מצעד הגאווה יתקיים בירושלים ב-‏10 בנובמבר 2709
זמן קצר לפני הדיון בבג"ץ (ב') הושגה פשרה בין נציגי עיריית ירושלים, נציגי הבית הפתוח, אנשי התנועה לזכויות האדם והמשטרה. במסגרת הפשרה יתקיים המצעד ב-‏10 בנובמבר תחת אבטחת משטרת ישראל כאשר עיריית ירושליים תקבל אחריות על ניהול האירוע.

המצעד שהיה אמור להיערך בקיץ נדחה בעקבות המלחמה בצפון. המשטרה התחייבה לאפשר את קיום המצעד לאחר החגים אך נמנעה מלקבוע תאריך ברור. בתגובה עתרו פעילי הבית הפתוח לבג"ץ על מנת שיאפשר את קיום האירוע. במסגרת הפשרה נאסר על הפעילים להשתמש בסמל עיריית ירושליים במודעות מסע הפרסום למצעד.

פעילי הימין הקיצוני ברוך מרזל ואיתמר בן גביר וכן השייח' עאבד אל־סלאם מנאסרה ביקשו להצטרף כמשיבים בדיון, בנסיון למנוע את קיום המצעד, אך נדחו על ידי בית המשפט. עם סיום הדיון איים ברוך מרזל כי "תהיה מלחמת קודש כנגד העניין הזה. המשחק בבג"ץ היה מכור. ננסה לשבש את המצעד בכל האמצעים".

בשנה שעברה נפצעו שלושה צועדים במהלך האירוע בירושלים כאשר צעיר חרדי חדר לשורות המשתתפים ודקר שלושה מהם.

קישורים
Ynet
מה דעתכם על "מצעד הגאווה"? - סקר באייל הקורא
פרסום תגובה למאמר

פרסומים אחרונים במדור "חדשות"


הצג את כל התגובות | הסתר את כל התגובות

הנה הזדמנות טובה 410262
לפרט (שוב?) את היתרונות של המצעד ומה הדברים החיוביים שהוא גורם להם.

בפרט, מה התועלת שצומחת מכך שהוא בירושלים.
הנה הזדמנות טובה 410274
דבר טוב אחד זה שהמצעד מציף את השותפים למיטה, הדתיים המוסלמויהודים. הא.
הנה הזדמנות טובה 410277
אני מתאר לעצמי שמדובר באותם יתרונות של כל המצעדים - הזדמנות לחסום עורקי תנועה ראשיים, ולתת להולכים במצעד הרגשה טובה.
ההזדמנות הטובה האמיתית היא ההזדמנות לבצע ניסוי בכוח התפילה. אם ירד שלג ביום ההוא, זאת תהיה הוכחה די טובה לכך שיש אלוהים ושהוא מקשיב לחרדים.
הנה הזדמנות טובה 410279
ואם יהיה רק גשם, ולא שלג, ולא ביום ההוא, אלא שלושה שבועות אחר כך, זאת לא הוכחה די טובה לכך שיש אלוהים ושהוא מקשיב לחרדים?
הנה הזדמנות טובה 410281
תלוי כמה מ''מ ירדו.
הנה הזדמנות טובה 410295
אבל השאלה היא מה יקרה אם לא יירד שלג. האם זה יוכיח שאין אלוהים? שיש והוא מעדיף להקשיב למוזיקת היפ הופ או אפילו לשלמה ארצי? שיש והוא מקשיב ואז הוא צוחק ואומר "תקפצו לי"?

אולי הפתרון הטוב מבחינת החרדים יהיה כמו בסיפור על הצדיק והפונדק: ברגע האחרון להודיע שהם החליטו להיות יותר סובלניים ולהתפלל שבכל זאת תתבטל הגזירה ולא יהיה שלג, ואז להוכיח את אמונתם בעזרת הנס המופלא של אי-ירידת שלג.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410352
ואולי החרדים פשוט יותר סובלניים משנדמה לכם?

כל הניסיון הלולייני הזה להעמיד במבחן את התפילה היהודית לביטולה של גזירה ארצית – הוא פתטי עד כדי גיחוך.

מסכת ברכות: "הצועק (המתפלל) לשעבר (על מעשה גמור), הרי זו תפילת שווא. כיצד? הייתה אשתו מעוברת, ואמר: 'יהי רצון שתלד אשתי בן זכר' – הרי זו תפילת שווא (כי מין העובר כבר נקבע)".

ההלכה היהודית, שכלל אינה ממליצה על תפילות מוגזמות, מפצירה ביהודי להימנע מתפילות שווא, כי הן מייצרות כוננות נפשית תלותית, ומפחתות את אחריותו הפרטית של האדם על חייו.

ואולי באמת החרדים פשוט יותר סובלניים משנדמה לכם ביחסם אל ההומוסקסואליות העכשווית המוחצנת?

תפילת שווא וסובלנות חרדית 410358
אורי, קודם כל תרגע. לא כל בדיחה צריך לקחת ברצינות.

כעת, לגבי הסובלנות החרדית להומוסקסואליות: עובדה היא שהחרדים עמדו בראש המאמצים להביא לביטול המצעד. הם לא ניסו לעשות זאת בדרך של תפילה אלא בדרכים ארציות לגמרי. לופוליאנסקי זוכה מדי שנה לפשקווילים המכנים אותו "הרש"ע" בגלל אי-מניעת המצעד. כמו כן, אם תסתכל קצת בתגובות ב-"חדרי חרדים" בהייד פארק למעשהו של אותו דוקר תמצא שרוב המגיבים שם אינם מסתייגים מעצם המעשה. גם לא שמענו התבטאות של רב חרדי חשוב כלשהו כנגד הדקירה (עם כל הכבוד ללופוליאנסקי). למעשה, הייתי שמח לראות קבוצה של רבנים מגיעה למיטתו של הנדקר בבית החולים ואומרת "אנו חושבים שאתה שוגה, אבל אלימות אינה דרכנו ואינה דרכה של תורת ישראל בשום אופן". זה לא קרה.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410386
נכון, מסכים איתך ש"זה לא קרה" בתקשורת (תשקורת, כבר אמרתי?) הישראלית. מעולם לא קרה.

ואילו אתה, כדאי שתשאל את עצמך מי עומד מאחורי כל אותם פישקווילים. בטח עוד איזה ירון ידען מטעם עצמו. אם הוא העז להיכנס בהחבא בלילה לבתי המדרש ולהשחיל אל הגמרות את חוברות הנאצה שלו, ויצא בשן ועין בבית המשפט, לא אתפלא אם הוא או דומיו או במימונם מניעים את גלגלי הקיצוניות שאתה מתאר. סביר למדי.

אה, גם הבאתי רבנים, פוסקי הדור (!), אבל את מי זה מעניין בכלל. על תסמונת העין האחת, שמעת?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410387
בטח גם הדוקר הוא ירון ידען.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410391
לא, הוא תוצאה של שטיפת מוח. בטח לא של הרבנים או המנהיגים או טקסטים קדושים.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410393
בטח, איזו שאלה, גם 13 החרדים והדתיים שנעצרו הם כולם ירון ידען. גם החרדי שבתמונה הוא ירון ידען (וואלה, איזה תחפושת מוצלחת!).

תפילת שווא וסובלנות חרדית 410398
מה, רק 13 הם עצרו? הלא יכלו בקלות לעצור הרבה יותר: כל עובר אורח שלא נראה כמושך עורלתו. אופס, שכחתי, היו שם במקרה רק 13, אז באמת שלא היתה להם כל ברירה, נעבעך, לאוכפי עריצות הרוב האלה במדים כחולים.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410399
''שלא נראה מושך עורלתו'', אין ספק שמי שמתבטא כך הוא דוגמה ומופת לסובלנות חרדית.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410404
סליחה, זהו ביטוי ספרותי בלבד.

נא החלף ב''נראה כמפגין את גאוותו המינית לראוות הכלל''.
ראווה ודעה קדומה 410529
הזכרת לי סיפור מצחיק. פעם הייתי עם משפחתי בחו''ל לתקופה ממושכת. אישתי נאלצה לפנות לרופא, שהתייחס אליה בקורקטיות אך בריחוק. כשקרובינו שמעו על הסיפור הם שאלו אותה האם הרופא היה יהודי.
''אני לא יודעת, הוא לא חשף את יהדותו בפני.'' ענתה אשתי בתמימות, ולא הבינה (ברגע הראשון) למה כולם צוחקים.
ראווה ודעה קדומה 410532
מדוע שאלו את השאלה בהקשר זה? רופאים יהודים אמורים להיות מרוחקים יותר?
ראווה ודעה קדומה 410536
מרוחקים פחות אני חושב.
ראווה ודעה קדומה 410537
אם כך זו שאלה מוזרה. אלא אם כן רוב הרופאים באותו מקום היו יהודים, או שהשואלים הולכים בעיקר לרופאים יהודים.
קרובים מוזרים-> שאלות מוזרות 410540
אני מודה לך על הניטפוקים, ככה יש לי הזדמנות לכתוב יותר:
ההערה על הריחוק לא נועדה להסביר את מקור *השאלה* של הקרובים, אלא להסביר מה ייחד את הארוע וגרם לאשתי לספר עליו (וגם הזדמנות שלי, להכניס בקטנה לרופא ההוא (שאני אפילו לא זוכר איך קוראים לו)).
קרובים מוזרים-> שאלות מוזרות 410546
הבנתי.
אבל זה לא היה ניטפוק. חשבתי שזו באמת הייתה השאלה, ושאני עולה כאן על תעלומה מעניינת, משהו בסגנון "a nine mile walk", ושבעוד רגע יתברר שמישהו נרצח בסביבה, אולי תוך כדי מזימה אנטישמית או משהו...:)
הרוצה את הרב, יבוא אליו 410548
לא שמעתי על הסיפור הזה עד עכשיו. כנראה ישנתי עד מאוחר ביום שישי. לפי גוגל זה נשמע מעניין. יש לך את הסיפור המקורי?
הרוצה את הרב, יבוא אליו 410551
ישנת עד מאוחר? כלומר, כמו הרבי סמול?
לצערי אין לי הסיפור בבית, אבל הוא באמת אחלה ספר. לא ידעתי שעשו ממנו משחק.
(אגב, נזכרתי בזה גם כשקראתי את דיון 2477 . הספר מומלץ גם לירדן, במקרה שלא קרא אותו).
הרוצה את הרב, יבוא אליו 410553
כן, את סיפורי הרב סמול קראתי פעם ( אבל אני ממש לא זוכר כלום). משחק? ראיתי שעשו סרט.
הרוצה את הרב, יבוא אליו 410555
נדמה היה לי שהבנתי מהגוגל שמדובר במשחק. לומשנה.
את הסיפורים האלה גם אני בקושי זוכרת. מתשעת המילים, מכל מקום, נשאר לי משהו - על אף שקראתי אותו בערך באותה תקופה (אי אז...). זה פשוט ספר הרבה יותר טוב.
הרוצה את הרב, יבוא אליו 412010
לא הצלחתי להבין על איזה ספר מדובר.
הרוצה את הרב, יבוא אליו 412018
"nine mile walk", של קמלמן. הוא בנוי על מה שהייתי קוראת "בלשנות של שפת יומיום", מהסוג שדיברת עליו באחד ממאמריך האחרונים.
ראווה ודעה קדומה 410542
ואתה האמנת לה?
ראווה ודעה קדומה 410543
לא חשפתי את ספקנותי לפניה.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410397
לא הבנתי: אתה טוען שאיזשהו רב חרדי נחשב דווקא התבטא בפומבי נגד הדקירה, ורק לא פירסמו את זה בתשקורת?

הבאת שתי התיחסויות של רבנים חשובים, אבל השאלה היא האם ההתיחסויות האלה מבטאות את היחס השכיח בחברה החרדית כלפי ההומוסקסואליות (ובפרט הגרסה הציבורית המוחצנת שלה). לנוכח הפעילות הקדחתנית של פוליטיקאים ורבנים חרדים כנגד המצעד, לנוכח התבטאויותיהם בעבר, לנוכח הרוח השמתקפת בתגובות בחדרי חרדים וגם לנוכח העובדה שהתיחסויותיהם של הרבנים האלה היו פרטיות ולא נגעו כלל (ובוודאי לא נתנו שום לגיטימציה) להחצנה של הומוסקסואליות, התשובה המתבקשת היא לא.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410402
כן, אני טוען בידיעה מקרוב. התקשורת בארץ מתפקדת על פי כל קנה מידה של ניו-ג'ורנליזם צהוב ונמוך ככל האפשר מיום ליום. היא מעדיפה את "אדם נשך כלב" (החרדים כך וכך - כל החרדים עשוים הלא מעור אחד בעיניה הרדודות) על פני "כלב נשך אדם" (הרבנים החרדים המובילים יצאו במכתב פומבי נגד הדקירה במצעד הגאווה וכל אלימות בכלל).

זכותם הדמוקרטית ואף חובתם המוסרית-הדתית והציבורית של העסקנים השונים לעשות כל שבידם בדרכים הלגיטימיות והחוקיות למניעת מצעד הראווה בירושלים. אני רוצה לראות אותך תמה על פעילותם הדומה בסוגיותציבוריות אחרות של הח"כים הערבים או הח"כים מהשמאל הקיצוני (יוסי ביילין ודומיו). מה שמותר להם - אסור לחרדים. אבוי להם מהליברלים הצבועים!

להבא כאשר יפגשו עיניך בחרדי או חרדית ברחובה של עיר, עצור נא אותם במתינות ותשאל לדעתם מה מעמדם של הרבנים יוסף אלישיב יבל"א ומשה פיינשטיין זצ"ל בדעת הקהל החרדית. רק אביא לידיעתך שההלוויתו של הרב פיינשטיין היתה הגדולה ביותר בתולדות מדינת ישראל עד כה. וכן, התשובות אמנם נשלחות וניתנות לפרטים השואלים, אך מהרגע שנדפסו בקובץ שאלות ותשובות הלכתיות של הרב, יהיה מי שיהיה, הפכו לנחלת הכלל וניתן לפסוק הלכה למעשה על פיהם לקהילה בכללותה.

מאחר וטרם ראיתי לינק אחד ממך לחדרי חרדים. לדבר באוויר אני לא אוהב. תציג עובדות, נבחן אותם בדרך הבחינה הרציונלית ונאמת אותן או נפריך אותן בהתאם לשיקול הדעת האנושי הסביר. קודם לכן, תיקח בחשבון שירון ידען, ישראל סגל ודומיהם רשומים בחדרי חרדים תחת שמות בדויים.
תפילת שווא היא שקרנות חרדית 410416
האם אתה רומז במפורש שהרב פיינשטיין זכה ללוויית כלב "העשוי מעור אחד"?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410417
במקום "ידיעה מקרוב", תביא לנו ידיעה. קישור, ציטוט מהעיתונות החרדית, משהו - זה מה שביקשת ממני לגבי בח"ח, תביא אתה לגבי הטענה שלך.
לינק לבח"ח:
ודאי שזכותם של הרבנים והעסקנים לפעול כנגד המצעד, אבל קשה לראות בזה מאפיין כלשהו של סובלנות...

אני יודע היטב מהו מעמדם של הרבנים המשיבים, אבל תשובתו של הרב אלישיב אינה תשובה הלכתית ולא נדפסה בספר הלכתי (כמה חרדים שמעו עליה, לדעתך?), ואילו לגבי מידת הסובלנות בתשובתו של ר' משה פינשטיין כתבתי לפני חמש דקות.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410431
בנוגע לציטוט הנדרש לגיבוי טענותיי - כבר הבאתי בזמנו באייל. אין לי כוח וזמן לחפש. אייל אותה.

בנוגע לחדרי חרדים - אין זה חכם מצידך להביא מאמר מלומד על הפרשה מאת משפטן בהתמחותו (יאיר שפירא) הטוען לחפותו של הנאשם ומנגד לצפות לגינוי הנאשם לאור המאמר המשכנע מבחינה משפטית. לא קראתיאת הכול, אבל נדמה לי שציפיות שלך מהמגיבים שיגנו וכו' מוגזמות ביחס לפוסט שמשכנע אותם לחשוב את ההיפך, תוך נגינה על המיתרים הנכונים של רדיפת המשטרה הציונית את היהודי הגלותי. לרגע לא צפיתי לתגובות נגד מאוכלוסיה הטעונה רגשית ומכאן שספק אם ניתנת לבחינה רציונלית.

סובלנות מעצם טבעה לא אמורה להתבטא רק בחוסר מעש משווע ומליאת פיך במים. כאשר חילוני ודתי מנהלים דיאלוג ענייני ופורה על סוגיות השנויות ביניהם במחלוקת - בעיני שניהם סובלניים זה כלפי זה. כאשר אנשי ציבור פועלים למען האינטרסים של הציבור ששלח אותם למלא את תפקידם במקום ועל חשבון זמנם הפרטי היקר למשפחה ולפרנסה - מכפלים את הדגלים האחרונים שהדמוקרטיה מעניקה לידיהם במאבק החוקי והלגיטימי להשגת האינטרסים הקדושים להם - זוהי כבר התרפסות ותבוסתנות, רחוק מלהיחשב בעיני לביטוי של סובלנות. בטח לא סוג של סובלנות שמוצאים בצד השני של המתרס, המתריס בכוונה תחילה כלפי אוכלוסייה שכל אשר ביקשה זה לא להכניס צלם בהיכל הקודש, בפלטרין של מלך מלכי המלכים, בשערי הבית הפרטי של יהודים שומרי מצוות. אבל מה להם ולסובלנות בכלל. אלה ידברו אליך על ערכי החילוניות והליברליות ההומניסטית והפלורלסטית ושאר איזמים ריקים מתוכן, אך כאשר הדברים באים לידי מעשה - המרחק בין הירח לכדור הארץ ספק אם יתחרה בהם.

התשובה של הרב אלישיב היא תשובה השקפתית תפישתית, המשקפת נאמנה את התפישה החרדית הנורמטיבית כלפי הומוסקסואל. אה, גם שכחתי לספור בשבילך אתכמות החרדים ששמעו עליה. יש לי רעיון בשבילך, תנסה נא בכוחות עצמך לבדוק בקרב מכריך החרדים. וכבר השבתי לדבריך על דברי הרב פיינשטיין.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410401
ואם כבר, אז טרחתי והצצתי בתשובה של ר' משה פינשטיין שאתה מביא כדוגמה להתיחסות סובלנית כלפי הומוסקסואליות, וגיליתי שהיא רחוקה מזה. כל התשובה עוסקת רק באיך להימנע מהתשוקה ההומוסקסואלית, ובין היתר נאמר שם כך:
"והנה ראשית הידיעה דחומר האיסור דסקילה וכרת וגם שנקרא תועבה והוא מחטאים המגונים ביותר ואף בני נח נצטוו על זה...

הגנאי אף לבני אדם שכל העולם אף הרשעים מבזין לבעלי עבירה דמשכב זכור ואף בעיני הרשע השני שעושה עמו העבירה הוא מזולזל ובזוי...

וכמו כן היא עצה טובה נגד תאות עבירה מגונה ובזויה זו שלבד שהוא נגד התורה באיסור חמור היותר גדול הוא גם נגד עצם האנושיות שנעשה שפל ובזוי בתכלית השפלות, ולא רק שהוא גנאי הוא גם גנאי היותר גדול לכל משפחתו."

מה יש לומר, אם זה הטקסט שאתה מנסה ללמוד ממנו סובלנות, מה כתוב בטקסטים היותר קנאיים?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410410
הוא שאמרתי, הרב פיינשטיין משיב בהתאם לממצאי המחקר המדעי-הרפואי של זמנו על ההומוסקסואליות וטוען בגדול שאין בידינו להועיל להומוסקסואלים המבקשים לעצמם היתר. האיסור חמור, אבל הדרך מכאן ועד להתייחסות אלימה כלפי החוטא ההומוסקסואל רחוקה היא. יש להבדיל בין חומרת החטא ובין היחס הראוי לחוטא.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410418
וכי מפני שהוא לא תומך באלימות אלא רק כותב עד כמה משפיל ומבזה להיות הומוסקסואל הוא כבר סובלני?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410422
השאלה היא אם אליבא דאורי אותו רב הוא סבלני האם אורי עצמו "האזוב" הוא לפחות סבלני כמו הרב ההוא והאם הוא אורי מוכן להפגין פה את הסבלנות שלו?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410433
הרב פיינשטיין מתאר מציאות של התייחסות חברתית כלפי הומוסקסואל כרווח בזמנו באמריקה הגדולה.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410605
מה הבעיה עם זה? אני יכולה לחשוב שמשפיל להיות מוסכניק, אבל אין לי בעיה שהמוסכניקים ינהלו את עסקיהם ויחיו את חייהם. בהחלט אפשר לקרוא לזה סובלנות (אלא אם אתה מחפש קבלה, השלמה או אמפתיה כלפי הומוסקסואלים, אבל כל אלה הן לא סובלנות).
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410614
את באמת חושבת שיש מקום להקבלה בין אמצעי פרנסה (לעיתים קרובות מתוך חוסר ברירה וקשיי ניעות חברתית, לכן קצת מוזר לדבר על "אין לי בעיה שינהלו את עסקיהם...") לבין נטיה מינית? ומה עם סבל? ומה עם זונה? זונה לא נעשתה זונה משום שזוהי הנטיה שלה, לא כן הדבר עם סוג החיים הרגשיים-מיניים שההומוסקסואל מנהל, זה שונה בכל הפראמטרים.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410617
נראה לי שמה שברקת באמת התכוונה לומר הוא שהיא חושבת שמשפיל להיות גיק (שזה אורח חיים בערך כמו הומוסקסואליות - בפרט חיי המין, או ליתר דיוק היעדרם), אבל היא ריחמה עלינו.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410623
רחמי אלוהים, זה מה שאתם צריכים, ולא את הרחמים שלי!
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411057
האמת היא שהומוסקסואלים מקיימים יחסי מין הרבה יותר מסטרייטים. ולסביות הרבה פחות.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411063
כלומר, ככל שעולה אחוז הנשים הנדרש לתשמיש, כך יורדת תדירותו.
מעניין.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411081
אתה יודע, יש פי שתיים יותר סיכוי שמישהי תגיד ''לא הערב. כואב לי הראש...''
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411209
מדד יותר מדיוק מאחוז הנשים, הוא רמת הטסטוסטרון - אצל נשים וגברים כאחד הוא קובע את מידת החשק המיני, ואצל נשים רמתו נוטה להיות נמוכה מאצל גברים.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411697
על מה מבוססת "אמת" זו? מחקרים? מחשבות אישיות? בדיקה בסביבה?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410622
אוף. קח דוגמה אחרת:
אני חושבת שמשפיל להיות אתיופי - כולם מסתכלים עליו ברחוב כי הוא שחור, האיידס שכיח מאוד בקהילה הזו ועוד. עם זאת, אין לי שום בעיה עם קיומה של קהילה אתיופית גדולה בישראל. לכן, אני סובלנית (לא מקבלת אותם, לא אוהדת אותם, אבל סובלנית).
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410699
המממ... אם הייתי שומע שהאפיפיור נאם והסביר כמה בזוי להיות יהודי, שאפילו היהודים עצמם יודעים שהם בזויים ושקיומם כיהודים הוא מנוגד לכל מה שהוא אנושי, שהם יהודים לא כי הם מאמינים ביהדותם אלא רק כדי להימנע מלקבל את האמונה בישו המושיע, מה הייתי חושב? נכון שבניגוד לחלק מקודמיו הוא לא היה מעודד את המאמינים לקחת גרזינים, קלשונים וסכינים ולצאת לערוך פוגרומים, אבל לא הייתי מביא דווקא אותו כדוגמה לסובלנות בין-דתית.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410722
זו כבר מסקנה שלך. אני ניסיתי להראות שיש הבדל ומרחק בין (חוסר) סובלנות לבין הסתה לאלימות.

אגב, תתפלא לדעת כמה יהודים ישראלים חושבים שבזוי להיות ערבי, ובכל זאת מקיימים קשרים אישיים (קורקטיים) ויוצאים ובאים בחברת ערבים, במקומותיהם. זו בהחלט סובלנות בעיני.
הגישה הזו לא מיתרגמת לאלימות (מקסימום לחוסר גינוי של אלימות כלפי ערבים כשאחרים מבצעים אותה...).
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411600
ההקבלה שאת/ה עורך/כת בין דבריו של הרב פיינשטיין על ההומוסקסואלים לבין דברי האפיפיור על היהודים - היא עוד עדות לכך שאתה תלוש מקרקע המציאות והסובלנות הלא היא *ממך והלאה* וכלל לא ממי שנדמים בעיניך כבלתי סובלניים.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411608
איך היא מעידה זאת עלי?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411621
פשוט ביותר: בעוד שבנצרות ישנם ציווים להרוג להשמיד ולאבד את היהודים בפזורותיהם האירופאיות, ביהדות אין כל מצוות שכאלה ביחס להומוסקסואלים. ישנו רק האיסור החמור בתורה וגינוי חברתי מובן כלפי עוד סוג של גועל נפש. מכאן שכל ההקבלה שלך בין השניים היא פרי דימיונך בלבד ואין לה כל קשר למציאות או להסקת מסקנותך.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411649
במחילת כבוד אלמוניותו, יש לכבודו שלוש טעויות:

1. אין ולא היה בנצרות שום ציווי על השמדה של היהודים, רק בנאציזם היה. זה מה שאיפשר ליהודים להתקיים בקרב נוצרים למעלה מאלף וחמש מאות שנה.

2. יש ויש ביהדות מצוה להרוג את ההומוסקסואלים, גם אם בימינו היא בטלה.

3. כל הנ"ל כלל אינו רלבנטי משום שהאפיפיור כלל לא אמר את הדברים שכתבתי, ואני כתבתי אותם רק במסגרת ניסוי מחשבתי. לכן כתבתי "*אם* הייתי שומע שהאפיפיור אמר כך וכך". כל המטרה היתה להראות שמי שאומר דברים כאלה אינו יכול להיחשב כסובלני, ולצורך זה גם אפיפיור דמיוני הוא מספיק טוב.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412161
1. ובדיוק בגלל שאין כל ציווי כזה בנצרות, היהודים שחיו בקרבם סבלו את אינקוויזיציות, גירושים, שמד ושואות במשך אלפי שנים.

2. יש ביהדות גם ציווי כמו "עין תחת עין", אבל מעולם לא היתה כוונתו כפשוטו של מקרא.

3. כאמור, ההשוואה הבידיונית הזאת שלך היא יותר מדיבילית.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412174
1. האינקויזיציה פעלה (ככלל) כנגד מומרים וכנגד נוצרים שסטו מהדרך, לא כנגד יהודים. את היהודים (שלא היו מוכנים להמיר) גרשו. גרוש שונה קצת מהשמדה, בעיקר בכך שכבודו ואנוכי מסוגלים לשבת מול המחשבים ולדון בשאלות כאלה בניחותא, בעוד שאילו הושמדו אבותינו היינו מתקשים מעט בכך. אם כבודו טוען שהיה צו נוצרי להשמיד את היהודים, הוא מוזמן להביא לי ציטוט או קישור להנחיה כלשהי של אישיות כנסייתית בכירה (מדרגת בישוף, נניח) באיזשהו זמן באלפיים השנה האחרונות לעשות זאת. הניחוש שלי הוא שכבודו יצליח בכך בערך כפי שמר אורי פז הצליח להביא סימוכין לטענתו שרבנים חרדיים חשובים התבטאו בפומבי כנגד הדקירה והדוקר בשנה שעברה.

2. אין מחלוקת שדין המוות על הומוסקסואליות הוא כפשוטו, בניגוד לעין תחת עין. כדי לשכנע את כבודו, אביא לו ציטוט מן הרמב"ם (הלכות איסורי ביאה, פרק א' הלכה י"ד). אני מקווה שהרמב"ם מקובל על כבודו כדמות הלכתית בעלת סמכות לא פחותה מהרבנים החרדיים של היום. וכך אומר הרמב"ם:"הבא על הזכר או הביא זכר עליו, כיון שהערה [החדיר את ראש האיבר, ת"נ] - אם היו שניהם גדולים נסקלים שנאמר 'ואת זכר לא תשכב', בין שהיה בועל או נבעל".

3. לטיעון המוחץ הזה אין בפי תשובה. כבודו מנצח כאן בנוק אאוט.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412231
1. אמנם נכון שהאינקוויזיציה, המוסד השיפוטי של האפיפיור שהוקם בימי הביניים כדי להילחם בכופרים, כנראה הרג כ-‏2,400 בני אדם בספרד ומעט יותר מ-‏1,700 בפורטוגל - לטענת ההיסטוריונים של הוותיקאן. אולם מאז מיסוד האינקוויזיציה במאה ה-‏13, ורשמית מאוחר יותר, ב-‏1478 הוקמה "האינקוויזיציה הספרדית" כמכשיר נגד האנוסים היהודים. בספרד הקימו המלכים פרננדו ה-‏5 מאראגון ואיזבלה ה-‏1 של קסטיליה אינקוויזיציה מיוחדת ששפטה יהודים מומרים (Conversos) שהתנצרו בעל כורחם ונותרו בספרד לאחר צו הגירוש שנחתם ב-‏31.3.1492; זו המשיכה לפעול גם אחרי תום משפטי האינקוויזיציה האפיפיורית בשאר חלקי אירופה. התופעה של שריפה על המוקד (אוטו דה פה) בכיכרות הראשיות בערי ספרד היתה אז חזיון שכיח.

אגב, כבר קיבלת תשובה שהעיתונות החרדית איננה נגישה ברשת בכדי שיקשרו אותך מכאן לידיעה או פישקוויל ספציפי המגנה את הדקירה במצעד האחרון. מה גם שכבר הבאתי על כך באייל בזמנו והזמנתי אותך לחפש במנוע. הזמנתי בתוקף.

2. ההלכה הזאת של הרמב"ם יש לה תנאי מוקדם, המופיע באותו פרק בהלכות ביאה, בהלכה ב' (עליה דילגת לך כאילו כלום), ושם נאמר במפורש:

"אותן העריות שיש בהן מיתת בית דין, ***אם היו שם עדים והתראה ולא פירשו ממעשיהן*** - ממיתין אותן מיתה האמורה בהן" (בתורה).

כלומר, שלושה תנאים מוקדמים:

א'-ב'. אם אין עדים ואין התראה, ולרוב אין לעבירות של חדר המיטות התראה מראש של שני מתריאים בפומבי מספר פעמים על חומרת החטא ורק אם יש בנוסף להתראה שני עדים למעשה החטא עצמו, הרי שרק אז, ואך וארק אז, העונש חל על החוטאים. בהלכה ג' שם הרמב"ם אפילו מציין שאם החוטא היה "תלמיד חכם - אין ממיתין ולא מלקין עד שתהיה שם התראה"!

ג'. בתנאי שהחוטאים ממשיכים לחטוא באותו חטא באופן המעיד על עקביות רבה.

ורק במידה והאיש אינו שומע לתוכחות המוסר המשמיעים לאוזניו ברכי נועם ("דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום", נאמר על התורה) האיש מובא לבית הדין ושם מחפשים הדיינים כל דרך על מנת שלא להענישו ומטילים ספקות רבים בעדותם של העדים ומבליטים כל סדק בגירסתם הסותרת, על מנת שלא להענישו.

להווה ידוע שמזה כאלפיים שנה שאין לנו "כנסת ישראל" היושבת על מדין. ומאז, העונש ניתן בידי בורא העולם בדרכים המועדפות עליו, מי החייב "סקילה" (לא עלינו מוות בתאונת דרכים, למשל) ומי עונש אחר, קל יותר. "הכול לפי המעשה שהוא עושה".

עם זאת, נשאלת השאלה עד כמה בזמן שהיתה סנהדרין לפני כאלפיים שנה ההלכה הזאת הייתה ברת יישום? לא רק שהציווי הזה אינו בתוקף, גם כאשר היה בתוקפו המקראי, הוא בוצע הלכה-למעשה בהתאם לתנאים המוקדמים של שני עדים והתראה ופסיקת הוצאה להורג של דיינים היושבים על מדין, מה שהיה נדיר אם בכלל. חכמינו ז"ל גילו לנו ש"בית דין שהיתה מוציאה גזר דין מוות אחת לשבעים שנה – נחשבה לבית דין קטלנית" (תלמוד בבלי, מסכת סנהדרין).

3. את האנרגיות המיותרות שלך תשאיר למשפט אחר המצפה לך ביום כיפור הממשמש ובא.
אחד בשבוע גג 412240
אפשר לדעת איפה בדיוק בתלמוד הבבלי מופיע הציטוט הנ"ל ?

אולי התכוונת למכות, ז,א "סנהדרין ההורגת אחד בשבוע נקראת חובלנית רבי אליעזר בן עזריה אומר אחד לשבעים שנה רבי טרפון ורבי עקיבא אומרים אילו היינו בסנהדרין לא נהרג אדם מעולם רשב"ג אומר אף הן מרבין שופכי דמים בישראל"
אחת לשבעים, אם בכלל 412624
הרוב בציטוט שהבאת גורס שאחת לשבעים שנה, אם בכלל. דעתו של מיעוט אינה רלוואנטית למציאות.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412278
ראו נא גם ראו. האייל האלמוני השיל את גלימת האלמוניות שלו, ומתחתיה התגלה - הפתעה, הפתעה - אורי פז. איש לא העלה זאת בדעתו.

1. אם כן, אתה מסכים איתי: האינקויזיציה פעלה לא נגד יהודים אלא נגד מומרים. מי שלא הסכים להתנצר גורש. לא מצאת שום רמז לחובה כלשהי להרוג יהודים. יפה.

לגבי הידיעה העיתונאית או הפשקוויל: חיפשתי את המילים "הומוסקסואל", "דקירה" ו-"מצעד" (אחת מהן) עבור כותבים שמתחילים ב-"אורי" (אבל לא עבור אלמונים). לא מצאתי התיחסות לידיעה כזו או להתבטאות של רב חרדי כלפי הארוע. כיוון שאתה בלי ספק יודע מה כתבת והיכן כתבת את זה (או לפחות מה לחפש כדי למצוא), אנא אל תמתח את עצבינו ומצא לנו את התגובה. עוד לפני שתטרח לעשות זאת, אתה מוזמן גם לספר מי היה הרב ומה בדיוק הוא אמר - הרי אתה יודע זאת מידיעה אישית, אז למה לא לשתף?

2. אני מסכים איתך שבפועל לא נהגה המתת הומוסקסואלים (או כל אחד אחר, למעשה). למרות זאת, כבר כתבתי קודם: העובדה שהמצוה בטלה בפועל אינה משנה את החיוב העקרוני. כתבת קודם כאלמוני שהנצרות חייבה הריגת יהודים והיהדות לא חייבה הריגת הומוסקסואלים; כעת דומה שאתה מסכים איתי שהעובדות הן אחרות. היהדות חייבה הריגת הומוסקסואלים, אם כי סייגה זאת באופן שהופך את הענין לבלתי מעשי. שוב יפה.

3. אילו אנרגיות מיותרות? בסה"כ הודיתי שלטענה שלך לגבי הדביליות שלי אין לי תשובה. בסוג הזה של ויכוח אתה מביס אותי בגדול (כנראה בזכות ניסיון רב). לגבי המשפט ביום כיפור, נדמה לי שאתה דווקא צריך לחשוש קצת. גניבת דעת באמצעות התחזות לאלמוני, כינויי גנאי וכיו"ב אינם בדיוק דברים שההלכה מעודדת אותם.
קיל דביל 412322
אתה שופך את דמו של מר פז על לא עוול בכפו. נראה שההתגוללות עליו הפכה להיות הספורט ההפופולרי ביותר באתר האנטישמי הזה, וכל זב ומצורע מרשה לעצמו לנקוט לשון שיקוצים כאחרון השגרנים בשוק-בק של ויינעט. כנראה מדובר שוב בדיסוננס קוגניטיבי של פורקי העול הפוחזים שאינם מסוגלים להביט נכוחה אל האמת אפילו בעיצומם של הימים הנוראים.

ראשית, אין לך שום בדל של הוכחה שהאדון פז הוא הוא האלמוני בעל שלושת הסעיפים, ושנית אותו אלמוני לא האשים אותך בדביליות אלא בדיביליות שהוא מושג שונה לגמרי כפי שכל דיביל יודע, ודי לפחימה.

צום קל.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412626
הי הי, אני מבקשת למחות!

התגובות מקודם היו שלי ואורי פז התערב בינינו, כנראה למראה הבערות שלך.

אני כמובן נוטה להסכים איתו, אבל לא לגמרי.
ונעמוד לשירת ההמנון 412629
איילים אלמונים הננו, בלי מדים,
וסביבנו אלמוניות כואבת.
כולנו גוייסנו להגן על החרדים,
משורה משחרר רק המוות.

בימים כה קשים של טיעונים חלשים,
אין חשש שניתפס לייאוש:
בערים, בכפרים, את דגלנו נרים,
ונצעק: אתה דיביל! זה קשקוש!
ונעמוד לשירת ההמנון 412725
בכלל לא הגנתי על החרדים. רק העמדתי אותך על טעותך, אבל מי ישווה לך?

ועד שאתה מערער על זכותי לאלמוניות, הייתי מציעה לך להשיל את מדיך עם תשע הנשמות. לא מספיק לך להיות מגיב אלמוני אחד, תשעה כובעים חבשת לך?

קשוט עצמך וגו'

ושיהיה ברור, בינתיים הטיעונים החלשים הם בעיקר שלך. לאורי פז יש פה ושם קשקושים כמובן, אך נדמה לי שדווקא הפעם הוא הצליח להעמיד אותך במקום. כאילו מה, היהודים לא הוכרחו, כל היהודים בספרד, להתנצר על פי חוק? אז לבוא ולטעון שמדובר רק במומרים ולא ביהודים, זה מעיד עד כמה חלשים לא הטיעונים שלך אלא הראש שלך. ונניח שאורי פז יביא לפניך שורה של רבנים חרדים מובילים שגינו את הדוקר במצעד הגאווה אשתקד, מהיכרותו האישית וכו', האם הדבר ישביע את רצונו של מי שלא מבין שאין לינקים לעיתונות חרדית ושהפישקאבילים תולים בלוחות המודעות ולא ברשת? מסופקני.
כמה טוב שיש מנגנון חיפוש. 412806
הבה נחזור לכינוי "הוד מעלת אלמוניותך". אם כן, כבודו (שכמובן אינו אורי פז) בא רק להעמיד אותי על טעויותי. אמנם, בינתיים התברר שדווקא טענותיו של כבודו - ואצטט: "בנצרות ישנם ציווים להרוג להשמיד ולאבד את היהודים בפזורותיהם האירופאיות, ביהדות אין כל מצוות שכאלה ביחס להומוסקסואלים" - הן הבל ורעות רוח (וגם מר פז עצמו בתגובה שהגיב לא הצליח לאשש אותן), אבל הדבר לא יפריע לכבודו לחוות את דעתו שפז "הצליח להעמיד אותי במקום". זכותו של כבודו לחשוב כך, כמובן.

בינתיים עלתה בי תמיהה מסוימת, וכדי לבדוק אותה הסתייעתי במנגנון החיפוש. אם כן, מר פז הגיב באייל בתאריך 19/9 עד השעה 22:35. לאחר מכן לא התפרסמו תגובות בשמו במשך שישה ימים תמימים, עד 25/9 בין השעות 13:11 עד 14:19, ושוב הפסקה עד למחרת 26/9 בין השעות 18:09 עד 18:37 ועוד הודעה ב-‏21:55 באותו יום. תגובותיו של כבוד אלמוניותו אלי, לעומת זאת, נשלחו במועדים האלה: 25/9, בשעה 13:19; 25/9, בשעה 14:34; וב-‏26/9 בשעה 18:24, כלומר באותן שעות בדיוק בהן עסק מר פז בכתיבת תגובות. כמובן, רק אוויל או רשע מרושע יחשוב שצרוף המקרים המתמיה הזה מעיד שאורי פז הוא אשר כתב את התגובות תחת השם "האייל האלמוני". אני בטוח לגמרי שיש לצרוף המקרים הזה הסבר משכנע (טלפתיה אולי). בכל אופן, אם כבודו במקרה מכיר או פוגש את מר פז, ימסור לו בטובו המלצה חמה ממני: אני ממליץ למר פז להמנע מלשחק בבורסה. אחד הדברים הנחוצים לשחקן בבורסה הוא היכולת להבין מתי הוא מתחיל להפסיד, ועדיף לחתוך את ההפסדים וללכת מאשר להשאר ולהעצים אותם. דומני שמר פז לא ניחן ביכולת הזו.
כמה טוב שיש מנגנון חיפוש? 412816
אני מתעקשת על כך שאין ביני לבין מר פז כל קשר, מטוב ועד רע.

במקום להשתעשע במנוע החיפוש, כדאי באמת שתתייחס לגופם של דברים. להצביע על תבוסת היריב מתוך התעלמות כבת יענה מטיעוניו מנגד, מעיד עליך את שאתה מייחס לשנינו.

אני מבינה את המצוקה הקשה שלך בדיון, הגורמת לך לסטות מהנושאים הנדונים לשוליים הסהרוריים של מיהו המגיב האלמוני וכמה נשמות יש לו? ומה פתאום שמישהו יעז בכלל לחשוב קצת כמו אורי פז? אך כל נסיבות התזמון של התגובות של שנינו, במידה ואלה אכן נכונים אם בכלל, הן פרי הדימיון שלך בלבד. באותם הימים שמר פז נעדר מהאייל, הגבתי לפחות עשר תגובות בדיונים האחרונים.
כמה טוב שיש מנגנון חיפוש? 412818
טוב, נראה אם תגיבי הערב ואז נדע.
כמה טוב שיש מנגנון חיפוש? 412957
מה שתגידי. גמר חתימה טובה.
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412817
חבל, גם אני שמתי לב לסמיכות מועדי המשלוח במקרה הנוכחי ובמקרים קודמים, ואתה ואני בטח לא היחידים. בכך שעכשיו הבאת לתשומת ליבו של מר אלמוני את העובדה שיש המבחינים בכך - ייתכן שתביא אותו לידי משנה זהירות ותחסוך מאיתנו את הכיף הזה בעתיד.

היו שלום, תענוגות הרשע.
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412819
אני לא שמתי לב עד שקראתי את רב הנשמות הידוע, אבל ''התעלמות כבת יענה מטיעוניו מנגד'' הוא מבנה משפטי שרק מגיב אחד כאן מסוגל לו.
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412820
שטויות, את/ה פשוט סובל/ת מקיקוננס דוסניטיבי.
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412824
קיקוננס דוסניטיבי? זה מה שיוצא כשמצרפים את אגו"י וטיבי לשבט הקיקויו?
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412841
יפה מאוד!
בלונדיניות כבר לא ייהנו כמו מקודם 412850
כלומר צדקתי? אז יש איזו תרופה?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412410
ליהודים שהמירו את דתם קראו מאראנוס. אמנם בוויקי כתוב שאנסו אותם להמיר את דתם, אך היתה בספרד תנועה די רחבה של המרת דת מרצון, מתוך תחושה של היותם חלק מהחברה הספרדית והמחשבה שהמרת הדת תתן להם להתערות בחברה הסובבת. לרוע מזלם היתה תגובה בעלת סממנים גזעניים והאינקוויזיציה הספרדית היתה ייחודית בכך.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412454
מה עניין ויקי לכאן? אתה מפקפק באמיתות הצו של פרדיננד ואיזבלה, אשר הורה ליהודים להתנצר או לעזוב? או שזה איננו אינוס להמרת דת בעינך, משהו כמו "המשכנע" של דיימון רניון?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412627
מעט מספרי ההיסטוריונים שיש בארון הספרים שלי, לא ידעו לספר לי על כל "תנועה רחבה של המרת דת מרצון, מתוך תחושה של היותם חלק מהחברה הספרדית והמחשבה שהמרת הדת תתן להם להתערות בחברה הסובבת". ככל הנראה התבלבלת עם יהודי גרמניה במאות ה-‏19 וה-‏20.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412628
נדמה לי שגם גנדי דיבר על טרנספר מרצון. אני מציע לא לקחת את המילה -מרצון - כפשוטה.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412636
היו גם שנים, כמדומתני, של ''מלווה חובה מרצון''...
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411653
זה כמובן לא מדויק - שוכב משכב זכר חייב מיתה.
אבל בפואנטה את צודקת: הומוסקסואל לא שונה מבחינת העונש ממי שמעשן בשבת.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410423
הרב פיינשטיין משיב "בהתאם לממצאי המחקר המדעי-הרפואי של זמנו"? מוזר מאוד. לאיזה זמן אתה מתכוון? עכש"י, הרב נפטר ב-‏1986, לא בימי הביניים. ההומוסקסואליות הוצאה מן ה-DSM בתחילת שנות השבעים, אז מה הדיבורים על "להועיל להומוסקסואלים" (לא מבחינה דתית אלא בהתייחס ליומרה המדעית-רפואית שאתה מייחס)?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410434
למה כוונתך ב"ההומוסקסואליות הוצאה מן ה-DSM בתחילת שנות השבעים"?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411187
המדריך למחלות ''נפש''.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411891
מה היה זמנו של הרב פיינשטיין?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412164
בראשית המאה ה-‏20.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412171
אורי קצת מגזים, בראשית המאה ה-‏20 היה הרב פיינשטיין בן 5, וספק רב אם פסק אז הלכות או קבע כבר את דעתו בנושא ההומוסקסואליזם.

תפילת שווא וסובלנות חרדית 412173
ממתי ל"בראשית המאה ה-‏20" הכוונה רק לשנת 1900 ?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411887
''אם הוא העז להיכנס בהחבא בלילה לבתי המדרש ולהשחיל אל הגמרות את חוברות הנאצה שלו''
אתה מדבר כבר על חבורה של אנשים. בכל אופן, תיארת תרחיש בלתי אפשרי. נסה לשער איך הגיעו החוברות אל הגמרות בעזרת התער של אוקהם.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 412166
יש מסביבו של ירון ידען חבורה של חסידים שוטים בשכר.

ראי:

תפילת שווא וסובלנות חרדית 410385
אורי!
חזרת!
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410388
לא, תודה.

אני רק בגיחה זמנית.

דובי וחבריו למדורת השבט מעוניינים לראות כאן בעיקר מי שחושב ונראה כמו-הם.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410390
דובי וחבריו למדורת השבט מעוניינים לראות כאן בעיקר מי שחושב.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410394
בטח, אבל רק מי שחושב *כמוהם*.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 410426
אם הם מעוניינים לראוה אותו הוא גם צריך להיות נראה.
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411885
רשמת:
פיינשטיין טען שאין בידינו להועיל להומוסקסואלים המבקשים לעצמם היתר. את דברי חז"ל ...מפרש הרב בהתאמה לממצאי המחקר המדעי-הרפואי של זמנו: "במשכב זכר אין כלל תאווה מצד הטבע, וכל המתאווה לזה הוא רק תועה מהטבע..."
אשמח לדעת, מהו זמנו?
תפילת שווא וסובלנות חרדית 411888
להגנתו של אורי פז יאמר שהוא לא רשם את הדברים, אלא כתב אותם.
אל תגידו שאורי פז נגד הומואים, הו לא! 413736
כאשר אחד מהם יכתוב דברים המחזקים את דעתו של אורי פז, כמו למשל אילן שיינפלד על מלחמת לבנון, כי אז לא רק שפז יקשור לו כתרים בפוסט מיוחד, אלא גם ישתיק את כל מי שיעיז להגיד כנגדו דבר מה (זה על רקע אלה ש"אוהבים לראות את מי שחושב כמוהם").

כל מה שהומוסקסואלים צריכים זה להחזיק בדעות הנכונות, ואז פז (ועוד הרבה אחרים מסוגו) אהוב יאהבום. תרתי משמע?

אל תגידו שאורי פז נגד הומואים, הו לא! 413761
אצלי הלינק לא נפתח. מישהו?
אל תגידו שאורי פז נגד הומואים, הו לא! 413769
אל תגידו שאורי פז נגד הומואים, הו לא! 413770
עכשיו נפתח, תודה (ומתברר שכבר קראתי).
תודה על ההוכחה 414077
אין לי ומעולם לא היה לי שום דבר נגד ההומואים כשלעצמם, שנלכדו בתוך העניין המתועב הזה, ורבים מהם אנשים רבי קסם בעיניי.

שאלה: איך בעצם אפשר להיות נגד ההומוסקסואליות (בעיקר כתופעה המונית) ולא נגד ההומוסקסואלים?

תשובה: ממש כפי שאפשר להיות נגד עישון, נניח,‬ אבל להיות באותה שעה החבר הכי טוב של כל מיני מעשנים.

ההוכחות הגלויות לכך שאינני שונא הומואים, ניתן ללמוד מיחסי ההערכה התרבותית שאני רוכש לאילן שיינפלד, מהנאבקים הגדולים והמפורסמים למען זכויות ההומוהים בישראל, כמו למשל כאן (אחי, פספסת אותה בגדול בקישור המבוקש הזה ברשת):

ולא, אינני מפרסם רק עם מה שאני מסכים. בזמנו פרסמתי בבלוג שלי גם את הסדנה לכתיבה של שיינפלד ואפילו השתתפתי בה ורבות החכמתי ולמדתי מהיהודי היקר הזה.
תודה על ההוכחה 414083
עזוב אותך מהדוגמה של העישון. הרבה יותר טוב: אפשר להיות נגד דת (בעיקר כתופעה המונית) אבל להיות באותה שעה החבר הכי טוב של כל מני דתיים.
הנה הזדמנות טובה 410580
כמו שדוגלס אדמס כבר כתב - מאחר והאמונה סותרת את ההוכחה, הוכחה טובה לקיומו של האל תסתור את האמונה בו. זה יהיה ניצחונם הגדול של האתאיסטים.
כולנו יהודים 410695
שיהיו אתאיסטים, העיקר שיאמינו.
הנה הזדמנות טובה 410578
התועלת העיקרית היא הידיעה שניתן לקיים מצעד-בלתי-מועיל לחלוטין מבלי להידקר/להיאסר/להעלות על המוקד/להכנע ללחץ של לובשי השמלות (כמה אירוני) משלוש הדתות המונותאיסטיות.
הנה הזדמנות טובה 410581
זו התועלת? אז המצעד הקודם (זה עם הדקירה) נכשל כשלון חרוץ.
הנה הזדמנות טובה 410582
לכן עורכים אותו שוב...
הנה הזדמנות טובה 410585
קצת מזכיר לי את הצורה שבה אני משחק במשחקי אסטרטגיה במחשב (בפרט, Wesnoth המצויין שאולי כדאי לכתוב עליו מאמר): בסוף כל תור, לפני שהאויב תוקף, אני שומר. אם האויב הצליח להרוג לי יחידה בהתקפות שלו, אני מעלה שוב. ושוב. ושוב. ושוב. בסוף הקוביות משחקות לזכותי ואף אחד לא נהרג.

מתישהו גיליתי שיותר יעיל להיזכר שמדובר במשחק אסטרטגיה, ובמקום לשמור בסוף התור אני שומר בתחילתו, ואם הורגים לי מישהו אני עוצר וחושב האם הייתי יכול לשחק את התור בצורה שונה.
הנה הזדמנות טובה 410652
תגיד לי שלא שיחקת ככה אנגבנד.
הנה הזדמנות טובה 410654
מתקיים באופן ריק - מעודי לא שיחקתי אנגבנד.

(יש שם real death כמו ב-nethack?)
הנה הזדמנות טובה 410658
אם ב-real death אתה מתכוון שאין אפשרות ("חוקית") להעלות שמירה אחרי שמתת, אז כן.
הנה הזדמנות טובה 410676
אולי במקום להעלות את כל היחידות האלה ולחטוף פגיעות תתחילו לדבר? לא יותר טוב ככה?
הנה הזדמנות טובה 410682
השיטה הראשונה לא עובדת במשחקי האסטרטגיה שיש בהם מערכת קרב מספיק מורכבת (לדוגמא, civ4). מעבר לכך, מדובר ב cheat פרימיטיבי. לטובת היעילות, כדאי לגגל את שם המשחק + המילה cheat ולהוריד איזשהו immortal mod .

השיטה השניה תמיד עובדת. בעיני היא האסטרטגיה בהתגלמותה, בדיוק בגלל ה: "אני עוצר וחושב".
הנה הזדמנות טובה 410685
לא שיחקתי ב-Civ 4, אבל ללא ספק אחד היתרונות של Wesnoth הוא שיטת הקרב הפשוטה שלו. (ואין לו צ'יטים - ככה זה כשמי שרוצה יכול פשוט לשנות את קוד המקור).
הנה הזדמנות טובה 410749
המטרה העיקרית של המצעד, לדעתי, היא לתת תקווה ותמיכה נפשית ללהט''ביות שנמצאות בארון. ''הנה,'' הן יוכלו לחשוב לעצמן, ''אפשר להיות כמוני ולצעוד ברחובות, אולי יום אחד גם אני לא אפחד יותר.''

להט''ביות בארון יש גם בחברה החרדית, ובמוסלמית, ובנוצרית. אפילו בירושלים.
הנה הזדמנות טובה 410782
זה נימוק ששמעתי כבר מספר פעמים ואכן נראה כמו הסביר ביותר, אבל הוא מזמין שתי שאלות:

קודם כל, כמו שאמרתי לעמרי, אם דוקרים את הצועדים, אולי זה דווקא לא נותן הרבה תמיכה נפשית?

שנית, האם הדרך הטובה ביותר לתת תמיכה שכזו היא על ידי יצירת פרובוקציות? הרי המצעד אומר יותר מאשר "לצעוד ברחובות". הוא אומר "לעשות מסיבה ברחובות ולהרגיז את מי שלא אוהבים את זה".
הנה הזדמנות טובה 410784
השאלה השניה מאוד תלויה באיזה סוג של מצעד עושים. אא''ט, המצעד הירושלמי היה שונה מאוד והרבה יותר סולידי מהמצעדים התל אביביים.
הנה הזדמנות טובה 410786
אתה צודק. לא ראיתי את המצעד הירושלמי אבל כן ראיתי את המצעד התל אביבי, אז כנראה שהתקבעה אצלי בראש תמונה מסויימת שלו.
הנה הזדמנות טובה 410798
לשאלה השניה כבר התייחסו, אז אתייחס לראשונה: אם דוקרים את הצועדים, הרי שזה מראה על מידת הקווירפוביה הגבוהה בחברה המדוברת, ולכן מדגיש את הצורך של הלהט"ביות המדוכאות בתמיכה.
הנה הזדמנות טובה 410799
זה שיש צורך של הלה''טביות המדוכאות לזכות בתמיכה זה ידוע. השאלה היא אם רוצים להקריב קורבנות אדם כדי להדגיש אותו.
הנה הזדמנות טובה 410802
לא, אבל אסור להכנע לטרור.

;-b
הנה הזדמנות טובה 410804
אין קשר. למרות שאסור להיכנע לטרור אנשים לא נכנסים בתור התרסה נגד הטרור לתוך רמאללה (אני מקווה).
הנה הזדמנות טובה 410806
דווקא היה מפגן שלום משותף ברמאללה ובת''א לפני כמה חודשים...
הנה הזדמנות טובה 410810
...אבל, למען האמת, בת''א היו מעט מאוד פלסטינים, וברמאללה - אם אינני טועה - לא היו כלל יהודים ישראלים.
הנה הזדמנות טובה 411061
דווקא בבוקר אותו היום היו יהודים ישראלים באיזור רמאללה, שהפגינו נגד המחסומים.
הנה הזדמנות טובה 411173
כן, אבל הם לא היו ב''הפגנה המשותפת''.
הנה הזדמנות טובה 411652
נכון, כי לא נותנים ליהודים להכנס לרמאללה עצמה (אלא אם כן הם מתנחלים שמצאו שם את קבר הרב חבקוק שליט''א, או משהו כזה). הם בקושי הצליחו להגיע למחסום.
הנה הזדמנות טובה 411188
היה מחסור בדלק.
הנה הזדמנות טובה 411198
ומיחזור בבדיחות.
הנה הזדמנות טובה 411266
הנה הזדמנות טובה 411286
יש בזה משהו.
הנה הזדמנות טובה 411659
הנה הזדמנות טובה 410812
אני בטוח שהחרדים יקבלו בברכה הומוסקסואלים שמשתתפים בהפגנה שמטרתה לקרוא ל''ריפוי המחלה ההומוסקסואלית'' ולחזרה לארון.
הנה הזדמנות טובה 411190
שאלתי פעם אחד שסיפר שהוא הומוסקסואל פעיל וחוזר ותיק בתשובה, שמאמין שזה חטא, ושניסה להפסיק יותר מפעם אחת, למה הוא לא מנסה סירוס כימי למשל. אני לא בטוח שאני זוכר מה הייתה התשובה, אבל נראה לי שהוא התחמק.
הנה הזדמנות טובה 411193
זה יפגע ביכולתו לבצע מצוות פרו ורבו, חוץ מזה שזו הטלת מום, עבירה בפני עצמה.
דווקא עבור ההומואים דתיים יש משמעות לציווי איסור משכב זכר, הרי רוב הדתיים מימלא לא ישכבו עם זכר, אבל להומואים יש את העניין של התגברות על היצר, רק עבורם לקיום המצווה יש באמת שכר.
הנה הזדמנות טובה 411267
אני לא מתמצא, אבל טיפול מתאים יכל לאפשר לו להמשיך לשכב עם האישה שהיה מוצא דרך שידוך, בצורה מכנית, לצורך קיום המצווה, וגם להביא ילדים, לא? הוא יכל למשל, אני מנחש, לדאוג להנמיך את רמת הטסטוסטרון בגוף, ובכך להשאיר את עצמו מתפקד מינית מספיק בכדי "לעשות את העבודה", אבל עם הדחפים בעוצמה נשלטת.

לגבי הטלת מום - לא יותר מטיפולים רפואיים אחרים. לגבי המצווה - לבחור לעבור את הטיפול הרפואי היא מצווה כלשהי מבחינתו. עדיף לשיטתכם על המשך משכבי הזכר.
הנה הזדמנות טובה 411270
אתה מדבר על טכנולוגיות מתקדמות (שאיבת זרע, הזרקת הורמונים). נדמה לי שאין הלכה בנושא הספציפי הזה (סירוס כימי להומוסקסואל תוך המשכת מצוות פרו ורבו), ושגם לא תהיה עד שמישהו יציג את השאלה הספציפית הזו לאחד הרבנים הפוסקים.
הנה הזדמנות טובה 411272
לא נראה לי, סירוס כימי זה לא משהו שאפשר לעשות איתו חצי עבודה למיטב ידיעתי. אם הוא יוכל להביא את עצמו לבעול את אישתו, קל וחומר שהוא יוכל לבעול מישהו שהוא כן רוצה. אולי תהיה בכך הקלה מסויימת, אבל אני חושב שהבעיה היא פסיכולוגית בעיקרה, המשיכה תימשך גם עם דחף מיני מופחת.
''לגבי הטלת מום - לא יותר מטיפולים רפואיים אחרים.'' אסור להטיל מום אלא אם יש סיבה רפואית מחייבת, לא נראה לי שיש פסיקה שמתירה דבר כזה (אם כי אינני מתמצא).

ונקודה אחרונה, ''לשיטתכם'' - לשיטתי הם יכולים לעשות כרצונם.
הנה הזדמנות טובה 411299
החלף ''סירוס כימי'' ב''טיפול רפואי בכיוון של החלשת הדחף המיני''.

כמובן שהוא יוכל לבעול את מי שהוא כן רוצה, ושהדחף לא יעלם, אבל יהיה פחות קשה להתגבר עליו.

לשיטתכם - בני הזרם האורתודוכסי של היהדות, המאמינים כי אותם מעשים הם חטא.
הנה הזדמנות טובה 411320
קהלת, למיטב הבנתי, איננו דתי אורתודוקסי.
הנה הזדמנות טובה 411345
לא התכוונתי חרדים, התכוונתי הזרם האורתודוכסי, לעומת למשל הרפורמי, הקראי וכו'. עדיין אותה הערה?
הנה הזדמנות טובה 411346
כן.
הנה הזדמנות טובה 411357
ראה תאריך תגובה 411272
הנה הזדמנות טובה 411361
לא הבנתי.
הנה הזדמנות טובה 411366
דתיים לא כותבים בראש השנה.
הנה הזדמנות טובה 411369
אין הומוסקסואלים (פעילים) שהם גם חרדים? אין חרדים שבוגדים בנשותיהם? שמעשנים בשבת? שמעשנים בשבת דרך קבע, אחרי המפגש עם הפילגש? הוא שותף לתפיסת העולם היהודית-אורתודוכסית, הוא פשוט לא חי לפיה. הוא גולש בשבת, אבל מאמין בדיוק כמו כל יהודי אורתודוכסי אחר, שזה חטא.
הנה הזדמנות טובה 411378
כל אחד רשאי להגדיר מלה או מושג כרצונו, אבל הגדרות המרוחקות מאוד מזו המקובלת קצת מקשות על הדיון. אם קהלת אורתודוקסי, אז אפשר לקרוא כך ל-‏80 אחוז מהיהודים בארץ.
הנה הזדמנות טובה 411402
אכן אחוז ניכר מהיהודים בארץ הם "בני הזרם האורתודוכסי של היהדות". שים לב שלא ניסיתי לגרור אותך לויכוח על משמעות המילים, אלא בחרתי בהתחלה את הניסוח המדויק והברור ביותר שמצאתי, ומיד בהודעה הבאה, אחרי שהובהר שלא הובנתי, הסברתי בדיוק למה *אני* מתכוון - לא "חרדי", אלא "אורתודוכסי" כמו טוני סופראנו ה"קתולי".
הנה הזדמנות טובה 411411
נו כן. כפי שאמרתי, אתה רשאי להגדיר מלים כרצונך.
הנה הזדמנות טובה 411530
למען האמת, יותר מ-‏80% מהיהודים בארץ הם אורתודוקסים.
בארץ אתה אורתודוקס אלא אם הגדרת עצמך אחרת‏1. גם אם אתה אוכל שפנים ובועל נידות.

1 קרי הצטרפות לקהילה רפורמית / קונסרבטיבית.
הנה הזדמנות טובה 411534
הם אורתודוקסים לפי ההגדרה של מי? של עצמם? של הרבנות? של חוקרים סטטיסטים? את מתכוונת שהישראלי הסטנדרטי (כן, נכון, אין דבר כזה "סטנדרטי", אבל נניח לרגע שיש) שעושה בר-מצווה בשביל המתנות, חתונה ברבנות בגלל שאחרת סבתא תבכה, שילדיו ממלאים את מצוות נסיעה באופניים ביום כיפור ושעושה כינוס משפחתי ששנוא עליו בכל ערב פסח כדי שהדודה מחדרה לא תיעלב - הוא אורתודוקסי?

ויקי (שאיננה, כמובן, מקור סמכות, אבל גם אין לנו כאן מקור סמכות אחר), אומרת על היהדות האורתודוקסית:

"היהדות האורתודוקסית היא זרם ביהדות הרבנית. היהדות האורתודוקסית דוגלת בשמירה קפדנית על כללי ההלכה היהודית, כפי שהתפתחה עד לזמן המודרני..."
הנה הזדמנות טובה 411562
"היהדות האורתודוקסית דוגלת בשמירה קפדנית על כללי ההלכה היהודית, כפי שהתפתחה עד לזמן המודרני...".
טוב, זה דווקא מתאים. כמה אנשים אתה מכיר שחיים לפי הערכים שהם דוגלים בהם?
הנה הזדמנות טובה 411564
על סמך מה הגעת לתובנה מעניינת זו?
הנה הזדמנות טובה 411579
על סמך זה
תגובה 411566

ועל סמך זה שאפילו אם אתה לא מקיים את ההלכה, אתה מודע לה בגרסא האורתודוקסית. לא הקונסרבו-רפורמית‏12.

1 אם כי, בארץ ההבדל העיקרי בין הקונסרבטיבים לאורתודוקסים הוא בתחום זכויות האשה, וככל הידוע לי, השינוי היחיד בתפילה הוא שאת ברוך שלא עשני גוי-עבד-אשה מברכים על דרך החיוב. שהוא שינוי שאני, אישית, מעדיפה, אף על פי שאני לא חובבת שינויים בנוסח התפילה.
2 לרפורמים אין הלכה.
הנה הזדמנות טובה 411585
ואם הייתי לומדת בודהיזם, הייתי נחשבת בודהיסטית?
הנה הזדמנות טובה 411590
לא יודעת מה בקשר לבודהיזם, אבל כל מיני דתות וכל מיני קבוצות אידיאולוגיות, גם לא דתיות - ישמחו לספח אותך, ברצונך או שלא, על פי הינד עפעף מקרי לחלוטין. מישהי סיפרה לי שלפני כמה שנים הזמינה אותה ידידה לאסיפה של יהודים משיחיים (כאלה שמאמינים בישו). הם התפללו, ומתוך נימוס היא הניעה את שפתיה באמירת ''אמן'', בקול שקט, ביחד עם כולם. הידידה סיפרה לה שאחרי שהיא הלכה משם (היא הקדימה קצת משום שמיהרה לפגישה) - כמה אנשים פרצו בבכי והודו לאלוהים בהתרגשות רבה על הנס שעשה לה, על כך שהיא ''נושעה'', ''קיבלה את ישוע המשיח כמושיעה'' ונעשתה משיחית.
הנה הזדמנות טובה 411596
אם כך, חוששתני שאני מזמן כבר נוצרייה.
ולא ידעתי שאני כזאת.
הנה הזדמנות טובה 411615
והמוסלמים סבורים שאם אתה אומר שלוש פעמים, כמדומני, אין אללה איל אללה ומוחמד רסול אללה, אתה מוסלמי.
הנה הזדמנות טובה 411630
שמעתי משהו כזה, וזה ממש מטריד אותי - אם ניק ברג היה חושב להגיד את זה, לא היו כורתים את ראשו? או במקרים אחרים, עם אינטרסים יותר ממוקדי ג'יאהד ופחות לאומיים? זה פסיכי לגמרי, אבל לא הרבה יותר פסיכי מהמרה בכפייה באופן כללי.
הנה הזדמנות טובה 411642
הנה, העיתונאים שנחטפו בעזה ניצלו ושוחררו אחרי שהתאסלמו.
מצד שני, http://memri.org.il/memri/LoadArticlePage.asp?enttyp...
הנה הזדמנות טובה 411648
אני מתכוון למקרים שבהם לחוטפים יש כוונה לרצוח את קורבנם, והתאסלמות פתאומית שלו משבשת להם את התוכנית, למרות שלאף אדם לא יכול להיות ספק שהיא מזוייפת. במקרה של העיתונאים האלו, נשמע לי, ההתאסלמות הייתה מן שילוב של מחווה לחוטפים בכדי להקל את השחרור, השפלה של החטופים סתם-כי-אפשר, ורק בדרך אגב גם מעשה דתי.
הנה הזדמנות טובה 411913
גם אני הייתי מתאסלמת אם היו מאיימים עלי. והייתי חוזרת ליהדות הלא-מי-יודע-מה-מעשית שאני מחזיקה בה כרגע מיד לכשיתאפשר לי.
הנה הזדמנות טובה 412113
כמובן.
הנה הזדמנות טובה 411677
ובעברית?
הנה הזדמנות טובה 411679
אני חושב שזה "אין אל מלבד אללה, ומוחמד הוא שליחו/נביאו של אללה."
הנה הזדמנות טובה 411681
או.קיי. התאסלמתי.
הנה הזדמנות טובה 411685
החולצה והכובע בדואר. אם תהיה בעיה עם תשלומי המנוי החודשיים שלך, אנחנו גמישים, אבל תשתדל בבקשה להודיע מראש. קשה לנו, המחסור בדלק והכל, אתה יודע.
הנה הזדמנות טובה 411688
צר לי, על התשלומים לא הודעתם לי מראש. אני יהודייה.
הנה הזדמנות טובה 411695
יהודיה? גם את היית צריכה להודיע מראש. המבצע איננו פתוח לנשים ולבני משפחתן.
הנה הזדמנות טובה 411709
זה לא היה במבצע.
הנה הזדמנות טובה 411711
אצלנו מוכרים רק במבצע.
הנה הזדמנות טובה 411719
תיזהר, אני עוד אתבע אתכם על אמת בפרסום.
הנה הזדמנות טובה 411728
אצלנו מוכרים רק במבצע, באמת.
הנה הזדמנות טובה 411812
Running gag זה נחמד, אבל צריך להיזהר שזה לא יהפוך למאולץ.
הנה הזדמנות טובה 411823
קח יוזמה - דאג להתריע בפניי מבעוד מועד. רק נקווה שביום שאזדקק לאזהרתך לא יהיה פתאום מחסור בדלק.
הנה הזדמנות טובה 411699
הישמר לך: בדומה ליהדות, האסלאם הוא
exclusive club, with no resignation
(חוץ מהקטע האקסקלוסיבי)

מעתה, דין השריעה תקף לגביך לעד.
הנה הזדמנות טובה 411715
טוב, שיהיה, אבל בלי דמי מנוי.
הנה הזדמנות טובה 411718
אין איזשהו מס מיוחד שהוא חלק מהאיסלאם?
הנה הזדמנות טובה 411733
אם יש, לא אמרו לי. ואי אפשר לצפות ממני שאשלם אותו.
הנה הזדמנות טובה 411775
נהפוך הוא, יהודים ונוצים חייבים לשלם מס מיוחד בעבור הזכות שלא להישחט במדינות מוסלמיות - ''אל ג'זיה''
הנה הזדמנות טובה 411937
ההתאסלמות אמורה לתת לך פטור ממס הגולגולת, שהוא מנת חלקת של הד'ימים העלובים.
הנה הזדמנות טובה 411910
ואם אתה חוזר לדתך הקודמת, אתה כופר‏1.

1 מצד שני, כופר היית גם קודם.
הנה הזדמנות טובה 411924
זה התרגום המקובל, אבל הוא תמיד נראה לי מוזר קצת, בהבחנה שלו בין "אל" ל"אללה". נראה לי קצת יהודוצנטרי‏1, כאילו להדגיש ש"אללה" הוא לא באמת "אל", או בכל אופן אינו אלוהים שלנו. הרי במקור זו אותה מילה - מדוע לא "אין אלוהים מלבד אלוהים, ומוחמד הוא שליח אלוהים"? יש כאן בעיה קטנה אחרת, צורת הרבים "אלוהים" קצת מפריעה. אפשר ללכת על "אין אל מלבד האל, ומוחמד הוא שליח האל", ואז קצת מציקה לי ה"א הידיעה. אבל שתי אלו נראות לי הצקות זניחות.

1 או באותה מידה נוצרוצנטרי, אם גם נוצרים מתרגמים באופן דומה, או כל דתוצנטרי אחר.
הנה הזדמנות טובה 411925
לי זה דווקא נראה איסלאמו-צנטרי. אין אל מלבד אללה, כלומר - אללה הוא הדבר האמיתי ושאר אלים, יהודיים או נוצרים, גם אם הם מונותאיסטיים ואוניברסליים - הם אולי איזשהו סוג של חיקוי או תוצר של היעדר הבנה ושל חוסר "אור" (יש למונח הזה מקבילות בכל הדתות) שמיימי מספיק.

מכל מקום, כאשר חברי כנסת ו/או אישי ציבור ערבים אחרים מתראיינים - גם הם, בד"כ בתשובה לשאלה, חוזרים בדיוק על אותו תרגום. האחרון שזכור לי בהקשר זה הוא עזמי בשארה ברדיו, אם כי לא זכור לי לרגל מה היה הראיון.
הנה הזדמנות טובה 411930
אולי לא הייתי מספיק ברור בהסתייגות שלי: התרגום הזה, וההסבר שלך, מניח ש"אל" הוא מונח גנרי, ו"אללה" הוא שם של אל ספציפי, שכמעט במקרה הוא היחיד שיש, על משקל "אין ילד מלבד דני". אבל הרי "אללה" פירוש פשוט "אל", לא? האם יש להם מונח אחר לציון האל היהודי, או הנוצרי? ואם כבר (למרות שזה לא קריטי לעניננו), מה בנגוע לאלים המרובים של היוונים?

אם ערבים חוזרים על התרגום הזה, אז גם הם בעיניי טועים. האנטי-איסלמיות שאני רואה בתרגום הזה היא דקה מאוד, וסביר בעיניי שגם מוסלמים יחמיצו אותה, במיוחד על רקע התוכן של המשפט, שבסך הכל עובר גם בתרגום הזה, והתוכן הוא כמוכבן איסלמו-צנטרי לחלוטין - על כך (ולא על אלטרנטיבות התרגום) דיברת בפסקה הראשונה שלך.
הנה הזדמנות טובה 411935
נדמה לי שהבנתי את הנימה הדקה, ונראה שמתעוררת כאן שאלה נוספת:

בעברית יש הבדלה בין הגדרה גנרית לבין שם מסויים בקבוצה הנכללת תחת אותה הגדרה. נדמה לי שזו אינה הבדלה דקדוקית רשמית אלא יותר כזו שנוצרה בשפה במשך הזמן מתוך צרכים מעשיים, בעיקר כאלה הקשורים בעולם טכנולוגי-שיווקי, עולם בו אחת התעשיות המשמעותיות היא תעשיית התרופות, למשל, וכו'. האם גם בערבית קיימת הבדלה כזאת (השאלה איננה מופנית בהכרח אליך אישית)? - והאם היתה קיימת בזמנים שהמשפט החל את הקריירה הציבורית שלו?
הנה הזדמנות טובה 411997
אני לא בטוח על איזו הבדלה בדיוק אתה מדבר - אני דיברתי רק על ההבחנה בין קבוצה או סוג לבין פרט באותו סוג. בעברית וברוב השפות כנראה שההבחנה הדקדוקית ביניהם חלשה (שניהם שמות עצם), אבל נראה לי שההבחנה המושגית היא חלק מהמחשבה האנושית הבסיסית ביותר. לפחות אריסטו כבר עשה לזה פורמליזציה שלמה, אבל נדמה לי שאפילו חתול חושב (תרגם לחתולית) ''עכבר זה סוג של אוכל, ציפור זה סוג של אוכל, וויסקאס זה סוג של אוכל''.
הנה הזדמנות טובה 412002
אללה היה רק אחד מהאלים הרבים (אמנם האל הראשי - כמו זאוס במיתולוגיה היוונית, אך לא היחיד) של הערבים הקדומים, עובדי האלילים, זה לא ''שם כללי לאלוהים''.
זה כמו שאתה אומר כל בוקר וערב (אני מקווה) ''שמע ישראל, ה' אלוהינו ה' אחד'' ולא ''אלוהים אלוהינו'' וכו'
הנה הזדמנות טובה 412115
מסתבר שאתה צודק, וכל הפתיל שהתחלתי כאן הוא טעות. סליחה שבזבזתי את זמנכם (-:
הנה הזדמנות טובה 412020
אבל אם הרעיון הוא "אין אל מלבד האל", ולא "אין אל מלבד אללה (אלוהי האיסלאם)", אז זה מעין פרדוקס, לא? אני לא יודעת ערבית, לצערי, אבל השאלה היא לא סמנטית אלא תוכנית - מה הכוונה האמתית כאן?
הנה הזדמנות טובה 412021
הנה הזדמנות טובה 411944
כמדומני, כשמוסלמי ידבר על אלוהים באנגלית, הוא יגיד ''אללה'', לא גוד.
הנה הזדמנות טובה 411996
מוזר ומעניין. אם זה נעשה במודעות לנקודה שהעליתי, אז אני חוזר בי ומקבל את התרגום השגור.
שילוש אלוהי 412139
אאל"ט גם ביהדות יש אבחנה (אונטולוגית) בין שלשה ישויות דאיסטיות, יהוה, אלוהים ושכינה (הנקבה), תגובה 253742.
שילוש י 412169
נכון, יש אבחנה רפואית כזאת למחלת השילוש הבידיוני הזה בקרב כמה מחוקרי היהדות (המונותאיסטית!) הרדודים ביותר.
אין ספק, אחד פה מיותר 412175
הנה הזדמנות טובה 412226
אלוהים זה שם כללי לאלוהות ("אלוהים אחרים") והכפילות נראית מיותרת/מובנת מאליה, אם כבר אז "אין אל מלבד אלוהים" אם אפשרות להחלפה של אלוהים בכינוי מוסכם (לא בשם המפורש, שאינו נהגה).
הנה הזדמנות טובה 412809
אבל גם במקור משתמשים במלים שונות: "אין אלוה מבלעדי אללה"
למה אתה מציע לתרגם אותן לאותה מילה?
הנה הזדמנות טובה 412813
אולי "אללה" הוא שם פרטי ל"אלוהים", כמו "ה"': אין אלוה מבלעדי ה'. אתה מכיר מוסלמי אדוק שאפשר לשאול?
הנה הזדמנות טובה 413425
נו די, תגובה 412115.
הנה הזדמנות טובה 413276
סליחה, תיקון טעות:
לא אילהא אלא אללה ומוחמד רסול אללה.
הנה הזדמנות טובה 413280
היזהרי, אמרת את זה כבר פעמיים. עוד פעם אחת ואת מוסלמית ויכריזו עלייך ככופרת אם תתכחשי לזה.
הנה הזדמנות טובה 413282
הפעם הראשונה היתה ''אין אללה חוץ מאללה'' וגו', שזה שקול ל''אין דני חוץ מדני''. אז זה לא נחשב.
הנה הזדמנות טובה 413292
ניצלת.
הנה הזדמנות טובה 411566
אם את בר המצוה שלך עשית בבית כנסת אורתודוכסי, חותנת ע''י רב אורתודוכסי, אתה מבקר (ואפילו רק ביום כיפור) בבית כנסת אורתודוכסי - אתה אורתודוכסי, אפילו אם אתה (כמוני) בועל נידות ואוכל שרצים.
הנה הזדמנות טובה 411572
הוא שאמרתי.
הנה הזדמנות טובה 411610
טוב לדעת שאפילו על פי הגדרתכם המחמירה אינני אורתודוקסית.
הנה הזדמנות טובה 411623
טעות בידכם. כשם שכל יהודי שחטא - יהודי הוא, כך כל יהודי/ה שנולד/ה לאם יהודית (או שהתגיירה כהלכה) - יהודי/ת הוא/היא. וכזה ניתן להיות רק אורתודוקסי, כי כל השאר זה כבר בגדר "הדת הקרובה ביותר ליהדות" (חב"ד, רפורמים, קונסרבטיבים, אתאיסטים, הומניסטים, נצרות ואיסלאם וכו').
הנה הזדמנות טובה 411627
אם כך - גם רפורמים וקונסרבטיבים שנולדו לאימהות יהודיות הם אורתודוכסים...
הנה הזדמנות טובה 411634
נכון, הם אורתודוקסים שהשטתו. והם אפילו לא ידעו שהם כאלה...
הנה הזדמנות טובה 411967
אלא אם כן הם גרים באוסטרליה.
הנה הזדמנות טובה 412038
אפילו באוסטרליה, לפי דעתי, זה היה כבר ראש השנה באותו שלב.
הנה הזדמנות טובה 411276
ככל הידוע לי, סירוס (שהוא אסור מן התורה) הוא יותר גרוע ממשכב זכר.
משכב זכר הוא עברה.
מי שמסרס עצמו, גם עובר עברה, וגם מונע מעצמו קיום עתידי של מצוה.
הנה הזדמנות טובה 411300
לא התכוונתי לסירוס קלאסי - מלא, תמידי וכו'. התכוונתי למשהו כמו הזריקות שנותנים לפעמים לעברייני מין, או לתרופות שאולי נותנים למי שסתם מתלונן שהדחף המיני משגע לו את החיים.
הנה הזדמנות טובה 411907
מלבד זאת, אנחנו יהודים, לא נוצרים.
ישו הטיף שאם עינך תכשיל אותך תעקור אותה, כי מוטב לך להיות עיוור מאשר להגיע לגיהנום.

אם למישהו יש דחף לאיסור מן התורה, יפה. שיתמודד.
כמו שלאחרים יש יצרים בכיוונים אחרים‏1.

1 הבעיה מתחילה כשמישהו הולך לרב שלו ואומר לו, "אני הומו". הרב אומר, "עזוב שטויות, תתחתן, יהיה בסדר". הבחור מתחתן, אבל לא הכל בסדר. אחרי שנתיים הוא מחליט שהוא לא יכול ככה, ומתגרש. אף אחד לא נותן את דעתו על הבחורה שיכלו להיות לה חיים אחרים עם מישהו אחר, אם היא לא היתה פוגשת את ההומו-שלא-רוצה-ופועל-בעצתו-של-הרב, ועכשיו היא גרושה-שלא-באשמתה.
הנה הזדמנות טובה 412001
ואם הוא הולך לרב ואומר-"אני לא אוהב את הטעם של אשתי בבגדים" והרב אומר לו- "עזוב שטויות, יהיה בסדר"? אז גם כן אשתו תהיה גרושה שלא באשמתה? אני לא חושב שצריך לחלק "אשמה" בגרושין.
הנה הזדמנות טובה 412014
שמתי לב שהאנלוגיות כמעט תמיד יותר מקלקלות מאשר עוזרות להבין או לברר.

כשאדם מושפע מן החוקים הנוקשים של החברה בה הוא חי, ועקב כך הוא עושה בחייו החלטות המנוגדות באופן קיצוני לטבעו ולמסוגלות הפיסית והנפשית שלו - זהו עניין כבד מאוד, זה לא "הבגדים של אשתי", ולא שום דבר שאפילו מתקרב לזה.

אולי זה לא עניין של "אשמה", ונועה השתמשה במילה הזאת שהיא חלק מביטוי מקובל. העניין הוא שאם הבחור הדתי/חרדי לא היה חי במקום שבו לרב ולחוקים הדתיים-חברתיים יש השפעה מרכזית כל כך - לא היתה נוצרת אומללות עמוקה אצל כל הנוגעים והנוגעות בדבר.
הנה הזדמנות טובה 412017
האומללות נוצרת כתוצאה מכך שהן *לא* נוגעות בדבר. לומשנה.
הנה הזדמנות טובה 412048
דווקא אולי נוגעות *בו* אבל לא נוגעות "לו".
סליחה על הבורות 412040
מכריחים להתחתן אצל הדתיים?
סליחה על הבורות 412044
לוחצים, והאגדה מספרת שאצל החסידים, ובייחוד אצל החב''דניקים - לוחצים מאוד, בייחוד על הבחורה, בייחוד אם מדובר בשידוך בין משפחות מיוחסות או עשירות או שני הדברים ביחד. זה אולי לא נקרא להכריח, אבל זה לא רחוק מזה.
סליחה על הבורות 412050
בטוח יש מקרים שבהם זה ''להכריח''.
סליחה על הבורות 412098
בתור מי שהפעילו עליה לחץ נפשי בלתי מתון לגבי כל מיני אספקטים קטנים שנוגעים חתונה, אני חושבת שזה נקרא להכריח.
סליחה על הבורות 412122
והלחץ הזה לא מספיק גם כדי לשמר את הנישואין?
הנה הזדמנות טובה 412095
נועה השתמשה במילה הזו מכיוון שחלקים בחברה הדתית, עדיין, מסתכלים בצורה עקומה על גרושות.

____________
אגב, מקרה נוסף של "גרושה-שלא-באשמתה", והפעם אני מכירה אותה אישית: מעשה בבחורה חרדיה שהתחתנה, ולאחר 3 חודשים בא הבחור, והודיע שהוא יוצא בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412112
במקרה כזה - אין זו אשמתו של אף אחד.
הנה הזדמנות טובה 412220
האמת היא, שבמקרה זה, זו אשמתו של הבחור.
לא יוצאים בשאלה מהחברה החרדית מהיום למחר. אין ספק שזה היה תהליך ארוך ומלא לבטים. הוא לא היה צריך להתחתן אם הוא סבר שהוא עשוי, אולי, לצאת בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412228
א. לא מן הנמנע שהוא חשב שהחתונה תייצב אותו בחברה החרדית, ורק בדיעבד הרגיש שלא כך.
ב. גם אם לא מהיום למחר, בהחלט ייתכנו תהליכים מאוד מזורזים של שבועות אחדים. בעיקרון, אני מכירה לפחות אישה אחת שיצאה מחברה דתית מאוד (לא חרדית, אבל באמת דתית ביותר) בפירוש בתוך 24 שעות.
ג. יש להניח שילדים עוד לא היו להם, וגם בפניה ניצבה האפשרות לצאת בשאלה.
הנה הזדמנות טובה 412235
ג. מתוך היכרות איתה - אצלה זה יהרג ובל יעבור.
הנה הזדמנות טובה 412211
מילא "גרושה-שלא-באשמתה", יצא לי‏1 להכיר גם "אלמנה-שלא-באשמתה"‏2

__
1 בגילי זה כבר לא כל כך נדיר.
2 או בכל אופן, שלא הוכחה אשמתה.
הנה הזדמנות טובה 413284
היא כל הזמן אמרה לו שלא ישים כל כך הרבה מלח באוכל, והוא לא הקשיב...
הנה הזדמנות טובה 412047
יש גרושין שלא צריך, יש כאלה שכן.
הנה הזדמנות טובה 412121
אנחנו לא יהודים. את יהודיה. אני אתאיסט/אגנוסטיקן.

אם עישון לא היה מזיק לבריאות בכל מקרה, אבל עדיין ממכר, זו לא הייתה דרך הפעולה הנכונה עבור דתי להגמל לגמרי מעישון, כדי להיות מסוגל לשמור שבת יותר בקלות?

אנחנו לא מדברים על עקירת העין, אנחנו מדברים על כיסויה - וזו הרי דרך פעולה שגרתית לגמרי אצל הדתיים להתמודדות עם פיתויים. עוברת אישה בלבוש קיצי נורמלי? עוצמים עיניים. מתחשק לנשוך כרית? לוקחים כדור או שניים.
הנה הזדמנות טובה 412223
1. אתה מתכוון שאתה יהודי אורתודוקסי שלא מאמין באלוהים.
2. דרך הפעולה הנכונה עבור דתי היתה לא להתחיל לעשן מלכתחילה, ביודעו שהוא יטפס על הקירות בשבת.
3. חוששתני שיש טאבו רציני למדי בכל הקשור לסירוס, אפילו זמני, מבחינת ההלכה. אפילו בעלי חיים אסור לסרס‏1.

1 אבל מותר למכור אותם לגוי לא מסורסים, ולקנות אותם ממנו אחר כך מסורסים.
הנה הזדמנות טובה 412282
1. בהנחה (הלא סבירה) שזו לא הייתה נטו בדיחה - לא. אני לכל היותר עברי.
2. הוא בדיוק חזר בתשובה.
3. אוקיי.
יש פתרונא 412297
תתחתן יהיה בסדר. השם יתרווח שמו, אני אתן לך כדורים שיעזרו לך לא חשוב על השטויות האלו, הבלי העולם הזה, אני גם רוקח קהילתי.
הנה הזדמנות טובה 411208
המצעד הזה, כמו כל הפגנה, אומר בעצם: אנחנו כאן, אנחנו נורמלים, אנחנו לא מתביישים, הפרהסיה היא שלנו, אתם צריכים להתחשב בנו. בתל אביב זה ברור היום מאליו. בירושלים - זה עוד רחוק מכך.

המאבק של הגייז אינו מוגבל עוד לזכויותהם בדל"ת אמות, אלא למרחב הציבורי: מהי התנהגות מינית ראויה, מהי משפחה בעיני המדינה, מה יש להציג בשיעורי "חינוך מיני". התשובות של הציבור הרחב לשאלות האלה תלויות מאוד בחשיפה שהוא קיבל, בין השאר באמצעות מצעדים שכאלה. פעם, לומר שאתה תומך בזכותם של גברים לקיים זוגיות היה שיא הסובלנות. היום, אם אתה טוען שהמדינה צריכה לעודד משפחה עם אבא ואמא, אתה הומופוב דכאן. השינוי הזה לא צץ מעצמו, הוא תוצאה של עשרות שנים של מאבק בעולם ובארץ.
הנה הזדמנות טובה 411215
כאן ראוי להזכיר שגם בתוך קהילת הגייז מתנהל במשך שנים הדיון לגבי התנהגות ראויה, מינית ואחרת - יש ביניהם שתי אסכולות, אחת ''שמרנית'' יותר ואחת ''קרנבלית'' יותר. אני אפרט אולי בהמשך - חשבתי שכבר כתבתי על זה באייל אבל לא מצאתי בחיפוש ראשוני.
הנה הזדמנות טובה 411546
תגובה 203727
הנה הזדמנות טובה 411549
נהדר, תודה (היה לי שכל פעם).
הנה הזדמנות טובה 419588
אני חושש שמספר האסכולות אצל הגייז איננו נופל ממספר האסכולות אצל אילו שאינם גייז. ובכלל - ההפרדה בין שני המחנות לא כזו ברורה ומתוחמת.

בכל אופן, אני אישית תומך גדול בחינוך לאורח חיים שמרני על אף שאני מתהולל גדול בחיי הפרטיים. אני מניח שאני כמו האורתודוקס שחטא.
הנה הזדמנות טובה 411233
אף אחד לא חולק על כך שהמאבק של הגייז חשוב, ואף אחד לא חולק על כך שחלה התקדמות חשובה בשנים האחרונות. השאלה שלי היא האם אפשר לקשור את ההתקדמות למצעד. אתה אומר שכן, אבל לא מנסה אפילו לנמק. לי אישית לא ברור למה המצעד מסייע בהעברת המסר ''אנחנו נורמלים'' ו''אתם צריכים להתחשב בנו''.

לי דווקא נראה שהמסר שהמצעד מנסה להעביר הוא ''אנחנו שונים מכם, אבל לא אכפת לנו וזבש''כם. תתרגלו''. נראה לי שכבר כתבתי כאן שפעם מישהו קרא לי הומופוב אחרי שאמרתי לו שלדעתי הומואים לא שונים מאף אדם אחר ולא ברור לי למה הנטייה המינית שלהם אמורה לקבוע להם איך להתנהג. לי נראה כאילו יש רבים שחשוב להם להדגיש שהומו כן שונים מאנשים אחרים.
הנה הזדמנות טובה 411236
זה נראה כמו מילכוד שההומואים והלסביות (חלקם) נתונים בו. הם הרי קוראים לעצמם ''הקהילה ההומולסבית''. קהילה אמורה לפתח סגולות שנובעות מהדינמיקה של היותה קהילה ולא רק מעובדת שונותם המינית של חבריה.
הנה הזדמנות טובה 413287
יש דינאמיקות כאלה.
הנה הזדמנות טובה 411241
אם במצעד הזה, כמו כל הפגנה, היו אנשים (לבושים) נושאים שלטים או שרים שירים, הוא היה אומר ''אנחנו כאן, אנחנו נורמלים, אנחנו לא מתביישים, הפרהסיה היא (גם) שלנו, אתם צריכים להתחשב בנו''.
כמו שהמצעד נראה כיום עם אנשים חשופי שת והתנהגות מינית פרועה ופרובוקטיבית, הוא אומר בעצם ''אנחנו כאן, אנחנו לא נורמלים, אנחנו חוטפים את הפרהסיה מכלל התושבים בלי להתחשב באף אחד וכופים את החשיפה עליכם, על נשותיכם ועל ילדיכם''.
הנה הזדמנות טובה 411268
בברזיל יש מצעד ''פרוע'' ופרובוקטיבי שכזה, שלפחות רשמית, הוא של כלל האוכלוסיה, או אולי אפילו הטרוסקסואלי למהדרין.
הנה הזדמנות טובה 411274
אם היית מביא את הקרנבל הברזילאי לירושלים, על תלבושותיו וריקודיו, היית זוכה לאותו זעם מאותם חוגים דתיים.
הנה הזדמנות טובה 411277
בתוספת קריאות "עבודה זרה! עבודה זרה!"
הנה הזדמנות טובה 411287
וגם בתוספת קריאות "אללה אכבר" ו"ג'יזוס כרייסט".
הנה הזדמנות טובה 411321
או ''עובדים זרים'' ''עובדים זרים''.
הנה הזדמנות טובה 411295
גם אצלנו יש איזה דבר דומה שקורא לעצמו ''מצעד האהבה''. מיותר לציין שגם אותו אני לא אוהב, אבל ההבדל הוא שלא שמעתי על מטרות פוליטיות שהוא מתיימר להשיג.
הנה הזדמנות טובה 411298
מארגניו של מצעד האהבה גם לא מנסים להכעיס את התושבים ע''י העברתו לירושלים.
הנה הזדמנות טובה 413286
לא מדובר בהעברת המצעד לירושלים.
יש כבר כמה שנים מצעד בירושלים, כמו גם מצעדש בתל אביב.
השנה המצעד בת''א בוטל, והושאר רק זה שבירושלים, וטוב שכך.
הנה הזדמנות טובה 411302
אני מתכוון לתת דוגמה למצעד הטרוסקסואלי, די מקובל על רוב החברה החילונית, שנראה ונשמע בדיוק כמו הגרסה המשוחררת של מצעד הגאווה. לא "אנחנו בני אדם כמוכם, תנו לנו לשבת בשקט גם בחלק הקדמי של האוטובוס", אלא חגיגה צבעונית, רועשת ומינית ברחובות. מי שמתנגד למצעד הגאווה (כמו האלמוני שלו הגבתי) רק בגלל הרעשניות שלו, ו/או המסר שהוא חושב שהרעשניות הזאת מעבירה (בניגוד למסר הרשמי), שיסביר בבקשה איך הקרנבל הברזילאי שונה, או איך הקרנבל הברזילאי לא בסדר.
הנה הזדמנות טובה 411304
הקרנבל בברזיל רצוי ע''י רוב האוכלוסיה במקומות בהם הוא נערך. מאותה סיבה מצעד האהבה הוא טוב וראוי בשנקין אבל לא במאה שערים.
הנה הזדמנות טובה 411306
ירושלים היא שטח ציבורי בארץ ישראל, שבה התנהגות שכזאת מותרת על פי חוק. המצעד בירושלים בודק אם הזכות החוקית הזאת קיימת גם שם גם מחוץ לנייר.
הנה הזדמנות טובה 411307
מה זו "התנהגות שכזו"? מצעד זה יותר מאשר לעשות ברחוב מה שבא לך. פירושו חסימת כבישים, יצירת רעש רב וגרימת אי נוחות לתושבים גם אם הם מזדהים אידאולוגית עם מטרות המצעד. ראה גם תגובה 313847.
הנה הזדמנות טובה 411312
זו אי-נוחות שיוצר כל מצעד. מי שמתנגד למצעדים בכלל - סבבה. מי שמתנגד למצעדים רועשים בכלל - גם סבבה. מי שמתנגד רק לוריאנט הרועש של מצעד הגאווה - שיסביר בבקשה במה הוא שונה ממצעדים רועשים אחרים, שלהם הוא איננו מתנגד.

אני, דרך אגב, בקבוצה הראשונה.
הנה הזדמנות טובה 411325
אבל אנחנו לא מדברים על מה שאני או אתה רוצים, אלא על החוק. החוק כיום לא מתיר לכל אחד לערוך מצעד איך ומתי שבא לו, ויש לכך סיבה מצויינת. לכן מה שאמרת קודם (''ירושלים... שבה התנהגות כזו מותרת על פי חוק) לא בהכרח נכון.
הנה הזדמנות טובה 411350
אני מוכן להנפיק פטור מהדיון לאלו שמתנגדים למצעד הגאווה *וגם* לקרנבל. אלו שמוכנים שיערך קרנבל, ואלו שמוכנים לזנוח לרגע את התנגדויותיהם לקיום הקרנבל מטעמים לא-רלבנטיים, מתבקשים להסביר אם ואיך מצעד הגאווה שונה.
הנה הזדמנות טובה 411316
בוא נבדיל בין רצוי למצוי. כיום המצעד הוא חוקי ויותר מכך, בית המשפט חייב את עיריית ירושלים לממן חלק ממנו. לעניות דעתי משלם המיסים לא צריך לממן שום מצעד שהוא, כמו כן חסימת כבישים צריכה להיות מוגבלת לאירועים חד פעמיים וחריגים בהיקפם, אם בכלל (נגיד צעדה של מליון איש בארץ בעקבות מלחמה כל שהיא). רוצים לצעוד ? יש מספיק מקומות לעשות את זה בלי לסגור רחובות, מצעד לא חייב להתקיים ברחוב הראשי.
מעבר לכך בעוד כל מצעד חוקי צריך להיות מאושר, לא ראוי לדעתי לצעוד במקום בו המצעד פוגע ברגשות אנשים. ברמה החוקית אין למנוע את זה, אבל כן אפשר להעמיד לדין על חשיפה ומעשה מגונה בפומבי (ע"ע תקדים רמון, מסתבר שההגדרה די רחבה) צועדים בשכונות דתיות על מה שבמקום אחר נחשב נורמה.
הנה הזדמנות טובה 411326
בכל מצעד שהוא, יש אלמנט של הקצאת כספי ציבור לטובתו, בין אם סגירת כבישים או הקצאת כוחות משטרה.
לו היו מחליטים להביא קרנבל ברזילאי לקרבת מקום מגוריי הייתי מתנגד לכך במלוא עוזי, למרות שהייתי שמח לצפות באחד כזה *בריו דה ז'נירו*, ולא רק בגלל מטרדי הרעש והפקקים שזה היה גורם (ובנושא זה ייזכר לרעה המופע של האבן המזדקנת והפתטית, שנערך סמוך מקום מגוריי וגרם למשפחתי סבל בלתי יתואר), אלא גם בגלל שלא הייתי רוצה לחשוף את ילדי לדברים כאלה.
הנה הזדמנות טובה 411333
כמו שכל חייל יודע, יש הבדל גדול בין כסף למשאבים. ממיות תמיד יהיו מספיק, אבל להחליף אלף ממיות באמר''ל אי אפשר.
מבחינת המארגנים, המשטרה היא מטרד שבמקרה הטוב נובע מהצורך לשמירה על הסדר הציבורי ובמקרה הרע מיותרת לחלוטין ואף מזיקה. לעומת זאת הקצאת כסף מאפשרת קידום של כל מטרה, מטרה שלא אמורה להיות מקודמת ע''ח משלם המיסים (לדעתי).
הנה הזדמנות טובה 411364
איזה נזק אתה חושש שזה יעשה לילדים?
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411420
מיהי אותה אבן שהזכרת? אני מרגישה ממש בורה.
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411421
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411425
אה, הוא. הוא לא אבן ולא ספוג! כבר חשבתי שפספסתי משהו.
כמו שאת, אבן מתגלגלת 411490
אולי הוא התכוון-חיפושית?
הנה הזדמנות טובה 411322
תלוי איזו התנהגות ''מותרת על פי חוק''. לא בכל שטח ציבורי בישראל ''מותר על פי חוק'' ללכת בחורה ללכת בחזה חשוף או לגבר ללכת בחוטיני בלבד.
הנה הזדמנות טובה 411347
אז שיגידו המתנגדים שמפריעות להם הפרות החוק שנעשות על ידי הצועדים - הדדיים החשופים וכו'. (מעניין יהיה לראות מה ישתנה - המצעד, או החוק.)
הנה הזדמנות טובה 419590
שאלת הזכות להתערטל במרחב הציבורי היא סוגייה מעניינת (אני תומך בזכותו של אדם לא לראות עירומים ברחוב, אבל זה לא כה ברור מאילו). מצד שני, ההתייחסות לקרנבליות של המצעד היא לא רק לחושפנות, אלא גם - במובלע או באופן ישיר - התייחסות לסגנון הצבעוני והקרוס-דרסרי (מין מתלבש בבגדי המין הנגדי). זה כבר עניין לאסתטיקה, לא לאתיקה.
הנה הזדמנות טובה 419592
נדמה לי שכבר דובר כאן על כך שהמצעד הירושלמי בשנתיים הקודמות היה יותר צנוע ומאופק מהמצעדים בתל אביב.
הנה הזדמנות טובה 419635
נכון, אולי יותר צנוע לעומת המצעדים בתל אביב ובברזיל או בסין, אבל בטח שלא צנוע מכפי שבני אדם מתורבתים צריכים ואמורים להתנהג בצניעות ברחובה של עיר. עניין של בושה, אתה יודע. מכיר את סיפור אדם וחווה? ויתבוששו...
הנה הזדמנות טובה 419642
מה לא צנוע בללכת ולהחזיק שלטים? הצעדה בירושלים לא שונה מכל הפגנה אחרת. למען האמת, ראיתי הרבה יותר בשר חשוף ביום הסטודנט האחרון.* שלא להגיד - בכל יום קיץ ממוצע.

*טוב, לא האחרון. האחרון היה בלילה. ובכל זאת, ירושלים וקר. אבל זה שלפניו.
אההההההה! 419646
זו הייתה אני!*

*מה שמעלה את השאלה מי מהשותפים השתמש במחשב שלי, ולמה.
אההההההה!(כה"ב) 419684
ברגע הראשון היה נדמה לי שאת מעידה על עצמך שאת היית זאת שעליה האלמוני אמר ''ראיתי הרבה יותר בשר חשוף ביום הסטודנט האחרון''. רק אחר כך קלטתי שאת גם האלמוני.
אההההההה! (כה"ב 2) 419685
יש גבול לרמה שבה אני משתפת פה.
נשמע כמו שם של סרט המשך. 419688
כן, זה די הפתיע אותי. מי שיש לו בעיות עם הבנת הנקרא חי חיים הרבה יותר מעניינים.
נשמע כמו שם של סרט המשך. 419886
תחשוב איזה כיף למי שיש בעיות בהבנת הנשמע!
ד"א, גם אני הבנתי את תגובת האלמוני/עפרונית כמוך.
הנה הזדמנות טובה 421282
אז זהו. שלא.
המצעד
בירושלים
אף
פעם
לא
היה
כמו
המצעד
בתל
אביב
ולא
הולכים
שם
אנשים
חשופי
שת.

התמונות בעיתונים, כם בהארץ נלקחו מהמצעד בתל אביב.

התקשורת הרי זקוקה לאקשן.

______________
ביום המצעד-שלא-צעד ניסתה קבוצה קטנה של אנשים לצעוד בכל זאת. עוד לפני שהם התחילו נעצרו כולם, 30 איש ואשה. מי שלא נעצר היו בן גביר ומרזל שעמדו בצד והתחילו במהומות.
ומאין ידעו בן גביר ומרזל להגיע לשם, והרי זה תוכנן בדיוק יום מראש, לא יותר?
מהכתב של Ynet שאליו התקשרו האנשים לספר לו על תוכניותיהם.
421307
למען האמת, השנה (היות ולא היה מצעד בתל אביב), התמונות נלקחו מאותם שלושה בחורים-חסרי חולצה שעמדו מול מעגל צלמים ועשו פוזות במשך עשר דקות, עד שלכולם היו מספיק חומרים.

ואם בחורים-בלי-חולצה זה מקסימום הפרובוקציה שהעצרת הזו יכלה לספק, אני חושבת שזה אומר הרבה מאד על המצעדים הירושלים - לטובת כל טועני ה''אבל למה הם צריכים להחצין את המיניות שלהם''.
423022
היה קצת דראג. נפגעים מקצועיים עשויים להיפגע גם מזה.
423038
חוץ משני/שתי מנחי/ות האירוע?
טוב, אני לא ראיתי דראגיסטים/יות, ודווקא חיפשתי. נפגעים מקצועיים עשויים להפגע מכל דבר - בשביל זה הם מקצועיים בתחומם...
אבל למה בירושלים 410297
מישהו זוכר מה (אם בכלל) הסיבה שהמצעד לא מתקיים קרוב אלינו החוטאים שבת"א.
אני (ועוד הרבה כמוני) לא מתכוון לנסוע עד י-ם בשביל זה .
בעצם, אין שם בכלל ים !
אם אני מבין נכונה מהתקשורת הרי כל העניין של **י ר ו ש ל י ם** הוא בעצם להראות ש"דווקא!" ו"כמה אנחנו גאים", לא ?
כי הוא היה מוצלח ביותר בת"א
האם זה בשל המצב הביטחוני ??
אבל למה בירושלים 410304
מצעד גאווה בירושלים זה הפגנה.

מצעד גאווה בתל אביב (או אמסטרדם) זה סוג של מסיבה - זה אולי יותר כיף, שמח ונוח למשתתפים, אבל זה מאוד משעמם מבחינה פוליטית. מצעדי הגאווה הם קודם כל הצהרה פוליטית (רק מאוחר יותר, איפה ומתי שפחות צריך, הם הופכים להיות יום חג/סיבה למסיבה).
אבל למה בירושלים 410309
ובכן.
במקור, זה אמור היה להיות *ה*מצעד *ה*עולמי, וכידוע לכולנו, ירושלים היא בירת ישראל לנצח נצחים.
יתר על כן, אם מצעד מיועד להשיג התקדמות בנושא זכויות גייז, וכו' וכו'‏1, הרי שבתל אביב זה כבר הושג היטב. בירושלים לא, ובירושלים דווקא יש קהילה‏2.
עם כל הכבוד, תל אביב והיא לא מרכז העולם, והיא רחוקה כולה שעה נסיעה מירושלים. אם היה בכוונתך להגיע למצעד בתל אביב, הואל והגע למצעד חשוב יותר, שבמקרה שלו תפיסת זיון היא סיידאפקט חביב ולא המטרה.
אם אתה לא הומו וכל כוונתך היתה הבעת הזדהות, אז הנסיעה מוצדקת אף יותר.

ובנובמבר לא הולכים לים אפילו בתל אביב.
להיפך. אם היה שם ים היית יכול להגיד "ים יש לי גם בתל אביב".
1 להזכיר, מטרת המצעד היא לא ישבנים חשופים בפרהסיה, וגם לא הליכה לאורך כל אבן גבירול בצהרי היום הכי חם בשנה עד למתחם מגודר בפארק הירקון, שהוא מסריח ממסחריות אבל אין בו טיפת צל.
2 והרבה יותר סימפטית מזו שבתל אביב.
אבל למה בירושלים 410311
זה מעניין. אילו התקדמויות ניתן לזקוף לזכות המצעדים?
אבל למה בירושלים 410691
(היפותזה) גידול באחוז היציאה מהארון.
אבל למה בירושלים 410932
בהומואים ובזכויותיהם אתה יכול לתמוך, לתקוף בחריפות רבה, או פשוט להתעלם מהנושא באי-נוחות ולשמור על הסטטוס קוו. אני מעריך שרוב הציבור מתעלם באי-נוחות, אלא שאתה פשוט לא יכול להמשיך להתעלם ממי שמקפץ מולך עטוי נוצות וחשוף-שת בתוך קהל משולהב בן 10,000 איש. זה משאיר לך את האפשרות לקבל אותו ואת הסכם האיחוד-הפרסונלי שלו באנחת ויתור ועיקום-אף, או לדקור אותו. נראה לי שרוב הציבור יבחר באופציה הראשונה. כמובן שאי-אפשר להוכיח יחס סיבתיות עקיף כמו קבלת חוק בכנסת בקריאה שלישית בגלל זה.
אבל למה בירושלים 410935
למה אי אפשר להתעלם? אפשר. לפני שנה וקצת הופגנה התעלמות נאה מחבורה גדולה עוד יותר של אנשים שיצרו שרשרת אנושית וצרחו שכולנו נישרף בגיהנום ודברים מגניבים שכאלה.
אבל למה בירושלים 410955
לא התעלמו מהם בכלל אלא התעמתו איתם ישירות בהשקעה משמעותית מאוד של כסף, כח אדם, תשומת-לב ורגש, מצד הממשל, התקשורת, והציבור. קשה לי לראות את הציבור הישראלי טורח עד כדי עימות מסודר רק כדי למנוע מכמה הומואים לקבל תעודה רשמית על זה שהם מביאים זה לזה בתחת‏1. או שידקרו אותם, או שיגידו נו-טוף. אם הייתה באמת סכנה שיפנו אותם ברגישות-ונחישות מהמועדונים שלהם ומהבית של החבר שלהם, תאמין לי שלא היית רואה באבן-גבירול שום נוצות ושום בטיח. היו יושבים בבית ואומרים תודה שלא שולחים אותם לתאי הגזים.

1 כמה מחברי הטובים ביותר, וגו'.
אבל למה בירושלים 410970
ההשקעה המדוברת הייתה מה שתוכנן ממילא. הנקודה היא שמה שאותם אנשים עשו כוון כדי להשיג מטרות אחרות, ומאותו הרצון התעלמו לחלוטין.
אבל למה בירושלים 411027
אילו מטרות אחרות?
אבל למה בירושלים 411028
ביטול תוכנית ההתנתקות.
אבל למה בירושלים 411506
שוב, לא התעלמו ממנה. קשה לי לזכור התיחסות ממוקדת כל-כך בתקשורת לאיזושהי עמדת מיעוט. פשוט, הרצון ההפוך היה חזק מאוד. אין רצון הפוך חזק כל-כך ברוב בציבור בנושא שלנו.
אבל למה בירושלים 410314
למה כוונתך באמירה שהקהילה הירושלמית היא הרבה יותר סימפטית מן התל אביבית?
אבל למה בירושלים 410338
אני אסביר: הקהילה הירושלמית הרבה יותר ידידותית למשתמש.
בין השאר בגלל שהיא קטנה, ואף על פי כן יש בה גוונים ובני-גוונים. כך למשל, הבית הפתוח, ככל הידוע לי, הוא היחיד שעובד בשיתוף יהודי-ערבי, ויש גם גייז דתיים אורתודוקסים בירושלים.
בירושלים יש גם הרבה פחות שואו אוף.
ובירושלים לא מקצים מחמת מיאוס דו-מיניות/ים, כמו שזה קורה בתל אביב.
אבל למה בירושלים 410339
________________-
1. אני לא בטוחה שאת צודקת. ההומואים האלה תמיד מארגנים את המצעד ביום הכי חם בשנה באמת, ואם זה לא סידור עם אלוהים כדי להצדיק ישבנים חשופים (ולמנוע ממזדהים סתם להגיע), אז אני לא יודעת מה זה.
אבל למה בירושלים 410348
1 תראי, ההומואים הם בממוצע רק רבע מהקהילה, אבל הם הכי דומיננטיים. זה הגיע לידי כך שהיתה תקופה שבזמן הורוד, שאמור להיות מגזין של הקהילה כולה, היו תכנים הומואים בלבד, ופעם במאה שנה דברים שמעניינים גם את האחרים.
ושוב. ככה זה בתל אביב.
בירושלים מארגנים את המצעד בערב (השנה לא, אבל השנה זה כבר נדחה לנובמבר), ככה שפחות חם. ובסוף יש מקום עם צל. ולא רק דוכנים של גורמים מסחריים.

ואגב, כאן המקום להגיד שיש גם שלאף אחד אין מונופול על הטפשות, וכפי שיש טפשים בימין וטפשים בשמאל, יש גם מטומטמים גאים.
אבל למה בירושלים 410351
ההומואים הם בממוצע רק רבע מאיזה קהילה?
אבל למה בירושלים 410354
רבע בממוצע מקהילת הלס. הבי. הטראנס וההומו‏1.

1 רק שמהבי מתעלמים, הטראנסים מעטים, לדעתי, והלסביות הן נשים.
אבל למה בירושלים 410360
אם הטראנסים מעטים אז כל האחרים הם יותר מרבע, לא?
אבל למה בירושלים 410367
כאן יסלל בקרוב פתיל מתמטי ארוך ומייגע.
אבל למה בירושלים 410368
חכה חכה שנגיע לשאלה האם המצעד יבצע תנועה בראונית.
אבל למה בירושלים 410427
זה תלוי מי הכוריאוגרף.
אבל למה בירושלים 410370
ממוצע.
אם למשה יש 3 תפוחים,
לאבי יש 1
לחדווה יש 4
ותקוה יש 6,
יש לכל אחד מהם בממוצע 3.5 תפוחים, אפילו שלאבי יש רק 1.
אבל למה בירושלים 410378
דוגמת התפוחים ברורה, אבל לא רלבנטית. אם ישראל מחולקת לערבים ויהודים, ויש פי ארבעה יהודים מערבים, זה יהיה קצת מצחיק לומר "היהודים הם רק חצי מהקהילה הישראלית", לא?
אבל למה בירושלים 413291
בטח שזה יהיה מצחיק. בין השאר משום שאם יש פי 4 יהודים מערבים, היהודים הם לא חצי.
אבל למה בירושלים 413388
ואם הטראנסים מעטים, אז כל האחרים הם יותר מרבע בממוצע, לא?

זה רק נדמה לי, או שאנחנו שוב מתווכחים על שטויות, ועוד אחרי
יום כיפור (איקון תוהה-משועשע)?
אבל למה בירושלים 413399
לא.

בטח שאנחנו מתווכחים על שטויות. אבל ככה הידוע לי, זו לא עברה שבין אדם לחברו, ואפילו לא בין אדם למקום.
אבל למה בירושלים 413400
זו עברה שבין אדם למקום אחסון.
אבל למה בירושלים 413427
בואי נשאל ככה: האם ההומוסקסואלים הם רק רבע, מספרית?

ודאי שזו לא עבירה, אבל אחת ההבטחות שהבטחתי לעצמי ביו"כ היתה לצמצם את הזמן שאני מבזבז על שטויות... אפשר לקרוא לזה עבירות שבין אדם לעצמו.
אבל למה בירושלים 413507
מספרית - לא. ממש לא.
כמעט חצי, אני משערת.
אבל למה בירושלים 410357
שום טמטום לא יכול לעזור לך לסדר 36 מעלות בצל דרך קבע. רק התערבות אלוהית עושה את זה.
אבל למה בירושלים 410371
התבונה יכולה לסדר 36 מעלות בצל.
הטמטום מסדר הרבה יותר מעלות בשמש.
משהו שקשור בעקיפין 410919
קצת על הטפשות הישראלית
לפי הפרסומים באנגלית של עיריית ירושלים, ירושלים אינה קיימת
ועל זה נאמר, אם זה לא היה המטומטם שלי, הייתי צוחק.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 410921
דווקא בתחת 410961
מה פה דווקא לעזזל? ירושלים עיר גדולה? יש בה עליזים? היחס לעליזים יכול להיות טוב יותר? יש בה עליזים ולא עליזים שחושבים שראוי להזכיר את הענין הנ"ל? זהו.
דווקא בתחת 410999
מה שמעניין אותי זה כמה מהעליזים באמת עליזים? ומאיפה צמח בכלל השם הזה, גייז?
Good as You 411026
Good as You 411177
תודה. הערך הזה, למשל, כתוב ממש גרוע לטעמי (לפחות במה שקשור לאטימולוגיה). הזביר לי את הדמיון הרב בין הומוסקסאלים ליהודים: הצורך לנכס לעצמם כל מה שניתן באיזה שהוא אופן לשחזור מתאים כך שיתייחס אליהם. בקיצור, דמיון הנרדפים...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411064
המצעד בסקוקי היה מצעד של ניאו-נאצים, ארגון שתומך בבידוד, הגליה וחיסול של יהודים, בתוך עיירה עם קהילה יהודית נרחבת.

מצעד הגאווה בירושליים הוא מצעד של מיעוטים מגדריים, שאין להם כל רצון לגרום נזק למי מתושבי העיר (חלקם אף תושבי העיר בעצמם), בעיר הבירה של המדינה בה הם חיים.

אז באיזה מובן בדיוק מזכיר לך השני את הראשון?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411103
זה (שוב) לא נכון.
מי שביקש לצעוד בסקוקי היתה המפלגה הנציונל-סוציאליסטית של אמריקה http://en.wikipedia.org/wiki/National_Socialist_Part... שפועלת נגד מעבר של שחורים לגור בשכונות "לבנות", לא ל"בידוד, הגליה וחיסול של יהודים" (זו טענה שגם לא נטענה במשפט, וזו המצאה מופרכת שלך, כמו התירוצים המופרכים של אי קיום הפגנה בגלל חוסר הדלק בביירות והתיאוריות המופרכות של אנרכיה כצורת שלטון עובדת).
הטענה של תושבי סקוקי, שמצעד כזה, עם צלבי קרס ומדים נאציים, יפגע ברגשותיהם (רבים מהתושבים לא היו רק יהודים, אלא גם ניצולי שואה).
בית המשפט פסק שהמצעד יכול לצעוד, רק ללא הצגת סמלים נאציים.
אני משוכנע שגם אם בירושלים בית המשפט היה נוקט גישה מאוזנת כזו, ופוסק שהמצעד יכול לצעוד, רק ללא תלבושות או התנהגות פרובוקטיבית, זה היה משתיק את המתנגדים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411112
ואם מישהו היה פוסק שבירושלים אסור שיהיו לנשים רגליים, זה בכלל היה משתיק את המתנגדים.
בנות מלך, אנא- החצינו את כבודכין
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411646
הואל בטובך לקרוא שוב את הערך. תמצא שם שאמנם הפעילות העיקרית של המפלגה המדוברת בשנות השבעים _המוקדמות_ הייתה ארגון של הפגנות רועמות כנגד מעבר של שחורים לשכונות לבנות, אבל בכל זאת מדובר במפלגה שהיא המשך ישיר של "המפלגה הנאצית של אמריקה" http://en.wikipedia.org/wiki/American_Nazi_Party אשר בפירוש ביססה את עצמה על האידיאולוגיה הנאצית, שבפעם האחרונה שבדקתי, דגלה ב"בידוד, הגליה וחיסול של יהודים." בנוסף, המצעד היה אמור להציג סמלים ספציפיים של המפלגה הנאצית הגרמנית.

עכשיו אני מבקש שוב שתסביר לי כיצד מזכיר לך מצעד הגאווה את המצעד בסקוקי.

אגב, אני אשמח שתסביר לי למה אתה קורא תלבושת או התנהגות פרובוקטיבית.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411655
נראה לי שכולם כאן מסכימים אתך: התנועה למען הומואים היא זכה ונעלה, המפלגה הנאצית רצחנית ובזויה.

להסכים זה משעמם. נעזוב את זה. ונעבור לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל.

שתי הקבוצות נוקטות כאן בפעולה צעקנית במתכוון, שמטרתה לעורר תשומת לב ציבורית, ולהפגין נוכחות, וגם להרגיז את הטיפוסים שמתנגדים לעצם קיום הקבוצה. שתיהן עורכות מצעד בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו. אגב, לזה אני קורא פרובוקציה. כמו להיכנס עם כיפה וסידור לכיפת הסלע. או בלי חולצה לבית כנסת.

שלא תבין לא נכון: לעתים פרובוקציה היא אמצעי יעיל, ויש אנשים שממש בא לי לעצבן - וזה מותר!

עוד דוגמאות שעולות לראש הן המצעדים של "מסדר אורנג"' הפרוטסטנטי בלב בלפאסט הקתולית, והמצעדים החמושים של מאלקולם אקס. כולם אומרים בעצם: נאא לכם! לא תפחידו אותנו. אנחנו כאן! ובכך הם דומים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411682
צר לי, אך איני ליברל, ולכן איני מעוניין "לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל."

עם כל הכבוד, אני בכלל לא מבין את ההשוואה המופרכת הזאת בין להט"ביות לבין הנאצים. האם להט"ביות איימו על יהודים ברצח? האם להט"ביות דקרו חרדים?

הלאה.

"שתי הקבוצות נוקטות כאן בפעולה צעקנית במתכוון, שמטרתה לעורר תשומת לב ציבורית, ולהפגין נוכחות, וגם להרגיז את הטיפוסים שמתנגדים לעצם קיום הקבוצה. שתיהן עורכות מצעד בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו."

לפחות לגבי מצעד הגאווה, זה פשוט לא נכון. אמנם מטרת המצעד לעורר תשומת לב ציבורית ולהפגין נוכחות, אבל, שלא כמה המצעד בתל-אביב, המצעד בירושלים, המתנהל זה שנים מספר, כלל אינו צעקני. כמו כן, אין מטרתו להרגיז את הטיפוסים המתנגדים לעצם קיום הקבוצה, אלא להכריז בריש גלי על עצם הלגיטימיות של קיומה. חשיבות עריכת המצעד "בלב אזור שאינו תומך בהן, על אפו וחמתו", היא, כפי שנאמר באתר הבית הפתוח בירושלים, "כחלק מהמאבק המתמשך לקידום זכויותיה של הקהילה בעיר ולקידום ערכים דמוקרטיים בה." בנוסף, בפעם האחרונה שבדקתי, ירושלים היא עיר הבירה של _כל_ אזרחי ישראל, ולכן מן הראוי שגם הלהט"ביות יוכלו ללכת שם באופן חופשי.

לסיום, אזכיר שוב כי גם בחברה החרדית קיימות להט"ביות, וחלק ממטרת המצעד היא לתת להן תמיכה רגשית במהלך הדיכוי הקשה אותו הן עוברות.
דכאן! 411683
כשאתה כותב ''בחברה החרדית קיימות להט''ביות, וחלק ממטרת המצעד היא לתת להן תמיכה רגשית במהלך הדיכוי הקשה אותו הן עוברות.'' אתה מחזק את הסטיגמה כאילו הומואים הם בהכרח נשיים.
דכאן! 411686
לא נכון. בדברי על אוכלוסיה, אשר מדוכאת מבחינה מגדרית ע''י העולם הפטריארכלי, אני מעדיף להתייחס עליהן במין נקבה, ולא במין זכר. חוץ מזה, אין שום דבר רע בלהיות נשי.
דכאן! 411705
תלוי על איזה צד של הסטריאוטיפ אתה מסתכל. יש בו גם חלקים חיוביים וגם חלקים שליליים. הנכונות לתמוך נפשית לעומת הצורך המוגבר בתמיכה נפשית (זה הסטריאוטיפ, לא אני) - מישהו יגיד שהחלק השני לא שלילי?
דכאן! 411707
מוסיף - ואם התכוונת רק לגינונים, הקול וכו', זה עניין של טעם, ולגיטימי לגמרי שהוא לא יהיה לטעמו של הומוסקסואל, מה שיוביל אותו לכעוס אם יטען שסגנונו כזה.
דכאן! 411717
אתה שם מלים בפי. אני לא טענתי למען הסטריאוטיפ, אלא נגד הדיכוי הפטריארכלי. מקובל בחוגים להט''ביים ופמינסטים רדיקליים להשתמש במין נקבה כנייטרלי למטרת מחאה.
דכאן! 411729
אמרת ש"אין שום דבר רע בלהיות נשי." הסבר בבקשה מה זה "להיות נשי", כדי שאוכל לתת לך דוגמה למצב שבו פמיניסט ללא-רבב יכול/ה להפגע מתיאורו כ"נשי".
דכאן! 411756
הבה אנסח זאת אחרת. אני לא רואה שום דבר רע בלנהוג בדרך שנתפסת ע''י החברה כנשית.
דכאן! 411813
את ''הדרך שנתפסת על ידי החברה כנשית'' אפשר לפרש ביותר מדרך אחת, וכבר הגענו למסקנה שאנחנו לא בהכרח חושבים על אותה אחת. התבקשת להסביר על איזו משמעות חשבת כשכתבת את מה שכתבת. אני מבקש ממך שוב.
דכאן! 412067
אני חושב ששנינו חיים באותה החברה, פחות או יותר, ולכן אין צורך שאגדיר לך ''נשי'' ו''גברי'' לפי החברה שלנו, מה גם שמדובר בהגדרות משפחתיות כמו ''יהודי'' או ''אירופאי,'' ולכן דיון אנליטי על הגדרתן הוא עקר מיסודו.
דכאן! 412123
אתה עדיין מתחמק. ברור לגמרי שיש צורך שתגדיר לי, הרי מצאנו שזה שורש אי-ההסכמה.
דכאן! 412376
שורשה של איזו אי-הסכמה בדיוק?
דכאן! 412162
אני מניח שבשלב הזה כבר הבנת שהדרך שבה אני (וכנראה גם דורפל) תופסים את החברה לא זהה לדרך שבה אתה תופס אותה.
דכאן! 411816
מה הדרך הזו?

אגב, האם אתה רואה משהו רע בלנהוג בדרך שנתפסת ע"י החברה כגברית?

(ואגב, האם יש דרכי התנהגויות נוספות פרט לשתי אלו?)
דכאן! 412068
יש המון דרכים להתנהג. חלקן יתפסו ע''י החברה כ''גבריות,'' חלקן כ''נשיות,'' וחלכן כמוקעות מחמת מיאוס כיוון שהן זרות לקטגוריות הללו. אני מעדיף דרכים מהסוג השלישי.
דכאן! 412163
קיוויתי שתיתן לפחות כמה דוגמאות. האם ללמוד מדעי המחשב בטכניון(/משפטים באוניברסיטת תל אביב/רפואה איפה שלא יהיה) נחשב לגברי, נשי או מוקצה מחמת מיאוס?
דכאן! 412202
האם באמת לא שמעת על הגדרת התנהגויות כ"גבריות" או "נשיות" עד השיחה שלך עם כליל (שלא המציא שום דבר מזה)?
דכאן! 412236
בוודאי, אבל שמעתי על סוגים שונים ומשונים של התנהגויות, ותהיתי על מה מהן כליל מדבר (וגם מה דעתו על התנהגות "גברית"). אחרי זה הגיעה הטריכוטומיה (יש מילה כזו?) ל"גברי, נשי ומוקע מחמת מיאוס", ואז בכלל התבלבלתי.
הדרך השלישית 412256
הלא הוא מתכוון לדרכים מתעתעות שמשלבות התנהגויות ופיזיונומיות ''גבריות'' ו''נשיות'' (ובפירוש אמר שהוא מעדיף דרכים אלה). למשל, אשה שלא מסירה שיער מבית השחי. למשל, גבר בחצאית.
הדרך השלישית 412262
השאלה העיקרית שלי היא האם כל דרך התנהגות בחיים נופלת לאחת משלוש הקטגוריות הנ''ל.
הדרך השלישית 412273
ידוע בשמאל הלא מיינסטרימי, שכל פעולה היא פוליטית: מה אתה לובש, מה אתה אוכל, המילים שאתה בוחר, החברים שאיתם אתה מתחבר.

יש כמובן פעולות נכונות פוליטית, יש שגויות, ויש כמה שעוד לא נפסק לגביהן פסק הלכה.

נראה לי שלימודים בטכניון, שהוא *מוסד*, ועוד טכנולוגי, ועוד של *ישראל*, מציבים אותך בצד הפטריארכלי-גברי-ציוני-מדכא. אלא אם יש לך נסיבות מקילות, נאמר אתה הומו.
הדרך השלישית 412301
... או חבר של כליל ("כליל שלח אותי").

אפרופו נכונות פוליטית, אני אמליץ כאן על סרט מרושע שיענג מאוד את הסולדים מהמגמה: Pretty Persuasion (שנקרא בארץ בשם המפגר והמטעה "כל מה שבחורה רוצה").
הדרך השלישית 412574
ראיתי. היה משעמם. הפסקתי באמצע. לקח לסרט הרבה זמן להגיע לארץ, נדמה לי. הסבר אפשרי - לא היה מי שירצה לקנות אותו כאן, ורק כשהמחיר ירד מספיק, נמצאו המעוניינים. מישהו יכול לאשר את הניחוש?
הדרך השלישית 412328
הראשונה איכס, השני סתם מחפש תשומת לב
הדרך השלישית 412335
(או סקוטי).
דכאן! 412258
אם כבר, טריטומיה.

דכאן! 412377
דיברתי על דרכי התנהגות, לא רק על בחירות אקדמיות או מקצועיות. זה חלק מדרך ההתנהגות, מקצב ומבטא הם חלק אחר, שפת גוף גם היא, וכן הלאה.
דכאן! 412383
לא רק אבל גם? כי אם כן לא ברור לי למה לא ענית, ואם לא אז אותה השאלה רק עבור המנהג לומר "בוקר טוב".
דכאן! 412386
למה אתה מוכרח להיות כזה נודניק?
דכאן! 412389
לרוב זה עובד.
דכאן! 412399
זו תכונה גברית:)
דכאן! 412455
בבקשה תגידי את זה לאשתי, אולי היא תפסיק לנדנד.
דכאן! 412466
אל תגיד לי שמפריע לך שאשתך מתנהגת בצורה גברית. גם אתה דכאן!
דכאן! 412578
לא מפריעה לי שאישתי גברית, אבל למה היא חייבת להתעסק דווקא עם המאהבת *שלי*?
*מפריע 412579
דכאן! 413293
זה הכל מהערכה אותך:
יש לך טעם טוב בנשים, לכן בחרת בה עצמה. אי לכך, גם המאהבת שלך צריכה להיות משהו.
דכאן! 411721
ודאי! הצורך להרים טלפון לחבר כאשר רע לך היא תכונה חיובית. האלטרנטיבה היא לתת לחומצות הזעם לעכל את הבטן מבפנים.
דכאן! 411731
בחלק השלילי של הסטריאוטיפ מדובר על התעוררות מהירה, חזקה ותכופה של הצורך, לא על דרך ההתמודדות עם בעיות.
דכאן! 411920
בדיוק בגלל זה יש חוקרים שסבורים שחיי הנישואין טובים לגברים, בכל מצב‏1. לנשים - רק אם הם טובים.

כמדומני כתבתי את זה באיזה שהוא מקום כאן, אבל אין לי כוח לחפש.
אשה מדברת עם חברות שלה.
גבר לא.
עם מי הוא ידבר? עם אשתו. והוא ידבר איתה בכל מקרה, גם אם יש ביניהם חיכוכים.
אשה לא תדבר עם בעלה על הבעיות שיש לה, במקרה שהם לא מסתדרים. בשביל זה יש לה חברות.
מ.ש.ל
1 גם נישואין גרועים.
דכאן! 411964
לא הבנתי את ההגיון.
אם אשה לא תדבר עם בעלה על הבעיות שיש לה, במקרה שהם לא מסתדרים. בשביל זה יש לה חברות, אז מה אכפת לה שהם לא מסתדרים? בכל מקרה יש לה את החברות שלה.
לעומתה בעלה (בהנחה שהוא שומר על המונוגמיה) נשאר בבדידותו.

אמרי מעתה שחיי הנישואין טובים לנשים, בכל מצב‏1. לגברים - רק אם הם טובים.

1 גם נישואין גרועים.
דכאן! 412056
אבל בעלה עדיין ידבר אתה על בעיותיו, זו הטענה. גם אם הם לא מסתדרים.
דכאן! 412062
טענה קצת משונה. הרי אם הם לא מסתדרים, ו*לה* יש אופציות אחרות, *הוא* יכול לדבר אליה עד מחר. הוא יכול גם לדבר אל הלמפה. למה שהיא תקשיב לו, שלא לדבר על לענות לו, או לגלות אמפטיה?
___
חוץ מזה מה הוא יגיד לה? "אשתי לא מבינה אותי"?
דכאן! 412066
קודם כל, נשים רבות מגלות אמפתיה כלפי בני זוגן גם אם חייהם המשותפים אינם מוצלחים במיוחד. שנית, הוא יכול לדבר אתה על בעיות שלו שאינן נוגעות דבר לחיים משותפים אלה. שלישית, גם אם היא לא תענה לו, היא עדיין יכולה לענות אותו. מה רע?
דכאן! 412072
כן, זהו, שהטענה השלישית שלך היא קלף מנצח.
דכאן! 412079
כן, אבל שכחתי לציין ש*הוא*, ברוב המקרים, ייטה לענות אותה.
דכאן! 412084
עברנו לתחום הנסיון האישי?
דכאן! 412087
לשמחתי לא.:)
דכאן! 412088
אבל להכפיש ציבור שלם ומסור, אין לך בעיה.
אותך לגיל רונן.
דכאן! 412090
אתה מתכוון, "ציבור שלם *עם* מסור", לא?
דכאן! 412128
---
צב''ר
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411684
ובנוסף, תנועות נאציות וניאו נציות לא בדיוק רוצות להרגיז, אלא להפחיד ולהטיל טרור.
ודרך אגב 411710
המצעד, למיב זכרוני, עובר במרכז ירושליים,ולא במכוון בשכונה דתית.
ודרך אגב 411720
אכן, עוד מחט לבלון ה''פרובוקציה.''
ודרך אגב 411732
אם נקרא לזה "מחאה" במקום "פרובוקציה" תסכים? המצעד נועד למחות, להציג עובדה מול העיניים, במקום שבו אי אפשר להתעלם ממנה, מתוך מודעות להתנגדות המקומית - ובעצם רק בגלל שיש התנגדות מקומית כל כך חזקה להומואים. אחת המטרות של המצעד היא לחשוף את ההתנגדות הזו, ולשים אותה תחת ביקורת; להכריח את החברה המסורתית להתמודד עם הבעיה ולא לטאטא אותה לתוך הארון.

(ואגב, יחי המצעד. לשנה הבאה בקהיר. או ברמאללה.)
ודרך אגב 411765
כן, והמטרה של המצעד בסקוקי הייתה לחשוף את ההתנגדות של היהודים לנאצים, שבידדו, היגלו ורצחו יהודים, ולשים אותה תחת ביקורת? צר לי, אך אי אפשר להתעלם מפועלם של הגופים המדוברים ולעשות ניתוח "אנליטי" של האמצעים והתגובה אליהם.

(אני בעד.)
ודרך אגב 411817
(מעניין. מה יקרה אם יהיה מצעד של הומוסקסואלים ערבים ברמאללה?)
ודרך אגב 411825
את המצעד הראשון הזה ברמאללה מומלץ מאוד שלא לפספס, כי שנה אחרי כן, המצעד יהיה הרבה יותר קטן, וזה כבר ממש לא יהיה אותו הדבר.
ודרך אגב 411834
השערה:

"חזון "מדינת החמאס", כפי שרואה אותה בעיני רוחו, מדבר מחמוד א-זהאר, בכיר הארגון בעזה, נפרס בראיון (04.10.05) לאתר האינטרנט "אילאף"...

...גם זכויות להומוסקסואלים לא יינתנו במדינת חמאס: "זה מה שאנחנו רוצים? מדינה כמו שבדיה שבה גבר מתחתן עם גבר ואישה עם אישה? זוהי הדמוקרטיה שאנו שואפים אליה? אלה החוקים שהרחוב הפלשתיני מצפה להם? שניתן זכויות להומואים כמיעוט שסטה נפשית ומוסרית? עלינו לבחור האם אנו רוצים מדינה של תוהו ובוהו, איידס והומלסים או מדינה של צדק וחסד"

ויקיפדיה העברית טוענת כי "החל מחודש מרס 2006 מכהן (הליברל שלנו, ג.א.) כשר החוץ של הרשות הפלסטינית."

(קצת פחות אקטואלי ובוודאי מאז ברשות ראו את האור:
לצערי איני מצליח להשיג קישור לכתבה ב"מוסף הארץ" על הבחור).
ודרך אגב 411722
ירושלים כולה היא שכונה דתית.
ודרך אגב 411760
אי אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית
ודרך אגב 411921
המסלול מהעיריה לגן הפעמון לא עובר דרך שכונה דתית.
ודרך אגב 411941
כן, אבל הוא לוקח עשר דקות מקסימום... בכל אופן, אפשר ואפשר לצעוד במרכז העיר גם שעה ושעתיים מבלי להכנס לשכונה דתית. כל מה שצריך זה לא לעבור צפונה מרחוב הנביאים במזרח ויפו במערב (מבנין כלל ואילך). ואם נכליל גם את רחביה, טלביה, קטמון והמושבה אז אפשר לצעוד כל היום.
ודרך אגב 411946
כמדומני דובר על מסלול *המצעד*. לא מסלול של טיול בירושלים בלי לראות דתיים.
ודרך אגב 411988
חשבתי דווקא שדובר על השאלה האם אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית, לא על מסלול ספציפי של מצעד ספציפי.
ודרך אגב 412101
רודי וגנר בגרמניה: המצעד, למיטב זכרוני, עובר במרכז ירושליים,ולא במכוון בשכונה דתית.
האייל האלמוני א': ירושלים כולה היא שכונה דתית.
האייל האלמוני ב': אי אפשר לצעוד חצי שעה במרכז ירושלים בלי להיכנס לשכונה דתית
נועה ו: המסלול מהעיריה לגן הפעמון לא עובר דרך שכונה דתית.
ודרך אגב 412134
כן, אבל נועה ו' היא בתשובה לאייל האלמוני ב' שטען שאי אפשר וכו'... טוב, קצת חבל שנתווכח על שטויות כאלה, לא?
ודרך אגב 412225
ואייל אלמוני ב' התייחס לרודי וגנר.

אכן יש שטויות שיותר שוות ויכוח.
ודרך אגב 412870
אם יש למישהו פרטים מדויקים על מסלול המצעד, שיציג אותם, ואז נראה.
ודרך אגב 412925
"מסלול התהלוכה, שבה צפויים להשתתף כ-‏5,000 צועדים, יתחיל בגן העצמאות בירושלים, יימשך דרך רחוב אגרון וכיכר צרפת, ויסתיים בגן הפעמון בבירה."

הארץ. כאן הלינק
זה המסלול הרגיל, אגב, ואין דוסים בדרך. כלומר, יש. אבל הם יכולים להסתכל הצידה. זה לא עובר בשכונות *שלהם*.
ודרך אגב 413390
בקיצור, בדיוק מה שאמרתי.
ודרך אגב 413391
יש דוסים גם במצעד עצמו.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411725
אתה לא חייב לדון במה שלא מתאים לך. אבל זו עצימת עיניים, וכך תמשיך לא להבין את הדמיון בין מצעדים-להכעיס של תנועות פוליטיות שונות.

הלאה.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411734
ואתה, כנראה, לא תבין את ההבדלים ביניהם.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411742
תתפלא, אני מבין את ההבדלים. הם זועקים לשמיים. מה בין צעידת הברווז של הקלגסים במדים לבין החגיגה החופשית של ההומואים?

*אבל* יש גם דמיון. למשל התעקשות על מיקום שיוצר אי נוחות.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411748
יש דמיון רב. בשתי ההפגנות אנשים נושמים, מדברים, הולכים...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411750
ו... הולכים במקום שבו הם לא רצויים, בדיוק משום שהם לא רצויים שם.

זה הדמיון.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411755
ובמקרה אחד, הם לא רצויים בשל דעות קדומות של התושבים עליהם - ובמקרה השני - בשל דעות קדומות שלהם על התושבים.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411758
לא הסכמנו כבר שנאציזם זה רע?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411763
בהחלט. השאלה היא אם אתה מסכים גם שבהומוסקסואליות אין כל רע.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411767
בושה. להגיד "בהומוסקסואליות אין כל רע" זה הומפובי כמעט כמו לומר "כמה מחברי הטובים הם הומואים".

מה שנכון פוליטית לומר היום הוא "הומוסקסואליות היא טובה וחשובה לחברה; יש לעודד כל צעיר לפתח את הצדדים ההומוסקסואליים באישיותו".
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411774
ממש לא. גם בהטרוסקסואליות אין כל רע.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412477
כולם כאן חושבים שהתכוונת לכל מיני דברים רעים שבעצם לא התכוונת אליהם. אולי פשוט תסביר למה *כן* התכוונת - למה טרחת לציין את העובדה שבכותרת?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412491
אח, ריבוי אלמונים הוא תופעה מקוללת. אני הגנתי על הדימיון, אך לא כתבתי את הכותרת. באמת הגיע הזמן שאבחר לי ניק. אולי אצליח יום אחד לצאת, אולי תראו בי מה שאני באמת...
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 412602
פתאום חשבתי שאולי גם הצטרפותי להגנה על הדמיון דורשת הסבר.

מפריעה לי הצביעות הרווחת, שעל פיה מוסריותה/חוקיותה/סבירותה של פעולה נמדדת לפי שייכותו הפוליטית של הפועל. אצל כליל החורש, לפחות, זו איננה צביעות - הוא דוגל בסטנדרט כפול מבלי להתבייש. עם אחרים, שעוד נותר בהם זיק של עיקרון השוויון בפני החוק, יש לי אולי עוד סיכוי.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 413076
ישנה הסכמה כי נאציזם זה רע, כך סיכמנו לעיל. האם אין הסכמה על ההבדל בין מי שבאו עם מסרים של אהבה ושוויון (מצעד הגאווה) לבין אלו שבאים עם מטעני שנאה ואי-שוויון (סקוקי)? כי אני באמת מקווה שאתה רואה את ההבדל העצום. אתה רוצה לקרוא לזה סטנדרט כפול? בבקשה, אך זכור כי יש כאלו שקוראים לזה דמוקרטיה מתגוננת.

הדבר דומה לכך שבמפלגות של היום יש שיריון מקומות לנשים. יקומו הרוצחים והאנסים ויקראו כי גם להם מגיע שיריון לכנסת! אני אתנגד לכך, במסגרת הרעיון של דמוקרטיה מתגוננת, ואתה? מדובר כאן בהבדל בין אוכלוסיית הנשים שקופחה במספר חברותיה בכנסת לבין אוכלוסיית הרוצחים, שכן, גם היא "קופחה" במספר חבריה בכנסת. כשבאה קבוצה ומתנגדת באופן ספציפי למצעד הגאווה עם כמה טון שנאה ומעט אלימות, בעוד שמשתתפי מצעד הגאווה באים כדי להפיץ אהבה ושלום‏1, ברגע זה קיום המצעד הופך הכרחי. בעיקר כדי לשמור על מדינת ישראל ועל זכויות האדם בה.

1- נו, למישהו יש בדיחה צולעת בחצי שקל?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411764
אם אינך מעוניין "לדון בשיטת הפעולה, במנותק מזהותו הפוליטית של הפועל" כל דיון אתך יהיה משעמם: על פי ההיגיון הזה, בוויכוח בין לסבית ערבייה לבין הטרוסקסואל אשכנזי, הלסבית תמיד צודקת.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411768
אם הויכוח יהיה האם יותר ראוי שהיא תצעד עם חברותיה בשכונתו או להיפך, אני מסכים.

אני לא חושב שאנשים צודקים יותר בגלל שהם שייכים למגזר מדוכא, אבל יש פעולות, שראויות כאשר הן נעשות ע''י מגזר מדוכא כלפי מדכאיהם, אך אינן מתקבלות על הדעת כאשר הן נעשות ע''י מגזר מדכא כלפי מדוכאיהם.

ההשוואה האבסורדית הזו בין מצעד הגאווה לבין המצעד הניאו-נאצי בסקוקי מהווה דוגמה ברורה להבחנה הזו.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411822
מתי ניתן לומר כי מגזר א' מדכא את מגזר ב'?
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411818
בהקשר הזה, בפ"מ פחות מתייחסים לטיעונים (של הלסבית/האשכנזי) ויותר לזכות להשמיע אותם.
נאיביות נאה 411916
אז דע שהמצעד בירושלים *אף פעם* לא היה משולב בתלבושות / התנהגות פרובוקטיבית‏1. וזה לא ישתיק את המתנגדים, כי הבעיה של המתנגדים היא בדיוק הצעדה המאורגנת של הומוסקסואלים‏2. באמצע ירושלים. עיר הקודש.

תיכף תגיד שאתה משוכנע שאם ישראל תיסוג מהשטחים יהיה שלום.

1 כלומר, אין ישבנים חשופים וגברים בביריות בלבד. אם נשיקות חד-מיניות נחשבות פרובוקטיביות לדידך, זה כבר סיפור אחר. בעיני החרדים זה פרובוקטיבי. בעיני הקהילה, בדיוק על שום זה המצעד.
2 לסביות זה כבר סיפור אחר. על זה אין כרת, למשל.
ההתעקשות לקיים את המצעד דווקא בירושלים מזכירה לי את המצעד בסקוקי 411070
אמנם אני לא שותף להתקפות החוזרות ונישנות על אלמונים, אבל במקרה הזה, באמת קשה לי להאמין שמישהו היה מרשה לעצמו לכתוב הודעה כה נבובה תחת שמו האמיתי.
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411118
קלאוס וו-ווה-רייט, ראש העיר המקסים והחברותי של ברלין הוא הכוכב החדש בשמי הפוליטיקה הגרמנית. למרות שמר Wowereit דוחה את הספקולציטות שהוא יהיה היורש של הקנצלרית מרקל, הוא אחד הפוליטיקאים הבודדים שיש לו מומנטום פוליטי ממשי, והתנהגותו הרצינית מהווה אנידיקציה לשאיפותיו ברמה הלאומית.

האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411199
מדוע בתעתיק העברי פירקת את השם לשלושה חלקים?
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411269
מאותה הסיבה שיש אנשים שמפרקים את "אלעד" באנגלית ל-"el-ad". כדי לאפשר ניחוש נכון של צורת הקריאה למי שלא נתקלו בשם עד עתה.
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411279
נראה אותך קורא וווורייט.
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411289
וואלאק צודקת. לא חשבתי על זה.
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411451
פשוט יותר לנקד, או להביא את השם במקורו הלועזי.
האם וואי יהיה הקאנצלר העליז הראשון? 411494
אם היית קןרא את כל התגובה שלי הייתה רואה שכתבתי את השם במקורו הלועזי, ובכתבה המצורפת השם מופיע כמובן במקורו וגם בכתיבה שבורה כדי לדעת איך להגות אותו.
הודעה 412049
לרגל מצעד הגאווה, צפוי בירושלים מחסור בנגרים מקצועיים למטרות תיקון משקופי הדלתות ברחבי העיר.
הודעה 412053
לא הבנתי את הבדיחה (אם זאת בדיחה).
אוחזי משקופים 412055
כאילו דה...
אוחזי משקופים 412058
סבורתני שטרם קלטתי בדיוק את משמעות ה"דה". אפשר הסבר?
אוחזי משקופים 413422
"דה" בתנועת A - מאנגלית duh, ביטוי שרומז‏1 שמה שנאמר זה עתה מובן מאליו.

1 דוגמה נחמדה למה שגרייס קרא "רמיזה הסכמית", להבדיל מרמיזה שיחתית (דיון 2477), ולהבדיל מאידך ממשמעות סמנטית.
אוחזי משקופים 413447
תודה.
אוחזי משקופים 413518
תו-דה.
אוחזי משקופים 413520
אני חושב שהשימוש ב-דה מכיל בד''כ גם מידה כזו או אחרת של זילזול בשומע.
אוחזי משקופים 413534
דה.
אוחזי משקופים 413640
זלזול במי שה"דא" מופנה אליו, לא בהכרח לשומע. הנה דוגמה: "צפיתי אתמול עם סבא בסרט פורנו יפני, ומשהו שהבחור הרביעי משמאל הצחיק את הבחורה שם. סבא הריץ אחורה והגביר את הווליום... לא האוזניים המתנוונות שלך הפריעו לך להבין את הבדיחה, כאילו דא..."
אוחזי משקופים 413644
היה כבר דיון קטן ב"דא, או "דההה", בפתיל בערך מתגובה 395766.
אוחזי משקופים 413643
בפירוש לא נכון. ''דה'' (או ליתר דיוק, ''דא'') ברוסית זה ''כן''.
אוחזי משקופים 413645
פעם נוספת הצלחת להדהים אותי. אתה צודק, כמובן.
אוחזי משקופים 413653
אבל כאן מדברים על ה"דא" האמריקאי, לא על הרוסי, ולמרבה המזל, אפילו לעניין פעוט וחסר חשיבות שכזה יש לויקי פתרונים:

אוחזי משקופים 413742
נכון.
הודעה 412060
הבעיה הגדולה יותר היא במידה שייפגעו מזוזות.
הודעה 412071
לא את המשקופים, את המשענות של הכסאות שהשתפשפו ברצפה.
לכל מתנגדי המצעד - קראו בבקשה! 414090
אני לא "גאה".. אבל אני בהחלט לא נגד!
אני ממש מתביישת בכם! לאלה שפשוט מפחדים מהשונה!
ולא חושבים שצריך לתת להם להתבטא!
הריי זאת היא אחת מחוקות המדינה! =]
ולכל אזרח יש את הזכות להתבטא ולקבל שווין ללא הבדל,
גם אם הנטיות המיניות שלהם שונות מאלה של רוב האנשים!
אין זה אומר שייש צורך בלפסול אותם מיידית!
כל אחד אדם בפני עצמו!
ואני אומרת לכם אני מכירה הרבה אנשים מהקהילה הזאת!
והם ככל האנשים הרגילים!
לכן אני חושבת שהמצעד צריך להתקיים דווקא כדי לתת להם את החופש שלהם!
בידיוק כמו שאנחנו היינו רוצים לבטא את החופש שלנו! =]
אני חושבת שהמצעד זה אחד הדברים הנפלאים!
ואני בהחלט מתכוונת לתמוך ולהשתתף בו - או במצעד האהבה!

על כל מקרה! =]
אנשים.. פשוט תחייכו!

ביי ביי..
לכל מתנגדי המצעד - קראו בבקשה! 414103
כן, לחייך זה דבר שבבירור נעשה אחרי קריאת ההודעה שלך.
מה בין הכותל והקיר 417847
עובדים שמצהירים בגלוי על היותם הומואים והיותן לסביות מטפסים גבוה וגבוה בסולם החברות הפיננסיות של וול סטריט, מקום שנחשב למעוז השמרנות.
הליברליזם כחלופה מיני רבות 418395
קראתי מספר פעמים (3) כדי להיות בטוח שהדברים שנדמה לי שאני קורא‏1 אכן נכתבו ע"י הכותב הנכבד:
"השאלה העקרונית העומדת כאן למבחן היא דמותה של רשות הרבים הישראלית: האם רק לעמדה הליברלית יש זכות עמידה ביחס לדמותה של רשות הרבים, או שגם ציבורים אחרים רשאים להשפיע על דמותה?

העמדה הליברלית מוכנה להכיר בזכותם של הדתיים לחיות כהבנתם בבתיהם, בבתי הכנסת ובשכונותיהם, אבל אוסרת עליהם להתערב ברשות הרבים הכללית, ה"שייכת" בלעדית לליברלים."

ענה לו יפה שמעון דיסקין, בתגובה 14:
העמדה הליברלית שונה מכל עמדה ערכית אחרת בכך שהיא טומנת בחובה את כל העמדות הערכיות האחרות ומאפשרת להן קיום בו-זמני.
בניגוד לאמור במאמר, העמדה הליברלית מאפשרת קיום החיים הדתיים לא רק בבתי הכנסת אלא גם "ברשות הרבים", הרי אין כל מניעה לכך שגם החרדים יארגנו מצעד שבו יביעו את גאוותם באמונתם.

על הסובלנות 418796
עזוב אותך מליברליות דו-פרצופית בנוסח ישראל החילונית, בא דבר איתי על הסובלנות המקודשת בתרבות המערב הזחוח.

במדינות הדמוקרטיות יש ויכוח קשה: מהם גבולות הסובלנות כלפי הבלתי סובלניים? התשובה המקובלת היא שכל מהותה של הדמוקרטיה הוא סובלנות גם כלפי הבלתי-סובלניים, ואפילו הבלתי-דמוקרטיים. זאת התשובה שנותן לדילמה הזאת פרופ' מייקל וולצר, בספרו המונומנטאלי "על הסובלנות" (תרגום: עמנואל לוטם, הוצ' משרד הביטחון, תשנ"ט).

וזאת התשובה שאתם נורא אוהבים לפספס, כל אימת שהדברים נוגעים לכם החילונים. כל אימת שהדברים נוגעים לכם, איך לומר זאת בעדינות, נוגעים לכם לפופיק...
על הסובלנות 418800
הסובלנות נגמרת ברגע שדוקרים מישהו או סתם מדרדרים עגלת אשפה על הכביש וגורמים לנהג להיפצע בינוני. אולי זו עובדה שאתה נורא אוהב לפספס.

אגב, אני משער שאתה מרדד את דבריו של וולצר, כי בטענה שלך בצורתה הנוכחית יש סתירה - אם מהות הדמוקרטיה היא סובלנות לאי סובלניים, אז בפרט אם אני רוצה להיות לא סובלני כלפי האי סובלניים, הדמוקרטיה מכבדת זאת. לכן אין לתומכי מצעד הגאווה שום סיבה להיות סובלניים כלפי החרדים.
על הסובלנות 418883
מי שמך לקבוע היכן עוברים הקווים האדומים של מידת הסובלנות?
על הסובלנות 418886
השכל הישר.

האם לדעתך הסובלנות לא נגמרת ברגע שבו דוקרים מישהו? אם תשובתך היא "כן", אני אענה לאד-הומינם שלך באד-הומינם משל עצמי, שכנראה יצריך התערבות עורך.
על הסובלנות 419126
ובמה עדיף השכל הישר שלך על פני השכל הישר של רבים אחרים המבינים אחרת?

אל תאיים אלי, בבקשה.
על הסובלנות 419172
מי מבין אחרת? האם תוכל להצביע על מישהו שאומר שהסובלנות צריכה להימשך גם כשהאי סובלניים פונים לאלימות פיזית? ציטוט מדוייק, בבקשה (ושים לב שחמקת ממתן תשובה לשאלה שלי האם *לדעתך* הסובלנות צריכה להימשך גם אחרי שדוקרים מישהו).
על הסובלנות 419187
מה זאת אומרת? תלוי את מי דוקרים.

(לא עונה במקום א"פ אלא באופן כללי).
על הסובלנות 419207
סליחה, אבל זה ממש לא תלוי את מי דוקרים. וכבר טענתי כאן לא פעם שהרבנים גינו את מעשה הדקירה ומגנים כל אקט של אלימות, ומבקרים עליו לנהוג בדרכי נועם.
על הסובלנות 419295
כבר אמרתי שהתשובה כללית ולא מתייחסת ספציפית לדבריך (או אפילו למצעד הגאווה).
על הסובלנות 419206
אתה כמובן צודק, צריך הרי לדקור בחזרה ושככה יהיה לכולנו טוב וגר זאב עם כבש ובא לציון גואל הדם...

איך כתב השבוע יעקב אחימאיר, לא מישהו דתי או מסורתי בהגדרה, במאמרו "מצעד הגאווה והדווקא" במעריב (7.11.06):

"החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לקיים את מצעד הגאווה, חרף ההתנגדויות שהוא מעורר, צריכה לעודד כמה אישים וגופים ציבוריים-פוליטיים. מזוז מבסס את החלטתו על הצורך שלא להיכנע לאלימות, כי ישראל אמורה להיות מדינה מתמודדת ולא מדינה נכנעת. אכן, עיקרון נאצל, מאוד דמוקרטי. ולמה שנסתפק רק במצעד הגאווה?

"יש להניח כי יו"ר תנועת "ישראל ביתנו‭,"‬ השר אביגדור ליברמן, מבקש לעשות נפשות לרעיונו בדבר חילופי שטחים ואוכלוסין, כדי שישראל תהיה מדינה יהודית בהרכבה הדמוגרפי. שהרי מקור הסכסוך המדמם, לפי ליברמן, הוא החיכוך האלים בין יהודים לבין ערבים. לפיכך, ייתכן מאד שתנועתו של ליברמן תחפוץ לעשות נפשות לתורתה, אבל לא רק בקרב הציבור היהודי, אלא גם בציבור הערבי. כדי לקדם זאת, יהיה צורך להקים סניף של "ישראל ביתנו" באום-אל-פאחם, למשל.

"רגע, אני מבקש לא להרים קול זעקה ולא קול מחאה ולא להזדעזע למקרא הצעה זו. הרי העיר המוסלמית היא חלק ממדינת ישראל, ממש כמו ירושלים, ותנועתו של השר ליברמן היא תנועה פוליטית, חוקית, ובשם העיקרון שמבקש ליישם היועץ המשפטי כלפי מצעד הגאווה בירושלים - לא יכול להיות ספק, שהיועץ המשפטי רק יקדם בברכת חופש הביטוי והשכנוע גם החלטה של השר ליברמן לעשות נפשות לרעיונותיו באום-אל-פאחם.

...

"משנתו מעוררת מחלוקת? גם מצעד הגאווה. ובכלל, אסור, ממש אסור, להיכנע לאלימות, נוכח צעד פוליטי, חוקי, כפי שלימדנו היועץ. היש עיקרון חשוב מזה בדמוקרטיה, הזכות לשכנע בצדקת רעיונותיך? יש להניח כי בשם היושר האינטלקטואלי, המאפיין מאוד את הפוליטיקאים בישראל, יתייצבו רבים וטובים לצידו של מר ליברמן, ויגנו - בראיונות לרדיו ולטלוויזיה - על זכותו הבלתי מעורערת, הנטועה עמוק בתקדים של קיום מצעד הגאווה, להניח אבן פינה לסניפו (התיאורטי, לפי שעה‭,(‬ באום-אל-פאחם.

...

"אין ספק, בהלכת מצעד הגאווה, קבע היועץ תקדים חשוב ובא לארץ ציון (וירושלים) גואל בדמות מימוש חופש הביטוי, ההתארגנות, ובכל מחיר. כן, בכל מחיר. כך בירושלים - למה לא באום-אל-פאחם?!".
על הסובלנות 419209
לא הבנתי מה הקשר לשאלה ששאלתי.
על הסובלנות 419465
מה לא הבנת או לא ממש רצית להבין?

בתגובה 419172 שאלת אותי מספר שאלות כדלהלן, בצירוף תשובותי למעלה:

1. האם תוכל להצביע על מישהו שאומר שהסובלנות צריכה להימשך גם כשהאי סובלניים פונים לאלימות פיזית? ציטוט מדוייק, בבקשה.

ראה נא דברי יעקב אחימאיר שהבאתי בתגובה 419206 ונימוקיו עמו. (ועמך הסליחה שבמקרה לא קוראים לו בשם איזה אדמו"ר חילוני כמו עמוס עוז או אהרן ברק, "הנאור שבישראל").

2. האם *לדעתך* הסובלנות צריכה להימשך גם אחרי שדוקרים מישהו?

בפירוש כן. למה? כי מיהו היועץ המשפטי מזוז שיגיד לכולנו מהו הקו האדום של הסובלנות?! וכי מה, הפרהסיה הציבורית שייכת רק לצד הליברלי-בעיני-עצמו? היא שייכת לי (הדוס הלא-מחמד) לא פחות מאשר לך (החילוני הסטרייט) ולא פחות מאשר להומוהים ולסביות. ואין, פשוט אין, להעדיף צד אחד על פני הצדדים אחרים, בפרט אם הדבר *פוגע* ברגשות הצדדים האחרים במתרס המחלוקת.
על הסובלנות 419483
אתה מפרש בצורה מאוד ליברלית את אחימאיר. אני לא רואה אצלו סובלנות כלפי התוקפן. התוקפן כלל אינו הנושא במאמרו.

2. כשאני אומר "הסובלנות נמשכת גם אחרי שדוקרים מישהו", כוונתי שאין להיות סובלניים כלפי הדוקר ומעשה הדקירה. אני לא רואה שהתייחסת אל זה, אלא דיברת באוויר.
על הסובלנות 419518
1. אני מפרש את אחימאיר? איפה בדיוק פרשתי את דבריו, הלא נתתי לדבריו לדבר בעד עצמם. האם אין הוא מבטא את הניגוד לעמדתו של מיודענו היועץ המשפטי העילוי מני מזוז וקורא לסובלנות מבין השורות בסב-טקסט של מאמרו המצוטט?!

2. אתה מתעלם מהעובדה שרק חרדי סהרורי-קנאי אחד דקר במצעד הגאווה הקודם בירושלים. לא כל החרדים, לא רוב החרדים, אפילו לא שני חרדים. בכך אתה נופל לסטריאוטיפיות ביחס לקהילת האחר והשונה וחבל. כי ככה יצא עכשיו שבעוד אני מדבר על הסובלנות ביחס למחאת הכאב של החרדים (כקהילה וכקבוצה) כלפי הפרובוקציה של קהילת ההומוהים, אתה מתייחס לסובלנות כלפי הדוקר (כפרט המאפיין במעשיו המגונים על-פי דעתך-הקדומה את כלל הקהילה).
על הסובלנות 419528
בשנה שעברה היה דוקר אחד אבל היו גילויי התלהמות רבים מן הצד החרדי ואיפוק בלבוש ובהתנהגות מצד הצועדים. השנה היו לפני האירוע הרבה מאוד איומים בשפיכות דמים - בטלפון, במשיבון, בתקשורת, בדואר ובכל דרך - והם בהחלט לא דיברו בצחוק. לא מדובר על אנשים כמוך וגם לא כללית על המגזר החרדי, אבל על חמומי מוח שהם בפירוש יותר מאחד וגם יותר מעשרה או עשרים. יותר מזה אני לא יכול לומר, אבל תאמין לי שזו האמת - ואני אומר כאן את הדברים לא מתוך כוונה לקנטר אלא להיפך - כדי שהכוחות המרוסנים והמאופקים בחברה שלכם ישפיעו לטובה על האחרים ועל האוירה.
על הסובלנות 419534
אם תשים לב, לא דיברתי בהודעתי המקורית רק על הדוקר. בשנה שעברה היה רק דוקר אחד וסברתי שזה אכן קיצוני. השנה כבר היו התפרעויות רבות של חרדים שהגיעו לכדי פגיעה פיזית בעוברי אורח חפים מפשע. את ההתפרעויות הללו חובה היה להפסיק, גם בכוח, והן לא הופסקו. זוהי סובלנות שאינה במקומה - וכבר ציינו נכון במקום רבים שאותה הסובלנות לא הייתה מופגנת כלפי ערבים.
על הסובלנות 419557
אני לא רוצה להיכנס איתך לדיון מדוע בעיני יש להבדיל בין הסובלנות כלפי הערבים לעומת הסובלנות כלפי החרדים (עניין של תרבות, אורח חיים ומנטליות - אתה יודע). כך שאתמקד בנושא הנדון. לגופו של עניין, גם אם יהיו חמישים חמומי מוח קנאים ופאנאטים שישאו סכינים ואלות בייסבול (מחדר הכושר המושקע של מאה שערים, כמובן...) - על המשטרה לעשות ככל יכולתו לעצור בעדם מלבצע את זממם. ובמקרה זה, אין זה משנה בכלל מהו מוצאם העדתי, המיני או הדתי של המתפרעים. לעומת זאת, כאשר הזעקה האמיתית של הציבור החרדי, אליו הצטרפו הדתיים הלאומיים והחילונים השפויים, מחרידה לבבות ומוציאה אותם לזעוק את כאבם לאביהם שבשמים ולמחות בפני החוטאים והמחטיאים בפרהסיה שהיא גם שלהם, כמו שלך ושלי ושל ההומואים באותה המידה, בלבוש שק ואפר כמנהג המסורת היהודית עתיקת היומין - הרי שאין לנהוג כלפיהם (וכלפיהם בלבד) באלימות של כוח הזרוע של עריצות הרוב (משטרה ומג"בניקים), כפי שהמשטרה מבינה זאת הרבה יותר טוב מהיועץ המשפטי מני מזוז שצריך לנגב את החלב האקדמי הרטוב שעל שפתיו, בדרכו הנחשקת לכס השיפוט בעליון.

ובכלל, דמיין לרגע את צרפת במאי 1968:

(סליחה שאין לי זמן לערוך את דברי כאן בתגובה)
על הסובלנות 419563
אין לי שום בעיה עם חרדים שיוצאים ''לזעוק את כאבם'' (אפילו אם הזעקה הזו היא בעיקר קללות אנטי הומוסקסואליות). הבעיה שלי מתחילה ברגע שבו הכאב הרב גורם להם לגרום כאב פיזי רב לאחרים. אם אתה מסכים איתי שחבר'ה כאלו צריך לפזר בכדורי גומי, אין בינינו ויכוח.
על הסובלנות 419567
דבריך על רצונך להבדיל בין סובלנות לגבי חרדים וערבים, והנימוקים שבסוגריים - הם נוראים, פשוט נוראים. ולמה אתה לא יכול פשוט להגיד כמו כל אחד אחר, "היועמ"ש מני מזוז", מבלי לשפוך קצת רוע? מה יש, היתה נופלת איזו שערה משערות ראשך?
על הרוע 419569
זה עוד כלום. הרי אין הכוונה שדרכו של מזוז היא נחשקת אלא שכס השיפוט הוא הנחשק.
בוודאי 419579
מזוז מכשיר את דרכו למינוי בעליון. מספיק לשמוע אותו מהלל ומקלס את הנשיא היוצא אהרן ברק, עם כל הליקוקים מכל כיוון שרק אפשרי לו:

על הסובלנות 419580
פשוט נורא איך שהיועץ מזוז התנהג בפרשה.
על הסובלנות 419582
מה כל כך נורא? שהוא התערב? שהוא פסק בניגוד לדעתך? שהוא פעל לפי חוק המדינה? שהוא בכלל דיבר?
על הסובלנות 419636
הנורא מכל זה שמדובר בבוק שהולך עם הראש בקיר, בהתאם לרוחות המנשבות במאמרי העיתונות והאינטרנט באותם ימים לקראת הכרעתו. החלטתו כאילו צוטטה מהמאמר של כמה ליברלים דמוקרטים בעיני עצמם, שפרסמו את זיבוליהם בראש חוצות רגעים ספורים קודם לכן.

עוד ''טמבל'' בדרכו למועדון העליון.
על הסובלנות 419608
החרדים הברוטליים בירושלים כפו על היועץ המישפטי את החלטתו שהוא עצמו לא אהב. אם החרדים היו מפגינים כמו בני אדם תרבותיים ולא כמו פראי אדם, יתכן ומזוז היה תומך במישטרה להגביל את ההפגנה למה שהיתה בסוף בלי עזרת הפגזים על בית חנון.
על הסובלנות 419634
"שהוא עצמו לא אהב"?
"פראי אדם"?

למה שהיה תומך בעמדת המשטרה אם לא היו איומי אלימות ברוטאלית אלא הפגנה של חנונים מתורבתים? למה שהמשטרה היתה בכלל מציעה דבר כזה, אילולא האיומים הממשיים?

מפגינים כמו בני אדם תרבותיים? מה אתה הישראלי היחיד בעולם שלא מבין את שפת הכוח ונחת הזרוע?

טוב, מאחר ולא לי ולא לך קוראים מני מזוז - אז בא ונניח לוויכוח הסרק הזה, טוב?

בסופו של יום המצב הביטחוני עוזר לכולנו להתעשת מאשליית הנורמליות הציונית שכה לא אופיינית לעם הזה.
על הסובלנות 419637
למה אתה מתחמם כל כך מהר? דברי חכמים בנחת נשמעים.
על הסובלנות 419912
כי כש''כואב באמת -- אז זועקים'', כדברי רבי חיים מבריסק.
ימים בקלישיי 419650
כמו הבדיחה שבארסנל הצבא של מונטי פ., צה''ל יכול לאפסן את התומתי''ם ולהתחיל להישתמש באוסף הקלישאות הגוברות ומתרדדות.
על הסובלנות 421284
האמת היא שזה עובד הפוך:
משטרת ישראל מודיעה שהיא לא תמליץ לקיים את המצעד אם תהיה סכנה לחיי אדם.
מה עושים החרדים (שבאמת לא רוצים מצעד)?
פותחים במהומות אלימות.
על הסובלנות 421674
סביר להניח שהחרדים מושפעים לרעה מהאווירה הכוחנית והחוטפנית של השיח הישראלי, ולא משום מקום אחר, שבישראל שפת הכוח היא השולטת ובה ראוי להשתמש.
על הסובלנות 421746
לאור זה שהחרדים יודעים לאטום עצמם להשפעות, אני בספק גדול שזו אכן הסיבה.

אני לא רואה פלגים אחרים באוכלוסיה ששורפים פחים ותוקפים שוטרים ומאיימים ברצח משום שהולך לקרות משהו שהם לא רוצים שיקרה.
רק ראיה - המתנחלים במאבקם נגד פינוי עזה לא הפגינו אלימות כזו, ולא איימו בקורבנות בנפש, ולא אמרו "אנחנו לא שולטים על האנשים שלנו, מישהו עלול להפגין מסירות נפש‏1 ולעשות מעשה", ותסכים איתי שאם מעיפים אותך מהבית שבו גדלת וגרת זה קצת יותר דראסטי ממצעד של כמה שעות שעובר בעירך, שהיו כמותו כבר 4, ומתוכם ב-‏3 הראשונים המחאה המקסימלית היתה קריאות גנאי מהצד של קומץ אנשים. גם אם זה מצעד של אנשים שאינם שומרי תורה ומצוות. זה לא שונה ממצעד של חד-הוריות או של נפגעי קסאמים או של תומכי זכויות לאנשים עם שיער ירוק.
בטח ובטח לא כשכל שבת מתקיים בירושלים חילול שבת המוני, שתסכים איתי שהוא לא פחות חמור, הלכתית, ממשכב זכר.

1 כיבוס מילים נאה לרצח
Hear hear! 421750
Hear hear! 421751
מה?
Hear hear! 421752
על הסובלנות 421763
המתנחלים לא הפגינו אלימות כזו? הם הפגינו סוג שונה של אלימות, זה הכל.
על הסובלנות 421866
לא זכור לי שראשי המתנחלים איימו ש"אם יבוצע גירוש ישפך דם" ו"יהודי שא"י בנפשו עלול להפגין מסירות נפש" או משהו בסגנון.
וככלל, כן.
האלימות שלהם היתה פחותה בהרבה ומובנת בהרבה‏1.

כמובן שעכשיו נשמעות קריאות מהכיוון הכתום ללמוד מעניין המצעד שלא צעד איך צריך להתפרע.

1 לפחות בעיני.
על הסובלנות 421869
אין כאן שום לימוד מהמצעד. כבר כשדובר על ההתכנסות הם ''הבטיחו'' שיישפך דם.
על הסובלנות 421874
על הסובלנות 421876
נו טוף.
על הסובלנות 421900
>> "לאור זה שהחרדים יודעים לאטום עצמם להשפעות, אני בספק גדול שזו אכן הסיבה".

סליחה, האם רובם המוחלט של החרדים אינו דובר עברית ישראלית? האם אידיש היא שפת האם (קרוא וכותב ודבור) של 90% מקרב החרדים החיים במדינת ישראל החילונית-הציונית?

>> "אני לא רואה פלגים אחרים באוכלוסיה ששורפים פחים ותוקפים שוטרים ומאיימים ברצח משום שהולך לקרות משהו שהם לא רוצים שיקרה".

אה, על הפנתרים השחורים של האפליה המזרחית בידי הציונים האשכנזים החילונים - זה משהו שלימדו אותי לפחות לגביו בשיעורי האזרחות. וזו רק דוגמא אחת מני אלף. וכי מה, אינך רואה את הפגנות הערבים הישראלים (מיעוט נרדף אחר בידי עריצות הרוב הציוני)?

ואופס, איך בכלל שכחתי את המנתחלים ששפכו דלאיי צבע ודבק ושמן חם ומה לא על השוטרים וקציני צה"ל שבאו לפנות בהוראת אריק המסכן.

מה יותר מהווה אקט דראסטי ומה פחות - נתון למחלוקת בענייני טעם וריח, עליהם אין להתווכח. מה שדרסטי בעיני, לא בהכרח דראסטי בעיני אחרים, ומה שדרסטי בעיניהם, לא בהכרח כה דראסטי בעיני.

חילול שבת המוני? איפה בכביש בר-אילן? נו, הרי אלוהי הבג"ץ עשו לנו...
על הסובלנות 421902
על הסובלנות 421904
אתה בטוח שלא טעית בהפניה? (ואם כן מה הקשר)
על הסובלנות 421905
בפעם האחרונה שבדקתי, משחקי כדורגל נחשבו לחילול שבת.
על הסובלנות 421971
נכון, משחקי כדורגל בעיצומו של יום השבת נחשבים לחילול שבת. לכן גם כאשר איש העסקים החרדי המיליארדר לב לבייב התעניין ברכישת קבוצת הכדורגל ההיא, הוא שם לעצמו שתי מטרות "עסקיות טהורות":

1. להגיע אל לב הנוער הישראלי אוהד הספורט הזה ולעורר את תשומת ליבו לערכי היהדות.

2. להעביר את משחקי הכדורגל מיום שבת ליום חול אחר בשבוע.

וכמובן שעליו לבקש סליחה על האלימות שהופנתה כלפיו...
על הסובלנות 421973
הנקודה היא שהמשחקים ממשיכים להתקיים מדי שבת בשבת, ואיני רואה שמדרדרים פחי אשפה לכבישים בגלל זה (וטוב שכך).
על הסובלנות 422114
גדי, את זה הבנתי כבר מקודם.

בעיני הדבר מלמד עד כמה החרדים לא באמת חפצים להיכנס ולהשתלט על שעות הפנאי של אחיהם החילונים. בוודאי לא באלימות. אם אפשר בהידברות או בעסקנות פוליטית או כלכלית, מה טוב.

ואילו מצעד שכל כולו תועבה, עליה נאמר בתורה ''יהרג ובל יעבור'', זה כבר סיפור אחר לעומת חומרת חילולי השבת בפרהסיה של מדינה המתיימרת להיקרא יהודית על לא עוול.
על הסובלנות 422122
על ה*מצעד* נאמר "יהרג ובל יעבור"? חשבתי שעל קיום יחסי המין. עם כל הזוועות ששמעתי על המצעד, לא שמעתי שמקיימים בו יחסי מין.
על הסובלנות 422133
המצעד נותן לגיטימציה לקיום יחסי המין ה''אסורים''.
על הסובלנות 422135
אה, אז צריך להפנות אלימות גם כלפי כל מי שמתבטא בעד יחסי המין ה''אסורים'', ובפרט כלפי פוליטיקאים שמקדמים חקיקה שהופכת אותם ללגיטימיים.
על הסובלנות 422142
מתי בדיוק הצדקתי אלימות?

אני טוען שאפשר להבין את הרגשות העזים כלפי מצעד שנותן לגיטימציה למעשה שהוא "ייהרג ובל יעבור" מבחינתם. אני כמובן לא מסכים איתם, אבל מבין שמצעד הגאווה נמצא בסקלה אחרת של טומאה ביחס לכדורגל בשבת.
על הסובלנות 422137
ועל *לגיטימציה* נאמר "יהרג ובל יעבור"?

(ועל *מעשה סדום* נאמר "יהרג ובל יעבור"?)
על הסובלנות 422140
(על פי ויקיפדיה העברית - כן, בערך; על *משכב זכר* זה נאמר)

ייהרג ואל יעבור [ויקיפדיה]
על הסובלנות 422289
בערך על גילוי עריות (http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%92%D7%99%D7%9C%D7%9...) כתוב אחרת.
על הסובלנות 422365
ומכאן שיש לשכתב אחד משני הערכים.
על הסובלנות 422152
50% מהצועדות, אינן עוברות עברה עליה נאמר בתורה "יהרג ובל יעבור".
על הסובלנות 422352
אפילו קשר מיני בין שתי נשים (לסביות) נאסר מהתורה, בכלל "מעשה ארץ מצרים וכנען" – שהשתמשו בזונות (ממין זכר או נקבה) לצורך פולחן של עבודה זרה, תוך שהם מרוממים את המיניות כמקור הבריאה בטבע – גם אם בחומרה פחותה משל "משכבי זכר" (תו"כ ויקרא יח, ג; שבת סה, ע"א; יבמות עו, ע"א; רמב"ם, הלכות איסורי ביאה כא, ח; טור שולחן ערוך, אבן העזר כ, ב; ספר חרדים, לאווין ז, כג).
התטל''א הרגילה 422379
כבתו שאין עונש סקילה ללסביות ואתה עונה שזה מעשה כנען. אח"כ אתה מודיל לרדת לתהום השינאה ומשווה לסביות לזונות?
התטל''א הרגילה 422452
הגבתי לתגובה של נועה תגובה 422152 בה נטען כי הלסביות "אינן עוברות עברה מהתורה". הגבתי שעל סמך המקורות הן דווקא עוברות עבירה.

אינני משווה בין לסביות לזונות. דעתי איננה צד בעניין. רק הבאתי ממקורות ישראל על כך ששתי ההתנהגויות כרוכות בגילוי עריות, ברמה כזו או אחרת. מי לשם הנאה ומי לשם פרנסה.
התטל''א הרגילה 422454
בתיכון הדתי בו למדתי הסבירו לנו שלסביות היא עבירה על ''לא תתורו אחרי לבבכם ואחרי עיניכם אשר אתם זונים אחריהם''. מה שאני לא הבנתי עד היום זה למה כל סקס שאינו למטרת פריון אלא למטרת הנאה לא נחשב עבירה כזאת.
על הסובלנות 421903
נכון, בתחילת שנות ה-‏70, בהפגנה (אחת, אא"ט) של הפנתרים השחורים, נזרקו בקבוקי תבערה, וגם זה חמור. "דוגמא אחת מני אלף"? אני עוד לא רואה אלף, גם לא חמש-מאות ואפילו לא מאה. הפגנות הערבים הישראלים הן עניין אחר ולא זה המקום לדון בם. ואם אתה רואה במעשים המכוערים והמוקצים של המתנחלים בסיס להשוואה, זהו שפל מדרגה חדש - לחרדים שאתה בא להגן עליהם ולך עצמך..

זה עצוב מאוד אם אתה לא רואה את מדרג הדרסטיות שבין שריפות יזומות לבין הפגנות של גורמים וגופים אחרים בארץ, שבהן היו כמעט באופן בלעדי מגאפונים ושלטי קרטון. אם אתה חושב שהכל רק עניין של שיפוט אישי, אתה יכול להחליט גם שלרצוח במסגרת הפגנה זה לא דרסטי.
על הסובלנות 421972
יצוין את שאינו צריך בכלל להיציין כאן בדיונים: איני דוגל באף סוג של אלימות, לא מילולית ולא פיזית ואף לא נפשית. ולא עוד, אלא שאני מגנה כל אקט של אלימות באשר הוא.

כעת נחזור לדיון. אה, מה אמרת? שהפגנות שאר המיעוטים הנרדפים בעריצות הרוב בישראל – ערביי ישראל והמתנחלים, למשל – אינם נוחים לאוזנך בדיון זה?

ולא, לא טענתי שמדובר בשיפוט אישי, כי אם בשיפוט קולקטיבי שונה. החרדים לא יודעים מה זה שימוש במגאפונים, ולו משום שאין להם מגרשי ספורט למיניהם לשימוש תכוף בטכנולוגיה הפרימיטיבית הזאת. המפד"לניקים לעומת זאת, יותר ישראלים מהישראלי החילוני ובכך שאופי הפגנת עומק הצער והכאב המתוסכל אידיאולוגית שלהם שונה ומתבטא בשפה אחרת לגמרי לעומת החרדים, שרואים שהחילונים מבינים את שפת הכוח, אז שיהיה שפת הכוח. אתה הרי יודע איזו שפה מדברים עם כלב... (סליחה, על ההשוואה. זהו רק משל עממי-רוסי ידוע).
על הסובלנות 421982
אין גבול לגמישות המוח. לפעמים אינני מבין האם מי שכותב כאן הוא אותו אחד שכותב מאמרים מלומדים בבלוגים שלו. "..המיעוטים הנירדפים בעריצות הרוב בישראל -ערביי ישראל והמתנחלים.."
מה נאמר? מרק גויבות עם בשר פיגולים. המתנחלים הם מיעוט נירדף? הם שולטים במדינה בדרכים ישירות ועקיפות. כל מדיניות החוץ של ישראל לאורך יותר משלושה עשורים משועבדת להם ולמטרותיהם.
על הסובלנות 422118
נכון, המתנחלים הם לא מיעוט נרדף, אלא חלק מהרוב הישראלי שמטופח בידי כל ממשלות ישראל בתקציבי עתק משומנים, עד שבא אריק שרון וגירש, כי השמאל רדף וגו'.
איך כלב מדבר עם צבוע? 422051
כתבת בתגובה 421972 "איני דוגל באף סוג של אלימות, לא מילולית ולא פיזית ואף לא נפשית" וגם "אתה הרי יודע איזו שפה מדברים עם כלב"

הדיסקליימר שלך לא חשוב כי העובדה שכן כתבת את המשפט השני. השאלה שלי איך אתה מיישב את הסתירה ביניהם?
איך כלב מדבר עם צבוע? 422067
איך אורי פז מיישב את הסתירה בדבריו בדרך כלל?
1. מפגיז את הפתיל בסימוכין משלל ספרים המוכיחים לטענתו שאין בדבריו פגיעה ומקבלם אמור לנשק את כפות רגליו במקום להפגע ולכעוס.
2. משרבב הודעות באלמוניות (לעיתים מאמץ את התכסיס הדלוח של שינוי מגדרי - לבלבל את האוייב) התומכות בטענתו ומכחיש כל קשר לכתיבתן.
3. נופל במלכודת האייל האלמוני ובמקום לעשות קולות של שטיח מצהיר כי מדובר בטכניקת דיון מקובלת.
4. מגיע למסקנה שהרצל ואינשטיין היו חרדים יראי שמיים אשר נפלו טרף לקונספירציה חילונית/קיבוצניקית/אשכנזית/ מרושעת.
איך כלב מדבר עם צבוע? 422070
/הומולסבית/פלורליסטית בעיני עצמה/רוקדת מה-יפית לפני הגויים/
איזה אוסף של שטויות 422116
לא היה מזיק לך לכבד את התפקיד שקיבלת כאן לאחרונה.
קריאה סלקטיבית והוצאת דברים מהקשרם 422115
ראה שוב את דבריי בסוגריים בסוף תגובה 421972
על הסובלנות 422157
מי שנמנע מקריאת עיתונים חילוניים, משמיעת רדיו שאינו ערוצי קודש, מצפיה בטלויזיה‏1 ומגלישה באינטרנט. מי שמתנגד לשימוש בטלפון סלולרי, מחשש לפריצות, וכל זה כדי להמנע מהשפעות החברה החילונית, אינו יכול לטעון שהוא מושפע מהאלימות הרבה הפושה בחברה הישראלית.
במיוחד שברוב רובן של ההפגנות‏23 לא מיידים אבנים. לא שורפים פחים. לא מרביצים לשוטרים‏4. מאז הפנתרים השחורים עבר הרבה זמן, וגם הפנתרים השחורים לא אמרו "תיענו לדרישותינו, אחרת ישפך דם. מישהו עלול להפגין מסירות נפש".

1 בטלויזיה גם אני לא צופה, אבל *אני* משאירה לי ערוצים אחרים להתעדכן בהם, ע"ע כל השאר.
2 התנגדות לפינוי, גם אלימה, אינה הפגנה, הבה נשים את זה בצד.
3 נשים גם את ערביי ישראל בצד.
4 אבל זה בסדר, השוטרים, מצידם, יודעים להרביץ יפה.
על הסובלנות 422461
הסוציאולוגים יחלקו עליך, בטוענם כי השפעת הרוב על המיעוט הינה השפעה מכרעת וכמעט שבלתי ניתנת לשליטת מנהיגי המיעוט.

נמנעים אמנם מקריאת עיתונות חילונית, אך רוח העיתונות הזאת חודרת לכל בית חרדי באמצעות הכתיבה העיתונאית החרדית, הדולה ומשקע מהעיתונות החילונית.

תראי לי חרדי אחד בעל רכב שבאפשרותו שלא לשלם את אגרת הרדיו, ואראה לך חרדים שלא מאזינים, בהיעדר ברירה אחרת, לחדשות רשת ב' או גלי צה"ל.

תמהני עד כמה יש לך מושג בנושא "חרדים באינטרנט"? מהי כמות הטלפונים הסלולריים בקרב הציבור החרדי בישראל?
על הסובלנות 422467
ואתה ממש חושב שלא הייתה אלימות חרדית לפני האינטרנט והסלולר?
ומה בין תשלום אגרת רדיו לבין האזנה *בלית ברירה" לחדשות רשת ב' או גלי צה"ל?
על הסובלנות 422601
היתה, אך לא בעוצמה כזאת.

העניין הוא שברגע שמחייבים אותך לשלם כסף מכיסך עבור משהו, לא תתפתה לו?
על הסובלנות 422604
אני מעולם לא התפתיתי להאזין לתחנות הדתיות.
על הסובלנות 422605
על כמה כאלה יצא לך בכלל לשמוע? כמה מהם קיימים בכלל? ובאילו סוג של תחנות רדיו תיתקל בשיטוט לכל אורך הסקאלה?
על הסובלנות 422610
1. יש ימים שבהם, כל שיטוט שלי ברדיו מניב לפחות אותו מספר של תחנות דתיות כמו של חילוניות.

2. אם אין לדתיים מה לשמוע ברדיו חוץ מחומרים "מקלקלים", מדוע הם בכלל מחזיקים את המכשיר הזה ומשלמים עליו?
על הסובלנות 422631
1. מעניין שהדבר מעולם לא קרה לי ואני לצערי נאלץ להאזין הרבה רדיו לשם פרנסה.

2. אתה צודק, הרבנים אוסרים להחזיק את המכשיר הטמא הזה בבית, אבל לך תחסום שור בדישו הסקרני לדעת מה קורה בעולם. מסעודה משדרות לא מבינה את סי.אן.אן או פוקס ניוז. והדבר אינו מפריע לאנשי התקשורת שלנו, לא כולם רק ברובם, להחדיר את האידיאולוגיה החילונית או הסוציאליסטית שלהם באמצעי השידור שהופקרו בידיהם, במסווה של עיתונאות אובייקטיבית.

דוגמאות לצערי יש בשפע. כך למשל, בבוקר שלמחרת נאום אולמרט בשדה בוקר, אירח רזי ברקאי בתכניתו בגלי צה"ל את הפרשן רביב דרוקר מערוץ 10, ובתור איזון אירח את אמנון אברמוביץ מערוץ 2. אחר כך ראיין בכיר אנשי התקשורת הישראלית את הפלשתינאי הבכיר זיאד אבו זיאד, אך דאג להציב מולו את שאול אריאלי מיוזמת ז'נבה. אפילו גבי גזית, ברשת המתחרה (קול ישראל), הצטייר לרגע כמופת של פלורליזם.

ומה שנוגע לכך שהחרדים משלמים עליו, אז ככה עובדת השיטה הציונית הדמוקרטית בכוח הזרוע של החוק הישראלי: חסר לך שלא תשלם, או הו, יעכלו לך את האוטו וכל תירוץ של חופש מדת או חופש דת לא יעזור לך אפילו לא בבג"ץ.
על הסובלנות 422632
מעניין עם איזה ספר דקדוק אתה עובד. לפי מה עובדים הקישורים בין המלים שבתגובות שלך?
על הסובלנות 422636
ראשית, כמויות הדת שנכנסות לאחרונה לגל ב' ולגלי צה''ל, שלא לדבר על רשת א' שחציה נגדע לטובת רשת מורשת, הולכות וגדלות ואישית, כמובן, אני סובלת מרובן.
שנית, התחנות הדתיות הן זבל שקשה להאמין בקיומו, ואני מבטיחה לך שאפילו אתה, כדתי, לא מפסיד דבר שאינך שומע אותן. כמו, למשל, הסחר-מכר שהלך שם בזמנו על נשמותיהם של חללי אסון המסוקים - הצעה לאמץ רוח כזו (שברוב חוצפתם הם לקחו עליה מונופול בתמורה למזומנים טובים...
למען האמת, נראה לי שהן מקלקלות את הדתיים הרבה יותר מהתחנות ה''חילוניות''.
על הסובלנות 422653
שוב, החיסרון עבור שומרי המצוות הוא בערוצי רדיו מקצועיים משלהם. ואל תשכחי לרגע שמה שאת מכנה ''כמויות הדת בגלי צה''ל או בגל ב' '', בעיני זה בקושי יהדות על קצה המזלג, אם זה מבחינת התוכן ואם זה מבחינת הכמות.
על הסובלנות 423648
ואם מדברים על אסון המסוקים, את הסיפור על החייל היחיד שניצל (כי לא עלה על המסוק), אתם מכירים?
על הסובלנות 423655
ספרי נא.
על הסובלנות 423675
את הסיפור המאלף ראיתי מודפס ע"ג אחד מהעלונים שמופצים בבתי כנסת וכיו"ב. בעלון הספציפי נתקלתי זרוק בתחנת אוטובוס. חיפוש בגוגל מגלה שהוא נפוץ למדי בגרסאות שונות‏1.
מעשה בחייל שנסע באוטובוס וקשר שיחה עם בחור ישיבה. בחור הישיבה השפיע עליו להתחזק. החייל השתכנע, ותהה מאיזו מצווה להתחיל.
"תתחיל מהנעל שאתה נועל בבוקר. תנעל קודם את נעל ימין ואז את נעל שמאל".
החייל התחיל להקפיד לנעול קודם את נעל ימין, אבל לפעמים שכח. בכאלה מקרים היה חוזר לאוהל, חולץ את הנעליים, ונועל שוב בסדר הנכון. עקב כך היה מאחר למסדר, ולא פעם ננזף ואף נענש.
בוקר אחד קם החייל למסדר, התלבש ונעל נעליו, ולפתע נזכר שלא נעל אותן בסדר הנכון. חזר לאוהל, נעל שוב, ואיחר למסדר.
"שוב איחרת!?" נזף בו המפקד, "נמאס כבר מהאיחורים שלך. לא תשתתף באימון היום ותעלה למשפט!".
החייל התאכזב מרה. היום יתקיים אימון מיוחד ויטוסו במסוקים!

כל חבריו עלו על המסוקים, הוא נשאר בבסיס, נשפט ונענש, אך כולם נספו באסון והוא נשאר בחיים.

וכעת ילדים, הואיל ורובכם (כולכם?) שירתתם בצבא, אימרו נא מה פגום בסיפור, ומה מוכיח שמי שהמציא אותו לא שירת יום אחד בצבא, וכנראה גם לא שומע רדיו / רואה טלויזיה / קורא עיתונים חילוניים?

1 חייל שנסע באוטובוס. חייל שנסע בטרמפ עם חרדי. חייל שהשתכנע לעשות שבת עם חסידים.
על הסובלנות 423678
אסון המסוקים לא היה קשור לאימון.
(אחלה סיפור. מעניין מה עשה אותו חייל עם השינה על צד ימין).
על הסובלנות 423703
(אני חושבת שהוא לא הספיק להגיע לזה. הוא התמקד בסדר נעילת הנעל).

__________________
שזה, אגב, חוסר אחריות משווע מצד תלמיד הישיבה.
הנה חייל, שמחרף את נפשו ועלול, לא עלינו, למות ולהגיע לשערי שמים וליתן את הדין על מעשיו בעולם הזה.
ישאלו אותו, מה עשית בחייך בעולם?
אם תלמיד הישיבה היה מציע לו לקיים מצווה רצינית יותר, היה בידיו להגיד: הנחתי תפילין. התפללתי שחרית. שמרתי שבת. שמרתי כשרות.
אבל מה יהיה לו להגיד (חוץ ממצוות ישוב הארץ שבידו, ואולי הצלת נפש מישראל בעצם היותו חייל קרבי), הקפדתי לנעול את נעל ימין לפני נעל שמאל?
על הסובלנות 423746
נו, זה בדיוק הרעיון: שהוא דחה את בואו לשערי שמיים כדי שיספיק אולי לומר גם שחרית...
על הסובלנות 423679
אם זה באמת בגלל שאסון המסוקים לא היה קשור לאימון, מה הקשר לשירות בצבא? אפשר לשרת בצבא ולא לדעת באיזה הקשר היה אסון המסוקים.
על הסובלנות 423695
גם אם זה היה אימון, לא שוללים מחייל אימון בגלל שסרח. תפקוד היחידה כולה עלול להפגע מכך. בטח ובטח לא אימון שמתקיים פעם ב-.
על הסובלנות 423706
הסיפורים האלה הם חלק מהתרבות הדתית- מאד נפוצה אצל החסידים, אבל היום כולם למדו מכולם וש''ס ''חסידית'' לא פחות. שיטת ה''צ'יזבט'' וסיפורי הצדיקים אבל בחברה החרדית-דתית. לצ'יזבאט לא היו השלכות מיסיונריות כמו לשיטה הזאת בימינו.
נתקלתי בהרבה סיפורים מסוג זה ושמעתי מש''סניקים וחרדים הרה מהם. נדמה לי שסיפורים אלה הפכו לחלק חשוב בדרשות שלהם.
על הסובלנות 423858
נכון, הרי רק על זה הם חושבים כל היום...
על הסובלנות 423711
אני לא יודע מה פגום בסיפור מבחינת הצבא, אבל ברור שהוא בולשיט מבחינה דתית. נעל ימין ונעל שמאל? אף דתי לא יקנה כזה סיפור.
על הסובלנות 423714
למה לא?
על הסובלנות 423719
זאת לא מצווה (מקסימום הנהגה, מידת חסידות או אחת ההגדרות האלו), וזה בטח לא הדבר שדתי ימליץ לחילוני להתחיל ממנו. יש איזה תרי''ג מצוות אחרות להתעסק איתן.
על הסובלנות 423724
זהו, שאני לא לגמרי בטוח. יש דתיים בקהל שיאמרו לנו עם מה הם ממליצים להתחיל?

(אל תשכח שלפחות חלק מהתרי"ג הללו החייל כנראה מקיים, אלא אם הוא רוצח גם בשעות הפנאי שלו)
על הסובלנות 423870
>> " יש דתיים בקהל שיאמרו לנו עם מה הם ממליצים להתחיל?"

כל השומר את השבת – כאילו קיים את כל התורה כולה, כי הוא מודה בכך בקיומו של בורא לעולם ולאדם.
על הסובלנות 423875
מעשה בנכרי אחד, שבא לפני שמאי ואמר לו, גיירני על מנת שתלמדני כל התורה כולה כשאני עומד על רגל אחת. דחפו באמת הבניין שבידו. בא לפני הלל. גייר אותו הלל ואמר לו: מה ששנוא עליך, אל תעשה לחברך. זוהי כל התורה כולה. ואידך פירושא זיל גמור.

(לא נראה לי שאני עונה על הקריטריונים של "דתיה בקהל", אבל נזכרתי פתאום בסיפור הזה מהגמרא.)
על הסובלנות 423878
גם את וגם אורי עניתם תשובות יפות ומוכרות. הבעיה היא שלכי תשכנעי מישהו להתחיל מזה אם הוא לא עושה את זה כבר עכשיו. לי נראה יותר פשוט להתחיל מהשטות של הנעליים.
על הסובלנות 423879
אני לא מהמשכנעים, בפרינציפ. אני רק מספרת סיפורים :)
על הסובלנות 423881
בא ותסביר לי מנקודת המבט התועלתית שלך, כצופה מהצד, למה מביאה "השטות של הנעליים"? לאיזו התקדמות רוחנית-דתית המנהג החסידי הזה מוביל בדיוק? (זאת בשונה משמירת שבת או אהבת האדם).
על הסובלנות 423883
"התקדמות רוחנית-דתית"? זה מביא להתקדמות ביכולת להקפיד על שמירת חוקיים שרירותיים ותמוהים מתוך שכנוע עצמי שזה הדבר הנכון לעשותו.
על הסובלנות 423884
היהדות שאני מכיר לא מכוונת לכך. לכל מצווה ומנהג יש טעם היגיוני וסביר העומד מאחוריהם. זה לא כזה אוטומט מתרגל.
על הסובלנות 423886
טוב שיש גם יהדות כזו.
על הסובלנות 423903
מדהים לקרוא את הסיום שלך: "זאת בשונה משמירת השבת או אהבת האדם". מה הקשר בין אהבת האדם ובין הדברים שאתה כותב באייל?
הייתי אומר שאצלך רואים הרבה שנאת האדם. אם באמת אתה מאמין באהבת האדם, אז כנראה המילה "אדם" מצטמצמת ליהודים -חרדים.
על הסובלנות 423902
אני חושב שהזכרתי את הסיפור הזה לניצה יותר מפעם אחת.
על הסובלנות 423907
אני חושב ששכחתי את המפתחות בתוך האוטו.
על הסובלנות 424038
אוי ואבוי.
על הסובלנות 424039
למענך, אני מקווה שלא נעלת אותו.
על הסובלנות 423716
לא, זה דווקא מופיע בקיצור שולחן ערוך, שהוא ספר שנמצא בכל בית.
אבל בניגוד למצוות אחרות, הבה נאמר שלא על זה מושתת בית יהודי.
על הסובלנות 423721
אז מה אם זה מופיע בקצש"ע? זאת הנהגה, לא מצווה. היהדות לא בנויה מאוסף של מצוות ואיסורים, אלא מהרבה דרגות ביניים (חסד, צדק, צדקה, משפט, לפנים משורת הדין, רוח חכמים נוחה הימנו, נקרא רשע וכולי).
על הסובלנות 423744
מה בעצם המצווה כאן? מה הנימוק לנוהג כזה? לי זה נשמע השפעה של אמונה טפלה ותו לא.
על הסובלנות 423769
נובמת. ''השפעה של אמונה טפלה'' ממש תדהמה
על הסובלנות 423771
מה את מדברת? שמאל זה הצד של הסטרא אחרא או משהו.
על הסובלנות 423851
''לפי שמצינו שהימין היא חשובה בתורה, לענין עבודה, ולענין בוהן יד ובוהן רגל של מילואים ושל מצורע, ולענין מצות חליצה. לכן בלבישה, וכן בשאר דברים, לעולם יקדים של ימין לשל שמאל, ובחליצת המנעלים ושאר בגדים יחלוץ של שמאל תחלה (שזהו כבודה של ימין).

ואך לענין קשירה, השמאל חשוב יותר, מפני שקושרין עליו את התפילין. ולכן כשצריך לקשור, יקשור של שמאל תחלה, כגון מנעלים שיש בהם קשירה, נועל של ימין ואינו קושרו, ונועל את של שמאל וקושרו, ואחר כך קושר של ימין, וכן בשאר בגדים''

(קיצור שולחן ערוך, סימן ג' סעיף ד').
על הסובלנות 423861
מדובר בנוהג חסידי.
על הסובלנות 423852
אם זכרוני אינו מטעני, הדין נובע מהרעיון שכל מעשה של היהודי המאמין צריך להיעשות מתוך כוונה ומחשבה, אפילו הדברים הפעוטים כמו נעילת נעליים ושריכת שרוכים. אם שמים לב איך נועלים נעליים, קל וחומר שצריך לשים לב איך מדברים לזולת, איך מתנהגים, וכו'.
על הסובלנות 423859
יש גם עניין של מידת הדין (ימין) והחסד (שמאל). הוריי הורא.
על הסובלנות 423946
תודה לך, לכרמית ולאלמוני.
על הסובלנות 423947
זה מזכיר את הסיפור על בעל הזקן ששאלו אותו אם בזמן השינה הזקן שלו מעל או מתחת לשמיכה.
על הסובלנות 423949
ו...:
על הסובלנות 423981
הוא לא זכר כיצד הוא נוהג לעשות, ואז בלילה הוא לא הצליח להירדם כי כל הזמן תהה אם הוא צריך לשים את הזקן מעל השמיכה או מתחתיה.
על הסובלנות 423987
ובפרץ של אינסומניה הוא גילח את הזקן?
על הסובלנות 423994
עצוב כמה שזה נכון...
על הסובלנות 423731
למרות ששירתתי בצבא, אני לא יודע מה פגום בסיפור (פרט לאינטואיציה שלי שמונעת ממני לקבל אותו).
אי שם באמצע שנות השבעים (76-77 אאל"ט) התרסק מסוק מדגם "יסעור" בשעת אימון של יחידת צנחנים בבקעת הירדן ("אסון הנ"ד"). 54 חיילים נהרגו. אז מי שכתב למטה על אסון המסוקים שלא היה במהלך אימון מתייחס לאסון הלא נכון. מה לעשות ואסונות מסוקים היו יותר מאחד.
גם מי שחושב שהמשפט ייערך בערב, או בסוף השבוע, אבל לא יפתור את החייל מהשתתפות באימון, אולי צודק בכללי, אבל היו דברים מעולם, בעיקר באימונים "נחשבים" (או "נחשקים". יש גם כאלה).

סתם סיפור אנקדוטאלי (גם הוא משנות השבעים, מה לעשות) שאולי לא מעיד על כלום, אבל בכל זאת.
היה חייל בגדוד הנח"ל המוצנח, אשר היה ידוע כחייל בעייתי במיוחד. במהלך קורס צניחה הבחור עלה למד"צים על העצבים עד כדי כך, שהוא קיבל עונש לא לצנוח. (מה שלא מנע ממנו לצנוח - הבחור היה עטור זקן עבות, ופשוט גילח את זקנו לפני העליה למטוס, וכך חמק איקוגניטו למטוס).
על הסובלנות 422790
זוללי מכוניות.
בעיות עיקול 422791
שכחת ''לתאבון''
על הסובלנות 423647
אני תוהה מיהי המפלצת הציונית המעכלת מכוניות לתיאבון.
על הסובלנות 422611
היתה גם היתה וללא השוואה לכל קבוצת אוכלוסיה אחרת במדינה.
הפנתרים הפגינו והתפרעו באופן זמני. החרדים עושים את זה מאז קום המדינה.
על הסובלנות 422628
>>> "החרדים עושים את זה מאז קום המדינה."

מעניין מי זה החרדים האלה בכלל? עשור וחצי מחיי למדתי והתחנכתי בישיבות ליטאיות ואחרות בבני ברק ובירושלים, ומעולם לא יצאנו להפגין נגד משהו.

היה רק את תפילת המפגן למען הדמוקרטיה נגד ההרס שזרע כאן אהרן ברק ופמלייתו (זוכר בכמה אלימות השתמשו אז כלל החרדים? זוכר כמה דליי דם שנשפך עגרו מהרחובות? אפס!), מפגן תפילה (קריאת פרקי תהילים) קטן ורגוע נגד חילולי קברי האבות שלי ושלך ביפו, וזהו. חיים משעממים, בחיי. מסתבר שהחרדים אלימים רק בתקשורת היזרעאלית (מלשון, זורעת רע).
על הסובלנות 422630
שנים לפני שנולדת כבר היו הפגנות אלימות בככר השבת ובמאה שערים. אתה אולי לא הפגנת וגם הם ודאי לא מפגינים בכל שבוע, אבל עדיין הם מפגינים הרבה יחסית ובאלימות. הפגנות שאבס בעיקר.
על הסובלנות 422633
רבות שמעתי על הפגנות השבת בעיקר של חסידי נטורי קרתא, המהווים פלג שולי וזוטר בקרב החרדים בישראל. ואני חוזר שוב על הדברים של ח"כ משה גפני שהבאתי למעלה בפני נועה:

"אני מתנגד מכל וכל, כמו גם גדולי התורה לאלימות. הפגנות – כן, אבל התפרעויות – לא". עוד הוא אומר כי "בציבור החרדי הייתה התקוממות גדולה נגד האלימות. תמיד יש את השוליים שלפעמים הם רחבים מאוד". אבל כמובן שאין נציג רשמי של ציבור שלם נאמן להעיד על עיסתו. אנחנו הרי מאמינים רק לעראפת.
על הסובלנות 422641
אני, למשל, מאמינה גם לאחות של חברתי (שתיהן דתיות מבית), שהעזה ללכת במאה שערים בחולצה ששרווליה הגיעו רק עד קצת מתחת למרפק (בשיא חום הקיץ), וחזרה עם כוויות חומצה בפנים.
על הסובלנות 422650
במאה שערים? נו, גם בסעודיה ובוותיקן. שאלת אותן אולי למה להתריס ולעבור דווקא בשכונה זו ולפגוע ברגשות תושביה?
על הסובלנות 422659
היא לא התריסה ולא התכוונה להתריס, היא הלכה בחולצה צנועה ביותר למעט כמה סנטירים חשופים מעל כף היד, והיו לה סידורים לעשות במקום. בוותיקן איש לא היה זורק עליה חומצה.
וזה היה הרבה לפני האינטרנט והסלולר.
על הסובלנות 422662
''הוא פגע ברגשותיי'' זו לא תשובה טובה לשאלה למה אנשים זורקים חומצה על אנשים אחרים.
על הסובלנות 422664
ודאי. זה בעיקר לא מסביר למה לא יורים עליהם.:)
על הסובלנות 422720
מאה שערים זה עדיין לא הארלם או שיקגו, גם לא הפאב הקרוב לביתי ולביתך.
על הסובלנות 423650
נכון. בהארלם, שיקאגו ובפאבים, בדרך כלל פוגעים בבחורות הרבה פחות.
על הסובלנות 423700
אם לא לקחת בחשבון את סם האונס למיניו?
על הסובלנות 423704
אתה צודק.
אחרי חומצה לפנים, אף אחד כבר לא ירצה לאנוס אותה יותר.
על הסובלנות 423864
לצערנו, בני סלעות ילכו גם עליה.
על הסובלנות 423865
מהם "בני סלעות"?
על הסובלנות 423868
ראה:

סמרטוט אדום 422719
לא באתי להצדיק או לתת תשובה במקומם. ברור לי שמדובר באקט קיצוני אלים, הראוי לכל גנאי. רק נסיתי להצביע על קצה ההיגיון שלהם. מדובר בסמרטוט אדום.

האם אתה בעד להתריס בשכונה ציונית בקריעת דגלי ישראל בעיצומו של מנגל יום העצמאות? האם אתה בעד להתריס בצלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה למוזיאון יד ושם?
סמרטוט אדום 422730
ראשית, מעניין שאתה מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. אם כך, מה ההקבלה בין הליכה בלי בגדים? בניית תאי גזים והפעלתם ביום הזיכרון בכניסה ליד ושם?

זה שיש הגיון בשיגעון זה ברור. מה שמטריד הוא שאתה סבור שההגיון הזה משנה משהו כשבאים לדבר על האלימות של הציבור המסויים הזה.
סמרטוט אדום 422837
מה שחמור בעיני פלוני, פחות חמור בעיני אלמוני; ומה שחמור בעיני אלמוני, פחות חמור בעיני פלוני. וזו תמצית הפלורליזם החילוני, לא?
סמרטוט אדום 422839
?
סמרטוט אדום 422844
כמובן שאינני מקביל בין הליכה בשרוול לא ארוך יותר מדי לבין צלבי קרס ביום הזיכרון לשואה בכניסה ליד ושם. מדובר בדוגמא קיצונית בכוונה, במטרה להמחיש את גודל ההתרסה בעיני המותרס על לא עוול בכפו, בשפת הדימויים החמורים לעיני מי שחי על פי עולם המושגים של המתריס, ותו לא.

האם אינך מנסה להבין ולו לרגע את האלימות של הפנתרים השחורים? האם אינך רוצה לנסות להבין את המניעים לעלות על הבריקדות במאי 1968 בצרפת? האם דיכוי של תרבות אנושית מסוימת לא יוליד בסופו של יום ביטויים של מרד והתנגדות אלימה? תפתח ספר היסטוריה הכי נגיש...
סמרטוט אדום 422850
החומצה בפרצוף היתה אמיתית, זה לא היה ''דוגמה קיצונית כדי להמחיש''.
סמרטוט אדום 422852
יופי, עכשיו זה כבר היה בפרצוף... ???
סמרטוט אדום 422859
לפי תגובה 422641, "כוויות חומצה בפנים". פרצוף הוא פשוט מילה אחרת לפנים, אבל אם מישהו נפגע - סליחה.
סמרטוט אדום 422855
למיטב זכרוני, גם שריפת/קריעת דגלי ישראל בידי נערי נטורא קרתא בערים חילוניות בעיצומו של חג העצמאות, היה בבחינת "כבר היו דברים מעולם".
סמרטוט אדום 422858
ולא זרקו עליהם חומצה - זה בדיוק ההבדל!
סמרטוט אדום 423105
נכון שלא זרקו חומצה, אלא רק כמה אבנים ומקלות.
סמרטוט אדום 422735
קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה היו גורמים לאנשים לצעוק, ואולי אפילו לצעוק הרבה וחזק, אבל לא לזרוק חומצה למישהו בפרצוף. אתה מאשר בתגובות שלך יותר ויותר את העובדה שלא רק שהחרדים לא הושפעו מאחרים, אלא שהחרדים הם הקבוצה עם הפוטנציאל הכי אלים בארץ, הם או ה''שוליים'' שלהם, שהם כנראה ''שוליים'' מאוד מאוד מאוד רחבים.
סמרטוט אדום 422838
אתה לא רוצה באמת לדעת מה היו גורמים לציונים ניצולי שואה קריעת דגלי ישראל ביום העצמאות או צלבי קרס ביום השואה.

ושוב, אין כל הצדקה לשפיכת חומצה, כשם שאין כל הצדקה לכל צורה של התרסה.
סמרטוט אדום 422842
אבל למרות שאין הצדקה, אתה מבין לליבם ומשווה את ההליכה עם שרוולים עד המרפק להנפת דגל עם צלב קרס ביד ושם. אתה גדול מהחיים.
סמרטוט אדום 422845
ראה נא קטע ראשון בתגובה 422844
סמרטוט אדום 423023
מנסיונו של עו''ד שפטל אפשר ללמוד שהשואה היא עניין רגיש. אני לא בטוח שלא יהיה מי שיתיז חומצה בשל הנפת צלבי קרס ביום השואה מול יד ושם.
על הסובלנות 422663
בכנות: עד לרגע זה, עד לקריאת תגובתך, לא ידעתי ולא העליתי בגרועים שבחלומותי ששרוולים עד קצת *מתחת* למרפק נחשבים להתרסה במאה שערים. לו איזו ידידה שם היתה מזמינה אותי לביקור, יכולתי ללכת בחולצה עם שרוולים כאלה מבלי לדעת מראש שזה מסכן אותי.

החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה? האמת היא שלא חשבתי (בותיקן לא היו עושים לאשה ברחוב משהו, אפילו אם היו מתנגדים לפרט מסויים בלבוש שלה).
על הסובלנות 422717
תתפלאי.
על הסובלנות 422731
ה"תתפלאי" בא בתשובה ל"החרדים במאה שערים מסוגלים באמת להיות אכזריים כמו קיצוני המוסלמים, הווהאבים, בסעודיה?"?
על הסובלנות 422835
לא, למה?
על הסובלנות 423649
ותהית אולי למה תושבים שרגשותיהם נפגעו, מגיבים באלימות גדולה כל כך?

____________
רגשותי שלי נפגעים מהרבה דברים, ובכל זאת אני לא מתיזה חומצה בפניהם של הפוגעים.
על הסובלנות 423701
תהיתי ובכיתי עליכם ועלינו.
על הסובלנות 422836
אני מעריך מאד את הגינותו של גפני. הדגש בדבריו הוא על המילים:"...שלפעמים הם רחבים מאד". כמו שהעשבים השוטים הספורים בחינוך הדתי לאומי כבר הפכו מזמן לשדות שלמים.
על הסובלנות 422840
את הדברים של גפני אני כבר צועק כאן הרבה זמן, אבל לא רוצים להקשיב. העיקר להתנגח.
על הסובלנות 422843
אילו דברים? שהשוליים האלימים בחברה החרדים הם רחבים מאד ולכן כבר לא שוליים?
על הסובלנות 422846
את זה כבר גפני לא אמר, ואתה מפרשן את דבריו בהתאם לשאיפות ליבך להלך אימים.
על הסובלנות 422847
לא, מה שאתה צועק הרבה זמן זה ש''יש כמה עשבים שוטים'' כשהמציאות היא שזה כבר מזמן לא ''כמה''. המציאות היא שהחברה החרדית הולכת ונהיית עשב שוטה אחד גדול, מזיק ומסוכן.
על הסובלנות 422851
והנה לך תרגיל בשיעור חברה והיסטוריה:

החלף את החרדים בערביי ישראל...

או לחילופין,

החלף את החרדים ביהודי אירופה לפני כשבעים שנה...
על הסובלנות 422476
"בהיעדר ברירה אחרת?"
חסרות תחנות "רדיו קודש"? לא ניתן להאזין לקול המוסיקה, שלא ממש משדר אלימות?

ועדיין.
הראה לי ציבור אחר שאיים ברצח אם לא יענו תביעותיו.
על הסובלנות 422600
אין בישראל תחנת רדיו מקצועית ורצינית שציבור שומרי המצוות יכול להאזין לשידוריה, כיאה לציבור זה. מנהלי רשתות השידור החילונים מעוניינים לבטא את ערכיהם בפומבי ולהשפיע ככל שניתן על ציבור שומרי המצוות ולקלקל גם אותם ואת נעריהם. בכך הם מונעים מציבור כה גדול בישראל את חופש הביטוי שלו, בשם ערכי החילוניות הפושעת המסוות בדגלי הפלורליות המזויפת והצבועה שלה בדמותה הישראלית הכובשת.

לאלימות שהייתה בציבור החרדי נגד הממסד לפני ביטול אירועי מצעד הגאווה והמרתם בעצרת, לטענת ח"כ משה גפני, יש חלק לשופטי בג"ץ. "ההחלטה המטופשת של בית המשפט גרמה להפגנות גדולות. אני לא זוכר תקדים שהמשטרה אומרת שדבר מסוים יביא להפגנות ומתעלמים מכך, ואין בכלל ויכוח שבמצעד יש פגיעה ברגשות הציבור".

לדבריו, "אני מתנגד מכל וכל, כמו גם גדולי התורה לאלימות. הפגנות – כן, אבל התפרעויות – לא". עוד הוא אומר כי "בציבור החרדי הייתה התקוממות גדולה נגד האלימות. תמיד יש את השוליים שלפעמים הם רחבים מאוד".

על הסובלנות 423651
נכון.
זה באמת לא בסדר מצד שופטי בג''ץ.
הם מחליטים החלטות לא לרוחנו, ולכן אנחנו מאיימים ברצח.
על הסובלנות 423697
לא רק זה, אלא הם עלולים לחשוב שהאיומים *שלנו* לא בסדר.
על הסובלנות 423702
איזה רב איים ברצח?
על הסובלנות 423705
בציבור החרדי רק מי שרב מדבר ופועל?
על הסובלנות 423866
סוציולוגית, אספסוף של עשבים שוטים, העושים ככל העולה על רוחם, אינם מייצגים את כלל הציבור החרדי, או כל ציבור.
על הסובלנות 423869
צודק. זה באמת עצוב ש95% העשבים השוטים האלה שקוראים לעצמם חרדים, מוציאים שם רע ל5% החרדים האמיתיים.
על הסובלנות 423871
צודק. זה באמת עצוב ש-‏95% העשבים השוטים האלה שקוראים לעצמם חילונים (אנסים,שודדים, מושחתים, מעכארים ומניאקים), מוציאים שם רע ל5% החילונים האמיתיים (מדענים, שופטים עליונים נאורים בעיני עצמם, פרופסורים לסינית עתיקה זוללי קריקודילים לתיאבון).
על הסובלנות 423874
על הסובלנות 423889
כתב ידיעות אחרונות חיים לוינסון הוא מה שנקרא ''חוזר בשאלה'' ואלה לא פעם מסקרים את הציבור שנטשו או הוקאו מתוכו בצורה מעוותת למדי ותלושת מציאות.
על הסובלנות 423899
צר לי ואין לי שום כוונה להלעיז או לריב, אבל התיאור בכתבה קרוב מאוד למה שבאמת היה שם. ולמען האמת גם כל ה''ניקוי'' של העיר לא שינה במיוחד, ובהילולה אחר כך התיירים החרדים החדשים שהגיעו פשוט היו צריכים להגיע אל הזונות למקומות יותר רחוקים עם גישה פחות נוחה, דבר שצימצם את ממדי התופעה אבל היה רחוק מלחסל אותה. אין לי כוונה להרגיז אותך אבל אצל חילונים באמת לא זכורה לי התנפלות המונית כזאת.
על הסובלנות 423901
מילא הזונות, תחליף זמני ליד החזקה, אבל מה עם "הנדל"ן פורח באומן...הפכה העיר הסתמית הזו לזירת פעילות של כרישי נדל"ן...בשנה האחרונה רכשו אנשי עסקים חרדים 400 דירות...היקף רכישות הדירות בעיר עד היום מוערך בכ-‏6 מיליון דולר".
על הסובלנות 423877
אבל אורי פז אחד מספיק לקלקל ל 100% חסר אחד. מניאק תיקרא ל---שך, זולל קריפלעך להכעיס שכמוך.
על הסובלנות 423880
יש קריקודילים לארוחת הערב ואף אחד לא סיפר לי?
על הסובלנות 423911
התכוונתי לאנינות טעם.
על הסובלנות 421283
וגם לא כלפי סטודנטים.
על הסובלנות 418819
הטענה ''כל מהותה של הדמוקרטיה הוא סובלנות גם כלפי הבלתי-סובלניים'' חדשה לי. זו אינה סובלנות הרואה בעצמה ערך מרכזי, אלא רלטיוויזם, שהוא הליברליזם של השוטים וערלי הלב (מסיבות הפוכות כמובן).

אין זה אומר שאין לאפשר מידה מסויימת של חוסר סובלנות לקבוצות קטנות דיין.
על הסובלנות 418820
אבל בלי מכות ובלי דם. חוסר סובלנות שמתבטא בצעקות אינפנטיליות? - קדימה! כמה שרק בא להם!
על האינטרסנטיות והשיבוש המכוון 418893
וולצר לא כתב דבר כזה. לא קראתי את הספר הנ''ל אבל מקריאה של ספרים אחרים שלו ושל הוגים ליברליים מחוגו אני מאד אתפלא אם אגלה שהפרשנות המשובשת שלך איננה נגועה באינטרסנטיות עמוקה. אם כבר, וולצר התריע כנגד ניצול לרעה של כוח בספירה דתית להשגת וכפיה מטרות שמשרתות את האינטרסט הצר בספירה הציבורית-פוליטית.
על האינטרסנטיות והשיבוש המכוון 419128
אינך מחויב כמובן להאמין לאיש. אולי הגיע הזמן שתקרא גם את הספר הזה.

ובכלל, מה זה סותר?
התקבל בקריאה טרומית חוק נגד מצעד הגאווה 446203
"מליאת הכנסת אישרה בצהריים (יום ד') בקריאה טרומית שתי הצעות חוק שנועדו למנוע את קיום מצעד הגאווה בירושלים ובכל מקום בארץ. את ההצעות יזמו ח"כ אליהו גבאי (האיחוד הלאומי מפד"ל) וחברי כנסת מש"ס. גם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, סבור שירושלים אינה המקום למצעדי גאווה, אך הודיע שלא יתמוך בהצעות.

...

התיקון ל'חוק יסוד: ירושלים' יאפשר למועצת העיר ירושלים לאסור קיומם של מצעדים ותהלוכות "מטעמים של פגיעה בסדר הציבורי ברגשות הציבור או מטעמי דת". בהצעת החוק של האיחוד הלאומי-מפד"ל תמכו 40 ח"כים ו-‏23 התנגדו. הצעת החוק השניה שהוגשה על ידי ש"ס, המרחיבה את האיסור לכל הארץ, אושרה ברוב של 41 נגד 21 חברי כנסת."

התקבל בקריאה טרומית חוק נגד מצעד הגאווה 446205
יופי של חוק. יהיה קצת שקט ברחובות ולא נצטרך לסבול ת'פוליטיקאים שרוצים לגזור קופון על חשבוננו עם כל הריבים האלה מי יצעד מתי ואיפה. גם לא נצטרך לסבול ליכלוך, פקקים, ורעש, שלא לדבר על שמחה מעושה ודביקה וכל מני צדקנים בשם עצמם. אז תאמר מהיום אין יותר מפגנים מטעמים שונים ומשונים של פלגי אוכלוסיה שעצם קיומם מעורר מחלוקת, והם בעצמם חיים על המחלוקת. הגיע סו''ס הקץ למפגני החרדים.
הנימוקים לתמיכה, מצד חברי הכנסת הלא-דתיים, מדהימים 446216
מתוך http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3409537,00.h...

משה שרוני: "מי שרוצה לעשות מצעדים יכול לעשות זאת בכל עיר אחרת - בני ברק, תל-אביב או חיפה, אבל בירושלים לא. מדוע נטפלו דווקא לירושלים?" רמז: כי הם גרים בירושלים, וחיים בירושלים. גם ירושלים היא חלק מישראל וגם בה מותר לנהל אורח חיים הומוסקסואלי/לסבי/טרנסג'נדרי. והוא ממשיך "מה, הם הרוב במדינה? הם מיעוט, מיעוט קטן. אז אם הם לא מבינים את זה, אז יש חוק" והמלים נגמרות...
אלכס מילר: "מדובר בנושא רגיש מאוד, ואם אין הסכמה לקיום מצעד כזה, לא צריך לעשות אותו בכוח" אז מעכשיו הפגנות יהיו רק על נושאים שיש עליהם הסכמה? זה לא מעקר את הרעיון של הפגנה מעיקרה?
הנימוקים לתמיכה, מצד חברי הכנסת הלא-דתיים, מדהימים 446231
משה שרוני גם לא בקיא בגיאוגרפיה של ישראל, ולא בפני השטח בירושלים.
גם בירושלים יש עליות.
הנימוקים לתמיכה, מצד חברי הכנסת הלא-דתיים, מדהימים 446232
וכיון שהוא חושב שראוי לחסום את ירושלים בפני הצועדים - הוא מציע כמה אופציות אפשריות ובתוכן בני-ברק - בני-ברק, בלי ספק עיר שתאמץ אל ליבה בחום את מצעד ההומואים והלסביות.
הנימוקים לתמיכה, מצד חברי הכנסת הלא-דתיים, מדהימים 446290
לא רק כי "הם גרים בירושלים וחיים בירושלים" אלא גם, וחשוב לא פחות, כי ירושלים היא *עיר הבירה* וכי בירושלים נמצאים כל מיני מוסדות שוליים וחסרי חשיבות שבטח לא יכולים להשפיע על חיי הקהילה ההומולסבית כמו למשל הכנסת ובית המשפט העליון.
באמת, למה דווקא בירושלים.

________
העלמה עפרונית, כנראה שתצעד.

חזרה לעמוד הראשי פרסום תגובה למאמר

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים