בתשובה לאריק, 18/11/20 14:51
דקדנס 728318
יש שיר הכי טוב:

השיר הישראלי הכי טוב.
שיר הרוק הטוב ביותר.
שיר הפופ הטוב ביותר.
דקדנס 728319
או! תודה שסגרת לי את הפינה הזאת. אני כבר שנים מתלבט מהו שיר הרוק הטוב ביותר.

(ברצינות, ארז, לא נראה לך מגוחך להיות כל כך פסקני בעניין הסופר-סובייקטיבי הזה?)
דקדנס 728320
זה אובייקטיבי לגמרי. אם היית שואל את האלוהים בוב דילן הוא היה אומר בדיוק את אותו הדבר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728346
להפתעתי אין תמיכה ציבורית רחבה בשני השירים הישראליים שנמצאים בראש הרשימה שלי. כל מכריי (שניים במספר!) מסכימים שמדובר בשירים יפים, ואפילו יפים מאד, אבל משום מה לטעמו של הציבור הרחב "עטור מצחך" לוקח‏1 בעוד שני אלה לא מוזכרים כלל.

הנה הם (לא בהכרח בסדר הזה. בין שניהם אני משנה את דעתי מעת לעת):

https://www.youtube.com/watch?v=sEVnlVRmYTk (בביצוע הזה)
https://www.youtube.com/watch?v=Uzs1qOM7_co (זה הביצוע המועדף עלי, ולא בזכותה של ירדנה, אם כי אף אחד לא מצליח לקלקל את השיר השמיימי הזה ואפילו כשאני שר אותו במקלחת החתולה שלי מצטרפת מעבר לדלת. "חולין" בתחת שלי!)
_____________
1- לא שהוא שיר גרוע, אבל הוא לא בין העשרים הטובים ביותר לטעמי. ראשית, איך אפשר להתלהב מבחורה עם נפט על הראש? ושנית, למרות שאני מודע לאירוניה הדקיקה המסתתרת ב:
"(אינני זוכר אם חרזו כך בשיר)
אך למי שתהיי
חייו מלאי שיר."
ולמרות שקטונתי מלבקר את אברהם חלפי, כשאני מתקל בחרוז כזה זה הורס לי את ההנאה בלי שום קשר להבנה שלי. ברור שהיה קל מאד למצוא כאן חרוז הולם ("עשיר", למשל, היה יכול למצוא שם את מקומו בקלות כאילו מדובר בכפר שמריהו) כך שהחריזה הקלוקלת היא מה שהמורה שלי לספרות היתה מכנה "אמצעי אמנותי" שבא, אולי, לבטא את מוחו המסוחרר של המשורר שלא רק מאבד את זכרונו אלא גם את כשרונו הלירי, אולם, כפי שאמרתי, זה לא עוזר לי לא להתעצבן.

טוףףף, אם אני כבר בענייני עצבים וחריזה, שאלה לקהל: בשיר Nowhere man של ארבעת המופלאים נכתב:

Doesn't have a point of view
knows not where he's going to
Isn't he a bit like you and me?

והשאלה היא אם רק אני מוצא את עצמי מקווה, בכל שמיעה של השיר, שהשורה האחרונה כאן תתיישר בהתאם לכללי השכל הישר והחריזה ל:
Doesn't have a point of view
knows not where he's going to
Isn't he a bit like me and you?

ההשפעה של זה עלי היא כמו השפעתה של דלת חורקת. אני מקווה שתוך זמן קצר איזו אפליקציית AI תספק לי את ה-WD40 הנדרש.

אגב, גם בין שירי החיפושיות אני בדעת מיעוט (תגובה 724770)

2- ל.א.א.א - מואאאאאה, בייב.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728357
בעיני החריזה של חלפי היא נהדרת, ובניגוד ללחן הזוועתי שגבריאלוב ניפק ל"השיר על התוכי יוסי", הלחן של רכטר ל"עטור מצחך" הוא נפלא. אני בהחלט חושב שזהו אחד השירים היפים ביותר שנכתבו, הולחנו והושרו בעברית, אם לא ה.

לגבי "Nowhere man", שים לב למקצב של כל שורה ותראה שה-you יוצא בדיוק באותה הפעמה של view ושל to, כלומר צריך לקרוא את המילים:
Doesn't have a point of view
knows not where he's going to
Isn't he a bit like you
and me?
לגבי הצעת היעול שלך, זה בדיוק איך שמיקי גבריאלוב היה עושה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728365
כאמור קטונתי מלבקר את חלפי, אבל חריזה של ''שיר'' עם ''שיר'' היא לא נהדרת בעיני בשום הקשר.

אשר לביטלס, אין מה לעשות, באוזניים שלי זה חורק.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728377
יפה השומקום.
בניגוד לשוטה, אני דוקא חושב שהפיכת השורה השלישית לגרסה שלו, יוצרת חרוז משולש מתבקש ונדוש מדי. ככה יותר טוב.

השיר הכפול בעטור מצחך צורם גם בעיני מזה שנים שנימה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728410
הגיג לא אפוי על המילים של "עטור מצחך". קודם כל, כדאי לקרוא את המילים כפי שהם הופיעו בכתב לפני המוזיקה, אני מניח - הגרסה כאן נראית אמינה.

אני מסכים שההתחכמות עם (אי-)חריזת ה"שיר" היא לא רגע מזהיר של שירה או פזמונאות. אבל קשה לי לשפוט לחומרה את הטקסט, כי נראה לי שהוא מלכתחילה לא התיימר להיות שיר גדול - רק מין מתנה קטנה וכמעט מאולתרת לאהובה. ואז הוא נפל קורבן ללחן קלאסי, קנוני, איקוני ומופתי, שכל צליל בו הוא בדיוק זה שהיה צריך להיות (לצד זה שאף אחד אחר לא היה חושב לשים אותו שם), ועם שירה ועיבוד קפדניים לא פחות - ואז החיפוף המסוים במילים מתבלט.

אם מה שאתה מחפש הוא שילוב של מילים נאות, לחן נאה, והתאמה נאה ביניהם, אני מסכים ש"שיר של יום חולין" הוא משובח. מאידך, ברור לי שיש לפחות כמה שירים שעולים עליו בשילוב הזה. מצד ראשון, הם לא ממהרים לקפוץ לי לראש. אולי, לפחות כקייס סטדי מעניין, "נאסף תשרי". הוא קצת הפוך מ"יום חולין", שכולו צניעות וטעם טוב - "נאסף תשרי" הוא מילים נפוחות כמו שרק נתן יונתן ידע לתת, וגלאם גדול מהחיים במוזיקה כמו שרק פיק ידע להפיק‏1 - אבל לטעמי הם מחזיקים אחד את השני גבוה גבוה, ומהווים ביחד יצירת מופת.

אם בכל זאת להישאר בגבולות הטעם הטוב, שני שירי ארץ אהבתי הראשונים, בלחניהם וביצועיהם הקנוניים. עוד יותר ישן, למעשה אני נוטה לחשוב שהוא יצירת המופת הראשונה של הזמר העברי, "שיר אלייך", שאני מפציר במנויי ספוטיפיי להאזין בו להקלטה הקנונית של יהורם גאון ולא לגרסה הנחותה שביוטיוב.

אפרופו חלפי, רגע של תשומת לב לשיר קטן (וקצת פגום) אחר שלו, "קשה בלילה". מאוד מתבקש להלחין אותו, אבל ככל הידוע לי עשורים רבים אף אחד לא הרים את הכפפה. רק ב-‏1987 עשה זאת מיקי גבריאלוב עבור הראלה בר. נדמה לי שזה חלף בלי תשומת לב (רק עכשיו גיליתי אותו, אחרי שכמעט פרסמתי את התגובה בלעדיו), ובצדק. עשרים וארבע שנים נוספות חלפו, ואז בתוך ארבע שנים הלחינו אותו שלושה: אלון עדר, ישראל ברייט, ושי צברי. שני הראשונים מלחינים מבריקים עם קבלות, ועשו כאן עבודה ראויה, אבל צברי "האנדרדוג" לטעמי מנצח אותם כאן בענק, גם ביופי הלחן כלשעצמו, וגם בהתאמתו האווירתית למילים.

1 לא תפרגנו גם לי קצת טעם רע במשחקי מילים?
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728412
רגע, מילים יפות, לחן יפה והתאמה יפה ביניהם? שיר הדגל הוא כנראה שובי לביתך.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728606
בעיניי, שיר עם התאמה נהדרת בין המילים ללחן (ולעיבוד) זה "תגידי" של מתי כספי. הלחן פנטסטי לאורך כל השיר, והמילים מצוינות (עד כמה שאני יכול לשפוט) חוץ מאשר בפזמון, שם הן מאבדות נקודה או שתיים על סעיף בנאליות ועל החזרה המיותרת (מבחינת התוכן) של "אם נמצא ביננו למה זה קרה" ומיד אחריו "אז אולי נבין".
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728608
את ההתאמה היוצאת מהכלל של לחן למלים אני מוצא אצל סשה ארגוב- ''הכל זהב'', ''יוסי, ילד שלי מוצלח'' וכמובן- ''הוא לא ידע את שמה''.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728621
ויאיר רוזנבלום - "גבעת התחמושת", "הייתי נער", "גשם אחרון", "מה אברך", "הבלדה על חדווה ושלומיק", אפילו "בוא איתי אל הגליל", ובראשם: יצירת המופת שנולדה מהאתגר הבלתי אפשרי של "ליל חניה".

המדינה שלנו משופעת במלחינים יוצאים מהכלל. סשה ארגוב ויאיר רוזנבלום הם מהגדולים שבגדולים. השירים שרוזנבלום הלחין גורמים לי לבכות עד היום.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728625
''ליל חניה'' לטעמי זאת מנגינה נפלאה שלא קשורה בכלל למילים. אפילו לא קצת.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728633
אדרבא תגובה 677280
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728645
יפה! לא הכרתי.

(שירונט/כספי/מנור עשו כאן חוק וישנה באמצעות שליח, וכתבו "האם את טועה בעברית עמו תמיד". אם כי מי כאן המתקן-הטועה ומי השליח? אם עכשיו אתם רואים "כמו תמיד" זה כי דיווחתי על הטעות.)
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728415
אגב "עטור מצחך" ואלון עדר - איכשהו "יש" נשמע לי מתכתב עם "עטור מצחך". גם קולות הפתיחה שנשמעים לי דומים למהלך האקורדים המרכזי של רכטר, גם החצוצרה הבודדת שחוזרת על הנושא המרכזי כמו האבוב(?) אצל רכטר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728417
אני מניח שאין צורך לומר את המובן מאליו לכל המשתתפים הקבועים כאן‏1 (יש בכלל אחרים?), אבל מוזיקה היא אחד התחומים בהם אני בור מוחלט, והקריטריון היחיד שאני מכיר הוא אוהב/לא אוהב (בדרגות שונות, כמובן). לאוזניי הפרימיטיביות שני השירים שציינתי עושים את זה בגדול, ואיכשהו עבורי המנגינה מתאימה למלים כאילו הם הגיעו לעולם ביחד. על המלים לכשלעצמן אין להכביר מלים.
___________
1- למשל: תגובה 191853
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728413
פייר, הפתעת אותי. לאור תגובה 321494 ותגובה 555385, חשבתי שהטעם שלך במוזיקה אחר לגמרי.

ואני שותף לתמיהה/אכזבה שלך בנוגע לחריזה ב"עטור מצחך". אין לי בעיה מיוחדת עם Nowhere Man, אבל כפי שכבר כתבתי כאן, ב"טנגו צפרדעים" של כוורת יש "הצפרדע כמו אשה / ערב טוב ותודה רבה". לא עדיף "ובבקשה"? זה לטעמי פיקשוש חריזה יותר מפואר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728418
תגובה 728417

אתה צודק בעניין פקשוש החריזה שהראית, אבל אני לא שומע יותר מדי דבורים מכדי שזה יזיז לי. בהזדמנות זאת רציתי לשלוח לך ברכות על כך שהגעת, יחד עם שכניך, לראש הטבלה הלאומית בין היישובים היהודיים. שים מסכה!
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728422
עכשיו אתה כבר מבזה את קודשי ישראל. מה הלאה? ש"דודה שרה" לא מתחרז עם "פוי"?

____
אם כבר, אז עדיף "ערב טוב וביצה קשה". ככה אנחנו גם מרוויחים על הדרך פרסומת לביצים של הקשה. מה שמגיע - מגיע.
לדעתי ההעדפה של "תודה רבה" על פני "בבקשה" מכוונת.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728541
כוורת ראו עצמם פטורים מלפרסם אותך, כי אריק איינשטיין כבר סגר את הפינה הזאת.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728427
זה המקום לחרוז הגרוע ביותר בשירה העברית, בתוך שתי השורות הגרועות ביותר:
היא למדה בעצם בכיתה המקבילה,
הוא ראה אותה רק מדי פעם בהפסקה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728433
מה שגרוע במיוחד זאת לא החריזה או השפה אלא פשוט האנטי-קליימקס: מה זאת אומרת “היא למדה בעצם בכיתה המקבילה, הוא ראה אותה רק מדי פעם ...” איפה כל הפרפרים, השושנים, לובן צווארה, עד השורה הזאת זה נשמע שהוא לא עושה שום דבר כל היום חוץ מלבהות בה וללמוד ולשנן כל פרט ופרט בגופה, ופתאום הוא רואה אותה רק מדי פעם? לא אמין.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728439
לא לחינם זיכיתי את צמד השורות הנ''ל בסופרלטיב השלילי. הן מצליחות באופן מובהק להיכשל בכל החזיתות - תוכן וצורה, משקל ודרמה, שפה ומצלול.
ונוסף על כך - הן מופיעות באמצע שיר שמלבדן, אני מוצא אותו זורם, קליט וחביב בהחלט מסוגו. מה שרק מגביר את הצרימה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728445
אני זוכרת, בדידותי זועקת
אליט פני בשתי כפות ידי
את צערי חילקתי עם פת לחם
שאלתי, האומנם ואם כדאי.

כמובן, זה לא רק החרוז שאינו מתחרז, זו גם המטאפורה שלא מיטאפרת.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728446
לא מכיר.
לפחות המשקל תקין.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728448
אבל יאללה, הבו לנו עוד חרוזים גרועים לאוסף!
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728450
Roses are red,
Violets are blue,
Some poems rhyme,
This one doesn’t.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728459
זה משהו ידוע?
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728461
לדוברי אנגלית, אני חושב שכן.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728466
אבל פה זה בכוונה (כמו שהטקסט טורח לציין בבהירות). לכתוב חרוז גרוע בכוונה זה הדבר הכי קל בעולם. בכל ספר (כמו בתנ''ך) זה קורה כמעט בכל מקום שבו תפתח אותו ותתחיל לקרוא.
אנחנו מחפשים מקרים של שירים ולכאורה ניסו דוקא לשמור על חריזה לאורך הדרך וכשלו.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728492
בואו ננסה לתרגם:

אהבתי לחם,
אהבתי גם פול,
אך לחרוז אהבתי
אם כי לא תמיד.
הקיץ הפנה לנו עורף 728493
פחעח"ב‏1: ב"גדל, אשר, באך" יש כזה על סטרואידים.

1 -חצי-
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728572
קח רכבת, קח אוירון
קח מתנה קטנה לילד,
אוירון
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728576
וואלה! תמיד הציק לי בקטנה רק קצת מעל סף ההכרה, בכל פעם ששמעתי את השיר עוד מילדות.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728581
לא מדויק, החרוז לאוירון הוא (יונתן, לך) לישון. לא מדהים, אבל לא מזעזע.
האוירון באמצע הוא קישוטון שכזה, בין דחקה למשחק מילים להשהיה קומית.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728573
לי מפריע בשיר "כיבוי אורות" החריזות:
"דרך אין קצה לו
עד מראש הסלע"
בבית הראשון,
"שר ותוף עונה לו
עד מראש הסלע"
בבית השני.
לא ברור לי למה נעמי שמר בחרה לחרוז ככה, בעיקר שבבית הראשון אפשר לכתוב "לה" במקום "לו".
עוד חריזה בעיתית של נעמי שמר חוזרת על עצמה שוב ושוב בשיר "בשדות בית לחם" כשהיא חורזת את "בית לחם" עם "ללכת" פעם אחר פעם (וכן את "שכם" עם "לכת") אבל השיא הוא בבית האחרון:
"התחכי להלך
עם הלחם והמלח"
זה כבר פשוט נשמע רע.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728609
בעיני שני השירים בסדר. יש שיקולים שהם מעבר לחרוז המהודק. אפילו אצל אלתרמן, שהבין בחריזה כמעט כמו הפונז, אחד היה טרף שני מת בחרב.

גם לא הייתי נטפל לאסי דיין שחרז כפכפים עם דאווין, ולא לאבי קורן עם אנחה-במבחן וברושים-אישית.

אבל כשרחל שפירא חורזת חלון עם בשלום, כולנו יודעים שהיא מסוגלת ליותר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728611
אלתרמן באמת היה חרזן פנומנלי, אבל הניחוש שלי הוא שהוא קצת התבאס מהפשרה שהוא נאלץ לעשות עם "טרף"/"חרב" (להקריב קצת מהחרוז תמורת ביטוי מוצלח).

וגם לדעתי זה נכון שככל שהשיר יותר שטותניקי, הדרישות מאיכות החריזה נחלשות. אצל כוורת יש אין-סוף דוגמאות, וגם לאריאל זילבר לא חסר ("גן עדן"/"שק"ם", ו"חסד"/"כסף", ב"הנה אנו המיואשים"). אפרופו אריאל זילבר ומילים, מישהו פה יכול להסביר לי סוף סוף מה הקטע עם המילים של "בחברה להגנת הטבע"? (כן, אני יודע ששמואל צ'יזיק חיבר.) שום דבר שם לא מסתדר, מבחינת התוכן.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728641
קשה לי להאמין שזה הטריד אותו. אחרי שכבר בבית הפותח של "כוכבים בחוץ" הוא חרז "לאורך" עם "עובר אורח", היה לו צ'ק פתוח לזריקת זין.

_____
נוח בשלום על משכבך, דייגו. איש קטן ושחקן ענק.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728646
נדמה לי שפעם הבחנתי אצל אלתרמן וגולדברג באי-אלו חריזות של ף/ב (כמו "טרף"/"חרב"), ותהיתי אם זה קשור לזה שרבים בסביבתם, ואני מניח שחלק מהם עצמם, באמת הגו את זה אותו דבר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728648
אולי כמו אצל פבלו רוזנברג (נר על החלון - הלב ימשיך לפעום).
אבל מה עם אלכסנדר פן (פנס על הגשר - לחות מני גשם)?
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728650
בינגו! בדיוק חשבתי על זה בהקשר ההוא. קצת מבטא פולני או ייקי וזה לגמריי עופייר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728614
לא ברור במה זכיתי (מן הסתם חטאתי) שזכיתי לעקיצה הזו, אבל נוטה להסכים עם שאר הנאמר.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728616
דוקא פירגון (עם קריצה קלה). מזל שאלתרמן כבר לא מגיב יותר באייל
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728622
אולי בעידן אחר :)
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728600
עוד אחד:

שניים סינים עם כינור גדול
ישבו בצד הכביש ופיטפטו בקול גדול

ואם כבר הידרדרנו לשירי ילדים, נזכרתי בסיפור הבא. לפני יותר מעשר שנים התגלגל אלינו הביתה ספר ילדים בעל השם התמים "שני בת ארבע". הנה ציטוט מדויק מתוכו, איי שיט יו נוט:

"... נסענו חיש מהר לבני ברק לרחוב השומר
מקום שם הפיצה של פיקנטי את השוק שובר
בתוך קרטונים ארזו לנו יפה מאד את הכל
ובבית אמא אמרה לאבא, תראה יהושע כמה זול,
בתשעה עשר שקל ותשעים אגורות שתי פיצות ענק
זה ממש כאילו בעבודה שלך קיבלת מענק."

התגובה הראשונה שלי היתה - "מה? בדש כתב את זה?" ומסתבר ש... כן, זה היה הוא! יש פה בטח כאלה שזוכרים איך בשנות השמונים פעל טיפוס בשם משה בדש, הבעלים של "פיקנטי" וטייקון נקניקים בעיני עצמו, ועשה הרבה רעש עם פרסומות אגרסיביות אבל בלי מיליגרם אחד של אלגנטיות. הוא נקלע שוב ושוב להסתבכויות משפטיות, ואני זוכר את "מוזיאון האבסורד" שהוא פימפם בעיתונים - תערוכה נודדת (?) של המכונות במפעל שלו, שאמורה להמחיש את הגובה האבסורדי, לכאורה, של השומה שמס הכנסה קבע לו. אז מסתבר שהוא לא בחל בחיבור ספרות ילדים כדי להעביר את המסרים השיווקיים המעודנים שלו. החרוזים עצמם לא כאלה גרועים, אבל במדד של ערך ספרותי כולל, נראה לי שיהיה קשה להגיע נמוך יותר. יש טוענים אחרים לכתר?
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728601
אני תמיד סיפרתי לבנותיי שהאוטו הגדול והירוק "מביא הוא *הביתה* ביצים וחלב".
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728602
ברור. גם זהו זה עשו עליו מערכון. https://youtu.be/c2Z7IySgBLY?t=9m45s
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728603
גדול. לא חושב שהכרתי את זה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728542
אם אתה ממחזר את עצמך, אז גם אני אמחזר, ואציין (במסגרת הדיון על החרוז "שיר / שיר") את החריזה המלבבת "עזבת את בית ספר / כשקראת בתוך ספר" אצל בן ארצי.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728543
בגילי המתקדם זה שאני לא זוכר זו לא בושה, וזה שאני עקבי זו מחמאה :)
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728449
מסבים את תשומת לבי לזה:
====
עכשיו תשמעי את איך שאצעק
אני אוהב אותך
====

שהיה יכול להיות "אצרח" ולהתחרז. אני חושב שזה אחד מהמכוונים. הרי ערן צור גם יוצא לחלוטין מהסולם. זו אמורה להיות הצעקה הכי כנה ו"מהבטן", ולכן ללא כל אסתטיזציה - לא מוזיקלית ולא פרוזודית.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728441
אותי תפס הביצוע של אברהם פריד ל"ונתנה תוקף", משום שהוא הזכיר לי את המבטא האשכנזי הליטאי (שהוא בפרוש מילרעי ולא מילעלי) שהכרתי מהסיפורים של אבי.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728442
אני עם איזי.
הדיסוננס בחריזה של אישומקום מכוון, ומטרתו ליצור את ערעור שיווי המשקל בשורה השלישית אחרי החריזה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728599
טוב, להגנתו הוא לא הראשון. עכשיו בשלוף עולה לי

''כל העצים לבשו ירוק, אני לבשתי ג'ינס וכובע

עכשיו הכל נראה רחוק, רוצה לדעת למה - כובע''

לא יודע למה חושבים שזה לגיטימי. בטח תכף אזכר בעוד...
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728610
זה דווקא מעולם לא הפריע לי, כי המלה כובע מופיעה בשני כובעים שונים.

מלה מוזרה- כובע. לא מכיר מלים אחרות מהשורש הזה.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728618
קלסיקה של רמי קידר: ולעת ערב/עם רוח ערב.
הקיץ הפנה לנו עורף‏2 728649
זה בעיני חרוז נחמד מאוד. כל השיר הרי משדר ניהיליזם, והכובע השני הוא פאנץ' ליין ניהיליסטי.
Yeah, sure 728328
אני אפילו משנה את דעתי כל הזמן מה השיר שאני הכי אוהב (קרי הכי טוב) של הביטלס או הסטונס.
Yeah, sure 728335
על הסטונס, בוב דילן, ג'ימי הנדריקס וניל יאנג בעלי איכות היצירה המדהימה זה באמת קשה. גם הביטלס הם כאלה כמובן אבל אצלם זה יותר ברור ויש גם אופציה לא של לנון ומקרתני.
Yeah, sure 728338
גם בעיני אלו שניים מהגדולים ביותר תגובה 687404 אבל שים לב- בקישור השני נפלת בפח.
Yeah, sure 728386
גם מעיני זה חמק - אבל אמרתי לעצמי תוך כדי הקשבה - פעם זה היה יותר כיף, השיר הזה (גם מהפייבוריטים שלי). אז זהו, פתרת לי את הדיסוננס.
ואם כבר - הנה עוד ביצוע שאני אוהב, מהקונצרט עבור ג'ורג' הריסון.
מעבר לנקודות הציון הבנאליות שם, אני מפנה את תשומת הלב לסוללת התופים הארטילרית שמאחוריה מסתתר ריי קופר הפרקשניסט האגדי.

חזרה לעמוד הראשי המאמר המלא

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים