בתשובה לשי כהן, 09/03/02 23:58
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60191
אני שוב מנסה להבין, ועדיין לא מצליח. אנסה שוב: האם "אחיך היקרים" הם מטרות לגיטימיות בעיני משפחת העמים (שנדמה לי, שגם אתה טוען להשתייכות אליה), כפי שנובע מההיסק שהראתי כאן: תגובה 60169 מהתגובה הזאת: תגובה 60165 שלך?
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60193
ערן,
אין ספק שבעיני האוייב כולנו מטרות לגטימיות. משפחת העמים להלכה טוענת שאזרחים הם לא מטרה לגיטימית.
למעשה, גם משפחת העמים, למעט כאשר זה מתאים לה, לא ממש מיישמת תיאוריה זו. מכאן, כיוון שהכוח בידינו, הבא נביא את המוות אל האוייב. לפוצץ מכוניות תופת במרכזי הערים של האוייב הנאצי-פלשתינאי, לחסל את כל האוייבים שנמצאים להם נצורים במחסומים, להרוג ללא היסוס. את כל האוייבים ובני משפחתם.

למה, למה, יאזין עדיין חי? למה? ידוע איפה הוא, יש לחסל אותו. נקודה.
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60196
אנא סלח לי שאני כל-כך קשה תפיסה, אבל עדיין לא הבנתי.

בתגובה זו אתה שוב כותב "...להרוג ללא היסוס. את כל האוייבים ובני משפחתם", כלומר, אתה אכן שב ומסווג את בני משפחותיהם של הלוחמים כ"אויבים לגיטימיים".

באותה תגובה מדוברת (תגובה 60169) קבעת שהרג אויבים הוא פעולה לגיטימית. ניקח את זה צעד קדימה ונשתמש בצירוף הטעון "מוצדקת מוסרית".

בתגובה לך טענתי שמטעמי סימטריה נובע כי גם אזרחים ישראליים שאינם חיילים הופכים, במערכת שהצגת, ל"מטרות לגיטימיות" וכי פגיעה בהם (מצד הפלסטינים למשל) גם היא תהיה "מוצדקת מוסרית".

האם עד כאן ברור ומוסכם? יש השגות? שגיאות שאתה רוצה להצביע עליהן?

אם לא ברור עד עכשיו, אני מנסה להדגים לך כי הקריאה שלך לפגיעה באוכלוסיה והשלכותיה הן, איך נאמר, בעייתיות משהו. אתה יכול להחלץ על ידי טענה שיש ביהודים יחוד חוץ-טבעי ממקור אלוהי משהו, שמבדיל אותם מהפלסטינים, אבל אז אני כמובן אנטוש את הדיון באופן חד-צדדי עקב חוסר עניין.
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60205
היא ממש לא בעייתית ערן.

ההסבר הוא פשוט: אנחנו, כולנו, כולל אזרחים הוכרזנו כמטרות לגיטימיות של האוייב.

כל מה שאני מנסה להעביר זה את המסר שגם אנחנו חייבים לראות בכל הצד השני אוייב. ומכיוון שאנו חזקים יותר, מצויידים יותר וכו', יש **לממש** את היתרון הזה!

לצאת מהקיבעון, להתחיל להרוג!
לצאת מהקיבעון, לראות בכל הצד השני אוייב
לצאת מהקיבעון, ולממש את היתרון.

מה לי עכשיו עיסוק בסוגיות מוסר תיאורטיות?

זוהי שעת המא"ג והסכין. לא שעת הפלפול.
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60208
אני שב ומתנצל על לבנבנות-היתר של החומר האפור אצלי, אבל יש לי עדיין בעיה.

אתה התייחסת לסוגיית הלגיטימיות הבינלאומית. ובמקרה זה, ברגע שתתחיל לבצע פעולות כנגד משפחותיהם של מבצעי פיגועים הרי שלא תוכל לטעון עוד כי פיגועים באזרחים ישראליים הם טרור. כמובן שתעמוד לך גם האופצייה להודות כי *גם* *אתה* עוסק בטרור.
אתה יכול לטעון שזה כורח, שזה יביא להפסקת הלחימה ובדיעבד לחיסכון בחיי אדם, אבל זה לא ישנה את העובדה שזה יהיה טרור - אם אפשר להשתמש בהגדרה פופולרית: פעולה שנועדה לזרוע פחד ואימה באוכלוסיה אזרחית. אני, כאזרח מדינת ישראל, לא מעוניין שממשלתי תשתמש בצבאה כדי לבצע פעולות טרור. מסתבר שאני לא היחיד. אני לא יודע אם אני חלק מרוב או שלא, אבל נדמה לי שבסוגייה הזו אנחנו נמצאים משני צידי המתרס.

ולעניין הסיפא, היה מי שאמר שעקרונות נבחנים דווקא בעת משבר. בל ניתן למוזות לשתוק כשהתותחים רועמים והסמלים מדברים.
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60213
רק טירור נגדי יביא להכרעה בקרב הזה.
רק טירור נגדי יביא לנצחון.

תיתי לך, שהינך מעדיף הבלים ''מוסריים'' ומעדיף את המשך ההקרבה למולך, על פני האינסטינקט הבריא של הישארות בני עמך בחיים.

גם הפרפרים מכים במנורת הלהט עד מוות. מסתבר שיש גם אנשים כאילו.

ברור שאני רוצה טירור נגדי. ישראל כמדינה יכולה ליימר טירור שהצד השני יכול רק לחלום עליו.

ישראל רוצה להישרד, והיא גם תגיע לדרך הזאת.

חקירות קשות, חיסולים המוניים, פצצות בריכוזי ערים, את הכל עוד נעשה, כי אינסטיקט ההישרדות עוד יגבר על אנשי ''המוסר''. עוד מוסר כזה...

זה לא מוסר, זה אינסטינקט פגום. זה פרפר המכה במנורה.
בעיני הערבים הם מטרות לגיטימיות 60256
תודה רבה. לזה חיכיתי. הרשה לי לצטט אותך מעכשיו:

"רק טירור נגדי יביא להכרעה בקרב הזה.
רק טירור נגדי יביא לנצחון."

"ברור שאני רוצה טירור נגדי. ישראל כמדינה יכולה ליימר טירור שהצד השני יכול רק לחלום עליו."

שי כהן, 10.3.2002 2:22
היית אומר מההתחלה, הייתי אומר לך 60260
מה ההתרגשות ערן?

טירור נגדי הוא אחד מצורות הלחימה בסך הכל.

אם יש לך מא"ג, ואתה באוהל עם יתוש (לא אנלוגיה, רק דוגמא)עדיף שתתאים את כלי הנשק שלך למצב. כרית במקרה הזה. צרורות מא"ג לא יועילו.

יש טירור, יש תשובה לטירור, לא המציאו אותה בשנתיים האחרונות, היא תרופה ידועה מיני אז, טירור יש לו תרופה, טירור נגדי. נקטו בזה בעבר, לא רק בישראל, יש לנקוט בזה כעת.

לא הבנתי את ההתרגשות, אם זה מה שחיפשת, היית רק צריך לשאול מה אני מציע..., או הרבה יותר פשוט מזה, לקרוא את ההצעות שלי. להרוג בני משפחה, לגרש בכמויות, להגלות, לפוצץ מכוניות תופת אצלהם, לירות על הלוויות, זה טירור נגדי. רצוי כמובן גם "נעלמים" למינהם. הדגש על נעלמים, מעלמים להבדיל מהרוגים מגבירים את ההיסטרייה ומהווים "טירור".

חיפשת את מה שהיה מונח מתחת לפנס (זרקור רב עוצמה)?
על מטרות לגיטימיות 60263
ערן, אין ספק שהדרכת את שי אל המטרה שהצבת לנגד עיניך בצורה יפה ועקבית, אך מדוע התמיהה המתחבאת בקולך?

שי כהן, כמו מחנה רחב בציבור הישראלי, הקונה אחיזה בקרב אמצעי התקשורת השונים עם כל פיגוע, קוראים כבר זמן רב לשימוש בטרור, הלכה למעשה, כנגד התושבים הפלסטינאים.
אין בכך משום חידוש.

כמו כן, האם הבנתי נכון את הטיעון שלך בתגובה זו (תגובה 60208) כי מדינת ישראל לא נקטה באמצעי טרור עד כה?
על פי הבנתי את המושג, ישראל נוקטת בשורה ארוכה של אמצעי טרור כבר זמן רב, ולא נראה שהיא מתכוננת להפסיק בזמן הקרוב.
מה זה אומר על משוואת ה(אי-)לגיטימיות של מעשי הטרור האחרונים הפוקדים אותנו, בעיניך?
על מטרות לגיטימיות 60272
האם בשאלה הבינארית "מדינת ישראל נוקטת באמצעי טרור" התשובה היא "כן"? כנראה שכן. יש בחלק מהפעולות הצבאיות שנוקטת מדינת ישראל משום הפחדה והטלת אימה על אוכלוסייה אזרחית, ברוב המקרים בצורה עקיפה (כלומר, מטרת הפעולות אינן הטלת אימה על אזרחים חפים מפשע אלא מלחמה אמיתית מול כוח לוחם מהצד השני, שמעורה בתוך אוכלוסייה אזרחית ולעיתים אף משתמש בה כמגן אנושי) ולעיתים רחוקות בצורה ישירה, וגם אז לא תמיד ברור אם מדובר בהנחייה רשמית או ב"יוזמות מקומיות" של חיילים.

האם בסקאלה רציפה, שלוקחת בחשבון את מצבה המיוחד של מדינת ישראל, שעליו התווכחתי עם סמילי בהזדמנות קודמת, ניתן לסווג את ישראל כ"מדינת טרור"? לדעתי הסובייקטיבית, התשובה היא "לא".

מה זה אומר על משוואת הלגיטימיות או האי-לגיטימיות של מעשי הטרור בזמן האחרון? לא יודע. אני (כמו שראית בפסקה הקודמת) משתדל להיזהר שלא לבלבל בין הרצוי למצוי ולהקפיד לציין מתי אני מביע דעה אישית-סובייקטיבית. השאלה ששאלת הינה שאלה סובייקטיבית לעילא ולעילא, ומערבת חיטוט בפצעי-העבר (שאלות "מי התחיל?", שלטעמי רק גורמות להגברת הדימום. לא להחלשתו). אני לא רוצה משוואות לגיטימיות. אני במיוחד לא רוצה טרור.
חם מהמדף... 60394
אני ממליצה מאוד שתקרא את הספר Israel's Secret Wars (בני מוריס ואיאן בלאק). הספר מתעד פעולות טרור של שירותי המודיעין של הסוכנות היהודית, משנת 1936 צפונה.

כולל פעולות של פיצוץ שווקים, מכוניות תופת וכדומה.

אני עדיין בשליש הראשון של הספר ומתקדמת לאט, בגלל הבחילה שאוחזת בי. *באופן הזה* קמה מדינת ישראל?

מומלץ לקרוא את הספר במרחק סביר מאדם שאפשר לשאוג אליו "*אבל למה הם התעקשו לעשות את זה כך?????*"
אטריות מחוממות 60399
הרבה סימני שאלה הם פתח להתעלמות מהתוכן.

טרור יהודי היה קים. זה לא דבר חדש, ובני מוריס לא גילה את אמריקה, אלא הוסיף ואישש פרטים. מבלי לגרוע מחומרת הטרור הזה, אפשר לשאול האם יש "בני מוריס" ערבי שהוקיע טרור ערבי? טרור התחיל בשנות השלושים, ואני מתפלא שלא זיכית אותי בתגובה לזה
תגובה 60084

מדינת ישראל לא קמה *באופן הזה* כי *זה* היה סממן שולי (אמנם אפשר להתווכח על רוחב השוליים), והזרם הציוני המרכזי נילחם בטרור (אם בסזון אם באלטלנה), אולי לא תמיד בחשק רב. אבל שוב עולה השאלה - היכן הזרם המרכזי או אפילו השולי הערבי שניסה, ולו בקול רפה, למחות על טרור ערבי? ניסה אז ומנסה היום.

אני חושב שאת מתפרצת לדלת פתוחה, כי חוץ ממי שלא מעוניין ליטול קורה מבין עיניו, יסכימו הרבה שהציונות ומדינת ישראל גרמה וגורמת עוול לפלסטינים הארצישראלים (עוול שלא גורר מסקנה שכביכול הולדתה בחטא), אבל שוב אפשר לשאול. היכן היא דינה בארץ הזיתים?

אלה שאלות חשובות שבאות לא כדי להשיג את תשומת הלב מנקודות חשובות ורלוונטיות שאת מעלה, אלא כדי לתהות על מידת חשבון הנפש הפנימי שקיים בקרב הערבים (חוץ ממה שהם לוחשים בחדר לטום פרידמן). כי הרי ברור שתמצאי ישראלים/יהודים שיתמכו בנקודות שאת מעלה, אבל היכן הוא הערבי שתומך
בני מוריס לא הוקיע 60400
...וזה חלק מהעניין המדהים בספר ההוא. זהו ספר היסטוריה הכתוב בנימה רצינית, מבלי להוקיע דבר. דיווח בלבד.

אך הזכרתי את הספר בתגובה לשאלתו של ערן "האם מדינת ישראל נקטה בטרור?" ותשובתו "*כנראה* שכן" (ההדגשה שלי).

נגד אותו *כנראה* אני ממליצה לקחת את הספר ההוא, במינון נמוך (מפאת לחץ הדם – זהו ספר קשה מאוד לקריאה עבור מי שגדל מתוך האמונה שישראל רק מגיבה ואף-פעם אינה מתחילה, אלא לצרכים טקטיים.)

לא העליתי את השאלה של מה נאמר בארצות ערב בנוגע לטרור – אף כי יש שיח רב גוני ומעניין.

ובעניין גרימת העוול – ישראל גרמה עוול גם לערבים מצרים במצרים, לערבים ירדניים בירדן, ליהודים עירקים בעיראק – וכפי שציינתי, עוד לא גמרתי לקרוא את הספר. אגמור – אדווח דיווח מלא. (אולי כדאי שאציע אותו לאייל בתור מאמר?)

(אה, ולגבי אחותי מארץ הזית... אולי הגלו את הוריה? אולי היכו את אחיה? אולי היא ניסתה לעבור במחסום ובדיוק אז לא הרשו? אולי היא היתה אחת מה-‏47 שנרצחו בכפר קאסם? ואולי היא לא כותבת באייל הקורא אלא בכותאב אל-ג'אמוס?)
בני מוריס לא הוקיע 60404
האם יש בני מוריס שמדווח בצורה רצינית בפני הערבי המצוי את הטרור הערבי?

האם חיפשתי בכלל את אחותך או ששאלתי שאלה קצת יותר כללית על חופש הדיבור, על הרצון לבדוק דברים ברצינות, על זה שטום פרידמן מהניו יורק טיימס הופתע שרק %64 מנשאלים ערבים חושבים שההתקפה על התאומים היא פרובוקציה אמריקו-ישראלית.

אף אחד לא בא לערער על בני מוריס, והרבה אפילו משתמשים באינפורמציה שלו כדי לנגח את מדיניות ממשלת ישראל בעבר (אורי אבנרי) ובהווה.

ישראל גרמה עוול לערבים מצריים? האם את מדברת על תקופת ה"פרשה" של שנות החמישים? (על רקע נסיונם של המצרים לגייס מדעני טילים גרמניים)

שוב, הויכוח הוא לא מי עשה מה ולמי, אלא מי מוכן לבדוק את עצמו, ברצינות, וללמוד מזה. התרבות הערבית היתה תרבות מדעית לעילא לפני 1500 שנה. כדי להיות תרבות מדעים הם היו חייבים להיות ספקניים. האם מוצאים ספק כזה גם היום?

עם דבר חשוב בדבריך אני מסכים. הישראלי/יהודי הממוצא לא יודע מה מרגיש וחושב הערבי הארצישראלי, שלא לדבר המצרי או העירקי. לפני כמה ימים המלצתי על הספר של אמיל חביבי האופסימיסט שפותח חלון בעברית למה שמרגיש פלסטיני ישראלי.

לדעת מה חושב הצד השני זה לא אומר להצדיק אותו או לא אומר שמה זהוא חושב נכון אפריורית.
בזכות הידיעה מה חושב הצד השני 60407
וכאן קבור הכלב: הידיעה מה חושב הצד השני זה לא אומר להצדיק אותו או שמה שהוא חושב נכון א-פריורי. אבל זה כן אומר להכיר בצד השני כצד חושב, לראות לרגע את העולם מבעד לעיניו.

בסיפורי המסתננים בשנת 1948 – כמה דם היה נחסך אם במקום להגדיר סטטוס של "נכסי נפקדים" ולגנוב את הכל במכה היו מתקבלי בחזרה כל מי שרצו לחזור לבתיהם?
(ועכשיו, נשקלל זאת בריבית דריבית על פני חמישים וארבע שנים.)

מצב הספק בתרבות הערבית לא נהיר לי. אחרי שאגמור לקרוא את ערימת הספרים הנוכחית, אוסיף גם שאלות כאלה לרשימת הקריאה. (המידע היחיד שיש לי בנושא הספציפי הזה הוא מספרו של מוחמד אסאד, הדרך למכה. והוא אמר בערך את מה שאתה אמרת. אבל הוא גם פעל כדי להגביר את הספקנות ולעגן אותה באיסלם, שם היא עגנה לבטח בתקופת תור הזהב שהזכרת.)

אה, כן. לגבי "מי מוכן לבדוק את עצמו?" – לא מדינת ישראל. הסיבה היחידה שגורמת לישראל לרצות לחזור מהשטחים אינה ערך מוסרי (כפי שהציע לייבוביץ' בששים ושבע) אלא משום שקיימת תחושה מבוססת שהחזקת השטחים היא עניין מסוכן מדי. איפה הבדיקה העצמית? כל מה שהם בודקים זה מי ירה עליהם (או, בעברית מדוברת "מבינים רק כוח". – ואני מוצאת את המציאות הזו עצובה במיוחד.)
אם לסבתא היו גלגלים 60409
ובסיפור החלוקה של 1947, כמה דם היה נחסך אילו הערבים היו מקבלים את החלטת האו"ם?

ולא רק לייבוביץ הציע להחזיר את השטחים ב1967, גם בן-גוריון.
Bubbe-taxi 60410
עד כמה שאני מצליחה להבין (וסליחה על כך שאני חוזרת על דברים שאמרתי במקומות אחרים) גם היהודים לא קיבלו את החלטת האו''ם. עד כמה שהבנתי מגיעה, היהודים והערבים המשיכו לטעון לבעלות מלאה על כל השטחים.

רק שהיהודים העיפו החוצה את הדיירים המקוריים והערבים אספו את כוחות בני עמם במדינות השכנות לנסות לעשות בדיוק את אותו הדבר ליהודים.

אבל בהתחשב בדרישתו של מר מאן חזרתי למקורות (ספרי הסטוריה) לחפש עדות לדברים אשר איננה מפי היסטוריון ערבי או יהודי. כפי שאמרתי לו... ...זה עלול לקחת די הרבה זמן.
Bubbe-taxi 60414
אעפס קשה לומר שהתושבים היהודים לא קיבלו את החלטת האו"ם לנוכח ההאזנה הקשובה לאותה הצבעה ב- 29 בנובמבר 1947 ולנוכח מפגני השמחה הפומביים שלאחריה. לא שמעתי (עדיין, את מוזמנת לחדש בנושא מתוך הספרות) על ציפיה דרוכה ומצהלות שמחה דומים בקרב התושבים הפלסטינים באותו יום.

עם זאת, מרגע שהחלה הלחימה, איני חולק על כך שחלק מסויים ממבצעי הצבא כללו גירוש אוכלוסייה ונועדו כדי ליצור עומק אסטרטגי למדינה הצעירה. לו הייתה המדינה קמה בהסכם עם שכנותיה (ועם המדינה הפלסטינית שלא קמה. בעצם למה?) הרי שלא היה צורך בעומק אסטרטגי זה. יש כמובן לציין שחלק לא קטן מהפלסטינים עזב את מקומותיהם בלחץ צבא ההצלה של קאוקג'י וחלק אחר עזב מיוזמתו, עקב פחד שלא היה תמיד מבוסס (אך לפעמים כן, הדבר היה תלוי בגזרה ובהתנהגות המפקדים בשטח, עד לרמת מפקדי המחלקות) מפני הצבא הישראלי. נדמה לי שאפשר לסמוך על תום שגב ("הישראלים הראשונים") בנקודה זו.
בני מוריס לא הוקיע 60411
חבל שאת מוציאה את דברי מהקשרם. באותה תגובה ניסיתי להראות שבשאלה הבינארית "האם מדינה X נקטה בטרור" כנראה שכל מדינה תקוטלג בצד של ה-"כן": כל מדינה שמצביעה בעד המשך הסנקציות על עיראק היא בעקיפין תומכת בהענשה קולקטיבית של אוכלוסיה ולפיכך תומכת בטרור. אני יכול להביא דוגמאות למכביר שישאירו אולי רק את מדינות-האיים באוקיינוס השקט נקיות מאשמת טרור. לכן, הצבעתי על הסקאלה הרציפה, ההשוואתית, שמנסה להבחין האם מדינה נמצאת גבוה או נמוך בסקאלת הטרור, לאור תנאי הסביבה ובאופן יחסי למדינות אחרות. אני חושב, ועל כך היה לי דיון עם סמילי לפני מספר שבועות, שמדינת ישראל נמצאת מעל קו החצי בסקאלה רציפה זו. את כמובן יכולה לטעון אחרת. נדמה לי שיש קצת יותר ממאתיים מדינות ריבוניות בימינו. קדימה, למיין ולשקלל.

אגב, אם תקראי את תגובותי באייל, בעיקר חפשי תגובות לדוב אנשלוביץ, תראי שאני רחוק מלהאמין לנראטיב הציוני הקלאסי. אני יודע שדיין נהג למשל לשלוח טנקי פרובוקציה לחרוש בשטחי ההפקר מול הסורים.

ואגב נוסף, כפר קאסם זה 56, דיר יאסין זה 48. אבל אני פסימי מאוד לגבי דינה מארץ הזית, וראי מאמרו של זוהיר אנדריאס "שתיקת האינטלקטואלים הערביים" שפורסם לפני כחודש ונגע לעניין קרוב - שתיקתם של האינטלקטואלים הערביים בישראל לנוכח מעצרים פוליטיים בסוריה אל מול זעקתם שעלתה השמימה בסוגיית עזמי בישארה.
בני מוריס לא הוקיע 60412
לאחרונה שוויץ הצטרפה לאו"ם כמדינה ה190, והובהר שנשארה רק מדינה אחת מחוץ לאו"ם, הותיקן. כך שיש 191 מדינות.

לפרובוקציות אפשר גם להוסיף את כיבוש הרמה, אבל זה לא משנה.
מזל טוב! 60415
באמת שכחנו לומר "מזל טוב" לשוויץ (היה שווה עדכון חדשות אתה חושב?). נדמה לי שיש עוד טריטוריות שטחי חסות שמעלים את המספר מעל 200. בשביל זה יש אינטרנט, לא? אצלי ארבע לפנות בוקר ואני לא במצב קוהרנטי לחיפוש. will you do the honores?
מזל טוב! 60417
שוויץ באמת שווה דיון, על כל עניין הניטרליות שלה, על זה שהיא שולחת חיל משמר למדינה אחרת (ותיקן) ומשתתפת כבר כמה שנים בכוחות שיטור של האו"ם.

האם שיטחי חסות, כמו פורטו ריקו, גואם (אמריקה), או של הצרפתים, זכאים להגדרת של מדינה בונה-פידה?
מזל טוב! 60420
מוותר למישהו אחר. אני רואה את הסרט שצילם הצוות הדוקומנטרי הצרפתי על מכבי האש, מתוך התאומים הבוערים.
מזל טוב! 60826
שכחנו (או לפחות אני?) גם לומר מזל טוב לטל!!!
מזל טוב! 60833
נו, זה כבר רמז שני.

תנו לי לנחש, בסיכון של הבכה עצמית לא-קטנה:

ילד/ה?
מזל טוב! 60835
חמש דקות אחריי, שימו לב:
מצטרף לברכות.
מזל טוב! 60846
ואני לתומי חשבתי שהבלונים הם לכבוד סט. פאטריק, חג בירת הגינס ו-וויסקי בושמיל.
מזל טוב! 60848
מזל טוב ענק לטל, לרעייתו ולבן החדש.
*****************************************

ולרון- אם בעברית

ויסקי= מי חיים,

גינס= ?
מזל טוב! 60902
אבל וויסקי בושמיל זה כבר יותר מהחיים, זו ארוחה שלמה.
גינס זה הקפה הטורקי של עולם הבירה. שניהם טובים שחורים חזקים ומלאים.
שאמרוק 60924
1. בלונים לסט. פטריק חייבים להיות רק בירוק, לא?

2. ההצבה הקטנה שלי למעלה שגויה כמובן. צ"ל:
ויסקי= מי חיים
בירה= ?

שם ג'נרי לועזי בצד ימין.
תרגום עברי לשורש העתיק של אותו שם ג'נרי, בצד שמאל.

3. מטורקי לא מקיאים ברחוב בדרך המתנודדת הביתה.
שאמרוק אינצ'יקידנה 60929
תלוי איזה טורקי. יש כאלה שגם טורקי קטן לא מספיק.

בירה קשורה למשקה-דבש בבלי עתיק והשם עצמו, עד כמה שהצלחתי למצוא, בא מלטינית bibere לשתות.
גם אני רוצה... 60933
סיידר - שיכר.

את מוכנה לפרט את התגלגלות "מי חיים" לוויסקי?
זה נשמע מרתק.
גם אני רוצה... 60937
זה פרוש השם בגאלית
גם אני רוצה... 60952
אבל אסתי טענה שזה התגלגל משורש עברי מוקדם... ולכך כיוונתי בשאלתי.

המילה סיידר באנגלית התגלגלה מהמילה העברית הקדומה ''שיכר''.
אז ככה 60965
מקורן של המלים שהוזכרו כאן, לפי Oxford Handy Dictionary
ו- Brewer's* Dictionary of Phrase & Fable
*["ברוארז" הוא שם הספר, בלי קשר לנושא שלפנינו!]

Whisky הוא קיצור של המלה הגאלית usquebaugh שמשמעה "מי חיים". (מעניין שהברכה היהודית היא "לחיים")

Beer היא מלה שמקורה באנגלית עתיקה (אולד אינגליש, כל מה שלפני 1150 לספירה).
האוקספורד נותן מקורות קודמים לאנגלית כשיש, אך כאן לא מסומן מקור קדום יותר. אפילו לא גרמאנית. מוזר, אך זה כך.

Cider (גלעד, צדקת!) מסומן כנובע מ-
"צרפתית, לטינית, יוונית, עברית= משקה חזק"

עוד קצת:

באנגליה יש מלים למכביר לבירה-
Ale, Beer, Porter, Stout, Lager

אייל= שווה בעיקרון לבירה, אם כי במקומות מסויימים, כשכתוב על שלט הפאב "איילז, ביר, סטאוט"- האייל חלש יותר מהבירה. ובמקומות אחרים הבירה חלשה מהאייל.
הסטאוט חזק משניהם. והפורטר הוא סטאוט חלש יותר.
למרבה הדאגה, גיליתי ש"גינס" מסווג כפורטר..
אז מה בשם סט. פטריק, הם מוכרים לך כשאתה מבקש "סטאוט"?!

Ale בא מ-אולד אינגליש alu ,ealu הקשורות לאולד נורת' ol (עם "צירה" מעל ה"או").

ו"סטאוט" בא מאנגלו-צרפתית, ולפני כן גרמאנית.

לאגר- היא הבירה הקונטיננטלית, הבהירה, שאותה שותים קרה (בניגוד לבירות האנגליות).

ולבסוף: השאמרוק -עלה התלתן- הוא הסמל הלאומי של אירלנד. והוא משמש גם כקמיע מזל. האגדה מספרת שסט. פטריק, הקדוש הלאומי של אירלנד, השתמש בעלה התלתן כדי להסביר את בעיית השלוש הקדוש- שלושה שהם אחד.

זהו. אני הולכת לשתות מי-ברז.
אז ככה 60985
התאכזבתי לשמוע שוויסקי לא נובע מעברית, אבל שמחתי מאוד על כל השאר.

בנוגע לסוגי הבירה השונים:
Ale - בירה כבדה יותר מה-Beer הרגילה, אשר מכילה לתת וכשות רבים יותר (מה שמוסיף מרירות).
Stout - כמו בירה או Ale, רק יותר כהה וחזקה מבחינת טעם. (גינס, למשל, היא מסוג סטאוט, ולא פורטר)
Lager - בירה ממוצא גרמני ('lagern' בגרמנית, לאחסן) אשר מכילה מעט כשות ומשקעים רבים יותר, בשל תקופת אחסון ארוכה יותר משאר הבירות.
Porter - בירה כהה, שדומה לסטאוט חלש, ומיוצרת בטמפרטורות גבוהות.

טוב, נו, לא הייתה ברירה - פתחתי היינקן. (לגר, על פי התווית)
Cheers! (בשתי המשמעויות) 60986
דרגות החוזק שהזכרתי היו לפי מילון ברוארז (שוב, הקשר מקרי לגמרי).

והידעת ש"גינס" התחיל מפאב אחד(!)

וחברת הביטוח לוידז התחילה מבית קפה שלקוחותיו היו קשורים לעולם הספנות, וכך התחיל ביטוח הספינות, ולכן עד היום, כשטובעת ספינה, מצלצלים בפעמון גדול בבנין לוידז בלונדון, ו...
אהמ.
סליחה.
Cheers! (בשתי המשמעויות) 60993
והרשת הענקית סירס התחילה מעגלה וסוס
Cheers! (בשתי המשמעויות) 494396
והוצאת מזרחי התחילה עם חמור נושא ספרים בתורכיה בהרים.
גם אני רוצה... 60973
אה, ולא אמרתי ש''ויסקי'' זה תרגום לשורש עברי קדום אלא להפך, ש''מי חיים'' הוא התרגום לשורש העתיק של ''ויסקי''.
ועל ''סיידר'' לא ידעתי, והופתעתי מכך מאוד.
אבל סיידר אמיתי הוא תמיד תוסס. והוא יכול להיות חזק מאוד מאוד. (ואז קוראים לו ''סקראמפי'', אבל נראה לי שדי בירברתי..)
גם אני רוצה... 60938
סיידר - משקה אלכוהולי (או לא) עשוי מתפוחים
שייכר, עד כמה שאני יודע, בספרות העברית זה לפעמים סיידר ולרוב בירה או המשקה הרוסי שהתגלגל לישראל כבירה שחורה.
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 61118
(ויש לי הרגשה שכן...) סמירנוף אייס- בירה? וודקה? אחר?
אנא איילים נחמדים, עזרו לעלמה להבין ממה היא כל כך התלהבה בפאב אתמול...
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 61203
אולי מדובר בבירת-קרח (Ice Beer), בירה שעוברת קירור, וכאשר תהליך הקפיאה מתחיל, היא מסוננת מגבישי הקרח, מה שמביא לאחוז אלכוהול גבוה יותר, למרירות פחותה ולטעם "נקי" וקל יותר.

מצד שני, אם היה בזה סמירנוף, אולי זה זה סתם בירה עם וודקה.

בדרך כלל מומלץ לברר מה שותים, גם כדי להתאים את המשקאות שלפני ואחרי, וגם כדי להימנע ממצבים לא-נעימים.
סמירנוף אייס מקף בירה 61210
היא לא שתתה סמירנוף אייס-בירה. היא שתתה סתם סמירנוף אייס, ושאלה האם זאת בירה?
אני לא מבין הרבה בתחום, אבל כמו שציינת סמירנוף היא וודקה, ולכן היא כנראה שתתה, משקה ש(לכל הפחות) מבוסס על וודקה.
סמירנוף אייס 62592
טוב, במקרה יצא לי להיתקל בסמירנוף אייס, ולברר מה טיבו.
זה משקה מקורר שמגיע בבקבוקי זכוכית ומורכב מוודקת סמירנוף אדומה ומשקה לימון.
לאחרונה יש משקאות רבים בסגנון הזה, כמו ה''בריזר'' שמורכב מרום בקרדי ומשקאות בטעמים שונים (אבטיח, אננס, וכו').

על פי רוב, זה נחשב למשקה ''נשי'', בשל אחוז האלכוהול הנמוך יחסית, והטעם המתקתק קלות עד מבחיל שלו.
סמירנוף אייס 62597
מה פירוש "נתקלת במקרה"?

ירדת במדרגות, רגלך נתקלה בבקבוק ריק ולא מוכר ליד הדלת של השכן החדש, ואתה רחרחת אותו (את הבקבוק) וקבעת את רכיביו?
מעלילות גלעד בעיר הגדולה (נהריה) 62598
התהלכתי, לראשונה מזה מספר שנים טובות, בסופרמרקט עירוני בגודל בינוני, ובעודי מחפש בקבוק יין או וויסקי טוב, נתקלתי במקרר שהכיל בירות שונות, ובמדפו התחתון בקבוקי ''סמירנוף אייס''.
מיד קפצה לראשי תמיהתה של העלמה החביבה, והחלטתי לבחון את מרכיביו של המשקה, כפי שהיו מצוינים על העטיפה.
אודה ואתוודה כי טרם טעמתי או רחרחתי את המשקה המדובר, אך אשתדל לעשות זאת בקרוב.
נהריה? 62608
הסודות האפלים שמתגלים פה באייל... :)
מממ... 62694
למען האמת אני לא עלמה חביבה במיוחד, אבל אני שמחה לגלות שאני קופצת לראשם של זרים.
בכל אופן, לסמירנוף אין טעם מתקתק ומבחיל קלות.
אבל אני מניחה שזה עניין של טעם...
wine cooler 62626
זה דומה לפרברסיה אלכוהולית אחרת שנקראת wine cooler תערובת של יין ומיצי פירות מתקתקה. (לא שזה לא טעים בזמנים ומקומות מסוימים)
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 61236
המשקה הרוסי שהתכוונתי אליו התגלגל לישראל בדמות הבירה השחורה. נדמה לי ששמו, לפחות עפ''י שלום עליכם ושות' - קוואס (והוא משקה אלכוהולי).
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 61300
קוואס (מבוטא: kvas) הוא באמת משקה מאלט, מה שמכונה בארצנו בטעות "בירה שחורה". אין בו אלכוהול.

ניתן כיום לקנות בארץ קוואס, שלדברי ידידים רוסים שלי הוא קוואס אמיתי. בדקתי: הוא יותר מר מ"בירה שחורה" (משקה מאלט ישראלי), אך אינו אלכוהולי.
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 62572
זכור לי מאיפשהו מרק קייצי המורכב ממשקה המכונה "קוואס" וירקות סלט קצוצים דק דק.

הייתכן שזה אותו קוואס?
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 62595
ולי ידוע על התשובה היידישאית ל"מה?" -"תפוח אדמה."

"וואס?" - "קפוסטה מיט קוואס". (כרוב עם הדבר הזה שמדברים עליו כאן).
אז אולי אתם תוכלו להגיד לי: 62821
אפשר להכין אותו ממי סבון.
רק אם אתה נואש 62827
מצאתי ת'מתכון- מכינים קבאס מלחם שיפון!
רק אם אתה נואש 62862
אבל אצל שלום עליכם זה היה מתפוחים (תפוחי קוואס). מה קורה פה?
רק אם אתה נואש 494397
חגים ומועדים בששון, http://www.youtube.com/watch?v=yjpbRq0wHRY
אמונה תמימה 60654
אני מרשה לעצמי לנחש שאילו התנועה הציונית והסוכנות היהודית ואחריה מדינת ישראל היו רק מגיבות ולעולם לא נוטלות יוזמה, המצב היה אפילו יותר גרוע ממה שהוא היום, וזה לא ענין של מה בכך.

יש איזה עיקרון מוסרי או פוליטי שמכתיב דרישה להיות פאסיביים, "לא להתחיל" בלשונך?
אקטיביות אינה בהכרח אלימה 60658
"לא להתחיל באלימות" היא בהחלט עיקרון מוסרי אצלי. אצלך לא?
אז את בכל זאת תומכת בצד הציוני? 60660
כל ההתחלות קשות 60672
לא, אין לי שום עיקרון מוסרי שגורס שאסור להתחיל באלימות, אלא אם כן את מרחיבה את המושג ''אלימות'' גם לאיום באלימות, לבצטיידות באמצעים מאפשרי אלימות וכד'.

לדוגמא, אם מישהו יחליט שההתעצמות של החיזבאללה כשהיא מלווה באיומים להבעיר את הצפון מחייבת מכת מנע, לא בהכרח אראה בזה בעיה מוסרית.
אם כך, חלוקות דעותינו עד היסוד 60781
זה בסדר, כמובן 60817
מותר לך לטעות.
אני יכולה רק לשלוח אליך קישור 60818
http://www.law.emory.edu/FEDERAL/independ/declar.htm...

WE hold these Truths to be self-evident, that all Men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty and the Pursuit of Happiness

אני ממליצה שתקרא גם את היתר.
תודה 60862
הצהרת העצמאות האמריקאית מוכרת לי, אבל נחמד לקרוא אותה שוב. לטעמי האישי היה מוטב לוותר על ה Creator כמי שמעניק את הזכויות (ואף ניהלתי על כך ויכוח מר עם ג'ורג'י קשישא בשעתו), אבל המסמך בכללו בהחלט מתאים לתפיסת העולם שלי.

אני מניח שלא שלחת את הלינק הזה סתם כך כדי לספק לי חומר קריאה מעניין, ואם זה רלבנטי למשהו ברצוני להודיעך שאני בהחלט תומך בזכותם של הפלשתינאים למדינה עצמאית בגבולות 67 (פחות או יותר). הויכוח שיש לי איתך (אני חושב) הוא בשאלות אחרות.
רגע-רגע... 60662
"לא העליתי את השאלה של מה נאמר בארצות ערב בנוגע לטרור, אף כי יש שיח רב גוני ומעניין"

פירוט יתקבל בברכה.

כי מה שאני רואה זה שיח חד גוני עד מאוד, אלא אם דרגות שונות של תמיכה בטרור נחשבות אצלך לרב גוניות.

(ואת דוקטרינת-דינה (דוקדינה?), לכשתיכתב, אולי תביאי לכאן, במקום לשם, לאור גוויעתו של הפורום ההוא בטרם עת...)
ואפרופו השיח הרב גוני והמעניין 60879
בארצות ערב, את לא לגמרי טועה.

יש שם מומחי בישול הטוענים שיהודים משתמשים בדם עוללים נוכרים לאפיית מצות פסח.

אך המהדרין מוסיפים לכך גם את המתכון הסודי לאוזני המן של פורים-

Special Dispatch - Saudi Arabia/Arab Antisemitism, 3/13/02, No. 354

Saudi Government Daily:

Jews Use Teenagers' Blood for 'Purim' Pastries

In an article published by the Saudi government daily Al-Riyadh, columnist Dr. Umayma Ahmad Al-Jalahma of King Faysal University in Al-Dammam, wrote on "The Jewish Holiday of Purim." Following are excerpts of the article:

Special Ingredient For Jewish Holidays is Human Blood From Non-Jewish Youth

"I chose to [speak] about the Jewish holiday of Purim, because it is connected to the month of March. This holiday has some dangerous customs that will, no doubt, horrify you, and I apologize if any reader is harmed because of this."

"During this holiday, the Jew must prepare very special pastries, the filling of which is not only costly and rare – it cannot be found at all on the local and international markets."

"Unfortunately, this filling cannot be left out, or substituted with any alternative serving the same purpose. For this holiday, the Jewish people must obtain human blood so that their clerics can prepare the holiday pastries. In other words, the practice cannot be carried out as required if human blood is not spilled!!"

"Before I go into the details, I would like to clarify that the Jews' spilling human blood to prepare pastry for their holidays is a well-established fact, historically and legally, all throughout history. This was one of the main reasons for the persecution and exile that were their lot in Europe and Asia at various times."

"This holiday [Purim] begins with a fast, on March 13, like the Jewess Esther who vowed to fast. The holiday continues on March 14; during the holiday, the Jews wear carnival-style masks and costumes and overindulge in drinking alcohol, prostitution, and adultery. This holiday has become known among Muslim historians as the "Holiday of Masks."

How the Jews Drain the Blood From Their Young Victims

"Who was Esther, and why the Jews sanctify her and act as she did, I will clarify in my article next Tuesday,‏1 Allah willing. Today, I would like to tell you how human blood is spilled so it can be used for their holiday pastries. The blood is spilled in a special way. How is it done?"

"For this holiday, the victim must be a mature adolescent who is, of course, a non-Jew – that is, a Christian or a Muslim. His blood is taken and dried into granules. The cleric blends these granules into the pastry dough; they can also be saved for the next holiday. In contrast, for the Passover slaughtering, about which I intend to write one of these days, the blood of Christian and Muslim children under the age of 10 must be used, and the cleric can mix the blood [into the dough] before or after dehydration."

The Actions of the Jewish Vampires Cause Them Pleasure

"Let us now examine how the victims' blood is spilled. For this, a needle-studded barrel is used; this is a kind of barrel, about the size of the human body, with extremely sharp needles set in it on all sides. [These needles] pierce the victim's body, from the moment he is placed in the barrel."

"These needles do the job, and the victim's blood drips from him very slowly. Thus, the victim suffers dreadful torment – torment that affords the Jewish vampires great delight as they carefully monitor every detail of the blood-shedding with pleasure and love that are difficult to comprehend."

"After this barbaric display, the Jews take the spilled blood, in the bottle set in the bottom [of the needle-studded barrel], and the Jewish cleric makes his coreligionists completely happy on their holiday when he serves them the pastries in which human blood is mixed."

"There is another way to spill the blood: The victim can be slaughtered as a sheep is slaughtered, and his blood collected in a container. Or, the victim's veins can be slit in several places, letting his blood drain from his body."

"This blood is very carefully collected – as I have already noted – by the 'rabbi,' the Jewish cleric, the chef who specializes in preparing these kinds of pastries."

"The human race refuses even to look at the Jewish pastries, let alone prepare them or consume them!"‏2

--------------------------------------------------------------------------------

1 In the second part of the article (March 12), the columnist tells the story of the Book of Esther and concludes, "Since then, the Old Testament, the Jewish holy book, requires the Jews to glorify this holiday and show their joy. This joy can only be complete with the consumption of pastries mixed with human blood."

2 Al-Riyadh (Saudi Arabia), March 10, 2002.

תוסיפי לך את התרגומים של ממרי לרשימת הקריאה. אבל לא לקרוא בלילה, כשאת לבד, והרוח מייללת בחוץ, וקרשי הרצפה בקומה שמעל חורקים למרות שאין שם איש... www.memri.org
חם מהמדף... 60427
לאחר שתסיימי ספר זה, אני ממליץ על ספרו של פרופ' אפרים קארש - ההסטוריונים החדשים. הוא מייחד בספרו שורות רבות לבני מוריס, בהם הוא מראה כי בני מוריס סילף במודע מסמכים הסטורים. לא מדובר רק בפרשנות מגמתית, אלא בציטוט שיקרי של מסמכים, שמכיל מילים שלא קיימות במקור, ובהעלמת שורות שמשנה את משמעות ורוח הדברים של המקורות.
ברצוני להדגיש, שגם פרשנויותיו של אפרים קארש לא תמיד מניחות את דעתי (אף שהוא לא בא להציג בספר זה פרשנות כוללת וסדורה כאלטרנטיבה, אלא רק ברמה הפרטנית הקשורה ישירות לסילופים אליהם הוא מתייחס), ולעיתים רחוקות אני אפילו נוטה להסכים עם *תוצאות* "מחקריו" של בני מוריס מקריאת פרשנויות *אחרות*, אולם אינני מוצא יותר כל טעם בקריאת כתביו של בני מוריס, שכן לא יעזור לי להטיל ספק בפרשנויותיו כפי שאני נוהג עם כתביו של אפרים קארש ואחרים, כי אפילו העובדות אותן הוא מציג בפני הקורא, אמינותן בספק.

נ.ב.
אם את קוראת את ספריו של בני מוריס בשפה האנגלית, הקפידי לקרוא גם את הגרסה העברית, בין הגרסאות יש לעיתים הבדלים קארדינלים בציטוט מסמכים ובפרשנותם, שכן בני מוריס יודע שקוראיו בארה"ב ומערב אירופה לא מסוגלים להשיג ולקרוא מסמכים הכתובים בשפה העברית.
תודה על ההמלצה 60432
...אחפש גם את הספר הזה.

רשימת הקריאה המתארכת שלי תהיה,בכל מקרה, על טהרת האנגלית, משום שהספריה המקומית אינה מחזיקה ספרות בעברית.
נסי ספרים בתחום הנפש 60511
זה או פרוזאק....
אולי, אם כך, תציע לי 60590
...על איזו מחלה להתמקד, כדי להבין אותך יותר טוב?
מנסיוני האישי 60602
אולי מה שאמר לי קצין בריאות הנפש הראשי של צבא ההגנה לישראל:
אינדיבידואליזם-יתר.
הו, אותה מחלה איומה! 60605
תודה, גלעד – מזל שבלעתי את הקפה לפני שקראתי את ההודעה!
חם מהמדף... 60645
נו ומה, איך חשבת שמדינת ישראל יכולה לקום?
אם נבקש מאוד יפה?

ואני מצטרף להמלצה לקרוא את פרופסור קארש.
קארש שוכן ברשימה,במקום מכובד 60659
...ואני לא התקדמתי הרבה בספר (אבל, מצד שני, גם לא הטחתי אותו בקיר מרוב תסכול. עדיין לא.)

וכפי שעניתי לרואה-ואינו-נראה, אפשר לפעול גם בצורה לא אלימה. רכישת אדמות -- כן. ניצול ''מקומיים'' ורמייתם -- לא.

אני עדיין משוכנעת שניתן לשנות שינויים עצומים מתוך כבוד לכל אדם, באשר הוא.
יש לך הגדרה מאד רחבה לאלימות. 60661
עד כמה שאני זוכר, רכישת אדמות ונסיון לקבל תמיכה בינ"ל במדינה יהודית בא"י זה כל מה שנעשה על ידי התנועה הציונית לפני תחילת האלימות הערבית.

וגם אם נניח שמקומיים רומו ונוצלו - זה אלימות, זה? מה בדיוק נכנס בתוך ההגדרה שלך לאלימות? תיכף תאמרי לי שמכירת שטח מוסלמי לכופרים זו אלימות. הרי כך הכל התחיל.
זא לא היתה דוגמה לאלימות אלא 60663
...להיעדר כבוד של אדם-לאדם.

היעדר כבוד הוא, לדעתי, הדבר המוביל לאלימות בתכיפות הגבוהה ביותר.

אבל אולי אני טועה.
A rolling stone gathers no moss 60665
ואם נחזור לדיוננו, את מסכימה שהצד שהחל באלימות הוא הצד הערבי, או לא? אם כן, מדוע את תומכת מוסרית בצד הזה, בסתירה לדברים שאמרת לפני כמה הודעות?
gatherin' moose 63135
אז זהו שלא, אנחנו לא מסכימים.

אבל אני עדיין מתעמקת בספרי הסטוריה.
תחביב זוועתי, סוג של מזוכיזם -- אבל מה, לומדים המון.
gatherin' information 63296
תהרגו אותי, אבל אני לא מאמין שהביטוי ''אז זהו שלא'' התפתח באופן בלתי תלוי בשתי יבשות, או נקלט בביקור. זהו ביטוי חדש, שנה שנתיים אחרונות. בכתיבה הוא לא מופיע בדרך כלל. אנשים מבוגרים נוטים שלא להשתמש בו.

מעניין, גם אם מדובר בדינמיקה לשונית גיאוגרפית, וגם אם מדובר בקצה חוט שנפרם מהאלמוניות האינטרנטית של דמות מסקרנת כדינה היקרה.
gatherin' information 63311
אני חושב שהשקעה כה רבה בדמות אינטרנט (פתיחת חברה!) אינה סבירה.
gatherin' information 63313
האמת שכבר ביקרתי באתר, לפני כמה חודשים. אבל למה לוותר על האפשרות המעניינת שהוצגה? שתשאר שם.
gatherin' information 63315
אם היא כל כך מענינת אתכם, תמצאו עוד פרטים מענינים באתר זה:
gatherin' information 63316
והנה תמונה, עם דריה-רוזמרי:
האמנם טמון כאן משהו? 63317
אז זהו, שלא. הביטוי הזה אכן לא מופיע בדרך כלל בכתיבה, חוץ מבמקום אחד. נכון, פורומים באינטרנט. תפסנו אותך, דינה! את קוראת פורומים בעברית באינטרנט!
עוד הומינם, כרגיל? 63335
ב-‏24 במרץ, 2001, יצאתי מישראל בחזרה לביתי, שלא על מנת לשוב. ואכן, יש כאן בשכונתי איילים (אבל יותר Elk מאשר moose, אם נאמין לשלטים שבכבישים).

אם תחפש תמצא עלי עוד עמודים עם פרטים לא מעודכנים. באמצע שנות התשעים חייתי עם אדם אחר – לא בנזוגי בהווה. שרידים למערכת יחסים זו נמצאים באינטרנט, בעמודי ביוגרפיה הקשורים לשירים שפרסמתי. אם תחפש *ממש* טוב, תמצא ספרים שכתבתי בראשית שנות העשרים לחיי... גם המידע "על המחברת" בספרים הללו אינו מעודכן - אין לי כלבים, כיום, אלא רק שני חתולים מרניני לב.

למעשה, אם תחפש *ממש ממש ממש* טוב תמצא את העץ המשפחתי של בתי, שבנזוגי יצר בעמל רב. רמת העניין שאתה מגלה בי מרמזת שאתה בוודאי תמצא את החקר ההיסטורי הזה מרתק, ממש כמו בנזוגי עצמו.

מצד שני, יש איזה אייל-או-שניים שדווקא מכירים אותי, אישית, שאכלו בביתי וביקרו אתי על שפת הים של תל-אביב. הם יכולים להעיד שאיני מנסה לדחוף אותם אל תוך הים. איילים אחרים נתקלו (בעוצמה) בנטייתי לאנטי-אלימות.

ובתי גדלה מאוד מאז אותה התמונה – היא בדיוק חגגה יומולדת 4. תינוקות לא נשארים בגודל שבו אנחנו מצליחים להקפיא אותם בסרט צילום.

על החתום,

דינה
אדם אמיתי
שזכאי לשינויים
בכתובת, בשם וביבשת המגורים.
63346
מצאתי, תודה.

לא, שום הומינם ושום כלום. אני לא רואה פה שום טיעון שאני מנסה לקדם. זה מפריע לך? הדמות שלך יותר מעניינת משל רוב הקוראים, ויש עליה מידע באינטרנט. מה טוב.

מותר לשאול שאלה?
על פי שמות המשפחה, נראה ששורשיך הגניאולוגים יהודיים לגמרי. את אינך יהודיה. האם טרחת להתנצר, או שפשוט וויתרת על יהדותך?
אתה מסיק יותר מדי משמות משפחה 63348
אתה מסיק יותר מדי משמות משפחה 63456
באמת מענין.
דינה גרשוביץ, בת סנדרה מאייר, בת ליבי הופמן, בת ביילה שפרינצה (ביילה שפרינצה!) אינה יהודיה?
דינה ביכל-שונרא 63485
אינה יהודייה כלל.

ואתה, מה דתך?

(איך אני בוחרת "אתה"? משום החודרנות הזו היא גברית במהותה. אשה היתה שואלת "איך את מגדלת את ילדיך?")
דינה ביכל-שונרא 63489
"האייל האלמוני" הוא הגברי במהותו (בניגוד נניח ל"אילה האלמונית").
מה דעתך על משפט כמו: "הטמטום הזה הוא נשי במהותו. גבר היה שואל: 'כמה יצאו בית"ר ירושליים?"', ובמה הוא שונה מן המשפט המכליל שלך?
אתה נוטל לעצמך את הזכות לחטט 63491
לנבור ולהשליך עלי השלכות מהשלכות שונות.

למה לך מותר ולי אסור?
אני אינני הוא 63493
ובמילים אחרות האלמוני שחיטט בקורותיך הוא איננו האלמוני שתמה על הכללותיך. אבל בכל מקרה, מעניין לשמוע שאת סבורה שעוול מצדיק עוול.
ראשית, התכוונתי למהותו של 63494
אותו איל אלמוני בלבד ולא של כל האלמונים המזדהים בצורה זו.

שנית, אני לא רואה בחטטנות עוול אלא פתיחת כללי השיחה והרחבתם, דבר שאפשר לעשות בצורה חד-צדדית או רב-משתתפית.
קארש שוכן ברשימה,במקום מכובד 61030
גם רכישת אדמות הכי חוקית והכי לא נצלנית שאפשר, גרמה לתרעומת כאשר היה מדובר בקרקע שההתיחסות אליה היתה סמלית והקולקטיב המשמעותי הרחב ביותר היה היה הלאום.(או האזור, הכפר)
ועל כך ועוד אצל קימרלינג - המאבק על הקרקעות.

צריך להבין שהמאבק היה כבר מראשיתו מאבק סמלי. מאבק סמלי יכול להיות עז גם אם לא נורתה יריה אחת. מאבק סמלי כזה יהיה חייב להתפוצץ באיזהו שלב, גם אם הציפורים מצייצות בחוץ ונראה שהכל חוקי וכשורה. זאת כיוון שמאבק סמלי נוגע בעצבים הכי רגישים של החברה. כל חברה.
לכן, לא יעזרו כאן ססמאות והתחכמויות בסגנון של איך היה צריך להיות או איך צריך שיהיה. המציאות הכתיבה מאבק סמלי, ומאבק סמלי סופו להתפוצץ גם אם מסביב הכל חוקי וכשר ואין שמץ של רמיה באוויר.
קימרלינג קימרלינג 61038
עד לפני חצי שנה לא שמעתי את השם.
ופתאום בבת אחת הוא ממציא מילים, כותב ספרים, מפרסם מאמרים וכללית קשה להעביר יום בלי לשמוע על עוד משהו שהוא עשה.

יש חומר רקע על הסלברטי החדש של השמאל?
קימרלינג קימרלינג 61045
כנראה שלא הסתובבת באקדמיה בשנים האחרונות.
זו בעיה.
בכל מקרה, לך לקמפוס הקרוב לביתך, מצא שם איזה מחשב יתום, הקש 'קימרלינג' בכמה ממאגרי המידע - ושם תמצא קצת חומר.

ואמא שלך שמאל. תזהר לכנות אותי בשמות!
קימרלינג קימרלינג 61047
בדרך כלל אחרי תגובה כמו זו הקודמת, אני מקבל מסרים רועמים מבילינסקי ופטל. אז כדי להמנע מכך הפעם, הנה תגובה רצינית יותר:
ברוך קימרלינג הוא פרופסור מהאוניברסיטה העברית בירושלים. מחלקה לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה.
משנתו בתמצית: ישראל כמדינה קולוניאליסטית.
המאמר עליו דיברתי הוא משנת 1973. כך שהוא ידוע כבר הרבה זמן באקדמיה.
אני משער שהטרנד החדש עליו דיברת נבע כתוצאה מפרסום ספר חדש פרי עטו -קץ שלטון האחוסלים. כך נחשף יותר לקהל הרחב.
שי כהן כישות תומכת טרור. 60258
סוף סוף אנו רואים ששי כהן מודה במה שהוא באמת. שי כהן תומך בטירור, נקודה.

אין שום הבדל בין דעותיו של שי כהן לבין דעותיו של חמאסניק ממוצע.

לשמחתי שי כהן הסהרורי נמצא די לבד בדעותיו הטרוריסטיות.

עכשיו נשאלת השאלה, האם שי כהן הוא רלוונטי ?
  טעות חמורה • שי כהן
  טרור- לא. לוחמת גרילה נגדית- כן • האייל האלמוני
  יש לך כנראה בעיות בהבנת הנקרא • שי כהן

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים