בתשובה לברקת, 13/11/08 12:14
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495675
אלוהים נמצא בפרטים האמפיריים. התחלות הבניה בשנה בת"א נאמדות במאות יחידות דיור עד אלפיים בלבד. מה זה נוגע לשוק ענק של עשרות אלפי דירות קיימות להשכרה?

ואף קבלן/יזם/משפץ/משכיר פרטי לא יקבל דיקטאט כלכלי מראש העיר. זה אפילו לא עובד בבייג'ין ושנחאי הכאילו קומוניסטיות. מכסימום זורקים שם לרחוב תושבי שכונות עוני ובונים מגדלים לתפארת הקפיטליזם.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495707
לא סופרים דירות בבודדים, עיוני. סופרים מקבצים של דירות ואת המיקום והריכוז שלהן - שכן, חלק גדול מהבנייה החדשה הוא מגדלי יוקרה חדשים וכן פנטהאוזים שנבנים על גג בניינים קיימים, על פי אפשרויות כלכליות חדשות שמציבה תמ"א 38 ‏1. כל עוד הדגש הוא בנייה יוקרתית, יש כאן העדפה ברורה להעלאת מחירים.

ולגבי הדירות להשכרה - כמובן שמחירן עולה ככל שהן מצויות בקרבה של מגדלי יוקרה חדשים (נאמר, נסי לבדוק את ערכן של הדירות המעפניות ברחוב מלצ'ט, מאז הוקם ואוכלס מגדל שינקין-מלצ'ט).

מה זה "דיקטאט כלכלי"? מה זה קשור למשל להסכמים בין העירייה לקבלנים, לפיהם מקבלים זכויות בנייה למגדלי משרדים באזורים כמו שדרות רוטשילד, תמורת שימור מבנים קיימים הצמודים אליהם? (הסכם לא רע בפני עצמו, אגב).

1 שמטרתה חיזוק מבנים בפני רעידות אדמה, אבל כדי להמריץ קבלנים לעשות זאת מאפשרת בנייה של עוד קומה וחצי על הגג הקיים, שיפוץ הבניין וכולי. קרי, מסוגלת להפוך כל גג תל אביבי מזופת ועמוס דודי שמש לפנטהאוז במיליון דולר עם נוף לים.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495719
את טוענת שהעירייה צריכה לאשר או לפסול בניה פרטית על קרקע פרטית בהתאם לתמחור הצפוי של הדירות ? לדרוש מקבלנים להוריד את איכות הבניה ולהוריד את שטח הדירות כדי להוריד מחירים ? להתערב בצורה בוטה בשוק החופשי כדי לשרת אידיאולוגיה סוציאליסטית ?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495723
כאשר מועמד סוציאליסט (ואפילו קומוניסט ר''ל) מתמודד בבחירות, כן, הוא עושה זאת על מנת לקדם אידיאולוגיה סוציאליסטית.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495779
כאשר מועמד סוציאליסט מתמודד על ראשות הממשלה, כן. העירייה לא אמורה לכפות מדיניות בדרג כזה. כשם שהעירייה אינה משרד השיכון ואינה בונה למגורים בהיקף רחב, היא לא אמורה לקבוע את אופי הבניה ועלותה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495815
דווקא הממשלה לא אמורה לכפות החלטות ברמה המקומית. תן לתושבים לקבוע את אופי הישוב שלהם. ובפרט, עיירות וערים מונעות בנייה של שיכונים בשטחן, כדי שלא להזמין אוכלוסיה קשת-יום שאיננה משלמת ארנונה ולא מטפחת בעצמה את הגינה. לכן עיריות מעדיפות לעודד בניית דירות יוקרה.
לטעמי האישי זו מדיוניות אגואיסטית ומרושעת, והייתי מעוניין שהעירייה שלי לא תיתן היתרי בנייה לפרוייקטים ''הומוגניים'' כאלה. על העירייה לתכנן בנייה של דירות קטנות וצנועות לצד דירות יקרות כדי למנוע גטואיזציה של העיר.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495900
אם תצא במסע נרחב להרחבת סמכויות השלטון המקומי, אולי יהיה מקום לדבר. מצד שני, תזהיר מראש את כל בעלי המגרשים, שתוכניות הפיתוח שלהם צריכות ליפול בתוך האג'נדה של המפלגה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495941
אני באמת תומך בהרחבת הסמכויות המקומיות, אבל זה לא העניין.
אישור תוכניות בניין ערים היה מעולם בתחום הסמכות של העירייה. העיריה קובעת אם יוקם פארק מול המגרש שלך, או מרכז פינוי אשפה. היא קובעת כמה אחוזי בנייה תקבל, ואם יותר לך לעקור את האקליפטוס שתקוע שם באמצע. בשנים האחרונות היא תמנע ממך לבנות שם שם שיכון מרובה דירות קטנות. אני חושב שלהיפך, עליה לאשר לך בניית דירות יוקרה בתנאי שתבנה גם כמה דירות פשוטות. אני רוצה שגננות, מורים, כבאים, שוטרים, וזוגות צעירים, יוכלו לגור בתוך העיר וזו הדרך הפשוטה ביותר לאפשר זאת.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496100
כשהעירייה מונעת ממך לבנות הרבה דירות, כי התשתית לא מספיקה ולכן יהיה עומס לא נסבל, זה סביר. כשמסרבים לשנות את היעוד החקלאי של חברת זרע בדרום-מזרח העיר, כי מתוכנן להיבנות שם פארק והאזור אמור להישאר חקלאי (כפי שהיה יעוד הקרקע כשנמכרה) או להימכר לעירייה לטובת פארק, זה הגיוני. הגבלת גובה גם היא דבר נכון, במסגרת תכנון העיר. מה שלא נכון הוא להכתיב מדיניות, המגרש עדיין שייך לבעלים שלו, זכותו לעשות בו כרצונו במסגרת מה שלא פוגע בשכנים. השאלה האם דירה תימכר במליון או שניים (ואפשר כמעט על אותו שטח לבנות בשני הפורמטים) היא לא שיקול שמדינת ישראל כיום מתירה לעירייה להתערב בו. אולי בשלב הבא תודיע לך העירייה שהיא בחרה במגרש שלך כמיועד לציבור הדתי ? או שבעצם אסור לך למכור את הדירות, אתה צריך להשכיר אותן, כי ככה נוח יותר למשוך צעירים ?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496110
העיריה יכולה לעודד מבצעי פינוי-בינוי, תוך הגדלת כמות הדירות ואיכותן.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496116
בניית דירות יוקרה (שבמקרה של כמה שכונות ירושלמיות נמכרות ליהודים אמריקאים ונשארות ריקות 50 שבועות בשנה) פוגע בשכנים. עיר ללא מורים כבאים ושמרטפים היא לא ממש עיר.

השאלה מהו תמהיל הדירות בפרויקט בניה, הוא בהחלט בתחום אחריות העירייה על פי החוק במדינה. וכפי שנאמר באלמוניות לעיל, העיריות מתערבות בשאלה זו ומונעות הקמת שיכונים זולים.

זכות הקניין של בעלי נדל"ן היא זכות חשובה, אך לא בלעדית. למשל, חשוב להפקיע קרקעות לצורכי ציבור, חשוב להפריד בין תעשיה ומגורים, וחשוב לשמור על אוכלוסיה מגוונת, ומותר לעודד בנייה להשכרה, ובנייה להשכרה מוגנת לטווח ארוך.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495727
תכנון קהילתי הוא אידיאולוגיה סוציאליסטית?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495780
תכנון הוא אידיאולוגיה סוציאליסטית (לפחות במקרה דנן). אנשי השוק החופשי לא מאמינים בתכנון מרכזי, אלא ביד נעלמה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495832
שיטת היד הנעלמה, מקובלת בעיקר במשחק ה''פוקר'', היא דורשת גם כן תכנון לוגיסטי ומאוד מסוכנת למשתמשים.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496551
אין עיר בלי תכנון. ויש תכנון עירוני קפיטליסטי.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496550
כלל לא טענתי שהעירייה "צריכה לעשות" או לא לעשות משהו‏1. פשוט הבהרתי, שמה היא עושה או לא עושה, משפיע על מחירי הדירות.

1 ואגב, מי אמר שכל הצעדים שפירטתי לעיל הם שליליים? הייתי שמחה לו תמ"א 38 היה מיושם אצלנו בבניין.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495767
"מגדל שינקין-מלצ'ט"? בניין של 6 קומות הוא "מגדל"? אני מבין שמעכשיו בתל-אביב צריך לבנות רק צמוד קרקע?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495768
משום מה היה נדמה לי שאת משתמשת ב''מגדל'' ככינוי גנאי. כעת אני שם לב שהדבר אינו משתמע מהודעתך ולכן אני חוזר בי מהשאלה האחרונה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496552
מה לעשות, ככה קוראים לו.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496600
לא מצאתי את זה פה: http://america-israel.co.il/project.asp?project_id=3...
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496611
צודק, יותר מתאים לקרוא לו פרויקט מלצ'ט שינקין.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496620
בתמונה הוא נראה מזעזע. איך במציאות?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496667
במציאות הולכי רגל לא רואים אותו כי הוא גבוה מקו הרחוב. רואים רק את הכניסה לחניה, השער המקורה והאינטרקום המואר (הבן שלי מבקש לעצור ולהביט כל פעם שעוברים שם, כנראה חושב שזה איזה לונה פארק).

אני מניחה שבפנים, כמו בכל הבניות החדשות, חללי המגורים חסכוניים למדי (אבל פתוחים ברובם, כדי שאי אפשר יהיה לעלות על זה בקלות :-P ).
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496685
למה הכוונה ב"חללי מגורים חסכוניים"?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496715
חדרים זעירים, בשפת המתווכים.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496718
כך הייתי משערת, אבל אם זה אמור להיות בניין יוקרתי, זה לא כל כך מתאים, לא?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495784
נכון שעיקר הבניה החדשה במגדלי מגורים. אבל זה בא על מעט המגרשים הריקים שעוד נותרו בעיר. כך מגדלי צמרת-אקירוב, פרויקטים סמוך לרכבת ארלוזורוב, בזל, מגדלי דויד ומיזמי פינוי בינוי בדרום העיר. (ומגרש החניה שהופך להיות ביתה של שרי אריסון בפינת שאול המלך - אבן גבירול)

זה רק מגדיל את מצאי הדירות הקיימות. לא בא במקום. בשום מטרופולין מרכזי בעולם לא יכולים סטודנטים תפרנים לגור בלב העיר, או בצפון הישן. ואגב, מחירי שכ"ד בת"א נמוכים מאוד מבחינת התשואה לבעלים. אידיוט מי שמחזיק נכס כאילו מניב לצרכי השקעה.

ועוד אגב: דירת 3 חדרים ממוצעת, 80-100 מ"ר, הושכרה בספטמבר סביב ה-‏6K ש"ח. עכשיו זה קרוב יותר ל-‏5. בלי אפקט החנון הקומוניסט ועם כלכלת שוק. אפשר לבדוק באתר יד 2.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496553
לא ביקשתי שתסנגרי או תקטרגי על פעולות ראש העיר. בסך הכל הבהרתי לך שלהחלטות העירייה יש השפעה ישירה על מחירי הנדל"ן בעיר (וכתוצאה מכך גם באזור כולו! מחירי הנדל"ן בחולון וברמת גן למשל קפצו גם כן בשנתיים האחרונות, מפני שהרבה מחפשים עוברים לשם).

"בשום מטרופולין מרכזי בעולם לא יכולים סטודנטים תפרנים לגור בלב העיר" - על מה את מדברת? שאגיד לכל חבריי התפרנים בניו יורק, אמסטרדם ופאריז לעבור דירה מחר בבוקר?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496848
ההבהרות שלך לא תופסות מים, או מרק צ'ילי בארוחה עסקית ב'מאיה'. כולה חזרה חבוטה על התעמולה של דב חנין ותומכיו. אין לאף ראש עיר בישראל אפשרות להשפיע על שוק הנדל''ן מלבד הענקת אישורים לבניית יתר. בטח לא קביעת שכ''ד בשוק פתוח.

התרשמותך מהמיזם במלצ'ט פינת שינקין נכונה עד מאוד. צבר דירות זערוריות ביחס (לשטח) עם עיצוב די בינוני לשוכרות. הרעש משך היום למרות ההבטחות לשמשות חסינות. לא מומלץ, אפילו שהמיקום חלומי.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 498230
נו, אבל זו הנקודה, נעבעך - הענקת אישורים משפיעה על שוק הנדל''ן.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 498332
זהו? עכשיו כשאת יידישע מאמע עם שתי דיפלומות, התחלת לדבר יידיש?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 495914
בניגוד לתאוריות המציאות משקפת:

א. מספר הדירות החדשות (במגדלים) מזערי ביחס למצאי הדירות להשכרה בעיר. ממילא הוא נוסף עליהן ולא גורע מעקומת ההיצע.

ב. ביקוש והיצע קובעים את שכ"ד. לא ראש העיר. כבר הזכרתי כי בתקופה האחרונה ירדו המחירים חדות. והמגמה נמשכת.

ג. מלצריות שהן גם סטודנטיות לא אמורות לגור ברוטשילד פינת שינקין. יש היררכיה כלכלית. סטודנטים ב-NY לא שוכרים דירות על סנטרל פארק.

ד. כמו במרכז לונדון שלא מחכה לי גם בת"א יצטרכו לסגור את העיר לכניסת רכבים פרטיים. עניין של זמן בלבד.

ה. חולדאי ראש עיריה מוצלח מאוד. עוד כמה קדנציות והוא יחשב כאחד מהגדולים שהיו פה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496554
א. על זה עניתי לך, שכחת לקרוא.

ב. ראש העיר משפיע על ההיצע.

ג. באמת? מדוע כלל הברזל היצוק הזה מרים את ראשו רק מאז 2006? עשורים רבים גרו כל המלצריות/סטודנטיות בכייף ממש על פינת רוטשילד-שינקין, בשכר דירה שיכלו לעמוד בו בקלות. האם כל הזמן הזה השוק היה "לא מאוזן" ורק עכשיו הוא "כן מאוזן"? הראייה הזו מופרכת (ובהחלט דורשת בדיקת מציאות מול תיאוריות).

ד. את הצעד הזה אקבל בשמחה דווקא. לא מחזיקה מכונית וסולדת מתרבות ה"לא יכול לזוז בלי אוטו" בלב העיר. זו תרבות פרברית.

ה. נכון מאוד! כמו צ'יץ'!
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496809
הסגירה של לונדון לרכבים פרטיים נחשבת לכישלון די מהדהד, וזה בעיר עם תחבורה ציבורית של 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, 365 ימים בשנה, ומזג אוויר שמאפשר נסיעה באופניים. בתל אביב, עיר עם תחבורה ציבורית של 10 שעות ביממה, 5 ימים בשבוע, 200 ימים בשנה, ומזג אוויר שלא מאפשר נסיעה באופניים, אין סיכוי שזה יעבוד.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496824
מאיזה בחינה היא כשלון?‏1

ואם יסגרו את תל אביב לכלי רכב פרטיים (לכל היממה) זה פשוט יהרוג אותה.

1 אני לא מסנגר על התוכנית, אני פשוט לא יודע עליה כלום.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496834
מזג האויר בתל אביב מאפשר נסיעה באופניים 360 ימים בשנה‏1.
תל אביב קלאסית לרכיבה על אופניים. רק צריך מקלחות במקומות עבודה.
אין לי מושג איך אנשים נוסעים על אופניים בלונדון.

1 5 בימים בשנה יורד גשם.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496837
זהו, שלא.
אנשים לא נוסעים באופניים רק לעבודה, אלא גם למכולת, לגן, למסעדות, לאוניברסיטה, לסרטים *ובעיקר* לתחנות הרכבת (עלית ותחתית) שיקחו אותם לעבודה. את זה אי אפשר לפתור בעזרת מקלחות, ותאמיני לי שאת לא רוצה להיות בקרון רכבת ש-‏30% מהנוסעים שלו נסעו אליו באופניים באוגוסט הישראלי. יותר מזה, בעבודה מסודרת רוב העובדים באים באותה חצי שעה, תארי לעצמך ש-‏30% מהם באים מסריחים ורצים למקלחת ביחד... לא נעים. בקייץ, בתל אביב, אופניים הם כלי תחבורה לא מעשי לרוב מי שנוסע באופניים באירופה.

בלונדון יורדים בממוצע 29 אינצ'ים של גשם בשנה. בתל אביב 21. בתל אביב יש 63 ימים גשומים בשנה, בלונדון יש 113, מה שאומר שכשיורד גשם בלונדון הוא הרבה פחות אינטנסיבי, למעשה, לרוב כשיורד גשם בתל אביב כמעט אי אפשר לסוע באופניים בזמן שכשיורד גשם בלונדון הוא ממש לא מפריע לנסיעה (כותב הודעה זאת השתמש באופניים ככלי תחבורה עיקרי בזמן מגוריו בתל אביב, ובזמן מגוריו בלונדון).

זה לא מקרה שבערי אירופה במישוריות יש הרבה יותר נוסעים באופניים מאשר בתל אביב.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496851
א. קודם שיאפשרו להעלות אופניים לרכבת. בינתיים זה לא קורה.
ב. אני לא רואה הרבה הבדל בין אנשים שהלכו ברגל, בקיץ הישראלי, עד תחנת הרכבת לאנשים שנסעו באופניים.
ג. בגרמניה, יש מקלחות גם בתחנות הרכבת‏1.
(כותבת הודעה זו נסעה יום יום במשך שנתיים לעבודה, מרמת גן לתל-אביב, וכן בנסיעות לתל אביב לכל צורך אחר. גם בקיץ).

1 כן, גם לי זה עבר בראש כשסיפרו לי על זה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496855
א. גם באנגליה אסור להעלות אופניים לרכבת (בשעות הלחץ, חוץ מאופניים מתקפלות).

ב. זה לא הבדל שרואים, זה הבדל שמריחים...

ג. מופרעים הגרמנים האלה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496870
א. לרכבת אסור? או לתחתית אסור?

ב. כמדומני כוונתי היתה ברורה.

ג. לחלוטין. החברה שסיפרה לי על זה, סיפרה שהיא הביעה את פליאתה באזני מכרים (שלה) גרמנים, והם אמרו
"We also have showers in the gas stations".
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496888
א. לרכבת.

ג. כדאי לזכור גם שמדובר בהרבה מאד מים, וישראל היא מדינה בלי הרבה מים.
צ"ל: 496902
"We also have gas in the showers stations"
צ"ל: 496947
זה מה שגם אמרנו כששמענו על זה.

________________
(תאר לעצמך מה זה לעשות מקלחת בתחנת רכבת בגרמניה כשגרמניה במדים (של עובדת ניקיון, אמנם, אבל עדיין) צועקת עליך שנל שנל. זה מה שקרה לחברתי).
צ"ל: 496949
מה זה שנל?
(אני לא הייתי מעזה להתקלח בגרמניה במקום ציבורי, ודאי שלא בתחנת דלק).
צ"ל: 496952
מהר, בגרמנית.
צ"ל: 496961
תודה.:)
איך מנקדים את זה בתעתיק עברי?
צ"ל: 496971
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497389
כמות הזיעה ליחידת מאמץ גופני אינה קבועה, ובמיוחד משתנה בין גברים לנשים. דגמתי את מידת ההזעה של אוכלוסית גברים הטרוגנית וגדולה למדי ‏1, ומיקמתי את עצמי ביחס אליה בעשירון לא קיצוני. אני מצהיר בגאון כי נסיעת אופניים שלי במזג אויר קיצי למשך יותר ממאתיים שניות תביא להיווצרות פלגי זיעה שיצערו מאוד את מי שיאלץ לשהות בקירבתי עד המקלחת הבאה. מכאן הסקתי, באופן גס ועד ביצוע ניסוי מהימן יותר, שעבור חלקים ניכרים מהאוכלוסיה הגברית (לפחות), נסיעה באופניים במזג אויר "נעים" ומעלה אינה אופציה תחבורתית נאותה, בהיעדר תשתית מקלחות ראויה. ברגל זה הרבה פחות נורא, מבחינה זו.
אגב, קיום מקלחת לא מבטיח את השימוש באופניים- אני מכיר יותר מאדם אחד שנמנע משימוש באופניים ככלי תחבורה, מכיון שההכרח להתרחץ בהגיעו אל היעד יאלץ אותו לקום מוקדם יותר מדי בוקר ‏2.

1 המלצות ינתנו במידת הצורך.
2 אני אחד האנשים הללו.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497390
במחשבה שניה, אני לא מתחייב על מיקומי בעשירון הזעתית לא קיצוני. אבל כמו שאייכמן אמר, לא אני הסיפור כאן.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497495
מבקשת המלצות.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497554
משחקי כדורסל קיציים, והתגוששויות עם גברים ללא חולצה במסגרת אימונים בדיסציפלינות בהן זה נהוג, סיפקו לי אוכלוסיית מדגם הטרוגנית וגדולה של גברים מזיעים בטווח האוכלוסיה 14-76.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496866
ההבדל בין תל-אביב ללונדון הוא לא עניין האופניים אלא שבלונדון יש תחתית ובתל-אביב אין ולכן לונדון יכולה להרשות לעצמה לסגור את העיר לרכבים ותל-אביב לא.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496869
לא הבעתי הסכמה עם ההצעה המעוותת לסגור את תל אביב לתנועת כלי רכב פרטיים, לפני שיש חלופות (רכבת תחתית, חשמליות, שירות אוטובוסים ראוי יותר) אלא התייחסתי לעניין האופניים בלבד.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 496871
חשמליות זה לא רעיון טוב לעיר עם כבישים קטנים כמו תל-אביב ואוטובוסים רק יגבירו את הבלאגן. תחתית זה הרעיון הטוב היחיד.
אוטובוסים רק יגבירו את הבלגן? 496874
בודאי. 496875
גם ככה קשה לזוז בכביש, ומי שנוסע בנתיב הימני צריך לעקוף אותם כל פעם שהם עוצרים בתחנה.
בודאי. 496876
אז הפתרון הוא קביעת הנתיב הימני כנת''צ, לא העלאת מספר המכוניות הפרטיות על הכביש.
בודאי. 496879
הרעיון הוא הפיכת כל הכביש, ולא רק הנתיב הימני, כנת''צ.
עוד יותר טוב. 496883
(ועל הדרך, אם אפשר לדאוג לנתיב אחד לאופניים)
בודאי. 496882
תל-אביב היא עיר עם כבישים צרים שאין בהם הרבה מקום ולכן הגבלת הנתיב הימני לתחבורה ציבורית רק תצר את מרחב התימרון של הנהגים ותגביר את הפקקים.
בודאי. 496878
אם כל מי שיסע בכביש יהיה אוטובוס (או מיניבוס, או מונית), התנועה תהיה הרבה פחות צפופה.
בודאי. 496880
ויהיה גם הרבה פחות חופש תנועה.
בודאי. 496881
יהיו קצת פחות חופש והרבה יותר תנועה.
בודאי. 496920
זה בעיקר משום שחלקם מתעקשים לעצור באמצע הכביש ולא להיכנס לתחנה.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497391
קטנועים פתרון עוד יותר טוב, לדעתי.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497396
טוק טוקים
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497512
כן, בתנאי שלא מדובר ב''וספה''.
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497528
מה רע בווספה?
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497540
מאומה. וספה וספה עשויות להיות טובות, ביחד, מכלב גדול (דהירה ונוחות). (אני מעדיף למקד את הדיון בזכר, כי נקבה יכולה להביא עוד כלבים).
אצלנו, במטרופולין, התעמולה רוגשת ורועשת 497558
וספה כלי אדיר. אין שני לו (לה? אני תמיד התייחסתי לוספה שלי כאל נקבה).
הבעיה היא שהוספה מונעת במנוע בנזין שתי פעימות. כזה שהדלק שלו הוא תערובת של בנזין ושמן.
שמן מנוע, בעיקרון, נועד כדי לסוך את המנוע, לא כדי לשמש כדלק. כדלק הוא מזהם מאוד.
ווספות ו-וספר 497591
רק תוריד את הצ'ופצ'יק מה-ה' ותגלה דלק אחר לגמרי:
Three measures of Gordon's, one of vodka, half a measure of Kina Lillet. Shake it very well until it's ice-cold, then add a large thin slice of lemon peel. Got it?

The Vesper. It sounds perfect and it's very appropriate to the violet hour when my cocktail will now be drunk all over the world.
(אסוציאציה אישית מקזינו רויאל)

ופה הווספה מופיעה בכל הדרה הנשי, כשאודרי וגרגורי מטיילים ברומא:

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים