התנ''ך החייזרי (חלק א') 887
האם התנ"ך מתאר פגישות עם חייזרים? האם ה"אלוהים" הוא יצורים מכוכבים אחרים? אלי אשד סוקר את הספרות בנושא, מהמקור התנ"כי ועד ימינו, חלק ראשון מתוך שניים.
(איור: באדיבות אבי כץ)
"אלוהים בעצמו היה מתהפך בקברו לו ידע איזה שימוש עושים בתנ"ך שלו" - פייסל אל־חוסייני.

ספר התנ"ך הוא הספר הפופולארי והנמכר ביותר של כל הזמנים ובכל העמים (אם כי ייתכן שהקוראן מתחרה בו במכירות). זהו ספר חשוב שנכתב בידי קבוצת סופרים ואינטלקטואלים בעלי כישורים מופלאים, שיצרו ספר שכל דור מגלה שהוא מתאים גם לגביו.

זהו גם הטקסט השנוי במחלוקת ביותר של כל הזמנים. הדתיים, יהודים כנוצרים, טוענים שמקורו בהשראה אלוהית וכי נכתב סמוך לאירועים אותם הוא מתאר בידי אישים ידועים כמו משה רבנו, שמואל, ירמיהו, דוד, שלמה המלך וכו'. חוקרים מודרניים, לעומת זאת, טוענים שזוהי יצירה מאוחרת יחסית שנכתבה בידי קבוצה של סופרים אנונימיים. בכל אופן, אין ספק באשר להשפעה האדירה שהייתה לקבוצת טקסטים אלה, וידועה האמרה של דוד בן־גוריון כי "לא ברור מי יצר את מי: עם ישראל את התנ"ך או התנ"ך את עם ישראל" (דעתי האישית נוטה לכיוון השני - עם ישראל לעולם לא היה הופך למה שהוא ללא התנ"ך).

כל דור מנסה לפרש ולהרחיב את התנ"ך בהתאם להתנסויותיו והעולם המוכר לו. הצמצום וחוסר הבהירות שבספר מאפשרים זאת. וכך, בכל דור ודור מוצאים בו אנשים את הדברים הקרובים לליבם. בדורות קודמים אנשים מצאו בו התייחסויות למכשפים, מלאכים, ודמונים, או חיזוקים לטענות שמוצא האינדיאנים באמריקה הוא בשבטי ישראל האבודים, או שהמשיח עומד לבוא בשנה זו וזו, וכו'. בדורות האחרונים, שבהם יש עניין רב בחלל ובחייזרים, אין זה פלא שגם אלו נמצאו בו.

התנ"ך מתאר בעיקרו את ההתפתחות ההדרגתית של תקשורת עם אינטיליגנצית־על מוזרה, שהיא זרה במחשבתה ובהתנהגותה לכל מה שהמתקשרים איתה (בני עם קטן במזרח התיכון) מכירים. אינטליגנציה שהיא שונה מאוד מהיצורים העליונים שמתוארים בידי קבוצות אחרות של התקופה, שרואים את האלים שלהם כיצורים אנושיים לכל דבר, פרט לכך שיש להם גם כוחות על. עם זאת, לאורך השנים נשמעות יותר ויותר טענות שמה שהתנ"ך מתאר הם בעצם מפגשים עם חייזרים אנושיים למדי שבאו מכוכב אחר.

בתנ"ך ניתן למצוא קטעים שונים שכמו מחזקים את הטענות האלה. למשל, המשפט המפורסם בספר בראשית, פרק א', פסוק כ"ו: "ויאמר אלוהים נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" (בצלמם וכדמותם של מי?), סיפור בני האלוהים שירדו מהשמיים בתקופה שקדמה למבול והולידו מבנות האדם "ענקים" (בני־תערובת של גזעים שונים?), הסיפור הקצר על חנוך, שהאל לקחת אותו אליו (למסע קוסמי ברחבי היקום?), האבות אברהם ויעקב שפגשו במלאכים (אנדרואידים?), משה רבנו שנפגש עם אלוהים פנים אל פנים, באופן קבוע, וביצע ניסים מדהימים באמצעות ארון הברית (מכשיר יורה קרני לייזר?), הסיפור על אליהו שעלה במרכבת־אש השמיימה (ספינת חלל?), ומעל לכל סיפור יחזקאל הנביא שתיאר בפרטי־פרטים מפגש עם ישות או ישויות חייזריות שונות כלשהן שמכנות אותו לאורך כל המפגש "בן אדם" – תיאור שמזכיר בצורה מצמררת תיאורים מודרניים של מפגשים עם חייזרים ועבמי"ם. אם רוצים אפשר לראות זאת כתיאור הראשון של מפגש בין אדם וחייזר שבו כל צד מתקשה להבין את הצד השני ובמהלכו נאלץ יחזקאל לבצע פעולות מוזרות כמו בליעת מגילת כתב למטרות שאינן נהירות לנו.

לאחר תקופת התנ"ך, החל מהמאה השלישית לפני הספירה, החלו להופיע ספרים "חיצוניים" שהתבססו על דמויות מהתנ"ך שניתן למצוא בהם אלמנטים שאנו היינו רואים בהם "מדע־בדיוני" מובהק. בראש הרשימה ניצבים ספרי חנוך שתיארו בפרטי־פרטים את מסעותיו של חנוך ברחבי החלל ונתנו תיאור מפורט של עולמות אחרים, ואגב אורחה הציגו את המסע הראשון (הידוע לפחות) בזמן. חנוך מספר כיצד יצא לצפות בעבר במרד המלאכים (חייזרים?) כנגד האל וכיצד יצרו קשרים עם בנות האדם ויצרו איתן את הנפילים.

התיאור של יחזקאל את מפגשיו עם הכוחות האלוהיים הפך לבסיס של תורת מיסטיקה יהודית – תורת המרכבה – שניסתה לתאר את עולם האלוהות על סמך תיאוריו של יחזקאל ונתנה תיאורים של מה שהיינו מכנים עולמות אחרים כמו "תבל" ו"ארקע" (שם שבאמת נשמע חייזרי). גם באגדות חז"ל ומדרשים מאוחרים ניתן למצוא סיפורים בעלי אופי של מדע־בדיוני. למשל, בסיפור על שלמה המלך, שהשד אשמדאי הביא לפניו אדם בעל שני ראשים מארץ "תבל", שבה השמש עולה במערב ושוקעת במזרח ובאופן ברור נמצאת בעולם אחר. אשמדאי אינו יכול להחזיר איש זה למקומו - המקום רחוק מידי (מרחק שנות אור?), ואין לאותו אדם ברירה אלא להישאר בירושלים ולשאת אישה (מן הסתם מישהי סובלנית למדי...) שיולדת לו כמה ילדים רגילים וילד בעל שני ראשים. לאחר מות החייזר ישנה מחלוקת בשאלה איזה חלק יקבלו שני הראשים מירושתו: חלק אחד או שני חלקים? הויכוח נפתר לאחר ששופכים מים חמים על אחד הראשים וכששניהם מתחילים לצרוח "אנחנו נשרפים" מסתבר לשביעות רצון הכל כי אכן מדובר ביצור אחד ולכן מגיע לו רק חלק אחד בירושה... במקורות אחרים במדרש ובקבלה אנחנו יכולים למצוא פירוט נוסף על עולמות אחרים כמו "ארקע" שהם ככל הנראה לא בכדור־הארץ שלנו.

אבל כל אלה היו בגדר מוזרויות. כל זמן שהמדע נשאר מפגר ולא היו כלל דיבורים על יצורים חיים בעולמות אחרים, לא היו גם ניסיונות למצוא חייזרים גם בתנ"ך והדבר אף עלול היה מסוכן - כפי שלמד על בשרו הפילוסוף ג'ורדנו ברונו שנשרף במאה ה- 16 בידי הכנסייה, בין השאר משום שטען שיש מספר אינסופי של עולמות עם יצורים שחיים עליהם.

את הצעדים הראשונים לעבר רעיון "התנ"ך החייזרי" צעד, בתקופה המודרנית, הסייף והסופר המפורסם בעל האף גדול־הממדים סירנו דה־ברז'רק במאה ה- 17 (שהפך לגיבורו של מחזה מפורסם עוד יותר של אדמונד רוסטאנד במאה ה- 19). דה־ברז'רק כתב את אחד הסיפורים הראשונים שתיארו מסע אל הירח (ואחת השיטות שנוסו לשם כך הייתה באמצעות רקטות). הנוסע של דה־ברז'רק מוצא שגן־העדן התנכי נמצא על הירח, רעיון מקובל בתקופתו. הוא פוגש שם את הדמויות התנכיות חנוך ואליהו שהגיעו לשם בעזרת כלים מכניים ולועג בפניהם לספר בראשית ולסיפורים שבו. צמד הפטריארכים התנכיים המרוגזים מסלקים את הגיבור הרציונליסט מגן־העדן אל פני הירח - עולם מיושב שבו עובר הגיבור הרפתקאות רבות נוספות שאינן קשורות לתנ"ך. הייתה זאת הסנונית הראשונה של סיפורים שתיארו את התנ"ך כמד"ב הקשור לחייזרים.

עם מותו של דה־ברז'רק (אולי נרצח בידי יריביו, אנשי הכנסייה) שכך הרעיון כי אולי לתנ"ך יש קשר לעולמות אחרים ולחייזרים למשך מאות שנים. פה ושם הופיעו סיפורים על אנשים שמגיעים לעולמות אחרים ומוצאים שהם נמצאים בתקופת התנ"ך ועוברים אירועים דומים או זהים למסופר בסיפורי התנ"ך, אך זה לא היה באמת זה.

אדם וחווה הקוסמיים

תמוכות נוספות לרעיון התנ"ך החייזרי הונחו בשנת 1919 בידי שני אנשים שונים. הראשון, אדם אקסצנטרי בשם צ'רלס פורט כתב ספר על תופעות מוזרות ובלתי־מוסברות בשם "The Book of the Damned" ובו, בין השאר, העלה את הרעיון שאנחנו "רכוש" של גזע חייזרי כלשהו וכי חייזרים ניהלו את גורלנו לאורך ההיסטוריה, אולי דרך "משגיחים" אנושיים. רעיון זה זכה להצלחה רבה מאז. פורט הוא למעשה האב המייסד של חקר התופעות המוזרות ו"העבמולוגיה" - מקצוע שהפך פופולארי בזמננו. באותה שנה, סופר הרפתקאות אמריקני בשם הומר פלינט כותב סיפור בשם "The Lord of Death" על אנשי ספינת־חלל שמגיעים לכוכב מרקורי ומוצאים שם כתב יד שממנו מסתבר שאדם ("אידם") וחווה היו אנשי כוכב מרקורי שנמלטו לכדור־הארץ לפני חורבן כוכבם. בכך יצר פלינט ז'אנר חדש ופופולארי - את סיפור אדם וחווה החייזרים. בסיפורים אלה לרוב תואר כיצד שרידים מאסון חללי כלשהו נוחתים על עולם חדש וירוק שבו יוכלו להתחיל את הכל מהתחלה, ומגלים במשפט המחץ המסיים ששמותיהם הם אדם וחווה (או וריאציות על שמות אלו). עורכי מגזינים של מד"ב קיבלו סיפורים כאלה בהמונים (ועדיין מקבלים) ונהגו באופן כמעט אוטומטי לזרוק אותם לפח הזבל.

עד שנות החמישים עדיין היה מדובר בספרות יפה, אך עם הדיווחים הראשונים על עב"מים בסוף שנות הארבעים, והספקולציות שאולי המדובר ביצורים מעולמות אחרים, החלו להופיע תיאוריות שטענו שהמתואר בתנ"ך הוא למעשה מפגשים עם חייזרים. בתחילה הטיעון היה שהעב"מים הם למעשה מלאכים ושליחי האל ואינם באים מעולמות אחרים. אחר־כך הועמד הטיעון על ראשו: המלאכים ובני האלוהים (ואולי גם אלוהים בכבודו ובעצמו) המתוארים בתנ"ך הם חייזרים מעולמות אחרים, והם אלה שנוסעים בעב"מים. את הטיעון הזה ניתן למצוא עוד מראשית שנות החמישים בכתבים של אנשי שוליים שונים. ואז, בשלב מסוים, הטיעון הפסיק להיות של קבוצות שוליים.

אולי שלא במפתיע, חוקרים סובייטים אתאיסטים היו בין הראשונים שהציגו טענה זאת בצורה רצינית. הם הציגו את המלאכים כחייזרים ואת השמדת סדום ועמורה כפיצוץ גרעיני. נראה שהיה זה חלק ממאמציה של המדינה הסובייטית להרוס את הדת ולהציג את הניסים שהיא מבוססת עליהם כטכנולוגיה עליונה שגם האדם הקומוניסטי יוכל להגיע אליה בסופו של דבר.

טענות אלו החלו לחדור פה ושם גם לספרות המד"ב, כמו בספרו של ארתור סי. קלארק "קץ הילדות" (1953) בו מסתבר שהחייזרים המטיבים עם האנושות נראים כמו הדמות המסורתית של השטן. קלארק חזר לרעיונות אלה בצורה מסוימת בסדרת "אודיסיאה בחלל" שלו, בעיקר בספר ובסרט הראשון שפורסמו ב- 1968. אך לפרסום ממשי מחוץ לחוגי המד"ב והמיסטיקנים למיניהם ומעריצי העב"מים זכו טענות אלו ב- 1968 (לא במקרה השנה שבה הופיע הסרט "2001- אודיסיאה בחלל" שתיאר התערבות חייזרית בעברו הרחוק של המין האנושי) בזכות ספר בשם "מרכבות האלים", מאת שרלטן שוויצרי כריזמטי בשם אריך פון־דניקן. פון־דניקן היה הראשון שהביא תיאוריות מקיפות על כך שחייזרים היו מעורבים בהיסטוריה האנושית הקדומה, וכי מבנים ידועים בכדור־הארץ (כמו הפירמידות) יכלו להבנות אך ורק בטכנולוגיות שהם סיפקו. בין השאר, דן פון־דניקן בצורה מפורטת בסיפורי התנ"ך וטען כי גם הם (ובראש ובראשונה סיפור יחזקאל) מספקים הוכחה נוספת לכך שחייזרים נחתו כאן בעבר הרחוק ואולי הם אלה שיצרו את אבות ההומו- סאפיאנס ("נעשה אדם בצלמנו כדמותנו"). פון־דניקן פרסם טענות אלה ברחבי העולם והן זכו לפופולאריות רבה והפכו לחלק ממיתולוגיה מודרנית. מאידך, הסתירות, הזיופים והעיוותים הברורים שהתלוו לטענות רבות מאוד שלו גרמו לסלידה כללית מטענות אלה בחוגי המדע והמד"ב, שבעבר היו מוכנים לדון ברעיונותיו ברצינות, אך לא עוד. פון־דניקן הפך את הנושא לטאבו ששום מדען או סופר מד"ב רציני שוב לא היה מוכן לגעת בו אלא בצורה הומוריסטית (דוגמה יוצאת דופן היא סיפורו זוכה פרס ההוגו של הרלאן אליסון "ציפור המוות" (1973) שהופיע בעברית בחוברת "פנטסיה 2000" מספר 6, שבו האלוהים התנכי מוצג כחייזר מרושע והנחש כמגנם של בני המין האנושי). עם זאת, התיאוריות בנושא בחוגי הפרינג' של המדע והניו־אייג' למיניהם נמשכו.

כוכב הלכת ה- 12

התאורטיקן המפורסם ביותר בתחום כיום הוא העיתונאי הישראלי לשעבר זכריה סיטשין. סיטשין מסוגל לקרוא שומרית, מה שנותן לטענותיו השונות אמינות וסמכות שאין למצוא אצל אף כותב אחר בתחום. הוא יצר, בסדרה של שמונה ספרים - הכרוניקות של כדור הארץ - היסטוריה שלמה של העולם והאנושות שבמרכזה עומדים חייזרים שהם האלים השומריים. סיטשין טען שמקורם בכוכב הלכת ה- 12 שמתקרב לכדור־הארץ במסלול של 3600 שנה. שמו של הכוכב הוא "ניבירו" ואנשיו (שנראים כמו בני אנוש) הם ה"אנונקים" - הנפילים שהגיעו לכדור הארץ לראשונה לפני כ- 450 אלף שנה בערך. בכוכב ניבירו הם נקלעו (כמונו, כיום) למצב של הרס אקולוגי נרחב ונאלצו להגן על האטמוספירה שלהם שהלכה והתדלדלה (כמו האוזון שלנו) בעזרת שכבת מגן המכילה חלקיקי זהב מיקרוסקופיים. בתחילה הם עבדו בכדור־הארץ בעצמם בכריית זהב אולם אז פרץ בקרבם מרד - חלקם סירבו להמשיך לעבוד עבודה פיסית קשה כל כך. לכן, כדי לפתור את בעיית המחסור בעובדים הם יצרו את האדם, כמסופר בסיפורים השומריים, באמצעות הפריה חוץ־גופית והנדסה גנטית מהמינים הקודמים של קופי־האדם שהיו בכדור־הארץ כדי שיעבדו במקומם בכרייה. החייזרים הנ"ל חילקו ביניהם את כדור הארץ וניהלו מלחמות שליטה. באחת מהן, בין השאר, הפציצו הפצצה אטומית את שומר.

סיטשין שילב בסיפור הזה גם את התנ"ך. אברהם אבינו היה לוחם ראשי עבור אחד החייזרים ונמל החלל הראשי שלהם היה בסיני, מכל המקומות. עם זאת, סיטשין אינו בטוח כלל וכלל שהאלוהים התנכי הוא אכן אחד מהחייזרים האלה. באחד הספרים הוא עושה השוואה בינו ובין כל אחד מהם ומגיע למסקנה שזהו נודד קוסמי שהוא ככל הנראה גם האלוהים של ניבירו. כלומר, היהודים צדקו כל הזמן והאלים של שומר חיו ביחד עם האלוהים התנכי...

המיתולוגיה של סיטשין זוכה היום לפופולריות רבה. היא פותחה והורחבה בידי סופרים אחרים, כמו כל מיתולוגיה מוצלחת באמת, וכל אחד מהם מוסיף את הוריאציה שלו על כוכב ניבירו. יש אנשים ש"מתקשרים" עם עולם זה ויש מי שכתבה ספר שבו חזתה כיצד יתנהלו אחרית הימים שבו כוחות הטוב והרע של הכוכב ניבירו ינהלו את הקרב האחרון על כדור הארץ, בהתאם לנבואות התנ"ך. אף כותב אחר בנושא חייזרים בעבר הרחוק בכדור־הארץ לא זכה להצלחה של סיטשין, שהמיתוס שיצר (ולא רק הרעיונות כמו במקרה של פון־דניקן) נתן את השראתו לרבים אחרים שיצרו מעין "יקום משותף" המבוסס על ההיסטוריה שאותה יצר סיטשין בספריו.

לשבט את האלוהים

קיימת דת שלמה המבוססת על רעיון "התנ"ך החייזרי". זוהי דת הראלים. מנהיגה - ראל, נהג מכוניות מירוץ לשעבר ממוצא צרפתי, טען שנפגש עם האלוהים החייזרים שיצרו אותנו. אלו קראו יחד איתו את סיפורי התנ"ך והראו לו כיצד הכל שם בעצם מדבר עליהם ועל ניסיונותיהם השונים ליצור את המין האנושי, ניסיונות שלרוב נגמרו בכישלון.

ה"אלוהים" (בלשון רבים) היו במקור אנשים כמונו שנוצרו כנראה בידי חייזרים אחרים נעלמים (שאולי נוצרו גם הם בידי חייזרים אחרים?), וכעת הם שואפים שנגיע לרמתם. לדבריהם, יש לנו הפוטנציאל להתפתח מעבר לכך שכן יש לנו מוח גדול יותר. וכך, גם אנחנו נהיה כמוהם אם רק נשמע להוראותיו של ראל ונבנה להם שגרירות בירושלים, אחרת יהיה רע מאוד לישראל, שבה, אגב, יש מרכז חשוב של הכת. אנשי הכת פנו בעניין במכתבים לאישים שונים בישראל - ראשי ממשלה והרב הראשי מאיר לאו, ללא הצלחה רבה בינתיים. השמועות מספרות כי הכת מצדדת בחופש מיני מוחלט, כולל יחסי מין עם חייזרים. המנהיג ראל מספר בספר הקודש של הכת כיצד ביקר בכוכב האלוהים (דשאים ירוקים, כולם שם לובשים גלימות לבנות), פגש את מנהיגם שהוא האל התנכי "יהוה", שמע נאומים רבים על תפקידו החשוב בעתיד בהנהגת המין האנושי ובין השאר שכב שם בו זמנית עם ארבעה אנדרואידיות בצבעים שונים.

ראל והכת שלו נמצאים כיום בחזית המחקר של השיבוטים, ומעבדות שלהם בקנדה ובמקומות אחרים עובדות על שיבוט ילדים ובני אדם מבוגרים. מטרתם הסופית היא לשבט את מנהיגם ראל (שיתכן מאוד שיהיה האדם הראשון שאכן ישובט בשל הכספים הרבים שמשקיעה הכת במחקר). פרט לכך, בעת כתיבת שורות אלו הודיעה הכת על כוונתה לשבט את אדולף היטלר - כדי שיועמד למשפט בישראל.

כיום יש תעשייה שלמה של ספרים ותיאוריות שונות מסביב לרעיון "התנ"ך החייזרי". חנוך הפך היום למרכז תעשיה שלמה באינטרנט ובספרים, עם מגוון תיאוריות על בני האלוהים התנכיים, וסיפורים עליו כמי שבזמנו עבר העולם קטסטרופה כמו התנגשות כוכב שביט בכדור הארץ וכו'. בארה"ב הוקם ארגון "בני ירד" (כשם אביו של חנוך) שמטרתם להלחם ב"צופים" - המלאכים הרעים מסיפורי חנוך (שהם חייזרים כמובן). יש גם תיאוריות שעומדות במרכז ספרים רבי־מכר, לפיהן ה"צופים" הנ"ל היו גזע מתקדם מכורדיסטן או מבריטניה שעומד במקור הסיפורים על יבשת אטלנטיס האבודה וכו'.

גם "תומכי" הנביא יחזקאל אינם טומנים את ידם בצלחת. מדען בנס"א בשם ג'וזף בלומריך כתב ספר בשם "The Spaceships of Ezkiel" (פורסם ב- 1974), שבו הוא מוכיח לשביעות רצונו שכל מה שמתואר בספר יחזקאל הוא למעשה טכנולוגיה שמזכירה מאוד את זאת של נאס"א בזמננו, ואולי רק מפותחת יותר ממנה בכמה שלבים.

כיום יש לטענות כאלה השפעה גדולה כל כך בקרב חוגים שונים בציבור האמריקני עד שחוגי הפונדמנטליסטים, לא בדיוק אנשים שידועים ברציונליות שלהם, מקדישים אנרגיה רבה בלהראות ולהוכיח שאין התנ"ך מדבר על חייזרים כלל וכלל אלא רק על השטן ועל המלאכים, וכי לכל היותר כל החייזרים והעב"מים בשמיים שחובבי התנ"ך החייזרי מדברים עליהם הם חלק מכוחות הרשע שנועדו להוביל את העולם אל האפוקליפסה הבלתי נמנעת.

התנ"ך החייזרי בטלוויזיה ובספרות

אנחנו יכולים למצוא את תיאוריות התנ"ך החייזרי בסדרות טלוויזיה מד"ביות ידועות כמו "Battlestar Galactica", שראשיתה הייתה ברעיון המכונה "תיבת אדם" של יוצרה המורמוני גלן לרסון, שאמור היה לתאר את מסעו של אדם מכוכב הבית שלו אל כדור הארץ ב"תיבה". גם בסדרה עצמה מסופר על שניים־עשר השבטים שמחפשים אחר השבט השלוש־עשרה שמקום מושבו בכדור־הארץ האבוד. הסדרה שואבת רבות מרעיונות תנכיים כמו גם מהתנ"ך המורמוני, שמספר על השבט ה- 13 של בני ישראל שהתיישב ביבשת אמריקה. גם סדרת הטלוויזיה "Stargate" שואבת הרבה מהרעיונות של זכריה סיטשין, אם כי איננה עוסקת בתנ"ך אלא במיתולוגיה המצרית.

בספרות הישראלית ישנם ספרים שלמים שעוסקים בנושא של התנ"ך החייזרי, מהם לנוער ומהם למבוגרים. למשל: "המסע המסעיר מארץ אופיר" (1976), מאת רפאל סהר, שבו חבורת גדנ"עים ישראליים פוגשת צלחת מעופפת מכוכב צדק הגווע, שאותה הביא צאצא של אליהו הנביא שהגיע לשם בעבר הרחוק, ועם צלחת מעופפת זו הם מוצאים את אוצרות העיר אופיר באפריקה; "מכוכב אל כוכב: סיפורים בדיוניים" (1983), מאת חוקר התנ"ך הידוע אפרים צורף, שכתב מחדש את סיפורי ספר בראשית כשהוא משלב בהם חייזרים; "להט החרב המתהפכת" (1987), מאת נעמי עופרי קיטרון, סיפור של חייזר מכוכב אחר שנשלח לעולם שלנו כדי לגלות את הנפילים (חייזרים בני כוכבו) שהגיעו לעולם שלנו ומתחבר (ונאבק) עם יעקב אבינו שרואה בו מלאך; "הביקור" (1997), מאת דוד אבידור, שבו אדם לומד בחזיון על התערבות גזע חייזרי במהלך ההיסטוריה האנושית ובהתפתחות העם היהודי מאז תקופת התנ"ך ועד היום. ויש ספרים נוספים, המעניינים שבהם: "שנת הו"ו 6000" מאת אריה נחשון (1990) שבו מדען מגלה שהעולם עבר אינסוף מחזורי קיום, משכם 6000 שנה כל אחד, שחוזרים על עצמם בדייקנות מאז ימי חנוך התנכי וכי המחזוריות הזאת מנוהלת בידי אינטליגנציה אלוהית כלשהי למרות ניסיונות חוזרים ונשנים של חייזרים לעצור אותה ולברר את משמעותה. "תיקון: מסע מיסטי אל סוד הקיום", מאת גיל אילטוביץ (1994) ו"הקוף הפטפטן" מאת אורי דביר (1995), שמציירים תמונה אירונית למדי וכלל לא מחמיאה ליצורים שבראו את המין האנושי.

המאפיין את כל הספרים האלה הוא הניסיון לתת משמעות מיוחדת לגורל העם היהודי כעם חייזרי אינטליגנטי במיוחד. בכך הם ממשיכים מגמה שהחלה בידי כמה מחקייניו של פון־דניקן, כמו סופר צרפתי שכתב ספר בשם "יהודים מהחלל החיצון" (שתורגם גם לעברית), בו הוא מוכיח לשביעות רצונו (ומן הסתם גם לשביעות רצונם של כמה קוראים) שהיהודים, והם לבדם, הם תוצר כפיהם של חייזרים. בספרים חדשים וציניים יותר, כמו ספרו של דביר, יש לכך משמעות שונה מאוד שכן מסתבר מהם כי החייזרים שבראו אותנו אינם חכמים יותר מיציר כפיהם, למרות הטכנולוגיה הגבוהה שלהם. ההוכחות לכך הן התוצאות הנוראיות של מעשיהם.

בחלקו השני של המאמר נתהה קצת יותר על קנקנם של האלוהים האפשריים וננסה לברר מה, בעצם, הם רוצים מאיתנו?



תודה מיוחדת על האיורים (בחלק זה ובחלק הבא של המאמר) לצייר אבי כץ.
קישורים
סירנו דה־ברז'רק
פון־דניקן - אתר הבית
ראיון בעברית עם פון־דניקן
התקפה על פון־דניקן
התקפה נוספת על פון־דניקן
זכריה סיטשין - אתר הבית
סקירה סימפטית על סיטשין
סקירה סקפטית על סיטשין
כמה מהתיאוריות המוזרות על המתרחש ביקום של סיטשין
הראלים
חדשות וידיעות שונות על הראלים וניסויי הגנטיקה שלהם
אתר שתוהה האם עב"מים הם מלאכים או שמא דווקא שדים?
אבי כץ
חלק ב' של המאמר
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "דת והעידן החדש"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

  ראל פונה לרב לאו • אלי • 3 תגובות בפתיל
  לא קשור.. • סתם כליל נאורי • 36 תגובות בפתיל
  דווקא כן קשור: • אביגיל
  והיה וראל ישובט.... • אלי • 29 תגובות בפתיל
  חג שמח! • עמית מנדלסון
  התנועה הראלית • קובי דרורי • 41 תגובות בפתיל
  זכריה סיטשין • אלי
  הערות לנאמר במאמר על הראלים • קובי דרורי • 53 תגובות בפתיל
ההיפותזה השלישית למוצא האדם 58875
לאלו הרוצים לדעת מעט יותר ממקור ראשון על התנועה הראלית
ההיפותזה השלישית למוצא האדם
האמת על מוצאינו

ההיפותזה הראשונה עוסקת, בבריאת האדם ע"י אלֹהים לפי הפרשנות היהודית הדתית לנאמר בבראשית. ההיפותזה השניה עוסקת בבריאת האדם בדרך של אבולוציה, כאשר חוקרים רבים טוענים כי הסתירות בתיאוריה הדרוויניסטית, כבר גדולות יותר מאשר התיאוריה עצמה, סתירות, ההולכות ומתרבות ככל שמתקדם המחקר בגנום האנושי, בנוסף לניסויים אחרים עכשוויים התומכים בטענה כי לא יתכן שמוטציות אקראיות אחראיות למגוון העצום בטבע, בין הראשונים להעלות נושא זה, ניתן לציין את ה. ג'י מילר חתן פרס נובל לגנטיקה מ- 1946 שטען "כי כל מוטציה תגרום אך ורק לירידה בכושר ההישרדות של המין.. אף מוטציה מעולם לא יצרה מין חדש, לכל היותר היה לה ביטוי בתוך המין עצמו, כנפיים או רגלים חזקות יותר שינוי צבע עיניים וכדומה".

היפותזה השלישית למוצא האדם, עוסקת בעקרון ביכולתנו להבין ולא רק להאמין. בהיותנו היום בעידן טכנולוגי, יכולים אנו להבין דברים שפעם נחשבו לנסים. מדענים רבים סבורים כי רוב המיתוסים בעולם מקורם במפגש בין תרבות פרימיטיבית לבין תרבות טכנולוגית ומפותחת. כל מה שבא מהשמים היה נשגב מבינתם ונחשב לאלוהי ומאחר ואפילו לא היו להם מילים בשפתם על מנת לתאר את אשר הם רואים, הם השתמשו במושגים המוכרים להם. לדוגמא: אם זכריה רואה כנראה עב"ם בצורת גליל, הוא אומר אני רואה מגילה עפה, כאשר מגילה באה לציין גוף גלילי, אם הם ראו רכב חלל מעופף, הדבר הכי קרוב בשפתם למשהו הנמצא בשמים ונע, היה ענן. אנו אכן מוצאים תיאורים רבים בתנ"ך של יהוה הנע ממקום למקום על פני עב ענן ועוד.

הדברים שאתם עומדים לקרוא כאן, הנם כנראה מהמסרים החשובים ביותר למין האנושי. המסר הזה נימסר כבר לפני אלפי שנים, ועדויות לו אנו מוצאים בכתבים העתיקים של כל הדתות: בקוראן בברית החדשה, ובמיוחד בתנ"ך. המסר הזה עוות, שונה, עבר מיסטיפיקציה וסולף עד לבלי הכר. היום תוכלו לקרוא מסר זה בצורה הברורה ביותר, שאינה משתמעת לשני פנים.
אולם כדי שמסר זה יובן כהלכה, הנה לפניכם מספר עובדות וכן סיפור דמיוני לצידן.
אך לפני קצת יותר מארבעים שנים גילו זוג חוקרים בפעם הראשונה את מבנה ה- DNA והתחלנו להבין רק אז את אבני היסוד הבסיסיות של החי והצומח. ב- 1973 פענחו זוג חוקרים בריטי את הצופן הגנטי של החיידק הקטן ביותר המכיל 9 גנים. בשנת 1997שיכפלו חוקרים סקוטים את הכבשה דולי, במקביל שיכפלו חוקרים אמריקנים קופי רזוס. תגלית רדפה תגלית: גילוי גן היכול להכפיל אורך חייה של תולעת, שיכפול חזירים שהושתלו בהם גנים אנושיים, כך שאיברים מהם יוכלו לשמש להשתלה בבני אדם ועוד. במחצית השניה של שנת 2000, חברת סלרה מארה"ב, פיצחה את הגנום האנושי, כלומר הושלם מיפוי כל 30 אלף הגנים שהם עצמם מורכבים מכשלושה מליארד "אותיות". בינואר 2001 התבשרנו על יצירת קוף ראשון בהנדסה גנטית ועוד. חב' דו-פונט השוויצרית, משווקת זה מכבר מכונות, שבלחיצת כפתור, ניתן לייצר בהן DNA מלאכותי לפי דרישה.
לאור ההתפתחויות המדעיות המואצות הללו, נסו לדמיין היכן נהיה עם ידע זה בעוד חמישים שנה, חמש מאות שנה, או אלף שנה. סביר להניח, שהידע והשליטה בהנדסה גנטית יהיו מושלמים, שכל המחלות יודברו, שנוכל להאריך את חיו של אדם עד לאלף שנה. נוכל לברא את כל החיות שהיו קימות אי פעם ונכחדו, או שניברא חיות חדשות. סביר להניח שנוכל גם - לברוא אדם. יש להניח שלא יאפשרו ליצור בני אדם על כדור הארץ. לנאסא, סוכנות החלל האמריקאית, יש זה מכבר תוכנית הנקראת "טרה-פורמינג" הכוללת יצירת צמחיה ואטמוספירה מתאימה על המאדים ולבסוף יצירת בני אדם במעבדות. הם גם מחפשים גן ייחודי שיאפשר לאותו אדם לצרוך מעט חמצן.
אך לפני כמאה ושלושים שנה נסעו אבותינו על גבי כרכרות רתומות לסוסים, היום אנו שולחים חלליות לא מאוישות אל מחוץ למערכת השמש. בינואר 2001 התפרסם ברחבי העולם מדען ישראלי מאונ' בן גוריון בבאר שבע שהמציא דלק גרעיני חדש היכול לאפשר לנו להגיע למאדים בשבועיים במקום בתשעה חודשים.
נסו לדמיין היכן נהיה עם ידע זה בעוד חמישים שנה, חמש מאות שנה, או אלף שנה. סביר להניח, שמסעות לכוכבים או גלקסיות מרוחקות יהיו דבר של מה בכך. מאחר והאיסור "לייצר" בני אדם על כדור הארץ יהיה בעינו, יש להניח שתוכניות כמו "טרה-פורמינג" יתממשו על פלנטות מתאימות ומרוחקות. דמיינו לעצמכם משלחת מדענים כזו, המגיעה לפלנטה מרוחקת שנמצאה מתאימה לפרוייקט, הם יקימו אזור ניסויים, מעבדות ומגורים, אזור הניסויים יהיה בודאי מגודר בשטח די נרחב ובו יגדלו צמחים ועצים מכל הסוגים והמינים, לנוי ומאכל. הם יתחילו בניסויים ויצרו בתחילה תאים קטנים, בקטריות, צמחים, חיות מסוגים שונים ולבסוף אף יבראו בני אדם. אותם נבראים יסתובבו חופשי בתוך השטח המגודר כאשר מדעננו צופים בהם וחוקרים את התנהגותם של "היצורים החדשים שנבראו "בצלמם כדמותם". כל צורכיהם יסופקו להם ללא כל מאמץ מצידם.
לאחר מספר שנים של מחקר, מסיבות שונות, צוות המדענים הארצי יחליט לחזור לכדור הארץ. סביר להניח שהם לא יוכלו להשאיר את הנבראים כלואים באותו אזור ניסויים והם יוציאו אותם מהאזור המגודר, ילמדו אותם באופן בסיסי כיצד לדאוג לצורכיהם בעצמם ואף יציבו שמירה כלשהי (אלקטרונית רובוטית או אחרת), על אזור המעבדות, שמא ינסו בני האדם החדשים להיכנס פנימה.
נסו לדמיין איזה סיפורים יסופרו שם סביב המדורה, סיפורים שיעברו מדור לדור על אלו שבאו מהשמים ויצרו את האדם שלבסוף "גורש" וניזקק לעבוד בזיעת אפיו למחייתו וכו'.
הסיפור נשמע מסקרן, מדהים ומוכר לנו באופן שאין לטעות בו וכדי להסיר ספק מלבכם, אני רוצה להדגיש בצורה הברורה ביותר, הסיפור הדמיוני שקראתם ודמיינתם זה עתה כבר קרה! זה קרה כאן על כדור הארץ !!!
ומיותר לציין שבסיפור האמיתי אנו לא היינו המדענים... !

למעשה אם תקראו שוב את התנ"ך עם "עיניים פקוחות" וללא האמונה האכסיומטית כי האלֹהים הנו אל יחיד, כל יכול ועל טבעי, מובטח לכם שתגלו אמת אחרת. התנ"ך אינו מדבר על אלֹהים כישות מטאפיזית בשום אופן, נהפוך הוא. לדוגמא: "ודִבר יהוה אל משה פנים אל פנים כאשר ידבר איש אל רעהו" שמות לג' פסוק יא'. כך לא מדברים עם ישות רוחנית, ככה מדברים עם משהו ביולוגי לחלוטין. "השער הזה סגור יהיה לא יפתח ואיש לא יבוא כי יהוה אלהי ישראל בא בו והיה סגור" יחזקאל מד' פסוק ב', ברור כי אלֹהים רוחני לא נזקק לשער על מנת להיכנס למקדש.
"ויאמר יהוה אל משה הנה אנכי בא אליך בעב ענן" שמות טו' פסוק ט', בניגוד לאנשי הדת האומרים כי האלהים נמצא בכל מקום, כאן האלֹהים ברצותו לנוע ממקום אחד למשנהו, צריך לקחת כלי רכב מעופף, שהדבר הקרוב ביותר בשפתם לתארו היה ענן. "הנה יהוה רוכב על עב קל ובא מצרים" ישעיהו יט' פסוק א', שוב ענן, אולם כאן כדי להסביר מדוע "ענן" זה נע מהר יחסית לענן רגיל, הוסבר כאן ע"י המחבר כי ענן זה היה עב קל ולכן כנראה גם מהיר. ההיסטוריון, יוסף בן מתתיהו (יוספוס פלביוס) שהיה בן למשפחת כוהנים ידע כנראה את סוד "מותו" של משה, וכך הוא כותב בספרו "קדמוניות היהודים" "ופתאום עמד עליו ענן והוא נעלם לתוך גיא אחד. אולם בכתבי הקודש כתב על עצמו שמת, משום פחד שמא יעזו לומר, בגלל צדקותיו הגדולות שעלה לאלהים". שימו לב להבחנה שעושה יוסף בן מתיתיהו בין "מת" לבין "עלה" לאלהים. כלומר לפיו, משה לא מת, אלא עלה לאלהים, באמצעות רכב מעופף שרק נראה כענן. "יהוה איש מלחמה יהוה שמו" שמות יה' פסוק ג', מה צריך יותר מזה, הכל כתוב, יהוה איש. אולם אם איש זה היה אל מדוע היה לו צורך להלחם, הרי הוא כל יכול. "באים מארץ מרחק מקצה השמים" ישעיהו יג' פסוק ה'. "מקצה השמים מוצאו ותקופתו על קצותם" תהילים יט' פסוק ז'. קשה לדמיין תיאור טוב יותר המסביר כי האלהים המוזכרים לאורך כל התנ"ך ברבים וגם בפסוקים אלו, מגיעים מקצה השמים, כלומר מפלנטה מרוחקת מכדור הארץ, בשום אופן אי אפשר להסיק כי מדובר באל יחיד הנמצא בכל.
בספר "האמת על האלהים" תוכלו למצוא עוד עשרות פסוקים כאלו והסברים, המראים בודאות שאין למעלה ממנה, כי התנ"ך מדבר על אותם חוצנים בוראים שנקראו בתנ"ך אלהֹים, שבטעות הפכו אותם אבותינו הקדמונים בתיאוריהם לאלים או יותר נכון לאל יחיד ורוחני.

ב- 13 בדצמבר 1973, קלוד ווריון שהיה מו"ל של מגזין לספורט מוטורי, מרגיש דחף עז לצאת לטיול באזור במרכז צרפת, ליד קלרמון פראן. הוא מכיר אזור זה היטב מהקיץ אולם מעולם לא ביקר בו בחורף. הוא פתח בצעידה מהירה לכיוון הר געש כבוי בשם פּואי דה לאסולה. בעודו מהלך הבחין, באור מנצנץ בשמים ובעצם מעופף מנמיך טוס, עד מהרה הבין כי הוא רואה צלחת מעופפת דבר שייחל לו זמן רב ולא האמין שחלומו יתגשם אי פעם. הרכב המעופף עצר במרחק 30 מטר ממנו והמשיך לרחף בגובה של שני מטר מהקרקע. כבש מדרגות ניפתח וזוג רגלים הופיע. אנחת רווחה נפלטה מפיו כשהבין שמה שהוא עומד לראות דומה ליצור אנושי. מה שנראה בתחילה כילד, התגלה עד מהרה כחוצן בגובה מטר ועשרים אנושי לחלוטין, שערו שחור ארוך וחלק, זקן קטן, עיניים שקדיות ומלוכסנות מעט. הוא נתן לקלוד להבין כי הוא מכירו היטב בלשון המעטה וכי הוא הגיע לכאן הפעם כדי לפגוש בו. הוא מזמינו לחללית ושואל אותו האם קרא בתנ"ך, קלוד נדהם ואמר כי רק אתמול חש צורך עז לקרא בתנ"ך ואכן קנה ספר כזה. "בוא מחר באותה שעה והבא אתך את הספר וכלי כתיבה ואני אכתיב לך מסר אותו תעביר לעולם כולו. הם נפגשו במשך שישה ימים שעה בכל יום ולהלן המסר שהוכתב.
לפני אלפי שנים, על הפלנטה המרוחקת שלנו, הגיעו אנשינו לרמה טכנולוגית ומדעית דומה לזו שתהיה על כדור הארץ בקרוב. הם התחילו לברוא צורות חיים פרימיטיביות, תאים חיים במבחנות. הם שכללו את הטכניקות שלהם והצליחו לברוא חיות קטנות ומוזרות. עד אשר קרתה תאונה שעלתה בחיי אדם והניסויים הופסקו לחלוטין. מאחר ויכולות הטיסה שלנו היו גבוהות, החליטו המדענים להמשיך בניסויים על פלנטה אחרת. הם הגיעו לכדור הארץ ומה שהם מצאו מתואר במדויק בבראשית : "ורוח אלֹהים מרחפת על פני המים" זהו תיאור של הלווינים שלנו שסבבו את כדור הארץ וחקרו את הרכב האטמוספירה וכו'. "וירא אלהים את האור כי טוב" נבדקה עוצמת הקרינה והיא נמצאה מתאימה להתפתחות חיים. מאחר והארץ הייתה מכוסה מים, ע"י פיצוצים אטומיים רבי עוצמה שפעלו כמו דחפור ענק, גרמו לחומר מקרקעית הים להתרומם. כך נוצרה היבשה שהייתה מרוכזת במקום אחד, כפי שכבר ידוע לכם.
שבע מעבדות ניבנו על פני כדור הארץ ומדענינו התחילו לעבוד במרץ רב והתלהבות. נבראו בתחילה תאים צמחיים מחומרים כימיים בלבד, אחר כך חיות ים קטנות וגדולות, ציפורים. אחר נבראו חיות היבשה ואז החליטו המדענים לברא אדם כמוהם "נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" בראשית א פסוק כו'. אנו אלה הנזכרים בתנ"ך כאלֹהים. אלֹהים היא מילת רבים של אלוה, ובעברית עתיקה שפתנו, פרושה "אלו הבאים מהשמים". בטעות תורגמה המילה ל- GOD, DIO, DIEU וכדומה, מילים המתארות אל יחיד ורוחני. הצוות שהיה באזור הנקרא בפיכם ישראל היה המבריק ביותר ויצר את היצירות היפות בחי ובצומח. גם האדם אותו יצרו היה האינטליגנטי ביותר. לכן היה צורך להגביל ולתחום אותו בתוך בורות ולהרחיקו מהידע המדעי. אולם, באותו הזמן, היה צורך לחנכו במטרה למדוד את רמת האינטליגנציה שלו.
בעוד כל האנושות נבראה בהנדסה גנטית, היהודים הקדמונים הנם צאצאיהם הישירים של אותם חוצנים שנוצרו ע"י זיווג עם בנות האדם "ויראו בני האלהים את בנות האדם כי טובות הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו" בראשית ו' פסוק ב' .
המדענים נצטוו להפסיק את הניסויים ולעזוב את הארץ. הם המשיכו לעקוב מרחוק אחר ההתפתחות האנושית. הסיבות לכך, כולל ההסבר המלא ניתן למצוא בספר "האמת על האלהים" שנכתב ע"י ראל, זהו השם החדש אותו העניקו החוצנים לקלוד ווריון.
כל נביאי הדתות הגדולות, היו שליחים של אותם חוצנים, שקיבלו מסרים שונים שהתאימו לזמן, לתקופה ולתרבות בה פעלו ואשר הצטוו להצפין מסרים שונים בכתובים, אשר יהיו מובנים רק בתקופתנו.
מאחר והיהודים לא ביצעו את תפקידם, שהיה להפיץ את הידע האמיתי על הבוראים, שולחים הבוראים שליח נוסף שנוצר גם הוא ע"י זיווג בין חוצן אלוה לבין בת אדם – ישוע שמו (ישו). תפקידו היה להפיץ את המסרים של התנ"ך בעולם כולו. בטעות נוצרה דת חדשה, או כפי שאמר פילוסוף אחד, "ישו בא להראות את הדרך ואנשים הביטו באצבעו".
לאחר תקופת ישו הפסיקו הבוראים כל התערבות בחיי בני האדם והמשיכו לעקוב מרחוק.
ב- 6 באוגוסט 1945 כאשר נפלה הפצצה האטומית הראשונה על הירושימה, החליטו הבוראים להתערב שוב. הם הבינו כי בני האדם הגיעו לעידן המדע, עידן בו יוכלו להבין את אשר כתוב בתנ"ך ולא רק להאמין – עידן האפוקליפסה, שפירושה ביוונית גילוי או תגלית ולא במובן הנוצרי של הרס וחורבן. הם יצרו קשר עם אדם שאת שמו שינו כאמור לראל והטילו עליו שתי משימות, האחת להפיץ את המסר בכל העולם והשניה להקים עבורם שגרירות, בישראל, בקרב צאצאיהם בני ישראל. שגרירות שתהווה אתר נחיתה מכובד, בו יקבלו את פניהם של ראשי ממשלות העולם וינחילו לנו את הידע המדעי שלהם המקדים אותנו ביותר מעשרים וחמש אלף שנים ואז תהפוך ישראל באמת "לאור לגויים" וזו מבחינה טכנולוגית, מאחר וסביב השגרירות יקומו מכוני מחקר, שיקבלו ידע אותו יוכלו ליישם ולהפיץ הלאה לרווחת האנושות כולה.

מאחר וכל שגרירות בעולם נמצאת בסטטוס אקסטריטוריאלי, נשלחו מספר פניות לראשי ממשלה בישראל, כולל, ראש הממשלה הנוכחי מר שרון, ובהן בקשה למתן סטטוס אקסטריטוריאלי לשטח, שאם לא ינתן בחכירה או בכל צורה מקובלת אחרת, ירכש בכספנו. ברגע שממשלת ישראל, תחתום על הסכם כזה, ישראל תהנה משלום עד, באותו יום, יופסקו כל מעשי האיבה נגד ישראל, והיא תהפוך למרכז מדעי ורוחני לעולם כולו, לדורי דורות. אלו מכם הרוצים לקחת חלק במשימה חשובה זו, מוזמנים לפנות אלינו, לתנועה הראלית הישראלית.

אם ברצונכם לדעת יותר, קראו את הספר "האמת על האלֹהים" שנכתב ע"י ראל, הספר מאגד שני ספרים. האחד – המסר אותו הכתיבו לו הבוראים בדצמבר 1973. השני תאור מפגש שני שארע ב-‏7 באוקטובר 1975 בו נילקח ראל (פיזית) לעשרים וארבע שעות לפלנטה של הבוראים, והם מראים לו חלק מפלאי הטכנולוגיה שלהם, שאפילו את מקצתן לא נוכל לדמיין. הם מראים לו כיצד הם בוראים אדם ועוד דברים מדהימים. הם מוסרים לו מסרים נוספים לאנושות ומסר מיוחד לעם היהודי.
לפרטים נוספים, אתם מוזמנים להתקשר לתנועה הראלית הישראלית, שהיא חלק מתנועה עולמית. ניתן לקחת חלק במפגשים החודשיים בת"א, בהן ניתן ללמוד עוד על פילוסופית החיים הראלית, וכן על ממצאים מדעיים עדכניים המחזקים ומאשרים את המסר של ראל. המפגשים נערכים בכל שבת ראשונה של כל חודש בשעה 12 בצהרים. פרטים בטלפון 03-6999869.

להלן פרטים על הרצאות שיועברו בזמן הקרוב בארץ:

ת"א – 19/03/02 בשעה 19.30 במלון גרנד ביץ' הירקון 250 פינת שד' נורדאו.
  השטן הוא בפרטים • סתם כליל נאורי • 6 תגובות בפתיל
  אל אלוהים! • אסתי • 4 תגובות בפתיל
  אבולוציה ושאר ירקות • גל
  סתירה בין הסיפור למדע. • גלעד ברזילי • 4 תגובות בפתיל
  קודם שיתנו לנו את השלום • האייל האלמוני
  ההיפותזה השלישית למוצא האדם • אלברט שבות • 11 תגובות בפתיל
ההיפותזה השלישית למוצא האדם 539286
הכל היה יפה ומרתק עד התקופה של ישו.

מ-‏1945 התאוריה שלך לא ממש מסתדרת לי.

כתבת שהדבר המרכזי בשנה הזו היה הפצצה על הירושימה...וזה מה שגרם להקמת מדינת ישראל????

שכחת שזו השנה שבה הסתיימה מלחמת העולם השנייה, כלומר השואה – שהיא בעצם הסיבה האמיתית להקמת מדינת ישראל??
  ואולי לא השכמתי עם שחר לים • מיכאל שרון • 25 תגובות בפתיל
  ראל בספרות העברית • אלי • 3 תגובות בפתיל
  Sleep, little, sweet Moses • Michael Sharon • 17 תגובות בפתיל
  משהו לא ברור לי • GrayShadow • 12 תגובות בפתיל
  ההיפותזה ה-‏3 לבריאת החיים • easy • 5 תגובות בפתיל
  התנ''ך החייזרי בפילוט לטלוויזיה • אלי • 3 תגובות בפתיל
  משלחת סינית תתחקה אחרי ET • ג. שמעון
  העיתונות מדווחת שהראלים • אלי • 14 תגובות בפתיל
  הראלים • ערן בילינסקי
  ללא כותרת • סוג מקורי של איל קורא • 3 תגובות בפתיל
  החרדים נגד אריך פון דניקן • אלי • 5 תגובות בפתיל
  הבוראים שלנו מגיעים השנה!! • גיל ויינשטיין • 65 תגובות בפתיל
  פשש כל הכבוד על האינטלגנטיות • ש.ח • 5 תגובות בפתיל
  אריך פון דניקן ופרי רודן • אלי • 5 תגובות בפתיל
  הראלים והפוליטיקה הבינלאומית • אלי • 6 תגובות בפתיל
  חייזר • דוד • 82 תגובות בפתיל
  ביאת המשיח • טמיר • 6 תגובות בפתיל
  תודה • אריה נחשון
  תגובה לדברים, קראו כאן: • האייל האלמוני
  גיאוני .... • ירין ברטוב
את והב בסופה 522769
הספר המסתורי ביותר המוזכר בתנ"ך הוא פםר ששרד ממנו רק משפט אחד סתום לחלוטין בתורה .
"ספר מלחמות ה"'
האם ניתן לעמוד על מה שהיה בו ?
זהו הספר היחיד שאותו טרחה התורה לצטט בשמו.ושאותו טרחו דורות מאוחרים להשמיד ומסיבות טובות.
ולהלן חקירה על תכניו המוזרים.

אך הזהרה :המאמר זה ישנם כמה רעיונות שעלולים
להתגלות כמבעיתים וקשים לעיכול כמיוחד לאנשים
שהם מאמינים אדוקים .
ראו הוזהרתם!
ראו
את והב בסופה :חקירה על ספר מלחמות ה'
תגובה 550531
אני חושב שהספר פותח את הראש להמון דברים אריך פון דאניקן מעולם לא התכוון למשוך אחריו תנועות מטורפות של הניו אייג' ומצד שני פאנטיות דתית הייתה מאז שחר האנושות. הכל עניין של אינטרפרטציה. יש יותר מידי שאלות שנשארו ללא מענה, אריך מנסה לתת להם פתרון ''הגיוני''. אין ספק שהספר והתאוריה שלו מעניינת והיא אכן משלימה כמה חורים להמון שאלות שלמדע אין מענה להם היום.
איזה מאמר טיפשי חסר מקור וחסר משמעות 594771
נו כל אחד יכול לבוא ולהמציא המצאות על התנ''ך כמו שרבים עשו עד עכשיו סתם סיפורי פוגי גלקטיים
איזה מאמר טיפשי חסר מקור וחסר משמעות 594803
חילול הקודש?
עשית סלט מהרבה דברים 709027
חצאי אמתות חצאי שקרים. ציטוטים ומקורות מחוץ להקשר שלהם. לא מקצועי לחלוטין.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים