניפוץ מרכולתו של איכר בא מ:
Mr. China's Son: A Villager's Life / He Liyi

סיפור התלמידים והדשא הראקציונרי בא מ:
Wild Swans: Three Daughters of China / Jung Chang

על הדרישה לדקלם אמרות מספרו של היו"ר במכולת שמעתי בזמנו מעיתונאי סיני צעיר (אני עוד זוכרת שקראו לו סון צ'ן). הוא שמע את זה מבן הדור "ההוא", וסיפר לי את זה כדוגמא לכמה מגוחך המצב היה.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357793
בעניין עקירת הדשא גם אני נתקלתי.
ב"חיים ומוות בשנחאי" של ניין צ'אנג‏1 היא מספרת שיום אחד - לא זוכרת אם הוציאו את כולן מהתאים ונתנו להן משימה, או שהטילו את זה עליה במהלך הטיול היומי שלה - דרשו מהן לעקור את העשבים שהצליחו לצמוח בין המרצפות של חצר הכלא.
וזה כי מאו הכריז על כל צמח שאין לו ערך תזונתי כפושע ריאקציונרי, ועקר את כל הצמחים מן הגינה שלו - חוץ מן החמניות.

1 אני מניחה שקוראים שהם לא מאו מור לא יסתייגו ממנה בגלל שהיא היתה עשירה ועבדה עבור תאגיד אמריקאי.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357802
פושעים ריאקציוניים זו הגדר5ה הגיונית. אבל למה לעקור? למה לא לחנך מחדש?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358083
בניגוד לבני אדם, אי אפשר לנצל עשבים בפרוייקטים ענקיים וחסרי טעם כמו תעלת הים הלבן‏1.

1 לא מאו. סטלין.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357875
The point was that books that were written by people who were the enforcers of imperialism would have a certain bias. Would you celebrate Columbus Day if you were living in the US? Or, would you believe the American version about the Vietnam War? Would you uphold the bible, with its sexist implication of women? Would you just take the Israeli version of the Israeli Palestinian conflict and believe that Jews are still-hunted down and that everything is justified by that cause? History as know it were wrote by the imperyalist and the dominent.
I recommend you too "the people history of the us" by howard zinn.
And there is a different between a war that is wages to liberate humanity and a war that is fought for imperialist reasons. The ruling class would never just step down and allow the oppressed classes to just rise up. Capitalism arrives from feudalism not without war and blood shed. From the American and French revolution to the Russian and Chinese revolutions old classes never just step down. Without a revolution the oppressed have no chance.
I'm happy to see that you agreed with everything else I said.

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357706
את יכולה להסביר קצת לגבי "מכסת מתים של 10,000,000 בשנה"?
אני לא חזקה בסטטיסקה אבל 357717
זה מופיע תמיד תחת The Great Leap Forward או 1958-61 Famine.
אני לא חזקה בסטטיסקה אבל 357719
תודה, אקרא (ואנסה להבין) בהקדם האפשרי.
התכוונת בעצם למידע כזה? 357747
אני לא חזקה בסטטיסקה אבל 357872
I knew I said that I would leave but this is too much.

Darlin……

So, you have decided to stop using different anonymous names to slant your lies and propaganda. That's fine. I can combat your brainwashed party line type of thinking under any name.
I happy to see that you now admit that your not an export (not as you introduce your self), who knows, maybe in a couple of posts you will admit that most of what you know is lies
This site that you quoted as is a joke. It quotes communism as the third and fourth most disastrous of things to happen to humanity.
Not the US, supporting coup's in Indonesia, Iran, Iraq, El Salvador, Chile, and many others; waging wars all over the globe.
Not imperialism, with hundreds and thousands of kids dying in Asia, Africa, and South America on a daily basis.
These atrocities are not a big disaster according to this site.
More than that, your site puts in as one of the death tolls that he attributes to communism, the civil war between the corrupt regime supported by the US (your country's best friend). Meaning that according to your site, people should not fight for their liberation and against imperialism. He also attributes to communism the death of the KMT army personals and rich landlord (not understanding why there was a need for a revolution from the first place). Among his sources are: Jasper Becker a man who attributes cannibalism and starvation to Mao (since we all knew that it never happened before)
http://www.etext.org/Politics/MIM/bookstore/books/ch...
Judith Banister a u.s. official
http://www.etext.org/Politics/MIM/bookstore/books/ch...
And Jung Chang, Mao the Real Story
A book that "claims" that the long march never happened and sure the commenting as his information
http://rwor.org/strs/index.htm
The famine that hit chine have killed millions of people, just like a disaster like this would have caused in India or the tsunami in Asia. China was a third world country trying to gain her independent from imperialist countries almost alone.
But, unlike other third world countries dominated by imperialism, china made sure that these disasters would not happen again.

The great leap forward was a mistake that Mao as a true communist leader took responsibility for. (unlike your leaders where third world hunger is rarely maintain) and even so chine have over came the starvation and poverty that were inference on her by imperialist countries and ended up with a mortality rate that far succeeded that of new York
There was a need for the cultivation of argliculrure since it was after all socialism, (not that you would understand anything about it) and capitalism will always lead to poverty and starvation.(as we can see in China today)
As I said before you have no idea what the Chinese communist revolution was all about nor do understand what capitalism stands for. (And your sites sucks)
But, don't let that stop you from ignoring everything I just said, and focusing on who I am, or my spelling.

Oh, and one last thing:
Long live Marxism Leninism Maoism

http://www.etext.org/Politics/MIM/wim/mythsofmao.htm...
In reality, the deaths attributed to the Great Leap (1958-60) are mostly due to starvation, particularly from the Great Leap's aftermath (1960-1), not executions. Flooding and drought seriously affected over half of China's land in that famine. The Soviet Union withdrew its industrial aid in 1960 causing a virtual halt in most of China's industry. The Soviet Union had agreed to provide about 300 modern industrial plants but only 154 were completed by 1960.(2) Thousands of Soviet technicians who were in China to assist with industrial development left within the period of a month, taking with them their blue-prints and stopping supply shipments.(3)

It is not surprising that these myths are so actively propagated by capitalist countries, which are far more deserving of the label "butcher." Fourteen million children, mostly from capitalist Asian countries, die each year from starvation.(5) Using the same methods that the bourgeois scholars and media use, in the United States in 1986, 75,980 Blacks died from having inadequate health care.(6) If the United States were the same size as China, that would mean the death of over 300,000 Black people annually! (2.5 million people dead each year if there were as many Blacks as Chinese.)

With a quarter of the world's children, if China hadn't been liberated by Mao and the Chinese Communist Party, that situation would be much worse today. As it was, 22 million Chinese died of starvation during World War II, thanks to Japanese imperialism and the U.S.-backed regime. Under Mao and the Chinese Communist Party, the life expectancy of the Chinese people doubled from 35 under the capitalist Kuomintang to 69.(7) In contrast, the starvation in capitalist countries and the inadequate health care for Blacks in the United $tates is so routine and whitewashed that no capitalist politician bothers to make self-criticism or mention the problems.

חבלי האהבה 357907
<מרימה את ראשה ב30 מעלות, מה שמאפשר לה לדבר מעל לראשו של מאו מור שאינו חבוש עדיין בכובע כחול עם כוכב, כי ההזמנה שלו מebay עדיין לא הגיעה>

"I happy to see that you now admit that your not an export"
חבר'ה, אתם דווקא יודעים שאני מוצר יצוא נחשק. (הייתי חייבת)

ומישהו צריך להסביר לי למה אנשים חושבים שאני משתמשת בניקים אחרים, בעוד שאני נאמנה לניק המעיד על הווייתי. וכאמור, כאשר אני כתבתי את תגובה 356503 התכוונתי לזה, ועמדתי בהחלטתי‏1. לא שאני לא ‏2 מעריכה את תרומותיו של השמאן הצ'וקצ'י {יחי הדוב החום!} והאחרים לדיון. למעשה אני סבורה שב תגובה 357224 יש הרבה אמת, במידה ומאו מור אינו מתחזה.

אגב, אם מישהו תהה מדוע האנגלית של מאול'ה מור השתפרה בחלק השני של המניפסט הנוכחי שלו, זה הועתק והודבק מ:
אני לא אוהבת אנשים שמעתיקים ומדביקים.
אין לי סובלנות למתודולוגית דיון בעייתית בעליל (כמו להתייחס רק לשלושה מתוך שבעה עשר היסטוריונים מצוטטים).
הדיון השטחי של מאו מור, הבורות שהוא מציג תמיד בהתחלה, לפני שהוא מוצא את החומר המיועד באינטרנט, ההסתמכות הכמעט בלעדית שלו על החומר הנ"ל, שלא דורש זמן רב מדי לאיתור וקריאה, גורמת לי לחשוד שהוא באמת מתחזה.
ואם הוא לא מתחזה אז הוא יותר גרוע. הוא אימפריאליסט. הוא מנכס לו כל מני עמים נדכאים, כל עוד הם עוזרים לו להלחם בשד המערבי הפרטי שלו, או ליתר דיוק השד הישראלי. אין לו עניין באנשים ותרבויות אחרות מעבר לזה. אני לא אוהבת אנשים כאלה.

1 בלשון עבר, באופן זמני
2 שלילה כפולה
חבלי האהבה 357915
מה הבדיחה עם הדוב החום?
דובי 357997
תגובה 357083
חבלי האהבה 357998
מה , זה לא ברור? הדוב הלבן מדכא את הדוב החום , שהוא הטוטם של השבט שלנו.
חבלי האהבה 358000
וזה מצחיק?
חבלי האהבה 358007
מה פתאום מצחיק? זה רציני לגמרי. רואים שאתה לא מבין כלום בסיביריה, ריאקציונר שכמוך!
run forest run 358072
I don’t even need to respond to your comment. As usual you have shone your own ignorance by ignoring everything I said, and focusing on the superficial.

I invite everybody on this web site to look at both of our comments and to decide for them self who is avoiding questions and who is being bias.

and by the way the historians that I quoted, are the historians that your site use to "prove" the death of millions in the "great leap forward"

But hey, now you can post stupid propaganda again, under an anonymous names …….

Mao More saw a capitalist imperialist Amerikkkan film. 358110
That's right, your response was not required.

She treated me with scorn
An' she caused me to pain
The answer that she give me was
You need'nt come again
O, you need'nt come again

ואם מישהו בכל זאת רוצה תשובה עובדתית לחביתת הביצים עתירת השומן שכתובה למעלה, שירים את ידו.
שאלה לא אינטלקטואלית 358128
יש חביתה שהיא לא של ביצים?
תשובה מתחת לכל ביקורת 358133
You mean to say you CAN'T make an omelette without breaking eggs?

עוד מעט יגידו לי שכשמנסרים עצים חייבים לעוף שבבים.
שאלה לא אינטלקטואלית 358134
אם יש, רב-מלים לא מכיר.
run forest run 358160
under an anonymous name, ah? and you?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357721
כשאומה בעלת מסורת של שלטון עריץ, שבה מעל 90% חקלאים (כלומר לא מתועשת ומפותחת) מאמצת את המרכסיזם, התוצאות הן כאלו.
מרקס טען על סמך הנסיוןם האירופאי, שלא יכולה להיות מהפכה סוציאליסטית בלי שתהיה קודם מהפכה תעשייתית . איך אפשר לעשות את זה מהר? באופן מאד ברוטלי. על פי הדוגמאות הללו הסיקו אנשים שהתאוריה המרקסיסטית היא לעולם ברוטלית. האמת היא שכל המדינות הברוטליות הללו , היו נוהגות בברוטליות בכל צורה של נסיון לקפוץ קפיצה גדולה קדימה. וולטר ליפמן ניתח את בריה"מ כממשיכה של האימפריה הצארית בתוספת אנרגיה לשינויים.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357722
ואני דווקא הייתי אומרת שהצורה שבה המרכסיזם ''תורגם'' לסינית היה נכון לחברה בתקופה ההיא, ושהרבה דברים שנעשו על ידי המשטר הקומוניסטי היו נכונים ונדרשים.
עם זאת, ''הקפיצה הגדולה קדימה'' היה ניסיון ''לקפוץ מעל הפופיק'', ו''להראות לעולם''. זה היה מוטעה ומיותר. האסון הגדול הזה היה יכול להמנע.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357730
לא אמרתי שהדבר לא היה נכון. הקפיצה הגדולה קדימה היתה תוצאה מובנית מההשקפה המרכסיסטית שלמעשה אין לה קיום ככזאת אלא בחברה תעשייתית. בסין כפי שאת ודאי יודעת יותר טוב ממני, היו לפני המהפכה הקומוניסטית,מדי פעם, תקופות של רעב כבד שאינני בטוח אם מישהו יודע כמה אנשים מתו ממנו. ייתכן שלא פחות מהניספים בקפיצה הגדולה קדימה. הקומוניסטים הצליחו עד כמה שידיעתי מגעת, להתגבר על מכות הרעב הללו.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357749
אני מאמינה שאתה מבין במרכסיזם יותר ממני (ואגב, בשביל הפרוטוקול איזה ליצן קטן בדיון הזה טען שאני מומחית לסין, בעוד שההגדרה המדוייקת יותר היא חובבת).

בתקופת הקפיצה הגדולה לא ניסו להפוך את המגזר החקלאי למגזר תעשייתי. אמרו להם לעזוב לרגע את מה שהם עושים, ולהתרכז בהתכת כל פיסת מתכת שהם מוצאים בסביבתם במפעל מאולתר בחצרם האחורית (היי! זה מזכיר לי דיון אחר כאן בפורום). רפורמות אגרריות שהתרחשו אחרי הקולקטיביזציה (ולא הקולקטיביזציה בעצמה) גם כן תרמו לעניין. היה גם סיפור על שדות שנהרסו כי בשביל מראית העין, האורז נשתל בצפיפות רבה מדיי. אבל אני לא יודעת באיזה היקף זה נעשה.

בכל מקרה, עד כמה שהבנתי מגעת, לא מדובר כאן באינדוקטורינציה מרכסיסטית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357768
גם אני אינני מומחה גדול למרקסיזם. מה שאת מתארת הם נסיונות תיעוש. אולי שלומיאליים ובמתכונת ''סינית מסורתית''-אך נסיונות תיעוש (גם חקלאות אפשר לתעש). המעשים נובעים מסוג של הכרה מרקסיסטית שאין לסין כל סיכוי ללא תיעוש מהיר. אולי אם לא היתה הכרה מרקסיסטית, היינו רואים אז את התהליך שקורה בה היום.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357829
לדעתי הסיפור מסובך יותר. המריבה המרכזית בין מאו לחברי המפלגה הקומוניסטית הותיקה של שנחאי ופטרוניהם הרוסים, היתה בדיוק בנקודה זו. מאו טען שמהפכה קומוניסטית בסין תוכל להתרחש רק בקרב מעמד האיכרים שהיה רוב העם הסיני ולא בערים ה"מתמערבות". (יש לויכוח הזה צד מוזר גם מן העבר השני. רוסיה עצמה היתה בעת המהפכה מדינת איכרים ומרקס חשב לכן שאינה בשלה למהפכה. אבל בשנות ה-‏40 רוסיה כבר היתה יותר מתועשת וסין כלל לא). כפי שאתה מספר, מאו שינה את טעמו יותר מאוחר, אבל נדמה לי שהעניין הוא בכלל אחר: מאו רצה במהפכה מתמדת שאינה מניחה למהפכנים ל"התברגן". כל כמה שנים הוא הפך את תל הנמלים הסיני בתואנה אחרת (מלחמה במזיקים, תיעוש, "אלף פרחים", מהפכת תרבות). בסופו של דבר מהפכת התרבות קבלה צביון של "מרד נעורים", בו צעירי המשמרות המהפכניים התעללו במבוגרים שהיו אחראים עליהם. התופעה הזו היא מזעזעת במיוחד לרוח הסינית הקונפוציאנית והטאואיסטית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357886
Can you elaborate on that? (the whole contradiction between Mao and other leaders and the culture revolution)
I also did not understand your comment about Taoism.

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358033
המפלגה הקומוניסטית הסינית הוקמה בשנחאי בשנות ה-‏20 (אאל"ט עוד בימי הרפובליקה של סון יאט סן) ע"י משכילים ובורגנים (עירוניים) ונשלטה ע"י שליחים מן המפלגה האחות במוסקבה. מייסדי המפלגה ושולחיהם הרוסים דגלו בתפיסה המרכסיסטית הקלאסית שהפרולטריון העירוני הוא הנושא של המהפכה הקומוניסטית (ולכן הערתי שזה היה קצת מוזר לגבי הרוסים, שהם עצמם היו שליחיה של מהפכה קומוניסטית שהתרחשה במדינה כפרית). אני לא זוכר שמות של המייסדים האלו. היחידי שמוכר הוא צ'ו אן ליי שהיה אז צעיר, הרבה בחו"ל, לא יליד שנחאי ולכן קצת בשולי החבורה, ובסופו של דבר חבר למאו. אבל הוא כבוגר אוניברסיטה יפנית וסטודנט בצרפת, אנגליה וגרמניה, מאפיין יפה את החבורה.
מאו, בעצמו בן למשפחת איכרים אמידה, היה נטע זר בחבורה הזו. הוא ביצע מהפכה "מקומית" בתאוריה המרקסיסטית וטען שמהפכה לא תוכל להתבצע בסין אלא בתמיכת האיכרים שהיו אז יותר מ-‏90% מן הסינים (ובכך כנראה צדק). במקום לבסס את המהפכה על מלחמת מעמדות בין הפרולטריון והבורגנים הוא הגדיר בסיס חדש במעמד האיכרים. בועידות המפלגה ובסיועו הנמרץ של סטלין, מאו הובס ע"י הותיקים ונדחה לשוליים. אלא שאז הטרור הלבן של צ'יאנג קאי שק חיסל את הבסיס של המפלגה העירונית ומאו הצליח להשתלט על המפלגה.
לגבי הטאואיזם אני לא בטוח שההערה שלי היתה מדוייקת. מאו ניהל את מהפכת התרבות שלו באמצעות המשמרות האדומים, שבמקרים רבים היו צעירים מאוד (מעין תנועת נוער של המפלגה). הצעירים האלו מרדו והתעללו במוריהם, במנהליהם, ובכלל במבוגרים שהיו קודם לכן אחראים עליהם. בתרבות הסינית, פולחן האבות וכיבוד הזקנים הוא משהו שקדם אפילו לקונפוציאניזם ולטאואיזם. בתרבות הזו ביזוי השפלה והתעללות של צעירים במבוגר נתפס כסטייה בלתי נסבלת.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358067
Thank you for your reply,
I think that your comment touches on the question of why do we need leaders? and is it only people from a cirtan class that can speak and fight by the name of the oppress? (political identity)
Revolution is a science, and it requires years and years of studying and applying it to reality. reality changes all the time,(while some things do not) and there is always a need to keep applying this science to reality. This requires people who can not only read and study but who can also understand because of their experience what is the right line in any given situation. The proletarian by definition is the people who never got any education and who are spending there days looking for a jobs and survival. Marx for example believed that a revolution will occur from the contradictions between the workers and the state, Lenin however developed this understanding. Lenin determined that the science of revolution would need to be brout to the proletarian from outside.
Marx, engle, Lenin, Mao, bob avikian, gonzalo, are all academic people from an upper middle class. The question is however not who you are but what you say: does you're understanding correspond to reality? Are the things that you developing are in the interest of the proletarian?
We did not chose this contradictions, the differences in classes is part of capitalism, and more fundamentally contradictions are part of reality (dialectical materialism)
Regarding the second part of the question, most of what you know came from other people ( books, ideas), there is no such thing as just learning from your own experience. Not only that, the interest of the proletarian is international and does not stop at one nationality, or state. Being a communist means that you become part of a global class, that the kids in Africa who are starving to death because of the World bank are part of your class, that the immigrants who are are trying to survive in Europe are part of your class, and that the people of Iraq who are being occupied are part of your class too.

The revolution in the 20th was defeated and hundred of communists were killed. It was defeated partly because of the understanding that only the workers are the people who have an interest in a revolution. Mao developed this understanding and concluded that the peasants have an interest in the revolution too. Not only that but that in third world countries you start your revolution from the side country and not from the city's. (a view that changed the way Maoists wage revolution in third world countries). Mao understood that while the proletarian has to be the beck bone of the revolution other classes could be united too. Like the poor peasants who while owing a plot of land, can barley survive and are oppress in millions different ways. (In your country for exempla a true Maoist party will unite between oppressed Jews and oppressed Arabs.) Stalin was oppose to this understanding for a long time, he actually supported chi kan check, under the impression that chi would create a broader class of proletarian with the indastilazetion of chine.

The culture revolution was a revolution inside a revolution. I recommend you to read more about the culture revolution and about what did and did not happened there. Part of the old culture that you are talking about involved not only respecting the alders (older men not women), but also trading with woman, and the right of land lords to kill and starve there peasants.
Mao unlike Stalin understood that old ideas do not just die by killing people, but that’s it takes a mass movement of millions and millions of people to debate and struggle over ideas in order to keep society on the socialist road.
Communist view the roll of the youth quite differently than in a capitalist society. The youth is the next generation and there for needs to be educated in the science of revolution and in leadership. (Or the revolution will die) Under Mao millions of youth were called to go to the side country to serve the people and to brake down division in society.

Or as Mao put it:
"The young people are the most active and vital force in society. They are the most eager to learn and the least conservative in their thinking. This is especially so in the era of socialism. We hope that the local Party organizations in various places will help and work with the Youth League organizations and go into the question of bringing into full play the energy of our youth in particular. The Party organizations should not treat them in the same way as everybody else and ignore their special characteristics. Of course, the young people should learn from the old and other adults, and should strive as much as possible to engage in all sorts of useful activities with their agreement."
Introductory note to "A Youth Shock Brigade of the No. 9 Agricultural Socialist

"If our Party does not have a great many new cadres working in unity and cooperation with the old cadres, our cause will come to a stop. All old cadres, therefore, should welcome the new ones with the utmost enthusiasm and show them the warmest solicitude. True, new cadres have their shortcomings. They have not been long in the revolution and lack experience, and unavoidably some have brought with them vestiges of the unwholesome ideology of the old society, remnants of the ideology of petty-bourgeois individualism. But such shortcomings can be gradually eliminated through education and tempering in the revolution. The strong point of the new cadres, as Stalin has said, is that they are acutely sensitive to what is new and are therefore enthusiastic and active to a high degree - the very qualities which some of the old cadres lack. Cadres, new and old, should respect each other, learn from each other and overcome their own shortcomings by learning from each other's strong points, so as to unite as one in the common cause and guard against sectarian tendencies."
"Rectify the Party's Style of Work" (February 1, 1942), Selected Works, Vol. III, p. 47.

Please let me know if you have any disagreements or question with what I wrote.

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358114
אני חייב לציין שבניגוד לרבים מן המגיבים, אני חושב שתגובותיך הן מעניינות ויחודיות באייל, מפני שאתה מייצג יחיד כאן של העמדה המאואיסטית האורתודוקסית. אני באמת תמה אם אתה אדם צעיר ואם כן כיצד הגעת להכרת העמדות הקלאסיות של המאואיזם?
אין כאן עניין של הסכמה. לחלק מן הדברים אני מסכים. הנקודה המכרעת כאן היא עניין המחוייבות להביט במציאות בסקרנות ובאומץ ולהינתק מן המשקפיים של פמפלטים פוליטיים ועמדות אידיאולוגיות אורתודוקסיות. ועל כך כמה הערות:
א. נדמה לי שיש סתירה מהותית בין 2 טענות שלך. מצד אחד אתה אומר שלא ניתן לצפות לתובנות אידיאולוגיות ולתאוריות מדעיות מן המעמד העובד אלא רק ממעמד בעלי ההשכלה ומצד שני אתה טוען נגד הסתמכות על עדויותיהם של סופרים ואינטלקטואלים על חוויותיהם האישיות בזמן מהפכת התרבות מכיון שמעמדם אינו יכול לייצג את מעמד האיכרים שאותו נועדה מהפכת התרבות לשרת. משמעות עמדתך היא שרק אינטלקטואלים התומכים בעמדתך מלכתחילה, הם אמינים לצורך הדיון בעמדתך. מעבר לכך טענתך העובדתית (הראשונה) היא בודאי נכונה. אני לא יכול כרגע לזכור שום מהפכן ממוצא פרולטרי מלבד סטלין (והוא לא היה אידיאולוג או תאורטיקן גדול). ושים גם לב להבדל הקריטי שבין פרולטאר לבין אדם ממוצא פרולטארי. העובדה היא שכמעט כל המהפכנים לא רק שלא היו פרולטארים אלא גם אבותיהם לא היו מן המעמד הזה.
ב. אפשר לפרש את ההסתמכות התאורטית של מאו על מעמד הצעירים שהפכה לפרקטיקה מעשית בזמן מהפכת התרבות כעמדה אידיאולוגית קונסיסטנטית. אפשר גם לפרש אותה כתוצאה מן הצורך של מאו (וגם בעצם של כל המנהיגים המרקסיסטים והמהפכנים הפוליטיים בכלל) לעסוק באופן מתמיד ב"מהפכות" וטיהורים בממסד המהפכני שלהם. מי יותר מתאים לשרת את המטרה הזו מאשר הצעירים שהם עדיין מאמינים פוריטניים וקנאים של האידיאולוגיה הטהורה וגם עדיין אינם מסכנים את מעמדך שלך בניגוד לעמיתיך הפוליטיים הותיקים בני גילך.
ג. אישית, אני אדם בעל נטיות סוציאליסטיות. אני סבור שהחברה האנושית רדופה ע"י הצורך להדגיש וגם ליצור יש מאין הבדלי מעמדות בתחום הזכויות והחובות של בני האדם. בני האדם אינם שוים, אך נראה שממסדים פוליטיים להוטים להדגיש ולחדד הבדלים אלו (הפרד ומשול?). יחד עם זאת אני גם מאמין ב"מבחן התוצאה". כשלונן המהדהד והמיידי של המשטרים המרקסיסטיים ואף הסוציאליסטיים, אמור להיות תמרור אזהרה שאין להתעלם ממנו, בפני כל אדם נבון. הוא אמור, לכל הפחות, להפוך אותך הרבה יותר זהיר וספקן כאשר אתה ניגש לכתבים פוליטיים וטענות אידיאולוגיות סוציאליסטיות. האם הבנק העולמי אחראי לעוני בעולם השלישי? האם העולם הזה לא היה עני עוד לפני ייסודו של הבנק הזה? האם הבנק הזה, כמו כל הבנקים האחרים, אינו בעל כח המוגבל רק לאלו הזקוקים לו ממילא?
ד. ככל אני מתבגר אני מכיר בעומק האמת שיש בדבריו של המשורר חיים גורי שמי שרוצה להכיר את המציאות האמיתית צריך לקרוא יצירות ספרות בידיוניות. נראה לי שלמרות שאני כלל לא מכיר את הכתבים הפוליטיים הרלאבנטיים, אני יודע הרבה יותר ממך כיצד נראתה ונחוותה מהפיכת התרבות ע"י האנשים שחיו אותה. ולא קראתי כל כך הרבה ספרים על התקופה ההיא ("בלזק והתופרת הסינית הקטנה", וספר שלמיטב זכרוני טוב ממנו בהרבה ואף הוא עסק בתקופה הזו, או דומה לה "עץ המשי"). בצד העמדות התאורטיות והכתבים האידיאולוגיים מומלץ גם לקרוא ספרים כאלו. בניגוד לעמדה המרקסיסטית, מחבריהם אינם בהכרח נציגי המעמד החברתי שלהם. לפעמים הם בני אדם הרוצים לספר סיפור טוב, או לחלוק את חויותיהם האישיים עם קוראיהם.
"The philosophers have only interpreted the world in various way 358298
I'm sorry it took me so long, I was quite busy lately.

Thank you for your kind responds,
For security reasons I would rather not discuss any personal information. (and I would recommend you to do the same)
Where I am, its not easy…..
Let's just say that I got my best political education in your country.

What I meant with my remark about the intellectuals, was not that the workers could never understand the science of revolution, but that it requires years and years of studying, (and some privilege to allow your self to do so). Malcom X became the leader that he was because he was stuck in jail and had no choice but to sit down and study. Think about it in terms of studying astronomy or psychology. Marxism, on some levels, can even be more complicated, and requires a lot of free time and privilege (that people who work 14-hour days don’t have). Do you think that a Palestinian who is spending his days trying to pass through check-points will have the time to dig in to Marxism? This privilege takes a lot of responsibility, and leaders in, communist terms, entail people who give them selves (through the structure of the party) to the masses 24/7. Marx ,Lenin , Stalin, Mao, and other communist leader sacrifice there lives and families for the betterment of humanity.
Not everyone can become a leader, and furthermore, not everyone has, as Stalin put it "what it takes", living behind everything that you were, so you can become a communist and give your self fully to the masses.
Stalin was the best in his times. And he wrote a couple of good books.
Theoretically he was nothing like Marx Lenin or Mao, on the other hand I don’t think that Marx and Lenin faced the same difficulties that he faced. Things are not just created perfect. Everything in the universe develops through contradictions and leaps, the development of a fetus happens in leaps in the uterus, and then the fetus becomes a human through a leap (by coming out of the uterus) learning for example how to walk does not come neutrally to him, through trying again and again(contradiction) he learns more and more and finally makes the leap and start walking. Marxism like everything else is the same. And there is also the relationship between theory and practice.

With regard to books on revolutionary China, I feel that a lot of them can be very bias. Not only that, there is an effort in the West to slander communism. To convince people (especially the oppressed) that change could never happen and that they should just except their pathetic roles. A good example is the site that I criticized in an earlier post. How can you even pretend to do serious research when you quote the killing of an oppressive and corrupt army who used to kill and rape whole villages, as one of the crimes of communism? Or to use as one of your research, a CIA official (the organization that backed the murders and corrupt roll of Chi Kan check for years). Or historians that don’t believe that long march happened and that fighting against the Japanese was a plot by Mao? It seems to me that it's very easy to write "books" about how bad communism was. All you need to do is to find a publisher. Noam Chomski made a really good point once saying that you don’t need to explain your self when you talk about how America is grate. But when you say "I think America is an imperialist country " suddenly you need hours and hours to explain what you said and why its right. As Mao said "the dominant ideas in society are the ideas of the ruling class", and until we get to better days the truth is not going to be known to the majority. I'm not suggesting to ignore the critique of the people against communism, but just to put it in context, and to use 10% of the critique that you would use when you here someone talking positively about communism. And I also feel that a lot of the books on the Chines revolution that are promoted in the West have the same theme (there is a long list of books that would never be republished because of their positive attitudes toward the Chines revolution and communism). I am tired of reading books by intellectual who whine about how hard it was to move to the side country and work and educate the masses. They would have never become what they are without living on the backs of the poor. And more than that, millions and millions of chines were living in the side country, dying from preventable diseases, starvation and being killed and raped by land lords and nobody ever asked them if they chose to live this way or if they would like to change it. I, for example see no problem with sending white privileged people from America to Africa (or Israelis to Gaza), to help people over there to build there lives again. They would never be who they are without the oppression of third world countries. I also think its unproductive to read books by people who not only were privilege in the old chine (and never saw a problem with that) but worked for and supported different imperialist powers. As I said before, to understand the situation in Iraq would you read a book by a Haliburton employee? Or to understand what happened in El Salvador in the 80s would read a book by somebody who worked for the Regan administration? Again, not to dismiss critic on communism. We all need to read as much as we can about the culture revolution, and the fact that your ideology is wrong does not means that you always will be wrong, there were errors made under Stalin and Mao, and we need to learn from them so we can do better next time, all I'm asking is to use some commonsense, and not to just accept everything that is said on communism just because it fits the criteria of "communism is bad"

I did not understand your comment on the youth, are you saying that the youth in china knew less then old people who believed that a women are the property of the husband? Or old people who believe in none existent gods? Or more fundamentally people who believed that China should just became a powerful country, or as Dang x Ping said it "it does not matter if a cat is white or black as long as its catches mice"? There was a struggle in China over what direction and line the country should go, and Mao looking at Russia understood that if millions of people would not debate this issues like that, China would become capitalist again under the leaders.
I think that you looking at it from the prospective of "one men is controlling a country", there is no such thing as one man who can dominant millions of people, classes dominant society. And in the case of Mao, millions of people took up what Mao have written and acted according to it. Communists see the masses as decisive in changing society, "relying on the masses" is an important part of communism. And under Mao the masses were the leaders of society. And this is why communists say that under the dictatorship of the proletarian the masses enjoy more freedom then under any capitalist society. Your question however touches on the implication that you made about my age. It does not matter how old you are or who you are as long as what you say the truth. As long as what you say corresponds to reality. If a kid at age of six would say that the law of gravity is real, he is right, his age would not change the fact that the law of gravity exist. Marx and Engles wrote the communist manifesto at the age of 24, and Fred Hampton a brilliant leader of the Black Panthers was murdered by the FBI at the age of 21, and Gorge Jackson lead a jail rebellion in his 20s, some of us, develop faster then other. And the question is again not who I am but what I say. Not how I sound or the fact that I'm a radical (history as always being change by radicals). But what I say, do the things that I say correspond to reality? Do the things that I say are objectively true? Capitalism is killing us all, and communism is the only way out is indeed objectively true.

There is no such thing as "human nature". Society has changed with the economic system. All those different in classes have evolved with the emergence of class society. Your right, racism, like other false beliefs, hold society together. If we all viewed each other as equal, it would be very difficult to control us all. I think that if you really research the experience of the Russian and especially the Chinese revolution, you would not think that there is 'no hope.' For me its amazing that they succeeded to do what they did, or that they accomplish so much under such difficulties, in so little time. Its just shows you what the human race is capable of when it get the chance. Poverty has always been part of the human history, the difference is that now there is the economic basis feed everybody. Capitalism was needed in a certain period of history, but now its completely unneeded
I don’t understand your comment about the "need" for the World Bank, are you suggesting that some people need to be oppressed? That some people from a certain races need to starve and die by the name of history? Why them and not you?

It took hundred and hundred of years for capitalism to arrive from feudalism, judging by the fact that Marxism have only been around for 150 years. I would say that we are doing pretty good. I also think, that a lot of times we talk from a position of privilege, when we treat Marxism as another philosophy. For the people in third world the option is ether to die on their feet or on their knees, and with Marxism they have a choice for a better future. And morally even for us, understanding that we benefit from starvation and death takes responsibility. You don’t need to be a communist to understand that the exploitation of people is wrong and to act accordingly. And this socialist trend that you associate your self with, would never uproot capitalist oppression, and the fact that some capitalist countries can allow them selves to be "socialist" to a degree, is only because they had enough capital coming from the exploitation of people from other countries. Some examples may include the case of Europe, the exploitation of Africa, and the case of your country with the exploitation of the Palestinians and the billions of blood-dripping dollars from america. (Not to disrespect your political beliefs, or to say that we cannot unite against different forms of oppression)

I also did not understand your comment on what books I should read. I like to read different books on different issues, and more than that, sometimes I even like to watch movies. I would disagree with the statement by Haim Gory, (if I understood it right), and would say that there is an objective reality, and a book that tells a story about how Palestinians are living happily in Gaza would be wrong. In class society ideas correspond to class out look. And although art is a reflection of reality, ideas in art can represent a certain class outlook (not all art).
One of the books that you recommend (Balzac and the Little Chinese Seamstress) is a fictional piece (I did not find any information on the other), and from the review that I read on it, it does not correspond to what actually happened in China. This is not to say that there is nothing to learn from it or that artistically it is not good. It's hard to me to determine where the writer got his information from. There was no such thing in revolutionary China as sons of doctors being sent to the side country, or band books. On the contrary, millions of people who never had the privilege of learning how to read and write, under Mao, were studying philosophy and participating in aspects of culture which they previously has no access to. Even according to Western reports, literacy went from 15% before the revolution to 90% afterwards in the mid 70's. As I said, it seems to me that it's very easy to publish a book against communism.

Looking forward to your answer

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358081
מאו ביצע את הרויזיה האכרית בתפיסה של מרקס כמו שעשה לנין- רויזיה זמנית עד שבריה''מ תהפוך להיות מדינה תעשייתית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357794
אני סבורה שאם אי אפשר לחולל מרקסיזם ללא מיליוני קורבנות, עדיף לא לחולל מרקסיזם.
אבל זו רק אני.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357839
את לא לבד, אבל גם עם מיליוני הקורבנות לא הצליחו לחולל שום דבר.

רק קברי אחים.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357840
מאידך גיסא, הצליחו לחלל די הרבה.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357845
תמיד היו מתים המונים בסין. אם מרעב או מידי אדם. אינני יודע כמה מתו מרעב בתקופות קשות לפני מהפכה, אך השאלה האידיוטית היא-נניח שזה אותו המספר- מה עדיף?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357848
תמיד מתו זה לא תירוץ. כמו שהטיעון המאואיסטי "לא משנה כמה הרגנו, זה כלום לעומת מה שהרגו לנו"‏1 לא תופס.

אף על פי שנכון שבמקום שיש מלא אנשים, יש גם מלא מתים.
1 ניין צ'אנג, "חיים ומוות בשנחאי".
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357854
איזו סיבה יש לך לשאול שאלות אידיוטיות? זאת הנישה האקולוגית שלי.

אגב, היו כמה מקומות נחשלים על פני כדור הארץ שהצליחו להדביר את הרעב בלי להרוג כמה מליונים בדרך.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357874
like who?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357887
1. שים את האצבע שלך בנקודה כלשהי על פני הגלובוס.
2. אם פגעת בים, חזור לשלב הקודם.
3. אחרת: בינגו.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358051
It seems to me that you are avoiding the question.
Where according to you has a state over come its own poverty?

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 419914
יפן, דרום קוריאה, טיוואן, סינגפור. לעומתן - אף מדינה קומוניסטית לא יצאה מעולם ממצב של עוני - קובה, וייטנאם, צפון קוריאה, כל מדינות מזרח אירופה בתקופה הקומוניסטית.

מעניין שלאנשים בכל המדינות הללו כל כך טוב, שהם נוהגים לברוח למדינות מערביות בשחיה על אבובים דרך ים שורץ כרישים או בחציית חומה תוך סיכון למוות.

על המדוכאים ממדינות המערב או מאפריקה ודרום אמריקה שבורחים למדינות קומוניסטיות עוד לא שמעתי.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357909
אני מסכים איתך. השיטה הסינית לא נולדה עם מאו. השיטה הסינית תמיד היתה עריצה. האידאולוגיה המרקסיסטית אומצה על ידי סינים מסויימים שארגנו מפלגה והשתלטו על סין. ההריגות לדעתי אינן תולדה ישירה של האידאולוגיה אלא גם תולדה של אופי השליטים. התרומה של המרקסיזם היתה במוטיבציה האידאולוגית שנתנה ל''קפיצות קדימה'' (בבריה''מ-תכניות החומש). אם מאו היה למשל, מישהו מסוגו של אתא תורק- גם כן היה נשפך דם.
אגב, השאלה האידיוטית היתה למעשה שאלה רטורית. עד כמה שידוע לי, בשיטה הסינית, רק שלטון חזק ויעיל ידע למנוע את מכות הרעב.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357931
''ההריגות לדעתי אינן תולדה ישירה של האידאולוגיה''

נו באמת חביירים. רק בגלל שבכל מקום בו השתלטו הקומוניסטים היה טבח סיטונאי של אזרחים, מחנות עבדים, רעב ודלות לא בהכרח אומר משהו על האידאולוגיה. זה פשוט יצא ככה שבמקרה, בכל מקום כזה, קמו מנהיגים צמאי דם שמלבד יעול הטבח והכליאה ההמונית בעצם לא היו הרבה יותר גרועים ממה שהיה לפניהם ובעצם, מלבד הפטיש הזניח של לראות את הגופות מונחות בערימה היו בעלי כוונות טובות. ובינינו, זה מה שחשוב.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357941
שאני אספר לך על מקומות שבהם התרחש טבח כזה בלי קומוניזם?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357967
"שאני אספר לך על מקומות שבהם התרחש טבח כזה בלי קומוניזם?"

רק תסביר לי קודם למה בדיוק אתה מציע את זה:
א. אתה רוצה להראות שאינך מבין את ההבדל בין "א מוביל לב" ובין "אם ב' אז א"'
ב. אתה רוצה להפגין את בורתך בנתוני הרצח ההמוני
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357968
תגובה 357952
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357994
רודנים לא-קומוניסטים עלולים לבצע טבח. ועשויים לא.
קומוניזם, מצד שני, תמיד יהיה מלווה ברודנות ובטבח.
רודן לא קומוניסט לא בהכרח מתיימר להיות נאור.
תחת קומוניזם, לעומת זאת, מאוד מודגשים הנאורות, הסובלנות, הצדק, הקידמה וכיו''ב.
רודן לא קומוניסט, העורך טבח, בדרך כלל מבצעו בנתיני האוייב.
רודן קומוניסט יערוך טבח בנתיני האויב ובנתיניו שלו.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358011
נכון, במיוחד הרודן הקומוניסטי היטלר, פינושה וכד'. קסטרו טבח באנשיו יותר מהרודנים הלא קומוניסטים המעודנים ביותר?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358020
היטלר, דרך אגב, באמת טבח בזרים יותר מבאנשיו שלו.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358024
בקיצור, אינני חושב שהשיטה שאת מציעה -שיטתית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358034
חומייני ופרון לעומת זאת...
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357944
ההבדל בין הקומוניסטים לבין קודמיהם, הוא לדעתי, ההבדל בין מומר לתיאבון למומר להכעיס.

העריצים שקדמו להם הרגו, שדדו וחמסו לתועלתם האישית. את זה אני מבין ועם זה אפשר לחיות. עריץ כזה צריך עם כדי לממן אותו והוא לא פוקד על כולם לגדל תירס פשוט כי בא לו. זה לא מתאים לאינטרסים שלו והאינטרסים הם העיקר מבחינתו. מכיוון שהמנהיג מונחה על ידי אינטרסים יש בלמים מפני עשיית שטויות - תוצאות המעשים. לא תמיד הבלמים עובדים, אבל יש בלמים.

לעומת זאת, העריצים הקומוניסטים היו מונחי אידיאולוגיה, ועל כן לא היו להם בלמים. אם תאמר להם שתוצאות מעשיהם יהיו עוני ומחסור הם יענו שלא הכל נמדד בכסף ויש צורך לפעול על פי האידיאולוגיה. כך הם הגיעו לעשות זוועות מטורפות. הרי בשם האידיאולוגיה אפשר לעשות הכל.

הדבר הכי חשוב למדינה היא מגבלות על הכח. חבל שאנשים לא מבינים זאת והולכים שבי אחרי ''האיש החזק'', ''הכח המאוחד'' ושאר סיסמאות פאשיסטיות שמעולם לא הביאו טוב.
אך אם כבר יש למדינה כח עצום (כמו בישראל) שלפחות יהיה לה מנהיג חף מאידיאולוגיה אשר אוהב את עצמו. אז נכון שהוא מושחת ורמאי, שודד בתים ומפקיר חיי אזרחים, אבל לפחות יש בלמים של הגיון שמונעים ממנו טירוף. הוא לעולם לא יילחם באמת בסמים ולעולם לא באמת יצא למלחמת קודש בחרדים או בחילונים. הוא יכריז, למשל, על מלחמה בעובדים הזרים אבל ישאיר מספיק עובדים זרים כדי שנוכל להסתדר.

מנהיג המונע על ידי אידיאולוגיה עלול יום אחד בבוקר להחליט שהוא הולך לחסל את נגע הסמים - בשם האידיאולוגיה. או שהוא יסגור את כל בתי הספר הפרטיים (החילוניים, החרדים) במדינה - בשם האידיאולוגיה. הוא עלול להלחם בעובדים הזרים עד האחרון שבהם תהיינה התוצאות אשר תהיינה. מנהיג כזה הוא מסוכן ביותר.

את הדבר הזה צריכים להבין אנשי הציונות הדתית לפני שהם יכולים לחלום על הנהגת המדינה. כל עוד יש למדינה כח מספיק למרר את חיי האזרחים, איש לא ייתן להם את השלטון. רק הגבלת כח המדינה למימדים מינימליים יכולה להביא לשלטון אידיאולוגי.

ואנו מאוד זקוקים לשלטון אידיאולוגי. בלעדיו, המדינה תמשיך בדרך השחיתות וההתאבדות הקולקטיבית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357954
האם הבנתי נכון שעד שלא תיעשה רפורמה שתחליש מאוד את הכוח של המדינה, אתה תומך ב
"מנהיג חף מאידאולוגיה"
"אשר אוהב את עצמו"
"מושחת ורמאי"
"שודד בתים"
"ומפקיר חיי אזרחים"
?
או שזאת אירוניה עדינה מידי, או שאתה קורא לבחור בשרון (שהוא לשיטתך כל הדברים הנ"ל) כל עוד אין לנו רפורמה כזאת.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357963
לא. אני מנסה להסביר את הפופולריות שלו. חוץ מזה, רובם חפים מכל אידיאולוגיה. מה שמבדיל ביניהם הוא מי יהנה מפירות השוד שלהם.

הציבור בעצם נקרא לבחור בין אלטרנטיבות זהות בשההבדל היחיד הוא מי יהיו המושחתים שיקחו את העמלות.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357970
קראתי פעם אגדה על פצוע שביקשו לגרש את הזבובים מעל פצעיו הוא סירב: "השבעים חוסמים את הרעבים"
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358062
יותר משהוא קורא לנו לבחור בשרון הוא מזהיר אותנו מפייגלין.
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358092
לא. עד כמה ששמעתי את פייגלין הוא בעד צמצום כח השלטון. תשאל אותו.
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358323
לא ממש http://he.manhigut.org/content/view/685/153/
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358324
זה לא פייגלין אלא הלל וייס. הם דומים (לשניהם כיפות) אך לא זהים.

המאמר נכתב כראשי פרקים לדיון, ולא ככזה ראה וקדש. אני מקווה מאוד שהם לא ילכו שולל אחרי רעיונות הסטיטיזם אשר נוגדים את התורה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358326
זאת הצעת החוקה של מנהיגות יהודית. שים לב לראיון של פייגלין‏1 בו הוא מפנה לחוקה הזאת בתור דוגמא.

וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358342
זה הלינק שאני מופנה אליו.

כאן יש 12 דיברות בכלכלה שמדברות על הרבה יותר הפרטה ושוק חופשי.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358349
מתוך החלק העליון:

"המדינה תיזום, תתמוך ותעודד מוסדות של לימוד תורה...."
"המדינה היהודית תשקוד על קידום מעמדו של המורה..."
"מעורבות הממשלה באיזון המשק למען מטרות חברתיות..."
"עידוד נוסף למתן צדקה באמצעות ניכויי או זיכויי מס גדולים..."
"הקלה במס למתן הטבות לעובדים נזקקים..."
"סיוע ארוך טווח ומעמיק למשפחות מרובות ילדים וליחידים עניים ..."
"חקיקת חוק חסרי הבית (זכאותו של כל אנוש ... לסביבת מגורים הולמת ומתאימה)"
"דאגה לכבוד הזקן, לרווחתו ולתעסוקתו..."
"יום א' כיום שבתון..."
"ביסוס מעמדה של השבת..."
"הפסקת העסקתם של עובדים זרים..."
מתוך 12 הדיברות:
"לא תעסיק עוסדים זרים..."
"התקן תחבורת רכבת מהירה..."

אם זה הפרטה ושוק חופשי, מדינת ישראל היום היא מדינת תש"ח.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358351
תודה על ההפניה. הדברים חמורים. אולם רוב הציטוטים שלך הם מהקטע של הלל וייס, אשר עד כמה שידוע לי כלל אינו חבר במנהיגות יהודית.

העניין של רכבות מדבר על השקעה של המגזר הפרטי.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358352
לא יודע עליך, אבל אם הייתי מנסה להקים מדינה לא הייתי נותן למישהו שאני לא מסכים איתו לכתוב את החוקה.

בחוקה לא כותבים מה המגזר הפרטי צריך לעשות, זאת התערבות בוטה במשק. במדינה חופשית באמת אם מישהו במגזר הפרטי ירצה להקים רכבוצת, הוא יקים אותם, ואם אף אחד לא יקים אותם, סימן שאף אחד לא חושב שכדאי להקים אותן, ולממשלה אין זכות להתערב בזה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358356
מה אכפת לי מי כותב, השאלה היא מה כתוב. ומה שכתוב שם אינו ראוי ונוגד את התורה.
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358358
אפשר להבין שאתה מסכים אם האלמוני מתגובה 358062?
וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 358866
פתאום התברר לי שאדוני חבר במנהיגות יהודית‏1(?). מה שמעורר את השאלה האם אדוני לא מכיר את החוקה של התנועה בה הוא חבר.

וושינגטון לא כתב את החוקה האמריקאית. 417846
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358327
מה זה סטיטיזם?
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358328
כל דבר שיעקב מתנגד לו
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358331
תפיסה שמחייבת התערבות של המדינה. http://en.wikipedia.org/wiki/Statism
איזה כיף, אפשר לדבר על ישראל. 358345
statism

גישה המחייבת התערבות של המדינה בענייני האזרחים מעבר לשמירה על ביטחון (חוץ ופנים) האזרחים.
עוד סטיטיזם 418282
עוד סטיטיזם 418290
אתה מתכוון ל"פרס קיבל תרומות לא ראויות"? איך זה קשור?
עוד סטיטיזם 418291
צודק, סליחה, טעות בקישור. אני מתכוון לזה http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3324118,00.h...
עוד סטיטיזם 418297
באמת זה יותר קשור ( ראיון עם פייגלין), אבל ספציפית מה ההערות ה"סטיטזמיות" שלו?
עוד סטיטיזם 418298
סליחה, מה זה סטיטיזם?
עוד סטיטיזם 418300
תגובה 358327
עוד סטיטיזם 418301
תודה, ולמתעניינים: התשובה נמצאת קצת הלאה, בהפניה שבתגובה 358331.
עוד סטיטיזם 418299
(לא ראיון עם, מאמר של)
"האם זה באמת רק עניין של פגיעה ברגשות? בהחלט לא. עם הרגשות שלי הייתי מסתדר. אלא שכאן מדובר בפגיעה אנושה, לא ברגשות - אלא בעצם יכולת קיומנו בארץ הזו."
"צריך להבדיל בין זכותו של כל אדם לחיות על פי הבנתו - ותהיה זו הבנה חריגה ככל שתהיה - לבין ניסיון לאכוף את החריגה הזו על רשות הרבים."
"ישנו קו ברור בין חטאי היחיד, הנעשים במחשכים ובחוסר לגיטימציה ציבורית, לבין מצב בו הסטייה הופכת לנורמה מקובלת. זהו בדיוק הקו שבין בני התרבות לסדום. ובדיוק את הקו הזה מתאמץ המצעד לנפץ"
"שאלה במקרה זה אינה אם יחסים הומוסקסואליים זה טוב או רע; השאלה היא האם יש לנו כאומה איזה מכנה משותף ערכי בסיסי כלשהו. מי שמתאמץ בכל שני וחמישי לנפץ את מה שעד אתמול היווה בסיס משותף לחיינו הציבוריים, מתאמץ למעשה לפורר אותנו כעם וכמדינה. מה שווה צבא מודרני בחברה, שאיבדה את המכנה המשותף הערכי שלה - ראינו לפני זמן קצר בצפון."
"יש להילחם‏1 בכפייה האנטי-דתית, אנטי-לאומית, אנטי-מוסרית ואנטי-חברתית שמנסים ההומואים לכפות על כולנו"

1 "להלחם", הוא ממש השתמש במילה הזאת. טוב, אבל זה שייך לדיון אחר.
עוד סטיטיזם 418302
תודה. חלק מהציטוטים הם אם לא בדיוק סטאטיזם, לפחות לא ליברליזם. מצד שני הציטוט שהבאת

"צריך להבדיל בין זכותו של כל אדם לחיות על פי הבנתו - ותהיה זו הבנה חריגה ככל שתהיה - לבין ניסיון לאכוף את החריגה הזו על רשות הרבים."

וציטוט שלא הבאת ( החלק הראשון של התקבולת של הציטוט האחרון):

"בזמננו לא ניתן לכפות דבר על איש. כפייה דתית היא הצעד המטופש ביותר שניתן לנקוט בו, ויש להילחם בה. עדיף היה לוותר כליל על עצם קיומן של מפלגות דתיות"

נראים דווקא די "חירותניקים", לא?
עוד סטיטיזם 418303
חירותניקים במובן הבגיני של המילה? אולי. במובן היעקובי של המילה, למיטב הבנתי, לא.

המשפט הראשון מדבר באופן מפורש בהתערבות של המדינה בחיי אזרחיה, המדינה היא זאת שאמורה מהאזרחים מ"לאכוף" את ה"חריגות" שלהם על רשות הרבים.

בהמשך הציטוט השני יש מאין "אבל". מי ש"נלחם" ב"כפיה" אנטי כפייתית, הוא בעצם תומך בכפיה. (בכלל, אין דבר כזה, ולא יכול להיות דבר כזה "כפייה אנטי-דתית", יש כפיה דתית, ויש מאבק נגד הכפיה הדתית, שאין בו שום כפיה).
עוד סטיטיזם 418306
אפילו יעקב חושב שרשות הרבים (במידה שהיא קיימת. חרותניק אמיתי יתקשה לקבל את הקיום של רשות ''הרבים''.) זקוקה לשיטור.
עוד סטיטיזם 418329
ודאי שיטור שימנע מאנשים לעבור על החוק, אני לא משוכנע באשר לשיטור שגם ימנע מאנשים לחרוג מהנורמות. יעקב, איכה?
עוד סטיטיזם 418476
מביט מלמעלה בהנאה. כל מה שפייגילין כתב זה שצריך למנוע מהם להשפיע על רשות הרבים, כלומר למנוע מהם התערבות של המדינה בחיי האזרחים. למנוע מהם הכרה של המדינה בקשרים שלהם, למנוע מהם לכפות על אל על להעניק כרטיסי טיסה להם וכו'. בשום מקום הוא לא כתב שהמדינה צריכה אפילו למנוע את המצעד.

והמילה ''להלחם'' פירושה בהקשר זה - להאבק. בדיוק כמו שהשמאלנים מדברים על המלחמה על השלום ולא מתכוונים, לפחות לשיטתך, לרצוח מתנחלים כדי להגיע לשלום הנכסף.
עוד סטיטיזם 418479
אם לשיטתו לא המדינה צריכה למנוע, אז מי כן (ואל תגיד לי שאף אחד, זאת כבר פרשנות מוגזמת לחלוטין).

אני יודע מה הפירוש של להלחם, ומסכים לגמרי להסבר שלך, וכמו שאמרתי זה שייך לדיון אחר עם מתדיין אחר‏1.

1 תגובה 283834
עוד סטיטיזם 418504
אותו ציבור שהיה אמור למנוע את גירוש גוש קטיף. אל תשכח שמדובר על חסיד האי ציות.
עוד סטיטיזם 418505
בסע''ר

בגוש קטיף הייתה אתחלתא דגאולה. חסד גדול עשה לנו הקב''ה שהקנה צרינו לפנינו והשיגם מאיתנו אל מדבריות ציה ושמה. שמידת הענווה כפולה ומכופלת בשעה שמוטלים עוונותינו לפניך ואומרים אנו תפילה חדשה הללויה.
עוד סטיטיזם 418507
בעזרת אי ציות ציבור יכול, אולי, לשנות את ההחלטות של הממשלה. אבל לשנות את ההחלטות של אנשים פרטיים? אתה יכול בבקשה לפרט<
עוד סטיטיזם 418515
פייגלין ניצל את זכות הדיבור שניתן לו והביע את דעותיו שאינן קשורות לנושא שהקנה לו את זכות הדיבור (כרגיל). תתרכז בדעותיו. הנושא המקורי לא עניין אותו וגם לא אותי.

לעצם העניין, אם אתה מעוניין בהוכחות על סטייטיזם אצל דתיים, יש לי, לצערי, למכביר (דווקא פייגלין לרוב לא נופל לפח הזה). זה עדיין לא משנה את העובדה שהסטייטיזם היא תועבה מוסרית לא פחות מהמצעד המתועב.
עוד סטיטיזם 418517
התרכזתי בדעותיו. אני תמיד משתדל לעשות את זה, לפעמים זה מצליח. הפעם נראה לי שהצלחתי.

לעצם העניין, זה משעמם לחפש הוכחות על סטייטיזם אצל דתיים (או חילוניים), ואני לא כל כך משועמם. בזמנו ניסיתי (בחוסר הצלחה, אני יודע) לשכנע אותך שדעותיהם של רוב חברי מנהיגות יהודית בכלל, ופייגלין בפרט שונות מדעותיך בנושאי פנים (מעורבות המדינה בחיי אזרחיה וכאלה). כשקראתי את המאמר של פייגלין, נזכרתי, וקישרתי.
עוד סטיטיזם 418528
"למנוע מהם לכפות על אל על להעניק כרטיסי טיסה להם וכו'."

כדי למנוע טעות, מעט רקע:

לא היתה "כפייה להעניק כרטיסי טיסה". חברות שונות נותנות לעובדיהן הטבות עובד - ובמסגרת זו, בחברת אל על מקובל מתן כרטיסי טיסה חינם לבני זוגם של העובדים. עד לתביעת הדייל יונתן דנילוביץ' בשנת 94, סיפקה אל על כרטיסים לבני זוג בזוגות הטרוסקסואליים בלבד.

פסיקת בג"ץ 721/94 קבעה כי "המונח 'בן זוג' אינו מתייחס לבן זוג ממין מסוים וכי אין בהגדרת הזוגיות משום הטייה מגדרית כזו או אחרת".

אי לכך נקבע כי אפליית בן הזוג בזכות לכרטיסי טיסה חינם לבן זוגו, לעומת בני זוג שאינם בני אותו המין - היא אסורה על פי חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה. אין כאן עניין של כפייה אלא של השוואת זכויות.
עוד סטיטיזם 418533
אז היתה כפייה להעניק כרטיס טיסה.

העובדה שזה נעשה בתוקף הערכים שלך לא אומר שזו לא כפייה, למרות שחילונים רבים עוורים לכפייה התואמת את השקפת עולמם.

אגב, גם ביישום ערך השוויון את/ה קובע/ת שוויון רק על פי הערכים שלך. האם אחים החולקים בשותפות דירה כדי לחסוך בהוצאות כדי שיוכלו לשלוח את אמם החולה למוסד סיעודי ראוי זכאים לכרטיס חינם? כנראה שלא. למה לא?
עוד סטיטיזם 418575
קודם שיגדירו עצמם כבני זוג, אחר כך נדון בשאלה אם צריך או לא צריך להעניק להם כרטיס טיסה. שים לב: אף אחד לא דיבר על "מגורים ביחד" או על קריטריון אחר שכזה. הקריטריון היחיד הוא היות האדם השני "בן-זוג" של עובדי אל-על.
עוד סטיטיזם 418579
"אז היתה כפייה להעניק כרטיס טיסה".

לא הבנתי את כוונתך. מיהו הכופה ועל מי? כרטיסי הטיסה החל מדרגה מסויימת חינם לבני הזוג הם, עכש"י, חלק מהסכמי העבודה. האם גם הענקת כרטיסי טיסה לבני זוג הטרוסקסואליים בלבד, כפי שהיה נהוג עד שנת 1994 - היא בגדר כפייה? כפייה על מי וע"י מי?

"העובדה שזה נעשה בתוקף הערכים שלך לא אומר שזו לא כפייה, למרות שחילונים רבים עוורים לכפייה התואמת את השקפת עולמם."

בתגובה 418528 הבאתי משפט מפתח מפסה"ד התקדימי בעניין דנילוביץ'. בפסה"ד הנ"ל מופיע הסבר השוויון המעוגן בחוק (שוויון הזדמנויות בעבודה) - ההסבר, וגם החוק בנוסחו המקורי משנת 1988 - אינם המצאה פרטית שלי, האמן נא לי. על סמך מה אתה קובע כי "זה" (מה זה "זה"? איזה "זה"?) נעשה בתוקף הערכים שלי? באילו ערכים שלי מדובר? האם בדיבוריך על "חילונים רבים" פסקת חילוניות גם במקרה שלי? על סמך מה?

את הפיסקה האחרונה לא הבנתי, ומאחר ואנלוגיות מופרכות אינן הצד החזק שלי - אוותר בזאת על הנסיון להבין.
עוד סטיטיזם 418708
מדינת ישראל על ידי בית המשפט שלה אשר מינה את עצמו כופה על אל על לתת כרטיסי טיסה לאנשים שהיא לא התכוונה לתת להם.
האם אתה חולק על עובדה זאת? האם יש מישהו שפוי שיכול לחלוק על עובדה זאת בלי למצמץ?

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה הוא חוק כפייתי מעין כמוהו ולדעתי מתועב. לדעתך הוא דווקא חוק טוב ולכן אין לך בעייה עם הכפייה שלו.
עוד סטיטיזם 418710
כמעט כל חוק הוא כפיה. למה לא תלבש חצאית ותצטרף אל כליל?
עוד סטיטיזם 418711
אסור לגבר ללבוש בגדי אישה.

נכון. כל חוק הוא כפייה. יש כפייה מותרת ויש כפייה אסורה. ויש כפייה שלהם המנסה לגרום למדינה צביון מסויים שפייגלין מתנגד לה.

אני מבקש לקחת מהמדינה את התחומים הנוגעים ליחסים בין בני זוג וליחסי עבודה ובכך למנוע כל כפייה בנושא, כפייה שהיא מיותרת ומזיקה.

אחרים רוצים להמשיך בכפייה אבל שהיא תתאים להשקפת עולמם. אחד רוצה שיכפו רק למען ערכי המשפחה היהודית והאחר רוצה כפייה למען ערכי השוויוןכפי שהוא מגדיר אותם (שזה לא ממש שוויון).
עוד סטיטיזם 418724
הו, כמה שאני מחכה לרגע שהמדינה תפסיק להתערב בתחומים הנוגעים ליחסי עבודה. או אז, אני אפצח בקמפיין שלא להעסיק חובשי כיפה בבתי עסק חילוניים, ונראה כמה כיף יהיה לך ולשכמותך.
עוד סטיטיזם 418822
ומה הסיכוי של חובשי כיפה לקבל עבודה במקום עבודה של חילוני כיום? אלו שישמעו לקמפיין שלך, כבר מחרימים דתיים, ואלו שלא, הם לא.

קח למשל את נושא התרומות למוסדות חרדיים. הרי שם לא צריך אפילו חרם. הרי יום ולילה מלעיטים בתקשורת שמדובר בגנבים רמאים ונוכלים. ואף על פי כן, הם שורדים, קיימים ומקבלים תרומות מחילונים (יוסי שריד למשל). אז אל נא תפחידני. וזכור, שהחרם יכול לעבוד גם בכיוון הפוך אם יהיה צורך (לא יהיה). רק טיפש (או אדם שהוא עובד מדינה וכו' וממש לא מזיז לו) יקח עובד גרוע רק בגלל שהאופציה היותר טובה חובשת כיפה.
עוד סטיטיזם 418826
א-הא. כי מעולם לא הייתה אפליה בעולם, ובשום מקום אין בעלי עסק שמעדיפים, למשל, להעסיק גבר גם אם יש אישה שיותר מתאימה לתפקיד.
עוד סטיטיזם 418830
אז אנו מסכימים. יש אפליה בעולם והחוק לא עוזר. ואף על פי כן השמיים לא נופלים ואנשים המעוניינים לעבוד מוצאים עבודה.

אז בשביל מה מחוקקים חוק שלא עוזר? כדי לסדר ג'ובים לכמה מקורבים שלא ישיגו עבודה עקב כישוריהם אלא בגלל שהם מקורבים למאן דהו. וכדי שהמושחתים שם למעלה יוכלו לספר לעבדים הצמיתים למטה המשלמים את רוב פרי עמלם כמס למושחתים הללו איך הם עוזרים להם, כביכול.
עוד סטיטיזם 418832
יש הרבה דברים בעולם, והשמיים לא נופלים וכולם מסתדרים בסוף. אבל זה לא אומר שהמדינה לא צריכה לנסות לצמצם עד כמה שאפשר את הפגיעה בחפים מפשע. גם אלימות יש שם בחוץ, ונהגים מטורפים, ורוב האנשים עדיין מצליחים להגיע בשלום הביתה. אז בשביל מה לחוקק חוקים שלא עוזרים (למשל, איסור חציית קו לבן, או איסור על חציית צומת באור אדום)? כדי לסדר ג'ובים לכמה שוטרים שלא ישיגו עבודה.

איזה עולם נפלא הוא זה שאתה חי בו - כל כך הרבה מקורבים, כל כך הרבה ג'ובים.

אבל מה שהכי מצחיק הוא שאתה בטוח לגמרי שלא פחות מאשר הדת היהודית עצמה דוגלת בעמדותיך. זה משעשע אותי.
עוד סטיטיזם 418834
הלצמצם כמה שאפשר לא מצמצם כלום, רק עושה צרות אחרות. והנזק גדול מהתועלת גם מכיון שאין תועלת.

תפקח עיניים.

תלמד ותדע. הספרים פתוחים לכל. אני מניח שאם היית יודע היית אדם דתי. רק תמונה מעוותת של הדת הרחיקה אותך מכור מחצבתך.
עוד סטיטיזם 418963
תפקח עיניים - כמות האפליה כנגד קבוצות מיעוטים ושאר חלשים ירדה פלאים על פני העשורים האחרונים. זה שיש עוד כברת דרך לעשות, לא משנה את זה שכבר פסענו לא מעט צעדים.

..

אחרי שתשכנע את כל הדתיים שאתה צודק, תחזור אלי. בינתיים, אתה בבדידות מזהירה עם העמדות שלך.
עוד סטיטיזם 418967
וזה בוודאי בגלל החוק ולא בגלל חינוך וכדאיות כלכלית.
עוד סטיטיזם 418972
הכדאיות הכלכלית השתנתה במהלך עשרים השנים האחרונות?
כן, החוק משפיע - במיוחד כשהוא חלק מהלך רוח חברתי שתומך בשיוויון (או כופה אותו, איך שתרצה לקרוא לזה) ומתנגד לאפלייה. הדברים קשורים זה בזה.
עוד סטיטיזם 419000
בוודאי שהוא השתנה. יותר כדאי לי להעסיק ערבים היום כי יש יותר ערבים ראויים לביצוע העבודה. יש גם פחות יהודים שעושים "עבודות של הערבים". יותר כדאי לי להעסיק נשים כי יש יותר נשים הראויות לעשות את העבודה. יש פחות גברים העושים "עבודות של נשים". אתה לא סטודנט במדעי החברה? אתה לא אמור לראות את התהליכים הללו?
עוד סטיטיזם 419003
הייתי מביא לך סטטיסטיקות, אבל אני בספק אם אני אוכל להעלות על דעתי משהו שיספק אותך. מעשית, גם היום יש אפליה, והיא כוללנית, בלי להתחשב בעד כמה האדם הספציפי שמולך ראוי או לא ראוי לקבל את התפקיד.
עוד סטיטיזם 419001
אם הייתי חושב כמוך, הייתי פועל בשם האחוה והשוויון כדי למנוע מכירת בשר פיגולים ושאר מאכלים בלתי כשרים במדינת ישראל כדי שיהיה שוויון: כולם יאכלו אותו דבר, וכדי למנוע את הנזקים החמורים שאני רואה באכילת אוכל לא כשר על ידי יהודים.

אבל אני לא. כפייה של המדינה לא עוזרת, לא עזרה ולא תעזור. היא גם אינה ראויה גם אם מטרתה נעלה.
עוד סטיטיזם 419002
התפיסה שלך של שיוויון (לכפות על כולם לעשות אותו דבר, במקום לאפשר לכולם לעשות מה שהם רוצים) היא מעניינת.
עוד סטיטיזם 419007
במו חירות, גם שיוויון יש שניים. שיוויון חיובי (כולם שווים -> כולם מקבלים את אותו הדבר) או שיוויון שלילי (כולם שווים -> כולם יכולים לקחת את אותו הדבר).
עוד סטיטיזם 419037
אני שמח שאתה בעד לאפשר לכולם לעשות מה שהם רוצים. עכשיו רק תתחיל ליישם. נתחיל בלאפשר לאנשים להעסיק מי שהם רוצים, לבחור איזה בית ספר שהם רוצים ולבחור איזה ביטוח בריאות הם רוצים.
עוד סטיטיזם 419040
אי אפשר לאפשר לאדם לעשות מה שהוא רוצה, אם מה שהוא רוצה הוא להגביל את האפשרות של אדם אחר לעשות מה שהוא רוצה, סתם כי ככה בא לו. בהתחשב במגבלה הזו, אני בעד לאפשר כל מה שאמרת (ובלבד שבחירתו של הורה לשלוח את ילדיו לבית ספר מסויים לא תפגע בזכויותיהם של הילדים - שהרי הם אינם רכושו של ההורה). למיטב ידיעתי אנשים עדיין רשאים להעסיק מי שהם רוצים, הם פשוט לא יכולים להחליט מראש שהם לא רוצים נשים. לפי השקפתך, בין כה וכה כל מעסיק מחליט רק על בסיס שיקולים ענייניים, ולכן אין צורך לדאוג - אף אחד לא אוסר עליך להעסיק אנשים על פי שיקולים ענייניים.
עוד סטיטיזם 419042
אני שמח שהשקפותינו לא רחוקות זו מזו. אבל נקח למשל את שרת החינוך המוכחית ואת קודמיה לבנת ושריד אשר התנגדו לחינוך פרטי כי הוא פוגע בשוויון. הם קבעו שהם יכפו על אנשים לתת לילדיהם חינוך גרוע כדי שלא יהיו פערים, והם עשו את מלאכתם נאמנה - החינוך באמת גרוע.

זכותו של אדם להחליט שהוא לא רוצה להעסיק נשים. החלטה אחרת היא פגיעה בזכות הקניין שלו וכפייה פסולה. איני רואה הבדל בין כפייה כזאת לכפייה על אדם לקנות בשר דווקא אצל משווק מסויים.
עוד סטיטיזם 419047
מה אכפת לך אם יאסרו עליו שלא לרצות להעסיק נשים? הרי בכל מקרה אין אפליה על בסיס לא ענייני. אתה אמרת.

(ויותר ברצינות - מכיוון שנשים הודרו ממעגל העבודה במשך זמן כה רב, מן הראוי לאסור על מעסיקים להמשיך ולהדיר אותן ממנו, כדי לשבור את המעגל. מרגע שלא תהיה יותר בעיה לנשים באופן כללי למצוא עבודה, אפשר יהיה לוותר על החוקים נגד אפלייה).
עוד סטיטיזם 419070
אין שום אפשרות לאסור. האיסור פוגע פגיעה אנושה בזכות הקניין. לא ידוע לי על כך שנשים הודרו משוק העבודה.
לא ידוע לי 419083
לא ידוע לי שרבי אליעזר אמר "כל המלמד את בתו תורה כאילו לימדה תפלות".

לא ידוע לי שהרמב"ם דיבר בכל כתביו בנשימה אחת, בצמוד, על "הנשים והטפשים", ולא ידוע לי שאמר "אין בלימוד הנשים תועלת, שהנשים לומדות טעות" וזאת "מפני שרוב הנשים אין דעתם מכוונת להתלמד, אלא הן מוציאות דברי תורה לדברי הבאי לפי עניות דעתן".

לא ידוע לי גם שהרמב"ם אמר: "גנאי הוא לאישה שתהיה יוצאת תמיד פעם בחוץ פעם ברחובות.." - ולכן המליץ: "ויש לבעל למנוע אשתו מזה, ולא יניחנה לצאת אלא כמו פעם אחת בחודש או כמו פעמיים בחודש...".

לא ידוע לי שדעת הרמב"ם היתה שיש להרוג את הנאנסת אם היא גויה, גם אם היא בת 3 שנים, ממש כשם שכאשר יהודי שוכב אם בהמה מוציאים את הבהמה להורג. לא ידוע לי שבבשני המקרים - הבהמה והילדה הנאנסת הגויה בת ה-‏3 - נימוק הרמב"ם הוא "שהביאה תקלה לישראל על ידה".

לא ידוע לי שהלל, כן - הזקן החביב ההוא שאנחנו רגילים לקרוא לו "בית הלל", ולציין את היותו מקל בניגוד לבית שמאי המחמיר - האיש הטוב והמקל ההוא הקל כל כך, שאמר שמותר לבעל לגרש את האשה "אפילו הקדיחה תבשילו".

לא ידוע לי שהראי"ה קוק, איש אהבת ישראל ואהבת הכלל, אמר: "ההבדל בין הנשמה הישראלית היהודית, מאווייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה ובין נשמות הגויים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ויותר עמוק מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי".

לא ידוע לי. לא ידוע לי. לא ידוע לי.

אבקש מכל האיילים והאיילות לפרט בזאת את כל מה שלא ידוע להם. ככל שתהיו יותר לא-יודעים - תהיו יותר חכמים ונבונים ותהיה לכם זכות וסמכות להטיף לאחרים ולהעביר מדינה ועם, חוק ומשפט, עולם ומלואו - תחת שבט ביקורתכם.
לא ידוע לי 419147
באמת אינך יודע כפי שדבריך וחוסר ההקשר שלהם לדברי מעידים.
עוד סטיטיזם 419006
יש לך אי הבנה בסיסית לכל אורך הדרך כאן - עקרון השוויון אמור לפעול בנושא הזכויות (זכויות עובד, במקרה של הפתיל הזה) ולא לצורך מימוש ההלוסינציות של מישהו, בין אם גסטרו-רליגיו-דיקטטוריות או אחרות. לעניין הקלה חלקית של בעיית ההלוסינציות, כשהיא נעשית כבדה מנשוא - יש מוסד אחר, לא החוק ולא בית המשפט (אם כי לפעמים נעזרים בבית המשפט לצורך הכנסת האדם הסובל למוסד המתאים, במקרה שאדם זה גורם נזקים לעצמו ו/או לסביבתו).
עוד סטיטיזם 419039
מה הם זכויות העובד? אתה מוכן להסביר לי מה זה? אני מעסיק בן אדם. אחרי שנה בא לי לפטר אותו. מה זכותו? אני מעסיק אדם ואומר לו אתה מקבל את העבודה בלי שתוכל להנות מהגלידה הניתנת חינם לשאר העובדים. באיזה זכות אתה מתערב בזה?

להדביק תוויות של זכויות גם אני יכול. "זכות הנשמה לאוירה נקייה" - זה אפילו כאילו מתחרז.
עוד סטיטיזם 418827
החרם בכיוון ההפוך קיים כבר מזמן.
עוד סטיטיזם 419064
אינני מבין איך אדם דתי שכל כולו כפוף לחוקים בני אלפי שנים, מדבר בזעם על חוקים מתועבים שכולם כפיה.
עוד סטיטיזם 419072
אם תלמד תורה תדע. החוקים הללו, בני אלפי שנים, הם אלו אשר קבעו את הפרדת הרשויות, את זכויות הפרט, את הגבלת כוחו של השלטון, את חירויות הפרט וזכויות הקניין שלהם. תלמד ותדע.
עוד סטיטיזם 419073
למדתי תורה וגם דברים אחרים. נהוג מאד לקרוא לכל מערכת ההלכה היהודית-דעת תורה. בוא נעזוב רגע את כל התורה שבע"פ והגמרא.
נתייחס רק לתורה. מדוע אינך מקבל כלשונם את דיני השמיטה?
עוד סטיטיזם 419148
דבריך הם לי חידה. מה עניין שמיטה בהר סיני? איפה כתוב בתורה שהמדינה (או המלך) צריכה לכפות על אנשים לשמור שמיטה?
עוד סטיטיזם 419157
מי מדבר על מדינה? אני מדבר עליך ושואל אותך. חוץ מזה מדינה המתנהלת על פי דיני התורה צריכה לשמור עליהם, לא? כל זה היה כתגובה לאמירה שלך שבתורה הוגדרה חירות הקניין (אל תביא לי דיונים מהגמרה- בתורה עסקינן). תסביר לי את הקשר בין דיני שמיטה מהתורה לחירות הקניין.
עוד סטיטיזם 419160
איך מצוות השמיטה פוגעת בזכות הקניין? זכותו של אדם על רכושו והתורה אוסרת עליו לעשות בו שימושים מסויימים. היא לא לוקחת ממנו את רכושו ומעביר אותה למישהו אחר.
עוד סטיטיזם 419186
בשנת שמיטה השדה הוא הפקר, לא? כל אחד יכול להיכנס לרכושך ולקחת את היבול.
עוד סטיטיזם 419419
בשנת השמיטה, אתה מצווה להפקיר את התוצרת החקלאית הגדלה בשדה שלא כתוצאה מעבודתך. באותה מידה, יש מצוות רבות אחרות הפוגעות בזכות הקניין, למשל האיסור לאכול את הבשר הטריפה שלך האיסור להעביד אנשים אחרים ובהמות בשבת ועוד.

מכאן ועד חלוקה מחדש של רכוש הדרך רחוקה כרחוק מזרח ממערב.
עוד סטיטיזם 419297
אם חייבים לך משהו האם המשהו הוא קניינך? מדוע את צריך לשמוט את החוב-הקניין בשנת היובל?
עוד סטיטיזם 419420
שמיטת כספים מטילה על האדם חובה שלא לנגוש את החייב שאיננו יכול לשלם את חובו. דבר זה דומה להרבה מצוות של עזרה לעניים אשר מעולם לא הכחשתי שמוטלות על האדם וגם על החברה כאשר היחידים אינם דואגים לכך מספיק.

שמיטת הכספים דומה לפשיטת רגל שנועדה לתת לאדם להשתקם. מכאן ועד צמצום פערים הדרך רחוקה.
עוד סטיטיזם 419425
היכן כאן קדושת הקניין שנבראה במקרא? אפשר לעזור חעניים בגמ"ח אבל שמיטת חובות? אדם היה חייב לאחר ומישכן את שדהו; בשנת השמיטה המשכון מבוטל. מה זה? קומוניסטים?
עוד סטיטיזם 419589
צא ולמד
עוד סטיטיזם 419606
אבל אני שייך לעם הארץ.
עוד סטיטיזם 419611
גם רבי עקיבא היה עם הארץ.

כל העם הארץ יהיו אל התרומה הזאת.
עוד סטיטיזם 419631
לאט לך. לא כל רועה צאן היה עם הארץ. חוץ מזה עניין רעיית הצאן הוא לא לגמרי בטוח.
עוד סטיטיזם 421297
אצל הרמב''ם, בהלכות מלך משיח.
זה אחד מהדברים שהוא צריך לעשות.
עוד סטיטיזם 421308
אז באמת אולי זה רק כשיהיה מלך המשיח ולא כל "סתם" מלך (שלטון מדיני)?
עוד סטיטיזם 421454
יודעים שהמלך היה *ה*מלך *ה*משיח, רק אם הספיק לעשות (בטרם מת. למות על צלב כי אלוהים מוגבל משהו ולא מסוגל לסלוח לאנשים על חטא שחטאו אבותיהם 4,000 שנה לפני כן וכבר נענשו עליו, זה לא חלק מרשימת המטלות של משיח) את מה שמשיח צריך לעשות. מדינה ריבונית הלכתית היא אחת מהן.
זו כמובן אמורה להיות שאיפה של כל מלך. אם עשה את כל הרשום מטה, הוא אכן משיח.
" ואם יעמוד מלך מבית דויד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדויד אביו, כפי תורה שבכתב ושבעל פה, ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בידקה וילחם מלחמות ה"'
כולל בתוכו אכיפת שמיטה.
איך מגיעים בין מדינת הלכה ל"כל העולם כולו עובד את ה' ביחד", זו שאלה טובה, ואני משערת שרוב המלכים המשיחים-כמעט יפלו בנקודה הזו.

תגובה 307831
עוד סטיטיזם 421522
ה''יכוף'' שם מובנו יעודד וימריץ ולא כפייה כפי שאת מבינה אותו. זה נובע בפשטות מכך שלמלך כלל אין סמכות לכפות דברים אלו. כלומר מלך שיעסוק בכפיית שמירת שמיטה אינו יכול להיות המשיח מכיון שהוא אינו עוסק במצוות כדוד אביו.
שיט 418587
כשקראתי את תגובתו של האלמוני, ניסיתי לנחש ביני לבין עצמי מה תהיה התגובה שלך. האפשרויות שחשבתי עליהן היו:
א. העובדה שבית המשפט החליט להתערב ביחסי העבודה בין מעסיק למועסק היא סטייטיזם.
ב. העובדה שהמדינה מעסיקה דיילים היא סטטיטיזם.
ג. העובדה שהמדינה מרשה לעצמה להתערב בחייהם האישיים של אזרחיה (ולתת על בסיס זה לחלק מהם כרטיסי טיסה) היא סטייטיזם.

זה רק נדמה לי או שהתרככת?
התערבות וכפיה 418706
אכן אתה צודק בכל הדברים. כל שלושת הדברים אינם ראויים. למזלינו, מדינת ישראל מכרה את אל על, אולם היא עדיין לא תוותר על היכולת להתערב באיך היא מחלקת כרטיסי טיסה לעובדיה.

אבל לדעת חלק מהאנשים כאן זו לא כפייה כי הם מסכימים שהמדינה תכפה את הדברים הללו. בדיוק כמו שלקיחת מיסים כדי לממן ישיבות אינו גזל בעיני הדתיים כי הם מסכימים שיגזלו את כספינו כדי לממן ישיבות. ובדיוק כמו שפיצוץ אוטובוס מלא אזרחים בחיפה איננו טרור בעיני הפלסטינאים כי הם תומכים בפיצוץ אוטובוסים.

אני אגב אמרתי את א' וג' במילים אחרות
התערבות וכפיה 418709
רווח לי.
התערבות וכפיה 418725
זו לא כפייה, משום שזו הגנה על הפרט מפני מי שחושב להתעמר בו. האם לדעתך אין זה מתפקידה של המדינה להגן על הפרטים מפני פגיעה בזכויותיהם? מדוע זכותו של אדם לקניינו חזקה יותר מזכותו לשיוויון? למה אם יבוא אדם ויגנוב מאותו דייל כרטיס טיסה ששייך לו, על המדינה להתערב, אבל אם אל-על באה וגוזלת מאותו דייל כרטיס טיסה שמגיע לו על פי הסכמי העבודה להם מחוייבת אל-על, אל למדינה לדחוף את אפה לתחום?
התערבות וכפיה 418828
בהסכם של הדייל עם אל על לא היה כתוב בשום מקום שמגיע לו כרטיס טיסה. הוא כפה עליהם לתת לו את מה שלא ביקש כשניסה להתקבל לעבודה. אבל אכן כל המקרה הזה מעוות לחלוטין כי מדובר על חברה ממשלתית ועל הסכמים קיבוציים. אבל הפרשנות שמי שכתב את ההסכם הקיבוצי חשב על ה''זוג'' הזה הוא הזוי.

אין זכות לשוויון, ואין שוויון בעולם. לא יעלה על הדעת שהמדינה תכפה על מעסיק לתת שכר שווה לכל עובדיה וגם לא הטבות שוות לכל עובדיה. אם החברה מפירה את ההסכם עם העובד יש מקום להתערב כדי להגן על הסכם. מעבר לזה אין למדינה להתערב.

ושוב. זו כפייה. כפייה מוצדקת לדידך, אבל כפייה. אל נא נשחית את השפה.
התערבות וכפיה 418831
בהסכם של הדייל עם אל על היה כתוב שמגיע לבן/בת-זוגו כרטיסי טיסה חינם. הוא בסך הכל דרש שבן-הזוג שלו יקבל את מה שמגיע לו. אני בספק אם בעת שנכנס לתפקידו מישהו שאל אותו אם במקרה הוא הומו, והבהיר שמדובר רק על בן-זוג מהמין השני.

מי שמך לקבוע שמה שאל על עשתה לא היה הפרה של החוזה? מי אתה שתחליט ש"הפרשנות שמי שכתב את ההסכם הקיבוצי חשב על ה"זוג" הזה היא הזויה"? המדינה (באמצעות בתי המשפט) דנה בשאלה, והכריעה שהפרשנות שלך היא היא ההזויה, בעוד שהפרשנות שהציע הדייל היא המדוייקת.

יש זכות לשיוויון בפני החוק, וחוזים נתונים למרות החוק, ולפיכך יישומם צריך להיות גם הוא שיוויוני.

זו כפייה בדיוק כמו שזו כפייה לאסור על אדם לפוצץ אותך במכות כי עצבנת אותו.
התערבות וכפיה 418833
בשתי הפסקאות הראשונות אתה טוען להפרת חוזה. בפסקה השלישית אתה מכניס שוויון בפני החוק. תחליט, האם הפרו איתו חוזה או שהפלו אותו לרעה.

מי שכתב בן זוג לא חשב על זוג כזה. זו עובדה. כשהחוזה נכתב, מעשי הזוג הזה נחשבו עבירה פלילית. בית המשפט העליון שינה למפרע את משמעות החוזה.

נכון. כפייה היא כפייה היא כפייה. תפקיד המדינה לכפות על אזרחיה שלא להפעיל אלימות אחד על השני. ברוב המקרים, במקום לעשות זאת היא עובקת בהפעלת אלימות נגד אזרחים שלא רוצים להעסיק נשים או מפטרים נשים בהריון.
התערבות וכפיה 418959
הפרת חוזה, בתואנה של חוסר שיוויון (כלומר, לא רק שהם מפרים חוזה, התירוץ שלהם לכך הוא שלא מגיע להומוסקסואלים שיוויון!)

מתי בדיוק לקיים חיי זוגיות בין שני גברים או שתי נשים נחשב עבירה פלילית? רק יחסי מין בין שני גברים נחשבו לעבירה פלילית, ולמיטב ידיעתי, ההגדרה של "חיי זוגיות" חורגים מעבר לקיום יחסי מין מדי פעם.
התערבות וכפיה 418835
הויכוח הזה הוא בערך כמו הויכוח שלך עם המלש"ב - בזבוז אנרגיה וזמן, נטו. זה בערך כמו הויכוח על כמה מלאכים ניתן להעמיד (להושיב, להרקיד) על ראש סיכה - עניין שהיה בוער, בשעתו, בכנסיה הקתולית - אבל למה שהוא יבער למישהו שראיית העולם שלו היא אנושית ורציונלית, בעצם?
התערבות וכפיה 418858
ב"ראיית עולם אנושית ורציונלית" אתה מתכוון למשל לקמפיין שבתגובה 418724? מנקודת מבט אנושית ורציונלית, דובי מאיים שם שאם ירגיזו אותו הוא יעקור לעצמו עין; אלא אם המטרה (לעצבן את יעקב) מקדשת את האמצעים הגזעניים.
התערבות וכפיה 418861
עד אנה צריך דובי להרחיק עם הסרקזם כדי שתזהה את הנימה הסרקסטית?
התערבות וכפיה 418901
אגיד לך בדיוק: עד לויתור על ההקדמה ("הו, כמה שאני מחכה לרגע"), שמפריעה ל- suspension of disbelief שלי.
התערבות וכפיה 418958
אללי! ואני דווקא חשבתי שהיא תורמת להשעיית הספק.

נו, שוין. ראה את ההקדמה מבוטלת, אם זה מה שיעזור לך להפסיק לחשוב שאני באמת חושב ככה.
עוד סטיטיזם 420546
לא יכולה להיות כפייה אנטי-דתית? אפילו לו ברוסיה הקומוניסטית?
כדאי שתכייל מחדש את הפוסטולטים שלך.
עוד סטיטיזם 420547
מה לעשות, ברוסיה הקומניסטית היתה כפיה דתית, לא כפיה אנטי דתית.
עוד סטיטיזם 420576
- מה לך יוצא ליהרג?
- על שמלתי את בני.
- מה לך יוצא ליהרג?
- על ששמרתי את השבת.
עוד סטיטיזם 420577
סליחה, יש קשר בין מה שאתה כתבת לבין משהו שאני כתבתי?
עוד סטיטיזם 420666
זו פשוט עוד דוגמה לכפייה אנטי-דתית. הפעם לא מרוסיה, אלא מרומא.

(הטלגרמות שלך מעצבנות)
עוד סטיטיזם 420682
איך זה כפיה *אנטי דתית? יש לך כפיה יותר דתית מזאת?

(איזה טלגרמות, אני כותב יותר מילים ממך, והכל מילים שלי לא ציטוטים)
עוד סטיטיזם 420724
טוב. נניח שאתה באמת לא מבין.
"כפייה דתית" היא הכרחת אדם לקיים מנהגים דתיים.
"כפייה אנטי דתית" היא הכרחת אדם שלא לקיים מנהגים דתיים.

גם תחת ההגדרה הזו לא יכולה להיות כפייה אנטי דתית? לדעתי - בהחלט כן.
עוד סטיטיזם 420725
כן, כבר בתגובה 420698 הסברתי את חוסר ההבנה ביננו.

כמובן שלפי ההגדרה שלך יכולה להיות, והיתה, כפיה אנטי דתית. רק שזאת נראית לי הגדרה קצת מוזרה (למשל איסור תפילה לבעל, לפי ההגדרה שלך, כפיה אנטי דתית, אבל נראה לי שלפי כל אדם סביר, מעשה דתי במובהק).
עוד סטיטיזם 420579
ברית המועצות התקיימה מ-‏1917 עד 1992. ברית המועצות הצרה את צעדיהם של יהודים שהגישו בקשות הגירה ושאפו לעלות למדינת ישראל, אך לא ידוע לי שבמסגרת המשטר הקומוניסטי נהרגו יהודים על שמלו את בניהם או על ששמרו את השבת - אלו דברים שהיו דווקא במשטרים הצאריים. האם יש לך סימוכין לטענה שאתה (כנראה?) מביא כאן?
עוד סטיטיזם 420640
אתייחס אל דבריך כפשוטם ואניח שבאמת אינך יודע מה קרה בברית המועצות. על כן אצטט מכמה ספרים:

ברוך סטופניקרף "ענויי היהודים ברוסיה הסובייטית", תל אביב - ארץ ישראל, תרצ"ב, עמוד 16:

"הטירור נגד הדת ברוסיה הסובייטית הגיע למרום שיאו. הרבנים וכל משמשי הפולחן הדתי, השוחטים, החזנים, השמשים, המוהלים וכדומה - הם מחוץ לכל חוק ואין להם ממש זכות הקיום. מטילים עליהם מיסים מיוחדים שאין להם אפשרות לסלקם, גוזרים עליהם גזירות שאינם יכולים לעמוד בהן. רבים מהם כבר הושמו במאסר, רבים שולחו לחוץ לארץ. הרב אברמסקי מסלוצק נשלח לעבודת פרך. הרב שניאורסון מיקטרינוסלב נאסר על שסרב לחתום על גילוי דעת, המכחיש את רדיפות הדת.

גם יצאה גזירה שרופא לא ילך אל החולה (אם הוא מכלי קודש או בכלל נטול מעמד), אף אם יהיה מסוכן, ורופא אחד ממכרי הלך אל חולה מסוג זה ודנו אותו לשתי שנים מאסר;"

עמוד 18:

"מכל 43 בתי הכנסת שהיו, כפי שאתם זוכרים רק בפרבר העיר, נשארו עכשיו קיימים רק שבעה וגם מצבם בסכנה ... כל הרבנים הושלכו הם ובני משפחותיהם מדירותיהם החוצה זה כבר."

מרדכי אלטשולר, היבסקציה בברית המועצות, ספרית פועלים, עמוד 295-:
"המאבק נגד החדרים והישיבות היה מעוגן בחוק הסובייטי, שאסר הוראת דת. ... היבסקציה לא נרתעה מלהיעזר בחוק לשם סגירתם. ... המאבק נגד החדר והישיבה השתלב במסע להחרמת בתי כנסת. ... נהגו פעילי היבסקציה לארגן בשעת התפילות אספות ומסיבות ולערוך מצעדים מעליבים ומרגיזים בסביבות בתי הכנסת."

עמוד 303:

"שנות השלושים התאפיינו אמנם בצמצום יחסי של תעמולה אנטי דתית, אבל בכפייה משטרתית נוקשה נגד דתיים. ... אם גם יש להטיל ספק במידה שהיה בכוחם של אמצעים משטרתיים לעקור מהשורש אמונה דתית עמוקה, הרי היה בהם די כדי להטיל פחד על מרבית היהודים ולהביאם להימנעות מכל גילוי העשוי להתפרש כדתיות."

רפאל נחמן הכהן, מאחורי מסך הברזל, אלול תשל"ה, כפר חב"ד, עמוד 3:
"הממשלה סגרה את המקוה במוסקבה בתואנה כלשהי, הקימו מקווה במקום אחר, אולם גם הוא לא מצא חן בעיניהם, אמרו: "הנקיון אינו מספיק כאן" וסגרוהו. בכל פעם שהקימו מקוה היתה הממשלה סוגרת אותו.

על נהרות היגון, משרד החינוך, האגף לתכניות לימודים, תשמ"ז, עמוד 90:
"בשבת ובחגים מגיעים לבית הכנסת אנשי קג"ב רבים המצלמים את הבאים ומכינים רשימות סודיות. לאחר מכן סטודנטים יסולקו ממוסדות להשכלה גבוהה ..."

אני יכול להמשיך כך עוד ועוד. מליוני יהודים הועברו על דת בכח הזרוע על ידי הקומוניסטים. על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים. אני מופתע שיש אנשים שאינם יודעים זאת.
עוד סטיטיזם 420650
כל זה מר ונורא - וידוע! ועם כל הכבוד, עוד לא הבאת סימוכין לטענה שיהודים נהרגו ביוזמת השלטונות על קיום מצוות הדת, ואני עדיין מחכה. זה לא שיש לי משהו בעד השלטון הקומוניסטי הישן, בפירוש אין לי - יש לי רק משהו נגד הנוהג של כמה אנשים להגזים מתוך מגמתיות ושנאה.

ועוד משהו קטן, בלי כוונה לזעזע או להרגיז אותך - לגבי בעיית ההיגיינה במקוואות - אני לא בטוח שזה לא נכון, גם אם לא בעיית ההיגיינה היא שהביאה לסגירה וגם אם זה היווה רק תירוץ.
עוד סטיטיזם 420658
לא יהודי אחד ולא שניים מתו בגולאגים אליהם נשלחו בגלל שקיימו את מצוות הדת.

הפסקה השנייה שלך אינה ראויה להתייחסות.
עוד סטיטיזם 420665
אם לצורך הוויכוח אתה מגדיר את האנטי־תאיזם הקומוניסטי כ"דת" אתה צודק. ניצחת.

אני מקווה שבתוך לבך פנימה אתה מבין שאם אתה הורס מקדשים בודהיסטים וכולא נזירים, או אוסר על שחיטה מוסלמית כשרה, או מכריח יהודי לעבוד בשבת, אתה מבצע מה שנקרא "כפייה אנטי דתית".
עוד סטיטיזם 420680
הקומניזם הוא דת.

אני מקווה שבתוך לבך פנימה אתה מבין שאם אתה הורס מקדשים בודהיסטים וכולא נזירים, או אוסר על שחיטה מוסלמית כשרה, או מכריח יהודי לעבוד בשבת, ועושה את זה בגלל *טעמים דתיים*, אתה מבצע מה שנקרא "כפייה דתית".
עוד סטיטיזם 420684
עפ"י איזו הגדרה הקומוניזם הוא דת?
עוד סטיטיזם 420687
Religion is a system of social coherence based on a common group of beliefs or attitudes concerning an object, person, unseen being, or system of thought considered to be supernatural, sacred, divine or highest truth, and the moral codes, practices, values, institutions, traditions, and rituals associated with such belief or system of thought.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religion
עוד סטיטיזם 420696
considered to be supernatural, sacred, divine or highest truth

אתה כנראה נאחז בתואר האחרון כדי להצדיק את הסיווג של הקומוניזם כדת. האם לדעתך פיזיקה קוואנטית היא דת? האם החיפוש אחר TOE הוא מסע דתי?
עוד סטיטיזם 420697
יש גישה שטוענת שהסטרינגאים כבר לא עושים פיזיקה.
עוד סטיטיזם 420776
נכון. הם עושים מתמטיקה.
עוד סטיטיזם 420845
לפעמים
עוד סטיטיזם 420699
קיומה של "highest truth" היא מעקרונות המרקסיזם.

פיזיקה קוונטית היא לא דת, היא תיאוריה פיזיקלית.

החיפוש אחרי TOE הוא לא מסע דתי, הוא מחקר מדעי.
עוד סטיטיזם 420749
אינני מרקסיסט אך אני יודע אי אלו דברים על מרקס והפילוסופיה שלו. המישפט הראשון שלך מראה שאין לך מושג ירוק על כך זולת אוזן קשובה לדברי תעמולה.
עוד סטיטיזם 420700
ו(שלא תאשים אותי במברקנות )ההבדל הוא שלפיזיקה קוונטית לא נלווה קוד מוסרי, מנהגים ערכים, מוסדות, מסורות או טקסים.
עוד סטיטיזם 420709
ועוד איך. הקוד המוסרי מטפל בסוגיות של שיפוט הצעות מחקר, שיפוט מאמרים, קביעת המחברים בכתיבת עבודות משותפות, הצגה כנה של שיטות מתנגדות, מסירות לתלמידי מחקר, ועוד. בין המנהגים - פגישות תכופות עם עמיתים, ביקורים הדדיים, השתתפות בהרצאות. אולי גם שתיית תה בצוותא בשעה ארבע. הערכים (המייחדים את הקבוצה הזו על-פני, למשל, זואולוגים של מיתרנים) הם, למשל, חיפוש אובייקטיבי אחרי הסודות הקטנים ביותר והיסודיים ביותר של הטבע. מוסדות: אוניברסיטאות, מעבדות מחקר, קתדראות. מסורות: כנס שנתי לזכרו של. טקסים: מחיאות כף בסוף הרצאה, הענקת פרסים.
עוד סטיטיזם 420710
משעשע.
עוד סטיטיזם 420778
"הצגה כנה של שיטות מתנגדות". בדיוק: מי שעושה זאת איננו יכול להיות דתי.
עוד סטיטיזם 420867
עפ''י הערך שהביא סמיילי מויקי, אין הגבלה כזאת.
עוד סטיטיזם 420873
אם כך זה ערך חסר.
עוד סטיטיזם 420690
אולי מה שצריך לשאול הוא האם לדעת סמיילי איסור על פולחן כלשהו יכול להעשות שלא במסגרת דת אחרת.
עוד סטיטיזם 420692
אתה יודע מה, במחשבה שניה, טעיתי. אפשר לראות את האיסור על מילת נשים כ''כפיה אנטי דתית'' (אם כי, אני מעדיץ לראות אותה ככפיה מוסרית).
עוד סטיטיזם 420695
דווקא חשבתי על שחיטה כשרה בתור דוגמה פחות פרובוקטיבית. האם סלילת כביש דרך השכונה שלך נחשב לפעולה דתית?
עוד סטיטיזם 420698
בכל מקרה, אני כבר לא בטוח מה זה "כפיה אנטי דתית". האם מדובר בכפיה שנעשית מאנטי לדת מסויימת (למשל, הריסת הפסלים באפגניסטאן, כמו שכנראה חשב האלמוני), האם מדובר בכפיה שנעשית מאנטי לדת בכלל (שעל זה אני חשבתי, ודוגמא היסטורית לזה אני לא מכיר‏2) או האם מדובר בכפיה שמנוגדת למצוות דת מסוימת ולא מנומקת בעזרת אידיאולוגיה דתית אחרת (למשל, איסור על שחיטה כשרה, איסור על פוליגמיה‏1, איסור על מילת נשים, איסור על העלאת קורבנות אדם, איסור על קיום יחסי מין עם ילדים, חינוך חובה ועוד).

אולי יש דת שמחשיבה סלילת כבישים בפעולה דתית (דת העבודה?), אני לא מכיר כזאת.

1 אם כי, איך בדיוק היינו מגדירים את הטעמים שבשמם אנחנו אוסרים על פוליגמיה?

2 למרות שאני מניח שמי שנאסר עליו למול את ביתו יכול לראות את האיסור כנובע משנאה לדת.
עוד סטיטיזם 420704
כן, אבל הפקעת אדמות מהקהילה כדי לקיים פעילות שנחשבת לחילול קודש? אז לטובת הכלל סוללים כביש דרך שכונה דתית ונוסעים בה מכוניות בשבת. נכון שהמטרה של הכביש לא היתה להתנכל לתושבי השכונה, אבל בפועל כפו עליהם את הכביש. אם היתה של שכונה חילונית התושבים היו מתלוננים על כפיה של זיהום אוויר.

הנקודה היא שכל איסור או כפיה מבוססת על אידאולוגיה (מס הכנסה) או מוסר(לא תרצח). האם כל כפיה היא דתית?
עוד סטיטיזם 420705
הכפיה לשלם מס הכנסה היא לא כפיה דתית, אבל אני לא חושב שאפשר לקרוא לה כפיה אנטי דתית (למרות שיעקב ודאי יגיד שכן).
עוד סטיטיזם 420706
היא כפיה שמבוססת על אידאולוגיה ומוסר.
עוד סטיטיזם 420708
והיא עדיין לא כפיה אנטי דתית (ולא כפיה דתית).
עוד סטיטיזם 420712
<נמחקה לי התגובה לפני שסיימתי אותה!>
אני בכיוון אחר. מכיוון שכל מערכת איסורים וכפיה מבוססת על אידאולוגיה ומוסר כאלו או אחרים, אפשר אולי לטעון שכל כפיה היא דתית אם אתה מוכן לקבל דת כאמונה במוסר ואידאולוגיה מסויימים.

למה האיסור של המשטר הסוביטי על פולחן דתי הוא איסור דתי ולא איסור אידאולוגי? לטעון שהמשטר הסובייטי היה דת נשמע טוב כמטפורה, אבל אני חושב שהוא לא דת במובן המקובל. יותר מדויק להגיד שמדובר באידאולוגיה האוסרת על אמונה בכוח עליון. בשם האידאולוגיה הזאת הם ביצעו כפיה אנטי דתית.

בהולנד יש ציבור שמאמין שמטעמי מוסר (צער בעלי חיים) אסור לשחוט בשחיטה כשרה. בשם המוסר הזה הם מבצעים כפיה אנטי דתית.

אם לדעתך האיסורים בהולנד ובברית המועצות נבעו מסיבות דתיות, הרי שתקשה להסביר למה מס הכנסה אינו חוק דתי. המערכת המוסרית והאידאולוגית שמושתתת כאן מכתיבה מס הכנסה, איסור על רצח, ואולי אפילו איסור על חניה באדום לבן.
עוד סטיטיזם 420721
"למה האיסור של המשטר הסוביטי על פולחן דתי הוא איסור דתי ולא איסור אידאולוגי?" הוא גם איסור אידיאולוגי וגם דתי. האידיאולוגיה הקומניסטית היתה (ועודנה?) אידיאולוגיה דתית.

אני לא הייתי קורא לאיסור של שחיטה כשרה "כפיה אנטי דתית", בגלל שהמניעים שלו הם לא "אנטי דתיים" אלא אידיאולוגים (לכן, אולי כפיה אידיאולוגית שאינה דתית יהיה שם טוב יותר).

לדעתי, האיסורים בברה"ם נבעו מסיבות דתיות והאיסורים בהולנד נבעו מסיבות אידיאולוגיות. אני לא חושב שתמצא בהיסטוריה איסור שנובע באמת מטעמים אנטי דתיים.
עוד סטיטיזם 420723
אני לא חושב שה*מניעים* לכפייה הם רלוונטיים כשאנו באים להחליט אם הכפייה היא אנטי דתית.

אתה תצטרך לפרט לי בדיוק אילו קריטריונים מההגדרה של דת שהבאת חלים על המשטר הסובייטי ( בכוונה כותב משטר סובייטי ולא קומוניסטי).
עוד סטיטיזם 420727
אני לא מבין אותכם. אם כפיה דתית היא כפיה ממניעים דתיים, אז נראה לי שכפיה אנטי דתית היא כפיה ממניעים אנטי דתיים.

המשטר הסובייטי לקומניזם כמו הטאליבן לאיסלם. הראשון משטר, השני דת. אני לא רואה איך קומניזם יכול להחשב לא דת לפי ההגדרה של וויקיפדיה.
עוד סטיטיזם 420728
"אותכם"? גם אנחנו לא מבינים אותכם.
לדעתי כפיה דתית היא כפיה שגורמת לאכיפת חוקים דתיים. אם מפלגה דתית מצביעה בעד ענישה לרצח ונותנת את עשרת הדיברות כמניע שלה האם החוק הוא כפיה דתית?
עוד סטיטיזם 420729
אז אף אחד לא מבין אף אחד אחר. איך ממשיכים מכאן?
עוד סטיטיזם 420730
אפשר מכות.
עוד סטיטיזם 420816
1 צביעות
עוד סטיטיזם 420826
תקנות רבנו גרשום מאור הגולה היו צביעות?
עוד סטיטיזם 420850
אנחנו רבינו גרשום מאור הגולה?

מי שנשמע לחרם של רבינו גרשום מאור הגולה, לא מכיר בידועה בציבור ולא רואה את הניאוף כלגיטימי. מי שאוסר על נישואין לשתי נשים אבל אין לו בעייה עם זה שאדם יחיה עם שתי נשים ושבית המשפט יצטרך להכריע מי היתה הידועה בציבור שלו (או שמא היו כמה) הוא לדעתי צבוע.
עוד סטיטיזם 420857
לרובנו אין שתי נשים ורבים מאיתנו מאמינים במונוגמיה. ומי שבטוח שכל מי שחושב אחרת ממנו הוא בהכרח צבוע, כדאי שיהיה קשוב יותר לאנשים אחרים ולא רק לקולו שלו.
עוד סטיטיזם 420842
אני בספק אם תומכי החוק חושבים ככה.
סיווג 420735
המטרה של סיווג היא להעביר מידע ולאפשר תקשורת. אין כאן "נכון" או "לא נכון". במובן זה, הסיווג שלך של קומיניזם כדת הוא כושל. הוא בעיקר יוצר בלבול ‏1. גם בויקיפדיה וגם בספרי ההיסטוריה מקובל לסווג את הקומינזם כאידיאולוגיה ולא כדת. סיווג הרבה יותר מוצלח: הקומינזם יותר קרוב לקבוצה דמוקרטיה, ליברליזם ופאשיזם מאשר לקבוצה יהדות, איסלם ובודהיזם. הסיווג שלך מערבב את שתי הקבוצות. מעבר לכך, הסיווג המקובל הוא, אה, מקובל ולכן יש לו עוד ייתרון עצום על הסיווג שלך בהעברת מידע ואפשור תקשורת.

לגופה של כפייה, אני מציע את ההגדרות הבאות:
1. כפיה היא אילוץ של אדם לעשות או לא לעשות משהו כנגד רצונו.
2. כפיה דתית - כפיה ממניעים דתיים.
3. כפיה אנטי דתית - כפיה ממניעים אנטי דתיים.
אם אוסרים על מאכל חזיר *ממניעים דתיים*, זוהי כפייה דתית. אם אוסרים על שחיטה כשרה, *ממניעים אנטי דתיים* (למשל, התנגדות לפולחן של דת ספציםית, או של דתות באופן כללי), זוהי כפיה אנטי דתית. לפי ההצעה שלי, האיסור על מילת נשים איננו כפיה אנטי דתית. האיסור להגיע עם סמלים דתיים (כמו רעלה) לבתי ספר הוא כפיה אנטי דתית (אלא אם כן, אני לא מבין את המניעים לחוק הצרפתי, מה שבהחלט ייתכן..).

-----

1 במאמר מוסגר, הזכרתי לי קטע ממאטריקס שבו הסוכן סמית טען שבני אדם אינם יונקים אלא וירוס. בדומה לסיווג שלך, יש הגיון בדבריו, אבל זהו סיווג כושל מאותן סיבות.
סיווג 420760
אף פעם לא קראת על דת הקומניזם? טוב, שיהיה. אני מכיר את הסיווג הזה כסיווג מקובל (ואני מקווה שמנימוקים מובנים, לפחות ניסיתי להסביר אותם), ולכן השתמשתי בו. זו לא המצאה שלי, ואין לי כוונה או סיבה להמציא דברים כאלה, ואם הייתי יודע שאני מחדש פה למישהו, לא הייתי נכנס לזה.

ועכשיו, לגופה של כפיה, שים לב מה קרה עכשיו: האלמוני נתן הגדרה אחת, ראובן שניה, אתה שלישית ואני רביעית. אתם מוזמנים לריב על זה עד מחר, כשתגיעו להסכמה משותפת תודיעו לי. בכל מקרה, כשראיתי את חוסר התקשורת, הסברתי את הכוונה שלי (שלא היתה כלל טענה סמנטית). עכשיו, אם אתה רוצה להתיחס לגופה של טענה, תתיחס, אבל תסלח לי אם את המכות אני אשאיר לך, לאלמוני ולראובן (רק תספרו לי מי ניצח).
סיווג 420828
הסיווג של הקומוניזם כדת סובל מהבעיות שציינתי, בין אם אתה המצאת אותו, ובין אם לא. ונדמה לי שהסברתי את הבעיות. כך שאני לא רואה מה הפסקה הראשונה תורמת לדיון, מלבד היותה אנקדוטה משעשעת מנוסחת בסגנון עדות פולניה.

אז אם יורשה גם לי, אתה כנראה יודע הכי טוב ואני בכלל מבקש סליחה על זה שיש לי דיעה. יותר טוב שאני אשב בחושך ואוכל כרוב כבוש :-)
סיווג 420829
הסיווג של הקומוניזם כדת שייך יותר לתחום התעמולה מאשר להגדרות רציניות. אתה צודק שזה שייך לתחום האידאולוגיות. באותה מידה יש טענות המכתירות את הכלכלה הניאו קלאסית כדת ובלא פחות הגיון.
סיווג 420841
1. תזהר. מתברר שהיום בישראל רמזים עדתיים יכולים להחשב כהוצאת דיבה.

2. "נדמה לי שהסברתי את הבעיות" כן, הסברת. מנית שתי בעיות:
א. "הסיווג המקובל הוא, אה, מקובל"
ב. "קומינזם יותר קרוב לקבוצה דמוקרטיה, ליברליזם ופאשיזם מאשר לקבוצה יהדות, איסלם ובודהיזם"
ועניתי לשתיהן:
א. בשכונה שלי , הסיווג בו השתמשתי הוא המקובל. אם הייתי יודע שיש שכונות בהן הוא לא מקובל, ואם הייתי יודע שזה יגרום לדיון כל כך מתיש ומיותר, לא הייתי כותב את זה.
ב. פירטתי למה אני לא חושב ככה. עדיין לא מצאתי פירוט (שלך או של אחרים) למה אתם חושבים שזה לא נכון (לא שאתם בהכרח טועים, סתם לא מובנים לי). זה שאתה חוזר על הטענה של האלמוני בניסוח אחר, לא הופכת את הטענה של האלמוני למוסברת.

3. בכלל, אני ביקשתי שתודיעו לי כשתקבלו הכרעה, האלמוני בתגובה 420805 זרק לך כפפה. למה אתה ממשיך להטריד אותי ולא הולך איתו מכות? זה בגלל שאתה חושב שאני אשכנזי שלא יודע להרביץ?
סיווג 420849
2.ב. מצטער, גם אני לא מצאתי פירוט (שלך, או של אחרים) למה אתה חושב שזה נכון. למעט ציטוט של הגדרה מויקיפדיה. בעיני, ההגדרה דווקא מחזקת את הטענה שלי. זה שאתה מצטט הגדרה מויקיפדיה, לא הופך את הטענה שלך למוסברת. אבל הבה נמקד את הדיון. לצורך הנוחות, אני מציג בפניך מספר שאלות שהתשובה עליהן היא כן\לא\לא יודע (אזהרה: במקרה שאתה בוחר באופציה השלישית, איציק ש. מכריע).

A. האם אתה חושב שקומינזם קרוב יותר לקבוצה: יהדות, איסלם, בודהיזם, מאשר לקבוצה: ליברליזם, דמוקרטיה, פאשיזם?
B. האם בשכונה שלך הלכו לתיכון? האם אתה הלכת לתיכון?
C. האם בשכונה שלך האנשים שהלכו לתיכון למדו לבגרות בהיסטוריה? האם אתה למדת לבגרות בהיסטוריה?
D. מהי התשובה לשאלה A עפ"י חומר הבגרות להיסטוריה בתיכון?
E. מהי התשובה לשאלה A עפ"י http://en.wikipedia.org/wiki/Communism
F. האם באמת ובתמים, לא ידעת שיש שכונות שבהן הסיווג שבו השתמשת הוא איננו הסיווג המקובל?

3.ב. מצטער, אני קצת קשה תפיסה. כנראה בגלל המוצא העדתי שלי. אם אתה מעוניין לא להמשיך בדיון, אתה פשוט יכול לכתוב: "אני לא מעוניין להמשיך בדיון" ואז אני אבין (בעצם, אפילו אז לא בטוח.. אני קצת קשה תפיסה).
סיווג 420852
מה צריך יותר מציטוט של הגדרה?

A. אין לי שמץ של מושג איך לענות על שאלה כזו (האם אתה חושב ש-‏5 קרוב יותר לקבוצת האי זוגיים או לקבוצת הראשוניים).
B. כן. כן.
C. כן. לא.
D. לא יודע.
E. לא מצאתי את התשובה (לא קראתי את הכל).
F. כן.
שותפות גורל 420855
מה, גם אתה פולני? גם לך אמרו שכשמגיעים לשלב האחרון של הסולם אסור לטפס יותר?

פולני כל העולם התאחדו!
סיווג 420805
מדוע לפי ההצעה שלך האיסור על מילת נשים איננו כפייה אנטי דתית?
סיווג 420847
כי המניע הוא אינו מניע אנטי-דתי.
סיווג 420874
כן, טוב, האיסור על שחיטה כשרה גם הוא איננו נובע בד''כ ממניעים אנטי דתיים.
סיווג 422519
אם האיסור על שחיטה כשרה נובע ממניעים אחרים, אז הוא באמת איננו כפיה אנטי-דתית.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357965
לדעתי יש מעט מאוד מנהיגים קומוניסטיים, אם בכלל, שמונעים על ידי אידאולוגיה פרופר. המנהיג (כל מנהיג) מאוהב בעיקר בשלטון. המנהיג מאוהב באמצעים והאידאולוגיה היא רק תירוץ כדי לאפשר לו להפעיל אותם.
מה שכן, הקומוניזם היא בהחלט אידאולוגיה שקל לתרץ איתה עבדות ורצח המוני.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357986
נכון שהם לאו דווקא מונעים על ידי אידיאולוגיה. אבל השימוש באידיאולוגיה מסיר את הבלמים.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357952
נכון, במיוחד הקומוניסטים התורכים שטבחו בארמנים, היטלר הקומוניסט, הטבח ברואנדה, בסודן, ג'ינגיס חאן הקומוניסט ועוד. קצת פרופורציות מיסטר פוקינודי.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357971
תגובה 357967
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357992
"והעשירים, יכולים להוריד גשם?"‏1

1 ואן-לו למהפכן שבא לשכנע אותו בנחיצות מהפיכה, "האדמה הטובה", פרל בק.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358001
הודו, למשל היא מדינה לא קומוניסטית שבה לא מתו עשרות מיליונים ברעב. לא שהודו היא מופת (שיטת הקסטות הגזענית , שחיתות וכו' וכו') אבל העשור האחרון של ההתפחות המואצת שם היא דוגמה (למדינת ענק נחשלת) שבתהליכי יציאה ממאות של דכוי קולוניאלי בלי צורך להזדקק עשרות מיליוני פגרים.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358027
ממליץ לך על ספר על כלכתה:
בהודו מתו הרבה יותר מעשרות מיליונים אלא שהם לא מתו בבת אחת. הם מתו ברעב ממחלות ומתשישות בהתמדה מרשימה מאוד והם ממשיכים למות גם היום. להביא את הודו כמדינה שהתגברה על העוני והרעב זה ממש לעג לרש.
בהודו יש מפלגה קומוניסטית (אבל דמוקרטית) חזקה ומשפיעה מאוד שמדי פעם משתלטת על ממשלות אזוריות מרכזיות בהודו. גם מפלגת הקונגרס השלטת נחשבת למפלגה סוציאליסטית (נניח כמו מפלגת העבודה).
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358036
המוות מרעב מאד זר לנו. נדמה לנו ששליטים ומשטרים עריצים הם מחוללי המוות העיקריים ואינני בטוח שזה נכון. בזמן הקולקטיביזציה באוקראינה מתו מליונים מרעב. נכון, לסטלין היתה יד בזה אבל לא רק הוא. במלחמת העולם השניה יש מספרים שונים לגבי הרוסים שניספו. היום המספרים נעים בים 25 מליון ל- 50 מיליון. אני מעריך שכל מה שמעל 20 מיליון הוא מוות מרעב ומחלות. ברעידות אדמה, רוב הנספים הם באיזורים הכפריים.
מה ששוקי כתב הוא נכון.סטלין למרות שאפשר להגדירו כרוצח אפילו פתולוגי, ניסה להפוך במהירות מדינת ענק מפגרת ובחלקה הגדול אנלפבתית - למדינה תעשייתית. לשם כך הוא רצה שליטה וציות מחלטים. מוח החולני שלו קבע את האמצעים. מבחינה מסויימת גם היטלר רצה לממש מהפכה מהירה במצב הגיאופוליטי והאנושי של אירופה. אני חושב שלא נכון לתלות את הדברים באידאולוגיה מערבית לחלוטין שלנין, מאו ואחרים אימצו.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358044
מה שמחריד הוא לא רק האפולוגטיקה למי שרצח עשרות מיליוני מבני עמו (והרבה יותר ממה שעשו אויביו, כמו היטלר) אלא חוסר היכולת לקלוט שהרעב ההמוני בזמן הקולקטיבציה, כמו גם בזמן הקפיצה הגדולה קדימה הקומוניזם המלחמתי וכו היה תולדה ישירה של הצעדים הללו.

איך אפשר להבין את המנטליות הזאת של "כן אבל"? מה זה משנה מה ניסה סטאלין לעשות? מה יכול לעמוד מול רצח המוני והגליה? איזו מטרה יכולים כאלו אמצעים להצדיק?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358049
לא ניסיתי להצדיק את הצעדים. ניסיתי להבין איזה הגיון פנימי הוביל אותם. אצלך כנראה לא קיים דבר כזה שנקרא הגיון פנימי אלא רק אצל עצמך. אתה תמיד יודע יותר טוב מה אני מנסה להגיד.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358095
אבל המצב היום טוב יותר מאשר לפני חמישים שנים ונראה שממשיך להשתפר.

וכל זה בלי כמה מליונים שמתו בהזמנת השלטונות (אם נתעלם ממלחמות ומעשי אלימות: המתחים הדתיים והגזעיים בסין קטנים בהרבה לעומת אילו שבהודו).

אבל אם כבר משווים את סין להודו, צריך לזכור שבעבר אוכלוסיית סין היתה גדולה יותר מאוכלוסיית הודו (נכון?) ורק פיקוח הילודה האכזרי בסין בלם את התפוצצות האוכלוסין שם.

אנחנו בינתיים מתקדמים לאט אבל בטוח לקראת 7000000
חישובים מושכלים 373534
כיום מתים בהודו בכל שנה יותר מ8 מיליון בני אדם באופן כלשהו ומספר דומה של בני אדם בסין.

שיעור התמותה בהודו הוא 8.28 ל1000 לשנה, בעוד זה שבסין הוא 6.94. מכאן, מאחר ובהודו ישנם כמיליון אלף בני אדם, נובע ש1,340,000 = 1,000,000*(8.28-6.94) מהם מתים שם בכל שנה כתוצאה ישירה של חוסר קומוניזם‏1.
למה אתה מתכוון ב"עשרות מיליונים"? על איזו תקופת זמן מדובר ובהשוואה למה?

1 מצד שני, בישראל, עם שיעור תמותה של 6.18 לאלף בכל שנה, 4560 בני אדם זוכים בחייהם בכל שנה בדיוק עקב חוסר זה ממש (הנתונים לקוחים מהfactbook של משלם המשכורת שלי).
חישובים מושכלים 373568
היכן אפשר למצוא את הסטטיסטיקה הזאת ל סין?
חישובים מושכלים 373581
רשום בגוגל: china factbook וחפש בתוך הקישור הראשון
death rate.
חישובים מושכלים 373593
כתוב 2005 estimate. התפלאתי על הסטטיסטיקה המדוייקת שהבאת.
זו הערכה ונראה לי, הערכה די גסה. עד כמה שקראתי, הנתונים הדמוגראפיים על סין הם כאלה.
כמו יוסי ביילין 373627
גם אתה סוכן של הCIA?
כמו יוסי ביילין 373684
יוסי ביילין הוא סוכן (בתשלום, זה לא סוד) של ממשלת שוויץ והאיחוד האירופי, לא של הקולוניאליסטים מאמריקה.
כמו יוסי ביילין 373685
התבלבלתי בין יוסי ביילין לשלום עכשיו. אגב, זה לא היה אולמרט שאמר את זה?
כמו יוסי ביילין 373686
אופס, עכשיו התבלבלתי בין אולמרט לרוני מילוא.
כמו יוסי ביילין 378783
גם אתה?
אוף, חשבתי שבחרו אותי כי אני שונה ומיוחד.
אבל הייתי צריך לנחש (תגובה 288168 וזה יותר מאגדה)
כמו יוסי ביילין 378816
זה יותר מאגדה כמו שהגורם לאגדה הזאת היתה הפוביה שכל מי שמתנגד לשוק פרוע הוא סוכן הק.ג.ב.
חישובים מושכלים 373755
אני מסיר את הכובע בפניך, אך נראה לי שאתה מבזבז תחמושת בכיוון הלא נכון!
אני סתם הפלגתי בצחצחות לשון וזרקתי "עשרות מליונים" והנה עובדות של ממש!
חסידי השו"ח אייכם? הנה הביצועים העדיפים ורמת החיים המשופרת שמבטיח השו"ח של הודו להודים: מיליון וחצי מתים נוספים. וזה עוד לפני ששיקללנו את העובדה המשוערת שתושבי הודו "יותר צעירים" מתושבי סין!
ואפופידס יקירי:
א. ממרומי שנותיי, מהם עשרים שנה ביני ובינך? קח אותם וקיבלת 26 מיליון מתי השו"ח.
ב. אני בטוח שתסכים איתי שהאנלוגיה סין-הודו הרבה יותר תופסת מאשר האנלוגיה ישראל-הודו.
חישובים מושכלים 378786
אני באמת לא יודע מה שוות האנלוגיות הללו.
ממרומי שנותיך? ומה אם יש לי נכדים בגיל שלך?
בוא נבדוק:
כמה זמן לקח לך לזהות את המוסיקה שמאחרי ה הכוריאוגרפיה הזו: http://video.google.com/videoplay?docid=477618163465... ?
אם יותר מ10 שניות את אתה מעל גיל 30 אך פחות מ60.
ואם נהנית מ http://images.derizans.multiply.com/movie/8/11432005... (מומלץ! הדיבורים נפסקים), אזי אתה כבר רגל אחת...
חישובים מושכלים 378912
השוואה בין סין להודו על ההבדלים העצומים בין התרבויות, היא חסרת ערך.

ואגב, בהנתן תמותת תינוקות של עולם שלישי - 15 לאלף, ובהנתן שיעור ריבוי טבעי גבוה, ניתן להסביר חלק נכבד מההבדל. יש כמובן עוד אלף הבדלים אבל למה להתעמק אם אפשר להיות שטחי ורדוד ולהסיק מסקנות התואמות את השקפת עולמך - גם אם הן מופרכות?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357856
ואם כן אפשר לחולל מרקסיזם ללא מיליוני קורבנות, אז עדיף כן לחולל מרקסיזם?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357882
So you accept thousands of kids dying every day by this system?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357995
לא. אבל אתה, משום מה, מסכים עם מותם של אלפי אנשים מדי יום תחת הקומוניזם, בטיעון משונה של הוא היה עשיר / הוא עבד עבור תאגיד / היתה לו פרה / הוא אחר לעבודה / הוא אסף בולים / הוא חובב אספרנטו / השטח בו הוא גר נכבש ע"י אויב - בטוח הוא בגד / הוא נפל בשבי וחזר. למה הוא חזר? בטח הוא מרגל / הוא סיפר בדיחה על השליט הקדוש שאינו טועה לעולם / הוא היה מהפכן. אולי הוא יתחיל במהפיכה חדשה / הוא קרוב משפחה של אחד מהנ"ל / מאות סיבות שקצרה היריעה מכדי למנות.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358050
That’s not what I said, and you know it. Let me ask you again what is your solution to the death of thousands of kids every day in Asia Africa and South America?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358052
We may understand what's the solution. However, the real question is how to persuade people to do it? let's say the solution is for the West to invest more in Asia Africa and South America, even if it'll require it to reduce its standards of living. At the same time, the West should force Asian and African leaders out of office or to comply with strict control and procedures.

What are your solutions for these practical questions?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358073
It’s a good solution, but it would never happen under capitalism.
The imperialist countries would not survive one day without the exploitation of third world countries. There is no such thing as a "nice" capitalism.
Capitalism by definition is the oppression of a minority over the majority.

איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358079
There is no such thing as a "nice" Communism.

"The most violent element in society is ignorance" 358842
There is no communism in the childish way that you perceive reality in. Real changes in class society only acore by violent means. India, south Africa and the condition of the black population in the u.s. are the best examples to the fact that without a revolution and state power, the proletarian will always find himself at the same position. Your racist government would have never realize that there is Palestinian people in the so called state of israel, if the Palestinian would not have started fighting for their rights. The need for a revolution and the dictatorship of the proletarian is forced on the proletarian by the condition that exists in capitalism. Do you think that after a revolution in Palestine all those brainwashed settlers that your government uses as shock troops against the Palestinian, (just like the hagana used the etzel and lehi to assassinate and evict Palestinians) would accept loosing their dreams of an all Jewish and fascist israel? Or all those religious fundamentalists would accept laws who give women the same rights as men? And your country's "best friend", do you think that the u.s. would just seat aside while their army base in the middle east is being diminished? Or on another level would you let Jewish families to vote if they want to send their kids to integrated schools? Or to go integrated jobs? Or more fundamentally to lose their privilege, and become equal to Arabs? The dictatorship of the proletarian is a necessary need by the unsane conditions that are created under capitalism.
And no, all those people would not be send to an education camp. But the politics and the direction of the state would be dictate. Opposition would be encourage (just like in revolutionary china), but if those forces try to kill the revolution they would be crushed.

I feel however that this discussion for you is not about what is the best way to help humanity (since you never came up with a solution of your own) and its more about protecting your privilege as a Jewish woman in Palestine.

"The most violent element in society is ignorance" 358848
"Opposition would be encourage (just like in revolutionary china)"

"The most violent element in society is ignorance" 358869
זה נכון. עונש מוות מעורר הרבה התנגדות.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357830
לי היה הרושם, ש"ניכוש העשבים השוטים" שבאה לאחר תקופת "אלף הפרחים", היתה הפתיחה של מהפכת התרבות. האם אני טועה?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 357842
"ניכוש העשבים השוטים" התרחש ב1957. ומהפכת התרבות התחילה כאמור ב1966. אבל יש סיבות לראות בראשון פרלוד של השני.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358026
ועוד שאלה שמסקרנת אותי, האם הרחקתו של דנג הסיאו פינג מן ההנהגה היא עובדה או שמועה? אם היא אכן קרתה, האם זה קרה בזמן מהפכת התרבות והאם היא היתה קשורה למהפכת התרבות? מה היתה המשמעות של ההרחקה, האם הוא נשלח ל"חינוך מחדש" ממש או רק הורחק לתפקיד מפלגתי בכיר בפרובינציה נידחת?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358031
זה מידע ידוע ורשמי שדנג שיאופינג (אתה בטח קראת את תעתיק השם Teng Hsiao-p'ing, אני מעדיפה את התעתיק הסיני הרשמי Deng Xiaoping), הורחק פעמיים מהמפלגה. מה שהופך אותו לפיניקס אמיתי בעיני.

שתי ההרחקות התרחשו בתקופת מהפכת התרבות. בפעם הראשונה זה היה ב1966. בפעם השניה ב1975-76. כל הרחקה החלה בזה שמאו פרסם נגדו מניפסטים, שבעקבותיה התחילה מערכה נגדו. מערכות כוללו פרסום חומר, ועריכת מפגשי "ביקורת" ציבוריים נגדו. האם הופעלה אלימות? אחרי מערכה א' נותר בנו הבכור בכיסא גלגלים. בעקבות מערכה א' דנג שיאופינג נשלח למפעל באחת הפרובינציות, ועבד שם כפועל פשוט. לגבי מערכה ב', אני לא בטוחה, אני חושבת שהוא נותר במקום מגוריו בבירה.

די ברור שהעניין היה כרוך ביריבויות פוליטיות בתוך המפלגה. היריבות הראשונה עם לין ביאאו. לכן הוא הורשה לחזור כאשר זה נהרג. היריבות השנייה היתה עם כנופיית הארבעה, משום שהוא נחשב ליורש של דג'ו אנאליי.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358039
ומה היה התפקיד של אשתו של מאו ושל כנופיית הארבעה במהפכת התרבות? יש לי זכרון עמום שאשתו הרביעית של מאו היתה דמות די מרכזית בפרשה הזו.
(דרך אגב לין ביאאו נהרג בתאונת מטוס והשמועה שנרצח היא אכן רק שמועה).
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358061
אשתו הרביעית של מאו, ג'יאנג צ'ינג, הייתה החברה הדומיננטית והמפורסמת ביותר ב"כנופיית הארבעה". הקריירה הפוליטית שלה התחילה ונגמרה במהפכת התרבות. היה לה איזה תפקיד מנהלי רשמי במהפכה. היא היתה מאוד חזקה פוליטית.
היא היתה אחראית למערכות השתלחות רבות בתקופה זו.
היא גם היתה אחראית לתרבות.
אני כבר לא זוכרת איפה שמעתי או קראתי, שבמהלך התקופה הזו היה ניתן להשמיע ברדיו רק ארבע אופרות שהגברת הזו כתבה.
ראיתי בתערוכה פעם את סוג התמונות המקובל בתקופה ההיא, ראליזם סוציאליסטי כזה, הכיתובית למטה הסבירה שהגברת נתנה הוראה לצייר את פני הדמויות סמוקות וזורחות במודגש.

אגב לין ביאאו, תוכל אולי להזכיר לי, כאשר הוא התרסק, האם הוא היה בטיסת בריחה?
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358102
יש דף מרתק עליו בויקיפדיה:
מה שאני זכרתי היה שהוא נהרג בתאונת מטוס סמוך או מעבר לגבול עם מונגוליה החיצונית (הגרורה של מוסקבה). ע"פ ויקיפדיה, לאחר מותו ג'יאנג צ'ינג (אשתו של מאו) הוקיעה אותו באופן רשמי כבוגד, שתכנן לרצוח את מאו ולאחר שהקשר נכשל ניסה להמלט לבריה"מ במטוס שנפל (אולי בגלל חוסר בדלק) או הופל מעל מונגוליה. כלומר לא מדובר בשמועה אלא בטענה רשמית. (לין ביאאו לא "טוהר" מן ההאשמות עד היום).
לכל הפחות, ברור שזו אינה כל האמת. יש כמה עובדות ודאיות שלא ברור כיצד הן משתלבות בתמונה הרשמית. לין ביאאו היה מס' 2 ויורשו הרשמי של מאו. ע"פ ויקיפדיה היה גם שותף עיקרי של כנופיית הארבעה במהפכת התרבות (מאשימיו אח"כ בבגידה). הוא היה בעל קשרים טובים בבריה"מ, נחשב כמייצג של הממסד הצבאי במפלגה ונטען שהתנגד למעורבות בקוריאה (1950), אבל נטען גם שבמסגרת מהפכת התרבות דחק את הצבא הרשמי מעמדת השפעה לטובת המשמרות האדומים המהפכניים של כנופיית הארבעה.
כנראה שהוא באמת חוסל במסגרת היריבויות הפנימיות במחנה התומכים של מהפכת התרבות, אך עדיין יתכן שהיתה זאת סתם תאונה אוירית שנוצלה בדיעבד להמשך המלחמה של כנופיית הארבעה בממסד הצבאי.
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358113
אהבתי את התמונה. :-)
איזה כיף, אפשר לדבר על סין 358161
טוב, באותה הזדמנות אתה יכול גם אולי להסיר את הלוט מעל התאונה האווירית של עמירם ניר?
long live ignorant ignurance 356345
The one which starts with Ameri*kkk*a ends with *SS*sr. I have finished those stupidities at the age of 14.

I also believe that you haven't opened yourself any Marx and Angels other than the slogans you repeat here.Why? For exmaple, *Marx & Angels. not Marx&Lenin. Lenin's was not a prolific writer*. Lenin wrote in bulletins, e.g "The spark's way".

Regarding the proletarian's Dictatroship ("Dictatorship of the proletarion" reveals that you are also an Israeli beside a citizen of sloganland. Hmppph. tough luck.) We saw it in 20 Million lost lifes. The craziest Tzar of them all wouldn't have left 20 Million dead people behind. (Ofcourse it is no so in sloganland, but you know)
long live ignorant ignurance 356439
Lenin have developed the science of revolution, he took Marxism in to a higher level.
For exempla in "whet is to be done " he invented the need for a vanguard party, the need for a central democracy, the news peeper as weapon to win the masses over. In state and revolution he fought against different darns like liberals and socialist. In imperialism the highest stage of capitalism" he analyzed the capitalism in his latest form. (and a lot of those things still apply for today) Marx on the other hand thought for example that a revolution would happen neutrally from the contradiction between the workers and the state.
People use the term the dictatorship of the proletarian in different languish,
http://marx.econ.utah.edu/archives/marxism/1996-05-2...
http://www.marxists.org/reference/archive/mao/works/...
What are important is not who I am, but what I say. Do I correspond to reality or not? Do what I say is objectively true or not? That’s the only correct way to analyze things.
Do you know how men people died in World War 1? (A war supported by your czar) or how many people died in the countryside and in the city on a daily basis under the char? And hew did twenty millions died in soviet Russia, was it because rich kolackes burn there food or was it because of imperialist armies trying to invade Russia? (and kill the revolution) Or was it because Russia has almost single-handed defeated the Nazis?

You obviously don’t know who was Marx engle or Lenin, (or what they wrote about) and you definitely don’t know history. Why don’t you join the others on this web site and make sarcastic jukes, like them you don’t understand what you are talking about.

….maybe im an Arab? That would be humiliating to you, wouldn't it?

הפתרון הסופי בשבילך 356457
אבל מאו מור יקירי, זה מאוד חשוב לנו מי אתה.

הטיעונים שלך באשר למרקסיזם, לניניזם, מאואיזם וכו' מורים על בלבול אידאולוגי. מעבר לכך הודית שקראת ספרות ראקציונרית (קובנים גולים, ואיזה יהודי קאפיטליסט מארה''ב). ויש לך גישה לדברים חומריים מדיי, כמו מחשב.

אנחנו צריכים לדעת מי אתה, ואיפה אתה גר. אתה צריך לטובתך לעבור מחנה חינוך מחדש. וזה בלי קשר לדתך, גזעך או מינך.
הפתרון הסופי בשבילך 356502
Its kind of hard to discover that everything you study was leis and propaganda isn't it?
When it comes down to it you really don’t know a lot about china
When you ready to have a mature debate about your "expertise" on china and Mao let me know.

356503
There's nothing in your posts comrade, which inspires mature debate.

I won't waste any more time on you. Nevertheless, a small farewell token:

http://chineseculture.about.com/library/literature/p...

(Grimm image, was it rally a plague?)
ron forest ron 356507
"There's nothing in your posts comrade, which inspires mature debate."
If your such an expert, why don't you put your line out there? If you really such an expert on the Chinese Revolution, it's not going to be very hard for you to "prove" that Mao was a dictator, or that he killed millions of people. Show me and the rest of the people, how right you are.

What are you afraid of?

long live ignorant ignurance 356471
Are you Arab? I haven't met a Muslim yet who supports communism, say the least about helping the infidel pagans in Nepal. It defies the holly Kur'an. Perhaps you will cite us the 5 holly pillars of Islam, and also tell us what is the opening chapter of Kur'an?
The most violent element in socaety is ignorance 356508
Im am an atheist.
But your right, the Korean just like the bible is a reactionary book. Can you believe that in a sane society people would uphold a book that says that eve was created out of boon, that Noah took a pair of each animal to the ark for forty days, or that a man who rapes a woman should marry her. That a kid that does not listen to his parent should die or that homosexuals should be stone to death, that a woman is the property of her husband or father, and the father is allowed to sale her.
All religions are a form of thought control to keep society together.

The most violent element in socaety is ignorance 356514
Those cites that you bring are from the jewish bible and not from the Kur'an. Ma'asalame , walid yahudi. Ana ta'aban minak.
The most violent element in socaety is ignorance 356733
I was just trying to simply state that your religion like other does not make sance.
Why is it so important to you to know what was the religion of my mother or father?
Would you view my ideas differently if I were an Arab? Or a Jew?

I have no country, and my people are the slave labor in al Salvador, kids in the sweatshops of Cambodia, the girls who are being sold for prostitution in Nepal, and all those Palestinian kids that your government kills every day.

The most violent element in socaety is ignorance 356756
You are a jew. Only jews call themselves "citizens of the world". Arab you aren't, because you knew nothing about Islam when I asked you simple question about the faith. It is therefore *your* government that kills Palestinians every other day. They call it hypocrisy , don't they? And for a pretty good reason!

Infact, you can't even prove that I'm an Israeli myself, can't you?
The most violent element in socaety is ignorance 356764
בפעם האחרונה שבדקתי, היו כמה ערבים נוצרים בעולם.
The most violent element in socaety is ignorance 356768
אני מתערב איתך שגם במובאות מלוקאס הוא לא שולט ואווה מריה בשבילו זה שיר של בלונדי.
The most violent element in socaety is ignorance 356770
ופטר נוסטר זה חבר של נוסטרדמוס?

תזכיר לי מה הפואנטה שלך?
The most violent element in socaety is ignorance 356774
זו הפואנטה שלי: הרוצה לשקר ירחיק עדותו. אם הוא מתחזה, לפחות שיתחזה ליפאני שינטו כך שאי אפשר יהיה לעלות עליו ברגע וחצי.
The most violent element in socaety is ignorance 356805
חוצמזה, כנראה שנכשלת בבוחן הנוצריות הלא יומרני של האלמוני :
לוקאס הוא אחד מתלמידיו של ישוע (ואחד מספרי הברית החדשה) ואווה מריה היא תפילה שכל קתולי יודע לאמר.
The most violent element in socaety is ignorance 356815
הוא גם יכול להיות אורתודוקס. ופרוטסטנט. לא רק קתולי.
The most violent element in socaety is ignorance 356827
אז אני מוותר לו על אווה מריה. רק שיוכיח שהוא לא מתחזה.
The most violent element in socaety is ignorance 356884
אתה, לעומת זאת, נכשלת במבחן ההומור שלי, ולכן תאלץ לבלות את החיים שלאחר המוות ביחד עם רותם אבוהב ואדיר מילר.

---

למי שלא הבין, "פטר נוסטר" הרי שהוא "אבינו," או, יותר נכון, "אבינו שבשמיים:"

The most violent element in socaety is ignorance 356918
אני מקבל את הנזיפה בהכנעה. מצד שני, אני לא מתיימר להיות נוצרי.
long live ignorant ignurance 356527
א. אין כזה דבר "מדעי המהפכה". המהפכה היא לא מדע. לא יותר משקילוף חצילים הוא מדע.
ב. מה שאתה אומר לא נכון ולא מחובר למציאות.
ג. צר לי, אבל הצאר הוא לא צאר שלי. הפתעה. אתה מדבר לישראלים כאן, לא לקונטרבולוציונרים רוסים לפני 90 שנה.
ד. יותר מ-‏20 מיליון מתו ברוסיה הסובייטית, בגלל שסטלין אהוב לבך החליט לקלקטב את החקלאות בכל מחיר, גם במחיר מותם של מיליונים. קולאקים‏1 עשירים לא שרפו כלום. זה נורא נחמד שאתה ממשיך להאשים קולאקים וחבלנים רבולוציונרים עשרות שנים אחרי נאום חרושצ'וב.
מתו יותר מ-‏20 מיליון ברוסיה הסובייטית, בין השאר בגלל שסטאלין אהוב לבך חיסל את כל הגנרלים שבצבא האדום, אלה שהבינו משהו באסטרטגיה, ודן את הצבא האדום להלחם בנאצים בלא קצינים מנוסים. בגלל שהאדם לא נחשב בצבא האדום, והיו יורים באנשים שנסוגו. בגלל שברה"מ לא היתה חתומה על אמנת ז'נבה‏2, והנאצים התייחסו לשבויים רוסים בהתאם‏3. בגלל שכל השבויים הנ"ל נאסרו משחזרו מן השבי. ונשלחו לגולאגים.
רק לפני כמה שנים רוסיה הצליחה להגיע לכמות האוכלוסיה שישבה בה לפני פרוץ המהפכה.
ה. אף אחד לא פלש לרוסיה לעצור את המהפכה. אבל רוסיה פלשה לכל מיני מקומות‏4 (פולין. פינלנד. סין. יפן).
ו.זה באמת יועיל לכולנו אם תכתוב עברית.

1 איכר מצליח. יכול להיות סתם אדם חרוץ יותר בזמן שכולם עצלנים, או מישהו שיש לו שלוש פרות בכפר שלכולם יש אחת, או מישהו שיש לו פרה בכפר שלאף אחד אין פרה.
2 שאנחנו נתייחס לשבויים באנושיות?
3. ניסויים ראשונים בגז נערכו על שבויים רוסים. לא על יהודים.
4 והנה רשימת מלחמות של האומה שוחרת השלום הגדולה.
long live ignorant ignurance 356544
ה. זה לא לגמרי מדוייק. http://en.wikipedia.org/wiki/Allied_Intervention_in_...
long live ignorant ignurance 356563
וואלה.
long live ignorant ignurance 356865
I answer this comment with your other comment (down on this page)
אני רק שאלה 356906
איך את מבטאת (או מנקדת) "לקלקטב"?
אני רק שאלה 356911
לְקַלְקְטֵב ?
אני רק שאלה 357014
ק' שוואית, ך' קמוצה,ק' שנייה גם היא שוואית, ט' צרויה.
אני רק שאלה 357036
תודה!
(אם אכן העלמה ו' הנך)
אני רק שאלה 357038
לא לא, אני אלמונית סתמית. אבל נראה לי שזה הניקוד המתאים.
אני רק שאלה 357046
אכן הניקוד המתאים.
tales from the wast 356363
אני שמח לראות שתיקנת את השיבוש הקל בניק שלך.

Long live gargantuan feathered animals!
Down with pathetic tiny Ostriches!
tales from the wast 356426
אני רק אעיר, מאו יקירי, אם אתה מתכוון לכתוב כל כך הרבה, תתאמץ בבקשה לכתוב בעברית, או תדביק לך מדבקות קטנות על המקלדת לציון האותיות העבריות.
קצת קשה ומידע לקרוא כל כך הרבה אנגלית.
tales from the wast 356427
בתור היו''ר, לא ראוי לפנות אליו בשמו הפרטי. מוטב לקרוא לו ''יותר מתמיד''.
tales from up there 356409
אתה צודק. הבה נפצח במהפכה עולמית, ואז כל העולם יחיה על פחות מ-‏2 דולר ליום.
tales from up there 356425
אם *כל* העולם יחיה על פחות משני דולר ליום, סביר להניח ששני דולר יספיקו ל-ה-מ-ו-ן דברים...
tales from up there 356428
אה, לא.
חברי המפלגה בכל העולם יוכלו לקנות בחנויות מיוחדות לחברי מפלגה, ובכלל הם ירוויחו הרבה יותר, ואז יהיה מעמד מנצל חדש, ובמקום שהמערב ינצל את שאר העולם, חברי המפלגה ינצלו את כל העולם.

את מתנגדי המשטר, דוברי אספרנטו, אספני בולים וסתם אנשים שאחרו לעבודה ברבע שעה יזרקו למחנות לחינוך מחדש, ששם המון אנשים ימותו בפרוייקטים חסרי תועלת, ובזכות עבודת החינם שלהם, באמת אפשר יהיה לקנות כל מיני דברים בשני דולאר.
tales from up there 356430
אמרתי *כל* העולם, לא?
tales from the west 356161
אהה. את הדלאי-למה שהחזיק 5000 עבדים יש להעיף מהשלטון, אבל שג'ורג' וולקר עושה אותו דבר לסדאם שמחזיק 20 מיליון עבדים זה אימפריאליזם. ברוך הבא לאייל, פרופסור חומסקי היקר. הלוגיקה שלך הולכת לפניך.
tales from the west 356167
Aviosley you don’t knew who put Sadam in power, gave him weapons, and supported him with money while he was killing people. I will give you a hint, it’s the same government that supports dictators all over the world.
Do you know who still supports turkey, a government that gassed thousands curd and torture people?
I suggest to you too to open a book once in a while (why don’t you try a book about history)

tales from the west 356171
I open books everu now and then and voila! I don't make such "Aviosly" mistakes. Now I guess you reached the same conclusion I made : Mao is as bas as Bush. Papa bush has given armament to Saddam and Red china is providing Uraniun Gas mixtures to Iran.
So long.
tales from the west 356189
Please, if cant answer my question, don’t just ran away.
Da doo da run run, da doo da run 356192
"Diligence and frugality should be practised in running"

(ציטוט מתוך פרק 20: Building Our Country Through Diligence and Frugality, הספרון האדום)
____________
טוב, אני מודה, זה לא *כל* המשפט.
Da doo da run run, da doo da run 356203
diligence and frugality should be practiced very frugally indeed.
tales from the west 356346
You run way. What about selling components for Atomic bomb to Iran? And don't tell me that's because the Israelis have it. China can force Israel no to hold A-Bombs. China can , for example, stop trading with Israel. The Chino-Isreali trade is Billions each year.
tales from the west 356440
I really don’t understand your comment, chine want capitalist after the death of Mao. israel and chine are gambling with the life of millions of people and are committing crimes against humanity.
Chine can not tall israel what to do, because chine is not the one who is dominating israel, amerikkka is. Your country would not survive one day without the amerikkkan money.

אני מוחה 356465
בתור נציגה של אמריKKKה , אני תובע ממך להפסיק להציג כאלו האמריKKKאים שולטים בישראל. היהודים שולטים באמריKKKה. בסין, ובמפלגה המאואיסטית. רק ב-SPELLING הם לא שולטים.
tales from the west 356466
Isreal is infact your country, since your impossible spelling suggests that you are not from an English speaking region, and the way you use the English language is a mere translation of hebrew phrases , as well as your understanding of hebrew written messages. You are so funny!
Have a merry christmas (... Oops, you are jewish ) I wish you a merry whateveryouwant. Bye.
tales from the west 356429
ממש לא.
את בוש אפשר להחליף, וגם אם הוא לא יוחלף בבחירות הנוכחיות, יותר מ-‏2 קדנציות הוא לא יכהן.
שליטים כמו מאו ניתן להחליף רק במהפכות או לחכות שהוא ימות.
tales from the west 356447
There is no significant difference between the democrats and the reboplicans.
Kerry have voted for the patriot act, the war in Iraq, and more aid to Israel.
The democrat's supports the nazi program headed by bush, they just think that they can do it better.
Whatever you vote you are always end up with capitalism.
it may not occur to you, as somebody who is living in a first (or second?) world country, but this is a dictatorship.

On the other hand the party can fire a chairman.

tales from the west 356450
yeah, bur nor without a lot of fire...
tales from the west 356451
אה. ובבחירות אצל מאו היה סיכוי שהבחירות יסתיימו בקפיטליזם או בנבחר שהוא לא מאו במקום ב99.9% מהאוכלוסיה בוחרים במאו שוב?

דיקטטורה זה שליט יחיד שאי אפשר להחליף.
עד שהוא מת לבד.
או עד שהורגים אותו.
או עד שמשום מה, הוא מוותר מרצונו הטוב על השלטון.

אם יש בחירות, הוגנות וחשאיות, כל תקופה מסויימת הקבועה בחוק, ובבחירות הללו ניתן להחליף את השליט.
אם יש חופש התארגנות ‏1, חופש ביטוי‏2 וחופש דת‏3.
ואם נימנים עוד כמה תנאים שלא פירטתי, אז זו דמוקרטיה.

זו עדיין דמוקרטיה גם אם בכל מערכת בחירות שלא תהיה, לא יחילו את השיטה הכלכלית שמאו מור רוצה.

הנה הגדרה מהי דיקטטורה בויקיפדיה.
והנה הגדרה מהי דמוקרטיה בויקיפדיה.
1 חופש להפגנות ספונטניות בעד המפלגה, זה לא נחשב חופש התארגנות.
2 חופש ביטוי שמוגבל רק ל"אמריקה אימפריאליסטית מסריחה" כשאתה לא חי באמריקה, לא נחשב כחופש ביטוי.
3 החופש של הכמרים והנזירים להתפלל כאוות נפשם מחוץ לשעות העבודה במחנות לחינוך מחדש הוא לא חופש דת.
tales from the west 356506
You did not understand my answer, and I suspect that you do not understand what Capitalism is, and what flows from it.

Fundamentally, you cannot survive in a Capitalist system without selling your labor to the Capitalist. Therefore, the Capitalist always decides what to do. Capitalism is like a soccer game. It has its own rules. For example, you cannot feed all the hungry people in the world even though there is enough food for everyone in the US alone. The economy would not survive.

Until Capitalism ends, every society would live under dictatorship. In a bourgeois democracy it’s a dictatorship with the rich controlling the means of production and therefore the lives of the producers. For example, the war in Iraq was not started by oil corporations. The army, the armed forces of the state, was sent to achieve the goals of the Capitalist.
In nature there is no such thing as Whites vs. Blacks or Jews vs. Arabs. The state implies these stupid notions of hierarchy through laws and mainly through the armed forces: the police and the army.

I suspect that you also don't know who Mao was, and what he did for The People of China. A leader in a Communist form is very different from your leaders under bourgeois democracy. I recommend that you read What is to Be Done, by Lenin, and works by Mao. Under Mao, people were allowed to criticize the government, and the debates that took place led to the Cultural Revolution.

Do you think America is not an Imperialist country?

Your comment about re-education and priests breaks into two different questions. Religion is the Opiate of the Masses. It's a relative high that enables people to mentally escape from the horrors of the system. It's the glue that holds a Capitalist society together, always preaching that tolerate intolerable conditions because "a better life awaits us after death," and other notions that enforce sexism and racism. It's a mental slavery. Under Mao, people were allowed to practice religion, but the condition that pushed people to believe in nonexistent gods was eradicated.
Regarding re-education camps, I really recommend that you read a book called Prisoners of Liberation. http://www.amazon.com/exec/obidos/search-handle-url/...
This book was written by two CIA agents who were caught in China spying for the US. In the Chinese prison, they underwent massive psychological growth. What would you recommend to do with people who believe that Arabs are inferior to Jews, or that God gave the Jews Israel, or that the position of women should be within domestic contexts only. Those people have been brainwashed all their lives, and they will not stand aside while society is breaking down divisions of labor.
Another question that you need to ask yourself is if there is an Objective Reality, or Objective Truth. The whole Marxist philosophy flows from the understanding that these two things are real. If you don't think there is, try testing gravity. Your understanding of reality is just like religion: very idealistic and not grounded in reality at all.
It surprises me that, as a woman, you cannot see the dictatorship that you are living under. Have you recognized the simple fact that you are a walking sex-object 24 hours a day? That you are not safe walking through your own streets in the night? That your body is used to sell things on a daily basis? That rape is somehow deemed "your fault"? That there is an economic glass-ceiling that you cannot break thorough no matter what your level of education or job-skill?

tales from the west 356530
אתה לא יכול לשרוד במערכת קומוניסטית בלי למכור את עבודתך למדינה. במערכת קפיטליסטית אתה יכול לשבות. במערכת קומוניסטית לא.
במערכת קפיטליסטית אתה יכול להתפטר. במערכת קומוניסטית לא.
במערכת קפיטליסטית אתה יכול להחליף מקום עבודה. במערכת קומוניסטית לא.
במערכת קפיטליסטית אתה יכול לאחר לעבודה ברבע שעה. אצל סטלין היית חוטף על זה 5-10-15-25 שנים.
במערכת קפיטליסטית אשה שגונבת קצת אוכל עבור ילדיה הרעבים היתה יוצאת מזה בלי כלום‏12 אצל סטלין היא היתה חוטפת על זה 5-10-15-25 שנים. גם ילדיה היו חוטפים, בתור קרובי משפחה של אויבת העם.

במערכת דמוקרטית יש לבני אדם זכות לחשוב. מה שהם רוצים. גם שיהודים שווים יותר מערבים או שמקומן של הנשים במטבח. לאשרנו שיטתך לא שולטת במקומות היותר מפותחים בעולם. לשלוח אנשים ל-‏5-10-15-25 שנה של עבודת פרך על מחשבות? בלי משפט‏3?

Your understanding of reality is just like religion: very idealistic and not grounded in reality at all.
זה מתאר למדי אותך, לא כן?

שינוי השיטה הכלכלית לקומוניזם לא תשנה את מצב הנשים. בסין עדיין רוצחים תינוקות-בנות. בברה"מ מצבן לא השתנה‏7.

ספרים שאני ממליצה לך לקרוא.
11 שנה בבתי סוהר ובמחנות סובייטים / אלינור ליפר
קשר השתיקה / אלכסנדר וייסברג ציבולסקי‏4
סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים / אן אפלבאום ‏5
חיים ומוות בשנחאי / צ'אנג ניין‏6
מצלבי קרס אל גדלים אדומים / יוסף רותם‏7
1 אני מאוד מקווה שעדיין נוהגים ככה, אבל לפני כמה שנים התפרסם שמשטרת ישראל משחררת אנשים שנעצרים על גניבת מזון.
2 אם כי יש סכנה שרשויות הרווחה היו מתעוררות ולוקחות ממנה את הילדים.
3 "כנסי. 15 שנה. תחתמי פה. צאי". זה לא משפט.
4 גם וייסברג וגם ליפר היו קומוניסטים זרים שהגיעו לברה"מ להשתתף בבניין הקומוניזם בארץ הצדק האינסופי. ונאסרו בחשד ריגול. אלא מה.
וייסברג היה יהודי, והוא שוחרר באמצע המלחמה. הסובייטים הסגירו אותו ישר לידי הגסטאפו. הוא ניסה לשכנע אותם שישחררו אותו לשוודיה. "אתה קומוניסט, חבר. אתה יודע שיהודי אני וקומוניסט. למה רוצים אתם להסגירני לידי הגסטאפו? אם אינני רצוי לכם פה בארץ, הניחו לי ללכת בשלום לאן שארצה. מה זה אכפת לכם? האינך מתבייש, חבר?"
דבר לקיר.
5 ספר חדש. את השניים הקודמים ניתן להשיג בחנויות יד שניה. או בספריות.
6 במיוחד בשבילך. סין.
7 לא כל כך זוועות הגולאגים כמו עד כמה שהחיים בברה"מ זיפת.
ועד כמה שעוד יותר זיפת להיות שם אשה.
tales from the west 356536
"במערכת קפיטליסטית אתה יכול לאחר לעבודה ברבע שעה".
זה תלוי, כנראה. כרגע שמעתי ראיון עם רופא (שהיה קצין רפואה ראשי עד לא מזמן), והוא אמר שבאמריקה אסור למרצה לאחר לשיעור אפילו דקה: הסטודנטים מודיעים לו שכל דקה שלהם בשיעור שווה כך וכך דולרים...
tales from the west 356562
נו? והם שלחו אותו ל-‏5 שנים במחנה לתיקון מידות עבור זה? או שהם רק החמיצו לו פנים?
tales from the west 356571
הם החזירו אותו לארץ. נראה לי שזה תיקן את מידות הארנק שלו.
tales from the west 356564
תיקון: ספרה של אן אפלבאום הוא "גולאגים - סיפורם של מחנות הריכוז הסובייטים".
tales from the west 356732
You still don't understand my answer, nor do you understand the difference between Capitalism, socialist-state, and Communism. I'll try to make this as simple as I can for you.
In a Capitalist society, not only do your petty demonstrations and strikes mean absolutely nothing, there are people who don't have the same privilege as you do to conduct such forms of resistance (like the Palestinians). You can quit your job only because you have the privilege of accessing other types of employment at your fingertips. Are you telling me that working-class people in ghettos have the flexibility to simply quit their jobs if they don't like them? How about Palestinians or Latin Americans working for slave-wages in corporate factories just to barely get by…can they just quite like you? On the other hand, in a socialist state, you're eligible to receive the same benefits (health care, etc.) as everybody else. There would be no social hierarchies which would grant certain people with better mechanisms for survival.
As to your comment about stealing food for survival under Capitalism, it simply is not true that anyone can get away with theft without penalty. We just saw in the case of New Orleans, that when people were literally starving on the streets and stealing food from markets and grocery stores to survive post-hurricane, they were gunned down by the National Guard. In Israel, when you say "women" can steal food and get away with it, be sure you indicate which women you mean… you mean Jewish women. Palestinians are starving and cannot get away with stealing anything. And secondly, why are you just accepting poverty as if it were a natural occurrence? Did you know that your government actually purchases food from local farmers and destroys it in order to keep it at market value? Maybe this is the difference between Capitalism and Communism. Communists do not simply accept the notion of poverty.
I would really be interested in hearing where you got your information about Stalin sending people to prison for 25 years for stealing food.
In a democratic society when people think such thing like: Women should be in the kitchen, or that certain races of people are inherently inferior than others, we must recognize that these thoughts are symptomatic manifestations of the system in which we live. And when these thoughts are allowed to be cultivated too deeply they turn into violent and dangerous actions. When people think that women are inferior, they rape them. When people think certain races are inferior, hate-crimes, and often genocide occurs (like in the example of your country). You really need to break away from this whole post-modern notion of "my truth " and "your truth." There are things that are objectively right and objectively wrong. After a revolution, people will not just immediately transform their corrupt ways of thinking, there is no actual way to know what people are thinking, let alone punish them for it. But as we saw with the Cultural Revolution ion China, people were unleashed and encouraged to struggle over old and reactionary ideas vs. new and liberating ones.
You really have no idea the changes which occurred for women in Russia and China previously under the socialist state. In Russia women were allowed for the first time to have any rights, and in China, the buying and selling of women as commodities was stopped immediately, just to state a couple examples.
As for the books that you quoted, one of them was written by Ann Applebaum, a “scholar” who believes that more than 20 million people went through the first labor camps. This does not correspond to history, nor to Soviet statistics. And here’s an interesting criticism about it: http://kulmosnet.co.il/articles/amish/gulag/gulag.ht...
Another author you suggested, named Chung Hang, was according to her own story, working for the Shell Oil Corporation. Needless to say, she was a wealthy woman. This corporation has been involved in the merciless plundering of Third World countries from Cuba to Current day Iraq. Doesn’t it seem a little counter-productive to you to invest time in reading a book published by an oil-industry merchant, regarding a topic such as the current war in Iraq? This is no different. On your other books, I haven’t found enough resources as of yet, but judging by these two, I assume there’s not much I can learn.
Is this how you are going to conduct your debate with me? By Googling “Stalin Killed Millions of People” or “Communism is Bad” web-sites? Please do some less superficial research and get back to me when you feel you can have a literate debate.
I would like to answer your other comment here as well. If there is an Objective Reality, there is a Science for Revolution. There is a correct way to study reality and how it corresponds to the oppression of people, and vicariously, how we can use it to construct a revolution. The amazing discoveries of Marx and Lenin on Capitalism can still be applied to every day life. The amazing discoveries of Mao regarding how to conduct a People’s War and how to keep fighting the tendencies toward Capitalism in a socialist society are still valued and are being practiced in the Philippines, Peru and Nepal.
The remark about the Czar was directed against another guy who said that the Czar would never kill so many people. There's no way that Stalin could have killed that many people. The numbers just don't add up. About 25 million people died from all causes during the years the purge trials were taking place. If Stalin killed 20 million people during this time, that would leave 5 million who died from other causes. Based on a population of 180 million this would mean the Soviet Union had a death rate of less than 5 per 1000. I don't believe it's ever been that low at anywhere at any time in history, unless someone can show me otherwise. It's currently estimated to be 8.25 per 1000 in the amerikkka, just to give you some perspective.
They were rich kulaks in Russia who were benefiting off the back of the poorer peasants. You really have no idea abut the differences in Russia before and after the Revolution. The kulaks actually hired armies to fight the socialist state.
I’m happy that I don’t need to reply to your remark about Russia not being invaded by Imperialist armies. Like your other comments, it holds no validity and you didn’t do enough research to hold your claim.
Stalin made a lot of mistakes. His role, summarized by the Chinese Communist Party, was stated to be 70% good and 30% bad. While we are fighting to correctly understand what did and did not happen in China and Russia so we can do better next time, we can’t forget
A: What Objective Reality is.
B: That if we don’t end this economic system, the system will keep killing us all and very soon will eradicate humanity (ie. pollution, nuclear weapons, etc).
C: That the only way to get out of this system is by a scientific understanding of reality as it had been shown in the literature of Marx, Lenin and Mao.

"we have nothing to lose and a world to win"

Long live the Marxism-Leninism Maoist.

tales from the west 356872
הדוגמאות שהבאת בעניין הפלסטינים אינן רלוונטיות לנושא הקפיטליזם. הבעיות שלהם נובעות מהכיבוש ומהאפרטהייד, וחלקן דומות מאוד לאלו שהיו לכל העמים שחיו תחת הכיבוש הרוסי במה שנקרא ''חבר העמים''. גם מי שמאמין בסוציאליזם לא חייב לקבל את הדוגמאות הממומשות שלו כמופתים.
"Economic breads politics" 357164
racism like sexism is one of the mechanisms that keep this system whole.
Racism developed with capitalism, (not that it did not exist before) as an instrument to divide and control, not to mention the need for a cheap labor in any capitalist society.
What do you think would happen if Jews from Yeruham and Palestinian from Gaza will understand that they both have the same intrace as a class? Or if man would view women as equal?
I recommend you a good book called the "people history of the u.s." by Howard zinn

"Economic breads politics" 357199
יהודי ירוחם לא יסכימו בשום אופן להידרדר למעמד של ערביי עזה, מכל בחינה שהיא (זכויות אזרחיות וכלכליות לדוגמה). הם אינם שותפים באותו ''מעמד'', ולמען האמת - דעתם חופפת רק לגבי שמאלנים מתלמדים שכמותך.
Blank Verse 357208
Economics Breads Politics/ Mao More than Ever
--------------------------------------------------------------------------
racism
like sexism
is one of the mechanisms
that keep this system whole.

Racism
developed with capitalism,
(not that it did not exist before)
as an instrument to divide and control

tales from the west 356873
We have our lives to lose and nothing to win.

Long live the Dodo.
tales from the west 359749
ובכל זאת אפשר להגיד לדעתי "כן, אבל ...".
את הדגשת את הנקודה העיקרית: המרקסיזם-לניניזם דוגל בדיקטטורה של הפרולטריון. המשמעות היא שכל שלטון מרקסיסטי לוקה א-פריורי בכל החוליים של דיקטטורה.
האבל הוא, שבמקומות מסויימים המרקסיזם לא החליף שלטון דמוקרטי-ליברלי אלא דוקא דיקטטורות גרועות ממנו (סין, קובה).
והסתייגות אחרונה: ההנחה שכל משטר מרקסיסטי מוליך בהכרח למשטר טרוריסטי-רצחני היא דוגמטית. אני לא ממליץ לאף אחד על "דמוקרטיה עממית" אבל לא צריך לכרוך את לנין, טרוצקי, סטלין, מאו, קסטרו, טיטו, אנוור הודג'ה ואת חזן ויערי בחבילה אחת.
יתכן שבאופו אבסורדי במקומות מסויימים המהפכה המרקסיסטית היא שלב לפני המעבר לחברה ליברלית-קפיטליסטית בדיוק כמו הדיקטטורה האוליגרכית. אחרי הכל מדוע שההמונים לא יפנימו לפתע את כל הסיסמאות של שיויון וזכויות העמלים וירצו לקחת אותן צעד אחד קדימה.
יהיה מעניין מאוד לראות כיצד סין תעמוד בפני האתגר בליעת הונג-קונג. דוקא, בליעת הונג-קונג ע"י הדיקטטורה הפרולטרית, עשוייה לחזק ולהדגיש גישות דמוקרטיות בדמוקרטיה המאוד מאוד מוגבלת של המושבה הבריטית לשעבר.
tales from the west 359750
יפה שכתבת שהמרכסיזם- לניניזם דוגל בדיקטאטורה של הפרולטריון. הרבה אנשים הורידו את ה''לניניזם'' ועדיין משתמשים במונח (דיקטאטורה..). את המונח הזה ניסח מרקס והוא נולד כפשרה עם בלנקי שהיה כמדומני אחד ממנהיגי הקומונה הפאריסאית. המונח ''דיקטאטורה'' בזמנו של מרקס היה שונה לחלוטין מהמקובל היום. הם תפסו את המונח כפי שהיה ברומא הרפובליקנית.. ברומא זה היה תפקיד שהיה קיים רק בזמן חירום ונושא תפקיד זה היה נבחר לחצי שנה בלבד. בכל אופן זה לא היה, לפחות לא להלכה, רודן. נכון שכשהחלה הרפובליקה הרומית להדרדר, יכול היה דיקטטור להבחר לתקופות ארוכות. נדמה לי שיוליוס קיסר נבחר לכל ימי חייו. הכוונה בתקופתו של מרקס היתה לתקופת מעבר עד שיתבסס המשטר החדש. לא ידוע לי שלמרקס היו התבטאויות כמו לרוסו שהיו יכולות להוביל באופן הגיוני למשטר דמים.
tales from the west 359752
הערה קטנה: למרבה הזעזוע, חזן ויערי עצמם ראו בסטלין מודל לחיקוי, ועד נאום חרושצ'וב לא מצאו בו פגמים. מפאת כבודם, נשמור אותם בכפיפה אחת עם משיחם. (למרות שכמובן אין מה להשוות)
tales from the west 359753
הרבה אנשים מאותה תקופה ''כבודם במקומם מונח''.
tales from the west 359771
הבעיה נעוצה בהתעקשות לחלק באופן דיכוטומי את המנהיגים הפוליטיים לקדושים או בני שטן. מנהיגים פוליטיים ומשטרים בתוקף הגדרתם אינם יכולים להיות מלאכי עליון והם מחולקים בצורה די מפוזרת על כל הקשת שבין נבלים גמורים לצדיקים מושלמים. כוונתי היתה שגם טיטו וטרוצקי שידיהם בודאי לא היו נקיות מדם אינם צריכים להיחשב שווי מעמד עם סטלין. על אחת כמה וכמה יערי וחזן שכל אשמתם היא מילולית ותאורטית. לשמור את זקני מפ''ם בכפיפה אחת עם סטלין, זה כמו להעמיד את גב' ואגנר יחד עם היטלר.
יש חוגים מסויימים אשר מטעמים אנרכיסטיים מעמידים בפני הנהגות פוליטיות סטנדרטים שהמהטמה היה מתקשה לעמוד בהם. מצד אחד, אם ארה''ב נתפסת למדיניות כוחנית כלפי יריב חצוף במיוחד הרי שהיא הופכת מיד לאימפריה של זדון וקולוניאליזם. מן הצד השני המרקסיזם עצמו הופך לאידיאולוגיה פאשיסטית רצחנית ולא אידיאולוגיה השואפת בעיקרון לשיוויוניות ולזכויות העובד.
tales from the west 359800
הרבה אנשים לא מצאו בסטלין פגם עד לנאום חרושצ'וב, ולכן נסלח להם על זה. אנשים שהיום קופצים כל פעם עם טיעוני ''אולי סטלין זרק אנשים לגולאג, אבל אל תשכחו מי ניצח את היטלר'' אני לא מצליחה להבין.
אגב, להבדיל משאר הרשימה, לחזן וליערי, כמדומני, לא יצא להיות דיקטטור במדינה קומוניסטית, ולכן אין מה לכרוך אותם עם רבי רוצחים דוגמת סטלין. זה כמו לכרוך את איוון איוונוביץ' שהיה חבר מסור ונאמן בקומסומול עם סטלין.
tales from the west 359820
אם מותר לי לפרוט שוב על העוגב מדיון אחר: כל הידיעות על הנעשה ברוסיה נדחו בבוז כפרופגנדה קפיטליסטית-קולוניאליסטית, ואפילו כאשר הד"ר אורן (קומוניסט ציוני טוב, למיטב ידיעתי אין קשר ליהונתן) נשפט כמרגל רבולוציונר, הקומוניסטים בארץ הקודש היו מוכנים רק להודות שבמקרה הזה נפלה טעות קטנה שאין להסיק ממנה מסקנות כלליות. אם זה היה קורה בימינו אני בטוח שהויכוחים באייל היו מכילים המון "עדות אנקדוטלית", "שטיפת מוח", "כשל סטטיסטי" והמון הפניות למאמר הרלבנטי של יובל. אני בטח הייתי מעיר משהו על עובדות שאינן עולות בקנה אחד עם תיאוריה, וי. אורן היה טוחן אותי עד דק. חבל שפספסנו, היה יכול להיות שמח.
tales from the west 359932
מבלי לסנגר על המישטרים שהיו באירופה המיזרחית, כשהגענו לישראל בשנות ה-‏50 מצאנו כאן מישטר דמוקראטי לכאורה אך עם עיתונות מגוייס. אבי היה אומר שהיא משקרת יותר מזו שבפולין הקומוניסטית. למשל תחנת הרדיו היחידה ששידרה חדשות היתה (כך סיפר עיתונאי מקול ישראל) מעבירה את הכותרות (אולי אפילו כל החדשות) לסגן שר הביטחון מיודענו משכבר הימים החב"ן שמעון פרס סגן שר הביטחון. הנל' היה מסמן מה יוקרא ראשון, מה שני ומה יושמט לגמרי. עמוס קינן נאלץ לעזוב את הארץ באותם ימים.
נכון שהיה העולם הזה.
של נעליך 359944
איך אתה מעיז לדבר כך על הגדול שבגדולים, הענק שבענקים, מקים הכור, ומגנה הפצצת הכור, פעמיים ראש ממשלה, שר לפיתוח אזורי, זוכה פרס נובל, יוזם אוסלו ומחמש הטרוריסטים.
של נעליך 359949
"מגנה הפצצת הכור"? הגזמת.
של נעליך 359953
- היה עוד מתנגד – ראש האופוזיציה ב-‏81', שמעון פרס.
``ב-‏10 במאי מישהו הודיע לפרס שהתקיפה עומדת לצאת לפועל. כבר היינו על המסלול. צריך לדעת שבמבצע כזה האדרנלין וכל החלק הרגשי הקשה של טייס נמשך עד שהוא נכנס למטוס ומתניע. בהמשך הוא פועל כמקצוען לכל דבר. לאחר התדריכים, כשהטייסים נערכו להמריא, הגיעה הוראה מראש-הממשלה בגין לעצור את התקיפה לבקשת פרס. אני חושב שבגין לא היה מודע לגבי השלב שבו נמצאנו. כשהורה לעצור, זה היה יותר אקט פוליטי מאשר צעד של ביטחון. לנו זה היה קשה מאוד, אפילו שבר מסוים. הוצאנו הוראת ביטול ובכך סגרנו עניין עד ה-‏7 ביוני. אם אז הצלחנו לשמור על גורם ההפתעה, אני לא בטוח אם בימים אלה, עם כל החשיפות, זה היה מצליח``.

תגובה 343861

כאן מסופר רק על חיים הרצוג:
למי שכבר הספיק לשכוח כדאי להזכיר משהו ממאורעות אותם ימים. לאחר הפצצת הכור האטומי העיראקי, גינתה ארה”ב בחריפות רבה את ישראל, ואפילו הטילה אמברגו על מטוסים שהיו אמורים להגיע לישראל. גם העולם כולו גינה את ישראל בתקיפות רבה. אם חשבתם שהגינויים הגיעו רק מהעולם “הנאור”, הרי אתם טועים טעות חמורה. אפילו שמעון פרס גינה והשמיץ את ההתקפה, ויתירה מכך - אחד מרבני בני ברק הוציא מכתב נגד ההפצצה בעיראק וכינה זאת כ”התגרות בגויים”.
tales from the west 360015
עמוס קינן לא נאלץ לעשות כלום. כמו הרבה אמנים אחרים הוא נסע לפריז, ולא הייתי מאשים בכך את פרס יותר משאני מאשים את ברק בכך שתמיר קמחי נסע להודו.

אבל מה שנכון נכון: הדמוקרטיה של תחילת שנות החמישים באמת היתה מוגבלת מאד.
tales from the west 359940
מאידך גיסא, פעילי מק''י לא הורשו להיות מורים, למשל. ופעילי רק''ח עברו הטרדות משטרתיות רבות.
tales from the west 360017
אני לא יודע מהו ה''חד גיסא'' אליו האידך הזה מתייחס.
tales from the west 360018
''כל הידיעות על הנעשה ברוסיה נדחו בבוז כפרופגנדה קפיטליסטית-קולוניאליסטית''. פחות או יותר תיאור של מדינה שהסוציאליסטים שולטים בה.
tales from the west 360040
התכוונתי להגיד שהידיעות נדחו ע"י החוגים הסוציאליסטיים-קומוניסטיים (ספציפית: הויכוחים שאני זוכר מבית הורי היו עם חברי קיבוץ של השומר הצעיר). מפא"י אף פעם לא חיבבה במיוחד את סטאלין.
tales from the west 360599
ולבית''ריסטים היתה בעיה למצוא משרה בחברה ממשלתית או בחברה שעומד בראשה חבר הסתדרות.
tales from the west 360615
נכון מאוד. לזה קוראים דמוקרטיה מוגבלת.
tales from the west 359793
נדמה לי שסין עומדת בפני האתגר של הונג קונג כבר איזה 7 שנים, לא?
359843
שמונה וחצי שנים. וזה עדיין אתגר.
359915
אני חושב שנקודה פרדוקסלית היא שהונג-קונג עשוייה להפוך יותר דמוקרטית-מערבית דוקא תחת שלטון סין. האנגלים החלו בדמוקרטיזציה של הונג-קונג רק כאשר מועד ההחזרה היה ממש באופק וכאשר היה צורך לבטל את מעמדם של תושבי הונג-קונג כאזרחי בריטניה לכאורה (כדי למנוע הגירתם לבריטניה).
359922
מה היה בהונג קונג בזמן השליטה האנגלית שם? זה לא היה מקום דמוקרטי?
(וממילא, יש לי תחושה שחלק גדול מהבריטים שישבו שם עברו לקנדה לקראת חילופי השלטון).
הונג קונג והסינים שלה 359988
אני לא חושב. אני מניח שמי שלא חי שם ממש ולא מכיר את המציאות הפוליטית שם מקרוב לא צריך להביע דעות נחרצות מדי על כך, אך יש לי כמה פיסות מידע המרמזות שהונג קונג האנגלית היתה רחוקה ממה שאנו מכנים דמוקרטיה מערבית.
ראשית, דובר על צעדי דמוקרטיזציה נמרצים שנעשו לקראת ההחזרה לסין (משהו בתקופת תאצ'ר). מה צריך להסיק מכך על המצב לפני כן?
שנית, לפחות מלומדת נחשבת ביותר אחת (ברברה טוכמן) טוענת שלסינים כלל אין שום הבנה של מהות הדמוקרטיה המערבית ומעולם לא היתה להם. כל ההיסטוריה שם יצרה חברה מאוד מעמדית ואוטוריטטיבית (המגובה בתפיסות קונפוציאניות מושרשות מאוד).
ושלישית גם טיוואן-פורמוזה האנטי-קומוניסטית נכנסה לתהליך דמוקרטיזציה רק לאחרונה.
כאשר הזכרתי הגירה, התכוונתי לתושבי הונג-קונג הסינים שלפחות להלכה היו אזרחי הכתר אני חושב (או שמא חברי חבר העמים הבריטי בלבד?).
הונג קונג והסינים שלה 359992
למען האמת, לגבי קנדה התכוונתי גם לסינים מביניהם.
הונג קונג ופתרון בעיית הסינים 360028
אם אני הבנתי נכון, לבני הונג קונג היו דרכונים של הונג קונג. והקומון וולף (איך קוראים לזה בעברית) מאפשר מספר דברים, אבל באופן מוגבל. אני לא מאמינה שהם עוד משתייכים אליו בכל מקרה. לפי מה שאני ראיתי בני הונג קונג הסינים "אספו" אזרחויות שהתאפשרו להם, בדומה לישראלים. לצד בעלי דרכונים בריטים, היו גם בעלי אזרחות צרפתית, אמריקאית וכו'.

למרות שהבריטים טרחו כאמור להעניק להונג קונג דמוקרטיה רק כשהם ידעו שהם עוזבים, הנטיה למעורבות פוליטית ומחאה פוליטית התפתחה בין בני המקום כבר קודם.

אגב, האם ברברה טוכמן טענה שזה גנטי? אולי אפשר לקחת נגד זה כדורים?
הונג קונג ופתרון בעיית הסינים 360029
ודאי שזה גנטי, לכן כדורים לא יכולים לעזור. צריך טיפול אגרסיבי יותר, משהו כמו ברית מילה, למשל.
הונג קונג ופתרון בעיית הסינים 360033
חבר העמים הבריטי British Commonwealth.
ההמצאה האגלית שמטרתה ללכת בלי אימפריה, אבל להרגיש עם.
הועתקה למטרה זו ע"י רוסיה בשנות ה־90.
אני מודה לך 360035
בשם חבר העמים של היא.

(היי, זה באמת מרגיש טוב!)
הונג קונג ופתרון בעיית הסינים 360174
אל נא באפך. אין צורך להסתער על גב' טוכמן. אני קצת תמצתי ולכן אולי קבלת רושם לא נכון. אבל אפילו אני ציינתי שהיא מסבירה את האופי המעמדי והאוטוריטטיבי של הסינים בהיסטוריה ובמסורת הארוכות שלהם. המסורת והפילוסופיה הסינית אינן מדגישות את קונספט האזרח האקטיבי על חובותיו וזכויותיו שלקח למערב 2500 שנה לפתח (מיוון העתיקה דרך המהפכה הצרפתית והג'פרסונית ועד ימינו), אלא דוקא את האתיקה האישית והמשפחתית ואת חובת הציות לסמכות. לדעתי אפשר ללמוד המון מספרה על סטילוול בסין על ההיסטוריה המודרנית של סין ועל יחסיה של הממלכה התיכונה עם יתר העולם (וארה"ב בפרט). נראה לי שהספר צ"ל להיות קריאת חובה לכל אמריקאי הן מכיון שהוא מדגים את הנזק שגרמו תפיסות עולם דתיות פשטניות והן בגלל המסקנה העצובה העולה ממנו לגבי יכולת לימוד לקחי ההיסטוריה (הטעויות שעשתה ארה"ב בסין מטרימות ומזכירות באופן טראגי את ההסתבכות האמריקנית בהודו-סין). ובכל אופן הדמוקרטיה של הונג קונג ויותר ממנה של טיוואן היום אינן יותר מדי שונות מן הדמוקרטיות המערביות (יפן ודר' קוריאה בעלות המסורת הקרובה לסינית הן דוגמאות עוד יותר ברורות).
לגבי שאלת האזרחות של תושבי הונג-קונג הבריטית, גם אני זוכר משהו עם הקומונוולת' (מה שקראתי חבר העמים הבריטי). אבל מצד שני הונג-קונג היתה מושבת כתר (כמו גיברלטר וג'מייקה) מה שהקנה לאזרחיה לפחות תאורטית את הזכות להגר לבריטניה. יתכן שאני לא זוכר נכון, אבל נדמה לי שהיה צורך בשינויים חוקיים מסויימים (בתקופת תאצ'ר או מייג'ור) שנטלו זכות זו מ-‏7 מיליון הסינים של הונג-קונג (האנגלים תושבי הונג-קונג היו אזרחים בריטיים ולא 'נתיני' המושבה). קנדה אינה רלאבנטית לעניין זה שכן יש לה חוקי הגירה משלה שבודאי 'גוברים' על הכללים של הקומונוולת' או כל חוק שאנגליה יכלה לחוקק לגבי הונג-קונג.
mao more then ever 360235
"The philosophers have only interpreted the world in various ways; the point, however, is to change it." marx

All those societies where democracy has evolved from granted some civil rights to a minority while denying it to the majority. The american and franch revolution were an evolvement of the economic system. In the american revolution for example the rich were tired of paying taxes to the british king. They found democracy (after a couple of rebellions) as a good tool to channel the anger of the masses to the voting booth.

If you don’t mind me asking I'm cuirass to know what do you think creates arm conflict?
Why do you think americe (as you said) have been intervening for more than a hundred years in other countries?

mao more then ever 360248
אח, כל־כך עלובים האמריקאים והצרפתים האלה. בונים את המשטר שלהם בהדרגה, בעדינות.
ממש כמו באנגליה, שאותה כינה היטלר "אומה של חֶנְוונים".

---
תחי הזעֵיר־בורגנות!
mao more then ever 360250
נפוליאון אמר את זה.
mao more then ever 360334
וגם אותו החנוונים ניצחו.
תודה על התיקון.
mao more then ever 361325
זו שאלה טובה מאוד (התשובה כרגיל הרבה פחות).
ברור שלסכסוכים מזויינים בין חברות אנושיות יש רקע של חלוקת משאבים מוגבלים (אדמה, מים, אוצרות טבע). אבל נראה שאין זה נימוק מספק. תאוריה מקובלת בהיסטוריה של הלוחמה מדברת על סכסוכים בחברות פרימיטיביות על בהמות-בית או נשים, אבל גם זה נראה לי הסבר חלקי מאוד.
לי אישית המלחמות בין בני אדם נראות לי משהו בלתי נפרד מן הטבע האנושי (אחרי הכל יש הרבה פחות הסכמי שלום מאשר מלחמות). גם בימינו אנו, בהם היחס עלות/תועלת של המלחמה הטוטאלית בין מדינות הוטה כל כך חזק לצד העלות, נראה שהטבע האנושי הלוחמני דורש את שלו ומוצא את פורקנו במקרה הטוב בתחרויות כדורגל וקטטות ההמונית הנלוות להן ובמקרה הרע בסכסוכים מזויינים חלקיים. נראה לי שדוקא הסכסוך המזויין הפלשתינאי-יהודי והטרור האיסלמי והמלחמה בו יאפיינו את הלוחמה במאה ה-‏21 ולא מלחמת עירק-איראן (דוגמה טובה למידת התועלת שצדדים לוחמים צפויים להפיק מסכסוך בעוצמה מלאה).
יתכן שהלוחמנות האנושית היא דארויניסטית. אולי זו דרכה של החברה האנושית לבער ולחסל חברות ומשטרים שאינם יכולים לעמוד במבחן הסכסוך המזויין או שלוחמנותם גולשת מעבר לגבול ההתאבדות.
לתאוריה המרקסיסטית על הקשר בין מלחמת המעמדות לסכסוכים המזויינים איני רואה הוכחות של ממש:
א. הסכסוך המזויין קיים גם בחברות כל כך פרימיטיביות, שאין להן שום דמיון עם המבנה המעמדי הקלאסי שעליו בנוייה התאוריה המרקסיסטית. (הרכוש בחברות הללו הוא כל כך דל, שהן הרבה יותר שיויוניות אפילו מן החברות המודרניות המרקסיסטיות הקיצוניות ביותר).
ב. הסכסוכים המזויינים בין בריה"מ לסין, בין סין לוייטנם ובין וייטנם לקמבודיה אינן מוכיחות שפתרון בעיית המעמדות תרמה משהו לצמצום סכנות המלחמה.
ג. אם להשתמש בדוגמה שהבאת (המהפכה האמריקאית), ידועה האמרה ששליש מן האמריקאים היו רפובליקאים, שליש רויאליסטים ושליש נייטראלים. לחלוקה הזו לא היה שום איפיון מעמדי או כלכלי. כמו בכל עניין אנושי היו מעורבים כאן סבך של אינטרסים כלכליים, אידיאולוגיים ודתיים. אבל דוקא במלחמה זו נראה שהאינטרסים הכלכליים נוצרו אחרי המאורעות ולא לפניהם. נכון שאת הרפובליקה הובילו בעלי אחוזות אפיסקופלים (אנגליקנים), אבל גם בשני השלישים האחרים היו אנשי המעמד העליון. הפטריצים של קונגרס המושבות לא מרדו בגלל שלא רצו לשלם מיסים (מס התה בוטל עוד לפני הכרזת העצמאות ומס הבולים לא היה אלא תואנה למרד ולא סיבה של ממש. ובכל אופן לא נראה שבעלי האחוזות שתו יותר תה או כתבו יותר מכתבים מן האחרים). הם מרדו משום שלא הסכימו לשלם מיסים למשטר בו לא היה להם ייצוג. כדי למשוך לצידם את המעמדות הנמוכים, אבות המהפכה שילמו מחיר הוגן בהחלט - זכות הצבעה נרחבת ביותר, כמותה לא היתה באנגליה אפילו מאה שנים מאוחר יותר. כאשר האנגלים ניסו לשחק משחק דומה והכריזו על ביטול העבדות במושבות, היחס של החיילים הבריטים-גרמנים למתנדבים השחורים לצידם ביטל את האפקטיביות של ההכרזה. היו אפילו עבדים שחורים שלחמו לצד הרפובליקנים בעלי העבדים.
mao more then ever 361412
''יתכן שהלוחמנות האנושית היא דארויניסטית. אולי זו דרכה של החברה האנושית לבער ולחסל חברות ומשטרים שאינם יכולים לעמוד במבחן הסכסוך המזויין או שלוחמנותם גולשת מעבר לגבול ההתאבדות.'' - אם יותר לי, זה ניסוח מאד לא מוצלח. דארויניזם אינו מכיר בשום ''דרך של חברות'' אלא כמטאפורה.

רוב המלחמות של שבטי ציידים-לקטים הם על ענייני נשים (אונס, חטיפת כלות וכיו''ב). לוחמים טובים הם, בממוצע, אבות ליותר ילדים. בעסה אמיתית, אם תשאל אותי.
mao more then ever 361413
למה בעסה. הרי זו הישרדות המקדמת עוד יותר הישרדות.
mao more then ever 361428
הרבה טקטיקות הישרדותיות מבאסות עד מאד.

(למה כתבתי "בעסה" ולא באסה"? באסה.)
mao more then ever 361436
אני מסכים שהשימושים בכל הואריאציות של ''דארויניזם חברתי'' הם בעלי קונוטציות לא סימפטיות וגם יוצרות קשר מזוייף של הוכחה מדעית בין מדע ביולוגי לתאוריות חברתיות.
יחד עם זאת איני רואה דרך להתכחש לדומיננטיות של הלוחמה בהיסטוריה החברתית והפוליטית של האנושות. התוקפנות ה''ספוראדית'' היא קו אופי מרכזי שלנו ושל קרובינו הפרימטים. כל התאוריות הפוליטיות שהתימרו לבטל את הלוחמה המזויינת כשלו וכל התאוריות האנתרופולוגיות המתארות חברות אנושיות לא אלימות ''נגועות'' בחשד עמוק של ראיית מציאות ''יצירתית''.
mao more then ever 361441
לא על זה חלקתי. להיפך, בעניין הזה הסכם הסכמתי.
mao more then ever 361535
אה, סוף סוף הבנתי מה היה ההיגיון בהצעה לתת קצבת ילדים דווקא ליוצאי צבא...
mao more then ever 361645
תודה על התשובה שלכה
אני נורה אסוק עכשו; אני אענה לך תשובה קצרה,ואחת יותר ארוכה אחר כך.
מה שניסיתי להגיד בתשובה שלי זה שמושגים כמו "אחוה" חרות" ושיויון" לא כימים באבסטרקט, הם קשורים למיבנה הכלכלי ולמציאות. זה חסר טועלת לדבר על שיויון כשחצי מהעולם חי על שתי דולר ביום.
זה גם נראה לי קצת גיזעני להגיד שאנשים מיתרבויות אחרות לא יכולים להבין מושגים כאלא, או יותר מזה שנשים שוות לגברים, או שלבנים שווים לשחורים.
הטרור האסלמי הוא טרור שבנוי על העובדה שבהרבה ארצות ארביות הממשל המושחת בנוי על הכסף והצבה האמריכהאי. ההתנגדות של העמים האלה באה בצורה דטית ובגלל שהיא בנויה על דת היא לא תצליח.
אתה תמיד חיב להפריד בין האנס לנאנסת.
בשבילי הטרור הנוצרי (והיהודי) הוא הרבה יותר מסוכן. הפצצה של ערים מהאוויר או גירוש של אלפים מהבתים שלהם נראה לי הרבה יותר מסוכן.
אני אאנה לכה יותר מאוחר על המהפכה האמריקאית, מלחמות, וכומוניזם.
עם לא אכפאת לך אני אחזור לאנגליט.
mao more then ever 361967
האמת היא שאכפת לנו‏1. בבקשה, תשאר בעברית.
רק, אם אתה יכול, תכתוב כמאו מור, שנדע שאתה זה אתה.

1 לפחות לי אכפת.
קונופוציאניות וכו' 360052
אני מקווה שאתה לא נופל בפח של הפיכת "פופולריים" ל"ידענים". לא זכור לי שטוכמן היא מומחית לתרבות והיסטוריה סיניים. לא שאני מומחה גדול, אבל אם נתבונן בהשוואה לאירופה , הרי עד אמצע המאה ה-‏19 זה היה המצב באירופה (למשל פרוסיה, מונרכיה אבסולוטית + תפיסות פרוטסנטיות ומעמד אריסטוקרטי נוקשה של יונקרים). רק שבניגוד לאירופה, השושלת המלכותית האחרונה כלל לא הייתה סינית (היתה מנצ'ורית) והייתה סגורה מאוד לשינויים כמו כל קבוצה קטנה שבשלטון(1). אם נמשיך את ההשוואה לאירופה, אז ניתן לאמר שהדמוקרטיה נכפתה על גרמניה (חלקה הפרוסי) בכח הזרוע, וגם על הרוסים ניתן לאמר אותו דבר שאתה מצטט על הסינים.

------------------------------------
(1) לראייה בימינו העלאווים בסוריה.
קונופוציאניות וכו' 360134
ואיך המנצ'ורים הקטנים האלה תפסו שם את המלוכה?
קונופוציאניות וכו' 360245
חסלו את שושלת מינג שהייתה לפניהם, בנוסח המקובל לתקופה ההיא בכל העולם( כולל באנגליה הנאורה וחמשת נשותיה).
קונופוציאניות וכו' 360268
באנגליה הנאורה היו חמש נשים בלבד?
קונופוציאניות וכו' 360279
כמה נשים היו להנרי השמיני ("הגרזן") ? די לחכימא ברמיזא.
קונופוציאניות וכו' 360280
איפה מצאת כאן חכימא?
קונופוציאניות וכו' 360389
להנרי מס' 8 היו 6 נשים.
(2 - גירושין
2 - הוצאה להורג
1 - לידה קשה
1 ... אלמנה)
קונופוציאניות וכו' 360426
אופס. לפחות היו לו יותר נשים ממאו.
קונופוציאניות וכו' 360445
לא *הרבה* יותר: http://en.wikipedia.org/wiki/Mao_Zedong#Family
קונופוציאניות וכו' 360503
נראה שגם הנישואין למאו לא היו הרבה יותר נעימים.
קונופוציאניות וכו' 360600
מאו היה פחות שמן.
קונופוציאניות וכו' 360616
אבל גם פחות צרפתי...
קונופוציאניות וכו' 360633
לא בהכרח צרפתיות עושה את זה לנשים. לפחות לי זה לא עושה.
קונופוציאניות וכו' 360640
אה... נו. הכל עניין של טעם.
קונופוציאניות וכו' 360179
ראה תגובה 360174
אני לא כל כך מקבל את התאור שלך. אירופה אינה גרמניה (למרות שהיום זה לפעמים נראה כך). ואפילו גרמניה אינה פרוסיה. גרמניה היתה כל מה שתארת, אבל גם אביב העמים והקונגרס הפאן הגרמני הלאומי-ליברלי של 1848 וגם הדמוקרטיה האומללה של ויימאר. ושוב בלי לערער על התאור שלך של מלכות ההוהנצולרן, גם הפרידריכים האלו נאלצו בעל כורחם להעניק מדי פעם חוקות וזכויות לאזרחיהם. רוסיה היא מקרה יחודי לא פחות מסין ואכן לדמוקרטיה שם יש קשיים רבים ועצומים גם היום. ובכל אופן רוסיה אינה חלק מן ה"מערב".
קונופוציאניות וכו' 360200
מלכות ההוהנצולרן הייתה רודנית במיוחד?
וכו' 360204
גם הנסיכה האלמנה נאלצה מדי פעם (אחרי מרד הבוקסרים) לבצע רפורמות.
קונופוציאניות וכו' 360249
אם כן, צמצמנו היסטוריה שלמה שבה הסינים לא "התאימו" לדמוקרטיה ל200 שנה. באמת שנקודת הפיצול אירופה - אסיה מבחינת דמוקרטיזציה וייצוג העם עוברת ב1848, (ואולי במהפכת 1789) . יש לזכור שסין היתה בשנים אילו תחת שילטון זר ובתחילתו של מסע ניצול קולוניאלי נרחב. הדבר האחרון שהמדינות הקולוניאליות רצו זו סין דמוקרטית.
אם נחזור למקבילה האירופית, באותה תקופה אירופה הייתה (בקווים גסים) גרמניה,אוסטרוהונגריה, צרפת בריטניה וספרד. מתוך הרשימה הזו רק צרפת הייתה שונה באופן משמעותי מסין בהטמעת הדמוקרטיה (בבריטניה , למשל, רק בני המעמד הגבוה הצביעו).
קונופוציאניות וכו' 360601
אני חושב שאתה טועה באופן מהותי. הבעיה הסינית אינה בכך שאינם מכירים ב"זכויות האדם" במתכונת האולימפית והאנרכית שהתגבשה במערב במחצית השנייה של המאה ה-‏20 (רק מי שהוא חסיד שוטה ועיור של תפיסות אוטופיסטיות יכול לחשוב שלתפיסות כאלו יכול להיות איזשהו קיום במציאות החיים הסינית). אני מכוון לרובד הרבה יותר בסיסי. התפיסה של אזרח הפוליס המעורב והמחוייב לענייני הציבור של עירו, שהתפתחה בפוליס היוונית, קבלה כיוון שונה באימפריה הרומית, והתגבשה דרך המהפכות הדמוקרטיות של 200 השנים האחרונות לחברה האזרחית במערב, כלל לא היתה מוכרת בסין עד לאחרונה. הסיני אחראי לעצמו ולמשפחתו ומחוייבותו הציבורית מוגדרת בצורה מלאה ע"י חובתו לציית לסמכות ולמדרג החברתי המפורט והברור של החברה הקונפוציאנית. הסינים הרבה יותר מאמינים בגורל ובדטרמיניזם שהוא פטאליסטי בעיניים מערביות (מה שחייב להיות יהיה). הם הרבה פחות מחוייבים למעורבות פעילה בשינוי עתידם. במילים אחרות כל סיני מחוייב לפעול באותו אופן המוגדר כ"נכון" ע"י המסורת הסינית הארוכה ושעליו המציאות הציבורית המשתנה אינה צריכה להשפיע. הסיני חייב לדאוג לעצמו למשפחתו ולקדם בשמחה ובצייתנות את פעולותיהם של הממונים על ענייני הציבור. הנתין הסיני אינו חושב שהוא צריך לעזור או להפריע בניהול ענייני המדינה. זוהי אחריותם של בעלי הסמכות המוגדרים היטב מתוקף כישוריהם ולא מתוקף בחירת האחרים בהם.
למעשה ההשפעה האירופית בסין היא בת 150 שנה, זה לא הרבה זמן, כאשר מדברים על שינוי של תפיסות עולם מושרשות היטב. מעט הסינים שאני מכיר שהם צעירים בעלי השכלה מערבית שאינה מאפיינת את הסיני הממוצע, מתאפיינים יותר מכל דבר אחר ע"י סירובם לעסוק, אפילו באופן מילולי בפוליטיקה. אני לא מאמין שזו תוצאה רק של 50 שנות השלטון האדום. תמונת הסטודנט עם שקית הניילון המנסה לעצור טנק בכיכר טיין אן מן, צריכה להיקרא מנקודת המבט הסינית ולא המערבית. אין זה היחיד המייצג באומץ את ההמון, זהו תמהוני החורג מן ההתנהגות הנורמלית. בעיניים סיניות הסטודנט הוא יותר בודד מאשר אמיץ.
קונופוציאניות וכו' 360660
אענה לך ראשון ראשון ואחרון אחרון.תחילה , אסכים איתך שאין מקום להכנסה כלאחר יד של המתכונות הדמוקרטיות בנוסחם המערבי.
ברובד הבסיסי , אינני מסכים עמך כלל על האינדוקטרינציה הקונפוציאנית שאתה מייחס לסיני הממוצע. בסין לא התפתח מעמד ערים חופשיות בעלות עמדה (1) ורוב האוכלוסיה היתה אוכלוסיה איכרית שבדרך הטבע דואגת יותר ליבול הבא ופחות לפוליטיקה הפנימית בגילדה. אינני מכיר מספיק את התפיסות הקונפוציאניות על מנת לחלוק עליך, אבל דטרמיניזם הוא חלק (ואולי חוליה בשרשרת "אבולוציונית") בכל תפיסה פילוסופית-דתית. יש דטרמיניזם (דרך אמונה בגלגולים וכיו"ב גם אצל ההודים הבודהיסטים שמקיימים מדינה דמוקרטית .
הלאה: אתה מגדיר על הסיני :"חייב לדאוג לעצמו למשפחתו ולקדם בשמחה ובצייתנות..." מה ההבדל בינו לבין אחד נוצרי שמאמין לדברים באותה רוח, רק שבאו מפיו של מרטין לותר?
סיכומו של דבר , לא הצלחת לשכנע אותי שכל כולו של ההבדל הוא פיצול של שתי המאות האחרונות. אני גם מקווה שאת 150 שנה של השפעה מערבית על סין אתה לא רואה כמה שהיה צריף לגרור אותה לדמוקרטיה, במיוחד שרוב מה שראו הסינים מהדמוקטיות הללו זה ניצול.
(לגבי הסיפא של דבריך, זה מאפיין כל יוצאי מדינות רודניות. אתה בוודאי זוכר שבבחירות 96 לא ניתן היה לסקור נכונה את "מגזר העולים" מאחר שהם לא הביעו את דעתם הפוליטית האמיתית דאז.)

-------------------------------------
(1) בהמשכיות שאתה מייחס בין הפוליס היוונית לחברה המערבית המודרנית אני כופר. האזרח המעורב בעיניני מקומו הוא המשך של זכויות היתר שהעניקו הקיסרים לתושבי הערים הסוחרות בימה"ב.
קונופוציאניות וכו' 360665
''...ההודים הבודהיסטים...''

מרבית ההודים מגדירים עצמם הידנואיסטים. מיעוטם מוסלמים. אחוזים בודדים הם בודהיסטים. (עם זאת, ההינדואזים מיזג לתוכו הרבה מן הבודהיזם).
קונופוציאניות וכו' 360693
תודה על התיקון. מכל מקום התכוונתי לקונטקסט של דטרמיניזם בדת או השקפה פילוסופית , כפי שראית מן הסתם בתגובתי ההיא.
קונופוציאניות וכו' 360701
אך אילו הקונטקסט של השגיאה העובדתית היה משמעותי, לא היה זה ניטפוק, ואנה אנו באים.
קונופוציאניות וכו' 360703
מה זה "ואנה אנו באים"? אתה לא חייב לשמור על זהותך באדיקות כזו. חכה עד שתהיה מנטפק מתקדם.
קונופוציאניות וכו' 360709
אני לא יודע אם אהיה לעזר אבל נזכרתי שכבר היה כאן פתיל קטן שקשור בביטויי "אנה" (אנה נגיע, אנה אנו באים), אפשר להתחיל בערך מתגובה 329775 או לפניה, ע"מ להבין איך זה התחיל.
קונופוציאניות וכו' 360711
תודה. הפתיל הנוכחי עושה ברמות ניטפוק.
קונופוציאניות וכו' 360792
נכון. וצ"ל: "הפתיל הנוכחי *עוסק* ברמות ניטפוק"
---
הערה זו היא נטפוק מרמה שלישית על הערה העוסקת ברמות נטפוק, ולכן היא הערה עניינית ולא נטפוק בכלל. (מישהו אמר אפימנידס?)
קונופוציאניות וכו' 360910
רק להשכלה כללית של ההדיוטות, ניטפוק = נודניק ?
קונופוציאניות וכו' 360918
קונופוציאניות וכו' 360697
הקונפוציאניות היא פועל יוצא ולא גורם. מה שאיפיין את סין במשך כל שנות קיומה היתה עובדת היותה חברה הידראולית: חברה שתלויה בנהר, בתחזוקה מתמדת של מערכת תעלות ההשקיה וסוללות ההגנה כנגד הצפה. בגלל זה היה בה תמיד שלטון עריץ עם ביורוקרטיה משוכללת למדי. כך היה גם במדינות נהר אחרות.
tales from the west 358098
סדאם חוסיין עלה לשלטון כמנהיג מפלגת הבעת' העיראקית: מפלגה בעלת אידאולוגיה פאן־ערבית-סוציאליסטית. עד שנות החמישים עיראק נתמכה ע"י המערב (בריטניה וארה"ב, ברית בגדד), אולם בשנת 1958, בעקבות מהפכה, היא עברה לגוש המזרחי. עיקר הצבא שלה היה נשק סובייטי.
tales from the west 358841
That’s not true, the cia helped the baath party to size power, and than provided them with weapons so they can kill all the communist and other opposition. They have always maintained a relationship with saddam. And they intensified this relationship during the Iran-Iraq war. While the u.s. government was selling weapons and gas to saddm to assist him against Iran (and to kill curds), the cia at the same time was selling weapons to Iran, so they can support another dictator in al Salvador. (The Iran-contra affair) saddam himself asked for a CIA agent to come to his trial and to testified on his behalf.

After the death of Stalin, Russia became capitalist and imperialist, and in a lot of countries their interest coincide with the interest of amerkkka. In Peru for example the Russian and the american were adding a corrupt government headed by Fujimori (A man who fled to Japan after facing charges for corruption and human rights valuation in Peru) against the Maoist.

tales from the west 359112
ממש ממש קשה לי עם האגלית שלך.
למה באמת לא תעבור לעברית?

האם כיבוש המדינות הבלטיות ומחצית פולין בידי סטאלין לא נחשב בעיניך לאימפריאליזם? (אנא אל תטרח לענות לי באנגלית)
tales from the west 360253
I'm sorry, but I have no way to write in Hebrew (and my Hebrew is not much batter than my English). If you still want an answer to your question, let me know.
tales from the west 360255
מקלדות, באדיבות יובל רבינוביץ: http://keyboard.lab.co.il
tales from the west 360603
יהיה לנו יותר קל לקרוא את העברית שלך מאת האנגלית. וביודענו שעברית היא לא שפת אמך, נתעלם משגיאות, אם יש.
tales from the west 360843
טודה רבה! אני אנסה כמה שאני יכול
tales from the wast 356163
I bet that you don’t even knew what was the culture revolution, stop repeating lies and open a book once in a while.
Do knew how many people died on a daily basis before the revolution?

Before the revolution came to power in 1949, China had been dominated by foreign imperialist powers. By practically all-available measures, the economy was near the bottom of the world development scale. It had little industry. Agriculture was brutal serfdom. China had the most ruinous inflation in modern world history. It had a vast criminal underworld of gangsters and secret societies, and almost 90 million opium addicts. For women, it was a living hell: foot binding, arranged marriages, and child brides were widespread social practices. Prostitution was rampant in the cities.
These kinds of social evils and the extreme polarization of wealth that existed before 1949 were eradicated by the revolution. China's socialist revolution of 1949-76 resulted in a vast improvement in life for the Chinese people. Between 1949 and 1975, life expectancy in socialist China more than doubled, from about 32 to 65 years. By the early 1970s, infant mortality rates in Shanghai were lower than in New York City
All this reveals a profound reduction in the violence of everyday life. The extent of literacy swelled in the span of one generation--from about 15 percent in 1949 to some 80 to 90 percent in the mid-1970s

סיפורים מן המערוו 356187
שתי הערות:

1. מהם מקורות המידע שלך?
2. מדוע אינך כותב בעברית? יובל רבינוביץ' יצר מקלדת וירטואלית במיוחד עבור מי שאינו יכול לכתוב ישירות בעברית (בין היתר) במחשבו:

לא היה ולא נברא 356602
שלא במפתיע, מתברר כעת כי הסיפור הוא לא יותר מתיחה:
לא היה ולא נברא 356603
צ''ל ''לא יותר ממתיחה'', כמובן.
לא היה ולא נברא 356760
רק תמימים גמורים לא מבינים שהסטודנט ''הודה'' אחרי שהופעל עליו לחץ מתון.
לא היה ולא נברא 356863
That’s does not change the fact that the u.s. government has put the Nepal Maoist party on it terrorist list, (while supporting the corrupt and dictator king of Nepal). Or that the u.s. government have always been involved in spying on and killing political activist.
שוב נתפסת? 356924
The *king* of Nepal. There are many dictoators in that part of the globe, e.g Burma , N. Korea, but his one has a king. Maybe you get to know better the one you are (supposedly) fighting?
By the way, could you PLEASE tell us all the name (and the nickname) of the leader of the Maoist fight in Nepal? Just to know that you AT LEAST know something about Nepal?
סוף פסוק (הרוצה לשקר - ירחיק עדותו) 357083
טוב, כנראה שברגע שהיית צריך להביא הוכחה מעשית לזהותך הנפאלית המזוייפת נעלמת מהשטח, אז אני אפתור את זה בשבילך:
למנהיג המורדים בנפאל קוראים "פושפה כמאל דהאל" הידוע בכינויו "פרצ'נדה". רוב תודות לירחון הגיאוגרפי האמריקני שלגמרי במקרה פירסם כתבה על המורדים המאואיסטים בנפאל לפני חודש. בפעם הבאה מר מאו מור, בחר לעצמך זהות יותר קלה לזיוף, למשל שאמאן אנימיסטי של שבט צ'וקצ'י בסיביר. יחי הדב החום! מוות לדובים הלבנים המדכאים!
סוף פסוק (הרוצה לשקר - ירחיק עדותו) 357093
"שאמאן אנימיסטי של שבט צ'וקצ'י בסיביר" נראה לך זהות קלה יותר לזיוף? באמת? את לא יודעת שיש באתר הזה לפחות 10 שאמאנים מדופלמים משבט צ'וקצ'י, עם התמחות באנימיזם?
why be so shallow? 357168
I wasn't here for most of the day (I did not know that im obligated to respond to comments 24/7), and our hours are different too.
You are right, the chairman of the Nepal Maoist party is Pachandre. The Maoist Nepalese party belongs to the r.i.m (the revolutionary international movement)
http://cpnm.org/new/RIM/rim_index.htm
There is a good web site by a reporter that went to the Nepalese area bases, that I really recommend people to read http://rwor.org/s/nepal.htm
There is also a web site that deals with news from a Maoist perspective called A World to Win http://www.awtw.org/
and of corse I always recommend the web site of the Maoist party of the u.s. the r.c.p. for in-depth understanding of reality. (I used a lot of there resources for my arguments especially about the history of the communist movement)
http://rwor.org/
I would give people the web site of the Nepalese Maoist party if I did not think that it would be dangerous, if you really want to visit there web site just google them. Be very careful and avoid giving any personal information because as I said they are on the so-called terrorist list of the u.s.
I feel that our discussion is becoming redundant, and I don’t see any reason to keep debating people here. I would like to thank all the people that engaged with me over questions and ideology and to encourage people to keep an open mind.
I see a true Maoist party in Palestine as party that can unite between oppress Palestinian and oppressed Jews, Baduweens and even Jews from the middle class who are tired of sending there kids to oppress and die in a never ending war. This party would unite against the imperialist and racist government of israel and the corrupt Palestinian regime.
I hope to engage with people over ideology (maybe on a different thread),
Until then:
Long live the R.I.M
Long live the peoples struggles.
Long live Marxism Leninism Maoism.
" Its right to rebel against reactionaries"

why be so shallow? 357180
אם כבר אתה מעתיק את שם מנהיג המאבק שלך מהטקסט שלי, תשים לב לכך שבעברית אין ניקוד ואתה יכול לטעות. קוראים לו prachanda ולא Pachandre. זה מה שטוב בעברית וערבית, שהאין ניקוד גורם לך לשגיאות כאלה. מעניין מה יגידו על זה המתחזים באייל הנפאלי שברגע זה מטיפים בעד הרב Uvidie Yoffes.
יחי הדב החום!
why be so shallow? 357197
It's a Nepalese name, in English (and Latin) it pronounce in different ways:
http://www.mounteverest.net/story/stories/Betweenthe...
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/1164776/pos...
http://ecuador.indymedia.org/es/2005/02/8006.shtml
http://www.andes.missouri.edu/andes/Comentario/JLR_V...
http://esp.mounteverest.net/story/stories/Evoluindlo...
http://rwor.org/a/1241/rcpcck_s.htm
http://italy.indymedia.org/mail.php?id=732844
http://www.granma.cubaweb.cu/2001/11/27/interna/arti...
http://berg.heim.at/almwiesen/411711/wwwboard/messag...
http://berg.heim.at/almwiesen/411711/wwwboard/messag...
Why are you so obsess with who I am?
With everything that I have written all you can think about is what is my identity?
I told you already I have no nationality, national ideology will always lead to bad things (like in the case of your country genocide against Palestinians)
My people are the Iraqis who trying to survive under the occupation, the kids in Peru who are trying to feed there families, the black youth in amerikkka (your bast friend) that is being lucked in jails, and of course the Palestinian people that your government kills and torture every day.
If you are not intelligible enough to relate to my posting, stop bugging me with stupid comments about spelling.

why be so shallow? 357210
Darling, in each one of the links you bring it spells *Pachandra* and not Pachandre as you thought.

Frankly , I don't give a ^@#! who you are, because I already know you are a Jewish impostor and you come from Sloganland.
Naturally, I will not stop bugging you with stupid remarks about your fake identity, unless , ofcourse, you stop bugging me with your stupid slogans.

Perhaps you accept some advices about improving your fake idenity:
1) The first step is getting out of denial. You understand hebrew , and you know nothing about Islam or christianity. This means that you are definitely a (Isreali) Jew. I know it's a troublesome status to accept, but as chairman Mao himself says, even a 1000 mile journey starts with a little step.
2) Once you get out of denial , you will naturally admit that the Israeli government is *yours*. From now on say: " *My* government is killing Palestinians".

If you are ready to accept those advices, we could go on to the next meeting.
why be so shallow? 357214
עשה טובה. ענה לו בעברית. משום מה שגיאות באנגלית מביכות שבעתיים.
why be so shallow? 357219
וזה ימנע ממנו להשיב באנגלית שגויה? לפחות שישתפר לרמת השגיעות שלי.
why be so shallow? 357234
אחד מתוך שניים זה גם משהו.
why be so shallow? 357240
קיבלתי.
why be so shallow? 357218
So this is what this is about, me proving that you're expertly
Is a juke?
That you have no understanding of chine and Mao?
Get over it!
Please keep commenting, you only prove your own stupidity, and your inability to relate to anything about chine or Mao. (Just like in your other comments)
As I said I gauss this is the best that you can get out of a western "expert" on china.

why be so shallow? 357224
יקירי, אני בהחלט מבין את כעסך. זה באמת קשה לקבל שאתה זה לא אתה, אלא סתם יהודי ישראלי מערבי משעמם (פויה, בעעעחס, כמה לא סקסי). היציאה מההכחשה כוללת בקרבה תהליך של כעס על הסביבה, אבל אני מבטיחך שברגע שתעבור את זה, המצב ישתפר פלאים.
אתה בכיוון הנכון. צא וצעק בקול גדול : "אני יהודי ישראלי ואני מאמין במאו ובתורתו בלי צורך להתחפש!"
why be so shallow? 357251
אתה סתם חושד בכשרים. ה-e בסוף pachandre היא עווית קבועה אצלו, בדיוק כמו ה-e בסוף chine.
357285
מן הסתם. בכ''ז זו לא הבעייה שלי איתו.
why be so shallow? 357304
ויחי הדב החום!
why be so shallow? 357307
:-))
עודכן 356930
הידיעה עודכנה, תודה.
לא היה ולא נברא 358520
ללא ספק, בדיעבד הרבה דברים מפתיעים פחות.

הטיעון ש'שלא במפתיע' הסיפור הוא מתיחה היה מעט חזק יותר לו היתה נכתבת איזו תגובה נבואית אחרת שחוזה זאת, ולא היא.

לי, באופן אישי, כאשר קראתי את המאמר עבר בראש משהו שונה לגמרי מ'שלא במפתיע' וגו'. לי עברו בראש מחשבות על חזרת המקרתיזם, כמובן, ועל המשך הפגיעה בחירויות הפרט על ידי הממשל האמריקאי תוך 'מלחמה במאיימים עליו' או איזו רטוריקה מופרכת שבוש משתמש בה. הסיפור הזה לא נשמע לי הרבה יותר מופרך מכך שבוש אישר ל NSA להאזין באופן סיטונאי לאזרחים אמריקאיים או לעקוב אחר איגודים מקצועיים ותנועות ירוקות.
הרי נאמר שם שהוא בדה את כל הסיפור... 359528
תמיד מעניין לקרא תגובות של אנשים לסיפורים שבדיעבד מתגלים כבדותות.
לעיתים, כשמוצג דבר זה בפני המגיבים, לא רק שאינם מתביישים בתגובתם אלא אף מצטדקים ואומרים שהיו דברים כאלו בעבר שהוכחו כדברי אמת.
הרי נאמר שם שהוא בדה את כל הסיפור... 359534
מה בעצם הבעיה כאן? אף אחד לא פועל מתוך ידע מושלם, ורוב האנשים לא מגיבים למקרה כלשהו רק על פיו, אלא גם על פי מקרים שהיו בעבר. אם מוסיפים לפני התגובה "אם זה נכון..." בכלל אין בעייתיות בה.
הרי נאמר שם שהוא בדה את כל הסיפור... 359576
לאחר פעולת התגמול בקיביה, דוד בן גוריון טען שהוא בדק בצה''ל ומצא שאף יחידה צבאית לא נעדרה מהמחנה שלה באותו לילהץ מכאן שהיו אלו אזרחים זועמים אשר יצאו לפעולת הרג בקיביה.

לדברים אלו הגיבו רבים בציבור.

הרב ישראלי זצ''ל הצדיק את האזרחים הזועמים ופרופ' ישעיהו ליבוביץ שיל''ו גינה את האזרחים הזועמים.
הרי נאמר שם שהוא בדה את כל הסיפור... 359577
מה בדיוק אתה רוצה לומר כאן? שהטעו את הרב ישראלי ופרופסור לייבוביץ'? או שבאמת אזרחים זועמים עשו את הטבח?
הרי נאמר שם שהוא בדה את כל הסיפור... 359581
תגובה 359528

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים