בעד או נגד? 377011
מצד אחד, איך ששמעתי את זה האינסטינקט המיידי שלי היה לקפוץ. "מה? ההורים של חייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יקבלו פחות מאשר חייל שנהרג בהסתערות? לא מתקבל על הדעת!"

מיד אחר כך שאלתי את עצמי למה זה בסדר שלחייל צה"ל שנהרג בתאונת דרכים יהיו זכויות שאין למי שנהרג בדרך חזרה ממסיבת השחרור שלו.
בעד או נגד? 377013
למען האמת, אני גם לא רואה מדוע הוריו של חייל שלקח את האוטו של אבא בחופשה והתהפך כשנהג בו בשכרות יקבלו את אותן זכויות כשל הוריו של חייל שנהרג כשעצר איזה מחבל.
בעד או נגד? 377016
שימו לב שלחללים עצמם אין זכויות.
בטח שיש! 377043
1. הזכות להקבר בארון.
2. הזכות להקבר בבית קברות יפה ומטופח, שאליו אינה מגעת ידם של הסוברים ש"אצל הגויים מניחים פרחים על קברים וירוק ויפה, ולכן להניח פרחים על קברים ולדאוג שיהיה ירוק ויפה זה מנהג גויים. לכן ניצוק מלט בין קבר לקבר, כדי ששום דבר לא יצמח שם".
למה לא לגוון ? 377140
1 א. הזכות להקבר עם ארון פתוח .
1 ב. הזכות להיזרק לנהר הגנגס.
3 ג. השכות לעלות כאפר באש המשרפות.
3.ד. הזכות להיות חנוט

2. ביי אנד בונוס+ הזכות להיות מאכל לאריות בסאפרי, עם בית קברות יפה ומטופח.

נ.ב. -
מי שרוצה להפוך את מדינת ישראל לעוד מצודה צלבנית/העתק של העולם הנוצרי מערבי, מוזמן להקים לעצמו ניו-יזראל.
רק לא כאן אלא מעבר לים.
למה לא לגוון ? 377143
אולי תתפלא לשמוע שכבר הקימו מדינה מעבר לים, ושמה ישראל. מקימיה לא התכוונו להקים כאן העתק אנכרוניסטי של מלכות בית דוד וגם לא חיקוי של השטעטל המזרח אירופי ולפיכך אתה מוזמן להחיל על עצמך את ההגיון הנובע מהנ.ב. שלך, וישא''ק, ובלצ''ג, ולל''ט.
למה לא לגוון ? 377145
מה זה לל"ט?
למה לא לגוון ? 377199
וישא"ק?
ובלצ"ג?
למה לא לגוון ? 377205
ויפה שעה אחת קודם.
ובא לציון גואל.
למה לא לגוון ? 377150
מי שכתב את חזון ''אלטנוילנד'' באמת רצה ליצור כאן סינרגיה שנאורות המערב וקדמתו התרבותית הן מן המרכיבים הדומיננטיים בה. למרבה הצער חזונו הוגשם רק באופן חלקי, והעוינות שבתגובתך ממחישה זאת היטב.
377216
בורות היא אכן תירוץ חביב.
אבל את ספרי ההימאמים נוסח האייטולות האתיאסטיות טומי לה-פן שולמית אלוני, רצוי להוציא מפאת חוסר הקשר עובדתי.

בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי מחוסרי הידע המקדים, היה אדם מאמין שנהג לפקוד את בית הכנסת בימי שישי.

לא רק שלא רצה מצודה צלבנית עלובה , אלא שבעיון בכתביו מתגלה בפירוש שהוא לא רצה זתם מדינת יהודים אלא מדינה יהודית.

בניגוד למיתוס החלול של כוהני החלילות של שינוי-מרצ הרצל רצה לייצר סינרגיה בין האוניברסליות הוינאית של אותה תקופה עם גש לא פחות מובהק של הזהות היהודית.

נ.ב. אני ע''פ ההגדרה הרווחת היום אני חילוני.
אבל, כן אני רוצה מינימום של שמירת זהות יהודית במדינה היהודית היחידה.
בורות היא אכן תירוץ חביב 377415
אימאם כותבים עם א'.
והרצל יקירנו היה מתבולל, שסבר שהתבוללות בקרב העמים היא פתרון אידיאלי לבעיית היהודים, ורק פרשת דרייפוס העמידה אותו על טעותו. הוא גם סבר שגרמנית היא השפה הראויה לדיבור במדינת היהודים שתקום בארץ.

נ.ב
לפי ההגדרה הרווחת היום אתה לא חילוני כי אם מסורתי.
377431
נועה, כאמור חוסר ידע היא לא סיבה מספקת לנפנף בבורות.
עם זאת צר לי לשבור מיתוסים למתבוללים שגדלו על דרשות הימאמים של ימינו, אנו.
את מדקלמת את הנוסח הרגיל שלמדת במסגד הקרוב לביתך.

1. אפשר לכתוב אימאם גם עם ה'. אפילו רצוי.
היו הרבה מאוד הטעיות בנושא בנימין הרצל, כפי שהם מלומדים כיום. חלקם בשגגה וחלקם מתוך צורך להטעיה מראש.

2. הרצל לא היה מתבולל, בוודאי באופן יחסי. הוא חי בתקופה שבה חלק ניכר החברה היהודית סביבו שחלקה אכן נכנסה למסלול התבוללות שנגמר באופן שאנו מכירים היטב באמצע המאה ה-‏20) הרצל שמר על זהות יהודית.
הרמתי הוכיח שהרצל שינה את דעתו לפני פרשת דרייפוס.

הרמתי הוכיח במחקריו שהרצל דיבר על עם ככל העמים בנשימה אחת, שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד.
הרצל כפי שהוכיח הרמתי, שינה את דעתו גם בנושא השפה הדרושה להידבר בישראל (כן עברי דבר עברית).
הרצל ראה אופציה באוגנדה/התנצרות רק כאמצעי ברירת מחדל , רע מאוד כלשעצמו , שעומד כמיטבי רק בשאלה של חשש להשמדה.

נ.ב. ע"פ ההגדרה את אתיאיסטית/מתבוללת -הגדרה העונה לזו של כ-‏14 אחוזים מן האוכלוסיה בישראל (ע"ע אסף ענברי).
רוב אלה המגדירים עצמם "חילונים" לא עוזבים את זהותם היהודית-תרבותית ולא היהודית-לאומית.
377435
אולי אפשר לכתוב אימאם עם ה', אבל למה "אפילו רצוי"?

377436
בהחלט רצוי.
כשאני מתכתב עם אדם ששפת עימו היא ערבית, מתבהר שהוא רואה בהגייה ''הימאם'' , כמושג נכון יותר להגייה במשמעות המקורית שלו.

ראה גם אבו אל-הימאם(של אבו-מרזוק) וכדומה.
שוב אישי 377444
השאלות בתגובה 377438 מופנות אליך (הפניתי אותן מקודם בטעות לתגובה אחרת, רק עכשיו הבחנתי...).
אישי 377438
סליחה על השאלות החטטניות, ואבין (ולא איעלב) אם תתעלם (אבל אשמח אם תענה :-]): האם אתה יליד הארץ? מהי שפת האם שלך?
אישי 377449
אני יכול לנחש את התשובות?

1) לא.
2) רוסית.

ניחוש נוסף לשאלה שעדיין לא שאלת:

3) 1979.
אישי 377452
כפי שהבהרתי לאחר שעמדתי על טעותי, השאלות מופנות אל בעל תגובה 377436, הלא הוא גם האלמוני מתגובה 377431 - הלא הוא-הוא ה"קזקז" בכבודו ובעצמו. נראה לי שהסיפור הוא קצת יותר מורכב ממקום לידה, שפת אם וגיל - ושאלותי הן שאלות מקדימות, לצורך העניין (אם הוא יענה לי).
אישי 377464
הבנתי את הטעות לפני ההבהרה. פשוט סגנונו של הקזקז מזכיר לי את סגנונה של ישות פופולארית ומוכרת באתר זה. אבל זה רק ניחוש.
אישי 377468
כן, נו, אם אתה חושב את מה שאני חושבת שאתה חושב - נדמה לי שאתה טועה :-] . ההשערה שהעליתי בתגובה 377277, ואחר כך עם סימוכין, כראוי :-] , בתגובה 377332 - נראית לי סבירה יותר, שים לב לדמיון.

האמת היא שזה לא חשוב, כל זה. פשוט מסקרנת אותי מאיזושהי זוית אנושית-אנתרופולוגית מסויימת, השאלה, הממ... איך זה קורה.
377501
נראה שכותב הערך הזה לא מסוגל לנסח משפט אחד בעברית תקבית. קשה להניח שאפשר ללמוד ממנו משהו על תעתיק עברי.
יחי האינטרויקי! 377533
לפי ויקי הערבית, המילה היא إمام, אז התעתיק הנכון הוא בוודאי אמאם או אימאם.
377447
1. אימאם בגוגל מניב 10,200 תוצאות. הימאם מניב 34, שרובן חזרה על 8 תוצאות בסיסיות.
מכאן, שהגרסא הנפוצה בעברית היא זו הכתובה בא'.
בנוסף, עם כל הכבוד לאיך שהמילה כתובה בערבית - כאשר מילה משפה אחת נקלטת בשפה אחרת, היא משנה את הגייתה, צורת כתיבתה, ובמקרה של העברית, לעיתים גם את משמעותה.
גם נהוג לכתוב בעברית קוראן, אך נתקלתי בחכמולוג שטען שצריך לכתוב קראאן, כי ככה כותבים בערבית פלשתינאית, וכל מי שלא נוהג כך הוא לא בסדר.
2. האם הטקסט הזה משקף את מי שסבור שהעם היהודי צריך וחייב לשמור על הייחודיות היהודית שלו כדי להישרד?
"בערך לפני שנתיים חפצתי לפתור את שאלת היהודים בעזרת הכנסייה הקתולית. ביקשתי להבטיח לעצמי בראשונה את עזרת נסיכי הכנסייה באוסטריה ולהשיג על־ידיהם ראיון אצל האפיפיור, כדי להגיד לו: עזור לנו מפני האנטישמים, ואני מחולל תנועה כבירה בין היהודים שיעברו באופן חופשי ונאה לנצרות. חופשי ונאה במובן זה, שמנהיגי התנועה - בייחוד אני - יישארו יהודים ובתור יהודים יטיפו לקבלת הדת השלטת. בעצם היום, בראשון בשבת, בשעה 12 בצהריים, תצא לפועל ההמרה בתהלוכה חגיגית ובצלצול פעמונים בכנסיית סטפן. לא בבושת פנים, כמו שעשו יחידים עד כה, כי אם בגאון. והעובדה שהמנהיגים יקיימו בידם את יהדותם, ובלוותם את העם עד מפתן הכנסייה יישארו בעצמם בחוץ – תרומם את כל העניין ותשווה לו קו של כנות רבה".
(הטקסט הנ"ל מופיע ביומנו של הרצל).
עם כל הכבוד להרמתי, שאני מודה שלא קראתי את מחקרו, מחקרים יש הרבה, ומסקנותיהם סותרות. זה בעייתי להסתמך על מחקר אחד כעל אמת מוחלטת.

נ.ב
איני יודעת מה היא "ההגדרה", ואיני מגדירה את עצמי עפ"י אסף ענברי (נא לפרט על הגדרות אסף ענברי את העם העברי היושב בציון).
אין שום קשר בין זהות יהודית-תרבותית וזהות יהודית-לאומית לבין הנהון צייתני על כל קביעה של החברה קדישא.
לעומת זאת, מי שסבור שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים היא התנערות מזהות יהודית תרבותית ולאומית, לא יכול להגדיר את עצמו חילוני.
ומי שסבור, שדרישה לקצת עצים וירק בבתי הקברות האזרחיים-שאינם-ממוקמים-במושבים פירושה התבוללות אוטומטית ואתאיזם, לא יכול להגדיר עצמו כאדם חושב.
377593
חוסר ידע הוא דווקא סיבה טובה (ואף נסיבה מקלה) לנפנוף בבורות.
377434
מה פירוש המילים "בנימין זאב הרצל שטאטלים של שיינקין יקיריי..."?

מה פירוש הביטוי "כוהני החלילות"?
נפלו לו שני פסיקים 377595
אחד אחרי ''הרצל'', ואחד אחרי ''יקיריי''.

''שטאטלים של שיינקין יקיריי'' הוא ככל הנראה כינוי לגלגני למגיבים החילונים.
נפלו לו שני פסיקים 377596
הנסיונות כאן להבין ולנתח את צירופי המילים הללו מזכיר לי מערכון בשנות ה-‏60, בו ניסו כמה ליצנים לנתח את שיר השכונה כמו שחוקר ספרות מנתח שירה.
נפלו לו שני פסיקים 377603
אהא, עכ-שיו הבנתי, איזה מזל שהארת את עיני. אוסיף רק שהוא התכוון, כמובן, לכתוב "שטעטלים" (שטעטל - עיירה) ולא "שטאטלים", אבל לא נתעכב על קטנות כאלה. אז הנה המשפט המושלם עם הפסיקים ובתרגום עברי:

"בנימין זאב הרצל, פסיק, עיירות של שיינקין יקיריי, פסיק, מחוסרי הידע המקדים, פסיק...".

עכשיו זה סוף-סוף עושה שכל, כמו שאמר המשורר.
נפלו לו שני פסיקים 377613
בדיוק, ותודה על התוספת.

אני מוצאת חן פואטי רב בצירוף "שטעייטלים" ו"שיינקין", רחוב שראשיתו בעלי מלאכה זעירים (במקביל לרחוב מרכז בעלי מלאכה, שכשמו כן היה), מרוצף חנויות אפלות וכלי עבודה מיושנים האומרים שירה ונחים בין שתיים לארבע, מורשת ישירה של בית אבא ‏1.

1 אבא שלך אולי! אבא שלי, כמו שאומרים, עשה בקהיר באותה העת.
נפלו לו שני פסיקים 377620
השאלה היא *מה* הוא עשה בקהיר באותה עת?
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377622
אכן חן פואטי, ובהשראת בעל הדבר עצמו אוסיף ואגוון: אחן כן פואטי.

ואף אנוכי, זאת ארשה לעצמי ואומר בצניעות אופיינית, השרתי כאן צרור ניקים שהיוו פניני חן כלילות שלמות ויופי בנוף האפרורי והחדגוני של שוטים ואלמונים. וככל שאזכורה, הרי כמה מהם:

"הבוכרית הלוהטת"

"הציקאדה המצקצקת"

"הווזווזית המבוזבזת"

"הקווקזי המקוזקז" - שבשמו פרשתי כאן תובנה חדה ומדוייקת בדבר האחידות שבין איזשהו עייסק "סמי-אנטישמי" שהופיע באחת מתגובות הקזקז, לבין סמי-בורקס.

וכולם עפו בבוקר אביב נאה זה ואינם עוד, וזוהי אבידה קשה ומצערת. מה עם החירות הפואטית? הטרם הגיע שמעה לאזניכם?

1 אבא שלי לא ממש השתגע על העניין חסר המעוף הזה של שתיים-עד-ארבע. הוא דגל בסייסטה של שלושים ותשע שעות רצופות ביממה - ואני נושאת את מורשתו בגאון ובששון עד עצם היממה הזאת.
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377632
את מספרת לה? לא שאני רוצה לסכסך, אבל מי, לדעתך, העיף את ההודעות ההן?
נפלו לו פסיקים, ומה עם הדמעות שנופלות לי אל צלחת השטרודל? 377639
הן עפו לא בגלל ז'ניה אלא בגלל ההודעה שפתחה את אותו פתיל (ולדיון מעמיק בנושא, זה לא המקום - יש דיון איילי רלוונטי, שאם יתעורר הצורך אטרח ואקשר אליו, ושם אפשר לשטוח טענות נוספות).
כמסמ''סת ממסמסת 377641
הייתי שמחה לשמוע עוד על סמי בורקס דנן. האומנם מתחרה?
כמסמ''סת ממסמסת 377683
מה זה המלים שבכותרת?
כמסמ''סת ממסמסת 377691
מחווה לכינויים של ז'ניה.
מסמ''סת - השולחת סמ''סים.
למה לא לגוון ? 377171
הדיון הזה מזכיר לי פרק של משפחת סימפסון, בו מוצע לאייב סימפסון (הסבא) להקבר בארון שתכולתו מועברת בשידור ישיר למסך טלוויזיה, עם אפשרות לפיצול התמונה כך שהמשפחה תוכל גם לצפות במשחקי כדורסל, למשל, בינתיים. ועוד - שירות אלמנה בוכיה, שתבכה ליד הקבר במהלך היום.
למה לא לגוון ? 377198
מי שסבור ש*כל* מה שעושים הגויים פסול מעצם היותו עשוי בידי גויים, מוזמן גם להנזר ממאכל, משקה ובגד, הואיל וגם הגויים אוכלים ושותים ומתלבשים.
תנו רבנן: אומרים תורה בגויים - אל תאמין. חוכמה בגויים - תאמין.
377219
מי אמר רלטביזם ולא קיבל?

אין שום בעיה עם מנהגי הנוצרים (אם ננסה להיות פשטניים הם אינם טובים או רעים יותר לבן הדת הנוצרית), אבל חלק מהצורך של רוב הציבור לשמור על מדינה יהודית (וכן רוב מוחלט בציבור היהודי בישראל רוצה לשמור על זהותה של המדינה ככזו), הוא הבידול בנושאים מאוד ספציפיים ששומר על היחודיות של העם היהודי כאן בארץ חמדת אבות.
377247
ואיך אתה רוצה לשכנע בזאת את אלו (=האנטישמים משינוי והאנטי-ציונים ממרצ, אני מניח?) שאינם נזעקים כאשר, רחמנא ליצלן, מנהג כזה או אחר שמאומץ בארץ מזכיר מנהג כזה או אחר שנהוג אצל הגויים (רצוי להוסיף כמה יריקות בעת הקריאה, ע.ג)?
למה לא לגוון ? 378598
אנחנו אכלנו ושתינו קודם.
למה לא לגוון ? 378610
לפני כן אלה היו עובדי האלילים.
שנאמר, ''מלכתחילה, עובדי עבודה זרה היו אבותינו''.
בטח שיש! 377443
אני התכוונתי לזכויות שמופיעות למעלה בדיון - בעיקר זכויות כלכליות מול הנטל התקציבי על הצבא, עזרה למשפחות וכיוצא באלו.
אני לא חושב שהמחסור ששטרן מדבר עליו הוא מחסור בארונות, מקומות קבורה, או תחמושת למטח כבוד.
כמובן 377448
פשוט ציינתי שני יתרונות שיש למוות כחייל על פני מוות כאזרח. איכשהו זה סטה לדיון על דמותה של מדינת ישראל.
כמובן 377561
לרסס היריקות של הקזקז המנוזל את קוראת דיון? זה כמעט כמו לטעון שהבורקסים של ברקת הם אוכל.
כמובן 377586
אתה קיבלת בורקסים?
ברקת, מדובר באיפה ואיפה.
או ליתר דיוק, אופה ולא אופה.
כמובן 377594
אה... זה לא היה בורקס. זה היה בוקי סריקי (והשוטה כבר לא שומע כל כך טוב).
כמובן 377611
לא קראת את הסיכום שכתב איזה אלמוני אחרי הארוע? תגובה 186784
כמובן 377662
אני רואה שהזכרון שלך משתבח עם הגיל, ועם גיל כמו שלך אפשר להתחיל לקרוא לך 'האל'...

עכשיו אתה מוזמן להודיע על תקלה חיצונית ולבקש ממני לצאת ולחוות תאונה מצערת.
כמובן 377671
מצערת? את מי?
כמובן 377738
שאלתי את היפנית והיא אומרת שאתה יכול לרשום אותה בעמודה של 'לא מצער'. אני בתגובה רשמתי אותה בעמודה של 'לא מפתיע'.
כמובן 377675
הזכרת לי את זה:

כמובן 377693
לינק מתוקן: http://www.abbeynews.com/wp/gsmite.jpg
לא יעזור לך 377707
חייבים לעבור דרך האתר.

לכו ל http://abbeynews.com/wp/oldwallpaper9.htm ואז תלחצו על הקישור לGod at His Computer.

לחלופין, אפשר לראות את התמונה ב
לא יעזור לך 378020
לא יודע מה הבעיות אצלכם. אצלי כל שבעת הקישורים עובדים מצוין (ובנוסף, יש לי את הציור בהארד-קופי, באחד הספרים של "The Far Side"). ועוד עותק אחד די-מוצלח שיצרתי בשיעור אומנות בכיתה ו'. יש לי המון דרכי גישה לציור הזה).
לא יעזור לך 378022
אהא, אז הבעיה אצלך.
''עקב העיצומים לא תופיע הערב בטלוויזיה השקופית 'סליחה, תקלה'.'' 378046
זו אכן בעיה רצינית. אף על פי שאני משתמש בווינדוס ובאינטרנט אקספלורר המחשב מתעקש לא לקרוס, ואפילו לא לקפוא.
''עקב העיצומים לא תופיע הערב בטלוויזיה השקופית 'סליחה, תקלה'.'' 378101
נו, נו, אתה עוד צעיר. זאת התקופה היפה ביותר בחייך- נצל אותה עד תום. כשהמחשב יתחיל לקרוס זה כבר יהיה מאוחר מידי. מארק מי וורדס- אתה עוד תתגעגע לתקופה הזאת.
כמובן 377711
תודה, אבל אצלי גם המתוקן לא נפתח.
כמובן 377715
אצלי שני הקישורים נפתחים, אבל רק אחרי שמופיעה הודעת שגיאה ואני לוחץ על refresh.
כמובן 377759
תודה.
כמובן 377588
איפה היית כשהיינו צריכים אותך?
בעד או נגד? 377144
(יהיה מי שיגיד שכשאתה עומד כל היום במחסומים, ביום שישי אתה חייב להתפרק ולשתות, ולצאת למרות העייפות, ככה שלמעשה - גם התאונה הזו קשורה לשירות הצבאי. אבל בטח יהיה כבר מי שיגיד את זה אז אני לא מרגישה צורך)
בעד או נגד? 377148
וזה גם ודאי יהיה נכון למי שנהרג חו''ח בתאונה בטיול הגדול שאחרי הצבא, כי אי אפשר לא לצאת לטיול כזה כדי להתפרק מהצבא.
בעד או נגד? 377151
ובל נשכח את הדוקרים והנדקרים לפני גיל 18. הידיעה על הגיוס הצפוי ודאי מקצרת את פתיל הסבלנות שלהם.
בעד או נגד? 377155
וגם המסכנים שמקבלים התקף לב בהגיעם לגבורה. עברם הצבאי ודאי גרם להתקף.
בעד או נגד? 377165
היי, היי, היי, יש נושאים שאסור לצחוק עליהם.
בעד או נגד? 377159
הדוקרים - ודאי. הנדקרים? למה מה?
בעד או נגד? 377164
אני מניח שרובם עשו איזושהי פרובוקציה שנובעת ממצבם הנפשי המעורער.
בעד או נגד? 377167
שלי יותר טוב (ההסבר, נו, ההסבר).
בעד או נגד? 377168
אכן.
בעד או נגד? 377173
אהמ... מתקבל על הדעת.
בעד או נגד? 377200
למשל, "זה שלך, המאה שקל. שלא תשכח את זה!"
בעד או נגד? 377203
בדיוק. בן אדם שאינו מעורער בנפשו לוקח את המאה שקל ולא עושה פרובוקציות כאלה.
בעד או נגד? 377166
נו באמת, לא להבין כזה דבר פשוט ואלמנטרי? - אין להם סבלנות אז הם רצים ונתקעים בסכין.
בעד או נגד? 377174
תגובה 377173
בעד או נגד? 377185
זה עוד כלום, יש אנשים שביודעין מתנדבים ליחידות קרביות ונהרגים שם. אז מה? אז הצבא אחראי על כל טמבל שלא קיבל חינוך נבון?

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים