אגרת הגודש שיפרה את מצב התחבורה בניו יורק 4250
אגרת הגודש במנהטן, שהוטלה בינואר האחרון, הביאה לירידה בעומסי התנועה בעיר, ברעש ובפליטות מזהמות, כך מדווח בכתבה מתורגמת מה"גרדיאן" שהתפרסמה ב"הארץ".

האזור שבו הוטלה אגרת הגודש הוא מרחוב 60 עד הקצה הדרומי של מנהטן. על פי הכתבה, עיכובי התנועה באזור צנחו ב-‏25% מאז הטלת האגרה, מהירות כלי הרכב עלתה ב-‏15%, פליטות הפחמן הדו־חמצני ירדו ב-‏2.5%, והתלונות על רעש ברחוב קאנאל ירדו ב-‏70%. במקביל נרשמה עלייה של 8% בתנועת הולכי הרגל, ועלייה של 7% בנסיעה ברכבת התחתית.

נשיא ארה"ב, דונלד טארמפ, התחייב לעצור את התכנית לאגרת הגודש בעיר במהלך מערכת הבחירות שלו בשנה שעברה, וממשלו ממשיך להיאבק בתכנית גם כעת. מושלת ניו יורק, קת'י הוקול, צידדה בעבר בטראמפ בסוגייה זו, אולם כעת היא מגדירה את האגרה כ"הצלחה אדירה", וציינה כי "בחמשת החודשים האחרונים הדפנו ניסיונות בלתי חוקיים מצד הממשל הפדרלי לבטל את התוכנית הזו. נמשיך להילחם - ולנצח - בבתי המשפט".
קישורים
פחות פקקים, פחות זיהום, פחות רעש: אגרת הגודש בניו יורק היא הישג מסחרר - הארץ
New York City’s congestion pricing has cut pollution and traffic – but Trump still wants to kill it - The Guardian
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים