בתשובה לגדי אלכסנדרוביץ', 10/08/09 10:12
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520320
אם אני מתנגד לכך שזוגות של הומואים גברים יאמצו ילד אני הומופוב?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520343
לדעתי כן, אבל איך זה קשור?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520345
לא קשור, סתם רציתי לדעת אם אני הומופוב, לדעתכם.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520346
בוא נגיד את זה ככה - האם אתה מתנגד לשני הורים גברים, אבל מקובל עלייך הורה גבר בודד? אם כן, יש כאן בעיה ספציפית עם זוגות של גברים; אם לא, יש כאן בעיה כללית יותר עם מבנה משפחה לא סטנדרטי.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520349
ליתר דיוק: בית־אב של שני גברים הוא עוד פחות סטנדרטי מזה של גבר בודד.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520351
בית-אב של שני גברים זה כבר לא בית-אב, זה בית-אבות...
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520360
זה לא רק זה. משפחה עם ילד מאומץ היא פחות סטנדרטית ממשפחה עם ילד ביולוגי.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520366
אני מתנגד לאימוץ של ילד ע"י כל משפחה שאינה כוללת אמא. תוכל להסיק מכך שאני לא מתנגד לאימוץ ע"י זוג לסביות. אני כן מתנגד לאימוץ ע"י משפחה של שני אבות ואם, זה נראה לי מטורף.

עכשיו תוכל לקבוע בוודאות את מידת ההומופוביה שלי, אני מניח.

עוד שאלה שלא ממש קשורה לנושא, למה ההומופוביות כלפי הומוסקסואלים וטרנסקסואלים חזקה הרבה יותר מההומופוביות כלפי לסביות?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520368
"אני מתנגד לאימוץ של ילד ע"י כל משפחה שאינה כוללת אמא" למה?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520375
קשה לי להסביר, אני חושב שילד צריך אמא.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520376
זה החלק הצפוי בתשובה לשאלה שלי. התכוונתי לשאול "אתה לא חושב שילד צריך אבא"?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520377
פחות משהוא צריך אמא.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520379
למה?

האם היית קטגורית מונע הסדר גירושים שבמסגרתו הילד נמצא בהשגחת האב עד שהאב מתחתן? האם היית דורש מאבות אלמנים למסור את ילדם לאימוץ או למצוא אישה חדשה? האם היית מונע מנשים לפתח קריירה שמחייבת אותן להשאיר את הילד בחסות האב?

כמה לדעתך תזיק חוסר הנוכחות של אם לחיי הילד לעומת הנזק של חוסר הנוכחות של אב והנזק של משפחה לא מתפקדת?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520381
אלמנים: כאן אין ברירה. אין אמא. זה או אבא או לא־כלום.

גירושים: באופן כללי כיום רוב הסיכויים הם שהילדים יעברו לרשות האם (למיטב הבנתי). אם כי כמובן כל מקרה לגופו.

כמוכן בשני המקרים לא מדובר על מצב ידוע מראש. נוצרה בעיה וצריך לתת לה פתרון. אבל מה שהאלמוני הקודם שואל הוא האם צריך מראש ליצור את הבעיה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520382
תמיד יש ברירה. סבא וסבתא, דוד ודודה, משפחה מאמצת, משפחה אומנת, בית יתומים... אותן אפשרויות שעומדות בפני הילד שלא התקבל לאימוץ על ידי המשפחה ללא אם.

למה בגירושים "כל מקרה לגופו" ובאימוץ לא?

גם באימוץ הבעיה קיימת. ז"א יש לך ילד ללא הורים, ילד שהמדינה החליטה שהוריו לא מסוגלים לטפל בו או ילד שהוריו החליטו שאינם מסוגלים לטפל בו. וגם כאן צריך לתת פתרון לבעיה. וגם כאן סביר שתיצור בעיה חדשה. מה שהאלמוני אומר זה שהבעיה של "משפחה ללא אם" היא כל כך יותר חמורה מהבעיה של "משפחה ללא אב" או מהבעיה של "משפחה עם אב ואם שלא מדברים זה עם זו" שאת הראשונה הוא פשוט מונע קטגורית ואת האחרונות הוא בודק כל מקרה לגופו.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520383
ההנחה הבסיסית כיום היא שהילד צריך להשאר עם הוריו אם אין סיבה טובה מאוד. אם יש רק הורה אחד: הילד הולך אליו. סבא, סבתא, דוד ודודה, נכדים ונינים: זה רק אם ההורים (או הורה היחיד שנשאר) לא מתפקדים.

בגירושים צריך להחליט מי משני ההורים יקבל את הילד. כאמור: יש העדפה כללית כיום לאם אולם שני ההורים הם מועמדים לקבלת החזקה.

אבל כאן אנו עוסקים בשאלה שונה. אין עדיין משפחה. אנחנו שואלים האם ראוי שתהיה משפחה כזו. שאלה דומה, אך מעשית יותר: האם אותו יחיד/זוג/שלישיה יכולים/ראויים להגיש בקשה לאימוץ?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520384
לא שאלתי על ''ההנחה הבסיסית כיום'' אלא על ההנחה של האלמוני (לא ברור לי מה גרם לך לחשוב אחרת).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520387
אותו אלמוני כתב כאן ''ילד צריך אבא פחות משהוא צריך אמא''. אין משמעות האמירה הזו ''ילא לא צריך אבא''.

נראה לי שבשלב זה אפרוש מתפקידי כדוברו הרשמי ואשאיר לזוג האלמונים להתנגח בצוותא.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520392
עשית עבודה טובה, תודה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520417
אפשר לפרש קצת אחרת: עדיפה משפחה קיימת. אם צריך משפחה חדשה לגמרי, נעדיף משפחה עם אם.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520450
אנסה לנמק את ההסתייגות שלי מההתחלה. אנחנו, כחברה, נמצאים במצב בו לכל ילד בריא וצעיר שמוצא לאימוץ יש מאות משפחות שמעוניינות לאמץ. לכן אנחנו מרשים לעצמנו לברור טוב טוב את המאמצים. כל מי שרוצה לאמץ ילד צעיר ובריא בארץ צריך לעבור עשרות בדיקות פרטניות כולל בדיקה רפואית, פסיכולוגית, סוציולוגית, כלכלית, תרבותית ועוד, כשהמניע לכל הבדיקות הוא הרצון בטובת הילד.

עכשיו, נגיד שיש לנו סטטיסטיקה שאומרת שבממוצע 75% מהמשפחות עוברות את כל המבחנים, אבל רק 32% מהמשפחות עם אם שנולדה במזל צבי עוברות את המבחנים ורק 30% מהמשפחות עם אם שנולדה במזל סנאי עוברות את המבחנים. אין לנו שום הסבר סיבתי לסטטיסטיקה.

האם היית פוסל קטגורית את כל המשפחות עם אם שנולדה במזל סנאי? זה נראה לי מוזר. אם אין לך הסבר, ובמילא יש לך מבחנים אמינים שיכשילו את אותם 60% מההורים הכושלים פוטנציאלית, למה לא לבדוק לכ מקרה לגופו? למה לפסול קטגורית? הרי אתה מפספס הרבה הורים טובים פוטנציאלית רק בגלל תאריך הלידה שלהם.

אבל, נגיד שהחלטת כן לפסול את אותן אמהות, האם לא היית מפעיל את אותו שיקול על הצבאים? ההבדל של 2% נראה לי זניח למדי לעומת ההבדל של 43% (וכאמור, מראש העמדה של פסילה קטגורית ללא הסבר סיבתי נראית לי לא מנומקת ומנוגדת לטובת הילד).

עכשיו, תחליף את הסנאים במשפחות ללא אם ואת הצבאים במשפחות ללא אב... קאפיש? על פניו, העמדה של האלמוני נראית כמו רציונליזציה לגישה לא רציונלית.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520460
ילד לא צריך לגדול עם שני אבות, זה לא נורמלי, זה לא בסדר, זה עיוות של המשפחה (זו הגישה הלא רציונלית שלי).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520510
אתה סתם שמרן מיושן (ותשאר כזה כל עוד תחגוג את אי הרציונליות של עצמך במקום לנסות ולתת נימוקים טובים יותר).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520653
ואולי אתה סתם מנסה להתעלם מאינסטינקטים בריאים ונכונים לטובת איזה ליברליזם אמורפי?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520661
אולי, אבל האינסטינקטים שלי לא אומרים לי כלום נגד הדברים הללו והליברליזם דווקא נראה מאוד קונקרטי ומחובר לחיים של אנשים אמיתיים בעולם האמיתי.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520674
גולף הוא משחק בורגני
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520781
מה האינסטינקטים שלך אומרים על אימוץ ילדים ע"י טרנסגנ'נדרים?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520819
שום דבר מיוחד.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520821
נראה שאתה ליברל מושלם.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520866
נראה לי שאתה פשוט לא קולע לסוג האנשים שאני לא סובל.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520872
מצביעי קדימה? אנשים ששומעים מוזיקה מהפלאפון במקומות ציבוריים? דידי הררי?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520877
יפה!
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520464
בשביל למצוא מתאם בין סיבות לא צריך בהכרח למצוא גורם.

אם יש מאפיין טוב יותר מאשר "מזל צבי" לשיעור אי־ההתאמה הגבוה (לדוגמה: ציונים נמוכים בגאוגרפיה), אפשר להשתמש בו. אולם מבחן שמצליח בהסתברות לא רעה לפסול הרבה משפחות לא מתאימות הוא רעיון לא רע בהנתן שממילא יש עודף משפחות שרוצות לאמץ ולא כולן תוכלנה לקבל ילדים.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520469
זאת כבר פעם שלישית שאתה מוכיח בעיה בהבנת הנקרא. חבל.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520473
ניסיתי להבהיר שיש לי בעיה עם המשפט "ובמילא יש לך מבחנים אמינים שיכשילו את אותם 60% מההורים הכושלים פוטנציאלית, למה לא לבדוק כל מקרה לגופו?". הוא הופך אותה ללא רלוונטית לעניינינו.

במקרה שלנו ההשערה היא שחוסר אב או חוסר אם הם דווקא גורמים משפיעים.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520886
ואם היה מבחן שמצליח בהסתברות לא רעה לפסול את המרוקנים כהורים מאמצים?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520889
אם היה מבחן שפוסל את כל שולפי הסכינים ואם במקרה רוב המרוקנים היו שולפי סכינים: הפסילה היתה מוצדקת.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520479
הפתיל הזה עורר אצלי לפתע את השאלה אם גבר בודד בארץ יכול לאמץ ילד עפ"י חוק? אני מכירה כמה נשים שאימצו ילדם לבד, אבל עוד לא נתקלתי בגבר שעשה זאת.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 525309
לפי אוסף שאלות באתר "משפחה חדשה": http://www.family-law.co.il/he/adoption

האם רווקה יכולה לאמץ ילד בארץ?
לא! על פי החוק רק זוג נשוי יכול לאמץ ילד, בישראל, למעט מספר חריגים. ככלל, החוק איננו מאפשר לרווק/ה לאמץ ילד.

וגם, אם יאמץ בחו"ל:
האם יש הכרה ישירה או אוטומטית בארץ לצו אימוץ שניתן בחו"ל?
לא!
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 525311
קצת מוזר, אני מכירה לפחות שלוש נשים שאימצו ילדים לבד, יל'דה אחת מסיביר ושני ילדים מארגנטינה. קשה לי להאמין שהן עוברות על החוק.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 525313
לא טענתי חו"ח שהן עוברות על החוק. יכול להיות שהן קיבלו אישור מיוחד (מבית משפט?), או שהן אימצו בחו"ל וקיבלו אישור בארץ מבית משפט, או שהן לא מוכרות כמאמצות אלא רק כאפוטרופוסיות של הילדים (כשחיפשתי קצת ראיתי שכנראה יש מעמד חוקי של אימוץ ומעמד שונה של אפוטרופוס). אולי תשאלי אותן ותספרי לנו מה המצב החוקי שלהן?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520370
למה שני אבות ואם נראה לך מטורף? היינלין מתהפך בקברו.

בינתיים אתה לא נשמע לי הומופוב (באספקט הזה), סתם שמרן בכל הנוגע למבנה המשפחה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520372
למה צריכים בכלל משפחה?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520622
מכיוון שלא נעניתי: אולי מי ששמרן כאן הוא מי שחייב ילדים. למה? בגלל שאמא רוצה נכד?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520623
למה זה שייך לשמרנות?
נראה שזה ענין אישי, הבחירה בזוגיות או ברווקות, הרצון לילדים או ההתנערות מאחריות.
קונספט המשפחה הגרעינית הוא תלוי תרבות, בסין יש שבט שבו לילד יש אם וכמה אבות, באנגליה הרווקות מאוד נפוצה (לפחות בספרות).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520635
צודק. בהקשר זה, הקהילה ההומואית עברה דרך מאוד ארוכה מימי ה"סאונות" של שנות השבעים (דרך האיידס) ועד ימינו עם גילוי הכמיהה האבהית.

(כלומר, אולי היא היתה קיימת גם קודם אצל יוצאי ובאי ה-dark rooms, אין לי דרך לדעת. פשוט עכשיו התחילו לנהוג לפיה באופן גלוי).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520681
ואולי גם זו אופנה, שתיזנח לטובת סאונות בעוד חמש שנים, והילדים, מה יהיה עליהם?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520683
לאור העובדה שהומואים הם הורים טובים ואחראים - האופנה ה*זאת* היא הרבה יותר מסתם אופנה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520688
מאיפה אתה יודע? אולי הם דווקא הורים רעים מאוד?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520690
לא, בלי קשר לידע האישי שלי, הם הורים טובים מאוד ולמעשה משקיעים בהורות וברווחת הילד יותר מן ההורה הממוצע, ההטרוסקסואל.

ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520692
הידיעה השניה היא סתם מקרה בודד, ולכן חסרת משמעות לטיעונך.

הידיעה הראשונה היא דיווח על מחקר שהתפרסם בספר. אין שם הרבה פרטים על המחקר. חיפוש קצר לא העלה הרבה פרטים נוספים על המחקר. למישהו יש את הספר עצמו? האם המחקר האמור פורסם במקור אחר?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 521119
הירגע, אם האופנה תדעך זה יתבטא בהומואים צעירים שלא יפתחו בתהליך לקראת הורות.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520624
מישהו דיבר על "חייב"? נראה לי שמדובר כאן על "רוצה". האם לדעתך הסיבה היחידה לרצות להביא ילדים לעולם היא כדי לרצות את אמא?

השאלה האמיתית כאן היא מדוע אתה סבור שיש קשר בין ההעדפה המינית של אדם ובין הרצון שלו בילדים.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520626
ועוד, אם הומו מרגיש כאשה, אני מניח שגם אימהות זה חלק מהעניין.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520689
אני מקווה שאת/ה לא רציני.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520700
אני רציני, מדוע התקווה?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520730
אם הומו מרגיש כאישה גם כאבי מחזור הם חלק מהעניין?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520741
לא יודע, אבל הזדהות טוטאלית של גברים עם חווית הלידה, הכאבים והסבל, הם סיפור נפוץ.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520745
שקשור באיזשהי צורה לנטיות הומוסקסואליות?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520766
קשור לנטיות נשיות.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520780
הזדהות טוטאלית של גברים עם הלידה וכו' היא כנראה נטייה הטרוסקסואלית די אקסלוסיבית, כך שהקשר שאתה מנסה ליצור בינה לבין נטיות אמהיות של הומוסקסואלים טעון הסבר, לפחות.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520783
רעיונות והשערות, אני לא מכיר את החוויות האלו, כאן נדרש דיון בין אשה, אם וגבר הומו.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520798
הזדהות טוטאלית של גברים עם הלידה וכו' היא כנראה נטייה הטרוסקסואלית די אקסלוסיבית ולו בגלל ש90 אחוז לפחות מהגברים שחווים חוויה כזו הם הטרוסקסואלים. זו לא השערה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520799
אם 90% מהגברים שחווים חוויה כזו הם הטרוסקסואלים אז 10% הם הומוסקסואלים. אחוז ההומוסקסואלים באוכלוסיית הגברים הוא בין 10% ל-‏3%. מסקנה הסיכוי של הומו לחוות את החוויה הוא בין זהה לסיכוי של הטרו לכפול 3. מסקנה, לפי המספרים שלך החוויה היא בהחלט *לא* נטייה הטרוסקסואלית די אקסלוסיבית, ואפילו להפך. וזה, כמו שאמרת, לא השערה.

------------------------------------
ואולי כדאי שבפעם הבאה שאתה ממציא נתון לפחות תחשוב איך להפוך אותו לתומך בטענה שלך.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520800
אנטילופה ניסה לתמוך בטענה שלו, שגברים הומוסקסואלים חווים תחושות "אימהיות" ע"י שימוש בדוגמא של חוווית ההזדהות עם הלידה, הזכרתי שהרוב המוחלט של גברים שחווים תחושת הזדהות במהלך הלידה הם גברים הטרוסקסואלים, לכן הדוגמא לא מחזקת את הטענה של אנטילופה.

(וה90 אחוז מלכתחילה הגיעו מהאחוז המוסכם פחות או יותר של הטרוסקסואליות בקרב גברים, כך שלא "המצאתי" נתון).
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 525310
אם הומוסקסואל מרגיש כאשה, אז אני חושב שהוא מוגדר יותר כטרנסג'נדר, לא כהומוסקסואל. אבל אני לא בטוח.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520634
יופי שהוא רוצה. ואני יכול לרצות יותר כסף.

אילו מאמצים נדרשים מהסביבה כדי לממש את הרצון הנ"ל?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520637
מהסביבה נדרשים מאמצים?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520646
כתבתי בתגובה 520423 קצת על הבעיות הכרוכות בעניין.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520672
הבעיה היחידה שכרוכה בעניין היא שאתה דוחף את האף שלך לענייניהם של אחרים. כן, כן, אם הומו רוצה ילד והוא מוצא אישה שמוכנה למכור לו ביצית ואישה שמוכנה להשכיר לו רחם, זה עניינם של ההומו, מוכרת הביצית ומשכירת הרחם. וכל עוד אתה אינך אחד מהם, זה לא עניינך.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520680
מה הופך את זה ל"לא עניינו", החוזה הכספי?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520684
מה הופך את זה ל"כן ענייננו"? העובדה שאנחנו נורא אוהבים לדחוף את האף לכל רקטום מזדמן ולהחליט אם הרגלי ההתפנות שלו טובים בעינינו, אם לאו?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520687
לפני שאתה קופץ, שים לב לניסוח של התשח''ניק האלמוני.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520693
''אישה שמוכנה להשכיר רחם'' כבר די בעייתי.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520710
ולדעתי איש שמוכן להשכיר מוח/ידיים בעייתי לא פחות. אם תקום מפלגה שתציע לאסור עליך לעבוד, אצביע לה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520712
למה?

העסקה כשלעצמה די בעייתית. סביר להניח שמדובר על עסקאות חד־פעמיות. לכן המשכירה לא תוכל לצבור מוניטין. יותר חשוב מכך: לא תהיה משמעות לאיבוד המוניטין מצידה.

כמוכן מכיוון שהעסקה היא חד־פעמית, השוכרים לא יכולים להחזיר את הסחורה. כמוכן המשכירה היא בד"כ חסרת אמצעים, ולכן לא הייתי בונה יותר מדי על פיצויים.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520734
ואם נניח, לצורך הפשטות, שמראש המדינה מודיעה שהיא מדירה את בתי המשפט שלה מהעסקאות האלו; הסיכון הוא על הלקוחות (הוסף מרכאות לפי הטעם) בלבד. מה עכשיו הנטל על הסביבה?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520736
יש דרכים אחרות להקטין את הסיכון.

האם מקובלת עליך הטענה שעבדות היא דבר פסול? לא ברור לי שעל התש"חניק היא מקובלת.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520817
עסקת הפונדקאות נראית לי סבירה לאין ערוך מעסקת העבדות (ובפרט, היא נראית לי *סבירה*, בעוד העבדות נראית לי *לא סבירה*). אני מניח שרוב האנשים ידרגו אותן כך. אז אם על התש"חניק מקובלת עסקת העבדות‏1, כנראה קל וחומר מקובלת עליו עסקת הפונדקאות. אז מה השאלה שלך אליו?

1 אני מפציר לא לדון בזה עכשיו, אבל אם מוכרחים, אז הבא שמגיב על זה, שיחסוך שלושה שלבים ויגדיר קודם למה הוא קורא "עסקת עבדות".
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520718
ואם הוא מוצא אם המוכנה למכור את בנה ( או את בתה)?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520732
אני מבין שלך האפשרות שאמהות ימכרו את ילדיהן נשמעת שערורייתית. אבל מה מקור השערורייה - במי האפשרות הזאת פוגעת? בהומו (שמעדיף את הילד על הכסף, אחרת לא היה מציע לקנות אותו)? באם (שמעדיפה את הכסף על הילד, אחרת לא הייתה מסכימה)? בילד (שיגדל אצל הורה שמעוניין בו מאוד במקום אצל הורה שלא כל כך מעוניין בו)?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520747
ואם המכירה היא לא לאימוץ אלא לעבדות או לסיפוק שירותי מין? די ברור שהאפשרות הזאת פוגעת בילד, לא?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520750
מכירה כזו אני ממליץ לאסור, ממש כפי שאני ממליץ לאסור על האם המקורית להעביד את הילד או להשתמש בו לצרכים מיניים. השאלה היא מה לגבי מכירה לשם אימוץ.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520752
חשבתי שאתה מדבר על מכירה באופן כללי, סליחה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520756
באופן כללי: ילד מאומץ הוא ילד שנושא כבר בעייתיות רבה וחריגות רבה שהוא צריך להתמודד איתה במשך החיים. המציאות בארץ עדיין היא שרוב המשפחות הן משפחות שבהן יש אבא ואמא. אם יש משפחות שיש בהן אבא ואמא ואפשר למסור ילד כזה למשפחה כזו, מבחינת טובתו של הילד, זה שהוא לא יצטרך להתמודד עם חריגות נוספת, היא טובתו.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520761
הפתרון שאתה רומז לו בעייתי מכמה בחינות.

ראשית, לא כל זוג הורים סטרייטים עדיף על הורה הומו יחיד. מספר ההורים, מינם ונטייתם הם לא הקריטריון היחיד, וגם לא החשוב ביותר. למעשה אין שום דרך לקבוע באופן אובייקטיבי איזו משפחה מאמצת עדיפה. רשויות הרווחה אמנם מעמידות פנים שהן מסוגלות לקבוע זאת, לפחות באופן גס, אבל בפועל הן מפעילות כללי אצבע שמשקפים אינטרסים מגזריים ודעות קדומות לא פחות משהם משקפים את טובת הילד האובייקטיבית, אם בכלל אפשר לדבר על זה. כך, למשל, בעבר העדיפו אשכזנים בתור הורים מאמצים, ואילו כיום זה נראה לנו בלתי נסבל. היום מעדיפים סטרייטים, ואולי לדורות הבאים גם זה ייראה בלתי נסבל. כאשר נותנים למדינה את הכוח להחליט מי מתאים לאמץ ומי לא, פותחים פתח לאפליה מוסדית על בסיס השתייכות מגזרית. ואגב, אפליה כזאת לא חייבת להיעשות בזדון, ייתכן בהחלט שהיא נעשית מתוך כוונות טובות - מה שרק הופך אותה למסוכנת יותר.

שנית, לא כל ילד שהיה נמכר לאימוץ (אילו הדבר היה מותר) נמסר לאימוץ בחינם. לכן ההשוואה הרלבנטית אינה רק בין הורה הומו שמסוגל לקנות את הילד וזוג הורים סטרייטים שאינם מסוגלים, אלא גם בין הורה הומו שמסוגל לקנות את הילד ובין המשפחה שהילד נולד לתוכה. אמחיש זאת בדוגמה: נניח שאביב התינוק נולד לאמא בלה, גידי ההומו מעוניין לקנות את אביב התינוק, וגם דני והילה מעוניינים לאמץ אותו, אך לא בתשלום. נניח גם שמבחינה אובייקטיבית כלשהי טובתו של אביב התינוק מעמידה את דני והילה במקום הראשון, את גידי ההומו במקום השני ואת אמא בלה במקום האחרון. ועוד נניח שאמא בלה מוכנה למכור את אביב התינוק, אבל לא מוכנה למסור אותו בחינם. התוצאה היא שאם מכירת ילדים מותרת, אביב התינוק יגדל אצל גידי ההומו, ואילו אם היא אסורה, הוא יגדל אצל אמא בלה. ההוצאה של מכירת ילדים מחוץ לחוק פוגעת באביב התינוק, אע"פ שנועדה להועיל לו! והבעיה אינה תיאורטית בלבד, היא מעשית למדי. סביר בהחלט שביחס למספר הילדים שמשפחותיהם מוכנות למסור אותם לאימוץ בכלל, יש לא מעט ילדים שמשפחותיהם מוכנות למכור אותם, אך בהיעדר תמורה מעדיפות להשאיר אותם אצלן, והילדים האלה קרוב לוודאי נדפקים מהאיסור על מכירת ילדים.

שלישית, התערבות של המדינה בתחום האימוץ מצריכה השקעת משאבים. צריך לאכוף את החוק שאוסר מכירת ילדים, לשלם שכר לעובדי הרווחה וכן הלאה. באותם משאבים היה אפשר להשתמש גם לצרכים אחרים, כמו למשל מימון טיפול פסיכולוגי או חוגי העשרה לילדים מאומצים. לכן גם אם יש לנו תחושה שזוג הורים סטרייטים עדיף על הורה הומו יחיד במובן כלשהו, עדיין לא ברור שבחשבון אחרון כדאי לנו ליישם את המדיניות הנגזרת מכך. יכול להיות שלטובת הילד עדיף הורה הומו יחיד פלוס טיפול פסיכולוגי/חוגי העשרה על זוג הורים סטרייטים בלעדיהם. אבל אנחנו רואים לנגד עינינו רק את התועלת (זוג הורים סטרייטים) ושוכחים מהמחיר (ויתור על טיפול פסיכולוגי/חוגי העשרה) ולכן ממהרים לקפוץ למסקנות.

רביעית, האיסור על מכירת ילדים, כמו שאר הקשיים שהמדינה מערימה על הבאת ילדים שלא בדרך הרגילה, ככל הנראה מקטין את הריבוי הטבעי. לריבוי טבעי קטן עשויות להיות השלכות שליליות, ובאמת בתקופה האחרונה אנחנו עדים לדאגה הולכת וגוברת בעולם המערבי מהזדקנות האוכלוסייה - ולדעתי בצדק. כאשר בוחנים את טובת הילד בלבד, ומתעלמים משיקולים נוספים, עשויים להגיע לכל מיני מסקנות, אבל כאשר בוחנים את התמונה הרחבה יותר, המסקנות עשויות להשתנות. לבני אדם יש נטייה לפתור בעיות תוך כדי התעלמות מהתוצאות העקיפות, ולכן צריך לנקוט משנה זהירות באופן כללי כשבאים להשתמש במדינה לפתרון בעיות.

נראה לי שנסתפק בהסתייגויות האלה כרגע.
בעשרים כסף 520836
האם על המדינה למשוך את ידה גם מהתערבות בקניית ילד לצורך מכירתו הלאה?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 521120
כמה כבר האיסור על אימוץ מקטין את הריבוי הטבעי? פונדקאיות לא יולדות בדרך כלל יותר מילד אחד, מקסימום שניים, לאחרים. ואין הרבה פונדקאיות באוכלוסייה, למרות שזו עבודה לכאורה-משתלמת, גם בגלל שיש דרישות סף וגם בגלל שזו עבודה קשה להדהים שלא כל אחת מוכנה לעשות.

(יש יוצאת דופן אחת בבריטניה, ראיתי סרט עליה פעם, שהיא "פונדקאית מקצועית" וחוץ מילדיה שלה היא נכנסת להריון ויולדת כמעט כל שנה (כבר כמה שנים טובות), בכל פעם לזוג אחר.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520758
איך אפשר להבדיל בין סוגי המכירה מבלי להכניס פיקוח על התהליך?
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520759
לא צריך להבדיל בין סוגי המכירה.
צריך לפקח על השימוש - לא על המסחר.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520767
ואיך עושים את זה? עם קצין ביקור סדיר?

לדעתי כל הבעיתיות של אימוץ, פונדקאות וכולי נובעת ממקור שונה קצת. מכיוון שמדובר על ילדים, הזכויות שלהם חשובות ושלא לא כמו סחורות, אמורות להיות מעוגנות ומוגנות על ידי המדינה ( או מה שנשאר ממנה אם מדובר בליברליסטיות). מהבחינה הזאת התא המשפחתי הוא בעיתי- קורים שם דברים בחדרי חדרים שמאוד קשה לבקר ובמידה רבה מדובר בטיפול בחסרי ישע. אנחנו משאירים את הטיפול הזה לתא המשפחתי מסיבות היסטוריות - לתרבות שלנו יש ניסיון סביר בגידול ילדים על ידי הוריהם ( נכון, יש דוגמאות נגדיות מחרידות, ובכל זאת, הן מחרידות בדיוק מפני שהן יוצאות מן הכלל). התא המשפחתי ההיסטורי מכיל לפחות אם, בדרך כלל גם אב, ויש שם מערכת איזונים ובלמים מסוימת.

לכאורה, בשם הליברליזם וזכויות הפרט, אימוץ, פונדקאות ומכירה של ילדים הם דברים מתבקשים, אבל כשמסתכלים על כך מבחינת זכויות הילד עצמו, העסק נראה אחרת- אפילו המבנה המשפחתי ההיסטורי נראה מוזר- לוקחים אזרח לעתיד ומעניקים סמכויות כמעט בלתי מוגבלות לשני בגירים אקראיים לעצב אותו ולמנוע ממנו (או להעניק לו) טיפול בסיסי כראות עיניהם. כשמסתכלים על זה ככה, עולה החשש להרחיב את מושג המשפחה מעבר למה שנתקענו איתו היסטורית. גבר בודד (או זוג גברים) שרוצה לגדל ילדה? הומוסקסואלים או לא, זה מעורר פאראנויה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520768
אז זהו, שעלינו כחברה מוטלת החובה להגן על הילדים.
בין אם במשפחות ביולוגיות ובין אם במשפחות מאמצות. תהליך האימוץ הוא לא רלוונטי לחובתנו זאת.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520770
על כן צריך מנגנון מעקב כלשהו אחרי הילדים. מכירה של ילדים כמו ספרים משומשים הוא לא לעניין.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520771
תהליך האימוץ מוסר ילד לאחריותה של משפחה. אם לא יקרה משהו חריג מאוד, זה ישאר המצב.בלי קשר לפיקוח בדיעבד, רצוי מראש לסנן משפחות שאינן מתאימות.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520772
מסכים.
השאלה (או חילוקי הדעות) היא אלו נתונים הם רלוונטים לסינון זה.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520662
מאמצים מהסביבה? מאמץ נדרש ממי שרוצה לסייע לאותו אדם להביא ילד לעולם, לא מה"סביבה". אם לא יהיה אף אחד שרוצה לסייע לו, בעסה לו.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 522743
משפחה דתית של שני הומואים ושלושה ילדים אפרואמריקאים.

ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 522762
אבל הילדים לא היו אף פעם באפריקה. אם הכל ימשיך לפי התוכניות, הם יהיו גם אזייתיים. בכתבה הוא משתמש במונח ''כהים''.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 522805
הכתבת משתמשת במונח ''אפרואמריקאים'' שוב ושוב והוא לא מתקן אותה, אולי הוא יותר מנומס ממך.
ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים 520425
אני חושבת שאימוץ הוא פעולה ברוכה, על ידי כל משפחה בכל הרכב שהוא.

יש לי הסתייגויות אחרות מהורות של זוגות הומואים שמסתייעים בפונדקאית, אבל אולי זה לא המקום לפרט אותן.
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • דורון הגלילי
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ערן בילינסקי
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • תשע נשמות
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ברקת
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • תשע נשמות
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ברקת
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • אפופידס
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • אפופידס
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • אפופידס
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ברקת
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • יהונתן בר
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ידידיה
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ידידיה
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • יהונתן בר
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • יהונתן בר
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • יהונתן בר
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ירדן ניר-בוכבינדר
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ירדן ניר-בוכבינדר
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • צפריר כהן
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • צפריר כהן
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • דורון הגלילי
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו החושני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו החושני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו החושני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • האייל האלמוני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • נועה ו
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו החושני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו החושני
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • זהריקו
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ברקת
  מדור האופנה מגיש - יתרון להנקה • רון בן-יעקב
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ידידיה
  תרופה להורדת לחץ דם דחוף לחדר 15 • ידידיה
  ילד, של מי אתה? • צפריר כהן
  ילד, של מי אתה? • יהונתן בר
  ילד, של מי אתה? • צפריר כהן
  ילד, של מי אתה? • ירדן ניר-בוכבינדר
  ילד, של מי אתה? • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • אלון
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • אפופידס
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ברקת
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • ידידיה
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • גדי אלכסנדרוביץ'
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • גדי אלכסנדרוביץ'
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל האלמוני
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • האייל הרנדומלי
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • צפריר כהן
  ממאמרי הדיעה בעיתונות הימין הדתי על האירועים • גדי אלכסנדרוביץ'

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים