יש תגובות חדשות 308
לרגל יום-הולדתו של האייל, הענקתי לו מתנה צנועה, שאני מקווה שתהיה לתועלת לכל קוראיו הקבועים.

הפסקאות הבאות מכילות הגיגים מיותרים של מתכנת מתוסכל. אם אתם ממהרים, עברו לחלק שכותרתו "עיקר החדשות".

אחד השיקולים העיקריים שעמדו מול עיני כשתכננתי את מנגנון "האייל" לראשונה היה נוחות השימוש. באותה תקופה (ובמידה פחותה גם כיום) הצלחתו של אתר נמדדה לפי מספר הדפים - דפי HTML - שהוא מספק בכל חודש. ככל שהקוראים מורידים יותר דפים מהאתר - ערכו הפיננסי של האתר רב יותר. הדברים נכונים בעיקר, אבל לא רק, לאתרים שמודל ההכנסה העיקרי שלהם הינו פירסום.

אחת התוצאות העיקריות היתה מודל ה"פורומים" שהפך נפוץ כל־כך: עמוד לכל תגובה. רוצה לקרוא דיון שלם? תאלץ להוריד עשרות, ולעיתים מאות, עמודים. כשניסיתי להשתמש באתרים שכאלה, פשוט סבלתי. לכן הוחלט לעצב את "האייל" על בסיס מודל Slashdot, דהיינו, כל התגובות בעמוד אחד. פחות רווחי, אולי, אבל יותר נחמד למשתמשים.

אבל... כשהחלטתי על תכנון זה, מעולם לא חזיתי דיונים שנמשכים - ומושכים - מאות תגובות ("התנ"ך - מציאות או דמיון" חצה השבוע את קו 200 התגובות. מזל טוב). בכל פעם שדורון יערי או "סמיילי" רוצים להמשיך את הדיון העמוק שלהם לגבי ניסויים מדעיים ב"דו"ח על מצב התבונה", הם נאלצים לטעון עמוד ה"שוקל" מאות קילובייטים של מידע. בכל פעם שאני רוצה לקרוא תגובה חדשה שפורסמה בסיפור ישן, אני נאלץ לטעון דף המכיל תגובות רבות שכבר קראתי מזמן.

שני חסרונות עיקריים יש כאן: ראשית, הורדת דפים גדולים כל־כך דורשת זמן (אם מישהו מבזק קורא את האתר, ליום־ההולדת שלי אני רוצה ADSL. עשרים ושבע באוקטובר. תודה). שנית, מציאת תגובות חדשות בודדות בים של עשרות תגובות גם היא דורשת זמן, וכאן גם חיבור מהיר לא יעזור. נכון, הסימון בפינה השמאלית־עליונה של כל תגובה חדשה עוזר, אבל בכל זאת...

על איזה סימון אני מדבר?

טוב, זה הזמן להזכיר כמה תכונות של האתר שקיימות בו כבר מזמן ומוכרות לכל קוראיו הקבועים - כמעט.

למה כמעט? משום שבדיקה מדוקדקת של ה-logs שלנו מביאה אותי למסקנה שעשרות, ואולי מאות, מהמבקרים באתר (חלקם אולי מבקרים קבועים) אינם משתמשים ב-cookies ("עוגיות") בדפדפן שלהם.

חבר'ה, אין לכם מושג מה אתם מפסידים.

כן, אני מודע לחסרונות השימוש בעוגיות. אני מודע לסיכונים ולסיכונים־לכאורה. אני מכיר את כל הצדדים הטכניים. ולדעתי, היתרונות (לא רק באתר זה) עולים על החסרונות.

הנה רשימה קצרה של תכונות הזמינות באתר רק למי שמשתמש בעוגיות:

1. אם קראתם סיפור, ונוספו לו תגובות חדשות, אינדיקטור מיוחד ("יש תגובות חדשות") יופיע ליד הסיפור בעמוד הראשי. האינדיקטור ישאר שם עד שתכנסו לעמוד הסיפור, כדי לקרוא את התגובות החדשות.

2. אם תלחצו על האינדיקטור "יש תגובות חדשות" (במקום על "הסיפור המלא"), תגיעו הישר אל התגובה החדשה הראשונה.

3. כשאתם מבקרים בשנית בעמוד של סיפור מסויים, כל התגובות החדשות (כלומר, התגובות שלא היו בו מאז שאתם - את או אתה, באופן אישי לכל אחד - הייתם בו בפעם האחרונה) יסומנו בסימן מיוחד, לנוחותכם.

4. אם יש סיפורים ישנים שהופיעו בהם תגובות חדשות, מבחר אקראי של שניים־שלושה סיפורים כאלה יוצג בעמוד הראשי (תחת הכותרת "דיונים מתמשכים").

5. האפשרות לפתוח חשבון אישי קיימת רק עבור מי שמשתמש בעוגיות. חשבון אישי מאפשר לכם שליטה קלה על מראהו של העמוד הראשי (למשל, כמה סיפורים יוצגו בו בכל פעם), וגם נותן לכם אפשרות לקבל בדוא"ל הודעה קצרה בכל פעם שמישהו עונה על תגובה שלכם. מנגנון זה הוא שמאפשר לדיונים רבים להתקיים במהירות יחסית.

עיקר החדשות

החל מהיום פועל באתר מנגנון שנועד להקל על השימוש בו במקרה של דיונים ארוכים במיוחד.

קודם כל, צפירת ארגעה: אנחנו לא עוברים למודל של דף־נפרד־לכל־הודעה.

ככה זה עובד: בכל פעם שתלחצו על "יש תגובות חדשות" ליד סיפור, תגיעו (כרגיל) אל התגובה החדשה הראשונה בעמוד. אולם החידוש הוא, שמרבית התגובות הישנות לא תופענה. במקום כל תגובה ישנה תופיע רק שורת כותרת המעידה על קיומה. התגובות החדשות, לעומת זאת, תיראנה במלוא הדרן.

כך תוכלו לאתר ולקרוא את התגובות החדשות בקלות ובמהירות, וגם טעינת העמוד תדרוש זמן קצר משמעותית.

אמרתי "מרבית" התגובות הישנות. כדי שהתגובות החדשות לא תיראנה מנותקות לחלוטין, שהרי הן חלק מדיון מתמשך, תגובות שהן "הורים ישירים" של תגובות חדשות (כלומר, תגובות עליהן ענו אנשים בתגובותיהם החדשות) תופענה גם הן. באופן כזה, כל תגובה חדשה תופיע עם קצת "קונטקסט" מסביבה, למקרה שאינכם זוכרים במה בדיוק עוסק הדיון.

(למתמטיקאים שבקהל: פירוש הדבר הוא שמספר התגובות שתופענה במלואן הוא לכל היותר כפול ממספר התגובות החדשות, ובדרך־כלל פחות).

אם בכל־זאת תחפוץ נפשכם לקרוא את התגובות הישנות יותר, הרי שלחיצה על השורה המייצגת כל אחת מהן (לא חשוב איזה) תטען את העמוד מחדש, בצורתו הישנה - כלומר, כל התגובות תופענה במלואן. חשוב לציין שגם לאחר טעינה מחודשת זו, התגובות החדשות תשארנה מסומנות ככאלה.

אנו שוקלים את האפשרות לפיה לחיצה על שורת הכותרת של תגובה ישנה (כזו שאינה מוצגת במלואה) תוביל לפתיחת חלון חדש, ובו התגובה המדוברת בלבד. נשמח לשמוע את דעתכם בנידון.

בונוס קטן לבעלי חשבון אישי: בעמוד "עדכון התאמה אישית" (הקישור מופיע בראש העמוד הראשי) תוכלו לשנות את האופן שבו מוצגים עמודים עם תגובות חדשות. שלוש האפשרויות הן הצגת התגובות החדשות וה"הורים" הישירים בלבד (כלומר, בדיוק המצב שתארתי כעת); הצגת התגובות החדשות בלבד (כלומר, ה"הורים" לא יוצגו); או הצגת כל התגובות במלואן (כלומר, ביטול המנגנון).



עד כאן להפעם. תלונות? טענות? בקשות לשיפור? הרגישו חופשיים לפרסם תגובות לסיפור זה, או לפנות אלי באופן אישי בדואר אלקטרוני.
קישורים
Slashdot
התנ"ך - מציאות או דמיון - מאמרו של אלי אשד
דו"ח על מצב התבונה - מאמרו של ערן בילינסקי
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "טור אישי"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

בעייה קטנה 9565
ברכות על התוספת המבורכת, אבל נכון לעת כתיבת שורות אלו אפשרות ההתאמה האישית לבעלי חשבון איננה מופיעה בדף 'עדכון התאמה אישית', אך אופציית ברירת המחדל (תצוגה של ההודעות החדשות + הורים) פועלת גם פועלת.
בעייה קטנה 9566
אופס. תוקן. תודה.
יופי! 9567
יופי, כל הסיפור הזה. עושה את העניין הרבה יותר מהיר ופשוט.

בקשר למשאל שרצית לערוך - אני בעד. אם נוכל לראות כל הודעה בנפרד, כולם יוצאים מורווחים (מלבד התוכניתן, שצריך להשקיע עוד כרבע שעה של עבודה קשה) -

* הקוראים יוכלו להעלות הודעה אחת בלבד, בכדי להזכר, או כדי לצטט. בנוסף, כמובן שתהיה להם גם אופציה להוריד את כל הסיפור ע"י לחיצה על כפתור שמיועד לכך ("הסיפור המלא" כבר עושה את העבודה, נדמה לי), כך שזה לא יפריע להם גם אם יבחרו שלא להשתמש באפשרות הזו לעיתים קרובות.

* המערכת יוצאת גם היא מורווחת, מאחר וכפי שאמרת - זה יגדיל בצורה משמעותית את מספר העמודים הנצפים, וזאת מבלי להעיק על הקוראים.

* אנשי המערכת יזכו לכבוד של הפעלת אתר קל יותר להפעלה (וגם יותר יוזר פרנדלי - כשאתה לוחץ על שם של הודעה, אתה מצפה לראות את אותה ההודעה, לא 1354 ג'יגה של טקסט).

* וכמובן - איש התוכנה יזכה להנות מהסיפוק של עבודה שהושלמה.

מזל טוב כבר אמרתי?
אני בעד 9576
זה גם יחסוך עומס מהשרת - אנשים יפסיקו להוריד דפים ענקיים ומותאמים אישית, ויתחילו להוריד דפים קטנים, ומותאמים אישית.

תודה לך!
צריך להתחיל להשקיע בכותרות. 9602
לאחר עין מעמיק, שדלה ממני את מעט שיקול הדעת שאני מקצה ליום חמישי בשבוע, הגעתי למסקנה שמה שצריך זה שיהיו שני אופציות.
האחת לחיצה על ההודעה עצמה שתטיס אותך להודעה בחלון נפרד, והשניה לחיצה על הסימלון שתפתח *אך ורק* את הודעת האב על תת הודעותיה. כן אני יודע שזה מצריך עשרים דקות עבודה ומתכנתים לא אוהבים לעבוד קשה אבל נראה לי שזה הרעיון המתאים ביותר, בניגוד להתאמה אישית שכן לעיתים תעדיף כך ולעיתים כך.
רעיון מצוין 9683
פשוט נפלא! 9569
טל,
האפשרות החדשה שסיפקת, כלומר, שרק התגובות החדשות נטענות, פשוט נפלאה! תודה.

ותודה לדובי ולך על ייסוד האייל הקורא - הקהילה המקוונת שלנו.

****** י ו ם * ה ו ל ד ת * ש מ ח ! ******
היי 9570
אי אפשר לעשות ה''חשבון אישי'' אופציה אם אתה רוצה שההודעה תפתח בעמוד נפרד או שכל העמוד יפתח.
אני חושב שזה יהיה פתרון טוב לכולם.

לוינסון

נ.ב מזל טוב.
היי 9571
וקישור בעמוד הראשי לעמוד לזכרו של עידו רזון ז''ל.
חובה.

לוינסון
מתנה מתנה מתנה לחג 9574
(בגבולות הסביר)
עכשיו אתה נזכר לבקש מבזק מתנה? תגיד תודה אם הם לא יתנכלו לך אישית. הורדתי היום משהו כמו שמונה סיפורים שמנמנים ב"אייל" תוך דקה ושליש. לא זו בלבד, גם לא הייתי צריך להתחבר שוב, כי הורדתי כל מה שחדש עוד לפני שהמודם שלי הספיק להיתקע, ולפני שהנטסקייפ נזכר לקרוס. צפה שיבושים בקו הטלפון שלך בקרוב... אבל אתה מוזמן לבוא לדבר מאצלי. יישר כוח.
ברכות 9579
טוב, מכיוון שאני בר מזל ובעל חיבור DSL אזי גודל הדף אינו בעיה. בד"כ כלל אני מדפיס את כולו וקורא ברכבת, אך בהדפסה הצבעים מפריעים לטקסט וצריך לזכור לשנות browser colors לפני ההדפסה. לינק "שלח להדפסה" היה עוזר.

בעיה יותר קשה וחשובה הינה בעית העברית. אין לי windows בעברית כך שאין דרך להגיב באופן פעיל.
פתרון זמני עבורי - אני כותב ב palm ואיכשהו מעביר לאייל. כמובן שזה לא אפשרי במשרד (צריך cradle נוסף) אלא רק בלילה, בבית.
האם ישנו פתרון קל יותר?

בכל אופן, תודה על כל המאמץ (אני מכיר את burning the midnight oil)
Bug Report 9581
א - ברכות על הפיתוח המתמשך של האתר.
ב- אני מקבל הודעות רק על חלק מהתגובות לתגובות/הודעות שלי.
It's a Feature 9583
במודע ובמתכוון, כדי למנוע שימוש במערכת כמנגנון "spam", נשלחת רק הודעה אחת על תגובה להודעה שלך.

כלומר, אם פרסמת תגובה ושלושה אנשים שונים ענו (לאותה התגובה), תקבל רק דואר אחד – על ההודעה הראשונה.

היות וכל משתמשי השירות הזה הם (מעצם הגדרת השירות) משתמשים רשומים, ניתן למעשה להוסיף אפשרות, לבחירת המשתמש, שתשאל אם:

1. רק דוא"ל אחד ישלח (כמו היום), או
2. כל תגובה תגרום לשליחת דוא"ל.

השאלה היא – האם יש מתעניינים?
It's a Feature 9584
נשמע רעיון טוב - אבל שההודעות ישלחו רק על תגובות להודעה המקורית, ולא לתגובות-בת שלה.

בנוסף, מישהו מוכן להסביר לי אחת ולתמיד איך להדפיס כמו שצריך דפים מהאייל?

ובעייה אישית קטנה שלי, לעיתים קרובות מאוד אינני מחובר לחשבוני בפעם הראשונה כשאני מפעיל את הדפדפן - למרות שהעוגיות פועלות כל הזמן. עזרה כלשהיא תוערך ביותר.
9587
I've been reading the Moose for few
month, but this is the first time I saw
that the new messages notice can be
clicked.
Perhaps you can make the message appear
more "clickable" in some way so it'll
be clearer?
אובד עצות 9593
קודם כל – תודה שהערת את תשומת ליבי לבעיה.

ולעניין. איך, בעצם, אפשר להפוך את העובדה שמדובר בקישור לבולטת יותר? (למעט, כמובן, הפיכת הטקסט לכחול ומתיחת קו מתחתיו. למרות שגם זו אפשרות).
אובד עצות 9598
זה גם עניין של זמן טעינת התמונה ביחס לשאר העמוד. יתכן וכדאי שתהפוך את התמונה לסקריפט שיקרא תמונה, ובראשו יהיה:

pre

header("Refresh: 1000000");

/pre

טוב, האייל לא הבדיוק סוג המערכות שתומכות בהצגת קודים, אבל העיקרון ברור אני מניח.

וככה התמונה תטען מהקש
אובד עצות 9614
אני לא בטוח שאני מבין למה הדבר אמור להוביל, אבל נראה שמה שאתה מנסה לעשות הוא לגרום לתמונה ''יש תגובות חדשות'' להופיע מוקדם יותר במהלך טעינת העמוד. אני בספק אם השיטה שהצגת תעבוד (יתכן בהחלט שכן), אולם בכל מקרה, הבעיה היא בעית עיצוב בלבד -- איך לגרום לגרפיקה של ''יש תגובות חדשות'' להראות יותר כמו קישור שניתן ללחוץ עליו.
אובד עצות 9633
אז בתור התחלה: "יש תגובות חדשות" הוא נוסח פחות טוב מ"תגובות חדשות" או "לתגובות החדשות" או "התגובות החדשות". ושנית, אין כל רע בשימוש בשפה האוניברסלית - צבע-לינק וקו-תחתי, או צורה דמויית-כפתור.
אובד עצות 9600
אולי מסגרת תדגיש את העניין - בערך כמו באתר האגודה הישראלית למד"ב ולפנטזיה, רק קצת פחות פרוע.

www.sf-f.org.il , אם אני זוכר נכון.
אובד עצות 9668
Make it look more like a button.
Like the little arrow after "The full story" - add some shadow below the text. Not in the exect shape of the text - more of a circle.
In this site - almost every clickable picture has shadow below. Even the submit form links. Just used this convention.
הנושא טופל 9871
לאחר נסיונות עיצוביים שונים, שנשלחו לצורך חוות דעת למגוון אקראי של קוראים, הוחלפה בזאת צורתו של הקישור ''יש תגובות חדשות''. לא עוד סימון גראפי בצבעי האייל החומים, אלא קישור ''מסורתי'', כחול וקו מתחתיו. כעת, כולם ידעו שמדובר בקישור (ובנוסף, הוא גם נטען מהר יותר, בהיותו טקסט ולא גרפיקה).

בתקווה שהבעיה נפתרה.
הנושא טופל 9875
אני דווקא אהבתי את הקישור הישן, הוא נראה יותר מושקע...
מה היתה הבעיה עם המודעה שיוצאת מראשו של האייל שמספרת על אופציה זו?
מוסכם 9896
עדיף כאשר יש לאתר קו עיצובי מנחה (בעיקר סכמות הצבעים באייל).
אם כבר עשית את השינוי הזה כדאי גם באותה ההזדמנות לשנות את התמונה של ''לסיפור המלא'' ללינק פשוט (אפשר להשאיר את התמונה של החץ עם אותו הלינק), ולבטל את ה'מחשבה' של האייל על הציור הישן של ''יש תגובות חדשות''.
מוסכם 9913
יבוצע בקרוב. תודה.

הקישור החדש *אינו* סתירה מלאה לסכימת הצבעים: קישורים בכחול קיימים גם קיימים באתר (למשל, הקישור למחבר הסיפור, וכו').
ותודה מיוחדת... 9596
לידידי דג-אדום, שנחלץ לעזרתי ועיצב את העיגולים הקטנים שמחליפים כעת את סימני הפלוס המצחיקים ליד כל תגובה ישנה.
ועוד דבר 9601
במראה ה"רגיל", הודעות מדרגה 4 ומעלה מתחילות מאותו קו רוחב. היש הכרח שכך יהיה גם ברשימה המתומצתת?
ועוד דבר 9615
חשבתי על זה, אולם בדיקה קצרה שערכתי הראתה כי בעמודים בהם משולבות גם תגובות "מתומצתות" וגם תגובות מלאות, שינויים בצורת האינדנטציה נראים רע מאד. (הם פשוט מובילים למצב בו תגובה יכולה להופיע כשהיא ברמת אינדנטציה *קטנה* יותר מזו של ההורה).
ה-wish list שלי 9610
ברכות וכו'. השינוי הוא בהחלט לטובה, ומעיד על ערנות של המתכנת ורגישות לצרכי המשתמשים.
וכעת לתכל'ס. מה חסר לי כדי להפוך את האתר לטוב יותר?
1. ב"התאמה אישית" אין לי אפשרות לשנות את כתובת הדואל שלי. אמנם פניתי אליך בעבר וטיפלת מיידית בשינוי נקודתי. כעת אני רוצה לשנות שוב מבלי להיות נודניק.
2. הטיפול בכתיבה באנגלית הוא רשלני. כל כך קשה לייצר כפתור רדיו במסך העריכה שיאפשר הצמדה לשמאל?
3. יש אתרים שבהם מושתלת "מקלדת וירטואלית" כדי לכתוב הודעות ממחשבים שאינם תומכי עברית. כבר שנים רבות שאינני עוסק בתיכנות, אך בדיקת קוד מקור של מקלדת כזו הראתה תוכנית Java קצרה להפליא.
4. ודבר שכבר הצעתי לך בעבר, וכתבת שבעתיד, כשיהיה לך זמן, וגו': יש עמודים שהייתי רוצה להתעדכן בהם על תגובות חדשות גם כאשר הם מתיישנים ומוסרים מעמוד הפתיחה של האייל.
נראה לי שהפשוט ביותר הוא לשלוח דואל על תגובה בעמוד מסומן, בדומה לתגובות להודעות שלי.
ה-wish list שלי 9617
תודה וכו'. וכעת לתכלס.

1. תמיד אפשר לפתוח חשבון חדש... אבל ברצינות: המקרה שלך היה היחיד עד כה. אם הביקוש יגדל, האפשרות תתוסף. (היא לא כל-כך פשוטה: יש לשלוח דוא"ל לכתובת הישנה כדי לאשר את הפעולה, וכו').

2. כפתור רדיו? זו לדעתי אפשרות רשלנית. ההחלטה צריכה להיות של המערכת, ברמת הפסקה הבודדת (ולא ההודעה המלאה). זוהי כנראה המשימה הקרובה ביותר בצד זה של המערכת, מבחינתי.

3. לא כל-כך פשוט. כל המקלדות הוירטואליות שראיתי עד עכשיו היו תלויות בכך שגם אם אינך יכול להקליד עברית, אתה יכול לקרוא עברית ב-input boxes, מצב לא טבעי בדרך כלל; או לחלופין, הן עובדות ברמת השורה הבודדת. אם אתה מכיר מקלדת כזו שיכולה ליצר מסרים שלמים בעברית, במחשבים ללא כל תמיכה בעברית, אשמח לשמוע על כך.

4. כרגע, מנגנון "דיונים מתמשכים" מהווה תחליף חלקי לפחות לרעיון זה שלך. אבל כן, גם זה נמצא ברשימת ה-to-do שלי.

כדאי אולי לציין כמה דברים:

א. ראשית כל, אני סובל מחוסר זמן אקוטי. אני לומד, מלמד, עובד... האייל, אחרי הכל, הינו בגדר תחביב.

ב. כל שינוי במנגנון האייל חייב להכתב בצורה כזו שיעבוד "נקי" עם אתרים אחרים, המבוססים על אותו קוד בדיוק אך נראים שונים לחלוטין. למעשה, המערכת כוללת הפרדה מלאה בין תוכן למראה (הסתכלו על אתר האגודה הישראלית למד"ב: אותו קוד *בדיוק*, מראה שונה לחלוטין). משמעות הדבר היא שעדכונים דורשים קצת יותר מאמץ ממה שאולי נדמה למתכנתים שבקהל.

ג. במהלך השנה, בנוסף לכל השינויים שראיתם והרגשתם, אני עומל גם על שינויים בצד *האחר* של המערכת: חדרי העריכה, בהם עובד דובי (או ניר, באתר המד"ב). אלו שינויים מורכבים לא פחות, שאינכם מרגישים בקיומם.
בקשה קטנה נוספת 9628
אפשרות לטעון כתבה עם *כל* התגובות מצומצמות, או לחלופין רק את טקסט הכתבה עצמה.
בונוס 9620
טוב נו. "הבטחתי ולכן אקיים". קבלו תמיכה בטקסטים באנגלית.

From now on, when you type Enslish texts, you can type them freely and naturally, without manually inserting a line break after every few words.

The system will automatically detect English paragraphs and render them properly. No need for a check box or anything like that, so you can mix Hebrew and English in the same message.

If you do
Choose to break lines
For example,
To type poetry,
Your line-breaks
Will be kept.

ובא לציון גואל.
Merci 9624
בונוס 9657
I love you, Tal! :)
אולי תמכור את המנגנון הנ"ל לIOL? 9660
Thnks ! 9688
בונוס 70453
מעניין אותי צורת המימוש של תכונה זו. איך הבדלת
מתי מדובר באנגלית רצופה כפסקה לבין אנגלית בתוך תיאור -

למשל אם אני מתאר מחשב laptop dell אז אין מירכוז לשמאל.
ואם אני כותב פסקה של אנגלית
like the following paragraph
היא מתיישרת לשמאל...
הקוד לא מעניין אותי, אלא פשוט צורת המחשבה. ניסיתי
לחשוב בכיוון ולא הצלחתי להפריד בין שני המקרים של
פסקה לעומת כמה מילים בתוך רצף עברית. כל מה שחשבתי עליו
הוא שאם היה enter והתחילו לרשום אנגלית אז כנראה זה
ממורכז לשמאל, עד שאני נתקל באות עברית...

אשמח לקבל תגובה בעניין אם זה לא מעורר מחלוקת פנימית
אצלך לשתף אחרים בידיעותיך בתחום התיכנות.

תודה.
של מי השורה הזו בכלל? 70470
החלוקה היא פשוטה: המבחן נעשה לכל פסקה בפני עצמה. אם הפסקה מכילה ולו תו עברי יחיד, היא נחשבת לפסקה עברית, ומוצגת מימין לשמאל, מיושרת לימין.

אם ישנם תווים אנגליים ואין אף תו עברי, זוהי פסקה אנגלית והיא מטופלת ככזו.

אם אין אף תו עברי ואף תו אנגלי (מספרים בלבד, למשל), הפסקה מטופלת בהתאם לזו הקודמת. (אם זוהי הפסקה הראשונה, הטיפול מתבצע על-פי ברירת המחדל, דהיינו עברית).
סתם מתוך סקרנות 9623
מה זה הלינקים הבלתי נראים שמופיעים מעל כל תגובה ומקשרים למקום שבו צריך סיסמא?
סתם מתוך סקרנות 9625
הלינקים הם בלתי-נראים משיקולי אסתטיקה בלבד. הם נועדו לאפשר למשגיחים למחוק תגובות לא רצויות.

כעקרון, אין צנזורה באייל הקורא, אבל היות והחוק מחייב אותנו לשאת בדין אם מישהו מפרסם פירסומים לא חוקיים (הפרת צווי איסור פרסום, הסתה לאלימות וכו'), אנו צריכים מנגנון שיאפשר לנו לפחות להסיר תגובות שכאלה.

עד כה, הוסרה תגובה אחת בלבד (שלא כללה דבר מלבד קללות וגידופים). בנוסף, אנו משתמשים במנגנון זה כאשר מישהו לוחץ על ''אישור'' פעמיים (בטעות), והתגובה נשמרת פעמיים.
סתם מתוך סקרנות 9634
האם תוכל להרחיב (ובהחלט אסתפק בצרור לינקים לדברים שכבר פורסמו באייל) לגבי האחריות בה "אתם" נושאים לעבירות של אחרים המבוצעות באמצעות האייל?

ובעניין אחר - במצב צפייה בו ההודעות החדשות מסומנות בפינותיהן השמאליות-עליונות, יהיה נחמד אם בתחתית של הודעה חדשה יהיה סימן שלחיצה עליו מדפדפת הלאה להודעה-חדשה הבאה (כלומר - יהיו anchors לכל ההודעות החדשות, לא רק לראשונה, ויתאפשר לדלג בעזרתם)
רעיון נחמד, אבל כבר לא צריך. 9641
אם היית מציע זאת בעבר, הייתי מצטרף להצעה, אך בשיטה החדשה שבה העמוד כולל פירוט רק של התגובות החדשות, זה נראה קצת מיותר.

שוב טל, לא יכולתי לדמיין שיכלול מתאים יותר. כל הכבוד.
סתם מתוך סקרנות 9647
נו - נראה כאילו שי תיקן אותי במדויק...
תיקון טעות טל! 9644
החוק איננו מחייב את מערכת האייל הקורא לשאת בשום אופן ובשום צורה בדין כלשהו בקשר לתגובת קורא כלשהי.

נסיונות משפטיים לקשור מפעילי אתרי אינטרנט עם תגובות קוראים לא נחלו הצלחה בארץ ובעולם, וטוב שכך.

אין מפעילי אתר אינטרנט אחראים לתגובת קורא.

כדוגמא, גם אם לא חופפת במדוייק לנסיבות המתוארות בתגובה זו, ניתן לראות את החלטת חברת נטויז'ן להותיר על כנו את אתרו של נועם רוטר, מפעיל אתר על גבי שרתי נטויז'ן אתר שהופנו כנגדו טענות על הפרת זכויות יוצרים, לשון הרע, ואספקת תוכנות ללא הרשאה.
הטענות הופנו לחברת נטויז'ן שנדרשה להסיר את האתר מעל גבי שרתיה. לאחר מחשבה ראשונית להיענות לתביעה זו, הבינו ראשי נטויז'ן את הפתח למבול תביעות שונות העלול להפרץ עם הענותם לתביעה זו, והודיעו למבקשים כי האתר יעמוד על כנו, וכי אין הם רואים עצמם כצד לעיניין כלל.

קיצור הדרך אותו ביקשו המבקשים לעשות על ידי פנייה לחברת נטויז'ן נדחה על ידי האחרונים. נטויז'ן הינה ספקית פלטפורמה, בדיוק כמו אתר האייל, אין נטויז'ן עוסקת ואחראית לתוכן הנוצק לתוך הפלטפורמה שברשותה. אחריות שאיננה סבירה טכנית, איננה רצויה מהאספקט החברתי וחותרת כנגד טובת הציבור (זכויות הפרט, צנזורה, פגיעה בזכויות יסוד שונות).

יחד עם זאת, היה והופיע פרסום פוגע, פרסום שהינו לשון הרע, פרסום הפוגע בבטחון המדינה וכו', ומפעילי האתר נתבקשו על ידי הנפגע, או נדרשו על ידי בית משפט מוסמך להוריד את הפרסום הפוגע, על מנת להפסיק את הפגיעה, הרי שישנו לצורך כך מנגנון באייל המאפשר ביצוע פעולה זו.

מערכת האייל, איננה מבצעת ואינה מתכוונת לבצע או לפתח כל כלי בדיקה ו/או מעקב ו/או סינון, אינה מפעילה אמצעי סינון כלשהם בין אם באורח מקווון ובין שלא מקוון.

הכותב הינו מבעלי אתר ה"אייל הקורא".
או! זה כבר סביר והגיוני 9652
תודה, שי
או! זה כבר סביר והגיוני 9891
מה שמעודד הוא שהאתר שמר באופן טבעי על דיון אינטליגנטי ומכובד הרבה מעל לממוצע בעיתונות או באינטרנט. מאחר שהאתר פתוח לכל המשתמשים זו תעודת בגרות לכולם.
RTFM 9664
טוב, נדלג על הברכות והמחמאות (לא כי אין מקום לכאלה, אלא כי אני לא רוצה לחזור על דברי אחרים, ואין לי הברקות מקוריות), אבל שאלה אחת:
אולי זה בגלל שאני לא ממש מנוסה ברעית איילים, ואולי כי (כרגיל) לא קראתי את ה manual, אבל מישהו יכול להסביר לי מה לעשות כאשר אני רוצה להגיב על הודעה מסוימת, ולכלול בתגובתי ציטוט מהודעת האם, ופעולת ה cut & paste הופכת לי את העברית?
RTFM 9667
פשוט לחזור על התהליך פעמיים, יעני להעתיק את התוצאה ההפוכה ושוב להדביק. רק שבפעם הראשונה לא לאשר לשליחה. כמובן.
ביצת קולומבוס 9669
פשוט לחזור על התהליך פעמיים, יעני להעתיק את התוצאה ההפוכה ושוב
להדביק. רק שבפעם הראשונה לא לאשר לשליחה. כמובן.

הבלוטה שיש לי במצח זה מהמכה שהתלוותה ל''איך לא חשבתי על זה בעצמי...''
ועוד מספר הצעות 9892
בסדר, טל. הוכחת שאתה ממלא משאלות. להלן wish-list מספר 2:

1. לחיצה על כותרת תגובה צריכה באמת לפתוח רק אותה בחלון חדש. בנוסף לכך יש צורך בכפתור "פתח את כל התגובות".

2. כאשר אני מתחבר ממחשב שאינו המחשב הרגיל שלי, יש צורך באופציית הרשמה שבה אני ממלא את פרטי כתחליף לעוגיות, כך שאוכל מכל מקום לראות את התגובות החדשות בלבד. כדאי שהשדות באופציה זו לא יהיו בעמוד הראשי, אלא כאפשרות מוצנעת יותר. אנשים הרואים שדות למילוי פרטים בעמוד הראשי באתר לא מוכר נוטים לברוח ממנו. אפשרות זו עשויה לקסום גם לאנשים המונעים עוגיות במחשבם מסיבות של אבטחת מידע וכדומה, והיא טובה גם למקרים שבהם המחשב משמש יותר מאדם אחד הקורא באייל.

3. כשמרעננים את המסמך (refresh/reload), סימון ה"חדש" נעלם, ומתקבלות רק הכותרות. אני מניח שזה תלוי מתי משנים את טקסט העוגיה: בכניסה למסמך או ביציאה ממנו. עדיף ביציאה.
לאט לכם 9914
היה לי קצת זמן פנוי, והשקעתי אותו באתר. אינני שש לבצע שינויים ללא בדיקה מקיפה, ולכן יקח זמן עד שיופיעו שינויים ותוספות נוספים. הם יופיעו; זה רק עניין של זמן.

לגבי בקשתך הראשונה: בשלב זה, אני ממתין. בעוד חודש-חודשיים, בדיקה מדוקדקת של קבצי ה-log תראה עד כמה אנשים נוטים להזדקק לתגובות ישנות. אם אראה שמדובר ביותר מצורך שולי, דרכי טיפול שונות יעלו לדיון. אם מדובר (כפי שאני מאמין) בצורך שולי יחסית, המצב יוותר כמות שהוא.

הבקשה השניה: לא הבנתי. מה רע במנגנון ה-login/logout הקיים? הוא מאפשר שימוש דרך כמה מחשבים, או כמה משתמשים על אותו מחשב. שמירת מצב ה-login במהלך session גם ללא עוגיות הוא אפשרי, אבל *באמת* שאין לי כח לזה.

הסעיף השלישי: סימון ה"חדש" מתבסס על זמן הביקור האחרון שלך בעמוד ספציפי זה, נתון השמור *על השרת*, ולא בעוגיות שלך. לכן, אין משמעות לעדכון "ביציאה מהדף"; העדכון מתבצע לאחר שהמידע נשלח אליך במלואו. אם הוא "נתקע" בדרך, השרת לא תמיד יכול לדעת זאת.

המעיזים שבקהל יוכלו לבחור לראות את כל ההודעות החדשות מאז תאריך מסויים בעזרת משחק קטן עם ה-URL. ראו את ה-URL של פתיחת עמוד התגובות ע"י לחיצה על "תגובת כותרת" (תגובה "סגורה"), ותאתרו שם פרמטר מעניין... אולי בהמשך אוסיף ממשק "למתקדמים" שמאפשר לראות את "כל התגובות החדשות מהיום האחרון", "היומיים האחרונים" וכו', אולם אני חושש שמדובר ב-feature creap. האם באמת יש צורך באופציה שכזו? האם התועלת השולית תעלה על ההפרעה לממשק האתר (שלא לדבר על תחזוקת הקוד)?
לאט לכם 9928
בנוגע לבקשה הראשונה:
לפעמים אני רוצה לראות הודעה אחת מסויימת - אבל אני יודע שיקח לי 5-10 דקות להוריד את כל הדף, אז אני מוותר, כי זה לא כזה חשוב.
ככה שהלוגים לא יראו תמונה אמיתית מאוד.
URLבנוגע לסינטקס של ה 9932
מאחר ואני בטוח שרבים אחרים ימצאו את המידע שימושי, אני שואל זאת כאן קבל עם ועדה ולא באופן פרטי יותר.

תוכל לתת לנו הסבר קל, לאלה ש"מעיזים" אבל לא מספיק משכילים מחשבית כדי להבין בעצמם? כבר ראיתי שאפשר לתת קישורים שמובילים ישירות לתגובה מסויימת. מה עוד אפשר לעשות?
URLבנוגע לסינטקס של ה 9935
אינני מתלהב ממשחקים כאלה, אבל באופן עקרוני, הקישור הבא יציג את כל התגובות החדשות מאז התאריך 24/9/2000 (כולל).

שני דברים חשובים:

א. אופן קישור זה אינו "נתמך רשמית" והוא עלול להפסיק לעבוד אם המערכת תשתנה בעתיד.

ב. אופן התצוגה יהיה זה שבחרת בהתאמה האישית עבור תצוגת "יש הודעות חדשות".

דיון 308
ואחרי שאתם משאירים תגובה... 13478
פנה אלי קורא בדואר אלקטרוני (ו*זאת*, רבותי, הדרך העדיפה לבקש עדכונים) וסיפר לי כי הוא עונה לתגובות לפני שהוא מסיים לקרוא את כל התגובות האחרות. הבעיה היא, כמובן, שכשהוא חוזר אל העמוד כדי להמשיך לקרוא, מופיעות *כל* התגובות במלואן, חדשות כישנות.

הפתרון האישי שלי הוא להגיב ב"חלון חדש" (ללחוץ על "פרסם תגובה" עם הכפתור הימני של העכבר, ולבחור "פתח בחלון חדש"). אח"כ ניתן לחזור אל הסיפור, שנותר פתוח בחלון המקורי.

אבל מעכשיו, לשרות אותו קורא ואחרים הנוהגים כמוהו: לאחר כתיבת תגובה (או בכל שלב בדרך, אם תוותרו על כתיבת התגובה), אם תלחצו על "חזרה לסיפור", תקבלו את הסיפור כשרק התגובות החדשות מופיעות במלואן (כלומר, בדיוק כמו שראיתם אותו כשהחלטתם להגיב). ההבדל היחיד יהיה, שכעת גם התגובה שלכם תופיעה שם, כחדשה (ואולי גם תגובות שפרסמו במקרה אחרים בדיוק באותו הזמן).
חיים קלים בדיונים ארוכים 54465
כשהוספתי את עניין התגובות ה"סגורות", כדי להקל על איתור תגובות חדשות בדיונים שכבר קראתם, גודל דיון ארוך יחסית היה כ- 250 תגובות, פחות או יותר.

כיום, מאמרים עם כ- 1000 תגובות כבר אינם חיזיון נדיר, וכדי לקרוא תגובה חדשה או שתיים במאמר שכזה, יש לדפדף על פני דפים שלמים של תגובות סגורות...

היום הותקן עדכון חדש בתוכנה, שנועד להקל עוד יותר על קריאת תגובות חדשות בדיונים ארוכים במיוחד. אם תגובה מסוימת אינה חדשה, ואין אף תגובה חדשה "תחתיה" (בכל "עומק" שהוא), התגובה (ראש הפתיל) תוצג סגורה, וכל התגובות "תחתיה" לא תוצגנה כלל. מספר התגובות הכולל בפתיל (כלומר, תגובה זו + כל התגובות תחתיה, כולל תגובות לתגובות) מופיע, וסימון גרפי מיוחד מציין שמדובר בפתיל שלם ש"מקופל" לשורה אחת.

התוצאה היא דף קצר יותר, "כבד" פחות (לפעמים במאות קילובייטים), ובעיקר - דף שקל יותר להתמצא בו.

אני מקווה ששיפור זה יעזור למי שמתעמק בדיונים הארוכים יותר. היעד הבא הוא למצוא כיצד ניתן לעזור למבקרים *חדשים* באתר להכנס לתוך דיונים ארוכים קיימים, ולהתמצא בהם מבלי לאבד את הסבלנות.
העיצוב הגרפי נפלא 54467
מצוין! 54477
סליחה שלא ניצלתי את ההזדמנות לומר את זה קודם, אבל לדעתי יהיה יותר טוב אם המלל "(6 תגובות בפתיל)" יופיע באותיות קטנות יותר.
מצוין! 54479
מסכים עם המלצתו של מיץ, ורוצה לתרום עוד עצה קטנה:
לבטל את המגבלה שפותחת רק את עשרת התגובות הראשונות בדף ה-Thread.
אם אני לוחץ על תגובה "סגורה" מהמאמר המקורי, אני רוצה לראות את כל התגובות לה, ולא רק את אלו הראשונות. (שהן לרוב תגובות לתת-התגובה הראשונה, ולא בהכרח להודעה המקורית, אליה נכנסתי)
חיים קלים בדיונים ארוכים 54532
תודה על השיפור.

כפי שהצעתי לך בזמנו באימייל, פתרון לנושא התמצאות מבקרים חדשים בדיונים מתמשכים יכול להיות כפתור ''כותרות בלבד'' ליד האפשרות שקיימת היום לקבל את ''הסיפור המלא'' בכל דיון. כך יוכל מבקר חדש בדיון להחליט איזה פתיל לפתוח לפי כותרתו.
חיים קלים בדיונים ארוכים 54546
חשוב על ההפתעה המצפה למי שיפתח את ''סליחה על התגובה הקצרה''.
ואם נמאס לכם מוויכוח ישן... 54553
לעמוד "כל הדיונים המתמשכים" (שהקישור אליו נמצא בתחתית רשימת הדיונים המתמשכים בעמוד הראשי) נוספה כעת עוד אופציה.

ליד כל סיפור (דיון מתמשך) מופיע הקישור הצנוע "הפסק לעקוב אחר דיון זה". לחיצה על קישור זה (ואח"כ אישור ע"י OK) תגרום ל"העלמת" הדיון מרשימת הדיונים המתמשכים שלכם - והוא לא יופיע שם שוב.

אם תשנו את דעתכם בעתיד ותרצו לשוב ולעקוב אחר דיון זה, פשוט כנסו לדף הסיפור (דרך העמוד הראשי, או דרך מנגנון החיפוש, או בכל דרך אחרת). ברגע שתכנסו שוב לסיפור, יחודש המעקב אחר תגובות חדשות בסיפור, והוא ישוב ויופיע עבורכם ברשימת הדיונים המתמשכים, וכו'.

הערה חשובה: האפשרות להפסיק את המעקב אחר דיון קיימת רק עבור קוראים בעלי "התאמה אישית". אם אין לכם התאמה אישית (או שאינכם נמצאים בתוך חשבון המשתמש שלכם), הקישור הנ"ל פשוט לא יופיע.
רק לומר תודה :-) 54557
על השיפורים המתמשכים במערכת.
כל הכבוד!
:-)
ואם נמאס לכם מוויכוח ישן... 54601
אצלי הקישור האמור לא מופיע. עשיתי משהו רע?
ואם נמאס לכם מוויכוח ישן... 54615
אני רואה את הקישור רק בדף ה"דיונים מתמשכים" ‏1,ולא בעמוד הראשי.

עשיתי משהו רע-למחצה?

------
1
ואם נמאס לכם מוויכוח ישן... 54703
הקישור מופיע רק שם (במתכוון), ולא בעמוד הראשי.

איזי - האם זה עונה גם לשאלה שלך?
ואם נמאס לכם מוויכוח ישן... 54709
בהחלט עונה על השאלה.
תודה וסליחה.
כלך מדרך זו! 54617
האם "כנסו לדף הסיפור" הוא כעת יישום של באזוורד אינטרנטי שנעלם מעיני? מה קרה ל"היכנסו"?
"כנסו" היה עבורי תמיד הסמן לאתר נחות.
כלכתי, כלכתי... 54704
תודה על התיקון.
הערת עיצוב 54710
טוב ויפה, אבל "הפסק לעקוב אחר דיון זה" אינו נראה כקישור, אלא כטקסט רגיל, ורק בריחוף מעליו מתגלה אופיו האמיתי.

אני ממליץ בפעם המי יודע כמה על ספרו של ג'ייקוב נילסן 'עיצוב ממשק באינטרנט' בנושאי עשה ואל תעשה בדף אינטרנט. ההערה המתאימה לענייננו היא: אל תפתיע את הגולש מבחינת ההתמצאות באתר. קישור צריך להיראות כקישור, אלא אם יש סיבה עניינית טובה לחרוג מכך.
הערת עיצוב 54713
אני דווקא חושב שיש סיבה *מצויינת* לכך. הפסקת מעקב אחר דיון אינה פעולה אוטומטית אלא מודעת ומכוונת, וככזו, רצוי שלא תקרה בטעות עקב חוסר תשומת לב. עם זאת, הפעולה אינה הפעולה העיקרית שלשמה עוצב עמוד הדיונים המתמשכים ולכן אינה צריכה למשוך את העין. לכן, כשהברירה היא בין לינק כחול ובולט (בצד שמאל, למשל) לשחור, מוקטן, ושאינו בולט, אני מעדיף במקרה זה את השני.
הערת עיצוב 54717
נראה לך שלחיצה שגויה על קישור כחול, מודגש בקו ובולט היא סבירה יותר מאשר לחיצה שגויה על קישור שחור, שאינו מודגש בקו ואינו בולט?

אגב, מיקום הקישור, מתחת לכותרת הסיפור, נראה לי בסדר גמור.
הערת עיצוב 54722
אולי הבעיה היא אצלי, אבל קרה לא אחת (גם לא הרבה, בעיקר בשעות הקטנות של הלילה) שלחצתי בטעות על הקישור הכחול (כל הסיפור) ולא על "תגובות חדשות". דווקא האחידות בצבע הקישורים היא זו (כנראה) שגרמה לי לשגות. מיץד שני (מותר לי, מיץ ענה שם למטה), באותן שעות אני גם לוחץ על הכפתור הימני במקום על השמאלי. ככה זה, הווי של 4 לפנות בוקר.
הערת עיצוב 54723
אולי הפתרון הוא תיבת דיאלוג קופצת שתשאל "האם אתה בטוח?"
הערת עיצוב 54718
אני נאלץ לצדד בדוקטור. קישור שנראה כמו לא-קישור, או ככלל - אלמנט אקטיבי שלא מסמן עצמו ככזה (לפי החוקים הנהוגים במקום. במקרה של עמוד אינטרנט: קו תחתי ו/או צבע שונה) - הוא שבירה של כללי-השפה של ממשק-המשתמש, ולכן הוא דבר רע. אני דווקא רואה איך זה יכול לעודד טעויות, לא ההיפך. אם יש פעולה "מסוכנת", מה שצריך לעשות הוא להקדים לה שיחת-אישור או להוסיף לה אפשרות ביטול.
הערת עיצוב 54737
כשאני ניסיתי את זה אתמול, הייתה תיבת אישור, ולפי ההסברים של טל, אין דבר פשוט יותר מאשר ביטול הפעולה - פשוט נכנסים למאמר באופן כלשהו.
הערת עיצוב 54748
צודק. יש תיבת אישור, דבר המחליש עוד יותר את הטיעון של ערן.
הערת עיצוב 54749
אני לא ניסיתי‏1, אז לא ידעתי (וממילא מדבריי לא השתמע שכעת אין תיבת-אישור).

1 הכותב אינו שפן, אבל בכל-זאת...
הערת עיצוב 54767
הדף הנ"ל הוא דף של קישורים. הוא כמעט ולא מכיל דבר *למעט* קישורים. הוא משמש כ- jumpstation, תחנת מעבר לדפים אחרים. ניסיתי, וכאשר גם הקישור החדש מופיע בכחול, הדף פשוט נראה (ויזואלית) *הרבה* יותר מדי "עמוס", מציק לעין, ולא נוח.

בנוסף, מדובר בקישור שניסיתי, בכוונה, להצניעו. כן, יש דיאלוג אישור, ובכל-זאת אינני רואה טעם רב בהדגשת הקישור הנ"ל. מי שצריך אותו, ידע למצוא אותו. בניגוד לשאר הקישורים בעמוד, זהו קישור שהשימוש בו אמור להיות נדיר וחריג (לכל היותר פעם אחת לכל סיפור, בניגוד לקישור "יש תגובות חדשות" שעשוי להלחץ מאות פעמים עבור אותו הסיפור ע"י אותו הקורא).
הערה כללית 55091
מאחר ואני הייתי כנראה האדם שלבקשתו ‏1 נבנה לינק מצמצם זה עליי להדגיש ולברך על המוגמר. עצם העובדה שאדם יכול להחליט באופן מודע ורגוע להפסיק לעקוב אחרי סיפור משעמם ותפל לשיטתו הינה בבחינת חידוש מרענן ובוגר.

יחד עם זאת יכול יש כנראה מקום לשקול אפשרות החזרת סיפור מבוטל מעולם הגניזה לעולם החיים על ידי לינק נוסף, וזאת עבור אלו אשר נתקפו בהירהורי חרטה וגעגועים כלפי סיפורים שונים מהעבר. אינני יודע אם הדבר אפשרי טכנית, אך במידה וניתן לבצע אקט החייאה מחודשת הרי שיש לשיטתי לאפשר זאת.

בברכה

א. מאן

1 ע"ע 'יריה פרטית ברגל'.
הערה כללית 55103
כפי שכבר צויין, אין כל בעיה לשוב ולעקוב אחר דיון. מצא את הסיפור המתאים (למשל, בארכיון - ראה קישור ברשימת הקישורים שבראש העמוד הראשי), היכנס אליו, ומרגע זה אתה שוב עוקב אחר הדיון.
זה כל הסיפור 71627
בזמן האחרון אני מוצא את עצמי יותר ויותר נכנס לדיונים עם תגובה חדשה אחת או שתיים, ומגלה כי המאמר עצמו (אותו כבר קראתי בעבר הרחוק) תופס את מרבית העמוד - ולחינם, משום שנכנסתי רק כדי לקרוא את התגובות החדשות.

לפיכך הוכנס התיקון הבא: כשנכנסים לדף עם הקישור "תגובות חדשות", מופיע רק הפתיח של הסיפור (כמו בעמוד הראשי), ולאחריו - הדיון. אם בכל-זאת תרצו לראות את כל הסיפור, תוכלו להשתמש בקישור "הסיפור המלא" בעמוד הראשי, או בקישור "הסיפור המלא" שיופיע, במקרים כאלה, לאחר הפתיח.

(ותודה לאורן ולאחרים שביקשו תיקון זה).
ותודה לך 71637
91666
אתה רואה ? זה היתרון בלהיות גיימר מושבע. זה אומר שכשהADSL המעלה אבק שלך מחזיר פינג של יותר ממאה ל*איזשהו* שרת ישראלי - אתה כבר מזמן צורח בקולי קולות על הבחורה המסכנה בתמיכה הטכנית שלא מבינה מה לא בסדר במהירות הורדה של 150 קילובייט לשנייה ! זה לא בסדר שהוא הרג אותי עכשיו בגלל תקלה קטנטנה אצלכם שתוקנה תוך שניות ספורות, ואף אחד לא הרגיש בה חוץ מעבדך הנאמן שיזכה לשבוע שלם של השפלה פומבית בפורום זה מה...

אז מה זה כמה קילובייטים של HTML... נו באמת... "תגובות חדשות: ALL-הצג את כל התגובות" בשבילי תודה. שניים סוכר אם אפשר ומהר כי יש לי משחק עוד שלוש שניות...
למזלי, 91849
ולמזלו של השרת, פחות מפרומיל מהמשתמשים נוהגים כמוך...
למזלי, 91857
סליחה על הבורות, אבל מה זה "פרומיל" ?
למזלי, 91859
פרומיל = עשירית אחוז
אחוז = מאית

מכאן נובע
פרומיל = אלפית
למזלי, 91903
הפוך.
פרומיל = אלפית (פר מיל)
אחוז = מאית (פר סנט)(1)
ומכאן נובע
פרומיל = עשירית האחוז.

(1) הגדרת האחוז כמאית היא חדשה יחסית. במקור אחוז הינו חלק, ומה שאנו קוראים לו אחוז נקרא "אחוז ממאה", ואילו הפרומיל היה "אחוז מאלף".
חסר לי פיצ'ר... 130564
ב"דיונים מתמשכים (מבחר אקראי)" בעמוד הראשי - לא מופיע לי הקישור "תגובות חדשות", גם במקרים בהם יש תגובות שטרם קראתי. אני כן רואה את סה"כ התגובות ואת ההערה "(טרם קראת סיפור זה)", כשהיא רלוונטית.
לא מצאתי התייחסות לכך ב"עדכן התאמה אישית" או במאמרים ותגובות המתייחסים לדיונים מתמשכים.
אז אין פיצ'ר כזה או שאני עושה משהו לא נכון ?
אופס 130605
הבעיה אינה אצלך, אלא בעיצוב. במשבצת ''דיונים מתמשכים'' בעמוד הראשי, שם הדיון עצמו (הכותרת) הוא הקישור לתגובות החדשות.
אופס 130618
כן, אבל מעניין אותי לדעת אם יש אחת או מאה. אם מאה אז לא רוצה להיכנס עכשיו, לגלות רק כשאני כבר בפנים שאין לי זמן לקרוא, לצאת, ושהעוגיה (או מה שזה לא יהיה) תתעדכן כאילו קראתי את התגובות האלו, ולעולם הן לא תוצגנה לי שוב כחדשות...
(בכי מר ברקע + כינורות מייבבים)
אה. 130621
מספר התגובות החדשות לא מוצג שם, משיקולי עלות/תועלת (לחסוך עומס על השרת). יש לך שתי אפשרויות:

1. להכנס לעמוד "דיונים מתמשכים", שם מופיעים כל הפרטים הנחוצים על כל הדיונים המתמשכים. הקישור מופיע בתחתית תיבת "דיונים מתמשכים" שבעמוד הראשי, או בשורת הקישורים שבתחתית כל דף באתר.

2. להכנס לדיון, ואם גילית שיש הרבה תגובות חדשות, פשוט לשמור bookmark ("מועדפים", או איך שזה לא נקרא בעברית) לעמוד שהתקבל. אם תחזרי אליו בעתיד, עם הקישור המדוייק ששמרת, תקבלי את העמוד עם כל התגובות החדשות מאז הביקור הקודם שלך (כלומר, לא כולל הביקור הנוכחי, במהלכו שמרת את הקישור).
תודה :-) 130622
מה זה קטן מנצנץ ועומד בפינה? 193419
שמתי לב היום לנצנוץ בפינה השמאלית עליונה של ההודעות החדשות.
יכול להיות שזה עתיק, ואני סתם לא שמתי לב, בכל מקרה זה נחמד ומאד נוח.
זה לבן על לבן 193424
אם תחפש טוב תמצא גם את הטקסט _new_ בצבע לבן (בגלל זה לא תראה אותו) ליד כל תגובה חדשה.
מה זה קטן מנצנץ ועומד בפינה? 193554
בועות הקומיקס שמעלה האייל בהרהוריו, מכילות מידי פעם את המסר "כל הנוצץ - חדש", עם הדגמה תואמת.
הענקת מילגות להשכלה גבוהה 275680
האם אי פעם נבדק נושא הענקת מלגות להשכלה גבוהה כגורם המשפיע על צמצום פערים ושוויון הזדמנויות בחינוך?
אשמח לקבל הפניות לנושא.
תודה
הענקת מילגות להשכלה גבוהה 276974
יש לי הרבה (מאוד) הפניות בנושא בנוגע לארה"ב. האם זה רלוונטי, או שמא אתה מעוניין רק במידע על החברה הישראלית?
הצגת תגובות מקופלות 370628
עדכון קטן: לחיצה על תגובה "מקופלת" תפרוש אותה כעת בתוך העמוד עצמו, ללא פתיחת חלון חדש.

אמור לעבוד במרבית הדפדפנים. בדפדפנים בהם אין תמיכה, או אם JavaScript כבוי, אמור להפתח חלון חדש כרגיל.

חשוב להבהיר כי לא מתבצעת טעינה מראש של כל התגובות; לכן לחיצה על תגובה "מקופלת" כשאינכם מחוברים לאינטרנט לא תפרוש את התגובה.

אם אתם נתקלים בבעיה כלשהי, נא הודיעו לי.

(ותודה לערן טרומר על האנימציה).
וואו, איזה יופי 370629
הצגת תגובות מקופלות 370631
תוספת מצויינת, תודה.

אולי אפשר לנצל את ההזדמנות כדי להתלונן על משהו שמפריע לי ולא ברור לי איך בדיוק ניתן לפתור: כשאני מגיב להודעה ורוצה לדעת קצת מה הרקע, קשה מאוד לדפדף הרבה תגובות אחורה: צריך ללחוץ על מספר ההודעה בהודעה שאני מגיב לה, ואז להתחיל ללחוץ כמה פעמים ברצף (בלי בדיחות ד.ש, בבקשה) על ה"בתגובה ל..."

אולי יש דרך לשפר את זה?
הצגת תגובות מקופלות 370633
מה זה בדיחות ד.ש.? (אגב, לי אישית לא מפריע ללחוץ כמה פעמים ברצף, כבר נאלצתי לעשות בחיי כמה עבודות פיזיות יותר מאמצות)
הצגת תגובות מקופלות 370636
הנה לך עבודה פיזית מאומצת: חפש בדיון 1571 את המילה "רצף".
הצגת תגובות מקופלות 370637
אם מנוע החיפוש היה סורק ללא הגבלת מספר (250) - זה לא היה קשה, בקש מטל... אז מה זה בכל זאת בדיחות ד.ש.?
הצגת תגובות מקופלות 370651
דרך נוחה יותר לבצע חיפוש בדיונים הוא באמצעות צפייה בכל ההודעות (דבר מסוכן בדיון הגדול הזה - אבל אפשר לפתוח רק חלק בפעם) ושימוש ביכולת החיפוש של הדפדפן שלך. אפשר גם לנסות להציק לדוד ג.

דורון שדמי היה אחד מהמשתתפים בדיון, והוא הביע בו מספר דעות לגבי משמעות המושג ''רצף'', שנבדלו מהמובן שבו משתמשים בדרך כלל במושג הזה.
הצגת תגובות מקופלות 370652
כן כן, זה ידוע לי, כל זה, ולתדהמתי העצמית המוחלטת - אני מן הגיבורים הסבלנים שקראו את כל או כ-מ-עט את כל תגובות שדמי...
הצגת תגובות מקופלות 370765
גם אני.

כלומר, גם אני חושב שהשורה "בתשובה ל..." היתה יכולה להיות הרבה יותר מועילה אילו היא היתה כוללת לינק להודעה המקורית (ולא "בלון" מרחף ובלתי מועיל עם מספר התגובה ה־6 ספרתי)
הצגת תגובות מקופלות 370770
התכוונתי למה שמקבלים אחרי שלוחצים על המספר של ההודעה. מקבלים חלון חדש שבו דווקא יש לינק של ''בתשובה ל...'', אבל גם הצעת השיפור שלך טובה.
גדול! שכלולים ושיפורים! 370632
הצגת תגובות מקופלות 370635
תודה, אני שוקלת להציע למשרד החינוך להכריז על "יום הטל" :-) (יהיו בארץ אלף אנשים שיבינו מה ההגיון שביום הזה, לעומת "יום המשפחה", שאת ההגיון שבו אף אחד לא מבין)
משבית שמחות 370703
נחמד, אבל איך מקפלים בחזרה את ההודעות?
משבית שמחות 370706
איך קיפלת עד היום הודעות שהופיעו פתוחות?
משבית שמחות 370707
לא זוכר:( אולי הם הופיעו בעמוד נפרד?
משבית שמחות 370718
אני מתכוון לכך שכשאתה נכנס לעמוד עם תגובות חדשות, יש תגובות המוצגות מראש במלואן (התגובות החדשות, וההורים הישירים שלהם). לא ניתן היה לסגור אותן מעולם. כך גם אם תגובות שנפרשות באמצעות המנגנון החדש. (אבל אתה לא הראשון שמתלונן, אז אולי אשנה זאת בהמשך).
משבית שמחות 370722
הבעיה היא, שאחרי שפרשתי הודעות בצורה החדשה, אני לא יכול להבחין בקלות בין החדשות לבין אילו שפרשתי ידנית. נדמה לי שעד היום אפשר היה לחזור אחורה עם הדפדפן או שהם נפרשו בדף נפרד.
משבית שמחות 370723
עד היום הן נפרשו בדף נפרד
משבית שמחות 370724
תודה ( זיכרון חלש...). בכל אופן, היתה דרך לשחזר את המצב המקורי.
משבית שמחות 370728
החדשות מסומנות ב"ניצנוץ" בפינה השמאלית-עליונה (כמו שהיו תמיד). נסה גם לחפש (Ctrl-F) את המחרוזת "_new_" (ללא המרכאות).
משבית שמחות 370732
וואלאק. לא שמתי לב לנצנוץ.
משבית שמחות 370733
כן, גם גיליתי שאם אני עושה back ואז forward זה עוזר, אבל זה מסורבל. בקיצור, כשיבואו הסוקרים, אצביע נגד.
משבית שמחות 370793
מה לגבי Refresh?

(אני עוד תוהה לגבי עצם הצורך "לשחזר את המצב המקורי", אבל לא חשוב).
מקופלת - עד הפירור האחרון 370872
נראה שזה עובד, אבל מה קורה אם מישהו שלח עוד הודעה בינתיים? אני אראה אותה, או שאני חוזר למצב המקורי?

כדי לסבר את האוזן, שיטת הקריאה המוקבלת שלי באייל היא לעבור על ההודעות החדשות, ואם תוך כדי קריאה אני שם לב שחסר לי ההקשר, אני פותח כמה מקופלות, מתעדכן, וממשיך לקרוא. לפעמים התהליך הזה יוצר קסקדה די גדולה של תגובות ותגובות לתגובות, והמשך המעקב נהיה מסורבל. נעים לדעת שבאיזה מקום ערטילאי ועם זאת נוח לגישה, אוכל למצוא את הדף המקורי.
מקופלת - עד הפירור האחרון 370873
אתה יכול לפתוח את הפתיל בעזרת כפתור ימני ואז "open lint in new tab" (או window בIE). זה עובד ממש כמו מקודם.
מקופלת - עד הפירור האחרון 370874
רעיון טוב. כמו בגוגל. הבעיה שכבר התרגלתי לטוב.
מקופלת - עד הפירור האחרון 370875
אז פשוט תנטרל את הjava script.
מקופלת - עד הפירור האחרון 370881
אין לי מושג מה אמרת עכשיו.
משבית שמחות 370735
אבל זכור שהישנות שהגיבו אליהן לא מסומנות כך, אבל כן שייכות ל''מצב המקורי'' שעליו ראובן מדבר.
משבית שמחות 370785
אבל למה חשובה ההבחנה הזו (בין תגובות ישנות שפתחתי ידנית לבין תגובות ישנות שפתוחות בין צאצאיהן)?
*בגין* צאצאיהן 370786
משבית שמחות 370792
שאל את ראובן.
משבית שמחות 370795
אני לא חושב שההבחנה הזו חשובה.
אבל פעולות לא-הפיכות משרות עלי עצבנות (מה יהיה עם האנטרופיה? היא כל הזמן גדלה, וגדלה...). חוץ מזה, אפשרות "לקפל" פתילים שכבר קראתי (בין אם הם נפתחו ידנית או מוכנית) הייתה מקלה את הקריאה, לעיתים.
משבית שמחות 370797
אל תשכח את הפעולה הכי לא הפיכה - פרסום הודעה. אם היה אפשר לבטל את זה, אני מכיר דיון אחד עם אלפי הודעות שהיה קצר קצת יותר.

(לא בהכרח מחיקת הודעה, אבל מה עם אפשרות תיקון? זה היה חוסך לי את אלפי שגיאות הכתיב המביכות שאני מגלה רגע אחרי השליחה).
משבית שמחות 370799
חס וחלילה! אם כל אחד יתחיל לתקן את השגיאות המביכות בהודעותיו, אנה נבוא, אנו הנטפקנים האלמונים?
אנה גומרת ברבע שעה 370865
וישנה!
אנה גומרת ברבע שעה 370885
וַיִּשְנֶה?

כי אם לא: הסבר מלא למילה אָנָה מילת שאלה

מליצית לאן? להיכן? לאיזה מקום?; איפה? היכן? באיזה מקום?
חוק וישנה... 371101
תגובה 295505
חוק וישנה... 371103
מכיר, אך זה בדיוק מה שלא הבנתי. לא מצאתי טעות בתגובה 370999, בכל אופן לא בנרמז מהכותרת של תגובה 370864.
חוק וישנה... 371105
אין לי דרך להיחלץ מהברוך הזה אלא ע"י הודאה באשמה: בקריאה ראשונה ה"אנה" שלך נראה לי, משום מה, שגוי. כהרגלי, אני קונס את עצמי בחודש של הינזרות מניג'וסי נוקדנות.

יש להרחיב את אקסיומת וישנה כך שתכלול גם את עצמה.
חוק וישנה... 371106
אתה מתכוון לברוך ג'מילי?
חוק וישנה... 371107
לאאא, מה פתאום? מה קשור ברוך ג'מילי? הוא מתכוון לברוך מהמגפיים.
חוק וישנה... 371109
אכלתי נקנקיה שהייתי בלונה-פארק! זה למה אני שבע!
חוק וישנה... 371110
אתה ממש קורא דרור ליצריך, מה?
חוק וישנה... 371112
חכה חכה, כל חודש נגמר במוצאי חודש.
חוק וישנה... 371113
"האמת היא מפלטו האחרון של השקרן" [אני, כאן, כאן].
חוק וישנה... 371114
האמת היא מפלטו האחרון של בעל הזכרון החלש [כנ"ל, כנ"ל, כנ"ל]
חוק וישנה... 371116
האמת, שהייתי שם אכלתי גם גלידה.
חוק וישנה... 371117
למען הסר ספק (ומבוכה ועלבון גם), הפתגם שהולדתי לעיל *איננו* מתייחס לשוטים משום סוג, אלא לשקרנים בלבד.

אגב, מתי תוגש תביעה על שימוש בשם מסחרי נגד יוסי שריד?
חוק וישנה... 371119
מה קפץ עליכם לאחרונה שאתם חסים על רגשותי כאילו הייתי בתולה חסודה ולא בוגר הפקולטה ללימודי אוריפזם?

מה שמעלה אצלי את החידה הבאה: איך ייקרא מי שנכנס לדיונים עם האדון המכובד ההוא? התשובה במהופך, בין הפותרים תוגרל אצבע משולשת.
_________________
תשובה: טסיכוזפ
פזיכי 371120
חוק וישנה... 371185
ואיך קוראים לבוט שכותב תגובות מתנצחות (וצפויות להחריד, כי הרי זה בוט) מזווית דתית?
(התשובה מתחבאת בתגובה 41236.)
חוק וישנה... 371214
אני לא דתי.
חוק וישנה... 371219
לא הבנתי, האם כוונת האלמוני מתגובה 371185 היא אליך? חשבתי שהוא רומז למילה "פזומט", המופיעה בסוגריים בתגובה 41236.

(אתה האייל המזוקן?)
חוק וישנה... 371223
סתם צחקתי.
חוק וישנה... 371217
מה זה *בוט*, ולמה שכ"ג ממאן להיכנס ביוסי שריד שגנב לו הברקת מקור (ועוד בשם במקור...)?
חוק וישנה... 371218
חוק וישנה... 371279
תודות.
חוק וישנה... 371385
''שוטה הכפר הגלובלי'' הפך זה מכבר למטבע לשון מוכר. אני מחזיק בדיעה שאין כאן גניבה אלא מה שהביולוגים מכנים ''אבולוציה מתכנסת''. למשל, קשה להאשים את העיתונאי האמריקני שהשתמש בכינוי הזה עבור ג'ורג' דביו בכך שהרעיון עלה במוחו בעקבות עיון באייל.
חוק וישנה... 371389
יש גם איזה אתר עם תמונות בתלת מימד שנקרא ככה, אבל מעשה שטן, אני לא מצליח למצוא אותו כרגע.
חוק וישנה... 371390
משונה: דוד ג. מחזיר רק 23 תשובות לשאלה "Global village fool". הייתי בטוח שאמצא לפחות כמה אלפים.
חוק וישנה... 371392
ניסית global village idiot?
חוק וישנה... 371396
44,700.

כבודי הושב.
הספר global village idiot 371495
נזכרתי שראיתי את הספר בחנות לספרים משומשים באנגליה (אבל לא קראתי).
הספר global village idiot 371496
אני יכול להבטיחך שזאת אינה ביוגרפיה רשמית שלי.
חוק וישנה... 371482
הכל טוב ויפה גלובליזציה וזה. אבל בלי רצון *לסכסך* כפי שאומרים הילדים, נראה לי יותר מסביר שמר שריד שאב את כותרת מאמרו ההוא מניקך האיילי. הרבה יותר הגיוני לשער כי הפובליציסט והמשורר מעיין כאן מדי פעם, מאשר הוא משוטט באתרי עיתונות לע"ז.

אולי לא ממש גניבה ספרותית, אבל קצת קרדיט, ראבאק!
חוק וישנה... 371485
מאוד סביר שהאיש משוטט גם באתרי עיתונות לע"ז, למה לא?
לצאת מהקופסא 371486
ואולי, רק אולי, הוא חשב על זה בעצמו?
לצאת מהקופסא 371488
בהחלט. ההתייחסות שלי היתה אך ורק לעניין ה''לא סביר'' שנראה לי לגמרי סביר, בלי קשר לשוטה הגלובלי.
חוק וישנה... 371491
בעיקר בגלל האנגלית.
חוק וישנה... 371492
אל תשכח שמדובר על יוסי שריד, לא על עמיר פרץ.
חוק וישנה... 371493
כנראה אכן התבלבלתי בגלל הדמיון בשיער ובשפם.
חוק וישנה... 371489
שאלה (לא רטורית): מי טבע את המושג "הכפר הגלובלי?
חוק וישנה... 371490
הצגת תגובות מקופלות 370710
איזו אנימציה?
הצגת תגובות מקופלות 370719
בלחיצה על תגובה סגורה, היא לא מופיעה בבת-אחת אלא ''נגללת'' במשך שניה או שתיים.
הצגת תגובות מקופלות 370720
זה מאוד נחמד בשתיים שלוש פעמים הראשונות, אבל האם זה הכרחי? אולי כדאי להוסיף להתאמה האישית אפשרות לבטל את זה?
הצגת תגובות מקופלות 370731
זה קיים פחות בשביל הנחמד ויותר כפתרון לבעיה אמיתית של דיסאוריאנטציה הנגרמת משינוי פתאומי בדף.

בכל מקרה, צריכת הזמן של זה נמוכה מכפי שאולי נדמה לך: הצעד הראשון (קפיצה קטנה) קורה מייד לאחר שנוצר קשר עם השרת; ההשהייה לאחר מכן לא קשורה לאנימציה אלא לקבלת התוכן מהשרת (ומייד לאחר מכן מוצגת התגובה כולה ב-‏10 שלבים לכל היותר, כשההשהייה בין שלב לשלב היא 80ms, כלומר סה"כ כשניה אחת. רוב התגובות דורשות הרבה פחות מ-‏10 שלבים).
הצגת תגובות מקופלות 370736
שכנעת אותי.
הצגת תגובות מקופלות 370721
אה... כן, זה חביב מאוד.
הצגת תגובות מקופלות 370888
מגניב לגמרי. וכך האייל נכנס לעידן הAJAX..
הצגת תגובות מקופלות 371568
ואם תרצו שבלחיצה על פתיל סגור ייפתח לא רק ראש הפתיל, אלא גם חלק מהתגובות הבאות אחריו, תוכלו לבחור זאת בהתאמה אישית. (ותודה ל-Xslf על הרעיון).
הצגת תגובות מקופלות 371578
היוזמה מבורכת, הביצוע קצת בעייתי: כשאני מנסה לעשות את זה עם מאה תגובות, הדפדפן נתקע לרגע. אולי יש דרך לעשות את זה כך שהדפדפן יטען את התגובות ובינתיים אני אוכל לשוטט בטאבים אחרים?
מלך! 371606
הצגת תגובות מקופלות 371663
אני מצטרף לעדת המברכים אותך על השיפור, וגם לאלה שמבקשים אפשרות לסגור את מה שנפתח.
הצגת תגובות מקופלות 371668
אתה עדיין לא מצטרף לשום מקום. בעדה שלנו יש אודישנים.
הצגת תגובות מקופלות 371676
אה, הניק נשאר בטעות מתגובה אחרת. אני מצטרף לעדת אלה שמתנצלים בפניך.
הצגת תגובות מקופלות 371683
כל המבקשים אפשרות סגירה מתבקשים לשלוח (בדואל) הצעות עיצוב – איפה לשים את הכפתור שמקפל את התגובה?
הצגת תגובות מקופלות 371757
מול כפתור ה''הגב'', כמובן. ובצורת כוכב.
הצגת תגובות מקופלות 371771
שום כפתור - כל הכותרת של התגובה (האזור הכהה ביותר). אם ממש רוצים, אפשר לעשות אייקון של משהו (קו תחתי?) ליד מספר התגובה, משמאל.
הצגת תגובות מקופלות 371765
יש דרך להגביל את האזור שפותח הודעה מקופלת? לא משנה איפה העכבר נמצא, קליק, ונפתחת תגובה כלשהי (זאת שהכותרת שלה מול העכבר).
הצגת תגובות מקופלות 371814
אני מודע לכך; אין (כרגע) פתרון. אולי בהמשך.
הצגת תגובות מקופלות 371855
כל השראד הזה של התייעצות משותפת מצד ההנהלה עם העובדים לא עושה עלי רושם.
אתה מסיח את דעת המגיבים בנושאים קוסמטיים וחושב שזה יספק אותנו?
אדוני, היום בעידן האינטרטנט אפשר בקלות לבדוק מה קורה באתרים אחרים ואיזה תנאים מקבלים שם מגיבים.
גם לנו מגיע חוזה העסקה קיבוצי עם בונוסים על תגובות מושקעות וגם תווי קנייה לחג.
עם כל הכבוד לכלכלה חופשית.
הצגת תגובות מקופלות 371856
מה חופשי פה?
לא יודעת אם שמת לב, אבל יש קרטל של האייל עם עין הדג, אפלטון ועוד כמה. מתבררת כרגע אפשרות של תביעה ייצוגית בנושא באמצעות עו"ד (רונאל פישר), ונשמח לתרומות לטובת העניין.
חשיפה 371871
על פי הלמ"ס, 20 משפחות שולטות ב-‏70 אחוזים מסך התעבורה באינטרטן.

מה את בדיוק טוענת? שהסקר האחרון הוא פרסומת סמוייה לעין הדג?
חשיפה 371872
לדעתי, אם הלמ"ס היה מנתח כתובות IP הוא היה מגלה ש70% מהתעבורה זה שכ"ג.
חשיפה 371876
למערכת האייל,

התגובה לעיל שמספרה 371872 ואשר פורסמה באתרכם ביום ח' באדר תשס"ו (8/3/06 למניינם) בשעה 9:05 מהוה הוצאת לשון הרע.

בלי לפגוע בזכויותי האחרות לפיצוי ושיפוי על פי כל דין, הנכם נתבעים לפרסם את זהות שולח התגובה נשואת הודעה זו תוך שעתיים. באם לא תיענו לדרישתי אאלץ לפתוח בהליכים משפטיים להשבת זכויותי הטבעיות.

בברכה,

שכ"ג
חשיפה 371881
זה הייתי אני. וההגנה שלי היא ''אמת דיברתי''.
חשיפה 371887
ידידי המלומד,

אם אתה חושב שאמירת אמת יכולה להוציא אותך מאיזשהו בוץ, אתה חי בארץ אחרת (או שקו ההגנה שלך מתבסס על אי-שפיות). מכל מקום, עורך הדין שלי יהיה איתך בקשר.

בברכה,

שכ''ג
חשיפה 371889
מישהו היה בברנשים וחתיכות? כי נזכרתי בזה
חשיפה 372042
קרובי היקר (מצד האמ"א, וזהות הגורל הנובעת משמות טעונים במשמעות דומה):

כבר לפני זמן חזיתי את הבאות כאשר ח"כ(לשעבר) שריד פירסם רשימה הנושאת את הכותרת *שוטי הכפר הגלובלי". התרעתי בפני מכובדי כי בהשאירו את השדה פרוץ למשיסת חומסי זכויות הקניין הרוחני, מי שירחם על אכזרים סופו שיתאכזר אל עצמו. תמים ככל שיהיה.

והנה לא איחרה להגיע לשון הרע. דיבה מפורשת וברורה. זו גמילות חסד וזו שכרה.
חשיפה 371883
קודם תזיז כמה ג'ולות ושראנדי יאשר שזה אמיתי, ואז נדבר על הליכים משפטיים.
הצגת תגובות מקופלות 372925
לא יודע על מה אתם מתלוננים.

לי זה נוח ביותר לאמץ את הגלילה שאיפשר טל כהן

יבורך.
הצגת תגובות מקופלות 381005
בוצע. כעת, רק לחיצה על כותרת התגובה המקופלת (או על העיגול[ים] שלימינה) תפרוש את התגובה.

ותודה מיוחדת למיץ פטל על האנימציה שנוספה לעיגולים האמורים.
הצגת תגובות מקופלות 381025
גדול!
תודה רבה (גם למיצ).
הצגת תגובות מקופלות 385816
מציע להוסיף את הפיצ'ר גם לדף תוצאות החיפוש. לא תמיד אני בטוח אם מה שאני חושב שאני רואה זה מה שאני חושב שאני אקבל, ויכול להיות נחמד לפרוש אותן (או את כולן) ולבדוק.
הצגת תגובות מקופלות 385907
רעיון מצוין - תודה.

(בוצע ללא כל עדכון של התוכנה - שינוי ב-skin בלבד).
הצגת תגובות מקופלות 385934
הבעיה שתאר עדי סתיו אינה מפריעה לי, מאחר ואני פותח את התגובות שצדות את עיני בחלון חדש (או בלשונית חדשה).

הסקין החדש, לעומת זאת, מאד מציק.

אשמח אם יושב הסדר הישן והטוב על כנו (וישא''ק, ככל שזה נוגע אלי).
הֲיי לי הסַקין 385987
עם הזמן הסכן תסכין
ותראה שזה *ה*סקין.

אם בכל זאת לא תחכים
טל אולי בסוף יסכים:
יקלל לו חרישית,
"אוף, נמאסתם, די כבר, שיט!"
אך ברוח אנושית -
הופ! ל"התאמה אישית".
הֲיי לי הסַקין 386021
מאד מאכזב. ההשקעה דלה למדי ביחס לימים עברו.
(או כמו ששאלה היצאנית המתירנית את חובב הביזאר שתפס עצירות: "מה יש, אתה כבר לא אוהב אותי יותר?")

-----------

אתגנב, בפי סכין,
לקרקף את זה הסקין.
הן לא אובה ולא אואיל
לחפש בעור של פיל.

------------

אם טל בכ"ז ישעה להצעתך, אני מזמין (ראשון!) את הדיפולט.
הֲיי לי הסַקין 386029
מצטער, רשימת המאוכזבים מלאה כרגע, ויהיה עליך לשנות את חוות דעתך.
הצגת תגובות מקופלות 385988
סליחה על קשיי התפיסה, אבל מה השתנה? ומהו ה"עור" המדובר כל כך?
הצגת תגובות מקופלות 385991
בצעי‏1 חיפוש כלשהו ותראי‏1 שהדף המתקבל שונה ממה שהורגלנו אליו עד כה.
_____________
1- כן, כן.
הצגת תגובות מקופלות 386000
יש בזה משהו. ולא נעים לומר, אבל אהבתי יותר את הדף הקודם. (אם כי אולי רק מתוך הרגל).
הצגת תגובות מקופלות 386001
תיפח רוחי אם אני הולך כעת לכתוב עוד פזמון בקשר לזה.
הצגת תגובות מקופלות 386003
חכה שילחינו את הקודם.
הצגת תגובות מקופלות 386173
הקישור "הצג את הפתיל" בדף התוצאות הנוכחי זהה לקישור "התגובה המלאה" בדף הקודם, ויכול לשמש לפתיחת התוצאות בדף/לשונית חדש/ה.
חושבני כי יש איזה בעיה במנוע החיפוש 372402
ניסיתי לחפש הופעות שלי כאן מן העבר, דרך ניק זה וניקים אחרים שהשתמשתי בהם, והגעתי לתוצאה חלקית מאד.
חושבני כי יש איזה בעיה במנוע החיפוש 372403
התוצאה היא *תמיד* חלקית. השאלה רק אם היא קיימת.
שום בעיה 374268
לפעמים כללת מקף בשמך, ולפעמים לא. חיפשתי ע"פ "אליהוא הל" בלבד, וזו התוצאה.
הצעה 374113
יש אפשרות לתת למשתמש לקבוע גם תאריך אחרון לתגובות? כלומר, לראות את כל התגובות בדיון בין שני תאריכים. פשוט יש דיונים שמתארכים לכמה אלפי תגובות, כמו זה על הטרחנים במתמטיקה, ואז האקספלורר קורס כשמנסים לפתוח אותם.
הצעה 374269
בשלב זה, לא. בעיית ההתמודדות עם דיונים ארוכים מאוד אינה חדשה, אבל כעת, עם מנגנון הפתיחה הדינאמית, נדמה לי שהפתרון בדרך.
הצעה 374271
עם הזמן אני רואה יותר ויותר את יתרונותיו של המנגנון החדש הזה. תודה.:)
הצעה 433063
בעקבות תגובה 432288 (שבאה שנה וחצי אחרי תגובה 321415:
אולי כדאי להוסיף אפשרות לקבל הודעה בדואל על תגובות לתגובות *ישנות* בלבד. ההגיון הוא שכך יכול מי שכבר אינו עוקב אחר הדיון לגלות שיש התענינות מחודשת בתגובתו.
הצעה 433068
(תזכיר לי בעוד שנה וחצי ואבדוק אם יש לי זמן לזה).
הצעה 433070
בעוד שנה וחצי אכתוב תגובה לתגובה 433068, ואני מצפה שהמערכת האוטומטית תשלח לך דואל. בקיצור, רשמתי לפני.
הצעה 513045
חיכיתי שנתיים ושליש. יש זמן?
הצעה 513046
בכפוף לכמה שיקולים לא-טכניים, ייתכנו מספר עדכונים לאתר בעתיד הקרוב-יחסית.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים