האלה הלבנה בשירה העיברית - גלגולי הצורה והאינטגרציה 248132
ראוי בהקשר הדיון המעניין והמחדש ב"אלתו של עגנון" לשים לב גם למוטיבים מובהקים של האלה הלבנה בשירתם של משוררים עבריים כאלכסנדר פן, נתן אלתרמן וכמובן, פנחס שדה. אנא, התעלמו במאמרי מכמה אמירות לא ממש נילהבות בנושא הניאו-פגניזם, אלה לא לעניין, אלא שלעיתים איני תמיד מחסידי הרוחניות אינסטנט ברוח הניו אייג'. ואם כן לעניין, ראוי שזה ילקח בחשבון כביקורת או יותר נכון כתחושת אי נחת, שמטרתה שיפור.

האלה הלבנה בשירה העיברית - גלגולי הצורה והאינטגרציה 248176
אצל משוררים זה אמור להיות מובן מאליו, אם קראת את גרייבס, אבל אני מסופקת אם המבקרים בארץ הבחינו בעובדה שעגנון הוא בעצם משורר הכותב את שיריו בפרוזה סיפורית (ואולי זו הסיבה שכל כך קשה לקרוא אותו).
האלה הלבנה בשירה העיברית - גלגולי הצורה והאינטגרציה 248178
סליחה, נכנסתי למאמר וראיתי שהוא מבוסס על גרייבס. אני מתכוננת לקרוא אותו ואגיב עליו.
האלה הלבנה בשירה העיברית - גלגולי הצורה והאינטגרציה 248184
התפעלתי מרשימת כתביך בליטרטורה - מי אתה, מיכאל שרון?
טלה היקרה: פעם היה צריך לנסות להשיב לשאלה כזאת 248186
או שברכבת גלגלת שיחה סביב התהייה מי הוא היושב לידך, שבסיומה הושטת כרטיס ביקור. ובאמת, מה לענות? אבל היום בונים אתר בית וסוגרים עניין. אז הנה -

טלה היקרה: פעם היה צריך לנסות להשיב לשאלה כזאת 248667
I think this is the beginning of a beautiful friendship...
האלה הלבנה בשירה העיברית - גלגולי הצורה והאינטגרציה 248429
קראתי את מאמרך המעניין, ויש בו הרבה נקודות נכונות. אבל לצערי עליי להעיר שלעתים חסרה לך הבנה שלמה באופיה של האלה. לא רק מוטיבי אהבה, יופי וטוהר שייכים לה, אלא גם מוטיבי שנאה, כיעור ובעיקר פחד. כי האלה-האישה מאז ומעולם היא דו-סטרית, דו-פרצופית בעיני הגבר. הבוגדניות היא בבסיס אופיה מאחר שהיא מחליפה מאהבים לבקרים, היא חופשיה באהבתה כפי שכל אישה היתה רוצה להיות, ומעניקה אותה בהתאם למצב רוחה ומצב עונות השנה. הנאמנות היא תכונה זכרית, לא נקבית (לכן היא הולמת את הכלב אך לא את החתול).
הצהוב הוא תחליף לצבע הלבן של הלבנה ולא מנוגד לו, ואופיה של הלבנה מתבטא להפליא בדבריו של עגנון (ר'מאמרי כאן) ''צוננת ומתוקה ומחרידה''. האלה מחרידה את הגבר מאחר שהוא משמש לה כקרבן, וביטויו של פן ''כפחד עגול שהצהיב'' הולם אותה להפליא ואינו התערבות יסוד פטריארכלי.
הנחש גם הוא, אף כי סמל פאלי, שייך ישירות למערכת האלוהות הנקבית מאחר שהוא היסוד הזכרי המפרה אותה - אבל היסוד הזה שייך לאדמה כי הוא חי בחורים באדמה, ואינו שייך למעשה למערכת הפטריארכלית, אשר בה הוא שנוא ונדחה. בגן העדן הוא מתחרה עם אדם על אהבתה של חווה, כפי שעשה בדתות שונות רבות.
תזכורת התאומים אצל אלתרמן גם היא שייכת למערכת האלוהות הנקבית. התאומים (בעל ומות, למשל) המביעים את ניגודי השמחה והעצב, הם סמלי עונות השנה של החיים והמוות המתחרים גם הם על לבה של האלה, מושלת העונות, כפי שמתבטא בשירת אוגרית.
כפי שאתה רואה, אם כן, רבים המוטיבים של האלה הלבנה בשירה היהודית-ישראלית ממה ששיערת והעלית במאמרך.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248485
כולל מוטיבים פטריארכליים הנימצאים בטקסטים בצמוד למוטיבים מטריארכליים. בתרבותנו, תכופות, קיימים איזונים שונים בין מוטיבים פטריארכליים ומטריארכליים המופיעים באופן משולב זה בזה, כפי שגורס קארל יונג (וכפי שרואים אנו אצל אלתרמן, כפי שהיצגתי במאמרי)

אין במאמר יחיד להקיף את מכלול הוויתה של האלה, נתתי כאן אלמנטים מרכזיים בכתבי 3 משוררים מייצגים. אחרת, הרי בכל משורר וכותב שתבחרי באופן אקראי, תמיד תוכלי למצוא מוטיבים רבים של האלה, בפרט במתכונת הנירחבת והלא מובחנת כל צרכה של גרייבס, והדבר אז הופך טריביאלי. בבחינת הכל שהינו למעשה לא כלום. במאמרים שונים התייחסתי למוטיב זה או אחר של האלה הגדולה:

כך למשל, להיבט המקרבנן והבוגדני של האלה התייחסתי במאמר הביקורת החברתי אודות מוטיב הקירבון בחברה הישראלית:

מולך דמים מעודן

והדבר אף משתקף בתגובה 40 בשולי מאמרי: הקרבה למולך וניזקי גוף ב'
אולי נרגע קצת מהקטע של 248612
המשפט שמתחיל בכותרת אך נגמר בתגובה?
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248650
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248660
אנסה להסביר. יש לך מנהג יחודי באייל, להתחיל את הטקסט של התגובה בכותרת. אין בכך פסול אפריורית, אבל זה מתנגש עם הרגלי הקריאה של קוראים רבים, כנראה (מישהו באייל כבר העיר על כך בעבר), ביניהם אני. באופן לא מודע, אני נוטה בכלל לא לקרוא כותרות של תגובות, או לקרוא אותם בשלב מאוחר; את קריאת התגובה אני מתחיל מהגוף שלה. סיבה סבירה לכך היא שברוב התגובות הכותרת היא נגררת מתגובה קודמת בפתיל, ואין בה חידוש או עניין. במקרה של התגובות שלך, התוצאה היא שאני מתחיל לקרוא את התגובה, מקבל משפט ראשון בלתי מובן לחלוטין, מתעכב עליו כמה שניות, ואז נופל האסימון ואני קורא את הכותרת. אובדן הזמן הקטן הזה קצת מתסכל.

זה כמובן לא מחייב אותך; ותוכל לומר, ובצדק, שאם כולם היו נוהגים כמוך, לא היתה בעיה. אבל בפועל, כאמור, אתה יחודי; אם תבחר לחדול מן המנהג, זה יקל עלי ועל אחרים.
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248663
אני מסכים לגמרי עם כל התיאור. רק נקודה אחת: "אם כולם היו נוהגים כמוך, לא היתה בעיה" - לי זה נשמע פתרון פשוט לא סביר. כותרת היא כותרת (גם כשהיא סתם נגררת), וגוף התגובה הוא גוף התגובה. פיצול של משפט על-פני אזורים נבדלים גיאוגרפית ושונים בצבעיהם לא נראה לי כמו רעיון טוב באופן כללי.
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248669
בעיני, לעומת זאת, זה דוקא בסדר גמור (ולפעמים אפילו נחמד), ובתגובה 248612 אני מוצא מידה מסוימת של חוצפה.
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248674
אכן באייל צמח מנהג די יחודי של יחוס התגובה לתת-פתיל באמצעות חזרה על אותה כותרת שוב ושוב. שים לב שתכופות, לאחר הסתעפות הדיון, אכן אין כבר קשר בין הכותרת והנאמר בגוף ההודעה, בניגוד לעצם הרעיון המקובל של כותרת כממצאת היבט מרכזי של הטקסט. אבל ברומא נהג --
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248719
שווה בהרהור: כיום מעתיק עורך התגובות ב- default את כותרת ההודעה שאליה מגיבים. אם במקום זאת תוצג כותרת ריקה (טרנד שכבר נדחף ע"י העלמה העפרונית - מכתיבת אופנה איילית עם קבלות), מן הסתם נתרגל מהר מאד לקרוא גם את הכותרת (אם מישהו כבר טרח לכתוב אותה...).
(ל''כ) 248798
אילו שיטתך הייתה לתת כותרת חדשה לכל תגובה, שבה מובע היבט מרכזי של הטקסט - איש לא היה מציק לך על כך. להפך. אלא שאצלך הכותרת אינה היבט מרכזי של הטקטס, אלא פשוט השישים-וכמה תווים הראשונים של התגובה שלך, דבר שאין לו אח ורע בעולם התקשורת הכתובה, וייחוס השם ''כותרת'' לו הוא מוזר מאין-כמוהו. אז לא לך להעיר לנו על מנהגינו הנלוזים, כל עוד שלך נלוזים לא פחות.
בעצם נכון. עלה בדעתי לאחר שכתבתי את התגובה. 248933
אבל לעיתים הכותרת היא גם כותרת במובן ההוא. בכל מקרה, הכבילות לכותרת הקודמת צריכה להיות אופציה, אך לא מעין הכרח.
לדובי, אישית 249164
למה אני לא מקבלת כבר את התשובות להערותיי? הייתי צריכה להיכנס לאתר במיוחד כדי לגלות שהצטברו הרבה שלא נשלחו אליי.
לדובי, אישית 252204
שלום טלה,

בדקתי את העניין וההודעות אכן נשלחות אלייך; ייתכן ויש בעיה בקבלת הדואר?
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248685
בעיני (ובעיני רבים) זה מקשה מאוד על הקריאה, וזה בהחלט דבר שניתן לשנותו (שלא כמו שגיאות כתיב וכדומה, שאלו דברים שבהם אינו "אשם" כותב התגובה). יכול להיות שהייתי צריך לנסח את תגובה 248612 בצורה אחרת; על כך אני מתנצל.
איני בטוח שהבנתי. למה הכוונה? 248715
כשירדן כותב "אובדן הזמן הקטן הזה קצת מתסכל", אני בהחלט מבין (מתוך הכרות אישית עם התופעה) על מה הוא מדבר. כשאתה כותב "זה מקשה מאוד על הקריאה", זה מצטייר אצלי כהגזמה ולכן אני מתקשה להתיחס לדברים בכובד הראש המתחייב (שים לב: איני מנסה לטעון שאתה מגזים, אלא רק שכך זה מצטייר אצלי).

ככל שזה נוגע לאספקט הצורני ‏1, תוכל למצוא סגנונות שונים באייל: יש המעדיפים משפטים קצרים, ויש המבכרים משפטים ארוכים, מלאי פסיקים, סוגרים והערות רגל (התוכל לנחש על סמך משפט זה בלבד על איזו משתי הקבוצות המדוברות אני נמנה? (-; ). אחדים משרטטים במקלדת אמונה קוים תחתיים, אחרים מרעיפים סמיילים, ועוד כהנה וכהנה תחביבים כיד הדמיון (והחיקוי) הטובה. אלה גם אלה הופכים בעיני את האייל למקום צבעוני ומעניין יותר, ואני תמיד זוכר שאיש לא מכריח אותי לקרוא את מה (ואת מי) שמעצבן או משעמם אותי. בחרתי לקרוא? - מידת הסובלנות האלמנטרית מחייבת אותי לקבל את הסגנון הצורני כפי שבחר בו הכותב. אני רשאי שלא לאהוב את הסגנון ואף לציין שהוא אינו חביב עלי, אבל אין לי שום זכות לדרוש מזולתי שימנע ממנו. אחרי הכל, מאד לא הייתי רוצה שתתפתח פה משטרת סגנונות.

1 סגנונות תוכניים הם עניין אחר לחלוטין, ומצדיקים דיון בנפרד.
כפסוקו של ירבעם בן נבט: דבריך טובים ונכוחים 248745
(וההמשך: אך שומע אין להם).
כפסוקו של ירבעם בן נבט: דבריך טובים ונכוחים 248841
זה בסדר, אני כבר רגיל. ובינינו? די בצדק - נדיר שאני כותב משהו הראוי להאמר, וכשכבר יוצאת לי איזו הברקה, אנשים נוטים לייחס אותה למישהו אחר (לאבשלום בן דוד, אגב, היתה כנראה בעיה דומה).
שיט, צודק. נתתי יותר מדי קרדיט לפארעך הזה, ירבעם. 248934
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248694
כוונתי לא היתה לבטל את מציאות המוטיבים הפטריארכליים בשירה היהודית (המובנים מאליהם), אלא להראות כי כמה מאלה הם למעשה מוטיבים מטריארכליים ביסודם.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248696
לא הבנתי את הקשר בין חמדנותה של איזבל לכרם נבות לבין היותה בת לעם זה העובד לאלוהים אחרים. נדמה לי שלא חסרים חמדנים, גנבים ורוצחים מבני עמנו (והדוגמה הטובה ביותר לכך - מלכנו דוד).

מבחינה לשונית (אולי לא אתה המצאת) המלה קירבון מצמררת ודוחה (אולי בגלל הקרבה הפונטית שלה ל''חירבון''). הביטוי התנכי ''הבאת קרבן'' או ''העלאת קרבן'' יכולה להספיק, ואם לא - אפשר להמציא פועל אסתטי יותר מזה שאתה משתמש בו.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248701
מה אסטטי בקירבון? הכוונה לאקט ולא למלה. חירבון - שהיא פונקציה אורגנית בסיסית של הפטרות מעודפים ופסולת, עולה לאין ערוך על קירבון - שעיקרו תכופות הקרבת ואיון הגורמים החיוניים והמעולים.

קלינט: "להשחיל לאלה כדור ישר בין העיניים".
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248702
אלה - במובן, האנשים הללו.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249159
ולכן צריך להמציא מלה שאינה אסתטית מבחינה לשונית? זו הכוונה, לאו דווקא לפעולה (אבל את זה יכול להבין רק מי שיש לו נטיות לשוניות ואוזן לשמוע את התוצאה).
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248704
דוד קיבל עצת שר הצבא יואב. ואילו איזבל אמרה לאחאב - העניין עלי. אתה, הרגע. דומני שנוכלות, שאמנם אינה חסרה בקרב בני עמנו, אינה רצחנית. ואילו בני שבטים תאבי דם ומקריבי קרבנות אדם, הינם תכופות אנשים ישרים כסרגל.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248706
את אורייה לפחות ניסו להציל, על ידי הוצאתו ל"רגילה", השקייתו לשוכרה וניסיון לשלחו לשכב עם אישתו, על מנת להסביר את ההריון. ואילו איזבל מתחילה ישר מאקט הקירבון.

את אורייה אגב אין מקרבנים, אלא שולחים לנקודה בה כבדה המלחמה, מעשה רגיל ושגור במלחמות. וגם שימי לב כיצד מבשרים לדוד על מותו: "כי כזו וכזו תאכל חרב" - זהו חלק ממהלך הדברים והינו עניין טיבעי מהמציאות האנושית ועולם המלחמה. ואילו קירבון אינו כלל דבר טיבעי, אלא ניסיון לאלץ את הדברים על ידי הפיכת סדרי עולם: המעולה מוקרב במקום להיות מתוגמל, כפי שהדבר בטבע.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 248773
ליתר דיוק: מחבר ספר שמואל לא ממש אהב את דוד וניסה להלביש עליו הרבה בעיות.

מחבר סיפורי אליהו ומחבר ספר מלכים לא ממש אהבו את איזבל. למה לא להלביש עליה את כל הבעיות?

אבל לא ברור לי באיזה סיפור לא תצליחי למצוא מוטיבים כאילו. מי רוצה לתת כאן הרצאה על המוטיבים של האלה הלבנה ב"מלכוד 22"?
מצאתי מוטיבים של האלה בבלוג שלי. 248990
מצאתי מוטיבים של האלה בבלוג שלי. 248994
למה זה מפתיע אותך, י. פופק זצ''ל היה לבן למהדרין.
יותר מזה 249002
הוא השאיר אחריו שובל לבן בכל אשר הלך.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249027
ממעלות תרשיחה נתנה לו הפעם הנחיות מדוייקות איך להגיע והפכה אותו לקרבן שלה, לאחר שנישבע לה אמונים ונדר נדר לכבודה לא לכתוב עוד מלה באייל?
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249034
פופק מצא לפני כמה חודשים עבודה כפקיד תיקיה בכיר במשרד רואי החשבון גרוסמן נאמן עבאדי ושות'. מנהל התיקיה, ובוס שלו, יואכים ולאדיסוקולוב,הקים בגנזך המשרד מזקקת ויסקי שבה הוא מכין משקה אלכוהולי מחומוס.

מאז שפופק נהנה מאספקה שוטפת של חומוסינט הוא אינו חש עוד בצורך לתאר את קורותיו, מה שמאפשר לי להתפנות לנושאים אחרים עבודה, דיונים בנושא השוק החופשי וחיפוש נושא לעבודת התזה, פעולה אותה אני דוחה כבר שלוש שנים.
לאחר ששלושת הנושאים הללו ירגעו במקצת, אם עוד יהיה ביקוש (ולא תהיה התנגדות), אשקול להשיב את פופק מתהום נשיה ולהשיבו לפעילות.

בכל מקרה, אני לא בטוח שזה יהיה באתר הזה ותחת השם המקורי.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 249043
אז האמת? אנחנו כל הזמן מפסידים דברים, רובם באופן טרמינאלי, והכל בגלל הזמן. בין לבין מנסים לנחם אותנו ולהסיח את הדעת עם בובע מאיסעס, כגון סיפור האלה. אפילו אם נקבל שם הכל, נקרא את גרייבס, נאמין באלה, אז מה, יצא מזה משהו ממשי? ברגעים של אמת נראה שאנחנו באותו מקום בדיוק ולא התקדמנו במילימטר. ואין לזה השלכות על כלום, על שום דבר ממשי במציאות, כמו לאותו איש קטן וירוק שאי אפשר לראות אותו או לחוש בו, ואין לו שום אפקט על מהלך הדברים. מוכרים לנו הבלים וסיפורי מעשיות ובדים כדי להשכיח את הדבר הממשי ביותר הקורה לנו - הטיסה לדרעק בתוך הזמן.

צריך להגיד את האמת, הזמן (והגיל) זה נחש, כל הזמן לוקח, לא נותן כלום בחזרה. איזה קמצנות, אי אפשר להחזיר 3 ימים, אפילו לא שבריר שנייה. כלאו אותנו בתוך הזמן, וזה כל הזמן מטיס אותנו לקראת הבלות, ההזדקנות, הכאבים, כהות החושים, אובדן חברים והבדידות. ובסוף מה נשאר ביד? כלום. טומנים אותנו ועוד צריך לתת כמה אלפים לחבר'ה הלא מגולחים של חברא קדישה בשביל לא להקבר קבורת חמור. היכניסו לנו זין ענק ואנחנו אדישים. אז צריך להתקומם, אולי נתחיל בזה שניקצור את הקברנים ואברכי הקבורה אחרי שנעמיד אותם לקיר.

קרא באותו עניין את הסיפור הקצרצר: דגי-גופי רוצים בודפשט

קרעכצן 249049
קרעכצן - טוב, קצת עשית לי ת'יום עם השיר הטוב הזה 249053
רוצים בסה"כ הביתה. מזכיר לי שפעם ב-‏1975 249054
כל תושבי מצפה רמון, אז עניים מרודים שדחפו אותם לחור ההוא ללא מקורות פרנסה כמעט, פתחו, מעולל עד זקן בשביתת רעב.

שאלתי מישהי בהשתאות לאחר שספרה לי בהתפעלות על העניין:

- אבל מה הם רוצים?
- רוצים בסה"כ הביתה, היא ענתה.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 249163
כפי שאמר גרייבס - צריך להיות משורר-טבע כדי להכיר במציאותה של האלה (וגם זה לא תמיד מספיק), אז אל תתייאש, אתה נמצא בחברה טובה, או לפחות בחברת הרוב המוחלט בחברה.
לא ולא. לעולם אין עבדך הנאמן מתייאש. צריך קצת רוחניות בחיים האלה 249171
לא ולא. לעולם אין עבדך הנאמן מתייאש. צריך קצת רוחניות בחיים האלה 249341
לכל אדם יש דרך משלו להגיע לרוחניות. כשקראתי לראשונה את ספרו של גרייבס, נוכחתי לדעת ששם הייתי מאז ומעולם (למעשה, מאגדות יוון הערצתי ביותר את אתיני וארטמיס, האלות שמסיבות שונות ובדרכים שונותנשארו נאמנות לאלה ביותר), אף על פי שאז לא ידעתי דבר על פמיניזם או על אלות לבנות, אדומות או שחורות. הגרסה שלו פשוט התאימה לי, ולכן אני תומכת בה (עם הסתייגויות הבאות מתוך זה שאני אישה והוא בכל זאת גבר, אפילו אם משורר). אבל אני לא מסיונרית ולא הייתי מטיפה לעבוד לה, או לכל אלוהות אחרת - כפי שאמרתי, דרכו של אדם היא כבודו, והרוחניות האמתית (עם או בלי אורגזמות) מצויה במקומות שונים ומשונים.
פופק לא ישוב לעולם. ואנחנו סובלים. ומוכרים לנו לוקשים על האלה 255046
כל הכבוד !!
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249065
באיזה תחום אתה מעוניין לעשות את התזה?
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249133
אתה מעוניין לעשות את התזה?
ככה זה עם יהודים. עונים בשאלה. 249156
כמה משלמים אגב, בשביל להרביץ תזה? ציון 9 ומעלה מובטח.
ככה זה עם יהודים. עונים בשאלה. 249218
אני חושב שההצעה שלך תראה הרבה יותר אטרקטיבית אם תבטיח 90 ומעלה. בעניין המחירים המקובלים אין לי מושג, אבל זכור לי במעומעם איזה פינג-פונג בנושא שהתנהל פה לא מזמן בין דובי לאיילת.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249193
עכשיו אני קורא מאמר על לוגיקה טמפורלית הסתברותית ומאמר על שימוש בלוגיקה טמפורלית בוריפיקציה של אוביקטי סינכרון.

בגדול אני מקוה לעשות משהו שקשור לוריפיקציה או בדיקת מודלים ושהוא יהיה גם קצת מעשי.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249217
נתקלתי לאחרונה בכמה בעיות שיכולות לשמש כנושאים לתזות, אבל אף אחת מהן לא מתקרבת לתחום שציינת.
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249233
למה הן קשורות? (אם אפשר בדואל כדי שלא נפריע לטלה יותר מידי).
יוחזר פופק. למה אין כבר פופק? אולי איזו אלה מרוקנית 249342
למה? אני נהנית להציץ למחשבותיהם של אחרים גם כשאני לא מתערבת.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249162
כשכתבתי את הספר על עגנון, קראתי את כל סיפוריו ומצאתי רבים שאין בהם אפילו זכר למוטיבים פגאניים - מובן שלא הכנסתי אותם לספר מאחר שלא היו שייכים אליו, אבל זה לא אומר שהם לא היו קיימים. המוטיבים הפגאניים, כפי שציינה כרמית, משתייכים בעיקר לספרות הרומנטית (להבדיל מה''רומן הרומנטי'' שאין לו הרבה עם אותה ספרות קלאסית), וכשאני קוראת ספרות עכשווית אני לא מוצאת אותם בכלל.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249161
כפי שהסברתי במקום אחר - בעזרת פלפול והתפתלות אפשר להסביר ולתרץ כל דבר - אלה הן נפלאות הלשון, אבל הן אינן עוזרות לנקות את הפעולה, כאשר יוצאים מסבך הלשון ונשארים אתה בלבד.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249160
הה הה הה - אבל יואב היה יהודי בכל רמח אבריו, לא? והוא זה שביצע את מעשי הרצח אותה הגה דוד. ניקיון הכפיים של מי שנותן את הרצח בידיו של אחר דוחה עוד יותר ממעשיו של הרוצח עצמו. למעשה, גם איזבל לא הרגה את נבות במו ידיה.
יהודים? Yeah mom . ניראה אותך מוצאת אצלנו מוטיבים של הבני זונות 249167
וחוץ מזה צריך להרביץ קצת אלוהים בלב של הכושים Those motherfuckers . אלה מבינים רק שפה אחת, והקלאן יראה להם מה זה אדם לבן ופרוטסטנטי בשבילם.

עיצרו לרגע את המוזיקה ועשו refresh ותוכלו לראות הכל 249170
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249172
אולי גם את עושה מעשה סיפוחיסטי?

מה זה "יהודי בכל רמח אבריו?" איזו מן שטות זאת? מה הוא הלך עם שטריימל? התפלפל במשניות? מלא כרסו במעשיות חסידים? ניהל התכתבויות שו"ת? הוא עצמו איזה מן דמות מיתולגית של חיקוי או התמרה מסיפורי יוון/בבל/מצרים או כל מה שלא תרצי.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249276
בוודאי שהיה יהודי בכל אבריו, בכן הוא נולד ביהודה, ושם גדל ומת. הוא נקבר בביתו במדבר. רוב לובשי השטריימל לא דרכו ולו פעם אחת ביהודה.

דווקא ספר שמואל לא מלא במוטיבים השאולים ממצריים ובבל. נראה שעיקר סיפורי דוד שבספר שמואל הם סיפורים מקוריים מממלכת יהודה (בלי קשר למידת נכונותם).
יהודים או עברים תנכיי"ם? יש הבדל מבחינת קונוטציות 249297
(היהודי מפחד מהכלב של הפריץ, אך הפריץ מוריד מדמי החכירה וכאלה).
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249343
הרוחניות היא העיקר - כפי שנזכר לעיל. תקרא את כתביו של עגנון ותיווכח ביהדויות שלו, ולא השטריימל עושה את היהודי.
תודה טלה. 249446
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249344
סליחה, תשובה לא לעניין - אותה כבר קיבלת למטה.
סיפוחיזם: לדעתי (ולא רק) גרייבס מספח לדמותה של האלה מכל הבא ליד 249345
הוא לא הלך "בדרכי הגויים" אלא בדרכיו של דוד, נכון? מה עוד אתה רוצה מיהודי תנכי?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים