יש לי שאלה 66420
כשאתה אומר ש"קיבלת עליך את צו מצפונך", האם זה אומר שבעצם נורא היית רוצה להישאר כאן, אבל בגלל הכיבוש ועוולותיו וכו' אתה נאלץ לקרוע את עצמך מכאן ולעזוב, בניגוד לנטיית ליבך?

לא, כי יש אנשים שרוצים לעזוב כי נראה להם יותר סימפטי לחיות בחו"ל, רצוי חו"ל מהסוג המערבי. אתה לא שייך לסוג הזה, במקרה?

אם כדי לשמור על טוהר מצפונך היית יכול להגר רק ל..נאמר, נסיכות עומאן, או לבנגלדש, גם היית עוזב?
או שעזיבה היא לוקסוס של מי שיש לו יכולת להגר למדינת רווחה מערבית?

(על החתום- אסתי, שחזרה לארץ היחידה שבה היא מרגישה בבית)
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66423
נראה לי שגלעד הוא אחד מהאנשים שהיה מצליח לחיות חיים נוחים בישראל בקלות. הוא נשמע לצו מצפונו ועוזב על אף זאת. סביר להניח שרמת חייו תרד מהאופטימום שבו היא נמצאת כרגע, מתוקף השתייכותו המעמדית (השכלה, נכסים, כדומה).

כל זה כתוב בבירור במאמר.

זה אכן שונה מאוד מהסיפור שלך, וגם מהסיפור שלי (נאלצתי להישאר בישראל על אף סלידתי במשך 30 שנים – כמו פרספוני, זה היה עניין של רימון, במובן המטפורי) וגם מהרבה סיפורים אחרים.

ולגבי התרסתך לגבי הנוחות הכלכלית: זה נכון עבור השכבות הנמוכות של החברה הישראלית. זה הרבה פחות נכון עבור המבוססים כלכלית. ובכל מקרה, מי שמהגר למען נוחותו בדרך כלל ממטב את הנוחות על ידי המנעות משריפת גשרים שלא-לצורך.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66425
תודה, דינה. ואני עדיין אשמח לתשובה מגלעד עצמו.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66435
גלעד ברגעים אלו ממש עושה את דרכו למקום מושבו החדש. אני מקווה שתוך זמן קצר אחרי נחיתתו הוא יוכל כבר לדאוג לענות למגיבים. מן הסתם, כמובן, הדבר יקח יום-יומיים. אנא התאזרו בסבלנות.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66630
אני תוהה מה הוא מקום מושבו החדש.
אם מדובר בארצות הברית הרי שהוא נוסע למדינה שאובייקטיבית, פשעי המלחמה שעשתה מאז כינונה ועד ימים אלה ממש, ממש מגמדים את ''פשעי המלחמה'' שלנו, ואז מה הועילו חכמים בתקנתם.
לזימבבואה או לדרום אפריקה בודאי לא יסע. אין שם מקום היום לאנשים בעלי צבע אור כשלו, והם בורחים משם. אין להם שם עתיד.
ואם הוא נוסע למערב אירופה, הרי שייתכן ומזה זמן רב, אי אפשר להצביע על פשעי מלחמה כאלה או אחרים (אולי הפצצות נאטו ביגוסלביה כן.), לא בגלל אופיים הטוב של התושבים שכבר הוכח בהיסטוריה שאינו כזה, אלא בגלל שהמצב שם הוא פחות או יותר בשווי משקל.
אבל הוא עלול להיתקל בבעיה אחרת. החברה שם לא תקלוט אותו, ואחד מתרוציה יהיה האשמותו ב ''פשעים'' שאנו עושים כאן. יש לו גם סיכוי מסויים להיתקל באלימות עקב כך.
אך איש איש ובחירתו . . .
צבע עעעעעעעעעעעעעור 66631
איך אתה מעז 66669
בחיי שלפעמים אני חושבת שאתה ואסתי תאומים נשמתיים עם כל הצדקנות והמוסרניות שנוטפת מהתגובות שלכם. אתה באמת לא מבין מה זאת דמוקרטיה ועד כמה התגובות שמקללות את גלעד או סתם כמוך שמגמדים אותו בדיוק כמו שבגין קרא להם נפולת.

בדמוקרטיה כל אחד יכול לקום וללכת לתמיד או לזמן קצר מכל סיבה שהוא רוצה. להגיד על זה שזאת בריחה או אנוכיות זה קצת פאשיזם. כל עוד דובי סיפר שהוא אולי יעבור לקנדה זה בסדר אבל ברגע שגלעד עובר אז זה כבר לא טוב? הרי דבי שנשאר כאן יותר מסוכן לנפשות המסכנות כי הוא יכול להמשיך להרעיל אותם באוניברסיטה.

מה שהוא עושה גרוע פחות ממה שאומרים סגן השר עזרא ערבים הם סרטן, השר לנדאו יפי נפש הם חרא, ראש הממשלה נתניהו שמאלנים הם לא יהודים ועוד. נגד הדיבורים האלה אתה צריך לכתוב כמו שידעת לכתוב כל כך טוב נגד טיבי או בשארה. זה הסכנה, לא אחד שעושה מה שמתחשק לו בלי לפגוע בך אלא רק ברגשות העדינות של הדמוקראט בע"מ.

בכלל, מי שרוצה להפציץ אזרחים כנקמה מי שרוצה להרוג ערבים בלי הבחנה כתגובה על מתאבד ולא מוכן להבין מה זה גורם לנשמת האומה מעיז להטיף מוסר למי שקם והולך?

כל ההשוואות השקריות האלה לאמריקה. הדבר היחיד שמשותף לאמריקה וישראל זה גם מה שמשותף להם ולאנגליה או לכל אירופה ושאר העולם. הגירה, לא קולוניאליזם. האנגלים הראשונים שבאו לאמריקה זה כמו תנודות עמים שעברו ממקום למקום מאלף סיבות ונלחמו במי שגר שם מלפניהם. כך גם נוצרה בריטניה לפני אלף או מה שנים (אסתי יודעת על זה טוב מאד) וגם כל העמים שפלשו לאירופה מאסיה או האדם הקדמון שעבר מאפריקה לאירופה. היהודים באו לישראל ונלחמו עם הערבים שגרו פה כי הם רצו לגור באותו מקום. האינדיאנים באמריקה היו חלשים לעומת אירופה ולא קיבלו עזרה מעשר מדינות אינדיאנים בסביבה כמו מדינות ערב.

בכל האיסטוריה אתה יכול לראות שעמים עברו ממקום למקום ונלחמו עם התושבים המקומיים, אם היו כאלה. אז מה אתה זורק פשעים לכל כיוון כמו איזה ילד קטן שאומר תראו גם הוא עשה את זה אז גם לי מותר.

בכלל למה לא אוסטרליה או ניו זילנד כמקום אליו הוא נסע? אין להם בעיות כמו באירופה או אמריקה. אבל גם לשם באו אנשים ממקומות אחרים הרגו את התושבים והקימו להם מדינה.
איך אתה מעז 66672
בביטוי ''נפולת של נמושות'' התפרסם דווקא יצחק רבין. סתם, שתדעי.
נכון 66673
מענין לראות את מנגנון הייחוס שהעתיק את זה לבגין.
המתחיל במצוות התיקון 66675
אומרים לו: תקן לה קודם את השגיאות בעברית (איסטוריה?..)
אם כבר התחלת... 66676
''הערבים הם סרטן'' שייך לאיתם. עזרא ''רק'' רוצה לשלוח את השב''כ לעקוב אחרי שמאלנים ועיתונאים שלא מוצאים חן בעיניו.

כמו איילת, גם אני מרגיש שהעובדה שכמעט כולם בסופו של דבר גרמו עוולות לא מנחמת ולא עוזרת.
איך אתה מעז 66682
הערת ביניים...

אני מהמר שאם מר אנשלוביץ היה ההוא בבר שתוך כדי לגימת וויסקי שומע את ''חברו היקר'' מתנאה בהתעללויותיו במחסום... היה מתחרע עליו כהרף עין ומעמידו במקומו.

ולכן הנאום שבראש העמוד...יעזור לדשא לצמוח, זה טבעו של ה''בולשיט''.
כן ממש 66825
מה היה עושה ההומניסט אנשלוביץ לו חברו היקר בבאר היה מתגאה בכך, ש"מחק" היום 3 שכונות ביריחו?
לא ממש 66868
דא עקא... שאני מהמר שאין לו חברים שהיו מתגאים בפניו על מחיקת 3 שכונות ביריחו. (שלא כנזר הבריאה, המטיפן מראש העמוד.)
הפוסל במומו 66891
הבאר היחיד שבו בקרתי בחיי היה ''באר מוסיקלי'' באירלנד לפני מספר חדשים, כדי לחוות חוויה מוסקלית של מוסיקה אירית עממית, וגם ממנו ברחתי תוך שניות בגלל ריח האלכוהול והעשן שאיני יכול לשאת, כך שכל התמונה המוצגת כלל לא הייתה יכולה לקרות.
ולעניין ההנאות שיש לי, כביכול, מהתעמרות חסרת סיבה בפלשתינים, אני חושב שלפני זמן קצר הוקעתי כאן התעללות של אנשי מג''ב בפועלים פלשתיניים. הספקתי לשמוע הבוקר על מקרים בודדים של ביזה של חיילים במבצע ''חומת מגן'', ולא נהנתי מהידיעה. נהפוך הוא. מאד התביישתי.
איך אתה מעז 66685
למי ענית ?
אני הטפתי מוסר לגלעד ? אמרתי שמעשהו הוא בריחה ? מניין לקחת זאת ?
ההתייחסותך היחידה לדבריי הייתה עניין פשעי העמים האחרים. בעצם שום עם אינו נקי, אם נסקור את ההיסטוריה שלו, מפשעים חמורים מאלה שעושה מדינת ישראל היום.
אבל אני הזכרתי בתגובתי האחרונה רק את ארצות הברית, לא כל כך בגלל שגזלה את אדמות האינדיאנית או שהשתלטה על שטחים מקסיקניים נרחבים לפני כמאה וחמישים שנה, ובנתה שם "התנחלויות", אלא בגלל שממש בימים אלה היא ביצעה באפגניסטן "פשעים" חמורים בהרבה מה"פשעים" שלנו.
והרי גלעד עוזב בגלל הפשעים האלה. אם יבחר במדינה "פושעת" יותר , מעשהו לא יהיה הגיוני. זה מה שכתבתי ואם יש לך משהו להגיד בקשר לכך, אשמח לשמוע.
איך אתה מעז 66691
האמריקנים לא עשו פשעים גדולים יותר מאיתנו. אפשר לחלוק על הצורך והמוסריות שבהרג 7,000 אנשים (כך שמעתי לאחרונה בנוגע למלחמה באפגניסטן), אבל אי אפשר לחלוק על כך שלאפגנים רבים ניתנה שוב תקווה. גולים אפגניים משכילים חוזרים למדינה ההרוסה שהשאירה הנהגת הטאליבן, ומתחילים לשקם אותה במובנים רבים. אני אישית ראיתי תכנית על רופאה אפגנית שחזרה מצרפת נחושה לדאוג לשירותי בריאות סבירים לאפגנים במקומות שונים ברחבי המדינה. ועוד לא דיברנו על השחרור מהדת הפנאטית, על חזרתן של נשים לעבודה, על החיים המחודשים שזכו בהם גברים רבים שדוכאו עד עתה. בדרך כלל אני אוהד קטן מאוד של האמריקנים, אבל במקרה הזה יש בהחלט צד נוסף למטבע.

מה שאנחנו עושים לפלסטינים גרוע בעיני ממה שעשו האמריקנים באפגניסטן כי זה נמשך כל כך הרבה זמן, והפגיעה היא לא רק בנפש- כל האספקטים של החיים הפלסטיניים נפגעו בעקבות הכיבוש. בנוסף, בזירה הפנימית, אין להשוות בין ההשפעה המוחלטת שיש למה שקורה כאן על חיי האזרחים ועל תרבותם, ובין ההשפעה הזניחה יחסית על חיי האזרחים האמריקניים לאחר הטרגדיה החד-פעמית בסופו של דבר.
איך אתה מעז 66699
לאור גילוייך האחרונים אודות השחיתות הרבה ברשות - האם לא ניתן להגיד שיחסית למה שהם עושים שם עכשיו, ומה שמדינות ערב עושות לנתינים שלהן בד"כ, מצבם של הערבים בשטחים הכבושים היה דווקא לא רע?

במה זה שונה מהאמירה שלך בנוגע לארה"ב?
איך אתה מעז 66709
הכותרת מתאימה מאוד לתוכן דברי אליך, דובי: איך אתה מעז, באמת?

חופש והגדרה עצמית מאפשרים סיכוי, לכל הפחות, לשינוי מצב. חיים תחת מגף הכיבוש הישראלי לא מאפשרים אפילו תקווה.

קראתי זה-עתה את התיאור בניו יורק טיימז של פעולות צה"ל בג'נין. קרא אותו גם אתה. אין לי ספק שדב א. מאושר מפעולות צה"ל. הם עשו בדיוק מה שהוא כל הזמן ביקש.

ישראל תוקע לדיראון עולם עקב מעשיה, בידי כל אדם בעל מצפון. קרא את המאמר הארוך וחשוב לפני שאתה עונה, אם העובדה שידיך חתומות על מעשה זה.

(צריך להירשם כדי לקרוא – אבל קרא בכל זאת)
ישראל תוקע בלה בלה בלה 66712
אבל כמובן שהרשות הפלסטינית ותומכיה האירנים והעירקים סתם יושמצו ואולי יחוזרו על ידי חברות צרפתיות איטלקיות וגרמניות שאפילו לא יושמצו אלא רק יסבלו ציקצוקי שפתיים.

מאמר המערכת של הני"ט מאתמול הרבה יותר ברור ורלבנטי שבו מדגישים עורכי העיתון שאמנם מעשי ישראל ראויים לביקורת חריפה. אבל לעומתה, הראיה המעוותת של אירופה וגופים חתרניים שוחרי טוב בעיני עצמם ראויים להתנגדות חריפה שמוקיעה וחוספת לא רק את ההטייה המיופיטית שלהם אלא את הסכנה שטמונה בעיוורון חלקי.

בדיוק כמו שפרשנים ישראלים מנסים לנתק ארועים משרשרת שלמה של התרחשות הסטורית והשלכות עתידיות (הנה יש כבר שקט כמה ימים אז ברור שפעולות צה"ל הצליחו) כך גם את לוקה ללא הפסק בראיה מנתקת של ארועים, והיסתכלות דרך חרכים פריזמטיים מכוילים לכיוונים מסויימים בהחלט. אין זה אומר שאין נפקות לטענות שאת מעלה אבל הפרספקטיבה, הו להיכן היא נעלמה.

אתמול בהפגנה הפלסטינאים בוושינגטון צרחו שחורים מוסלמים בשיא קולם - כולנו פלסטינים כולנו פלסטינים כולנו פלסטינים (בגייסם את מיטב השטיקים של הכמורה האוונגליסטית השחורה, על כל כשריה לעורר אסקטזה, והלוואי שיכולתי לכתוב על הקשר הסימביוטי בין החזרה השחורה בתשובה האיסלמית לבין האינטרפרטציה הנוצרית של אותם ציבורים). היכן היו אותם שחורים טובים בשרשרת הבלתי פוסקת של פיגועים? היכן הם היו באינתיפדה הראשונה או לאחר חתימת הסכמי אוסלו? מה היתה תרומתם החיובית לקידום ההסכמים, לשיכנוע הפלסטינים לכבד את ההסכם עליו הם חתמו? וזה אותו ציבור שבראש המאבק לשיחרורו בשנות השישים עמדו יהודים רבים.
הפרד בין הוקעת ישראל ואנטישמיות 66714
אנטישמיות היא מארה, כתם מוסרי על פניה של התרבות האירופאית.

אבל הוקעת פשעי ישראל היא חובתו של כל אדם מוסרי. גם יהודי, גם ישראלי – גם צרפתי וגם אמריקאי.

והפרספקטיבה? הפרספקטיבה היא של הומניזם, של אחת שאומרת מתחילת האינטיפדה (ואומרת לשני הצדדים, אגב): "מה אתם עושים לילדים?"

את התשובה יש לי, עכשיו. זורעים בהם שינאה כזו שלא תאפשר לעולם את פיתרון הסכסוך.

ולגבי "כולנו פלשתינאים" – אכן. הם, וגם המשורר שבתאי. אין לי ספק שלמדינת ישראל יהיה מה לעשות לאנשים בעלי הזדהות זו. האין אתה שמח שאתה לא שם?
אמירות ריקות platitude זה יפה 66722
הנה אענה לך בשאלה.

הדעות מאד חלוקות על מה שקרה בקמפ דיויד השני. האם ברק בא בידים נקיות, האם חוסר המוכנות של המשלחת הישראלית שיחק לידי ערפת אשר ניצל את ההזדמנות להמשיך שלא להחליט וללחוץ על ישראל, האם קלינטון שגה כשהתערב מוקדם מידי לפני שהצדדים סיכמו בניהם את פרטי ההסכמים ועוד ועוד. אולם ברק שם על השולחן הצעה, ששופרה בטאבה. נניח שהפרוש שטוען שהצעתו לא היתה מגובה ביכולת וברצון למימוש, שהיא היית טובה לפלסטנאים רק על פניה אולם בפרטיה היא התעתדה להנציח קנטוניזציה ושיעבוד מדיני וכלכלי של פלסתין לישראל.

על פי ההנחות לעיל, ערפת בתור מתמקח זכאי לקבל או לדחות הצעות שונות במהלך משא ומתן. כך מתנהל מו"מ ואין לי בעיה מיוחדת עם דחיותו את הצעות קלינטון (בכוונה אינני כותב התעות ברק). אולם, מו"מ שמטרתו התקדמות לקראת הבנה הדדית דורשת מהצד השני לא רק דחיית הצעות אלא שיביא הצעת נגד, הצעה משלימה, מתקנת. היכן היא ההצעה הזו? האם יש מקום לזעקה - כולנו ישראלים כולנו ישראלים, לאור הפיגועים של השנתיים האחרונות. האם אלו מעשי פשע? האם ישראל איננה אלא מגיבה עליהם (מבלי להיכנס לשיפוט אם אלה מעשים חכמים או לא, וברור שאין ישראל טלית שכולה תכלת, רחוק מכך).

המזרחן פרופ' ברנרד לואיס אמר בראיון שלצפות שערפת ישתנה מטרוריסט למנהיגה של אומה, זה כמו לצפות שטייגר ווד יפסיק לשחק גולף.
כמה טרוריסטים שהפכו למנהיגים. 66725
נלסון מנדלה, מנחם בגין, יצחק שמיר, ואלה רק דוגמאות.
התשובה שלך היא סתמית מדי 66738
מכיוון שזה לא מדע אז קשה לבצע אינדוקציה מן הפרט[ים] לכלל. אתה באמת חושב שערפאת קרוץ מהחומר שממנו היו עשויים הנ"ל? לרשימה הזו אפשר להוסיף גם את וושינגטון, ראשי ההגנה ועוד.
לא נכון. 66849
וושינגטון לא היה טרוריסט, וההגנה לא היתה מחתרת טרור.
התשובה שלך עדיין סתמית מדי 66859
ערפאת אוהב להשוות את עצמו לג'ורג' וושינגטון ומאמץ רלטיביזם מעוות הטוען שלוחם חופש הוא טרוריסט, תלוי בנקודת ההשקפה. הבריטים התיחסו להתמרדות 13 הקולוניות כמעשה בגידה (עונש מוות) ובמונחי היום, "מסיבת התה הבוסטונית" בהנהגתו של סמואל אדאמס היתה נחשבת על ידם כמעשה טרוריסטי.

כל זה, להראות לך כמה מופרכת היתה התגובה שלך שבה הכנסת את בגין, שמיר ומנדלה באותה קטגוריה מוחלטת כמו ערפאת. בדיוק כפי שהוא עצמו מנסה לעשות. כמו שמיכאל הגיב למעלה, האצ"ל והלח"י (ובמידה מסוימת גם ההגנה) נקטו בפעולות טרוריסטיות אבל גידום פעולותיהם מתוך סך התמונה האידאולוגית-פרקטית הכוללת הוא, מעשה שאיננו תורם להבנה.
אדריכלות טרור והיעדר משנה מדינית 66739
לא. אין אלה אדריכלי טרור מסוג חדש כעראפת.
מנהיגים אלה היו מדינאים שנקטו בשיטות גרילה קיימות, להשגת יעדים מדיניים מוגדרים.

עראפת פיתח שיטות טרור חדשניות כמטרה לכשעצמה (כגון חטיפות מטוסים), כאלה שהינם אפקטיביים לזריעת כאוס והגברת האימה שהוא מטיל. כך למשל, הפכו הוא וכנופיותיו את חיי תושבי לבנון לגהינום, הגם שלבנון אינה אמורה להיות חלק מיעד מדיני פלשתיני כלשהו.

בנבדל ממנדלה או בגין, אין לעראפת משנה מדינית/חברתית כלשהי (נלסון מנדלה כתב ספרים אודות משנתו המדינית, כך גם הו צ'י מין ובגין).

הסימון היחיד של יעד מדיני, הינו בכוון הדיפוזי של שחרור פלשתין. בשיחות אוסלו נתנה חבורת עראפת לצד הישראלי לגבש עבורם מטרות מדיניות, תוך יצירת הבנה (שהתבררה כהונאה) שהם מסכימים להן.
אדריכלות טרור והיעדר משנה מדינית 66741
Arafat and his group lack imperative social/poltical platform.
Yet, besides new mode of terrorism, they maintain an extensive propaganda apparatus, which incorporates various sources: Nazi anti-semitism, Anti-colonialist literature (Applied here in inappropriate setting) South American radical literature, and religious motives
גבירותי ורבותיית 66742
אם עד עכשיו תהיתם כיצד נזהה ואיך היא נראית, הרי היא לפניכם בהתגלמותה האולטימטיבית

ה-ס-כ-י-ז-ו-פ-ר-נ-י-ה

מיכאל שרון ירטיט את לבכם בתפקיד הכפול של מייצר הדמיון ויציר הדמיון כאחד, גדול יותר מג'ייקל והייד, ענק יותר מקארי, קולוסאלי יותר משני קונילמל (מייק בורשטיין מוריק מקנאה). בוא וחזו במחזה חזיון החזה, שנים שהם אחד ויחיד, דו-לשוני בפרפורמציה סימולטנית, סליל האליקס מפותל שלא במהרה ינתק. כל זה במרחק קליק יחיד מהמחשב הקרוב לביתכם.
אבחנה מבדלת 66761
אדוני מבלבל בין סכיזופרניה ואישיות מפוצלת (המודגמת למשל בסרט "7 פנים לחווה").

המונח "סכיזופרנייה" החל על הסינדרום הפסיכוטי הזה, ניטבע על ידי הפסיכיאטר הגרמני קרפלין בשנות ה-‏80 של המאה ה-‏19 מסיבה מסויימת, של אופטימיות טיפולית. שכן קודם לכן כונתה הסכיזופרנייה "דמנסיה פרהקוקס" - שהינו ביטוי המורה על התדרדרות נפשית (דמנסייה) חד כוונית ולא הפיכה.

קרפלין שם לב שמאחורי האישיות הפגועה נשאר בכל זאת גרעין או קו "עיקש" של שפיות ותפקוד תקין, שהוא הבסיס לשיפור אפשרי, כך שאין לאמר נואש. תתכן החלמה מסכיזופרניה והשבה לקדמות, על בסיס יסודות בריאים הנשארים ברקע, לגישתו. כיום ידוע שיש משהו בתמונה זאת, בפרט נוכח ההצלחה בטיפול בתרופות חדישות, בניגוד לכאלה הפוגעות בתפקודי האונה הפרונטלית (כגון פנוטאזינים או הלופרידול ונגזרותיו). כמובן, קיימים גם מצבים דמנטיים, בפרט בגיל קשיש, לאחר שתפקודים עילאיים נפגעו ללא תקנה לאחר שנים רבות של תת-תפקוד.

יש אם כן להבחין בין הסכיזופרניה להפרעת "ריבוי אישיויות" שהינה נדירה ואקזוטית למדי.

דווקא סלט המילים המאפיין חלק מכתיבתו של המגיב האלמוני ("דו לשוני בפרמוציה סימולטנית" וכד') הינו אחד משלושת היסודות המרכזיים לאבחנה מבדלת של סכיזופרנייה (בצד
דלוזיות, והסתגרות אוטיסטית).
תודה על התיקון מאיר העינים 66880
אני מבין את הכוונה שלך להצחיק תוך כדי הקניית ידע, ומכבד אותך על כתיבתך הרצינית שלאחרונה, לצערם של אחדים, הולכת ונדחקת לשולי תגובות תמוהות ומוזרות. כך גם התגובה לעיל ניסתה להראות שלעומת שני קונילמל הנסיונות שלך בהצחקה הם, איך לאמר בעדינות, לא מן המיטב. בקיצור, רוצים את מר מיכאל שרון של התגובות המתפתלות והחכמות.
לא מפחידים זונה ב_ין 66900
בספרו המהולל שלושה בסירה אחת כוטב המחבר על אחד מהתקפי ההיפוחונדריה שלו שהוא הלך למוזיאון הבריטיוקרא ספר עם סימנים של מחלות לפי סדר האלף בית ואז גילה שהוא חולה כמעט בכולן בנגוד לג'רום החביב, מר מיכאל שרון נראה שקרא גם כן את ספר המחלות ביסודיות אבל הוא מדביק אותן לא לעצמו אלא למי שדעתו הפוליטית שונה משלו.נרקיסיסט ואוטיסט וסכיזופרן הוא מחלק בנדיבות.ואני מציע לו לקרוא את הספר גם בשביל שיהיה קצת כמו ג'רום ויקח כמה מחלות לעצמו. אבל הכי חשוב בגלל שזה ישפר לו את החוש הומור
אז כמו שכתבתי בכותרת לא תפחידו את מר שרון ב_ין ואם משהו ינסה להדביק לו מחלה נפשית הוא יקבל המלצה לאישבוז.
לא מפחידים זונה ב_ין 66948
דב אנשלוביץ מרבה לצטט מג'רום ק .ג'רום. אתמהה...
עז מי אם לא בשארה 66991
אם היתי מר שרון הייתי אומר לך מספיק עם הברנויה יה רון. יעני מה אני צריך להבין מזה שמשהו בשם כמו שלי לא קורא ספרות יפה ואולי אפשר לקבל קצת יחס לתוכן ולא לזיהות,למה שקיויתי בפורום הזה למשהו אחר. ולא ישר תראה תעודת זהות מה שאני רגיל אבל בכל זאת כבר נמאס
נאמר כבר הכל 66897
דיון 80
פסידונים, שמעת? 66763
מה רע בשימוש בפסידונים או בדמות אחרת שיש לה מאפייני כתיבה ו"אישיות" משלה? אפילו אפריים קישון השתמש ב"ארבינקה". השימוש בפסידונים הינו מקובל ביותר, ואפילו לתומס בקט יוחס בזמנו, כהשערה מעניינת, השימוש בפסידונים "וויליאם שייקספיר"
כמה טרוריסטים שהפכו למנהיגים. 486350
כל אחד מהשמות לעיל עבר תקופת צינון של כשלושים שנים.
והמצב מקביל מבחינת ישראל 66728
...האם ברק והצעותיו ופעולותיו (בנייה בהתנחלויות על אף אוסלו, תנאים בלתי-אפשריים בתחום מים וכיו"ב) היוו תום לב?

האם הפלשתינאים אינם אלא מגיבים על כיבוש בן 35? (ותוך שיפוט מוסרי: התקפות על אזרחים, "פיגועים" בעברית מודרנית, הם דבר פסול מכל וכל.)

ובעניין פרופ' לואיס: הוא מהווה צד בסכסוך. הציפייה ששרון יפסיק לטבוח באזרחים (היסטוריה ארוכה) ולהסתבך בשקרים זה כמו לצפות שערפאת ישתנה מטרוריסט למנהיגה של אומה.

(וכמובן אפשר לשאול: מי האידיוט שהביא אותו מטוניסיה כדי להשליט "סדר" בשטחים? מי שם את הכתר על ראשו?)
והמצב מקביל מבחינת ישראל 66813
מישהו מדבר פה על תום לב? מה הקשר של תום לב לעניין? הסוחר שממנו קניתי את הרכב המשומש שלי לא נהג בתום לב בהתעסקותו איתי. הוא הבטיח לי שהרכב יעבוד טוב שנתיים, והנה, שנה עברה, והוא מתכחש להבטחותיו. אני מניח שעכשיו יש לי זכות להשתמש בילדי כמגן אנושי, לפגוע באזרחים חפים מפשע, ולהסית לרצח אותו סוחר, נכון? רגע, סליחה, על מה אני מדבר? מן הרגע שבו הוא הציע לי את המחיר, ואת התנאים, כיון שחשדתי בו שהוא אינו מציע אותם בתום לב, יכולתי לעשות כל זאת! איזה יופי!
רק המעז מנצח 66720
לא יודע בקשר אליך, אבל הקטע הנ"ל (מתוך העמוד השני במאמר) הדליק אצלי נורה אדומה:
The camp rallied around its fighters, and many residents reported volunteering to guide them, hide them and feed them.

כלומר, אזרחים סייעו באופן פעיל ללוחמים הפלסטינים. כעת, באיזה מצב נמצאים החיילים הישראלים? מול מי הם נלחמים? ברגע שהלוחמים הפלסטינים זוכים לשיתוף פעולה *אקטיבי* מצד האוכלוסייה האזרחית הרי שכל הקייס המוסרי כאן נמצא על כרעי תרנגולת. באופן עקרוני, מאחורי כל ילד יכול להמצא מטען ומאחורי כל סבתא יכול להתחבא לוחם.

ואגב, המכשיר הזה שקורא מחשבות, כמה הוא עולה, ואיפה משיגים אותו? גם אני רוצה אחד כזה.
רק המעז מנצח 66958
אסתי צרפה הרגע לינק לכתבה בעיתון המצרי "אל-אהרם" שאינו חשוד באהדת יתר לישראל. הנה הוא שוב:
הקטע שברצוני להדגיש הוא זה:
And what about the explosion and ambush last Tuesday which killed 13
soldiers? "They were lured there," he says. "We all stopped shooting and
the women went out to tell the soldiers that we had run out of bullets and
were leaving. The women alerted the fighters as the soldiers reached the
booby-trapped area..."

כלומר, האוכלוסייה האזרחית משתתפת באופן פעיל בלחימה. אז מול מי צה"ל נלחם בדיוק? העדות הזו, בהנחה שהיא אמיתית ואינה מומצאת, מעמידה את הטענה של "פגיעה בחפים מפשע" באור אחר לגמרי.
רק המעז מנצח 66960
מה _אתה_ חושב שהמשמעות של כך, מבחינת עמדת המנהיגות המצרית בנושא, או, יותר נכון, עמדת האנשים בממשל שיש להם שליטה בעיתון הנ"ל? (מי אלה?)
רק המעז מנצח 66966
אני לא חושב שיש לזה משמעות, כי לא מדובר ממש בהתבטאות של פוליטיקאי. מבחינה מחקרית זה כמו ראיון עם מפקד יחידה בצה''ל בדרגת רס''ן או סא''ל.
בעניין המלכודת 66961
קראתי באחד העיתונים הבריטים (לא זוכרת איזה) כתבה שבה הכתב דיווח מלוויית אחד החיילים שנהרגו. והוא מראיין שם חבר מאותה פלוגה, שיושב שפוף וכואב ליד הגדר (כלומר, לא נראה לי שהוא היה במצב של לשקר באותו רגע). החבר אמר שהחיילים הלכו לאותו מקום מפני שנאמר להם שיש שם ילדים לכודים.

לא שמעתי את זה ממקור אחר.

יכול להיות שהפלסטינים שלחו את הנשים לומר דבר אחד, והנשים הוסיפו עוד "פיתוי"- שצריך לחלץ משם ילדים?

לא שזה משנה את התוצאה הכואבת. אבל כואב לי לחשוב שהם עושים שימוש ציני בנטייה ההומנית של הישראלים, שנראית להם כחולשה שצריך לנצלה.
מלחמת מיתוס במיתוס 67067
המציאות היא כנראה בעיקר אפורה
(השערה בלבד)
בג'נין הפלסטינאים לחמו בתוך אוכלוסיה אזרחית שהזדהתה ותמכה בלחימה שלהם.
צה''ל פעל לפינוי האוכלוסיה.
חלק התפנתה וחלק נשאר.
החל מנקודת זמן כל שהיא משהוחלט על הכנעה של המחנה
מה שהכתיב את הפעילות היה הנחישות לעמוד במשימה הצבאית
השיקולים של התחשבות באוכלוסיה אזרחית כבר לא עמדו על הפרק.
כל מה שעמד והפריע למשימה הצבאית נוטרל.
הומניות לא היתה שם.
רק המעז מנצח 67148
בעתירה בבג"ץ של האגודה לזכויות האזרח מסכים נציג העותרים, עו"ד דן יקיר, כי האוכלוסיה בג'נין הוחזקה כ*בת ערובה* ע"י הלוחמים הפלסטינים.

רק המעז מנצח 67195
שכחתי להוסיף עבור דב שהעתירה הנ''ל נראית כמו פסיקה ''ימנית'' של השופטת ד' דורנר.
דב, אנא הוסף זאת לרשימת הפסיקות נגד מצפונם של השופטים.
רק המעז מנצח 67203
ורק כדי להוסיף - היום הורה החמאס לדרשנים במסגדים להורות שילדים לא ישתתפו בפיגועים, שכן אתמול נהרגו שלושה ילדים בני 13-14 בניסיון לחדור לנצרים ולבצע פיגוע. ההערכות הן שכ- 20 ילדים (מתחת לגיל 18) נהרגו בניסיון לבצע פיגועים כנגד מטרות ישראליות.

איך אתה מעז 66910
לא קראתי, אבל אני מכיר את התאורים - אני עובד בעיתון בינלאומי, כך שאני שומע מהכתבים בדיוק מה הם ראו. אני עומד איתן בעמדתי שמרבית פעולות צה''ל בג'נין היו מחויבות המציאות, ונעשו אולי לא בצורה ההומנית ביותר, אבל אין לי ספק שגם רק מאוד מהקו שמגדיר ''אכזריות''.

במלחמה הזו, להזכירך, פתחו הפלסטינים עצמם, בעת שאנחנו היינו בתהליך שלום שפעל לטובת שני העמים (פרט לעובדה שבמקום להקים דמוקרטיה, הם הקימו דמיקרטיה מושחתת, אבל נסלח להם - מחלות ילדות). רחמי נכמרים על הקורבנות החפים-מפשע משני הצדדים, אבל מבחינתנו, אין לנו הרבה ברירה.
איך אתה מעז 66927
השאלה אם הקרב עצמו היה מחויב המציאות.
בבית לחם המציאות הסימבולית (הנוצרית) כפתה פיתרון אחר (בינתיים)
בג'נין נסחפו לקרבות גבורה (גם הישראלים וגם והפלסטינאים)
שיכלו אם קצת מתינות אולי להמנע מהם?
וציניקן יגיד שבג'נין שני הצדדים חפשו מיתוס של גבורה שיצדיק את המבצע הנוכחי.
ואיך רואים זאת כתבי חו"ל? 66997
איך *הם* קוראים למה שהם ראו בשטח?
ואיך רואים זאת כתבי חו"ל? 67263
ככה, פחות או יותר. נורא, אבל לא טבח.
איך אתה מעז 66710
הפת''ח הוא לא הטאליבן, וכמו שכבר הוסכם כאן, גם ישראל ידעה ויודעת שחיתות מהי. למרות כל השחיתות, מערכות הרפואה, התקשורת, החינוך וכל שאר המערכות החברתיות, תפקדו ברשות הפלסטינית עד לאחרונה טוב יותר לעין ערוך מאלה באפגניסטן. גם מידת החופש ברשות היתה תמיד גדולה יותר מזו שהיתה נהוגה באפגניסטן. אני לא רואה איך אפשר לעשות היקש בין שתי הדוגמאות.

שוני נוסף בין המקרים הוא שארה''ב ושאר מדינות העולם עושות בימים אלה ממש מאמצים גדולים לסייע בבניית מדינה אפגנית עצמאית ומתפקדת. ישראל, בניגוד למגמה בעולם, מסרבת לתת לפלסטינים את אותה הזדמנות.
amazing but true 66744
Right, it seems that various social and technical systems and infrastructural services, are well and efficiently functioning in the West Bank.
It was surprising to what efficiency level the
apparatus
of reconstructing the ruins was set into work these days
איך אתה מעז 66807
מובן שהפת''ח אינו דומה לטאליבן. הטאליבן נותן מחסה לטרוריסטים, הפת''ח הוא ארגון טרור.
כמובן. 66814
כי הרשות הפלסטינית לא חוסלה כיישות, כמו שנעשה לטליבן כיישות באפגניסטן.

ואם תשים לב, ראש הממשלה שלנו אומר תחת כל עץ רענן שהוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית. אריאל שרון תומך בהקמת מדינה פלסטינית. כלומר, הדבר אליו יכולים לצפות הפלסטינים לאחר כניעת הרשות, היא דבר דומה למה שנעשה באפגניסטן: דמוקרטיזציה תחת סיוע בינ"ל. נראה לי יותר טוב מהמשך מלחמת ההתשה המטופשת הזו.

אגב, מעניינת מאד טענתם של אנשים כמרוואן ברגותי שהם נבחרי ציבור. לפני כמה זמן בדיוק הם נבחרו? מתי נערכו הבחירות האחרונות? ומה בדיוק הייתה האיכות שלהן? האם זכויות הבוחרים נשמרו? והאם העובדה שנבחרת פעם בחייך הופכת אותך אוטומטית למנהיגות הלגיטימית של העם?
איך אתה מעז 66810
אמרת שבעת אלפים. האם שבעת אלפים ? אולי שבעים אלף ? לעולם לא נדע. גם ההיסטוריונים בעוד שנים רבות לא ידעו. מדובר במקומות הרריים מרוחקים. הגישה לשם קשה. אין זה מעניין אף אחד, ושום ועדת בדיקה לא תישלח. לא תמצא בעולם שום עיתונאי מערבי שיש לו די מוטיבציה לנסוע לשם ולברר מה באמת אירע. נהפוך הוא. ישנה הפרדה ברורה: הטובים טובים והרעים רעים.
העולם מתעניין באותם פחות מחמישים ההרוגים בג'נין שמצאו מותם בתוך מתחם רווי מטענים וחגורות נפץ שיועדו למסעדות והאוטובוסים אצלנו, ונשארו מכורח הנסיבות שם, שממשיך לגבות מחיר דמים גם לאחר שוך האש כשצוותים עוסקים בפינוי ההריסות: רופא שבא לסייע כאן, וילד פלשתיני שם.

ואם באפגניסטן אסור היה קודם לנשים להסתובב ללא רעלות, ועכשיו מותר, אין זה נותן לאמריקאים אפילו שמינית נקודת זכות. האמריקאים הגיעו לשם ברדפם אחר בן לאדן שפוצץ להם את בנייני התאומים והטאליבן – המשטר בו מצאו חסות. הרעלות לא עניינו אותם. לו המשטר נותן החסות לטאליבן היה משטר שמרשה לנשים להסתובב ללא רעלות, ואויביו היו חסידי הרעלות, היו האמריקאים לוקחים להם כבני ברית את האחרונים.
הרי הם כבר הוכיחו שאין להם שום בעיה לכרות ברית עם הרודנים הכי עריצים (בדרום אמריקה, למשל), כשהדבר משרת את האינטרסים שלהם, ואפילו סופר שגופי הביטחון שלהם ידעו ללמד את אותם רודנים איך לרדוף ולענות את מתנגדיהם הפוליטיים.

וגם עניין החד פעמיות לא נותן להם שום נקודת זכות. תאר לעצמך שהיינו יכולים "לשכנע" את הפלשתינים לקבל את תכניות ברק ומתווה קלינטון אחרי הרג "חד פעמי" של אלפי פלשתינים, ואחר כך היה שורר "מזרח תיכון חדש".
האם הייתה לפעולה כזאת הצדקה בעיניך ?
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66778
נכון מאד. אבל הרבה יותר קל לך להתמודד עם פשעי המלחמה של המדינה בה אתה שוהה, כשאתה בעצם אורח, ולא בן בית. אתה יכול להגיד - זה הם, לא אני.
אם, גלעד, אינך שייך באמת לשום מדינה, הרי שלא תצטרך לקחת על עצמך את האחריות בעבור פשעי המלחמה של שום מדינה.
בהתאם לכך, לעולם לא תרגיש בבית בשום מקום, לא תוכל להתרגש מההמנון הלאומי של שום מדינה, לא תשמח באמת כאשר המדינה 'שלך' תנצח באירוויזיון או ביורוליג. בקיצור - לא תמצא בשום מדינה בית.
אני לא אומרת את זה בגלל שאני רוצה להעציב אותך. אני בעצמם מעציבה גם אותי. מה שאני אומרת הוא בעצם שאין היום שום מדינה בעולם כמעט, שאדם מצפוני יכול להשתייך אליה ולקחת אחריות על מעשיה, בלי שירגיש שהוא בוגד בעצמו.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66811
אבל כפי שגלעד מנמק את הגירתו, הוא עובר בגלל שכאן מקום "הרעים". הוא היה יכול להחליט שהוא "בלתי שייך" ולהישאר כאן. למה הוא רוצה להיות "בלתי שייך" דווקא במקום אחר ? ההסבר שלו למעשהו בלתי מובן.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 67097
אני מניחה שיותר קל להיות בלתי שייך במקום שהתרבות, השפה וההיסטוריה טיפה זרים לך. במקום שנולדת וגדלת אתה מרגיש יותר אחריות.
אני מניחה (וגלעד יצטרך לאשר) שההסבר של גלעד יהיה אחר - הוא יותר שהישראלים רעים במיוחד, והוא הולך למקום שמתאים יותר לערכים שלו. כדי לשפוט זאת, אצטרך לדעת לאן הוא הולך, אבל קשה לי לחשוב כרגע על מקום כזה.
זאת לא תשובה טובה 67124
ההרגשה שאתה אורח ולא בן בית אינה פוטרת אותך משום בחינה מוסרית. גם במדינה ההיא האדם הוא חלק מהחברה, ובתור שכזה הוא משלם מסים ותורם להגדלת התל''ג, ולפיכך נוטל חלק פעיל בכל מעשי העוולה שאותה מדינה עושה. יתר על כן, עד שאתה הופך לאזרח אתה לא יכול אפילו להצביע, ולכן נמנעת ממך אפילו אותה אפשרות זעירה לשנות את המדיניות לכיוון שנראה לך. יוצא שאתה גם שותף למעשים רעים וגם מוותר על האפשרות שלך לפעול נגדם.

נכון, פסיכולוגית זה הרבה יותר נוח להרגיש ''זה לא העסק שלי'', אבל מר דנבום ניסה לתת למעשהו הצדקה מוסרית, לא פסיכולוגית, ובריחה מאחריות אינה מעשה מוסרי במיוחד.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66890
גלעד אינו דתי. אין הוא חובש כיפה לראשו ואין סימן של מגן דוד על לבושו.
לכן בינתיים יהיה די בטוח בביתו החדש.
כפי שראיתי זה עתה משטרת ברלין לא תוכל להבטיח את בטחונם של היהודים שהסמלים האלה עליהם, והיא ממליצה להם להסירם:

כך זה התחיל גם לפני חצי מאה. התשתית קיימת. ראו את דבריו של עדו למטה. מתחילים לראות את תחילתם של סימני רתיחה.
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66943
Even from afar it pleases me to contradict your claims, Dov:
http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArt.jhtml?it...
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66944
CNN .FOX. MSNBC. כולם נפלו הבוקר קורבן למהתלה של כהניסט מופרע מכפר תפוח...די, נמאס! אני עובר לערוץ 7.

(ולמה שמישהו יתכחש לאמירה שמאירה את אומרה באור לא סימפטי ?!?)
קריאה מדוקדקת נותנת תשובה 66978
קראתי שוב את שתי הידיעה המקורית והידיעה המכחישה.

''חוש הריח'' שלי לגבי מה שמתפרסם בתקשורת, נקיבה בשם האיש וציטוט מדוייק של הדברים שאמר, גורמים לי להאמין שאכן יש בבולשת אדם בשם לארס זוסמן, ושאכן אמר את הדברים.
זאת למרות ההכחשה לשני הדברים שבאה ''לאחר הרעש'' מדובר המשטרה.
זה לא נראה כמו פיברוק. איש לא היה מפברק כך דברים.
לעומת זאת בהכחשות שקריות, שבאות מתוך מבוכה, כבר נתקלנו ככל שמדובר באירופה. אוקראינה זה גם באירופה, ושם כידוע הכחישו את פגיעת הטיל שלהם במטוס הרוסי. . .
קריאה מדוקדקת 66429
להבהרה: למרות שהזכרתי בדבריי "מדינת רווחה מערבית", הכוונה היא לרווחה מכל הסוגים, לאו דווקא כלכלית. כלומר, יש אנשים שמרגישים מנותקים מהתרבות הישראלית (שאינה נחשבת בעיניהם לתרבות), ומעדיפים מקומות שבהם אנשים לא מיוזעים הולכים בלבוש יפה לשמוע קונצרט, או אופרה. ואומרים תודה ובבקשה. ומחזיקים דלתות זה לזה. ואוכלים במתינות, ועם שישה סוגי סכו"ם מסביב לצלחת. דברים כאלה.

ההרגשה שלי היא שגלעד מתגעגע לסוג ההוויה הזה, ולאו דווקא מחפש להתעשר כלכלית. והשאלה שלי היא- אם היה יכול להגר רק לארץ שאין בה את סוג הרווחה התרבותית הזאת, האם עדיין היה מהגר?
תגידי, את פארודיה על משהו? 66464
יושב בן אדם וכותב מאמר, שבו הוא מונה אלף אחת סיבות אשר גורמות לו לחוש שאינו יכול להישאר כאן יותר (החל מן המצב הפוליטי והמדיני, עבור בדיסוננס בין מה שהוא מאמין בו, לבין מה שמבצעת בפועל סביבתו הקרובה ביותר, וכלה במדיניות הכלכלית). ואת מסכמת באומרך שההרגשה שלך היא שכנראה גלעד מעדיף "מקומות שבהם אנשים לא מיוזעים הולכים בלבוש יפה לשמוע קונצרט, או אופרה". לא נותר לי אלא להתלבט בין שתי אופציות: או זאת שמוזכרת בכותרת, או שפשוט מיומנויותייך בהבנת הנקרא עלובות במיוחד.
66481
ויש גם אופציה שלישית- אני מתייחסת ל/כל/ מה שגלעד כתב אי פעם באייל. תעשה חיפוש, תקרא, ואולי תבין.
את מטומטמת. 66727
ופה אני מתייחס לכל מה שכתבת אי פעם באייל.
תעשי חיפוש, תקראי, אולי תביני.

(הכותב לא באמת חושב שאת מטומטמת, הוא פשוט בא להדגיש נקודה)
תרבות השיח זקוקה לגיזום כאן 66730
אתה גס רוח, ופחדן 66748
ולא צריך לעשות חיפוש כדי לדעת את זה.
אתה גס רוח, ופחדן 66749
ולהבהרה: גם לא עשיתי "חיפוש" על גלעד, אני פשוט זוכרת את הדברים שהוא כתב.
(ואת זה אני מוסיפה לא בשבילך, מנוול, אלא בשביל גלעד עצמו, שלא ירגיש שהלכתי "לחפש" אותו במיוחד).
תשובה נפלאה. 66838
יצאתי בהודעה שלי להדגיש נקודה. ציינתי בפירוש שאני לא חושב שאת מטומטמת. משום מה נעלבת ולא חשבת על מה שאני מנסה להגיד. בחרת להתחיל לקלל. ננסה עוד פעם.

גלעד ישב וכתב מאמר ארוך שבו הוא ציין למה הוא עוזב. את אמרת שכל זה לא נכון והוא עוזב כי הוא מעדיף לגור במקום אחר מטעמי נוחות. כשביקשו ממך לנמק את שלחת אותנו לקרוא את כל מה שגלעד כתב באייל.

תשובה נפלאה.

ניסיתי להראות לך שהרלוונטיות של התשובה שלך (שבה את בעצם מאשימה את גלעד בצביעות- כי הרי הוא עוזב בגלל שלא נוח לא פה ולא בגלל כל מה שהוא אמר) שווה בערך לזה שאני אקרא לך מטומטמת, אבל אסרב להסביר. במקום זה אשלח אותך לקרוא ולהבין לבד. לא הבנת ובמקום זה התחלת לקלל.

תשובה נפלאה.

בקיצור, אם את טוענת טענה תנמקי אותה ואל תשלחי אותנו לקרוא.

אייל פחדן.

נ.ב
זו הייתה ההודעה הכי מושקעת וחכמה באייל. אם תקראו את כל שאר ההודעות באייל אולי תבינו למה.
תשובה נפלאה. 66844
פחדן אלמוני אחר אמר שיש רק שתי אפשרויות- או שאני פארודיה, או שיש לי בעייה בהבנת הנקרא.
תשובתי לזה היתה שיש גם אפשרות שלישית- שאני מתייחסת לכל מה שגלעד כתב.

אני לא עשיתי חיפוש כי לא היה צורך, אבל למקרה שהפחדן האלמוני האחר לא ניחן בזכרון טוב, שלחתי אותו לעשות חיפוש.

שאלתי את גלעד שאלה שנראתה לי חשובה- מה ששאלתי הוא האם יש עוד משהו בצעד שהוא נוקט, מעבר למה נכתב כאן. הוא ענה מה שענה, וזה מבחינתי סוף העניין.
דמגוגיה 66427
תגובתך הינה לא יותר ואף לא פחות מדמגוגיה.

התעלמת במופגן מהפסקה הראשונה, בה ציין הכותב בפירוש כי חייו, בכל מדד חומרי או רגשי אחר לכאב המצפוני, הינם נהדרים.
מתוך פסקת פתיחה זו דומה בעיני כי הוא ניצב לפחות על קו הזינוק של "המסלול המהיר" (מסלול לאן? אני לא יודע).

כל המאמר כתוב כך שהוא מדגיש את היאוש המוסרי של הכותב, אולם את בחרת להתעלם מכך ובשאלה תמימה לכאורה, אך מרושעת לטעמי, הבעת זילזול עמוק בו ובכל אשר כתב.

לא אתווכח על זכותך לזלזל בכותב, בדעותיו ובמעשיו.

גועל נפש.
תודה . גלעד? 66428
דמגוגיה 66431
לא התעלמתי מכלום. שמעתי את גלעד מדבר על דירה, עבודה, אקדמיה ומשפחה.

לא שמעתי אותו מדבר על - שפה, נופים, ריח האוויר, סוג הצמחייה, מוסיקה מקומית, אוכל, חברים שהוא אוהב.

קיבלתי רושם של ניתוק רגשי מהארץ, ניתוק שאולי קדם למצב הפוליטי והבטחוני. ואולי לא. ועל כך אני שואלת.

אגב, זה בסדר להיות מנותק רגשית מהארץ. אני רק מנסה להבין משהו שנראה לי יותר מורכב ממה שהוצג כאן.
ניסיון לענות 66533
מובן שהחברה הישראלית נפגעת אנושות מבחינה תרבותית מכל האלימות הסובבת אותה. גלעד גם מזכיר זאת במאמר, בכתבו על השיחות עם חבריו הגסים, חסרי התרבות, שטופי-מח אלימים. אני כמובן לא יכול לדבר בשם גלעד, אבל אם אני הייתי נדרש לענות לך על אותה שאלה, הייתי אומר כך:

"בשמחה הייתי נשאר בכדי להיאבק את המלחמות התרבותיות שלי ולשנות דברים בארץ הזאת. עם זאת, מרגע שהמצב כל כך קיצוני ואני מרגיש כל כך חסר אונים ולקוי מוסרית (מי בכלל מדבר על תרבות בימים אלה), אני בוחר להקל על נפשי הדאובה בכך שאעקור למקום אחר, אולי רק זמנית. הגעתי למסקנה שאין צידוק לכך שאתעלל בעצמי רק בשל העובדה שנולדתי כאן. הקשר החזק שלי לתרבות ולשפה, לריחות ולנוף, לא ייפרם לעולם, זה ברור. אמשיך לאהוב את העברית, לקרוא בה, לדבר בה, לכתוב בה. אמשיך להתרפק מדי פעם על הנוסטליה של "ניקוי ראש", הגששים וכל השאר. אתגעגע ללא תקנה לנופים המוכרים, לעיר שלי, לרחוב, לריח הבישולים במטבח של אמא שלי. אני יודע שהחיים כמהגר יהיו לא קלים בהתחלה, וחסרים גם אחרי שיהיה לי לכאורה הכל. "הקונצרטים המעונבים" יהיו בשבילי משככי כאבים לכל היותר. אין לך מושג עד כמה אני מקווה לשוב בימים טובים יותר. בימים ההם, אני עדיין מקווה (או אולי הוזה?), פחות אנשים יאמרו לי: "עכשיו אתה חוזר..." בארסיות חסרת רגישות. הלאומנות כבר לא תהיה חזות הכל. גם האמונה שאפשר לשקם כאן את הריסות התרבות תתחדש. ואני מדבר על תרבות הרחוב של האנשים, תרבות המוסדות השלטוניים והעסקיים, תרבות הספורט ותרבויות רבות אחרות, ולאו דווקא על התרבות "הממוסדת", זו של התיאטראות, השירה, הפרוזה, המחזאות והקולנוע. כרגע כל זה כל כך רחוק עד שבא לי פשוט לבכות, ונמאס לי לחיות עם התחושה הזאת. אני בוחר שלא לחיות בלב הדלקת".
שני דברים 66547
הבטחה: לעולם לא אומר "/עכשיו/ אתה חוזר". כשאנשים יחזרו- אני פשוט אשמח.

וידוי אישי: לילה אחד באנגליה חלמתי שאני מהלכת ברחוב תל אביבי של יום קיץ חם. והרגשתי-ראיתי בצורה חזקה מאוד את כפות הרגליים שלי מסונדלות, ומאובקות, פוסעות על המדרכה האקרמנית המוכרת. התעוררתי מבולבלת ולקח לי רגע או שניים לברר לעצמי איפה אני נמצאת, בלונדון או בתל אביב.
הביטוי של קשר פיזי-נפשי מהסוג הזה לארץ הוא שהיה חסר לי אצל גלעד. לעומת זאת אתה מדבר בדיוק על זה. ואני מקווה שלא תצטרך לעזוב ולהתגעגע מרחוק.

ולגלעד אני מאחלת - בהצלחה.
אקרשטיין (אקרשטיינית) 66568
יש לי שאלה 66571
Asti,

First of all, I must ask you, and any other commentators, to forgive my English mistakes and blunders. I'm writing from a computer that does not support Hebrew, and which Interface Language I do not speak.

As for your question - the two have merged into one.
The array of reasons which I have reflected in the article, combined with several other personal reasons, have brought me to the point where I stand in complete and utter lack of will to remain in Israel.
I can assure you that if my reasoning for leaving was as trivial as "I would rather live in <Insert Western country here>", I would not have bothered all of you with this article.
I wrote this article out of a sense of true emergency, and despair.
I feel that the Israeli culture has been severely damaged due to the 35 year long Occupation, and corruption of collective and personal moral standards.
As I wrote in the article - Escapist Culture is a moral crime in this situation.

Also, I'm no fool - I will try to immigrate to a place where I can live a happy and joyful life, but more importantly - at peace with my conscience. Naturally, I would prefer a Western Democracy over anything else.
But I can not overlook the true statement you have made in the last part of your response - I feel true sorrow and sympathy for the people in Israel who feel like me, but are unable to manifest it in the way that I could. They are an addition to the ever growing toll of victims in this bloody conflict.

As for your comment in a latter reply, about the Israeli culture - it is certainly not true.
A small example to prove it will be that out of the 20+ KG I was allowed to take with me on the plane, about 50% were of Poetry and Literature in Hebrew.
In fact, while you are out looking for any incriminating info in my past responses, I suggest that you look for the one where I said that one of the main reasons that keep me in Israel is my connection to the language and local culture. (I think I said it with agreement to something similar that Dubi wrote)

I promise to reply to some of the other responses in a short time - Please be patient.

P.S. - If I could Copy&Paste Nathanel Yefet´s response written in my name, I would have. (with minor changes, I don't like the "GASHASHIM").
יש לי שאלה 158539
אני מגיב באיחור של שנה פלוס...,אבל מבחינתי עצם הכתיבה רלוונטית ולא התאריך.
מכירים את הקלישאה שאנשים מסוג מסויים יכולים "להריח" אנשים מסוגם, לדוגמא: המנוח גיידאר, או ישראלי שטוען שבחו"ל הוא יכול לדעת מי ישראלי וכו' ובכן אני גם "מריח" את כותב המאמר המפורט.
אני מצטרף לשאלה של אסתיולא מסתפק בתשובתו של הכותב הנכבד, אל תזעמו הרי גם בביה"ש כל צד פורס את גרסתו והשופט מכריע ובהכרח הכרעתו נוגדת את רצון אחד הצדדים - גם כאן לדעתי לכותב נמאס מישראל!
אם טעיתי סליחה, אבל אני לא מתבייש להודות שנמאס לי מישראל, נמאס לי מצבא-ישראל, נמאס לי מהכלכלה בישראל, נמאס לי ממכבש הציונות בתוך גבולות הקו-הירוק...למה צריך להתבייש בזה? למה אי אפשר להודות בזה? למה צריך להצטדק?
יש לי שאלה 158558
אתה מרגיש צורך להצטדק? תצטדק. אתה לא מרגיש צורך כזה - אל תצטדק. נשמע לי די פשוט.
במה הצטדקתי? 158569

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים