האם אתה שוכר דירה? 1725
(לחיילים - הכוונה היא למקום המגורים בעת חופשות).
כן, עם שותפים 57 15%
כן, עם בן / בת זוג 59 16%
כן, לבד 37 10%
לא, אני גר בדירה בבעלותי (אבל משלם משכנתא) 36 10%
לא, אני גר בדירה בבעלותי (ללא משכנתא) 24 6%
לא, אני גר במעונות סטודנטים 14 4%
לא, אני גר בבית הורי 109 29%
לא, מקום מגורי הוא בבעלות ממשלתית (בי''ח, כלא, בית הנשיא, וכו') 10 3%
לא, מטעמי חיסכון אני חי ברחוב 29 8%

375 הצבעות עד כה
פרסום תגובה לסקר

הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

ומה האפשרות למתנחלים שבינינו? 184433
קראוון לא נחשב בית
אבל האדמה היא בבעלות ממשלתית
ומה האפשרות למתנחלים שבינינו? 184434
האם המתנחלים משלמים שכ"ד עבור הקרוון? האם הוא שלהם?
184435
כבר היה לי בראש ניסוח מלא ואף חצי משעשע אודות דילמת הבחירה. אבל ברגע שנכנסתי ראיתי את ההערה.

בבית של ההורים, נו מה?

________
העלמה עפרונית, ככה,און אנד אוף.
תיקון קל 184438
מי שמשלם משכנתא, הדירה אינה בבעלותו, או שהיא בבעלות חלקית.
תיקון קל 184439
לכן הסיוג ''אבל'' בביטוי ''אבל משלם משכנתא''.
תיקון קל 184444
אהמ. תגדיר בעלות.

(כלומר אל תגדיר, אבל המלבן קם ונופל על ההגדרה, שהיא בעצם סמנטית)
בעלות 184445
הדירה היא רכושו של הדייר והוא יכול למשל למשכן אותה כבטחונות להלוואה או, במקרה של בית פרטי, להחריבו עד היסוד אם ברצונו לעשות זאת.
בעלות 184446
לפי ההגדרה הזו (לא שזה חשוב) הוא כן בעלים.

אגב הבעלות לא מחייבת תמיד שתהיה זכות להרוס.
באמת? 184450
בית ממושכן ניתן למשכן שוב? ספר לי איך
לגבי הזכות להרוס אתה צודק
באמת? 184452
אה, אז לא הבנתי מה כתבת בסיבוב הקודם.

אפשר להתווכח אם ''זכות למשכן'' היא חלק הכרחי מהגדרת הבעלות (בעיקר כי יש נכסים שאי אפשר לשעבד), אבל הגדרות הן פונקציונליות, אז כמו שאמרתי בהתחלה, זה לא משנה איך תגדיר.

וטכנית אפשר למשכן פעם שניה (בעדיפות שניה, או ראשונה אם זה מוסכם).
מעונות למשפחות הסטודנטים 184442
ואנחנו עברנו ממגורים בדירה בבעלותנו למגורים במעונות הסטודנטים. המזל הוא שאלה מעונות למשפחות והם נוחים כמעט כמו הדירה הקודמת שלנו (חוץ מהמחיר כמובן).
אהמ... 184447
לא נראה לכם הגיוני לכתוב האם את/ה שוכר/ת וגו'...?

כשאני קוראת או שומעת פנייה שמתייחסת רק לג'נדר אחד, אני ישר נאטמת.
אהמ... 184461
פעמים רבות זה מסבך את ניסוח התשובות (והשאלות) בצורה מגוחכת. אנחנו משתדלים לרוב לנסח עד כמה שאפשר בצורה נייטרלית, אבל לא תמיד זה פשוט.

חוץ מזה, פוליטיקלי קורקט זה פיכסה.
"האם אתם שוכרים דירה?" 184462
"האם אתם שוכרים דירה?" 184465
"לא, אנחנו גרים בבית הורינו".

(ואם חלוקת התשובות היתה קצת אחרת, זה היה יכול להיות יותר טוב:

"כן, אנחנו שוכרים דירה עם שותפים."

"כן, אנחנו שוכרים דירה לבד".
)
אהמ... 184469
חבל שהשפה העברית, בה המין הזכרי הוא המין הנייטרלי, גורמת לך להאטם.

ניסוח כמו "האם אתה..." מתייחס, בד"כ, לגברים ונשים כאחד.

ניסוח כמו "האם את...", לעומת זאת, מתייחס במובהק לנשים בלבד, אלא אם כן צוין מראש אחרת.

ניסוח כמו "האם את/ה..." מתייחס בבירור לעורכי/ות דין ובאי/ות כוחם/ן, והוא מפריע לקורא/ת וקוטע את רצף הקריאה שלו/ה. לפיכך אני/ו מנסה/ים ככל האפשר להמנע מפניות שכאלה לקהל הקוראים/ות, למעט במקרים מיוחדים (למשל, דיון 1062).
אהמ המ... 184486
בשפה העברית המין הזכרי הוא המין הנייטרלי?

האבחנה הזו שנויה במחלוקת הן פוליטית, הן דקדוקית.
אהמ המ... 184487
דקדוקית לא. כלומר, כאשר יש קהל מעורב עם רוב ברור וידוע של נשים, יתכן שמוטב לדבר בלשון נקבה, אבל כאשר היחס אינו ידוע, מקובל להתייחס בלשון זכר, ואם זה מאוד קריטי, להוסיף איזה ''השאלות מנוסחות בלשון זכר אך מכוונות לגברים ולנשים כאחד.''. נראה לי קצת מטופש להוסיף הערה כזאת לכל סקר באייל.
אהמ המ... 184489
זה לא הופך את זה ל''מין נייטרלי'', אין דבר כזה. זה פניה לנשים במין שאינו מינן. אבל אני מסכים שזה תקני, גם אגב כשיש רוב נשי מוחץ.
אהמ המ... 184546
אני חושב שזה נובע מהפוביה שלנו לאיבוד זהותנו המיוזעת השעירה והגברית.
אהמ המ... 184566
אני שמתי דאודורנט, הוכחה ניצחת שאני לא מפחד לאבד זהות מיוזעת, גם אם היתה לי כזו.
אהמ המ... 184807
נוכח תגובה 184589 אני חוזר בי. יש דבר כזה מין נייטרלי, לפחות אם שואלים את האקדמיה.
מין נייט. רע לי. 184876
לא צריך לשאול את האקדמיה, מספיק להכיר את אשתי.
אהמ המ... 184569
ע''פ החלטת האקדמיה לעיברית כאשר מדברים אל ציבור שרובו נשים יש לפנות אליו בלשון נקבה.
האקדמיה מכחישה 184571
ראה שמועה שנייה ב"לא היו דברים מעולם - צרור שמועות שווא" מתוך אתר האקדמיה ללשון העברית
סקסיזם 184589
לא ממש קשור אבל נזכרתי.
יש לנו נטייה אוטומטית לראות כל שוני בין היחס לנשים ולגברים כמפלה נשים. עניין המספר הוא דוגמא אחת.

מתוך העמוד שקישרת: "צורת הזכר בעברית היא הצורה הלא-מסומנת, הצורה הסתמית - והיא יפה אפוא גם לנקבות."
כלומר זכרים אינם מובחנים ע"י השפה כמין בפני עצמו. הם ברירת מחדל חסרת יחוד. לנשים לעומת זאת, בנוסף להיכללותן בערב רב המינים הכלול בצורת הזכר שבשפה, מיוחדות גם צורות פנייה והתייחסות מיוחדות ומייחדות. לא?
טוב, במחשבה שניה לא מבנה השפה הוא העניין אלא ההקשר והשימוש החברתי בדברים והתודעה שהם מקדמים בפועל ולא טיבם העיוני. סתם בזבזתי פסקה.

אבל אם כבר, בנושא דומה: לפני כמה ימים פגשתי ידידה המחפשת עבודה כבר הרבה זמן. לפני כחודש נגשה הבחורה, בעלת תואר שני בכלכלה, לראיון בחברה פרטית המחפשת דילרית מט"ח. באותם ימים החלה חברתה של הכלכלנית לצאת עם בחור חדש, שהתברר כזה שזה שאצלו התראיינה היא שבוע קודם לכן. הן החליטו לנצל את המצב כדי לברר מה השכר המוצע. טרם הספיקה החברה לברר עניין זה הציע לה הבחור את התפקיד. היא הסבירה לו שהיא לא בטוחה שיש לה את הכישורים, אך הוא ענה "לא איכפת לנו כישורים, צריך שהיא תהיה כוסית". כמובן שמשפט זה הלהיט את הפמיניסט שבי אך אז היא המשיכה וסיפרה שהחברה שאלה אותו אז מה קורה עם קורות החיים של הגברים. הוא ענה שאת אלו הם גורסים על המקום.
סתם, סיפור כדי להתחיל איתו את השבוע.
סקסיזם 184595
לא הבנתי את מוסר ההשכל. ברור שאם החברה מחפשת "דילרית מט"ח" היא לא מתעניינת בקורות חיים של גברים, לא?
סקסיזם 184597
צודק. לא ניסחתי את זה נכון. הם חיפשו דילר/ית מט"ח. הם מנועים לדרוש מיגדר ספציפי במודעה או בכלל.
סקסיזם 184599
גם כאשר דרוש/ה מינק/ת?
סקסיזם 184600
מתוך מודעה של חברת אל-על (לפני שאיפשרו גיוס בנות לקורס טייס) - "דרוש/ה טייס/ת קרב עם נסיון יוצא/ת חיל האויר הישראלי".
סקסיזם 184601
ואם אפשר ככה, אפשר גם "דרוש/ה מנהל/ת בכיר/ה בעל/ת כרומוזום Y".
ברוך שובך. 184602
התגעגענו
סקסיזם 184603
מתוך http://www.patentim.com/forum_articles.asp?Fnumber=3... : "אין רואים הפליה לפי סעיף זה כאשר היא מתחייבת מאפיים או ממהותם של התפקיד או המשרה."
אבוי אין לי דדים 184606
יש איזה שיר של ביאליק בנושא, לא?
אבוי אין לי דדים 184611
אכן (http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-860-14439-586644...).
נו? 184653
והיא החליטה לעבוד שם?
נו? 184658
היא החליטה לא לעבוד שם.
פוליטיקלי אינקורקט 184553
בקורם שאני מעביר, הצוות הוא על טהרת המין הגברי.
אבל כבר שנים המבחנים מנוסחים ''בלשון נקבה ומיועדים לנקבה ולזכר כאחת''.
פוליטיקלי אינקורקט 184570
יפה (ודי מקובל – או לפחות היה די מקובל, מזמן לא ראיתי מבחן – בפקולטה למדעי המחשב בטכניון). אבל אתם מציינים זאת במפורש: זו אינה "ברירת המחדל". לכך התכוונתי כשאמרתי שהלשון הזכרית היא ה"נייטרלית" בעברית.
אהמ... 184701
אם באוזנייך השאלה "האם אתה שוכר דירה" נשמעה כפנייה לגברים בלבד, אז איך התייחסת לאפשרות "עם בן/בת זוג"? כפנייה לגברים הומוסקסואלים/גברים הטרוסקסואלים?!
אהמ... 184702
כניסוח פחות מוטה, המאפשר ארבעה פירושים שונים. ולכן, גם כפניה לגבר שחי עם בן זוג או לאשה שחיה עם בת זוג.

ולכל מי השצדיק את ההתייחסות בלשון זכר כ"נייטרלית", אין לי אלא לומר: נכון, זה כשר. אבל מזה מסריח...
אהמ... 184890
פוליטיקל קורקטנס, זה מה שמסריח, לא השימוש הסביר והנכון בשפה העברית.
הבעיה היא לא הפוליטקליקורקטנס 184938
אלא הנשים.

חבל שלא השארתם אותנו במטבח. לשם אנחנו שייכות. היה לנו טוב שם. ידענו את מקומנו. לא התערבנו בכל דבר. לא דרשנו כלום. לא העזנו לנהוג, לא היה לנו רכוש משלנו, ואת ההשכלה הנחוצה לנו, קיבלנו מאמא שלנו. היינו יפות ושותקות, טיפחנו את הבית, את הילדים ואת עצמנו, והשתדלנו להיתלות על הזרוע שלכם בצורה חיננית ובלתי מעיקה.

מתן זכויות שוות לנשים - זו הטעות!

אבל אם כבר נתתם לנו זכויות ואנחנו כמובן אסירות תודה לכם על כך, ומעריצות אתכם על הטולרנטיות (דובי, תרגום בבקשה) והנאורות שלכם - אז תתחילו להתייחס אלינו כאל חלק אינטגרלי ממשפחת האדם.

ואת, דובי, יכולה להיות הראשונה. ואנחנו יודעות שאת יכולה.

נניח, דובי, שבמטה קסם, דאוס אקס מכינה, האקדמיה היתה משנה את פניה. הפנייה לנקבות היתה הופכת להיות הנייטרלית. איך היית מרגישה, דובי, אם כל חייך היו פונים אליו כאל נקבה? אם הנוכחות של כג'נדר היתה נבלעת?

אני הייתי מרגישה עם זה ממש מצויין, ותודה ששאלתם.
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות - ולא רק לתחבושות היגייניות, שניצלים ושפתונים - היו מגלות את כוח הקנייה שלי. בפניות של מוסדות מששלתיים, היו מתייחסים אלי כאל משפיעה ונוכחת במציאות הישראלית. הייתי הופכת מנוכחת-נפקדת שאינה קיימת בזכות עצמה, ליישות עצמאית. לקיימת בזכות עצמה.
ועל זה נאמר 184941
פשוט מדהים 184948
מה בדיוק ניסית להוכיח? הבאת מאמר מפוקפק שעושה סמטוחה נוראית מכל הנושא, מבלי להבין במה הוא עוסק ועל מנת לשרת את האג'נדה המפוקפקת והמקובלת בחוגים מסויים ש*נשים מקבלות מכות כי מגיע להן* ‏1.

והרי כותב המאמר, גיל רונן, מסלף כל מה שנאמר בשני המקורות שעל פיהם הוא כותב.

גיל רונן מצטט: "שימו לב שנצ"מ יחזקאלי מסביר שהשעות הכי "טובות" להתלונן, מבחינת נשים מעלילות, הן שעות אחה"צ/ערב. נחשו מתי הצוותים החדשים של הפמיניסטיות אמורים לשבת בתחנות?"

ומה כותב נצ"מ יחזקאלי? נכון, ש"(הסיכויים גבוהים במיוחד בשעות אחר-הצהרים, הערב והלילה, כאשר הקצינים התורנים בתחנות, בדרך-כלל, אינם מקצועיים, ויודעים, כי עדיף מבחינתם שישגו בביצוע מעצר שווא על-פני שחרור בעייתי, שיכול גם לפגוע בקורבן וגם בהם ובקריירה שלהם)‏2.

1 אפשר להחליף את המלה מכות במלה אונס, ואת מגיע להן בהזמינו את זה
2 הסוגרים במקור
זה מובן מאליו 184951
רציתי להראות שיש אנשים שבאמת חושבים ככה.
ועל זה נאמר 184950
בעיקר נהניתי מארבע התגובות הראשונות למאמר. אין, אין על פא''צ.
הבעיה היא לא הפוליטקליקורקטנס 184945
הבעיה היא לא הפוליטקליקורקטנס, אלא הבכינות.

מה את רוצה מדובי? הוא לא המציא את השפה העברית.

ביקורת קונסטרוקטיבית, יש לך? אי אפשר להפוך קיטורים לאידאולוגיה (טוב, אפשר, אבל הרבה לא יצא מזה).

מה אנחנו צריכים לעשות עם השפה בשביל לתקן את העוול הנורא?

יש מספר אופציות:
א. להמציא את השפה מחדש וליצור מין נייטרלי אמיתי (יש לך הצעות לשוניות?).
ב. להפוך את המין הנשי למין הנייטרלי (ואם זו המטרה, אל יתלונן העבד על כך שהרודן האכזר לא מסכים להתחלף איתו).
ג. להכנע לתקינות הפוליטית, לאנוס את השפה בצורה מכוערת ולכתוב כל הזמן עם "/" מטופשים (יהונתן/ה הקטנ/ה רצ/ה בבוקר/ה אל הגנ/ה, הוא/היא טיפס/ה על העץ/ה אופרוחים/ות חיפש/ה).
ד. להבין שלשפה יש היסטוריה ולא ליחס יותר מדי חשיבות לעניינים שוליים (יש דברים יותר חשובים שאפשר להעלב מהם).
אודה לך מאוד 184953
1. אם תראה לי היכן אתה מזהה סימני בכיינות.

2. הערתי הערה קטנה, די בתמימות, יש לציין, שהפנייה "האם אתה שוכר דירה", גורמת לי תחושה לא נוחה (אני נאטמת, כאמור). באופן מפתיע, הפכה ההערה הזו לנקודה הארכימדית של השרשור הזה, והסיטה את הדיון מהנושא המרכזי שלשמו נתכנסנו פה - תנאי המגורים של האיילים והאיילות. האם זה לא אומר דרשני?

3. תגובות 184462 ו 184465 (לא יודעת איך ללנקג' אותן )מציעות אלטרנטיבה פשוטה מאוד ליישום. ומדוע לא זכו להתייחסות רצינית?
אודה לך מאוד 184957
אממ... ירדן *נתן* את ההתייחסות הרצינית. הוא חבר מערכת, את יודעת, ושותף לניסוח הסקרים. התגובה שלו מקובלת עלי, וכפי הנראה גם על עורכים אחרים (כי הם לא הגיבו).

אגב, גם איילת בועזסון חברת מערכת, וגם היא שותפה לניסוח סקרים. עד היום, למיטב זכרוני, היא לא התלוננה על צורת הניסוח של סקרים באייל. עד כמה שאני יודע, היא לא בדיוק אשה שזהותה המגדרית נבלעה איפשהו.
לכבוד לי לצטט אותך, דובי 184958
יאללה, יאללה.
לכבוד לי לצטט אותך, דובי 185002
האימייל שלך מוכר. כתבת פעם באייל תחת ניק אחר, או אולי פרסמת כאן מאמר?
אודה לך מאוד 184984
אה, וזה שאני לא התלוננתי אומר שזה בסדר? או שמא צריך להתעלם מתלונות של מגיבות אחרות משום שאני לא התלוננתי?

להזכירך, הוצע לי להצטרף למערכת האייל בתור הנציגות הנשית שתמנע מבריחה של מגיבות וכותבות, לא כדי לדקדק בלשונכם.
אודה לך מאוד 185000
ואם, כמו במקרה זה, הדקדוק הלשוני נועד למנוע בריחה של מגיבות וכותבות...?

נדמה לי שדובי התכוון לומר שהוא מאמין, כי אם הניסוח אכן היה לא קביל מבחינה זו, הרי שהוא סומך עליך שהיית מעירה את תשומת ליבנו לכך.

(היי, למיטב זכרוני, את *כתבת* את השאלה הזו!)
אודה לך מאוד 185004
נכון.

אני כתבתי את השאלה הזו וניסחתי אותה בלשון זכר, משום שיש טחנות רוח שאיני יוצאת נגדן. לי הניסוח הזה פחות מפריע. לכן גם לא התערבתי בויכוח, אלא הגבתי רק כשהוכנסתי אליו בעל כורחי.

(רגע, לא הוסכם שאני עלה התאנה של המערכת? זו שמכינה קפה? מה פתאום מצפים ממני להחלטות הרות גורל כגון ניסוחים פוליטיקלי קורקטיים?)
אודה לך מאוד 185007
הייתי עוזרת לך, אבל גם אני חושבת שיש נושאים פמיניסטיים חשובים הרבה יותר.
אודה לך מאוד 185008
אוקיי, "לא יוצאת נגד תחנות רוח" זה דבר אחד; אבל עדיין, השאלה היא האם הניסוח הזה בעייתי בעינייך? (בעייתיות קטנה, שלא ממש מפריעה לך כי יש תחנות רוח וגו').

האם הניסוח "האם את/ה" עדיף בעינייך?

(אני לא שותה קפה. בשבילי שוקו, בבקשה.)
אודה לך מאוד 185017
לא. האמת היא שלי, באופן אישי, הניסוח שהוצע מסורבל יותר ולא עדיף על פני הניסוח בזכר.

(מריר או חלב? או אולי לבן? או שמא בלי לערב צבעים?)
אודה לך מאוד 185028
טחנת רוח (בה טוחנים קמח): http://www.globalnetexec.com/windmill.gif
תחנת רוח (בה מייצרים חשמל, אבל זה כבר חידוש לשוני לא תקני, על משקל תחנת כוח): http://www.agr.state.tx.us/eco/images/windmill.jpg
אודה לך מאוד 185030
כמובן. לא פעם ראשונה שאני חוזר על השגיאה הזו בפומבי. תודה על התיקון.
אודה לך מאוד 185154
איך אתה קורא למשאבות-המים-מופעלות-הרוח שמאפיינות את הנוף ההולנדי?
מצד אחד הן נראות כמו טחנות רוח, מצד שני הן לא ממש טוחנות מים.
אודה לך מאוד 185026
הנה המקום לצאת נגד תחנות רוח: דיון 1702

(את מכינה קפה גם לקוראים?)
אודה לך מאוד 185094
אבל אני יצאתי נגד הטחנות.

נו. ואולי הגיעה הזמן להפסיק לשחק בדון קישוט (בתפקיד רוזיננטה?) וללמוד את מקומי כדולצינאה.

(אם זה מה שיעשה אותם מאושרים? אז כן).
אודה לך מאוד 184964
1. תגובה 184938

חמשת הפיסקאות הראשונות, עם כל המרירות הצינית שבהן (שלא לדבר על עיוותי המציאות שבהן והאיש קשיות שבהן).

"אז תתחילו להתייחס אלינו כאל חלק אינטגרלי ממשפחת האדם". (על זה באמת שאין לי מה להגיד מעבר ל-"יאללה יאללה").

(גם כל החלוקה הזאת לאנחנו ואתם נראת לי זרה ומוזרה, אבל נעזוב את זה).

ואז כתיבול אחרון באה הפיסקה -
"נניח, דובי, שבמטה קסם, דאוס אקס מכינה, האקדמיה היתה משנה את פניה. הפנייה לנקבות היתה הופכת להיות הנייטרלית. איך היית מרגישה, דובי, אם כל חייך היו פונים אליו כאל נקבה? אם הנוכחות של כג'נדר היתה נבלעת?".

2. נו, זו לא הפעם הראשונה שזה קורה באייל הקורא, קורה, לא קרה כלום. זה מה קוראים אותו - (way) אוף טופיק.

3. או. ככה הרבה יותר טוב. אני לא מעוניין בניסוחים בלשון רבים כששואלים אותי שאלות. זה יגרום לי להרגיש שהנוכחות שלי כאינדיבידואל נבלעת (אבל כנראה שזה לא נורא כי אין לובי אביביסטי שיפעיל לחץ נגד שינוי כזה בשפה. הרי לך מהות הפוליטיקלי קורקטנס ולמה צריך להתרחק ממנה).
פרודיאני 184979
חמש הפסקאות הראשונות.
אכן 184989
:-)

מהיום אמור: "חמש/ת/5/V" ואף אחד לא יעלב.
הבעיה היא לא הפוליטקליקורקטנס 184949
(סובלנות).

לא פניתי אליך אישית בלשון זכר. פניתי אל קהל גדול של אנשים, שעד כמה שאני יודע, נחלק בערך חצי חצי בין שני המינים (ג'נדר בעכוז שלי, אבל לזה לא ביקשת תרגום). במצב כזה, הדרך היחידה לפנות אל אנשים בצורה שהיא גם נכונה דקדוקית וגם אלגנטית (=בלי קווים נטויים) היא בלשון זכר. אם האקדמיה תחליט מחר שהדרך הנכונה לפנות לקהל של אנשים (למה המילה הכללית היא אנשים ולא נשים? אפליה!) היא בנקבה, או שאין הבדל בין שתי הצורות, וזה אכן יהפך למקובל בקרב הציבור, אני עצמי אשתמש גם בלשון נקבה וגם בלשון זכר.
למשל, נעשה מקובל בשנים האחרונות, בעת כתיבה על אדם היפותטי, להחליף בין זכר היפותטי לנקבה היפותטית (לא רק "אם נשאל את האדם הסביר, הוא ישיב לנו" אלא גם "אם נשאל את האשה הסבירה, היא תשיב לנו") באופן אקראי. מכיוון שכך מקובל לעשות, אני משתדל לעשות כן בכתיבתי שלי. אבל כל עוד ברור לכל שכתיבה בזכר היא נייטרלית ובנקבה היא לנשים בלבד, אין לי שום כוונה לצאת כנגד זה.

ולגבי הקשקוש הפמיניסטי על ה"נוכחות המגדרית הנבלעת" (לא ציטוט ישיר) - יאללה יאללה.
הבעיה היא לא הפוליטקליקורקטנס 184955
יאללה יאללה, זו תגובה רצינית, מעמיקה ומלאת השראה. שינית את חיי. נתת לי פרספקטיבה חדשה למציאות, ובפרט להבנת מרקם היחסים בין המינים. אני מודה לך. מאוד מודה.

תרשה לי, בנימה אופטימית ומפוייסת זו, להתעלם מן העכוז שלך, עד כמה שקשה לי.
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 184970
אני רוצה לנסות הקבלה מסוימת (עם דגש על "לנסות" אז לא להרוג אותי כי אני בעצמי לא בטוח שההקבלה במקומה):

אני זוכר ששמעתי סיפור מאיש פרסום על קמפיין לעיתונות של דרום-אפריקה מאת חברת מזון לתינוקות ‏1. בכל הפרסומות הופיעו נשים חייכניות ומקסימות שמחבקות/מטפלות/וואטאבר בתינוקות שלהם. הנשים האלו היו כולן לבנות. קמה צעקה גדולה מארגוני זכויות למינהם על כך שאם קהל היעד של המוצר הוא שחומי-עור מן הראוי שהדבר יבוא לידי ביטוי במודעות. בלית ברירה הם החליפו את הקמפיין. כתוצאה מכך היקף המכירות ירד בצורה חדה. מישהו בהנהלה התעצבן מכל הסיטואציה והזמין ביצוע של קבוצות מיקוד. הסתבר שהגישה של רוב הנשים השחורות הייתה שהן רוצות לעצמן את "מה שטוב לנשים הלבנות" ואם המוצר מפורסם כאילו הוא מיועד מראש לשחורים הרי שהוא בחזקת סוג ב'.
קודם כל, אני רוצה להגיד שלא ראיתי שום מחקר רשמי על הדבר הזה. כך שמבחינתי איש הפרסום חשוד קצת בהפצת פרופגנדה שקרית המיועדת להצדיק בדיעבד את ההחלטות של חבריו.
אבל אני מאמין שיש בזה קמצוץ של אמת. במיוחד כשאני רואה את הנוער בארצנו (לאחרונה נתתי שיעור אנגלית בחטיבת ביניים. במהלכו יצא לי לשאול אותם מה זה fox. התשובה כמובן הייתה "מה שיעל בר-זוהר לובשת"...).

ובחזרה לעניין: האם ייתכן שרוב הגברים והנשים (לא "כולם/ן". רק "רובם/ן"!) מעדיפים לקנות מחשב מגבר?

כל זה מתייחס לנקודה שהעלת לגבי פרסומות.
לגבי ניסוחי שאלונים - הפתרון שאני מיישם (ואני מתכוון לניסוחים באתר שאני מנהל - תרגומון) עובד בלפחות 90% מהמקרים: התחמקות! כמעט תמיד יש מילה נרדפת או שם-פועל או משהו שמתאים לשני המינים. וזה נכון במיוחד אם הניסוח לא מנוקד (ולכן לא ברור אם "שלך" זה shel-ACH או shel-CHA). לגבי סקרים אני בכלל מעדיף לעבור לגוף ראשון. למשל בסקר הנוכחי משהו בסגנון: "מקום המגורים שלי הוא...".

1 רמדיה אולי...?
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 185035
לא יודע. בניגריה כל(1) הדוגמנים על שלטי החוצות הם כושים.
__
(1) בכל אופן, כל אלו שאני ראיתי.
כשלג ילבינו 185058
באיזה פרסומת למוצר תינוקות - אני כבר לא זוכר אם חיתולים או מגבונים, או שמא בכלל מזון - הראו בחלק המרכזי של הפרסומת אמא כושית מחתלת(?) את בנה השחרחר. בשלב הזה חשבתי, הו כמה נאה מצידם. אחר כך היתה השקופית עם שם המוצר והלוגו וכו', ובסיום - אם לבנה מרימה את תינוקה הלבן המחותל לתלפיות. תהיתי‏1 אם יש כאן מסר סמוי לאם הכושית: השתמשי במוצר שלנו, ולבסוף תינוקך יהיה לבן!

1 לא מאוד ברצינות, למי שתוהה.
מילא התינוק 185082
כנראה ש''גם את, האם המחתלת, תיהפכי ללבנה''.
חברות המפרסמות מחשבים, אינטרנט מהיר או השקעות פיננסיות 185060
אני לא מכיר את הסיפור, אבל היה פרק כזה ב''פאזל''.
אהמ... 184907
או מסריחה...
אהמ... 184918
כרגיל, מונטי פייתון אמרו את זה הכי טוב:

Judith: Any Anti-Imperialist group like ours must *reflect* such a divergence of interests within its power-base.
Reg: Agreed. (General nodding.) Francis?
Francis: I think Judith's point of view is valid here, Reg, provided the Movement never forgets that it is the inalienable right of every man--
Stan: Or woman.
Francis: Or woman...to rid himself--
Stan: Or herself.
Reg: Or herself. Agreed. Thank you, brother.
Stan: Or sister.
Francis: Thank you, brother. Or sister. Where was I?
Reg: I thought you'd finished.
Francis: Oh, did I? Right.
Reg: Furthermore, it is the birthright of every man ...
Stan: Or woman.
Reg: Why don't you shut up about women, Stan, you're putting us off.
Stan: Women have a perfect right to play a part in our movement, Reg.
Francis: Why are you always on about women, Stan?
Stan: (pause) I want to be one.

(pregnant pause)

Reg: What?
Stan: I want to be a woman. From now on I want you all to call me Loretta.
Reg: What!?
Stan: It's my right as a man.
Judith: Why do you want to be Loretta, Stan?
Stan: I want to have babies.
Reg: You want to have babies?!?!?!
Stan: It's every man's right to have babies if he wants them.
Reg: But you can't have babies.
Stan: Don't you oppress me.
Reg: I'm not oppressing you, Stan – you haven't got a womb. Where's the fetus going to gestate? You going to keep it in a box?
(Stan starts crying.)
Judith: Here! I've got an idea. Suppose you agree that he can't actually have babies, not having a womb, which is nobody's fault, not even the Romans', but that he can have the *right* to have babies.
Francis: Good idea, Judith. We shall fight the oppressors for your right to have babies, brother. Sister, sorry.
Reg: (pissed) What's the *point*?
Francis: What?
Reg: What's the point of fighting for his right to have babies, when he can't have babies?
Francis: It is symbolic of our struggle against oppression.
Reg: It's symbolic of his struggle against reality.

כיפ/ה אדומ/ה GRAND PERSON, והזאב/ה 185014
כיפ/ה אדומ/ה גרה בבית קטן עם הוריה. הור אחד ממין זכר והור שני ממין נקבה, אשר על אף היותה ממין זה אין הדבר משפיע על מעמד/ה.
כיפ/ה אדומ/ה נקרא/ה כך, כי תמיד חבש/ה כיפ/ה אדומ/ה שהיתה עשויה מחומרים ממוחזרים ידידותיים לסביבה.
יום אחד אמר/ה ההור ממין נקבה, אשר אין הדבר משפיע על מעמד/ה, לכיפ/ה אדומ/ה: "לך/י נא לבקר את סבתא..."
אבל אסור להגיד סבתא", אמרה כיפ/ה אדומ/ה, "צריך לומר "GRAND PERSON".
אך כדי לא להסתבך עם משרד החינוך החליטו לומר סב(ת)א.....

...הדלת נפרצה פתאום והצייד השובניסטי האלים נכנס.
"באתי להרוג את הזאב" הוא אמר.
"אבל זה לא זאב, זה דולפין/ה. יונק/ת ימי/ת אינטלגנטי/ת וחייכני/ת עם קפלי מוח מאוד עמוקים" זעק/ה כיפ/ה אדומ/ה....

...ומייד מילאו את בטנו של הצייד באבנים ואחרי שהשליכו אותו הימ/ה, כתבו מכתב ל"גרין פיס" ולמועצ/ה למען הילד, והודיעו שהרשע האמיתי היה הצייד, ומכאן והלאה אין יותר אלימות בסיפור....

...ואז מיהרו כולם לאגדה על סינדרל/ה, כי שמעו ששם התעללו בעכברים, הפכו אותם לסוסים ורתמו אותם למרכבה.

ועכשיו תלכו כבר לישון, או שאני יפרק לכם את הצור/ה.

קטעים מסיפור לא אלים, לא גזעני ולא סקסיסטי של מאיר שליו.
לוח אם 185024
באנגלית זה היה פעם Mother board, היום זה Main board.
בעברית זה עדיין לוח אם.
כבר נתקלתי בכינוי לוח ראשי, אבל אולי כדאי לא לשבור את האיזון שבין לוח(ז) ל-אם(נ)?
לוח אם 185043
גם לתבנית שממנה מכינים תקליטים ‏1 היו קוראים "אמא", אם כי התהליך הזה דומה יותר לשיבוט מאשר ללידה. אולי צריך לקרוא לזה "דולי"?

1 לא יודעת איך זה בדיסקים.
לוח אם 185047
גם האום, שמבריגים אליה את הברגים, באה מאמא, שכן אבותינו, מעברתי המונחים הטכניים, עולם הייחוס שלהם דיבר גרמנית, והאום היא גיור של המוטרה. עכשיו, בימינו אנו, כשעולם הייחוס שלנו הוא אנגלופוני (או ליתר דיוק אמריקופוני), איך היינו מכנים את מי שמבריג את האום שלו?

___
זה מה שמסביר למה אצל האמריקאים משתמשים באותו כינוי לאומים ולמשוגעים.
לוח אם 185050
מזכיר לי ויכוח ישן אם זה לוח אם או לוח M
לוח אם 185051
ומפתח אלן או מפתח LN
לוח אם 185057
and don't forget the R-drive / R-disk
(-: 185059
בספר הדרכה עתיק ל אפל מצאתי שמסבירים שASCII זה לא ASC2.
בעבודה שלי מתבלבלים הרבה בין Memory Flush(=ניקוי הזיכרון) וביןFlash Memory.
לוח אם 185068
ומדוע שוקטת האקדמיה שלנו על שמריה? חסרה עבודה?
שיטפלו באבות המזון ובאבטיפוס, מה שללא ספק יקדם עוד את השיח הפמיניסטי הנוכחי.
לוח אם 185069
אגב, שוקט על השמרים או שוקד על השמרים?
לוח אם 185073
לפי גוגל: "שוקט"*.

* http://www.google.com/search?sourceid=navclient&... לעומת http://www.google.com/search?sourceid=navclient&...
לוח אם 185079
משכנע מאוד, אבל:
לוח אם 185084
מורפיקס תומך בשוקט או קופא על שמריו.
לוח אם 185085
שוקט הוא מי שיושב בשקט
שוקד הוא מי שמשקיע, מקדיש מאמץ.
שמרים, גם בלי ששוקדים עליהם יותר מדי, נוהגים לתפוח, לכן ניתן לעזבם לנפשם, והם כבר יעשו את העבודה. מי שבכל זאת מתעקש לזרז אותם, אינו שוקט על שמריו.
לוח אם 185092
גם שמרים דורשים השגחה
תגובה 145045 . אבל כנראה שהביטוי הוא אכן "שוקט על שמריו".
לעומת 185091
מ.ש.ל.
שבועון להיא-שה 185207
גירסה דומה למדי (טוב, כמה גרסאות שונות אפשר להמציא) נמצאת בספר "פוליטיקלי קורקט, אגדות ילדים בסגי נאור" שהוא ספר חובה לדיון מן הסוג הזה.
"יום אחד פנתה אמה של כיפה אדומה אל בתה, וביקשה ממנה לקחת סל ובו פירות טריים ומים מינרליים אל ביתה של סבתא. בקשה זו לא באה, כדאי וראוי שתדעו, משום שזוהי עבודת היא-שה* מסורתית, אלא משום שמעשה זה הוא מסוג המעשים הנדיבים, העוזרים לבניית אווירת קהילה בריאה" וכו', תקראו את הספר.
בהערה שמתחת לכוכבית, מסבירים המתרגמים (מאיר ואוהד עוזיאל) שהיא-שה הוא תרגום שלהם למונח הפמיניסטי האמריקני wommon, מונח שנועד כדי להימנע מלהזכיר את הקשר של האשה לגבר.
שבועון להיא-שה 185269
דווקא לא חייבים לקרוא את הספר.
מספיק לקרוא סיפור אחד. ברצף של ספר שלם זה קצת נהיה מעיק.

_________
העלמה עפרונית, ורוחות חזקות חזקות בחוץ.
ומהצד השני 185329
ובאתר שלה יש גם כמה רשימות על פרסומות למוצרי נשים שרלוונטיות להמשך השרשור.
אהמ... 185061
היה גם משהו של החמישיה הקאמרית: מנשה נוי נושא מונולוג פילוסופי, וקרן מור לצידו אומרת, אחרי כל "מישהו" שלו, "או מישהי", אחרי כל "יודע" "או יודעת", וכו'. בסוף יש פאנץ' ליין.
אהמ... 185074
...והוא?
אהמ... 185077
אני לא יודע (פאנץ' ליין החמישיה הקמרית? צלם בהיכל) אבל אני במקומו הייתי מוותר על הליין ונשאר עם הפאנץ'.
אהמ... 185282
האמת שלא הבנתי את ההמלצה שלך. בקשר לסוגריים, אז בניגוד לתדמית, בהרבה מערכונים שלהם היה גם היה פאנץ' ליין. נכון שלרוב גם כאשר יש פ"ל, המערכון מצחיק מאוד גם לפניו. מתוך המבחר הקטן שב- http://www.ee.bgu.ac.il/~buniashv/5.htm , יש אחד עם פ"ל מובהק - "מריה". מחוץ למבחר הקטן ההוא, עולים לי בראש בהזכרות זריזה המערכון עם ה"חולדה עם רינרן" (שנזכר בתגובה 109399), זה עם הפסיכיאטר והילד המקלל, "הכור האטומי שלום", זאת שלא אוהבת את רוב סוגי הספרים, "לא טוב לך, תקום ותלך", עורך הדין חסר הבטחון עם אשתו לפני השינה, ועוד ועוד ועוד, ויותר מכולם "זה המוטו שלי" - הישר להיכל התהילה של הפאנץ' ליינים.

אם כבר הוזכר שהמערכונים מצחיקים גם לפני הפ"ל, במערכון שהוא אולי האהוב עלי ביותר, על ג' מהשב"כ עם אבר המין הקטן, יש פ"ל אבל לדעתי הוא מיותר ומנמיך את המערכון.

1סתם, אני יודע, בדולאצ'ים קונים משהו אחר (ון גוך?)
אהמ... 185290
הזכרתם כבר את המערכון בו שי אביבי מתלונן שבסיפורים שלו תמיד אין פואנטה?
אהמ... 185298
כשאתה מדבר על ג' מהשב"כ, אתה מתכוון לאבו צ'ובצ'יק?
אהמ... 185356
כן. ניסיתי למנוע את הספוילר.
ספוילר! 185104
זהירות ספוילר!

טוב, צריך לראות, כי לפני הפאנץ' ליין צריך להיכנס למתח. חוץ מזה שאני לא זוכר את זה טוב, וחוץ מזה שאני לא בטוח איך זה עובר בכתב. בתגובה הקודמת שכחתי אלמנט מעניין: אחרי כל קטיעה כזו הוא מקבל את התיקון שלה. אז זה הולך, נניח, כך:

-קורה שמישהו...
-או מישהי.
-או מישהי, רוצֶה...
-או רוצָה.
-או רוצָה, להאמין שיש לו...
-או לה.
-או לה, משהו חשוב
וכו' וכו'

והמתח נבנה מכך שבעצם כמעט אי אפשר לעקוב אחרי מה שהוא מנסה לומר. בשלב מסוים הוא מתעצבן קצת ואומר:

-נו די, אני מנסה להגיד פה משהו.
-גם אני מנסה.

בכל אופן, בסוף זה הולך משהו כמו:

-ואז אותו איש...
-או אישה.
-או אישה, יקרא לו...
-או לה.
-אלוהים.
-<מתלבטת>או...
ספוילר! 185118
יש אלוהימה, לא?

(לפחות כאן באייל... :-) )
ספוילר! 185120
אני חושב שזו בדיוק שורת המחץ (או איך שלא אומרים פאנצ'-ליין בעברית).
נ.ב. 185121
אלוהים זה רבים, לא? אז זה דווקא מנוסח כמו שהציעו לנסח את הסקר (או שזה צריך להיות אלוהות?).
נ.ב. 185122
אלוהים יש רק אחד!
Xים. 185124
אז למה ה-"ים"?
Xים. 185133
כי הוא עובד בשביל שניים.
Xים. 185136
שריד לפאגניות

-אלוהים אדירים!-
Xים. 185179
ביטוי השבועה "כה יעשה לי אלוהים וכה יוסיף" חוזר בתנ"ך פעמים רבות. שמתי לב שתמיד נזכר אלוהים בלשון יחיד, חוץ משתי הפעמים בהן באה השבועה בפי גויים: בן הדד אומר "כה יעשון לי אלהים וכה יוסיפו", ואיזבל אומרת "כה יעשון אלהים וכה יוסיפון".
ומחדד את עצמו 185186
תודה, זה מחזק את הטענה שלי והיא:
בתקופה העתיקה בה היהדות היתה דת מונותאיסטית יחידה, קללות וברכות האנשים היו לכל האלים- לאלוהים, כמו שהיום אומרים בעזרת השם, או בחיית אללה וכו'

כאשר הגויים מדברים אל האלוהות הם מדברים למספר רב של אלים ולכן דיבור לרבים- אלוהים; והעבריים מדברים לאל היחיד, אך לא שינו את הביטוי לאל אחד ולא לרבים, ועדין אומרים- אלוהים
Xים. 185759
מה קורה כשהנחתומים מעידים על עיסתם? "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו"?

אני ממש לא יכול להתחייב על זה, אבל אני זוכר שבראשית מלאה הפתעות של התייחסות אל האלוהים ברבים.
Xים. 185772
''נעשה אדם בצלמנו כדמותנו'', אאל''ט, זוהי עדות העיסה על נחתומה.
אמרו את זה קודם, לפניך 185959
בשעה שאמר לו הקב"ה למשה: נעשה אדם -
אמר לפניו: ריבונו של עולם, מפני מה אתה נותן פתחון פה למינים לטעות?
אמר לו הקב"ה: כתוב והרוצה לטעות - יטעה.

אמרו את זה קודם, לפניך 185963
איזה תירוץ עלוב. כתוב גם לא לשים מכשול בפני עיוור, לא?
לא הכחשתי 185969
נכון, אמרו 186012
לא המצאתי את הבעיות, ואני מודע שיש תירוצים. אבל ההסבר שהתיבה ''אלוהים'' היא בעיה שאפשר לפתור במישור הלשוני -- פשטני.
וטוב שכך! 185206
באסוציאטיביות מסוימת 185175
זה מזכיר לי סיפור של אלדד כהן, שכולו נע על ציר חוסר הוודאות, גם אם לא על הציר שבין המגדרים.

כדי לא להסתבך במילים, אני פשוט אדגים...

"... קוראים לי שמרית. אני בת שבעים ושלוש. פעם הייתי זונה. או זמרת. [...] והיום אני גרה בתל-אביב. או בת-ים. [...] העלינו זכרונות מתקופות שהיינו ילדות קטנות בפולין. או ברומא. [...]" וכן הלאה.

("שמרית", בתוך אלדד כהן, לפחות היית מת בצורה מסודרת).
מעניין... 184667
שליש‏1 מקוראי האייל עדיין גרים עם אבא'לה ואמא'לה...

1 טוב אז הסטטיסטיקה לא מייצגת באמת את כל קוראי האייל... אז מה ?
מעניין... 184692
נו, אז שליש‏1 מקוראי האייל הם בני-נוער, חיילים או סטודנטים בשנותיהם הראשונות שלומדים קרוב לבית. אז? נשמע לי כמו יחס לא רע, בהתחשב במדיום. ומה הקטע עם הגישה המתנשאת?

1 כנ"ל
מעניין... 184808
או כמוני שהיו מחוץ לבית וגילו שהיות והם לא נשואים שחיסכון של 400/500 דולר בחודש + הוצאות מישנה רבות זה דבר נחמד מאוד.
מה זה קשור לנישואים? 184857
מה זה קשור לנישואים? 184992
בנישואים פרטיות היא מצב שונה מאשר במצב שבו יש או אין בת\בן זוג.
בטח אם יש גם ילדים וכדומה.
מעניין... 184965
והם לא גילו שאירוח של פרטנרים/יות מיניים/יות פוטנציאליים/יות בבית בלי הורים זה דבר נחמד יותר ?
מעניין... 184987
זה נחמד, אבל לא זול...
אחרי הכל, בתיכון זה עובד. ותמיד אפשר להוציא את ההורים לנופש.
מעניין... 184993
לא זוכר לי שההורים שלי התלוננו על הנושאף, האם זה אומר שיש מעט מידי?

וכמובן כאשר יש בת זוג קבועה אז בכלל הבעיה נעלמת.

לכל מקרה אני בגלל העבודה שלי יוצא מהבית לפני שהם מתעוררים וחוזר כאשר הם כבר לקראת שינה, כך שאם מגיע בת זוג לנושאים אילו הרי שרוב הסיכויים שהם כלל לא ידעו שהיא הייתה. (אולי אם יהיה רועש מידי)
מעניין... 184999
אני לא מסכים שהבעיה נעלמת כשיש בת-זוג קבועה. (בעיקר כשהיא קבועה כבר הרבה זמן והם לא ראו אותה ליותר משתי דקות או החליפו איתה משפט). שלא לדבר על מצבים גרועים יותר שקרו (לא היה מנעול לדלת של החדר שלי...).

עבורי כל סיטואציה שכללה בת-זוג כזו או אחרת ברדיוס של עשרים מטר מהורים, ואפילו מאחורי קיר בשעת לילה מאוחרת, הייתה תמיד מביכה במידה מסויימת.

לא יודע מה איתכם, אבל לדעתי החופש שאני חווה עכשיו שווה כל שקל שאני משלם עליו.
מעניין... 185005
לא לכולם יש מספיק שקלים.
מעניין... 185009
זה לא עולה *עד כדי כך* הרבה שקלים. סה"כ מדובר במספר שקלים של קצת פחות מעבודה יומיומית רגילה.
מעניין... 185010
לא לכולם יש עבודה יומיומית רגילה.
מעניין... 185204
בו ניראה אם יש שותף זה דבר אחד, לעומת זאת אם אתה רוצה דירה שהיא לא דירת חדר והיא באזור המרכז (לא חובה תלאביב) אז הסכום שיבקשו ממך לדירה יכול לנוע בדרך כלל בין 400$ ל500$ רק השכר דירה , תוסיף לזה ארנונה של עוד 400/600 ש"ח לחודשיים, תוסיף לזה חשמל, מים, אוכל, מוצרי ניקיון לבית, וועד בית אם זה בית משותף, ועוד כהנה וכהנה , ותגיע לסכום של יותר מכמה שקלים.

כמו שציינתי הייתי שם פעם.

אבל אני בהחלט מודה שיש בלגור לא בבית ההורים יתרונות רבים.
מעניין... 185219
המספרים שלך נכונים, והם אותם מספרים שעליהם התבססה הטענה שלי. כלומר לדעתי:

שכ"ד + ארנונה + מיים/חשמל/גז + אוכל + שאר מיני הוצא"ש
-----------------------------------------------------
מס' השותפים
=
קצת פחות מעבודה יומיומית רגילה

כשמדובר כמובן בסטנדרטים של בני 20+, סטודנטים וכד'.
מעניין... 185272
סטודנטים לא ממש יכולים לעבוד בעבודה *יומיומית*. הם סטודנטים.
מעניין... 185327
וואלה? בעסה. אז אני אתפטר...
מעניין... 185328
(אמר דובי שלומד לתואר שני)
מעניין... 185331
...ועובד כבר מאז הסמסטר השני של שנה א' בתואר הראשון. באותו מקום עבודה, אגב.
מעניין... 185340
והשכר שלך הספיק למימון שכר הדירה?
מעניין... 185344
מספיק לשכר דירה...
+לימודים?
+נסיעות?
+אוכל?
+ספרים?
+קורס קיץ על קורס חוזר, כי מדובר באנשים שהם לא גאונים כמו כולם?
+עזרה לבת זוג מובטלת?
+...

יש אנשים שגרים (בינתיים ולא תמיד בשימחה) אצל ההורים שהם יותר עצמאיים כלכלית מאנשים שגרים בדירה שכורה.
אני מכיר כמה מפונקים כאלה שיש להם מכונית (קיבלו עזרה מההורים בקניה) שלומדים לתואר (מקבלים עזרה מההורים או קיבלו קצת עזרה בהתחלה שהעמידה אותם על הרגליים) וחיים מחוץ לבית (פה ושם, מקבלים עזרה מההורים וגם אם לא, אז הם יותר רגועים משום שהם יודעים שיהיה מי שיעזור במקרה הצורך).

מפונקים.
מעניין... 185345
השכר שלי הספיק לשלוש פעמים שכר הדירה שלי דאז (היום אני משלם יותר, אבל גם עובד יותר).

ולשאלה הבאה שלך: לא, לא שילמתי את שכר הלימוד שלי. אם הייתי נדרש לכך, הייתי מסוגל לעמוד בהוצאה. פשוט הייתי קונה פחות דיסקים וספרים, עדיין הייתי עובד עם הלפטופ הישן שלי, ובאופן כללי חי בצורה קצת יותר חסכנית. אבל הייתי מסוגל.
מעניין... 185346
נכון שהיום אתה משלם יותר, אבל המחיר כולל חתול.
מעניין... 185481
כבר לא...
מעניין... 185483
כבר לא מה? מה הוא עשה לחתולות האומללות?!
מעניין... 185368
השכר *החודשי* שלך הספיק לשלוש פעמים שכר הדירה *החודשי*?

נו, אז מצאת אחלה עבודה. אין הרבה כאלה.
מעניין... 185381
וגם אם יש הרבה עבודות כאלה, לא כולם יכולים להתקבל אליהן או לעשות אותן או להצליח לעשות אותן וללמוד כמו שצריך באותו הזמן או להצליח להחזיק בהן תוך כדי לחץ הלימודים או...
מעניין... 185402
טוב, לא שלוש. פעמיים וקצת. וזה לא אחלה עבודה, זו אחלה דירה. זולה, זאת אומרת. אבל גם כאלה אין הרבה.
מעניין... 186249
חשבתי להצטרף לדיון, אבל אני בטלן אז תגובה 164949
ורק בענין הדירות השוות, את שנה ג' של התואר הראשון העברנו חברתי ואני בדירה שכורה ששימשה את בעלת הבית שישה ימים בשבוע מ7:30 עד 13:00 כגן ילדים.
זה יצא ממש זול, בעלת הבית גם השתתפה בכל החשבונות ואפילו עשתה בשבילנו קניות בשוק לפעמים.
מצד שני, ביום ו' היתה לי השכמה מוקדמת.
בסך הכל היה שווה, אבל באמת אין הרבה מציאות כאלה.
מעניין... 186264
פעם גרתי בבית דירות ששימש כבית זקנות, אבל אוכלס מעט-מעט בסטודנטיות. היה יופי, כולל מכונת כביסה בתוך הבניין, ומדי פעם היתה נוקשת בדלת קשישה חביבה עם עוגיות שהכינה.

המינוס - החימום המרכזי היה נכבה כל ערב בשעה 22:00 בדיוק (וזה היה באירופה).
מעניין... 185246
לא כולם מקבלים עזרה בלימודים מאבא'לה ואמא'לה ולכן אפילו עבודה יומיומית רגילה לא ממש מיצרת מספיק שקלים.
יש אנשים שגם צריכים לתמוך כלכלית בהוריהם.

על המצב הכלכליל'לה בישראל'לה אתה שמעת'לה?
איש קש 185277
לא הכללתי בצורה גורפת את כולם. הבהרתי שאני מתכוון לאותם אנשים שיכולים לעבוד בעבודה יומיומית רגילה שמייצרת כמות ממוצעת של שקלים, ושאין להם הוצאות חריגות.

המצב הכלכלי בארץ רחוק מלהיות אידיאלי, אבל בנאדם ממוצע בריא בן 20+ *לא מפונק* ימצא עבודה שתכניס לו מספיק בשביל לחיות בצורה סבירה לבד או עם שותפים.
בקשר לפיסקה האחרונה 185278
אתה עדיין מדבר על *סטודנט*? יש סטודנטים שלומדים חמישה ימים בשבוע, איך בדיוק הם אמורים למצוא עבודה שתכניס להם מספיק בשביל לחיות בצורה סבירה לבד או עם שותפים?
בקשר לפיסקה האחרונה 185288
סטודנט שיכול לממן את זה, לומד חמישה ימים בשבוע. סטודנט שגר לבד וצריך לעבוד, לומד שלושה חצאי-ימים בשבוע, ועובד במשמרות. אף אחד לא מכריח אף סטודנט ללמוד במשרה מלאה.
בקשר לפיסקה האחרונה 185326
תאוריות לחוד ומציאות לחוד. לפעמים משתלם יותר כלכלית ללמוד יותר. מילת הקסם היא _מילגה_ שפעמים רבות משאירה את הברירות: הכל או כלום.

א. סטודנט שמשלם פחות מ-‏75% משכר הלימוד בשנה אינו זכאי לקבל חלק נכבד מן המילגות השונות (כולל אלה שניתנות על בסיס בעיות כלכליות בלבד).
ב. סטודנט שנמצא בשנת לימוד מעבר למכסת שנות הלימוד הרשמיות לתואר, גם נפסל אוטומטית מזכאות לחלק נכבד מן המילגות השונות.
ג. לא כולם גאונים ומוצלחים כך שהם גומרים את התואר בלי לחזור על קורסים ולכן הצעה למתוח את התואר מעבר ל-‏4 שנים משאירה את הסטודנט במעמד נחות בחברה הישראלית לאורך זמן גדול מדי (כידוע, הסטודנט הוא עוד סוג של עבד בשוק העבודה הישראלי).
ד. יש אנשים שאין להם עבודה שמכניסה מספיק כסף, למרות שהם רוצים ויכולים לעבוד (או עובדים במשהו שמכניס פחות כסף, לפעמים פחות משכר מינימום).

לפעמים הברירות הן בין ללמוד, לעבוד במשרה חלקית ולחיות בבית ההורים (ועדיין להצליח בקושי לשלם את שכר הלימוד+נסיעות+אוכל+הוצאות נוספות) או לצאת מהבית ולוותר על הלימודים.

לקרוע את עצמך בלימודים שהם מעל מ-‏75% מלימוד מלא וגם לעבוד במשרה מלאה וגם לנסות להוציא ציונים מספיק גבוהים בשביל להמשיך לקבל מילגות (כי אין לך מספיק כסף ללמוד בלעדיהן), זה לא משהו שעושים אנשים לא מפונקים. זה משהו שעושים כל מיני סופרמנים שהכל בא להם בקלי קלות או סתם אנשים לא רציונלים שקורעים לעצמם את הצורה למען הנוחות (גם הם מפונקים, אבל לא מן הסוג ההגיוני).
בקשר לפיסקה האחרונה 185348
הסטודנט יכול גם לעבוד קשה שלוש שנים ולחסוך כדי שיוכל ללמוד פול-טיים, אם הוא מעדיף. אני עשיתי את זה.

אבל אני מסכים שהמלגות מאורגנות לפעמים בצורה קצת מוזרה. למשל, לעיריית תל-אביב יש הנחה משמעותית מאוד לסטודנטים על ארנונה על פי מפתח סוציאלי שתחום בצורה מצחיקה כזו, שמי שעבודה היא מקור ההכנסה העיקרי שלו לא יכול לעמוד בו בשום צורה (מ-‏1763 שקל לחודש אי אפשר לחיות), בעוד שמי שנתמך, למשל, על ידי הוריו, ולכן לא חסר לו, דווקא כן יכול.

זה טפשי לתת הנחה לסטונדטים על פי מפתח סוציאלי. או שאתה נותן הנחה על פי מפתח סוציאלי בלי קשר ללימודים, או שתיתן הנחה למי שלומד, בלי קשר לכמה הוא מרוויח ומאיפה, או שלא תיתן כלום ותסבסד מעונות במקום.
בקשר לפיסקה האחרונה 185363
דבר ראשון לא דיברתי על סטודנטים. בתגובה 185219 ציינתי סטודנטים כקנה מידה לרמת החיים שאני מתכוון אליה.

אני מסכים איתך במאה אחוז שקשה ללמוד ולעבוד. למרות שאני עושה את זה, זה לא פשוט ויש לזה השפעה ישירה על הלימודים.

כמו שנאמר בתגובה 185348 הסטודנט יכול לחסוך כסף לפני תחילת הלימודים ואז לעבוד מעט במהלך הלימודים כדי להקטין את קצב התדלדלות החסכון כך שיחזיק לאורך הלימודים פחות או יותר.

מעבר לעובדה זו יש גם מעונות. באוניברסיטת ת"א למשל אמרו לי סטודנטים ש"כל מי שמבקש מקבל". אין לי מושג עד כמה זה נכון.

בכל מקרה אין לי ויכוח איתך שקשה ללמוד ולעבוד. ועדיין לדעתי אפשר לבלות את התואר הראשון מחוץ לבית ההורים, עובדה שהרבה סטודנטים עושים את זה.
בקשר לפיסקה האחרונה 185382
אני, אישית, לא רואה את היתרון הגדול שבמעונות. עצמאות ופרטיות? נו באמת. אבל איש איש וטעמו האישי. אין לזה שום קשר לפינוק.

תסכים איתי שגם לא חסרים אנשים שגרים מחוץ לבית (ואפילו נשואים) שההורים נמצאים להם עמוק עמוק מתחת לעור. לי יצא כבר לראות כמה כאלה ומידת השקט הנפשי שיש להם מהוריהם לא גדול מהשקט שיש לי.
בקשר לפיסקה האחרונה 185435
כן, אין ויכוח על העניין הזה.
מעונות בת''א 185521
ודאי שלא "כל מי שמבקש מקבל". המעונות הם על-פי מקום המגורים של *ההורים*. רק מי שהוריו גרים רחוק, מקבל.

,
מעונות בת''א 185559
עזוב. אי האמיתות הבולטות הללו הן לא הבעיה האמיתית בעמדה של כל אלה שחושבים שמסלול חייהם הוא המסלול היחידי ושהוא אפשרי לכולם באותה מידה.

הטעות נעוצה במשפט ההיסקי הבא:
"ועדיין לדעתי אפשר לבלות את התואר הראשון מחוץ לבית ההורים, עובדה שהרבה סטודנטים עושים את זה."

ועדיין לדעתי אפשר למצוא עבודה יומיומית רגילה בזמן שאתה סטודנט, עובדה שהרבה סטודנטים עושים את זה (על אתר ג'ובטוב, אתם שמעתם?).

ועדיין לדעתי אפשר לבלות את החיים מחוץ למעגל העוני, עובדה שהרבה אזרחים עושים את זה.

ועדיין לדעתי אפשר לבלות את הזמן במעוף מהנה ע"י נפנוף גפיים, עובדה שהרבה בעלי חיים עושים את זה.
בתור אחת שפעם גרה במעונות של אונ' ת''א 185589
יש לי כמה הבהרות -
אכן "כל מי שמבקש מקבל" בתנאי שהוא גר צפונית לחדרה ודרומית לגדרה. כל השאר, כולל תושבי חדרה וגדרה, שהן די רחוקות בשביל לנסוע כל יום לת"א - לא מקבלים.
החדרים במעונות הם חדרים לשניים בדירות של ארבעה (במקרה הטוב) או של שמונה (במקרה הרע).
ככל שהסטודנט (או הסטודנטית) יותר מתקדמים בלימודיהם, הם מקבלים חדר יותר גרוע (עד שהם מתדרדרים לבניין F, שכשמו כן הוא).
אחרי שנה שלישית הסטודנט (או הסטודנטית) לא מקבלים מעונות יותר. ולא משנה אם הם לומדים רפואה (6 שנים) או ספרות אנגלית (3 שנים). זה בעייתי במיוחד לערבים, שמתקשים עד מאוד למצוא דירה בסביבות האונ'.
ואם כבר מדברים על שכירת דירה, אז:
דירה בסביבות האונ' עולה כ- 700 דולר בחודש ל- 3 שותפים (כך היה בזמני, לפני 4 שנים בערך). אם זה יותר רחוק, צריך להוסיף גם חופשי חודשי להוצאות.
ובתור אחת שלמדה משהו שיש רק בת"א (ובירושלים, אבל בואו לא נדבר עליה) - לא היתה לי ברירה אלא לגור מחוץ לבית כבר משנה א'. בית ההורים לא היה כלל אופציה (וטוב שכך).
השאלה היא... 185632
לפחות בעיני, מתוך 100 מגישי בקשה למעונות באוניברסיטת ת"א, בממוצע, כמה מקבלים תשובה חיובית, פחות או יותר ?
השאלה היא... 185641
לא בהכרח.
אם בטופס הבקשה מופיע כתנאי הכרחי קריטריון שאני ממילא לא עומד בו, אני לא אטרח למלא את הבקשה.
185339
אם בשנת הלימודים הראשונה שלי הייתי לומדת "שלושה חצאי-ימים בשבוע", השנה הראשונה הייתה נהפכת לשלוש שנים.

אבל למה להכביר במילים. אני חותמת על תגובה 185326
בקשר לפיסקה האחרונה 185289
גם לא ברור במיוחד במה שותפים עדיפים על הורים.
בקשר לפיסקה האחרונה 185355
אתה רציני? שותפות היא על בסיס שווה, עצמאי, פרקטי, זמני. חוץ מעניינים מעשיים כמו תור למקלחת, אתה יכול להעמיד פנים שאתה גר לבד אם אתה רוצה. יש אנשים שרוצים להמשיך כבוגרים קשר צמוד כל כך עם ההורים שלהם, אבל זה נדיר.
185279
איש הקש המפונק הוא שלך משום שאתה לא יודע כלום על הקוראים באתר ואתה בכל זאת מניח שחלק מספיק גדול מהם נשארים בבית משום שהם מפונקים.

עובדה: קשה עד בלתי אפשרי למצוא עבודה רגילה ויומיומית במהלך לימודי התואר הראשון.

בכלל, הנימוק שלך היה נימוק של יציאה מהבית מתאמי נוחות. בהתחשב בכך, טענת המפונקות נראת די מוזרה ("מפונקים! לכו לעבוד בשביל שיהיה לכם יותר נוח!" - מוזר).
מטעמי נוחות 185286
חכו חכו 185292
ביבי עוד ייכנס ויעשה סדר גם אצלכם.
אין ציבור שיימלט מיציאותיו.
185302
כי מה עושה בטלן ללא פרוטה
שוכב בנחת על החוף
אך לו היה יוצא קצת לעבוד
היה סוף סוף מרוויח כסף טוב
ואז יכול היה אותו בטלן
לשכב בנחת על החוף.

תורת היחסים
ביצוע: שמעון ישראלי
מילים: דן אלמגור
לחן: שמעון ישראלי
הנסיך הקטן אמר את זה קודם. 185322
לפניו.
לא משנה.
185354
הדיון כבר מזמן חרג מעבר לקבוצת קוראי האייל. בכל מקרה התגובה הראשונה בה הייתה סתמית. התגובות האחרונות שלי בפתיל הזה לא מדברות על קוראי האייל, וגם לא על סטודנטים‏1. אם אתה קורא את התגובות שלי ומגיב להן מתוך ההנחה שמדובר בקוראי האייל, אז בבקשה:

אני לא מתכוון לקוראי האייל.

עכשיו תחזור בבקשה ותקרא‏2 את השתיים שלוש הודעות האחרונות שלי בפתיל הזה ביחס להצהרה הנ"ל.

בקשר לפסקה האחרונה שלך, לא נימקתי למה לצאת מהבית. הסברתי למה בשבילי זה היה מספיק חשוב בשביל לספוג את הנטל שזה גורר. זו הבעת עמדה אישית שגם יש בה נימה של "הסטייה האישית שלי" לדעתי.

1 אבל לזה אני אגיב ביתר פירוט ביחס לתגובה 185326.
2 אין פה ציניות. אין לי כוח לחשוב על נוסח שנשמע לא ציני. עמך הסליחה.
185766
בכל הפתיל הזה, שמלא האשמות הדדיות במפונקות + התבכיינות על המצב הקשה, יש משהו מאוד ישראלי.
185810
כולל ההערה של זה שמביט מן הצד וחושב שהוא מעל כל זה. אכן מאוד ישראלי.
ובכן... 185870
במקרה הזה אני ישראלי גאה... הלא כן ?

ועכשיו תבוא תגובה ישראלית טיפוסית שתאמר שאין לי במה להתגאות...
ובכן... 185876
לא כן. הטיפוסים האלה שמעירים הערות מהצד על ''הישראלים האלה'' אבל אחר כך הולכים ועושים משהו מאוד ישראלי במקום אחר, הם הטיפוסים הכי מעצבנים. תרבות ה''איזו מדינה'' קוראים לזה.

זו תופעה ישראלית נפוצה. אין לך במה להתגאות.
ובכן... 185913
יש הרבה תכונות ישראליות חיוביות. הבכיינות, וההסתכלות אחד לשני בצלחת, אינן חלק מהן.

בסה"כ רועי אמר שלו מתאים עכשיו לגור אצל ההורים, ואיזה אלמוני אמר שעבורו לגור לבד שווה כל שקל. כמה שקשה להבין את זה, יש כאן שתי בחירות לגיטימיות, שאף אחת מהן לא פוגעת במוסר/בחוסן הלאומי/באחוות הפועלים של כלל המדינה, או מעידה על הבוחר שהוא מפונק/קפיטליסט מנוון/נפולת של נמושות.
ובכן... 185925
אני מסכים. נגד הכניסה הזאת אחת לצלחת של השני אני בדיוק דיברתי. גם בכיינות אני לא אוהב. (לא שאני חושב שאלו תכונות מיוחדות לישראלים).
אבל עכשיו נשאלת השאלה - היכן זיהית בכיינות? אם אתה מתיחס למה שאני כתבתי לגבי אלה שמצבם קצת קשה, אז זאת לא היתה בכיינות. הבכיינות הישראלית זה כשאתה מבקש ממישהו משהו בגלל מצבך. בכיינות זה כשאתה אומר - "קשה לי ולכן מגיע לי". כשאתה בסה"כ מבקש שלא יגידו לך ללכת לאכול עוגות כשאין לך כסף ללחם, זו לא בכיינות ישראלית טיפוסית. זו סתם דרישה סבירה והגיונית.
לא היתה שם בקשה להזדהות, לקבלת זכויות, לכסף או למשהו בכלל בעצם אלא רק בקשה של - אתה לא בנעליים שלי, אין לך בדל של מושג על חיי, צא לי מהצלחת ואל תשפוט אותי כי אין לך שמץ של מושג על מה אתה מדבר (לא לשפוט אותי באופן אישי, אלא בכלל אנשים במצב כלכלי פחות טוב, באשמתם או שלא באשמתם).
מי שחושב שכל אחד יכול להחליט מתי שמתחשמק לו, בהינתן מצב X, לשכור דירה, ושאם הוא לא עושה זאת זה מתוך בחירה או פינוק, הוא פשוט קשקשן (קשקשן ישראלי או סתם קשקשן, זה כבר לא משנה).

עוד תכונה שאני לא אוהב היא התכונה של ישראלים למצוא תכונה שלילית וליחס לה את הישראליות, למרות שניתן למצוא דוגמאות לאותו הדבר גם במקומות אחרים בעולם. (סוג של שפיכת דלי של דרק על הראש של עצמנו, היה אומר אחד מכותבי האייל).
self reference 185961
"עוד תכונה שאני לא אוהב היא התכונה של *ישראלים* למצוא תכונה שלילית וליחס לה את הישראליות" (הדגשה שלי).

יש לך איזה יסוד להניח שזאת תכונה של ישראלים דווקא?
self reference 186049
המשפט נכתב כך בכוונה.
ובכן... 185970
אתה לא באמת מצפה ממני בדיון עתיר האלמונים הזה לזהות מה אתה כתבת, מה אני כתבתי, ומה כתב מישהו אחר, נכון? אני יכול לאמר שאני לא מזהה שום בכיינות בתגובה שאני מגיב לה עכשיו.

אני באמת לא חושב שיש לישראלים רק תכונות שליליות. למעשה כמה (כ100%) מחברי הטובים ביותר הם ישראלים...

אבל אני כן חושב שבכיינות מסוימת, ומן סוג של "גאווה במיסכנות" יותר נפוצים בארץ מאשר בארה"ב למשל.

הרבה יותר קל למצוא בארץ מי שיראה מקרר ריק (או שניים) בטלוויזה מאשר מי שיראה מקרר מלא. כ"כ לדעתי אם תפגיש מי שחי על הבטחת הכנסה עם מי שמרוויח יפה בארץ, והם ידברו על מצבם הכלכלי, אז יותר סביר שמי שמרוויח יפה ירגיש פחות בנוח. בארה"ב בהחלט ייתכן שמי שנתמך סעד דווקא ירגיש לא בנוח, מאחר ולהתמכות בסעד יש שם סטיגמה מאוד שלילית של "פרזיטיות" וגם אנשים במצב מאוד קשה מנסים לעשות הכל ע"מ שלא להגיע למצב זה.

אני בטח לא יודע מספיק ע"מ להכריע אם ישראל היא "אלופת העולם" בבכיינות. כ"כ אני כן יודע מספיק ע"מ לאמר שאני בהחלט מעדיף את רמת הסולידריות החברתית (שלא לדבר על רמת הכיסוי של שירותי הבריאות) שלנו על של ארה"ב. עדיין, לא יזיק לנו קצת יותר לעודד הצלחה וקצת פחות קנאה והתמסכנות.
ובכן... 186048
אתה יכול להביא לינק לתגובה אלמונית, בדיון זה, בה כן זיהית בכיינות ישראלית? אני מבטיח לספר לך אם אני כתבתי אותה (אלמוני מספר 56734587). להביא דוגמאות לבכיינות ממה שאתה רואה בטלוויזיה זה ממש לא קשור למה שנאמר כאן.
ובכן... 186072
בכל הפתיל שהתפתח אני מצאתי נימה כזו של בכיינות והסתכלות אחד לשני בצלחת. אני לא חושב שזה "אשמת" מישהו מסוים, זה פשוט קו אופי שמשותף להרבה ישראלים (כולל אני) שגורם לזה שהדיון יתפתח לכיוונים האלה.

אני יכול לתת כמה דוגמאות, למרות שזה לא כל כך הוגן לשפוט תגובה לבד, בלי ההקשר שלה (מצד שני, זה היתרון בלהיות אלמוני, שאין צורך להיות הוגנים):

תגובה 185344

תגובה 185246

תגובה 185277

תגובה 185288
ובכן... 186077
אתה מנסה להוכיח שלא ניתן לנהל דיון רציני והוגן במסווה האלמוניות? כי אתה מתחיל לשכנע אותי.
מאוד לא נחמד ולא רציני מצידך אם זה היתרון שבלהיות אלמוני וזו הסיבה שאתה בוחר להיות אלמוני (בשביל להיות לא הוגן). לא מצאתי בכיינות באף אחת מן הדוגמאות שהבאת (כניסה של אחד לצלחת זולתו דווקא כן מצאתי).
להגיד שבהינתן X אי אפשר לשלם עבור Y, זו לא בכיינות.
להגיד שבהינתן X אי אפשר לשלם עבור Y ולכן מגיע לי Z, זו אולי הבכיינות הישראלית עליה אתה מדבר, אבל זה משהו שלא היה פה.
אתה יכול להמשיך להגיד "בכיינות" ולא לנמק כי אתה אלמוני ולכן מותר לך להיות לא הוגן, אבל אני חושב שזה יהיה הוגן אם אף אחד לא יתיחס אליך ברצינות.
ובכן... 186078
לדעתי אין טעם בדיון רציני ומקיף על האם בתגובה X יש בכיינות או לא. זה לא מעניין אף אחד חוץ ממי שכתב את תגובה X.

אני חשבתי שיש טעם בדיון רציני האם זה באמת קו אופי ישראלי או לא, וחשבתי שדיון כזה מעניין יותר מאשר פריסת התלאות של כל אחד ממשתתפי האייל, מי עבד במשמרות כשהיה סטודנט, למי יש בת זוג מובטלת, ולמי יש אגזמה ברגל.
ובכן... 186087
אז זהו שאתה הנחת שכל דוגמא שהובאה פה, הובאה מתוך ניסיון חיים אישי של מישהו ולכן מתוך התבכיינות. אני כתבתי את הדוגמאות שבהן, בין השאר, היתה בת זוג מובטלת, למרות שאין לי בת זוג מובטלת. אני פשוט מצליח להבין את אלה שיש להם בת זוג מובטלת שצריך לעזור לה. אלו היו דוגמאות שונות ל-בהינתן X מסוים, אי אפשר לשלם גם עבור Y. זה הכל.

לגבי בכיינותו של הישראלי הממוצע, אני לא חושב שאני מסכים. נשמע לי כמו עוד אגדה שהישראלים אוהבים לספר על עצמם.
בקשה 186090
שאחד מכם יאמץ איזה ניק, סתם בשביל שנוכל לעקוב?
בקשה 186093
כל התגובות שלי בפתיל הזה, שאני התחלתי אותו, כולל ההודעה הפרובוקטיבית שהציתה אותו, נעשו תחת "הניק"‏1 הנוכחי‏2.

מעבר לתגובות שלי ושל בעלי הניקים פה אני מעריך שהיו פה בערך עוד 5 אלמונים בשלושה ימים האחרונים, כששלושה מהם עומדים מאחורי רוב התגובות האלמוניות בפתיל בפרק זמן זה. לגבי הקשר בין אלמונים אלו לבין האלמונים שהגיבו בתחילת הפתיל, לפני כשבוע, אין לי שום מושג...

1 ניתן לזהות לפי האימייל.
2 חוץ מאותה הודעה פרובוקטיבית ראשונה.
אבל אתה לא תמיד מגיב עם אימייל, נכון? 186095
חוץ מזה נדמה לי שיש כאן עוד אחד עם ניק כמו שלך ואימייל.

ומה שמבלבל הוא, שיש כאן עוד הרבה-הרבה עם ניק כמו שלך (ובלי אימייל).

זכותכם לבחור איזה ניק שבא לכם, אני לא אומר שלא, אבל אל תצפו שאחרים יצליחו לעקוב. מצטער, זה די מבלבל.
185902
נכון, אני מודה שגם ההערה שלי וגם התגובה שלך נכונות.
184946
תגובה 184944
החפזון מהשטן 184947
שהרי תגובה זאת שייכת כמובן לדיון 1707
אני חי בדירה בבעלות ממשלתית 186459
מה,אני הנשיא שלכם,לא זיהיתם??....

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה לסקר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים