על אקדמיה, אמת, טרור איסלאמי ופוסט-מודרניזם 3728
במאמר שכותרתו היא "אסור לומר את האמת — למה אובמה מסרב להכיר בטרור האיסלאמיסטי?" טוען גדי טאוב במוסף הארץ השבוע, כי הסרוב של אובמה הוא רק סימפטום לתופעה עמוקה ורחבה יותר שבסיסה בגישות הפוסט־מודרניות שנפוצו בעולם האקדמיה ושלא רק מרחיקות את האקדמיה מאחד מעמודי התווך שלה — חקר האמת והוצאתה לאור — אלא אפילו דוחקות בה להסתיר את האמת מעיני הציבור:

"כדי להבין את היקף התופעה צריך להסתכל גם מעבר לפוליטיקה של חסידיה, אל העורף האינטלקטואלי שלהם, מפני שבאקדמיה קרתה בחצי המאה האחרונה מהפכה שהיא לא פחות ממדהימה: בדיסציפלינות שלמות השליחות המקורית של גילוי האמת התחלפה בהיפוכה — האיסור לומר את האמת.

לא מדובר באיסור מוסדי, כמובן... זוהי עמדה פילוסופית, שהאמת, המציאות וערכים כמו זכויות אדם אוניברסליות הם מושא התקפתה הישיר. קוראים לעמדה הזאת פוסט־מודרניזם ויש לה יחסי ציבור טובים מספיק כדי שרובנו לא נשים לב במבט ראשון להשלכותיה היותר חמורות.

האופן המטעה שבו העמדה הזאת מציגה את עצמה משווה לה מראה בלתי מזיק, שיש לו אפילו ניחוח דמוקרטי. הנה כך זה מובן מחוץ לחוגים של יודעי חן פוסט־מודרנים: פעם האמנו שיש אמת אחת, אוניברסלית, אובייקטיבית ומוחלטת. הדבר הפך אותנו ליהירים ובסופו של דבר גם לדכאניים. הוא נתן לנו לגיטימציה לכפות את האמת האחת הזאת — האמת של בעלי המעמד ההגמוני — על כל שאר ה"אחרים". אלא שמאז התבגרנו והבנו שאין אמת אחת, רק נקודות מבט שונות, וכך הפכנו לסובלניים יותר."

טאוב מביא דוגמאות מענפים שונים, מהמזרחנות באקדמיה האמריקאית, עבור בביטול שיעורי יוגה בקנדה, המחלקות ללימודי נשים ומגדר, ועד ליחסה של הציונות לעדות המזרח ומורשתן התרבותית.

"ההיגיון מאחורי האיסור ללמוד את המציאות הוא על כן כזה: אם אתה מתאר את מה שנדמה לך שהוא המציאות, אתה רק מחזק את אותה המציאות ומקבע את יחסי הכוחות שבה..."

יתירה מזאת, הוא טוען שמעבר לענין האקדמי גרידא והנרקיסיזם שנובע ממנו, הנזק של הגישות הנ"ל מביא לבעייתיות מוסרית שגולשת ומשפיעה מעבר לגבולות האקדמיה על הפוליטיקה, התקשורת, המשפט והנורמות הציבוריות.

"חלקים נרחבים של האליטות בנות זמננו — רבים מהפוליטיקאים, העיתונאים, המשפטנים, אנשי הרוח, האינטלקטואלים והמורים — התחנכו בתוך האווירה האקדמית הזאת, ויצאו אל העולם שהם אמורים לדאוג לעתידו, להבין אותו, לפרש אותו בשביל אחרים, וחשוב מזה, להתערב בהתנהלותו... כשהם נתקלים בבעיה, הם מעיינים בעצמם ולא בה. מאחר שיש חשש של איסלאמופוביה, אסור לבקר את הסתגרותן של קבוצות מוסלמיות בתוך חברות מערביות; מאחר שיש חשד לגזענות בשאלות על תרבות של מהגרים, אסור להציע מגבלות על הגירה; מאחר שיש חשש צל של מיזוגניה, אסור לשאול אם נעשה שימוש לרעה בתלונות שווא על אלימות במשפחה; מחשש פגיעה בדימויו העצמי של תלמיד, אסור לומר לו שהוא זקוק לשיעורי עזר במתמטיקה; מחשש תמיכה בהתנחלויות אסור לדבר על הגזענות הגלויה של ספרי הלימוד הפלסטיניים; מחשש צל צלו של חשד לאי־ביקורת נלהבת מספיק נגד הקולוניאליזם, אסור לומר שמצבן של נשים בסעודיה רע לאין שיעור ממצבן של ערביות אזרחיות ישראל."

ולבסוף הנזק מהשיח הציבורי גם מתרגם לנזק במציאות חייהם של אנשים, קהילות ומדינות — "וכשאסור לומר, אי אפשר לפעול. ואם לא פועלים מפקירים חפים מפשע: לגזענות, לשוביניזם, לטרור, לאלימות ולדיכוי פרוע. רוב הנפגעים הם לא בפריז ובסן ברנרדינו. הם הרחק מחוץ למערב. אבל הרי אסור לומר שמוסלמים הורגים מוסלמים, וכל התערבות בענייניהם חשודה באימפריאליזם וביהירות תרבותית, אז דמם של מאות אלפים נעשה הפקר."
קישורים
המאמר המקורי ב"הארץ"
המאמר באתרו של גדי טאוב
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "תרבות והיסטוריה"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

תודה רבה! 669908
קראתי את המאמר אתמול.בהחלט אמיץ וחשוב.
669909
קראתי את המאמר, והלכתי לבדוק אם אליהו גרייצר הוא במקרה חבר מערכת. מה אתם יודעים.

אז היה לנו מודרניזם, ואח"כ פוסט-מודרניזם, ועכשיו - אני מציע - מטא-מודרניזם: כמו פוסט-מודרניזם, אבל self-referential - מה שהופך את השם למתאים במיוחד, בגלל המשמעות המילולית של "מטא". וכך צצים להם הסברים המשתמשים בניתוח של מערכי-כוחות והבניות חברתיות תוך העלמת כל זכר למושג "האמת האובייקטיבית" כדי לתקוף את האופן בו ניתוחים של מערכי-כוחות והבניות-חברתיות מאיינים את מושג "האמת האובייקטיבית", ונהיה פופולרי מאד לתקוף את השפה בה יריבים משתמשים בתואנה שהיא מערפלת את העובדות ותהליכים ומציירת מציאות דמיונית נוחה, תוך שימוש בשפה המתעלמת לחלוטין מהעובדות ומהתהליכים ומציירת במקומם מציאות אלטרנטיבית דמיונית ונוחה.

אז בלי קשר לטענה הכללית של גדי טאוב (אני לא חושב שהוא טועה בביקורת שהוא מעביר על האופנה הנוכחית באוניברסיטאות אמריקאיות - אבל הבית הלבן הוא לא חוג לאנתרופולוגיה), וכמעט כהמשך ישיר לתגובה האחרונה שכתבתי: לפחות עבור אובמה וסירובו להכיר בטרור איסלאמי יש הסבר הרבה פחות גילמני: אובמה לא מסרב להכיר בטרור האיסלמי. אפשר להגיד עליו הרבה דברים, אבל אחרי שהוא הצהיר "אנחנו הולכים בסופו של דבר להביס את דאעש... דאעש מהווה איום ממשי", ואז אירגן קואליציה צבאית בינלאומית שפועלת ברגעים אלה ממש - פשוט אי אפשר לומר שהוא מכחיש או מתעלם מדעאש. אולי הוא פחדן, טיפש, לא-אפקטיבי, חלש או מכוער - אבל "מסרב להכיר באיום הטרור"? נו, באמת. מן הסתם האשמה הזו מגיעה מאנשים שרוצים לשמוע שכל המוסלמים בני-יונות טרוריסטים, וכל דבר פחות גורף מזה מוציא אותם מהכלים. אבל בכך הם בעצמם מתכחשים למציאות בשם האידיאולוגיה: כי במציאות, הדגשת ההפרדה בין "מוסלמים" לבין "טרורסטים מוסלמים" היא בדיוק הצעד המתבקש כנגד האסטרטגיה של דעאש, שטשטוש ההפרדה הזו היא נדבך מרכזי בה.
669917
איפה מוזכר אליהו גרייצר במאמר?
אני שמח שאתה מסכים עם הטיעון הכללי של המאמר, מבחינתי זה היה עיקר התוכן שלו והטיעון לגבי אובמה היה משני ושימש כעוגן נוח לפרישת הטיעון הנ"ל.
669929
אם אתה העלאת את המאמר לאייל, אז (שוב) יצאתי חומוס. הסגנון, הטון ורוח הדברים מאד הזכירו לי את סגנונו של גרייצר (אין לי שום דבר נגדו, למען הסר ספק), כך שכאשר התברר לי שהוא אכן חבר מערכת , הביטחון שלי בכך שהוא אחראי לפרסום כאן נסק. סליחה.

בכל מקרה, אין ספק שישנה אינטרקציה בין העולם האקדמי לבין הזירה הפוליטית, ועל האינטרקציה הזו היא נשענת חשיבותם של מוסדות האקדמיה שאינם STEM. אבל יש מרחק רב בינהם. יש לחץ אבולוציוני טבעי הגורם לכך שהממשלות מאויישת באנשים מאד מעשיים (פוליטקאים, אנשי צבא) המהווים ממברנה יעילה לסינון קישקושיאדה חסרת משמעות (גם אם לא מושלמת, כפי שמעידה למשל הקריירה של שמעון נוה). אי אפשר ללמוד הרבה על מדיניות החוץ והביטחון של הבית הלבן מתוך מיני האבסורדים שאפשר למצוא בקמפוסים בארה"ב*. אין שום טעם (שאינו דמוגגי) לכרוך אותם יחדיו באופן כל כך חופשי וגורף.

* כבר קשה לעקוב. דברים כמו נהלים בדבר מיקרו-אגרסיות, מחאות נגד עיסוק ביוגה המבוססות על כך שמדובר ב-"ניכוס תרבותי" או תנועה סטודנטיאלית הקוראת להחרמת כל מיני יצירות ספרות קלאסיות כי הן עלולות להעציב(?) את קוראיהן, ועוד, ועוד ועוד.
670023
אי אפשר ללמוד הרבה על מדיניות החוץ והביטחון של הבית הלבן מתוך מיני האבסורדים שאפשר למצוא בקמפוסים בארה"ב.
_____________-

-והשבוע, מתוך "אין לזה קשר לאסלאם": http://www.steynonline.com/7308/the-week-in-nothing-...
670028
סתם שאלה. מדוע אובמה ממשיך לומר ISIL במקום ISIS כפי שרוב העולם מכיר אותם?
לבנטינים 670034
זה תלוי מה צריך להיות התרגום למילה הערבית ''שאם''. היא לא בדיוק ''סוריה'' ויותר קרובה ל''סוריה הגדולה''. לכן יש מי שמעדיפים את התרגום ''לבאנט''.

אני אישית ראיתי את שני השמות משמשים בערבוביה.
לבנטינים 670037
הפרשן האיראני-אמריקאי אמיל אימאני טוען שאובמה משתמש בביטוי ISIL בכוונת מכוון כדי לגרור את ישראל לקלחת, בדיוק מסיבה זו (הלבאנט כולל הרי גם את ישראל ולבנון)
לבנטינים 670038
והוא כותב: "ISIS stands for the "Islamic State in Iraq and Syria". אבל המקור הוא "שאם", שמתייחס גם לארץ ומקביל בקירוב ללבאנט.

לחלופין אפשר לטעון שהם מדברים על סוריה בגבולותיה הנוכחיים ורק נמנעים מלקרוא לה סוריה כדי לא להשתמש בשם האשורי/יווני המשוקץ (אם כך, בוודאי שלא תתפוס אותם הוגים את השם "פלסטינאים")" אבל הטיעון הזה נראה לי תמוה.
לבנטינים 670040
עשיתי חיפוש קטן, ואם לקטלג אז בהכללה, בד"כ מקורות ערביים (ועבריים) משתמשים בשם "דאע"ש", מקורות צרפתיים (וממשל אובמה) משתמשים בשם "ISIL", ומקורות אנגליים משתמשים בשם "ISIS".
לבנטינים 670041
ממשלת בריטניה וצרפת החליטו להשתמש ב"Deash". האו"ם משתמש ב-ISIL. הם, אגב, קוראים לעצמם IS ורואים את ראשי התיבות כעלבון.
לבנטינים 670042
באמת סליחה על העלבון.
לבנטינים 670043
הם רואים את עצמם כמדינה שקיימת לא רק בעיראק ובשאם. וזה נכון: יש ארגונים שונים ברחבי העולם שרואים את עצמם כחלק מאותה מדינה. מה שקצת מצחיק זה שמתייחסים לאותם ארגונים כחלק מדאעש, מה שכמובן לא נכון: כולם, למעט, אולי הארגונים הסיניים (שבעברם נקראו על שם בית המקדש) לא נמצאים בעיראק או בשאם. לכל היותר מדובר על שלוחות של דאעש (יש מי שמקפידים על המינוח "שלוחות / סניפים מקומיים של דאעש").

אבל אני לא מוכן לקבל את השם IS כי הוא קצר מדי ולכן מתנגש עם יותר מדי שמות.
לבנטינים 670046
האמת היא שהעדרם של קווים מנחים כלליים הוא משונה קצת. היית מצפה שגופי תקשורת בינ"ל גדולים או משרדי חוץ יאמצו לעצמם מדיניות: או לקרוא לארגונים בתעתיק של שמם בשפה המקורית, או לקרוא להם בראשי התיבות המתורגמים. למה לדעא"ש צריך לקרוא ISIS ולחמאס לא צריך לקרוא IRM?
לבנטינים 670273
זה כנראה תמיד קשה ליצור סטנדרטים. ע''ע אש''ף לעומת פת''ח בתקשורת הישראלית.
לבנטינים 670047
השם IS הופך אותם לחסיני גוגל.
לבנטינים 670276
אולי כשהם היו קטנים. עכשיו הם התוצאה השנייה והשלישית כשאני מחפש IS.
לבנטינים 670277
ביל קלינטון כבר אמר שזה תלוי איך שאתה מגדיר מה זה is.
לבנטינים 672390
ISIS לא מתנגש?
אובמה אולי יילחם בדאעש, 669944
אבל הוא לא יוציא מפיו את המילים "טרור איסלאמי".

טרור איסלאמי אין משמעותו שכל מהות האיסלאם היא טרור או שטרור הוא דרך האיסלאם או שכל המוסלמים טרוריסטים, משמעותו טרור ששואב את הצידוק לו מהאיסלאם, לפחות כפי שהטרוריסטים תופסים אותו. דאעש, אל קעידה, בוקו חראם, החמאס וארגוני טרור איסלאמי אחרים מצהירים בריש גלי שהצידוק למעשיהם הוא האיסלאם, להתעלם מכך פירושו להילחם באנשים בלי לנסות לתקוף את האידאולוגיה שמניעה אותם. חושב שהגרסה שלהם לאיסלאם מעוותת ושגויה, כפי שאובמה חוזר וטוען? אדרבה, תעמת את שאר המוסלמים, אלו שאוחזים בגרסה האמתית של האמונה, עם הניגוד בין דתם ובין העיוות שלה שמיוצג על ידי אותן דתות ואז, במקום שחלק מהם יהיו בני ברית של הטרוריסטים, כשותפים לאמונה ולמטרות, גם אם לא בהכרח לדרך, הם יהפכו לאויבי הטרוריסטים.

לא הורגים את היתושים אחד-אחד, מייבשים את הביצה.
ואם אלי חבר מערכת? 669945
ואם אלי חבר מערכת? מה הבעייה עם זה שהוא מעלה מאמר כזה לדיון?
נראה לי לא לעניין להיכנס לשאלה מי העלה את המאמר לדיון. עדיף להתרכז בתוכן.
ואם כבר דברנו על התוכן, אני מסכים במידה רבה עם התוכן.
669963
אובמה מסרב להכיר בכך שדאע''ש הוא ארגון טרור איסלמי
אם רק היה פה מסמר... 669911
זה לא העתק של כמעט כל מאמר שגדי טאוב פרסם מאז המרד השפוף?
אם רק היה פה מסמר... 669961
ייתכן, וייתכן שלא, כנראה שלא כל הקוראים בקיאים במשנתו של טאוב, ולאלה המאמר הזה עשוי לחדש ולעניין. אני למשל לא מכיר את המאמר שציינת.
אם רק היה פה מסמר... 669964
לא מאמר, ספר1. קצת עצוב, לדעתי, שכותב מבריק מוצא את עצמו מנסה להדביק בכח את אירועי ההווה לאותם רעיונות שהוא מטיף להם במשך 20 שנה אפילו בלי לנסות לטעון למשהו חדש. קצת עצוב, לדעתי, שהארץ מביא מאמר לא ערוך כזה (אני מבין שזה חלק ממגמה חדשה, אולי עכשיו הם יביאו מאמר של קוטנר על הלהקה הזאת, איך קוראים לה, נירוונה?).

1 פעם אפילו מישהו טען שזה התנ"ך של העורך הראשי.
אם רק היה פה מסמר... 669965
סך הכל הגיוני-הוא מטיף לאותם רעיונות במשך 20 שנה-אז הן לא נכונות.
פיהוק... 669966
מה?
פיהוק... 669967
למה הוא מחוייב "לטעון" את הרעיונות במשהו חדש,שהשיח עוד לא הבשיל להתחיל להבין את גודל המרמה והמחטף שמתרחש בעולם המערבי.
הוא טוען טענות (לדעתי נכונות) והן היו תקפות לפני 20 שנה והן תקפות עכשיו עוד יותר.
פיהוק... 669969
הוא לא מחוייב לכלום.

הוא יכול, אם הוא רוצה לשכנע גם את הלא משוכנעים, לנסות להציג את רעיונותיו בצורה חדשה ומשכנעת יותר. מעט מאד אנשים משתכנעים מחזרה על אותם טיעונים או מנסיונות להדביק טיעון מסויים לכל דבר שקורה בעולם. את מי שהטיעון - שהוצג בצורה מוצלחת לפני 20 שנה - לא שיכנע במהלך אותם 29 שנה כנראה שהוא לא ישכנע גם כשהוא יוצג בצורה הרבה פחות מוצלחת. אני יודע שזה רעיון שישמע לך מוזר, אבל יש אנשים (כמוני למשל) שקוראים עיתונים (ואתרים ברשת) לא רק על מנת למצוא חיזוקים לדעתם אלא גם למצוא רעיונות חדשים או טיעונים חדשים לרעיונות מוכרים. כשאנשים כאלה קוראים את אותו מאמר בפעם ה-‏30 אז הם מוצאים את קריאת המאמר קצת בזבוז זמן (בלי קשר למידת הסכמתם עם הרעיונות עליהם נסוב המאמר) ולא כמשהו שראוי לציטוט. גדי טאוב הוא אדם מאד מוכשר (לדעתי) ולכן קריאת המאמר הזה הזכירה לי את החזרה של מוחמד עלי לזירת האיגרוף. עצוב.
פיהוק... 669971
אפשר,אם יש לך זמן לינק למאמר דומה?
בתור אחד שקורא עיתונים (ואתרים ברשת) אתה חושב שהתמה שהוא מציג מדוברת מספיק ונוכחת מספיק בשיח הציבורי?
פיהוק... 669972
נתתי למעלה קישור לספר שלם (אחד מרבים, אגב).
כן.
פיהוק... 669974
כן,ספר.
בתור אחד שטוען שתמה הזאת שכיחה בעיתונות ובאתרים כדבריך,הייתי מצפה לקישור לכתבה או שתיים דומות.
פיהוק... 669975
לא הבנתי מה הבעיה. גוגל מקולקל? הברווז חולה? בינג הפסיק להגיב?
מה שקורה בראש נשאר בראש 669976
וואלה צודק,''האינטרנט'' ו''העיתונות'' מוצפים בתכנים דומים.
אם רק היה פה מסמר... 670463
אני לא חושב שהביקורת שלך הוגנת. העובדה שגם אתה מסכים לה היא שטאוב כפי הנראה לא שינה את דעותיו בשנים האחרונות (מתוך התקרנפות וכיוב') ואי אפשר לבוא אליו בטענות אם הוא סבור שדעותיו מאז עומדות במבחן הזמן.
עמדתו האנטי-רדיקאלית כנגד הפוסט-מודרניזם קדמה לספר "המרד השפוף". אני חושב שבספר הזה טאוב הוסיף לביקורת האנטי-פוסט-מודרניסטית שלו רובד של מה שהייתי מתאר כגל העגמומי של הספרים על דור ה-X, Y וכו'. בכך הצטרף טאוב עצמו לכותבים של הפוסט-מודרנה מבלי שויתר על עמדתו כנגד הפוסט-מודרניים הקלאסיים, חסידי הדקונסטרוקציה וה-PC.
בספר "המתנחלים" תקף טאוב את הימין הדתי-לאומי-מתנחל מבלי שאימץ את העמדות והדעות המוקדמות של המחנה השמאלי-ליברלי-קלאסי. אם לא חל שינוי קרדינלי בעמדותיו אני לא חושב שהימין הישראלי ימצא נוחם רב בכתביו של גדי טאוב.
בנקודה הספציפית של הביקורת של טאוב על הימנעותו של אובמה ממטבע הלשון "טרור איסלאמי", אני חושב (וליתר דיוק מקווה) שטאוב פשוט טועה טעות לא חכמה ולא מנסה למצוא חן בעיני ה"אליטות החדשות". לדעתי,מטבע הלשון של ה"טרור האיסלאמי" הוא בעייתי לא פחות מן המושג של "טרור יהודי". מצד אחד, הביטוי הזה נכון עובדתית ותאורטית. יש קשר מובנה בין הטרור האיסלאמי לבין הדת וההיסטוריה של המוסלמים. גם מלומד לא רדיקאלי ולא חד צדדי כמו ברנרד לואיס מדבר על כך. מצד שני, במציאות המעשית והפוליטית, מטבע הלשון הזה הוא בלתי מועיל ואפילו מגוחך. לצד העניין הפשוט שהשימוש במטבע הלשון הזה ע"י אובמה גם יאבד למפלגתו מצביעים וגם יהיה מהלך הנוגד את האסטרטגיה הבינלאומית שלו, חייבים לציין שהנפנוף במונח הזה בזמן שכחמישית מן האנושות היא מוסלמית הוא פשוט מגוחך. גם אם כל הטרוריסטים הם מוסלמים (ואזרחי ישראל, מן הראוי שידעו שאין הדבר כך) אין בכך כדי להעיד כי כל המוסלמים הם טרוריסטים או אפילו אוהדי הטרור. תעמלני הימין הישראלי אוהבים במיוחד להתעלם מן העובדה הפשוטה שרוב מוחלט של המוסלמים המתגוררים במדינות נוצריות מתנגד באופן מוחלט לטרור הג'יהאדיסטי.
לעניין זה, אני חושב שצריך לחזור לפרשנותו הקלאסית של ברנרד לואיס בעניין הראדיקליזם הערבי. ברנרד לואיס כתב כבר לפני 30 שנה, כי העולם המוסלמי קבע את דפוסיו הפוליטיים-דתיים במציאות של איסלם מנצח ומתפשט או לכל הפחות שומר על הטריטוריות שלו. במציאות הזאת המוסלמים היו רוב או לחילופין מיעוט שלטוני בכל מקום בו הם נמצאו. המציאות שראשיתה במאה ה-‏19 בה המוסלמים מוצאים עצמם תקופה ממושכת תחת שלטון כופר וכעת אף כמיעוט נסבל בקרב רוב נוצרי, עוד לפני שהיא יוצרת בקרבם טרור, היא יוצרת בקרבם בילבול וחוסר אונים. מה שהימין הישראלי ושותפיו אצים לתאר כתמיכה של הרוב האיסלאמי השקט בטרור הג'יהאדיסטי הוא למעשה מבוכה וחוסר אונים.
למי שמתקשה לקבל את התיאור שלי ומתעקש לראותו כדברי בגידה ואפולוגטיקה של מעשי האוייב, אנא יחשוב על המבוכה והאימפוטנציה של הימין הדתי הלאומי בישראל ביחס ל"טרור היהודי".
אם רק היה פה מסמר... 670477
אי אפשר לבוא אליו בטענות אם הוא סבור שדעותיו מאז עומדות במבחן הזמן. אפשר, לדעתי, לבוא אליו בטענות אם הוא לא חושב על טיעונים חדשים להציג את דעותיו, אפשר לבוא אליו בטענות אם הוא מנסה להדביק את אותן דעות לכל סיפור חדשותי, רלוונטי או לא (כמו שנרמז בכותרת, וכמו שאתה פרטת בהמשך). אפשר לבוא, לדעתי, לעורכי הארץ בטענות על כך שהם מביאים את אותן דעות לעוסות כדעה חדשה, ועל אחת כמה וכמה שהם עושים את זה בלי להשקיע את המינימום הנדרש בלהפוך פוסט בפייסבוק למאמר בעיתון (קריא - עריכה).

אני לא חושב שטאוב מנסה למצוא חן בעיני ''האליטות החדשות'' (אם ב''האליטות החדשות'' אתה מתכוון לרגב), אני חושב שהוא מנסה למצוא חן בעיני ''האליטות הישנות'' (ז''א הלפידים והימינים).
אם רק היה פה מסמר... 670478
קצת קשה לי להבין עם הביקורת על עורכי הארץ, כשלחלק ניכר מהקוראים שלא היו אמונים על דיעותיו של טאוב המאמר היה מעניין ומרחיב אופקים. מעיתון שמביא שבוע אחרי שבוע את דעותיהם הלעוסות לעייפה של אחרים - גדעון לוי כדוגמה מובהקת שממחזרת את עצמה מחזר היטב - נראה לי שלהתלונן דוקא על מאמר של טאוב שמתקשר לאירועים דיומא זה ניטפוק למיטיבי לכת.
לא כל דעה שאני קורא עליה חייבת להיות חדשה, יש המון דעות של אנשים מעניינים שאני, בהשכלתי הפעוטה, לא פגשתי, גם אם נהגו לפני עשרים, שישים או מאתיים שנה.
אם רק היה פה מסמר... 670493
אני מאד מקווה שמטאוב מצפים לקצת יותר מאשר מלוי. אבל גם אם זה לא היה נכון, לוי אמנם חוזר שוב ושוב ושוב (ושוב ושוב ושוב) על אותה טענה, אבל כל פעם מנסה להביא לה הצדקות חדשות.

בין השאר מפריע הוא חוסר הקשר האמיתי בין המאמר של טאוב לענייני דיומא.

לא כל דעה שאתה קורא צריכה להיות חדשה, אם מישהו בהארץ רוצה להציג תקציר של הגותו של טאוב (עם או בלי עזרתו של טאוב) זה מבורך, אבל כשעושים זאת יש להציג את זה בהקשר הנכון (ולא לנסות להדביק בכח את אותה הדעה לענייני דיומא).
אם רק היה פה מסמר... 670482
"תעמלני הימין הישראלי אוהבים במיוחד להתעלם מן העובדה הפשוטה שרוב מוחלט של המוסלמים המתגוררים במדינות נוצריות מתנגד באופן מוחלט לטרור הג'יהאדיסטי."

אפשר מקור? אני זוכר סקרים מבריטניה שדיברו על משהו כמו 40% תמיכה...
אם רק היה פה מסמר... 670492
זוכר מאיפה?

(בכל מקרה, סקר שנעשה בקרב המוסלמים באירופה גילה התנגדות מוחלטת של 70% מהמוסלמים בבריטניה, 64% בצרפת, 83% בגרמניה ו-‏69% בספרד לעומת 3% שחושבים שטרור מוצדק לעיתים קרובות בבריטניה, 6% בצרפת, 1% בגרמניה ו-‏6% בספרד).
אם רק היה פה מסמר... 670498
אתה מתכוון לטבלה בעמוד 52? ...האם אתה מודאג מקיצוניות איסלאמית ברחבי העולם? מממ... במידה מסויימת. (2006)
אם רק היה פה מסמר... 670505
לא, אני מתכוון לטבלה בעמוד 97 (Q.H1).
אם רק היה פה מסמר... 670504
המספרים שאתה מתאר זה לא בדיוק מה שהייתי קורא רוב מוחלט. בכל אופן, התבלבלתי, זה 40% שרוצים להחיל את חוקי השריעה בבריטניה: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1510866/Poll-...
אם רק היה פה מסמר... 670506
אני לא מתאר מספרים, אני מביא סקר. 70 מול 3 נראה לי רוב די מוחלט (ומהסקר שאתה הבאת: "The ICM opinion poll also indicates that a fifth have sympathy with the "feelings and motives" of the suicide bombers who attacked London last July 7, killing 52 people, although 99 per cent thought the bombers were wrong to carry out the atrocity").
אם רק היה פה מסמר... 670515
למי ששוקד לבודד עצמו מכל מציאות חילופית למציאות הוירטואלית שלו, גם 99% זה לא מוחלט מספיק.
שתי הערות לסדר:
א. לו הדבר היה תלוי בי, הייתי ממליץ לקוראי האייל שתגובה כלשהי מעוררת בהם ספק, לטרוח ולהביא ראיות נגד במקום להטיל שיעורי בית על מי שטרח להביע דעתו. זה יכול להיות אחד ההבדלים בין שיח מכבד הזולת לבין התנצחות טוקבקיסטים.
ב. לעתים תוהה מי שמתאמץ להשאר אנושי מהי הסביבה האנושית בה צומחים הגידולים הממאירים של דאעש וצפיעיו המרצחים והמתאבדים. האם חברה שבניה מאמינים כי קבוצה אנושית שלמה מורכבת ממפלצות צמאות דם ורצחניות אינה מועמד טוב? מתי ואיך עשתה החברה הישראלית את הקפיצה המחשבתית מן ה"וילה בג'ונגל" של אהוד ברק אל ה- Mondo Cane של נתניהו וחסידיו?
אם רק היה פה מסמר... 670538
אמרת שיש רוב מוחלט של מגנים. 70% הם לא מה שהייתי קורא לו רוב מוחלט. אבל אולי אני טועה
אם רק היה פה מסמר... 670539
70% הם לא רוב מוחלט? אולי יש כאן בעיית טרמינולוגיה.
אם רק היה פה מסמר... 670540
אתה טועה.

אם רק היה פה מסמר... 670544
לא אני אמרתי, שוקי אמר. אני רק שאלתי על מה אתה מסתמך כשאתה זוכר "... משהו כמו 40% תמיכה..."

מעבר לחוסר הבהירות בקשר לאיך מגדירים רוב מוחלט (לתומי חשבתי ש-‏51% זה רוב מוחלט בהחלט), נראה לי שאתה מפספס את זה שלא מדובר על 70% מגנים מול 30% תומכים...
אם רק היה פה מסמר... 670570
שוקי אמר רוב מוחלט של מגנים. על אחוז התומכים הוא לא אמר כלום
אם רק היה פה מסמר... 670551
אני מזכיר שמדובר על 30% שהם בעד רצח חסר הבחנה של נשים גברים וילדים!,השכנים שלהם,המורים שלהם,נהגי המוניות שלהם,המוכרים שלהם.. וזה כשהם חיים במדינה דמוק'.
איך הקומרדס מהשמאל יכולים לראות בטירוף המוחלט הזה משהו אחר חוץ מברבריות מוחלטת,באמת ,זר לא יבין.
אה,הבנתי,החיות אדם האלה נגד ישראל,אז כל תועבה שהם יתמכו בה היא שולית.
אם רק היה פה מסמר... 670555
מדובר ב-‏70% נגד, 3% בעד ועוד 27% היקרים לליבי במיוחד - אלו המודים כי אין להם מספיק ידע, עניין או זמן להשקיע כדי להגיע לדעה מנומקת ומבוססת.
אם רק היה פה מסמר... 670558
27% ש"אין להם מספיק ידע, עניין או זמן להשקיע כדי להגיע לדעה מנומקת ומבוססת " לגבי רצח המוני של החברים,הקולגות והשכנים שלהם?! ילדים,נשים,זקנים וגברים?!

וואלה,עכשיו אני מבין איזה אספסוף פרימיטיבי התושב המערבי (הלא מוסלמי) הממוצע-אצל הטפשים האלה תמצא 99.9% נגד רצח המוני וחסר הבחנה של אנשים,בלי ידע מספיק,בלי להשקיע והכי גרוע -בלי לנמק!! איך הם נותנים תשובה בלי לנמק?!? ככה,בלי הסבר,פשוט מתנגדים לרצח המוני.
אני הולך לפרסם זאת בקרב חברי הסגל של האוניבסיטה העברית שנוכל לצחוק על העמך העלוב הזה במסיבת הסיגרים/קוניאק בג'נטלמנס קלאב שלנו.
טוב,כנראה שרוע כמו פורנוגרפיה זה עניין של גאוגרפיה.
אם רק היה פה מסמר... 670561
שניכם לא מדייקים. השאלה שנשאלה: "יש אנשים שטוענים שפיגועי התאבדות וצורות אחרות של אלימות נגד מטרות אזרחיות הן מוצדקות במטרה להגן על האיסלם מאויביו. אחרים מאמנים שללא קשר לסיבות, אלימות מהסוג הזה לא מוצדקת לעולם. האם אתה אישית מאמין שאלימות מהסוג הזה מוצדקת לעיתים קרובות, מוצדקת לעיתים, מוצדקת לעיתים רחוקות או לא מוצדקת לעולם?"‏1. האחוזים בהתאמה (לעיתים קרובות, לפעמים, לעיתים רחוקות, לעולם לא, לא יודע\\\\מסרב לענות):
בריטניה: 3, 12, 9, 70, 6
צרפת: 6, 10, 19, 64, 1
גרמניה: 1, 6, 6, 83, 7
ספרד: 6, 10, 9, 69, 7
מצרים: 8, 20, 25, 45, 3
טורקיה: 3, 14, 9, 61, 14
אינונזיה: 2, 8, 18, 71, 1
פקיסטאן: 7, 7, 8, 69, 8
ירדן: 5, 24, 28, 43, 0
ניגריה: 8, 38, 23, 28, 3 ‏2

1 התרגום הקלוקל - באשמתי.
2 העתקת מספרים לא נכונה - באשמתי.
אם רק היה פה מסמר... 670566
OK, אתקן את עצמי: יקרים לליבי בעיקר חברי הקבוצה האחרונה (לא יודע\מסרב לענות). בעיניי, כל סקר שיש בו פחות מ-‏20-30% של "לא יודע" הוא חשוד. הרי לא יתכן של-‏70% מן האנושות יש דעה מסודרת, מנומקת קבועה וחד-קטגורית על כל שאלה שבעולם.
זה נכון גם לגבי הסקר הזה שנראה כאילו השאלה שלו נוסחה בכוונה כדי לפתות אנשים לתמוך בטרור (וזה לא עניין של התרגום).
ואם בכ"ז תאפשר לי הבעת דעה אחת נוספת בלתי מגובה בסקרים, ארצה לומר שאני לא בטוח שגם אותם 70% המתנגדים לטרור (לפחות בבריטניה, גרמניה ואינדונזיה) עושים זאת מתוך הסתייגות אידיאולוגית מן הטרוריסטים. קרוב לודאי שחלקם עושים זאת בגלל הטיעון הבא (בניסוחו של גאנדי): התוצאה היחידה של מדיניות "עין תחת עין" היא עולם של אנשים עם עין אחת.
אם רק היה פה מסמר... 670571
רגע, לא הבנתי, השאלה הייתה האם לרצוח חפים מפשע זה בסדר או לא, ואתה טוען שאלה שהשיבו "לא יודע" הם יקרים לליבך?
אם רק היה פה מסמר... 670573
אני דווקא אוהב את הניסוח של השאלה מפני שהיא לא נופלת בסמנטיקה מיותרת. אני מהמר שבין יהודי ישראל היו מקבלים הרבה פחות מ-‏30% התנגדות נחרצת לאלימות כנגד מטרות אזרחיות.
אם רק היה פה מסמר... 670582
"אלימות כנגד מטרות אזרחיות." אויי..השמאל השמאל..המצאת הגדרה "אלימות כנגד מטרות אזרחיות"(שאף אחד לא דיבר עליה ואינה קשורה לנושא,מילא) וחושב שזה שווה ל "לרצוח אנשים".
אולי תנסה לחבור לחבר שלנו,אתה בטח מכיר שמו "לוגיקה",שותף של "יושרה אינטלקטואלית".
ארז לנדוור? זה אתה?
אוי, אוי, אוי... עצלנות? טפשות? 670585
מה זאת אמרת "שאף אחד לא דיבר עליה ואינה קשורה לנושא,מילא"?!

הרשה לי להביא שוב את השאלה, עם הדגשה למתקשה: "יש אנשים שטוענים שפיגועי התאבדות וצורות אחרות של אלימות נגד מטרות אזרחיות הן מוצדקות במטרה להגן על האיסלם מאויביו. אחרים מאמנים שללא קשר לסיבות, אלימות מהסוג הזה לא מוצדקת לעולם. האם אתה אישית מאמין שאלימות מהסוג הזה מוצדקת לעיתים קרובות, מוצדקת לעיתים, מוצדקת לעיתים רחוקות או לא מוצדקת לעולם?" למעשה, אף אחד, מלבדך, לא דיבר על לרצוח אנשים.

לפני שאתה מדבר על "לוגיקה" או "יושרה אינטלקטואלית" תלמד לקרוא.
אוי, אוי, אוי... עצלנות? טפשות? שמאלנות? 670587
אף אחד לא דיבר על "רצח",ברור,מה שנתייג את פעולת השחרור של המוסלמים ממה שזה לא יהיה כדבר שלילי?!
מצד האמת ברור שהם מדברים על רצח המוני של כופרים (זה די מפורסם העיניין הזה ,פתח את המרשתת),לא על מעצר אלים של שחור בדטרויט.על מה אתה חושב שהם מדברים? באמת,מעניין לדעת.
תן דוגמה למה שאתה מכנה "יהודי ישראל היו מקבלים הרבה פחות מ-‏30% התנגדות נחרצת לאלימות כנגד מטרות אזרחיות"-כמו מה?*

*השאלה כמובן רטורית,ואתה משווה פעולה לחימה הגנתיות של הצבא הטהור והקדוש המכונה צה"ל (שלעולם! לעולם! אינו מטווח מטרות אזרחיות‏1) לחיות האדם הערביות-אבל אני רוצה לראות אותך כותב את זה-שכל אחד ידע באיזו תודעה חשוכה ואכזרית השמאל חי.

1 הכוונה ב"לעולם" היא חוץ ממקרים נדירים מאוד ובטעות.
כנראה, טפשות טהורה. 670588
אם יבוא יום ותרצה לקרוא את מה שאחרים כותבים ולהגיב לעניין, תודיע לי. ביי.
טיימינג איז עברי טינג 669968
פייסבקה ‏1 עירית לינור לפני ימים ספורים:
מאמר מה"וושינגטון פוסט" (קישור בתגובות) מציג את פירות ערכי החברה המערבית בכמה אוניברסיטאות אמריקאיות. אלה עוברות בשנים האחרונות תהליך היטפשות מרצון שמעמיד בספק גדול את מה שאנחנו מכנים "ידע", וייתכן שיצריך הגדרה מילונית חדשה לגמרי למונחים "השכלה גבוהה", "חופש מחשבה" ו"חופש ביטוי". הפוליטיקלי קורקט הפסיק להתווכח עם בני אדם, והתחיל להתווכח עם המציאות. והמציאות מפסידה.

"התמסחרות הנשיות, השפע והלובן בתופעת מרתה סטיוארט" היא כותרת עבודת דוקטורט מאוניברסיטת מיזורי, פרופסור באוניברסיטת איתקה טוען ש"חקלאות היא פטריארכיה גזענית וקפיטליסטית", אגודת הסטודנטים של ווסלי איימה בהפסקת המימון לעיתון הקולג' בגלל מאמר ביקורת על שמאלני הקמפוס, פרופסורית באוניברסיטת וושינגטון הודיעה שתוריד את הציון לכל סטודנט שישתמש במונח "מהגרים לא-חוקיים" בבואו להתייחס למהגרים לא חוקיים.

מרצה אחרת באותה אוניברסיטה הודיעה שמי שיכנה גברים או נשים "זכרים" ו/או "נקבות" - ייכשל בקורס. הלשכה למגוון תרבותי באוניברסיטת טנסי מודאגת שמא שימוש בכינויי הגוף המקובלים "הוא" ו"היא" יגרום מצוקה לסטודנטים ומציעה כינויי גוף נייטרליים: "ZE" ,"HIR". באוניברסיטת קליפורניה עלה חשש שמא המחשבה "אני מאמין שהאדם המוכשר ביותר צריך לקבל את העבודה" היא עוינת ומבזה.

באוניברסיטת מאונט הוליהוק ביטלו את ההפקה השנתית של ההצגה "מונולוגים מהוואגינה" כיוון שההצגה אינה כוללת נשים ללא ואגינה וגברים שמזהים את עצמם כנשים. בקולג' אירוויין אסרו על הנפת דגלים שכן "דגלים הם הנשק של הלאומיות". הוועדה המייעצת לענייני רב תרבותיות באוניברסיטת קולומביה הציעה לפרסם אזהרת טריגר על שירי אובידיוס שכן הם מתארים התנהות מינית קלוקלת. סטודנטים בברקלי התנגדו ללימודי ה"גברים הלבנים והפריבילגים" אפלטון ואריסטו.

הטיעון המפורסם של דקארט "אני חושב - משמע אני קיים" התחלף ב"אני נעלב לכן אני צודק ולכן אתה תשתוק", וייתכן שטוב שכך, שכן דקארט ניהל מערכת יחסים עם אישה אבל לא התחתן איתה גם לאחר שנולדה להם בת, ולכן הוא סוג של מנצל נשים קדמוני ולכן רגשות סטודנטיות (או שמא סטודנטיםות) עלולים להיפגע מהפיכתו לסמל פילוסופי.

יש מצב שהעולם המערבי הולך אל התוהו.
...

1 העתק הדבק לטובת מי שאינו בעל חשבון או בעל חשבון שלא בא לו טוב.
_______________

הנמר טוען שמדובר במגמה ומרגע שהניצנים נראו בארץ, זרעים הוטמנו באדמה, פרחי הדובדבן הנצו זה רק עניין של זמן עד שיקצור מי שיקצור את הפירות. כמובן שביבי, מה השאלה?
טיימינג איז עברי טינג 669970
עוד על טריגרים ודומיהם אצל הינשוף, שגם חי לו באחד הקמפוסים האמורים (ועכשיו כשאני חושב על זה, הוא לא כתב על חיי הלילה שם).
טיימינג איז עברי טינג 669980
תודה, מעניין. נשמע כמו הינשוף הקטיפתי.

לא רק בקמפוסים המוארים. העלבונים הפכו לבסיס האקטיביסטי שצודק בהכרח ומעוות להדהים.
להבנתי הכוחניות והשררה שהצדק העלבוני מביא איתו אמורים להפחיד כל חובב חופש.
טיימינג איז עברי טינג 669994
מצא חן בעיני מונח 'מיקרו-אגרסיות'. אני ממתין לננו-הטרדות ופיקו-צליל-זלזול.
וכידוע לכל מי שעוסק במדידות כמותיות, כשאתה יורד מספיק‏1 ברזולוציה, כל מה שאתה מקבל זה רעש בלתי פוסק.

1 שלא לומר יורד יותר מדי
You are unique, like everybody else 669995
גם למוטל לובוש יש מה להגיד על גוף בשם "Office for Equity, Diversity, and Inclusion" שטרח להסביר לסטודנטים באיזו אוניברסיטה שכוחת אל (Harvard) איך הם אמורים לדבר בנושאים רגישים גם כאשר הם בחופשה בבית...

"המוסד לפתיחות ומגוון דעות" קורא לסטודנטים לדבר בקול אחד. חשבתי שמדובר בפארודיה, אבל נראה שלא.
You are unique, like everybody else 670008
הבעיה היא שכבר בהתחלה יש לו השוואה גודווינית.
You are unique, like everybody else 670039
טוב, עד כמה שאני זוכר מהבלוג של לובוש בעניינים פיזיקליים, מתינות ואנדרסטייטמנט הן לא מתכונותיו הבולטות.
לא שזה שיש לו השוואה גודווינית מבטל לחלוטין את מה שיש לו לומר.
You are unique, like everybody else 670013
אני משתגע מהצביעות.
זו אותה אומה שחילקה לאינדיאנים שמיכות נגועות באבעבועות שחורות. ששיעבדה את הכושים, שפיזרה איג'נט אורנג' ויותר מ 300 אלף טון נפאלם על ויטנאם. האומה היחידה שהשתמשה אי פעם בפצצת אטום, ועשתה זאת פעמיים, על אוכלוסיה אזרחית. שזיכתה את השוטרים שהכו את רודני קינג, ואת זה שהרג את מייקל בראון. שהמוות האלים עדיין גבוה בה פי 8 מאשר בגרמניה ואנגליה.
מצד שני זו האומה שאוהבת להעניש התנהגות לא נאותה, כמו 2 מיליון דולר פיצויים על הגשת קפה חם מדי, או 150 שנה בכלא על הונאה, אז למה אני מתפלא.
You are monique, like everybody else 670020
בקרוב בהולנד, אם נעלבת מתמרור עצור זכותך להתעלם מהאיסור: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4741380,00.h...
You are unique, like everybody else 670024
אתה יודע שצביעות זה כשיש פער בין מעשיו לדבריו של אותו אדם ולא כשיש פער כזה בין שני אנשים שונים, גם אם הם, במקרה, בני אותה אומה? אם אתה חושב שלאנוס זה רע ובני סלע אנס, אז אני לא חושב שיש בסיס להאשים אותך בצביעות (למרות שאתם שייכים לאותה אומה).
You are unique, like everybody else 670027
או. תודה רבה. מדהים כמה בקלות אנשים נופלים לכשל החשיבתי הזה, ש''אומה'' זה גוף מגובש ואחיד שיש לו המשכיות, ולכן אדם שנולד היום בארה''ב צריך לשאת על גבו מאות שנים של שיעבוד ופצצות גרעיניות, ואם מדינה אחרת מבצעת פשע הוא חייב לשתוק, שהרי גם האומה שלו ביצעה בעבר פשעים...

האנשים שאחראים לעבדות מתו מזמן. האנשים החיים כיום באמריקה אחראים על מעשיהם בלבד ולא על מעשי אבותיהם.
You are unique, like everybody else 670052
גם הגרמנים בני דת משה חשבו ככה. לא עזר להם.
ולא אמרתי שהאמריקאים צריכים לשתוק על עוולות של מדינות אחרות. אפילו לא משהו דומה לזה.
אבל אני חושב שיש דבר כזה ''אופי של אומה'', שמשתנה מעט מאוד, אם בכלל, בלי מלחמת אזרחים.
You are unique, like everybody else 670054
גם אם יש איזה אופי מאד כללי של אומה, זה עדיין לא אומר שלארה''ב אסור לדרוש התחשבות במיעוטים מפני שבעבר הם היו אחראים לפשעים. זה אבסורדי.
You are unique, like everybody else 670061
לא אומר שאסור. המאמר מדבר על ההקצנה לצד השני. הפוליטיקלי קורקט הגיע עד גועל נפש.
זה לא ארה"ב דורשת. אלו תנועות באקדמיה שהשתלטו על השיח בקמפוס.
אני אומר- באמריקה מכל המקומות? למזלם יש להם את הדונלד.
You are unique, like everybody else 670074
אולי גועל נפש, אבל איפה אתה רואה פה צביעות?
You are unique, like everybody else 670088
בארצות הברית
זה מדבק? 670090
מה? שוב, לאט. צביעות זה כשיש פער בין מעשיו לדבריו של אותו אדם האם אחד מהמעשים שנעשו בתגובה 669995 נעשה על ידי מי שמדובר עליו בתגובה 670013?
האם נראה לך סביר שמישהו יגיד שאתה צבוע כשאתה מבקר את פול פוט בגלל שאתה שייך לאותה אומה שהשמידה את העמלקים?!
זה מדבק? 670092
אני רואה צביעות בארצות הברית, ואנשים מתים.
אמרנו שיש מאפיינים לאומות שונות- צביעות היא אחד המאפיינים של האמריקאים. !Have a nice day
כן, זה מדבק 670094
צבועים יש בכל העולם, ואנשים מתים בכל העולם. ככה, אגב, היה מאז ומעולם, ויש לי תחושה לא מבוססת שזה ימשיך להיות ככה גם בעתיד הקרוב והרחוק.

באיזה מובן: "צביעות היא אחד המאפיינים של האמריקאים". גם אם זה נכון - איך זה קשור לתגובה 669995 ומה הקשר בין זה לרשימת החטאים שבתגובה 670013? סתם - נזכרת שאתה חושב שאמריקאים צבועים, והחלטת, בלי שום קשר לצביעותם, כביכול, ובלי שום קשר לתגובה לה הגבת, להוסיף את רשימת חטאים אקראית?

(אני מבין שאתה רוצה לעזור לאנשי הקש, ומצאת לך דרך פשוטה לעשות את זה. הסר דאגה מלבך, יש לכל אחד מהם מספיק כח לכתוב תגובות אוטומטיות בשביל עשרה מגיבים נורמלים, ועל כל אחד מהם שיתעייף הפריפריאלי ימציא עוד עשרה פרסונות היפר אקטיביות. לא נראה שהם צריכים עזרה)
כן, זה מדבק 670114
צביעות היא אחד המאפיינים של האמריקאים במובן Have a nice day
זה לא כל כך קשור לתגובה שקישרתי אליה. היה צ"ל מקושר לתגובה 669968
אני חושב שצבוע מצד האקדמיה האמריקאית לעסוק במיקרואגרסיות בעת שיש את הנתונים מתגובה 669146.
רשימת החטאים מצביעה על הפער בין ההתנהגות חסרת העכבות של האמריקאים בפועל לבין הערכים שהאקדמיה מנסה לכפות על חבריה.
אולי לא דייקתי, אולי השארתי לקורא לחבר יותר מדי נקודות בעצמו, אבל במה זכיתי למיקרו אגרסיה שלך?
כן, זה מדבק 670117
נראה לי שהפועלים נגד מיקרו-אגרסיות הם לרוב גם מאותם חוגים שתומכים בצמצום השימוש בנשק (ולא סתם משיקולי טראומות לנפשות זכות).
כן, זה מדבק 670123
have a nice day זה נימוס, לא צביעות. זה לא אותו הדבר.

למה זה "צבוע" מצד האקדמיה האמריקאית לעסוק במיקרואגרסיות בעת שיש את הנתונים מתגובה 669146. זה בדיוק להפך, בהנחה שהם חושבים שמיקרואגרסיה זה דבר פסול - דווקא התעלמות תהיה הבחירה של הצבוע.

רשימת החטאים כוללת מעשים מלפני יותר ממאתיים שנה, לרובם, למעשה לכולם (מלבד אולי חלוקת השמיכות), התנגדו האקדמאים בהרוורד בזמן אמת, ויורשיהם הליברלים מהם מתנגדים להם היום בכל מקום וזמן. ברור שהרשימה הזאת לא מצביעה על שום "פער", לא רק שהיא לא מייצגת שום דבר, אלא שהאקדמאים שאתה כל כך מתנגד להם הם אלה שמצביעים על ונלחמים כנגד החטאים האלה ודמוים להם. להפך, דווקא שתיקה שלהם היתה מעידה על צביעות.

לא זכית ממני למיקרואגרסיות, זכית לפקפוק בקשר לטיעון שלך. פקפוק שהולך ומתגבר ככל שאתה מתחפר בעמדה בנימוקים לא הגיוניים שיכולים לשכנע רק את אנשי הקש.
כן, זה מדבק 670127
זה כן צביעות, גם אם זה נימוס. הכבילה של המרחב הציבורי האמריקאי לכללי הפוליטיקלי קורקט מייצרת מרחק, או חייץ, בין האנשים. ככל שניתן להתבטא פחות בחופשיות הפער בין מה שאני חושב לבין מה שאני מבטא הולך וגדל, וכך אנחנו מגיעים לתמצית הצביעות- צביעה של המציאות ע"י הצגה עצמית שקרית. אם כואב לי הראש ועיקלו לי את המכונית ואני מחייך ואומר Have a nice day אני מציג את עצמי באופן צבוע.

אתה צודק שהאקדמיה התנגדה בזמן אמת לפצצת האטום ולמלחמת ויאטנם, ולכן שגיתי להאשים דווקא אותם בצביעות. יותר נכון להאשים אותם בניתוק. מה למיקרו אגרסיות ולקרב יריות בשכונה?
כן, זה מדבק 670130
והישראלי שאומר לך: "מה המצב? אחי" באמת חושב שאתה אח שלו ומעוניין לשמוע את המצב שלך לפרטי פרטים? לכל תרבות יש פרוטוקול מסויים, כללי התנהגות שברורים לכל החברים בתרבות, שנקרא נימוס. ברגע שברור לשני הצדדים שה"have a nice day" הוא חלק מהפרוטוקול ואין להבין אותו באופן מילולי אז לא מדובר בשקר, לא בצביעה של המציאות ולא בצביעות. סתם נימוס.

אם ניתוק אין לי בעיה (אין לי שמץ של מושג אם זה נכון או לא, אבל לפחות זה לא מופרך כמו צביעות).
כן, זה מדבק 670131
מדובר על שני סוגים שונים של צביעות.

כאשר נציג חברה מחייך ואומר לך have a nice day הוא עושה את זה כדי ליצור אווירה נעימה יותר ובכך למכור לך יותר. כאשר נציג ה־PC עושה את זה, הוא מנסה לשנות את המציאות.
כן, זה מדבק 670132
ישנן חנויות אמריקאיות, בד"כ היתר מכובדות , שתפגוש בדלת greeter שתפקידו/ה לברך את הבאים. כמעין הד לשוערים במדים שהיו פותחים את הדלת בפני הקונים וגם לעזור להם, כפי שאפשר לראות בסרטים ישנים. אתה יכול להיתקל ב greeter גם בחנויות הארצות אחרות, כולל ישראל.
כן, זה מדבק 670133
בארץ יש אחד כזה בכל מוסד שמכבד את עצמו שמברך את הבאים בברכת ''לפתוח ת'תיקים''. חלק מהנימוס המחוייב בכניסה למוסד ישראלי מכובד.
כן, זה מדבק 670134
והמהדרין מוסיפין "יש עליך נשק?"
כן, זה מדבק 670135
אתה הופך את היוצרות. הברכה המקובלת היא "נשק יש?"
You are unique, like everybody else 670065
את השמיכות הנגועות חילקו האנגלים באמצע המאה ה-‏17 למתיישבים הצרפתים באזורים הקנדיים אותם אנגליה כבשה מצרפת.
You are unique, like everybody else 670066
מאה-‏18 כמובן.
You are unique, like everybody else 670069
נכון, האנגלים‏1. אבל לא לצרפתים, לנייטיבס. היו תכניות להדביק את האינדיאנים באבעבועות במלחמת הצרפתים והאינדיאנים, תכניות שכנראה יצאו לפועל אבל לא נמצא תיעוד, אבל לפי Native_American_disease_and_epidemics#Disease_as_a_weapon_against_Native_Americans [Wikipedia] הארוע המתועד ביותר הוא במצור על פורט פיט (בפיטסבורג, פנסילבניה) בקיץ 1763 בזמן מרד פונטיאק אחרי מלחמת הצרפתים והאינדיאנים.

1 ארבעת האבות, למי שראה את מיכאל דק יורד על יאיר לפיד ;)
You are unique, like everybody else 670073
הראשונים שהשתמשו בנשק ביולוגי שכזה בהסטוריה המתועדת הם הטורקים‏1, בימיו של המלך הגדול שופילוליומש הראשון [ויקיפדיה]2. למרבה הצער הוא נספה באותה המגפה.

1 לא הם, אלא החיתים, אבל הטורקים המודרניים מנסים לשכתב את ההיסטוריה כך שהם יהיו צאצאי החיתים.
2 זכות התגובה להודעה הזו שמורה רק למי שמצליח לבטא את שמו.
You are unique, like everybody else 670165
2 שופי, לולי, יועץ משפטי!
מיהי לולי?
You are unique, like everybody else 670167
;-)

אבל טעית (י' מיותרת). התשובה הנכונה היא "שופי, LOL, יועץ משפטי!".
You are unique, like everybody else 670174
:)

מה שנכון, נכון. (על קוצה של י' נחרבו אימפריות).

כיוונו דומה. לולי היא מעשה הלוליינות של היומש בבואו למנוע פתיחת חקירות.
You are unique, like everybody else 670177
שכחתי לציין שהמילה הנ''ל, בפרשנות שלי, זוכה לאחרונה לעדנה בבית משפחת נתניהו, כל אימת שביבי מזכיר את שמו של מנדלבליט בפני שרה.
You are unique, like everybody else 670184
אח, פרצי הצחוק...

אילולא היה זה התינוק שלנו הייתי מעריכה את הבדיחה הרבה יותר.
You are unique, like everybody else 670175
אם נצליח למצוא מלה בטורקית המשתלבת בשמו, זו תהיה פתיחה נאה לשיחות השלום.
You are unique, like everybody else 670169
שופי לולי, קורא לך
ושולח אלף נשיקות
You are unique, like everybody else 670203
LOL
You are unique, like everybody else 670282
1+
You are monique, like everybody else 670173
יומ''ש - כינוי למלך.
שופי- הביטי.
לולי - מנהלת לשכה.

זה הסט-אפ ושכל אחד ימשיך עם השלמה ארצי שלו.
You are unique, like everybody else 670457
לא בטוח שהמעשה נעשה ע"י אנגלים. הויקיפדיה לא ממש מסכימה עם הזכרון שלי לפיו הענקת שמיכות נגועות באבעבועות ודיפטריה היתה פרקטיקה מקובלת של המתיישבים האמריקאיים כנגד הילידים. לפי התיאור שם, מי שמסר את השמיכות היה סרן ויליאם טרנט, צייד וסוחר פרוות אמריקאי שהיה מפקד המיליציה של וירג'יניה (צבא המתיישבים האמריקאיים שלחם לצד הכוחות הבריטיים). מרד הפונטיאק התרחש כאפילוג של מלחמת שבע השנים, לאחר שלום פריס שסיים את המלחמה. מלחמה זו הסתיימה בפשיטת רגל הדדית של שני הצדדים (הצרפתים והאנגלים) ושניהם כבר החזירו חלק גדול מחייליהם לאירופה. הצרפתים בעיקר, אבל גם הבריטים הסתמכו במידה רבה על מיליציות מקומיות. כך שבעוד האחריות והאישורים ללוחמה הביולוגית הזו היתה בידי הקצינים הבריטיים הבכירים, המעשה נעשה בידי המתיישבים האירופאיים המקומיים. המקום בו הויקיפדיה כן תואמת את הזכרון שלי הוא בציון העובדה כי העברתת מחלות מדבקות מן המתיישבים האירופאים אל הילידים המקומיים ולהיפך היתה עניין נפוץ מאד במאה ה-‏18.
You are unique, like everybody else 670459
כן. הבנתי שההתמקדות במקרה הספציפי הזה היתה בגלל התיעוד המדוקדק שלו. במקרים אחרים הקצינים הבינו שעדיף לא להשאיר שובל עקבות.
You are unique, like everybody else 670465
ולהיפך? יש אפשרות לפרט?
You are unique, like everybody else 670468
אני לא מצליח למצוא את המקום בויקיפדיה, אבל אאל"ט במסגרת הויכוח אם השמיכות של טרנט הן שגרמו למגפת האבעבועות בקרב האינדיאנים של עמק אוהיו, אחת העדויות שהובאו כדי להוכיח שהאינדיאנים היו נגועים במחלות מדבקות עוד לפני הארוע ב-‏1763, סיפרה על מתיישבים בפנסילבניה שנדבקו באבעבועות שחורות מאינדיאנים נגועים.
בכל מקרה, על אף טענות בדבר כיוון הפוך, אני חושב שחיידקי הסיפיליס הובאו לאירופה ע"י חייליו של קורטז שנדבקו בהם מן האינדיאנים של מכסיקו.
You are unique, like everybody else 670072
האנגלים רק גרשו את הצרפתים, אלה התפזרו לכמה ארצות, חלקם הגיעו ללואיזיאנה, וכך בסופו של דבר הרוויח העולם את מטבח הקייג'ן. מי אמר שטיהור אתני זה רע?
You are unique, like everybody else 670075
רע מאד, אפילו כבדיחה. הגרוש מאכדיה (מזרח קנדה) לניו אורלינס אוזכר.
You are unique, like everybody else 672611
שמיכות נגועות באבעבועות זה האנגלים ( Siege_of_Fort_Pitt [Wikipedia] )
שיעבוד כושים זה (בעיקר) הערבים ( Slavery_in_Africa [Wikipedia] ), אבל גם כושים אחרים (האירופאים, כמו גם האמריקאים הלבנים, אשמים יותר בסחר בעבדים מאשר בשיעבוד עצמו).
מותר "להשתגע מהצביעות" אבל כדאי לבדוק את העובדות לפי כן.
טיימינג איז עברי טינג 669978
טוב, מהיכרותי עם עולם מדעי הרוח אני די משוכנע שאלו דוגמאות קיקיוניות. ליצנים יש בכל פקולטה
טיימינג איז עברי טינג 669979
הבעיה היא במגמה...
דא"ג זה המקור
המאמר באתרו של גדי טאוב 670336
פוסטמודרניזם, פוליטיקילי קורקט, והאיסור לומר את האמת
אויי,זה כ''כ טוב 670584
בהוקרה למאיה ושוקי שמאל.
אויי,זה כ''כ טוב 670598
באופן מפתיע זה לא היה בזבוז זמן.
אויי,זה כ''כ טוב 670600
הצצתי בחצי-דקה דקה הראשונה וכבר שם עלו ספקות על איך שהוא מתאר את הרפובליקנים שאוהבים מלחמה ושונאים אווויר [נקי]. ובכן, השמרנים הרפובליקנים היו אלה שהתנגדו למעורבות האמריקאית במלחמות העולם. האגף הליברטיאני, ולא רק, במפלגה הרפובליקנית מתנגדים למעורבות אמריקאית בסכסוכים בעולם (נגד "שיקום מדינות"), אבל זה לא הפריע להם לפלוש למדינות מגרנאדה ועד עירק. ומה לעשות, כיום כל השואפים למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות מתנגדים ושוללים בצורה כזו או אחרת את תרומת האדם להתחממות הגלובלית.
אויי,זה כ''כ טוב 670621
לא התכוונתי להגיד שהסרטון הזה הפך אותי לימני :-) אבל הקשר בין "כל האנשים נולדו שוים" לבין המסקנה שאי לכך הצלחתה היחסית של ישראל כנראה מבוססת על גזל נשמע לי סביר. לא שזאת הסיבה ליחס הלא הוגן כלפי ישראל בקרב חוגי שמאל וליברלים, אבל עבורי זה רעיון חדש, והוא מתווסף לגורמים הידועים (מעשי ידינו, אנטישמיות, חמלה על החלש, אינטרסים).
אויי,זה כ''כ טוב 670644
אני בשוק!
איזה קישור שנתתי היה בזבוז זמן? אני מאוד אוהב אותם ואני תמיד צודק.
אויי,זה כ''כ טוב 670619
תודה. לא היית צריך. באמת, לא היית צריך.

לצאת נגד הכללות ואז להכליל בנדיבות זו בעיה בלוגיקה ובטיעון.
אויי,זה כ''כ טוב 670643
זה נכון,אבל הייכן הוא יצא נגד הכללות?
אני רק שאלה... 670589
שלום, תגובה ראשונה, תהיו עדינים...

האם שני המושגים מעולם הפוסטמודרניזם "דקונסטרוקציה" ו "פוליטיקלי קורקט" עומדים בסתירה זו לזה ?
על פי הדקונסטרוקציה, גם אם אכתוב או אומר טקסט נטול פוליטיקלי קורקט כמו "איסלאם שווה דיסהרמוניה" הרי שיש לפחות 2 פירושים למשפט, המנוגדים זה לזה :

א. אסלאם ודיסהרמוניה הם אותו דבר
ב. אסלאם זה דבר כל כך טוב שהוא שווה את מחיר הדיסהרמוניה שהוא יוצר.

וזה מביא לפירוק הפוליטיקלי קורקט, משום שברגע שלמשפט שאני כותב יש אינספור משמעויות המנוגדות זו לזו, זה יהיה מאוד לא פוליטיקלי קורקט מצידך להניח או להתייחס אל המשפט "אסלאם שווה דיסהרמוניה" כאל משפט שאינו פוליטיק לי קורקט וגזעני, ואל האדם שכתב אותו כגזען.

הבעיה עם הפוליקלי קורקט היא שהוא לא מתנהג בצורה מאוד לא פוליטקלי קורקטית למיעוטים כמו : הומופובים, שובניסטים, גזענים, וכ".
אפשר לומר אפילו כי "פוליטיק לי קורקט שווה דיסהרמוניה".

הבעיה היא כבר בניסיון של הפוליטיקלי קורקט ליצור "הרמוניה". עם כל הדברים בעולם ה "הרמוניה" חיה בהרמוניה, מלבד אחד - דיסהרמוניה. והמפגש בין דיסהרמוניה להרמוניה יוצר...

סיכול מוסיקליות ממוקד. מיני מניפסט {לא קוהרנטי (או הרמוני)} / מש"יח אמ"ן

סיכול מוסיקליות ממוקד
כל אקסיומה בא יומה ה "אקס"

ואין חובה למוסיקליות בשירה
מוסיקליות היום שקולה לחרוז
לבית ולמשקל של פעם
פעם היה לזה משקל חשוב
אך פעם גם ה פעם היה חשוב
אך לא הפעם
הפעם תורה של המוסיקליות להיות פעם
ועכשיו תורה של האי מוסיקליות להיות תורה מסיני
תורה ללא תואר שני במוזיקולוגיה
אך גם ללא תואר ראשון באי מוזיקולוגיה
וגם ללא תורה.
כי כל תואר או תורה משרה עלייך מוזיקליות מסוימת,
מכבידה. אם כי כוח הכבידה חיוני מאוד גם לאי המוזיקליות
שאוהבת לתקוע מקלות באורכים ו בגדלים שונים ו לא שווים
במדחפים לא שונים ו שווים בעל אותו מספר קטלוגי
אי מוזיקליות אוהבת אי
לוגיות היא לא יכולה להסביר מדוע
כי זה דורש הסבר
והסבר משמעו לוגיות מסוימת
לכן היא יורדת מהר
מהעניין חזרה לזיוף (על פי הדקונסטרוקציה, זיוף אורגזמה הינה אורגזמה הנתונה לפרשנות של בילי קריסטל בדיינר)
מבלי לעשות חזרות לפני כן
במיוחד לא גנרליות, אי מוזיקליות לא אוהבת מארש גנרליות
אך היא אוהבת מאוד תרופות גנריות
כי תמיד יש את החשש שמשהו ישתבש אם כי
תמיד יש גם את החשש שמשהו לא משובש במידת התמיד
אם יש בטקסט הזה מוסיקליות מסוימת הרי שזו טעות מוסיקלית
חבליי לידה יש גם למיתות, לא רק במיטות לידה.
בכל מקרה אין להשמיע לנפל קלטות מוצארט. אם כי מוות ארטיסטי
נשמע אי מוסיקלי באופן מיסטי מן וריאציה שעברה ריאקציה שהפכה
למוטציה הזוללת התנגשות תרבויות חסרות תרבות
חסרת הרמוניה, הרמוניה היא הצנזורה הגדולה מכולן למעט שירה
הדרך היחידה לאכוף הרמוניה היא בדיכוי כל השונה המוזר המזויף וללא
ההרמוניה, כך שבעצם מתקבלת במקום אוטופיה פלורליסטית משטר
פאשיסטי, לכן אי מוסיקליות אנרכיסטית יותר קרובה להיות הרמונית מהרמוניה כי היא גם יכולה להכיל דיסהרמוניה (משפט מטומטם)
לסיכום:
מוסיקליות נועדה לגמור מהר שירים שאוהבים לגמור מהר
אי מוסיקליות לשירים נועדה היא לגמור אי מהר כשאהבה
מוסיקליות נועדה למשוררים שפוחדים על השיניים שלהם
אי מוסיקליות עונדת מגן שיניים על השיניים שמתעקשות לנגן לא קשה.

*השיר הזה נכתב על בחורה שאני מאוד אוהב/לא אוהב. (מנפלאות הדקונסטרוקציה. בריבוע. בעצרת. בעצרת רבין {(יש דבר כזה ? כי המשמעות של "עצרת רבין" מבחינת הדקונסטרוקציה יכולה להיות עצירתו בפועל של מר רבין. לכן לא ברורה ההתנגדות. (בהומור כמובן ?) כמו ששמתם לב דקונסטרוקציה ופוליטיק לי קורקט יוצרים יותר מהכל המון סוגריים...סמיילי וחיות נוספות. )}
אני רק שאלה... 670595
ברוך הבא.
טקסט פוליטיקלי קורקט תמיד יהיה קצת נכה משום שכדי להבין מה הוא רוצה לומר צריך להבין קודם שכבות על גבי שכבות של מה הוא לא רוצה לומר.
תאמר על כן חייבים דקונסטרוקציה כדי להבין טקסט פי סי?
ואני אומר אין לי כח לדקונסטרוקציה ואין לי סבלנות לפי סי. עברתי את הגיל.
{[()]} 670602
הPC עליו אני כותב את הטקסט הזה הוא דוקא מכונה חביבה מועילה וידידותית למדי, רוב הזמן.
{[()]} 670606
לא כולם מסכימים
מ.ש.ל. 670610
אצלנו, בניגוד לאנשי הפי סי, זה שלא כולם מסכימים זה הלחם והחמאה שלנו.
{[()]} 670732
האמת היא שמשעשע לצפות היום בפרסומת "1984" הידועה של אפל למק המקורי ולחשוב עד כמה היום העולם שמחוץ לאפל הוא מגוון ורב-פנים לעומת האחידות האפלית, ועד כמה אוהדיה האדוקים של החברה מזכירים לפעמים את הזומבים שיושבים שם מול המסך.
{[()]} 670749
כמו שקורה רבות, החברה הצעירה, מגניבה, חדשנית וגמישה של פעם הפכה בדיוק למה שהיא נלחמה בו - תאגיד עצום, כבד ודורסני ששולט על חלק שוק נרחב ומנהל סוג של מונופול מאד קשיח, בעוד הצעירים המגניבים החדשים עם הגמישות, התעוזה, הקוד הפתוח וחבריהם הם אלה שמנסים לנגוס בו (מה שרק מתאחם, כמה אירוני, ללוגו המפורסם שלה).
{[()]} 670759
תגובה 667241
{[()]} 670760
אבל האחידות האפלית הייתה שם כבר מזמן (בלי שום קשר ישיר לרמת המגניבות). ר' לדוגמה בדיחה שכבר אז (2002) הייתה ישנה.
{[()]} 670761
כמובן שהעלייה של אפל למעמד התאגיד האימפריאליסטי של מתחרתה מייקרוסופט הוא חדשות ישנות. מאז כבר גוגל עשתה את זה לאפל ועכשיו אולי כבר תורה של פייסבוק.
{[()]} 670763
??

מבחינת "מגניבות" (גם טכנולוגית וגם אפליקטיבית), השיא של פייסבוק נמוך יותר מהשפל של מיקרוסופט.
טוב! 671316
אז כיבוש וערבים וכו'..
טוב! 671370
לא חושב שהיהודים הם הנבאחו בסיפור המקומי שלנו.
הנאבחו הם בדיוק אלו שהאדמה לא שייכת להם אלא הם שייכים לאדמה:
"איננו יורשים את העולם מאבותינו. אנו מקבלים אותו בהשאלה מילדינו. חובה עלינו להחזירו להם במצב מושלם."
טוב! 671372
שההבדל המהותי הוא?
(מעבר לרומטיזציה הציורית המפונפנת של צ'יף נוצה נבולה רוכב אל השקיעה,כמו כל דמוי של פרא אציל שהשמאל לא מצליח לראות מעבר)
טוב! 671378
שאתה טוען שהאדמה שייכת לנו.
טוב! 671386
מה ההבדל (המהותי! רוצה לומר לא סמנטית-מילולית) בין "האדמה שייכת לנו" ל "אנחנו שייכים לאדמה"?
טוב! 671390
ההבדל הוא ש''אנחנו שייכים לאדמה'' זהו קשקוש ניו אייג'י.
טוב! 671391
זה אנחנו יודעים,זה המובן מעליו,אולי אריק יאיר עיננו בתובנה עמוקה יותר.
טוב! 671392
מאליו
טוב! 671396
בניגוד ל"האדמה שייכת לנו על פי הבטחה אלוהית" שהוא קשקוש ניו אייג'י, רק של כת שנוסדה לפני שלושת אלפי שנה ולא לפני מאה שנה?
טוב! 671413
אבל מכיוון שאף אחד לא העלה את ה"קשקוש" הזה כדבריך,מה זה נותן שאתה מעלה אותו?
כאילו,יש מלא שטויות שאנשים מדברים אז גם לי מותר?

אני יודע שאתה כותב "כת" בשביל לעצבן,אז יש הבדל בין "כת" ל"דת"-תבדוק.
טוב! 671425
ההבדל בין כת לדת הוא בותק ובפופולריות.
אגב, מבחינתי כת איננו שם גנאי.
טוב! 671430
לא,תבדוק תבדוק,פתח מרשתת ובדוק.
בועז קלי קלות 671433
ויקיפדיה העברית, במונח "כת", משפט שלישי:
"רוב דתות העולם החלו בעצמן ככתות."

מ.ש.ל.
בועז קלי קלות 671441
יכול להיות,זה אומר שדת וכת זה לא אותו דבר,נכון?
בועז קלי קלות 671443
זה אומר שבהתחלה זה אותו דבר, ומי ששורד כמה שנים וצובר מספיק אוהדים מקבל את הכינוי ''דת''. בקיצור, זה רק ענין של זמן ופרספקטיבה.
כמו שאתה יודע, גם תינוק הוא בן אדם.
טוב! 671426
אגב, ברור שהעלו, דנו בהבדל בין ''האדמה שייכת לנו'' לבין ''אנחנו שייכים לאדמה''.
טוב! 671431
"האדמה שייכת לנו"=אלהים נתן לנו בהכרח?
טוב! 671434
אני מסכים שזה לא בהכרח, אבל זה טיעון די מקובל אצלנו, גם אם לא היחיד.
טוב! 671440
אבל הוא לא עלה,אז מה המטרה לעלות אותו ואז להתווכח עם זה?
טוב! 671444
הוא לא עלה ''בהכרח'' אבל הוא נמצא שם כאופציה מקובלת ונפוצה.
ומאחר ומישהו ניסה לקעקע את האמירה ''אנחנו שייכים לארץ'' בטיעון ''קשקוש ניו-אייג'י'', אני הראיתי שהטיעון הזה איננו טיעון מספיק כשאנחנו עוסקים בשייכות של ארצות ועמים.
(לשיטתי, הטיעון הזה לא מספיק לשום דבר כי הוא לא אומר שום דבר, חוץ מזה שמי שהביא אותו חושב שזה קשקוש. אני הראיתי שלומר ''קשקוש'' כל אחד יכול על כל דעה של מישהו אחר. וזאת לא טענה מספיק טובה לשום כיוון).
קשקוש! 671448
בלבוש! 671451
טוב! 671453
אני לא הבנתי את ה''קשקוש'' במובן הזה,אלא במובן של שימוש בשפה רומנטית וקיטשית שפונה לרגש ולא להגיון ושאינה אומרת דבר באמת.
טוב! 671455
אז אנחנו אומרים אותו דבר, לא?
טוב! 671459
כן.
רק שמה שאתה הבאת אף אחד לא העלה חוץ ממך.
טוב מאד 671460
ייפי! אני מקורי!
טוב מאד 671461
אני לא רוצה ללטף לך על האגו יותר מידי אבל אתה פעמיים מקורי,כי גם התווכחת עם עצמך.
שני קוני למל 671462
נו, ככה אני תמיד מנצח.
כה אמר שון קונרי 671463
When I think of books, I touch myshelf
כה אמר שון קונרי 671464
חסר לך רווח ולא מצאתי תימוכין לכך ששון קונרי אכן אמר זאת, אבל אני מאד מחבב ספרים ויש לי הרבה מדפים עמוסים מהם, עד כדי כך שזה מתחיל להשפיע על המרחב הביתי.
וכן, אני יודע שהיום מקובל לעבור לספרים דיגיטליים ולזרוק את כל העצים המתים האלה מהבית. אבל כזה אני, מחבק עצים מתים.
כה אמר שון קונרי 671465
אתה מחפש תימוכין למה?
כה אמר שון קונרי 671466
לכותרת של ההודעה שלך כמובן
כה אמר שון קונרי 671467
הצחקתני פעמיים
כה אמר שון קונרי 671469
זה יותר ממה שמישהו עשה בשבילי היום :-)
כה אמר שון קונרי 671470
גם זה לא מתועד, שכשון קונרי נותן לכלב שלו חטיף הוא אומר לו שיט (אפרופו גוליבר/גאליבר).
שני קוני למל 671482
וגם תמיד מפסיד...
שני קוני למל 671491
זה מועיל, לבל יגבה לבבי.
טוב! 671400
אם כבר הלכתי אחורה אז החצי הראשון של תגובה 633242 מסביר את ההבדל בין לשחרר עם מעולו של כובש, לבין לשחרר שטחי נדל"ן. לא היו יהודים בשטחים ש"שחררנו" ב 67', ולכן "שחררנו" את השטח עצמו. אני מקווה שאתה רואה את האבסורד בביטוי
"שחרור" של שטח‏1.
ואם להמשיך משם הלאה אני רואה בזה את המהלך העצום שעשו תלמידי הראי"ה ביהדות שהפכה אצלם מדת שמקדשת קודם כל ערכים נפשיים ("שבת") וחברתיים ("כיבוד אב ואם", "לא תחמוד", "לא תענה ברעך עד שקר") ששמירה עליהם תביא את הגאולה, לדת שמקדשת קודם כל את הקרקע ("הר הבית" "מערת המכפלה") שדווקא הפעלה שלה תביא את הגאולה.

תגובה 637081 מסבירה את ההבדל בין ההשתייכות הערכית שלי ושל העם שלי לא"י לבין השייכות החוזית של המדינה לאזרחיה, ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי.
זה הבדל מאוד מהותי. נסה להבין את ההבדל בין האמירה: מדינת צרפת שייכת לצרפתים אזרחיה, לבין האמירה: ארץ צרפת שייכת לעם הצרפתי. האמירה השניה לא נכונה עקרונית- הנכון הוא שהעם הצרפתי משתייך לארץ צרפת. זאת משום שהנדל"ן שנקרא ארץ צרפת יכול להיות שייך לתאגיד דיסני או ליגאל אהובי וזה לא משנה כהוא זה את הזיקה של הצרפתים לצרפת. כשם שבנימינה יכולה להיות שייכת אתמול לברון רוטשילד, היום ליצחק תשובה ומחר לתאגיד נדל"ן זר וזה לא ישנה כהוא זה את השייכות של אהוד מנור לבנימינה.

ודוק- אילו השטח היה "שייך" לעם כלשהו מתוקף תביעה דתית הסטורית, אז המקום היחיד שאליו נשאנו את עינינו מאה דורות הוא הר הבית. היינו צריכים להלחם על הר הבית, ורק על הר הבית, עד שהיה ריק מפולשים, ורק אז להתחיל להסתכל סביב על בית אל וחברון, על אשתאול והגלבוע, על יבנה וציפורי. בכל זאת על הר הבית עדיין עומדים מסגדים ולא בית מקדש, וכל חותמי הכרזת העצמאות ("זכותנו ההיסטורית") לא מצמצו אפילו. למה? כי הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ.

______
1 תראה את מי משחררים כאן
טוב! 671412
ברשותך אני אתעלם מהחלק הראשון כרגע,כי זה לא קשור לנושא ואני לא רוצה לברוח לשם.
רק אומר שנראה לי שאתה נכנס לשדה מוקשים בטיעונים האלה,כי ב90% משטחי ארה"ב לא גרו אינדיאנים ממש,פה הייתה להם דרך שם בית קברות,פה הר קדוש,שם שטח ציד וכו'-אני לא חושב שתמצא הרבה שיעידו שאלו לא שטחים אינדיאנים.אז,עם כל הכבוד לבית קברות אינדיאני-הר הבית,ומערת המכפלה הם קצת יותר מכל בחינה אפשרית.

כתבת- "ומדוע א"י, כמו אצל הנבאחו, לא שייכת לאף אחד לדעתי." ואילו בתגובה הראשונה כתבת- "לא חושב שהיהודים הם הנבאחו בסיפור המקומי שלנו.
הנאבחו הם בדיוק אלו שהאדמה לא שייכת להם אלא הם שייכים לאדמה"-אתה יכול להסביר את העניין הזה,כי זה נשמע לי ממש שני משפטים מנוגדים.

אני מקבל את ההבחנה שאתה עושה אבל לא עם המסקנה-נגיד ובנימינה שייכת לתאגיד דיסני-האם אפשר לומר שבנימינה שייכת לתאגיד דיסני? אז א.ישראל ועם ישראל.
ולעניין-למה אבל הסיפור לא מתאים לערכתך ליהודים,זה מה שאני לא מבין.

זה באמת מה שהיינו צריכים לעשות והייתה מסתיימת המלחמה הנוראית שאנחנו תקועים בה 100 שנה.
אבל,מה שעושה עם שצמה למולדת זה לוקח מה שניתן במסגרת ההזדמנות ההיסטורית.שזה בדיוק ההפך מעם שאינו קיים ושאין לו מושג על מה הוא נלחם -נגיד בשביל הדוגמה-"פלסטינים".
טוב! 671423
1. "לא היו יהודים" בשטח ששיחררנו ב1967 כי הם גורשו בכח הזרוע ב1929(חברון) ב1948 (גוש עציון) וכו'. שטח שנכבש בידי הלגיון הערבי שוחרר בידי צה"ל. אין בכך שום אבסורד.

2. לגבי "הם לא חשבו שהארץ שייכת להם אלא שהם שייכים לארץ" - תספור בבקשה כמה פעמים כתוב במגילת העצמאות שארץ ישראל היא ארצו של עם ישראל, ולעומת זאת כמה פעמים כתוב שעם ישראל הוא עמה של ארץ ישראל. נראה לי שתופתע.
טוב! 671381
אז זהו, שכן
מי שרוצה לדבר ערבית שיחזור לערב.
הקושי לומר את האמת 671735
לדוגמא
הקושי לומר את האמת 671739
הכותרת מטעה,אבל זה מעולה תמיד.
אנחנו מוקפים בטיפשים מטורפים.
מדהים שכל מה שצריך זה אדם שאינו אדיוט גמור להראות שהמלך עירום.
בקרוב אצלנו בתקשורת.
הקושי לומר את האמת 671920
טפשים אולי, מטורפים בטוח, רק זכור שרובם בעלי היקף השכלה ומנת משכל גבוהים.
זה מה שהופך את התופעה לכל כך מעניינת.
הקושי לומר את האמת 671922
ידע יש לכולם במרחק כמה הקשות במחשב,כמעט כל מה שתרצה בכל תחום ובכל צורת הופעה-העיניין הוא יכולת להבחין בין עיקר לתפל,לזהות מגמות לתת פתרונות נכונים לבעיות,ולא להתפס לרעיונות שנחשבים "נכונים".

לדוגמה:איש שמאל אומר "קיצוניים בשני הצדדים ..."- אנחנו יודעים שברור שיש קיצונים ,בכל ספקטרום יש קיצון.במובן הטהור המשפט הזה נכון.
אולם בעולם האמיתי,זהו שקר גס-אין שום דבר דומה בין קיצוניים אצלנו לקיצוניים הערבים,הכי קיצוניים אצלנו לא מתקרבים לטירוף של המתון אצל חיות האדם.

"גם אצלנו רוצחים"-הרוצחים הבודדים היהודים כ"כ זניחים שסטיסטית הם לא קיימים-אין דבר כזה. יש לך אלפי רוצחים ערבים כשכל ההנהגה ואנשי הציבור תומכים בהם,כולל כולם.
מי שמשתמש בשפה הזאת יש לו בעיה רצינית בבוחן המציאות,זה בן אדם מסוכן שברור שהוא מתכתב עם המציאות בצורה קלושה ביותר וצריך טיפול אובמה.
הקושי לומר את האמת 671923
>>אין שום דבר דומה בין קיצוניים אצלנו לקיצוניים הערבים

לא נכון: הקיצוניים שלהם דתיים והקיצונים שלנו גם דתיים. זו תכונה משותפת.

>>הכי קיצוניים אצלנו לא מתקרבים לטירוף של המתון אצל חיות האדם

לא נכון: ברוך גולדשטיין התקרב לא רק לטירוף של המתונים שבהם אלא הצליח להגיע לרמה מכובדת ממש של טירוף כשרצח עשרות אזרחים ופצע מאות, וכל זה במקום התפילה שלהם. והוא לא לבד. יש מספיק אנשים שחושבים שהוא "צדיק וקדוש", "נקי כפיים ובר לבב" ו"מסר נפשו על קידוש השם"‏1

>>הרוצחים הבודדים היהודים כ"כ זניחים שסטיסטית הם לא קיימים

לא נכון: ההשפעה של הרוצחים היהודיים, גם אם מעטים, היתה עצומה. יגאל עמיר הצליח להשפיע יותר מאלף מחבלים מתאבדים.

_______
1 פרס (שמעון) למנחשים נכונה מאיפה הציטוטים.
הקושי לומר את האמת 671924
צדיק וקדוש: הרב שלמה אבינר (זכר צדיק לברכה, זכר קדוש לברכה)
הקושי לומר את האמת 671925
כל הציטוטים מאותו מקור גלוי.
הקושי לומר את האמת 671926
אה,התכוונת למצבה? לא יודע מי ניסח אותה.
הקושי לומר את האמת 671928
>>אין שום דבר דומה בקיצוניות שלהם.
לא רק זו אף זו- עיניים,אוזניים ולפעמים שומעים רדיו וקראו ספר-זה משותף.

>>ידעתי שבגלל שהתגובה שלי הייתה כ"כ ארוכה ומפורטת שמשהו יתפספס במסר,אחזור על המשפט החשוב-
"הרוצחים הבודדים היהודים כ"כ זניחים שסטיסטית הם לא קיימים-אין דבר כזה."-רוצה לומר אין קבוצה,ארגון (בטח ובטח שלא שרים או ראש הממשלה),או אידאולוגיה שתומכים ברצח של אזרחים.אין.לא קיים.(ועכשיו אם תמצא איזה משהו קיקיוני,זה רק ממחיש את מה שכתבתי ואת הנתק מהמציאות).

>>איך יגאל עמיר השפיע?
הקושי לומר את האמת 671939
"הקיצוניים שלהם דתיים והקיצונים שלנו גם דתיים"?!
עמי פופר לא היה דתי (חזר בתשובה בכלא)
עזרא נאוי לא דתי
סמיר קונטר לא היה דתי
נאיף חוואתמה לא דתי
ואפשר להמשיך עוד ועוד.
הקושי לומר את האמת 671946
לא נכון. אי אפשר להמשיך עוד ועוד.
הקיצוניים, גם שלהם וגם שלנו, דתיים. כאשר אתה מונה את היוצאים מהכלל אתה לא מפריך את הכלל.
אילו הייתי מתחיל למנות את הדתיים הרשימה היתה ארוכה הרבה יותר. משני הצדדים.
הקושי לומר את האמת 671948
נראה למי ייגמרו הקיצונים קודם.
אני אתחיל:
מחמוד "אין ליהודים זכות לטמא את ירושלים עם רגליהם המטונפות" עבאס - לא דתי
הקושי לומר את האמת 671951
הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני [ויקיפדיה] הוא ארגון טרור פלסטיני קטן יחסית, בעל אידאולוגיה אסלאמית, המשלב קנאות דתית ולאומנות.
הארגון, שהוקם בראשית שנות ה-‏80 ברצועת עזה, רואה את הטרור ככלי בלעדי לקידום יעדיו, ובראשם חיסולה של מדינת ישראל והקמת מדינת הלכה אסלאמית פלסטינית בכל שטחי ארץ ישראל. הג'יהאד האסלאמי היה הארגון הראשון שהיווה חלופה דתית-אידאולוגית למאבק בישראל, בניגוד לאש"ף החילוני. הג'יהאד האסלאמי ביצע בשנות ה-‏90 ובמהלך האינתיפאדה השנייה שורה של פיגועי התאבדות רצחניים, ששיאם בפיגוע במסעדת מקסים באוקטובר 2003.
באינתיפאדה השנייה נטל הג'יהאד האסלאמי חלק גדול והיה אחראי למספר רב של פיגועי התאבדות. מאז תחילת העימות ביצע גא"פ למעלה מ-‏422 פיגועים, (לעומת למעלה מ-‏500 שביצע החמאס, הארגון המוביל בהיקף הטרור נגד ישראל). בפיגועים הללו נהרגו 134 איש ונפצעו כ-‏880, רובם הגדול אזרחים.
בעקבות התהדיאה ב-‏2005 והבחירות למועצת המחקקת הפלסטינית שנקבעו לינואר 2006 הפך הג'יהאד האסלאמי ליורה העיקרי של רקטות קסאם על ישראל מרצועת עזה.
הקושי לומר את האמת 671955
סדאם חוסיין עבד אל-מג'יד א-תכריתי (בערבית: صدام حسين عبد المجيد التكريتي, תעתיק מדויק: צדאם חסין עבד אלמג'יד אלתכריתי; 28 באפריל 1937 – 30 בדצמבר 2006), היה נשיא עיראק אשר ששלט במדינה החל משנת 1979 ועד לכיבוש בירת עיראק, בגדאד, על ידי ארצות הברית במלחמת עיראק ב-‏9 באפריל 2003.

חוסיין, איש מפלגת הבעת', דגל בפאן-ערביות חילונית, בהתפתחות הכלכלה ובסוציאליזם. סדאם היווה דמות מרכזית בהפיכת 1968 בעיראק, אשר הובילה את מפלגתו לשלטון עוצמתי ארוך שנים.

כהונתו של חוסיין כנשיא עיראק התאפיינה בשלטון סמכותי ועוצמתי אשר דיכא זכויות אדם, בעוד הוא עצמו חי חיי פאר והדר בארמונות שונים אשר בנה מכספי המדינה ברחבי עיראק. ממשלו של סדאם הוביל בין השאר, למלחמת איראן-עיראק בין השנים 1980-1988 וכן למלחמת המפרץ בשנת 1991. בנוסף, חוסיין דיכא ומנע זכויות מקבוצות אתניות ומגזרים דתיים אשר נחשבו למאיימים על השלטון וכן מכאלה אשר דרשו אוטונומיה או עצמאות. ברבות ממדינות ערב נחשב חוסיין לגיבור בשל יחסו השלילי לארצות הברית ולישראל בפרט. בקרב מדינות המערב ובקהילה הבינלאומית חשו אליו איבה ואי-אמון, בעקבות פעולותיו במלחמת המפרץ.

חוסיין הודח על ידי ארצות הברית ובעלות בריתה במהלך מלחמת עיראק, הועמד לדין על ביצוע פשעים נגד האנושות בפני בית הדין העיראקי המיוחד שהוקם על ידי ממשלת הביניים העיראקית. בנובמבר 2006 נגזר עליו מוות בתלייה, וגזר הדין בוצע ב-‏30 בדצמבר 2006 על ידי תליין שיעי, בנוכחות מספר עדים מהממשל העיראקי ואיש דת מוסלמי.
הקושי לומר את האמת 671959
נובמת - רוחאללה ח'ומייני [ויקיפדיה].
הקושי לומר את האמת 671967
חאפז אל-אסד (בערבית: حافِظ ٱلْأَسَد; תעתיק מדויק: חָאפִט' אלְאַסַד; 6 באוקטובר 1930 - 10 ביוני 2000) היה שליט סוריה משנת 1970 ועד למותו. אסד, בן למיעוט העלאווי, החל את דרכו כקצין בחיל האוויר הסורי והיה פעיל במפלגת הבעת'. ב-‏1966, לאחר הפיכה צבאית שהובילה המפלגה, היה לשר ההגנה ושר החוץ, ובנובמבר 1970 תפס בעצמו את השלטון, תוך מינוי בני משפחתו ומקורביו העלאווים לעמדות מפתח. בתקופת שלטונו, הנהיג אסד דיקטטורה ופולחן אישיות ודיכא באכזריות את האופוזיציה למשטרו, דיכוי שהגיע לשיאו בטבח חמאת. הוא פעל לרסן את כוחם של האחים המוסלמים, ולחזק את מעמדה של סוריה כרפובליקה חילונית. אסד הוביל עם מצרים את מלחמת יום הכיפורים מול ישראל, והנהיג חזית קשוחה במסגרת המגעים להגעה להסכם שלום עימה. במקביל, הגביר את מעורבותה של סוריה בענייניה של שכנתה לבנון, מעורבות שהביאה לעימות נוסף בינה לבין ישראל במלחמת שלום הגליל.
תמשיך, נראה למי ייגמרו הפסיכים קודם.
הקושי לומר את האמת 671969
לא יותר פשוט לתת לינק לויקיפדיה? הנה, כך: חאפז אל-אסד [ויקיפדיה].

ואם כבר אסאד, מי היה מאמין שמהטפשות הזאת יכול לצאת משהו חיובי? עד הרגע לא הייתי מודע לכך שמלחמת יום כיפור התחילה ביום הולדתו של האריה מדמשק. אפשר לנחש מה הוא ביקש כשנשף על הנרות.
הקושי לומר את האמת 671974
וגם החמאס עצמו הוא ארגון דתי קיצוני, הרי. לא ברור למה דילגת עליו בדרך לקיצוני בריבוע.
הקושי לומר את האמת 671979
לא לבזבז תחמושת :)
הקושי לומר את האמת 671742
מצחיק ועצוב באותו זמן.
הצורך לערוך את האמת 671758
(נתעלם מהעובדה שאין ב-AP עיתונאי בשם Matt Leigh וששמו של העיתונאי ששואל את השאלות הוא Matt Lee - כמו סטן ולא כמו ויויאן. לא כל כך ברור לי איך אפשר לטעות טעות כזאת שלא בכוונה)
קצת מוזר, והייתי מוסיף אפילו לא הגון, שהם חתכו את התשובה שלו באמצע. אז הוא הופתע מהשאלה וגמגמם קצת בהתחלה - ואחר כך נתן תשובה - לא הוגן לתת רק את הגמגום.
הצורך לערוך את האמת 671763
אני לא הבנתי את התשובה. אתה הבנת?
הצורך לערוך את האמת 671768
למיטב הבנתי הוא אמר, או התכוון להגיד, משהו כמו "אנחנו לא נשלים עם כך שקוריאה הצפונית היא מדינה מגורענת". את החלק השני של המשפט קצת יותר קשה להבין, כי משתמע ממנו כאילו ק"צ רק פועלת לפיתוח נשק גרעיני ולא שיש לה נשק כזה. המובן של כל הגמגום הזה הוא, אם כך, שכל עוד ק"צ מממשיכה להיות מדינה גרעינית, או לנסות להיות כזאת, ארה"ב לא תנרמל את היחסים איתה.

אגב, ק"צ, ההכרזה האחרונה שלהם כאליו הם ערכו ניסוי מוצלח בפצצת מימן היתה מחוכמת מאד. נראה שהכל היו בפאניקה מהאפשרות הזאת, ולאחר שהעז הוצאה מהבית אף אחד לא עשה עניין גדול מכך שהם ערכו ניסוי גרעיני בעוצמה גדולה יותר מהקודמים (לפי גודל האפקט הסיסמי).
הצורך לערוך את האמת 671770
כמדומני שהוא אמר Accept, שאפשר לתרגם כ"נשלים" אבל גם כ"נקבל", שאז זה נשמע יותר כהתעלמות מהמציאות. בכל מקרה, גם התשובה הארוכה יותר היתה מאד מגומגמת ומאד, איך נאמר, לפלפית? אתה יכול לדמיין את וודי אלן עונה בדיוק בטון דומה, אחרי שדרכו לו על המשקפיים.
הצורך לערוך את האמת 671775
אבל הוא מייד הסביר מה המשמעות [הפוליטית-דיפלומטית] של המילה accept בדבריו, we're not gonna recognize it.
הצורך לערוך את האמת 671778
תשמע, אני מסכים שאפשר היה לקבל את ההתפתלות הזאת. ועדיין, וודי אלן, משקפיים...
הצורך לערוך את האמת 671781
אני לא שמעתי התפתלות אלא שקילה של התנסחות דיפלומטית זהירה. וודי אלן הוא קומיקאי ואין לו אחריות על ניהול מדיניות חוץ שאותה מכתיב הבוס שלו.
הצורך לערוך את האמת 671782
בעצם כל הויכוח הוא בשאלה אם הגיע הזמן להכיר דה-יורה בכמה מצבים מדיניים, או שעוד יש תקווה לשנות אותם. ברור באיזה צד תמצא את הימין הישראלי, הוא הרי שואף להכרה דה-יורה (בשלב ראשון) במצב המדיני באיזו מדינה נידחת בגלקסיה רחוקה. בכלל, לראות נציג של משרד החוץ האמריקאי מגמגם זאת שמחה גדולה ליהודים.
הצורך לערוך את האמת 671783
מעניין שהימין הישראלי והיהודי-גלותי שמחים לנצל מצב של עיתונאים נשכניים בעוד שבארץ הם פועלים לדכא עיתונאות כזו וגם לא להיחשף בעצמם לעיתונאות חוקרת.
הצורך לערוך את האמת 671814
הימין הישראלי והאדם הנורמלי כואבים וכועסים כשנוהגים בהם בחוסר הגינות, ושמחים לנצל מצב בו הצביעות/החוסר בהגינות נחשפים.
הצורך לערוך את האמת 671815
אתה לא תזהה ימין גם אם יישב לך על האף.
הצורך לערוך את האמת 671827
כי האף נמצא באמצע. אם הימין מתחפש לאמצע, איך אזהה אותו?
הצורך לערוך את האמת 671800
נראה לי שכן‏1. אבל זאת לא השאלה המעניינת. אפופידס נתן לקישור שלו את הכותרת: "הקושי לומר את האמת" - אחרי שראית את הסרטון המלא, מי אתה חושב סובל באמת מהקושי הזה, דובר משרד החוץ האמריקאי או מי שחתך את התשובה, שינה את השמות ופרסם את זה תחת הסבר ש"שכח" לתאר את מה שקרה אחרי שהסרטו נחתך? אם האתר הזה לא יפרסם תיקון אפשר לקטלג אותו כעוד ערימה בהר הבולשיט הרפובליקאי. אני מקווה שאפופידס יוכיח את עצמו כאדם הגון ויתקן את עצמו.

1 אם אני מבין נכון הוא מנסה להסביר את המשמעות של הכרה דיפלומטית. זה לא משהו חדש שממשל אובאמה הנאצוקומניסטי-פוסטמודרניסטי-אנטיאנושי-מוסלמופאשיסטי (שכחתי משהו?) המציא. ממשלת ארה"ב, למשל, לא מכירה בטאיוואן מאז 1979. לא רייגן, לא בוש האב ולא בוש הבן. אמנם זה מגוחך, איך אפשר לא להכיר במדינה שאתה יודע שהיא קיימת, שאתה סוחר איתה, שיש לך משרדים רשמיים בה... ובכל זאת, עובדה. ולא עובדה חדשה במיוחד או עובדה שקשורה באופן כלשהו לפוסטמודרניזם או לאובאמה (אותו הדבר תקף, כמובן, למדינות אחרות, כולל מדינת ישראל שהפסיקה להכיר בטאייואן ב-‏1950).
הצורך לערוך את האמת 671835
בלי קשר לכלום, אפופידס הוא אדם הגון.
הצורך לערוך את האמת 671961
אולי כן, אולי לא - חובת ההוכחה עליו (בנתיים הוא מעדיף להתחנף להמון במקום לתקן את עצמו).
הצורך לערוך את האמת 675875
חודשיים נראה לי מספיק זמן לתקן את עצמך. כנראה שלא.
הקושי בלבקר את השקר (כשהשקרן מהצד הפוליטי שלך) 689764
היו ימים שעל מנת למצוא דובר רישמי של הממשל האמריקאי "מתקשה לומר את האמת" היה צורך לערוך את מה שהוא אמר, למחוק את התשובה, לעוות את שמו... היום החיים של ציידי השקרנים הרבה יותר פשוטים, הנשיא ודובריו לא "מתקשים לומר את האמת", הם אפילו לא מנסים. בחודש האחרון ראינו שקר רודף שקר רודף שקר... ואני שואל את עצמי, איפה כל הצדיקים שהתנפלו על מר לי על גמגום של 5 שניות, אם קושי לומר את האמת באמת באמת היה מפריע להם הייתי מצפה שיציפו את האתר הזה בתגובות נחרצות... אבל לא - שקט. חודש של שקרים בלי אף ציוץ של ביקורת. הנשיאות של טראמפ מצטיירת כמבחן יומיומי של הגינות אולטימטיבי למבקריו של אובאמה, ובינתיים רובם נכשלים בו פעם אחרי פעם. מביך.
הקושי בלבקר את השקר (כשהשקרן מהצד הפוליטי שלך) 689769
לתגובה שלי שם הייתי מוסיף, ובאותיות מודגשות, את נשיא ארה"ב דהיום טראמפ, ומקורביו, שעבורם עיתונות בכלל ועיתונות חוקרת בפרט היא אויב העם.
הצורך לערוך את האמת 714769
איך שאני מתגעגע לפוליטיקאים שמסוגלים לגמגם במקום לתקוף...
הצורך לערוך את האמת 714777
סרטון שמפרסמים "רפובליקנים בעד שלטון החוק" ששואל "למה טראמפ שיקר בקשר למשבר הקורונה?".
מוקפים אדיוטים,גם כן שר חוץ... 671929
והנה סרטון ללילה על בוגד אדיוט ובור ו3 המטומטמים
הצעה לסדר היום 671962
תגובה 671929
"בוגד אדיוט ובור ו3 המטומטמים"
מספר מגיבים קבועים כבר מחו כנגד טרנד הטוקבק הימני הפורח באתר האיילי. השתדלתי להמנע מכך בשל חטאי שלי, דעותי הקדומות ומשום "החופש האינטרנטי". בסה"כ כל אחד רשאי לקרוא/להתעלם ממה שלפניו. כעת כאשר איני מתאפק עוד, אעשה זאת כאן בתגובה גלוייה, כדי לא להסתתר מאחורי אלמונימיות.
נראה לי שאם רוצים לשמור על משהו מאוירת ה"לא טוקבק" של האייל, חייבים לבקש יד עורך "כבדה" יותר שתמחוק תגובות בהם יש יותר מגידוף/כינוי גנאי אחד פר שורה. מדי פעם מתקיימים דיונים מעניינים בן ימין-שמאל אבל הללו טובעים באוסף מכתמים הנראים כלוח מודעות של אגודת הסובלים מטורט ואספרגר.
אני לא חושב שמדובר כאן בסתימת פיות על רקע פוליטי, בפרט שהאייל כבר מזמן אבד את צביונו הסמולני-ורדרד וגם שלוותם של סמולנים (כמותי) מוטרדת לעתים מעל דפי אתר זה. עד כמה שאני מכיר את הנפשות הפועלות (את כתיבתן בעיקר), רובם לא יא/עלמו. במקרה אחד הם יסתגלו לכתוב עם פחות כינויי גנאי/תיוגים מעליבים/קללות ובמקרה האחר נישא בהפסד.
למי שירצה לטרוח ולכבד את הקוראים במבחר גידופים/כינויי גנאי מפרי עטי, חבל על זמנו, מדובר רק בבקשה לתרופה זמנית, על מנת לטהר מעט את האוירה באתר שומר הכבוד שלנו לשעבר. אם נוכל לשוב ולקרוא בו, מבלי לקבל פלאשבקים של טמקא וכאלו, לא נסתגר בשתיקתנו כבתולות חסודות למקרא גידוף אחד או שניים.
הצעה לסדר היום 671964
כמי שיש לו אינטרס אישי, אני מוחה - ולא בפעם הראשונה ודײל - נגד השימוש בסנידרום אספרגר ככינוי גנאי. הלוואי ולאלה נגדם כתבת היה פרומיל חשיבה הגיונית, עדינות, התחשבות והגינות בסיסית ממי שאני מכיר.
הצעה לסדר היום 672053
בדקתי בויקי ואתה צודק לחלוטין. הנה התנצלותי המלאה: שרבוב סינדרום אספרגר לתגובתי היה לא רק מיותר אלא גם שגוי לחלוטין. ההצדקה היחידה שלי היא פשוט בורות. אין שום דמיון בין טורט לאספרגר וחולי אספרגר דוקא מאופיינים ביכולת וורבאלית תקינה ביחס לסוגים אחרים על הטווח האוטיסטי.
ממילא גם לחולי טורט אין שליטה על פליטות הפה (ואאל"ט גם הסינדרום הזה קיים רק אצל חלק מן הלוקים בבעיה) ולכן אין טעם לחברם עם בני אדם נורמלים הנהנים (כך אני מתרשם) לפזר קללות וכינויי גנאי לכל עבר.
בהזדמנות זאת, אתקן עוד שגגה שנפלה בדברי. כתבתי אין כאן קריאה לסתימת פיות. סברתי שרוב הנוהגים כך יסתגלו לכתוב עם פחות גידופים ואילו האחרים "שילכו". גם זה ביטוי שאינו במקומו ומבטא יותר התנשאות מחכמה. היה צריך להיות: ואלו שאינם מסוגלים לכתוב בלי כינויים ותארים מיותרים בודאי ימצאו מרחב אינטרנטי רחב ופתוח שיאפשר להם לבטא את עצמם.
על דבר אחד, צר לי. על כך שתגובתו הצודקת של רון בן-יעקב היא התגובה היחידה. אולי מישהו מנסה לומר לנו "הפוך, גוטה. הפוך!"
הצעה לסדר היום 672055
כבוד.

תיקון קטנוני מה נוסף, אספרגר איננו מחלה אלא תופעה שעימה יש להיתמודד באופן אישי ובמעגלים חברתיים.
הצעה לסדר היום 720973
להלן הערות צדדיות בעניין טורט, אספרגר וכדומה.

האינפורמציה הפומבית העלובה על הפרעות במערכת הלימבית מקשה על הבנת הציבור על קשר בין הדברים, ועל הבנתם.

המערכת הלימבית , דהיינו "המוח הישן ", כוללת חלקים רבים שאמורים לעבוד באופן קוהרנטי ביניהם לבין עצמם וכן לעבוד בצורה רהוטה ומסונכת עם המוח החדש (הידוע בשם "קליפת המוח").

תקלה רצינית במערכת הלימבית (והסינכרון שלה עם קליפת המוח) יוצרת הפרעות קלות עד קשות בתיפקוד המנטלי של מוח.

ההפרעות הנ"ל הן בתיפקודים שונים זה מזה וכוללות בין השאר: טורט, אוטיזם לסוגיו, אספרגר ( = קשיי תיקשורת עם אנשים אחרים), סכיזופרניה, פרנויה, ocd. יתכן שגם דכאון קליני ומחלת מצב הרוח הפולרי (מניה דיפרסיה) משוייכות להפרעות במערכת הלימבית.

טורט הוא הפרעה בכושר של המערכת הלימבית לשלוט במוטוריקה של הגוף. אם נוסף, לכשל במוטוריקה זו יש הפרעה באמיגדלה (החלק של המערכת הלימבית שמנהל את הרגשות) הרי פירצי זעם באמיגדלה משולבים באי שליטה במוטוריקה של הדיבור, יכולים להתבטא בפליטת קללות.

בניגוד למקובל בציבור, טורט אינו מתבטא דווקא בקללות. למעשה הקללות אינו הביטוי הנפוץ ביותר של טורט. בטורט נפוצים יותר: מיצמוצים, עוויתות פנים, פרצי נביחות, שיהוקים, או פרצי צחוק לא נישלטים.

יש לי השערה פרועה (ללא יכולת לאמת זאת) שנטיית של חולי סכיזופרניה לדבר אל עצמם היא צורה נירחבת מאוד של טורט, כלומר הם אינם יכולים להפריד בין "דיבור בלב" לבין "דיבור בקול רם" , מה שקורה הוא שהם נוהגים "לחשוב בקול רם" בעוד אנשים שפויים רק "חושבים בלב".

צריך לציין עוד שגם אנשי המקצוע, נוירולוגים של המוח, יתכן שלא כל כך מבינים היטב את המכניזם של המערכת הלימבית. גם כאשר הם מבינים – ההסברים כל כך מסובכים עד שקשה לעשות בהם שימוש. אולי חוסר ההבנה הזה הוא הסיבה שכמעט לא ניתן למצוא בספרות פופולרית הסברים לתיפקוד המערכת הלימבית וכן הקשר בין חוסר התיפקוד לכל ההפרעות המנטליות שפירטתי למעלה.
חבל לי רק על דבר אחד 672648
גדי טאוב כותב יפה וכותב רהוט, אבל מפספס את הנקודה: הפוסטמודרניזם והנאציזם יונקים שניהם מאותם מקורות ניהיליסטים. לא בכדי הפילוסופים הנערצים על ידי הפוסטמודרניסטים הם היידגר הנאצי וניטשה הניהיליסט.
אל-אקדמיה 672835
לגבי ספר האזרחות החדש שכנופיות השמאל פתחו במאבק עליו,קבלו את העיתונאי הכי חשוב ומעמיק בארץ.
684576
שופר לדעות שלכם.
המערכת שיחקה אותה עם טאגליין דבש.
תודה 684586
הקרדיט מגיע לירדן, והוא (הקרדיט) כבר בן שש שנים.
686878
"כשהמרכז והשמאל ממשיכים לדבר בשפת רגשות האשמה, הזעם הציבורי יתנקז במידה גוברת לא לתמיכה במי שיעץ לנקוט זהירות בנושא הגירה ואסימילציה, אלא לתמיכה במי שהטיפו שנאה בימין הקיצוני. המחיר של ההתחסדות הליברלית ארוכת השנים יבוא בדמות מרין לה פן, או מהדורה קצת פחות ליצנית של דונלד טראמפ. הפחד לבקר מוסלמים מחשש להיראות איסלאמופובים סופו שהוא פותח את הדלת לאיסלאמופובים של ממש. יש אם כן טעם לחשוש שמי שסיפרו לעצמם שהם עוזרים ל"אחר" על ידי מירוק מצפונם והכחשת המציאות, לא עשו לו שירות טוב במיוחד, לא לעצמם ולא לו."

(גדי טאוב נזהר מללכת על כל הקופה)

____________________

ועוד משהו בהזדמנות: בילדותי קראתי את "הלב". באחד הסיפורים היותר מרגשים‏1 שם, מתאר הילד המספר כיצד ארח את בן כיתתו העני שהתייתם לאחרונה. למראה התלהבותו של האורח מהמשחק ברכבת הצעתוע השווה שלו, החליט המארח בדחף של הרגע להעניק לו אותה במתנה. ההורים, שהיו עדים למעשה, מאד התגאו בו.

גאווה כנ"ל הציפה גם אותי, כשכבוד השר אורי אריאל, באצילות דומה, העניק את הצעצוע השווה של מכון וולקני לראש ממשלתה העני של רוסיה.

1 ...
POST TRUTH 686880
מלת השנה של מלון אוקספורד: פוסט-אמת -
POST TRUTH 686881
הזהרו בבני עניים-כי מהם תצא תורה ו/או מלחמה.
686949
(ועדיין נותן חיזוי לא רע של המציאות כפי שהתגלתה לעינינו בשבוע שעבר - לא רע).
686985
_____

אכן נדיבותו של השר מחממת את הלב.

אני בטוח שהשר הנדיב, שכל כולו אצילות וענווה של משרת ציבור נאמן, לא יתנגד לממן מכיסו האישי את המתנה היפה הזאת ואף להוסיף ולפצות את מכון וולקני על העיכוב במחקר. כי אחרת תצטרך להחליף את האנלוגיה מ"הלב" באחת אחרת מרשומות בתי המשפט.
688083
_______________
לא התייתם. הוא מארח את פרקוסי, שהלוואי שהיה יתום - כי אבא שלו שותה לשכרה ומכה אותו.
ולאנריקו היה את הדחף-של-רגע, אבל ידע שלא יוכל לתת אותה ללא רשות מאביו. למזלו, בדיוק באותו הרגע אביו העביר לו פתקה, "הרכבת שלך מוצאת חן בעיני פרקוסי, ולו אין צעצועים. מה אומר לך לבך?"

אז אני לא יודעת אם היית ציני, אבל אם נשווה את אורי אריאל לאנריקו - ה"אנריקו" אריאל דנן נתן את הרכבת של השכנים ולו שלו, ומבלי קבלת רשות מהוריהם, ואף מבלי לשאול אותם, וללא שמץ של מודעות לעובדה שהרכבת שלהם משובצת בפנינים, ושהשקיעו בה את כל הונם. ול"פרקוסי" הרוסי לא חסרים צעצועים.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים