בתשובה להאייל שמתמרמר על בחירת העדכונים, 20/07/10 18:21
547127
בסך הכל, האמת, אין פה חדשות.
מאז שב-‏1998 ערן בן אברהם הורשע ב'קבלת דבר במרמה' כשהתחזה לרופא וטייס ושכנע נשים לשכב איתו (לא, לא תמורת הבטחת טיפול רפואי או כרטיסים חינם; כמה שנים אחר כך הוא הורשע גם באונס כפשוטו), כבר היו מקרים כגון ההוא של צבי סלימאן (http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3194901,00.h...) שהתחזה לבכיר בעמידר, הבטיח לנשים דיור אם ישכבו איתו והורשע באונס, וכן הלאה.
ככלל, כיוון שלשון החוק בסעיף 2 של החוק הרלוונטי קובעת שמרמה לגבי "מהות המעשה" או "מהות העושה" היא אונס, הרי שבית המשפט לא פורץ פה דרך חדשה, למעט בשאלה הקבועה מהי 'מהות העושה' ההופכת הונאה לאונס (מתישהו, אולי אחרי עוד כמה פסקי דין כאלה, יהיה גל תביעות של גברים נגד נשים שהבטיחו שהחזה הזה מקורי ולא משופץ, מן הסתם, בנתיים ביהמ"ש עוד לא שם).
אז פסק הדין הזה לא מחדש הרבה ואפילו לא מרחיק לכת לעומת פס"ד ההוא של בן אברהם שקבע את הנורמות.
בלי קשר לחוק 547128
עד כמה שהטענה ''לא הייתי שוכבת איתו אלמלא חשבתי שהוא רופא וטייס'' מעצבנת, הטענה ''לא הייתי שוכבת איתו אם הייתי יודעת שהוא ערבי'' כבר מקוממת ממש, וכך גם הגושפנקא שבית המשפט נתן לה.
בלי קשר לחוק 547129
הטענה שלה היא ''לא הייתי שוכבת איתו אם הייתי יודעת שהוא נשוי''.
בלי קשר לחוק 547132
מעצבנת מעצבנת, אבל ברגע שהגדרת את עברת 'לא הייתי שוכבת איתו אם הייתי יודעת שהוא X' כאונס, אזי בית המשפט יוכל אולי לתת לו עונש לא רציני (טוב, 18 חודשי מאסר על עברה שמוגדרת אונס זה אכן לא רציני, אז ייתכן שהסכמתו של ביהמ"ש לעסקת הטיעון אכן נובעת מכך), אבל הוא יתקשה לומר '*אני* לא אוהב את הסיבה של פלונית, ולכן אני לא מקבל שהייתה פה הטעיה'. כמדומני, במדינה דמוקרטית כשלנו מותר למישהי לא להסכים ליחסי מין עם מישהו על הרבה בסיסים, וחלקם מעצבנים במיוחד; ברגע שודאי שהייתה הטעיה ב'מהות העושה', אזי טיבה של ההטעיה קצת פחות חשוב משפטית.

(מה שכן, אני רק מחכה לראות מה יעשה בית המשפט כאשר מישהי תתלונן כלפי מישהו שהציג את עצמו כהונגרי-דור-רביעי ובעצם הוא חצי-פרסי-חצי-עיראקי דור שלישי. האם ביהמ"ש יטען שזו מהות?).
בלי קשר לחוק 547134
אם נלך לפי פסק הדין של אלקובי (קראתי מזמן ולא רעננתי את הזיכרון), אז "מהות העושה" היא לא סתם "אמרת שאתה טייס", "אמרת שיש לך חזה גדול", אלא מקרה שבו הוצג האדם כאדם אחר. אלקובי הוצג/ה כ"קובי", אדם שלטענת השופטים כלל לא היה קיים. ייתכן שכך גם במקרים האחרים, אבל הם לא הורשעו באונס או ניסיון לאונס.
דווקא משום כך המקרה של הערבי עשוי להיות מעניין, בעיקר אם לא סתם הציג עצמו "יוסי לוי", (אדם שלא קיים), אלא אם אמר "אני אחמד ואני יהודי", ואז הדיון עוד עלול להדרדר למחוזות הכוזרי.
בלי קשר לחוק 547142
אבל צבי סלימאן הורשע ב'אמרת שאתה בכיר בעמידר ויכול לארגן דירה'.
בלי קשר לחוק 547148
צבי סלימאן הורשע ב''אמרת שאתה ירון עוז, בכיר בעמידר, וגם איימת שתפגע בזכויות הדיור אם לא יעתרו לך''.
בלי קשר לחוק 547149
דרך אגב, אני מזהיר שוב שלא קראתי את פסקי הדין הרלוונטיים, אבל הכתבה הזו עושה קצת סדר. אם הבנתי נכון, המקרה של סלימאן בא אחרי המקרים האחרים שתוארו, ובעצם נקבעה בו הלכה בבית המשפט העליון לפיה יש לבדוק "בחינת הסיכוי אם בעיני אדם מן היישוב אשה זו היתה מסכימה לקיים יחסי מין עם גבר זה בלא ה'מיהות' שבדה". השופטים במקרה דנן פסקו בהתאם להלכה זו.
חוץ מזה, תיקון: לא אחמד אלא סבאר, ולא יוסי אלא דודו.

בלי קשר לחוק 547153
עד כמה שאני זוכר הוא לא איים, רק הבטיח. בכל מקרה זה יכול להתפרש כהרשעה על רקע העמדת פנים שיש יחסי מרות, אבל בעינה עומדת העובדה שפס''ד הנוכחי פשוט ממשיך את השרשרת.
בלי קשר לחוק 547898
אגב, האם גם גבר יכול להתלונן שהוא שכב עם אשה שלא היה שוכב אתה לולא התחזתה לרווקה? או ליהודיה?
בלי קשר לחוק 547901
כן, אבל לא כהאשמת אונס.
בלי קשר לחוק 547903
אז מה זה יהיה? קבלת דבר במרמה?
בלי קשר לחוק 547910
כנראה - הרי כבר הורשעו גברים על אותו דבר כלפי נשים.
(המקרה המפורסם הוא המשפט הראשון של ערן בן אברהם, מ-‏1998, הגם שכיוון שהברנש הורשע גם באונס ב-‏2005, כמה מתבלבלים).

ובקשה: בחר לך ניק. לרוב אני לא מגיב לאיילים אלמוניים. הפעם זו הייתה תגובה עניינית שאין לי חשש שתהפוך לאיזה ויכוח, אבל אני מעדיף להגיב רק לניקים מזוהים.
בלי קשר לחוק 547140
אתה רציני?
בלי קשר לחוק 548018
ומה לגבי מי שמכריז שלא יתחתן עם גויה ?
הגברים יכולים לתבוע 547130
אבל על פי החוק בישראל רק גבר יכול לאנוס אישה.
הגברים יכולים לתבוע 547131
למעשה, גם אשה יכולה לאנוס אשה, אבל לכן הקדמתי והגדרתי 'אחרי עוד כמה פסקי דין'.
לא נשמע קולם 547133
למען הדיוק, לפי החוק בישראל אפשר לאנוס רק אישה (סעיף 345 לחוק העונשין), אין התייחסות קונקרטית לשאלה מה מין האונס/ת. המקבילה לאונס היא "מעשה סדום", שמופיעה בסעיף 347 המקביל כמעט במלואו ל345. כמעט, אבל לא במלואו. השוני הדק הזה יכול להביא למצב המעניין‏0 לגבי תביעה אפשרית של גברים נגד נשים‏1 בגין הבטחה לחזה מקורי‏2 - הואיל והסעיף מגדיר "מעשה סדום" כ"החדרת איבר מאברי הגוף או חפץ לפי הטבעת של אדם או החדרת איבר מין לפיו של אדם", ייתכן שאפשר יהיה להגיש כתב אישום או תביעה בגין מין אוראלי‏3 אבל לא בגין יחסי מין מלאים "רגילים".

0 אני מניחה שיש אנשים שזה מעניין אותם.
1 לצורך הנוחות אני מתעלמת משאלת היחס בין המשפט הפלילי לפרטי.
2 ?!
3 סניגורית טובה תוכל להתפלפל אודות מהות המרכיב "החדרה".
לא נשמע קולם 547135
למה רק אוראלי? תארי לך שאורי יגלה שהיא לא באמת רבנית.
תגובה 541581
מי אמרה "רק"? 547136
מי אמרה "רק"? 547137
צודקת.
לא נשמע קולם 547139
אני בטוח שעורכת דין טובה תוכל להוכיח כל דבר אבל החוק מאוד ברור. מי שחודר (במשמעות הנורמלית וזאת שהמחוקקים התכוונו אליה) בכל המקרים זה הגבר.
לא נשמע קולם 547141
אחרי שבית המשפט המחוזי בנצרת, עם גושפנקא מהיועמ"ש קבע כי כשכתוב בחוק הירושה "איש ואשה" הכוונה היא בעצם גם "איש ואיש" או "אישה ואישה", אתה חושב שמה שאתה כתבת יהיה מכשול בפני בית המשפט?
לא נשמע קולם 547155
בית המשפט לא סתם משנה חוקים, בדרך כלל כשהוא מפעיל אקטיביזים זה כשבחוגים שלו השינוי הוא מאוד פופולרי.

על השינוי שלך הרב עובדיה אומנם מאוד כעס אבל הרב עובדיה לא כל כך מטריד את השופטים. בשינוי של אונס אורית קמיר והרבה מחבריה ישרקו בוז, אני לא בטוח שהם יצליחו למלל מה מפריע להם, אבל זה מה שיפה בשריקות.
בדיוק 547151
לא נשמע קולם 547899
אם מישהו מכניס לך משהו לראש, זו לא החדרה?
לא נשמע קולם 547900
לא הבנתי את השאלה
לא נשמע קולם 547902
נניח, מכניס לך לראש את הטענה שלא הבנת.
לא נשמע קולם 547904
אולי זו אני שאטומה, אבל אני לא מבינה למה אנחנו מנסים להבין את משמעות המילה ''החדרה'' בהקשר הזה.
547164
מה היו העונשים בפעמים הקודמות?
547165
אני חושב שסלימאן חטף הכי הרבה - עשר שנים.
547166
אתה מתכוון, שלחו אותו להמתין לדירה מעמידר?
לא קאשור לסלימאן 547192
אם אתעלם מהצד המשפטי (שקטונתי בו) ואלך לפי הסקאלה המוסרית שלי, מה שסלימאן עשה היה באמת פשע מסדר גודל אחר. (בגלל שהוא לא רק התחזה, אלא התחזה לבעל מרות (אם להמשיך את טווידלדי), ואז ניצל את יחסי המרות; בעצם, מעשהו בעיני לא יותר חמור ולא פחות חמור מאשר אילו היה דובר אמת!). קאשור גם הוא לא עושה רושם של מאור מוסרי גדול, והייתי אולי חי בשלום עם הרשעה כלשהי, אבל שנה וחצי מאסר (אחרי שנתיים מעצר בית!) נראה לי דרקוני לפשע שלו.

עוד הבט באירוע שלא ראיתי התייחסות אליו (אלא אולי מרומז, בעצם ציון העובדה, בכתבה שידידיה קישר לה) הוא שהם קיימו את יחסיהם דקות לאחר הפגישה. זה קצת שדה מוקשים כאן, כי אני עלול להיות מואשם בגישה הארכאית שנשים מתירניות ביחסי מין אשמות בכל מה שקורה להן (ואולי בגלל המוקש הזה "הארץ" רק ציין את העובדה ולא יסף). אבל לא זה מה שאני טוען, אלא רק שנראה יותר קשה לאישה לטעון לנזק נפשי שנגרם לה כאן (אני לא יודע אם היא טענה כך). אילו היה מדובר ברומן ארוך-טווח שהתפתח על סמך השקר, זה היה סיפור אחר.
לא קאשור לסלימאן 547193
אאז"נ אצל סאלימן היה מדובר על 9 אישומים שונים, ונדמה לי שלפחות באחד מהם היתה מעורבת גם אלימות פיזית.
לא קאשור לסלימאן 547196
אתה צודק, סלימאן הורשע גם במעשי אונס "רגילים", ואין ספק שהוא חלאה גרועה בהרבה מהאחרים שהוזכרו בפתיל הזה.

לא קאשור לסלימאן 547207
ככה זה בקביעת תקדימים: מוצאים מקרה שאפשר להסתדר בו בלי התקדים, קובעים אותו דרך-אגב, ואז בפעם הבאה משתמשים בו לבד, ואין פוצה פה, כי היי, איפה הייתם כשהתקדים נקבע, כבר אין פה חידוש.
לא רק בעניין הזה, כמובן, ויש פסקי דין שבהם זה ממש מוחבא לצורך שימוש עתידי.

(אגב, גם בן אברהם בסוף הורשע באונס כפשוטו, אבל כמה שנים אחר-כך ולא על אותה פרשה).
לא קאשור לסלימאן 547208
אם אתה טוען שהמקרה התקדימי כאן לא היה מובהק, אתה כנראה צריך להתווכח עם מי שכתב בתגובה 547127 "מאז שב-‏1998 ערן בן אברהם הורשע ב'קבלת דבר במרמה' כשהתחזה לרופא וטייס ושכנע נשים לשכב איתו (לא, לא תמורת הבטחת טיפול רפואי או כרטיסים חינם;"
לא קאשור לסלימאן 547209
ב-‏1998 הוא הורשע בקבלת דבר במרמה, לא באונס.
לא קאשור לסלימאן 547295
דווקא כאן היא יכולה לטעון ''נדלקתי, נסחפתי, הוא אמר לי שהוא מעולם לא פגש בחורה כמוני, שהוא מרגיש שהוא מתאהב'' וכולי וכולי. כל סיפור שמצדיק את זה שהיא (בגישה קרה ותועלתני כפי שסניגור יכול להציג) אפשרה יחסי מין מתוך הנחה שהם בגדר ''שלח לחמך'' ולא סטוץ חולף. על רקע זה מאוד רלוונטי עם מי היא חשבה שהיא שוכבת, כי עם (ערבי) נשוי אין שום ''שלח לחמך'' לגיטימי.
לא קאשור לסלימאן 547296
"נדלקתי נסחפתי" תוך חצי שעה? זה באמת מרשים (עבור שני הצדדים)
לא קאשור לסלימאן 547297
נכון, זה נאיבי, אבל נאיביות היא לא פשע.
(זה רק קו טיעון אפשרי, כן? לא דעתי האישית).
לא קאשור לסלימאן 547298
בלי להכיר את הפרטים לעומק, נראה לי שנאיביות בדרגה כזו ראויה לשם מעט שונה.
לא קאשור לסלימאן 547299
זו אמורה להיות טענת ההגנה של קאשור?
לא קאשור לסלימאן 547313
לא, זו "טענת הגנה" של הבחורה, כלפי אלה שטוענים (או רומזים כמו ב תגובה 547192 ) "מה היא רוצה, היא שכבה איתו חצי שעה אחרי שהכירו". בטענה הזו מגולמת הטענה ש"אחת כזו, ששוכבת אחרי זמן קצר כל כך, מה בעצם איכפת לה מיהו ומה מצבו המשפחתי?".
אז אני אומרת שגם אם שוכבים אחרי חמש דקות של היכרות, זה יכול להיות איכפת.
לא קאשור לסלימאן 547319
אבל למה את אומרת "אחת כזו" כאילו מישהו קרה לה פרחה?

לא מדובר באופי שלה (שעליו מעידה התלונה עצמה), אלא בסיפור המעשה שהיה. אילו היא הייתה רוצה לברר פרטים עליו, היא הייתה מקדישה לכך זמן לפני כן.
לא קאשור לסלימאן 547326
בתגובה שאליה קישרתי בפירוש כך נרמז.
לא קאשור לסלימאן 547330
אם אנחנו רואים את הרמז באותו מקום, תני דעתך למשפט העוקב לו - ''אבל לא זה מה שאני טוען כאן''.
לא קאשור לסלימאן 547348
בסדר, עניתי לטענה שירדן לא טען, ולא לירדן :-) זו טענה קיימת ונפוצה מאוד.
לא קאשור לסלימאן 547323
אלע"ד. אבל אני מציע את טענת ההגנה הבאה: ידוע כי גברים נשואים רבים בוגדים בנשותיהם (עשרות אחוזים), מכאן שאחד משניים, או שהגברים הנשואים הללו משקרים לנשים ולכן מר קאשור יכול לטעון ל"הגנה מן הצדק" על בסיס אכיפה בררנית. לחילופין הגברים הללו אומרים אמת לנשים ואז לנשים רבות לא אכפת אם הן שוכבות עם נשוי או רווק ולכן הוא צריך לצאת זכאי כי "לנשים סבירות" רבות לא אכפת ממצבו המשפחתי של הגבר, בפרט לא ניתן לדעת כיצד היתה מתנהגת המתלוננת בנסיבות העניין, ובאופן כללי, למר קאשור לא היה יכול לדעת כי הוא מבצע עבירה פלילית (כי מנסיונו לנשים לא אכפת האם הגבר נשוי או רווק).
לא קאשור לסלימאן 547325
יפה.

אם כי הטיעון שלך לא לוקח בחשבון שאולי רוב הנשואים בוגדים עם נשואות :-)
לא קאשור לסלימאן 547327
וגם בוגדים *ב*נשואות. נדמה לי שהרבה נשים (רובן?) לא היו מוכנות לחלוק את גופן עם בעל הבוגד בהן באותה העת. מעניין אם בהתאם להגיון הפסיקה החדשה ניתן להגיש תלונה על אונס כנגד בעל בוגד.
לא קאשור לסלימאן 547331
אם מנסיונו לא אכפת להן אז למה הוא טרח לשקר?

חוץ מזה, מבחן "האשה הסבירה" לא מחזיק מים. יכול להיות שהרבה "נשים סבירות" היו שמחות לשכב עם ארז אפרתי, בחור חסון, נאה, וקצין בצה"ל - אבל מה שמשנה הוא שאשה אחת לא רצתה בכך.
לא קאשור לסלימאן 547301
קו ההגנה במקרה כזה יהיה ''לפי החוק השרעי מותר לגבר לשאת יותר מאשה אחת, והיא אפילו לא צריכה להמיר את דתה, אם כן זה 'שלח לחמך' לגיטימי אם כי מוזר ליורופוצנטרים''...
לא קאשור לסלימאן 547303
ההגנה הבאמת מוצלחת היא מה שקמיר אמרה בhttp://www.notes.co.il/orit/68584.asp(שכבר הובא)
"אילו רצתה האישה להתנות את המגע המיני עם הגבר הזר בכינונה של מערכת יחסים רומנטית עם רווק יהודי דווקא, ההתרחשות העובדתית היתה שונה בתכלית. האישה היתה משוחחת עם קאשור יותר ממספר דקות ברחוב"
היא מביאה את זה כהוכחה לכוונותיה של הצעירה אבל אני (שכנראה אני פחות פמיניסט) מסתכל על זה בתור שימת חלק מהאחריות על האישה.
לא קאשור לסלימאן 547304
איך להטיל אחריות על אשה הופך אותך לפחות פמיניסט?‏1

1אה,זו הייתה אירוניה? אני מפספסת אותן לפעמים בשעות האלה
לא קאשור לסלימאן 547309
חלק ניכר מהשיח,חקיקה והשפיטה הפמיניסטית עוסקים בנטילת אחריות מהאישה. וגם לגברת קמיר יש כמה הצעות בסגנון.
לא קאשור לסלימאן 547347
לא יודעת (ואני גם לא אורית קמיר, למרות שאני מאד מעריכה אותה), אבל בעיני אין פמיניזם רב מדי באמירה לפיה האשה לא נושאת באחריות על המעשים שלה. יש הבדל בין להגיד "החברה/תרבות/גברים הביאו את האשה למצב בו היא נאלצה להתנהג בצורה מסוימת" לבין להגיד "האשה לעולם לא אחראית למעשיה" הראשון הוא משפט ביקורתי-פמיניסטי, השני עושה סיבוב של 360 מעלות וחוזר אל השוביניזם הישן וה(לא כל כך)טוב.
נראה לי שיש מספיק זרמים פמיניסטים שיסכימו עם האמירה לפיה גם אישה זכאית לרצות (ולקיים) סקס חסר משמעות, ושלא כל אשה רואה בזוגיות משאת נפש, או רואה בכל גבר אקראי פוטנציאל לזוגיות כזו. אם כבר, אז לדעתי הטענה לפיה אם הייתה יודעת שהוא נשוי הייתה מסרבת לשכב איתו מטעמים מוסריים, הגיונית יותר.
לא קאשור לסלימאן 547349
1) אני לא יודע מה קרה שם, יכול להיות שהיא נאנסה (בכוח) וחזרה בה מהאשמה בגלל שהיא נרתעה ממשפט או סיבה דומה. כל מה שאני אומר הוא בהנחה שהסיפור של קמיר תואם למציאות.
2)הפרשנות של בית המשפט לחוק היא מטופשת, אמרתי את זה כבר במקרה של סאלימן ולא שיניתי את דעתי מאז.
3)זכותה של אישה לברור לה גבר באיזה מבחן שהיא חפצה, מה שמוזר פה שהיא דורשת ממערכת המשפט להעניש אדם כי הוא לא עמד במבחן. מה שהיא הייתה יכולה לעשות זה לברר.
לא קאשור לסלימאן 547351
(1) לא קראתי את פסק הדין לעומק, ובכל מקרה, אני מתבססת על עובדות המקרה כפי שהוצגו בתקשורת. אם יחסי המין היו כרוכים בהפעלת אלימות או בכפייה, ברור שאין מה לדבר על אחריות האישה בהקשר הזה.
(3) לא הבנתי
לא קאשור לסלימאן 547352
3. אם היא רוצה רווק יהודי אז התפקיד שלה הוא לברר את הפרטים, זה לאו דווקא מוכיח שהיא לא רצתה מין עם ערבי נשוי זה יכול גם להוכיח שהיא פתיה. בכל מקרה יש גבול להתערבות המדינה.
לא קאשור לסלימאן 547354
חשבתי שההרשעה נבעה מכך שהוא הציג את עצמו כיהודי רווק (כלומר, מהבחינה הזו היא חשבה שהפרטים ידועים)
לא קאשור לסלימאן 547355
אז היא כנראה חשבה לא נכון.
לא קאשור לסלימאן 547356
אם היא חשבה כי שיקרו לה (כלומר, היא מבחינתה עשתה את הבירורים המתבקשים) זה דבר אחד. אם היא חשבה כי היא הניחה כברירת מחדל שגבר שמתחיל איתה הוא רווק יהודי, זה דבר אחר.
לא קאשור לסלימאן 547357
גם אם שיקרו לה עדיין באחריותה לברר, לפחות לצאת לכמה פגישות.
זכותה לא לעשות את זה, אבל אם היא מוותרת אז לא המדינה צריכה לברר בשבילה.
547358
מסתמן שאין לי דעה מוצקה בנושא (מעבר למה שכבר כתבתי), והחלטתי עם עצמי שאני מפסיקה להתפלפל רק בשביל הספורט שבדבר.
לא קאשור לסלימאן 547353
אין סתירה בין "נדלקתי, נסחפתי" (ספונטניות רגשית בשיאה) לבין "שלך לחמך" (תועלתני, רציונלי)?

אני דווקא מוכן לעמוד מאחורי האמירה (שהסנגוריה שלי כאן הכחישה בשמי) "אחת כזו, ששוכבת אחרי זמן קצר כל כך, מה בעצם איכפת לה מיהו ומה מצבו המשפחתי?" אם לדייק יותר, אני מסכים שיכול מאוד להיות לה אכפת - אבל "אכפת" זה משהו די חלש. סביר בהחלט שהיא תהיה מאוכזבת, ממורמרת משהו, מרגישה מרומה. מה שנראה לי יותר קשה לטעון הוא שנגרם לה נזק נפשי של ממש, וזה מה שכתבתי בתחילת הפתיל.
לא קאשור לסלימאן 547361
בוא נחשוב ביחד על נזק נפשי אפשרי (אני לא ממש חזק בעניין הזה ולא מאוד בעד התלונה שלה, סתם משתעשעת):

נניח שהיא נושאת טראומת עבר מסוימת מגברים נשואים. טוב, זה גורף מדי כי יש יותר מדי כאלה ומבחינה זו זה כמו לשאת טראומה מגבר גבוה או מגבר שחרחר. אז נעזוב את זה.

נניח שהיא נדרה נדר רוחני/דתי כלשהו שלעולם לא תשכב עם נשוי כי זה מעשה בלתי מוסרי, והעובדה שעשתה את זה מבלי לדעת, ובגלל מניפולציות שלו, פוגעת קשות בדימוי העצמי שלה ובאמונתה (שלפיה נדרה את הנדר).

אולי לא מתאים לפרטי המקרה, אבל לצורך ההשתעשעות: נניח שהיו אנשים נוספים בסביבה ששיתפו איתו פעולה. למשל, חבר שלו שהציג אותו בפניה כ"יוסי הרווק היהודי", חבר אחר שלו שמע אותו מרמה אותה ולא אמר דבר וכולי. לאחר שהיא מגלה את האמת, היא קולטת שהיתה קורבן לא לסתם מניפולציה של גבר חרמן, אלא לקנונייה מתוכננת, והאמון שלה בבני אדם נפגע קשות.

בטח יש עוד אבל אני אמורה לעבוד כרגע.
לא קאשור לסלימאן 547364
ואם הוא צבע את שערו והיא נדרה נדר לא לשכב עם גבר שחרחר?
לא קאשור לסלימאן 547448
תלוי אם זה חינה, למשל.
לא קאשור לסלימאן 547375
ככל שהעכבות שלה מהגבר חזקות יותר, מוטל *עליה* העול לבדוק ולוודא. כשם שיהודי דתי לא מסתפק בזה שבעל המסעדה אומר לו "כשר, בטח כשר, שחטתי את החמור בעצמי" אלא דורש לראות את התעודה החתומה, אותו נדר של ידידתנו הוירטואלית מחייב אותה להעיף מבט בתעודת הזיהוי של המועמד או לעשות כל מאמץ סביר אחר בהתאם למידת הרתיעה שלה משקר אפשרי (אם הוא זייף תעודת זיהוי הייתי מטיל את כל האחריות עליו ושולח אותו לכלא בלי היסוס). זה לא נעים, זה עלול לבאס את בן הזוג, זאת בטח לא הדרך הכי ידידותית להתייחס למישהו איתו עומדים להכנס למיטה עוד כמה דקות, אבל זאת האחריות שלה. אם אני אלרגי לשרימפס, אני הוא זה שמוודא פעמיים ושלוש שלא שמו לי את השרץ באגרול (סיפור אמיתי, אל תשאלי).

מאחר ובנסיבות דומות גברים נשואים רבים אינם מספרים את האמת ואינם מואשמים באינוס (או מה שלא יהיה הסעיף שהוא הואשם בו), עולה מפסק הדין ריח ברור של גזענות.

________
ובפינת הנודניק: ירדן - שלך לחמך? עפרונית - 360 מעלות?
לא קאשור לסלימאן 547377
אותי מעניין גם שהביטוי ''שלח לחמך על פני המים כי ברוב הימים תמצאנו'' הפך למסמל של תועלתנות.

במקרה הזה זה קצת יותר דומה ל''שלח לחמך על פני המים צמוד לקרס החכה'' (למרות שהתועלת אמורה להיות יותר הדדית מאשר במקרה של דיג).
לא קאשור לסלימאן 547378
לחם הוא פתיון עלוב, הוא מתפורר במים תוך שניות. איזו מין ילדות היתה לך?

גם התועלת במציאת הלחם "ברבות הימים", אותם בילה להנאתו במים, מפוקפקת מאד. אולי "שלחי רחמך..."?
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547457
טול קנה ארוך וקפיצי, קשור חוט ניילון לא ארוך מדי בקצהו,
קשור כמה שיותר קרסים זעירים (עדיפות למשולשים) לקצה החוט הראשי, השתמש בחוטים דקיקים באורך של כעשרים ס''מ, כרוך את צרור הקרסים סביב ככר לחם (לא לחשוש מהסתבכות החוטים, אנו עובדים עם פלונטר), השלך את ככר הלחם לים הקרוב למקום מגוריך, חכה מעט עד שדגי הבורי או הבננות יעוטו על הלחם, הקפץ בזריזות את הקנה שבידך.
אם פעלת לפי ההוראות שללך בידך.
(במכה אפשר להעלות שניים שלושה דגים ביחד, הקרסים ישפדו אותם בצידם).
(מלח, פלפל, לימון)
המשכים קום שכרו ירדפו)
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547487
יסלח לי כבודו, השיטה הזאת קשורה לדיג כמו שפצצת רסס קשורה לקליעה למטרה.

(והשווה: קח כיכר לחם, הוצא בזהירות חלק מהלבן שבפנים, והטמן במקומו רימון יד שנצרתו מחוברת לחוט דיג. השלך הימה בזריזות כשאתה אוחז בחוזקה בקצה השני של החוט, והמתן כארבע שניות לפני שאתה מתחיל באיסוף).

אגב, יש לך הכבוד לשוחח עם אדם שהמציא‏1 שיטת דייג אמיתית - לא זאת שתוארה למעלה - ואפילו הצליח לדוג באמצעותה כמה דגים, הגדול מביניהם היה לוקוס ששקל מאתיים גרם או משהו כזה. כן, כן.
_______________
1- טוב, יכול להיות שמישהו המציא אותה קודם ואולי היא בכלל שיטה נפוצה, אבל לי לא ידוע על זה.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547496
נו, ספר. מהי השיטה שהמצאת
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547504
ייטול כבודו בקבוק ליטר פלוס, ימלא אותו בחנ"ה (חומר נפץ הודף), פתיל השהיה (לא קצר מדי), החדירו דרך חור בפקק, ואטום את הפקק בשעוות נר. עמוד על חרטום הסירה וצפה לאריצ'ולות.
בראותך להקה, הצת את הפתיל, צעק "ברוד!" והשלך את הבקבוק. כדאי לעשות במים רדודים מכיוון שתשעים אחוזים מהשלל ישקע.
אסוף את הגוויות הצפות, חבוש שנורקל ומסכה, וצלול לקרקעית לאיסוף תשעים האחוזים.
(מלח, פלפל, לימון)
וזו הסיבה האמיתית מדוע לכל כך הרבה דייגים חסרות אצבעות.
(שיטה זו אינה חוקית).
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547551
זה קצת אוברקיל, לא? מה רע ברימון יד פשוט, כפי שהיה מקובל בשעתו אצל חיילי צה"ל בחופי סיני?
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547564
א. זמינות (קשה לגנוב רימון, יותר פשוט לגנוב שקיות חנ''ה).
ב. אין רסיסים.
ג. רימון שוקע, בקבוק נשאר על פני המים.
ד.שקט נפשי (אתה לא רוצה להתפס על חופי הסנפיר או הטיראן עם סירה, קבוצת בדואים וערימת רימונים).
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547565
נ.ב.
מהי אותה שיטת דייג שהמצאת?
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547566
אולי עם שעון ופטיש?
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547569
ואיך דגים את הפטיש?
(תשובה: עם אצבע)
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547583
אה, כן.

מדובר בעניין פשוט שמצריך ים שקט עם ראות טובה, מהסוג שנמצא בשפע בים סוף, שם פעלנו בימים שסיני היתה בשליטה ישראלית (עד כמה שידענו הדיג לא היה אסור, אבל למען האמת לא טרחנו לברר). הרעיון הוא פשוט דיג בקרס (בלי חכה, צריך רק קרס, משקולת וחוט) כשהדייג מצויד במסכה עם שנורקל ואופציונלית גם סנפירים. שייטנו לאורך השונית עד שראינו דג מעניין מספיק, שלשלנו אליו את הפתיון וצפינו בהנאה איך הוא נוגס ולעתים תכופות נתפס. החלק היפה הוא שגם כאשר זה לא קרה, היה קל יחסית לפתות את אותו דג עצמו שוב, כי הטפשים ההם לא הסתפקו במנה אחת וחשבו שהם יכולים לנצל את ההצלחה ולזכות בעוד אחת. זה הצריך גם עוזר דייג שהיה מאפסן את השלל בסירת גומי קטנה ועוזר בלוגיסטיקה של הכנת הפתיון הבא. אני מניח שגברים אמיתיים נושפים בבוז וחושבים שבתנאים האלה רובה תת-מימי היה אפקטיבי יותר. אולי הם צודקים, אבל אז יש סכנה של פגיעה בשונית (טוב, האמת היא שבאותה תקופה לא היינו ממש מודעים לאלמנט הזה, אבל לא היינו מיומנים בצלילה לעומק של כמה מטרים והפעלת כלי הנשק הזה בעומק). בכלל, רק ברברים אוכלים דגים עם חור בבטן.

הבעיה העיקרית היתה המאניאקים הקטנים, ביחוד החבר'ה האלה http://animal-world.com/encyclo/marine/wrasses/image... שהיו מיירטים את הפתיון בעודו בדרך למטה, והיו קטנים מכדי להתפס בקרס. הפתרון היה לשלשל את הפתיון לעומק במרחק מה מהשונית, שם הגנבים הקטנים לא הסתובבו, ורק אז להתקרב לאזור של הדג הגדול יותר, כי הזאטוטים כמעט לא נמצאו בעומק של יותר משניים שלושה מטר. אגב, לא משנה מה אתה יודע על אופטיקה, תמיד אתה מאוכזב מחדש לראות כמה משקל הטרף מאבד במסעו הקצר ממקום מגוריו אל פני המים.

גילוי נאות: עכשיו כשאני נזכר בכל זה, עולה במוחי האפשרות שההמצאה לא היתה ממש שלי. היינו כמה חבר'ה ואני קצת פחות בטוח מי היה הגאון.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547605
אה זה, טוב, חשבתי שהפולינזים המציאו את זה בד בבד עם מסיכת הזכוכית לצלילה, והחברה של קוסטו יידעו את שאר העולם.
בכל אופן, חכה בלשון הדייגים אינה המקל, אלא הקרס עצמו ושיטה זו נכללת ב"דייג בחכות", אכן שיטה טובה ומקובלת.
הקובנים שכללו שיטה זו ובמקום להשתמש בעוזר הם משתמשים באבוב מנופח עם סל רשת.
לדעתי הנזק לשונית בדייג עם רובה הוא כמעט בלתי אפשרי ותלוי רק ברצונו הטוב או טיפשותו של הדייג, אבל העיקר הוא ששיטה זו היתה לא חוקית (ללא רשיון דייג מיוחד - אין להחזיק רובה בסירה, בשטח השמורה, בחוף או באוהל) והסכנה העיקרית היא בהחרמת הרובה ורשיון הדייג ע"י הרשויות (רשות שמורות הטבע).
המניאקים הקטנים הידועים בשמם הכללי "נקר" (מתחרז עם נגר) על מנהגם לנקר בפתיון , ייתרונם בכך שמאוחר יותר הם הופכים בעצמם לפתיון לדגים הגדולים - דג חי קטן על הקרס, חוט קצר קשור למצוף של גלון עם לבנה כמשקולת (כדי שהמצוף לא יברח מהר עם הרוח או עם הדג הגדול) ושלח לחמך על פני המים כי מיד יבואו המפלצות!
(דגי מים עיליים - אריצ'לות, טונות וכו').

בקישור להלן, קצת סירטונים על צלילה חופשית.

http://www.google.co.il/search?q=אלון+ריבקינד&hl...
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547621
שוב גנבו ממני את התהילה.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547634
ממגדיר הדגים לים סוף, שבנעורי ידעתיו על פה, זכור לי היטב שקוראים לדג הזה "הליך סרוג". מאז למדתי לא לסמוך על דברים שזכורים לי היטב, וגם הדוד לא תומך, אבל אם זה כן נכון אז מה זה השם הזה, למען השם? נשמע כמו חבר של "מכרז תפור".
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547635
מה נפל עלי? טווסון אילתי, כמובן. אבל היה גם דבר כזה "הליך סרוג", נשבע!
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547650
אין לי שמץ, אבל אם כבר מתעכבים על הדג הזה, משום מה גוגל כותב שהוא מאפיין את הים האדום, בעוד זכרוני הפנומנלי טוען שהוא נפוץ גם בים התיכון. אולי זה בן-דוד שלו ורק חוסר יכולתי להבחין בפרטים גורם לבלבול. אנטילופה בטח יואיל להסביר.

''הליך סרוג'' הוא אולי איזה דג קרקעית שנעזר בסנפיריו לזחילה על החול (''הליך'' מלשון הליכה) וגופו מכוסה פסים אנכיים (ומכאן ה''סרוג'') - יש כמה כאלה והמשותף לכולם הוא שהם בעלי מראה מגעיל.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547664
ים אדום, ים כחול, מה זה משנה?
על הגירה לספסית כבר שמעת?
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547700
אה, מהגר. תודה.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547675
מה שדורון כתב.
לא קאשור, סלמאן אבו עבדאללה. 547501
הזכרת לי שבוע קסום על אי טרופי שבו אני וחבריי חיינו על לחם פרוס, וג'מייט ומה שהצלחנו לדוג.

מספר חתיכות של פרוסת לחם על המים היו גורמים לדגים ששכחתי את שמם (אבל הם היו דקים, לבנים עם כתם צהוב בלחי) להיכנס לפרנזי ואז הם היו נתפסים על הקרסים שלנו.

זו השיטה היחידה שעבדה (אף דג לא חשב אפילו להקרב למקק גדול ועסיסי שרצחנו לטובת העניין), ואלו היו הדגים היחידים ש''ירקו'' לכיוונינו.
לא קאשור לסלימאן 547451
רגע רגע, הנה אני נזכרת במוטיב תרבותי מתאים יותר:

אל תאמיני לבנים (ערבים)
כי תמיד הם שקרנים
היום נותנים נשיקה
ומחר מתברר שהם מבאקה.

(מתוך ספר הזיכרונות שלי, אמצע שנות השבעים. ואם לא שלי, אז של חברה. כולם נראו בעצם אותו הדבר).
לא קאשור לסלימאן 547380
לגבי אלה שאינם מספרים את האמת ואינם מואשמים באינוס, צריך קודם לבדוק על כמה מהם טורחות המרומות להתלונן. אם יש נתונים לפיהם הוגשו תלונות כאלה נגד עשרים גברים אבל רק נגד הערבי הוגש כתב אישום אז אתה צודק.
לא קאשור לסלימאן 547412
פורמלית אתה צודק. אני משער שמעט מאד נשים, אם בכלל, הגישו תלונה נגד מי שהציג מצגת שוא בקשר למצבו המשפחתי לפני קיום יחסי מין מזדמנים, ואני משער גם שהן לא התלוננו כי הן שותפות להרגשה שלי שבית המשפט לא היה מתייחס אליהן בהבנה יתרה.

שמונה עשר חדשי מאסר נגזרו על האדון קאשור. צריך לשאול את בית המשפט כמה מהם היו בגלל ההתחזות ליהודי וכמה בגלל ההתחזות לרווק. מעניין כמה היו גוזרים על מי ששיקר בקשר למצבו הכלכלי, על אלה שלא גילו את כל האמת לגבי מידת הצטיינותם בפעילות המדוברת ועל ההוא (בטח אין יותר מאחד) שהסביר שהוא אף פעם לא עושה את זה בפגישה הראשונה אבל הפעם הוא מרגיש שקרה משהו מיוחד. אלה, כמובן, שאלות רטוריות. מן הסתם בית המשפט היה נמנע מלהתייחס לכל טקטיקת חיזור נבזית כאל פשע אלא במקרים בהם הנבזות עוברת את גבולות הסביר, ומה שעבר כאן את הגבול בעיניו הוא ההתחזות ליהודי, לא עצם מצג השוא באשר הוא, ולכן אני חושב שההחלטה נגועה בגזענות. כפי שטענתי קודם, אם הסיבה היא שההתחזות כיהודי פגעה במתלוננת באופן חריף, היה עליה לנקוט באמצעים כדי לבדוק אותה.

אם אני מבטיח לך שמחר אתן לך מאה שקל, ולמחרת אינני עומד במילתי, יש להניח שלא תתבע אותי לדין. באותן נסיבות, אם סמכת על כך שמאה השקלים האלה יאפשרו לך לרכוש תרופה מצילת חיים (בלי לידע אותי), שאריך לא יכולים לתבוע אותי בטענה שהרגתי אותך.
לא קאשור לסלימאן 547438
אני מגיבה כאן למרות שאין לי ממש זמן ולמרות שאני אמורה לעשות משהו אחר. אבל אני לוקחת את האחריות המלאה למעשיי, ולא מתכוונת ביומיים הבאים לתבוע שום שוטה שמשתמש בטקטיקות נבזיות במיוחד להסית את תשומת ליבי מהתחייבויותי בעולם הלא וירטואלי.

פשוט בין הפורום הזה והתכנית המשפטית בגלי צה"ל (1) נפל לי האסימון לגבי מה שמטריד אותי בגל התגובות לנושא (שעצם המידע הקונקרטי השתחרר לגביו הוא דל ביותר (2)).

מעבר לכך שכל חיי היו כאלו שראו בפעילות שמאלנית או סתם ליברליות סוג של סטיה מינית שכללה שילוב של יחסים הומוארוטיים והטרונציונליים: , תגובה 432617
,תגובה 245797תמיד הובהר לי שהסנקציה ליהודיה בחברה הישראלית על משכב עם ערבי מכל סוג שהוא היא חריפה במיוחד. אני עוד זוכרת קולגה בשירות המדינה (אם חישבתי נכון אני חושבת שהוא בערך בגיל פרישה עכשיו), ששאל אותי בעיניים נוצצות ביותר אם שכבתי אי פעם עם ערבי/ם, שאלה שלהערכתי השתוותה בעיניו ל"האם שכבת עם ננס קטוע גפיים?" או לחילופין "האם ביצעת מעשה מגונה בארמדילו?"

וצר לי להזכיר את העניין, יצא לי גם להיות עדה לערבים שהסיקו מעצם זמינותה המינית של אישה אליהם או לחבריהם שהנ"ל אינה אדם בעל רצונות וכבוד אלא חפץ.

והנה הגיעו ימות המשיח ועשרות כותבים ומגיבים מגינים בחירוף נפש על עצם זכות קיומם של יחסי מין מלאים בין ערבים ליהודיות ומגנים את שיקול הדעת הגזעני של הבחורה (טפו, ופויה לה) שקובע את הזהות הערבית כקריטריון פוסל.
ולמרות זאת עיני לא מתמלאות דמעות שחרור של גאולה. שני אלמנטים נותרו בעינם מימים ימימה, וגורמים לי להאמין שהחברה הישראלית, לפחות לפי מקרה מבחן זה, רחוקה עוד מאוד מליברליזם חברתי אמיתי:
א. רוב הדוברים מאמינים שזכותם כחברה להכתיב את ההעדפות והבחירות המיניות האישיות של אינדבידואלית אלמונית.
ב. רוב העיסוק הוא לא במעשיו של הגבר שעשה מעשה פלילי או לחילופין נבזה במיוחד (גדעון לוי, ולא רק הוא, מגן על המעשה כפעולה נורמטיבית לכל דבר), אלא במעשיה ואופייה של האישה: איך המ***ת הגיעה ל... אחרי היכרות כל כך קצרה, ואיך אחרי זה החוצפנית עוד העיזה להתלונן.

(1) רות גביזון מביעה את תמיהתה הכללית על כל הסיפור והודפת בעוצמה כל ניסיון של מנחה התכנית להכנס ל"נושא הלאומני" שרק בגללו הסיפור הזה בכלל עושה כותרות
(2) מישהו יודע איפה מוצאים את פסק הדין?
לא קאשור לסלימאן 547442
לא קאשור לסלימאן 547443
למישהו יש קישור ישיר למסמך עצמו?
לא קאשור לסלימאן 547468
תודה רבה.

הבנתי נכון?
ההחלטה היא למעשה הסכם בין התביעה וההגנה, והשופטים רק מאשרים אותה ופונים לויכוח על העונש?

והנה מה שהמוח המעוות שלי המשיך להבין:
המאשימה התלוננה לפני שידעה על זהות הנאשם (כלומר, לא בגלל שסברה שהוא ערבי, אלא משום שחשה שהוא "חילל את גופה וכבודה"), התביעה התפשרה עם ההגנה על "מצג שווא", משום שאת זה ניתן היה להוכיח (כמו במצבים שבהם מגיעים מ"רצח בנסיבות מחמירות" ל"פגיעה בשל רשלנות").
גם המאשימה וגם הנאשם שינו את דעתם זו על זה ועל מה שהתרחש כאשר הקשיבו לעדות הצד הנגדי (אם הבנתי נכון, היא הבינה שהוא "ילדותי", והוא הבין שלא מקובל לשקר לבחורות ולזנוח אותן ערומות מיד לאחר מעשה. הוא גם התחרט על מעשיו, אבל לזה לא היה זכר בראיון שלו ב"הארץ").

כי לפי התרשמותי הסובייקטיבית, יש פער מסויים בין המקרה ובין הסערה התקשורתית שצצה בעקבותיו.
לא קאשור לסלימאן 547482
מה זאת אומרת "לזנוח אותן ערומות"? מה בדיוק קרה שם? הוא גנב לה את הבגדים?
לא קאשור לסלימאן 547489
אני הבנתי את זה אחרת (אלע"ד כמובן), אני הבנתי שהמתלוננת שיקרה למשטרה, או שלכל הפחות הפרקליטות הגישה כתב אישום מטעה ביחס לאירועים עליהם התלוננה, אני מבין את זה משמשפט (סעיף 13):

"...וכתב האישום שהוגש בתחילה, בגדרו צוינה *התנגדותה הממשית* של הנאשמת למעשי הנאשם, תוקן בהמשך ההליך, *לאחר שמיעת עדותה*, באופן שהובהר כי הללו אמנם בוצעו בהסכמתה, אלא שזו הושגה במרמה... ודוק: אלמלא סברה כי הנאשם רווק יהודי המעוניין בקשר רומנטי משמעותי לא הייתה *משתפת עמו פעולה*." (ההדגשות הן שלי...)

ככל הידוע לי, חילול גופה וכבודה של אשה, במובן של לשכב עם אשה בהסכמה, לא לספק אותה מינית, לגמור, לקום וללכת (אני בטוח שהייתה לו פגישה חשובה... ). זה עדיין לא אונס, וקביעה שבשל כך הוא הורשע גרועה בעיניי יותר מהאופציה השנייה לפיה הורשע בגלל שקר.
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  בקשה להבהרה • איש שלישי
  בקשה להבהרה (2) • העלמה עפרונית
  בקשה להבהרה • אייל אלמוני
  בקשה להבהרה • האלמוני המזוהה
  בקשה להבהרה • שוטה הכפר הגלובלי
  בקשה להבהרה • צפריר כהן
  בקשה להבהרה • שוטה הכפר הגלובלי
  בקשה להבהרה • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • ניר
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • אא
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • אא
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • גברת קאשור
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • גברת קאשור
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לטעון אפשר הכל • העלמה עפרונית
  לטעון אפשר הכל • היא
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  זה ממש לא הכתבה שדובר עליה • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • אא
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • איציק ש.
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • אייל אלמוני
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  אחרון ודי • היא
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • היא
  לא קאשור לסלימאן • הקשה המקשה
  לא קאשור לסלימאן • ל.ב.פ., תל אביב
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  טראומה רטרואקטיבית • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  :-) • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • טווידלדי
  לא קאשור לסלימאן • אינקוגניטו
  לא קאשור לסלימאן • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  ! • ידידיה
  מקפיץ • אייל אלמוני
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • אפופידס
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  לא קאשור לסלימאן • אסתי
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • יהונתן אורן
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • יהונתן אורן
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • אינקוגניטו
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • אינקוגניטו
  לא קאשור לסלימאן • אא
  לא קאשור לסלימאן • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  לא קאשור לסלימאן • אינקוגניטו
  לא קאשור לסלימאן • דורון הגלילי
  לא קאשור לסלימאן • האייל האלמוני
  תודה • ירדן ניר-בוכבינדר
  לא קאשור לסלימאן • שוטה הכפר הגלובלי
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • ידידיה
  לא קאשור לסלימאן • תשע נשמות
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • העלמה עפרונית
  לא קאשור לסלימאן • צפריר כהן
  לא קאשור לסלימאן • ברקת
  ללא כותרת • ידידיה

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים